Apple Pay in Nederland Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 47 Laatste
Acties:
  • 352.305 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:20:
Yep, veel mensen vergeten dat je met ZeroFX flink wat geld bespaart op geld wisselen. Wie dus buiten Europa op vakantie gaat heeft bunq er al snel uit in een vakantie...
Is hier bewijs voor? Elke keer als ik mensen vraag of ze het ook met een andere pas hebben geprobeerd om te zien of het echt zoveel uitmaken: geen reactie. Enkel “de bunq app zegt dat ik zoveel heb bespaard”. Ja de bunq app kan alles zeggen. :+

Als het mensen enkel om Apple Pay gaat (dus een rekeningetje met dat eraan gekoppeld en lekker boeiend verder) is een goedkope ING rekening natuurlijk wel beter dan bunq. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 17:41
Ik heb gewoon een nadeel van Apple Pay gevonden. Als ik mijn statiegeldflessen inlever dan prak ik het bonnetje altijd in de broekzak van m'n portemonnee. Die vind ik dan wel weer als ik ga betalen. Alleen heb ik m'n portemonnee niet meer nodig sinds ik Apple Pay gebruik...

Dus ik heb hier nu een hele verzameling statiegeldbonnetjes, want die vergeet ik natuurlijk ook weer mee te nemen naar de supermarkt. Waarom kunnen die statiegeldautomaten niet meteen dat geld terugstorten via retourpinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:19
PhilipsFan schreef op maandag 24 juni 2019 @ 23:35:
Ik heb gewoon een nadeel van Apple Pay gevonden. Als ik mijn statiegeldflessen inlever dan prak ik het bonnetje altijd in de broekzak van m'n portemonnee. Die vind ik dan wel weer als ik ga betalen. Alleen heb ik m'n portemonnee niet meer nodig sinds ik Apple Pay gebruik...

Dus ik heb hier nu een hele verzameling statiegeldbonnetjes, want die vergeet ik natuurlijk ook weer mee te nemen naar de supermarkt. Waarom kunnen die statiegeldautomaten niet meteen dat geld terugstorten via retourpinnen?
Omdat supermarkten willen dat je je statiegeld weer gebruikt bij hun.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:13

TheVMaster

Moderator WOS
PhilipsFan schreef op Monday 24 June 2019 @ 23:35:

Eh..bij onze AH kun je die gewoon scannen met de zelfscan app (of de scanner) zodra de bon eruit gegooit wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:48
Hahn schreef op maandag 24 juni 2019 @ 23:44:
[...]

Omdat supermarkten willen dat je je statiegeld weer gebruikt bij hun.
Je kunt ze altijd inleveren en dan krijg je gewoon contant terug.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:27
Als je over Apple Pay praat dan denk ik ook aan wat Apple soms vraagt voor een app/spel te payen!!!
Is toch ziek dat je 107€ moet betalen voor 1 jaar (een spel Polysphere, 9€ per week)

En dan ook nog maar 1 jaar heh
This een puzzelspel waarmee je moet draaien met figuren tot je een ding er in ziet

Belachelijk duur

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:55

Toppe

Oké ✅

Mel33 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 05:37:
Als je over Apple Pay praat dan denk ik ook aan wat Apple soms vraagt voor een app/spel te payen!!!
Is toch ziek dat je 107€ moet betalen voor 1 jaar (een spel Polysphere, 9€ per week)

This een puzzelspel waarmee je moet draaien met figuren tot je een ding er in ziet

Belachelijk duur
Ondanks dat dit volledig off-topic is: Apple bepaald niet wat ‘Playgendary’ voor hun app vraagt hoor.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:26
JackSparrow schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:21:
[...]

Gaan volgende maand naar Curacao, benieuwd hoeveel ZeroFX ons gaat besparen ;-)
Ben benieuwd of je direct in ANG mag betalen of dat er nog steeds eerst ongunstig in USD wordt omgerekend.

Dat was/is namelijk het beleid voor CC betalingen:
Spixo in "Ervaringen met creditcards"

Als je Bunq Mastercard goed wordt herkend als Debitcard dan zou de betaling direct in ANG moeten gaan.

Contacloos (o.a. Apple Pay) zou moeten werken:
https://antilliaansdagbla...aruba-contactloos-betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

JackSparrow schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:58:
[...]

Eh...ik neem aan dat, aangezien ze een bankvergunning hebben, het er voor de buitenwereld gewoon uitziet als een incasso die vanaf het bekende rekeningnummer wordt voldaan en het dus puur een 'intern bunq feestje' is. Net zoals de creditcard van bunq, puur een cc is voor de buitenwereld, maar dat het intern bij bunq gewoon als debitcard wordt afgeschreven.

Dat is niet kortzichtig, maar gewoon heel erg slim en vernuftig.
Dat kan zo zijn, dat het er voor de buitenwereld zo uit ziet, ik heb geen idee. Dat heeft overigens helemaal niets met een bankvergunning te maken. Die is in dit geval totaal irrelevant.

Dan kom je dus precies in de situatie terecht die ik beschrijf: jij hebt een betaald vanaf een andere rekening dan gecommuniceerd aan de incassant en een andere rekening dan waar het incassocontract voor geldig is.

Ik heb hier boven al uitgelegd waarom dat een bancaire doodzonde is, als dat niet op juiste en transparante manier inzichtelijk wordt gemaakt. Het idee kan slim en vernuftig zijn, qua boekhoudkundige verantwoording naar de klant en incassovoorwaarden klopt er bijzonder weinig van. Een bank die daar zo lichtjes mee omspringt is geen bank voor mij.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJvG13
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-05 10:12
WhatsappHack schreef op maandag 24 juni 2019 @ 23:06:
[...]

Is hier bewijs voor? Elke keer als ik mensen vraag of ze het ook met een andere pas hebben geprobeerd om te zien of het echt zoveel uitmaken: geen reactie. Enkel “de bunq app zegt dat ik zoveel heb bespaard”. Ja de bunq app kan alles zeggen. :+

Als het mensen enkel om Apple Pay gaat (dus een rekeningetje met dat eraan gekoppeld en lekker boeiend verder) is een goedkope ING rekening natuurlijk wel beter dan bunq. :P
Dat ligt eraan hoeveel je uitgeeft in vreemde valuta. Als wij naar de VS reizen dan waren we bij de ING er zo’n €100 aan kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Mel33 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 05:37:

Belachelijk duur
Volgens mij valt 107 per jaar wel mee, als het eigenlijk 9 * 52 = 511 per jaar zou moeten zijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Zeer grote kassa storing bij Albert Heijn momenteel.
Slechts de zelfscanners werken.

https://www.telegraaf.nl/...lleen-zelfscanners-werken

Komt allemaal door die koopgekke Apple Pay Tweakers hier :>

[ Voor 21% gewijzigd door _Bailey_ op 25-06-2019 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

[...]

Toen ik in Oekraïne was met vrienden en we daar 'om de beurt' dingen betaalden (waarbij ik bunq heb en de rest Rabo of ABN) was het redelijk duidelijk dat mijn kosten bij een vergelijkbaar bedrag in Oekraïense Grivna lager lagen dan bij de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
FirePuma142 schreef op Tuesday 25 June 2019 @ 06:54:
[...]

Dat kan zo zijn, dat het er voor de buitenwereld zo uit ziet, ik heb geen idee. Dat heeft overigens helemaal niets met een bankvergunning te maken. Die is in dit geval totaal irrelevant.

Dan kom je dus precies in de situatie terecht die ik beschrijf: jij hebt een betaald vanaf een andere rekening dan gecommuniceerd aan de incassant en een andere rekening dan waar het incassocontract voor geldig is.

Ik heb hier boven al uitgelegd waarom dat een bancaire doodzonde is, als dat niet op juiste en transparante manier inzichtelijk wordt gemaakt. Het idee kan slim en vernuftig zijn, qua boekhoudkundige verantwoording naar de klant en incassovoorwaarden klopt er bijzonder weinig van. Een bank die daar zo lichtjes mee omspringt is geen bank voor mij.
Aha...nogmaals...ik ga er even vanuit dat de boekhoudkundige manier zoals bunq het afhandelt gewoon in lijn is met de richtlijnen die daarvoor gelden....en ja dat is een aanname die ik doe, net zoals jij de aanname doet dat bunq daar zo lichtjes mee zou omspringen.

Maar goed....dat heeft weinig met Apple Pay te maken natuurlijk, is meer iets voor het bunq topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:19
PhilipsFan schreef op maandag 24 juni 2019 @ 23:35:

Bij ons zit er een kastje bij om de retourbon te doneren voor een goed doel......

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:10
winwiz schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:35:
[...]

Bij ons zit er een kastje bij om de retourbon te doneren voor een goed doel......
Ik zie mezelf altijd als een goed doel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:53
Hoi! Ik heb leuk nieuws voor N26 gebruikers in Nederland! Ondanks dat het volgens support nog niet zou moeten, werkt het gewoon om je kaart toe te voegen aan Apple Pay wallet in Nederland!

Ik zit wel op iOS 13 beta, dus misschien dat daar nog een addertje zit, maar ik kon hem gewoon toevoegen en verifieren! Ga zo even kijken of ik lunch kan betalen :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:21
https://www.bunq.com/nl/features/travel-card
Op dit moment werkt Apple Pay nog niet met de bunq Travel Card, maar we zijn hard aan het werk om dit snel voor je mogelijk te maken (naar verwachting eind juli).
👀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Travelan schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:02:
Hoi! Ik heb leuk nieuws voor N26 gebruikers in Nederland! Ondanks dat het volgens support nog niet zou moeten, werkt het gewoon om je kaart toe te voegen aan Apple Pay wallet in Nederland!

Ik zit wel op iOS 13 beta, dus misschien dat daar nog een addertje zit, maar ik kon hem gewoon toevoegen en verifieren! Ga zo even kijken of ik lunch kan betalen :-D
Lukt mij niet met iOS 12...iemand die dit kan testen op iOS 12?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 16:40

DouweGNL

Ik ben tof.

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:19:
[...]

Lukt mij niet met iOS 12...iemand die dit kan testen op iOS 12?
Meastro niet, maar MasterCard wel!

Thx voor de tip, @Travelan !

Edit: Gewoon met regio op NL, gewoon geverifieerd via een SMS en bevestiging via de app _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door DouweGNL op 25-06-2019 12:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-09 07:10
Mijn N26 MasterCard zojuist toegevoegd aan mijn iPhone en Apple Watch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm toch straks eens mastercard proberen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napsju
  • Laatst online: 08:15
N26 Mastercard werkt. Nu Revolut nog!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napsju schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:08:
N26 Mastercard werkt. Nu Revolut nog!
En Maestro met Revolut...heel wat winkels accepteren geen Mastercard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Laatst online: 08:44
Staat bij alle talen waarin de website beschikbaar is, zou er niet te veel in lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Hemmik schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:12:
[...]

Staat bij alle talen waarin de website beschikbaar is, zou er niet te veel in lezen :)
Maar is Apple Pay niet al beschikbaar op alle betaalkaarten in alle landen waar de ING-exclusiviteit niet geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
Vinnienerd schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:15:
[...]

Maar is Apple Pay niet al beschikbaar op alle betaalkaarten in alle landen waar de ING-exclusiviteit niet geldt?
Nee, Apple Pay is nog nergens beschikbaar voor de Travel Card.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:59
Net ook N26 toegevoegd, zou mooi zijn wanneer er Maestro wordt toegevoegd, denk alleen dat hier ING een soort van exclusiviteitsdeal heeft. We gaan het zien!

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Wat ik mij dan afvraag....is die N26 kaart die iedereen toevoegd een Nederlandse kaart? Ik kon mijn N26 kaart namelijk ook allang toevoegen, maar dat is een Franse kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
KW25 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:26:
Net ook N26 toegevoegd, zou mooi zijn wanneer er Maestro wordt toegevoegd, denk alleen dat hier ING een soort van exclusiviteitsdeal heeft. We gaan het zien!
ING heeft een exclusiviteitsdeal voor Apple Pay in Nederland, niet perse op Maestro-kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:59
JackSparrow schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:35:
Wat ik mij dan afvraag....is die N26 kaart die iedereen toevoegd een Nederlandse kaart? Ik kon mijn N26 kaart namelijk ook allang toevoegen, maar dat is een Franse kaart...
Die van mij is Nederlands.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Laatst online: 08:15
KW25 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:53:
[...]

Die van mij is Nederlands.
Idem.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
Ik heb een Nederlandse kaart, maar het moet een MasterCard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online

iOS 12.3.1 met een MasterCard werkt prima! Wallet, kaart toevoegen en dan verifiëren via de N26-app of SMS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvilo
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-08 16:55

Voorzover bekend bij mij draait iOS 13 beta alleen de alt-config.json voor 'beta Apple Pay' landen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Dan heeft N26 het ook voor NL open gezet? Interessant...dat dan de bunq kaarten het nog niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier lukt het niet. Met NL kaart, dus zullen ze wel in batches toevoegen. Wel tof dat er nu weer een gratis toevoeging bij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JackSparrow schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:35:
Dan heeft N26 het ook voor NL open gezet? Interessant...dat dan de bunq kaarten het nog niet doen.
In fases rollen ze het uit denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xvilo
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-08 16:55
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:35:
Hier lukt het niet. Met NL kaart, dus zullen ze wel in batches toevoegen. Wel tof dat er nu weer een gratis toevoeging bij is.
Persoonlijk verwacht ik dat het (bewust of onbewust) een fout is aan de kant van N26

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

xvilo schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:36:
[...]

Persoonlijk verwacht ik dat het een (bewust of onbewust) een fout is aan de kant van N26
Ja denk het ook, anders toch persbericht lijkt me?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hemmik
xvilo schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:36:
[...]

Persoonlijk verwacht ik dat het een (bewust of onbewust) een fout is aan de kant van N26
Moet wel, anders is de exclusiviteit van ING wel heel kort (2 weken).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Geert1976 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:09:
Zeer grote kassa storing bij Albert Heijn momenteel.
Slechts de zelfscanners werken.

https://www.telegraaf.nl/...lleen-zelfscanners-werken

Komt allemaal door die koopgekke Apple Pay Tweakers hier :>
Had het niet gedacht, maar ik vind dat Apple Pay wel erg relaxed. Even naar de visboer, groentenboer of zelfscankassa van de AH: tap tap, bliep en klaar. Geen codes, geen portemonnee opduikelen. Krijg veelal leuke reacties, meestal van mensen die niet bij ING zitten (en niet bij bunq en de detour gebruiken, om even volledig te zijn) en "dat het toch wel mooi is die nieuwe technieken allemaal". Zekers :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hemmik schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:38:
[...]

Let op, is Maestro.....dus kan nog altijd wel uitrol N26 Mastercard gestart zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die hem hebben toegevoegd de Mastercard N26, kan je er ook mee betalen? Niet onbelangrijk lijkt me....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:22

DaveFlash

Here's to the crazy ones

[...]

Naja, 2 weken + de maand vanaf de aankondiging. Dus misschien mogen de andere banken wel al los (binnen kort), en dat ING 2 maanden exclusief heeft gehad (incl. 1 maand vanaf aankondiging tot live)

En dat dit gewoon een test is van N26, batches hier, batchje daar en weer klaar. We zullen zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:52:
Mensen die hem hebben toegevoegd de Mastercard N26, kan je er ook mee betalen? Niet onbelangrijk lijkt me....
Ja, toevoegen == beschikbaar om mee te betalen. Mijn Revolut Visa doet het, na een tweede activatie ook nog steeds. Hoewel mijn main bank bunq🌈 is, Revolut Visa is puur als back-up

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oohh
  • Laatst online: 11:34
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:35:
Staat je kaart toevallig op locked? Bij mij wel. Na het unlocken werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oohh schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 17:17:
[...]

Staat je kaart toevallig op locked? Bij mij wel. Na het unlocken werkte het wel.
Nee, niet locked geeft gewoon foutmelding. Och, heb toch al ING ;)
Daarom denk ik dat ze het in batches toevoegen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2019 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
PhilipsFan schreef op maandag 24 juni 2019 @ 01:42:
Wat zou je dan moeten doen? Met je hele kar vol boodschappen alles weer gaan terugleggen in de juiste vakken?
Omdat je de vraag aan mij stelde:
Je verlies nemen en dus betalen wat de kassa aangeeft. Kun je dat niet dan zul je ofwel de boodschappen moeten wegleggen ofwel een beroep moeten doen op empathie van de caissière. Voor weglopen is net zoveel lef nodig als voor deze laatste 2 punten. Voor weglopen kunnen ze de beveiliging/politie inschakelen, voor die andere 2 niet...

Afgezien daarvan is het ook bijzonder hypocriet om te vallen over de bonuskaart van de AH wanneer je Apple Pay gebruikt bij de enige bank in Nederland die dat ondersteund. Die bank is namelijk wel diverse malen in het nieuws gekomen met plannen om de data die ze hebben te verkopen aan derden, te gebruiken voor het aanbieden van hun eigen services of derden hiertoe toegang te geven. Ik snap dan ook heel goed dat er mensen zijn die gewoon bij hun bank blijven zitten en afwachten tot die Apple Pay gaan bieden. Zeker bij de kleine bedragen heb je met Apple Pay vrijwel geen meerwaarde boven contactloos betalen.

Let wel, omdat mensen naar ING switchen voor Apple Pay betekent dat niet per definitie dat ze van die praktijken op de hoogte zijn of dat ze dat niet erg vinden. Het kan ook als naïef worden gezien om te denken dat het gras in deze groener is bij de andere banken (m.a.w. men heeft een dermate groot wantrouwen in het bankwezen dat ze verwachten dat iedere bank er met de pet naar gooit en het dus ook niet meer uitmaakt welke je kiest).
Mel33 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:14:
Apple pay toch wel irri met dat onbeslist, hoop niet dat dat ooit gevolgen heeft als je noem maar een voorbeeld, je reiskosten claimt
Dan vragen ze om de originele facturen of bankafschrift. Het Apple Pay overzicht is geen van beiden dus die status die Apple Pay daar aangeeft boeit hier niet.
Xilantof schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:47:
Gister voor het eerst gehad dat Apple Pay via m'n Apple Watch niet wilde...
Heb ik ook eens gehad, iPhone deed het prima. Geen idee waarom maar Watch en terminal wilden elkaar op geen enkele wijze zien.

Laatst ook gehad dat ik de melding kreeg dat mijn kaart niet gereed was en het over enkele minuten maar opnieuw moest proberen. Sja, dan kun je niet anders dan naar een ander betaalmiddel switchen. Betaalpas meenemen is misschien toch niet zo'n heel slecht idee. Of gewoon contant gezien de KPN storingen...
JackSparrow schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 00:09:
Eh..bij onze AH kun je die gewoon scannen met de zelfscan app (of de scanner) zodra de bon eruit gegooit wordt...
Houdt er rekening mee dat supermarkten ook vaak een franchise formule hebben en dit soort zaken dus niet overal exact hetzelfde werkt.
Of er is gewoonweg geen exclusiviteit. Er is namelijk noch een bevestiging noch een ontkenning van een exclusiviteitsdeal en daarmee dus ook geen informatie over duur van zo'n deal. Zolang er geen duidelijkheid is, behoort "geen exclusiviteit" gewoon tot de mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Travelan
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:52:
Ik heb bij de kantine op werk en de McDonalds kunnen betalen met Apple Pay via N26 MasterCard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ppl schreef op Tuesday 25 June 2019 @ 20:21:
[...]

[...]

Houdt er rekening mee dat supermarkten ook vaak een franchise formule hebben en dit soort zaken dus niet overal exact hetzelfde werkt.

[...]
Klopt, die bij ons is er zo een ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:24

WTM

Hier ook N26 MasterCard aan de praat. MickeyD gescoord ;-) wel cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:30
Heb je de fysieke pas nodig om N26 aan je Wallet toe te voegen? Ik heb deze namelijk ooit eens weggegooid geloof ik tijdens een verhuizing, aangezien ik N26 toch niet actief gebruikte. Ik kan namelijk nog wel gewoon in de app inloggen, maar daar zie ik tot op heden nog geen optie om Apple Pay in te stellen.

Via de Wallet heb ik vooralsnog ook enkel ING beschikbaar en kan ik wel een andere pas invoeren maar dan moet ik óf een foto maken van de pas of het pasnummer handmatig invoeren. Maar die heb ik niet meer. :+

Hoe hebben jullie de pas uiteindelijk toegevoegd? Of moet ik even wachten tot ik de in de 'wave' zit en de functie rechtstreeks vanuit de N26 app beschikbaar komt?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:17

DoctorV64

Cosmopoliet

Gisteren mijn N26 mastercard toegevoegd aan mijn wallet. Net een popup van N26 dat hij niet meer gekoppeld is aan Apple pay. Was misschien too good to be true.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:19
N26 heeft passen inderdaad uitgeschakeld. Het ging dus om een fout. Helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:24

WTM

Hier ook. Wel 1x kunnen gebruiken 🤪😔. Was geen fout. Zeker omdat ING geklaagd heeft? Want waarom zou Bunq de alternatieve route dan die fout handhaven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:19
WTM schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:22:
Hier ook. Wel 1x kunnen gebruiken 🤪😔. Was geen fout. Zeker omdat ING geklaagd heeft? Want waarom zou Bunq de alternatieve route dan die fout handhaven?
Bij bunq zijn het buitenlandse passen die je via die omweg krijgt. Dat is in principe hetzelfde als wanneer je in Duitsland een rekening zou openen en een Duitse pas aan Apple Pay toevoegt. Bij bunq gaat het alleen wat makkelijker omdat het een online bank is. In het geval van N26 ging het om Nederlandse passen en dat mag waarschijnlijk (nog) niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Travelan
Vanmorgen is bij mij de N26 kaart door Apple ontkoppeld (niet door N26 zelf, zo blijkt). Opnieuw toevoegen geeft een melding dat in Nederland alleen Maestro kaarten van ING worden ondersteund. Ik ben bang dat we teveel lawaai hebben gemaakt hier :-)
Dat doet bij mij wel vermoeden dat er een exclusiviteits-deal gaande is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
Travelan schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:45:
Vanmorgen is bij mij de N26 kaart door Apple ontkoppeld (niet door N26 zelf, zo blijkt). Opnieuw toevoegen geeft een melding dat in Nederland alleen Maestro kaarten van ING worden ondersteund. Ik ben bang dat we teveel lawaai hebben gemaakt hier :-)
Dat doet bij mij wel vermoeden dat er een exclusiviteits-deal gaande is.
Waaruit blijkt dat Apple dit heeft gedaan en niet N26 dan?

Daarnaast was het toch al lang duidelijk dat ING een exclusiviteitsdeal had? Ik het interview met iCulture zeggen ze het volgende:
ING is in Nederland een exclusieve partner. Is er een termijn afgesproken hoe lang dat duurt?

Wij zijn blij dat we op dit moment de enige zijn die dit mogen aanbieden, maar ik kan er verder niet op ingaan wat de inhoud is, onder welke voorwaarden of hoe lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
Hemmik schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:15:
[...]

Waaruit blijkt dat Apple dit heeft gedaan en niet N26 dan?
Het bericht van ontkoppeling is gekomen vanuit de wallet, en vanuit N26 kreeg ik daarna een errormessage. Ik heb met N26 support gecheckt wat er is gebeurd en zij kunnen uitsluiten dat het vanuit hun kant is gebeurd. Ga er vanuit dat ze de waarheid zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N26 Apple pay suppirt is wel vandaag in 11 landen erbij gekomen. Waaronder Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Travelan schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:19:
[...]

Het bericht van ontkoppeling is gekomen vanuit de wallet, en vanuit N26 kreeg ik daarna een errormessage. Ik heb met N26 support gecheckt wat er is gebeurd en zij kunnen uitsluiten dat het vanuit hun kant is gebeurd. Ga er vanuit dat ze de waarheid zeggen.
Wallet geeft een melding als de kaart wordt geblokkeerd. Dat is normaliter de bank... Heel misschien is het Apple wel, omdat regiocode NL wordt gebruikt op je passen zei je? En dat kan niet want enkel ING kan regiocode NL AP-enablen. Immers werken die van bunq van buiten NL ook al maanden probleemloos, dus dat zou de enige verklaring zijn als Apple het gedaan heeft ipv N26. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Travelan
WhatsappHack schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:39:
[...]

Wallet geeft een melding als de kaart wordt geblokkeerd. Dat is normaliter de bank... Heel misschien is het Apple wel, omdat regiocode NL wordt gebruikt op je passen zei je? En dat kan niet want enkel ING kan regiocode NL AP-enablen. Immers werken die van bunq van buiten NL ook al maanden probleemloos, dus dat zou de enige verklaring zijn als Apple het gedaan heeft ipv N26. :)
Exact, dat is de verklaring vanuit N26 ook. Daarnaast is de melding van de wallet veranderd t.o.v. een tijdje terug, dat nu enkel Maestro i.c.m. ING wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

Verkeerd topic

[ Voor 93% gewijzigd door Woopdedooo op 26-06-2019 10:59 ]

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fylax
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-11-2024
Zou iemand mij nog eens kunnen uitleggen (of een linkje sturen) hoe het ook alweer zat dat Apple Pay ervoor zorgt dat je eigen rekeningnummer niet getoond wordt en je dus niet te volgen bent, ofzo?

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Fylax schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:00:
Zou iemand mij nog eens kunnen uitleggen (of een linkje sturen) hoe het ook alweer zat dat Apple Pay ervoor zorgt dat je eigen rekeningnummer niet getoond wordt en je dus niet te volgen bent, ofzo?
Google "Apple Pay Privacy", luie donder. ;)
https://support.apple.com/nl-nl/HT203027

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Nu online
Al een paar keer Apple Pay gebruikt bij zelfscankassa's dus nog niet echt opmerkelijke reacties gehad.
Maar de mevrouw bij de catering zei gisteren:
Oh je gaat met je klokkie betalen? Wonderkind.

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:25
JackSparrow schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 23:20:
[...]

Dit ligt onderhand bij de Betaalvereniging en die lieten mij (toevallig) vandaag weten dat ze een onderzoek gestart zijn. Laten hoor ik meer. Misschien ook even de klantenservice van Total gaan bellen, want die gaven namelijk aan nu aan het testen te zijn en vanaf november gaan ze het ondersteunen.....

Dit is het standaard verhaal wat je van Total terug krijgt (al meer dan een maand of 7)

[...]

Vreemd, ze gaan het op Europees vlak uitrollen...volgens de Apple Pay pagina's in Duitsland en Frankrijk zijn ze 'supported' shops...maar in NL werkt het niet...

[...]

Gewoon even allemaal je beklag doen bij de afdeling Retail Customer Care. Dat kan via een formulier op de website (http://www.total.nl/total-in-nederland/contact.html), of via het algemene nummer :9 : 070 - 318 0480

Via het formulier krijg je dus na een paar dagen bovengenoemde reactie terug...
Volgens de Total is hun systeem geüpdatet en werkt Apple Pay nu.
https://twitter.com/TOTALnl/status/1143870887613095941

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pino112 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:50:
[...]

Mooi. Wel jammer dat franchisenemers weer zelf kunnen beslissen wat ze doen en het dus uit kunnen laten staan. :+ Als het onder een merk valt verwacht je toch bepaalde zaken standaard zijn. Afijn, ik tank altijd onbemand bij BP dus heb er sowieso geen hol aan - maar toch. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
En ook jammer dat iedereen zo kut reageert op Twitter "ja maar jullie zeiden" etc. etc.
Total heeft er blijkbaar werk van gemaakt, en nu werkt het.

Als ik het artikel bekijk hebben ze de de firmware op de POSen geupgrade zodat ze https://support.apple.com/nl-nl/HT202527 ondersteunen, waardoor het nu werkt.

[ Voor 35% gewijzigd door Vinnienerd op 26-06-2019 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Hemmik schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:15:
Daarnaast was het toch al lang duidelijk dat ING een exclusiviteitsdeal had? Ik het interview met iCulture zeggen ze het volgende:

[...]
Lees vooral ook even wat er na jouw vetgedrukte stukje staat ;) Op moment van het interview waren ze inderdaad de enige die Apple Pay mocht aanbieden en daar is ook alles mee gezegd. Zoals gezegd doen ze er schimmig over: er is geen bevestiging maar ook geen ontkenning.

Een exclusiviteitsdeal met een duur van 2 weken behoort net zo hard tot de mogelijkheden als een exclusiviteitsdeal van 3 maanden. Idem voor de situatie waarbij ING simpelweg de enige is die er met Apple uit is gekomen en dus als enige Apple Pay kan/mag aanbieden. Apple Pay vereist nog steeds dat zowel Apple als de bank akkoord gaan.
WhatsappHack schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:13:
Mooi. Wel jammer dat franchisenemers weer zelf kunnen beslissen wat ze doen en het dus uit kunnen laten staan. :+ Als het onder een merk valt verwacht je toch bepaalde zaken standaard zijn.
En als frinachisenemer verwacht je dat je nog een beetje dingen zelf kunt bepalen, je neemt niet voor niets een franchise formule af. Dat zorgt dan ook vaak voor dit soort gekke dingen. Bij de AH is het net zo.

@Vinnienerd, op iculture.nl staat een heel artikel over die update van Total met wat meer achtergrond info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13

Bruzski

watte ??

WhatsappHack schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:13:
[...]

Afijn, ik tank altijd onbemand bij BP dus heb er sowieso geen hol aan - maar toch. :P
vanmiddag langgewenst bij Total Alkmaar, helaas werkte het nog steeds niet, meisje achter de kassa kon mij er ook niet verder mee helpen. :/

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:01

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

[...]

Op deze site kun je de banken goed vergelijken:
https://www.pinneninhetbuitenland.nl/banken/

Laat alleen nu net bunq nog niet geupdated zijn. 1,5% koersopslag was dus vóór de invoering van ZeroFX. Nu betaal je dus inderdaad 0% dus de bunq tarieven kloppen niet. Maar je kan wel mooi zien wat andere banken rekenen. Bank die hierbij het meest in de buurt komt is ASN met 15 cent per betaaltransactie of €2,25 per geldopname. Bij bunq is dit dus letter lijk 0 in beide gevallen. Hier bespaar je dus wel degelijk goed geld op.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Pino112 schreef op Wednesday 26 June 2019 @ 16:50:
[...]

Nice!! Wel mooi dat iCulture het stuk gepubliceerd heeft....en wel 'toevallig' dat het net toevallig vanacht is aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

FirePuma142 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 06:54:
[...]

bunq gaat daar zeker niet lichtjes mee om, voor de incassant is het nog steeds een incasso van de oorspronkelijke rekening, heb dit zelf tijdje terug getest omdat ik me ook afvroeg hoe het werkt, heb vanuit m’n e-commerce suite een incasso naar mijn eigen bunq-rekening gestuurd, en die geaccepteerd met een ander bunq rekening nummer, op de zakelijk rek bij de andere bank (waar de incasso op binnenkomt) was niet te zien dat dit vanaf rekening B ipv A kwam, dus zoals @JackSparrow al aangaf, dit is dus puur een vernuftigheid van bunq, ik gok dat er gewoon te alle tijden geïncasseerd blijft worden van de oorspronkelijke iban maar dat bunq dit onderwater, zonder dat het voor jouw als gebruiker extra transacties/regels oplevert in je boekhoud-sw, de betaling bij acceptatie vanaf andere rekening intern overboekt naar je incasso-iban en dan doorstuurt naar incassant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJvG13
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-05 10:12
Valt me nog mee 1,1% bij de ING. Maar goed in bv de VS is een betaalpas haast niet te gebruiken. Dan heb je wel een creditcard nodig. Daar vraagt ING 2% koersopslag voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

DaveFlash schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 23:17:
[...]

bunq gaat daar zeker niet lichtjes mee om, voor de incassant is het nog steeds een incasso van de oorspronkelijke rekening, heb dit zelf tijdje terug getest omdat ik me ook afvroeg hoe het werkt, heb vanuit m’n e-commerce suite een incasso naar mijn eigen bunq-rekening gestuurd, en die geaccepteerd met een ander bunq rekening nummer, op de zakelijk rek bij de andere bank (waar de incasso op binnenkomt) was niet te zien dat dit vanaf rekening B ipv A kwam, dus zoals @JackSparrow al aangaf, dit is dus puur een vernuftigheid van bunq, ik gok dat er gewoon te alle tijden geïncasseerd blijft worden van de oorspronkelijke iban maar dat bunq dit onderwater, zonder dat het voor jouw als gebruiker extra transacties/regels oplevert in je boekhoud-sw, de betaling bij acceptatie vanaf andere rekening intern overboekt naar je incasso-iban en dan doorstuurt naar incassant.
Dat is inderdaad één van de opties. Het nadeel daar van is, is dat deze onder water transacties dan wel impact hebben op je boeksaldo, valutasaldo en opgebouwde rente. Buiten dat, als bank niet transparant wel transacties boeken maar niet tonen, is echt een no go. Naar de incassant een andere boeking communiceren dan er daadwerkelijk heeft plaatsgevonden is ook een no go. Eenzijdig een incassoovereenkomst aanpassen is ook een no go.

Het is nog interessanter omdat dit soort betalingsverkeer altijd een bank in en uit gaat via een in-uitstroomrekening. Er zitten flink wat boekhoudkundige haken en ogen aan om dit netjes te doen, en "onder water" is per definitie niet netjes. Ik heb bij aardig wat banken in binnen- en buitenland gewerkt en ik ken SEPA-betalingsverkeer en bijbehorende boekhoudkundige verplichtingen als mijn broekzak. En hoe bunq dit doet lijkt echt helemaal nergens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MrJvG13 schreef op Thursday 27 June 2019 @ 08:57:
[...]

Valt me nog mee 1,1% bij de ING. Maar goed in bv de VS is een betaalpas haast niet te gebruiken. Dan heb je wel een creditcard nodig. Daar vraagt ING 2% koersopslag voor.
De ING betaalpas kun je vaak niet gebruiken, maar je kunt ook gewoon met een mastercard (of VISA) debitcard betalen in de VS hoor...nergens voor nodig om een creditcard te hebben. Nouja, voor hotels of autohuur (ivm borg enzo) is het lastig (en soms zelfs verplicht) om zonder cc te werken. Maar goed, dat kan ook gewoon met Apple Pay (via N25, Revolut, bunq, etc), maar helaas (nog) niet met ING.
FirePuma142 schreef op Thursday 27 June 2019 @ 09:23:
[...]

Ik heb bij aardig wat banken in binnen- en buitenland gewerkt en ik ken SEPA-betalingsverkeer en bijbehorende boekhoudkundige verplichtingen als mijn broekzak. En hoe bunq dit doet lijkt echt helemaal nergens op.
Jij hebt bij bunq gewerkt, of weet hoe dat daar allemaal exact gaat, of doe je dat puur op basis van aannames?

[ Voor 24% gewijzigd door TheVMaster op 27-06-2019 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

JackSparrow schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:29:

[...]

Jij hebt bij bunq gewerkt, of weet hoe dat daar allemaal exact gaat, of doe je dat puur op basis van aannames?
Ik zie hier al genoeg informatie om die uitspraak te doen, kun je nagaan hoe erg het is. En nee, bunq niet, wel nagenoeg elke andere ter zake doende bank in NL. Maar ook in/voor GB, DE, CZ, AUS, AU.

Het is vrij simpel: bunq communiceert een boeking terug aan de incassant die nooit zichtbaar heeft plaatsgevonden. Dat is red alert.

[ Voor 26% gewijzigd door FirePuma142 op 27-06-2019 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
JackSparrow schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:29:
Nope, hij leest gewoon jullie posts waarin de hele zaak wordt uitgelegd. Een van de uitleggers heeft het nota bene zelf getest. Merkwaardige vraag die je hier stelt.

De vraag die ik echter heb: in hoeverre heeft dit allemaal te maken met Apple Pay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ppl schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 19:26:
[...]

Nope, hij leest gewoon jullie posts waarin de hele zaak wordt uitgelegd. Een van de uitleggers heeft het nota bene zelf getest. Merkwaardige vraag die je hier stelt.

De vraag die ik echter heb: in hoeverre heeft dit allemaal te maken met Apple Pay?
Niets, maar het maakt het niet minder interessant.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:12
Modbreak:Graag weer ontopic over Apple Pay.

Dit topic gaat niet over Bunq. Daarvoor is een al topic: Discussie over & Ervaringen met bunq.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

iemand nog plekken (mag zowel over online als offline plekken gaan) te melden waar wel Apple Pay geaccepteerd werdt/word maar waarbij Maestro niet ging?

ik bijv. bij Etsy, die doet wel Apple Pay op de site, maar pakt mijn de van bunq geschikte Maestro’s niet, is er een ING’er onder ons die dit kan bevestigen? (ik betaalde uiteindelijk met de bunq MasterCard via Apple Pay)

[ Voor 11% gewijzigd door DaveFlash op 28-06-2019 13:53 . Reden: spelling + capitalizatie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:12
Gisteravond bij Muse in De Goffert betaald bij de merchandise en bij de tokens. Grappig om te zien hoeveel mensen dan nog raar staan te kijken wat je aan het doen bent en dat er ineens staat dat je betaald hebt.

Wat ik nog wel lastig vind is om je watch goed voor de terminal te houden. Je moet soms best flink je arm draaien om hem er goed voor te hebben. Maar goed, het werkt super en ik merk dat ik eigenlijk geen pinpas meer mee neem.

Nu nog wachten op ING dat je ook gemachtigde passen kunt toevoegen. Wij hebben elk een rekening (mijn partner en ik) waarover we van ieder gemachtigd zijn. Omdat we de ene rekening gebruiken voor de boodschappen en de andere voor de vaste lasten zou ik graag die pas willen gebruiken voor de boodschappen maar die is dus van m'n partner en die kan ik dus niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimwu801
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-07-2024
Sinds het begin van Apple Pay (ING) in NL heb ik Apple watch gebruikt voor betalingen.
Sinds kort dacht ik waarom niet met mijn iPhone x ? Echter lukt het me niet om betalingen te doen :( Als ik mijn iPhone bij de therminal houd gebeurt er niks. Ik heb dubbel klik aan uit knop gedaan en face id was goedgekeurd. De ING pas is goed gekeurd voor autorisatie en in de ING app staat AP actief voor phone dus daar ligt het niet aan.

Ik heb de volgende geprobeerd maar tevergeefs.

Opnieuw starten vd phone.
Kaart verwijderen en opnieuw toevoegen.

Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@jimwu801 Druk kort op de volume omhoog-knop.
Druk daarna snel kort op de volume omlaag-knop.
Hou daarna de zijknop ingedrukt, ook nadat het afsluitscherm in beeld is, net zolang totdat je het Apple-logo in beeld ziet.

Of
App updaten of opnieuw installeren
Alles wel op NL staan?

[ Voor 6% gewijzigd door Mel33 op 28-06-2019 14:54 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimwu801
@Mel33 ik heb zojuist de beide methoden uitgevoerd, helaas werkt het nog steeds niet:(
Tevens alles staat al op NL

Nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@jimwu801 ING App verwijderen en opnieuw instellen
Alles wel up to date?
Heb je een hoesje met lood erin?

[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 28-06-2019 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimwu801
@Mel33 ja heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd etc. Alles is up to date zowel iOS en de ING app.
Ik gebruik een plastic transparant hoesje maar heb ook geprobeerd zonder hoesje AP te gebruiken dus daar ligt het niet aan.

Ik ben bang dat het aan de hardware ligt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
ik moet bij mijn x de bovenkant van de telefoon bij de terminal houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimwu801
Ik heb alle hoeken en kanten, onder en boven geprobeerd maar tevergeefs...:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
@jimwu801 De pas komt wel naar boven als je 2 x power drukt (je kan dat trager zetten)

Heb je wel een van deze rekeningen bij ING
Nederlandse ING particuliere betaalrekening
Nederlandse ING particuliere en/of-rekening

[ Voor 9% gewijzigd door Mel33 op 28-06-2019 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimwu801
@Mel33 bij mijn Apple watch kan ik AP wel gebruiken, maar Mn iPhone x niet. De kaart is geautoriseerd alles lijkt wel goed ingesteld.
Na dubbel klik komt mijn ING kaart te voor schijn en vraag naar face id. Echter gebeurd er niks als ik de phone bij de therminal houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@jimwu801 Het kan een configuratie fout zijn
Misschien een backup maken en dan eens je iOS herstellen wissen enz
Desnoods dfu helemaal je iOS opnieuw flashen (installeren)
Dan weer eens kijken of het idd de hardware is en de NFC misschien het probleem is.

Tja meer zou ik zo niet weten
Maar ik zou dat doen voordat ik hem wegbreng evt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeXTcube
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-03 23:55
Heeft iemand anders dat ook gehad?

Vandaag de ING app geüpdatet naar versie 3.35.0 en toen waren alle bankpassen verdwenen uit mijn wallet.

Ik kwam er achter toen ik bij de kassa stond.

???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:10
NeXTcube schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:04:
Heeft iemand anders dat ook gehad?

Vandaag de ING app geüpdatet naar versie 3.35.0 en toen waren alle bankpassen verdwenen uit mijn wallet.

Ik kwam er achter toen ik bij de kassa stond.

???
Geen last van gehad. Had die update 2 dagen geleden al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Die is hier 2 dagen geleden geïnstalleerd, nergens last van gehad (iPhone SE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@NeXTcube moest je ze zelf weer toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeXTcube
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-03 23:55
Mel33 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:28:
@NeXTcube moest je ze zelf weer toevoegen?
Ja, ik opende de app en kreeg de melding of ik gebruik wilde maken van Apple Pay en zo kon ik weer mijn kaart toevoegen voor de 2de keer.

Vreemd......
Pagina: 1 ... 43 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.