Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Is dat bij 1 terminal, bij een specifieke winkel(keten) of heb je dit bij willekeurige terminals?jimwu801 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 14:13:
Sinds het begin van Apple Pay (ING) in NL heb ik Apple watch gebruikt voor betalingen.
Sinds kort dacht ik waarom niet met mijn iPhone x ? Echter lukt het me niet om betalingen te doenAls ik mijn iPhone bij de therminal houd gebeurt er niks.
Lukt t ook niet na 2x snel op aan/uit gedrukt te hebben?jimwu801 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 01:38:
@ppl bij willekeurige terminals. Bij deze terminals lukt het wel gewoon met Apple watch maar iPhone niet.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
iPhone X zei je he? als ik zo je posts lees dan denk ik dat het idd wel eens je NFC kan zijn wat defect is, want een beperkt aantal iPhone 8, 8 Plus en X modellen hebben hier helaas last van (volgens mij is dit ook een bekend probleem, maar pin me daar niet op vast).jimwu801 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 01:38:
@ppl bij willekeurige terminals. Bij deze terminals lukt het wel gewoon met Apple watch maar iPhone niet.
ik stel voor met je iPhone naar een Apple Store te gaan of AASP*, daar duidelijk uitleggen dat je een ING klant bent, want bunq🌈 zal apple wel niet helpen omdat het niet helemaal officieel enzo is, en dat apple pay wel werkt op watch maar nieto p iphone, apple zal dan even testje doen, een vaak kun je snel de winkel weer uit met een vervangende en werkende iphone x met nfc.
Of dus naar een *Apple Authorized Service provider, bijv. Card Services, maar bij hun kan het zijn dat je langer moet wachten op een vervangend toestel. mocht je deze telefoon bij een provider of APR gekocht hebben, dan kun je ook altijd daar langs gaan, maar ook daar kan het langer duren voor je een vervangend toestel hebt. de Apple Stores in Amsterdam, Den Haag & Haarlem hebben voldoende swap-units liggen en dit is dus de snelste optie. Opsturen naar Apple Care kan natuurlijk ook altijd, maar dan moet je dus weer wachten.
Is ook lastig, ik ben dus wat gaan experimenteren met m’n watch en ben er achter gekomen dat bij 90% van de terminals in Nederland het helemaal niet nodig is om je arm uit de kom te doen of je pols in allerlei bochten te wrichten, link of rechts naast scherm houden zonder kantel beweging of wat dan ook werkt bij zowat alle flatbed nfc pin pad’s (zie plaatje, klik voor groter).Ferret schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:54:
(..)
Wat ik nog wel lastig vind is om je watch goed voor de terminal te houden. Je moet soms best flink je arm draaien om hem er goed voor te hebben. Maar goed, het werkt super en ik merk dat ik eigenlijk geen pinpas meer mee neem.
(…)

Bij oa. deze en die van anders fabrikanten, waarbij de nfc antenne direct onder het scherm zit verwerkt heb ik een 99% succes rate met het naast houden van mijn pols, zowel links als rechts, wat het fijnste is afhankelijk van waar die geplaatst is bij de kassa, zonder m’n pols te hoeven draaien, alleen dus met de zijkant van het watch bandje tegen de zijkant van de terminal, zo dat het scherm van je Apple Watch als ook het scherm van de terminal op ongeveer de gelijke hoogte is, dan gaat de betaling door. Gewoon je arm/pold/hand uitsteken dus en done
[ Voor 34% gewijzigd door DaveFlash op 29-06-2019 17:04 . Reden: correctie + toevoegen reactie Ferret ]
Doe ik het dan verkeerd? Ik hou mijn duim op touch id. Is dat niet nodig?Cheesy schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:24:
Duim op TouchID doe ik altijd vantevoren. Je krijgt tijd genoeg om de betaling te doen, de autorisatie blijft gewoon actief.
Niet per se verkeerd, maar als je op het lockscreen 2x op de home button drukt, activeer je zelf Apple Pay en wordt deze niet geactiveerd door de terminal.meesje schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:58:
[...]
Doe ik het dan verkeerd? Ik hou mijn duim op touch id. Is dat niet nodig?
Dit kun je thuis gewoon oefenen
[ Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 29-06-2019 21:29 ]
Twee keer drukken lukt. Thanks.Cheesy schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 21:29:
[...]
Niet per se verkeerd, maar als je op het lockscreen 2x op de home button drukt, activeer je zelf Apple Pay en wordt deze niet geactiveerd door de terminal.
Dit kun je thuis gewoon oefenen
Ze blijken het inderdaad niet te doen.
Op de sepay website wordt nergens duidelijk gesproken over Apple Pay compatibiliteit, of mogelijke updates die nodig zouden zijn.
Probeerde je in dit geval meer dan € 25 af te rekenen?iGadget1962 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 23:18:
Die sepay mobiele pin automaten kom je nog wel eens tegen op terassen.
Ze blijken het inderdaad niet te doen.
Op de sepay website wordt nergens duidelijk gesproken over Apple Pay compatibiliteit, of mogelijke updates die nodig zouden zijn.
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
klein bedrag pinnen magiGadget1962 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 14:33:
Nope, Kleine bedragen onder de €25

Nederland
U moet mogelijk uw pincode invoeren bij aankopen van meer dan EUR 25.
Zelf al twee keer hier over heen gegaan, geen pincode moeten invoeren voor mijn pinpas.
[ Voor 31% gewijzigd door Nicj56 op 01-07-2019 22:33 ]
Heb afgelopen weekend ruim 800,- betaald zonder dat ik een pincode hoefde in te voeren. Ben benieuwd hoe dan wordt bepaald wanneer je wel een code moet invoeren. Ook al vaak boodschappen gedaan bij verschillende supermarkten waar ik ook over de 25 heen ging.Nicj56 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:09:
Haha, Apple zelf zegt:
Nederland
Zelf al twee keer hier over heen gegaan, geen pincode moeten invoeren voor mijn pinpas.
Mogelijk inderdaad. ING heeft bevestigd dat dat niet hoeft.Nicj56 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:09:
Haha, Apple zelf zegt:
Nederland
In sommige landen waar Apple Pay actief is moet er wel een pincode worden ingetoetst.
Laatst 80 en 150 gepind, met m’n horloge, zonder pin of iets dergelijks. Staat de pomp bediende toch aardig raar van te kijken.MrJvG13 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:12:
[...]
Mogelijk inderdaad. ING heeft bevestigd dat dat niet hoeft.
In sommige landen waar Apple Pay actief is moet er wel een pincode worden ingetoetst.
inmiddels werkt Apple Pay prima, nu nog eens met mijn watch proberen..Bruzski schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 22:27:
[...]
vanmiddag langgewenst bij Total Alkmaar, helaas werkte het nog steeds niet, meisje achter de kassa kon mij er ook niet verder mee helpen.
bij de Karwei werd ik zelfs gecorrigeerd door een kassajochie dat ik mijn iPhone niet goed bij de terminal hield.. lol
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Dat zeg ik. Dat het met ING niet nodig is.xoniq schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:39:
[...]
Laatst 80 en 150 gepind, met m’n horloge, zonder pin of iets dergelijks.
Klopt, dat had ik gelezen, was ook meer gedoeld op reacties van andere, dat je een fors bedrag betaald met je horloge. Alsof dat heel eng is ofzo.
Laatst een MacBook Pro gehaald á €1699,- en afgerekend via de watch, ging prima zonder codexoniq schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:36:
[...]
Klopt, dat had ik gelezen, was ook meer gedoeld op reacties van andere, dat je een fors bedrag betaald met je horloge. Alsof dat heel eng is ofzo.
Heerlijk zonder onnodig veel pasjes over straat, en de snelheid bij de automaat. Zou niet meer zonder willen.
Enige wat (nog) niet werkt is retour pinnen kwam ik laatst achter, kon ik weer naar huis en de pinpas opzoeken

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Snel is het inderdaad wel, voordat je het doorhebt staat er al een vinkje
Lijkt sneller te gaan dan met een reguliere pas, maar dat zal wel gevoel zijn.
Gewoon spullen
Heb ik ook wel eens gehad...gewoon nog een keer proberen. Volgens mij vindt de terminal dan dat je hem er niet lang genoeg hebt bijgehouden ofzo...heb het denk ik 1 of 2 keer gehad (in de 100en betalingen die ik heb gedaan).Bever schreef op Wednesday 3 July 2019 @ 09:48:
Ik kreeg laatst op een terrasje bij een betaling wel een vinkje op m'n Apple Watch, maar de betaling op de terminal was mislukt. Is dat normaal bij mislukken van een betaling?
Oke, heb zelf uiteindelijk toch maar met de pinpas betaald om de ober niet te veel te irriteren.JackSparrow schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:50:
[...]
Heb ik ook wel eens gehad...gewoon nog een keer proberen. Volgens mij vindt de terminal dan dat je hem er niet lang genoeg hebt bijgehouden ofzo...heb het denk ik 1 of 2 keer gehad (in de 100en betalingen die ik heb gedaan).
hehe ik probeer het altijd gewoon nog een keer. Vooral als je weet dat het dan wel werkt. Ook met een pinpas gaat het wel eens 'niet goed', omdat sommige terminals gewoon traag zijnBever schreef op Wednesday 3 July 2019 @ 09:51:
[...]
Oke, heb zelf uiteindelijk toch maar met de pinpas betaald om de ober niet te veel te irriteren.
Wel opletten dat het bedrag niet al van je rekening is afschreven, laatst bij de AH zij de telefoon en de terminal een vinkje, maar de kassa niet, de juffrouw wilde dat ik het nog een keer deed, even snel op mijn rekening gekeken en daar was het al afgeschreven. Chef en alles erbij, uiteindelijk geloofde ze dat ik toch echt al heb betaald.JackSparrow schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:57:
[...]
hehe ik probeer het altijd gewoon nog een keer. Vooral als je weet dat het dan wel werkt. Ook met een pinpas gaat het wel eens 'niet goed', omdat sommige terminals gewoon traag zijn
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Dat is sowieso wel verstandig inderdaad.....HereIsTom schreef op Wednesday 3 July 2019 @ 11:34:
[...]
Wel opletten dat het bedrag niet al van je rekening is afschreven, laatst bij de AH zij de telefoon en de terminal een vinkje, maar de kassa niet, de juffrouw wilde dat ik het nog een keer deed, even snel op mijn rekening gekeken en daar was het al afgeschreven. Chef en alles erbij, uiteindelijk geloofde ze dat ik toch echt al heb betaald.
Bunq Italië had toch al Apple Pay ondersteuning?Held348 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:22:
Ik weet niet zeker of het al gezegd is(ben een lange tijd weg geweest) maar ik kan nu mijn bunq kaart die ik via Italië heb gekregen, nu ook activeren zonder de regio te veranderen! Misschien dat bunq volgende week dinsdag 9 juli apple pay ondersteuning bekend maakt?
Gaat lekker snel idd. Maar auw wat een bedrag!Soepie schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:40:
Gister ook gewoon bij de dierenarts een betaling van 1700+ euro gedaan.
Snel is het inderdaad wel, voordat je het doorhebt staat er al een vinkje
Lijkt sneller te gaan dan met een reguliere pas, maar dat zal wel gevoel zijn.
Over een week ga ik naar Ibiza, ik ben van plan mijn horloge te gaan gebruiken bij zwembaden en t strand om te betalen. Dit zodat ik mijn portemonee op de kamer kan laten. Iemand hier ervaring mee?
Off-topic: hoop dat t beter gaat met je (huis)dier!
[ Voor 18% gewijzigd door Alekz87 op 03-07-2019 16:45 ]
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Het toevoegen is geen probleem, maar voor het aanvragen van een pas zul je alsnog de regio- en adreswijzigingen moeten doen.Held348 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:22:
Ik weet niet zeker of het al gezegd is(ben een lange tijd weg geweest) maar ik kan nu mijn bunq kaart die ik via Italië heb gekregen, nu ook activeren zonder de regio te veranderen! Misschien dat bunq volgende week dinsdag 9 juli apple pay ondersteuning bekend maakt?
Overigens moet je tegenwoordig België gebruiken ipv Italië bij t aanvragen van een pas
Kom er net vandaan. Haast overal is het mogelijk om contactloos / Apple Pay te betalen.Alekz87 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:15:
[...]
Gaat lekker snel idd. Maar auw wat een bedrag!
Over een week ga ik naar Ibiza, ik ben van plan mijn horloge te gaan gebruiken bij zwembaden en t strand om te betalen. Dit zodat ik mijn portemonee op de kamer kan laten. Iemand hier ervaring mee?
Off-topic: hoop dat t beter gaat met je (huis)dier!
Restaurants, clubs, terrasjes allemaal geen probleem. Bij Zara sloeg echter het kassa systeem op hol en de drankautomaat op het vliegveld accepteerde geen Apple Pay. Let wel goed op het bedrag, gezien er grotendeels gebruik wordt gemaakt van terminals waar ze het bedrag handmatig intypen. En tipje vraag of het fooi naar het personeel gaat bij pinbetalingen. Doe ik ook hier in NL. Is het voor de grote baas dan geef ik geen fooi via de pin. Komt contant geld zo nu en dan toch nog van pas.
[ Voor 4% gewijzigd door MrJvG13 op 03-07-2019 19:12 ]
Nee op vakantie neem ik het zoveel mogelijk mee.
—————————————————————
Dat is een link verhaalMcLovinB schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:42:
Ook al lijkt het al afgeschreven van je rekening, die wordt uiteindelijk geannuleerd (status: terug betaald) Had ik van de week in een restaurant. Telefoon gaf een vinkje na betaling, pin terminal gaf aan “mislukt”. Dit hadden ze al vaker meegemaakt. De betaling is dan ook echt mislukt, al staat het wel al meteen op je afschrift
Is dit echt zo? Zie je dan bij je bank dat het afgetrokken is? en dan later pas een melding ziet dat het niet doorgaat
Of bedoel je het in de watch of iPhone
Dat zijn geen grappen als dat echt zo is
[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 03-07-2019 22:07 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Dat is toch niet zo raar? Blijkbaar is de reservering blijven hangen maar de transactie is zelf niet voltooid (anders had het pinapparaat wel gezegd dat het gelukt was). Na x dagen komt het bedrag vanzelf weer vrij.Mel33 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:06:
Bij je bank zie je het bedrag gewoon afgeschreven, maar die verdwijnt binnen 30 minuten, alsof het niet gebeurd is (wat dus feitelijk ook zo is)Mel33 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:06:[——————————————————
[...]
Dat is een link verhaal
Is dit echt zo? Zie je dan bij je bank dat het afgetrokken is? en dan later pas een melding ziet dat het niet doorgaat
Op je telefoon in je wallet blijft het bedrag staan maar dan met de vermelding “terugbetaald”. Wordt dus eigenlijk geannuleerd omdat de pin terminal geen akkoord gaf. Gebeurt ook zo met contactloos betalen met pas gaven ze aan.
Ik geloofde het eerst niet en liet het ze zien. Na hun verhaal toch maar een 2e keer betaald (wat wel lukte) maar voor de zekerheid wel even hun verhaal op de bon er bij laten zetten voor als het toch niet zou kloppen zodat ik terug zou kunnen om verhaal te halen.
Maar was dus niet nodig, was binnen 5 minuten terug betaald
[ Voor 3% gewijzigd door McLovinB op 03-07-2019 23:21 ]
Dat kan vaker voorkomen, veel grotere bedrijven met pinautomaten, vooral de grotere ketens, zullen dit soort dingen vaker tegenkomen. Er kan sporadisch een hick-up op de lijn zitten, je bank heeft de transactie verwerkt, de payment provider niet. Zelfde dag wordt de transactie dan ook tegengeboekt bij je bank.Mel33 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:06:
Dat is een link verhaal
(bron: eigen winkels)
Zucht...
Ja dat had ik wat weken geleden ook gepost idd. Des al niet te min wel handigHeld348 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:22:
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
Is er inmiddels al wat bekend hierover?
Maar serieus, langskomen op een ING kantoor om een rekening te openen ? Wat is dit voor ouderwets gedoe ?
Voorlopig zegt ING nog steeds 'wordt verwacht', dat zal vast nog wel even duren ben ik bang.Verwijderd schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 06:55:
Ik had gehoopt dat intussen ING wel ondersteuning had toegevoegd voor creditcards.
Is er inmiddels al wat bekend hierover?
Speciaal overstappen voor Apple Pay, ik weet het niet. Het is wel handig, maar de betaalmethoden in Nederland zijn zo uitgebreid dat het zeker geen must is. Nu zijn er wel een hoop voordelen, zo is het wel veiliger omdat je altijd een 'pincode' moet invullen door je identiteit te bevestigen.sverzijl schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 07:10:
Zit zelf zowel zakelijk als prive bij Rabobank, maar dacht ik open er wel even een ING rekening bij omdat ik Apple Pay toch ook wel wil gebruiken (bij Rabo zal dit nog wel 'even' gaan duren).
Maar serieus, langskomen op een ING kantoor om een rekening te openen ? Wat is dit voor ouderwets gedoe ?(ja, als je een Android smartphone hebt kan het wel, maar die heb ik nu juist niet)
Nog meer Apple Pay voordelen: https://www.appletips.nl/voordelen-apple-pay/
En raar dat je met een spyware/oude non secure Android devices wel een rekening kan openen😩
[ Voor 24% gewijzigd door Samplex op 04-07-2019 11:45 ]
Niet toevallig ergens een Android toestel met NFC?sverzijl schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:13:
Niet overstappen, gewoon een rekening erbij. Maar als ik er vrij voor moet nemen om naar een ING kantoor te gaan voor simpelweg het openen van een rekening, laat dan maar.
Die NFC kan de chip in je ID kaart lezen en hoef je dus niet langs kantoor.
Heb mijn ING rekening met het Android toestel van de vrouw geopend, daarna de app op m'n iPhone gezet, geactiveerd via het Android toestel, en vervolgens de app weer van haar toestel afgegeooid.
Binnen 5 minuten was de rekening geopend en kon ik Apple Payen
Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi
Echt? Ik neem zo min mogelijk mee over straat. Laat idd niet alles liggen, mijn vriendin neemt haar eigen pas mee. Worden we op straat overvallen, dan hebben we de spullen in t hotel nog. Wordt m’n kamer leeggeroofd door housekeeping, dan hebben we de spullen in onze zakken nog. Mocht beide gebeuren...dan ga ik direct een staatslot kopenMel33 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:06:
@Alekz87 geld/pas(poort) op je kamer laten liggen, ben er zelf geen voorstander van. Er zijn kluizen maar dan nog, stel je mag er niet meer in om wat voor reden.
Nee op vakantie neem ik het zoveel mogelijk mee.
—————————————————————
[...]
Dat is een link verhaal
[ Voor 5% gewijzigd door Alekz87 op 04-07-2019 10:56 ]
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Nee helaas, alleen maar Apple spul hier. Maar zo kan het dus wel, goed om te weten.QempZoR schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:46:
[...]
Niet toevallig ergens een Android toestel met NFC?
Heb mijn ING rekening met het Android toestel van de vrouw geopend, daarna de app op m'n iPhone gezet, geactiveerd via het Android toestel, en vervolgens de app weer van haar toestel afgegeooid.
Top tip! direct gedaan en binnen 15 minuten gebruik kunnen maken van Apple Pay!QempZoR schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:46:
[...]
Niet toevallig ergens een Android toestel met NFC?
Gewoon even naar binnen lopen, heb ik ook gedaan en alles was zo geregeld...sverzijl schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:13:
Niet overstappen, gewoon een rekening erbij. Maar als ik er vrij voor moet nemen om naar een ING kantoor te gaan voor simpelweg het openen van een rekening, laat dan maar.
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Ik wordt echt gek van al dat gepingel dat ik een kopje koffie op de hoek heb gekocht, een stuk kaas, een brood, etc etc. WHO CARES. Alle transacties lopen in je berichtencentrum. Oké, dat kan je uitzetten, maar... Wat ik wel graag hoor is wanneer het saldo onder de 200 Euro komt, of wanneer er meer dan 200 Euro wordt af-/bijgeschreven. Ik heb er best al mee zitten spelen maar ik krijg het niet voor elkaar.
Je ontkomt volgens mij niet aan de transactiemeldingen en dat is behoorlijk waardeloos. Laat ze dat aggregeren: op tijdstip X één melding per dag. Van alle transacties van die dag, klik je daarop dan krijg je een overzicht van alle transacties van die dag. Want wie zit nu te wachten op al die transactiemeldingen?
Hopelijk zie ik iets over het hoofd, ik hoor het graag!

Heb deze uitgezet, werd er gek van sinds Apple Pay.
Je kunt meldingen over transacties gewoon uitschakelen in Instellingen -> Wallet & Apple Pay -> ING pas. Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met meldingen over laag saldo. Die informatie heeft Apple Pay niet. Apple Pay kan alleen meldingen geven over transacties die je daarmee gedaan hebt. Voor andere meldingen zul je bij je bank app moeten zijn.Grin schreef op zondag 7 juli 2019 @ 17:36:
Nee, specifiek de transactiemeldingen. Daar wordt ik echt niet goed van. Maar ik wil nog wel belangrijke meldingen kunnen ontvangen; laag saldo, meer dan 200 af-/bijgeschreven, etc.
Dan zet je de notificaties toch lekker uit. Punt. Wat een groot probleem zeg!Grin schreef op zondag 7 juli 2019 @ 15:38:
Vraagje over Apple Pay: hoe doen jullie de notificaties?
Ik wordt echt gek van al dat gepingel dat ik een kopje koffie op de hoek heb gekocht, een stuk kaas, een brood, etc etc. WHO CARES. Alle transacties lopen in je berichtencentrum. Oké, dat kan je uitzetten, maar... Wat ik wel graag hoor is wanneer het saldo onder de 200 Euro komt, of wanneer er meer dan 200 Euro wordt af-/bijgeschreven. Ik heb er best al mee zitten spelen maar ik krijg het niet voor elkaar.
Je ontkomt volgens mij niet aan de transactiemeldingen en dat is behoorlijk waardeloos. Laat ze dat aggregeren: op tijdstip X één melding per dag. Van alle transacties van die dag, klik je daarop dan krijg je een overzicht van alle transacties van die dag. Want wie zit nu te wachten op al die transactiemeldingen?
@meesje alsof ik de enige ben die het hier over 'first world problems' heeft. Ach waarom reageer ik in vredesnaam hierop...
Voor wat jij wil moet je bij je bank melden. Apple Pay zorgt alleen voor de transactie. Het is puur een vervanging van je pas.Grin schreef op zondag 7 juli 2019 @ 18:53:
Kijk dat zocht ik, thanks!
@meesje alsof ik de enige ben die het hier over 'first world problems' heeft. Ach waarom reageer ik in vredesnaam hierop...
Alleen positieve ervaringen melden hè, we hebben het eindelijkGrin schreef op zondag 7 juli 2019 @ 18:53:
Kijk dat zocht ik, thanks!

En dit zocht je niet?
Daarvoor moet je echt bij je bank wezen.Grin schreef op zondag 7 juli 2019 @ 17:36:
Maar ik wil nog wel belangrijke meldingen kunnen ontvangen; laag saldo, meer dan 200 af-/bijgeschreven, etc.
[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 07-07-2019 19:40 ]
Volgende keer graag duidelijker verwoorden. Je geeft aan dat je daar wel graag meldingen over wil ontvangen en doet zo voorkomen alsof Apple Pay dat wel doet. Dan moet je bij je bank aankloppen.Grin schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:45:
'Nee' is het antwoord op jouw post. Na de komma komt hetgeen ik wél zocht.
[ Voor 35% gewijzigd door meesje op 07-07-2019 19:59 ]
Ik heb dit afgelopen maandag geprobeerd, maar daar zeiden ze dat het nieuwe policy was om dit alleen nog maar op afspraak te doen. Na wat aandringen (ING servicepunt lukte niet want rekening openen zou 30min duren en vrouw was alleen) werd er wel een uitzondering gemaakt door iemand die 10min tijd had.Toppe schreef op zondag 7 juli 2019 @ 09:33:
[...]
Gewoon even naar binnen lopen, heb ik ook gedaan en alles was zo geregeld...
Het werd duidelijk gemaakt dat ze er niet op zaten te wachten (“we zitten hier niet voor productiewerk”) toen ik aangaf niet wilde over te stappen van Rabo ivm hypotheek en alleen ING wilde gebruiken voor Apple pay. Maar ik was zeker niet de enige, de dame gaf aan dat ze gemiddeld 20 personen per dag hadden met dergelijk verzoek.
Uiteindelijk heb ik alles kunnen activeren op Apple watch en iPhone, en het wachten is gelukkig de moeite waard geweest. Wat heerlijk om pas thuis te laten en niet bang te hoeven zijn dat je hem kwijt raakt.
Saldo meldingen zet je in de ING app uit/aan. Ook uitgaven boven een x bedrag (zelf instelbaar)Grin schreef op zondag 7 juli 2019 @ 15:38:
Vraagje over Apple Pay: hoe doen jullie de notificaties?
Het andere gepingel zoals hieronder vermeld is in iphone/watch app (wallet)
Bing
Je krijgt tegenwoordig zo'n oerwoud aan settings, dat je maar nét even moet weten waar je moet zoeken. Met een uitleg erbij is het doorgaans goed te verklaren maar kom daar maar eens! Hierbij een +1 voor GoT/Tweakers!
[ Voor 3% gewijzigd door Grin op 07-07-2019 20:49 ]
Kortom, de eerste plek waar je moet kijken is de ING app en dus niet Wallet.
Vreemd, hier in Almere was het geen enkel probleem, moest alleen in eerste instantie wel even geduld hebben omdat het wat drukker was (ander kantoor was tijdelijk gesloten ivm verbouwing).smesjz schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:09:
[...]
Ik heb dit afgelopen maandag geprobeerd, maar daar zeiden ze dat het nieuwe policy was om dit alleen nog maar op afspraak te doen. Na wat aandringen (ING servicepunt lukte niet want rekening openen zou 30min duren en vrouw was alleen) werd er wel een uitzondering gemaakt door iemand die 10min tijd had.
Het werd duidelijk gemaakt dat ze er niet op zaten te wachten (“we zitten hier niet voor productiewerk”) toen ik aangaf niet wilde over te stappen van Rabo ivm hypotheek en alleen ING wilde gebruiken voor Apple pay. Maar ik was zeker niet de enige, de dame gaf aan dat ze gemiddeld 20 personen per dag hadden met dergelijk verzoek.
Uiteindelijk heb ik alles kunnen activeren op Apple watch en iPhone, en het wachten is gelukkig de moeite waard geweest. Wat heerlijk om pas thuis te laten en niet bang te hoeven zijn dat je hem kwijt raakt.
Wel apart dat ze er niet zitten voor "productiewerk" terwijl ING (en andere bedrijven) steeds meer overgaan naar een service gericht verdien model en om eerlijk te zijn bevalt mij dat in elk geval prima
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Hier had uw reclame kunnen staan.
Geen volledig antwoord op je vraag: maar met de normale ING-pas heb ik dit jaar nog succesvol in de metro gereisd. Er zit een daily cap op, dus je betaalt nooit teveel. Het is dus sowieso niet nodig om een Travelcard of Oyster Card aan te schaffen. Al helemaal geen Visitor Oyster Card want daar betaal je gewoon teveel voor.Eiríkr schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:12:
Morgen naar Londen. Heeft iemand al succesvol Apple Pay met ING gebruikt om in Londen met de metro te reizen? Dan hoef ik geen Travelcard of Oyster card aan te schaffen.
Gezien ING bankpassen gewoon werken, verwacht ik dat Apple Pay ook gewoon werkt. Het staat ook gewoon op de website van TFL.
https://tfl.gov.uk/fares/...-and-mobile-pay-as-you-go
Een aantal jaren geleden werkten ING bankpassen niet (goed) bij TFL. Op internet vind je hier nog diverse (oude) topics over
MelvinW in "Google Pay in Nederland"
In de app zitten op dit moment geen verwijzingen naar Apple Pay? Want als dat niet het geval is, weet ik niet of ze het tegelijkertijd gaan lanceren. Op de bankpassen van ABN Amro staat namelijk ook geen PAN, waardoor je de kaart niet zelf via Wallet kunt toevoegen. Apple Pay moet dus via de app toegevoegd/geactiveerd worden.MelvinW schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:15:
Na Apple Pay gaat ook Google Pay naar Nederland komen. ABN is in ieder geval van de partij, wellicht doen ze het gelijktijdig met Apple Pay?
MelvinW in "Google Pay in Nederland"
Helemaal niks helaas! Alleen Google Pay.oohh schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:22:
[...]
In de app zitten op dit moment geen verwijzingen naar Apple Pay? Want als dat niet het geval is, weet ik niet of ze het tegelijkertijd gaan lanceren. Op de bankpassen van ABN Amro staat namelijk ook geen PAN, waardoor je de kaart niet zelf via Wallet kunt toevoegen. Apple Pay moet dus via de app toegevoegd/geactiveerd worden.
Precies, die 'oude' informatie deed me twijfelen. Het wordt mijn eerste keer Londen dus ik wil wel een beetje voorbereid op pad gaan. We gaan er voor en gaan het gewoon proberen. Ik rapporteer hier terug of het werkt of niet. Mijn vrouw met Apple Pay op iPhone en ik op Apple WatchCheesy schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:29:
[...]
Geen volledig antwoord op je vraag: maar met de normale ING-pas heb ik dit jaar nog succesvol in de metro gereisd. Er zit een daily cap op, dus je betaalt nooit teveel. Het is dus sowieso niet nodig om een Travelcard of Oyster Card aan te schaffen. Al helemaal geen Visitor Oyster Card want daar betaal je gewoon teveel voor.
Gezien ING bankpassen gewoon werken, verwacht ik dat Apple Pay ook gewoon werkt. Het staat ook gewoon op de website van TFL.
https://tfl.gov.uk/fares/...-and-mobile-pay-as-you-go
Een aantal jaren geleden werkte ING bankpassen niet (goed) bij TFL. Op internet vind je hier nog diverse (oude) topics over
Of wanneer er geen dekking is, of wanneer je niet wilt dataroamen.Arcastin schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:10:
Vind Apple Pay ook super werken! Handig dat het ook gewoon werkt als je geen 4g o.i.d. aan hebt staan.
Lekker!
Er wordt direct een bedrag van 22 euro en een beetje gereserveerd na het uitchecken van je (eerste) rit. Ben benieuwd of het uiteindelijk ook correct wordt verrekend naar verbruik. Zal wel een dag duren vermoed ik.
Laat het even weten aub! Ik ben er later dit jaar ook & het leek me erg handig om dit direct met Apple Pay te doen.Eiríkr schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:55:
Ik kan inmiddels bevestigen dat ING Apple Pay met Apple Watch in de “London Underground” werkt.
Er wordt direct een bedrag van 22 euro en een beetje gereserveerd na het uitchecken van je (eerste) rit. Ben benieuwd of het uiteindelijk ook correct wordt verrekend naar verbruik. Zal wel een dag duren vermoed ik.
Ok, fijn. Die verrekening duurde in mijn geval wel enkele dagen, maar het komt goed inderdaad.Eiríkr schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:55:
Ik kan inmiddels bevestigen dat ING Apple Pay met Apple Watch in de “London Underground” werkt.
Ik heb gemerkt dat het bij AH hier niet altijd meteen lukt met die terminal, bij andere winkels lukt het wel in één keer.Miki schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 14:35:
Inmiddels betaal ik best veel met mijn iPhone maar merk dat het niet overal lekker werkt. Het gaat vaker goed dan wel maar er zijn winkels bij waar de verdere verwerking van de betaling na het eerste contact niet plaats vindt.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
https://nos.nl/artikel/22...jnt-mogelijk-in-2023.html
[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 14-07-2019 09:19 ]
youtube.com/@hisrep
Als eerste een pak gekocht bij SuitSupply, hier kon ik het hele bedrag (van €400) betalen met Apple Pay.
Daarna gegeten in de Markthal, ook hier weer betaald met Apple Pay (€50).
Schoenen bij de Bijenkorf en een USB-stick bij de MediaMarkt zijn ook via Apple Pay afgerekend (€75 en €13).
Ik had de hele tijd mijn portomonee bij me voor het geval dat, maar ik ben erg blij dat ik Apple Pay op alle plekken heb kunnen gebruiken.
[ Voor 3% gewijzigd door VirinR op 15-07-2019 11:22 ]
Gaat nog wel even duren voordat ik m'n portemonnee definitief thuis laat. Kom helaas toch regelmatig pinautomaten tegen waar contactloos nog helemaal uit staat. Vooral in kleine horeca tentjes (afhaal restaurant, klein cafe) merk ik dat. Even los van het feit dat ik m'n rijbewijs nog ergens kwijt moetVirinR schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:16:
Ik had de hele tijd mijn portomonee bij me voor het geval dat, maar ik ben erg blij dat ik Apple Pay op alle plekken heb kunnen gebruiken.
[ Voor 6% gewijzigd door amphora op 15-07-2019 11:33 ]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Betalen gaat overal prima zo.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Van mijn rijbewijs heb ik een foto op mijn iphone, voor het geval dat, kan mij de laatste keer tonen niet herinneren dus dat durf ik wel te gokken.
[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 15-07-2019 11:45 ]
Tanken is zo 2012 dat doe ik niet meerVloris schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:00:
De eerste (onbemande) benzinepomp waar je contactloos kunt betalen moet ik nog tegenkomen... Voorlopig heb ik m'n pinpas dus zeker nog wel nodig.
Dit topic is gesloten.