Omdat je de vraag aan mij stelde:
Je verlies nemen en dus betalen wat de kassa aangeeft. Kun je dat niet dan zul je ofwel de boodschappen moeten wegleggen ofwel een beroep moeten doen op empathie van de caissière. Voor weglopen is net zoveel lef nodig als voor deze laatste 2 punten. Voor weglopen kunnen ze de beveiliging/politie inschakelen, voor die andere 2 niet...
Afgezien daarvan is het ook bijzonder hypocriet om te vallen over de bonuskaart van de AH wanneer je Apple Pay gebruikt bij de enige bank in Nederland die dat ondersteund. Die bank is namelijk wel diverse malen in het nieuws gekomen met plannen om de data die ze hebben te verkopen aan derden, te gebruiken voor het aanbieden van hun eigen services of derden hiertoe toegang te geven. Ik snap dan ook heel goed dat er mensen zijn die gewoon bij hun bank blijven zitten en afwachten tot die Apple Pay gaan bieden. Zeker bij de kleine bedragen heb je met Apple Pay vrijwel geen meerwaarde boven contactloos betalen.
Let wel, omdat mensen naar ING switchen voor Apple Pay betekent dat niet per definitie dat ze van die praktijken op de hoogte zijn of dat ze dat niet erg vinden. Het kan ook als naïef worden gezien om te denken dat het gras in deze groener is bij de andere banken (m.a.w. men heeft een dermate groot wantrouwen in het bankwezen dat ze verwachten dat iedere bank er met de pet naar gooit en het dus ook niet meer uitmaakt welke je kiest).
Dan vragen ze om de originele facturen of bankafschrift. Het Apple Pay overzicht is geen van beiden dus die status die Apple Pay daar aangeeft boeit hier niet.
Heb ik ook eens gehad, iPhone deed het prima. Geen idee waarom maar Watch en terminal wilden elkaar op geen enkele wijze zien.
Laatst ook gehad dat ik de melding kreeg dat mijn kaart niet gereed was en het over enkele minuten maar opnieuw moest proberen. Sja, dan kun je niet anders dan naar een ander betaalmiddel switchen. Betaalpas meenemen is misschien toch niet zo'n heel slecht idee. Of gewoon contant gezien de KPN storingen...
Houdt er rekening mee dat supermarkten ook vaak een franchise formule hebben en dit soort zaken dus niet overal exact hetzelfde werkt.
Of er is gewoonweg geen exclusiviteit. Er is namelijk noch een bevestiging noch een ontkenning van een exclusiviteitsdeal en daarmee dus ook geen informatie over duur van zo'n deal. Zolang er geen duidelijkheid is, behoort "geen exclusiviteit" gewoon tot de mogelijkheden.