Alles over je pensioen zou in je contract moeten staan. Verder qua salaris lijkt het me best oké, zeker gezien je ook bonus én 13e maand hebt. Alhoewel '10+ jaar' weinig zegt. Is dat 10 jaar en 2 maanden, of 19 jaar?crimby schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:13:
Kleine update. Nieuwe functie, met een beetje opslag:
***members only***
Weet niet zo goed hoe tevreden ik hiermee ben. Wat denken jullie?
[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 20-01-2022 18:35 ]
The devil is in the details.
Thanks! Het pensioen is door de jaren heen veranderd, maar zal het eens uitzoeken.Hahn schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:34:
[...]
Alles over je pensioen zou in je contract moeten staan. Verder qua salaris lijkt het me best oké, zeker gezien je ook bonus én 13e maand hebt. Alhoewel '10+ jaar' weinig zegt. Is dat 10 jaar en 2 maanden, of 19 jaar?
Met 10+ jaar bedoel ik hier om precies te zijn 10 jaar, 6 maanden en 16 dagen

[ Voor 100% gewijzigd door Flashtoo op 31-05-2024 14:10 ]
Ow netjes voor een bijbaan, is het ook nuttige ervaring?Flashtoo schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:50:
***members only***
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: MSc Marketing Management
• Werkervaring: 4 jaar (2.5 jaar tijdens studie, 16-24u/week. Nu fulltime sinds 1.5 jaar)
• (Woon) Locatie: Groningen
2. Wat doe je:
• Functie: Online marketing consultant
• Werkgever/branche: Marketingbureau
• (Werk) Locatie(s): Groningen
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 10 minuten met de fiets
• Werkdruk: gemiddeld - hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2.750
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: 0
• Dertiende/veertiende maand: 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €35.640
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: niet duidelijk, ga erachter aan
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: -
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €35.640
[ Voor 1% gewijzigd door logitekkk op 21-01-2022 21:56 . Reden: spelling ]
[ Voor 100% gewijzigd door DiscoNootje op 22-01-2022 12:24 ]
Voor je opleiding, ervaring, en kennis vind ik het niet veel. Maar bureau’s/agencies betalen vaak niet veel, en Groningen maakt het ook niet beter..logitekkk schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:54:
Benieuwd of onderstaand een beetje normaal is qua ervaring en scholing? Ben mij sinds kort ook aan het verdiepen in SQL/Python/Data Science, gezien marketing steeds meer gebaseerd is op data etc, en ik dit ook heel interessant vind.
1. Wie ben je:
• Werkervaring: 4 jaar (2.5 jaar tijdens studie, 16-24u/week. Nu fulltime sinds 1.5 jaar)
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Mijn ervaring is dat het lastig is om meer data gerelateerd werk te doen als marketeer, ik zat in een soort gelijke situatie. Mijn bevinding was dat de rollen duidelijk gescheiden zijn. Ik denk overigens wel dat er kansen zijn voor iemand met jouw profiel om over te stappen naar een data gerelateerde rol (met wat bijscholing). Je begint dan wel weer onderaan de ladder maar het startsalaris van een data engineer of andere data rol zal niet veel onder jouw huidige salaris zitten.logitekkk schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:54:
Benieuwd of onderstaand een beetje normaal is qua ervaring en scholing? Ben mij sinds kort ook aan het verdiepen in SQL/Python/Data Science, gezien marketing steeds meer gebaseerd is op data etc, en ik dit ook heel interessant vind.
Ik denk dat hij prima een stap opzij kan maken zonder in te leveren op salaris, misschien zelfs een kleine verhoging.retoohs schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:14:
[...]
Mijn ervaring is dat het lastig is om meer data gerelateerd werk te doen als marketeer, ik zat in een soort gelijke situatie. Mijn bevinding was dat de rollen duidelijk gescheiden zijn. Ik denk overigens wel dat er kansen zijn voor iemand met jouw profiel om over te stappen naar een data gerelateerde rol (met wat bijscholing). Je begint dan wel weer onderaan de ladder maar het startsalaris van een data engineer of andere data rol zal niet veel onder jouw huidige salaris zitten.
Het curriculum van de MSc Marketing aan de RuG is wel redelijk data-georiënteerd, met een stroom richting data. Ik weet niet of @logitekkk aan de RuG heeft gestudeerd, maar die kans is vrij groot gezien Groningen de woonplaats is en de kans dat er al wat ervaring en inzicht is ook groot.retoohs schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:14:
[...]
Mijn ervaring is dat het lastig is om meer data gerelateerd werk te doen als marketeer...
[ Voor 10% gewijzigd door Phyrozi op 24-01-2022 10:29 ]
Probleem is dat de Msc Marketing aan de Rug een marketing management kant heeft wat wel richting marketeer is en een intelligent kant waar de focus op data ligt (R, Python en SQL).Phyrozi schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:28:
[...]
Het curriculum van de MSc Marketing aan de RuG is wel redelijk data-georiënteerd, met een stroom richting data. Ik weet niet of @logitekkk aan de RuG heeft gestudeerd, maar die kans is vrij groot gezien Groningen de woonplaats is en de kans dat er al wat ervaring en inzicht is ook groot.
Ik heb de intelligence kant gekozen aan de RUG en veel oud klasgenoten de marketing management kant. Die zijn allemaal als online marketeer/consultant/recruiter aan de slag en zitten rond de 3k bruto. Uit ervaring weet ik dat je voor data analisten/scientisten het heel lastig is met alleen een marketing management profiel zonder data ervaring.
Consultant - Autogek
Beter gebruik je [mo] ... [/mo] tags ipv [spoiler] ... [/spoiler]
[ Voor 162% gewijzigd door Hmmbob op 24-01-2022 15:42 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Mooi pakketje, maar we hebben tegenwoordig een nieuw format. Dat leest makkelijker weg.Xqlus1ve schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:39:
***members only***
Werk je toevallig vlakbij de Mediacentrale? Daar heb ik gewerkt voor een online marketing/media bureau en het salaris kon beter zeg maar.logitekkk schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:54:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Ik lever deze week m'n thesis in voor de MSc Technology and Operations Management en Supply Chain en heb wel wat ervaring in Python, SQL en data-dingetjes, maar ook minimaal. Ik woon in Groningen.
MSc Marketing is natuurlijk wel iets anders en minder beta, maar met 4 jaar vind ik dat je laag zit.
Lisper schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:50:
[...]
Ow netjes voor een bijbaan, is het ook nuttige ervaring?
• Leeftijd: 34
• Opleiding: Geen
• Werkervaring: 15 jaar professioneel, daarvoor al zo'n 7 jaar hobbymatig
• (Woon) Locatie: Limburg
2. Wat doe je:
• Functie: Softwareontwikkelaar
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s): 3 dagen kantoor, 2 dagen thuis
• Reistijd: 10 min
• Werkdruk: Hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 5250
• Bonus, toeslagen, etc: -
• Dertiende/veertiende maand: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 68040
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Variabele bijdrage a.h.v. beleggingsprofiel. Wordt volledig door werkgever vergoed.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ASR
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 68040
Dat kan ik heel goed begrijpen ik heb ook niet het hoogste loon (4800) bij mijn werkgever voor een Information security officer. Maar 40 vakantie dagen gratis HIAAT verzekering die maximaal aanvult. Volledige pensioen inleg en een hele relaxte werkgever. Soms wel eens te relaxtr4d1 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:48:
***members only***
Op- of aanmerkingen zijn welkom!
Ze willen bij ons niet dat je stress ervaart en dat is goud waard.
Ben zeer benieuwd wat de mede tweaker hiervan vind en wat jullie mij adviseren over salaris onderhandelingen en/of verder kijken.
4800 is anders aardig goed voor een Information Security Officer. Ik weet je leeftijd en ervaring niet en ook niet waar je werkt, maar om mee te verdienen zal je typisch gezien hoger in de organisatie moeten komen. Ik ben zelf CISO bij een Deense fintech, heb ook een keer mijn lijstje gepost hier en het basissalaris wijkt er niet heel veel van af.Skywalker27 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 07:35:
[...]
Dat kan ik heel goed begrijpen ik heb ook niet het hoogste loon (4800) bij mijn werkgever voor een Information security officer. Maar 40 vakantie dagen gratis HIAAT verzekering die maximaal aanvult. Volledige pensioen inleg en een hele relaxte werkgever. Soms wel eens te relaxt. Lekker flexibel werken geen gezeik hele relaxte eindejaarsgesprekken (als er shit is mogen ze het niet noemen als ze dat niet in de maandelijkse 1-1 hebben genoemd. Ik vind dat meer waard dan geld.
Ze willen bij ons niet dat je stress ervaart en dat is goud waard.
Vind het persoonlijk aan de lage kant gezien je 8 jaar ervaring, Fortinet certs, hoge werkdruk, veel onderweg zijn en dan ook nog bijbetalen voor een fatsoenlijke auto. Networking en security is hot as hell op dit moment en er zijn geen indicatoren dat het de komende tijd minder gaat worden. Zou dit eerder inschatten rond de 4500 maar dat zijn mijn 2 centen.PB33 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:14:
***members only***
Ben zeer benieuwd wat de mede tweaker hiervan vind en wat jullie mij adviseren over salaris onderhandelingen en/of verder kijken.
Daar kan makkelijk tussen de €500,- en €1000,- bovenop.PB33 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:14:
***members only***
Momenteel betreed ik een "juniorfunctie" waar ik nu werk en verdien al €3617.-
Hoeveel pensioeninleg krijg je per jaar van je werkgever?davevogel0 schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:31:
Nu mijn studentenleven ook aan een einde komt aan het zoeken naar een baan. Ik heb vandaag het volgende aanbod gekregen. Wat vinden jullie hiervan?
***members only***
Wat is de twijfel?Paprika schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:50:
***members only***
Ken de OPC functie alleen als niet leidinggevend. Aan wie geef je leiding?Xqlus1ve schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:39:
***members only***
Ik weet niet hoe het bij iedere petrochemie bedrijf werkt maar je hebt ze in een operator functie of in een leidinggevende functie. Leiding geven kan in de vorm van stop-operators tijdens turn arounds en projecten in execute fase/commissioning fase.Hbeez schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:06:
[...]
Ken de OPC functie alleen als niet leidinggevend. Aan wie geef je leiding?
In mijn geval ook leiding aan operators in de continu die een fabriek opereren. Echter boven mij staat de zoals in oude benaming een wachtchef, echter die geeft geen direct leiding aan maar is weer overkoepelend.
Van een zeer veilige omgeving naar een startup.
Werk zat, mocht het mis gaan. En met dit pakket bouw je in een half jaar meer op dan veel mensen in een jaar tijd.....Paprika schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:57:
[...]
Dit risico zou ik wel durven nemen.
Tekenbonus bedingen? Als het dan snel mis gaat, heb je een buffertje waarmee je op zoek kan naar wat anders.
FTFY.Hmmbob schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 23:13:
Werk zat, mocht het mis gaan. En met dit pakket bouw je in een half jaar3 maanden meer op dan veel mensen in een jaar tijd.....
Het is niet zo dat je geld gaat inleveren maar direct hetzelfde salaris terugkrijgt met een behoorlijk goede funding. Je weet natuurlijk niet hoe ze het gaan besteden maar het lijkt erop dat ze wel even vooruit kunnen, ondanks de hoge kosten die ze aan jou moeten betalen. Dat vind ik wel een bijzondere.
Ook zou ik in deze situatie kijken naar het aandelenpakket en bedingen want daar zit de grote winst in.
Voor mij zou doorslaggevend zijn of ze al betalende klanten hebben. Ik merk dat de meeste ondernemers bezig zijn met het product maar je moet vooral geld binnenkrijgen, elke maand. Dat zit volgens mij bij veel start-ups niet lekker. Als ze die hebben, dan zal het wel goedkomen met het product maar als dat niet aan de orde is, groot risico in mijn ogen en zou ik het niet zo snel doen.
In het slechtste geval moet je na een tijd weer een baan zoeken maar volgens mij is dat niet zo'n probleem.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 20
• Opleiding: Nee
• Werkervaring: 2
• (Woon) Locatie: Amsterdam(na verhuizing)
2. Wat doe je:
• Functie: Junior Backend Software Engineer
• Werkgever/branche: Top Tech
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 28
• Reistijd: onbekend
• Werkdruk: onbekend
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 5015 €
• Vakantiegeld: 8% vakantiegeld
• Bonus, toeslagen, etc: prestatiegebonden bonus met een doelstelling van 15% per jaar en jaarlijkse aandelentoekenning
• Dertiende/veertiende maand: geen €
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 65000 €
• Mobiliteit per jaar: 0,19ct/km €
Ik hoop dat ik het heb ingevuld en goed heb vertaald
[ Voor 2% gewijzigd door ruslanjan op 26-01-2022 03:28 . Reden: vertaalfouten ]
Of iets gaat niet helemaal goed in de post, of ik doe echt drastisch iets verkeerd qua werk in het leven.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
5000 Tenge als uurloon: absoluut minimum
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Het ziet er goed uit! Welkom in Nederland.ruslanjan schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 03:27:
Ik hoop dat ik het heb ingevuld en goed heb vertaald.
Als je wordt ingehuurd vanaf de andere kant van de wereld, zal dat met een reden zijn.Freakie1NL schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 07:42:
5000 euro voor iemand met 2 jaar werkervaring zonder een relevante opleiding.
Of iets gaat niet helemaal goed in de post, of ik doe echt drastisch iets verkeerd qua werk in het leven.
Ja vanuit de andere kant van de wereld huren ze een " Junior Backend Software Engineer" in.CVTTPD2DQ schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:56:
[...]
Het ziet er goed uit! Welkom in Nederland.
[...]
Als je wordt ingehuurd vanaf de andere kant van de wereld, zal dat met een reden zijn.
Iets aan de post klopt niet. Of het bedrag of de werkervaring klopt niet.
Holy Hell, ik denk dat ik je alvast mag verwelkomen in Nederland!ruslanjan schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 03:27:
Hallo, ik kom uit Kazachstan. Ik heb momenteel deze aanbieding uit Amsterdam.
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• Bonus, toeslagen, etc: prestatiegebonden bonus met een doelstelling van 15% per jaar en jaarlijkse aandelentoekenning
Dit is ongeveer het dubbele van wat normaal is.
WEBN & chill (@IBKR)
Als dit een van de Amerikaanse reuzen is, dan is dit loon prima te plaatsen - past helemaal in hun salarishuis.
Dat dit een bijna on-Nederlands loon is voor deze werkervaring klopt dan ook weer
Voor alle mensen die roepen "di kannie kloppeh": verdiep je eens in hoe belachelijk veel geld Amerikaanse big tech (of goed gefunde startups) betalen voor iemand met de juiste capabilities. Er is echt een groot verschil met de behoudende Nederlandse mentaliteit/cultuur en wat big tech betaalt.
[ Voor 39% gewijzigd door Hmmbob op 26-01-2022 09:34 ]
Het inkomen moet ook boven het norminkomen voor een verblijfsvergunning liggen (4800 p/m). Voor bedrijven die de moeite nemen om mensen uit het buitenland te halen is dit een heel normaal inkomen.Hmmbob schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:32:
"Werkgever/branche: Top Tech".
Als dit een van de Amerikaanse reuzen is, dan is dit loon prima te plaatsen - past helemaal in hun salarishuis.
Dat dit een bijna on-Nederlands loon is voor deze werkervaring klopt dan ook weer
Voor alle mensen die roepen "di kannie kloppeh": verdiep je eens in hoe belachelijk veel geld Amerikaanse big tech (of goed gefunde startups) betalen voor iemand met de juiste capabilities. Er is echt een groot verschil met de behoudende Nederlandse mentaliteit/cultuur en wat big tech betaalt.
Hij is onder de 30....RagingPenguin schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:49:
[...]
Het inkomen moet ook boven het norminkomen voor een verblijfsvergunning liggen (4800 p/m). Voor bedrijven die de moeite nemen om mensen uit het buitenland te halen is dit een heel normaal inkomen.
De grens ligt alleen lager voor mensen onder de dertig met een master-diploma.Freakie1NL schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:54:
Hij is onder de 30....
Wil niet te veel offtopic gaan, maar wat jullie nu stellen:CVTTPD2DQ schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:09:
[...]
De grens ligt alleen lager voor mensen onder de dertig met een master-diploma.
Er is uitgegaan van kennismigrant, anders kom je nooit tot het bedrag wat @RagingPenguin vermeld. Want die vermeld het alsof elke arbeidsmigrant dat moet verdienen....
Dan stel jij nu dat deze grens alleen voor mensen zonder master-diploma is.
Ergo gezamelijk stellen jullie:
Als GEEN.MASTER dan inkomen >4800
AlS MASTER dan inkomen <=> 4800.
Lijkt mij dat iets daar niet klopt.
Werk zelf bij een bedrijf met zo'n 30-40% expats en daarbij doen wij de moeite om die uit het buitenland te halen, maar dit zijn geen normale bedragen voor iemand met maar 2 jaar werkervaring.
Die 4800 klopt niet, en ik zet wat vraagtekens bij de precieze syntax die je gebruikt voor ongelijkheden, maar je interpretatie van de regels klopt.Freakie1NL schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:33:
Ergo gezamelijk stellen jullie:
Als GEEN.MASTER dan inkomen >4800
AlS MASTER dan inkomen <=> 4800.
Lijkt mij dat iets daar niet klopt.
Het idee is dat de IND een bewijs wil dat iemand hier geen 'eenvoudig' baantje komt doen. Dat kan óf door een fors salaris te betalen, óf door een bepaald diploma te overleggen.
3000 euro per maand zou ongeveer het minimum moeten zijn, maar goed, zoiemand moet z'n eigen land verlaten om in Amsterdam te gaan wonen. Daar mag best wat tegenover staan.
Iemand's skill level is ook moeilijk samen te vatten in alleen werkervaring. Iemand die 2 jaar werkervaring heeft als Wordpress prutser bij de lokale Fietsgigant hoeft inderdaad niet op €5000 p/m te rekenen. Voor iemand die al 10 jaar onbetaald code, allerlei hobbyprojecten heeft opgezet en alleen de laatste 2 jaar professioneel aan de slag is kan dit best mogelijk zijn. Helemaal als je jezelf al in de kijker hebt gespeeld via bv. een bug bounty programma.Freakie1NL schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:33:
[...]
Werk zelf bij een bedrijf met zo'n 30-40% expats en daarbij doen wij de moeite om die uit het buitenland te halen, maar dit zijn geen normale bedragen voor iemand met maar 2 jaar werkervaring.
Zorg dat je goed weggaat bij je huidige werkgever, grote kans dat je terug kan komen als het bij die startup misgaat.Paprika schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:57:
[...]
Verder vind ik het een zeer net aanbod, wat houd je tegen?
Voor een junior positie is dit veel geld. Dat voorop gezet.ruslanjan schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 03:27:
Hallo, ik kom uit Kazachstan. Ik heb momenteel deze aanbieding uit Amsterdam.
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Heb met meerdere mensen samengewerkt welke als expat binnen zijn gekomen. Een bedrag als deze is voor een Nederlander zeer royaal, maar kan voor een expat te laag zijn:
- Kosten in Nederland zijn vele malen hoger dan elders. Alles is enorm belast, dat is vaak ook iets wat expats zich later realiseren en dat er dan weinig overblijft van die 5000 euro. Zoek uit wat je netto overhoud. Zoek uit wat huurprijzen zijn en kijk eens rond in de topics hier op tweakers die gaan over boodschappen doen.
- Heb gewerkt met Expats waarvan de echtgenoot geen werk kon krijgen, resultaat was dat hij alleen het inkomen binnen haalde. Dan heb je het al iets moeilijker om op te bouwen.
- Familie die achterblijft verwacht vaak dat voor hun gezorgd word, waar wij als Nederlanders verwachten dat de staat alles verzorgt moeten expats dit meestal doen en familie stopt soms met werken. Hou daar rekening mee.
- Je moet alles opnieuw opbouwen: Je kan voor 1500++ euro per maand een apartement ter grote van een postzegel met meubels huren, maar als je wilt blijven zal je alles nieuw moeten kopen en de hoge nederlandse huren betalen. Woningmarkt is gekkenhuis nu. Zeker in de grote steden.
- Op regelmatige basis moet heen en weer gevlogen worden, vaak rond periodes waar het een stukje duurder is te vliegen (feestdagen).
Heb meerdere mensen zien vertrekken om deze reden met dergelijk salaris (seniors) naar partijen die 70% meer betalen. In jouw geval betalen ze al vrij veel, dus mogelijk zal je niet zo snel iets anders kunnen vinden voor hoger salaris. Expat zijn is duur.
Dit is welbekend onder mensen uit plekken als bijvoorbeeld India die ergens in het buitenland willen werken om zo veel mogelijk geld te verdienen. De consensus in die kringen is volgens mij dat big tech salarissen bij Amerikaanse bedrijven in Nederland "ok" zijn met redelijk hoge leefkosten, maar aangezien je de eerste paar jaar 30% van je salaris netto krijgt is het een goede optie. Dus een paar jaar naar Nederland en zodra je normale belasting moet betalen probeer je de overstap te maken naar Silicon Valley of Zwitserland ofzo. In ieder geval ben je als single expat in Amsterdam financieel meestal beter af dan als Nederlander voor hetzelfde werk.rustybolt schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:03:
Voor zover ik weet is er een speciale regeling voor sommige expats, in ieder geval voor de eerste paar jaar: zie https://www.iamexpat.nl/expat-info/taxation/dutch-tax-system onder de kop "30% ruling"
Voor de casus in kwestie betekent dit trouwens dat je van 65k bruto 53.3k netto overhoudt, wat zonder die regeling 43.8k zou zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Flashtoo op 26-01-2022 14:58 ]
Update:Pikoe schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:34:
***members only***
Misschien je eisen een beetje bijstellen of niet hartje a'dam willen wonen.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Lol, wie zegt dat hij in hartje Amsterdam woont?Tylen schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:13:
[...]
Misschien je eisen een beetje bijstellen of niet hartje a'dam willen wonen.
Zitten genoeg bedrijven in Amsterdam Zuid-Oost, en daar is wonen toch echt wel een stuk goedkoper dan Amsterdam Centrum. Maar met huidige huizen prijzen kan je met een dergelijk salaris net een krot buiten de randstad kopen.
[ Voor 12% gewijzigd door Freakie1NL op 26-01-2022 17:18 ]
Dat is toch wat ik ook tikteFreakie1NL schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:17:
[...]
Lol, wie zegt dat hij in hartje Amsterdam woont?
Zitten genoeg bedrijven in Amsterdam Zuid-Oost, en daar is wonen toch echt wel een stuk goedkoper dan Amsterdam Centrum. Maar met huidige huizen prijzen kan je met een dergelijk salaris net een krot buiten de randstad kopen.
Hij stelt:
Reactie daarop:
" niet hartje a'dam willen wonen."
Mijn reactie daarop:
Wie zegt dat het werk in hartje Amsterdam is?
[ Voor 0% gewijzigd door Ardana op 27-01-2022 22:05 . Reden: mo-tags toegevoegd ]
Lees even goed terug. Je tikte “Lol, wie zegt dat hij in hartje Amsterdam woont?”Freakie1NL schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:47:
[...]
Hij stelt:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Reactie daarop:
" niet hartje a'dam willen wonen."
Mijn reactie daarop:
Wie zegt dat het werk in hartje Amsterdam is?
Maar we gaan offtopic en we bedoelen hetzelfde 😊
[ Voor 0% gewijzigd door Ardana op 27-01-2022 22:05 . Reden: mo-tags toegevoegd ]
Afgelopen jaar ben ik weer een paar stappen gestegen op de schaal en daarnaast is er een inflatiecorrectie toegepast, ik denk dat ik wel goed zit zo, hoe denk de rest hier over? Ik zal de komende jaren kleinere stappen maken verwacht ik.Lightning89 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:52:
[...]
[...]
Bij deze mijn lijstje, de bedragen zijn voor het gemak afgerond, @StevenPH, ik ben ook benieuwd hoe jouw carrierepad/stappen eruit ziet als je dat wil delen.
***members only***
Ik vind het erg karig voor een full stack dev met 8 jaar ervaring in ieder geval. Ben je altijd bij je eerste werkgever blijven plakken? Het is vooral van software devs interessant om na een aantal jaren eens op de markt rond te snuffelen. Eenmaal vastgeroest met een vast contract bij een bedrijf zijn er nauwelijks werkgevers die jou uit zichzelf eens een noemenswaardige loonsverhoging gaan geven. Rondkijken kan nooit kwaad.LightLuke schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:07:
***members only***
Dankjewel voor je reactie. Ik ben inderdaad blijven plakken na een stage, zal eens wat rond snuffelen!CryptosGoBrrr schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:34:
[...]
Ik vind het erg karig voor een full stack dev met 8 jaar ervaring in ieder geval. Ben je altijd bij je eerste werkgever blijven plakken? Het is vooral van software devs interessant om na een aantal jaren eens op de markt rond te snuffelen. Eenmaal vastgeroest met een vast contract bij een bedrijf zijn er nauwelijks werkgevers die jou uit zichzelf eens een noemenswaardige loonsverhoging gaan geven. Rondkijken kan nooit kwaad.
Rondsnuffelen of een keer het gesprek aan gaan.LightLuke schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:25:
[...]
Dankjewel voor je reactie. Ik ben inderdaad blijven plakken na een stage, zal eens wat rond snuffelen!
Op zich is je maandloon niet heel gek voor je leeftijd en opleiding. De secundaire voorwaarden zijn alleen óók miniem.
Ter vergelijking: volgens mijn CAO zou jij ongeveer 49.000 per jaar moeten verdienen, met 40 vakantiedagen.
Dat is inclusief dertiende maand.
Je zou kunnen berekenen hoe zich dat zou verhouden in jouw maandloon om een tegenaanbod naar je werkgever te doen.
Bijvoorbeeld: 3800 per maand + 10 extra vakantiedagen.
Een goede werkgever zou zo'n gesprek gewoon open moeten kunnen aangaan.
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Ik zie dit anders. Het is net boven modaal. Een modale werknemer in NL heeft geen hbo/wo...dragonhaertt schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:29:
Op zich is je loon niet heel gek voor je leeftijd en opleiding.
Een modale werknemer is ook geen 29.thlst schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:49:
[...]
Ik zie dit anders. Het is net boven modaal. Een modale werknemer in NL heeft geen hbo/wo...
Zoals ik zei, is het jaarpakket ónder hetgeen wat ik verwacht. Maar vakantiedagen en 13e maand kunnen dit makkelijk compenseren naar iets wat ik wél zou verwachten bij zijn leeftijd en opleiding.
Vandaar dat ik het vergelijk met de CAO waar ik zelf onder val. Daar is 3500 maandloon + 40 vakantiedagen + dertiende maand het beste wat je er uit kan slepen op deze leeftijd.
Wellicht een beetje kinderachtige opmerking/aanpassing van mij.dragonhaertt schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:16:
[...]
Een modale werknemer is ook geen 29.
Zoals ik zei, is het jaarpakket ónder hetgeen wat ik verwacht. Maar vakantiedagen en 13e maand kunnen dit makkelijk compenseren naar iets wat ik wél zou verwachten bij zijn leeftijd en opleiding.
Vandaar dat ik het vergelijk met de CAO waar ik zelf onder val. Daar is 3500 maandloon + 40 vakantiedagen + dertiende maand het beste minimum wat je er uit kan slepen op deze leeftijd.
Maar het CAO is een minimum. Algemene cijfers zijn een gemiddelde en het CAO ligt vaak een heel klein beetje boven het gemiddelde. En CAO's lopen daarin ook nog wel achter de feiten aan achteraf.
Maak gebruik van de hele range zou ik zeggen.
Hij heeft geen CAO, vanwege zijn pensioen, verwacht ik. Ik ken geen CAO zonder pensioenregeling.
[ Voor 5% gewijzigd door alaintje op 27-01-2022 14:36 ]
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Ik val onder de CAO universiteiten, dat is geen 'minimum' maar een loonschaal waar iedere werknemer zich aan te houden heeft.alaintje schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:33:
[...]
Wellicht een beetje kinderachtige opmerking/aanpassing van mij.
Maar het CAO is een minimum. Algemene cijfers zijn een gemiddelde en het CAO ligt vaak een heel klein beetje boven het gemiddelde. En CAO's lopen daarin ook nog wel achter de feiten aan achteraf.
Hij heeft geen CAO, vanwege zijn pensioen, verwacht ik. Ik ken geen CAO zonder pensioenregeling.
Ik vergelijk mijn loon vaak met anderen in hetzelfde vakgebied in de regio, en zo erg wijkt het niet af van andere functies hier.
Ik weet dat mijn loon geen vetpot is, maar om nou te stellen dan +/- 49K per jaar voor een 29 jarige erg weinig is, is ook niet waar. Zeker gezien de hoeveelheid vakantiedagen die ik krijg.
Modaal bruto is in 2022 ongeveer 38k per jaar
Ik heb inderdaad geen CAO voor zover mij bekend is. Pensioen is iets wat elke werknemer zelf regelt (of niet).alaintje schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:33:
[...]
Wellicht een beetje kinderachtige opmerking/aanpassing van mij.
In de ene regio is dat genoeg om je eigen plekje te hebben en in een andere regio mag je blij zijn als je een studio ervan kunt huren. Dat is ook het scheve aan CAO regelingen. Met dezelfde functie en senioriteit geldt dat iemand in regio A bovengemiddeld leeft en in regio B heb je het dan slechter dan iemand in de WW met een sociale huurwoning. Waar bedrijven meestal wel hun pakket aanpassen naar de regio, geldt dat de CAO nationaal gezien gelijk gesteld wordt.dragonhaertt schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:39:
[...]
Ik val onder de CAO universiteiten, dat is geen 'minimum' maar een loonschaal waar iedere werknemer zich aan te houden heeft.
Ik vergelijk mijn loon vaak met anderen in hetzelfde vakgebied in de regio, en zo erg wijkt het niet af van andere functies hier.
Ik weet dat mijn loon geen vetpot is, maar om nou te stellen dan +/- 49K per jaar voor een 29 jarige erg weinig is, is ook niet waar. Zeker gezien de hoeveelheid vakantiedagen die ik krijg.
[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 27-01-2022 14:53 ]
*excuses edit:/ ik zie dat jij 50k voorstel met 40 vakantiedagen, wat idd niet verkeerd is, maar dus geen royaal.dragonhaertt schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:39:
[...]
Ik val onder de CAO universiteiten, dat is geen 'minimum' maar een loonschaal waar iedere werknemer zich aan te houden heeft.
Ik meende dat jou opmerkingen over LightLuke gaat, waarbij 43k voor de randstand niet denderd is (vind ik).
Dat is wat je in limburg ook verdient, en beetje afhankelijk van zijn verantwoordelijkheden zal hij in mijn CAO (niks met IT te maken, maar metaal) tussen 3575(laagste HBO schaal) en 4100 (hoogste schaal).
En bij een CAO heb je dan natuurlijk allerlei andere punten, zoals 25+vakantiedagen/ADV, CDV, deeltijd, beter pensioen, etc, etc
Ik vind niet dat een HBO'er na 8 jaar werkervaring 4k< hoort te verdienen in het huidige klimaat.
Ik ken ook eigenlijk niemand meer die niet 3500+ verdient na 3 jaar werkervaring.
@LightLuke
Een pensioen wordt niet altijd door de werkgever geregeld (zoals bij jou).
Meestal regelt de werknemer zelf dan niks, en kom je van een koude kermis thuis na een tijd werken.
Bij een CAO zit er geloof ik altijd wel een pensioenregeling in, en dat is dan vaak hoeveel de werkgever meebetaalt.
Het is raadzaam om je hierop te oriënteren, desalniettemin door de werkgever voor te laten lichten.
En dan hebben ze meestal meer secundaire voorwaarden, wel een pensioenregeling, vaak een auto en een bonusregeling. We hebben het hier over werklocatie Zuid-Holland. Al met al is dit gewoon een ondermaats pakket voor de regio.alaintje schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:53:
[...]
Ik vind niet dat een HBO'er na 8 jaar werkervaring 4k< hoort te verdienen in het huidige klimaat.
Ik ken ook eigenlijk niemand meer die niet 3500+ verdient na 3 jaar werkervaring.
Logisch ook en niets scheef aan, de CAO heeft niets van doen met woon en/of werklocatie. Een CAO is er voor dat twee persoon, die exact dezelfde kennis/kunde/opleiding/werkervaring exact hetzelfde verdienen en dat naast het loon ook alle randvoorwaarden hetzelfde geregeld zijn.Paprika schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:52:
[...]
In de ene regio is dat genoeg om je eigen plekje te hebben en in een andere regio mag je blij zijn als je een studio ervan kunt huren. Dat is ook het scheve aan CAO regelingen. Met dezelfde functie en senioriteit geldt dat iemand in regio A bovengemiddeld leeft en in regio B heb je het dan slechter dan iemand in de WW met een sociale huurwoning. Waar bedrijven meestal wel hun pakket aanpassen naar de regio, geldt dat de CAO nationaal gezien gelijk gesteld wordt.
Dat de ene persoon in hartje Amsterdam woont en de andere in Oost-Groningen maakt daarbij niet uit, ze doen immers hetzelfde werk. Door vraag en aanbod zal de Amsterdammer wellicht wel net een paar tredes of loonschalen hoger zitten.
CAO onderhandelingen duren doorgaans al lang genoeg. Zou wat worden als daar ook nog de woon/werk locatie als onderhandelingspunt in mee moet worden genomen
Maar het onderwijs vergelijken met de (private) IT sector is ook wel een beetje appels met peren vergelijken. Docenten en onderwijspersoneel wordt in Nederland behoorlijk onderbetaald terwijl developers aan de andere kant van het spectrum zitten. Ik heb een redelijk vergelijkbaar functie in dezelfde regio en verdiende dat salaris 1 jaar na mijn afstuderen. In ons functiehuis zou iets in de regio van 65k tot 80k verwachten. Leeftijd is hier niet zo belangrijk, de IT sector is een stuk jonger en minder hiërarchisch dan het onderwijs wereldje.dragonhaertt schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:39:
[...]
Ik zeg dies gek
Gauw gekeken; lijkt hoofdkantoor in de USA je wat en is het een optie?
Een master met studieschuld zou ik bij deze club niet doen..
Functie elders naar 3 jaar ruim kan prima. ze gaan je niets geven lijkt mij...
Be nice, You Assholes :)
Kom naar Zwolle naar de concurrent die waarderen je welalaintje schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:34:
***members only***
alaintje schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:34:
***members only***
De werkdruk is wat ie is en de beloning ook. Amerikaanse moeder, dus die gaat qua betalen uit van het minimum uit de cao. Daar gaat lokaal niks aan gedaan kunnen worden verwacht ik. Jij wilt meer werkdruk en beloning naar werken. Ga je daar niet krijgen. Je doet nu al meer dan nodig, dat ziet men, maar de rest doet dat kennelijk niet en dus is de standaard qua algemene vergadering aan performance nog lager.alaintje schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:34:
***members only***
Door hen betaalde studie zou ik sowieso niet aan beginnen, da's een steen om je nek want ook dat gaat in een keurslijf.
Je zit in een uithoek, maar er is werk zat. Remote is tegenwoordig een prima optie. Ik zou als ik jou was eens in de energiesector of bij bijvoorbeeld een Vanderlande of Marel (oude Stork poultry) of vergelijkbaar kijken.
Omgeving Eindhoven gaan ze je sowieso overal met open armen ontvangen.
En je hebt 3 jaar ervaring. Dan ben je al geen starter meer, zeker niet met jouw mentaliteit
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
[ Voor 28% gewijzigd door Ikke_Niels op 28-01-2022 09:39 ]
User Error -- Please Replace User
alaintje schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:34:
***members only***
[ Voor 6% gewijzigd door Pizza_Boom op 28-01-2022 10:19 ]
Ben woonachtig en werkende in België dus enkele dingen zitten iets anders in elkaar.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: ASO (Moderne Talen/Wetenschappen)
• Werkervaring: 11 jaar
• (Woon) Locatie: West-Vlaanderen
2. Wat doe je:
• Functie: Supervisor
• Werkgever/branche: grote aannemer in Telecomsector
• (Werk) Locatie(s): op projectmatige basis (langdurige projecten)
• Aantal vakantiedagen: 20+12ATV
• Reistijd: 50 minuten enkele reis
• Werkdruk: middelmatig (hoog volgens veel collega's)
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4240
• Vakantiegeld: €3900
• Bonus, toeslagen, etc: €94 onkostenvergoeding/maand
• Dertiende/veertiende maand: €4240
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €60.148
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 2,5% van maandloon + 1,5% eigen bijdrage
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: groepsverzekering (BE)
• Mobiliteit per jaar: firmawagen + tankpas voor privé gebruik. Belgische regeling dus betaal hiervoor +-€30/maand
• Overige: €250 ecocheques per jaar, €8 maaltijdcheques per dag, deelname in de winst bij goed presteren van +-1 maandloon, gratis hospitalisatieverzekering voor mij en partner
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €67.000 + firmawagen voor persoonlijk gebruik
Deze maand 7% gekregen.
Als het goed is vanaf juni naar de 4000 maandsalaris, maar daarvoor moet de klant een tariefverhoging goedkeuren (of ik moet een andere opdracht zoeken/aannemen met hoger tarief).
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26 29
• Opleiding: HBO Informatica
• Werkervaring: 0 jaar / 3 jaar
• (Woon) Locatie: Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Aantal vakantiedagen: 27 (waarvan er 7 tegen 150% kunnen worden uitbetaald)
• Reistijd: Afgelopen 2 jaar thuis
• Werkdruk: Middel
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2600 / €3708
• Vakantiegeld: € 3560
• Bonus, toeslagen, etc: € winstuitkering van maximaal 8%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 48.000 ex. winstuitkering
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €1500 per jaar
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: NN
• Mobiliteit per jaar: € 9500 (VW ID4 met laadpaal)
• Overige: +- 80 aan netto vergoedingen per maand
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +- 60.000
Dit blijft wel enigszins bijzonder, vind je werkgever jou niet die verhoging waard? En zo ja, waarom wordt het dan afhankelijk van het feit of de klant meer wil betalen?DelThomasMei schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:35:
Als het goed is vanaf juni naar de 4000 maandsalaris, maar daarvoor moet de klant een tariefverhoging goedkeuren (of ik moet een andere opdracht zoeken/aannemen met hoger tarief).
Ik denk dat mijn werkgever (detacheerder) het ziet als simpele rekensom. (Uurtarief * 1800) * X = salarisrange oid.Napo schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:44:
[...]
Dit blijft wel enigszins bijzonder, vind je werkgever jou niet die verhoging waard? En zo ja, waarom wordt het dan afhankelijk van het feit of de klant meer wil betalen?
Wat is je huidige uurtarief als ik vragen mag? Ik ken detacheerders die rustig elke maand €15.000 - €20.000 in het laatje brengen en daar nauwelijks een kwart van krijgen...DelThomasMei schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:35:
Hier ook maar eens een update na 3 jaar:
Deze maand 7% gekregen.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26 29
• Opleiding: HBO Informatica
• Werkervaring: 0 jaar / 3 jaar
• (Woon) Locatie: Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Aantal vakantiedagen: 27 (waarvan er 7 tegen 150% kunnen worden uitbetaald)
• Reistijd: Afgelopen 2 jaar thuis
• Werkdruk: Middel
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2600 / €3708
• Vakantiegeld: € 3560
• Bonus, toeslagen, etc: € winstuitkering van maximaal 8%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 48.000 ex. winstuitkering
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €1500 per jaar
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: NN
• Mobiliteit per jaar: € 9500 (VW ID4 met laadpaal)
• Overige: +- 80 aan netto vergoedingen per maand
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +- 60.000
Zeker wel, mijn uurtarief is 75 euro. 60k is dus +- 45% ex werkgeverslasten. Voorstel nieuwe tarief is 87,50.Emgeebee schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:06:
[...]
Wat is je huidige uurtarief als ik vragen mag? Ik ken detacheerders die rustig elke maand €15.000 - €20.000 in het laatje brengen en daar nauwelijks een kwart van krijgen...
Ik ben ook in gesprek met midlance partijen, die "beloven" rond de 70% ipv 45%. Dan is een groot deel echter wel variabel (als bonus), afhankelijk van of je een opdracht hebt of niet.
[ Voor 18% gewijzigd door DelThomasMei op 28-01-2022 11:15 ]
Dat is niet onredelijk inderdaad.DelThomasMei schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:13:
[...]
Zeker wel, mijn uurtarief is 75 euro. 60k is dus +- 45% ex werkgeverslasten. Voorstel nieuwe tarief is 87,50.
Vond ik ook, nu is het aan mij om te zorgen dat mijn klant mij de verhoging "waard vind", en zo niet heb ik de keuze om hier te blijven zitten, of een andere opdracht te pakken die wel rond de 87,50 zit om alsnog mijn verhoging te krijgen.macmellow schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:17:
Wel eerlijk dat ze dit zo communiceren. Bij mij (ook grotendeels detachering) voelt het als erg kunstmatig als er een verhoging wordt bepaald, want mijn uurtarief wijzigt eigenlijk niet.
Tsja, in de detachering is het simpelweg erg helder wat je "waard" bent, dat is je uurtarief. Ik ben erg blij met die duidelijkheid en doordat ik dus wel invloed heb in welk project (met bijbehorend uurtarief) ik kies kan ik zo zelf de richting van mijn salaris bepalen. Voor mij is dit dan ook een opstap richting freelance, maar nu heb ik nog wel de zekerheid van een vast salaris, mocht ik geen opdracht hebben.Napo schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:29:
[...]
De manier waarop een werkgever doet kan ik mij prima inbeelden maar spreekt weinig vertrouwen uit richting de werknemer. Klaarblijkelijk ben je het enkel waard als je een opdracht weet te vinden waar ze je dat ook waard vinden terwijl je als werknemer een beperkte invloed hebt op het uurtarief waarvoor je wordt weggezet.
Deze werkgever stelt dus eerst de inkomsten veilig eer hij meer uitgeeft aan een werknemer. Dat spreekt wat mij betreft redelijk weinig vertrouwen uit dat hij je dat ook waard vindt.
[ Voor 49% gewijzigd door DelThomasMei op 28-01-2022 11:42 ]
De manier waarop een werkgever doet kan ik mij prima inbeelden maar spreekt weinig vertrouwen uit richting de werknemer. Klaarblijkelijk ben je het enkel waard als je een opdracht weet te vinden waar ze je dat ook waard vinden terwijl je als werknemer een beperkte invloed hebt op het uurtarief waarvoor je wordt weggezet.DelThomasMei schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:56:
[...]
Ik denk dat mijn werkgever (detacheerder) het ziet als simpele rekensom. (Uurtarief * 1800) * X = salarisrange oid.
Deze werkgever stelt dus eerst de inkomsten veilig eer hij meer uitgeeft aan een werknemer. Dat spreekt wat mij betreft redelijk weinig vertrouwen uit dat hij je dat ook waard vindt.
Een werkgever heeft altijd meer baat bij het zorgen dat je op een project zit met een lager uurtarief dan dat je op de bank zit zonder inkomsten. Het risico dat je uiteindelijk alsnog op de bank komt is er altijd en zal altijd een reden zijn om het tarief lager te houden en als je die koppeling behoudt ook jouw uurloon lager te houden, je wordt simpelweg wat lastiger inzetbaar.DelThomasMei schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:19:
[...]
Tsja, in de detachering is het simpelweg erg helder wat je "waard" bent, dat is je uurtarief. Ik ben erg blij met die duidelijkheid en doordat ik dus wel invloed heb in welk project (met bijbehorend uurtarief) ik kies kan ik zo zelf de richting van mijn salaris bepalen. Voor mij is dit dan ook een opstap richting freelance, maar nu heb ik nog wel de zekerheid van een vast salaris, mocht ik geen opdracht hebben.
Het verbaast me dat de werkgever niet in staat is om jouw waarde te bepalen los van hetgeen je klant wil betalen. Natuurlijk zit daar een link tussen maar op basis van jouw vertoonde kwaliteiten (3 jaar zelfde werkgever?) moeten ze zonder dat tarief een inschatting kunnen maken en je daaervoor kunnen verlonen.
Los daarvan is de koppeling tarief/salaris wel logisch en uit te leggen maar het zou niet jouw probleem moeten zijn.
[ Voor 40% gewijzigd door FreakNL op 28-01-2022 11:56 ]
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren

Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.
Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.