Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DansPants
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 20:53
G.Scholtens schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:28:
[...]

Dat is gewoon al 1000 euro per maand meer, en dan 17 jaar jonger 8)7
Precies! Locatie kan natuurlijk ook het een en ander uitmaken, maar het zuiden staat er nou ook niet echt om bekend dat de salarissen hoog zijn.
Ik denk dat als je het gesprek goed voorbereid dat je er ook bij je huidige werkgever behoorlijk op vooruit kan gaan qua voorwaarden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-08 20:49
G.Scholtens schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:23:

Maar je baan opzeggen doe ik niet zomaar, ik ben de enige kost winnaar binnen het gezin. Bij andere baan raak je je inkomsten en auto kwijt en je weet nooit waar je terecht komt en hoe dat bevalt.
Enige risicoaversie snap ik, maar vaak kun je gewoon van een vast contract naar vast contract hoor :)
Je verdient echt ontzettend laag imo. Ik zou zeker gaan rondkijken

[ Voor 7% gewijzigd door Phyrozi op 16-09-2022 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axino
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 11:31
G.Scholtens schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:59:
1. Wie ben je:
  • • Leeftijd:37
  • • Opleiding: MBO-ICT (Systeembeheer) niveau 4 + MSCA
  • • Werkervaring:10-15 jaar werkervaring
  • • (Woon) Locatie:Noorden (friesland)
2. Wat doe je:
  • • Functie:Senior servicedesk medewerker
  • • Werkgever/branche:Detacheerder
  • • (Werk) Locatie(s):Noord nederland
  • • Aantal vakantiedagen:Standaard(?)
  • • Gewerkte uren/week:Gemiddeld 36 (vrijdags om de week vrij)
  • • Reistijd:max 1 uur tot klant
  • • Werkdruk:verschillend per opdracht
3. Wat verdien je:
  • • Vast maandsalaris (bruto): €2150
  • • Vakantiegeld: 8%
  • • Bonus, toeslagen, etc: Geen
  • • Dertiende/veertiende maand: € Geen
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
  • Lease auto
  • laptop en mobiel
Geen idee of dit laag is of normaal in het noorden.
Ik heb een vast contract, dus overstappen zal ik nooit snel doen
Je wordt echt zwaar onderbetaald. Elders kan je minimaal het dubbele krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 21:48
MrJears schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:54:
@CalcoBoy @xillver - Bedankt voor het advies. Ik heb gisteren een gesprek met mijn baas gehad en hij lijkt ontvankelijk voor een loonsverhoging. Het finale antwoord zou normaal morgen komen, dus fingers crossed nu. Ik heb voor 600 bruto gevraag, zeker met de weinig extralegale voordelen leek dat mij wat het minimum dat ik moest vragen.

Het blijft moeilijk om mezelf naar waarde te schatten, maar mijn collega's lijken mijn vaardigheden wel te appreciëren en de nieuw juniors komen regelmatig met vragen waar ik beter mee kan helpen dan ik eerst had verwacht. Ik denk dat ik een positiever zelfbeeld heb nu. Ik ben mezelf nu ook beter aan het informeren over een arbeidsmarkt waar ik eigenlijk maar ben in gesukkeld. Daar heeft jullie advies toch wat moed gegeven en dat ga ik zeker meenemen naar de toekomst toe.
Goed dat je het hebt aangekaart en mooi dat ze met een (relatief) best grote verhoging komen. Nou is het zo dat bedrijven niet standaard kado's uitdelen, maar ik vind het toch een minpunt dat iemand zwaar onderbetaald wordt en daar zelf mee moet komen. Het kan best zijn dat je een betere baan elders gaat zoeken en kan ook stress opleveren. Ze hadden dit dus eigenlijk pro-actief moeten aanbieden. Toch fijn dat je een goede stap maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Providentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 11:54
MrJears schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:54:
@CalcoBoy @xillver -
Het blijft moeilijk om mezelf naar waarde te schatten, maar mijn collega's lijken mijn vaardigheden wel te appreciëren en de nieuw juniors komen regelmatig met vragen waar ik beter mee kan helpen dan ik eerst had verwacht. Ik denk dat ik een positiever zelfbeeld heb nu. Ik ben mezelf nu ook beter aan het informeren over een arbeidsmarkt waar ik eigenlijk maar ben in gesukkeld. Daar heeft jullie advies toch wat moed gegeven en dat ga ik zeker meenemen naar de toekomst toe.
Zeker in de huidige markt loont het om wat opportunistisch te zijn. Het is ook helemaal niet erg om je werkgever te informeren over de salarissen in de rest van de markt. Uiteindelijk - mits je denkt dat je werkgever tevreden is over je werk en inzet - is het voor een werkgever ook een gok om niet met jou als ervaren en betrouwbare medewerker verder te gaan.

Een aantal jaar geleden vroeg ik aan mijn werkgever een loonsverhognig van ruim 30%, waar ik met veel minder ook genoegen had genomen. Het voorstel werd eigenlijk direct geaccepteerd. Destijds vond ik zelf dat ik eigenlijk meer had gevraagd dan ik zelf waard was, maar mijn werkgever dacht daar dus schijnbaar anders over.

Uiteindelijk is het natuurlijk ook zo dat als er direct zeer afwijzend over een voorstel wordt gedaan, je ook weet dat je werkgever blijkbaar niet zo veel om je geeft (uitzonderlijke omstandigheden daargelaten). Dat is dan ook meteen een indicatie dat als er mindere tijden aankomen, jouw positie niet heel erg stevig is.

Moraal van het verhaal: Niet bang zijn om een voorstel in te dienen en te vragen wat jij denkt dat je waard bent + een percentage erbovenop vanwege ervaring en loyaliteit die je al hebt getoond indien je er al wat langer werkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:20
Axino schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:45:
[...]

4300 met lease auto voor een servicedesk vind ik wel erg hoog. Dat is meer voor een technisch of functioneel beheerder.

Ben het wel eens dat rondkijken moet lonen. En wat meer zelfvertrouwen moet @G.Scholtens gaan hebben. Waar ben je bang voor, waarom zouden ze je ontslaan? Een hoger salaris is juist als kostwinnaar belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:38
En in deze tijd kan je een vast contract makkelijk krijgen vanaf dag 1.
1000 bovenop dat salaris is volgens mij ook marktconform voor een ervaren SD’er.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
  • Lease auto
  • laptop en mobiel
Dit is wel een heel erg laag salaris om eerlijk te zijn, zeker als kostwinner, ik zou snel op zoek gaan naar iets beters want zeker in de huidige markt is dat niet moeilijk om te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:27
DRAFTER86 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 18:41:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Update: iets meer dan een jaar geleden de overstap gemaakt van offshore naar semiconductor. Compleet andere sector, maar inhoudelijk erg vergelijkbare werkzaamheden op het snijvlak tussen mechatronica en software. Overstap was locatie gedreven, maar het bedrijf biedt meer dan genoeg uitdaging. Bij de overstap een kleine (verwaarloosbare) stijging in salaris, afgelopen maand 6% verhoging gekregen. Dat laatste bijt een beetje met de inflatie en stijging in vaste lasten, maar het lijkt lastig om er beweging in te krijgen. Ook heb ik naar mijn mening het afgelopen jaar een hoop zaken proactief opgepakt en laten zien dat ik verantwoordelijkheid zoek en neem, en dat zie ik niet terug in die 6%.
Er lijkt verder een sterke voorkeur te zijn voor externe inhuur tegenover vaste krachten, wat niet echt strookt met mijn eigen manier van werken. Aan de andere kant is het natuurlijk voor elke club moeilijk om mensen te vinden.

Members only:

• hmw
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 22:40

hmw

Ik kan van werkgever wisselen. Alleen zou ik willen weten wat jullie van onderstaand voorstel vinden.
Ook ben ik benieuwd naar hoe het zit met zelf je pension regelen.

Members only:

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:10
@hmw Zelf pensioen regelen is letterlijk een rekening openen bij Brand New Day of Bright en periodiek inleggen. Vergeet ook niet dat je salaris lager wordt doordat je zelf geld moet inleggen om te compenseren voor het gemiste pensioen.

Overigens schrijf je 100% door werkgever qua inleg, maar dat zegt niets: hoeveel leggen ze in per maand?

• hmw

hmw

Orangelights23 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 12:23:
@hmw Zelf pensioen regelen is letterlijk een rekening openen bij Brand New Day of Bright en periodiek inleggen. Vergeet ook niet dat je salaris lager wordt doordat je zelf geld moet inleggen om te compenseren voor het gemiste pensioen.

Overigens schrijf je 100% door werkgever qua inleg, maar dat zegt niets: hoeveel leggen ze in per maand?
Kan niet op de loonstrook vinden hoeveel inleg het is. Ook niet bij PMT zelf. Ik kon wel bij ze zien dat ik wat heb opgebouwd gezien er een maand bedrag zou worden uitgekeerd als ik met pensioen zou gaan. (atm hebben ze een storing)

• trenza
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:05
Members only:

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Axino schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:45:
[...]
Neuh. Niet voor SD.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• unezra

unezra

DansPants schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:26:
[...]
Met de huidige krapte op de arbeidsmarkt zou ik je toch adviseren rond te kijken, de keus om wel of niet over te stappen kan je dan geinformeerd maken. Zeker omdat een vast contract ook niet zaligmakend is.
Een kennis van mij werkt in het zuiden bij een Service Desk bedrijf dat remote ondersteuning bied en bij uitzondering ook op locatie komt. Maar die heeft een stuk minder werkervaring dan jij, hij is einde 20, en verdient ongeveer 3.200 per maand. Met laptop en mobiel als secundaire voorwaardes maar zonder leaseauto.
Laptop en mobiel zijn geen secundaire arbeidsvoorwaarde maar gereedschap.

Leaseauto is afhankelijk van de categorie goed voor het equivalent van zo'n €600 - €800 aan bruto loon. Maakt het nog steeds een laag salaris, maar het verschil wel een stuk kleiner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
unezra schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 18:38:
[...]

Laptop en mobiel zijn geen secundaire arbeidsvoorwaarde maar gereedschap.

Leaseauto is afhankelijk van de categorie goed voor het equivalent van zo'n €600 - €800 aan bruto loon. Maakt het nog steeds een laag salaris, maar het verschil wel een stuk kleiner
Mijn lease auto zit ook al rond de 600. Maar dan nog word dit natuurlijk niet meegeteld qua salaris. Salaris is gewoon €2150. Laptop gebruik ik niet, bij elke klant krijg je toch hun eigen apparatuur en qua mobiel gebruik ik de sim van het werk in eigen toestel. (Dual sim). Rondkijken kan altijd. Een vrijblijvend gesprek kan natuurlijk nooit kwaad ergens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

G.Scholtens schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 20:44:
[...]
Mijn lease auto zit ook al rond de 600. Maar dan nog word dit natuurlijk niet meegeteld qua salaris. Salaris is gewoon €2150. Laptop gebruik ik niet, bij elke klant krijg je toch hun eigen apparatuur en qua mobiel gebruik ik de sim van het werk in eigen toestel. (Dual sim). Rondkijken kan altijd. Een vrijblijvend gesprek kan natuurlijk nooit kwaad ergens
De grap met een leaseauto is dat veel bedrijven, als je met eigen auto rijd, je leasebedrag als mobiliteit uitkeren waardoor je zelf een auto kunt rijden. Iets andere constructie dan brutoloon, maar nog steeds wel redelijk vergelijkbaar.

Dat maakt een salaris van €2100 met €600 leasebudget, grofweg vergelijkbaar met een salaris van €2700 zonder leaseauto en zonder mobiliteit.

• Daivdav11
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 14:33
unezra schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 21:15:
[...]

De grap met een leaseauto is dat veel bedrijven, als je met eigen auto rijd, je leasebedrag als mobiliteit uitkeren waardoor je zelf een auto kunt rijden. Iets andere constructie dan brutoloon, maar nog steeds wel redelijk vergelijkbaar.

Dat maakt een salaris van €2100 met €600 leasebudget, grofweg vergelijkbaar met een salaris van €2700 zonder leaseauto en zonder mobiliteit.
Ik ben meer bezorgd om zijn pensioen, welke maar over €2150 wordt opgebouwd. Neem daarbij het feit dat hij bij een detacheerder werkt, welke vaak een ruk pensioen hebben, en meneer heeft waarschijnlijk een behoorlijk pensioengat opgebouwd.

Als kostwinnaar is het ook jou taak om een goed pensioen voor jou en je partner te hebben later, dus ik zou dit ook meenemen in je overwegingen om je verder to oriënteren.

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
unezra schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 21:15:
[...]

Niet elke detacheerder doet 100% zo uitkeren.

Andere opties:
1) 70 a 75% van het leasebudget wordt opgeteld bij het bruto loon plus 19 cent/km
2) 70 a 75% van het leasebudget wordt opgeteld bij het bruto loon plus 7 tot 15 cent/km
3) 70 a 75% van het leasebudget wordt opgeteld bij het bruto loon, geen km-vergoeding
4) Geen leaseauto? Hier is een OV-Chipkaart, succes hea

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
G.Scholtens schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 20:44:
[...]

Als je het zelf ook wel best vind, gaat de werkgever ook niet zomaar een loonsverhoging geven. In de detacheringswereld betekend zo'n houding 0 tot +2 % / jaar

De hogere bedragen (4k+ bruto/maand) die hier voorbij komen zijn van personen die ook beter betaald willen worden (en daar ook zat moeite voor doen, in elk op zicht). Ook buiten de randstad

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:21

RnB

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:09
EUR 1500,- per drie jaar is zeker geen extratje, beetje fatsoenlijk spul gaat je zelf geld kosten. Laptop, telefoon, thuiswerkplek en een paar accessoires voor laptop en telefoon en je zit toch snel op minimaal het dubbele.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalcoBoy
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09-2022
hmw schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 11:25:
Ik kan van werkgever wisselen. Alleen zou ik willen weten wat jullie van onderstaand voorstel vinden.
Ook ben ik benieuwd naar hoe het zit met zelf je pension regelen.

***members only***
Financieel ga je niet echt op vooruit, als je vorige werkgever 100% inlegt, dan ligt dat voor jouw leeftijd bij PMT ook rond de 600 euro p maand.

Wat is de reden dat je over wilt?

Ik zie nu pas dat je bovenop 600 eu meer salaris ook 400 eu pensioen krijgt. Zelf ben ik wel een voorstander van zelf opbouwen. Heb je meer controle. PMT pensioen is daarbovenop toch ruk

[ Voor 17% gewijzigd door CalcoBoy op 18-09-2022 08:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RnB

RnB

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr de Jong
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 31-05-2024
1. Wie ben je:
• Leeftijd:25
• Opleiding: ICT Netwerkbeheerder (mbo 4)
• Werkervaring:7
• (Woon) Locatie: Haarlem

2. Wat doe je:
• Functie:Ict medewerker
• Werkgever/branche:school
• (Werk) Locatie(s)**: haarlem
• Aantal vakantiedagen*: 90
• Gewerkte uren/week*:40
• Reistijd**:15 min enkel
• Werkdruk: middel

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3000
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: oktober 275 bruto
• Dertiende/veertiende maand: € 5100 inc loon
• Pensioeninleg per jaar: € 1200
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 42k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Mr de Jong schreef op zondag 18 september 2022 @ 10:37:
1. Wie ben je:
• Leeftijd:25
• Opleiding: ICT Netwerkbeheerder (mbo 4)
• Werkervaring:7
• (Woon) Locatie: Haarlem

2. Wat doe je:
• Functie:Ict medewerker
• Werkgever/branche:school
• (Werk) Locatie(s)**: haarlem
• Aantal vakantiedagen*: 90
• Gewerkte uren/week*:40
• Reistijd**:15 min enkel
• Werkdruk: middel

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3000
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: oktober 275 bruto
• Dertiende/veertiende maand: € 5100 inc loon
• Pensioeninleg per jaar: € 1200
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 42k
Lekker aantal vakantie dagen. Daar ben ik ook voor.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 16:29
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
  • Lease auto
  • laptop en mobiel
Ik met leidinggevende in de IT. Ik heb laatste iemand anagenomen die MBO4 heeft afgerond met 1 jaar (na school) werkervaring.
Basisloon 2700 bruto+vakantiegeld+13e maand.
Dat is midden NL, bij een productie bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Unknown Alien schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:23:
[...]
Ik met leidinggevende in de IT. Ik heb laatste iemand anagenomen die MBO4 heeft afgerond met 1 jaar (na school) werkervaring.
Basisloon 2700 bruto+vakantiegeld+13e maand.
Dat is midden NL, bij een productie bedrijf.
Met of zonder leaseauto? (Dat is hierin wel relevant.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genoeg gratis materiaal te vinden, examens zijn ook meestal de hoofdprijs niet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:27:
[...]
Genoeg gratis materiaal te vinden, examens zijn ook meestal de hoofdprijs niet. :)
Sure. Maar ik vind dat je als werkgever zinvol moet investeren in officiële cursussen. Zowel in € budget, als in de mogelijkheid onder werktijd te studeren. Gratis cursussen en goedkope tentamens zijn een slecht excuus voor werkgevers hierin niet of beperkt te investeren en geen of beperkt opleidingsbeleid te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 16:29
unezra schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:26:
[...]

Met of zonder leaseauto? (Dat is hierin wel relevant.)
Zonderlease auto.

Dan nog is het inkomens verschil vrijgroot tussen een junior en senior.

We hebben ook 40 vakantie dgn, waar je er 6 kan verkopen, waardoor je dan 2.66% loonsverhoging krijgt, wat je vak geld en 13e maand ook van profiteren. Dat is netzoveel als een leaseauto vergoeding.

Heb hier 1 sr die net gepromoveerd is vanaf medior. 7 jaar werkervaring, zonder ICT opleiding. basisloon €3850.
Niet bijzonder hoog, maar zeker een prima salaris.

2150+leaseauto voor een SR is zelfs in het noorden te laag, vooral het feit dat er veullllll werkgevers op zoek zijn naar goede senior ICTers, die vijver is niet zo goed gevuld als enkele jaren geleden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Unknown Alien schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:33:
[...]

Zonderlease auto.

Dan nog is het inkomens verschil vrijgroot tussen een junior en senior.

We hebben ook 40 vakantie dgn, waar je er 6 kan verkopen, waardoor je dan 2.66% loonsverhoging krijgt, wat je vak geld en 13e maand ook van profiteren. Dat is netzoveel als een leaseauto vergoeding.

Heb hier 1 sr die net gepromoveerd is vanaf medior. 7 jaar werkervaring, zonder ICT opleiding. basisloon €3850.
Niet bijzonder hoog, maar zeker een prima salaris.
Zeker voor SD is dat prima. Vind zijn loon ook laag voor senior SD, alleen iemand riep hier "minimaal het dubbele", dat lijkt mij nogal overdreven. Zou je op €4200 + leaseauto = ~€5000 per maand equivalent uitkomen. Da's geen salaris voor een SD'er, met zo'n salaris zit je in hogere en zwaardere functies.
2150+leaseauto voor een SR is zelfs in het noorden te laag, vooral het feit dat er veullllll werkgevers op zoek zijn naar goede senior ICTers, die vijver is niet zo goed gevuld als enkele jaren geleden ;)
Dat is het understatement van de dag. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:27:
[...]

De examens die ik afgelopen jaren heb gedaan, kostte minimaal 1,5K. Dat is dan nog zonder cursus of studieboeken. Dat zijn dan uiteraard niet de simpele cursussen die je doet aan het begin van je carrière.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Laatst online: 21:50
Inspired schreef op zondag 18 september 2022 @ 08:33:
EUR 1500,- per drie jaar is zeker geen extratje, beetje fatsoenlijk spul gaat je zelf geld kosten. Laptop, telefoon, thuiswerkplek en een paar accessoires voor laptop en telefoon en je zit toch snel op minimaal het dubbele.
Dat hangt sterk van je werkzaamheden af, denk ik. De meeste software developers en sysadmins kunnen moeiteloos hun werk doen met een tien jaar oude computer. Maar er is net zo goed een klein groepje dat het dubbele van dat bedrag op jaarbasis kan rechtvaardigen.

En dan zijn er mensen met een sterk commerciële functie, die de nieuwste macbook met het grootste glimmende scherm nodig hebben, want dan ziet de demo van het SaaS-product er mooier uit.

Hoe dan ook is het gereedschap dat je gewoon voor je werk nodig hebt. Ik weet niet of het zo eerlijk is om dit soort voorwaarden als looncomponent te vermelden, zeker als je het dan gaat vergelijken met functies waarbij je spullen die je nodig hebt (binnen redelijke grenzen) gewoon vergoed/geleverd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Orangelights23 schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:30:
[...]
De examens die ik afgelopen jaren heb gedaan, kostte minimaal 1,5K. Dat is dan nog zonder cursus of studieboeken. Dat zijn dan uiteraard niet de simpele cursussen die je doet aan het begin van je carrière.
Ik jaag er op dit moment rond de €2016 per jaar doorheen. (100% vergoed, was wel onderdeel van de onderhandelingen. 100% vergoeding óf 2K netto per jaar er bij.)

Qua techcursussen denk ik ik idd ook niet dat die gratis cursussen veel zoden aan de dijk zetten en je CV heel erg goed doen. De cursussen die waarde toevoegen, zijn toch vaak ook de cursussen die serieuzere hoeveelheden geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
CVTTPD2DQ schreef op zondag 18 september 2022 @ 14:01:
[...]

Dat hangt sterk van je werkzaamheden af, denk ik. De meeste software developers en sysadmins kunnen moeiteloos hun werk doen met een tien jaar oude computer. Maar er is net zo goed een klein groepje dat het dubbele van dat bedrag op jaarbasis kan rechtvaardigen.

En dan zijn er mensen met een sterk commerciële functie, die de nieuwste macbook met het grootste glimmende scherm nodig hebben, want dan ziet de demo van het SaaS-product er mooier uit.

Hoe dan ook is het gereedschap dat je gewoon voor je werk nodig hebt. Ik weet niet of het zo eerlijk is om dit soort voorwaarden als looncomponent te vermelden, zeker als je het dan gaat vergelijken met functies waarbij je spullen die je nodig hebt (binnen redelijke grenzen) gewoon vergoed/geleverd krijgt.
Tussen 3000 per jaar en 500 zit nogal een groot verschil. Ik begrijp niet hoe een WG verwacht dat je van 1500 EUR een laptop, telefoon, thuiswerkplek en accessoires kunt kopen. Tien jaar oud spul is zakelijk natuurlijk niet echt een optie. Alleen al om gebrek aan updates en kans op storingen. Leuk als je bij een klant zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Inspired schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:13:
[...]

Tussen 3000 per jaar en 500 zit nogal een groot verschil. Ik begrijp niet hoe een WG verwacht dat je van 1500 EUR een laptop, telefoon, thuiswerkplek en accessoires kunt kopen. Tien jaar oud spul is zakelijk natuurlijk niet echt een optie. Alleen al om gebrek aan updates en kans op storingen. Leuk als je bij een klant zit.
Ik geef je 99% kans dat ze dat ook gewoon niet verwachten. Dit soort regelingen zijn vaak een kostenbesparing welke word verkocht door de wow-factor van een groot bedrag, en zonder er een realistische context aan te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Inspired schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:13:
Misschien dat ik er te gemakkelijk vanuit ga dat de meeste deelnemers aan dit topic zelf wel updates kunnen installeren.

Maar voor 500 euro heb je een prima nieuwe zakelijke laptop, reken nog eens 200 euro voor een telefoon; die kun je in drie jaar afschrijven, ipv. het gewoonlijke vijf jaar, dus dat is ruim. Dan houd je 800 euro over voor een thuiswerkplek, waar je hopelijk langer mee doet.

Het kan natuurlijk zwaar onvoldoende zijn als je toevallig developer bent van video games met een neural net-AI dat ook nog eens bovenop de blockchain draait, maar zonder de precieze functie te weten vind ik het ook niet weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dat is wel bizar veel. Dan kun je 4 maanden vrij nemen. Dat is 1/3 van de werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
CVTTPD2DQ schreef op zondag 18 september 2022 @ 16:20:
[...]

Misschien dat ik er te gemakkelijk vanuit ga dat de meeste deelnemers aan dit topic zelf wel updates kunnen installeren.

..
Een Samsung/Apple/Dell/HP geven 10 jaar support op laptops/telefoons? En dichten elk lek in software/hardware voor die toestellen binnen de 10 jaar? Leuk dat je weet hoe je updates moet installeren. Als ze er niet zijn is het wat lastig. Neem sowieso aan dat zo'n bedrijf die het risico lekker bij de werknemer parkeert ook bepaalde eisen heeft qua software versies. Android/iOS zal een supported versie moeten zijn. Zelfde voor Windows/MacOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

jongetje schreef op zondag 18 september 2022 @ 16:32:
[...]
Dat is wel bizar veel. Dan kun je 4 maanden vrij nemen. Dat is 1/3 van de werkdagen.
Klinkt als 32-urige werkweek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
CVTTPD2DQ schreef op zondag 18 september 2022 @ 16:20:
[...]

Maar voor 500 euro heb je een prima nieuwe zakelijke laptop, reken nog eens 200 euro voor een telefoon; die kun je in drie jaar afschrijven, ipv. het gewoonlijke vijf jaar, dus dat is ruim. Dan houd je 800 euro over voor een thuiswerkplek, waar je hopelijk langer mee doet.

Het kan natuurlijk zwaar onvoldoende zijn als je toevallig developer bent van video games met een neural net-AI dat ook nog eens bovenop de blockchain draait, maar zonder de precieze functie te weten vind ik het ook niet weinig.
Dat is een wel een behoorlijke onderschatting van of hoe duur laptops zijn of hoe veel resources standaard tooling gebruikt. Met een zakelijke latop van 500 euro heb je net aan het instapmodel van de HP 250 reeks met een i3 en 4GB RAM. Daar draai ik uberhaupt mijn webpack, sbt of msbuild niet op, en al helemaal niet tegelijkertijd. En dan beginnen ik nog niets eens over IDE's, een browser en wat andere apps. En dan maak ik nog maar gewoon websites zonder AI of blockchain :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
unezra schreef op zondag 18 september 2022 @ 17:16:
[...]

Klinkt als 32-urige werkweek.
Met 52 weken elke week een dag vrij kom je op 52 dagen. Stop daar 20 dagen bovenop (80% van 25 dagen), dan zit je op 72 dagen. Kom je nog 18 dagen tekort voor 90 vakantiedagen :+

Mogelijk dat contract voor minder uren en meer werken meetelt, maar hij geeft aan voor een school te werken. En daar zullen meeste vakantiedagen vandaan komen. Andere docenten in dit topic noemen al snel 50 tot 70 vakantiedagen per jaar.

[ Voor 24% gewijzigd door Hahn op 18-09-2022 17:25 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Inspired schreef op zondag 18 september 2022 @ 16:50:
Een Samsung/Apple/Dell/HP geven 10 jaar support op laptops/telefoons? En dichten elk lek in software/hardware voor die toestellen binnen de 10 jaar? Leuk dat je weet hoe je updates moet installeren. Als ze er niet zijn is het wat lastig. Neem sowieso aan dat zo'n bedrijf die het risico lekker bij de werknemer parkeert ook bepaalde eisen heeft qua software versies. Android/iOS zal een supported versie moeten zijn. Zelfde voor Windows/MacOS.
offtopic:
Je tilt iets wat ik ter illustratie opschreef in een heel andere context. Maar goed, Apple heeft een supporthorizon van 8 jaar, Windows heeft geen vaste supporttermijn, maar draait meestal op nog oudere hardware. En ja, theoretisch kan er een firmware bug zitten in een oude laptop. Tenzij je ISO 27001 consultant bent is dat als risico niet serieus te nemen.

Belangrijker lijkt me eigenlijk support bij het onvermijdelijke falen van hardware, en dat is eigenlijk het voornaamste aspect dat de (voor zowel portemonnee als het milieu) kostbare upgrade-cycle een beetje rechtvaardigt.
RagingPenguin schreef op zondag 18 september 2022 @ 17:18:
Dat is een wel een behoorlijke onderschatting van of hoe duur laptops zijn of hoe veel resources standaard tooling gebruikt. Met een zakelijke latop van 500 euro heb je net aan het instapmodel van de HP 250 reeks met een i3 en 4GB RAM. Daar draai ik uberhaupt mijn webpack, sbt of msbuild niet op, en al helemaal niet tegelijkertijd. En dan beginnen ik nog niets eens over IDE's, een browser en wat andere apps. En dan maak ik nog maar gewoon websites zonder AI of blockchain :P
10 jaar geleden draaide msbuild, icm. browsers en visual studio, nog moeiteloos in 4GB, evenals een van de voorlopers van webpack. Developer tooling groeit altijd naar het formaat van de development machine, en pas zodra het traag wordt gaan mensen pas de build optimaliseren. Dat heeft minder met de hardware te maken dan met de mensen er achter :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:45
Over laptops benoemen in dit topic: ik denk dat de belangrijkste vraag is: mag je 'm privé gebruiken? Als dat zo is spaart dat dus de aankoop van een privé laptop uit en dat is mogelijk interessant.

Formeel gezien mag ik mijn werklaptop niet privé gebruiken dus ik zie het niet als onderdeel van de beloning.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 19:05
Ik mag dat wel, maar ik wil dat niet. Zie het ook niet als onderdeel van m’n beloning. De laptop is dan ook managed, werkgever kan dus alles zien. iPhone van de zaak zie ik wel als onderdeel van de beloning, want die is in mijn geval unmanaged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
CVTTPD2DQ schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:06:
10 jaar geleden draaide msbuild, icm. browsers en visual studio, nog moeiteloos in 4GB, evenals een van de voorlopers van webpack. Developer tooling groeit altijd naar het formaat van de development machine, en pas zodra het traag wordt gaan mensen pas de build optimaliseren. Dat heeft minder met de hardware te maken dan met de mensen er achter :p
Leuk, maar daar hebben we vandaag de dag helemaal niets aan. En manuren zijn veeel duurder dan een beetje fatsoenselijke laptops uitdelen. En veel succes met optimaliseren van de resources in een IDE (of gewoon een build, daar doe je ook weinig aan).

[ Voor 7% gewijzigd door RagingPenguin op 18-09-2022 18:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:57
CVTTPD2DQ schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:06:
Je hebt gewoon goede hardware nodig, punt. Iedere seconde die je te lang wacht op een build, tot je IDE een project heeft geopend, opstarttijd van de debugger etc. is verloren tijd.

Als ik bij een nieuwe werkgever start verwacht ik gewoon een nieuwe laptop. Dat probeer ik in de gesprekken helder te krijgen. Is dat geen ‘beleid’ en krijg je de 3 jaar oude laptop van een ex-werknemer, weet je eigenlijk al genoeg over hoe zaken gaan in dat bedrijf.

Een timmerman loopt toch ook niet met een schroefmachine van de Action rond? Een laptop waar je veel tijd mee wint is de investering écht wel waard. Dat is nog los van het werkplezier wat je eruit haalt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unezra

unezra

Sito schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:55:
[...]

Je hebt gewoon goede hardware nodig, punt. Iedere seconde die je te lang wacht op een build, tot je IDE een project heeft geopend, opstarttijd van de debugger etc. is verloren tijd.

Als ik bij een nieuwe werkgever start verwacht ik gewoon een nieuwe laptop. Dat probeer ik in de gesprekken helder te krijgen. Is dat geen ‘beleid’ en krijg je de 3 jaar oude laptop van een ex-werknemer, weet je eigenlijk al genoeg over hoe zaken gaan in dat bedrijf.

Een timmerman loopt toch ook niet met een schroefmachine van de Action rond? Een laptop waar je veel tijd mee wint is de investering écht wel waard. Dat is nog los van het werkplezier wat je eruit haalt.
Tja. Goed gereedschap is zeker belangrijk, maar mij zal het echt een rotzorg zijn of ik een gloednieuwe laptop krijg of een van 2 jaar oud die nog prima mee kan. Zolang aan de basisvoorwaarden is voldaan en ik er fatsoenlijk mijn werk mee kan doen vind ik het allemaal wel best.

Als een werknemer een nieuwe laptop zou *eisen*, denk ik dat het gesprek vrij snel klaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Kalentum schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:08:
Over laptops benoemen in dit topic: ik denk dat de belangrijkste vraag is: mag je 'm privé gebruiken? Als dat zo is spaart dat dus de aankoop van een privé laptop uit en dat is mogelijk interessant.

Formeel gezien mag ik mijn werklaptop niet privé gebruiken dus ik zie het niet als onderdeel van de beloning.
Vind ik irrelevant. Als je 'm privé mag gebruiken betaal je er ook bijtelling over.
Zelf hou ik werk- en privé liever gescheiden. Aparte werktelefoon, aparte laptop.

Daarom vind ik het ook beperkt relevant het hier in het topic te noemen. Het is gereedschap. Logisch dat je daarin voorzien wordt, anders kun je je werk niet doen. Een secundaire arbeidsvoorwaarde vind ik het niet.

[ Voor 0% gewijzigd door unezra op 21-09-2022 06:52 . Reden: Bijtelling = onwaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
unezra schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:28:
[...]

Vind ik irrelevant. Als je 'm privé mag gebruiken betaal je er ook bijtelling over.
Nou dat is niet per definitie zo. Als jouw werkgever jouw een laptop geeft voor je werkzaamheden en je mag die laptop privé gebruiken dan wordt dat niet als apart loon gezien.
Zelf hou ik werk- en privé liever gescheiden. Aparte werktelefoon, aparte laptop.
Dat sowieso. Ik gebruik mijn werklaptop zeer beperkt voor privé doeleinden.

Maar voor starters met een bescheiden salaris is een eigen laptop nogal een aanschaf dus ik snap best dat er mensen zijn die een werklaptop voor privé willen inzetten en als dat mag van de werkgever is het toch mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Kalentum schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:46:
[...]
Nou dat is niet per definitie zo. Als jouw werkgever jouw een laptop geeft voor je werkzaamheden en je mag die laptop privé gebruiken dan wordt dat niet als apart loon gezien.
Je hebt gelijk idd.
Bron oa: https://www.mijntipsenadv...ingen-NLPPFMAR_EU05080202
[...]
Dat sowieso. Ik gebruik mijn werklaptop zeer beperkt voor privé doeleinden.

Maar voor starters met een bescheiden salaris is een eigen laptop nogal een aanschaf dus ik snap best dat er mensen zijn die een werklaptop voor privé willen inzetten en als dat mag van de werkgever is het toch mooi meegenomen.
Juh. Nja, het is goed als je er privé gebruik van *mag* maken denk ik. Alleen zou vind ik het gek als dat door een werkgever verkocht wordt zijnde secundaire arbeidsvoorwaarde. Een houthakker zal zijn kettingzaag ook niet als secundaire arbeidsvoorwaarde zien, ook al zou diegene daarmee in theorie ook in diens eigen tuin een boom kunnen vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orangelights23 schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:30:
[...]

Ik zit volgens mij in dezelfde branche, dus dat weet ik wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed Vertijsment
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:21
Sito schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:55:
Iedere seconde die je te lang wacht op een build, tot je IDE een project heeft geopend, opstarttijd van de debugger etc. is verloren tijd.
Dan ga je er wel vanuit dat je de volle werkuren 100% van de tijd efficiënt werkt en niet zelf ook eens weg van je scherm kijkt om te laden. Wat ik niet kan rijmen met meerdere beweringen op dit forum dat dit voor niet iedereen haalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Laatst online: 18-09 07:15

HSG

1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
  • Lease auto
  • laptop en mobiel
Jij zou makkelijker meer kunnen krijgen. Iemand van 37 met 10-15 jaar werkervaring zit echt wel een stuk hoger. Ik ben ook 37 en krijg bijna 4000 Euro bruto.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:26

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
  • Lease auto
  • laptop en mobiel
Ik had dit al zo vaak geschreven maar nu weer: Wat is je uurtarief naar de eindklant toe? Dus wat verdient je werkgever aan je? (Assuming dat je word doorverhuurd aangezien je bij een detacheerder werkt).

Je word echt uitgeknepen, en dit salaris kan echt niet. Snel weg, er is werk genoeg in de it. En een vast contract???? Die dwing je gewoon af bij een nieuwe werkgever.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:31
Tylen schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:41:
[...]

Ik had dit al zo vaak geschreven maar nu weer: Wat is je uurtarief naar de eindklant toe? Dus wat verdient je werkgever aan je? (Assuming dat je word doorverhuurd aangezien je bij een detacheerder werkt).
Ik werk zelf ook voor klanten en ben erg benieuwd hoe relevant het is wat de klant voor jou betaald vs je eigen salaris. Tuurlijk enige relevantie, maar een directe vertaling valt er niet te maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

crimby schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:48:
[...]

Ik werk zelf ook voor klanten en ben erg benieuwd hoe relevant het is wat de klant voor jou betaald vs je eigen salaris. Tuurlijk enige relevantie, maar een directe vertaling valt er niet te maken.
Niet??? ok. Dus als je weggezet word voor €85,- per uur. En jijzelf pakt €2200,- dan vind jij dat er geen directe vertaling is? (vul je eigen getallen in en pak je gemiddelde facturabele uren per jaar om tot je eigen conclusie te komen. ;) )

Of laat ik het anders zeggen, ik biedt je een contract aan van €5500,- maar door jou expertise kan ik je wegzetten voor €150,- per uur.... Dan verdien ik daar toch wel heeeeeel erg veel aan, en het liefst zet ik je dan weg voor minimaal 2 jaar. Slapend rijk worden ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Tylen op 19-09-2022 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Tylen schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:59:
[...]

Niet??? ok. Dus als je weggezet word voor €85,- per uur. En jijzelf pakt €2200,- dan vind jij dat er geen directe vertaling is? (vul je eigen getallen in en pak je gemiddelde facturabele uren per jaar om tot je eigen conclusie te komen. ;) )
Nee want van die 85 euro wordt niet alleen jouw salaris betaald, er zijn veel meer kostenposten.
Als je al die kostenposten weet kan je een vertaling maken hoeveel er van die 85 euro écht winst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

crimby schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:02:
[...]

Nee want van die 85 euro wordt niet alleen jouw salaris betaald, er zijn veel meer kostenposten.
Als je al die kostenposten weet kan je een vertaling maken hoeveel er van die 85 euro écht winst is.
Ahh daar zat ik al op te wachten. Verzekering, pensioen, lease auto, opleidingen, ziek, vakantie, etc. reken zelf even door. 86 management lagen reken ik niet meer, ben van mening dat je sowieso niet bij een werkgever moet werken met teveel overhead.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
[...]

Kijk, ik ben het met je eens dat het niet een een-op-een vertaling is, maar het is wel een hele sterke indicatie waar je ergens in de markt staat. Om gewoon simpel te zeggen: of je bij een budgetfirm of high-end detacheerder werkt verwacht je terug te zien in je salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

30% zelf ontvangen, 70% naar de detacheerder is redelijkerwijs te verwachten bij alle partijen.

Met 85€ uurtarief zit je dus op 25.50 bruto per uur, dan zou je nog 5€ per uur eraf halen voor je leaseauto a 700 per maand en dan kom je uit op 20€ bruto per uur. Dat is 3320 bruto per maand.

Nu is het wel zo dat servicedesk soms wordt weggezet voor 35 per uur - dan geldt die 70/30 regeling niet echt en dan kom je dus wel in deze lage salarissen, maar zeg zelf, 15 jaar ervaring en 2100 bruto? Dan wordt je uitgeknepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
crimby schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:48:
[...]

Heel simpel. Hoe meer de klant betaalt, hoe meer ze verwachten van je. Als je 80 per uur kost, verwacht ik niet hetzelfde van iemand die 135 kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:09
[...]
Die kostenposten zijn alleen relevant als je er zelf profijt van hebt.

Zo hoorde ik laatst nog van een bedrijf dat voor elke 4 medewerkers die concreet geld in het laatje brengen 1 kantoormedewerker in dienst hadden. Extern bedrijf ingehuurd om te kijken waarom er verlies werd gedraaid ondanks dat de medewerkers veel overwerkten enz. Conclusie: 1:4 is teveel overhead, teruggeschaald naar 1:10 en het bedrijf werkt nog even goed door, maar wel met winst.

Wat je waard bent, dus concreet de omzet die jij creëert direct of indirect, is wel degelijk van belang. Als je dat weet kan je bepalen of je werkgever je nog voldoende beloond, of dat je beter naar een andere werkgever kan kijken die de omzet eerlijker verdeeld en/of zuiniger met het geld om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:34
Afgezien van het vergelijk met het uurtarief. 10-15 jaar ervaring, in welke sector dan ook, hoort echt wel een hoger salaris op te leveren.
Oke, de lease auto vertegenwoordig ook een waarde maar dan nog is het erg mager.

Vast contract is ook niet heilig. Als je 10+ jaar bij een werkgever zit kan het een leuke vergoeding opleveren als ze jou ontslaan, maar dat is dan ook alles.
Met een dergelijke achtergrond moet er genoeg werk te vinden zijn en kun je een vast contract ook prima onderhandelen, al zou ik mij daar echt niet zo druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Is dit dan anders bij een detacheerder dan bij een "normale" werkgever? Ik werk bij een software bedrijf en wij maken de software zelf. Onze ontwikkelaars etc moeten ook betaald worden natuurlijk.
Ze vragen voor mij ruim 200 euro per uur als consultant, dat zou betekenen dat ik 60 euro (30%) per uur zou moeten verdienen.. I wish.

Daarnaast draag ik nog bij qua business development (enkele tonnen per jaar).

@B-Real dat zeker, maar ik vraag het me gewoon af ook vanwege mijn eigen situatie :-)

[ Voor 21% gewijzigd door crimby op 19-09-2022 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
@crimby Je gaat het niet krijgen, maar waarom niet? Als dat is wat je concreet in het laatje brengt en je gewoon al je werkuren dat ook doet, dan zou dat toch acceptabel moeten zijn?
Ik zit in de detachering voor minder dan de helft van wat jij verdient per uur, maar zie er wel ~45E/uur bruto van terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeewolf
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:56
Caelorum schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:33:
@crimby Je gaat het niet krijgen, maar waarom niet? Als dat is wat je concreet in het laatje brengt en je gewoon al je werkuren dat ook doet, dan zou dat toch acceptabel moeten zijn?
Ik zit in de detachering voor minder dan de helft van wat jij verdient per uur, maar zie er wel ~45E/uur bruto van terug.
Met 45 euro bruto zit je aan de ongeveer 8k per maand obv 40 uur. Dat lijkt me heel sterk voor zo een laag tarief < 100 (waar je juniors voor wegzet). Als je de werkgeverslasten eraf haalt, blijft er vrijwel niks over voor de werkgever

Tenzij het een midlance of soort gelijke constructie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Caelorum schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:33:
Vandaar mijn vraag ook of het in detachering anders gaat. Bij detachering heb je denk ik geen eigen product dat ontwikkeld moet worden? Wel shared services including learning etc..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 18:44

Fab1Man

Live life to the fullest

Fab1Man schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 12:57:
Er is wat tijd verstreken, ook wat verhoging gehad door de jaren heen:

***members only***
Na 3 jaar mag deze ook wel eens een update krijgen. Ik heb ook even de jaarlijkse stappen erbij gezet, ik zit nog altijd bij dezelfde werkgever (afgelopen week gebeld dat per ik per 1 januari weer een mooie stap maak, met name vanwege de onrust met de energiecrisis en men zo de werknemers wat perspectief en zekerheid wilden bieden:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

crimby schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:40:
[...]

Vandaar mijn vraag ook of het in detachering anders gaat. Bij detachering heb je denk ik geen eigen product dat ontwikkeld moet worden? Wel shared services including learning etc..
Ligt er een beetje aan. Toen ik nog in de deta zat was het eigenlijk wel mijn eigen product wat ik weg zette bij de klanten. De werkgever was meer overhead :P (gelukkig nu eigen werkgever).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Tylen schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:06:
[...]

Ligt er een beetje aan. Toen ik nog in de deta zat was het eigenlijk wel mijn eigen product wat ik weg zette bij de klanten. De werkgever was meer overhead :P (gelukkig nu eigen werkgever).
Ja precies, dan ben je zelf puur het product wat verkocht wordt. Wij verkopen en implementeren onze eigen ontwikkelde software.
Maargoed, misschien moet ik eens nagaan hoeveel geld ik precies binnenhaal en hoe zich dat verhoudt tot mijn salaris.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
crimby schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:25:
Is dit dan anders bij een detacheerder dan bij een "normale" werkgever? Ik werk bij een software bedrijf en wij maken de software zelf. Onze ontwikkelaars etc moeten ook betaald worden natuurlijk.
Ze vragen voor mij ruim 200 euro per uur als consultant, dat zou betekenen dat ik 60 euro (30%) per uur zou moeten verdienen.. I wish.

Daarnaast draag ik nog bij qua business development (enkele tonnen per jaar).

@B-Real dat zeker, maar ik vraag het me gewoon af ook vanwege mijn eigen situatie :-)
Ik zou dat wel als net iets anders zien dan gewoon detacheerding. Bij een detacheerder gaat het echt enkel om standaard FTE's verkopen, een consultant van bij een productbedrijf haalt een groot deel van z'n waarde uit de connectie met het bedrijf. Waarschijnlijk betaalt de klant voor een groot deel voor die inside kennis en niet zo zeer voor X uren aan capaciteit.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Members only: Inkomens gegevens

Tevreden mee? Jazeker wat betreft inkomen en financiën heb ik echt niets te klagen maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat het echt een loodzware baan is. De telefoon gaat regelmatig dag en nacht, vakanties zijn nooit ongestoord, ik ben en voel me verantwoordelijk voor 100FTE. We hebben veel nationaliteiten, en ook veel expats. Mensen bellen ook sociaal met de gekste vragen. Van hulp bij het afsluiten van autoverzekeringen tot zaken als paniek omdat niemand bij immigratie had verteld dat elke eerste maandag van de maand het luchtalarm ter test afgaat. Ik werk hier nu 2 jaar.. En ik weet niet of ik het op deze manier nog twee jaar kan volhouden.

We hebben een sterke kinderwens en ik kom echt elke dag doodmoe thuis. Dit wil ik mijn ongeboren kinderen niet aan doen. Ik leef eigenlijk alleen in de weekenden, de rest van de tijd draait alles om werk. Ik heb nu vakantie, maar ben vandaag alweer 6x gebeld. Waarvan de eerste keer om 7.45.... En daarna was het gedaan met mijn poging om uit te slapen.

Mijn (werk)houding en arbeidsethos heeft me extreem ver gebracht op best jonge leeftijd, maar ik merk dat ik een keerpunt bereik. Het is het me niet meer waard, in ieder geval niet nog langere tijd.

Ik denk dat ik bij het volgende functioneringsgesprek ga onderhandelen over 8% minder werkdruk in plaats van 8% meer salaris.

[ Voor 5% gewijzigd door DutchManticore op 06-11-2023 12:51 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Zeewolf schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:39:
[...]
Tenzij het een midlance of soort gelijke constructie is.
Correct, maar ik zit alleen in de midlance omdat het gemiddelde bedrijf liever het geld steekt in onnodige overhead. Dat stuk variabel dat ik krijg is wel precies het verschil tussen wat een gemiddelde werkgever zou willen neerleggen voor me en wat ze zouden kunnen neerleggen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jizzy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 13:06
DutchManticore schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:54:
***members only***

Tevreden mee? Jazeker wat betreft inkomen en financiën heb ik echt niets te klagen maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat het echt een loodzware baan is. De telefoon gaat regelmatig dag en nacht, vakanties zijn nooit ongestoord, ik ben en voel me verantwoordelijk voor 100FTE. We hebben veel nationaliteiten, en ook veel expats. Mensen bellen ook sociaal met de gekste vragen. Van hulp bij het afsluiten van autoverzekeringen tot zaken als paniek omdat niemand bij immigratie had verteld dat elke eerste maandag van de maand het luchtalarm ter test afgaat. Ik werk hier nu 2 jaar.. En ik weet niet of ik het op deze manier nog twee jaar kan volhouden.

We hebben een sterke kinderwens en ik kom echt elke dag doodmoe thuis. Dit wil ik mijn ongeboren kinderen niet aan doen. Ik leef eigenlijk alleen in de weekenden, de rest van de tijd draait alles om werk. Ik heb nu vakantie, maar ben vandaag alweer 6x gebeld. Waarvan de eerste keer om 7.45.... En daarna was het gedaan met mijn poging om uit te slapen.

Mijn (werk)houding en arbeidsethos heeft me extreem ver gebracht op best jonge leeftijd, maar ik merk dat ik een keerpunt bereik. Het is het me niet meer waard, in ieder geval niet nog langere tijd.

Ik denk dat ik bij het volgende functioneringsgesprek ga onderhandelen over 8% minder werkdruk in plaats van 8% meer salaris.
Klinkt alsof je nu al bijna tegen een burnout aanzit. Ook niet bizar als je kijkt naar je taken, je zit diep inhoudelijk met de tech (wtf doet iemand met 100fte onder zich nog in de codebase), je bent project manager en verantwoordelijk voor het wel en wee van 100fte. Ik zou eerder dan later in ieder geval 1 van die 3 droppen. Heel veel respect hoor, maar voor geen geld zou ik op dit moment met je willen ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Jizzy schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:13:
[...]

Klinkt alsof je nu al bijna tegen een burnout aanzit. Ook niet bizar als je kijkt naar je taken, je zit diep inhoudelijk met de tech (wtf doet iemand met 100fte onder zich nog in de codebase), je bent project manager en verantwoordelijk voor het wel en wee van 100fte. Ik zou eerder dan later in ieder geval 1 van die 3 droppen. Heel veel respect hoor, maar voor geen geld zou ik op dit moment met je willen ruilen.
Ik denk dat dat ook de reden is dat ik dit post. Ik herken bij mezelf nog niet echt een burnout, maar wel degelijk de voorwaarden voor het ontstaan burnout.

Ik doe echt veel teveel, en de balans tussen prive en werk is compleet zoek. Daardoor ben ik altijd opgevallen als hoogvlieger of iemand met potentie. Mijn carrière is echt als een raket gegaan. 7 jaar geleden begon ik met mijn eerste baan, voor €3200 bruto en nu sta ik waar ik nu sta.

Het probleem is dat ik (on?)bewust nu "bang" ben dat als ik een gezondere woon/werk balans ga zoeken, of me wat strikter ga beperken tot mijn rolomschrijving en stop met try-hard allerlei secundaire projecten dit wordt gezien als minder functioneren....

Mensen zien vooral contrasten. Als je altijd "ja" zegt, en dan één keer "nee" onthouden mensen de nee en ben je een eikel.

Als je altijd "nee" zegt, en één keer "ja" onthouden mensen de ja en zijn ze veel meer onder de indruk of tevreden

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Laatst online: 27-08 20:49
@DutchManticore heel mooi, maar zoals @Jizzy aangeeft klinkt het alsof je al tegen zoiets aanzit.

Wat ik je mee wil geven: situatie lijkt erg op die van mijn oudste broer. Die zat op een gegeven moment een tijdje thuis (wel heel kort, 1,5 maand, maar toch). Twee gezonde kinderen, maar de derde - die ze graag willen - werd tweemaal met flinke afwijkingen vroegtijdig gestorven (maar wel gehaald;)). Kan natuurlijk van alles zijn, maar dat beide ouders (en dan vooral de vader) met zoveel stress een derde kind probeert te krijgen, lijkt de natuur niet leuk te vinden. Denk daar ook aan zou ik zeggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Phyrozi op 19-09-2022 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leogeran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:42
DutchManticore schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:19:
[...]

Het probleem is dat ik (on?)bewust nu "bang" ben dat als ik een gezondere woon/werk balans ga zoeken, of me wat strikter ga beperken tot mijn rolomschrijving en stop met try-hard allerlei secundaire projecten dit wordt gezien als minder functioneren....
Hoe vind je dat de mensen die jij aanstuurt hierin moeten handelen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Caelorum
Een burnout zie je vaak ook niet aankomen. Iedereen denkt dat ze met de stress om kunnen gaan totdat ze finaal instorten. Achteraf is het dan weer super duidelijk dat je het zou krijgen, maar daar heb je niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
leogeran schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:22:
[...]

Hoe vind je dat de mensen die jij aanstuurt hierin moeten handelen?
Uiteraard hebben zij hun eigen rolomschrijvingen en taken die zij behoren uit te voeren. En dat doen ze ook. Het is ook niet zozeer dat ik slack van mijn mensen moet opvangen, maar ik ben nooit te beroerd om even mee te kijken of even te zoeken naar een creatieve oplossing voor een probleem.

Resultaat is dat ik nog best veel in de codebase bijdraag.

Ook coördineer ik heel erg veel dependencies en overkoepelende zaken voor de 6 product owners die ik aanstuur. Ik intervenieer regelmatig of stuur bij als ik daar aanleiding toe zie.

En wij hebben in onze organisatie geen scrummasters...(puur politiek verhaal, breek me de spreekwoordelijke b*k niet open). Dus ik heb het ook op me genomen om de organisatie verder te tillen wat betreft Agile maturity. Ik heb een compleet PI programma opgezet, coach MT, stakeholders, developers en product owners..

Dit soort zaken zouden idealiter niet bij mij liggen, maar ik mag gewoon geen scrummasters aannemen en ik zie ook weinig mensen met de potentie om dit van mij over te nemen.

[ Voor 39% gewijzigd door DutchManticore op 19-09-2022 12:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeewolf
Caelorum schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:56:
[...]

Correct, maar ik zit alleen in de midlance omdat het gemiddelde bedrijf liever het geld steekt in onnodige overhead. Dat stuk variabel dat ik krijg is wel precies het verschil tussen wat een gemiddelde werkgever zou willen neerleggen voor me en wat ze zouden kunnen neerleggen.
Dat is prima, maar dan moet jouw 45eu per uur, of 50% van je uurtarief, niet vergeleken worden met het (relatieve)uurtarief van een consultant in loondienst. Als je de midlance regeling weer vergelijkt met freelance laat jij dus ook de helft van de tarief liggen aan 'overhead' voor sales/administratie die je werkgever voor je doet. Dit schept zo veel scheve verwachtingen

[ Voor 4% gewijzigd door Zeewolf op 19-09-2022 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Zeewolf schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:43:
[...]
Dat is prima, maar dan moet jouw 45eu per uur, of 50% van je uurtarief, niet vergeleken worden met een salaris van een consultant loondienst. Als je de midlance regeling weer vergelijkt met freelance laat jij dus ook de helft van de tarief liggen aan 'overhead' voor sales/administratie die je werkgever voor je doet.
Hoezo is het niet te vergelijken? Ik ben nog steeds in loondienst met een vast salaris en krijg nog steeds hetzelfde sociale vangnet. Ik heb alleen ook een stuk variabel loon.
Sterker nog. Ik denk dat mijn contract beter te vergelijken is met de standaard werknemer dan die van mensen met een nulurencontract.

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 19-09-2022 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeewolf
Het zelfde sociale vangnet? Jou vangnet is geen 45eu per uur, maar een (klein) deel daarvan, afhankelijk van het percentage dat je vaak zelf kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Zeewolf schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:49:
Het zelfde sociale vangnet? Jou vangnet is geen 45eu per uur, maar een (klein) deel daarvan, afhankelijk van het percentage dat je vaak zelf kan kiezen.
In de wet staat gewoon 70% van het loon. Er staat zelfs expliciet opgenomen dat het zowel het vaste als het variabele loon betreft. Ik krijg dus inderdaad gewoon over die 45E per uur het sociale vangnet. De belastingdienst zelf ziet mijn bonus ook gewoon als uitgesteld loon, dus tja...

Overigens loop ik vanzelf tegen bovengrenzen aan hoor, en is het voor zaken zoals geboorteverlof inderdaad over alleen het vaste component. Maar hey.. laat die nou net zoveel zijn als ik met een normaal contract zou krijgen. Ook daar is het het svn dagloon welke ook bonussen meeneemt. Hetzelfde vangnet dus.

[ Voor 22% gewijzigd door Caelorum op 19-09-2022 16:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jizzy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 13:06
DutchManticore schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:30:
[...]

Uiteraard hebben zij hun eigen rolomschrijvingen en taken die zij behoren uit te voeren. En dat doen ze ook. Het is ook niet zozeer dat ik slack van mijn mensen moet opvangen, maar ik ben nooit te beroerd om even mee te kijken of even te zoeken naar een creatieve oplossing voor een probleem.

Resultaat is dat ik nog best veel in de codebase bijdraag.

Ook coördineer ik heel erg veel dependencies en overkoepelende zaken voor de 6 product owners die ik aanstuur. Ik intervenieer regelmatig of stuur bij als ik daar aanleiding toe zie.

En wij hebben in onze organisatie geen scrummasters...(puur politiek verhaal, breek me de spreekwoordelijke b*k niet open). Dus ik heb het ook op me genomen om de organisatie verder te tillen wat betreft Agile maturity. Ik heb een compleet PI programma opgezet, coach MT, stakeholders, developers en product owners..

Dit soort zaken zouden idealiter niet bij mij liggen, maar ik mag gewoon geen scrummasters aannemen en ik zie ook weinig mensen met de potentie om dit van mij over te nemen.
Persoonlijk zou ik als engineer niet blij zijn en niet een blijk van vertrouwen geven als een manager zo hoog in de boom zich nog bemoeit met de codebase en eigenlijk een single point of failure zijn. Misschien moet je een keus gaan maken wat je het leukst vind en verder in wil:
Mangement: drop als je techniek zaken
Engineer oid: drop je management taken.

In mijn optiek hoef je geen aparte scrummasters te hebben. Het is een rol die iedereen kan leren en prima bij bestaande rollen. Agile teams zouden prima dit zelf moeten kunnen organiseren.

Volgens mij probeer je door alles optepakken de organisatie te behoeden van fouten, maar daardoor rook je jezelf op en geef je niemand de kans om nieuwe dingen te doen, fouten te maken en te leren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 15:49

Falastine

Think about my signature...

***members only***

Alleen al van het lezen krijg ik de kriebels. Ik zou gillend gek worden van zoveel taken en extra onzin erbij. Maar goed het fijne is wel dat heb ik nu ook dat je straks 16 weken volledig thuis kunt zitten en 70% salaris krijgt uitbetaald bij je kindje.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
[...]

Ik denk dat dat ook de reden is dat ik dit post. Ik herken bij mezelf nog niet echt een burnout, maar wel degelijk de voorwaarden voor het ontstaan burnout.

Ik doe echt veel teveel, en de balans tussen prive en werk is compleet zoek. Daardoor ben ik altijd opgevallen als hoogvlieger of iemand met potentie. Mijn carrière is echt als een raket gegaan. 7 jaar geleden begon ik met mijn eerste baan, voor €3200 bruto en nu sta ik waar ik nu sta.

Mensen zien vooral contrasten. Als je altijd "ja" zegt, en dan één keer "nee" onthouden mensen de nee en ben je een eikel.

Als je altijd "nee" zegt, en één keer "ja" onthouden mensen de ja en zijn ze veel meer onder de indruk of tevreden
Ik zou adviseren om het bij een andere organisatie te proberen. Dan heb je geen 'minder functioneren', je begint qua reputatie gewoon op 0. En kan weer wat regie over je eigen functie in eigen hand nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
***members only***

De telefoon gaat regelmatig dag en nacht, vakanties zijn nooit ongestoord, ik ben en voel me verantwoordelijk voor 100FTE. We hebben veel nationaliteiten, en ook veel expats. Mensen bellen ook sociaal met de gekste vragen. Van hulp bij het afsluiten van autoverzekeringen tot zaken als paniek omdat niemand bij immigratie had verteld dat elke eerste maandag van de maand het luchtalarm ter test afgaat.
Dit zou sowieso een eigen keuze moeten zijn. Grenzen aangeven en telefoon uitzetten tijdens niet-werkuren. Het is simpel, het zou ook simpel moeten zijn. Afhankelijk van de organisatie of dit ook écht simpel is of dat er toch wel behoorlijke verwachtingen zijn. Als werknemer zou ik het eerlijk gezegd ook wel fijn vinden als mijn manager niet altijd maar doorwerkt, dit zou namelijk ook de nodige verwachtingen bij mijzelf scheppen (moet ik dan dus ook altijd maar door?)
[...]

Uit ervaring kan ik je zeggen dat je zo'n burnout niet altijd ziet aankomen. En als ie er is... de rest geen keuze meer is. Dan moet je afschalen en kan je echt geen secundaire projecten meer oppakken.
Nu heb je nog de mogelijkheid om langzaam richting een goede werk/prive balans te gaan, steeds meer grenzen stellen en steeds minder ja-amen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Jizzy schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:56:
[...]

Persoonlijk zou ik als engineer niet blij zijn en niet een blijk van vertrouwen geven als een manager zo hoog in de boom zich nog bemoeit met de codebase en eigenlijk een single point of failure zijn. Misschien moet je een keus gaan maken wat je het leukst vind en verder in wil:

In mijn optiek hoef je geen aparte scrummasters te hebben. Het is een rol die iedereen kan leren en prima bij bestaande rollen. Agile teams zouden prima dit zelf moeten kunnen organiseren.

Volgens mij probeer je door alles optepakken de organisatie te behoeden van fouten, maar daardoor rook je jezelf op en geef je niemand de kans om nieuwe dingen te doen, fouten te maken en te leren.
Het is op verzoek van de betreffende engineers. Ik zit niet in de broncode te neuzen. Er wordt gewoon vaak gevraagd of ik even mee kan denken met een oplossing.
Jizzy schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:56:
[...]

Uiteraard is het geen kwestie van op de vingers kijken. We hebben het over situaties waarbij ik als decision maker en eind verantwoordelijke wordt betrokken bij technische implementatie.

We zitten in nogal een cruciaal werkveld, en dan zijn wij ook nog eens verantwoordelijk voor de main infrastructuur die alle security elders enabled.

Uiteraard zit ik niet ongevraagd in de code te graven om het werk van mijn personeel te controleren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
@DutchManticore Een tip:
- Geef elke (nieuwe) medewerker een Buddy die er langer werkt dan die persoon. Dan kunnen veel vragen daar al afgevangen worden.

En verder, kunnen die telefoontjes echt niet wachten in de vakantie of buiten kantooruren? Met zoveel FTE misschien tijd voor 2 a 4 teamleads die alle eerstelijns dingen afvangen. Ik ga er altijd vanuit, als je elke medewerker die onder je valt elke maand 1 keer wilt spreken, dan weet je hoeveel tijd dit kost (nog los van de 10 a 20procent die meer aandacht nodig heeft). Nog los van een hele beoordelingscyclus. Dan kan die telefoon ook gewoon uit buiten kantooruren en krijgen die teamleads een noodnummer voor echt dringende gevallen. Kun jij ook lekker genieten van nachtrust, vakantie en misschien straks wel van een kindje.

[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 19-09-2022 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leogeran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:42
Ik bedoelde te vragen hoe jij zou reageren als een van jouw mensen naar jou toe komt en verteld dat ze graag taken willen afstaan omdat de balans (in perspectief van compensatie en positie) een negatieve wending krijgt.

Door een beter balans te bieden heb je collega's die beter functioneren, vaak dan. (Hopelijk!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn.H
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-06 14:21
EDIT: inmiddels gesprek gehad en van 20/uur naar 25/uur gegaan

EDIT2: Opdracht helaas stopgezet bij uitzendbureau door opdrachtegever

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: Bio-informatica (nog niet afgerond)
• Werkervaring: Alleen stage
• (Woon) Locatie: Provincie Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Forensisch IT Specialist
• Werkgever/branche: Gerechtelijk beslaglegging op data
• (Werk) Locatie(s): Nederland
• Aantal vakantiedagen: Nu nog in opdracht van een bureau dus op basis van mijn beschikbaarheid
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 30min enkele rit
• Werkdruk: laag, werkbeschikbaarheid hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4275
• Vakantiegeld: €4075
• Bonus, toeslagen, etc:
• Dertiende/veertiende maand: Via bureau geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €55375

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: -
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: -
• Mobiliteit per jaar: -
• Overige: Reiskosten en reisuren huis <> locatie betaald
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): -

Na mijn 2e maand gesprek over loon, huidige loon is het startende loon voor het "kat uit de boom kijken/ welk vlees in de kuip" werd aangegeven. Na dit gesprek nieuw uurloon (minimaal 25% verhoging). Na tijd uitzicht op contract via bedrijf zelf (willen ze nu al maar gaat niet ivm afspraken) en dan ook een andere package qua secundaire voorwaarden.

[ Voor 5% gewijzigd door Glenn.H op 03-01-2023 20:47 ]

- Glenn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orangelights23
@DutchManticore Probeer eens voor jezelf je package om te rekenen vanuit 55 uur. Dan is je package een stuk minder goed (onder marktconform dus ik bijna te stellen). Ik kan ook 55 uur gaan werken en mijzelf een hogere management fee uitkeren, maar is dat het waard? Zeker als je nu al elke avond moe bent en je nog aan kinderen wilt beginnen, zou ik sterk adviseren om even de punten om een rij te zetten.

Dit is overigens tegenwoordig bijna een standaard advies wat ik geef aan mijn trainingen aan C-suite mensen en andere hoge piefjes: het is maar werk. Doe wat je leuk vindt en waar je energie van krijgt. Doe je dat niet, zal het veel zwaarder worden om uit dat dat te klimmen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElectroDonker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 11:19
***members only***
[...]
Ik werk hier nu 2 jaar.. En ik weet niet of ik het op deze manier nog twee jaar kan volhouden.
[...]
Ik heb hier de afgelopen jaren ook wel eens iets gepost, van die gedachten die je eigenlijk (nog) niet wil toelaten. Prima om dat zo dus wel te doen, door het aan dit relatief anonieme forum toe te vertrouwen maak je het voor jezelf bespreekbaar, en kan je van daaruit actie ondernemen.

En dat zou ik zeker doen, dit leest als een hulpkreet. Je eigen grenzen leren kennis is een reis, en je zit daar wel tegenaan lijkt het sterk op. Ik had na een super druk half jaar en Corona een dipje te pakken, later na 3 maanden rustig aan (3 dagen per week echt je best doen, rest op auto-pilot) wel weer op niveau. Beetje energie. Vrolijker. Leukere partner, papa en collega. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmw

hmw

CalcoBoy schreef op zondag 18 september 2022 @ 08:49:
[...]

Financieel ga je niet echt op vooruit, als je vorige werkgever 100% inlegt, dan ligt dat voor jouw leeftijd bij PMT ook rond de 600 euro p maand.

Wat is de reden dat je over wilt?

Ik zie nu pas dat je bovenop 600 eu meer salaris ook 400 eu pensioen krijgt. Zelf ben ik wel een voorstander van zelf opbouwen. Heb je meer controle. PMT pensioen is daarbovenop toch ruk
ik heb niet echt een andere rede als financieel om over te stappen (zit nu voor een 6 jaar bij mijn eerste werk gever)
Pagina: 1 ... 145 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.