Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:53
DelThomasMei schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:13:
[...]
Zeker wel, mijn uurtarief is 75 euro. 60k is dus +- 45% ex werkgeverslasten. Voorstel nieuwe tarief is 87,50.

Ik ben ook in gesprek met midlance partijen, die "beloven" rond de 70% ipv 45%. Dan is een groot deel echter wel variabel (als bonus), afhankelijk van of je een opdracht hebt of niet.
70% minus kosten. Dus dat kan hard achteruit gaan. Zie mijn post in dit topic. Het hangt er heel erg vanaf wat je precies zoekt qua beloning/werk of dat een vooruitgang is.
Overigens is de ene midlance partij de andere niet. De "bonus" is inderdaad altijd wel gekoppeld, maar hoe groot component dat is ligt eraan. Bij mij is dat ongeveer 35% van de brutoinkomsten.

Zelfde overigens ook bij detachering, want daar is niet altijd duidelijk wat je uurtarief is hoor. Bij mij was dat in ieder geval niet zo. Was ook niet boeiend, want bij de ene werknemer pakt het bedrijf winst en bij de andere verlies, maar dat verlies is soms nodig om ergens binnen te komen. Bottomline moet het bedrijf gewoon winst draaien, maar niet elke werknemer hoeft zichzelf terug te verdienen. Ook niet bij een detacheerder.

[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 28-01-2022 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poestoe
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-06 17:53
Na een hele lange tijd ook maar een update vanuit mijn kant. Mooie stappen gemaakt de afgelopen periode binnen hetzelfde bedrijf.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelThomasMei
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 25-08-2022
Napo schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:46:
[...]

Een werkgever heeft altijd meer baat bij het zorgen dat je op een project zit met een lager uurtarief dan dat je op de bank zit zonder inkomsten. Het risico dat je uiteindelijk alsnog op de bank komt is er altijd en zal altijd een reden zijn om het tarief lager te houden en als je die koppeling behoudt ook jouw uurloon lager te houden, je wordt simpelweg wat lastiger inzetbaar.

Het verbaast me dat de werkgever niet in staat is om jouw waarde te bepalen los van hetgeen je klant wil betalen. Natuurlijk zit daar een link tussen maar op basis van jouw vertoonde kwaliteiten (3 jaar zelfde werkgever?) moeten ze zonder dat tarief een inschatting kunnen maken en je daaervoor kunnen verlonen.
Zit in maart hier pas een jaar, dit was ook mijn eerste detacheerder als werkgever. Het tarief bepalen is voor de eerste keer altijd maar een educated guess, lijkt me. Het enige waar ze me op hebben kunnen beoordelen was een assessment. Waarschijnlijk hebben ze me iets te laag ingeschaald (heb er in juli al 5% bijgehad en nu in januari weer 7%), en nu willen ze dus iets aan het tarief gaan doen voor mijn volgende verhoging. Voor mij allemaal wel logisch te verklaren.

Verder heb ik ook helemaal geen probleem met 3700 euro met 3 jaar werkervaring, als hij naar de 4 gaat in juni ben ik hartstikke tevreden O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 08:06

Garyu

WW

Garyu schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:10:
[...]

Hier ook maar weer eens een update, een paar jaartjes later.

***members only***
Een update in het nieuwe jaar.

Members only:

5% erbij gekregen dit jaar.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 12:37
3DDude schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 23:09:
Dus dit is je 4e jaar? voor 3200 bruto? voor 45 uur eigenlijk?
Ik zeg dies gek :P

Gauw gekeken; lijkt hoofdkantoor in de USA je wat en is het een optie?
Een master met studieschuld zou ik bij deze club niet doen..

Functie elders naar 3 jaar ruim kan prima. ze gaan je niets geven lijkt mij...
De studieschuld wou ik dan ook niet uitsmeren over 3 jaar, maar maximaal 1, gezien ik hier al meerdere jaren heb gewerkt. Tevens kan ik hier pas in 2023 mee beginnen.
Naar USA is geen optie, gezien ik bij een dochterbedrijf werk en niet bij corporate.
3250 is geen echt slecht loon, maar ook niks bovengemiddeld denk ik.
Ik lees genoeg in dit topic inderdaad. Het feit is dat ik niet per se wordt onderbetaald (objectief gezien, persoonlijk wel). Ik zit behoorlijk midden in de range welke loopt tot ca 3600 denk ik.
The Eagle schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:03:
[...]

De werkdruk is wat ie is en de beloning ook. Amerikaanse moeder, dus die gaat qua betalen uit van het minimum uit de cao. Daar gaat lokaal niks aan gedaan kunnen worden verwacht ik. Jij wilt meer werkdruk en beloning naar werken. Ga je daar niet krijgen. Je doet nu al meer dan nodig, dat ziet men, maar de rest doet dat kennelijk niet en dus is de standaard qua algemene vergadering aan performance nog lager.
Door hen betaalde studie zou ik sowieso niet aan beginnen, da's een steen om je nek want ook dat gaat in een keurslijf.

Je zit in een uithoek, maar er is werk zat. Remote is tegenwoordig een prima optie. Ik zou als ik jou was eens in de energiesector of bij bijvoorbeeld een Vanderlande of Marel (oude Stork poultry) of vergelijkbaar kijken.
Omgeving Eindhoven gaan ze je sowieso overal met open armen ontvangen.

En je hebt 3 jaar ervaring. Dan ben je al geen starter meer, zeker niet met jouw mentaliteit :)
Members only:

Ik heb wel eens gekeken naar Duitsland, maar die stap voelt voor mij te groot, gezien ik dan regelmatig uur heen + uur terug zou moeten, en dat de taalbarierre, ondanks dat ik prima duits spreek, te groot is.
Ik kijk inderdaad ook naar Eindhoven, zeker met een gedeelte remote werken.
Maar 30 minuten fietsen per week t.o.v. paar uur auto is toch een behoorlijk verschil denk ik.
Misschien laat ik dat te zwaar meewegen.
Ik ken je hele story wel :p . Gezien je een mede WTB'er bent lees ik graag mee.
Mijn salaris was afgelopen jaar zo slecht nog niet, maar het vooruitzicht nu wel.
En dat het team klein is, betekent dat ik projectleider wordt, van niemand, nogal ehmmm, raar?
De winst gaat door het dak, en we bestaan al 75 jaar, dus ruimte zou er zeker moeten zijn.
Ze komen er nu pas achter dat ik een VCA moet halen na 3 jaar, dus wederom, goed geregeld?
En ik heb niet echt zin om die cursus te gaan doen, ik zie er geen toegevoegde waarde aan, elke nieuwe werkgever betaalt die toch wel voor mij.

Wat betreft het reizen, dat is goed geregeld hier. Ik kan altijd en overal een auto (van up tot A6) voor pakken, ik mag aangeven of ik ergens heen wil, of ik stuur iemand anders, tenzij strikt noodzakelijk (eenmalig vorig jaar).
Kosten declareren duurt even, maar is geen probleem.

En wat dat laatste betreft, stond ik nog op het punt om gewoon eens sales te proberen, waarom niet. Dan maar lager instappen. Dan wordt je wel meer naar performance betaalt, maar van veel mensen hoor ik dat het geen langdurig fijne werkervaring is.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:48

3DDude

I void warranty's

DelThomasMei schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:19:
[...]

Vond ik ook, nu is het aan mij om te zorgen dat mijn klant mij de verhoging "waard vind", en zo niet heb ik de keuze om hier te blijven zitten, of een andere opdracht te pakken die wel rond de 87,50 zit om alsnog mijn verhoging te krijgen.

[...]

Tsja, in de detachering is het simpelweg erg helder wat je "waard" bent, dat is je uurtarief. Ik ben erg blij met die duidelijkheid en doordat ik dus wel invloed heb in welk project (met bijbehorend uurtarief) ik kies kan ik zo zelf de richting van mijn salaris bepalen. Voor mij is dit dan ook een opstap richting freelance, maar nu heb ik nog wel de zekerheid van een vast salaris, mocht ik geen opdracht hebben.
Bij jou vraagt de sales / werkgever aan de klant om een indexering.

Ik ken iemand die moest zelf op zijn opdracht naast zijn certificeringen maar het tarief verhogen.
En wat doet Sales dan ? ja niks.. XD
Ja alleen zo kon hij er wat bij krijgen die was gauw weg toen die dat door kreeg.

Members only:

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-06 11:12
Members only:

Voor mijn gevoel is het wel OK, maar ik heb ook het idee dat ik meer zou kunnen verdienen. Het helpt natuurlijk niet mee dat ik in het noorden woon en werk waar ook de 'cost of living' duidelijk aan het stijgen is de laatste jaren maar salaris niet altijd even snel meebeweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:42

TMC

DelThomasMei schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:56:
[...]

Ik denk dat mijn werkgever (detacheerder) het ziet als simpele rekensom. (Uurtarief * 1800) * X = salarisrange oid.
Hebben ze ook de rekensom gemaakt hoeveel omzet ze mislopen als jij je baan opzegt? :/

Jouw salarisverhoging af laten hangen van de klant slaat helemaal nergens op en als je daar niet tegenin gaat voldoe je wel een beetje aan het stereotype beeld van een ICT'er die niet kan onderhandelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p3rry
  • Laatst online: 16-01 21:22
Ik had dit een paar maanden geleden moeten vinden...

Na eerst 6 maanden bij het bedrijf gewerkt te hebben via een detacheerder, hebben zij mij overgenomen. Tijdens het overname gesprek had ik geen idee wat een schappelijk salaris was om te vragen — nu nog steeds niet, eigenlijk — en heb ik het eerste bod aangenomen... Na achteraf rekenen krijg ik nu hetzelfde bedrag per maand als bij de 6 maanden via de detacheerder (om heel pietluttig te doen zelfs 0,22 p/m achteruit gegaan :'( )

In dit eerste jaar heb ik ontzettend veel geleerd en ik zit nu op een ander niveau (vind ik) dan toen ik begon. Als mijn contract afloopt, wil ik om meer salaris vragen. Maar omdat ik dus nul referentiekader heb, vroeg ik mij af wat een redelijk salaris is voor een (jr) frontend developer.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: HBO Communication and Multimedia Design
• Werkervaring: 0.5j
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Frontend Engineer (JS, Vue en standaard front end dingen)
• Werkgever/branche: Software bedrijf
• (Werk) Locatie(s): Thuis/100% remote
• Aantal vakantiedagen: 20 p/j (in mijn geval dus 10)
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 0
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2600
• Vakantiegeld: €2496 (obv een jaar)
• Bonus, toeslagen, etc: € --
• Dertiende/veertiende maand: € --
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €33696

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € ?
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: NN
• Mobiliteit per jaar: € ?
• Overige: 100% remote, eigen indeling van uren, laptop, Frontend masters account + 8u per week voor deze cursussen
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 33696

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:47

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Waaeom maar 10 dagen vrij per jaar??

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 15:38

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Tylen schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:47:
Waaeom maar 10 dagen vrij per jaar??
Halfjaarcontract, dus 20 per jaar.
(Wat in NL hoe dan ook best karig is. Letterlijk het wettelijk minimum van 20 dagen bij 40 uur per week, de meeste bedrijven zitten op 25. https://www.rijksoverheid...akantiedagen-heb-ik-recht )

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:47

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

unezra schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:01:
[...]

Halfjaarcontract, dus 20 per jaar.
(Wat in NL hoe dan ook best karig is. Letterlijk het wettelijk minimum van 20 dagen bij 40 uur per week, de meeste bedrijven zitten op 25. https://www.rijksoverheid...akantiedagen-heb-ik-recht )
Ik zie niet terug dat hij nu een halfjaar contract heeft gekregen.

Maar idd 20 dagen is heel erg karig.

[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 30-01-2022 18:11 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p3rry
Tylen schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:11:
[...]

Ik zie niet terug dat hij nu een halfjaar contract heeft gekregen.

Maar idd 20 dagen is heel erg karig.
Wat unezra zegt klopt, momenteel heb ik een half jaar contract om het eerste jaar te vullen. De eerste zes maanden stond ik onder contract bij een detacheer bedrijf en werkte ik aan een opdracht voor een ander bedrijf. Het bedrijf waar ik die opdracht voor deed, heeft mij nu dus overgenomen voor zes maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:17
p3rry schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:21:

Na eerst 6 maanden bij het bedrijf gewerkt te hebben via een detacheerder, hebben zij mij overgenomen. Tijdens het overname gesprek had ik geen idee wat een schappelijk salaris was om te vragen — nu nog steeds niet, eigenlijk — en heb ik het eerste bod aangenomen... Na achteraf rekenen krijg ik nu hetzelfde bedrag per maand als bij de 6 maanden via de detacheerder (om heel pietluttig te doen zelfs 0,22 p/m achteruit gegaan :'( )

In dit eerste jaar heb ik ontzettend veel geleerd en ik zit nu op een ander niveau (vind ik) dan toen ik begon. Als mijn contract afloopt, wil ik om meer salaris vragen. Maar omdat ik dus nul referentiekader heb, vroeg ik mij af wat een redelijk salaris is voor een (jr) frontend developer.

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Overige: 100% remote, eigen indeling van uren, laptop, Frontend masters account + 8u per week voor deze cursussen
Secundair is t mager (of gewoon niet ingevuld), maar voor een net afgestudeerde zit je volgens mij prima met dat salaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

nowherebound123 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:28:
[...]
Secundair is t mager (of gewoon niet ingevuld), maar voor een net afgestudeerde zit je volgens mij prima met dat salaris
Die 8 betaalde studieuren per week is dan wel weer riant.
Volgens mij is dát niet heel erg gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p3rry
nowherebound123 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:28:
[...]

Qua secundair: ik ben aangemeld bij een pensioen van NN, maar daar weet ik het fijne niet van. Zal waarschijnlijk vrij minimaal zijn, aangezien de vakantiedagen en -geld inderdaad het wettelijke minimale is. Daarbij krijg ik het minimale aan reisvergoeding (dat is wat bedoeld wordt met mobiliteit?), maar omdat ik (corona of niet) volledig thuiswerk maak ik daar vrijwel geen gebruik van. Daarbij is het thuiswerken en de flexibele uren voor mij in ieder geval een fijne aanvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:31
@p3rry Ik vraag me af waarom je weg bent gegaan bij je werkgever voor een lager salaris en een half jaar contract...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p3rry
jongetje schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:49:
@p3rry Ik vraag me af waarom je weg bent gegaan bij je werkgever voor een lager salaris en een half jaar contract...
Ik ook... Het concept van het detacherings-bedrijf is dat je 6 maanden ergens komt te werken en dat dat bedrijf je dan overneemt of dat je weer voor 6 maanden bij een ander bedrijf/project geplaatst wordt. Het zat het in dat ik bij het detacheringsbedrijf per week betaald kreeg en bij dit bedrijf een maand bedrag aangeboden kreeg. Dit bedrag klonk alsof het meer werd en voor mij gunstig was (er werd met getallen gegooid etc). En dat klinkt misschien stom, maar ik, als net afgestudeerde, had nog nooit hoeven te onderhandelen over het salaris ed (of dat hier tijdens de studie aandacht aan wordt geschonken) en had al helemaal geen idee wat een redelijk salaris zou zijn. Kortom ik had mij dus niet goed genoeg voorbereid en wist ook niet wat ik kon verwachten. Maar daar leren we weer van, zullen we maar zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:27
p3rry schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:21:

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Het is niet heel slecht hoor, redelijk standaard in het eerste jaar. Focus je op het beter worden in je vak, op die manier wordt je meer waard.
Dat je nu een kort contract hebt komt wel goed uit. Je krijgt bij de verlenging weer een kans om te onderhandelen. Als ze dan met gelul komen zoals "we verhogen alleen in januari" dan zou ik mn spullen pakken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:06
Ik sta aan de vooravond van een mogelijke overstap, ben er nog niet helemaal uit (met name omdat het bij mijn huidige werkgever erg goed gaat, ik jaarlijks de hoogste beoordelingen haal en dit jaar voor de derde keer versneld promotie ga maken - i.e. sr manager bij mijn huidige werkgever per begin volgend boekjaar).

Ik neig toch wat naar overstappen omdat de stap in salaris toch wel erg groot is en de mogelijk nieuwe werkgever ook een mooi carrièrepad heeft uitgestippeld met o.a. een promotie naar director binnen +/- 3 jaar. Aan de andere kant toch nog wel twijfel omdat ik het op dit moment ook erg goed heb (maar mocht het niet bevallen, kan ik ongetwijfeld vrij makkelijker terugkeren).

Members only: title

[ Voor 3% gewijzigd door Mesque op 30-01-2022 23:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelThomasMei
TMC schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:55:
[...]
Hebben ze ook de rekensom gemaakt hoeveel omzet ze mislopen als jij je baan opzegt? :/

Jouw salarisverhoging af laten hangen van de klant slaat helemaal nergens op en als je daar niet tegenin gaat voldoe je wel een beetje aan het stereotype beeld van een ICT'er die niet kan onderhandelen...
Als ik zie dat hier mensen met dezelfde opleiding en 6 jaar meer ervaring 18k per jaar minder verdienen denk ik dat dat wel meevalt.

Ook op sites als glassdoor zit ik +- 250 maandelijks boven het gemiddelde met mijn ervaring.

Daarnaast heb ik in juli 5% gehad, in januari 7% en komt er in juni waarschijnlijk weer 8% bij. Mij hoor je helemaal niet klagen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-06 06:20
DelThomasMei schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:43:
[...]

Als ik zie dat hier mensen met dezelfde opleiding en 6 jaar meer ervaring 18k per jaar minder verdienen denk ik dat dat wel meevalt.

Ook op sites als glassdoor zit ik +- 250 maandelijks boven het gemiddelde met mijn ervaring.

Daarnaast heb ik in juli 5% gehad, in januari 7% en komt er in juni waarschijnlijk weer 8% bij. Mij hoor je helemaal niet klagen. :)
Je zit ook helemaal niet slecht voor iemand met 3 jaar werkervaring hoor, zeker als je nog voldoende mogelijkheid hebt om te groeien.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• flyguy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:19
Sinds kort ook weer een andere job:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: HBO journalistiek
• Werkervaring: 9 jaar
• (Woon) Locatie: Zürich

2. Wat doe je:
• Functie: Investment Operations, Investment Relations
• Werkgever/branche: Venture Capital / Private equity
• (Werk) Locatie(s): Zürich en remote
• Aantal vakantiedagen: 25 + de week tussen kerst en oud & nieuw
• Reistijd: Wanneer naar kantoor in Zürich, 40 minuten

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): CHF 6850
• Vakantiegeld: -
• Bonus, toeslagen, etc: CHF 30.000 per jaar
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): CHF 112.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: CHF 500
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensioenfonds
• Mobiliteit per jaar: 0
• Overige: Wat verzekeringen, laptop, remote, mobiel, CHF 70.000 per jaar aan aandelen in het bedrijf (groei van +50% over de laatste jaren en de pijplijn is nog voller) en matching van deelname in bedrijfsfondsen (bijvoorbeeld voor elke CHF die ik er in stop, stopt het bedrijf er 1.6 bovenop) voor CHF 25.000 dit jaar
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): CHF 207.000, om en nabij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menaggio
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 20-05 16:37
Mesque schreef op zondag 30 januari 2022 @ 23:34:
Ik sta aan de vooravond van een mogelijke overstap, ben er nog niet helemaal uit (met name omdat het bij mijn huidige werkgever erg goed gaat, ik jaarlijks de hoogste beoordelingen haal en dit jaar voor de derde keer versneld promotie ga maken - i.e. sr manager bij mijn huidige werkgever per begin volgend boekjaar).

Ik neig toch wat naar overstappen omdat de stap in salaris toch wel erg groot is en de mogelijk nieuwe werkgever ook een mooi carrièrepad heeft uitgestippeld met o.a. een promotie naar director binnen +/- 3 jaar. Aan de andere kant toch nog wel twijfel omdat ik het op dit moment ook erg goed heb (maar mocht het niet bevallen, kan ik ongetwijfeld vrij makkelijker terugkeren).

***members only***
Members only: title

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TMC

TMC

DelThomasMei schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:43:
[...]

Je salaris niet slecht, maar wie weet ben jij wel beter dan al deze andere mensen? Gaat mij meer om het principe, men gebruikt een drogreden om jou 'koest' te houden en je gaat er helaas niet tegenin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tanarchy
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-05 11:34
tanarchy schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:49:
[...]

***members only***

Nieuwjaar en nieuwe ronde :). Nog steeds gezien mijn opleidingsniveau niet slecht denk ik?
Nogmaals nieuw jaar, maar deze keer ook een nieuwe werkgever, ik ben toch er voor gegaan om mijzelf te specialiseren.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelThomasMei
TMC schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:37:
[...]
Je salaris niet slecht, maar wie weet ben jij wel beter dan al deze andere mensen? Gaat mij meer om het principe, men gebruikt een drogreden om jou 'koest' te houden en je gaat er helaas niet tegenin.
Grappig altijd hoe er aannames worden gedaan, zeker als ze verre van kloppen. Fijne dag O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeSpierBajje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-12-2024
Cubic X schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:37:
***members only***

Voor mijn gevoel is het wel OK, maar ik heb ook het idee dat ik meer zou kunnen verdienen. Het helpt natuurlijk niet mee dat ik in het noorden woon en werk waar ook de 'cost of living' duidelijk aan het stijgen is de laatste jaren maar salaris niet altijd even snel meebeweegt.
Ook 9 jaar bij dezelfde werkgever?

[ Voor 21% gewijzigd door DikkeSpierBajje op 02-02-2022 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMC

TMC

DelThomasMei schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:50:
[...]

Grappig altijd hoe er aannames worden gedaan, zeker als ze verre van kloppen. Fijne dag O+
Ik doe geen aannames, ik trek conclusies op basis van wat jij vertelt. Als jouw verhaal de lading niet dekt, dan klopt het niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeewolf
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-05 22:01
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-06 11:12
DikkeSpierBajje schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:28:
[...]

Woooow, dat is niet veel. Ik zat na 1,5 jaar daar al overheen toen ik overgenomen werd van mijn detacheerder. Ik wil binnenkort terug verhuizen naar het Noorden, maar wil niet zoveel erop achteruit gaan :( Gelukkig is remote werken steeds normaler.

Ook 9 jaar bij dezelfde werkgever?
Nee niet 9 jaar bij dezelfde werkgever. Bij mijn huidige werkgever nu 3 jaar, daarvoor 6 jaar bij een andere werkgever. Nadat ik mijn eerdere bericht gepost had en wat door dit topic ben gaan lezen, begon ik toch sterker het gevoel te krijgen dat het niet zo goed is. Het toeval wil dat gisteren een oud collega belde met de vraag of ik geïnteresseerd ben in iets nieuws, bij zijn werkgever zoeken ze nog ontwikkelaars. Morgen op gesprek om te kijken of het wat is :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:12
@Mesque als je geen partner ambities hebt een redelijke no brainer lijkt me. Dat duurt nog wel een aantal jaar voordat je op zo'n salaris zit als je blijft. Daarnaast is het aanbod een erg goed salaris voor je leeftijd en ervaring als ik het vergelijk met mijn tax collega's die een vergelijkbare functie hebben.

Je komt vermoedelijk wel in een hele andere organisatie en cultuur. Waarschijnlijk ook de nodige meetings 's avonds met je US collega's en een ander soort druk dan bij een Big4.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomaQan
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13-04 15:53
Onlangs ingegaan op het volgende aanbod, ik ben er zelf wel tevreden over. Zeker gezien waar ik vandaan kom waar ik op basis van 36 uur op 3085 bruto zat. Dit was ook mijn eerste echte baan na mijn studie en naar mijn mening liep ik wel achter qua salaris vergeleken met andere Tweakers en mensen die ik ken in hetzelfde vakgebied. Wat vinden jullie? had ik er nog meer uit kunnen halen qua leeftijd en ervaring?

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: System and Network Engineering (HBO-ICT) bachelor
• Certificeringen: CISSP (Gecertificeerd)
• Werkervaring: 3,5 jaar
• (Woon) Locatie: Noord Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Security Specialist
• Werkgever/branche: Zorg
• (Werk) Locatie(s): Noord Brabant
• Aantal vakantiedagen: 144 uur (wettelijk) + 57 uur (verlof of laten uitbetalen)
• Gewerkte uren/week: 36 (4x9)
• Reistijd: 15 min met de auto, nu vooral thuis, daarna 50/50
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3.800
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: 8,33%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ± €52.600

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 50% werknemer, 50% werkgever
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: PFZW
• Mobiliteit per jaar: €0,19 per km en thuiswerkvergoeding €40 per maand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:41
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En hoe zjn ze met trainingen?
Ik zou wel willen weten hoe het met pensioen zit en of ze dat afdragen. Zal een verzekering oid zijn, maar kun je aardig op leeglopen. Vraag een proforma salarisstrook en info over pensioen voor je tekent.

Fwiw: ik ging er ooit bruto 800 plus auto plus hoop secundaire voorwaarden op vooruit, maar netto zou ik minder gaan verdienen. Dat wil je wel zeker weten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:41
The Eagle schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:14:
[...]

En hoe zjn ze met trainingen?
Ik zou wel willen weten hoe het met pensioen zit en of ze dat afdragen. Zal een verzekering oid zijn, maar kun je aardig op leeglopen. Vraag een proforma salarisstrook en info over pensioen voor je tekent.

Fwiw: ik ging er ooit bruto 800 plus auto plus hoop secundaire voorwaarden op vooruit, maar netto zou ik minder gaan verdienen. Dat wil je wel zeker weten :)
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:26
Thoughts?

Members only:

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Erg karig. Vooral slecht secundair.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
Dank. Kun je wat meer toelichten? Wat zou je verwachten qua salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 00:04
Je eigen bijdrage aan je pensioen is niet zo interessant (anders dan enige indicatie van hoeveel het in je netto-salaris kan bijten); wat betaalt je werkgever als bijdrage?

De vakantiedagen en het salaris zijn allebei voor 32u, correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
Mijre schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:46:
[...]

Je eigen bijdrage aan je pensioen is niet zo interessant (anders dan enige indicatie van hoeveel het in je netto-salaris kan bijten); wat betaalt je werkgever als bijdrage?
Ik heb me er nog niet zo goed in verdiept, maar pensioen bouwt op tot 100% van de toegestane fiscale waarde. Zegt dat meer?
Mijre schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:46:
[...]
De vakantiedagen en het salaris zijn allebei voor 32u, correct?
Correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-06 10:25
qadn schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:31:
Voor een full stack developer die 4 dagen per week werkt vind ik 't primaire deel dan nog niet eens zo slecht.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

qadn schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:31:
Over het hoofd gezien dat het om 32 uur gaat, dus €4750 bij 40 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:17
mastair schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:58:
[...]

Ik heb me er nog niet zo goed in verdiept, maar pensioen bouwt op tot 100% van de toegestane fiscale waarde. Zegt dat meer?
Gewoon even pro-forma opvragen, dan zie je meteen hoeveel het netto bijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

mastair schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:41:
Dank. Kun je wat meer toelichten? Wat zou je verwachten qua salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden?
Primair salaris is niet veel mis mee, maar ik vind de vakantiedagen, pensioen, mobiliteit, en het ontbreken van een 14de maand (OF een bonus) wel optellen.
Dat zijn allemaal zaken die 5-10% bijdragen in je totaal ... dus dat telt behoorlijk op.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeSpierBajje
Mijn vriendin en ik denken erover om terug naar Friesland te verhuizen. Ik vraag mij af of dit een normaal salaris is in Friesland. Als ik vergelijk met andere collega's die het traineeship hebben afgerond en in de Randstad blijven werken dan is het nogal mager en hun secundaire voorwaarden zijn ook beter. Wat vinden jullie?

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: WO Bachelor Beta
• Werkervaring: 2 jaar (omscholing/traineeship bij detacheerder)
• (Woon) Locatie: Huidig Utrecht; plan Friesland

2. Aanbod:
• Functie: junior .NET developer
• (Werk) Locatie(s): Friesland
• Aantal vakantiedagen: 25
• Reistijd: 20 min en remote
• Werkdruk: ?

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3.000
• Vakantiegeld: €2.970 (8.25%)
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € 3.000
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €41.970

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 3.000 per jaar (premievrij)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABN
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €44.970

Ik zou er iets op vooruitgaan tov mijn traineeship, maar lever dan wel mijn auto en een vakantiedag in.

[ Voor 4% gewijzigd door DikkeSpierBajje op 02-02-2022 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itaalol
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09-2024
Ik zie vooral veel hoge salarissen met een bedroevende bijdrages in pensioen. Is dit een trend om zo mensen te lokken of zijn velen zich hiervan bewust? Ik kan me voorstellen dat iemand die jonger dan 35-40 is niet direct aan het pensioen denkt en het salaris aan andere dingen op gaan.

Ik zal ter vergelijking en toelichting mijn situatie vandaag nog proberen toe te voegen maar ik ben 28, krijg €2600 bruto, netto €2K. Maar ik heb wel een bijdrage van 12,5% en de werkgever heeft een bijdrage van 12,5% aan mijn pensioen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012

Freakie1NL

Grote Baas

itaalol schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:53:
Ik zie vooral veel hoge salarissen met een bedroevende bijdrages in pensioen. Is dit een trend om zo mensen te lokken of zijn velen zich hiervan bewust? Ik kan me voorstellen dat iemand die jonger dan 35-40 is niet direct aan het pensioen denkt en het salaris aan andere dingen op gaan.

Ik zal ter vergelijking en toelichting mijn situatie vandaag nog proberen toe te voegen maar ik ben 28, krijg €2600 bruto, netto €2K. Maar ik heb wel een bijdrage van 12,5% en de werkgever heeft een bijdrage van 12,5% aan mijn pensioen.
Omdat pensioen niet meer is wat het ooit geweest is. Bijna nergens nog een DB regeling, uitzonderingen daar gelaten (grote jongens) tegenwoordig DC. Laat staan overige perikelen als geen indexatie, beperkte flexibiliteit in uitkeringen.

Daarmee heb ik nu liever ook een werkgever die zegt; ' hier wat extra, regel zelf maar' . Mijn huidige werkgever zit er een beetje tussen in, wel 100% bijdragen (al ben ik van mening dat het absolute bedrag te karig is) aan een DC waarbij ik zelf zeggenschap heb in het risicoprofiel.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DelThomasMei

Eigen rendement beleggingen de afgelopen jaren variërend tussen de 7 en 23%, m'n pensioenfonds jaarlijks tussen de 1 en 2%. En dan nog maar zien wat de leeftijd is wanneer ik mijn eigen geld terugkrijg, over een jaar of 40 waarschijnlijk (nu 29 jaar).

Nee, geef mij het nu maar boven op m'n salaris ipv het voor 40+ jaar vast te zetten tegen een belachelijk slecht rendement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:49

Michelli

LL.M

SomaQan schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 20:58:
• Certificeringen: CISSP (Gecertificeerd)
• Werkervaring: 3,5 jaar
CISSP of "Associate of (ISC)²"? Want voor CISSP heb je toch minimaal 5 jaar relevante werkervaring (of 4 + relevante opleiding) nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:55
Hoogte van pensioeninleg zegt niet direct alles over pensioenopbouw. Als je de inleg van DB en DC zo met elkaar vergelijkt krijg je alvast een scheef beeld.

Eigenlijk zouden we in de template de pensioenopbouw (factor A) op moeten nemen.

Er is ook een topic specifiek voor pensioen: Het grote Pensioen topic

[ Voor 14% gewijzigd door assje op 02-02-2022 12:17 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:37
Michelli schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:50:
[...]

CISSP of "Associate of (ISC)²"? Want voor CISSP heb je toch minimaal 5 jaar relevante werkervaring (of 4 + relevante opleiding) nodig?
Ik erger me hier altijd aan. Er zijn zelfs traineeships in Nederland waar je in enkele maanden zonder relevante werkervaring al CISSP examen kunt doen en een collega van je jou goedkeurt... Haalt het gehele systeem onderuit van dergelijke certificaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelli

Michelli

LL.M

Orangelights23 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:14:
[...]

Ik erger me hier altijd aan. Er zijn zelfs traineeships in Nederland waar je in enkele maanden zonder relevante werkervaring al CISSP examen kunt doen en een collega van je jou goedkeurt... Haalt het gehele systeem onderuit van dergelijke certificaten.
Dat is wel bijzonder, want dat is in strijd met die hele code of ethics die je in je kop moet rammen voor het examen. Ik heb zelf afgelopen augustus het examen gehaald, maar voldoe pas in september 2023 aan de werkervaringseis (door mijn GSEC 1 jaar minder nodig).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Michelli schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:16:
[...]

Dat is wel bijzonder, want dat is in strijd met die hele code of ethics die je in je kop moet rammen voor het examen. Ik heb zelf afgelopen augustus het examen gehaald, maar voldoe pas in september 2023 aan de werkervaringseis (door mijn GSEC 1 jaar minder nodig).
Helaas is dat voor de meeste certificeringsprogramma's het geval. Veel van die dozenschuiver traineeships zijn enkel gericht op het behalen van de labeltjes en dan hun handelswaar met enorme marges wegzetten. Of dat men er ook iets van snapt of er uberhaupt recht op heeft maken die zich niet zo druk om. Zeker zolang het allemaal in het nederlands en in Nederland blijft is de kans dat de (voornamelijk) amerikaanse vendors je pakken klein.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

Jij zit dus bij een pensioenfonds (DB regeling) waarbij de hoogte van je pensioen 'vast' staat (oké, er kan wel gekort worden en indexering is ook geen garantie). Een pensioenfonds typeert zich door gedurende de hele looptijd dezelfde premie te innen (in jouw geval 25%). Bij een DC regeling staat de hoogte van het pensioen niet vast, dat is dus afhankelijk van rendement, maar m.n. van de rentestanden op je pensioendatum. De premie staat wel vast, maar is niet gelijk. Meestal zo'n 4% als je begint en dat loopt op tot soms wel 40% voor de laatste paar jaar.
Als we percentages en regelingen gaan noemen dan moet je overigens de franchise ook noemen. De franchise is het deel waarover je géén pensioen opbouwt, de gedachte daarachter was dat we toch wel AOW zouden krijgen. In de praktijk zie je echter dat er regelmatig een paar duizend euro verschil zit tussen de AOW en de franchise; daarmee heb je je eerste pensioengat al te pakken zonder dat je ooit een dag zonder werk hebt gezeten.
En dit is in een notendop waarom zoveel mensen afhaken als het om pensioen gaat. Niets is zeker (ook bij een DB regeling niet) en voor de meeste mensen duurt het toch nog minimaal 1 decennia voordat ze met pensioen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 590973

Alsof zelf belegen geheel risicoloos is met een gegarandeerd dik rendement. Verder wel eens met de strekking van het pensioen verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itaalol
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09-2024
Tehh schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:03:
[...]

Jij zit dus bij een pensioenfonds (DB regeling) waarbij de hoogte van je pensioen 'vast' staat (oké, er kan wel gekort worden en indexering is ook geen garantie). Een pensioenfonds typeert zich door gedurende de hele looptijd dezelfde premie te innen (in jouw geval 25%). Bij een DC regeling staat de hoogte van het pensioen niet vast, dat is dus afhankelijk van rendement, maar m.n. van de rentestanden op je pensioendatum. De premie staat wel vast, maar is niet gelijk. Meestal zo'n 4% als je begint en dat loopt op tot soms wel 40% voor de laatste paar jaar.
Als we percentages en regelingen gaan noemen dan moet je overigens de franchise ook noemen. De franchise is het deel waarover je géén pensioen opbouwt, de gedachte daarachter was dat we toch wel AOW zouden krijgen. In de praktijk zie je echter dat er regelmatig een paar duizend euro verschil zit tussen de AOW en de franchise; daarmee heb je je eerste pensioengat al te pakken zonder dat je ooit een dag zonder werk hebt gezeten.
En dit is in een notendop waarom zoveel mensen afhaken als het om pensioen gaat. Niets is zeker (ook bij een DB regeling niet) en voor de meeste mensen duurt het toch nog minimaal 1 decennia voordat ze met pensioen gaan.
Thanks voor de uitleg! Ik ga me er eens wat meer in verdiepen. Voor nu vind ik het prettig dat ik al lekker pensioen opbouw, bespaard mij het gezeik:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Eerder wel 's ingevuld, maar da's een paar jaar geleden. Er is net een nieuwe CAO vastgesteld dus het is enigszins gokwerk. Gelet op inflatiecijfers is het wel een matige CAO, maar ja.

Members only:

[ Voor 86% gewijzigd door sOid op 07-12-2023 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelli

Michelli

LL.M

RagingPenguin schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:56:
[...]

Helaas is dat voor de meeste certificeringsprogramma's het geval. Veel van die dozenschuiver traineeships zijn enkel gericht op het behalen van de labeltjes en dan hun handelswaar met enorme marges wegzetten. Of dat men er ook iets van snapt of er uberhaupt recht op heeft maken die zich niet zo druk om. Zeker zolang het allemaal in het nederlands en in Nederland blijft is de kans dat de (voornamelijk) amerikaanse vendors je pakken klein.
Ja ik ben denk ik in dat opzicht "verwend" met mijn traineeship bij de Rijksoverheid. Hele andere insteek, omdat ze vooral hopen dat je daarna bij de Rijksoverheid blijft werken.

Mijn huidige baan heb ik trouwens niet eens door mijn certificeringen, maar vooral omdat ik bij een ander SOC had gewerkt tijdens mijn traineeship en deze positief over me waren. Hoewel mijn Splunk kennis wel hielp om die opdracht te krijgen en de concrete ervaring hiermee hielp natuurlijk ook mee voor deze baan. Maar dat is vooral dat ik er inmiddels ongeveer 16 maanden dagelijks mee heb gewerkt dan die papiertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomaQan
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13-04 15:53
Michelli schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:50:
[...]

Ik heb gedurende mijn studie twee relevante stageopdrachten gedaan die binnen het CISSP domein vielen, die tellen ook mee. Tijdens mijn minor heb ik toen bij een grote gemeente een SIEM opdracht gedaan en vervolgens mijn afstudeeropdracht(VPN) ook in de richting van security gedaan.

Ben ook pas 2 maand gecertificeerd. Twee keer 5 maanden stage + 3,2 jaar werkervaring en 1 jaar bachelor. Geheel volgens de regels en code of ethics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 00:04
sOid schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:36:
Eerder wel 's ingevuld, maar da's een paar jaar geleden. Er is net een nieuwe CAO vastgesteld dus het is enigszins gokwerk. Gelet op inflatiecijfers is het wel een matige CAO, maar ja.

***members only***
Gezien waar je werkt: Ja, je werkgever betaalt ook voor je pensioen. Kijk op je loonstrook naar wat jij elke maand aan je pensioen betaalt, doe dat keer twee en tel daar nog een beetje bovenop en je hebt een idee van wat zij elke maand aan je pensioen meebetalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mijre schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:28:
[...]

Gezien waar je werkt: Ja, je werkgever betaalt ook voor je pensioen. Kijk op je loonstrook naar wat jij elke maand aan je pensioen betaalt, doe dat keer twee en tel daar nog een beetje bovenop en je hebt een idee van wat zij elke maand aan je pensioen meebetalen :)
Ah! Dat is nog een behoorlijke bijdrage dan :+

Ik log wel eens in bij pensioentoko om te zien hoeveel ik heb opgebouwd. Altijd weer deprimerend ;) Heb gelukkig nog even te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:26

ViezeVis

Sample Text

Members only:

Wat vinden jullie?

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:36
Netjes toch. Wat vind je zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-06 20:07
@ViezeVis
Members only:

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eintechnical
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 05-06 14:17
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:48

3DDude

I void warranty's

Paprika schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:52:
[...]

In de ene regio is dat genoeg om je eigen plekje te hebben en in een andere regio mag je blij zijn als je een studio ervan kunt huren. Dat is ook het scheve aan CAO regelingen. Met dezelfde functie en senioriteit geldt dat iemand in regio A bovengemiddeld leeft en in regio B heb je het dan slechter dan iemand in de WW met een sociale huurwoning. Waar bedrijven meestal wel hun pakket aanpassen naar de regio, geldt dat de CAO nationaal gezien gelijk gesteld wordt.
Dit + het onbestaan van het middeninkomen topic is lezen.
Kijkt u is naar deze tabel uit deze TS ;)
Het (on)bestaan van het middeninkomen
TLDR: bruto klinkt het allemaal heel leuk, netto schiet je geen biet op :X

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• infke
  • Laatst online: 05-06 00:15
Enkele maanden geleden de switch gemaakt van inhouse software development naar consultancy. Voor mij was dit op alle vlakken een vooruitgang (ontwikkeling, compensatie, collega's, verantwoordelijkheid). Ik vermoed dat ik er vrij goed voor sta maar het is moeilijk dit te vergelijken met lonen uit Nederland.

Members only:

Van het exact bedrag van het vakantiegeld/13de maand ben ik niet zeker maar het komt ongeveer op een maandloon neer, voor de staat met het merendeel gaat lopen :'(

Om eens over na te denken, wegens de grote verschillen in loonoptimalisaties lijkt het mij een stuk duidelijker om lonen uit België als nettobedragen uit te drukken. Misschien dat de Belgen onder ons dan wat meer geneigd zijn om hun loon te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:53
infke schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 02:18:

Om eens over na te denken, wegens de grote verschillen in loonoptimalisaties lijkt het mij een stuk duidelijker om lonen uit België als nettobedragen uit te drukken. Misschien dat de Belgen onder ons dan wat meer geneigd zijn om hun loon te delen.
Als het dan nog goed te vergelijken is tussen je landgenoten dan zou ik zeggen: doen.
Maar is het niet ook afhankelijk van je leefsituatie? Wel/geen kinderen enz?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fox3214
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:10
Update

1. Wie ben je:
• Leeftijd:31
• Opleiding: MBO niveau 2 (Met behoorlijk wat certificaten)
• Werkervaring: Bijna 14 jaar
• (Woon) Locatie: Noord-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Specialist op Network & Security Automation engineering
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Voornamelijk thuis!
• Aantal vakantiedagen: 24
• Reistijd: Vanwege corona 0. Incidenteel 20 min
• Werkdruk: Gevarieerd

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 5000
• Vakantiegeld: 8% = 4800
• Bonus, toeslagen, etc: 4000
• Dertiende/veertiende maand: 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 64800

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 2/3 werkgever, 1/3 werknemer
• Mobiliteit per jaar: Leasebudget = 1000 p/m exclusief brandstof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:49
Kuusj schreef op zondag 9 januari 2022 @ 00:16:
[...]

Best netjes ja, maar als je de mobiliteit niet had gehad zou het redelijk middelmatig zijn, al heb je wel enorm veel vakantiedagen. Ik heb een NS BusinessCard (die ik niet gebruik), moet ik dat er dan ook bij tellen? En volg je 4500€ aan opleiding ieder jaar want anders kan ik 10.000€ bij mij erbij tellen aan studiebudget per jaar :+ Ik vind hoe ‘goed’ een salaris is ook best wel afhangen van waar je woont. Volgens mij kom je namelijk nog steeds een stuk verder met 3000€ per maand bruto in Groningen dan in de Randstad.

Ik twijfel wel eens mijn salaris te posten maar ja dat is weer zo’n ‘best netjes voor mijn leeftijd en werkervaring’ salaris en verder niks speciaals. Ik ben wel heel benieuwd hoe men het bij mij gaat doen qua verhogingen, als ik naar de te tonen competenties ga kijken die je moet laten zien voor een functie hoger dan zit ik daar objectief gezien op elk gebied wel al aan. Ik werk er nu een dik half jaar, misschien over een paar maanden eens voorzichtig wat over laten vallen, en dan als ik het eerste jaar rond heb wat concreter over praten. Ik ben best tevreden over mijn salaris nu maar ik wil voorkomen dat ik dat 10 jaar lang denk en dan spijt heb.

Punt is dat de markt enorm gunstig is voor werknemers op dit moment. Als ik zie wat af en toe geboden wordt op LinkedIn voor mensen als mij dan vallen mij de schoenen uit. Ik zit prima waar ik zit en salaris is niet alles, maar 60.000€ bruto en dan een sign on bonus en dan nog een leasebak, meteen vast contract… het kan niet op lijkt het wel.
Ik ben helemaal vergeten om te reageren, maar ik vond het toch wel leuk om hier even op terug te komen. Doordat ik besloten heb geen lease auto te nemen of iets als een NS BusinessCard (door uiteraard thuiswerken/Corona) krijg ik mijn mobiliteitsvergoeding uitgekeerd en dat tikt steeds leuk aan. En inderdaad gebruik ik de 4500,- aan opleiding per jaar? Op het moment niet helaas. Echter, vergeleken met vele andere aanbiedingen die ik heb gehad is dit verreweg het beste pakket met hoogste salaris en ook het studiebudget binnen een bedrijf dat veel bijdraagt aan zelfstudie en persoonlijke ontwikkeling (erg fijn als junior).

En om nog op je laatste punt terug te komen. De markt lijkt inderdaad niet op te kunnen, leasebak (vaak een zielig mobiliteitsbudget waarbij ze OV stimuleren), vast contract... Vaak zijn de voorwaarden bij dat soort bedrijven niet eens goed omdat ze je echt onderbetalen, ondanks dat het zo mooi klinkt. Maar ze hopen toch zo mensen binnen te kunnen halen, want er zijn ook genoeg bedrijven die je wel echt een mooi pakketje aan beloningen bieden met een vast contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Ik denk zelf niet slecht. Ik zie vaak salariëringen hier die soms aanzienlijk hoger zijn t.o.v. mijn salaris in dezelfde sector. Er zitten soms behoorlijke verschillen, maar daar zal werkervaring wel een belangrijk onderdeel van vormen als ik zo een schatting maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
@ViezeVis Om veel beter betaald te worden, kan je beter bij een dienstverlener voor de zorg gaan solliciteren (in Heerenveen zit een wat grotere naam bijv).
Liever toch met schalen werken? Dan heeft het Ziekenhuis een streepje voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

D_Jeff schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:36:
@ViezeVis Om veel beter betaald te worden, kan je beter bij een dienstverlener voor de zorg gaan solliciteren (in Heerenveen zit een wat grotere naam bijv).
Liever toch met schalen werken? Dan heeft het Ziekenhuis een streepje voor
Ik mag qua werkgever niet klagen. Er is ruimte voor eigen inbreng & uitvoering van een ontwikkelvoorstel. Hecht team, ervaren collega's. Is uiteindelijk minstens net zo belangrijk :*)

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:36
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mesque schreef op zondag 30 januari 2022 @ 23:34:

***members only***
Lekker! Ik zou het gewoon doen (ex Big Four hier).

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectroDonker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Members only:

Mooie start gemaakt met een paar ervaren compagnons met een mooi netwerk in de BI sector. Ben nog wel benieuwd naar ervaringen en referentiekader van ondernemers met een aandelenbelang in IT consulting organisaties wat betreft de management fee hoogte in relatie tot de te managen workforce.

Ik ben nu inhoudelijk leidend op alle projecten, enige die pre-sales doet en kan, leidend qua propositieontwikkeling, en mede-verantwoordelijk voor recruitment, account management en >50% ingezet als Sr BI Project Manager & Data engineer (afwisselend, wisselt per kwartaal of 2, 'ijsbreker' per klant). Dat gaat nu om +/- 10 consultants, tegen een management fee van 11k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelli

Michelli

LL.M

SomaQan schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:26:
[...]

Ik heb gedurende mijn studie twee relevante stageopdrachten gedaan die binnen het CISSP domein vielen, die tellen ook mee. Tijdens mijn minor heb ik toen bij een grote gemeente een SIEM opdracht gedaan en vervolgens mijn afstudeeropdracht(VPN) ook in de richting van security gedaan.

Ben ook pas 2 maand gecertificeerd. Twee keer 5 maanden stage + 3,2 jaar werkervaring en 1 jaar bachelor. Geheel volgens de regels en code of ethics.
Klink in dat geval dat je dit ook in de post gewoon bij je werkervaring kan optellen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:11
Ik hou dit topic regelmatig in de gaten, maar heb nog niet iets gepost, bij deze :D

Members only:

Einde van vorig jaar de overstap naar een nieuwe werkgever gemaakt na 7 jaar bij dezelfde werkgever te hebben gezeten. Verwachting is dat ik halverwege/eind dit jaar nog een stap kan maken qua salaris.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:48
DelThomasMei schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:04:
[...]

Eigen rendement beleggingen de afgelopen jaren variërend tussen de 7 en 23%, m'n pensioenfonds jaarlijks tussen de 1 en 2%. En dan nog maar zien wat de leeftijd is wanneer ik mijn eigen geld terugkrijg, over een jaar of 40 waarschijnlijk (nu 29 jaar).

Nee, geef mij het nu maar boven op m'n salaris ipv het voor 40+ jaar vast te zetten tegen een belachelijk slecht rendement.
Zet je nu niet het rendement van je beleggingen af tegenover de indexatie van het pensioenfonds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
@ElectroDonker Met 50uur per week daalt je salaris tov iemand die 40uur per week werkt wel naar 4600euro per maand. Je hebt het voordeel dat je salaris wat wordt opgetrokken doordat je mensen hebt weggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-06 14:56
ElectroDonker schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:47:

Ik ben nu inhoudelijk leidend op alle projecten, enige die pre-sales doet en kan, leidend qua propositieontwikkeling, en mede-verantwoordelijk voor recruitment, account management en >50% ingezet als Sr BI Project Manager & Data engineer (afwisselend, wisselt per kwartaal of 2, 'ijsbreker' per klant). Dat gaat nu om +/- 10 consultants, tegen een management fee van 11k.
Lijkt erop dat je vrij veel doet tegen een relatief matige vergoeding. Gezien je werkzaamheden/vaardigheden: waarom doe je dit niet zonder compagnons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectroDonker
Bulder schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:45:
[...]

Lijkt erop dat je vrij veel doet tegen een relatief matige vergoeding. Gezien je werkzaamheden/vaardigheden: waarom doe je dit niet zonder compagnons?
Qua inhoudelijk advieswerk heb je gelijk, doe ik veel. Qua vergoeding, relatief matig, waarop baseer je dat? Kan je een vergelijking delen van mijn voorbeeld tov anderen in een vergelijkbare rol?

En waarom met de betreffende compagnons, dat zit hem voornamelijk in hun relevante zakelijke netwerk, zakelijke ervaring, startkapitaal en de hele backoffice inrichting. Maar je hebt gelijk, er komt een moment dat ik zelf aan het roer kan gaan staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-06 14:56
ElectroDonker schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:59:
[...]

Qua inhoudelijk advieswerk heb je gelijk, doe ik veel. Qua vergoeding, relatief matig, waarop baseer je dat? Kan je een vergelijking delen van mijn voorbeeld tov anderen in een vergelijkbare rol?

En waarom met de betreffende compagnons, dat zit hem voornamelijk in hun relevante zakelijke netwerk, zakelijke ervaring, startkapitaal en de hele backoffice inrichting. Maar je hebt gelijk, er komt een moment dat ik zelf aan het roer kan gaan staan.
Een package van 90k komt met jouw gewerkte uren neer op een uurtarief van nog geen €40. In standaard loondienst zegt een uurtarief weinig, maar je runt een bedrijf met 5 man en de daarbij behorende risico's zijn relatief groot. Kan het bedrijf überhaupt nog blijven bestaan als jij uitvalt, aangezien je aangeeft dat er vrij veel is dat alleen jij kan doen?

Misschien heb ik niet volledig zicht op wat je bedrijf verder doet, maar het lijkt erop dat je op wat startkapitaal en contacten na alles zelf aan het doen bent. In zo'n geval is een uurtarief van €40 erg laag - ik neem aan dat je zelf ook wel weet voor welk uurtarief je ingezet wordt.

Een netwerk is vrij overrated in een markt met flinke krapte, en benodigd startkapitaal is vaak minimaal in de zakelijke dienstverlening. En zo niet, geld is nog nooit zo goedkoop geweest.

Ik krijg het idee dat er een aantal compagnons flink van je aan het profiteren zijn. Dat zie ik wel vaker, dat een initiële investering binnen een bedrijf vaak disproportioneel beloond wordt terwijl het 'talent' relatief weinig krijgt. Maar goed, gekeken naar wat je schrijft heb je dit zelf ook wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infke
  • Laatst online: 05-06 00:15
Caelorum schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:35:
[...]

Als het dan nog goed te vergelijken is tussen je landgenoten dan zou ik zeggen: doen.
Maar is het niet ook afhankelijk van je leefsituatie? Wel/geen kinderen enz?
Dat klopt, al denk ik dat loonoptimalisaties voor een groter verschil kunnen zorgen dan je statuut. Zo heb ik bv een vriend die bruto 300EUR/maand meer verdient, maar netto 100EUR minder overhoudt. Tegelijk heb ik een collega met 2 kinderen ten laste die bruto minder dan 200EUR onder mijn loon zit, maar netto toch nog steeds minder overhoudt dan mij, zonder kinderen.

Natuurlijk ben ik geen boekhoudkundige en is dit anekdotisch bewijs. Ik weet ook niet hoeveel procent van de gebruikers hier Belgen zijn. Het viel mij op dat er vrij weinig Belgische lonen zijn terug te vinden. Misschien is dit een verhouding die overeenstemt met de userbase en suggereer ik een oplossing voor iets wat geen probleem is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:05
ElectroDonker schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:59:
[...]

Is dit een salaris als DGA uit je eigen bv of komt dit uit de werkbv en factureer je ook nog eens elke maand 11k aan management fee? :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectroDonker
KillaZ schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:49:
[...]

Is dit een salaris als DGA uit je eigen bv of komt dit uit de werkbv en factureer je ook nog eens elke maand 11k aan management fee? :)
Salaris uit holding BV, ik ontvang uit de werkmaatschappij alleen de management fee en winstuitkeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHNO
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-02-2022
-

[ Voor 99% gewijzigd door CHNO op 11-02-2022 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvdl
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-06 08:40
DikkeSpierBajje schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:48:
Mijn vriendin en ik denken erover om terug naar Friesland te verhuizen. Ik vraag mij af of dit een normaal salaris is in Friesland. Als ik vergelijk met andere collega's die het traineeship hebben afgerond en in de Randstad blijven werken dan is het nogal mager en hun secundaire voorwaarden zijn ook beter. Wat vinden jullie?

...

Ik zou er iets op vooruitgaan tov mijn traineeship, maar lever dan wel mijn auto en een vakantiedag in.
In het noorden, of verre zuiden is gewoon minder geld te verdienen.
Enige uitzondering zijn bedrijven die ook in de randstad zitten, denk aan grotere corporaties en (semi-)overheid. Die werken met vaste schalen.
Bij het MKB is gewoon wel minder te halen.

Puur voor het geld moet je niet gaan verhuizen.

Zit zelf ook in Friesland, voor de ruimte en rust. Maar wel dat ik binnen een uur in Amsterdam kan zijn (werk op projectbasis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justlourens
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-05 10:04
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 19
• Opleiding: Ict medewerker niveau 3
• Werkervaring: 1 jaar stage
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: ICT Engineer
• Werkgever/branche: Automatisering
• (Werk) Locatie(s): Nijkerk/gelderland
• Aantal vakantiedagen: 25
• Reistijd: 30min
• Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €1800
• Vakantiegeld: €8%
• Bonus, toeslagen, etc:
• Dertiende/veertiende maand:
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €21600

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: geen idee
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: geen idee
• Mobiliteit per jaar: € 1300
• Overige: 500 euro bonus bij elke collega die ik binnenhaal.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

dit contract heb ik getekend. Ik denk dat het een leuk starter salaris is.

[ Voor 3% gewijzigd door Justlourens op 07-02-2022 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:37
Orangelights23 schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:18:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: HBO, ongerelateerd
• Werkervaring: +/- 12 jaar
• (Woon) Locatie: Denemarken

2. Wat doe je:
• Functie: CISO
• Werkgever/branche: Fintech/bank
• (Werk) Locatie(s): Volledig vanuit huis, af en toe op locatie. Na corona (ooit in een verre toekomst) zal dit nog steeds zo zijn
• Aantal vakantiedagen: 42 inclusief publieke feestdagen
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
De bedragen hieronder zijn omgewisseld vanuit Deense kronen en naar beneden afgerond
• Vast maandsalaris (bruto): € 5150
• Vakantiegeld: Zit in het salaris inbegrepen (werkt anders in Denemarken)
• Bonus, toeslagen, etc: Tussen de €30000 en €57500 afhankelijk van persoonlijke doelstellingen
• Dertiende/veertiende maand: Nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Zonder bonus net iets meer dan €60000, inclusief bonus kan het de ton aantikken

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €400 per maand
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Wordt belegd in een zelfgekozen en zelfbeheerde beleggingsrekening, beleg die 400 euro per maand in ETF's
• Mobiliteit per jaar: Alle reizen naar kantoor, reizen naar het buitenland + overnachtingen worden volledig vergoed
• Overige: 7500 opleidingsbudget per jaar, elke 3 jaar nieuwe laptop twv max 1500 euro en telefoon twv max 1200. Internet thuis twv 35 euro, 500 euro per jaar besteden aan gezondheid (mag bijvoorbeeld een sportschoolabonnement afnemen, maar ook pijl en boog schieten :> ). Ook krijg ik elk jaar 500 euro budget om mijn werkruimte te verbeteren.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Zonder bonus rond de 70000, inclusief volledige bonus 120000 euro.

Heb eerst een aantal jaar in loondienst gewerkt, toen wat losse klussen als freelancer (oa bij Spotify in Zweden) voor ongeveer een jaartje en nu weer terug in loondienst. Voor mijn gezin wel even wat heftige jaren, ook omdat mijn vrouw initieel aan de slag kon in Zweden en ik voornamelijk om die reden daar als freelancer aan de slag ging. Mijn vrouw kan gelukkig ook volledig remote werken, al moet zij wel minimaal 1 keer per week op en neer naar Zweden. Ik miste de langere klussen en het strategisch handelen. Bonusgedeelte vind ik vervelend, ik zet mij hoe dan ook volledig in voor mijn werkgever, dus na één positief jaar gaan we kijken of we het bonuscomponent meer terug kunnen laten komen in mijn salaris.
Hoewel ik hier pas kort werk, krijgt iedereen per 1/1 een loonsverhoging passend bij behaalde resultaten. Dit zijn bedragen, met name het salaris, die je al gauw verdient wanneer je zo'n 10 jaar werkervaring hebt, dus uitzonderlijk hoog is mijn salaris niet. Het bonusgedeelte wel, ik heb dit onderhandeld ipv aandelen aangezien ik wat dat betreft niet afhankelijk wil zijn van 1 bron, en ook omdat er capital gains tax is en je geld moet betalen over het RSU programma terwijl je de aandelen nog geen eens hebt... Tot nu toe enorm naar mijn zin hier en ik zie nog veel zaken waar ik me bezig mee kan houden komende jaren.

3. Wat verdien je:
De bedragen hieronder zijn omgewisseld vanuit Deense kronen en naar beneden afgerond
• Vast maandsalaris (bruto): 5150 5700
• Vakantiegeld: Zit in het salaris inbegrepen (werkt anders in Denemarken)
• Bonus, toeslagen, etc: Tussen de €30000 en €57500 afhankelijk van persoonlijke doelstellingen Is verhoogd naar tussen de €50000 en €85000 per jaar (netto, na betalen belasting). Het is helaas niet gelukt om het bonusgedeelte als vast component in mijn salaris terug te laten keren.
• Dertiende/veertiende maand: Nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Zonder bonus net iets meer dan €60000, inclusief bonus kan het de ton aantikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeSpierBajje
wvdl schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:49:
[...]

In het noorden, of verre zuiden is gewoon minder geld te verdienen.
Enige uitzondering zijn bedrijven die ook in de randstad zitten, denk aan grotere corporaties en (semi-)overheid. Die werken met vaste schalen.
Bij het MKB is gewoon wel minder te halen.

Puur voor het geld moet je niet gaan verhuizen.

Zit zelf ook in Friesland, voor de ruimte en rust. Maar wel dat ik binnen een uur in Amsterdam kan zijn (werk op projectbasis)
Ja ik merk het. Ik ga denk ik een werkgever zoeken waarbij ik (bijna) 100% remote kan werken of een groter bedrijf zoals DUO in Groningen of Achmea Leeuwarden oid. Mijn vriendin had hetzelfde idee. Ergens in Zuid Friesland wonen, dan is haar werk waar ze 2 dagen per week moet zijn nog in een uur bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x1pn9x
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-04 18:28
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:54

ThePsycho

Biertje?

Ik zou je dan willen vragen wat de lastige keuze is? Ben je bang dat midlance niet jouw ding is of ligt het aan remote werken?

Wat betreft de cijfers lijkt het in ieder geval niet heel lastig.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:10
De werkgever van het aanbod houdt dus 30% voor zichzelf? (om het maar een zo uit te drukken).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D_Jeff
@x1pn9x
Members only:

Om heel eerlijk te zijn vind ik het aanbod niet heel erg sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06 10:58
ElectroDonker schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:47:
***members only***

Mooie start gemaakt met een paar ervaren compagnons met een mooi netwerk in de BI sector. Ben nog wel benieuwd naar ervaringen en referentiekader van ondernemers met een aandelenbelang in IT consulting organisaties wat betreft de management fee hoogte in relatie tot de te managen workforce.

Jij liever dan ik. In feite is je salaris veel lager. Tenzij je dit doet met oog op verkopen van je toko over paar jaar denk ik dat je ergens anders een beter pakket kan regelen. Maar ja een eigen toko is natuurlijk wel een ander verhaal.

Geen idee wat je compagnons allemaal voor tijd investeringen en welke vergoeding er tegenover staan maar ik hè het vermoeden dat jij jezelf link tekort doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x1pn9x
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-04 18:28
ThePsycho schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:07:
[...]

Ik zou je dan willen vragen wat de lastige keuze is? Ben je bang dat midlance niet jouw ding is of ligt het aan remote werken?

Wat betreft de cijfers lijkt het in ieder geval niet heel lastig.
Ben voornamelijk onzeker over het hele midlance model. Vraag me af of er een addertje onder het gras schuilt.
De detachering zelf lijkt me een leuke uitdaging waar ik ook de kans krijg om in verschillende "keukens" te kijken. En wie weet, misschien zit er ook een interessante opdracht tussen.
Loei123 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:27:
[...]

De werkgever van het aanbod houdt dus 30% voor zichzelf? (om het maar een zo uit te drukken).
Members only:
D_Jeff schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:56:
@x1pn9x

***members only***

Om heel eerlijk te zijn vind ik het aanbod niet heel erg sterk.
Members only:
Pagina: 1 ... 115 ... 212 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.