Acties:
  • +2 Henk 'm!

• checksnostripes
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-10-2021
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: BSc Logistics Management
• Werkervaring: 2.5 jaar ong
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Supply Chain + IT Lead rol
• Werkgever/branche: Automotive
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 25 + 12 ADV
• Gewerkte uren/week: 40-50
• Reistijd: 5 min fietsen
• Werkdruk: hoog, balanceert tussen gezond en ongezond. Je moet echt je grenzen stellen (wat kan als je maar presteert)

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3600
• Vakantiegeld: € 2895 - 8%
• Bonus, toeslagen, etc: bonus ontvangen van €3600, maar komt pas over 2 jaar vrij
• Dertiende/veertiende maand: € geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 46900

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 1.5% van maandsalaris voor mij, 3.5% door werkgever
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABN Amro dacht ik
• Mobiliteit per jaar: € Vanmoof voor 10 euro per maand
• Overige: € RSUs zijn begonnen met vesten, is ong 10-15K per jaar
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 61000

Wel blij. Heb veel verantwoordelijkheden en het is een gezellig team. Probeer m'n avonden zo veel mogelijk vrij te houden van werk. Heb goede beoordelingen ontvangen dus dat is ook mooi, en heb dus ook promotie gekregen afgelopen maart. Benieuwd wat de toekomst gaat bieden!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:48

Grvy

Bot

Pizza_Boom schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:54:
[...]
Als je met mensen hebt gewerkt die met een papiertje en vergelijkbare ervaring net zo veel verdiende, dan is het antwoord op je vraag toch gegeven?

***members only***

Feit blijft, zoals @CVTTPD2DQ ook al aangeeft, dat jij een werkgever meer zal moeten overtuigen dan iemand die een papiertje en werkervaring heeft, simpelweg door het ontbreken van dat papiertje. Ik heb trouwens ook wel enige moeite met geloven dat jij vanaf je 14e op HBO+ niveau hebt gewerkt. Dat je daar nu zit geloof ik graag, maar daar heb je naartoe moeten groeien.
Dit is echt -totaal- niet mijn ervaring. Sterker nog dat hele "papiertjes" zijn belangrijk vind ik juist enorm naar de achtergrond toe verplaatst is... ja, sure een paar HR dames die dat nog steeds boeiend vinden maar de echte techneuten? neuh.. :)

Dit is een account.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-09 16:28
Pizza_Boom schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:32:
[...]

Nee, ik ben realistisch. We weten allemaal dat in dit land hoofdzakelijk gekeken wordt naar je papiertje. Je kan nog zo'n goede autodidact zijn, bij verreweg de meeste bedrijven leg je het af tegen iemand met een papiertje, ook al bakt diegene er geen reet van. Zelfde voor MBO-HBO-WO. Al is een MBOer beter dan zijn collega met HBO, hij zal nog eerder tegen het glazen plafond aanlopen puur omdat hij MBO heeft.
Dat is totaal anders nu banenmarkt zo krap is, helemaal binnen de IT. Ik zet vrij veel recruitment campagnes uit en hoor van die werkgevers wat de échte harde eisen zijn en wat ze bereid zijn te betalen. Ik denk dat hij in de randstad inderdaad best nog wel een flinke stap kan maken met zijn profiel.

Dat z'n salaris disproportioneel hoog is vergeleken met anderen zonder (en met) papiertje, who cares? Het is juist dit soort crab mentality wat ervoor zorgt dat de lonen zich over het algemeen zo matig ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotangclan
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 27-08 09:10
Oon schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:13:
Ben benieuwd wat mensen hier van vinden. Ik hoor van iedereen dat ik gezien mijn leeftijd niet mag klagen, maar als ik dan vergelijk met mensen met gelijke of mindere werkervaring word ik er toch een beetje somber van.

***members only***
Er zijn hier meerdere zaken die meespelen: je bent nog (vrij) jong, je hebt geen diploma (zelfs geen MBO), je werkt met behoorlijk gedateerde tech (PHP) en daarnaast zal het mening persoon doen fronsen als je ze verteld dat je al sinds je 14e bent begonnen en wat aan ZZP'en hebt gedaan.

Uiteraard zal ik lang niet eens zijn met de persoon die je omwille van iedere individuele reden van hierboven zou afwijzen, maar gezien het hele plaatje kan ik begrijpen dat je onderaan de stapel beland.

Mogelijke oplossingen:
- Haal ten minste iets van een relevant diploma; al is het een associate degree
- Stap weg van 🍝 PHP en richt je focus op moderne (en beter betaalde) technologieën
- Pas je verhaal aan; sinds je 14e ZZP'en klinkt niet professioneel. Stel dat je rond de leeftijd van 18 serieus daarmee bent gestart; houdt dat dan aan)
- Wordt ouder :')

Er zit namelijk veel meer in jou dan 3.4k bruto

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
PhWolf schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:09:
[...]

Ik wil niet vervelend doen, maar praat je uit ervaring of uit een principiële overtuiging dat dit waar moet zijn? Want ik ervaar dit zelf totaal niet. Heb geen 'papiertje' behalve VWO, en word daarop echt nooit afgewezen ondanks dat ik ook solliciteer op vacatures met criteria als 'HBO+ werk en denkniveau' en 'Afgeronde opleiding in studierichting 1/2/3'. Gedeeltelijk is dat misschien de krappe arbeidsmarkt. Gedeeltelijk is dat ook dat ik altijd solliciteer op banen waarvan ik weet dat ik naast dat papiertje wel de vereiste ervaring en/of trainings meebreng. Maar ik heb nog nooit iets gehoord als 'jammer, je bent niet wat we zoeken want je hebt papiertje X niet'. Dit is gewoon niet hoe (slimme) bedrijven personeel zoeken. Men weet dat een goede werknemer veel meer is dan een afgeronde opleiding, en dat ook iemand met een papiertje er geen reet van kan bakken zoals je zelf al aangeeft. Ik zal je wel meegeven dat vooropleiding voor starters zwaarder meetelt, en dat je zonder die vooropleiding als starter waarschijnlijk op een lagere functie zult moet beginnen om jezelf daar te bewijzen. Maar vervolgens ligt het haalbare toch vooral aan je eigen instelling, bekwaamheid en ervaring.
Ik spreek als techneut uit meerdere recente ervaringen. Sterker nog, ik was mijn eerste baan al kwijt voordat ik überhaupt op gesprek was geweest, puur doordat mijn HBO diploma vertraging op liep.
Op de carrièrebeurs hebben ze meermaals een WO-Only afdeling gehad waar de grote bedrijven als Shell, Tatasteel, etc. stonden. Inderdaad, bedrijven die zich niet hoofdzakelijk richten op ICT en IT.
Grvy schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:10:
Dit is echt -totaal- niet mijn ervaring. Sterker nog dat hele "papiertjes" zijn belangrijk vind ik juist enorm naar de achtergrond toe verplaatst is... ja, sure een paar HR dames die dat nog steeds boeiend vinden maar de echte techneuten? neuh.. :)
De techneuten zelf vinden het vaak niet boeiend... Maar het waterhoofd daarboven weer wel.
Bulder schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:30:
Dat is totaal anders nu banenmarkt zo krap is, helemaal binnen de IT. Ik zet vrij veel recruitment campagnes uit en hoor van die werkgevers wat de échte harde eisen zijn en wat ze bereid zijn te betalen. Ik denk dat hij in de randstad inderdaad best nog wel een flinke stap kan maken met zijn profiel.

Dat z'n salaris disproportioneel hoog is vergeleken met anderen zonder (en met) papiertje, who cares? Het is juist dit soort crab mentality wat ervoor zorgt dat de lonen zich over het algemeen zo matig ontwikkelen.
De wereld is groter dan IT. Mijn pa werkt bij zo'n bedrijf waar ze het liefste overal WOers hebben. Gevolg is dat niemand meer weet hoe je een moer los moet draaien of hoe je vieze handen moet krijgen. En met een HBO of MBO heb je gewoon plafonds. Ook al kan je het werk inhoudelijk prima aan, je kan gewoon niet verder, want je hebt het papiertje niet. Met als gevolg dat je dus weer mensen krijgt die werkzaamheden niet doen die ze voorheen wel deden, want het hoort nu niet bij hun schaal (ofwel ze doen het zelf niet ofwel ze mogen het opeens niet meer). 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfowitz
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 24-01-2024
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: MBO-4
• Werkervaring: 10 jaar
• (Woon) Locatie: Noord-Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: Teamleider groep systeembeheerders
• Werkgever/branche: IT-diensverlener MKB segment
• (Werk) Locatie(s): Limburg, diverse locaties.
• Aantal vakantiedagen*: 25
• Gewerkte uren/week*: 40-50 (uitschieters 60)
• Reistijd**: 40 minuten
• Werkdruk: Momenteel hoog, huidige werkdruk ook niet vol te houden voor de lange termijn.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3400
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: /
• Dertiende/veertiende maand: /
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €44.000

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € 102,55
• Type pensioenregeling / pensioenfonds ASR / beleggingspensioen
• Mobiliteit per jaar **** Leaseauto €600,- p.m.
• Overige: /
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €

Begin dit jaar is onze organisatie overgenomen en ben ik TL geworden van 'onze' groep systeembeheerders (uit de overgenomen organisatie) (groep van 4 systeembeheerders)
Dit is de eerste keer dat ik een aansturende functie beoefen, bevalt goed echter de werkdruk is vanwege de integratie van onze systemen tamelijk hoog. Ik ben nu binnen de organisatie vooral bezig met de integratie, projecten met 'onze' grote klanten, en heb eigenlijk te weinig uren in een dag.
Vanwege de hoge werkdruk, de prestaties die ik lever, en ook mijn kennis van onze klanten,
ben ik van mening dat ik recht heb op een hoger salaris.
Ik twijfel echter om dit gesprek aan te gaan gezien de korte periode dat ik nu werkzaam ben binnen de nieuwe organisatie, tevens heb ik een lease-auto gekregen.

Mocht ik het gesprek toch aangaan (en die neiging heb ik wel) vraag ik mij ook af wat een realistisch salaris is voor een teamleiders rol.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:39
Wolfowitz schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:53:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• Werkdruk: Momenteel hoog, huidige werkdruk ook niet vol te houden voor de lange termijn.

3. Wat verdien je:

Begin dit jaar is onze organisatie overgenomen en ben ik TL geworden van 'onze' groep systeembeheerders (uit de overgenomen organisatie) (groep van 4 systeembeheerders)
Dit is de eerste keer dat ik een aansturende functie beoefen, bevalt goed echter de werkdruk is vanwege de integratie van onze systemen tamelijk hoog. Ik ben nu binnen de organisatie vooral bezig met de integratie, projecten met 'onze' grote klanten, en heb eigenlijk te weinig uren in een dag.
Vanwege de hoge werkdruk, de prestaties die ik lever, en ook mijn kennis van onze klanten,
Ik twijfel echter om dit gesprek aan te gaan gezien de korte periode dat ik nu werkzaam ben binnen de nieuwe organisatie, tevens heb ik een lease-auto gekregen.

Mocht ik het gesprek toch aangaan (en die neiging heb ik wel) vraag ik mij ook af wat een realistisch salaris is voor een teamleiders rol.
Ik zou je salaris eens terug rekenen. Je werkt, met 50 uur structurele 125% echter krijg je maar 100% betaald. Kortom daar mag zeker wat bij of gewoon lekker om 5 uur naar huis gaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:30
gotangclan schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:46:
[...]
Mogelijke oplossingen:
- Haal ten minste iets van een relevant diploma; al is het een associate degree
Wat heeft het voor zin om een associate degree te halen? Je zit dan nog steeds onder het opleidingsniveau voor het beroep. Je zal er vast iets van leren maar voor je carriere hoef je het niet te doen als je al tig jaar ervaring hebt. Wellicht kom je van het autodidact stigma af maar dat is het dan wel.
Een HBO diploma zou wel helpen. Maargoed, dan ben je wel weer lang bezig. Ik vraag me af of iemand daar op zit te wachten die al vanaf ze 14e aan de bak is.
- Stap weg van 🍝 PHP en richt je focus op moderne (en beter betaalde) technologieën
Volgens mij wordt PHP nog volop doorontwikkeld. Bovendien is er ook genoeg oude zooi geschreven in Java en C#. Ik ben het wel met je eens dat met andere technologieën beter te verdienen valt aangezien PHP nauwelijks gebruikt wordt door enterprise klanten / werkgevers.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:07
retoohs schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 21:25:
[...]

Wat heeft het voor zin om een associate degree te halen?
De zin is om het checkboxje in te vullen voor het waterhoofd wat Pizza_Boom beschrijft. Maar hij overdrijft de waarde van een papiertje. Er zijn genoeg bedrijven waar je met een goed verhaal – CV, referenties, interesses, blogposts, Github profile – binnen komt zonder papiertje. Zeker bij bedrijven waar de gemiddelde forumbezoeker hier werkt.

Zoals andere mensen ook een beetje aangeven: je verhaal zoals je 'm hier neerzet is volgt niet de conventies en werpt gelijk fronsende vragen op. In een hypothetisch sollicitatiegesprek wil je dat niet als eerste indruk; werk aan je verhaal. Dan kan je best vertellen over hoe je op je 14e gestart bent en je war stories, maar dan in een positieve context, en niet in verwarring.

En ga iets anders doen dan webdevelopment met PHP. PHP is stom :>
(en veel matige concurrentie, en gemiddeld lager betaald)

[ Voor 19% gewijzigd door Aftansert op 09-10-2021 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:06
retoohs schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 21:25:
Wat heeft het voor zin om een associate degree te halen? Je zit dan nog steeds onder het opleidingsniveau voor het beroep. Je zal er vast iets van leren maar voor je carriere hoef je het niet te doen als je al tig jaar ervaring hebt. Wellicht kom je van het autodidact stigma af maar dat is het dan wel.
Een HBO diploma zou wel helpen. Maargoed, dan ben je wel weer lang bezig. Ik vraag me af of iemand daar op zit te wachten die al vanaf ze 14e aan de bak is.
'Het opleidingsniveau voor het beroep' is natuurlijk ook niet iets dat vast staat. In de beroepenclassificatie van het CBS uit 1992 staat programmeur netjes vermeld als middelbaar administratief beroep, tussen werkvoorbereider en voorraadadministrateur. Tegenwoordig zit het in beroepsniveau 3, wat middelbaar tot hoger betekent.

Wat waarschijnlijk gebeurd is, is dat programmeurs heel goed betaald werden, waardoor men het als HBO-functie is gaan waarderen. Informatica zal zeker niet de slechtste HBO-opleiding zijn, maar ik denk dat we allemaal wel weten dat het inhoudelijk niet bijzonder uitdagend is.

Verder is de informatica 'begonnen' in de academische wereld, omdat Universiteiten de eerste organisaties waren die toegang hadden tot computers, waardoor veel van de terminologie in de informatica (Boole-Algebra, Substitutieprincipe van Liskov) overdreven wiskundig of academisch is.

Als je dat allemaal wegdenkt, denk ik dat die classificatie van het CBS zo gek niet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 08:08
Oon schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:44:
[...]

Redelijk ingewikkeld, wat ik doe is wel ver voorbij een beetje WP websites maken, al doe ik dat er ZZP ook nog naast.

Ik heb hiervoor ook .NET en Java gedaan, maar daar nooit echt vast werk in kunnen vinden. Heb mezelf nu helaas een beetje vastgeleefd en kan niet bijv. als junior aan de slag met meer doorgroeimogelijkheden maar dan eerst een lager inkomen, maar ben wel aan het kijken om ZZP meer Java of .NET te gaan doen.
Ben dan wel benieuwd wat je dan doet met php, js en sql.

Het klinkt namelijk allemaal basis basis.
Geavanceerd frontend werk gebruikt meestal: react, backend werk met php is meestal WordPress achtig.

En ja ik schrijf genoeg queries die geoptimaliseerd moeten worden, maar ik zal geen sql opschrijven bij mijn functie.

Dus wil je advies over salaris wil je dan iets meer op de inhoud ingaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• microcuts
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:24
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 7% gewijzigd door microcuts op 09-10-2021 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Wat houd je rol als TL precies in?

(De titel zegt helaas weinig, dat gaat van weinig meer dan "werkverdeler op een team van 2" tot aan "volledig verantwoordelijk voor een afdeling van 25+ FTE met een senior laag er onder, HR verantwoordelijkheid, budgetverantwoordelijkheid en tactisch/operationeel opereren".)

Zo op het oog klinkt het zeker €500 te laag, maar als het een team van 2 is waarbij je primair als meewerkend voorman opereerd, is het redelijker dan het andere genoemde uiterste.

Qua overuren, ik neem aan dat die worden uitbetaald? Anders kan dat ook nog wel een interessante zijn. (Mits je die uren langere tijd vol kunt houden.)

Wil je werkelijk verder deze kant op, met het oog op de toekomst: Kijk of je vakrelevante papiertjes kunt bemachtingen. Voor management (ook lager) zijn die bij veel bedrijven belangrijk.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

microcuts schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:10:
Members only:
Members only:

[ Voor 36% gewijzigd door unezra op 09-10-2021 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:30
CVTTPD2DQ schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 08:27:
[...]

'Het opleidingsniveau voor het beroep' is natuurlijk ook niet iets dat vast staat. In de beroepenclassificatie van het CBS uit 1992 staat programmeur netjes vermeld als middelbaar administratief beroep, tussen werkvoorbereider en voorraadadministrateur. Tegenwoordig zit het in beroepsniveau 3, wat middelbaar tot hoger betekent.

Wat waarschijnlijk gebeurd is, is dat programmeurs heel goed betaald werden, waardoor men het als HBO-functie is gaan waarderen. Informatica zal zeker niet de slechtste HBO-opleiding zijn, maar ik denk dat we allemaal wel weten dat het inhoudelijk niet bijzonder uitdagend is.

Verder is de informatica 'begonnen' in de academische wereld, omdat Universiteiten de eerste organisaties waren die toegang hadden tot computers, waardoor veel van de terminologie in de informatica (Boole-Algebra, Substitutieprincipe van Liskov) overdreven wiskundig of academisch is.

Als je dat allemaal wegdenkt, denk ik dat die classificatie van het CBS zo gek niet is.
Leuk dat het CBS dat 30 jaar geleden geclassificeerd heeft maar wanneer er een opleidingseis staat bij een vacature voor een software ontwikkelaar (wat overigens breder is dan programmeur), dan is dat bijna altijd hbo+.
Er is vaak genoeg ook geen harde opleidingseis als je middels werkervaring je niveau aan kan tonen. In beide gevallen voegt een AD niks toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
retoohs schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 10:31:
Leuk dat het CBS dat 30 jaar geleden geclassificeerd heeft maar wanneer er een opleidingseis staat bij een vacature voor een software ontwikkelaar (wat overigens breder is dan programmeur), dan is dat bijna altijd hbo+.
Er is vaak genoeg ook geen harde opleidingseis als je middels werkervaring je niveau aan kan tonen. In beide gevallen voegt een AD niks toe.
Taal verandert. Een voorman is nu een teamlead, een installateur is nu een Customer Success Engineer. Maar als in de praktijk die HBO-eis boterzacht is, is er natuurlijk geen sprake van een 'functie op HBO-niveau', en dat weten we allemaal ook wel.

Als ik OP was, zou ik eens goed nadenken over wat hij eigenlijk wil. Dat kan natuurlijk "Hetzelfde doen, voor meer poen" zijn, maar aangezien hij de laatste jaren al projectleiderschap op zich neemt zou ik als ik hem was proberen in dat veld een papiertje te halen. Opleidingen voor projectleiders en management zijn zo mogelijk nog makkelijker, en vaak gericht op mensen die werken. En het is natuurlijk waar dat-ie nu (nog) zo'n duizend euro onder het plafond zit van wat hij als programmeur kan verdienen, maar bij leidinggevende functies verdwijnt dat plafond in zijn geheel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:09
De goed betalende techbedrijven zullen altijd ervaring over papiertje rekenen. Papiertjes zijn leuk voor CAO bedrijven, pyramide “consultancy” sector en de overheid. In alle andere gevallen is het enige dat echt telt ervaring.

Het moeten hebben van een opleiding is de Nederlandse versie van de typische belachelijke interview vragen in Sillicon Valley.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0nVz1p-O4uibtgSvSrmPni8ARzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JTQUcS2sN2Kwb54Mo6KYIaMI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

CVTTPD2DQ schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 10:57:
[...]

Taal verandert. Een voorman is nu een teamlead, een installateur is nu een Customer Success Engineer. Maar als in de praktijk die HBO-eis boterzacht is, is er natuurlijk geen sprake van een 'functie op HBO-niveau', en dat weten we allemaal ook wel.

Als ik OP was, zou ik eens goed nadenken over wat hij eigenlijk wil. Dat kan natuurlijk "Hetzelfde doen, voor meer poen" zijn, maar aangezien hij de laatste jaren al projectleiderschap op zich neemt zou ik als ik hem was proberen in dat veld een papiertje te halen. Opleidingen voor projectleiders en management zijn zo mogelijk nog makkelijker, en vaak gericht op mensen die werken. En het is natuurlijk waar dat-ie nu (nog) zo'n duizend euro onder het plafond zit van wat hij als programmeur kan verdienen, maar bij leidinggevende functies verdwijnt dat plafond in zijn geheel.
Dat laatste met enige nuance:

Zware techneuten / specialisten, zitten niet zelden _boven_ het salarisniveau van hun direct leidinggevende. Ook aan managerssalarissen zit een plafond, dat, voor zover ik kan beoordelen, steeds lastiger te doorbreken is.

Daarbij, de top is, zoals altijd, smal. Het aantal stoeltjes is beperkt.

Maar goed, blijft idd dat voor een zinvol groeipad, het belangrijkste is zelf uit te zoeken wat je wil en serieus na te denken over de toekomst. Dán een strategie daarheen te bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Paprika schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:28:
De goed betalende techbedrijven zullen altijd ervaring over papiertje rekenen. Papiertjes zijn leuk voor CAO bedrijven, pyramide “consultancy” sector en de overheid. In alle andere gevallen is het enige dat echt telt ervaring.

Het moeten hebben van een opleiding is de Nederlandse versie van de typische belachelijke interview vragen in Sillicon Valley.

[Afbeelding]
Dat is veel te zwart-wit gesteld.

Voor doorgroei richting management gaan papiertjes (voor zover ik kan beoordelen) plots wél tellen. Daarbij is het bij de overheid weer zo dat, voor uitvoerende functies, het geen wet van meden en perzen is dat papiertjes vereist zijn. (Het hangt af van de geldende managementinzichten in de organisatie en heel cru, soms domweg van welk pad de hiring manager zelf heeft bewandeld.)

Fin, daar zijn al de nodige discussies over gevoerd. :) Het is, zoals vaak, situatie-afhankelijk en het kan zomaar zijn dat voor iemand hier in dit topic, het hebben van een papiertje wél relevant is omdat hij/zij/hen interesse heeft in een zuidas-bedrijf, of door wil groeien richting management.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Paprika schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:28:

[Afbeelding]
Allemachtig, wat een kleinzielig figuur. Bijna iedereen kan software schrijven, en soms wordt die software (vaak heel toevallig) populair.

Medewerkers van CERN gebruiken vast ook Homebrew. Dat betekent niet dat-ie ineens gekwalificeerd is om aan deeltjesversnellers te prutsen.

Het feit dat iemand dit soort simpele verbanden niet snapt zou voor mij wel een red flag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
unezra schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:33:
[...]

Dat is veel te zwart-wit gesteld.

Voor doorgroei richting management gaan papiertjes (voor zover ik kan beoordelen) plots wél tellen. Daarbij is het bij de overheid weer zo dat, voor uitvoerende functies, het geen wet van meden en perzen is dat papiertjes vereist zijn. (Het hangt af van de geldende managementinzichten in de organisatie en heel cru, soms domweg van welk pad de hiring manager zelf heeft bewandeld.)
Over welke bedrijven hebben we 't dan? Ik weet uit eigen ervaring dat er genoeg managers zijn bij Microsoft, Amazon, Booking, Adobe, SFDC en SAP die geen papiertje hebben. Wel presteren deze mensen naar of boven verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
CVTTPD2DQ schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:41:
[...]

Allemachtig, wat een kleinzielig figuur. Bijna iedereen kan software schrijven, en soms wordt die software (vaak heel toevallig) populair.

Medewerkers van CERN gebruiken vast ook Homebrew. Dat betekent niet dat-ie ineens gekwalificeerd is om aan deeltjesversnellers te prutsen.

Het feit dat iemand dit soort simpele verbanden niet snapt zou voor mij wel een red flag zijn.
Misschien 'n handige toevoeging. De recruiter heeft hem geweigerd. Schijnbaar vond Apple hem wel goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Paprika schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:45:
[...]
Over welke bedrijven hebben we 't dan? Ik weet uit eigen ervaring dat er genoeg managers zijn bij Microsoft, Amazon, Booking, Adobe, SFDC en SAP die geen papiertje hebben. Wel presteren deze mensen naar of boven verwachting.
Ik ga geen concrete voorbeelden noemen. Zeker niet publiek op Tweakers.

Feit is wel, dat het niet hebben van een (al dan niet relevante) opleiding, sowieso bij mij direct en indirect, tot afwijzingen heeft geleid. In gevallen is dat wellicht te mitigeren met voldoende relevante ervaring, maar da's een typisch kip en ei probleem. :)

Long story short: Zie boven. Al dan niet helaas, kunnen papieren flinke voordelen opleveren en nemen, mét papiertje, je kansen mét papiertje (flink) toe.

EDIT: Also, wellicht dat we deze discussie elders kunnen voeren. Interessante discussie, maar ik heb het idee dat we hier nu wel erg ver van het topic af raken en het weer gaat richting "is een papiertje wel of geen voordeel in de ICT".

[ Voor 12% gewijzigd door unezra op 09-10-2021 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:05

Blokker_1999

Full steam ahead

CVTTPD2DQ schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:41:
[...]

Daar ben je wel heel snel met het trekken van conclusies. Ik ken de context of geschiedenis van die tweet niet en vindt het dan ook zeer moeilijk om daar enige uitspraken over te doen. We weten niet eens of er waarheid zit in die tweet en zo ja, voor welke functie hij soliciteerde. Maar het probleem dat hij beschrijft, daar kan ik wel inkomen.

Ik heb 1x een examen gehad dat uit 2 delen bestond. 1 deel op papier en 1 deel op de computer. Had ik de vragen die op papier stonden met mijn computer mogen oplossen dan had ik daar 100% gescoord. Maar puur kijkend naar dat witte blad ipv een zwarte terminal deed mijn hersenen zeggen: neen, geen antwoorden deze keer. Ik heb het blad leeg terug afgegeven. Deel 2 van het examen heeft mijn nekvel gered omdat ik daar wel het maximum kon scoren.

De vraag die je je daarbij moet stellen is: als je de skills van een kandidaat wenst te evalueren. Laat je hem dan iets theoretisch op een whiteboard uitwerken? Of geef je hem/haar beter een computer om het op uit te werken?

Ook bij ons in de onderneming is recent de stap gezet om kandidaten tijdens een interview een computer te geven om hen daarop iets te laten uitwerken ipv puur theoretisch. Gewoon omdat je dat direct een beter beeld kan geven van hoe een persoon in de realiteit werkt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:20
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Daar kan wel een euro of 500 minimaal bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RPJ20
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-09 13:26
EDIT: Also, wellicht dat we deze discussie elders kunnen voeren. Interessante discussie, maar ik heb het idee dat we hier nu wel erg ver van het topic af raken en het weer gaat richting "is een papiertje wel of geen voordeel in de ICT".
Mijns inziens is dit wel degelijk een zinvolle discussie onder dit topic. Bij het aangaan van een dienstverband, zowel vast als in de detachering/midlance, zullen sommige partijen een soort examen laten afleggen. Het is erg lastig de ervaring en kunde te testen en te matchen bij het verhaal op een CV. Hierbij zal dus de technische basis vaak wel blijken, maar middels opdrachten die eigenlijk vrij weinig met de dagelijkse werkzaamheden te maken hebben.

Persoonlijk heb ik dit nu een aantal keer meegemaakt dat een screening op deze manier verplicht is. De relevantie voor dit topic, is dat in deze gevallen ook het salaris direct afhankelijk was van de uitkomst van deze test.

Het toepassen van zulke screen-software is vrij nieuw, maar ik verwacht dat dat in de toekomst steeds belangrijker gaat worden. Daarmee zal het natuurlijk ook na verloop van tijd een beter inzicht geven in de vaardigheden die er echt toe doen. Voorlopig zul je (helaas) rekening moeten houden met een zeer technische screening, vertrouw dus niet enkel op je ervaring maar bereid je indien nodig goed voor.

[ Voor 0% gewijzigd door RPJ20 op 09-10-2021 14:11 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• unezra

unezra

RPJ20 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 14:09:
[...]
Mijns inziens is dit wel degelijk een zinvolle discussie onder dit topic. Bij het aangaan van een dienstverband, zowel vast als in de detachering/midlance, zullen sommige partijen een soort examen laten afleggen. Het is erg lastig de ervaring en kunde te testen en te matchen bij het verhaal op een CV. Hierbij zal dus de technische basis vaak wel blijken, maar middels opdrachten die eigenlijk vrij weinig met de dagelijkse werkzaamheden te maken hebben.

Persoonlijk heb ik dit nu een aantal keer meegemaakt dat een screening op deze manier verplicht is. De relevantie voor dit topic, is dat in deze gevallen ook het salaris direct afhankelijk was van de uitkomst van deze test.

Het toepassen van zulke screen-software is vrij nieuw, maar ik verwacht dat dat in de toekomst steeds belangrijker gaat worden. Daarmee zal het natuurlijk ook na verloop van tijd een beter inzicht geven in de vaardigheden die er echt toe doen. Voorlopig zul je (helaas) rekening moeten houden met een zeer technische screening, vertrouw dus niet enkel op je ervaring maar bereid je indien nodig goed voor.
Je gaat er voor het gemak vanuit dat iedereen in dit topic én in de ICT werkt én een technisch-uitvoerende functie heeft.
Dat is niet zo. :)

Plus dat dit denk ik (maar, ik ben geen mod, verre van) zeker een heel boeiende discussie is, alleen een die wel los staat van het "ik verdien dit, is dat redelijk"-doel van dit topic.

[ Voor 0% gewijzigd door unezra op 10-10-2021 13:51 . Reden: typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Update.Tussen onderstaande post zit nog wel een tussenstap als Strategic Buyer. Uiteindelijk HBO nooit meer afgemaakt :/. Wel een mooi netwerk opgebouwd en zeer relevante ervaring in niche sector welke hard, blijft groeien.

Werkdruk is behoorlijk hoog. Nieuwe uitdaging is het aansturen van een team. Begin wel beetje uitgekeken te raken op de sector/werkgever, alles wel keer van dichtbij gezien.

Leeftijd:
32
Opleiding(en):
HBO Commerciële Economie, alleen propedeuse
Certificaten:
ECDL, Blackbelt Lean, aantal cursussen
Werkervaring:
10 jaar
Werkgever:
Subcontractor/toeleverancier in de high-tech industrie
Huidige functie:
Supply Chain Manager
Vakantiegeld:
8%
Vakantiedagen:
24 + 14 ADV (waarvan een aantal vast gesteld)
13/14e maand of winstuitkering:
Bij behalen persoonlijke doelstellingen en bedrijfsdoelstellingen, maximaal twee maandsalarissen
Laptop:
Ja
GSM:
Ja
Leaseauto:
Nee
Werkweek:
40 uur
Pensioenregeling:
Ja, PMT
Land:
Nederland
Regio:
Eindhoven
Reistijd:
25 minuten
Maand salaris (bruto):
€4900,-
Bartjeee schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 10:11:
Leeftijd:
25
Opleiding(en):
HBO Commerciële Economie (dit jaar afronden)
Certificaten:
ECDL
Werkervaring:
2,5 jaar
Werkgever:
Huidige functie:
Operational Buyer
Vakantiegeld:
8%
Vakantiedagen:
24 + 13 ADV (waarvan een aantal vast gesteld)
Bij behalen persoonlijke doelstellingen en bedrijfsdoelstellingen, maximaal €1500,-
Laptop:
Nee
GSM:
Ja
Leaseauto:
Nee
Werkweek:
40 uur
Pensioenregeling:
Ja, PMT
Land:
Nederland
Regio:
Eindhoven
Reistijd:
15 minuten
Maand salaris (bruto):
€2750,-

Ik ben niet ontevreden, dit jaar HBO afronden en dan verder doorgroeien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W0rk3holic
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-09 13:38
Als we dan toch in de SCM-hoek zitten:

Members only:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Bartjeee schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:15:
Update.Tussen onderstaande post zit nog wel een tussenstap als Strategic Buyer. Uiteindelijk HBO nooit meer afgemaakt :/. Wel een mooi netwerk opgebouwd en zeer relevante ervaring in niche sector welke hard, blijft groeien.

Werkdruk is behoorlijk hoog. Nieuwe uitdaging is het aansturen van een team. Begin wel beetje uitgekeken te raken op de sector/werkgever, alles wel keer van dichtbij gezien.

Leeftijd:
32
Opleiding(en):
HBO Commerciële Economie, alleen propedeuse
Certificaten:
ECDL, Blackbelt Lean, aantal cursussen
Werkervaring:
10 jaar
Werkgever:
Huidige functie:
Supply Chain Manager
Vakantiegeld:
8%
Vakantiedagen:
24 + 14 ADV (waarvan een aantal vast gesteld)
Bij behalen persoonlijke doelstellingen en bedrijfsdoelstellingen, maximaal twee maandsalarissen
Laptop:
Ja
GSM:
Ja
Leaseauto:
Nee
Werkweek:
40 uur
Pensioenregeling:
Ja, PMT
Land:
Nederland
Regio:
Eindhoven
Reistijd:
25 minuten
Maand salaris (bruto):
€4900,-

[...]
Waarom dit niet even in de template gezet? Komt de leesbaarheid ten goede ;) d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
unezra schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:14:
[...]

Je gaat er voor het gemak vanuit dat iedereen in dit topic én in de ICT werkt én een technisch-uitvoerende functie heeft.
Dat is niet zo. :)

Plus dat dit denk ik (maar, ik ben geen mod, verre van) zeker een heel boeiende discussie is, alleen een die wel los staat van het "ik verdien dit, is dat redelijk"-doel van dit topic.
Kan de spijker niet beter op z'n kop slaan. In mijn vakgebied kom je zonder universiteit vrijwel niet voorbij het uitvoerende niveau, inclusief een salariscap. Dit kan je slechts doorbreken door geluk en (veel) overstappen te doen, zoals ikzelf (wel WO in afronding, maar heb in ieder geval HBO). Maar altijd zal de vraag opdoemen: "Waarom geen WO?". Is ook 1 van de eisen om deel te nemen aan de beroepsopleiding NOB.

Kan je van vinden wat je wil (vind ik namelijk ook), maar zo zit het nu eenmaal in elkaar in sommige branches...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-09 07:15

HSG

JDFS schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:44:
[...]

Kan de spijker niet beter op z'n kop slaan. In mijn vakgebied kom je zonder universiteit vrijwel niet voorbij het uitvoerende niveau, inclusief een salariscap. Dit kan je slechts doorbreken door geluk en (veel) overstappen te doen, zoals ikzelf (wel WO in afronding, maar heb in ieder geval HBO). Maar altijd zal de vraag opdoemen: "Waarom geen WO?". Is ook 1 van de eisen om deel te nemen aan de beroepsopleiding NOB.

Kan je van vinden wat je wil (vind ik namelijk ook), maar zo zit het nu eenmaal in elkaar in sommige branches...
Dit inderdaad. Als je snel wil groeien in salaris, voorwaarden en carrière dan is switchen tussen bedrijven de beste oplossing.

En een flink portie geluk hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pizza_Boom
HSG schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:51:
[...]

Dit inderdaad. Als je snel wil groeien in salaris, voorwaarden en carrière dan is switchen tussen bedrijven de beste oplossing.

En een flink portie geluk hebben.
Maar dan loop je in een groot aantal branches nog steeds tegen glazen plafonds op, puur door het ontbreken van bepaalde diploma's. Maar dat schijn je hier niet te mogen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Pizza_Boom schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:53:
[...]
Maar dan loop je in een groot aantal branches nog steeds tegen glazen plafonds op, puur door het ontbreken van bepaalde diploma's. Maar dat schijn je hier niet te mogen zeggen.
Ik vraag mij af hoe het in het buitenland gaat zoals Duitsland of Spanje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
HSG schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:03:
[...]

Ik zit met regelmaat voor mijn hobby in Duitsland en heb een diploma in een redelijk relevant gebied. Bepaalde dingen die ik roep worden nagenoeg klakkeloos voor waar aangenomen.

Members only:

Het niet willen pronken met je titels en de "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg" mentaliteit is echt heel Nederlands. Wij vinden het pocherig als je je titels op je visitekaartje en in je email vermeldt, in de meeste andere landen is dat gewoon de norm.

[ Voor 8% gewijzigd door Pizza_Boom op 11-10-2021 11:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Pizza_Boom schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:28:
[...]
Ik zit met regelmaat voor mijn hobby in Duitsland en heb een diploma in een redelijk relevant gebied. Bepaalde dingen die ik roep worden nagenoeg klakkeloos voor waar aangenomen.

***members only***

Het niet willen pronken met je titels en de "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg" mentaliteit is echt heel Nederlands. Wij vinden het pocherig als je je titels op je visitekaartje en in je email vermeldt, in de meeste andere landen is dat gewoon de norm.
Volgens mij is dat ook wel heel erg een IT dingetje? In veel branches haal je gewoon netjes je studie. Ik ken ook geen enkele andere branche waar altijd over een 'papiertje' wordt gesproken. Een studie waar je 4 jaar over gedaan hebt is wel wat meer dan dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG

HSG

Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:44:
[...]

Volgens mij is dat ook wel heel erg een IT dingetje? In veel branches haal je gewoon netjes je studie. Ik ken ook geen enkele andere branche waar altijd over een 'papiertje' wordt gesproken. Een studie waar je 4 jaar over gedaan hebt is wel wat meer dan dat.
Klopt ook. Iemand die hbo communicatie, administratie, P&O of geschiedenis heeft gedaan hoeft zich niet om de haverklap bij te scholen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
HSG schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:56:
Klopt ook. Iemand die hbo communicatie, administratie, P&O of geschiedenis heeft gedaan hoeft zich niet om de haverklap bij te scholen.
Een arts of advocaat moet dat wel. En daar kom je als autodidact niet eens tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

HSG schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:03:
[...]

In Duitsland is titelatuur tot een zekere hoogte veel belangrijker dan hier.
Ik merkte daar een enorm verschil tussen zonder of met doktorsgraad. (en voor die tijd was ik al ir., wat ook al een zekere hoeveelheid serieusheid aangeeft).

Om mijn chef indertijd te quoten: Ach, jij bent een serieuze mens, dus we doen het zoals jij hebt voorgesteld.
Ik heb sterk het vermoeden dat de grens voor "serieuze mens" licht bij een doktorstitel, of arts, of RA.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG

HSG

qadn schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:31:
[...]

In Duitsland is titelatuur tot een zekere hoogte veel belangrijker dan hier.
Ik merkte daar een enorm verschil tussen zonder of met doktorsgraad. (en voor die tijd was ik al ir., wat ook al een zekere hoeveelheid serieusheid aangeeft).

Om mijn chef indertijd te quoten: Ach, jij bent een serieuze mens, dus we doen het zoals jij hebt voorgesteld.
Ik heb sterk het vermoeden dat de grens voor "serieuze mens" licht bij een doktorstitel, of arts, of RA.
Een collega in de IT zei ooit tegen mij: "ik heb mijn voorkeur aan mensen die alles over *willekeurig product* weten en geen papieren hebben. Dat zijn de mensen die hun kennis en ervaring met enthousiasme hebben opgebouwd".

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

HSG schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:54:
[...]

Een collega in de IT zei ooit tegen mij: "ik heb mijn voorkeur aan mensen die alles over *willekeurig product* weten en geen papieren hebben. Dat zijn de mensen die hun kennis en ervaring met enthousiasme hebben opgebouwd".
Gaat over Duitsland he?

Mijn voorkeur gaat overigens uit naar mensen die de fundamentele keuzes die ze maken kunnen uitleggen*. Product X leren lukt wel ga ik van uit.

*) Dit valt tegen, blijkt in de praktijk een grote drempel te zijn.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HSG schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:54:
[...]

Inderdaad. Enthousiasme heb ik bij mezelf en medestudenten (in tijden dat ik nog studeerde) nooit kunnen ontdekken. :P Gelukkig is het uiteindelijk niet zo zwart-wit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lixis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 11:26
Lixis schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:12:
Sinds begin dit jaar een (parttime) interne lead rol op me genomen. Dat gaat nu toe dusdanig goed dat ik een tussentijdse verhoging heb gehad:

***members only***
Wederom een tussentijdse verhoging gehad _/-\o_

Members only:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Ben hier nou al zo lang aan het gluren... laat ik mijn gegevens ook eens delen. Ben er zelf wel tevreden over, zeker gezien ik momenteel 4x9 uur werk.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: WO master Industrial Design Engineering
• Werkervaring: 6 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Senior UX designer / researcher
• Werkgever/branche: Online Food Delivery Platform
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 26 (obv fulltime)
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: Nu niets ;)
• Werkdruk: Vaak redelijk laag, soms langere perioden erg hoog, bijna nooit er tussenin.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4305 obv 36 uur
• Vakantiegeld: €4133 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: -
• Dertiende/veertiende maand: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €55800

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €307 per maand waarvan 100 euro eigen bijdrage (die ik vrijwillig daar op heb ingesteld).
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Geen idee
• Mobiliteit per jaar: Variabele woon-werk vergoeding (sinds Corona), 19ct/km
• Overige: 70 per maand voor lunch, iPhone + abo.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 55.800

[ Voor 3% gewijzigd door justin_ti op 11-10-2021 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Oon schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:33:
[...]

12 jaar, niet vanaf m'n 12e.
Ik ben op m'n 14e begonnen met ZZP werk, toen een beetje op het niveau van de gemiddelde junior die vers van het HBO afkomt. Dat is het punt waarop ik iedere week 16+ uur bezig was met betaald development.

Sinds m'n 16e fulltime, grotendeels ZZP (of een rare illegale ZZP-constructie) en sinds een jaar of 5 in loondienst. Heb daarin wel wat inkomsten in moeten leveren, maar aan de andere kant ook blij dat ik nu meer stabiliteit heb en een keer een mindere week mag hebben.
Ik ben op dit moment 40 jaar oud, maar tel eigenlijk werkervaring van voor mijn eerste fulltime developer baan niet mee. In 2003 begon ik fulltime als developer, dus heb ik nu 18 jaar werkervaring. Ondanks dat ik vanaf mijn 15e al opdrachten deed voor het bedrijf van mijn vader.

Zoals ik het zie, heb jij nu dus 5 jaar echte werkervaring.

Daarnaast heb je bij opleiding "geen" staan. Nu heb ik mijn HBO opleiding ook nooit afgemaakt, maar ik heb wel een stapel cursussen gedaan en daar allemaal certificaten gehaald om het iig een beetje te compenseren. Heb jij echt helemaal niks qua opleiding gedaan?

Want het wordt zo simpelweg lastig inschatten wat de werkervaring die jij hebt nou eigenlijk waard is.

Ben je een ervaren prutser of heb je ook echt wat geleerd? :P

Anyways... je bent nog jong. Ga cursussen of een opleiding doen. Ik ben 40 en ben papa, voor mij is het momenteel allemaal wat lastig... maar zelfs ik wil eigenlijk weer iets qua opleiding gaan doen. Of op zijn minst een portfolio gaan opbouwen met opensource projecten die ik zelf ga maken.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Lethalis schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:53:
[...]

Ik ben op dit moment 40 jaar oud, maar tel eigenlijk werkervaring van voor mijn eerste fulltime developer baan niet mee. In 2003 begon ik fulltime als developer, dus heb ik nu 18 jaar werkervaring. Ondanks dat ik vanaf mijn 15e al opdrachten deed voor het bedrijf van mijn vader.

Zoals ik het zie, heb jij nu dus 5 jaar echte werkervaring.

Daarnaast heb je bij opleiding "geen" staan. Nu heb ik mijn HBO opleiding ook nooit afgemaakt, maar ik heb wel een stapel cursussen gedaan en daar allemaal certificaten gehaald om het iig een beetje te compenseren. Heb jij echt helemaal niks qua opleiding gedaan?

Want het wordt zo simpelweg lastig inschatten wat de werkervaring die jij hebt nou eigenlijk waard is.

Ben je een ervaren prutser of heb je ook echt wat geleerd? :P

Anyways... je bent nog jong. Ga cursussen of een opleiding doen. Ik ben 40 en ben papa, voor mij is het momenteel allemaal wat lastig... maar zelfs ik wil eigenlijk weer iets qua opleiding gaan doen. Of op zijn minst een portfolio gaan opbouwen met opensource projecten die ik zelf ga maken.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52

Keuzes m.b.t. opleidingen en loopbaan zijn prima voer voor PFSL, maar in dit topic is het wat off-topic.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:53
Members only:

Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn erg karig, maar het basissalaris is erg goed. Ik heb geen bonussen en geen pensioen, maar dat regel ik zelf.

Wat vinden jullie hiervan? Verkijk ik me op het basissalaris? Misschien toch maar gaan zzp-en, omdat ik toch al karige secundaire voorwaarden heb. Aan de andere kant, het scheelt me ook wel administratie / zelf opdrachten zoeken etc.

[ Voor 7% gewijzigd door banaliteit op 12-10-2021 18:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 12:22
banaliteit schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:43:
***members only***

Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn erg karig, maar het basissalaris is erg goed. Ik heb geen bonussen en geen pensioen, maar dat regel ik zelf.

Wat vinden jullie hiervan? Verkijk ik me op het basissalaris? Misschien toch maar gaan zzp-en, omdat ik toch al karige secundaire voorwaarden heb. Aan de andere kant, het scheelt me ook wel administratie / zelf opdrachten zoeken etc.
Wil je vrijheid?
Denk dat je profiel zeer geschikt is om te gaan zzp-en: veel werk, ruim genoeg ervaring en als je wil kun je zo weer ergens in loondienst. Qua salaris ga je waarschijnlijk van bruto naar netto (Sommetje komt in de buurt van uurloon maal 1000. En denk dat 80-100e p/u zeer realistisch is. Zie ook: Het freelance ICT-ers discussie topic :*) ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Mooie stap kunnen maken, overstap van detacheerder naar opdrachtgever. Ook qua secundaire arbeidsvoorwaarden ga ik er goed op vooruit.

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34
Ruubster schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:55:
Mooie stap kunnen maken, overstap van detacheerder naar opdrachtgever. Ook qua secundaire arbeidsvoorwaarden ga ik er goed op vooruit.

***members only***

[...]
Ik haal dat zo niet uit je lijstjes. Sure, je hebt flink meer vrije dagen, maar je hebt geen bonus meer, geen leaseauto en in beide gevallen geen weet van de pensioenregeling of de werkgeversbijdrage daaraan. Waar zit de secundaire vooruitgang voor jou precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
wheel schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:01:
[...]

Ik haal dat zo niet uit je lijstjes. Sure, je hebt flink meer vrije dagen, maar je hebt geen bonus meer, geen leaseauto en in beide gevallen geen weet van de pensioenregeling of de werkgeversbijdrage daaraan. Waar zit de secundaire vooruitgang voor jou precies?
Die bonus en leaseauto gaan nooit opwegen tegen de stap die ik maak. Tuurlijk moet ik de auto zelf betalen, maar dan alsnog houd ik hier natuurlijk veel meer over. Bruto zat ik in feite op 3900, nu 4500. Daarnaast, dit scheelt ongeveer een ton op hypotheek ;) En wij willen gaan zoeken naar een koopwoning.
De pensioenregeling weet ik niet uit mijn hoofd nee, maar dat was alsnog goed. Dat heb ik een paar weken terug nagekeken, maar ik heb hier de papieren niet bij de hand op dit moment. Dus dat is wat ik bedoelde met "weet ik zo niet".

De secundaire arbeidsvoorwaarden zitten nu in vrije dagen, een bedrijf dat meer betrokken is (dat viel me erg tegen bij detacheerder), en in feite ook reistijd naar mijn eigenlijke baas. Kantoor Eindhoven is 2 maanden nadat ik begonnen was, komen te vervallen, waardoor ik ineens naar Maastricht moest voor meetings. Ook is team Eindhoven nagenoeg weg, dus ik had geen team meer bij mijn huidige werkgever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34
Ruubster schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:11:
[...]

Die bonus en leaseauto gaan nooit opwegen tegen de stap die ik maak. Tuurlijk moet ik de auto zelf betalen, maar dan alsnog houd ik hier natuurlijk veel meer over. Bruto zat ik in feite op 3900, nu 4500. Daarnaast, dit scheelt ongeveer een ton op hypotheek ;) En wij willen gaan zoeken naar een koopwoning.
De pensioenregeling weet ik niet uit mijn hoofd nee, maar dat was alsnog goed. Dat heb ik een paar weken terug nagekeken, maar ik heb hier de papieren niet bij de hand op dit moment. Dus dat is wat ik bedoelde met "weet ik zo niet".

De secundaire arbeidsvoorwaarden zitten nu in vrije dagen, een bedrijf dat meer betrokken is (dat viel me erg tegen bij detacheerder), en in feite ook reistijd naar mijn eigenlijke baas. Kantoor Eindhoven is 2 maanden nadat ik begonnen was, komen te vervallen, waardoor ik ineens naar Maastricht moest voor meetings. Ook is team Eindhoven nagenoeg weg, dus ik had geen team meer bij mijn huidige werkgever.
Ik haalde uit je post dat je er secundair op vooruit gaat, maar ik begrijp nu dat je bedoelde dat je nieuwe, hogere salaris het weggevallen secundaire deel (in meer of mindere mate) compenseert. Top. Hoger bruto salaris helpt natuurlijk wel voor de huizenjacht, ja.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Pizza_Boom schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:14:
[...]
Zet geen zoden aan de dijk...

Zie dat ik de mijne een jaar geleden voor het laatst heb geupdate. Maar weer eens actualiseren.

***members only***
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:42
@Pizza_Boom
Gefeliciteerd en veel succes! Nieuwe uitdaging geeft sowieso nieuwe energie.
waarvan ik er ... extra kwijt ben aan pensioen
"kwijt" is natuurlijk een beetje een bijzondere woordkeuze, dit is gewoon extra opbouw voor jezelf.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
assje schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:34:
@Pizza_Boom
Gefeliciteerd en veel succes! Nieuwe uitdaging geeft sowieso nieuwe energie.

[...]

"kwijt" is natuurlijk een beetje een bijzondere woordkeuze, dit is gewoon extra opbouw voor jezelf.
Absoluut, maar dat zie ik netto niet direct terug. Het verdwijnt een grote pot in waarbij de uitkering niet gegarandeerd is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorbit
  • Laatst online: 06-05-2024
@Pizza_Boom Allereerst succes met je nieuwe uitdaging.

Wat ik grappig vind aan de post, is dat je wat in de buurt zoekt en nu alsnog 40-60 minuten reistijd hebt. Ten opzichte van je vorige werkgever klopt het natuurlijk wel.

Zelf zit ik nu op jouw nieuwe reistijden en ben toch opzoek naar iets nog dichter bij huis. Corona heeft mij toch een andere kijk gegeven op reistijd. Ik begrijp dat dit voor iedereen persoonlijk is en natuurlijk afhankelijk van waar je woont.

SolarEdge 6270Wp (4290 Oost, 1980 West) | Amersfoort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
jorbit schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:50:
@Pizza_Boom Allereerst succes met je nieuwe uitdaging.

Wat ik grappig vind aan de post, is dat je wat in de buurt zoekt en nu alsnog 40-60 minuten reistijd hebt. Ten opzichte van je vorige werkgever klopt het natuurlijk wel.

Zelf zit ik nu op jouw nieuwe reistijden en ben toch opzoek naar iets nog dichter bij huis. Corona heeft mij toch een andere kijk gegeven op reistijd. Ik begrijp dat dit voor iedereen persoonlijk is en natuurlijk afhankelijk van waar je woont.
Deze reistijden zijn heen én weer hè. En conservatief ingeschat Ik ga dus van 75 minuten naar 20 minuten enkele reis, of, als ik ga fietsen, 35-40 minuten. Eerder dit jaar was er een alternatief op 500 meter van huis... Dat vind ik eigenlijk te. Privé en werk houd ik graag iets meer gescheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:30
Edit: dit klopte niet helemaal. :P

[ Voor 93% gewijzigd door Mugwump op 14-10-2021 11:19 ]

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:58

tomtom901

Moderator General Chat
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Laatst online: 27-08 20:49
Ik heb een salarisvraagje.
Het gaat hier om een grote consultancy bureau in de IT
Volgende week verwacht ik een afrondend gesprek te hebben. Via via gehoord dat het startsalaris voor zo een Graduate Class/Masterclass/Traineeship zou liggen rond de 2300. Na 6 maanden 150 erbij en 6 nadien weer 200-250. Dat zal resulteren in 2650-2700 na 1 jaar werken. Ondertussen ook Java of .NET certificaat behalen + wat andere randcertificaten. Leren wil ik.

Mijn achtergrond is 5 jaar werken in de metaalindustrie. Toen 21+ toets en:
- hbo Technische Bedrijfskunde
- MSc Operations Management
- MSc Supply Chain Management

Van mijn 13-17 veel geprogrammeerd in PHP5, SQL, HTML en CSS.
Laatste jaar 26-27 Python en SQL opgepakt met name voor Data Science.

Dus echt waardevol ben ik voor een bedrijf nog niet. Heb wel prima softskills. Dat werd ook herkend door de manager. Even buiten het feit dat ik het enigszins moeilijk vind dat dit redelijk laag is, lijkt het met het plaatje wat ik hierboven schets nog helemaal niet zo slecht te zijn - denk ik.

Package zal bijvoorbeeld zijn:
Salaris € 2.375 (gemiddeld eerste jaar)
Zorgpremie netto € 120
Thuiswerkvergoeding € 30
Subtotaal per maand € 2525

Variable/Secundair Maand
Mobiliteitsvergoeding € 679,00
Aandelenplan match € 40,00
Subtotaal € 719,00
Totaal ex. vakantiegeld € 3,244
Vakantiegeld 8% € 2.280
Totaal package € 41,208 per jaar

Al is het loon in de basis laag, de package lijkt wel prima. Of probeer ik nu met de roze bril te kijken (omdat ik het bedrijf heel leuk vind)?

Ik weet dat dit voor een hypotheek niet echt helpt, maar dat willen we toch niet. Emigratie naar de US ligt in het verschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-09 08:15

Badderbeest

De enige echte

Goed gedaan, gefeliciteerd!

De enige echte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinkother
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-09 09:27
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-09 16:11
Phyrozi schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:52:
Ik heb een salarisvraagje.
Het gaat hier om een grote consultancy bureau in de IT
Volgende week verwacht ik een afrondend gesprek te hebben. Via via gehoord dat het startsalaris voor zo een Graduate Class/Masterclass/Traineeship zou liggen rond de 2300. Na 6 maanden 150 erbij en 6 nadien weer 200-250. Dat zal resulteren in 2650-2700 na 1 jaar werken. Ondertussen ook Java of .NET certificaat behalen + wat andere randcertificaten. Leren wil ik.

Mijn achtergrond is 5 jaar werken in de metaalindustrie. Toen 21+ toets en:
- hbo Technische Bedrijfskunde
- MSc Operations Management
- MSc Supply Chain Management

Van mijn 13-17 veel geprogrammeerd in PHP5, SQL, HTML en CSS.
Laatste jaar 26-27 Python en SQL opgepakt met name voor Data Science.

Dus echt waardevol ben ik voor een bedrijf nog niet. Heb wel prima softskills. Dat werd ook herkend door de manager. Even buiten het feit dat ik het enigszins moeilijk vind dat dit redelijk laag is, lijkt het met het plaatje wat ik hierboven schets nog helemaal niet zo slecht te zijn - denk ik.

Package zal bijvoorbeeld zijn:
Salaris € 2.375 (gemiddeld eerste jaar)
Zorgpremie netto € 120
Thuiswerkvergoeding € 30
Subtotaal per maand € 2525

Variable/Secundair Maand
Mobiliteitsvergoeding € 679,00
Aandelenplan match € 40,00
Subtotaal € 719,00
Totaal ex. vakantiegeld € 3,244
Vakantiegeld 8% € 2.280
Totaal package € 41,208 per jaar

Al is het loon in de basis laag, de package lijkt wel prima. Of probeer ik nu met de roze bril te kijken (omdat ik het bedrijf heel leuk vind)?

Ik weet dat dit voor een hypotheek niet echt helpt, maar dat willen we toch niet. Emigratie naar de US ligt in het verschiet.
Dubbele master. Ik zou denken aan 3K+ als start, en dan binnen het jaar de genoemde verhogingen.

2300 is waar HBO'ers 5 jaar geleden mee begonnen. Zeker PeakIT/Cegeka/Sogeti...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
XFlame schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:30:
[...]

Dubbele master. Ik zou denken aan 3K+ als start, en dan binnen het jaar de genoemde verhogingen.

2300 is waar HBO'ers 5 jaar geleden mee begonnen. Zeker PeakIT/Cegeka/Sogeti...
CGI inderdaad. Het bedrijf lijkt me wel heel leuk, maar het voelt niet 100% juist - deze verloning.

Ik heb inderdaad aanbiedingen van 3150 met 25+13 dagen 8)7 , maar dat is in manufacturing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:50

dragonhaertt

@_'.'

Phyrozi schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:32:
[...]

CGI inderdaad. Het bedrijf lijkt me wel heel leuk, maar het voelt niet 100% juist - deze verloning.

Ik heb inderdaad aanbiedingen van 3150 met 25+13 dagen 8)7 , maar dat is in manufacturing.
Natuurlijk is het best afhankelijk van je locatie en de exacte ervaring die je meebrengt, maar ook ik vind het aanbod nogal mager.

Als dubbele master heb je op communicatie, softskills en algemene kennis gewoon een goede basis. Ook al heb je niet in die specifieke richting gestudeerd, mag je nog wel wat beter beloond worden dan een HBO student die net uit de schoolbanken komt.

3000+ zou prima moeten kunnen, voor minder dan 2700 zou ik het persoonlijk niet overwegen.

'Afspraken' over toekomstige verhogingen klinken leuk, maar zijn niet echt nuttig. Waarom kunnen ze die niet laten afhangen van je prestaties? Waarom moet dat zo afgesproken? Je behoort als werkgever je medewerkers gewoon juist te belonen. Nu komt het over als 'We zijn van plan om', maar als het tegenvalt zullen ze net zo hard die belofte verbreken.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Phyrozi schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:32:
[...]

Waarschijnlijk weet je het zelf wel, maar 25+13 komt door de metaal CAO's. Die gaan uit van 38 uur, maar in praktijk werken veel bedrijven 40 uur en wijzen deels vakanties toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
@dragonhaertt Het is inderdaad mager. Het aanbod is er nog niet. Die verwacht ik volgende week, maar deze informatie komt van mensen die ik ken, dus het zal wel redelijk kloppen.

De verhoging is omdat je dus instroomt in zo'n klas. Die verhogingen liggen vast en na een jaar stroom je dus het salarishuis binnen.

EDIT:

@Pizza_Boom ja, even abuis

@dragonhaertt je hebt ook wel gelijk. Anders had ik net zo goed na m'n hbo aan het werk kunnen gaan en inmiddels 2,5 jaar werkervaring hebben en op 3000-4000 zitten. Als ze een gelijke behandeling willen, kunnen net zo goed alleen maar hbo aannemen ;(

[ Voor 31% gewijzigd door Phyrozi op 14-10-2021 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
:> :>
@dragonhaertt je hebt ook wel gelijk. Anders had ik net zo goed na m'n hbo aan het werk kunnen gaan en inmiddels 2,5 jaar werkervaring hebben en op 3000-4000 zitten. Als ze een gelijke behandeling willen, kunnen net zo goed alleen maar hbo aannemen ;(
2300 euro... In de metaal begon ik 4 jaar terug al met meer... En afgelopen 2 jaar hadden we ruim 8% verhoging in de kleinmetaal. Laat ze ff lekker hun mond spoelen. 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyester
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-12-2024
Benieuwd wat jullie hiervan vinden. Mijn eerste baan in de ICT. Ik ben in ieder geval dik tevreden.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
Polyester schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:26:
Benieuwd wat jullie hiervan vinden. Mijn eerste baan in de ICT. Ik ben in ieder geval dik tevreden.

***members only***
Lijkt me een prima start voor iemand zonder relevante werkervaring aangezien je omgerekend naar 40 uur op ruim 4600 pm zit.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyGuy940
  • Laatst online: 28-11-2021
Ik ben begin de 40, zit al een tijdje in IT, meer bepaald ERP. Ik ben enkele jaren consultant geweest, maar zit sinds enkele jaren vast in een bedrijf.
Momenteel heb ik net geen 4.500 bruto, 8 euro aan mc's, netto vergoeding van 100 euro, verzekeringspakket en een auto. Gsm en laptop ook, maar die beschouw ik niet als voordeel. Liever een vaste tel en desktop en dan thuis gerust gelaten worden.

Ik verander om de paar jaar van job. Al wordt het wel moeilijk om meer te krijgen nu. Netto maakt het ook niet veel meer uit. Ik denk er aan volgende keer een sign-on bonus te onderhandelen. Iemand een idee hoeveel je daar netto aan overhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Laatst online: 00:52
FlyGuy940 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:44:
Ik ben begin de 40, zit al een tijdje in IT, meer bepaald ERP. Ik ben enkele jaren consultant geweest, maar zit sinds enkele jaren vast in een bedrijf.
Momenteel heb ik net geen 4.500 bruto, 8 euro aan mc's, netto vergoeding van 100 euro, verzekeringspakket en een auto. Gsm en laptop ook, maar die beschouw ik niet als voordeel. Liever een vaste tel en desktop en dan thuis gerust gelaten worden.

Ik verander om de paar jaar van job. Al wordt het wel moeilijk om meer te krijgen nu. Netto maakt het ook niet veel meer uit. Ik denk er aan volgende keer een sign-on bonus te onderhandelen. Iemand een idee hoeveel je daar netto aan overhoudt?
Gewoon inkomstenbelasting dus zal wel 40%/50 belasting zijn en dan houdt je 60%/50% ongeveer over, afhankelijk van de fee en je jaarlijkse IB inkomen. Schiet niet echt op, dan kan je beter kijken of je een stap kan maken met een andere functie titel, bijvoorbeeld architect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

FlyGuy940 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:44:

Wat zijn mc's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
Ik vermoed maaltijdcheques, Belgisch dingetje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyGuy940
  • Laatst online: 28-11-2021
wm1234 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:00:
[...]

Gewoon inkomstenbelasting dus zal wel 40%/50 belasting zijn en dan houdt je 60%/50% ongeveer over, afhankelijk van de fee en je jaarlijkse IB inkomen. Schiet niet echt op, dan kan je beter kijken of je een stap kan maken met een andere functie titel, bijvoorbeeld architect.
Het probleem met een andere titel is ook dat er dan meer wordt verwacht. En ik zit nu al aan mijn limiet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phyrozi
edit

[ Voor 105% gewijzigd door Phyrozi op 15-10-2021 12:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Curseddonut
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-03 14:46
Eerste baantje. Iets langer over mijn studietraject gedaan dan normaal, maarja.

Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door Curseddonut op 15-10-2021 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
@Polyester mooi gedaan!
Vanuit psychologie heb je wel een flinke dosis vaardigheden in statistiek toch? - even los van het feit dat je die de laatste 15 jaar waarschijnlijk weinig gebruikt hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 21:00
Curseddonut schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 00:07:
Eerste baantje. Iets langer over mijn studietraject gedaan dan normaal, maarja.

***members only***
Wat doet een
Members only:
?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Hmmbob schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:43:
[...]

Wat doet een
***members only***
?
Waarschijnlijk een YP programma met een verder normale titel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 11:46

avotar

P0werd by Black Coffee

qadn schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:05:
[...]

Gaat over Duitsland he?

Mijn voorkeur gaat overigens uit naar mensen die de fundamentele keuzes die ze maken kunnen uitleggen*. Product X leren lukt wel ga ik van uit.

*) Dit valt tegen, blijkt in de praktijk een grote drempel te zijn.
Als werknemer bij een Duits bedrijf, vind ik al bijzonder dat je er veel tegen komt die een keuze durven maken. :+

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 08:50
Vorige situatie:
Members only:

Had al 2 tussentijdse verhogingen gehad van 150 euro, waardoor ik al een tijdje op 4800 zat, maar nu is er wat substantielers gewijzigd.

Members only:

Even niets...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Members only:

Zie een hoop mensen in deze draad die gewoon eens even een paar sollicitaties de deur uit moeten doen om te kijken wat ze echt waard zijn in deze markt (lees ook dit stuk eens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:50
Jeoh schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:11:
***members only***

Zie een hoop mensen in deze draad die gewoon eens even een paar sollicitaties de deur uit moeten doen om te kijken wat ze echt waard zijn in deze markt (lees ook dit stuk eens).
Goede voorwaarden voor leeftijd en opleiding! Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:20
Members only:

Hoe lang duurt zo'n standby dienst, wat voor belasting levert die op?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Freeaqingme schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:33:
***members only***

Hoe lang duurt zo'n standby dienst, wat voor belasting levert die op?
1 week, je wordt misschien 1 of 2 keer gebeld, meestal 's avonds, zelden in het weekend of 's nachts. 's avonds 150% tijd voor tijd, in het weekend / op feestdagen 200%, plus natuurlijk je salaris.
Als Team Lead draai ik ook mee in een rotatie als fallback, als de persoon die on-call is er niet uitkomt. Zelfde beloning, maar daar ben ik het afgelopen jaar misschien 2 keer voor gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Jeoh schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:41:
1 week, je wordt misschien 1 of 2 keer gebeld, meestal 's avonds, zelden in het weekend of 's nachts. 's avonds 150% tijd voor tijd, in het weekend / op feestdagen 200%, plus natuurlijk je salaris.
Als Team Lead draai ik ook mee in een rotatie als fallback, als de persoon die on-call is er niet uitkomt. Zelfde beloning, maar daar ben ik het afgelopen jaar misschien 2 keer voor gebeld.
Maar het is dus een technische rol, naast 'team lead'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:37:
[...]

Maar het is dus een technische rol, naast 'team lead'?
Ja, het daadwerkelijke team lead deel neemt ~30% van mijn tijd in beslag, de rest is technisch (AWS / Python / Terraform).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAmos
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 11:14
Na een hele lange tijd lurken ook maar eens posten, 1 november mag ik een hele mooie stap maken :9~

Huidig:
Members only:

Nieuw:
Members only:

Al met al heel blij met de overstap, vooruitzicht op groei in zowel rol als salaris. Variabele deel van het inkomen is vrij extreem, maar heb er een goed gevoel bij hier een hele mooie stap te zetten in mijn carriere :9 .

Besef me ook, dat gezien mijn opleiding dit bizarre bedragen zijn en ik absoluut niet mag klagen :X, al met al wel welkom gezien er een kleine op komst is en we net verhuisd zijn naar een nieuwe woning, maakt het leven wel een stukkie makkelijker allemaal :)

[ Voor 2% gewijzigd door MrAmos op 15-10-2021 12:20 . Reden: Kleine toevoeging impact salaris ]

Driver: BMW 320i E91 LCI || Phone: Iphone 13 Pro 128GB || Rig: Ryzen 5 (3600), 32GB Ram, RTX 2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Jeoh schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:11:
***members only***

Wat heerlijk om een loop-naar-werk tijd van 15 minuten te hebben, daar zou ik ook voor tekenen. En mooi salaris uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:57
Zit hier niet meer op m'n plek, eentonig werk en management is hopeloos. Dus opzoek naar wat anders, het moment om voor het eerst even de balans op te maken :)

Members only:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Rub147 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 15:00:
Dus opzoek naar wat anders, het moment om voor het eerst even de balans op te maken :)

***members only***
Afbeeldingslocatie: https://www.russelsridingschool.be/images/nieuws/8333_1429909147.jpgDaar mag wel 500 tot 1000 euro bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehmet
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-07 10:04
Onlangs een nieuwe job aangenomen, zat vanaf juni dit jaar intern bij de Gemeente maar kwa werk toch niet helemaal naar mijn zin... per 1 nov nieuwe uitdaging!

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChapDDR
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-09 13:34
Members only:

Ik heb binnenkort mijn eerste beoordelingsgesprek en wil graag een acceptabele loonsverhoging eruit halen. Naar mijn mening heb ik het afgelopen jaar bewezen dat ik een zeer degelijke programmeur ben en goed meedraai in het team.

Wat zou een redelijk streefbedrag zijn o.b.v. 40u? Ik neig zelf naar minimaal €3100, en met €3200 zou ik heel blij zijn. Moet wel zeggen dat mijn werkgever niet een bedrijf is met een sterke 'for-profit' mindset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:59
ChapDDR schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:35:
***members only***

Ik heb binnenkort mijn eerste beoordelingsgesprek en wil graag een acceptabele loonsverhoging eruit halen. Naar mijn mening heb ik het afgelopen jaar bewezen dat ik een zeer degelijke programmeur ben en goed meedraai in het team.

Wat zou een redelijk streefbedrag zijn o.b.v. 40u? Ik neig zelf naar minimaal €3100, en met €3200 zou ik heel blij zijn. Moet wel zeggen dat mijn werkgever niet een bedrijf is met een sterke 'for-profit' mindset.
Je hebt nog niet heel veel werkervaring en wij weten natuurlijk niet hoe goed je bent in het vak, maar €3200 zou makkelijk mogelijk moeten zijn. Zo niet dan kan je dit makkelijk ergens anders vinden. Dat een bedrijf geen "for-profit" mindset heeft betekend niet dat je maar moet accepteren dat je minder moet gaan verdienen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:56

Koppensneller

winterrrrrr

Geef in je functioneringsgesprek dan ook aan dat je ze graag helpt de profit laag te houden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChapDDR
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-09 13:34
Zeker waar. Bedankt voor je reactie! Ik ga het gewoon noemen, niet geschoten is altijd mis.
Flauw zeg :P
Pagina: 1 ... 103 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.