Apple Pay in Nederland Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 47 Laatste
Acties:
  • 352.310 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Maikjuh schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:04:
Ik heb nooit meer cash. Bijna geen situatie meer waarvoor je cash nodig hebt.
Precies, alleen heel af en toe toch inderdaad geld afhalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vizzie33
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 05-01 09:57
Net in Duinrell bij zo’n Sepay apparaatje weigerde hij, terwijl bij een andere winkel met een ‘normaal’ contactloos betalen apparaat hij het wel deed. Enige x tot nu toe dat er geweigerd werd, net op het moment dat ik mijn pinpassen niet meeneem
Haha.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:29

Toppe

Oké ✅

Staat PostNL woensdag voor de deur met een aangetekende brief, niet thuis... Geen idee wat het is en via Twitter konden ze weinig vertellen. Donderdag opnieuw geprobeerd af te leveren en ook toen niet thuis. Camera beelden lieten niet veel zien (rood met groen). Rond 12:00 een notificatie dat het klaar lag bij de Jumbo om op te halen...

Dus ik net naar Jumbo om het op te halen... laat mijn legitimatie zien en ze gaat zoeken.

Komt ze terug en roept nogal hard in een volle winkel "Sekshuis het gouden hoertje"? Owja, mijn Apple Pay stickers!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X2iIzyk93CWHEqdxOo89nN3u/full.jpg
Natuurlijk werkte het systeem niet dus alle collega's moesten even komen helpen.

Uiteindelijk loop ik weg, zet m'n swagger bril met roze glazen op en draai maar het PIMP plaatje van 50 cent _O-

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Inmiddels 7 dagen geleden een ING rekening geopend. Maar nog niks vernomen. Ik ga maar eens contact zoeken... geen al te beste start.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17-09 15:58
Eiríkr schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 17:29:
Inmiddels 7 dagen geleden een ING rekening geopend. Maar nog niks vernomen. Ik ga maar eens contact zoeken... geen al te beste start.
Het duurt bij mij ook even. Vorige week woensdag geopend.
Woensdag en Donderdag brieven gekregen dat ik mn wachtwoord en activatiecode op moet halen.
Maar ik heb mn pas nog niet binnen.
Dus het duurt wel aardig lang ja.

Ik dacht later ook dat ik het beter via de Android app aan had kunnen vragen. Dan had ik gelijk aan de slag gekund met Apple Pay.

Maar ja, hopen dat mn pas morgen komt. Anders zit er nog een weekend tussen.

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 15-09 14:02
Max2000 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 18:05:
[...]

Het duurt bij mij ook even. Vorige week woensdag geopend.
Woensdag en Donderdag brieven gekregen dat ik mn wachtwoord en activatiecode op moet halen.
Maar ik heb mn pas nog niet binnen.
Dus het duurt wel aardig lang ja.

Ik dacht later ook dat ik het beter via de Android app aan had kunnen vragen. Dan had ik gelijk aan de slag gekund met Apple Pay.

Maar ja, hopen dat mn pas morgen komt. Anders zit er nog een weekend tussen.
Ik kan inmiddels bevestigen dat ze een achterstand hebben en het dus iets langer duurt.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:30
Vandaag in Italie niet kunnen betalen met Apple pay, ook zon sepay device.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• filibuster
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-09 00:04
DeNachtwacht schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 08:44:
[...]
Lol, even wat informatie over pinpassen en Apple Pay.

1. Met behulp van jouw bankrekeningnummer en pinpas kan de Jumbo o.i.d. inderdaad al jouw aankopen tracken want de bank deelt die info gewoon met de retailer.
Dat zou Jumbo en andere winkeliers heel graag willen. Dit is helaas voor de Jumbo niet hoe het werkt.

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:32
Toppe schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 17:27:
Staat PostNL woensdag voor de deur met een aangetekende brief, niet thuis... Geen idee wat het is en via Twitter konden ze weinig vertellen. Donderdag opnieuw geprobeerd af te leveren en ook toen niet thuis. Camera beelden lieten niet veel zien (rood met groen). Rond 12:00 een notificatie dat het klaar lag bij de Jumbo om op te halen...

Dus ik net naar Jumbo om het op te halen... laat mijn legitimatie zien en ze gaat zoeken.

Komt ze terug en roept nogal hard in een volle winkel "Sekshuis het gouden hoertje"? Owja, mijn Apple Pay stickers!
[Afbeelding]
Natuurlijk werkte het systeem niet dus alle collega's moesten even komen helpen.

Uiteindelijk loop ik weg, zet m'n swagger bril met roze glazen op en draai maar het PIMP plaatje van 50 cent _O-
Bij mij ook zo’n geval. Ook op vele plaatsen bezorgd, en uiteindelijk bij de Primera af moeten halen. Barcode scanfout, barcode typfout, het poststuk was niet in te voeren. Pas na 3 pogingen ging het goed.
Niet zo interessant als jouwe maar wat een reis hebben die stickers afgelegd zeg.

Edit: Bij mij was het ook 3 keer aangeboden en toen moest ik het afhalen, terwijl er gewoon mensen thuis waren die dagen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 21-06-2019 20:55 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Mel33 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 20:48:
[...]

Bij mij ook zo’n geval. Ook op vele plaatsen bezorgd, en uiteindelijk bij de Primera af moeten halen. Barcode scanfout, barcode typfout, het poststuk was niet in te voeren. Pas na 3 pogingen ging het goed.
Niet zo interessant als jouwe maar wat een reis hebben die stickers afgelegd zeg.

Edit: Bij mij was het ook 3 keer aangeboden en toen moest ik het afhalen, terwijl er gewoon mensen thuis waren die dagen.
Ik was niet thuis en laat alles afleveren op het werk vandaar dat ik weet dat alles wat aangetekend is toch wel een bepaalde prio heeft.

Heb in het verleden meer pakketten thuis laten afleveren en ook terwijl ik thuis was reden ze gewoon door, al meermaals camera beelden als ondersteunend bewijs aangeleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 08:44:
[...]
Lol, even wat informatie over pinpassen en Apple Pay.

1. Met behulp van jouw bankrekeningnummer en pinpas kan de Jumbo o.i.d. inderdaad al jouw aankopen tracken want de bank deelt die info gewoon met de retailer.
2. Apple Pay zit zo in elkaar dat de retailer juist géén informatie over het achterliggende bankrekening nummer krijgt en elke keer een random transactienummer wordt gemaakt. Dit is juist bedoeld als privacy maatregel de supermarkt kan dus op geen enkele manier jouw aankopen traceren.

Snel aan de Apple Pay dus allemaal ;)!
Dan heb je ook niet gelezen wat er staat. Een retailer is geen bank en vice versa!

Het gaat hier om wat de bank ziet. Aangezien daar je bankrekening staat en zij er voor moeten zorgen dat er geld van en naar je rekening gaat zullen ze dus inzage hebben in alle transacties. Als je op je eigen afschrift kijkt zie je ook waar de transacties vandaan komen of naartoe gaan. Wat jij ziet, ziet de bank ook. Zoals je zelf al kunt zien is dat het bedrag en de begunstigde (lees: de winkel) en heel soms ook wat als dat toevallig zo letterlijk in de beschrijving is opgenomen (je weet wel, dat extra stukje tekst wat je bij een overschrijving kunt aangeven) maar meestal zien ze dat detail niet. Ze weten dat je iets hebt gekocht bij de AH maar niet wat je daar hebt gekocht.

Ook al is de informatie vaag, je kunt er prima patronen in herkennen en op basis daarvan aannames doen. Dat is ook waarom ING het destijds wilde verkopen en waarom ze nu voor iedere rekening automatisch het vinkje aan hebben gezet voor de persoonlijke aanbiedingen op basis van wat er op je betaalrekening gebeurd (kun je in de instellingen van mijnING weer uitschakelen, vooral doen!).
MrJvG13 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 09:53:
En over de bonuskaart, die kun je ook anoniem gebruiken.
Redelijk anoniem. Je naam is er weliswaar niet aan gekoppeld maar het is en blijft een uniek nummer. Met dat unieke nummer kun je ook patroonherkenning doen en juist daar gaat het ze om. Uiteindelijk willen ze gewoon effectiever en efficiënter geld verdienen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:06
Vandaag ook de Apple Pay stickers ontvangen. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJvG13
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-05 10:12
ppl schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 21:53:
[...]
Redelijk anoniem. Je naam is er weliswaar niet aan gekoppeld maar het is en blijft een uniek nummer. Met dat unieke nummer kun je ook patroonherkenning doen en juist daar gaat het ze om. Uiteindelijk willen ze gewoon effectiever en efficiënter geld verdienen.
Dat is zeker waar. Maar ik bedoel meer dat de AH opties heeft. Je hoeft geen persoonlijke bonuskaart aan te maken. Je kunt ook om de 3 maanden of elke maand of elke week een nieuwe bonuskaart vragen zonder deze te registreren en die gebruiken.

Het is me weleens gebeurd dat de caissière weigerde een bonuskaart voor me te scannen. Vriendelijk gevraagd of ze dan even geduld heeft en ik bij de servicebalie een bonuskaart ga halen. Na enkele seconde riep ze me al terug dat ze toch een kaartnummer kon invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 11:44

Fab1Man

Live life to the fullest

WhatsappHack schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:05:
[...]

Let op dat je dan ook weer moet uitchecken met de Watch, met de iPhone gaat dan waarschijnlijk niet - ander device kaartnr :P
Ik heb dit reeds gehad met Bunq, geen probleem! Inchecken met de Watch, en uitchecken met de telefoon. Je zou denken ander kaartID, maar hij pakt het dus echt op basis van kaart bank nummer (Bunq pasjes uit bijv. Italie werken wel echt met een "creditcard nummer" + CVC, wat sowieso lijkt uit te maken daar Bunq altijd werkt en ING nog wat kinderziektes ondervindt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Fab1Man Apart. Vziw zou qpark dat niet moeten kunnen zien, ze krijgen immers een apart nummer per device waarmee de betaling wordt gedaan. Maar misschien dat Apple er in de backend rekening mee heeft gehouden, wel handig. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
@WhatsappHack @Fab1Man qpark gaat dan waarschijnlijk op kentekenherkenning?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

MrJvG13 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 00:45:
[...]Het is me weleens gebeurd dat de caissière weigerde een bonuskaart voor me te scannen. Vriendelijk gevraagd of ze dan even geduld heeft en ik bij de servicebalie een bonuskaart ga halen. Na enkele seconde riep ze me al terug dat ze toch een kaartnummer kon invoeren.
Officieel mag een cassiere ook geen bonuskaart scannen die altijd bij de kassa ligt, dus die weigering was haar goed recht. Maar het gebeurd nog heel veel dat ze gewoon een bonuskaart voor je scannen, is ook gewoon verrekte handig.
Wally2002 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 06:46:
@WhatsappHack @Fab1Man qpark gaat dan waarschijnlijk op kentekenherkenning?
Ik weet dat haast wel zeker, heb al een aantal keer in een q-park gestaan. En na het betalen bij een automaat ging bij het uitrijden de slagboom automatisch open. Dat moet dan wel kentekenherkenning zijn. Was dan wel even een "euh WTF?, kaartje heb ik nog gewoon vast?" momentje.
En elke keer probeer ik weer op een scanner/camera te letten met inrijden maar kom voor mn werk door heel NL en kan niet alle parkeergarages onthouden :+
In m`n woonplaats zit wel een garage met kentekenherkenning en daar is de scanner duidelijk te zien en word ook netjes aangegeven dat er kentekenherkenning is.

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:11
In mijn woonplaats rij je gewoon de parkeergarage in zonder gebruik te maken van je bankpas. Bij het uitrijden voer je het parkeerkaartje in en betaal je met je bankpas. Zal het binnenkort eens met Apple pay proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

chippie777 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 07:39:
In mijn woonplaats rij je gewoon de parkeergarage in zonder gebruik te maken van je bankpas. Bij het uitrijden voer je het parkeerkaartje in en betaal je met je bankpas. Zal het binnenkort eens met Apple pay proberen.
En tijdens het inrijden worden in sommige garages dus je kenteken gescand, en word dit gekoppeld aan je kaartje die je krijgt en na het betalen gaat dus na het nogmaals scannen van kenteken automatisch de slagboom open tijdens uitrijden omdat ze weten dat die auto dus al betaald is en is een kaartje invoeren niet meer nodig om uit te kunnen rijden.

edit: en on topic: ik weet alleen nog niet of je dan ook met Apple Pay kan betalen, dit heb ik nog niet geprobeerd.

[ Voor 7% gewijzigd door the_cyberspace op 22-06-2019 08:14 ]

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJvG13
Ik maak bij QPark gebruik door in en uit te rijden met m’n betaalpas. Weet iemand of dit ook via Apple Pay werkt?
Bij deze garage is overigens geen kenteken herkenning, want ook weleens een kaartje gepakt en die moet je gewoon in het apparaat stoppen bij uitrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:00
Zolang er een contactloos logo opstaat, dan zou het moeten kunnen.

[ Voor 136% gewijzigd door Nicj56 op 22-06-2019 10:00 ]

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 14:11
MrJvG13 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 09:52:
Ik maak bij QPark gebruik door in en uit te rijden met m’n betaalpas. Weet iemand of dit ook via Apple Pay werkt?
Bij deze garage is overigens geen kenteken herkenning, want ook weleens een kaartje gepakt en die moet je gewoon in het apparaat stoppen bij uitrijden.
Als je even terug leest......

Bing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Net weer even aardbeien gehaald... ze beginnen me daar te begrijpen: Pin met de pols? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:02
JackSparrow schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:40:
[...]

Zijn ook gewoon debitcards, er is niets credit aan.

[...]

Yes, maar dan moet de exclusiviteitsperiode van ING wel afgelopen zijn eerst. Amex wordt volgens mij in de meeste landen waar ze kaarten uitgeven gewoon ondersteund op Apple Pay.

[...]

Kaarten zijn in Nederland helemaal niet ingewikkeld. Je hebt alleen wel meer soorten kaarten :
  • Creditcards (Mastercard / Visa) = waarbij je geld uitgeeft tot het limiet van de kaart (het geld wordt achteraf, aan het einde van maand ineens of in termijnen afgeschreven van je bankrekening). Bij die laatste optie heb je ook een kredietovereenkomst en een aantekening bij BKR.
  • Chargecards (bv. AMEX)= volgens mij zijn dit ook een soort van CC, want je geeft geld uit tot een limiet en je moet het openstaande bedrag in z'n geheel aan het einde van de maand betalen. Al moet ik zeggen dat chargecards volgens mij ook vaak als CC worden gezien. Hiervoor krijg je ook geen registratie bij het BKR.
  • Debitcards = in de vorm van Mastercard debit, Visa Debit, V-Pay, Maestro. Waarbij de laatste in Nederland ook wel gewoon 'pinpas' worden genoemd. Maar alle vier werken ze op dezelfde manier. Het betaalde bedrag wordt direct van je bankrekening afgeschreven. Enige verschil is wel dat er bij Maestro (en V-Pay?) gebruik gemaakt wordt van een 'ander betaalnetwerk' en ze niet allemaal overal werken..maar goed, het blijven wel allemaal debitcards.
In theorie kunnen ze natuurlijk alle drie worden toegevoegd aan Apple Pay (om maar even on-topic te blijven). De onderste is nu bij zowel ING als bunq al mogelijk de eerste zal vast worden toegevoegd zodra meer banken aansluiten bij Apple Pay. AMEX hoop ik zelf ook wel op trouwens, want dan kan ik die ook toevoegen :+
Dank voor deze info! Ook ik kan niet wachten tot ING's exclusiviteit tot het verleden behoort... Ik gebruik Amex dagelijks om Flying Blue miles te sparen dus het is op dit moment best een gemis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
MrJvG13 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 00:45:
Het is me weleens gebeurd dat de caissière weigerde een bonuskaart voor me te scannen. Vriendelijk gevraagd of ze dan even geduld heeft en ik bij de servicebalie een bonuskaart ga halen. Na enkele seconde riep ze me al terug dat ze toch een kaartnummer kon invoeren.
Dat is gewoon aso. Neem dan je verlies en regel die bonuskaart later.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:13

orf

Ik had gisteren een wat mindere ervaring met Apple Pay. Bij de snackbar rekende ik af en toen ik m’n telefoon in m’n broekzak wilde stoppen zag ik in een flits dat er € 999,99 was afgeschreven. Op de kassa stond het goede bedrag, maar op de losse pinautomaat niet. Ik lette daar niet op en haalde bijna blindelings m’n telefoon er bij.

Maandag krijg ik het terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
En dan blijven sommigen volhouden dat ze niet kijken naar een transactie, nou ook die ene die het zei, dat hij het niet doet, kijkt erna.
((Dit zeiden ze, dat ze het face id inloggen onhandig vinden of een stap teveel bij Apple pay. ))

@orf zo dat is een dikke, je zal maar net te weinig over hebben en je rekeningen die telaat zijn niet kan betalen nu.
Andere is, dat je de snackbar nu geholpen hebt zijn rekeningen voor de verhoging te betalen.
Netjes hoor.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
orf schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:48:
Ik had gisteren een wat mindere ervaring met Apple Pay. Bij de snackbar rekende ik af en toen ik m’n telefoon in m’n broekzak wilde stoppen zag ik in een flits dat er € 999,99 was afgeschreven. Op de kassa stond het goede bedrag, maar op de losse pinautomaat niet. Ik lette daar niet op en haalde bijna blindelings m’n telefoon er bij.

Dat ging dus niet geheel volgens plan... Altijd het bedrag controleren op de pin terminal alvorens hem te authoriseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:13

orf

Nicj56 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 13:18:
[...]

Dat ging dus niet geheel volgens plan... Altijd het bedrag controleren op de pin terminal alvorens hem te authoriseren.
(y) goeie tip! Daar had ik nog niet aan gedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJvG13
ppl schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:44:
[...]

Dat is gewoon aso. Neem dan je verlies en regel die bonuskaart later.
De bonusaanbiedingen worden betaald door de leverancier en niet door de grootgrutter zelf.
Lees dit er maar eens op na. Dat de AH verder een onnodige datahonger heeft, daar wil ik niet aan meewerken. En ja ik wil wel de korting. Dus of ik hierin nu de aso ben, nee vind ik niet. Nergens op de bonuskaartjes in de winkel staat erbij vermeld dat de korting alleen met bonuskaart geld.
Maar goed behoorlijk off-topic dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is mij ook ooit eens bijna overkomen, maar ik lette wel op de terminal.
Dit is vooral een probleem bij zaken die handmatig het bedrag intoetsen ipv dat het kassasysteem dat automagisch doet.

Je moet *altijd* eerst op de terminal kijken, dan pas afrekenen.
Daarnaast is een sane limiet instellen ook geen slecht idee. :P Maar dat kan volgens mij niet bij de ING... Bij bunq wel.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

WhatsappHack schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 14:46:
[...]

Dat is mij ook ooit eens bijna overkomen, maar ik lette wel op de terminal.
Dit is vooral een probleem bij zaken die handmatig het bedrag intoetsen ipv dat het kassasysteem dat automagisch doet.

Je moet *altijd* eerst op de terminal kijken, dan pas afrekenen.
Daarnaast is een sane limiet instellen ook geen slecht idee. :P Maar dat kan volgens mij niet bij de ING... Bij bunq wel.
Of niet rood kunnen staan en altijd “maar” 300 euro op je hoofdrekening kan ook veel doen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 07:30
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 15:31:
[...]

Of niet rood kunnen staan en altijd “maar” 300 euro op je hoofdrekening kan ook veel doen _/-\o_
Werkt misschien als je nog thuis woont. M’n hypotheek en zorgtoeslagen denken daar anders over.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17-09 15:58
Vandaag eindelijk mn pas en pincode gehad.
Dus gelijk naar het servicepunt om een wachtwoord op te halen.

Net eerst eens een ijsje gehaald en betaald met de Watch.

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Alekz87 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:13:
[...]

Werkt misschien als je nog thuis woont. M’n hypotheek en zorgtoeslagen denken daar anders over.
Woon al 11 jaar op mezelf. Betaal huur, misschien is dat het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:40

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

dit staat natuurlijk los van Apple Pay dit kan je met een pinpas net zo goed overkomen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Alekz87 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:13:
[...]

Het is ook gewoon een mindset. Sinds ik op mijn 20e uitrekende hoe belachelijk hoog de rente op rood staan is, heb ik het bewust uit gezet. Het is even 3 maanden scherp zijn en genoeg saldo op je rekening houden.

Maar zodra je er aan gewend bent is het gewoon snel geld verdienen (of beter gezegd: niet meer verliezen). En ook met een hypotheek en veel vaste lasten werkt dat nu al bijna 10 jaar prima bij mij.

[ Voor 7% gewijzigd door DeNachtwacht op 22-06-2019 17:00 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:23
DeNachtwacht schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:56:
[...]
dit staat natuurlijk los van Apple Pay dit kan je met een pinpas net zo goed overkomen.
Klopt, alleen dan moet je voor zo’n bedrag in elk geval nog je pincode invoeren. Dan weet je eigenlijk al dat er wat niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

rnark schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 17:15:
[...]

Klopt, alleen dan moet je voor zo’n bedrag in elk geval nog je pincode invoeren. Dan weet je eigenlijk al dat er wat niet klopt.
Nja je moet toch ook altijd kijken naar het scherm of de terminal er klaar voor is, en dat zie je als er een bedrag op staat. Kortom ik zou niet weten hoe je het bedrag kan missen op het terminalscherm.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Mel33 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 13:12:
En dan blijven sommigen volhouden dat ze niet kijken naar een transactie, nou ook die ene die het zei, dat hij het niet doet, kijkt erna.
((Dit zeiden ze, dat ze het face id inloggen onhandig vinden of een stap teveel bij Apple pay. ))
Dat soort dingen zijn een gevolg van een systeem dat te gemakkelijk werkt. Drempels zijn vaak een noodzakelijk kwaad om te zorgen dat je niet gekke dingen kunt doen als klakkeloos x bedrag van iemands rekening afschrijven. Als het goed is staat in de algemene voorwaarden ook zoiets als dat de bank van je vereist dat je oplet bij wat je doet als het op betalingen doen aankomt. Jij draagt, naast de bank, ook een stukje verantwoordelijkheid voor veiligheid.

Het is trouwens sowieso wel handig om in de gaten te houden of het bedrag klopt. Zeker met boodschappen. Komt soms wel eens voor dat afprijzingen niet worden meegerekend of dat er nog een oude prijs in het systeem zit of dat de caissière er niet met de gedachten bij is. Ik probeer altijd naar de prijs van de producten te kijken die ik pak en op basis daarvan een inschatting te maken wat ik straks bij de kassa kwijt ben. Bij de kassa kijk ik mee wat er gescand wordt. Bij kleine boodschappen vergeet ik het nog wel eens maar dat is dan voor mijn verlies.
MrJvG13 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 13:42:
En ja ik wil wel de korting. Dus of ik hierin nu de aso ben, nee vind ik niet.
Hetgeen wat aso is, is je gedrag richting de cassière en het indirecte gedrag richting evt. andere klanten. Je doet nu net alsof de AH korting een ultiem recht is dat jou toekomt en dat is het niet. Het is een gunst van de winkel waaraan voorwaarden zitten die duidelijk zijn beschreven (je dient een bonuskaart te hebben). Als de caissière je "nee" verkoopt dan moet je dat gewoon slikken en zorgen dat je de volgende keer wel die bonuskaart hebt. De kortingen zijn nou niet bepaald bedragen om over naar huis te schrijven.

Dit is exact hetzelfde aso gedrag als de mensen die hun boodschappen lieten staan toen er een pin storing was en men niet met pin kon betalen.
Nergens op de bonuskaartjes in de winkel staat erbij vermeld dat de korting alleen met bonuskaart geld.
Staat er hier (kan per regio verschillen) toch echt duidelijk bij: bonuskorting krijg je alleen met een bonuskaart. AH kent ook de gewone kortingsvorm, dan staat er het woordje "bonus" niet bij.
DeNachtwacht schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:56:
[...]
Nah, een betaalpas heeft een wat hogere drempel bij deze. Een contactloze betaling wordt geweigerd vanwege het bedrag. Dan moet je de pas erin stoppen en je pincode opgeven. Dan let je al heel wat meer op het scherm en zul je waarschijnlijk ook veel sneller het bedrag en dus de fout zien. Apple Pay werkt in dat opzicht te makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:23
DeNachtwacht schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 17:54:
[...]
Nja je moet toch ook altijd kijken naar het scherm of de terminal er klaar voor is, en dat zie je als er een bedrag op staat. Kortom ik zou niet weten hoe je het bedrag kan missen op het terminalscherm.
Klopt, je moet het altijd checken. Maar ik reageerde op de stelling dat dit met een pinpas ook kan gebeuren. En dat klopt tot 25 euro maar daarboven gebeurd je dat niet zomaar. Ik ben het overigens met je eens dat je altijd zelf op het scherm zou moeten kijken maar betrap mezelf er ook weleens op dat mijn pas of sinds kort telefoon al op/bij de terminal is voordat ik het bedrag gecheckt heb. Ik wacht dan met mijn pas/telefoon tot de transactie klaar staat en dan schiet hij meteen door, dat is niet echt slim maar met Apple Pay is het risico veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ik heb mijzelf aangeleerd altijd op het pin apparaat zelf te kijken eerst, en dan ook op de goedkeuring te letten in de iphone en op het bedrag erbij te letten. het zijn wel mijn zuurverdiend centjes.

Kan mij nog herinneren dat het vroeger makkelijker en veiliger ging met echt geld, je gaf een briefje of munten die iets meer was dan het bedrag of precies het bedrag, en je lette op wat je terug kreeg en je telde mee, veel van geleerd btw hoefde nergens op te wachten of iets teveel gegeven, klaar was klaar.
mooie heerlijke tijd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vandaag nummertje 2 waar Apple Payen niet lukte. De terminal was inderdaad zo’n Sepay apparaatje, gaf iemand eerder in dit topic ook al aan.
De attente jongedame had het al snel door: “oh de update krijgen we niet voor elkaar dus helaas werkt mobiel betalen bij ons niet”.
De betaling werd afgebroken, ze moest het bedrag opnieuw intoetsen en ik heb contactdoos met m’n pas betaald.
Overigens staat deze transactie niet als mislukt of geweigerd in Walllet.

Jammer van die Sepay apparaatjes, opmerkelijk ook dat ze ge-update moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:23

Grin

Ride si sapis.

ppl schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 17:56:
[...]
Hetgeen wat aso is, is je gedrag richting de cassière en het indirecte gedrag richting evt. andere klanten. Je doet nu net alsof de AH korting een ultiem recht is dat jou toekomt en dat is het niet. Het is een gunst van de winkel waaraan voorwaarden zitten die duidelijk zijn beschreven (je dient een bonuskaart te hebben). Als de caissière je "nee" verkoopt dan moet je dat gewoon slikken en zorgen dat je de volgende keer wel die bonuskaart hebt. De kortingen zijn nou niet bepaald bedragen om over naar huis te schrijven.

Dit is exact hetzelfde aso gedrag als de mensen die hun boodschappen lieten staan toen er een pin storing was en men niet met pin kon betalen.
[...]
QFT.
Daarbij: het onderstreept de treurigheid van de situatie dat dit moet worden toegelicht.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:18
TerrorSource schreef op zondag 16 juni 2019 @ 20:34:
Vandaag geprobeerd met ING Apple Pay te betalen in Dubai maar was geen succes. Werd geweigerd door terminal terwijl die wel geschikt is voor Apple Pay(hebben ze hier al een tijdje en zit per terminal een sticker welke betaalmethodes de terminal ondersteunt).
Via pas kon ik wel betalen.

Kan komen omdat de eerste betaling in buitenland een PIN vereist of dat het helemaal niet werkt met ING hier.
Contact gehad met ING via Twitter, Live Chat en per e-mail.
Conclusie is dat het nog steeds niet werkt en ING geen idee heeft waarom niet en ook geen idee heeft waar het probleem zit.
Oplossing van de ING: betaalpas gebruiken.
JOH! Dat doe ik al omdat Apple Pay niet werkt |:(

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:33

TheVMaster

Moderator WOS
rnark schreef op Saturday 22 June 2019 @ 17:15:
[...]

Eh..met Apple Pay niet, want FaceID/TouchID etc..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roelvano
  • Laatst online: 06-09 13:30
Ja, ik merk toch dat geld pinnen bij een automaat onmogelijk is (ja, net die enkele keer dat je moet pinnen en dat je pas thuisligt 😅).
En die nieuwe geldmaat wordt volgens hun FAQ nog niet contactloos. Gemiste kans denk ik wel bij het maken/creëeren van een nieuwe pinautomaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelvano
Mel33 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 20:48:
[...]

Wat een verhalen joh, hier lag-ie gewoon in de brievenbus?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:32
Roelvano schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 23:59:
Ja, ik merk toch dat geld pinnen bij een automaat onmogelijk is (ja, net die enkele keer dat je moet pinnen en dat je pas thuisligt 😅).
En die nieuwe geldmaat wordt volgens hun FAQ nog niet contactloos. Gemiste kans denk ik wel bij het maken/creëeren van een nieuwe pinautomaat.
Gister had m’n vriendin m’n pas mee naar haar werk. Ik moest even contant hebben, dus naar de Jumbo gegaan, blikje drinken erbij, 50 bij pinnen en betalen met de Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:06
Betaalstatus lijkt nu wel wat sneller te gaan. Gisteren betaald via Apple Pay bij de Albert Heijn en staat nu op Approved.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
MrJvG13 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 13:42:
[...]

De bonusaanbiedingen worden betaald door de leverancier en niet door de grootgrutter zelf.
Lees dit er maar eens op na. Dat de AH verder een onnodige datahonger heeft, daar wil ik niet aan meewerken. En ja ik wil wel de korting. Dus of ik hierin nu de aso ben, nee vind ik niet. Nergens op de bonuskaartjes in de winkel staat erbij vermeld dat de korting alleen met bonuskaart geld.
Maar goed behoorlijk off-topic dit.
Bij onze AH hangt er gewoon een bonus kaart aan de kassa. Die geacand wordt voor de bonus aanbieden.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Even iets anders.

Wat ik ect super vindt van de wallet is dat all mijn aankopen er duidelijk in staan en op dag van aankopen (niet zoals bij ING zelf de dag dat de ING het verwerkt) maar nu valt mij op dat alle aankopen met de watch niet in mijn wallet voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 16:11

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

xbeam schreef op zondag 23 juni 2019 @ 15:37:
Even iets anders.

Wat ik ect super vindt van de wallet is dat all mijn aankopen er duidelijk in staan en op dag van aankopen (niet zoals bij ING zelf de dag dat de ING het verwerkt) maar nu valt mij op dat alle aankopen met de wacht niet in mijn wallet voorkomen.
Waar kun je de transacties zien dan? Want bij mij is dat leeg :P

Edit: Laat maar. Moest in de Wallet instellingen zijn van de Watch App ipv iPhone

[ Voor 8% gewijzigd door Joshoon op 23-06-2019 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Joshoon schreef op zondag 23 juni 2019 @ 15:39:
[...]

Waar kun je de transacties zien dan? Want bij mij is dat leeg :P
Wanneer op je bankpas in je wallet klikt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8F9B7NUywYwkBX2VHfN9rFko/thumb.jpg

En detail
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ECgC1J9ZzNE56o5eUI4YQcgE/thumb.png

[ Voor 17% gewijzigd door xbeam op 23-06-2019 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:03
xbeam schreef op zondag 23 juni 2019 @ 15:37:
Even iets anders.

Wat ik ect super vindt van de wallet is dat all mijn aankopen er duidelijk in staan en op dag van aankopen (niet zoals bij ING zelf de dag dat de ING het verwerkt) maar nu valt mij op dat alle aankopen met de watch niet in mijn wallet voorkomen.
Logisch, een iPhone en Watch moet je zien als twee verschillende betaalpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
xbeam schreef op zondag 23 juni 2019 @ 15:45:
[...]

[Afbeelding]

En detail
[Afbeelding]
Rij jij een Bugatti Veyron dat je 55,- benzine verbruikt in 100km.

Edit: Ooh zie nu pas dat er geen datum bij staat 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 23-06-2019 16:57 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 23 juni 2019 @ 16:56:
[...]

Rij jij een Bugatti Veyron dat je 55,- benzine verbruikt in 100km.

Edit: Ooh zie nu pas dat er geen datum bij staat 8)7
Haha staat er wel:-) er staat bij beide namelijk gister. Alleen de eerste was koffie en toen dacht ik ow vlissing haal ik nog wel, niet dus |:(

[ Voor 9% gewijzigd door xbeam op 23-06-2019 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
GioStyle schreef op zondag 23 juni 2019 @ 16:37:
[...]

Logisch, een iPhone en Watch moet je zien als twee verschillende betaalpassen.
Maar waar kan in dan de betalingen via de watch zien?

Edit: ik kan ze terug vinden in Apple watch app (lekker onhandig achter een kopje instellingen )
Maar de toggel match met iPhone staat wel aan je zou dus verwachten dat de betaling gewoon op je iPhone wallet zichtbaar zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door xbeam op 25-06-2019 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 16:11

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

xbeam schreef op zondag 23 juni 2019 @ 15:45:
[...]

[Afbeelding]

En detail
[Afbeelding]
Ja maar ik betaal alleen met mijn Apple Watch, dus daarom staat het bij mij niet bij de pas zelf in de Wallet app. Vind ik wel jammer overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:57

WTM

En is 't echt waard om van bank te switchen? Het lijkt me wel tof. Zit nu bij KNAB. Zie nog niet zo snel dat ze 't daar gaan invoeren.

Iemand hier die overgestapt is naar ING recent, alleen vanwege Apple Pay? Ik overweeg een losse rekening te nemen en ik neem aan dat ik daar via instant payment vanaf KNAB naar ING direct geld op kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 17:28
WTM schreef op zondag 23 juni 2019 @ 17:30:
En is 't echt waard om van bank te switchen? Het lijkt me wel tof. Zit nu bij KNAB. Zie nog niet zo snel dat ze 't daar gaan invoeren.

Iemand hier die overgestapt is naar ING recent, alleen vanwege Apple Pay? Ik overweeg een losse rekening te nemen en ik neem aan dat ik daar via instant payment vanaf KNAB naar ING direct geld op kan zetten.
Jup! Sinds kort een Apple watch. Via Android en de ING app een rekening geopend. Gekoppeld aan Apple Pay, geld gestort en vandaag 2 betalingen bij intratuin gedaan, puur voor Apple pay :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeffrey-nl
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 10:21
Is dat het waard? Ja, ik vind van wel al is het maar om andere banken te doen inzien dat ze voorop moeten lopen om geen klanten te verliezen. Ik ben alleen voor Apple Pay naar ING gegaan. (Extra rekening nu nog en wellicht helemaal over)

Instant payments werkt prima, geld overmaken vanaf Rabo en ABN en het staat gelijk op mijn ING rekening.

[ Voor 9% gewijzigd door jeffrey-nl op 23-06-2019 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Iets gaat er vandaag niet goed.
Ik zie alle betalingen via de watch dubbel en er worden in eens geen aankoop locaties via kaarten/maps weer gegeven

Zie hier dubbele betalingen via de watch:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YjYWqFB7AslW099Dw3eL7A4C/thumb.jpg

@Verwijderd Als er iemand mee leest van jullie dev team, bij deze er gaat iets niet goed.

[ Voor 43% gewijzigd door xbeam op 25-06-2019 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Laatst online: 00:11
En nogmaals, heb je een watch van de eerste generatie (“0”) dan zie je geen transacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
En is 't echt waard om van bank te switchen?
Nee. Onder de streep blijft het betalen voor spullen, fijn betalen maar nog steeds betalen.

Als je echt wilt, neem een maandje gratis Bunq Premium. Probeer het een paar keer en als het bevalt ga je voor €5,- in een Bunq pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:11
jeffrey-nl schreef op zondag 23 juni 2019 @ 17:34:
[...]

Is dat het waard? Ja, ik vind van wel al is het maar om andere banken te doen inzien dat ze voorop moeten lopen om geen klanten te verliezen. Ik ben alleen voor Apple Pay naar ING gegaan. (Extra rekening nu nog en wellicht helemaal over)

Instant payments werkt prima, geld overmaken vanaf Rabo en ABN en het staat gelijk op mijn ING rekening.
@WTM ik hetzelfde als bovenstaand. Ook dus een aparte rekening geopend. Even kijken of dit tijdelijk is of dat ik in het geheel overstap.

Vandaag voor het eerst zonder portemonnee op stap. Toch wel spannend bij de betaling voor een ijsje of het zou werken. En dat deed het (vrouw had nog contanten achter de hand) 😄

©2004

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:11
Donstil schreef op zondag 23 juni 2019 @ 20:42:
[...]

Nee. Onder de streep blijft het betalen voor spullen, fijn betalen maar nog steeds betalen.

Als je echt wilt, neem een maandje gratis Bunq Premium. Probeer het een paar keer en als het bevalt ga je voor €5,- in een Bunq pack.
Even uit nieuwsgierigheid; waarom zou je voor 5 euro per maand via bunq een rekening openen als een rekening bij de ING 1,55 per maand kost?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Ja ik snap die ook niet helemaal
Ik hoor dat je dan meerdere rekening nummers kan hebben (en wss bijbehorende pas)
Maar dan ben je nog duur uit want bij alle banken is het voor rond die €1.55
En een 2de of 3de zal dan nog steeds goedkoper zijn als €5 in de maand

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
harm12nl schreef op zondag 23 juni 2019 @ 21:18:
Even uit nieuwsgierigheid; waarom zou je voor 5 euro per maand via bunq een rekening openen als een rekening bij de ING 1,55 per maand kost?
Bunq Premium is wel wat meer dan een enkele rekening natuurlijk.

Maar als ING een rekening aanbied voor €1,55 (niet in een ander pakket) met ApplePay dan is dat ook een valide optie om het even te proberen naast Bunq Premium.

Bunq Premium heeft dan alleen wel het voordeel dat het makkelijk met de app te starten is, een maand niets kost en je gelijk aan de slag kunt omdat je niet op een pas hoeft te wachten.

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 23-06-2019 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Maar wat is dan dat ‘meer’ met premium, is het alleen dat je meer rekening nummers kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie33
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 05-01 09:57
Vraagje over tanken bij onbemande tankstations. Zou Apple Pay hier werken? Ik vermoed het niet, daar je pas in zo’n gleuf moet, omdat je voor het tanken al je pas en code moet invoeren. Of is het toch wellicht mogelijk? Voor het geval ik een x geen passen bij me heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mel33 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 23:29:
Maar wat is dan dat ‘meer’ met premium, is het alleen dat je meer rekening nummers kan hebben?
Nee zeker niet alleen maar wel een van de voordelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icter-tje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-09 14:29
Vizzie33 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 23:32:
Vraagje over tanken bij onbemande tankstations. Zou Apple Pay hier werken? Ik vermoed het niet, daar je pas in zo’n gleuf moet, omdat je voor het tanken al je pas en code moet invoeren. Of is het toch wellicht mogelijk? Voor het geval ik een x geen passen bij me heb...
Bij de meeste onbemande tankstations (bij mij in de regio) is er geen mogelijkheid tot contactloos betalen en moet je echt je bankpas in het apparaat stoppen. Dus dan kun je helaas geen Apple Pay gebruiken..

Je moet connected zijn

Acties:
  • +4 Henk 'm!
(Mogelijke (afhankelijk van wensen/benodigdheden)) voordelen bunq (imho): veel betere privacy waarborging dan ING, 25 (spaar)rekeningen of en/of rekeningen wat zo z’n handige doeleinden kan hebben, 3 fysieke passen (keuze: maestro, mastercard debit, mastercard “credit”), 20 virtuele MasterCard’s per jaar waarvan max 5 tegelijk actief, met omwegen: Apple Pay, Google Pay en eventueel een virtuele Maestro daarvoor, handig beheer incasso’s en push notificaties. Uitgebreide API. ZeroFX wat naar verluidt (heb nog nooit bewijs gezien dus hou slag om de arm) veel geld kan schelen als je op vakantie gaat in non-euro landen of online shopt in vreemde valuta - ook als je het via Apple Pay afrekent. App is best goed.

Nadelen: als je weinig wensen hebt is t best duur - zeker voor partners is ‘t in de meeste gevallen bizar duur vergeleken met andere banken, slechte support en extreem zwaar gemodereerd/gecensureerd forum, passen lijken in ‘t buitenland niet altijd betrouwbaar, slechte communicatie; zeker over de constant veranderende product line-up. Geen officiele support Apple Pay, dus je moet workarounds volgen om het werkend te krijgen. Alles gaat via de app, inclusief support - er is geen web omgeving of (nood) telefoonnummer. Geen support voor het ontvangen van betalingen buiten SEPA-gebied en ook niet in vreemde valuta.

Dus ja, het ligt eraan wat je wensen zijn en of je dat het waard vindt; maar puur even nemen om een maandje Apple Pay te proberen kan sowieso weinig kwaad I guess. :) Eventueel kan je dan AP gebruiken terwijl je de tijd dat je een ING-rekening aanvraagt overbrugt, whehe :P Apple Pay werkt meteen na goedkeuring, als je daarna de workaround volgt (eerst heel goed lezen hoe je de passen moet aanvragen alvorens je dat doet!) :) In principe kan je met een soort work-around omgerekend zelfs 2 a 3 maanden in totaal gratis krijgen, maar daarvoor moet je even zoeken en rondvragen - want dat gaat enkel via referrals.

En anders gewoon geduld hebben. Over een paar maanden is ING vast niet exclusief meer en krijgen we ‘t vast wel bij meer banken zoals N26, Revolut, bunq zonder workarounds en wellicht KNAB en ABN. Rabobank verdenk ik ervan ‘t langst te gaan duren. :P

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 24-06-2019 02:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:01
ppl schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 17:56:
[...]

Ik ben het niet met je eens. Er zijn genoeg manieren om korting te verlenen. Albert Heijn kiest ervoor om dat op deze klantonvriendelijke en datahogerige manier te doen. Dat is hun keus, ze kunnen het prima anders doen. Helaas slikken de Nederlanders dit, ze zijn te naief. Dus als klant voel ik me moreel verplicht om dat systeem zoveel mogelijk te dwarsbomen. Uiteraard niet door andere klanten onnodig vertraging te bezorgen, maar wel op zoveel mogelijk andere manieren.

Ik heb bijvoorbeeld een periode gehad dat ik telkens een nieuwe bonuskaart meenam bij de zelfscan en die vervolgens, samen met het bonnetje, on my way out in de prullenbak te donderen. Als genoeg mensen dit zouden doen, dan houdt AH er wel weer mee op. Of bij de zelfscan ELKE KEER de klerk van dienst om een bonuskaart te vragen. In 1 filiaal hier in de buurt hebben ze inmiddels bij elke zelfscanterminal een bonuskaart aan een touwtje hangen. Ze leren het wel, ooit...

Bij normale kassa's zeg ik altijd dat ik geen bonuskaart heb, ik heb nog nooit meegemaakt dat de cassiere dan zegt dat ik pech heb. Ze hebben altijd een bonuskaart achter de hand. Maar als dat wel zou gebeuren, dan zou ik denk ik hetzelfde doen. ZIJ kiezen voor die bonuskaart, ik kies ervoor dat ik er geen wil hebben, maar ik wil wel de korting. Dat probleem hebben zij gecreeerd, dus dat lossen zij ook maar op.
Wat zou je dan moeten doen? Met je hele kar vol boodschappen alles weer gaan terugleggen in de juiste vakken? En daarna nog eens naar een andere winkel om al je boodschappen nogmaals te doen? Ik weet niet hoeveel vrije tijd jij hebt, maar ik heb geen tijd voor dat soort dingen. Als ik met een volle kar bij de kassa geconfronteerd word met een pinstoring, dan zou ik de boodschappen ook laten staan. Ook dit is de verantwoordelijkheid van de winkel, dat de pin het doet. Ik snap dat het vervelend is voor het personeel om mijn boodschappen te restocken, maar het is ook vervelend voor mij dat ik mijn boodschappen niet mee kan nemen. Zorg er als ondernemer gewoon voor dat je spullen werken.
[...]

Nah, een betaalpas heeft een wat hogere drempel bij deze. Een contactloze betaling wordt geweigerd vanwege het bedrag. Dan moet je de pas erin stoppen en je pincode opgeven. Dan let je al heel wat meer op het scherm en zul je waarschijnlijk ook veel sneller het bedrag en dus de fout zien. Apple Pay werkt in dat opzicht te makkelijk.
Daar ben ik het wel mee eens, het gaat wel erg gemakkelijk, zeker met de watch. Het zou handig zijn om een limiet te kunnen instellen, want je kunt erop wachten dat ondernemers dit gaan misbruiken om je geld af te troggelen. Als je het niet merkt hebben ze dat maar weer binnen. 1000 euro is wat teveel, dat merkt iedereen, maar als je ipv 2 euro voor een Mars 4 euro hebt betaald, dan denk ik niet dat veel mensen dat merken, laat staan dat ze ervoor terugkomen. Als je al aan je afschrift kunt zien waar het was, want die beschrijvingen zijn meestal ook hondsberoerd...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
PhilipsFan schreef op maandag 24 juni 2019 @ 01:42:
[...]

Ik ben het niet met je eens. Er zijn genoeg manieren om korting te verlenen. Albert Heijn kiest ervoor om dat op deze klantonvriendelijke en datahogerige manier te doen. Dat is hun keus, ze kunnen het prima anders doen. Helaas slikken de Nederlanders dit, ze zijn te naief. Dus als klant voel ik me moreel verplicht om dat systeem zoveel mogelijk te dwarsbomen. Uiteraard niet door andere klanten onnodig vertraging te bezorgen, maar wel op zoveel mogelijk andere manieren.

Ik heb bijvoorbeeld een periode gehad dat ik telkens een nieuwe bonuskaart meenam bij de zelfscan en die vervolgens, samen met het bonnetje, on my way out in de prullenbak te donderen. Als genoeg mensen dit zouden doen, dan houdt AH er wel weer mee op. Of bij de zelfscan ELKE KEER de klerk van dienst om een bonuskaart te vragen. In 1 filiaal hier in de buurt hebben ze inmiddels bij elke zelfscanterminal een bonuskaart aan een touwtje hangen. Ze leren het wel, ooit...

Bij normale kassa's zeg ik altijd dat ik geen bonuskaart heb, ik heb nog nooit meegemaakt dat de cassiere dan zegt dat ik pech heb. Ze hebben altijd een bonuskaart achter de hand. Maar als dat wel zou gebeuren, dan zou ik denk ik hetzelfde doen. ZIJ kiezen voor die bonuskaart, ik kies ervoor dat ik er geen wil hebben, maar ik wil wel de korting. Dat probleem hebben zij gecreeerd, dus dat lossen zij ook maar op.

[...]

Wat zou je dan moeten doen? Met je hele kar vol boodschappen alles weer gaan terugleggen in de juiste vakken? En daarna nog eens naar een andere winkel om al je boodschappen nogmaals te doen? Ik weet niet hoeveel vrije tijd jij hebt, maar ik heb geen tijd voor dat soort dingen. Als ik met een volle kar bij de kassa geconfronteerd word met een pinstoring, dan zou ik de boodschappen ook laten staan. Ook dit is de verantwoordelijkheid van de winkel, dat de pin het doet. Ik snap dat het vervelend is voor het personeel om mijn boodschappen te restocken, maar het is ook vervelend voor mij dat ik mijn boodschappen niet mee kan nemen. Zorg er als ondernemer gewoon voor dat je spullen werken.

[...]

Daar ben ik het wel mee eens, het gaat wel erg gemakkelijk, zeker met de watch. Het zou handig zijn om een limiet te kunnen instellen, want je kunt erop wachten dat ondernemers dit gaan misbruiken om je geld af te troggelen. Als je het niet merkt hebben ze dat maar weer binnen. 1000 euro is wat teveel, dat merkt iedereen, maar als je ipv 2 euro voor een Mars 4 euro hebt betaald, dan denk ik niet dat veel mensen dat merken, laat staan dat ze ervoor terugkomen. Als je al aan je afschrift kunt zien waar het was, want die beschrijvingen zijn meestal ook hondsberoerd...
Ik denk dat we weer on-topic moeten richting Apple Pay, maar moet echt nog even van het hart dat mijn mond zojuist is open gevallen van je verhaal. Wat te denken van al die plastic bonuskaarten dat jij hebt weggegooid. Ik vind echt dat je heel ver gaat.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
zal ik een Albert Heijn topic aanmaken?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]
Dat probleem hebben zij gecreeerd, dus dat lossen zij ook maar op.
What the fucking fuck 8)7 8)7 Alsof het jouw grondrecht is bij de AH met korting te shoppen. Zoek toch lekker een andere winkel als het je niet aanstaat ipv je als een gek te gedragen? |:(

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:32
De opmerking van @THE_BASE was netter verwoord. Graag weer on topic.

[ Voor 93% gewijzigd door meesje op 24-06-2019 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJvG13
[...]

Albert Heijn kiest ervoor om dat op deze klantonvriendelijke en datahogerige manier te doen. Dat is hun keus, ze kunnen het prima anders doen. Helaas slikken de Nederlanders dit, ze zijn te naief. Dus als klant voel ik me moreel verplicht om dat systeem zoveel mogelijk te dwarsbomen. Uiteraard niet door andere klanten onnodig vertraging te bezorgen, maar wel op zoveel mogelijk andere manieren.

Ik heb bijvoorbeeld een periode gehad dat ik telkens een nieuwe bonuskaart meenam bij de zelfscan en die vervolgens, samen met het bonnetje, on my way out in de prullenbak te donderen.
Juist. Zo denk ik er precies hetzelfde over.

Service vind ik in winkels ver te zoeken. Bv in de meeste kledingwinkels geen personeel bij de pashokjes. Als de kleding niet past, dan laat ik het achter in het pashokje. Dat kunnen mensen aso vinden, maar ik neem toch aan dat zo'n winkel iets aan me wil verkopen, dan mogen ze daar best wel wat moeite in steken.
Als je een tijdje in de VS bent geweest dan snap je pas wat service is. Ja natuurlijk is het allemaal fake, maar je krijgt wel service zoals t hoort!

ONTOPIC
Is het mogelijk om de volgorde van de passen op Apple Watch aan te passen? De standaard betaalpas heb ik ingesteld. Ik heb 4 passen in Apple Pay. Worden de passen volgend na de standaard betaalpas aangepast op laatst gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
@PhilipsFan @MrJvG13 Het aso hier is, dat je het laat liggen, je kan ook vragen om geholpen te worden en of een seintje geven dat je met de kleren klaar bent. Het laten liggen is hier het aso in.

En bij de bonus het zelfde, je kan er ook voor kiezen hem dan bij de kassa achter te laten voor de volgende, het weggooien is het aso in dit.

Ontopic
Apple pay toch wel irri met dat onbeslist, hoop niet dat dat ooit gevolgen heeft als je noem maar een voorbeeld, je reiskosten claimt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hmm ik zie net dat ik mijn bunq maestro pas als “Express-OV-kaart” kan instellen in de Apple Watch app. Voorheen was dit niet mogelijk... zou de NS hier mee bezig zijn? Ik hoop het echt want dan kan er weer een pasje de deur uit ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:40

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Gister voor het eerst gehad dat Apple Pay via m'n Apple Watch niet wilde... Leek wel alsof de PIN-terminal en m'n Watch elkaar gewoon niet zagen. De betaling lukte vervolgens prima met m'n iPhone...

Fotonerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odo966
  • Laatst online: 21:56
MrJvG13 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:00:
[...]
ONTOPIC
Is het mogelijk om de volgorde van de passen op Apple Watch aan te passen? De standaard betaalpas heb ik ingesteld. Ik heb 4 passen in Apple Pay. Worden de passen volgend na de standaard betaalpas aangepast op laatst gebruikt?
Nee, maar als je een nieuwe default kiest, komt de vorige default wel op positie 2 te staan. Dus via een omweg kun je wel de gewenste volgorde instellen, door bv eerst je gewenste pas 3 default te maken, dan pas 2, en dan pas 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJvG13
Mel33 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:14:
@PhilipsFan @MrJvG13 Het aso hier is, dat je het laat liggen, je kan ook vragen om geholpen te worden en of een seintje geven dat je met de kleren klaar bent. Het laten liggen is hier het aso in.
Natuurlijk vraag ik om hulp in een kleinere winkel en wordt dat vaak ook al aangeboden.
Hoe geef je in een seintje in bv een Bijenkorf? Waar geen medewerker bij de pashokjes staat, bovendien een rij, waardoor je zelf weer de winkel terug in moet om een juiste maat te zoeken. Je weer achter in de rij kunt gaan staan. Hoezo is dit aso? Daar hoort gewoon een medewerker te staan. Het zijn ook nog eens allemaal shop in shops. Vraag je iets, nee dat weet ik niet ik ben van merk x.
Ik kan mijn zuurverdiende centjes maar 1x uitgeven. En service en advies dat is net dat extraatje waarvoor ik nog naar een winkel wil gaan. Ik kan ook een berg online bestellen verschillende maten, kledingstukken etc. en 90% retourneren. Maar dat vind ik juist aso!
odo966 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:12:
[...]

Nee, maar als je een nieuwe default kiest, komt de vorige default wel op positie 2 te staan. Dus via een omweg kun je wel de gewenste volgorde instellen, door bv eerst je gewenste pas 3 default te maken, dan pas 2, en dan pas 1.
TOP! Thanks werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
MrJvG13 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:16:
[...]

Natuurlijk vraag ik om hulp in een kleinere winkel en wordt dat vaak ook al aangeboden.
Hoe geef je in een seintje in bv een Bijenkorf? Waar geen medewerker bij de pashokjes staat, bovendien een rij, waardoor je zelf weer de winkel terug in moet om een juiste maat te zoeken. Je weer achter in de rij kunt gaan staan. Hoezo is dit aso? Daar hoort gewoon een medewerker te staan. Het zijn ook nog eens allemaal shop in shops. Vraag je iets, nee dat weet ik niet ik ben van merk x.
Ik kan mijn zuurverdiende centjes maar 1x uitgeven. En service en advies dat is net dat extraatje waarvoor ik nog naar een winkel wil gaan. Ik kan ook een berg online bestellen verschillende maten, kledingstukken etc. en 90% retourneren. Maar dat vind ik juist aso!
Maar dat vertel je zonet niet. Leuk deze draai
Lekker aso weer :9

Ps kzou daar niet eens willen shoppen dan
Maar das weer heel ander verhaal.

Ontopic
Moet je nog steeds bunq met een omweg Apple pay instellen?

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 24-06-2019 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 13:29

Heb er zelf ook over nagedacht om te gaan switchen, maar ik vind het het toch niet waard. Uiteindelijk zullen de andere banken ook Apple Pay gaan aanbieden verwacht ik.

Al is het vrij makkelijk te proberen door een ING rekening te openen met behulp van een Android telefoon, kun je vrijwel gelijk testen en uitproberen.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja dat herorganiseren op de watch is wel irritant. Een kaart erbij die je meer voorin wel hebben en je moet een voor een door al je kaarten heen om ze op volgorde te krijgen. :P Wat gedoe als je er 9 in hebt staan. :+

@Mel33 Je hoeft je echt geen zorgen te maken om dat onbeslist... Het is al vaak aangedragen: het heeft geen significante betekenis in Nederland en sowieso niet voor Maestro betalingen. Gewoon negeren. Bovendien kan je altijd nog een screenshot maken van je Bankieren app als het jou of een ander dwarszit. Maar het is een non-issue waar je je geen zorgen om moet maken.

[ Voor 46% gewijzigd door WhatsappHack op 24-06-2019 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelvano
Wat mij vandaag opviel is dat, toen ik met m’n iPhone bij uitcheckautomaat stond van een GVB-tram, automatisch m’n INGpas naar bovenkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
Roelvano schreef op maandag 24 juni 2019 @ 17:49:
Wat mij vandaag opviel is dat, toen ik met m’n iPhone bij uitcheckautomaat stond van een GVB-tram, automatisch m’n INGpas naar bovenkwam.
Dat is normaal, maar dat doet die ook bij betaal terminals.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mel33 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:45:
Ontopic
Moet je nog steeds bunq met een omweg Apple pay instellen?
Nope, zolang je het geschikte Apple Pay pasje (virtueel) maar hebt.
Donstil schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 19:43:
Misschien overbodig maar ik neem net een andere iPhone in gebruik en kan daar zonder regio verandering zo mijn Bunq pas toevoegen.

Is het toch nog ergens goed voor dat ING op ApplePay zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Mel33 schreef op Sunday 23 June 2019 @ 23:29:
Je zou het eens een maand moeten proberen. Het kunnen 'tegenhouden' van automatische incasso's....of ze vanaf een andere rekening laten incasseren (dan de rekening waar de incasso normaal op loopt) zijn features die geen andere bank heeft, of het 'automatisch sparen' van kleine bedragen bij elke betaling....tja, ik zou niet anders meer willen..maar goed.

Voor Apple Pay kun je natuurlijk ook naar ING gaan, alleen is het openen van een bunq rekening sneller geregeld en kun je het een maand gratis proberen. ING aanvraag doe je niet in 5 minuten...
Donstil schreef op Monday 24 June 2019 @ 18:07:
[...]

Nope, zolang je het pasje (virtueel) maar hebt.

[...]
Eh...je zult toch nog steeds een Belgische (of IT/ES/DE/FR) pas moeten hebben, op een NL pas werkt Apple Pay nog steeds niet. Nu is het natuurlijk kinderlijk eenvoudig om het te fixen, maar goed....je moet het nog steeds wel doen.

[ Voor 21% gewijzigd door TheVMaster op 24-06-2019 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JackSparrow schreef op maandag 24 juni 2019 @ 18:25:
Eh...je zult toch nog steeds een Belgische (of IT/ES/DE/FR) pas moeten hebben, op een NL pas werkt Apple Pay nog steeds niet. Nu is het natuurlijk kinderlijk eenvoudig om het te fixen, maar goed....je moet het nog steeds wel doen.
Ik pas het even aan. Leek mij duidelijk maar dus niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Donstil schreef op Monday 24 June 2019 @ 18:28:
[...]

Ik pas het even aan. Leek mij duidelijk maar dus niet 8)7
Tja...als je als NL 'gewoon' een virtuele pas besteld krijg je dus een NL'se pas. Maar nu is het wel duidelijk inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelvano
Nicj56 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 17:52:
[...]

Dat is normaal, maar dat doet die ook bij betaal terminals.
Ja verwachtte ik al, maar niet eerder meegemaakt/opgevallen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrJvG13
Mel33 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 22:29:
Ja ik snap die ook niet helemaal
Ik hoor dat je dan meerdere rekening nummers kan hebben (en wss bijbehorende pas)
Maar dan ben je nog duur uit want bij alle banken is het voor rond die €1.55
En een 2de of 3de zal dan nog steeds goedkoper zijn als €5 in de maand
Bunq heeft wel wat meer te bieden!
Ik gebruik het samen met mijn partner. Het heeft 2 creditcards, 1 en/of rekening vervangen vervangen die we voorheen bij de ING hadden. Onze 2 privé rekeningen die nog bij de ING lopen ga ik binnenkort ook overzetten.
Alleen al de koersopslag die we nu niet kwijt zijn met betalen in een vreemde valuta levert ons enkele tientjes op jaarbasis op.
Ja bunq is prijzig als het 1 betaalrekening vervangt, maar in onze situatie halen we behoorlijk veel uit bunq. Vaste lasten, boodschappen, leuke dingen, tanken van verschillende rekeningen. Wij hebben echt veel meer inzicht in onze financiële situatie en vooral waar je geld blijft.

[ Voor 8% gewijzigd door MrJvG13 op 24-06-2019 21:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Yep, veel mensen vergeten dat je met ZeroFX flink wat geld bespaart op geld wisselen. Wie dus buiten Europa op vakantie gaat heeft bunq er al snel uit in een vakantie...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
DeNachtwacht schreef op Monday 24 June 2019 @ 21:20:
Yep, veel mensen vergeten dat je met ZeroFX flink wat geld bespaart op geld wisselen. Wie dus buiten Europa op vakantie gaat heeft bunq er al snel uit in een vakantie...
Gaan volgende maand naar Curacao, benieuwd hoeveel ZeroFX ons gaat besparen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

JackSparrow schreef op maandag 24 juni 2019 @ 18:25:
[...]

Je zou het eens een maand moeten proberen. Het kunnen 'tegenhouden' van automatische incasso's....of ze vanaf een andere rekening laten incasseren (dan de rekening waar de incasso normaal op loopt) zijn features die geen andere bank heeft, of het 'automatisch sparen' van kleine bedragen bij elke betaling....tja, ik zou niet anders meer willen..maar goed.
Het vreemde is dat tegenhouden en een andere rekening opgeven beide volgens de SEPA-incassovoorwaarden niet zijn toegestaan. Een incassocontract geldt voor een enkele incassant voor een enkele tegenrekening per geïncasseerde.

Boekhoudkundige verantwoording voor dit traject is ook niet heel eenvoudig, de incassant verwacht het oorspronkelijke rekeningnummer terug, anders wordt niet aan het incassocontract voldaan. Dat levert of “onder water” correctieboekingen op die zonder inzichtelijkheid en zonder berichtgeving aan de klant worden uitgevoerd (wat een bancaire doodzonde is, want elke boeking heeft mogelijke impact op bijvoorbeeld boeksaldo, valutadata en rentestanden) of die boekingen vinden niet plaats. Dat is zo mogelijk nog erger, want dan blijft er boekhoudkundig bijzonder weinig van over.

Een bank die zo kortzichtig omspringt met interne en externe verantwoording is niet een bank die ik geld toe vertrouw. Er zijn wel eerder vreemde boekhoudkundige fouten gemeld in dit topic, dat boezemt echt bijzonder weinig vertrouwen in.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
FirePuma142 schreef op Monday 24 June 2019 @ 21:36:
[...]

Het vreemde is dat tegenhouden en een andere rekening opgeven beide volgens de SEPA-incassovoorwaarden niet zijn toegestaan. Een incassocontract geldt voor een enkele incassant voor een enkele tegenrekening per geïncasseerde.

Boekhoudkundige verantwoording voor dit traject is ook niet heel eenvoudig, de incassant verwacht het oorspronkelijke rekeningnummer terug, anders wordt niet aan het incassocontract voldaan. Dat levert of “onder water” correctieboekingen op die zonder inzichtelijkheid en zonder berichtgeving aan de klant worden uitgevoerd (wat een bancaire doodzonde is, want elke boeking heeft mogelijke impact op bijvoorbeeld boeksaldo, valutadata en rentestanden) of die boekingen vinden niet plaats. Dat is zo mogelijk nog erger, want dan blijft er boekhoudkundig bijzonder weinig van over.

Een bank die zo kortzichtig omspringt met interne en externe verantwoording is niet een bank die ik geld toe vertrouw. Er zijn wel eerder vreemde boekhoudkundige fouten gemeld in dit topic, dat boezemt echt bijzonder weinig vertrouwen in.
Eh...ik neem aan dat, aangezien ze een bankvergunning hebben, het er voor de buitenwereld gewoon uitziet als een incasso die vanaf het bekende rekeningnummer wordt voldaan en het dus puur een 'intern bunq feestje' is. Net zoals de creditcard van bunq, puur een cc is voor de buitenwereld, maar dat het intern bij bunq gewoon als debitcard wordt afgeschreven.

Dat is niet kortzichtig, maar gewoon heel erg slim en vernuftig.
Pagina: 1 ... 42 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.