3DDude schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 23:09:
Dus dit is je 4e jaar? voor 3200 bruto? voor 45 uur eigenlijk?
Ik zeg dies gek
Gauw gekeken; lijkt hoofdkantoor in de USA je wat en is het een optie?
Een master met studieschuld zou ik bij deze club niet doen..
Functie elders naar 3 jaar ruim kan prima. ze gaan je niets geven lijkt mij...
De studieschuld wou ik dan ook niet uitsmeren over 3 jaar, maar maximaal 1, gezien ik hier al meerdere jaren heb gewerkt. Tevens kan ik hier pas in 2023 mee beginnen.
Naar USA is geen optie, gezien ik bij een dochterbedrijf werk en niet bij corporate.
3250 is geen echt slecht loon, maar ook niks bovengemiddeld denk ik.
Ik lees genoeg in dit topic inderdaad. Het feit is dat ik niet per se wordt onderbetaald (objectief gezien, persoonlijk wel). Ik zit behoorlijk midden in de range welke loopt tot ca 3600 denk ik.
The Eagle schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:03:
[...]
De werkdruk is wat ie is en de beloning ook. Amerikaanse moeder, dus die gaat qua betalen uit van het minimum uit de cao. Daar gaat lokaal niks aan gedaan kunnen worden verwacht ik. Jij wilt meer werkdruk en beloning naar werken. Ga je daar niet krijgen. Je doet nu al meer dan nodig, dat ziet men, maar de rest doet dat kennelijk niet en dus is de standaard qua algemene vergadering aan performance nog lager.
Door hen betaalde studie zou ik sowieso niet aan beginnen, da's een steen om je nek want ook dat gaat in een keurslijf.
Je zit in een uithoek, maar er is werk zat. Remote is tegenwoordig een prima optie. Ik zou als ik jou was eens in de energiesector of bij bijvoorbeeld een Vanderlande of Marel (oude Stork poultry) of vergelijkbaar kijken.
Omgeving Eindhoven gaan ze je sowieso overal met open armen ontvangen.
En je hebt 3 jaar ervaring. Dan ben je al geen starter meer, zeker niet met jouw mentaliteit

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik heb wel eens gekeken naar Duitsland, maar die stap voelt voor mij te groot, gezien ik dan regelmatig uur heen + uur terug zou moeten, en dat de taalbarierre, ondanks dat ik prima duits spreek, te groot is.
Ik kijk inderdaad ook naar Eindhoven, zeker met een gedeelte remote werken.
Maar 30 minuten fietsen per week t.o.v. paar uur auto is toch een behoorlijk verschil denk ik.
Misschien laat ik dat te zwaar meewegen.
Ik ken je hele story wel

. Gezien je een mede WTB'er bent lees ik graag mee.
Mijn salaris was afgelopen jaar zo slecht nog niet, maar het vooruitzicht nu wel.
En dat het team klein is, betekent dat ik projectleider wordt, van niemand, nogal ehmmm, raar?
De winst gaat door het dak, en we bestaan al 75 jaar, dus ruimte zou er zeker moeten zijn.
Ze komen er nu pas achter dat ik een VCA moet halen na 3 jaar, dus wederom, goed geregeld?
En ik heb niet echt zin om die cursus te gaan doen, ik zie er geen toegevoegde waarde aan, elke nieuwe werkgever betaalt die toch wel voor mij.
Wat betreft het reizen, dat is goed geregeld hier. Ik kan altijd en overal een auto (van up tot A6) voor pakken, ik mag aangeven of ik ergens heen wil, of ik stuur iemand anders, tenzij strikt noodzakelijk (eenmalig vorig jaar).
Kosten declareren duurt even, maar is geen probleem.
En wat dat laatste betreft, stond ik nog op het punt om gewoon eens sales te proberen, waarom niet. Dan maar lager instappen. Dan wordt je wel meer naar performance betaalt, maar van veel mensen hoor ik dat het geen langdurig fijne werkervaring is.
Absoluut relatief, relatief absoluut.