<knip> OT.
[ Voor 97% gewijzigd door Ardana op 05-06-2023 20:30 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Ardana op 05-06-2023 20:30 ]
Relevant:NoSugar schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 18:44:
[...]
Dit is ook een van de redenen waarom ik liever energie stop in omscholing naar een ander beroep dan binnen de ICT.
Software developing in Nederland is gewoon een aflopende zaak. Software developing is bij uitstek een van de banen die bijna volledig door AI gedaan kan worden. Nog voordat vele van ons de pensioenleeftijd bereiken. Het is uiterst naïef om te denken dat het niet zo hard gaat. Software development is een commerciële sector die eenvoudig vervangen kan worden. Het gaat hier niet om verplegers, leraren, politieagenten, kappers, etc. waarbij mensen menselijk contact willen.
Als je naar je interviews kijkt, hoe goed denk je dat de corporate trukjes uitvoerd? In mijn persoonlijke ervaring hebben de meeste enigsinds ervaren developers die moeite hebben om carriere te maken vooral moeite om zichzelf te verkopen en niet zo zeer een gebrek aan inhoudelijke kunde. Bijvoorbeeld mensen die het wel kunnen, maar het totaal niet overtuigend kunnen uitleggen in woorden. Of mensen die zo zenuwachtig zijn tijdens een interview dat ze als een heel anders en vreemd persoon overkomen dan ze daadwerkelijk zijn. (En het omgekeerde ook, mensen die goed zijn in de corperate stoelendans, maar geen inhoudelijke skills hebben hebben na 6 jaar vaak al wel een team lead rol met een dik salaris.)NoSugar schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:26:
[...]
Helaas werkt het niet zo, al vaker geprobeerd door te zeggen dat React-Angular-Vue echt niet zoveel verschillen zodat het een probleem zou zijn, maar recruiter/werkgevers zien vooral het probleem van inwerken kost geld en tijd.
De werkgevers die wel interesse hadden kwamen niet hoger met een salaris dan 3000-3200.
Ben zelf aan het denken om me te laten omscholen naar een ander beroep, waarin meer werk te vinden is.
Laat je niet gek maken door de velen die zeggen dat je te weinig pakt. Soms moet je ff op gang komen en wat minder accepteren, al is het maar voor jezelf. Ik ben ook begonnen 5 jaar geleden met 65 euro omdat een partij mij de kans wou geven (de spreekwoordelijke springplank), inmiddels is de verhoging naar 90 per uur de deur uit (niet IT).Joppiez schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:24:
[...]
Ik heb een zeer sterk vermoeden dat de klant 90-95 betaalt, maar zeker weet ik het niet. Dus zal ik (nog) niet zeggen welke partij het is, maar het is iig een grote en bekende recruitment bureau.
Ik zie deze opdracht ook als een warmlopertje inderdaad, heb er wel vertrouwen in dat deze mij uiteindelijk in de richting stuurt die ook financieel interessanter is.
[ Voor 99% gewijzigd door Mijnenveger op 29-06-2023 09:12 . Reden: Verwijderd ]
Je telt de pensioeninleg van de werkgever op dit moment niet op bij het totaal.Mijnenveger schreef op zondag 4 juni 2023 @ 00:32:
***members only***
[ Voor 100% gewijzigd door Katadreuffe op 16-10-2023 20:24 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Ardana op 05-06-2023 20:34 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Ardana op 05-06-2023 20:34 ]
[ Voor 108% gewijzigd door Ardana op 05-06-2023 20:34 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Ardana op 05-06-2023 20:35 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Ardana op 05-06-2023 20:35 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Ardana op 05-06-2023 20:35 ]
Dat is een heel serieus traineeship als er zo’n salaris tegenover staat.Katadreuffe schreef op zondag 4 juni 2023 @ 21:09:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: Msc. Econometrie & MSc. Computer Science
• Werkervaring: 0-1 jaar
• (Woon) Locatie: Randstad
2. Wat doe je:
• Functie: Trainee
• Werkgever/branche: Energie
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Aantal vakantiedagen: 23 + 7 bijkopen
• Gewerkte uren/week: 38
• Reistijd: 30min fiets/ov
• Thuiswerken: 3 dagen thuis - 2 dagen kantoor
• Werkdruk: Medium
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4150 4450 (incl. flexbudget - bijgekochte dagen)
• Vakantiegeld: maandelijks uitbetaald in flexbudget
• Bonus, toeslagen, etc: 1000-2000eu
• Dertiende/veertiende maand: € nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €55k
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: volgensmij +12k (70/30 regeling)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABP
• Mobiliteit per jaar: OV kaart 24/7
• Overige: 70eu BYOD vergoeding, 30eu thuiswerkvergoeding
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €67k
[ Voor 113% gewijzigd door Ardana op 05-06-2023 20:36 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Ardana op 05-06-2023 20:36 ]
[ Voor 102% gewijzigd door Ardana op 05-06-2023 20:36 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
[ Voor 97% gewijzigd door Ardana op 05-06-2023 20:36 ]
[ Voor 101% gewijzigd door Ardana op 05-06-2023 20:37 ]
[ Voor 111% gewijzigd door Ardana op 05-06-2023 20:38 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Ardana op 05-06-2023 20:38 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Ardana op 05-06-2023 20:39 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Ardana op 05-06-2023 20:39 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Ardana op 05-06-2023 20:40 ]
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Selectie van traineeship was vrij strict, denk dat dat zich in het salaris vertaald. Verder is het een traineeship binnen een handelshuis, denk aan trader/structurer/analyst.macmellow schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:44:
[...]
Dat is een heel serieus traineeship als er zo’n salaris tegenover staat.
Voor wat voor soort functie wordt je klaargestoomd?
Leuke sector, daar gaat de komende jaren veel gebeuren (voor zover dat nog niet gaande is) en kan veel geld verdiend worden (en verloren)! Heb je specifiek voor energie gekozen of ging het je meer om het trading gedeelte? Voor een trading positie zou ik overigens verwachten dat die bonus op maandbasis is, dat zou iig bij de financiële/crypto tradinghuizen zo zijn.Katadreuffe schreef op maandag 5 juni 2023 @ 22:32:
[...]
Selectie van traineeship was vrij strict, denk dat dat zich in het salaris vertaald. Verder is het een traineeship binnen een handelshuis, denk aan trader/structurer/analyst.
Life is meant to be experienced
Klinkt als Eneco Energy Trade.Katadreuffe schreef op maandag 5 juni 2023 @ 22:32:
[...]
Selectie van traineeship was vrij strict, denk dat dat zich in het salaris vertaald. Verder is het een traineeship binnen een handelshuis, denk aan trader/structurer/analyst.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Moest ik ook aan denken, maar er zijn een paar details die niet overeenkomen
MRiesje schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:06:
***members only***
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Hier wil ik toch even tegenin gaan.
[ Voor 10% gewijzigd door True op 06-06-2023 11:58 ]
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Point taken.True schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:55:
[...]
Als je dit wilt vergelijken moet je ook in je achterhoofd houden dat je in die CAO (ziekenhuizen) 36 uur als fulltime norm hebt.
Dan kom je met FWG 45 (ik neem jouw inschaling voor dit werk gemakshalve even voor een feit aan) uit op tussen €2682 en €3642 per maand o.b.v. 36 uur. Dat zou teruggerekend naar 40u zoals @MRiesje heeft uitkomen op €2980 tot €4047 per maand.
Vaak is een eigen auto mogelijk met mobiliteitsvergoeding, dus die durf ik wel 100% op te tellen bij het bruto loon.Mobiliteit is nodig om bij een detacheringsopdracht te komen. Dat vind ik flauw om mee te nemen indien het echt een basis auto is.
Zie boven. Het is niet gezegd dat je met nul jaar werkervaring op trede 0 of 1 binnen komt en met 4 jaar automatisch op trede 3 of 4. Zo werkt het, ook onder de ziekenhuis CAO, niet. Maar 36 vs 40 uur scheelt idd wel fors. Wel denk ik dat FWG 45 voor een SD functie relatief goed is ten opzichte van de markt.Onder WAADI 8.1.a & 8.1.b is er dan ook nog recht op een projecttoeslag/tegemoetkoming terecht te komen als een medewerker in dienst van de opdrachtgever. Concreet zou @MRiesje voor hetzelfde werk gedetacheerd bij een ziekenhuis onder de CAO ziekenhuizen dus minimaal €382 per maand te weinig verdienen. Met enkel jaren werkervaring zou dit trede 3 uitkomen (of hoger) wat €2897/36*40=€3219 per maand zou zijn o.b.v. 40u/wk. Waar er dus voor dat werk €919 per maand te weinig wordt uitbetaald!
Concreet, indien @MRiesje dit werk bij een opdrachtgever onder CAO ziekenhuizen zou uitvoeren wordt hij beduidend minder betaald dan wettelijk zou moeten.
Terug naar de template, @MRiesje zoek uit of je vakantiegeld per maand bij die 2300€ in zit of niet, en zo niet of hoeveel procent dit is. Val je onder de ABU CAO (goed mogelijk)? Dit ook even uitzoeken. Dan moet je je afvragen of er een loonschaal en/of CAO is voor je opdrachtgever. Lees: hebben de vaste medewerkers een CAO en/of loonschaal en/of personeelshandboek? Zo ja, jij moet dat minimaal ook krijgen.
Dit alles zoek je uit, vul je even aan (met een edit of een nieuwe post) en dan kunnen we echt zeggen of je te weinig krijgt of niet.
Ik denk in alle eerlijkheid dat je wel een paar honderd te weinig krijgt en dat je werkgever (het detacheringsbedrijf) zoals vaak, de kantjes er van af loopt en misbruik maakt van je onwetendheid (nofi).
edit: oh en @MRiesje qua 'Mobiliteit per jaar' is dat wat de leaseauto van je werkgever jou kost of hoeveel kosten jouw WG heeft om aan jou ter beschikking te stellen? Want dat tweede vul je in. Als jij ook nog eigen bijdrage moet betalen voor je auto kun je dit ook nog invullen. Als je ook bijtelling betaald, kun je dit ook wederom apart invullen
edit: dus @unezra nee, het komt niet grofweg overeen. Met drie jaar werkervaring krijgt hij dus voor de CAO ziekenhuis bijna 40% te weinig betaald!
Ik ken de details van die CAO en de toepassing van die CAO in in werkgebied niet. Dus waar functies binnen die schalen in die tredes inschalen is mij niet helder.unezra schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:04:
[...]
Point taken.
Die €2825 voor trede 1, dat gaat nog verder omhoog naar €2982 is voor 36 uur.
Trede 1 is (bij ons) wel ongeveer alles tot pak 'm beet een jaar of 3, 4 relevante werkervaring.
[...]
Vaak is een eigen auto mogelijk met mobiliteitsvergoeding, dus die durf ik wel 100% op te tellen bij het bruto loon.
[...]
Zie boven. Het is niet gezegd dat je met nul jaar werkervaring op trede 0 of 1 binnen komt en met 4 jaar automatisch op trede 3 of 4. Zo werkt het, ook onder de ziekenhuis CAO, niet. Maar 36 vs 40 uur scheelt idd wel fors. Wel denk ik dat FWG 45 voor een SD functie relatief goed is ten opzichte van de markt.
Euhm, business?Ibriboy schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 22:15:
Hoe kan het dat er nog steeds vacatures zijn voor servicedesk medewerkers die je 2000 euro willen betalen op basis van 40 uur?
[ Voor 13% gewijzigd door kevinr1 op 06-06-2023 22:45 ]
Life is meant to be experienced
Ik denk dat het vergelijkbaar is, wij zitten alleen wat noordelijkermat.hi.as schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:03:
[...]
Moest ik ook aan denken, maar er zijn een paar details die niet overeenkomen
Dan snap ik wel dat mensen liever thuis zitten met een uitkering. Ze stellen ook gewoon als eis nog minimaal MBO 4 of HBO..kevinr1 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 22:44:
[...]
Euhm, business?
Tijd gaat verder, maar dat houdt niet in dat aantal “knuppels” zakt…
Elke euro die het bedrijf spendeert aan jou, is een euro minder voor het bedrijf/managers/bonussen…
[ Voor 4% gewijzigd door AustinRivers op 07-06-2023 00:16 ]
Als ik jou was zou ik gaan zoeken naar een baan op het snijvlak van de IT/biomedisch. Dan ben je ineens een biomedical Msc. die óók nog kan programmeren, ipv een programmeur met weinig ervaring. Ik zit op zo'n snijvlak (maar dan met werktuigbouw), mijn salarispad staat in dit topic.AustinRivers schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 00:09:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: Msc. Biomedical sciences (eind 2019 behaald)
• Werkervaring: 2 jaar in de IT
• (Woon) Locatie: Amsterdam
2. Wat doe je:
• Functie: Trainee Java developer (contract is inmiddels afgelopen en zoekende naar volgende baan)
• Werkgever/branche: Een kleine traineeship/detachering
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 24
• Gewerkte uren/week: 40u per week
• Reistijd: 1u deur tot deur
• Thuiswerken: 2-3 dagen in de week
• Werkdruk: Hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2500
• Vakantiegeld: € 8% van salaris
• Bonus, toeslagen, etc: Geen
• Dertiende/veertiende maand: Geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €33000
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Helft
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Stipp
• Mobiliteit per jaar: Geen
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
Deze topic staat vol met hoge salarissen en mensen met veel ervaring. Het is dan ook deprimerend om het te lezen voor iemand zoals ik. Door strenge ouders heb ik geen HBO ICT mogen doen maar deed ik 12 jaar over om een bachelor en master in biomedical sciences te halen. (Omdat ik mijn studie eigenlijk niks aan vond) En ik begin steeds meer spijt te krijgen dat ik 15 jaar terug niet naar mezelf luisterde.
Ik hoop hiermee toch wat meer perspectief te tonen in plaats van de instagram-achtige kant van dit topic. Want ik denk dat mensen die het slechter doen, vaak afhouden om hier te posten. (Wil mensen niet beledigen met de term instagram, maar sociale media (en dus soms ook fora) kan slecht zijn voor je zelfvertrouwen). Aan de mensen die zich slecht voelen, je bent niet alleen!
Je kunt het ook omdraaien. Je hebt nu stappen gezet om ook over een aantal jaar een dergelijk salaris te kunnen verdienen.Deze topic staat vol met hoge salarissen en mensen met veel ervaring. Het is dan ook deprimerend om het te lezen voor iemand zoals ik.
Omdat veel bedrijven denken dat het allemaal niks voorstelt.Ibriboy schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 22:15:
Hoe kan het dat er nog steeds vacatures zijn voor servicedesk medewerkers die je 2000 euro willen betalen op basis van 40 uur?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
True schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:55:
[...]
Als je dit wilt vergelijken moet je ook in je achterhoofd houden dat je in die CAO (ziekenhuizen) 36 uur als fulltime norm hebt.
Dan kom je met FWG 45 (ik neem jouw inschaling voor dit werk gemakshalve even voor een feit aan) uit op tussen €2682 en €3642 per maand o.b.v. 36 uur. Dat zou teruggerekend naar 40u zoals @MRiesje heeft uitkomen op €2980 tot €4047 per maand.
Mobiliteit is nodig om bij een detacheringsopdracht te komen. Dat vind ik flauw om mee te nemen indien het echt een basis auto is.
Onder WAADI 8.1.a & 8.1.b is er dan ook nog recht op een projecttoeslag/tegemoetkoming terecht te komen als een medewerker in dienst van de opdrachtgever. Concreet zou @MRiesje voor hetzelfde werk gedetacheerd bij een ziekenhuis onder de CAO ziekenhuizen dus minimaal €382 per maand te weinig verdienen. Met enkel jaren werkervaring zou dit trede 3 uitkomen (of hoger) wat €2897/36*40=€3219 per maand zou zijn o.b.v. 40u/wk. Waar er dus voor dat werk €919 per maand te weinig wordt uitbetaald!
Concreet, indien @MRiesje dit werk bij een opdrachtgever onder CAO ziekenhuizen zou uitvoeren wordt hij beduidend minder betaald dan wettelijk zou moeten.
Terug naar de template, @MRiesje zoek uit of je vakantiegeld per maand bij die 2300€ in zit of niet, en zo niet of hoeveel procent dit is. Val je onder de ABU CAO (goed mogelijk)? Dit ook even uitzoeken. Dan moet je je afvragen of er een loonschaal en/of CAO is voor je opdrachtgever. Lees: hebben de vaste medewerkers een CAO en/of loonschaal en/of personeelshandboek? Zo ja, jij moet dat minimaal ook krijgen.
Dit alles zoek je uit, vul je even aan (met een edit of een nieuwe post) en dan kunnen we echt zeggen of je te weinig krijgt of niet.
Ik denk in alle eerlijkheid dat je wel een paar honderd te weinig krijgt en dat je werkgever (het detacheringsbedrijf) zoals vaak, de kantjes er van af loopt en misbruik maakt van je onwetendheid (nofi).
edit: oh en @MRiesje qua 'Mobiliteit per jaar' is dat wat de leaseauto van je werkgever jou kost of hoeveel kosten jouw WG heeft om aan jou ter beschikking te stellen? Want dat tweede vul je in. Als jij ook nog eigen bijdrage moet betalen voor je auto kun je dit ook nog invullen. Als je ook bijtelling betaald, kun je dit ook wederom apart invullen
edit: dus @unezra nee, het komt niet grofweg overeen. Met drie jaar werkervaring krijgt hij dus voor de CAO ziekenhuis bijna 40% te weinig betaald!
@MRiesje kijk even op internet naar wet WAADI. Als jouw een rechtstreeks contract met jouw opdrachtgever heeft dan heb je kans dat je van je baas mag eisen dat hij jouw tijdelijk meer loon geeft.Tylen schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 07:18:
@MRiesje je word gedetacheerd, weet je je uurtarief? Dan weet je ook wat je werkgever binnenharkt. Dat samen met de mooie discussie tussen unezra en true geeft genoeg munitie om naar je weekgever te stappen.
Ik denk dat je ook wel een stuk meer kan verdienen. Zorg dat je echt een goede ontwikkelaar wordt en wees streng met onderhandelen.AustinRivers schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 00:09:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
• Functie: Trainee Java developer (contract is inmiddels afgelopen en zoekende naar volgende baan)
3. Wat verdien je:
• Overige:
Deze topic staat vol met hoge salarissen en mensen met veel ervaring. Het is dan ook deprimerend om het te lezen voor iemand zoals ik. Door strenge ouders heb ik geen HBO ICT mogen doen maar deed ik 12 jaar over om een bachelor en master in biomedical sciences te halen. (Omdat ik mijn studie eigenlijk niks aan vond) En ik begin steeds meer spijt te krijgen dat ik 15 jaar terug niet naar mezelf luisterde.
Ik hoop hiermee toch wat meer perspectief te tonen in plaats van de instagram-achtige kant van dit topic. Want ik denk dat mensen die het slechter doen, vaak afhouden om hier te posten. (Wil mensen niet beledigen met de term instagram, maar sociale media (en dus soms ook fora) kan slecht zijn voor je zelfvertrouwen). Aan de mensen die zich slecht voelen, je bent niet alleen!
Jup. SD wordt vaak flink onderschat.HSG schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 07:07:
[...]
Omdat veel bedrijven denken dat het allemaal niks voorstelt.
Er is enige tijd geleden wat disucssie geweest over de eventuele bias van dit topic. Weet niet meer wat de exacte uitkomst daarvan was.AustinRivers schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 00:09:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• Overige:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: Bachelor software engineering
• Werkervaring: Ongeveer 14 jaar
• (Woon) Locatie: Zürich, Zwitserland
2. Wat doe je:
• Functie: Teamleader engineering
• Werkgever/branche: Grote retailer
• (Werk) Locatie(s)**: 4 dagen homeoffice, 1 dag op kantoor in Zürich
• Aantal vakantiedagen*: 25
• Gewerkte uren/week*: 42
• Reistijd**: 20 minuten
• Thuiswerken***: minimaal 1 dag per week op kantoor, rest flexibel
• Werkdruk: gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 10780 (10450 CHF)
• Vakantiegeld: Geen
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 140100 (135850 CHF)
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg €
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Werkgeversbijdrage 60%
• Mobiliteit per jaar Geen
• Overige: Inkoopsprijs op volledige assortiment à la Amazon (kan tot 20-30% zijn), tot 8 weken per jaar workation (remote werken vanuit waar dan ook in de EU).
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 140100 (135850 CHF)
Bij DICTU (rijksoverheid) zitten frontoffice medewerkers in schaal 8. Max salaris in die schaal is €3896,00. Als je ziet hoe druk zij het hebben en veel bagger over zich heen krijgen is dat meer dan terecht.unezra schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:10:
[...]
Jup. SD wordt vaak flink onderschat.
Zowel door IT collega's als daarbuiten.
Tegelijkertijd, vaak is 1e lijns ook niet meer dan een doorgeefluik. Unskilled SD biedt logischerwijs een ander salarisperspectief dan skilled SD. (Die door mij genoemde FWG45 is een skilled SD functie. We noemen het "1e lijn", maar het is veel meer dan dat. Als zeg een ziekenhuis een unskilled SD in 40 zou stoppen, zou ik dat persoonlijk niet heel raar vinden. Bij ons worden er écht andere eisen gesteld, wat het hogere loon rechtvaardigd.)
Lekkere "collega's" heb je dan als die zo tekeer gaan tegen hun eigen front-office.HSG schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:06:
[...]
Bij DICTU (rijksoverheid) zitten frontoffice medewerkers in schaal 8. Max salaris in die schaal is €3896,00. Als je ziet hoe druk zij het hebben en veel bagger over zich heen krijgen is dat meer dan terecht.
Nou ze staan 12.000 eindgebruikers ter woord. Dus de hele ministerie van EZK.jongetje schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:36:
[...]
Lekkere "collega's" heb je dan als die zo tekeer gaan tegen hun eigen front-office.
Verder, als je alles netjes en strak/goed hebt ingeregeld dan zou het niet druk hoeven zijn op je front-office...
Maar goed, wel een mooi salaris en een goede werkgever bij de overheid.
Bij ons eindigt schaal 45 op €3824 dit jaar en per 1-6-2024 zal dit €4015 zijn.HSG schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:06:
[...]
Bij DICTU (rijksoverheid) zitten frontoffice medewerkers in schaal 8. Max salaris in die schaal is €3896,00. Als je ziet hoe druk zij het hebben en veel bagger over zich heen krijgen is dat meer dan terecht.
Is dat op basis van 36 uur?unezra schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:32:
[...]
Bij ons eindigt schaal 45 op €3824 dit jaar en per 1-6-2024 zal dit €4015 zijn.
Redelijk vergelijkbaar dus.
Het zijn alleen wel max salarissen, instap zit rond de 3K.
@unezra pakte hier de verloning vanaf 01/12/2023 in de hoogste trede, wel is dit inderdaad 36u.
Vanaf 01/06/2024 is dit zelfs €2982 tot €4015 voor o.b.v. dus voor 40 uur: €3313 tot €4461.True schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:55:
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023
er lijkt iets fout te gaan in je rekensom. Als 4800 pm verdient wanneer je 30 bent met 4,5jaar werkervaring lijkt me dat erg goed betaald?Starscream schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:46:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: Msc. Business Administration
• Werkervaring: 4.5 jaar in de IT
• Werkdruk: Gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4800
• Dertiende/veertiende maand: €4800
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €3300067.200, (4800*14)
Ik zit mijn gehele carriére bij dezelfde werkgever en heb het gevoel dat ik achter begin te lopen in salaris voor mijn ervaring. Erg benieuwd hoe jullie hierover denken. Binnen het bedrijf kan ik wisselen van positie maar financieel ga ik er amper op vooruit. Om die reden ben ik aan het rondkijken naar posities andere bedrijven.
Oei geen idee hoe die 33000 daar is neergezet dat moest zeer zeker meer zijn. Hier en daar wat afronding maar komt op jaarbasis uit op +-66k.gr8-jen schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 11:02:
Ik kom op een jaarsalaris van 67k als ik al kijk naar de maandsalaris en vakantiegeld
Of je achterloopt qua salaris is moeilijk te zeggen. Wat doe je precies als DevOps, hoeveel verantwoordelijkheid draag je?
Ik doe het nu een jaartje ( na carieereswitch wat raakvlakken had) en zit nu op hetzelfde loon voor 38 uur.
De cursussen voor kubernetes probeer ik te halen en ik hoop straks ook Ansible zelf te kunnen beheren. Tot nu toe geven ze aan dat er nog groei in salaris mogelijk is, dus er zal nog bij komen.
De groei in salaris zal vooral komen als je aantoont wat je kwaliteiten zijn en er om vraagt.
OmgItsKoen schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:59:
***members only***
[ Voor 15% gewijzigd door OmgItsKoen op 09-06-2023 15:22 ]
Voor je baan/ervaring verdien je hartstikke goed (ik doe vergelijkbaar werk, heb 10 jaar meer ervaring, en zit daar bij lange na niet), voor je opleiding wellicht weinig. Als je verder omhoog wil zou ik toch iets met die MSc van je gaan doen; de hoogste salarissen worden betaald aan mensen die kunnen verkopen of kunnen besturen, en voor dat laatste heb je de kwalificaties.Starscream schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:46:
Ik zit mijn gehele carriére bij dezelfde werkgever en heb het gevoel dat ik achter begin te lopen in salaris voor mijn ervaring. Erg benieuwd hoe jullie hierover denken.
Buiten de deur kijken. Eens zien hoe "de markt" jou wil belonen. Dat kun je meenemen in interne discussies, maar een aanbod meebrengen betekent vaak ook wel dat je je voet al half buiten de deur hebt en waarschijnlijk toch wel weggaat. Of je vindt een potentieel aanbod zo goed dat je erop ingaat.Alexo1 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:34:
5. Andere suggesties?
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Nu 2 jaar verderDeAlfie schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:31:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: BSc & MSc Inf. Science
• Werkervaring: 0.5 jaar
• (Woon) Locatie: Randstad
2. Wat doe je:
• Functie: Trainee
• Werkgever/branche: Industrie
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Aantal vakantiedagen: 28 + 12 adv
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 30 min auto of 0 min thuiswerken
• Werkdruk: Normaal/laag
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4k
• Vakantiegeld: €8%
• Bonus, toeslagen, etc: 2% eindejaars, winstdeling, bonus bij excellent functioneren
• Dertiende/veertiende maand: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~ €54k
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 70%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Eigen fonds
• Mobiliteit per jaar: € 0,19c/km
• Overige: Laptop + telefoon
Bij ons staat er in de cao/personeelshandboek hoe je de herwaardering kan aanvragen. Daar zitten dan spelregels aan vast. Als er via een methode gewerkt wordt, zal er hoogst waarschijnlijk ook een instelling bij betrokken zijn. Jouw manager heeft daar ook input in of hij een verhoging het waard vind.Alexo1 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:34:
Ik voel me geremd door deze situatie en overweeg enkele opties:
1. Pleiten voor een nieuw contract met een andere schaal of vertrekken op korte termijn.
2. Afwachten tot volgend jaar voor de herwaardering van functieprofielen.
3. Een schriftelijke overeenkomst voor een bepaald maandbedrag eisen na de herwaardering, om het verlies tijdens de overgangsperiode te compenseren, ook al wordt het waarschijnlijk aangetast door inflatie.
4. Mij als ZZP'er inhuren omdat ik veel kennis heb over de inrichting. Ze zijn veel duurder uit en leveren veel inspanning als ze iemand anders dan ik aannemen om mijn werk te doen. Ik ben me bewust van de risico's van schijnzelfstandigheid, maar ik heb verhalen gehoord dat voormalige werknemers (bij andere organisaties) ook in dezelfde week terugkeren als ZZP'er en ik zie ook ZZP'ers die al jaren bij dezelfde werkgever werken. Dus wat is wat? Wellicht iemand die hier meer praktijkervaring heeft kan iets over vertellen. Hoor het graag!
5. Andere suggesties?
Ik ben benieuwd of anderen hiermee te maken hebben gehad en welke tips jullie kunnen geven.
Alvast bedankt!
Is het pensioen een beschikbare-premieregeling (DC) met 4% staffel? Welke aanbieder bouw je pensioen bij op? Leg je zelf het resterende deel bij? Wat zegt Mijnpensioenoverzicht.nl over je toekomstige pensioen?All Bogs schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 22:20:
Mede door inspiratie opgedaan in dit topic de laatste jaren mooie stappen kunnen maken.
***members only***
Lijkt me, gezien de regio, niet verkeerd maar ook niet spectaculair. Alleen de pensioenbijdrage komt wat bedroevend over als ik met een schuin oog naar de andere lijstjes hier kijk. Hoe zien jullie dat?
Ik kan me vergissen, maar volgens mij mis je nog een kleine 14k pensioen die je jaarlijks als secundaire arbeidsvoorwaarden hebt. Telt ook mee, en is niet overal een gegeven.Starscream schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:46:
1. Wie ben je:
• Opleiding: Msc. Business Administration
• Werkervaring: 4.5 jaar in de IT
2. Wat doe je:
• Functie: DevOps Engineer
• Werkgever/branche: Bank/Verzekeraar
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 26
• Thuiswerken: 4-5 dagen in de week
• Werkdruk: Gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4800
• Dertiende/veertiende maand: €4800
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €65500
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: NS Business Card voor werk en privé
• Mobiliteit per jaar: Reiskosten te declareren per rit
• Overige: Thuiswerkvergoeding €50 per maand
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €65500
Ik zit mijn gehele carriére bij dezelfde werkgever en heb het gevoel dat ik achter begin te lopen in salaris voor mijn ervaring. Erg benieuwd hoe jullie hierover denken. Binnen het bedrijf kan ik wisselen van positie maar financieel ga ik er amper op vooruit. Om die reden ben ik aan het rondkijken naar posities andere bedrijven.
Het is een beschikbare premieregeling met leeftijdsgebonden staffel. Huidig percentage is ongeveer 9%. Mijn werkgever betaalt zo'n 44% van het maandelijks in te leggen bedrag, de rest leg ik zelf bij. De aanbieder is ASR. Volgens mijnpensioenoverzicht.nl is mijn verwachte pensioen ongeveer 2800 euro netto, wat me rond 2060 geen vetpot lijkt.DutchCommando schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:12:
[...]
Is het pensioen een beschikbare-premieregeling (DC) met 4% staffel? Welke aanbieder bouw je pensioen bij op? Leg je zelf het resterende deel bij? Wat zegt Mijnpensioenoverzicht.nl over je toekomstige pensioen?
6 gaan freelancen elders en klaar zijn met dit soort bureaucratisch geneuzel over iets wat eigenlijk zo geregeld zou moeten zijn. Ik krijg vaak kriebels van sommige financiële waarderingen van mensen in dit topic omdat men veel meer verdiend.Alexo1 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:34:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: HBO IT gerelateerd
• Werkervaring: 10 jaar
• (Woon) Locatie: Omgeving Amsterdam
2. Wat doe je:
• Functie: Senior developer/IT-architect (hieronder meer context)
• Werkgever/branche: Corporatie
• (Werk) Locatie(s): Omgeving Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 25 op basis van 40 urige werkweek
• Reistijd: 45 min. met de trein
• Thuiswerken: 3 dagen p/w
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 5100€
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: 0€
• Dertiende/veertiende maand: 0€
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +- €66.000
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €600
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: pensioenovereenkomst
• Mobiliteit per jaar: 0€
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande ex pensioen): €66.000
Hallo allemaal,
Als IT'er zit ik met een dilemma bij mijn huidige werkgever. We hebben een CAO die functieprofielen in een generiek systeem classificeert. Een jaar geleden ben ik van senior developer naar IT-architect gegaan, maar de HR-afdeling ziet geen verschil in salarisschaal. Mijn manager en de IT-directeur erkennen wel dat de functie zwaarder is, maar het proces om de schaal aan te passen (gaat langs de directie) duurt lang en kan pas volgend jaar worden besproken en geïmplementeerd worden. Geld is geen probleem, maar ze zijn bang voor precedenten en een toestroom van soortgelijke verzoeken van andere afdelingen als ze binnen korte termijn dit willen veranderen.
Ik voel me geremd door deze situatie en overweeg enkele opties:
1. Pleiten voor een nieuw contract met een andere schaal of vertrekken op korte termijn.
2. Afwachten tot volgend jaar voor de herwaardering van functieprofielen.
3. Een schriftelijke overeenkomst voor een bepaald maandbedrag eisen na de herwaardering, om het verlies tijdens de overgangsperiode te compenseren, ook al wordt het waarschijnlijk aangetast door inflatie.
4. Mij als ZZP'er inhuren omdat ik veel kennis heb over de inrichting. Ze zijn veel duurder uit en leveren veel inspanning als ze iemand anders dan ik aannemen om mijn werk te doen. Ik ben me bewust van de risico's van schijnzelfstandigheid, maar ik heb verhalen gehoord dat voormalige werknemers (bij andere organisaties) ook in dezelfde week terugkeren als ZZP'er en ik zie ook ZZP'ers die al jaren bij dezelfde werkgever werken. Dus wat is wat? Wellicht iemand die hier meer praktijkervaring heeft kan iets over vertellen. Hoor het graag!
5. Andere suggesties?
Ik ben benieuwd of anderen hiermee te maken hebben gehad en welke tips jullie kunnen geven.
Alvast bedankt!
Nou ja, als goede IT'er kan je momenteel helemaal los in de freelance markt. Overal tekort, hoog uurtarief en een stuk meer vrijheid in welke klus je kiest. Dus ik snap het advies wel.Orangelights23 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 08:06:
@mannowlahn Waarom zo makkelijk het advies om te gaan freelancen? Je schetst een heel mooi beeld, maar de praktijk ligt wel anders. Als we de huidige marktsituatie en bijbehorende risico’s niet meenemen, is er altijd nog de situatie dat freelancen niet voor iedereen geschikt is.
Ik verbaas me altijd over hoe makkelijk gedaan wordt over freelancen. Maar meestal komt dit omdat diezelfde mensen pas ná 2008-2012 zijn begonnen en niet weten hoeveel mensen in de financiële problemen geraakt zijn die geen opdrachten meer konden vinden.
Owner of DBIT Consultancy
Omdat zijn profiel echt super gewild is geef ik dat advies. Ik heb namenlijk hetzelfde profiel en je wordt om je oren geslagen met freelance klussen.Orangelights23 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 08:06:
@mannowlahn Waarom zo makkelijk het advies om te gaan freelancen? Je schetst een heel mooi beeld, maar de praktijk ligt wel anders. Als we de huidige marktsituatie en bijbehorende risico’s niet meenemen, is er altijd nog de situatie dat freelancen niet voor iedereen geschikt is.
Ik verbaas me altijd over hoe makkelijk gedaan wordt over freelancen. Maar meestal komt dit omdat diezelfde mensen pas ná 2008-2012 zijn begonnen en niet weten hoeveel mensen in de financiële problemen geraakt zijn die geen opdrachten meer konden vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door mannowlahn op 12-06-2023 08:58 ]
Volgens mij moet je naar mijnpensioenoverzicht.nl kijken met de bril van nu. Oftewel: stel dat je nu met pensioen zou gaan zou 2800 euro nu dan voldoende zijn? Die 2800 euro zal toenemen met de tijd, omdat beleggingen ook gaan toenemen. Maar tegelijkertijd zal inderdaad inflatie voor een waardedaling zorgen.All Bogs schreef op zondag 11 juni 2023 @ 22:40:
[...]
Het is een beschikbare premieregeling met leeftijdsgebonden staffel. Huidig percentage is ongeveer 9%. Mijn werkgever betaalt zo'n 44% van het maandelijks in te leggen bedrag, de rest leg ik zelf bij. De aanbieder is ASR. Volgens mijnpensioenoverzicht.nl is mijn verwachte pensioen ongeveer 2800 euro netto, wat me rond 2060 geen vetpot lijkt.
[ Voor 105% gewijzigd door Paralectic op 16-06-2023 23:27 ]
Met 7 jaar ervaring zal je elders ietsje meer kunnen verdienen. Zo'n 1000 tot 2000 euro per maand meer.Paralectic schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 22:13:
De werkzaamheden zijn full stack ontwikkeling, inclusief Azure gerelateerde zaken en het begeleiden van junioren hier en daar.
Ik heb het gevoel dat ik niet helemaal marktconform meer zit deze dagen, meningen?
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: MBO Applicatieontwikkelaar
• Werkervaring: 7 jaar
• (Woon) Locatie: Den Haag
2. Wat doe je:
• Functie: Full Stack Medior Developer
• Werkgever/branche: Marketing/Finance
• (Werk) Locatie(s)**: Den Haag
• Aantal vakantiedagen*: 25
• Gewerkte uren/week*:40
• Reistijd**: 30min enkele reis
• Thuiswerken***: 2 dagen per week
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3680
• Vakantiegeld: € 8% (2944)
• Bonus, toeslagen, etc: € Geen
• Dertiende/veertiende maand: € Geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 47840
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € 80
• Type pensioenregeling / pensioenfonds **** Zwitserleven iets
• Mobiliteit per jaar ***** € 20ct/km
• Overige: Lunch
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 48880
The devil is in the details.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Voor 3 jaar ervaring was het redelijk (maar niet geweldig) geweest, maar hij heeft 7 jaar development ervaring, werkt in Den Haag en in Finance. Met dat op je CV kan je echt makkelijk rond de 5k verdienen en ook 6k is niet uitgesloten.Freeaqingme schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 23:02:
Ik ben het niet helemaal eens met @Hahn. Je zal best elders iets kunnen vinden dat net wat meer verdient, maar echt weinig vind ik het ook niet helemaal (e.e.a. afhankelijk van sector + programmeertalen).
[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 13-06-2023 23:21 ]
Voor een starter zeer goedShinChan schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:09:
***members only***
[ Voor 105% gewijzigd door Flashtoo op 31-05-2024 14:09 ]
Je verdiende anderhalf jaar geleden hetzelfde als wat je nu geboden krijgt, dus dan lijkt het me prima om te zeggen dat je eigenlijk wel iets meer had verwacht. Krijg je het niet, jammer dan, maar dan heb je het geprobeerd.Flashtoo schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 16:59:
[...]
Nu afgestudeerd en een aanbod ontvangen voor mijn eerste full-time baan:
***members only***
Volgens jou voegt het weinig toe, volgens mij doet het heel veel, zelfs al ben ik me er zeer van bewust dat het zeer lege termen zijn die vrijwel nergens op gebaseerd (hoeven) zijn.jongetje schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 17:42:
Wat titels betreft zou ik dat hele junior, medio en senior nooit vermelden. Ik weet dat sommige mensen er trots op zijn maar het voegt niet zoveel toe in mijn ogen. Ik ken juniors die meer senior zijn dan een senior... Is vaak puur de salarisschaal.
Daarom geef ik mijzelf de titel GuruHahn schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:00:
Volgens jou voegt het weinig toe, volgens mij doet het heel veel, zelfs al ben ik me er zeer van bewust dat het zeer lege termen zijn die vrijwel nergens op gebaseerd (hoeven) zijn.
Junior zou ik er nooit bij zetten op bijvoorbeeld LinkedIn, want dat verlaagt de 'waarde'. Maar als je 2 mensen tegenkomt en de één is een 'Data Scientist' en de ander is een 'Senior Data Scientist', dan stinken mijn hersenen er toch gewoon hard in en geloven ze dat die Senior meer ervaring heeft en/of meer bekwaam is, of ik dat nou wil of niet.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik zou eens kijken naar wat je uurtarief is en wat je facturabiliteit is. Stel je bent "slechts" 60% facturabel, en je werkt gemiddeld (exclusief vakanties) 19,5 dag per maand, dan zit je met een uurtarief van €100 op meer dan €9300 per maand.Rudyy schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:29:
1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO Business IT
• Werkervaring: 7 jaar
• (Woon) Locatie: Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: Product Implementatie en ondersteuning (o.a. DMS consultancy)
• Werkgever/branche: IT
• (Werk) Locatie(s): 10 KM afstand
• Aantal vakantiedagen: 25
• Reistijd: 15 min enkele rit
• Thuiswerken: Bijna altijd
• Werkdruk: Normaal / hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3860
• Vakantiegeld: € 8%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €50025
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Ja, details weet ik zo niet
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Centraal Beheer
• Mobiliteit per jaar: Geen, tenzij klantbezoek met eigen auto (af en toe)
• Overige: Thuiswerkvergoeding 40 euro per maand, mobiel telefoonabonnement. Telefoon wel al 4 jaar oud.
Over een tijdje staan er functioneringsgesprekken gepland. Ik ben even benieuwd wat jullie van bovenstaande vinden, en ook op het gebied van mogelijke verhogingen en waar ik aan zou moeten denken / wat reëel is?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq