Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ifusnipe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-09 16:13
We zijn weer een goed jaar verder, dus tijd voor een update.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-09 22:37

BroWohsEdis

George Orwell was right.

TallGreen schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:45:
Na jarenlang meegelezen te hebben vind ik het leuk om ook een keer te delen. =)

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: MBO IT beheer, niveau 4
• Werkervaring: 10 jaar waarvan bijna 5 bij huidige werkgever
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Systeem -en netwerkbeheerder
• Werkgever/branche: MKB ICT Dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): Heel Nederland
• Aantal vakantiedagen: 25 dagen
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 10 min
• Werkdruk: Normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2750
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € N.V.T
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 35 750

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 0
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Eigen beheer
• Mobiliteit per jaar: € 0
• Overige: Bestel wagen van de zaak met bijtelling + tankpas, laptop en simkaart
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
Heb je enige certificaten, of ervaring met 365/ModernWorkplace zaken? Minimaal 3500 moet prima te doen zijn denk ik.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallGreen
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09 14:20
BroWohsEdis schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:09:
[...]

Heb je enige certificaten, of ervaring met 365/ModernWorkplace zaken? Minimaal 3500 moet prima te doen zijn denk ik.
Wel certificaten, maar dat was nog van Windows 7 :+
Verder wel dagelijks werkende met 365/ModernWorkplace zaken, maar geen behaalde certificering op zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:03
commentaar op moderatie mag via andere kanalen. Je kan ook altijd een TR indienen als je denkt dat een post niet ok is.

Om dan maar hélémaal on topic te gaan, zijn hier werkgevers die een hogere vergoeding (gaan) geven ivm thuiswerken en stijgende energieprijzen? In het gebied waar ik woon in Denemarken, kost 1 KwH gemiddeld en omgerekend 2 euro. Iets wat men afdwingt bij jullie werkgever?

[ Voor 29% gewijzigd door Ardana op 06-09-2022 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaartenFM
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:19
Orangelights23 schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:45:
[...]

… fijn, ik wel en anderen niet :(

Om dan maar hélémaal on topic te gaan, zijn hier werkgevers die een hogere vergoeding (gaan) geven ivm thuiswerken en stijgende energieprijzen? In het gebied waar ik woon in Denemarken, kost 1 KwH gemiddeld en omgerekend 2 euro. Iets wat men afdwingt bij jullie werkgever?
Bij ons gaan ze zelfs helemaal stoppen met de thuiswerkvergoeding om te stimuleren dat men weer naar kantoor gaat. Dus er wordt absoluut niet gekeken naar de stijgende energieprijzen of inflatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-09 01:13
[...]

Bij mijn werkgever is het een vergoeding van €2 per dag dat je thuiswerkt. Bovenop €60 standaard maandelijkse kostenvergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
Ben in de onderhandelfase met een nieuwe werkgever (2e ooit). Ga van werken bij een scale up software bedrijf naar een detacheringsbedrijf. Zien jullie ruimte om hoger te gaan zitten met het salaris of is dit prima? Ik ga van 2925 bruto per maand op basis van 36 uur naar dit (zonder extra's zoals lease auto). Er wordt redelijk wst nadruk gelegd op het behalen van certificaten (waar je ook voor beloond wordt). Zelf heb ik er nog geen maar wel bezig met security+.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Volgens mij is dat een zeldzaamheid in Nederland en als het al zo is, dan zie je er genoeg LinkedIn postjes over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:47
[...]

Hier 2 euro per dag (wettelijk geregeld?) en zojuist aangekondigd dat we een eenmalige compensatie van de inflatie krijgen en dat ze daarnaast gaan kijken naar een structurele oplossing. Ben ook wel benieuwd hoe andere organisaties hier mee om gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-09 17:36
crimby schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:09:
[...]

Hier 2 euro per dag (wettelijk geregeld?) en zojuist aangekondigd dat we een eenmalige compensatie van de inflatie krijgen en dat ze daarnaast gaan kijken naar een structurele oplossing. Ben ook wel benieuwd hoe andere organisaties hier mee om gaan.
Onze werkgever zei recentelijk dat inflatie een maatschappelijk probleem is en correctie niet vanuit hun moet komen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
UltraInstinct schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:51:
[...]

Onze werkgever zei recentelijk dat inflatie een maatschappelijk probleem is en correctie niet vanuit hun moet komen. :/
Dan is het vast ook niet hun probleem als de medewerkers op zoek gaan niet iets anders…
Onze OR heeft dit ook uitgesproken aan de board.. dat als ze de medewerkers niet tegemoet komen, ze ook niet moeten huilen daarna 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampiz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:18
BSOD baby schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:54:
Ben in de onderhandelfase met een nieuwe werkgever (2e ooit). Ga van werken bij een scale up software bedrijf naar een detacheringsbedrijf. Zien jullie ruimte om hoger te gaan zitten met het salaris of is dit prima? Ik ga van 2925 bruto per maand op basis van 36 uur naar dit (zonder extra's zoals lease auto). Er wordt redelijk wst nadruk gelegd op het behalen van certificaten (waar je ook voor beloond wordt). Zelf heb ik er nog geen maar wel bezig met security+.

***members only***
Dat is niet heel veel, onze SOC Analysten krijgen ongeveer hetzelfde.
Ik zou vooral hard focussen op certificering en ervaring opdoen, dan zit je makkelijk op 4500/5000 en 600+ lease budget bij de meeste MSSP's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
XFlame schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:34:
Bij ons in het bedrijf is het leasebedrag van 550,- al in geen 10 jaar geïndexeerd. Men is van formaat Passat naar formaat Polo gegaan. Vinden de leaserijders niet zo leuk.

***members only***
Precies wat die prutsers bij de regering ook verkeerd doen. Waarom krijgen alleen die mensen die stimulans? En waarom krijgen mensen die daarboven verdienen dat niet? Net alsof zij ineens geen last hebben van stijgende prijzen?

Mooi gebaar, maar geef beter gewoon iedereen een bepaalde verhoging ipv alleen de mensen die benedenmoraal verdienen te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
Lampiz schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:07:
[...]

Dat is niet heel veel, onze SOC Analysten krijgen ongeveer hetzelfde.
Ik zou vooral hard focussen op certificering en ervaring opdoen, dan zit je makkelijk op 4500/5000 en 600+ lease budget bij de meeste MSSP's
Maar voor nu gezien mijn werk ervaring en aantal certificeringen (0) wel acceptabel? Of zit er meer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-09 17:36
crimby schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:56:
[...]

Dan is het vast ook niet hun probleem als de medewerkers op zoek gaan niet iets anders…
Onze OR heeft dit ook uitgesproken aan de board.. dat als ze de medewerkers niet tegemoet komen, ze ook niet moeten huilen daarna 8)7
Ja dat klopt. Hier gaan meer dan 50 procent weg na een jaar. Ik ben hier onderhand 4 maanden begonnen en als ik zulke dingen hoor maak ik me toch echt zorgen..

2022 hadden we een verhoging van 0.50% en 80 euro bruto en bij goed functioneren kan je per jaar 2-4 procent gaan (4 procent is bij een hele goede beoordeling).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 15:29
Members only:

Heb ik nu een vrij karig aanbod gehad of had ik daarvoor een (te) dik salaris? Wat is realistisch?

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
UltraInstinct schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:23:
[...]

Ja dat klopt. Hier gaan meer dan 50 procent weg na een jaar. Ik ben hier onderhand 4 maanden begonnen en als ik zulke dingen hoor maak ik me toch echt zorgen..

2022 hadden we een verhoging van 0.50% en 80 euro bruto en bij goed functioneren kan je per jaar 2-4 procent gaan (4 procent is bij een hele goede beoordeling).
Oh damn. Ik had zelf dit jaar 4% en was een gewoon goede beoordeling… niks bijzonders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 01:17
Dutch Lion schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:45:
***members only***

Heb ik nu een vrij karig aanbod gehad of had ik daarvoor een (te) dik salaris? Wat is realistisch?
Ik zou zeggen wat karig salaris als dat een reden om daar te solliciteren was. Kan je niet beter bij een product organisatie solliciteren?

Was dat priva btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 15:29
chielsen schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:02:
[...]

Ik zou zeggen wat karig salaris als dat een reden om daar te solliciteren was. Kan je niet beter bij een product organisatie solliciteren?

Was dat priva btw?
Het is niet via een sollicitatie gelopen. Het begon met bijpraten en het resulteerde in bovenstaand aanbod.
Was niet Priva, wel ook een toeleverancier van met name de tuinbouw.

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Dutch Lion schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:45:
***members only***

Eens met @chielsen aanbod lijkt mij wat karig. Bij het Rijk zit je in schaal 11 of 12 uit mijn hoofd als je project management doet. Dan kun je ook dat salaris krijgen maar wel goede secundaire arbeidsvoorwaarden én je kunt ook flink groeien boven dit aanbod.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-09 19:32
True schreef op maandag 5 september 2022 @ 23:17:
[...]

Eens met @chielsen aanbod lijkt mij wat karig. Bij het Rijk zit je in schaal 11 of 12 uit mijn hoofd als je project management doet. Dan kun je ook dat salaris krijgen maar wel goede secundaire arbeidsvoorwaarden én je kunt ook flink groeien boven dit aanbod.
Projectleider is op diverse plekken inderdaad schaal 11 (bij mijn stek in ieder geval). Voor ongeveer betreffend bedrag, gaat 't wel direct om trede 7. Er is zeker nog ruimte voor groei dan (3 tredes), maar heel flink is dat nou ook weer niet.

Verder wel een goede tip, want die secundaire arbeidsvoorwaarden zijn inderdaad een stuk beter dan in't aanbod.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:52

HSG

MaartenFM schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:08:
[...]

Bij ons gaan ze zelfs helemaal stoppen met de thuiswerkvergoeding om te stimuleren dat men weer naar kantoor gaat. Dus er wordt absoluut niet gekeken naar de stijgende energieprijzen of inflatie.
Lol.Wat is dat nou voor flauwekulbeleid. :F Wantrouwen ze de medewerker of zo?

[ Voor 4% gewijzigd door HSG op 06-09-2022 00:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
MaartenFM schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:08:
[...]

Hoezo niet? Als je niet thuiswerkt hoef je de woning niet zo warm te stoken en geen elektriciteit te verbruiken voor apparatuur. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:39
Napo schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 07:04:
[...]

Hoezo niet? Als je niet thuiswerkt hoef je de woning niet zo warm te stoken en geen elektriciteit te verbruiken voor apparatuur. :+
Je bedoelt het natuurlijk als grapje, maar ik ben sinds corona serieus vooral meer water, gas en koffie (die laptop gebruik niet zoveel stroom) gaan gebruiken.

Verder natuurlijk bizar dat in deze tijd werkgever gaan eisen om op kantoor te werken. Ik heb ook weleens bij een dergelijk bedrijf gewerkt (die nu inmiddels van de daken schreeuwt hoe flexibel ze zijn met werken waar je wilt met een hip nieuw kantoor van gemeenschapsgeld) waarbij het verboden was om thuis te werken. Iedereen krijg gewoon een vast PC zodat het niet kon :+ .
De vraag is of je er als werknemer wilt werken, in deze krappe arbeidsmarkt kun je prima om je heen kijken naar een bedrijf wat dan beter bij je past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thetechguy
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14-09-2022
Na lang meelezen zelf maar eens posten.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: MBO4 Mediadevelopment
• Werkervaring: 6 jaar relevant
• (Woon) Locatie: Midden Nederland

2. Wat doe je:
• Functie: Front-End Developer, UX/UI Design en een stuk marketing
• Werkgever/branche: E-Commerce webwinkel
• (Werk) Locatie(s)**: Midden Nederland
• Aantal vakantiedagen*: 28
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: 10 minuten (1x p/w thuiswerken)
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3000
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € 200 netto
• Dertiende/veertiende maand: € n.v.t.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €39080

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg €100
• Type pensioenregeling / pensioenfonds ***
• Mobiliteit per jaar **** € tankpas en auto (€150 eigen bijdrage)
• Overige: Laptop van de zaak
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~40280

[ Voor 4% gewijzigd door thetechguy op 06-09-2022 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:32

3DDude

I void warranty's

Dutch Lion schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:10:
[...]

Het is niet via een sollicitatie gelopen. Het begon met bijpraten en het resulteerde in bovenstaand aanbod.
Was niet Priva, wel ook een toeleverancier van met name de tuinbouw.
Dan zou ik ervoor bedanken? Willen ze echt ' praten moeten ze er even 1/3e bij doen ofzo bij dit aanbod. (hoe groot acht je die kans)

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:14
BFmango schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:08:
[...]

Precies wat die prutsers bij de regering ook verkeerd doen. Waarom krijgen alleen die mensen die stimulans? En waarom krijgen mensen die daarboven verdienen dat niet? Net alsof zij ineens geen last hebben van stijgende prijzen?

Mooi gebaar, maar geef beter gewoon iedereen een bepaalde verhoging ipv alleen de mensen die benedenmoraal verdienen te compenseren.
Omdat de sterkste schouders de zwaarste lasten betalen? Solidariteitsbeginsel? Omdat er een bepaalde pot met geld is, en hoe meer mensen daaraan deelnemen, hoe minder er per persoon is?

Maar goed, redelijk offtopic dit.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
XFlame schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:44:
[...]

Omdat de sterkste schouders de zwaarste lasten betalen? Solidariteitsbeginsel? Omdat er een bepaalde pot met geld is, en hoe meer mensen daaraan deelnemen, hoe minder er per persoon is?

Maar goed, redelijk offtopic dit.
Het probleem wat ik daarmee heb is dat niet de breedste schouders de zwaarste lasten betalen, maar juist de gemiddelde schouders. Want dat zijn er zoveel.

En de breedste schouders worden ontzien met allerlei constructies en amper heffing op vermogen(stoename) wegens ons stemgedrag.

Als ze nu die onzin met die energietoeslag (want dat is het) doorzetten waar stopt het dan? We hebben al huurtoeslag en zorgtoeslag voor de smalste schouders. Ik wil ook wel eens toeslag ook al beur ik 2x modaal.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• ZenMonkey
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 00:35
ZenMonkey schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:47:
Net gehoord dat ik deze week een aanbod ga krijgen. In anticipatie van de onderhandelingen vraag ik me af of ik dit kan vragen:

***members only***

Ik verwacht eigenlijk een stuk lager bod, volgens mij proberen ze dat gewoon. Vooral omdat ik ze weten dat ik vanuit PhD laag salaris gewend ben. Maargoed ik wil net als iedereen een eerlijk aandeel van het tarief dat de klant voor mij betaalt.

Zal het even updaten zodra aanbod binnen is!
Maandje verder nu en tijd voor een update. Mijn vraag was: wat verdient een PhD in data maar zonder commerciele ervaring als data scientist bij een consultancy?

Nou dat blijkt heel wild te varieren, dus heb even een tijdje zitten shoppen.
- Eerste middelgroot consultancy bedrijf gesproken, indicatie salaris 55-60k
- Daarna een klein bedrijf, die gooide voor de gein een balletje op van 3k per maand :+ ;w
- Daarna een ander klein bedrijf, 4k per maand, geen extra's ;w
- Uiteindelijk bij een wat grotere consultancy beland. Mooi initieel aanbod, uiteindelijk na onderhandelen dit als totaal package:

Members only:

Erg blij mee! Conclusie: neem niet het 1e aanbod en ga shoppen! Zeker vanuit PhD, sommige mensen zien er de meerwaarde niet van in, sommige wel. Dat was ook te merken aan de reacties van sommige tweakers vorige maand.

@leonard_nl @Phyrozi Sorry voor het lange wachten, wilde eventjes wachten tot alles rond was!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Laatst online: 27-08 20:49
@ZenMonkey Prima toch! Gefeliciteerd met je eerste baan in de industrie.
Redelijk vergelijkbaar met mijn vrouw (ook PhD) haar eerste baan, alleen ze heeft geen auto, maar ze zit dan ook niet in de consultancy :+

Werkdruk zal vast en zeker veel lager liggen. Je zult ook verstelt staan hoeveel mensen onzin praten of bepaalde "analyses" presenteren. Echt hilarisch soms hoe bepaalde figuren hogerop zitten...

Nu mooi ervaring opdoen. Heel wat anders dan academia :)

[ Voor 26% gewijzigd door Phyrozi op 06-09-2022 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
ZenMonkey schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:44:
[...]

Maandje verder nu en tijd voor een update. Mijn vraag was: wat verdient een PhD in data maar zonder commerciele ervaring als data scientist bij een consultancy?

- Daarna een klein bedrijf, die gooide voor de gein een balletje op van 3k per maand :+ ;w
- Uiteindelijk bij een wat grotere consultancy beland. Mooi initieel aanbod, uiteindelijk na onderhandelen dit als totaal package:
Dit is toch wel een mooie anekdote waarom ik tegenwoordig met een grote boog om MKB-nederland heen loop. Waarschijnlijk hebben die bedrijven hun salarissen ergens rond 1995 voor het laatst geindexeerd :P
Erg blij mee! Conclusie: neem niet het 1e aanbod en ga shoppen! Zeker vanuit PhD, sommige mensen zien er de meerwaarde niet van in, sommige wel. Dat was ook te merken aan de reacties van sommige tweakers vorige maand.
Persoonlijk denk ik dat ‘hit or miss’ en ‘bijna raak is hetzelfde als helemaal niet raak’ ook wel de realiteit zijn voor de meeste PhD’s. Niet alle bedrijven hebben de uitdagingen om al het potentieel van high-potentials te benutten, en dan is de waarde van dat potentieel (in die context) ook lager. Slimme mensen hebben heeft enkel nut als je problemen hebt waarvoor je die slimme mensen nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinvented
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-09 18:33
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 19
• Opleiding: ICT-Beheerder MBO Niveau 4
• Werkervaring: 1 Jaar
• (Woon) Locatie: Almere

2. Wat doe je:
• Functie: On Site Support Medewerker
• Werkgever/branche: IT / Detachering
• (Werk) Locatie(s)**: Amstelveen
• Aantal vakantiedagen*: 30
• Reistijd**: 35min enkele reis
• Werkdruk: Medium

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2100
• Vakantiegeld: € 2000 - 8%
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 27.200

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Onbekend
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Onbekend
• Mobiliteit per jaar:
• Overige: Leaseauto + tankpas € 247
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~ 27.200

Hoop dat ik het een beetje netjes doe :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Reinvented schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:51:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 19
• Opleiding: ICT-Beheerder MBO Niveau 4
• Werkervaring: 1 Jaar
• (Woon) Locatie: Almere

2. Wat doe je:
• Functie: On Site Support Medewerker
• Werkgever/branche: IT / Detachering
• (Werk) Locatie(s)**: Amstelveen
• Aantal vakantiedagen*: 30
• Reistijd**: 35min enkele reis
• Werkdruk: Medium

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2100
• Vakantiegeld: € 2000 - 8%
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 27.200

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Onbekend
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Onbekend
• Mobiliteit per jaar:
• Overige: Leaseauto + tankpas € 247
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~ 27.200

Hoop dat ik het een beetje netjes doe :D
Met 19 is dit natuurlijk hartstikke leuk, zeker met de auto ;). Focus op ervaring op doen, leren van collega's met meer ervaring en als het kan het behalen van certificaten (wel op kosten van je baas). Je wilt loonverhogingen uitonderhandelen voor je certificaten en dan ga je groeien in zowel kennis als loon. Tevens kun je dan met certs leuke nieuwe opdrachten krijgen waar je je kennis kunt gaan toepassen en weer nieuwe dingen kunt gaan leren!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HSG
  • Laatst online: 10:52

HSG

True schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 23:35:
[...]

Met 19 is dit natuurlijk hartstikke leuk, zeker met de auto ;). Focus op ervaring op doen, leren van collega's met meer ervaring en als het kan het behalen van certificaten (wel op kosten van je baas). Je wilt loonverhogingen uitonderhandelen voor je certificaten en dan ga je groeien in zowel kennis als loon. Tevens kun je dan met certs leuke nieuwe opdrachten krijgen waar je je kennis kunt gaan toepassen en weer nieuwe dingen kunt gaan leren!
Hij moet dat zeker dan want om eerlijk te zijn is 2100,- Euro wel wat weinig en vooral met de onzekere tijden. ik ben 7 jaar geleden bij een bedrijf vertrokken waar 2100,- Euro voor mensen die daar begonnen de norm.

En inderdaad hij moet zich ook vooral focussen op opleidingen en certificaten behalen want dat is vaak de enige manier om vooruit te komen.

[ Voor 8% gewijzigd door HSG op 07-09-2022 06:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

[...]

+1 en kijk goed hoe ze omgaan met hoe die certs betaald worden. Sommige bedrijven hebben er een handje van om certificeren semi te forceren en je dan vast te houden aan "als je weg gaat moet je x-som" betalen om zo mensen te behouden :+

Zorg dat er wat certificeringen zijn die gewoon 100% voor het bedrijf zijn, of je nu blijft of niet. Onder het mom dat het benodigd is om je werk uit te voeren.
Vervolgens wat "eigen" certificeringen die bijv. na 2 jaar (? ik weet niet exact meer de looptijd) worden afgeschreven. Na 1 jaar dan nog 50% aftikken bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-life
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-06 08:43
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: HBO (niet IT gerelateerd), certificaten: MS-100, MS-101, MD-101, AZ-104, AZ-500, CCNA
• Werkervaring: 4,5 jaar (1,5 jaar helpdesk, 3 jaar systeembeheer)
• (Woon) Locatie: Oost Nederland

2. Wat doe je:
• Functie: System/Cloud Engineer
• Werkgever/branche: MSP
• (Werk) Locatie(s): op dit moment thuiswerken, 1x per 2 weken kantoor Midden-Nederland
• Aantal vakantiedagen: 25
• Reistijd: anderhalf uur
• Werkdruk: Laag-Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3500
• Vakantiegeld: €3,360 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: geen
• Dertiende/veertiende maand: geen

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €3,5% eigen bijdrage, rest werkgever
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ***
• Mobiliteit per jaar: €0,19 cent per kilometer
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €45,360

Ik lees al enige tijd mee met dit topic, ben benieuwd wat jullie van mijn package vinden. Voorwaarden lijken me redelijk gemiddeld als ik het zo lees, alleen geen leaseauto of eindejaarsuitkering.
Mijn werkzaamheden bestaan nu uit Azure/M365 beheer en een stukje netwerkbeheer bij een grote klant. Tevens veel bezig met automation. Krijg veel kansen om me te ontwikkelen bij huidige werkgever met cursussen en opleidingstrajecten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reinvented
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-09 18:33
[...]

Ik mag ook zeker niet klagen, ben er voor nu enorm blij mee, zeker de leaseauto.
Ik kan gelukkig certificaten halen die betaald worden door de detacheerder, no strings attached.
Ben op dit moment aan het leren voor MS-900 - AZ-900 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!ghtwolve
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-05-2024
Zal me ook maar vervoegen op de lijst:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: BSc Electronics-ICT
• Werkervaring: 1 jaar (Juni2021) ervoor nog als student gewerkt maar irrelevant.
• (Woon) Locatie: Limburg België

2. Wat doe je:
• Functie: begonnen als Test Engineer, nu 'gepromoveerd' tot Test Analyst
• Werkgever/branche: Consultancy/ SW/HW Testing
• (Werk) Locatie(s): Hasselt
• Aantal vakantiedagen: 20 + 12 ADV dagen
• Reistijd: 15 min
• Werkdruk: Laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2500
• Vakantiegeld: € 92% van het bruto maandloon
• Bonus, toeslagen, etc:
€ 199 (Netto onkosten) /maand
€20 internetvergoeding /maand
Maaltijdcheques €7.95 /gewerkte dag
GSM abonnement 20GB Data + onbeperkt SMS en bellen
Bedrijfswagen A3 incl. tankpas voor werk als prive gedekt. met eigen bijdrage van €167/maand
Ziekteverzekering + hospitalisatieverzekering voor vrouw kind en mijzelf, maandelijkse eigen bijdrage van €40 in totaal.
• Dertiende/veertiende maand: € 2500 + FIP plan (budget was €3150 voor dit jaar)
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € zonder waarde vd bedrijfswagen (spaart me eigen wagenkosten uit) +- €35.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 0
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Eigen beheer
• Mobiliteit per jaar: € 0
• Overige: automatische indexatie in België, €2000 jaarlijks budget (met redelijk veel marge op) voor bijscholingen or certificaten te behalen, of gewoon relevante literatuur aan te kopen.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €

Aangezien in Januari mijn loon geïndexeerd wordt zal het uitkomen rond de €2750 bruto

[ Voor 9% gewijzigd door N!ghtwolve op 07-09-2022 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

t-life schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:00:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: HBO (niet IT gerelateerd), certificaten: MS-100, MS-101, MD-101, AZ-104, AZ-500, CCNA
• Werkervaring: 4,5 jaar (1,5 jaar helpdesk, 3 jaar systeembeheer)
• (Woon) Locatie: Oost Nederland

2. Wat doe je:
• (Werk) Locatie(s): op dit moment thuiswerken, 1x per 2 weken kantoor Midden-Nederland
• Reistijd: anderhalf uur
• Werkdruk: Laag-Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3500
• Vakantiegeld: €3,360 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: geen
• Dertiende/veertiende maand: geen

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €3,5% eigen bijdrage, rest werkgever
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ***
• Mobiliteit per jaar: €0,19 cent per kilometer
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €45,360

Ik lees al enige tijd mee met dit topic, ben benieuwd wat jullie van mijn package vinden. Voorwaarden lijken me redelijk gemiddeld als ik het zo lees, alleen geen leaseauto of eindejaarsuitkering.
Mijn werkzaamheden bestaan nu uit Azure/M365 beheer en een stukje netwerkbeheer bij een grote klant. Tevens veel bezig met automation. Krijg veel kansen om me te ontwikkelen bij huidige werkgever met cursussen en opleidingstrajecten.
Beetje moeilijk in te schatten. Certs zijn wel aardig, maar vervolgens zeg je eigenlijk dat je wat Azure/m365 beheer doet. Dat klinkt meer als "ik klik af en toe hier en daar".
Dat is "mijn probleem" vaak met dit soort voorbeelden, is dat het zo enorm breed kan zijn wat iemand dat nou echt kan en doet. Want bij Cloud Engineer denk ik eigenlijk aan iets andere zaken bijvoorbeeld.

Maar goed, gezien je werkervaring (periode) zit je denk ik best wel goed. Ik zou, als dat tenminste je ambitie is, wel een specialisatie op zoeken en daar ook wat meer overtuiging/enthousiasme in overbrengen/uiten. Dan zie ik je salaris wel groeien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimoto
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08-05-2024
.

[ Voor 99% gewijzigd door Mimoto op 04-07-2023 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimoto
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08-05-2024
Reinvented schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:10:
[...]

Ik mag ook zeker niet klagen, ben er voor nu enorm blij mee, zeker de leaseauto.
Ik kan gelukkig certificaten halen die betaald worden door de detacheerder, no strings attached.
Ben op dit moment aan het leren voor MS-900 - AZ-900 :)
Doe je goed, zoveel mogelijk certificaten binnen harken 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampiz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:18
Douweegbertje schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:41:
[...]

Beetje moeilijk in te schatten. Certs zijn wel aardig, maar vervolgens zeg je eigenlijk dat je wat Azure/m365 beheer doet. Dat klinkt meer als "ik klik af en toe hier en daar".
Dat is "mijn probleem" vaak met dit soort voorbeelden, is dat het zo enorm breed kan zijn wat iemand dat nou echt kan en doet. Want bij Cloud Engineer denk ik eigenlijk aan iets andere zaken bijvoorbeeld.

Maar goed, gezien je werkervaring (periode) zit je denk ik best wel goed. Ik zou, als dat tenminste je ambitie is, wel een specialisatie op zoeken en daar ook wat meer overtuiging/enthousiasme in overbrengen/uiten. Dan zie ik je salaris wel groeien :)
Dat vind ik ook zo moeilijk aan de posts hier, er wordt bijv. 'automation' genoemd.
Is dat het verscripten van aanmaak van een user, een ADFS farm of het opzetten CI/CD setup van een complexe applicatie.
En beheer van cloud kan zijn M365, servers, een PaaS setup of een datacluster :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:43
Members only:

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robroy1998
  • Laatst online: 20-09 11:01
Mimoto schreef op woensdag 7 september 2022 @ 19:07:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: MBO4 IT Beheer, Certificaten: MS-500 Security Administrator, MD-100 - MD-101 Modern Desktop Administrator, MS-900.
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Zuid - Holland

2. Wat doe je:
• (Werk) Locatie(s)**: -
• Aantal vakantiedagen*: 25
• Reistijd**: 20
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2750
• Vakantiegeld: €2,640 (Bruto)
• Bonus, toeslagen, etc: nvt
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 35,640

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € niet bekend
• Type pensioenregeling / pensioenfonds ***
• Mobiliteit per jaar **** € Lease auto + tankpas geen eigenbijdrage
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 35,640

Kan iemand mij vertellen of dit salaris marktconform is? Ik hou mezelf voornamelijk bezig met het zovel 1e 2e en 3e lijns problemen. Opzetten van Microsoft 365 omgevingen, Intune, Security Center, Microsoft Purview (Complaince) denk hierbij aan Information Protection, Data Loss Prevention ect. Ook het configureren van netwerken ect behoort ook tot mijn takenpakket.
Naar mijn mening krijg je te weinig @Mimoto voor de taken die je uitvoert. Mocht je binnekort gesprekken hebben over verlenging zou ik aangeven dat je je financieel ondergewaardeerd voelt. Mochten ze niet mee willen werken dan weet ik zeker dat je ergens anders meer kan verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OTitan
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15-09 13:27
Members only:

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 20:56
OTitan schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:25:
Volgens mij een mooie stap (vast salaris ipv winstdeling [...])
Ziet er zeker niet verkeerd uit! Waar ik wel benieuwd naar ben, is er een reden dat je liever vast salaris hebt ipv winstdeling? Ik snap dat aan de ene kant een vast salaris meer zekerheid biedt, terwijl tegelijkertijd aan de andere kant een winstdeling lucratiever kan zijn als het goed gaat met het bedrijf(?).

offtopic:
Als bovenstaande in [mo] tags moet hoor ik het wel...

[ Voor 6% gewijzigd door Freeaqingme op 08-09-2022 14:19 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Phyrozi
edit. nvm

[ Voor 97% gewijzigd door Phyrozi op 08-09-2022 14:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirCoffey
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:31
Members only:

• OTitan
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15-09 13:27
Freeaqingme schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:19:
[...]

Ziet er zeker niet verkeerd uit! Waar ik wel benieuwd naar ben, is er een reden dat je liever vast salaris hebt ipv winstdeling? Ik snap dat aan de ene kant een vast salaris meer zekerheid biedt, terwijl tegelijkertijd aan de andere kant een winstdeling lucratiever kan zijn als het goed gaat met het bedrijf(?).

offtopic:
Als bovenstaande in [mo] tags moet hoor ik het wel...
Eigenlijk is het altijd goed genoeg gegaan met het bedrijf om de winstdeling (1 maandsalaris) uit te betalen, maar meer dan 1 maandsalaris wordt het niet; ook niet bij hogere winst. Anders was het inderdaad een ander verhaal geweest ;)

Tevens is het hier niet contractueel vastgelegd, dus 100% zekerheid heb je niet, en je mag het ook niet meenemen bij bijvoorbeeld een hypotheekaanvraag.

• Freeaqingme
OTitan schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:52:
[...]

Eigenlijk is het altijd goed genoeg gegaan met het bedrijf om de winstdeling (1 maandsalaris) uit te betalen, maar meer dan 1 maandsalaris wordt het niet; ook niet bij hogere winst. Anders was het inderdaad een ander verhaal geweest ;)
Ai, da's jammer. Wij doen gewoon ~10% van de winst verdelen over het personeel. Meer winst = meer te verdelen, meer personeel = minder uitkeren p.p. Dan is het voor personeel ook leuk als je een echt goed jaar draait als bedrijf.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonard_nl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-02 19:31
ZenMonkey schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:44:
[...]

***members only***

@leonard_nl @Phyrozi Sorry voor het lange wachten, wilde eventjes wachten tot alles rond was!
Gefeliciteerd! Mooie package zo. Was idd erg benieuwd wat eruit zou komen. Ik hoop dat je de job ook tof vindt. Werkplezier is toch de belangrijkste arbeidsvoorwaarde wmb.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:38

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Nieuwe baan, begin over ongeveer een maand. Voor degenen die het niet willen geloven, dat kan best, maar vervuil het topic aub niet. :)

De update:

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Hillie op 17-09-2022 14:45 ]

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
@Hillie welke regio in us? Want bijv. In sillicion vallie wordt 200k soms beschouwd als armoede grens.
Die 2500 is dat maandelijks of eenmalige

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrozi
@Hillie Prachtig! Geniet ervan. Wij vetrekken volgend jaar die kant op (Northern NJ, NY Area). Deze packages kunnen zeker. Zwager heeft ook tegen de 400k aan in NY area. Ik stuur je even een PB met wat vragen komende week, mits je het niet erg vindt.

Edit: wat is je tax-druk in z'n geheel in Texas? In NJ zou je hier denk ik zo'n 12-13k take-home hebben.
250k NJ=13.8K en TX=14.7K zie ik :)

[ Voor 22% gewijzigd door Phyrozi op 12-09-2022 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groezle
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-09 15:46
@Hillie ik hoor de laatste tijd veel over 'quit quitting' en het feit dat er wordt verwacht dat je minimaal 40 uur werkt (ipv in Nederland maximaal 40 uur). Hoe ervaar jij dit bij je baan?

Ik zit eraan te denken om misschien op remote amerikaanse software ontwikkelaar functies te solliciteren, maar ik heb geen zin om in mijn vrije tijd ook aan het werk te besteden (laptop dicht = vrij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-09 10:11
groezle schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:54:
@Hillie ik hoor de laatste tijd veel over 'quit quitting' en het feit dat er wordt verwacht dat je minimaal 40 uur werkt (ipv in Nederland maximaal 40 uur). Hoe ervaar jij dit bij je baan?

Ik zit eraan te denken om misschien op remote amerikaanse software ontwikkelaar functies te solliciteren, maar ik heb geen zin om in mijn vrije tijd ook aan het werk te besteden (laptop dicht = vrij).
Ik heb een tijd remote gewerkt voor een Amerikaans bedrijf. Ze verwachtte inderdaad wel dat je er altijd bent als ze je nodig hebben, dus soms ook avonden, maar elke ochtend ongestoord kunnen werken of iets anders doen zorgde bij mij voor een goede balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

groezle schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:54:

Momenteel werk ik voor een consulting toko, dus uurtje factuurtje. Meestal werk ik niet veel meer dan 40 uur. Maar je maakt meer grote sprongen door de juiste dingen te doen, ipv meer van hetzelfde. Je moet ook gewoon zelf grenzen stellen en als je wat meer senior bent dan kun je dat makkelijker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Phyrozi schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:28:
@Hillie Prachtig! Geniet ervan. Wij vetrekken volgend jaar die kant op (Northern NJ, NY Area). Deze packages kunnen zeker. Zwager heeft ook tegen de 400k aan in NY area. Ik stuur je even een PB met wat vragen komende week, mits je het niet erg vindt.

Edit: wat is je tax-druk in z'n geheel in Texas? In NJ zou je hier denk ik zo'n 12-13k take-home hebben.
250k NJ=13.8K en TX=14.7K zie ik :)
Stuur gerust een bericht. Texas heeft geen state income tax, dus dat scheelt. Ik zou niet teveel uitgaan van online calculators die weinig extra meenemen in de berekeningen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

badboyqxy schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:00:
@Hillie welke regio in us? Want bijv. In sillicion vallie wordt 200k soms beschouwd als armoede grens.
Die 2500 is dat maandelijks of eenmalige
Texas, lees gerust nogmaals zorgvuldig. Ook in Silicon Valley is 200k riant. Welke 2500? Uit het verhuispakket? Wat denk je zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zo'n salaris had ik ook in de VS, maar ik had wel een internationale zorgverzekering bovenop mijn doorlopende Nederlandse zorgverzekering (aangezien ik mijn huis ook in Nederland behield lukte dat). Mijn grootste probleem met de VS is de kosten voor de zorg. "Out of network" professionals? Dan mag je opeens zelf $40,000 ophoesten. Dit heb ik meegemaakt bij een collega die werkte voor Apple, zwangerschapscomplicaties; 40k uit eigen zak betalen ondanks een goede verzekering, en 2 maanden onbetaald verlof.

Tussen Mexico, de VS, en Canada vond ik de VS veruit het ergste land om in te wonen. Daarnaast het politieke klimaat, de vuurwapens (fan van wapens hoor, maar de regels zijn idioot daar), gebrek aan zorg, extreme religieuze overtuigingen, waardeloze infrastructuur...

@Hillie - hoe ervaar jij dit zelf? Je woont er al een tijdje langer zo te zien. Ik heb het maar 6 maanden volgehouden, dus mijn ervaring zegt bijzonder weinig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Blue-eagle schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:59:
Zo'n salaris had ik ook in de VS, maar ik had wel een internationale zorgverzekering bovenop mijn doorlopende Nederlandse zorgverzekering (aangezien ik mijn huis ook in Nederland behield lukte dat). Mijn grootste probleem met de VS is de kosten voor de zorg. "Out of network" professionals? Dan mag je opeens zelf $40,000 ophoesten. Dit heb ik meegemaakt bij een collega die werkte voor Apple, zwangerschapscomplicaties; 40k uit eigen zak betalen ondanks een goede verzekering, en 2 maanden onbetaald verlof.

Tussen Mexico, de VS, en Canada vond ik de VS veruit het ergste land om in te wonen. Daarnaast het politieke klimaat, de vuurwapens (fan van wapens hoor, maar de regels zijn idioot daar), gebrek aan zorg, extreme religieuze overtuigingen, waardeloze infrastructuur...

@Hillie - hoe ervaar jij dit zelf? Je woont er al een tijdje langer zo te zien. Ik heb het maar 6 maanden volgehouden, dus mijn ervaring zegt bijzonder weinig ;)
Politiek is een persoonlijke overweging en gezondheidszorg vind ik hier beter dan elders. Het voorbeeld van je collega is lastig om goed te bekijken, want out of network zorg is ook een keuze. Misschien is de zorgverzekering via Apple niet goed, ik ken het plaatje niet. Ik woon nu bijna 13 jaar in de VS en gebruik geregeld diverse zorginstanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluhblah
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-12-2022
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrozi
@bluhblah ligt aan de voorwaarden die je nog niet besproken hebt. Met een 13e maand of bonusregeling zit je denk ik op een OK bedrag voor 30 uur, maar je hebt wel een hot topic als studie gekozen, dus denk dat er zeker nog wel meer in zit elders. edit: helemaal in Noord-Holland moet je wel een pak meer kunnen krijgen.

[ Voor 69% gewijzigd door Phyrozi op 12-09-2022 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
bluhblah schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:24:

• Vast maandsalaris (bruto): € 1950 bruto bij 30 uur per week

• Mobiliteit per jaar: € 750 lease, zou dan neerkomen op 9000 per jaar

Is dit een goed aanbod?
1950/30*40 = 2600

Als het een bedrijf is die je leuk vindt en waar je verwacht er nog het nodige te kunnen leren, dan denk ik niet dat het een heel slecht aanbod is.

Maar wat voor functie ga je doen? Heb je die leaseauto wel echt nodig? Anders zou je ook nog kunnen kijken of je die auto kan inleveren tegen wat meer salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
@bluhblah waarom 30 uur werken? Als je prive gaat rijden in de leaseauto blijft er weinig over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Ik zou het raar vinden dat je geen eigen bijdrage hebt voor je leaseauto (indien die privé gereden mag worden) bij parttime werken van 75%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osseh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 22:52
Bij deze toch ook maar eens besloten om mee te doen aan dit mooie lijstje.

Members only: title

R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superjona
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 17:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJears
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-03 17:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalcoBoy
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09-2022
osseh schreef op maandag 12 september 2022 @ 18:01:
Bij deze toch ook maar eens besloten om mee te doen aan dit mooie lijstje.

***members only***
Wat doet een Technical Engineer precies? Ik ken redelijk wat mensen met jouw opleidingsachtergrond en kunnen binnen het veld moeilijk een (goedbetaalde) baan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalcoBoy
Hou op, je wordt zwaar uitgemolken. En ik hoop dat je wel pensioen opbouwt?
(Ik zie nu dat je in Belgie werkt, misschien is de arbeidsmarkt daar wel anders..)

[ Voor 16% gewijzigd door CalcoBoy op 13-09-2022 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als dit geen grapje is, dan zou ik als de wiedeweerga maken dat je wegkomt. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Good busy @Hillie. Succes met je nieuwe baan (en verhuizen etc.)!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DanielBnl
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-10-2023
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: Cybersecurity (hbo)
• Werkervaring: 1 jaar ervaring in cybersecurity, 3-4 jaar in IT-beheer
• (Woon) Locatie: Regio Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: IT-Auditor
• Werkgever/branche: Auditkantoor
• (Werk) Locatie(s): Regio Den Haag
• Reistijd: 35 (45 met file)
• Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3960
• Vakantiegeld: 8% hiervn
• Bonus, toeslagen, etc: n.v.t
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €51 331

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €-
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: -
• Mobiliteit per jaar: € : leaseauto
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €51 331

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Reinier schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:15:
Good busy @Hillie. Succes met je nieuwe baan (en verhuizen etc.)!
Thanks @Reinier! Ja, het brengt wel een hoop gedoe met zich mee, zijn verhuizing. Da's wel waar ik het meest tegenop zie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osseh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 22:52
CalcoBoy schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:03:
[...]

Wat doet een Technical Engineer precies? Ik ken redelijk wat mensen met jouw opleidingsachtergrond en kunnen binnen het veld moeilijk een (goedbetaalde) baan vinden.
Klopt inderdaad hoor, voor de meesten die in het lab aan de slag gaan zijn er niet heel veel mogelijkheden om enigszins fijn te gaan verdienen.
De meesten groeien toch uiteindelijk door richting de QA/RA; manager of iets in de trend van technical engineer/ technical application specialist.

korte beschrijving van mijn functie: Voor elk lab gebouw bij dit bedrijf is er 1 technical engineer. De persoon in deze rol is eind verantwoordelijk voor alle apparatuur/problemen in dat betreffende gebouw. Als er monteurs komen dan teken ik de werkvergunningen en regel dat zij zich netjes gedragen in het lab. (i.v.m omgaan met virussen is dat nogal een ding hier). Daarnaast werk ik aan CAPA's/ Change actions en help ik mee bij het aanschaffen van nieuwe apparatuur. Daar gaat het dan voornamelijk om alles tot dat het apparaat werkend in het lab staat (IQ/OQ/PQ/FAT/SAT/toewijzen equipment nummers en controleren of alle system files compleet zijn).

je wordt gezien als de persoon met de meeste algemene kennis over alle apparaten, dus als er iets is komen de mensen meestal naar mij toe. Ik wijs ze verder of probeer ze zoveel mogelijk te helpen.

@crimby Dat blijft altijd een ding, wat betreft salaris en omstandigheden heb je het volgens mij voor je leeftijd gewoon goed. Als je tevreden bent in de functie en de mensen zijn plezier om samen te werken zou ik zeker niet voor een overstap gaan. Plus als de master betaald is door de werkgever dan zit daar vast wel een clausule in dat je niet zomaar weg kan.

[ Voor 11% gewijzigd door osseh op 18-10-2023 16:39 ]

R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordwolde
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 09:40
Hillie schreef op maandag 12 september 2022 @ 05:34:
Nieuwe baan, begin over ongeveer een maand. Voor degenen die het niet willen geloven, dat kan best, maar vervuil het topic aub niet. :)

De update:

***members only***
Validation Engineer hier! maar dan MedTech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

noordwolde schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:01:
[...]

Validation Engineer hier! maar dan MedTech.
Wat doe je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
osseh schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:58:
[...]
@crimby Dat blijft altijd een ding, wat betreft salaris en omstandigheden heb je het volgens mij voor je leeftijd gewoon goed. Als je tevreden bent in de functie en de mensen zijn plezier om samen te werken zou ik zeker niet voor een overstap gaan. Plus als de master betaald is door de werkgever dan zit daar vast wel een clausule in dat je niet zomaar weg kan.
De master is maar een kleine kostenpost en de afbetaling is begonnen vanaf het moment dat ik mijn eerste certificaat heb gehaald, dus dat is wel fijn.

Directe collega’s zijn fantastisch, sfeer laatste jaar wat minder geworden. Het bedrijf zal binnen afzienbare tijd verkocht worden waardoor er een stuk strakker gestuurd wordt. De verkoop brengt zowel kansen als risico’s met zich mee.. blijft gissen hoe het over een paar jaar is.
Zelf zit ik momenteel best vast in mijn functie, zou graag meer verantwoordelijkheden willen maar management zit vastgeroest. Misschien dat dit met de verkoop beter wordt :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJears
CalcoBoy schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:05:
[...]

Hou op, je wordt zwaar uitgemolken. En ik hoop dat je wel pensioen opbouwt?
(Ik zie nu dat je in Belgie werkt, misschien is de arbeidsmarkt daar wel anders..)
Spijtig genoeg geen grap. Dit posten heeft me al de nodige stress bezorgd. Vermoedelijk is de markt in België wel anders, maar ik was me wel al bewust dat dit weinig is. Zeker omdat nieuw personeel met beter loon kan beginnen en gezien de toch wel heel lage opslag die ik gekregen heb vlak na een cash injectie in het bedrijf.

Morgen een gesprek met mijn baas waar ik al heel lang op zit aan te sturen. Wou het eigenlijk face to face, maar het zal telefonisch doorgaan. Honestly, de stress is getting to me. Dat is ook de reden dat ik dit forum gevonden heb. Ik wou graag een beeld van een normaler loon met dit gesprek in aantocht.

Spijtig genoeg ontwikkel ik voor een sector die zeer klein is en geen volk zonder ervaring aan wilt nemen. Dat is de reden dat ik hier ben beland, in een kleine start up. Ik leer heel veel bij en het werk is echt leuk, maar ik heb het gevoel dat ik te veel leerkosten aan het betalen ben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CalcoBoy
MrJears schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:44:
[...]

Spijtig genoeg geen grap. Dit posten heeft me al de nodige stress bezorgd. Vermoedelijk is de markt in België wel anders, maar ik was me wel al bewust dat dit weinig is. Zeker omdat nieuw personeel met beter loon kan beginnen en gezien de toch wel heel lage opslag die ik gekregen heb vlak na een cash injectie in het bedrijf.

Morgen een gesprek met mijn baas waar ik al heel lang op zit aan te sturen. Wou het eigenlijk face to face, maar het zal telefonisch doorgaan. Honestly, de stress is getting to me. Dat is ook de reden dat ik dit forum gevonden heb. Ik wou graag een beeld van een normaler loon met dit gesprek in aantocht.

Spijtig genoeg ontwikkel ik voor een sector die zeer klein is en geen volk zonder ervaring aan wilt nemen. Dat is de reden dat ik hier ben beland, in een kleine start up. Ik leer heel veel bij en het werk is echt leuk, maar ik heb het gevoel dat ik te veel leerkosten aan het betalen ben.
Ik snap dat het stressvol is om om meer salaris te vragen. Vond ik ook haha. Misschien is het makkelijker om het andersom te zien: Kunnen ze jou uitleggen waarom jij zo weinig verdient? Helemaal als nieuwelingen meer verdienen dan jij! Ik ben wel benieuwd naar dat antwoord. Hebben ze geen goed antwoord daarop, dan kan je een goeie verhoging eisen. Hebben ze een goeie uitleg, dan heb je drie opties. Iets doen met de feedback en over een jaar weer proberen, solliciteren tot je een aanbod krijgt en vragen of je huidige werkgever dit wil matchen of gewoon weggaan en meer krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xillver
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:36
CalcoBoy schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:01:
[...]

Ik snap dat het stressvol is om om meer salaris te vragen. Vond ik ook haha. Misschien is het makkelijker om het andersom te zien: Kunnen ze jou uitleggen waarom jij zo weinig verdient? Helemaal als nieuwelingen meer verdienen dan jij! Ik ben wel benieuwd naar dat antwoord. Hebben ze geen goed antwoord daarop, dan kan je een goeie verhoging eisen. Hebben ze een goeie uitleg, dan heb je drie opties. Iets doen met de feedback en over een jaar weer proberen, solliciteren tot je een aanbod krijgt en vragen of je huidige werkgever dit wil matchen of gewoon weggaan en meer krijgen.
Ben het helemaal met je eens, vooral als het een gelijkwaardige functie is waar jij, naar ik begrijp, al 1,5 jaar inzit? op zijn minst moeten ze het in het geheel (auto en tankpas inclusief) bijtrekken, heb je de auto niet nodig dan het als vergoeding op je bruto erbij ongeveer. althans dat is wat vaak in NL gebeurd.

In ieder geval, simpel gezegd, als jij als junior daar zou starten zou je dus ook datzelfde krijgen, jij zit daar al 1,5 jaar dus vind zelfs dat je boven junior moet verdienen. Hoeveel meer is de vraag, Medior (als dat ook bestaat is misschien wat veel maar daar tussen in zou dan logischer zijn) ik weet niet wat de voorwaardes voor medior zijn t.a.v. junior, dat staat neem ik even aan ergens beschreven wat daar de randvoorwaardes voor zijn.

in ieder geval succes @MrJears

• noordwolde
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 09:40
Valideer medische apparatuur, d.m.v. Test cases schrijven op bases van uses cases, RCM's, LNP's etc in QC, ReqPro, CQ en ADLM. Jij?

• Hillie

Hillie

noordwolde schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:10:
[...]

Valideer medische apparatuur, d.m.v. Test cases schrijven op bases van uses cases, RCM's, LNP's etc in QC, ReqPro, CQ en ADLM. Jij?
Totaal anders. Functionele verificatie van chip ontwerpen. Momenteel is het vooral SystemVerilog/UVM wat populair is en ook formal property checking, wat vooral SVA is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MrJears
@CalcoBoy @xillver - Bedankt voor het advies. Ik heb gisteren een gesprek met mijn baas gehad en hij lijkt ontvankelijk voor een loonsverhoging. Het finale antwoord zou normaal morgen komen, dus fingers crossed nu. Ik heb voor 600 bruto gevraag, zeker met de weinig extralegale voordelen leek dat mij wat het minimum dat ik moest vragen.

Het blijft moeilijk om mezelf naar waarde te schatten, maar mijn collega's lijken mijn vaardigheden wel te appreciëren en de nieuw juniors komen regelmatig met vragen waar ik beter mee kan helpen dan ik eerst had verwacht. Ik denk dat ik een positiever zelfbeeld heb nu. Ik ben mezelf nu ook beter aan het informeren over een arbeidsmarkt waar ik eigenlijk maar ben in gesukkeld. Daar heeft jullie advies toch wat moed gegeven en dat ga ik zeker meenemen naar de toekomst toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xillver
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:36
MrJears schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:54:
@CalcoBoy @xillver - Bedankt voor het advies. Ik heb gisteren een gesprek met mijn baas gehad en hij lijkt ontvankelijk voor een loonsverhoging. Het finale antwoord zou normaal morgen komen, dus fingers crossed nu. Ik heb voor 600 bruto gevraag, zeker met de weinig extralegale voordelen leek dat mij wat het minimum dat ik moest vragen.

Het blijft moeilijk om mezelf naar waarde te schatten, maar mijn collega's lijken mijn vaardigheden wel te appreciëren en de nieuw juniors komen regelmatig met vragen waar ik beter mee kan helpen dan ik eerst had verwacht. Ik denk dat ik een positiever zelfbeeld heb nu. Ik ben mezelf nu ook beter aan het informeren over een arbeidsmarkt waar ik eigenlijk maar ben in gesukkeld. Daar heeft jullie advies toch wat moed gegeven en dat ga ik zeker meenemen naar de toekomst toe.
Heel mooi om te horen! altijd goed om jezelf beter te informeren. Het feit dat de juniors naar jou komen met vragen die je ook beantwoorden kan zoals je aangeeft zegt meer dan genoeg! 600 is zeker netjes gun en hoop van harte dat je het ook krijgt en meer _/-\o_ _/-\o_ Heel veel succes en als er nog eens wat is schroom dan niet dit forum op te zoeken haha :D

Edit: Typo met smileys 8)7 + een typo met type ipv Typo :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• macmellow
-

[ Voor 100% gewijzigd door macmellow op 21-09-2022 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalcoBoy
MrJears schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:54:

Super, 600 euro zou mooi zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Members only:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DansPants
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 17:08
Lees het topic nu een tijdje mee en heb zelf onlangs ook een stap gemaakt nadat ik benaderd ben door een andere partij en eigenlijk ging opzeggen bij huidige werkgever.
Die wilden toch graag praten over de situatie en heeft uiteindelijk geleid tot onderstaande.

Members only:

Edit:
Zelf vind ik een mobiliteitsbudget of een leaseauto bij een volgende stap zeker ook iets om het over te hebben. Maar heb niet direct een goed zicht of ik misschien juist beter in kan zetten op andere veel voorkomende secundaire of primaire voorwaarden. Als daar tips of adviezen over zijn dan hoor ik ze graag!

[ Voor 12% gewijzigd door DansPants op 16-09-2022 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
crimby schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:20:
[...]

Members only:
Nee. Halverwege ben ik een keer gewisseld, bij mijn eerste werkgever was 5% per jaar de maximale groei.
Zou je de bedragen en m'n quote in MO tags willen plaatsen? Was het zelf vergeten maar heb dat liever wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:03
@DansPants Waarom zo graag een leaseauto? Ja, je kan een dure auto redelijk goedkoop rijden, maar dat neemt aardig wat kosten met zich mee voor jou. Kan zomaar een paar honderd netto schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
macmellow schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:18:
[...]

Nee. Halverwege ben ik een keer gewisseld, bij mijn eerste werkgever was 5% per jaar de maximale groei.
Zou je de bedragen en m'n quote in MO tags willen plaatsen? Was het zelf vergeten maar heb dat liever wel.
aaah verklaart het, maar nog steeds best lekker!
Heb mn reactie aangepast trouwens :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DansPants
Orangelights23 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:29:
@DansPants Waarom zo graag een leaseauto? Ja, je kan een dure auto redelijk goedkoop rijden, maar dat neemt aardig wat kosten met zich mee voor jou. Kan zomaar een paar honderd netto schelen.
Omdat zover mijn kennis reikt het voordeliger is bijtelling te betalen voor een zakelijke lease dan dezelfde auto via een private lease te rijden of direct prive aan te schaffen. Zeker gezien de huidige benzineprijzen.

Of trek ik die conclusie verkeerd?

Edit:
Zal het wat beter onderbouwen, de auto die ik nu rijd, een Audi uit 2001, kost mij tussen de 320-350 euro netto per maand aan verzekering, wegenbelasting, benzine en onderhoud. Het onderhoud smeer ik voor het gemakt uit over alle maanden van het jaar om zo het vergelijk te maken.
Terwijl ik bij een cataloguswaarde van 40.000 ~370 per maand netto betaal en daarvoor wel een nieuwe auto heb en mij geen zorgen hoef te maken om onderhoud omdat dit binnen de zakelijke lease valt.

[ Voor 29% gewijzigd door DansPants op 16-09-2022 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
1. Wie ben je:
  • • Leeftijd:37
  • • Opleiding: MBO-ICT (Systeembeheer) niveau 4 + MSCA
  • • Werkervaring:10-15 jaar werkervaring
  • • (Woon) Locatie:Noorden (friesland)
2. Wat doe je:
  • • Functie:Senior servicedesk medewerker
  • • Werkgever/branche:Detacheerder
  • • (Werk) Locatie(s):Noord nederland
  • • Aantal vakantiedagen:Standaard(?)
  • • Gewerkte uren/week:Gemiddeld 36 (vrijdags om de week vrij)
  • • Reistijd:max 1 uur tot klant
  • • Werkdruk:verschillend per opdracht
3. Wat verdien je:
  • • Vast maandsalaris (bruto): €2150
  • • Vakantiegeld: 8%
  • • Bonus, toeslagen, etc: Geen
  • • Dertiende/veertiende maand: € Geen
  • Lease auto
  • laptop en mobiel
Geen idee of dit laag is of normaal in het noorden.
Ik heb een vast contract, dus overstappen zal ik nooit snel doen

[ Voor 15% gewijzigd door G.Scholtens op 16-09-2022 16:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:48
G.Scholtens schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:59:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
  • Lease auto
  • laptop en mobiel
Ik zou toch maar is gaan rond kijken als je meer wilt verdienen. Dit is haast een start salaris voor mensen in de IT. Minimumloon ligt tegenwoordig al op 1700 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
happy killer schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:11:
[...]

Ik zou toch maar is gaan rond kijken als je wilt meer verdienen. Dit is haast een start salaris voor mensen in de IT. Minimumloon ligt tegenwoordig al op 1700 euro.
Maar je baan opzeggen doe ik niet zomaar, ik ben de enige kost winnaar binnen het gezin. Bij andere baan raak je je inkomsten en auto kwijt en je weet nooit waar je terecht komt en hoe dat bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DansPants
G.Scholtens schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:59:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
  • Lease auto
  • laptop en mobiel
Met de huidige krapte op de arbeidsmarkt zou ik je toch adviseren rond te kijken, de keus om wel of niet over te stappen kan je dan geinformeerd maken. Zeker omdat een vast contract ook niet zaligmakend is.
Een kennis van mij werkt in het zuiden bij een Service Desk bedrijf dat remote ondersteuning bied en bij uitzondering ook op locatie komt. Maar die heeft een stuk minder werkervaring dan jij, hij is einde 20, en verdient ongeveer 3.200 per maand. Met laptop en mobiel als secundaire voorwaardes maar zonder leaseauto.

Zeker voor jouw leeftijd en werkervaring zou een vergelijkbaar salaris met leaseauto mogelijk moeten zijn lijkt mij.

Gezien jouw reactie tussentijds:
G.Scholtens schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:23:
[...]

Maar je baan opzeggen doe ik niet zomaar, ik ben de enige kost winnaar binnen het gezin. Bij andere baan raak je je inkomsten en auto kwijt en je weet nooit waar je terecht komt en hoe dat bevalt.
Als je het primaire inkomen bent en bangt bent dat dit in het geding komt en het naar je zin hebt bij je huidige werkgever dan kan je de informatie die je vergaart na het rondkijken altijd gebruiken om met je huidige werkgever in gesprek te gaan dat het salaris dat je nu hebt niet past bij je functie en ervaring.
Dan blijf je op je plek zitten, heb je nog steeds een vast contract, maar zijn toch je voorwaarden verbeterd.

[ Voor 17% gewijzigd door DansPants op 16-09-2022 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
DansPants schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:26:
[...]

Met de huidige krapte op de arbeidsmarkt zou ik je toch adviseren rond te kijken, de keus om wel of niet over te stappen kan je dan geinformeerd maken. Zeker omdat een vast contract ook niet zaligmakend is.
Een kennis van mij werkt in het zuiden bij een Service Desk bedrijf dat remote ondersteuning bied en bij uitzondering ook op locatie komt. Maar die heeft een stuk minder werkervaring dan jij, hij is einde 20, en verdient ongeveer 3.200 per maand. Met laptop en mobiel als secundaire voorwaardes maar zonder leaseauto.

Zeker voor jouw leeftijd en werkervaring zou een vergelijkbaar salaris met leaseauto mogelijk moeten zijn lijkt mij.
Dat is gewoon al 1000 euro per maand meer, en dan 17 jaar jonger 8)7
Pagina: 1 ... 144 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.