Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15:29
ChapDDR schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:35:
***members only***

Ik heb binnenkort mijn eerste beoordelingsgesprek en wil graag een acceptabele loonsverhoging eruit halen. Naar mijn mening heb ik het afgelopen jaar bewezen dat ik een zeer degelijke programmeur ben en goed meedraai in het team.

Wat zou een redelijk streefbedrag zijn o.b.v. 40u? Ik neig zelf naar minimaal €3100, en met €3200 zou ik heel blij zijn. Moet wel zeggen dat mijn werkgever niet een bedrijf is met een sterke 'for-profit' mindset.
Iets van 3300 is niet zo raar als je nu van baan zou wisselen. De vraag is alleen of je werkgever bereid is om je een verhoging naar marktwaarde te geven.
Bereid je voor op een ongemakkelijk gesprek trouwens als je werkgever trots verteld dat ze je salaris met 10% verhogen. Het voelt vrij ondankbaar om dan te zeggen 'bedankt maar ik wil x.xxx'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChapDDR
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-09 13:34
Zou mij niet verbazen als het wat ongemakkelijk wordt inderdaad. Vorig jaar gingen de beoordelingsgesprekken ook o.b.v. een tablet met karige procentuele verhogingen die nogal wat kritiek loshaalde. Ik ga het op een open manier aanpakken, het is aan hun wat ze ermee doen. Ze weten zelf hoe krap de markt is.

(Als ze zelf met 10% komen ben ik al onder de indruk :9 )

[ Voor 6% gewijzigd door ChapDDR op 17-10-2021 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
@ChapDDR je werkt niet in de (semi-)publieke sector?

Mijn voorspelling is dat je binnen 2 jaar een andere werkgever hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChapDDR
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-09 13:34
thlst schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:07:
@ChapDDR je werkt niet in de (semi-)publieke sector?

Mijn voorspelling is dat je binnen 2 jaar een andere werkgever hebt
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
retoohs schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 13:32:
[...]

Iets van 3300 is niet zo raar als je nu van baan zou wisselen. De vraag is alleen of je werkgever bereid is om je een verhoging naar marktwaarde te geven.
Bereid je voor op een ongemakkelijk gesprek trouwens als je werkgever trots verteld dat ze je salaris met 10% verhogen. Het voelt vrij ondankbaar om dan te zeggen 'bedankt maar ik wil x.xxx'.
Owh dat stukje komt jaarlijks terug.

Neem toch echt geen genoegen met standaard en anders bye :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gotangclan
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 27-08 09:10
ChapDDR schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:35:
***members only***

Ik heb binnenkort mijn eerste beoordelingsgesprek en wil graag een acceptabele loonsverhoging eruit halen. Naar mijn mening heb ik het afgelopen jaar bewezen dat ik een zeer degelijke programmeur ben en goed meedraai in het team.

Wat zou een redelijk streefbedrag zijn o.b.v. 40u? Ik neig zelf naar minimaal €3100, en met €3200 zou ik heel blij zijn. Moet wel zeggen dat mijn werkgever niet een bedrijf is met een sterke 'for-profit' mindset.
Afhankelijk van hoe goed je bent zijn het denk ik prima bedragen die je hier noemt. Bij een overstap naar een ander bedrijf zou je denk ik ook wel ~3500 kunnen krijgen, afhankelijk van hoe goed je bent in het onderhandelen.

Aan de andere kant heb je een goed beeld bij wat je kan verwachten van je werkgever. In dat geval zou ik de onderhandeling starten met 3300.

Max 2 keer zakken met 100; dan is die 3100 sowieso voor jou :)

Als ze daar niet in mee willen gaan dan kan je altijd nog kijken naar andere opties: prestatie gerelateerde bonus, meer vakantiedagen, verkorte cycle van het beoordelingsgesprek (bijv. eens per 8-10mnd), etc.

Anderzijds is het ook wel afhankelijk van hoe je pensioen is geregeld. Als dat relatief veel is, dan is 3.3k samen met een dertiende maand tamelijk hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekingmatt3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 21:07
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:40
gotangclan schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:12:
[...]

Afhankelijk van hoe goed je bent zijn het denk ik prima bedragen die je hier noemt. Bij een overstap naar een ander bedrijf zou je denk ik ook wel ~3500 kunnen krijgen, afhankelijk van hoe goed je bent in het onderhandelen.

Aan de andere kant heb je een goed beeld bij wat je kan verwachten van je werkgever. In dat geval zou ik de onderhandeling starten met 3300.

Max 2 keer zakken met 100; dan is die 3100 sowieso voor jou :)

Als ze daar niet in mee willen gaan dan kan je altijd nog kijken naar andere opties: prestatie gerelateerde bonus, meer vakantiedagen, verkorte cycle van het beoordelingsgesprek (bijv. eens per 8-10mnd), etc.

Anderzijds is het ook wel afhankelijk van hoe je pensioen is geregeld. Als dat relatief veel is, dan is 3.3k samen met een dertiende maand tamelijk hoog.
Vooral dat stukje aparte onderhandeling is een tactiek die werkgever je bijna nooit vanuit zichzelf aanbiedt, maar zéker op tafel ligt. Ik heb een tweejaarlijkse beoordeling afgedwongen, met kleinere salarisstapjes, maar netto lange termijn meer oplevert dan een jaarlijkse 'big bang'. Ook heb ik een deel bonus al afgedwongen omdat ik principieel niet in bonussen geloof (perverse prikkel tot output, niet kwaliteit) en door dit creatief onder de aandacht te brengen gingen ze mee om dit maandelijks uit te keren. last but not least heb ik een hoger leasebedrag afgedwongen, terwijl dat niet eens 'mag' voor mijn functie.

Ik hoor ook zo vaak dat de 'regels' voorschrijven dat je niet hoger mag dan x staffel, of dat het niet past binnen het systeem/cao/bedrijfsbeleid. En elke keer als ik - en ook mijn partner - gewoon brutaal zegt 'ik wil dit', dan zijn de kaders van het systeem plots gumbaar.

Daarnaast valt me op dat in dit topic is dat mensen zich 'vast' wanen in een werkgever. Ik heb 9 jaar gewerkt voor dezelfde en daar is mij geleerd dat loyaliteit vooral winstgevend is voor het bedrijf. Gooi er een sollicitatie uit, ga praten met anderen. Niet alleen leuk en spannend, maar wie weet blijkt je comfort zone juist helemaal niet zo comfortabel als de overkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shakesbeer_NL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:38
Binnenkort eindejaars-gesprekken en dus tijd om te onderhandelen.
Benieuwd wat mede tweakers van mijn huidige situatie vinden.

Ondanks dat ik bij een consultancy bedrijf zit, ben ik vooral inhouse applicaties aan het doorontwikkelen die het bedrijf in beheer heeft. Op zich prima, maar dus veel solo-werk. Omdat we echt 100% ICT zijn merk ik ook dat ik me soms irriteer aan het gebrek aan diversiteit binnen het personeel. Vrijwel al het contact is technisch, een meeting met een klant waarbij een team ook niet-technisch mensen bevat is voor mij echt een verademing.
Ik heb de laatste 3 maanden een dag in de week gekregen om te studeren voor een certificering, dus dat is wel nice. Dat mag tot begin december.

Anyway:
Ik denk dat dit pakket twee jaar geleden prima was, maar inmiddels klotst het geld tegen de plinten, en je ziet o.a. in dit topic dat de salarissen eindelijk wat stijgen de laatste 2 jaar.

Ik zou zelf graag een correctie zien (+500?), gelet op de ontwikkelingen in de markt.

Members only:

Wat vinden jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 20:40
Shakesbeer_NL schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:43:

Ondanks dat ik bij een consultancy bedrijf zit, ben ik vooral inhouse applicaties aan het doorontwikkelen die het bedrijf in beheer heeft. Op zich prima, maar dus veel solo-werk. Omdat we echt 100% ICT zijn merk ik ook dat ik me soms irriteer aan het gebrek aan diversiteit binnen het personeel. Vrijwel al het contact is technisch, een meeting met een klant waarbij een team ook niet-technisch mensen bevat is voor mij echt een verademing.
Ik heb de laatste 3 maanden een dag in de week gekregen om te studeren voor een certificering, dus dat is wel nice.

Anyway:
Ik denk dat dit pakket twee jaar geleden prima was, maar inmiddels klotst het geld tegen de plinten, en je ziet o.a. in dit topic dat de salarissen eindelijk wat stijgen de laatste 2 jaar.

Ik zou zelf graag een correctie zien (+500?), gelet op de ontwikkelingen in de markt.

***members only***

Wat vinden jullie?
Volgens mij mag daar inderdaad wel wat bij. Je hebt wel redelijk veel vrije dagen, en als je daar bovenop dus nog een dag in de week mag studeren, is dat best ruim.

Hoeveel dat in geld waard is, is dan misschien wat moeilijk te zeggen.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shakesbeer_NL
FireDrunk schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:54:
[...]

... Je hebt wel redelijk veel vrije dagen, en als je daar bovenop dus nog een dag in de week mag studeren, is dat best ruim...
Eens, dat studeren houdt echter wel op vanaf december, dus ik wil eigenlijk onderhandelen voor de periode daarna. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
Shakesbeer_NL schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:16:
[...]

Eens, dat studeren houdt echter wel op vanaf december, dus ik wil eigenlijk onderhandelen voor de periode daarna. :)
Op zich kan je natuurlijk 500 euro er bij vragen, maar om de kans op succes wat groter te maken, zou ik er ook iets tegenover zetten. 500 euro er bij is toch 20%, en daar willen ze vast wel wat voor terugzien.

Als je toch veel studeert, is het dan niet een idee om dingen als Certified Java Developer te gaan halen.
(of natuurlijk een andere programmeertaal die je liever hebt).

Zo kan je het beide kanten op interresant maken.

Even niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alej97
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online

Ik heb de laatste 3 maanden een dag in de week gekregen om te studeren voor een certificering, dus dat is wel nice. Dat mag tot begin december.

Anyway:

***members only***

Wat vinden jullie?
Daar mag naar mijn mening zeker wel flink wat bij. Van wat ik zoal in dit topic zie, hoor je met 2 jaar ervaring wel op 3100-3200 te zitten.
Ter referentie, ik werk ook in regio Eindhoven, als front-end developer, en ik krijg €2600 per maand. Eerste baan, inmiddels half jaartje ervaring. HBO diploma, maar in niet relevante richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shakesbeer_NL
FireDrunk schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:21:
[...]

Als je toch veel studeert, is het dan niet een idee om dingen als Certified Java Developer te gaan halen.
Haha, dat is precies de certificering waar ik mee bezig ben, maar je maakt een goed punt dat ik dat kan gebruiken als 'munitie' in de onderhandelingen, daar had ik nog niet eens bij stil gestaan... :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:40

Garyu

WW

Hier ook maar weer eens een update, een paar jaartjes later.

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Garyu op 19-10-2021 14:08 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absurdsmash
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-02 14:48

Anyway:

***members only***

Wat vinden jullie?
Dit is een voorwaarden pakket voor een HBO ICT starter (bij ons starten ze op 2800, maar mindere secundaire voorwaarden). Ik zou richten op 3000 als je de andere voorwaarden in je lijstje meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:34
FireDrunk schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:21:
[...]

Op zich kan je natuurlijk 500 euro er bij vragen, maar om de kans op succes wat groter te maken, zou ik er ook iets tegenover zetten. 500 euro er bij is toch 20%, en daar willen ze vast wel wat voor terugzien.

(of natuurlijk een andere programmeertaal die je liever hebt).

Zo kan je het beide kanten op interresant maken.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Garyu schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:10:
[...]

Hier ook maar weer eens een update, een paar jaartjes later.

***members only***
Ik vind Oostenrijk een fantastisch land. Woon je op het platte land of in een stad? En hoe is het dagelijkse leven daar verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003

Garyu

WW

Pizza_Boom schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:14:
[...]
Ik vind Oostenrijk een fantastisch land. Woon je op het platte land of in een stad? En hoe is het dagelijkse leven daar verder?
Ik woon in hartje Wenen, prima stad om te leven, veel te doen, ik hoef hier niet zo nodig weg O-). Maar goed, ik woon er nu ook al weer bijna mijn halve leven. Platteland ook wel eens naar gekeken, maar dat lijkt me niks voor mij :D. Wel ga ik graag de bergen in, dat betekent vanaf Wenen altijd wel wat reizen natuurlijk, maar dat is dan meer iets voor in de vakantie of zo.

[ Voor 12% gewijzigd door Garyu op 19-10-2021 13:29 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Klopt, 20 is wel helemaal de onderkant (minimaal wettelijk verplicht), ik zit op 25, en 36 is mijns inziens dan weer erg ruim.

Maar op zich is dat natuurlijk uit te rekenen (in het geval van 5 extra vrije dagen):

2500 euro per maand * 12 / 52 / 40 = ~14 euro bruto per uur (i know, ruw...)
Als je dan dus 5 vakantiedagen extra krijgt is dat dus 5*8*14 euro = ~560 euro per jaar waard.
Verdeel dat weer over je maandsalaris, en dat is dus ~50 euro bruto.

Niet veel, maar wel iets.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
FireDrunk schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:48:
[...]

Klopt, 20 is wel helemaal de onderkant (minimaal wettelijk verplicht), ik zit op 25, en 36 is mijns inziens dan weer erg ruim.

Maar op zich is dat natuurlijk uit te rekenen (in het geval van 5 extra vrije dagen):

2500 euro per maand * 12 / 52 / 40 = ~14 euro bruto per uur (i know, ruw...)
Als je dan dus 5 vakantiedagen extra krijgt is dat dus 5*8*14 euro = ~560 euro per jaar waard.
Verdeel dat weer over je maandsalaris, en dat is dus ~50 euro bruto.

Niet veel, maar wel iets.
Ik heb daarvoor de afgelopen periode helemaal een sheetje gemaakt. En daarin kan je, als het nodig is, zelfs je reiskosten in gooien en die rekent precies uit welke WG beter is. Daarin vermaak ik inderdaad ook vakantiedagen tot euro's.
Garyu schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:28:
[...]

Ik woon in hartje Wenen, prima stad om te leven, veel te doen, ik hoef hier niet zo nodig weg O-). Maar goed, ik woon er nu ook al weer bijna mijn halve leven. Platteland ook wel eens naar gekeken, maar dat lijkt me niks voor mij :D. Wel ga ik graag de bergen in, dat betekent vanaf Wenen altijd wel wat reizen natuurlijk, maar dat is dan meer iets voor in de vakantie of zo.
Gelukkig is het spoorsysteem in Oostenrijk prima en comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotangclan

Anyway:

***members only***

Wat vinden jullie?
Op zich is je huidige pakket niet slecht. Er zijn veel bedrijven waar je qua secundaire arbeidsvoorwaarden niet veel verder komt dan alleen 19c de k/m reiskostenvergoeding.

Onder de streep krijg je 40-45k, dus tussen de 3.3 en 3.7k op maandbasis. In principe een prima salaris voor 2 jaar relevante werkervaring.

Ik zou inzetten om nu dus minimaal naar die 3.7 te gaan en dat als jaarlijkse ondergrens te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kabanavelt
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:17
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 19:19
Members only: titel

Inmiddels vier jaar verder en een oriënterend gesprek gehad met een ander bedrijf dat geïnteresseerd is.
Echter ben ik meer een backend developer daar waar zij vacatures hebben voor fullstack devs.
Indien het volgend gesprek goed verloopt denk ik dat zij een aanbieding zullen doen en uiteraard zou ik een mooie stap willen maken, aangezien bij mijn huidige werkgever alleen inflatie correcties heb gehad.

Dit is mijn eerste sollicitatie en ben dus nog niet zeker wat ik zou kunnen vragen.
Het nieuwe bedrijf heeft een winstuitkering en een lease auto.
Zou 3700 een reëel bedrag zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosselhoofd
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-10-2021
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: CCNA 1 & 2, Linux essentials
• Werkervaring: 7 maanden
• (Woon) Locatie: Leuven

2. Wat doe je:
• Functie: Junior System Engineer
• Werkgever/branche: Consultant + vast in dienst (uitleenbasis voor kleine KMO's)
• (Werk) Locatie(s): Tot 2h heen reis
• Aantal vakantiedagen*: 21
• Gewerkte uren/week*: 40 (officieel) 1-10h per week overuren onbetaald
• Reistijd**: 40m naar kantoor
• Werkdruk: Zeer hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 1950
• Vakantiegeld: € 1950
• Bonus, toeslagen, etc: €2000 per jaar bonus, lease wagen 550/maand + onbeperkt tanken (300 per maand meestal) + laptop + gsm abo
• Dertiende/veertiende maand: € 1950
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ?

Ik heb het vermoede dat ik onderbetaald word, ben ook niet geschoold, maar heb mij van niets opgewerkt als iemand die nu server/netwerk installaties en migraties uitvoert van zowel fysieke als virtuele & cloud infrastructuur.

Volgende week heb ik mijn eerste evaluatie gesprek.

Wat vinden jullie hiervan?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
Mosselhoofd schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 00:02:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: Consultant + vast in dienst (uitleenbasis voor kleine KMO's)

3. Wat verdien je:
• Bonus, toeslagen, etc: €2000 per jaar bonus, lease wagen 550/maand + onbeperkt tanken (300 per maand meestal) + laptop + gsm abo

Ik heb het vermoede dat ik onderbetaald word, ben ook niet geschoold, maar heb mij van niets opgewerkt als iemand die nu server/netwerk installaties en migraties uitvoert van zowel fysieke als virtuele & cloud infrastructuur.

Tenzij je flink veel meer gaat krijgen bij dat gesprek, lekker op zoek gaan naar nieuwe baan. Als je standaard over moet werken, en je de druk 'zeer hoog' noemt, terwijl je een heel mager salaris hebt, dan lijkt me dat geen plek waar je heel lang wilt blijven.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Wow. Dit is echt zeer slecht. 40 uur werken, 10 uur overwerken, 2 uur enkele reis. Ik zou zeggen verdubbeling van je salaris of heel erg snel wegwezen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 14:21
@Mosselhoofd Dit gaat niet snel meer goed komen. Ga z.s.m. op zoek naar iets anders.
In Belgie vragen ze wel echt overal een diploma, maar als je goed bent in je werk kun je daar vast wel omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 07:15

HSG

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Dat kan meespelen dat je niet geschoold bent en minder verdient. Maar aan de andere kant jij hebt ervering met netwerken en Linux en er zijn veel minder Linuxbeheerders dan beheerders van Windows. Netwerklui worden ook veel gevraagd dus misschien dat je er nog wat uit kan halen.

Sowieso vind ik in de IT dat als iemand niet geschoold is maar wel veel kennis en ervaring van zaken heeft dat het niet veel moet uitmaken. Je doet geen BI of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:45
@champion16 Vraag 1 is of je het werk leuker vind dan wat je nu doet. Alleen voor geld overstappen is nooit een goed idee. Zeker niet nu er meer dan voldoende vacatures zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Woon in Zuid Limburg werk nog in de Randstad (voornamelijk thuis). Op zich sta ik wel open voor een baan in de regio, maar een senior positie hier krijg je €2500 voor per maand :/

1. Wie ben je:
Leeftijd: 45
Opleiding: TU (Enschede) Technische Informatica
Werkervaring: 25 jaar
(Woon) Locatie: Zuid Limburg

2. Wat doe je:
Functie: FullStack developer
Werkgever/branche: Detailhandel
(Werk) Locatie(s): Randstad
Uren/week: 32
Vakantie: 22 dgn (Standaard 20, plus bonusdagen voor niet-rokers en weinig ziektedagen.)
Reistijd: 0 min (soms naar kantoor, met de auto van Maastricht naar Randstad = 2,5u of 3,5u met trein)
Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
Maandsalaris (bruto): € 6200 (obv 32u)
Vakantiegeld: 8%
Dertiende/veertiende maand: nope
Mobiliteit per jaar: 1e klas NS business
Overige: Af en toe een nieuwe PC a €2,5k

Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €85k
Winstdeling/bonus: resultaatdeling van max €2500

[ Voor 10% gewijzigd door Crew One op 20-10-2021 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Laatst online: 18-09 19:19
jongetje schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:55:
@champion16 Vraag 1 is of je het werk leuker vind dan wat je nu doet. Alleen voor geld overstappen is nooit een goed idee. Zeker niet nu er meer dan voldoende vacatures zijn.
Uiteraard! Het gebrek aan uitdaging en groei is echter bij mijn huidige werkgever een probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-09 17:03
champion16 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:23:
[...]

Uiteraard! Het gebrek aan uitdaging en groei is echter bij mijn huidige werkgever een probleem.
Ik denk dat wanneer je een beetje mondig bent en goed kan vertellen wat je toevoegt aan dat bedrijf en bijpassend ambities (natuurlijk ook goed bent in je werk) je best het cijfer 4 in je mond mag nemen anno 2021.

Dat het bedrag wat je vraagt hoger is dan het bedrag waar je blij van word is al vaker besproken. Dat even realiseren word wel eens vergeten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:11

D33F

Tweelingtemmer

Crew One schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:05:
Woon in Zuid Limburg werk nog in de Randstad (voornamelijk thuis). Op zich sta ik wel open voor een baan in de regio, maar een senior positie hier krijg je €2500 voor per maand :/

1. Wie ben je:
Leeftijd: 45
Opleiding: TU (Enschede) Technische Informatica
Werkervaring: 25 jaar
(Woon) Locatie: Zuid Limburg

2. Wat doe je:
Functie: FullStack developer
Werkgever/branche: Detailhandel
(Werk) Locatie(s): Randstad
Uren/week: 32
Vakantie: 22 dgn (Standaard 20, plus bonusdagen voor niet-rokers en weinig ziektedagen.)
Reistijd: 0 min (soms naar kantoor, met de auto van Maastricht naar Randstad = 2,5u of 3,5u met trein)
Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
Maandsalaris (bruto): € 6200 (obv 32u)
Vakantiegeld: 8%
Dertiende/veertiende maand: nope
Mobiliteit per jaar: 1e klas NS business
Overige: Af en toe een nieuwe PC a €2,5k

Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €85k
Winstdeling/bonus: resultaatdeling van max €2500
Members only:

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Kop van NH is niet veel beter.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Pizza_Boom schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:31:
[...]
Kop van NH is niet veel beter.

***members only***
Damn.. Maar goed anderzijds kun je gelukkig weglopen bij zulke aanbieding. Verder een leuke opmerking die ik zal onthouden >:).

Ooit ook met 2000 (4,5 jaar geleden) bruto begonnen waarbij ik achteraf heel hard had moeten weglopen of ook eens hartelijk had moeten lachen :+.

[ Voor 5% gewijzigd door D33F op 20-10-2021 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
D33F schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:06:
[...]

Damn.. Maar goed anderzijds kun je gelukkig weglopen bij zulke aanbieding. Verder een leuke opmerking die ik zal onthouden >:).

Ooit ook met 2000 (4,5 jaar geleden) bruto begonnen waarbij ik achteraf heel hard had moeten weglopen of ook eens hartelijk had moeten lachen :+.
Dat zijn echter van die momenten waar je een keer doorheen moet en waar je van moet leren. Ik had achteraf waarschijnlijk ook nog wel wat kunnen onderhandelen, 50 of 100 euro was wel mogelijk geweest. Anderzijds was ik toen heel blij dat ik überhaupt werk had. Bepaalde aanbiedingen ben ik toen trouwens wel van weggelopen. Een maat van mij was buschauffeur en met hem was ik altijd vrij open over mijn salaris. Ik kreeg eens een aanbod van 2050 of 2100 (toevallig ook 4,5 jaar terug). Daar ben ik van weggelopen met de opmerking dat ik dan beter op de bus kan gaan zitten, dan heb ik ook geen werk dat ik mee naar huis moet nemen enzo. Met de 2400 waar ik uiteindelijk mee begonnen ben trouwens ook, ook daar leverde de bus meer op, maar daar ben ik weer overheen gegroeid en inmiddels zit ik fors hoger, zie mijn laatste bericht een paar pagina's terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Crew One schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:05:
Zuid Limburg is misschien niet het bolwerk van technische banen, maar in de regio Eindhoven zul je toch wel een eind moeten komen en dat scheelt ook alweer de helft van de reistijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

MeltedForest schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 07:34:
[...]

Zuid Limburg is misschien niet het bolwerk van technische banen, maar in de regio Eindhoven zul je toch wel een eind moeten komen en dat scheelt ook alweer de helft van de reistijd ;)
Banen zat in Brainport idd. Plus het is er ook nog eens gezelliger :)
Mocht je interesse hebben in detachering / consultancy, stuur me een DM. Wil best je CV eens voorleggen en kijken of er bij ons mogelijkheden zijn. Mocht je wetenschappelijk kunnen programmeren kun je vrijwel zo terecht en anders ws ook.
Dergelijke reistijden zijn bizar en niet meer van deze tijd. Je hebt een hoog loon voor 32 uur, maar als ik de secundaire arbeidsvoorwaarden zie dan is er gaan sprake van een gouden kooi zoals je bij banken nog wel eens ziet. Dat maakt je flexibel :)

Achteraf denk je: dat had ik eerder moeten doen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26
<knip>

[ Voor 102% gewijzigd door Hbeez op 09-12-2021 21:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tampori7
  • Laatst online: 21-10-2021
Inmiddels een jaartje aan het werk en erg benieuwd wat jullie ervan vinden. Denk zelf dat ik niet mag klagen alhoewel er altijd ruimte is voor verbetering ;)

Members only:

Werkzaamheden bestaan veelal uit tweede lijns incidenten want hebben een eigen callcenter die veel eerste lijns zaken afvangen. Dagelijks bezig met Azure/O365 portals van klanten en beheren van resources.

Zit aardig op m'n plek hier en heb afgelopen jaar de volgende certificering op kosten van de zaak mogen doen: AZ900,AZ104,AZ140,AZ500,MS100,MS101,MS500. Wel jammer dat ik gedurende covid in dienst ben gekomen want daarom geen lease auto want iedereen werkt 100% thuis. Enigzins ook wel begrijpelijk natuurlijk.

Vorig jaar augustus aangenomen met een startsalaris van €2450 met de afspraak dat bij goed functioneren en behalen van certificering (ruim overtroffen) deze afgelopen augustus met 300,- is verhoogt. Werd vertelt dat het een hogre salarisstijging is dan gemiddeld maar door de vele certificering en potentie die ik toon wilden ze eenmalig een "extra verhoging" doen. Hierbij wel aangegeven dat ik graag begin volgend jaar weer een beoordeling/functioneringsgesprek wil hebben omdat ik een jaar later behoorlijk aan de lange kant vind.

Hoop begin volgend jaar zelf richting €3000,- te kunnen gaan. Volgens enkele oud studiegenoten, met zo'n beetje dezelfde werkzaamheden en niet de verplichting tot certificering, moet dat zeker haalbaar zij. Een van hen zegt hetzelfde te verdienen en rijdt zelf een A3 van de zaak. Mja ik weet het, gras is bij de buren altijd groener :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24

Het is flink onderbetaald als je 50 uur in de week werkt. Als het puur om de 40 uur gaat, dan is het een matig aanvangssalaris. Ik kom zelf ook vanuit niets, heb mij ook moeten opwerken, dus ik weet wel hoe lastig het kan zijn als je niet compleet geschoold bent.

Ik neem aan dat als je 40 minuten van kantoor zit en alles wat je langer moet reizen gewoon als werktijd wordt gezien. En als het over de overuren gaat, als jouw werkgever die echt niet wilt uitbetalen (wat eigenlijk gewoon moet) dan kan je het altijd nog op een andere manier compenseren, dus tijd voor tijd. Op die manier heb je dan tenminste wat meer vrije tijd dan die karige 21 vakantiedagen. Op dat vlak kan je dus zeker nog onderhandelen.

Maar ik denk ook dat jouw huidige werkgever nooit echt grote stappen zal maken om jou beter te belonen, dus het uiteindelijk is het beste om op zoek te gaan naar een andere plek. Binnen jouw vakgebied zijn genoeg mensen nodig, dus er is echt wel een werkgever die jou meer kan bieden. De vraag alleen is of je dat nu moet doen of nog even wachten tot je voldoende ervaring hebt voor een medior functie. Als medior solliciteren maakt het namelijk wel een stuk makkelijker, maar laat de functietitel je ook niet tegenhouden om nu al naar dergelijke functies te solliciteren.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gotangclan
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Als je alles bij elkaar optelt is je totale compensatie tussen de 2400-2700 (grofweg). Een stuk meer dan de €1950 waar het gross zich dood op staart.

Stel je werkt gemiddeld 5 overuren per week (aangezien je 1-10 aangeeft), dan verdien je naar rato (t.o.v. 40-urige werkweek), 2100-2400.

Dat maakt het zeker geen vetpot, maar is anderzijds ook zeker niet ongekend als starter zonder relevante werkervaring en opleiding.

Neemt niet weg dat, zoals anderen al aangeven, daar zeker geld bij mag. Zo niet, dan lekker weggaan en ergens anders meer geld verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

gotangclan schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:03:
[...]

Als je alles bij elkaar optelt is je totale compensatie tussen de 2400-2700 (grofweg). Een stuk meer dan de €1950 waar het gross zich dood op staart.

Stel je werkt gemiddeld 5 overuren per week (aangezien je 1-10 aangeeft), dan verdien je naar rato (t.o.v. 40-urige werkweek), 2100-2400.

Dat maakt het zeker geen vetpot, maar is anderzijds ook zeker niet ongekend als starter zonder relevante werkervaring en opleiding.

Neemt niet weg dat, zoals anderen al aangeven, daar zeker geld bij mag. Zo niet, dan lekker weggaan en ergens anders meer geld verdienen.
Hoezo? Hij krijgt z'n overwerk niet betaald.

En waarom alles bij elkaar optellen? Dat is niet zoals het hoort.

Je lijkt wel een werkgever ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotangclan
Tylen schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:27:
[...]

Hoezo? Hij krijgt z'n overwerk niet betaald.
Slechte zaak inderdaad, maar helaas is het wel de situatie waar hij momenteel mee te dealen heeft. Sterker nog, best kans dat dit ook zo in zijn contract staat. Het is belachelijk dat het rechtsgeldig is om iemand (tot op zekere hoogte) over te laten werken zonder te hoeven betalen, en een werknemer dit niet vervolgens niet mag weigeren.

De wereld op zijn kop imho. Uiteraard zijn dit dingen waar je altijd zelf nog een krabbel voor zet, maar toch.
Tylen schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:27:
[...]

En waarom alles bij elkaar optellen? Dat is niet zoals het hoort.
Dat is maar net hoe je het bekijkt. Ik zelf kijk zelf liever naar wat ik er onder de streep (ofwel met inbegrip van bonussen, lease, 13e maand etc.) aan over houdt i.p.v. enkel het basisloon.

Even aannemende dat hij veel waarde hecht aan de leaseauto: in dat geval is hij onder de streep, ook met 5 overuren, alsnog beter uit dan een job van 40h (zonder overwerk), geen secundaire arbeidsvoorwaarden naast vakantiegeld, met een basissalaris van 100-200 meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Ik mag toch wel hopen dat je op zijn minst nog tijd voor tijd krijgt voor jouw overuren? Voor noppes werken zou niemand moeten doen imho.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Masvic
  • Laatst online: 13-09 10:13
privacy

[ Voor 104% gewijzigd door Masvic op 31-08-2022 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potjandrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-09 07:59
Masvic schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 19:34:
***members only***

Heb er wat langer over gedaan om uiteindelijk bij de studie informatica uit te komen, maar ben blij dat ik nog van studies gewisseld ben.
Sheesh dat is niet mis, lekker geregeld! Werk je in loondienst direct voor je bedrijf of via een consultant? Zulke voorwaarden ben ik wel jaloers op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masvic
potjandrie schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 19:46:
[...]

Sheesh dat is niet mis, lekker geregeld! Werk je in loondienst direct voor je bedrijf of via een consultant? Zulke voorwaarden ben ik wel jaloers op!
Loondienst, vast contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:29
@Masvic Dat is een behoorlijk startsalaris. Klinkt alsof je vanuit bijbaantjes aardig wat relevante ervaring hebt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Masvic
Vooral soft skills opgedaan waardoor ik makkelijker door de vrij strenge selectie kwam, en er stonden een paar herkenbare bedrijven op m'n cv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

x

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2021 00:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Elke kans aanpakken en dit ook aangeven. Als je de kansen niet krijgt verder kijken. Ik heb jaren tijd verspild door te blijven zitten in het begin en te wachten op kansen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco1994
  • Laatst online: 14:05
Een tijdje werkzaam bij het bedrijf en merk dat ik totaal niet op mijn plek zit en dus op zoek geweest naar een ander bedrijf. Ik heb de volgende aanbieding ontvangen die ik waarschijnlijk ga tekeken.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2baco
  • Laatst online: 26-10-2021
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: HBO Technische Informatica
• Werkervaring: 1 Jaar
• (Woon) Locatie: Omgeving Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: (Junior) Software Engineer (C programmeur voor PLC achtig platform)
• Werkgever/branche: Besturingspanelen voor vermogensopwekking
• (Werk) Locatie(s): Omgeving Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 25 + 13 ADV (38 totaal)
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 45-60 minuten enkele reis (auto)
• Werkdruk: gemiddeld / prima te doen

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2667
• Vakantiegeld: €2560 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: Jaarlijkse winstuitkering, onbekend hoe hoog.
• Dertiende/veertiende maand: Geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €34,564

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Geen idee, moet ik nog in verdiepen. Mijn inleg zit op 10%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: PMT
• Mobiliteit per jaar: €130 per maand reiskostenvergoeding

Ik ben nu 1 jaar in dienst en ik denk niet dat ik er slecht bij zit. Ik zat hier eerst 8-9 maanden gedetacheerd en per augustus in vaste dienst. Toen ik gedetacheerd was, was mijn bruto maandloon €2500 en kreeg ik €230 aan reiskostenvergoeding. Nu is mijn bruto maandloon destijds gestegen naar €2667, maar de reiskostenvergoeding gedaald naar €130 omdat het bedrijf een maximum vergoeding hanteert van 20km enkele reis. Als je dit bij elkaar optelt kom je netto op hetzelfde uit (eigen pensioeninleg buiten beschouwing gelaten). Voor mijn vaste aanstelling heb ik verder niet onderhandeld omdat ik tevreden was als ik op hetzelfde uit zou komen en voor een echte verhoging wel wacht tot mijn functioneringsgesprek eind van het jaar.

Ik hoop wel op een salaris verhoging tijdens mijn functioneringsgesprek. Ik twijfel echter of dat er in zit gezien mijn bruto salaris al omhoog is gegaan toen ik mijn vast contract kreeg. Ik zal het alleen jammer vinden als ik komend jaar blijf hangen op mijn huidige loon. Ik ben helemaal niet goed in onderhandelen dus ik weet niet zo goed hoe dit aan te pakken. Wat ik voornamelijk wil aankaarten is de reiskostenvergoeding want die vind ik aan de lage kant. Voor mij is het 60km enkele reis wat nu neer komt op €250-300 aan benzine per maand. De detacheerder erkende dat ik redelijk wat kilometers maak en kwam daarom met een hogere reiskostenvergoeding voor de detacheringsperiode.

Ik val onder de CAO metaal en techniek die vorige maand is verlopen en waarvan de onderhandelingen momenteel stil liggen. Ik verwacht wel dat hier een loonsverhoging voor volgend jaar zal uitkomen gezien de andere recent afgesloten CAOs. Ik vraag mij af in hoe verre dit nog invloed heeft op eventuele onderhandeling tijdens het functioneringsgesprek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• justin1992
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-01-2022
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO 4 - ICT Beheerder
• Werkervaring: 7 jaar in de Skilled IT Support
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: IT Infrastructure Support Specialist
• Werkgever/branche: Chemische industrie
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam Havens
• Aantal vakantiedagen*: 40
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: 30 - 50 min met de auto
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3400,- + stand-by vergoeding €340 bruto.
• Vakantiegeld: € (bruto) €3270
• Bonus, toeslagen, etc: Vaste bonus + Vaste uitkering van €1500 netto per jaar + persoonlijke bonus op basis KPI’s
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €50.000

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € Weet ik niet precies, wel veel.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Eigen pensioenfonds
• Mobiliteit per jaar: €2500,- netto reiskosten per jaar
• Overige: Laptop (Dell) + Telefoon (iPhone 12)

Hiervoor in de detachering gewerkt, maar nu meer als een jaar (na half jaar vast contract gekregen) vast in dienst bij een chemisch internationaal bedrijf. Geen lease auto meer; maar qua salaris op jaar basis enorm vooruit gegaan. Dus heb nu een eigen mooie auto gekocht. Ook leuk als ie van jezelf is :-)

Verder is de vastigheid erg fijn omdat je niet zoals in de detachering elke maand ergens anders naar toe moet + 40 vakantie dagen ben ik ook enorm gaan waarderen. Je kunt in goed overleg zonder problemen lekker een zomervakantie nemen van 3/4 weken.

[ Voor 10% gewijzigd door justin1992 op 25-10-2021 15:36 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gemini NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 17:57
Misschien even wat anders dan de meeste sectoren die hier gepost worden:
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
2baco schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:33:
Ik ben nu 1 jaar in dienst en ik denk niet dat ik er slecht bij zit. Ik zat hier eerst 8-9 maanden gedetacheerd en per augustus in vaste dienst. Toen ik gedetacheerd was, was mijn bruto maandloon €2500 en kreeg ik €230 aan reiskostenvergoeding. Nu is mijn bruto maandloon destijds gestegen naar €2667, maar de reiskostenvergoeding gedaald naar €130 omdat het bedrijf een maximum vergoeding hanteert van 20km enkele reis. Als je dit bij elkaar optelt kom je netto op hetzelfde uit (eigen pensioeninleg buiten beschouwing gelaten). Voor mijn vaste aanstelling heb ik verder niet onderhandeld omdat ik tevreden was als ik op hetzelfde uit zou komen en voor een echte verhoging wel wacht tot mijn functioneringsgesprek eind van het jaar.
Je hebt dus geen verhoging gehad, je hebt een deel wat je bruto=netto kreeg uitgeruild voor een iets hogere pensioeninleg (die gaat op basis van je bruto salaris). Dat dit voor jou in je pensioen en later bij solliciteren gunstiger is (of met CAO verhoging), hoef je hun natuurlijk niet te vertellen. En dat het op hun balans hoger uitvalt, is hun eigen keuze geweest.
Ik hoop wel op een salaris verhoging tijdens mijn functioneringsgesprek. Ik twijfel echter of dat er in zit gezien mijn bruto salaris al omhoog is gegaan toen ik mijn vast contract kreeg. Ik zal het alleen jammer vinden als ik komend jaar blijf hangen op mijn huidige loon. Ik ben helemaal niet goed in onderhandelen dus ik weet niet zo goed hoe dit aan te pakken. Wat ik voornamelijk wil aankaarten is de reiskostenvergoeding want die vind ik aan de lage kant. Voor mij is het 60km enkele reis wat nu neer komt op €250-300 aan benzine per maand. De detacheerder erkende dat ik redelijk wat kilometers maak en kwam daarom met een hogere reiskostenvergoeding voor de detacheringsperiode.
Je kan het natuurlijk prima gooien op hetgeen ik hierboven schrijf. En anders probeer je een hogere reiskostenvergoeding. Netto ben je er niet op vooruit gegaan, dus kan je natuurlijk stellen dat die door hun genoemde loonsverhoging slechts het schuiven met verhoudingen was en dat je nu ook gewoon een stap vooruit wil maken. Bereid ook argumenten voor waarom. Zou als starter niet moeilijk moeten zijn: beter geworden in je werk, zelfstandiger, moeilijkere projecten, etc.
Ik val onder de CAO metaal en techniek die vorige maand is verlopen en waarvan de onderhandelingen momenteel stil liggen. Ik verwacht wel dat hier een loonsverhoging voor volgend jaar zal uitkomen gezien de andere recent afgesloten CAOs. Ik vraag mij af in hoe verre dit nog invloed heeft op eventuele onderhandeling tijdens het functioneringsgesprek.
Heb je in maart
überhaupt die 0,93% gehad? Of die eenmalige 306 euro in februari Als uitzendkracht heb je recht op dezelfde verloning als iemand in vaste dienst. 1 juli 2020 was je zeker nog niet in dienst?
Vast verhaal trouwens, dat ie verloopt. Is de afgelopen 4 jaar dat ik eronder val al eerder gebeurt.
2baco schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:33:
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Geen idee, moet ik nog in verdiepen. Mijn inleg zit op 10%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: PMT
Jouw eigen bijdrage voor jouw pensioen is maximaal 36,74% van jouw pensioenpremie. De ijkdatum voor jouw pensioenpremie is 1 januari of de dag dat je in dienst bent gekomen.

Voor jou betekent dit het volgende, op basis van die 2667 per maand of €34.564,32 per jaar inclusief vakantiegeld:
De grondslag voor jou is ff 20.000 euro per jaar. 20.010,32 per jaar om precies te zijn. Dat is jouw totale jaarsalaris min de franchise (het deel dat de overheid standaard dekt door de AOW premie). De premie daarover is 27,98%. Dat is voor jou €5.598,89.
Jouw maandelijkse totale inleg is €466,57. Daarvan komt zoals gezegd, maximaal 36,74% voor jouw rekening. Daarmee is jouw maximale pensioeninleg per maand €171,42. Minder mag altijd, meer mag niet.
Jouw werkgever draagt dus ten minste 63,26% bij. Dat is in dit geval dus €295,15. Meer mag altijd, minder mag niet.
Het totaal dient echter die €466,57 te blijven.

Ik zit ook in Metaal en Techniek en ook bij PMT en heb het de afgelopen tijd in voorbereiding voor mijn sollicitaties helemaal uitgeplozen. ;) :)

Nog even een overzichtje voor je:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/edSVl3QD7EaWkwDPRbWbH83TzmA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iXWP8ivFhycj7ueXZkCrZIKN.png?f=user_large

Members only:

[ Voor 8% gewijzigd door Pizza_Boom op 25-10-2021 15:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fyd
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-12-2024

fyd

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:13
Gemini NL schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:50:
Misschien even wat anders dan de meeste sectoren die hier gepost worden:

***members only***
Toch een hele procent verhoging per 1 jan 2021 en 0.4% per komende 1 jan. Dat is dus in feite gewoon loonsverlaging....

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Zou je niet op de fiets naar je werk gaan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyd
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-12-2024

fyd

wimjongil schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 22:58:
[...]

Zou je niet op de fiets naar je werk gaan? ;)
Zeker een goed punt. De keren dat ik nu naar kantoor ga, neem ik een hoop spullen mee en ga ik iets te snel voor het gemak van een auto. In de toekomst - als m'n spullen op kantoor kunnen blijven in een kluisje oid - zal ik zeker de fiets zeker vaker nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-09 17:12
Members only:

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Laatst online: 13:50

Secsytime

Automagisch

Vreemd pensioen voor dat salaris.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 19:05
Je mobiliteit is per jaar neem ik aan? Ik zou een proforma loonstrook vragen, zelf lopen rekenen met pensioenbedragen is best lastig.

Members only:

[ Voor 9% gewijzigd door macmellow op 26-10-2021 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
macmellow schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:30:
[...]

Je mobiliteit is per jaar neem ik aan? Ik zou een proforma loonstrook vragen, zelf lopen rekenen met pensioenbedragen is best lastig.

***members only***
Members only:

[ Voor 36% gewijzigd door dogtagz op 26-10-2021 22:55 ]

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
Secsytime schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:30:
[...]

Vreemd pensioen voor dat salaris.
Ik moet zeggen dat ik het ook lastig vind om uit te rekenen. Het kwam neer op (bruto jaarsalaris + vakantiegeld - franchise) * 4%? Daarvan 50% kwam ik op die €372,30. Of ik heb het verkeerd begrepen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door dogtagz op 26-10-2021 22:58 ]

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 23:50

Zenix

BOE!

@dogtagz
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
Dat klopt inderdaad, HBO TI.
Dank allen voor de reactie! Als er andere inzichten zijn dan hoor ik dat uiteraard graag. Maar hiermee kan ik zeker in gesprek gaan met eventuele werkgevers.

[ Voor 18% gewijzigd door dogtagz op 26-10-2021 23:07 ]

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 19:05
Ah ja ik bedoelde per maand. 3200 is wel echt veel, maar 2700-2800 moet wel kunnen denk ik.

Flexibiliteit en reistijd die je bevalt is ook echt wat waard, je moet er wel plezier in hebben. En een leaseauto kost ook bijtelling..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:13
Toen ik nog bij een financial in Utrecht zat, had ik je waarschijnlijk niet voor dat bedrag aangenomen tenzij je echt super goed bent oid (mja, bewijs dat maar).

Ik vind eerlijk gezegd je aanbod wat je nu hebt al niet slecht voor een starter, maar misschien kan je er 100-200 bijplussen bij een ander inderdaad. Ik denk dat je genoemde bedrag echt onrealistisch hoog is, zonder je verder te kennen natuurlijk.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gemini NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 17:57
Hmmbob schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:37:
[...]

Toch een hele procent verhoging per 1 jan 2021 en 0.4% per komende 1 jan. Dat is dus in feite gewoon loonsverlaging....
Ja om te janken is het. Het is niet eens het akkoord maar daadwerkelijk het resultaat van maanden onderhandelen. Absurd.

Vergeet trouwens niet de €2.- netto per dag thuiswerkvergoeding :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:43
@dogtagz, heb je verder iets gedaan aan leuke projecten in de tussentijd? Alles dat je CV op kan krikken zou wel helpen. Je bent ook 29, dus heb je misschien een leuk verhaal of meerdere opleidingen gedaan? Verder woon ik zelf in Utrecht en ik kan al zo 6 bedrijven bedenken die een beter aanbod zouden neerleggen.

Voor een eerste baan zou ik het afraden om via een externe recruiter te werken. Zij krijgen bijvoorbeeld drie keer jouw maandsalaris als aanbrengbonus. Voor 2500 euro (7500 euro voor hen) kunnen ze je op vijftig locaties kwijt met 0 moeite. Voor 3000 euro (9000 euro voor hen) moeten ze opeens ontzettend veel moeite gaan doen bij een starter en laat het nou net de onderkant van de recruiters zijn die uiteraard de lage lonen doen. Die kunnen nog geen paraplu verkopen terwijl het regent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Mondelinge afspraken zijn niets meer waard nadat je een contract getekend hebt waar iets anders instaat, dus hou maar rekening met meer reistijd. 100KM enkele reis = 1 uur (makkelijk uit te rekenen gezien tijdens spitsuren nu de max snelheid 100KM is), best case scenario.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
dogtagz schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 23:07:
[...]

Dat klopt inderdaad, HBO TI.

[...]

Dank allen voor de reactie! Als er andere inzichten zijn dan hoor ik dat uiteraard graag. Maar hiermee kan ik zeker in gesprek gaan met eventuele werkgevers.
Ik zou wel echt je verwachting omtrent startsalaris aanpassen, als HBO-er en zonder echte werkervaring 3200 vragen is behoorlijk fors. Je moet je sporen nog verdienen ten slotte...
m.b.t. je pensioen inleg en de berekening, altijd vragen om een proforma berekening. De enige manier om realistisch inzicht te krijgen in wat je er aan over houdt onder aan de streep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
init6 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:58:
[...]

Mondelinge afspraken zijn niets meer waard nadat je een contract getekend hebt waar iets anders instaat, dus hou maar rekening met meer reistijd. 100KM enkele reis = 1 uur (makkelijk uit te rekenen gezien tijdens spitsuren nu de max snelheid 100KM is), best case scenario.
Afhankelijk van waar je woont zou ik eerder uit gaan van een gemiddelde snelheid van 60km/u. Zelfs als 95km uit snelweg bestaan kunnen die laatste 5 km bezaaid zijn met stoplichten waardoor je daar nog een half uur over doet.
Axel schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:13:
[...]

Ik zou wel echt je verwachting omtrent startsalaris aanpassen, als HBO-er en zonder echte werkervaring 3200 vragen is behoorlijk fors. Je moet je sporen nog verdienen ten slotte...
Mee eens. Het kan ook tegen je werken.
Bij ons is iemand komen werken die met 2 jaar werkervaring aan het eind van zijn loonschaal is ingestroomd (goed onderhandeld). Probleem is wel dat de eerstvolgende functie in een andere CAO valt met andere loonschalen. Een promotie zou voor hem betekenen dat hij van 36 > 40 uur gaat, terwijl zijn salaris ook maar met circa 10% stijgt (alleen compensatie voor meer gemaakte uren).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greenfielt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-11-2023
Al een tijdje mee aan het lezen, maar bij deze die van mijzelf.
Ben benieuwd :)

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
Paprika schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:37:
@dogtagz, heb je verder iets gedaan aan leuke projecten in de tussentijd? Alles dat je CV op kan krikken zou wel helpen. Je bent ook 29, dus heb je misschien een leuk verhaal of meerdere opleidingen gedaan? Verder woon ik zelf in Utrecht en ik kan al zo 6 bedrijven bedenken die een beter aanbod zouden neerleggen.

Voor een eerste baan zou ik het afraden om via een externe recruiter te werken. Zij krijgen bijvoorbeeld drie keer jouw maandsalaris als aanbrengbonus. Voor 2500 euro (7500 euro voor hen) kunnen ze je op vijftig locaties kwijt met 0 moeite. Voor 3000 euro (9000 euro voor hen) moeten ze opeens ontzettend veel moeite gaan doen bij een starter en laat het nou net de onderkant van de recruiters zijn die uiteraard de lage lonen doen. Die kunnen nog geen paraplu verkopen terwijl het regent.
Members only:

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34
dogtagz schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:57:
[...]

Ik moet zeggen dat ik het ook lastig vind om uit te rekenen. Het kwam neer op (bruto jaarsalaris + vakantiegeld - franchise) * 4%? Daarvan 50% kwam ik op die €372,30. Of ik heb het verkeerd begrepen ;)
Heb je hier niet je jaarbedrag berekend?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
@dogtagz
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:30
Ik vind je idee van 3-3.2k niet gek, juist door je achtergrond & leeftijd. Je moet het verhaal alleen wel goed vertellen. Zoals ik het zie is dat: Je hebt arbeidsethos/loyaliteit van je tijd bij defensie, je bent ouder - en dat is (vaak in positieve zin) gewoon wel van invloed op hoe je omgaat met problemen, en je hebt je professionele strepen (papiertje). Daarnaast is de markt krap - kwestie van vraag en aanbod.
Dus werkgevers/recruiters die lopen klagen dat "vroeger, voor een HBO salaris X gangbaar was" is dan niet echt relevant.

Zelf zat ik in een vergelijkbaar schuitje (met 29 net van de uni af). Ik heb het toen goed kunnen spelen omdat ik door ging bij een plek waar ik afstudeerde. Dat zou ook mijn tip aan jou zijn: kijk in je 'netwerk + 1 laag' naar mogelijkheden. Benadruk je sterke punten & gooi er een open oproep uit. En dan kijken waar het blijft plakken. Zo'n kruiwagen helpt je, óók bij de onderhandelingen.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepernoot
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 13:35
@dogtagz
Als het een groot consultancy bureau is uit Utrecht die langs de A2 zit, zou ik je niet al te druk maken over de reistijd. Vooral niet als je in Utrecht woont.
Veel klanten zitten of in Amsterdam, Utrecht of Rotterdam / Den Haag. Je hebt zelf ook invloed op de opdracht, tot in zekere hoogte, maar wees daar brutaal in dan.

Zit je eenmaal op een project, duurt dat ook minimaal een jaar. (gemiddeld gezien dan).
Waar ik vaak tegenop keek, was het aantal keer dat ik in Utrecht moest zijn op kantoor na werktijden, wat voor mij weer een uur rijden was enkele reis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• purplevendetta
  • Laatst online: 16-09 11:34
Members only:

Ik was niet echt op zoek naar een nieuwe stap, maar ik wilde wel graag (meer) thuis gaan werken. Bij dit bedrijf was dit na de eerste twee coronagolven geen optie. Maar als developer krijg je best een hoop aanbiedingen op je af, en toen er een paar interessante langskwamen, ben ik een praatje gaan maken. Uiteindelijk een aanbod gehad van een nieuw bedrijf:

Members only:

[ Voor 0% gewijzigd door purplevendetta op 27-10-2021 16:33 . Reden: Rekenfoutje ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 23:50

Zenix

BOE!

Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
purplevendetta schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:16:
***members only***

Ik was niet echt op zoek naar een nieuwe stap, maar ik wilde wel graag (meer) thuis gaan werken. Bij dit bedrijf was dit na de eerste twee coronagolven geen optie. Maar als developer krijg je best een hoop aanbiedingen op je af, en toen er een paar interessante langskwamen, ben ik een praatje gaan maken. Uiteindelijk een aanbod gehad van een nieuw bedrijf:

***members only***
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purplevendetta
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purplevendetta
Members only:

[ Voor 14% gewijzigd door purplevendetta op 27-10-2021 16:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 18:22
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:59
Members only:

[ Voor 59% gewijzigd door alaintje op 29-10-2021 19:49 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Tehh schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:19:
[...]
Mee eens. Het kan ook tegen je werken.
Bij ons is iemand komen werken die met 2 jaar werkervaring aan het eind van zijn loonschaal is ingestroomd (goed onderhandeld). Probleem is wel dat de eerstvolgende functie in een andere CAO valt met andere loonschalen. Een promotie zou voor hem betekenen dat hij van 36 > 40 uur gaat, terwijl zijn salaris ook maar met circa 10% stijgt (alleen compensatie voor meer gemaakte uren).
Nu is dat ook wel een beetje een luxe probleem, onder de streep heeft die dan als nog meer verdiend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
Beetje late reactie, maar verkijk je niet op de populariteit van PHP, en om dat nu een grote fout te noemen? Zeker in combinatie met andere stacks (node) JS is het super goed te combineren. Volgens mij draait ruim driekwart van alle websites nog steeds op PHP. Zorg gewoon dat je de web-stack goed beheerst, er is zoveel vraag naar full stack developers die zowel de backend kant in PHP of Node kunnen bouwen als een frontend kan met een framework zoals React of VueJS. Verdiep je in frameworks zoals Laravel en zorg dat je daarin design principles gaat snappen, principles die overigens geleend zijn vanuit andere talen.

Als je die principles snapt en op een niveau komt van een senior/lead/architect, dan boeit de syntax steeds minder en is het veel belangrijker dat je de principes begrijpt. Iedere goede progammeur die die principes begrijpt zal zich makkelijk kunnen aanpassen naar een andere taal, of het nu python, .NET of PHP is. Of gewoon Java of Scala. Denk ook niet dat in die wereld geen geld te verdienen is, ik ken zat PHP developers die de 5-6k per maand aan tikken.

Over je ervaring, ik maak ook al sinds mijn 11e websites (frontpage yay) en ben inmiddels 35.. betekend niet dat ik 24 jaar ervaring heb. Sinds mijn 21e werk ik fulltime (mijn HBO niet afgerond), en sinds die tijd heb ik "officieel" dus ook werkervaring. Ondanks dat ik nog een tussenjaar heb gedaan waarin ik ook een jaar fulltime PHP heb gedaan. Dat je in je CV zegt dat je al sinds je 14e hobbymatig bezig bent is hartstikke goed, maar ik zou het geen werkervaring noemen.

Een opleiding zegt niet alles, maar het feit dat je HBO hebt "genoten" geeft in ieder geval aan dat je wel op dat werk/denk niveau kan presteren denk ik dan. Ik heb bewust gekozen om mijn HBO niet af te ronden, op dat moment dacht ik dat ervaring meer telde dan het papiertje. Daarnaast had ik 0,0 motivatie op het HBO, er was geen uitdaging in de dingen waar ik door mee wilde gaan (PHP, JS, SQL), had ik docenten die er niets van snapten (Feedback van docent: ziet er goed uit, het werkt heel goed, maar hoe precies snap ik niet, je krijgt een 10).

Als je ergens goed in bent wordt je op een gegeven moment echt wel gezien. Ik heb 6,5 jaar bij mijn eerste werkgever gezeten en van alles gedaan binnen dat bedrijf en dacht echt dat ik niet zo'n goede programmeur was. Tot ik uiteindelijk de overstap heb durven te maken, ergens binnen kwam als medior, binnen 2 maanden het labeltje senior kreeg en na 6 maanden was ik lead. Nog 6 maanden later stuurde ik al het web development aan (totaal 20 man over 4 teams) en waren we goed voor een omzet van 5 miljoen per jaar.

Je salaris is iig niet slecht, maar kan beter, leeftijd hoeft niet heel veel te zeggen daarin. Ik heb ooit een developer van 26 aan het werk gehad die nogal goed was (PHP package geschreven bijv die nogal bekend was), die pakte als ZZP'er gewoon 16k per maand en hebben we zo een jaar lang ingehuurd.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Paprika
Members only:

[ Voor 29% gewijzigd door Paprika op 09-02-2022 15:56 . Reden: Ietsje anoniem ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

10k per maand en nog doen wat je leuk vind ook, terwijl je werkgever jou en je gezin in de watten legt. Nice.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:32
Kun je ons vertellen wat we verkeerd doen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windows95
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 13:48
Pazienza schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:08:
[...]

Kun je ons vertellen wat we verkeerd doen? :+
Ik denk dat hij nog veel meer kan verdienen als hij coach wordt in contract onderhandelingen voor ontwikkelaars. Ik vraag mij wel af hoe dit zo gelukt is. Extreem goed in het vak in combinatie met extreem goede softskills en onderhandelskills?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tomtom901
  • Laatst online: 15:02

tomtom901

Moderator General Chat
Windows95 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:12:
[...]

Ik denk dat hij nog veel meer kan verdienen als hij coach wordt in contract onderhandelingen voor ontwikkelaars. Ik vraag mij wel af hoe dit zo gelukt is. Extreem goed in het vak in combinatie met extreem goede softskills en onderhandelskills?
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:47
@Paprika
flexdagen die een doel horen te hebben (uitje met vrienden of familie, stichting, fietsen in de bergen, goed doel, eigenlijk is alles wel toegestaan zolang je maar niet thuis op de bank zit)
Hoe wordt daar op de werkvloer over gedacht? Wordt het niet gezien als paternalistisch?

Ik vind 'm wel leuk, maar ben wel benieuwd hoe anderen dat zien.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Kun je specificeren hoeveel RSU pakketten dat tegelijk zijn? En is dat bonus of een commissie?
Pagina: 1 ... 104 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.