Apple Pay in Nederland Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 47 Laatste
Acties:
  • 351.382 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-05 17:47
Hey Siri open Apple pay (of je zegt wallet)
Twee keer klikken op power (of iPhone nou open is of niet)
Of je houd hem bij de reader

Al deze 3 manieren opent Apple Pay

En als je hem tegen reader aan houd, opent hij vanzelf en vraagt om je gezicht of vinger, waarna je hem er weer erboven houdt, en payed

[ Voor 14% gewijzigd door Mel33 op 18-06-2019 19:33 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:38
Vinnienerd schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:18:
[...]

Maar het is direct gekoppeld aan de kaart. Banken maken hier wel degelijk onderscheid in: https://www.mastercard.nl...oducts/prepaid-cards.html
offtopic:
Het staat notabene op de kaart die je ziet op je link dat het een debitkaart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:02

Toppe

Oké ✅

pacificocean schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:57:
[...]

offtopic:
Het staat notabene op de kaart die je ziet op je link dat het een debitkaart is.
Een debit card is een betaalkaart waarmee je een betaling verricht, waarbij er geld wordt afgeboekt van een tegoed waarover je reeds beschikt, zoals een bankrekening.

In Nederland is er geen verschil tussen een debit card en een prepaid creditcard. Het zijn twee verschillende namen voor hetzelfde ding.
Bron!

[ Voor 56% gewijzigd door Toppe op 18-06-2019 20:04 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:38

Fab1Man

Live life to the fullest

Toppe schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 18:28:
[...]

Mooie discussie ja, popcorn staat klaar ;)

Ik had een prepaid creditcard maar blij dat ik ben overgestapt naar een debit MasterCard maar wou van Bunq af dus heb nu een normale creditcard...

Echter wil ik straks een creditcard aan Apple Pay toevoegen als dit ondersteunt wordt. Echter wil ik die creditcard aanvragen op mijn rekening. ING vereist alleen dat je elke maand minimaal €650 aan inkomsten hebt voor een periode van 3 maanden. Alleen op de vraag of het uitmaakt waar deze inkomsten vandaan komen kunnen ze eigenlijk geen goed antwoord geven.

Rabobank heeft de zelfde eisen, mijn loon komt binnen op de zelfde rekening als waar ik de creditcard heb aangevraagd, echter boek ik alles wat er teveel op staat meteen weer weg naar andere rekeningen. Er staat dus amper 24 uur een ‘vol’ salaris op.

Nu gaat een deel van het geld wél naar ING voor de boodschappen, mijn vrouw stort ook dus boven de €650 is geen enkel probleem. Niemand weet of deze constructie werkt, tenslotte is het geen loon betaling. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Het is niet dat de financiële middelen er niet zijn, dat is geen probleem. ING gaf aan wel een creditcard aan te kunnen vragen als je al je papieren inlevert en 30 formulier mee stuurt. Dat is nog wel een optie maar liever niet, gebruik dat ding te weinig om daar veel tijd in te steken, het gaat puur om het comfort.

Het antwoord vanuit ING? ‘Het systeem bepaald of je wel of geen creditcard krijgt’

Je kan trouwens de 2x drukken voor Apple Pay optie uitschakelen, maar hoe activeer je dan Apple Pay? 8)7
Ondanks dat je weg bent bij Bunq, daar hebben ze sinds kort een "Travel Card". Het is zoals ik kan lezen een "echte" creditcard, als in dat ie volgens het zelfde merchant principe werkt en dus niet afgewezen zou moeten worden. Enige ding bij Bunq is dat het niet op krediet werkt, dus net als de oude "debit" card wordt het direct afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHiddeCollee
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-05-2020
Mijn vader heeft zondag een rekening geopend bij een ING service punt en zal dus waarschijnlijk deze week zijn account toegewezen. Hij kan dan een rekening voor mij openen via de app. Is dat een kwestie van 10 minuten of ga je dan weer door dezelfde procedure. (3/5 dagen wachten op al je gegevens) alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Fab1Man schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 20:17:
[...]

Ondanks dat je weg bent bij Bunq, daar hebben ze sinds kort een "Travel Card". Het is zoals ik kan lezen een "echte" creditcard, als in dat ie volgens het zelfde merchant principe werkt en dus niet afgewezen zou moeten worden. Enige ding bij Bunq is dat het niet op krediet werkt, dus net als de oude "debit" card wordt het direct afgeschreven.
What’s the difference between the bunq Travel Card and the Debit Mastercard?
The bunq Travel Card is the best option for worldwide traveling. With it, you get the overall usability of a credit card without the risk that comes along with credit.
You can use it for hotel reservations, car rentals and all other payments that require a deposit. This means larger merchant acceptance and more convenience on your holiday.

Het voordeel zit het dus vooral in de wereldwijde acceptatie.... voor mij niet interessant omdat ik niet buiten de EU per auto kom (ja ja, noem me maar saai ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 01:09

Bruzski

watte ??

JackSparrow schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:03:
[...]

offtopic:
En hij werkt voor Revolut? Ik bedoel....ik laat mijn Revolut debit card niet op hoor....ik zet geld op mijn revolut rekening en dan betaal ik ermee.....dat is niet de definitie van een pre-paid debit card, ondanks dat iemand dat op een revolut forum roept.

Hmm...maar we raken wel heel erg off-topic zo :(

Heeft iemand trouwens ervaring met het betalen bij Total met Apple Pay..?
Toevallig vandaag willen tanken bij total alkmaar maar apple pay wordt hier niet ondersteund terwijl er wel contactloos betaald kan worden, gelukkig had ik mijn pas mee. ;)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Wil dit kopen, wat is het limiet van Apple Pay? :')

[ Voor 20% gewijzigd door Toppe op 18-06-2019 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YRH
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:36

YRH

Toppe schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:16:
Wil dit kopen, wat is het limiet van Apple Pay? :')
Eerst een hypotheek afsluiten ervoor denk ik, of je moet heel goed gespaard hebben de afgelopen jaren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

YRH schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:19:
[...]

Eerst een hypotheek afsluiten ervoor denk ik, of je moet heel goed gespaard hebben de afgelopen jaren :9
Ik verkoop wel een orgaan, 10% korting als je via Apple Pay betaald (om het maar ontopic te houden :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:33
iHiddeCollee schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 20:24:
Mijn vader heeft zondag een rekening geopend bij een ING service punt en zal dus waarschijnlijk deze week zijn account toegewezen. Hij kan dan een rekening voor mij openen via de app. Is dat een kwestie van 10 minuten of ga je dan weer door dezelfde procedure. (3/5 dagen wachten op al je gegevens) alvast bedankt!
Volgens mij hangt dat van de soort rekening die er geopend word?
Maar dat kan je het beste vragen aan ING en waarom open je niet zelf een rekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-05 14:14
Bruzski schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:05:
[...]

Toevallig vandaag willen tanken bij total alkmaar maar apple pay wordt hier niet ondersteund terwijl er wel contactloos betaald kan worden, gelukkig had ik mijn pas mee. ;)
Total werkt bij mij ook nooit. Heb er eens naar gevraagd en ze zeiden dat het centraal is uitgeschakeld. Geen idee wat daar van klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1143599

:9 heerlijk eindelijk ook Apple Pay zelfs speciaal voor naar overgestapt en met overstapservice regel je alles vrij eenvoudig tegenwoordig

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
JackSparrow schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 00:07:
[...]

Tja...er worden ook creditcards uitgegeven in Nederland en ze functioneren ook met het (relatief kleine) Fitbit Pay etc, dus waarom niet met Apple Pay?
Ze werken prima met Apple Pay zoals het buitenland al heeft bewezen. Hier in Nederland wordt het alleen nog niet via die weg aangeboden net als dat je het ook niet met een zakelijke of niet-ING rekening kunt gebruiken. Dit zijn de eerste stapjes van Apple Pay hier in Nederland. Het moet zich nog allemaal verder ontwikkelen.
JackBol schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 07:37:
[...]

Een transactie is goedgekeurd of afgekeurd. Er is geen ‘onbeslist’. De volgende keer dat je dat stelt, wil ik graag een bron.
Ik herhaal: koop een Apple Watch of iPhone, sluit een ING betaalrekening af, configureer Apple Pay, doe een aantal betalingen (ook wel transacties) in bijv. de supermarkt en kijk eens in Wallet op je iPhone (als je met iPhone hebt betaald) of de Wallet in de Watch app (als je met je Watch hebt betaald). Daar zul je toch echt de status "onbeslist" zien. Anders gezegd: lees dit topic, de Apple Pay documentatie bij Apple en ING en bekijk vooral ook de filmpjes.

Als de betaling door de hele keten van systemen is geloodst dan zul je zien dat die "onbeslist" in "goedgekeurd" veranderd. Een aantal mensen hier in dit topic hebben echter de status "afgekeurd" en daarvan screenshots gepost. De reden daarvoor is onbekend en zal men bij bijv. een ING of een Apple moeten navragen.

Verder dien je het gezegde "practice what you preach" te volgen en je eigen verhaal dan ook te voorzien van een of meerdere bronnen, zeker wanneer je dit eist van een ander. Jouw reply bevat namelijk 0 bronnen, nogal vreemd voor iemand die zo graag bronnen wil.
Het hele PIN systeem is gebaseerd op het concept dat een betaling onherroepelijk is.
Lees even het titel van dit topic voordat je reageert. Dit topic gaat over Apple Pay, niet over het PIN systeem (wat tegenwoordig dus ook niet meer zo heet, we gebruiken de naam alleen nog voor het gemak). Apple Pay is geen systeem op zichzelf maar een laag bovenop de vele reeds bestaande systemen in de diverse landen. Deze systemen kunnen erg van elkaar verschillen en daar zal Apple Pay een uniforme laag bovenop moeten vormen. Dat is geen makkelijk klusje. Het gevolg daarvan is dat bij sommige systemen de Apple structuur, bewoording, etc. heel erg goed past (en dus logisch is) en bij andere niet. Ons PIN systeem is een voorbeeld van dat laatste.

Met andere woorden: het gaat hier om een status van Apple Pay en niet die van het PIN systeem of eender welk ander systeem. Wat het PIN systeem van een betaling vindt doet niets af aan hoe Apple Pay werkt en welke terminologie ze hanteren.
De PIN betaling en alle informatie voorziening in Apple Pay zijn twee compleet verschillende processen...
And now he gets it. Dat is dus exact hetgeen ik zeg, jij hier nu tegenspreekt en waarvan jij bronnen wilt ;)
Zoals ik hierboven voor de zoveelste keer al aan heb gegeven is Apple Pay een laag bovenop reeds bestaande systemen. Dat is lang niet altijd voor de volle 100% compatible. Ons PIN systeem zal echt niet de enige zijn waar niet alles even logisch is of alles even goed werkt. Maar wat je bovenal moet snappen is dat je de terminologie van Apple Pay ook vanuit Apple Pay moet bekijken en dus niet vanuit je eigen ogen of dat van een ander onderdeel van het complete betaalsysteem. Dat werkt gewoonweg niet omdat het niet hetzelfde is. Daarbij dien je niet te vergeten dat Apple Pay niet het enige onderdeel is dat bepaald, er zitten heel wat andere systemen achter en die tezamen zijn bepalend.

Bovendien hoeft een status van een transactie nog steeds niets te zeggen over het wel of niet terug kunnen krijgen van geld. Als ik kijk naar hoe het hier in Nederland werkt dan komt daar het soort transactie eerder voor in aanmerking (automatische incasso kan wel, rest, voor zo ver ik weet, niet).
Ik hoop dat het nu wat helderder voor is je is.
Ik hoop dat de werking van Apple Pay nu wat helderder voor je is en je ook begrijpt hoe je dat PIN systeem van jou moet plaatsen in dit geheel.
Toppe schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 08:00:
Ik vindt het ook gek dat het toevoegen van een creditcard nu al niet kan, tenslotte is Apple Pay voor 80% gebouwd op de verwerking van betalingen via een creditcard
Het gaat om betalingsverkeer. Daar komt allerlei wet- en regelgeving en andere technische complicaties bij kijken. Het is dan ook moeilijk inschatten of dit pure marketing is, of ING een gefaseerde aanpak hanteert, of het technisch moeilijk is, of ze hier een proefperiode hebben bedacht (om kosten te besparen), of dat er iets anders aan de hand is. ING heeft in ieder geval wel uitgesproken (inmiddels meerdere malen via diverse kanalen) dat ze zowel de creditcards als de zakelijke accounts willen toevoegen aan Apple Pay.
iAmRenzo schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:25:
[...]

Het gaat totaal offtopic nu, maar dat het dus wat ingewikkelder ligt is hiermee wel bewezen.
Ja en dat roep ik nu al de hele tijd. Sommigen lijken nog steeds niet te begrijpen dat dingen ingewikkelder liggen dan ze denken. Zoek op de Engelstalige wikipedia maar eens op wat een debit card is. Dat is niet overal hetzelfde maar met al die verschillen moet een systeem als Apple Pay wel rekening houden. Apple Pay is overigens niet alleen maar een betalingssysteem, klantenkaarten zitten er ook bij. Om het nog ingewikkelder te maken.

We hebben hier in Nederland al diverse partijen: ING, Apple, Equens, Currence, de winkel, het merk betaalterminal, etc. Dat moet allemaal maar met elkaar kunnen babbelen en gegevens uitwisselen. Als je dan kijkt waar Apple Pay allemaal ondersteund wordt dan is dat best knap gedaan. Daar zit nou de schoonheid van ICT als je het mij vraagt: al die verschillende systemen met elkaar laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:29
Toppe schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 18:28:
[...]

Mooie discussie ja, popcorn staat klaar ;)

Ik had een prepaid creditcard maar blij dat ik ben overgestapt naar een debit MasterCard maar wou van Bunq af dus heb nu een normale creditcard...

Echter wil ik straks een creditcard aan Apple Pay toevoegen als dit ondersteunt wordt. Echter wil ik die creditcard aanvragen op mijn rekening. ING vereist alleen dat je elke maand minimaal €650 aan inkomsten hebt voor een periode van 3 maanden. Alleen op de vraag of het uitmaakt waar deze inkomsten vandaan komen kunnen ze eigenlijk geen goed antwoord geven.

Rabobank heeft de zelfde eisen, mijn loon komt binnen op de zelfde rekening als waar ik de creditcard heb aangevraagd, echter boek ik alles wat er teveel op staat meteen weer weg naar andere rekeningen. Er staat dus amper 24 uur een ‘vol’ salaris op.

Nu gaat een deel van het geld wél naar ING voor de boodschappen, mijn vrouw stort ook dus boven de €650 is geen enkel probleem. Niemand weet of deze constructie werkt, tenslotte is het geen loon betaling. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Het is niet dat de financiële middelen er niet zijn, dat is geen probleem. ING gaf aan wel een creditcard aan te kunnen vragen als je al je papieren inlevert en 30 formulier mee stuurt. Dat is nog wel een optie maar liever niet, gebruik dat ding te weinig om daar veel tijd in te steken, het gaat puur om het comfort.

Het antwoord vanuit ING? ‘Het systeem bepaald of je wel of geen creditcard krijgt’
Dat gaat niet werken. Je moét per se je salaris op je ING-rekening ontvangen. En dat voor tenminste drie maanden, zolang je je creditcard hebt, als die al krijgt.

Verder moet je werkgever per se het woord ‘salaris’ in de omschrijving zetten. Wanneer dat niet het geval is, wordt dit niet gezien als inkomen. Alleen je salaris wordt gezien als inkomen. Zorgtoeslag dus niet. Huurtoeslag ook niet. Transacties van je vrouw ook niet.

ING is enorm kritisch op het toewijzen van creditcards. Daarom heb ik mijn ABN-rekening open gelaten. De ICS kaart kreeg ik toen ik student was. Limiet van 1000 euro is voor mij prima. En ik raak ‘m niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 01:09

Bruzski

watte ??

OllieMongollie schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:55:
[...]

Total werkt bij mij ook nooit. Heb er eens naar gevraagd en ze zeiden dat het centraal is uitgeschakeld. Geen idee wat daar van klopt.
Klopt, de pompdame vertelde mij ook zoiets, apple pay staat centraal uitgeschakeld ofzo... meer mensen hadden hun beklag gedaan. :F

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:47

TheVMaster

Moderator WOS
OllieMongollie schreef op Tuesday 18 June 2019 @ 21:55:
[...]

Dit ligt onderhand bij de Betaalvereniging en die lieten mij (toevallig) vandaag weten dat ze een onderzoek gestart zijn. Laten hoor ik meer. Misschien ook even de klantenservice van Total gaan bellen, want die gaven namelijk aan nu aan het testen te zijn en vanaf november gaan ze het ondersteunen.....

Dit is het standaard verhaal wat je van Total terug krijgt (al meer dan een maand of 7)
Wij hebben klantvriendelijkheid hoog in het vaandel staan. En stellen het daarom zeer op prijs dat u de moeite heeft genomen om uw verhaal aan ons kenbaar te maken.

Een goed jaar geleden hebben wij alle TOTAL stations voorzien van nieuwe betaalterminals om juist tijdig mee te kunnen gaan met de nieuwe betaalmogelijkheden.
TOTAL heeft hierbij voor een Europese aanpak gekozen om gelijkheid te krijgen in ons Europees netwerk van stations.
Momenteel is een speciale projectgroep bezig met de betaalmogelijkheden direct vanaf de smartphone. Alleen deze Europese aanpak vertraagt deze ontwikkeling voor ons in Nederland omdat per land de communicatie met banken weer net even anders is.

Wij Nederlanders lopen vaak met dit soort innovatieve veranderingen voorop en wanneer er een nieuwe mogelijkheid is slaat deze vaak direct aan bij de eindgebruiker waar u een voorbeeld van bent. Nogmaals zullen wij deze Europese projectgroep aangeven nu haast te maken.

Het was zeker niet onze bedoeling om u een vervelend gevoel of stress gevoel te laten ervaren. Wij streven ernaar om iedere gast met een glimlach te verwelkomen zodat deze met een goed gevoel weer de weg op gaat. En voor wat betreft de nieuwe manieren van betalen, vragen wij graag nog even wat meer geduld.
Vreemd, ze gaan het op Europees vlak uitrollen...volgens de Apple Pay pagina's in Duitsland en Frankrijk zijn ze 'supported' shops...maar in NL werkt het niet...
Bruzski schreef op Tuesday 18 June 2019 @ 23:07:
[...]

Klopt, de pompdame vertelde mij ook zoiets, apple pay staat centraal uitgeschakeld ofzo... meer mensen hadden hun beklag gedaan. :F
Gewoon even allemaal je beklag doen bij de afdeling Retail Customer Care. Dat kan via een formulier op de website (http://www.total.nl/total-in-nederland/contact.html), of via het algemene nummer :9 : 070 - 318 0480

Via het formulier krijg je dus na een paar dagen bovengenoemde reactie terug...

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 18-06-2019 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 23:05
Had het gisteren ook bij de Total in Alkmaar. Heb ook maar even een bericht gestuurd. Je zou zeggen dat als er veel klachten komen ze het wel oppakken. Meer dan een kwestie van een vinkje aanzetten zal het niet zijn...

Ik betaal overigens al een jaar (om en nabij) met Apple Pay en ik kom maar zeer zelden tegen dat het ergens niet werkt. Alleen mijn kapper heeft nog een terminal waar ik niet contactloos kan betalen. Volgens hem hebben ze al maanden een contactloze terminal in bestelling staan, maar is er een leveringsachterstand.

[ Voor 45% gewijzigd door MikeL op 19-06-2019 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:20
MikeL schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 07:53:
Meer dan een kwestie van een vinkje aanzetten zal het niet zijn...
Gezien de uitvoerige reacties hiervoor, vind ik dit wel een grote aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeL
meesje schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 07:57:
[...]

Gezien de uitvoerige reacties hiervoor, vind ik dit wel een grote aanname.
Wellicht... Maar aangezien Total bewust de moeite heeft genomen om het de nek om te draaien, weten ze ook heel goed hoe het weer ingeschakeld kan worden. Het heeft in het verleden namelijk wél gewerkt bij Total ;)

Edit: Zou het uitschakelen van ApplePay niet ook stiekem iets te maken kunnen hebben met het willen pushen van hun eigen tankpassen (Total club card) ;)

[ Voor 16% gewijzigd door MikeL op 19-06-2019 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
MikeL schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 08:00:
Wellicht... Maar aangezien Total bewust de moeite heeft genomen om het de nek om te draaien, weten ze ook heel goed hoe het weer ingeschakeld kan worden. Het heeft in het verleden namelijk wél gewerkt bij Total ;)
Hoezo is het een bewuste actie geweest? Zoals hiervoor uitvoerig is beschreven, is het toch allemaal redelijk complex. Het kan toch heel goed een onbewuste actie zijn geweest en hierdoor het wat langer kan duren voor het probleem is gevonden?
MikeL schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 08:00:
Edit: Zou het uitschakelen van ApplePay niet ook stiekem iets te maken kunnen hebben met het willen pushen van hun eigen tankpassen (Total club card) ;)
Welke relatie is daar tussen? Dan kunnen ze toch ook net zo goed alle (ING) betaalpassen blokkeren?

Je bent nu wel erg (niet onderbouwde) aannames aan het doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeL
meesje schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 08:31:
[...]
Zoals hiervoor uitvoerig is beschreven, is het toch allemaal redelijk complex.
[...]
Voor merchants is het helemaal niet ingewikkeld. Staat standaard aan op elke terminal met contactloos betalen. De betaling wordt door de tereminal gewoon gezien als een kaartbetaling. Wil je dit als merchant niet, dan moet je dit bewust deactiveren. Dus ja, dit is bewust uitgeschakeld door Total.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
MikeL schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:31:
[...]

Voor merchants is het helemaal niet ingewikkeld. Staat standaard aan op elke terminal met contactloos betalen. De betaling wordt door de tereminal gewoon gezien als een kaartbetaling. Wil je dit als merchant niet, dan moet je dit bewust deactiveren. Dus ja, dit is bewust uitgeschakeld door Total.
Betekent dit dat je ook niet contactloos kunt betalen met je bankpas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeL
meesje schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:39:
[...]

Betekent dit dat je ook niet contactloos kunt betalen met je bankpas?
Beide betalingen worden gezien als een kaartbetaling, maar technisch zijn ze net even anders. Een bankpasbetaling heeft bijvoorbeeld een limiet waardoor je je pincode in moet voeren. Bij methodes waar een andere vorm van authenticatie wordt gebruikt (zoals Face ID bij Apple Pay) is die limiet er niet.
Een merchant kan kiezen welke contactloze betalingen zij toelaten, maar standaard staan ze allemaal aan. Het is dus mogelijk om contactloze bankkaartbetalingen toe te staan en Apple Pay te blocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
MikeL schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:51:
[...]

Beide betalingen worden gezien als een kaartbetaling, maar technisch zijn ze net even anders. Een bankpasbetaling heeft bijvoorbeeld een limiet waardoor je je pincode in moet voeren. Bij methodes waar een andere vorm van authenticatie wordt gebruikt (zoals Face ID bij Apple Pay) is die limiet er niet.
Een merchant kan kiezen welke contactloze betalingen zij toelaten, maar standaard staan ze allemaal aan. Het is dus mogelijk om contactloze bankkaartbetalingen toe te staan en Apple Pay te blocken.
Dat zou dan inderdaad wel zot zijn. Maar de relatie met tussen het uitzetten van deze functie en het stimuleren van hun eigen tankcard zie ik niet hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeL
meesje schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:57:
[...]

Dat zou dan inderdaad wel zot zijn. Maar de relatie met tussen het uitzetten van deze functie en het stimuleren van hun eigen tankcard zie ik niet hoor. ;)
Hoe makkelijker andere betaalmethodes worden, des te minder interessant wordt hun eigen pas? Ik weet het ook niet hoor, maar ze zullen ergens een reden moeten hebben voor het deactiveren. De redenen die ze in hun eigen antwoord aanvoeren zijn op z'n minst discutabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:17
meesje schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:57:
[...]

Dat moet haast wel om data gaan. Met hun eigen kaart zullen ze veel meer inzicht hebben dan betalingen met Apple Pay, aangezien die met tokenization werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Wally2002 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:22:
[...]

Dat moet haast wel om data gaan. Met hun eigen kaart zullen ze veel meer inzicht hebben dan betalingen met Apple Pay, aangezien die met tokenization werken.
Het ging me specifiek tussen uitzetten Apple Pay en hun eigen card. Nu maak je het breder: in jouw geval kunnen ze er ook voor kiezen voor alle bankpassen te blokkeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Wel veel storing bij de PIN de laatste tijd
Zou dat met het doorvoeren van iets te maken hebben zodat Apple pay overal werkt straks.

Moet zeggen er is bij mij nog nooit iets geweigerd ook bij de kleine zelfstandige niet.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazzaG
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 31-05 21:10
iHiddeCollee schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 20:24:
Let er op dat je alleen een rekening kan openen via de Android app. Het is een kwestie van een pincode kiezen voor de app, je id kaart uit laten lezen via NFC, een selfie maken om je identiteit te bevestigen en klaar is kees. Je hebt dan gelijk toegang tot Mijn ING en hebt ook gelijk een rekeningnummer. Daarna is het een kwestie van een wachtwoord aanmaken zodat Mijn ING ook op andere apparaten gebruikt kan worden. Ik kon ook al koppelen met Apple Pay, kon een dag later al betalen met de rekening via Apple Pay zonder dat de pas en pincode uberhaupt binnen waren (daar wacht ik nog steeds op, heb de rekening eergisteren geopend dus verwacht ze elk moment te ontvangen).

Edit: toevallig net de pas binnengekregen, pincode verwacht ik morgen dan!

[ Voor 3% gewijzigd door MazzaG op 19-06-2019 11:19 ]

Asus ROG STRIX X370-F Gaming | AMD Ryzen 7 1700 @3.8GHz (stock Wraith Spire RGB cooler) | 16GB G.Skill Trident Z RGB @3000MHz | MSI GeForce GTX 1660 Ti Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

MikeL schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:31:
Bizar dat je de een of ander uit kan zetten. Voor consumenten voelt het namelijk wel allemaal het zelfde. Ik ga zelfs nu zonder pinpas over straat. Als ik ergens niet contactloos kan betalen is er dus geen koop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:47

TheVMaster

Moderator WOS
iAmRenzo schreef op Wednesday 19 June 2019 @ 11:22:
[...]

Bizar dat je de een of ander uit kan zetten. Voor consumenten voelt het namelijk wel allemaal het zelfde. Ik ga zelfs nu zonder pinpas over straat. Als ik ergens niet contactloos kan betalen is er dus geen koop.
Slaat ook nergens op.....reactie van de Betaalvereniging spreekt ook boekdelen trouwens :
"Het ontgaat ons volledig waarom een winkelier dit zou willen, het dient geen enkel nuttig of commercieel doel. Wellicht zijn *** en Total aangesloten via een buitenlandse acquirer (meestal is dat een bank), met buitenlandse terminals."
Verwacht dat hier het laatste woord nog niet over gesproken is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:15
JackSparrow schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:58:
[...]

Slaat ook nergens op.....reactie van de Betaalvereniging spreekt ook boekdelen trouwens :

[...]

Verwacht dat hier het laatste woord nog niet over gesproken is....
Bij mij is het geen andere optie dan heel soms (een enkele keer) met pinpas te betalen. Gisteren nog bij de dierenarts. Een hele oude pin terminal, kwam er al zonder pasje, maar heb mijn pasjes voor nood altijd in de auto liggen, en hier dit keer wel blij om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@xoniq Same here, pasje + rijbewijs in zo'n sleutelpouch. Kan sowieso geen kwaad om er eentje mee te hebben gezien er idd nog een handjevol plekken zijn waar het helemaal niet ondersteund wordt. Dat verhaal dat alle terminals per 1 mei vervangen moesten worden voor modellen met contactloos betalen bleek ook bullshit te zijn, gewoon een verkooppraatje aan de winkeliers om ze over te halen een dure nieuwe terminal te kopen; terwijl de oude nog prima werkt. Natuurlijk is het voor de consument een stuk fijner als ze contactloos kunnen betalen, maar ik snap sommige van die winkeliers ook wel. "Zo'n kastje kost me weer een paar honderd euro, ik hou liever de prijzen laag en vervang hem wel als ie het niet meer doet."

Had trouwens gister dat dat de ING pas geweigerd werd met Apple Pay. Bunq pas geselecteerd, piep piep piep: transactie geslaagd. Toch nog wat kinderziektes bij implementatie ING, zal wel snel opgelost worden. :)

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 19-06-2019 15:42 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:15
@WhatsappHack Ik heb zo'n aluminium pasjes houder waar alles in zit, (heb geen sleutel pouch, is ook niet praktisch, heb keyless entry, dus auto'sleutel' zit altijd in m'n broekzak) en deze pasjes case ligt gewoon in het dashboard kastje. Dus als het een keer mis gaat, altijd bij de hand. Daarnaast heb ik ook altijd m'n jas in de auto liggen, met hierin een paar tientjes contant voor het geval er een pin storing is.

Bijzonder dat ik die foutieve transacties alleen bij anderen hoor. Bij mezelf nog niet één keer mislukt. Zowel met Bunq als met ING.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@xoniq Voor mij ook de eerste keer dat een AP betaling onder normale omstandigheden mislukt. (Op momenten na dat het lezen niet lekker ging (watch iets te ver weg gehouden :P)) Met bunq tot dusver nog geen problemen gehad, geen geweigerde transacties - op een keertje na toen ik wilde testen of de lokale AH niet toevallig MasterCard ondersteund. Nee dus. :+ Maar dat is geen storing. Hier had de ING pas gewoon moeten werken.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik had met DKB vandaag wel het ‘probleem’ dat de terminal (in Nederland) eerst drie taalkeuzes liet zien (Engels/NL/Duits) dus een hinderlijk extra stapje ertussen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Misschien overbodig maar ik neem net een andere iPhone in gebruik en kan daar zonder regio verandering zo mijn Bunq pas toevoegen.

Is het toch nog ergens goed voor dat ING op ApplePay zit.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:19
MazzaG schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:47:
[...]

Let er op dat je alleen een rekening kan openen via de Android app. Het is een kwestie van een pincode kiezen voor de app, je id kaart uit laten lezen via NFC, een selfie maken om je identiteit te bevestigen en klaar is kees. Je hebt dan gelijk toegang tot Mijn ING en hebt ook gelijk een rekeningnummer. Daarna is het een kwestie van een wachtwoord aanmaken zodat Mijn ING ook op andere apparaten gebruikt kan worden. Ik kon ook al koppelen met Apple Pay, kon een dag later al betalen met de rekening via Apple Pay zonder dat de pas en pincode uberhaupt binnen waren (daar wacht ik nog steeds op, heb de rekening eergisteren geopend dus verwacht ze elk moment te ontvangen).

Edit: toevallig net de pas binnengekregen, pincode verwacht ik morgen dan!
Dat is dus niet waar hè. Indien je al een ING rekening hebt dan is het een fluitje van een cent om een nieuwe rekening te openen/ toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 19:43:
Misschien overbodig maar ik neem net een andere iPhone in gebruik en kan daar zonder regio verandering zo mijn Bunq pas toevoegen.

Is het toch nog ergens goed voor dat ING op ApplePay zit.
Dat is bijzonder, Bunq zou dit ‘gat’ hebben moeten dichten. Maar ze komen binnenkort ook met BunqUpdate 11 en daar zou Apple Pay opzich geen onlogische keuze zijn... ondanks dat ING Apple Pay exclusief heeft zou dit ook alleen voor de release kunnen zijn.

Die ‘echte die hard’ heeft nu namelijk al wel een account geopend bij ING en ik denk dat de kans dat die terug gaan naar Bunq relatief laag is, helemaal omdat de maandelijkse kosten zo hoog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Toppe schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 19:53:
[...]

Dat is bijzonder, Bunq zou dit ‘gat’ hebben moeten dichten. Maar ze komen binnenkort ook met BunqUpdate 11 en daar zou Apple Pay opzich geen onlogische keuze zijn... ondanks dat ING Apple Pay exclusief heeft zou dit ook alleen voor de release kunnen zijn.

Die ‘echte die hard’ heeft nu namelijk al wel een account geopend bij ING en ik denk dat de kans dat die terug gaan naar Bunq relatief laag is, helemaal omdat de maandelijkse kosten zo hoog zijn.
Dat betwijfel ik. Met bunq kun je meer dan alleen Apple Pay gebruiken. Ik ben zelfs van ING naar bunq gegaan, juist vanwege de functies. Ik vind virtuele kaarten en kaarten aan rekeningen kunnen koppelen heel handig. Auto save is natuurlijk ook erg fijn. Het zijn toch functies die ik bij ING mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Nou de “echte die hard” zat al een tijdje bij Bunq denk ik :)

Is er eigenlijk al officieel dat ING alleen recht heeft? Ik lees dat op dit forum wel veel maar mij er nog niet in verdiept verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 19:57:
[...]

Nou de “echte die hard” zat al een tijdje bij Bunq denk ik :)

Is er eigenlijk al officieel dat ING alleen recht heeft? Ik lees dat op dit forum wel veel maar mij er nog niet in verdiept verder.
Er staat ergens een interview dat ING het exclusief heeft.

@Dennisweb

Ben zelf juist van Bunq naar ING gegaan en het enige wat ik mis is de mogelijkheid om een betaling te doel vanaf een spaardoel (of dus je pas er aan kunnen koppelen)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
even totaal offtopic;

Maar bedankt voor De Menschen die hier afgelopen dagen de SecurID hebben gepromoot hier :P

Vanochtend binnen gekregen; zeer blij mee! bye bye dikke logge portomonnee (en zéker nu met Apple Pay icm mijn ING rek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:24
Ik zag bij de update van vandaag van de AmEx app dat de app ondersteuning voor Wallet biedt. Weet iemand of dit voorheen ook al was? Ik heb Apple Pay al maanden via Bunq en nu ook via ING, maar Apple Pay via AmEx zou fantastisch zijn!

[ Voor 23% gewijzigd door iSchel op 19-06-2019 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Nu online
iSchel schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:42:
Ik zag bij de update van vandaag van de AmEx app dat de app ondersteuning voor Wallet biedt. Weet iemand of dit voorheen ook al was? Ik heb Apple Pay al maanden via Bunq en nu ook via ING, maar Apple Pay via AmEx zou fantastisch zijn!
Ja, dat was helaas voorheen ook al zo. Ik heb gisteravond ook even gekeken naar de versienummers van de app in andere landen, maar er is echt geen pijl op te trekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSchel
  • Laatst online: 20:24
oohh schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:47:
[...]

Ja, dat was helaas voorheen ook al zo. Ik heb gisteravond ook even gekeken naar de versienummers van de app in andere landen, maar er is echt geen pijl op te trekken. :)
Jammer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Toppe schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:33:
Dat zijn de woorden van de interviewer, niet die van de ING. De ING is er een stuk vager over, iets wat overigens doodnormaal is bij contracten (exclusiviteit of niet) omdat je de concurrent ook niet wijzer wil maken dan ie al is.

Ik weet niet zeker of je dit interview bedoelt maar hier vragen ze het e.e.a. in ieder geval op de man af: iCulture interviewt Roel Popping, Directeur Betalen ING: “Blij dat we de eerste zijn met Apple Pay”.

Voor wie geen zin heeft in klikken:
ING is in Nederland een exclusieve partner. Is er een termijn afgesproken hoe lang dat duurt?

Wij zijn blij dat we op dit moment de enige zijn die dit mogen aanbieden, maar ik kan er verder niet op ingaan wat de inhoud is, onder welke voorwaarden of hoe lang.
Geen duidelijke bevestiging maar ook geen ontkenning.
Ben zelf juist van Bunq naar ING gegaan en het enige wat ik mis is de mogelijkheid om een betaling te doel vanaf een spaardoel (of dus je pas er aan kunnen koppelen)...
Kun je daar dan niet gewoon een additionele rekening voor openen? Dat is nou juist 1 van de voordelen van Bunq: voor ieder wissewasje kun je een rekening openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

ppl schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:06:
[...]

Dat zijn de woorden van de interviewer, niet die van de ING. De ING is er een stuk vager over, iets wat overigens doodnormaal is bij contracten (exclusiviteit of niet) omdat je de concurrent ook niet wijzer wil maken dan ie al is.

Ik weet niet zeker of je dit interview bedoelt maar hier vragen ze het e.e.a. in ieder geval op de man af: iCulture interviewt Roel Popping, Directeur Betalen ING: “Blij dat we de eerste zijn met Apple Pay”.

Voor wie geen zin heeft in klikken:

[...]

Geen duidelijke bevestiging maar ook geen ontkenning.

[...]

Kun je daar dan niet gewoon een additionele rekening voor openen? Dat is nou juist 1 van de voordelen van Bunq: voor ieder wissewasje kun je een rekening openen.
@Donstil, sorry. De release is exclusief ING. Over een tijdje zullen andere banken volgen... dat zie je met meer trends (nee, ga geen bronnen aanhalen ed)

Maar ja, ik kan weer een rekening openen zonder problemen echter is dat dit mijn probleem niet direct oplost, het meest mooie zou zijn dat je bij ING óók je pas aan een andere (spaar)rekening kan koppelen, technisch is het mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Zo, mijn eerste 10 transacties met een iPhone zitten er op.

Bij de AH to go, Aldi, Primera, Slager, Smullers, en een Thee winkeltje, gaat het tot nu toe helemaal top, voelt echt wel iets sneller aan als het reguliere contactloos betalen met de pinpas, maar voorlopig neem ik hem toch nog mee voor de zekerheid.

Was net even naar de Pathe Bioscoop aan het kijken, en daar zag ik op de website ook al een Apple Pay logo staan.

Hebben jullie al ervaringen me Apple Pay bij online winkels? En hoe zijn die ervaringen?

Edit: Toevoeging van (online) winkels waar je met Apple Pay zou moeten kunnen betalen.

Bestel-apps als Thuisbezorgd en Deliveroo accepteren Apples betaalwijze, net als Pathé en Ticketswap bijvoorbeeld. Daarnaast bestel je vliegtickets met Apple Pay in de apps van KLM, Ryanair, Cheaptickets.nl, Vliegwinkel.nl, BudgetAir.nl en Omio. Ook Flixbus ondersteunt Apple Pay, net als Hotel Tonight en Booking.com.

Elektronica of kleren schaf je met Apple Pay aan in de apps van Wehkamp, BCC, Coolblue, Adidas, Asos, Scotch & Soda en Omoda. Op de website van Apple vind je een handig overzicht van ondersteunende apps.

[ Voor 42% gewijzigd door Greatsword op 19-06-2019 21:33 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:46
[...]

Niets bijzonders aan. Je kan als je device op een regio staat waar Apple Pay beschikbaar is, los van bij welke bank dat is, elke kaart van elke bank wereldwijd toevoegen aan je wallet. Dit is geen gat, komt gewoon doordat Apple Pay nu beschikbaar is in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Hemmik schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:38:
[...]

Niets bijzonders aan. Je kan als je device op een regio staat waar Apple Pay beschikbaar is, los van bij welke bank dat is, elke kaart van elke bank wereldwijd toevoegen aan je wallet. Dit is geen gat, komt gewoon doordat Apple Pay nu beschikbaar is in Nederland.
Waarom adverteert Bunq dan niet met Apple Pay? Toen Bunq Apple Pay in Spanje activeerde konden we het in NL ook activeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
Toppe schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:42:
[...]

Waarom adverteert Bunq dan niet met Apple Pay? Toen Bunq Apple Pay in Spanje activeerde konden we het in NL ook activeren..
Omdat het niet werkt met Nederlandse kaarten. Toen ze het in Spanje activeerde werkte het alleen met regio verandering naar Spanje/Italië. Donstil heeft hier hier over bunq-kaart uit ondersteunde regio die toegevoegd kan worden terwijl iPhone regio op Nederland staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ooh dat heb ik ff gemist. Mooi dat ik al bij de Bunq zat dan. Mijn hoofd/spaar rekeningen zitten bij de ABNAmro namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:37
Die exclusiviteit is maar net de vraag:
Popping wil niet zeggen of er sprake is een van een exclusiviteitsdeal tussen ING en Apple.
ING was launchpartner, maar ik denk niet dat het nog maanden zal duren voordat andere banken het ook gaan krijgen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArdvanLeeuwen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-12-2023
Weet iemand hoe ik het bevestigingsgeluid van een betaling op mijn Iphone kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
ArdvanLeeuwen schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 22:23:
Weet iemand hoe ik het bevestigingsgeluid van een betaling op mijn Iphone kan veranderen?
Dat kan niet.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:13
fsfikke schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:10:
Ik had met DKB vandaag wel het ‘probleem’ dat de terminal (in Nederland) eerst drie taalkeuzes liet zien (Engels/NL/Duits) dus een hinderlijk extra stapje ertussen.
Die heb ik met de DKB nog niet gehad. Ik verwacht trouwens wel dat sommige betaalterminals buiten de €-zone net als met de kaart de DCC laten zien om te kunnen kiezen in lokale valuta of EUR te betalen. Uiteraard altijd de lokale valuta kiezen dus!

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
[...]

@Dennisweb

Het is niet zeker of ING het exclusief heeft. Ze zeggen alleen als webcare antwoord dat ze het als eerste geïntroduceerd hebben omdat ze de mobiele bank van Nederland zijn.

Verder @Toppe: dit was precies de reden voor mij om naar bunq te verhuizen. Ik vind die mogelijkheden heel erg prettig. Je kunt zo je kaart aan een rekening koppelen en een spaardoel is zo gedaan. Ik gebruik bunq nu als main bank en verwacht eigenlijk geen problemen :)

Voor de zekerheid heb ik natuurlijk wel wat geld nog apart staan bij ABN en ING.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Na een tiental transacties met Apple Pay dik tevreden, maar... het access control systeem hier op kantoor werkt met Bluetooth en de scanner heeft ook NFC. Elke keer als ik nu mijn telefoon gebruik om het pand te openen, krijg ik Apple Pay te zien op mijn telefoon.

Is er een mogelijkheid om dit uit te zetten? Dus alleen Apple Pay activatie bij het tweemaal indrukken van de knop? Het lijkt erop dat de mogelijkheid voor bediening met de knop wel uit te zetten is, maar ik zie geen optie om de 'auto-detect' uit te zetten. Iemand suggesties?

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
LAD93 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 08:00:
Na een tiental transacties met Apple Pay dik tevreden, maar... het access control systeem hier op kantoor werkt met Bluetooth en de scanner heeft ook NFC. Elke keer als ik nu mijn telefoon gebruik om het pand te openen, krijg ik Apple Pay te zien op mijn telefoon.

Is er een mogelijkheid om dit uit te zetten? Dus alleen Apple Pay activatie bij het tweemaal indrukken van de knop? Het lijkt erop dat de mogelijkheid voor bediening met de knop wel uit te zetten is, maar ik zie geen optie om de 'auto-detect' uit te zetten. Iemand suggesties?
Het lijkt er niet op, dit is zo'n beetje hetzelfde als het probleem met de in- en uitcheck poortjes op de stations.
Zie bijvooorbeeld deze en andere posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Cheesy schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 08:11:
[...]

Het lijkt er niet op, dit is zo'n beetje hetzelfde als het probleem met de in- en uitcheck poortjes op de stations.
Zie bijvooorbeeld deze en andere posts.
Het erge is dat ik al die posts gelezen heb, maar totaal de link niet heb gelegd deze ochtend 8)7. Thanks!

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBvB
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-04 19:27
Sinds kort ook apple pay icm ING.
Heb mijn bestaande rabo rekening behouden en een nieuwe ING + gezamelijke rekening aangemaakt.
Alles geactiveerd en werkt als een trein.
Het enige waar ik mij aan stoor, is dat Apple Cash op mijn Watch steeds terug blijft komen. Ik heb het meerdere malen uit gezet. (Vanuit de watchapp staat Apple Cash uit, dan staan er 2 ING passen, en een half uur later staat in een keer Apple Cash er tussen, ook al staat Cash nog steeds uit.) Ik moet dan Apple Cash aan zetten, icloud wachtwoord invoeren en cash weer uitzetten. Dan verdwijnt Apple Cash van mijn horloge, voor ongeveer een half uur tot een uur en voila, dan staat de kaart er weer tussen.

Het vervelende is dat Cash volgorde van de kaarten in de war schopt.
ING prive
Apple Cash
ING gezamelijk.

Hebben jullie hier ook problemen mee? En zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:13
@PBvB Staat de regio van je toestellen op Nederland? Volgens mij kan Apple Cash helemaal niet in NL, dus dan krijg je die er ook niet meer tussen.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBvB
  • Laatst online: 13-04 19:27
Napsju schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:11:
@PBvB Staat de regio van je toestellen op Nederland? Volgens mij kan Apple Cash helemaal niet in NL, dus dan krijg je die er ook niet meer tussen.
Regio staat op Nederland. Heb Apple support gebeld en die snapte er niks van dat er Apple cash bij mij verscheen en niet verwijdert kon worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
PBvB schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:21:
[...]

Regio staat op Nederland. Heb Apple support gebeld en die snapte er niks van dat er Apple cash bij mij verscheen en niet verwijdert kon worden..
Regio ooit op VS gehad tijdelijk? Je zou kunnen proberen regio nu op VS te zetten op zowel iPhone als Apple Watch, dan AP Cash deactiveren, en dan weer naar regio NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

Heel apart. Product online gekocht bij Coolblue, na week terug gestuurd en staat er in plaats van overboeking retourpintransactie bij betaalkenmerk :? bij terug betaling.

Iemand weet waarom dit is, vanwege privacy? Of? Staat dus ook geen bankrekeningnummer van Coolblue bij transactie.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 1036995 op 20-06-2019 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:08
Anoniem: 1036995 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:54:
Heel apart. Product online gekocht bij Coolblue, na week terug gestuurd en staat er in plaats van overboeking retourpintransactie bij betaalkenmerk :? bij terug betaling.

Iemand weet waarom dit is, vanwege privacy? Of? Staat dus ook geen bankrekeningnummer van Coolblue bij transactie.
CoolBlue heeft jouw rekeningnummer niet (omdat Apple Pay) dus moet het via retourpinnen. Is een omgekeerde pintransactie naar jouw device toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

Vinnienerd schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:01:
[...]

CoolBlue heeft jouw rekeningnummer niet (omdat Apple Pay) dus moet het via retourpinnen. Is een omgekeerde pintransactie naar jouw device toe.
Huh, dus Apple Pay is zo veilig dat ze je rekeningnummer niet zien?? Super, dit is privacy top notch! :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vinnienerd
Anoniem: 1036995 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:20:
[...]

Huh, dus Apple is zo veilig dat ze je rekeningnummer niet zien?? Super, dit is privacy top notch! :)
De Token Service Provider (MasterCard want Maestro in dit geval) heeft die koppeling tussen jouw device(account number) en je kaart/rekening wél, dus via die weg komt het geld alsnog op jouw rekening terecht.
hier meer:
https://www.freecodecamp....er-the-hood-8c3978238324/

Om nog even olie op het vuur van de discussie wbt pending te gooien: een pending transaction is niet meer ongedaan te maken vanuit de cardholder kant, maar de acquirer kan voordat de transactie definitief is hem alsnog terugdraaien.
https://www.ing.nl/partic.../reserveringen/index.html
Als u betaalt of geld opneemt met uw Betaalpas, Creditcard of betaalt met Mobiel Betalen, is dit in Mijn ING (internetbankieren) of de Mobiel Bankieren App in de meeste gevallen direct zichtbaar als reservering. Uw betaling of opname wordt vervolgens namens de winkelier of geldautomaat aan ING aangeboden en geboekt. Dit kan echter tot maximaal 5 werkdagen duren.

[ Voor 35% gewijzigd door Vinnienerd op 20-06-2019 16:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-05 17:57
Greatsword schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:27:

Hebben jullie al ervaringen me Apple Pay bij online winkels? En hoe zijn die ervaringen?
Ik heb pas twee keer online betaald met Apple Pay, een keer in het buitenland toen ik op vakantie was en een keer in Nederland. En eigenlijk ging dat allebei de keren snel en probleemloos. Ik had al betaald voordat ik er erg in had. Het is zeker sneller en makkelijker dan iDeal, waar je eerst nog wordt doorgestuurd naar de app van je bank. Apple Pay is dan ook eigenlijk een kaartbetaling via je mobiel, terwijl iDeal een bankoverschrijving is van je rekening. Dat vereist schijnbaar wat meer authenticatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vizzie33
  • Laatst online: 05-01 09:57
Apple Pay geld opnemen.

Ik wilde met mijn Apple Watch geld opnemen bij een geldautomaat van ING. Er staat daar zo’n afbeelding voor draadloos op. Maar dat werkt niet en ook niet met mijn pinpas. Weet iemand waarom dit niet werkt? Want zoniet, heb je toch nog steeds pasjes nodig als je een keer cash wilt hebben. Wie weet het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnienerd
Vizzie33 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 21:15:
Apple Pay geld opnemen.

Ik wilde met mijn Apple Watch geld opnemen bij een geldautomaat van ING. Er staat daar zo’n afbeelding voor draadloos op. Maar dat werkt niet en ook niet met mijn pinpas. Weet iemand waarom dit niet werkt? Want zoniet, heb je toch nog steeds pasjes nodig als je een keer cash wilt hebben. Wie weet het?
ING heeft dat nooit aangezet :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vizzie33
Vinnienerd schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 21:18:
[...]

Des te meer met Apple Pay een reden om dit aan te zetten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wromsi
  • Laatst online: 12-04 13:05
Vinnienerd schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 21:18:
[...]

Vraag me nog altijd af wat de reden is waarom dit uit staat. Zou echt een uitkomst zijn, zeker nu we Apple Pay hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:28

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Apple Pay geld opnemen.

Je kan je ook afvragen waarom je nog cash geld wil ;)

Ik gebruik al ruim een jaar geen portemonnee/cash meer. Begon als experiment maar omdat het zo goed werkt sindsdien vol gehouden. Op de markt, bij de ijskraam, een snoepautomaat, op het strand: tegenwoordig kun je overal digitaal betalen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mel33
Nou ik geef liever geld aan m’n vrouw mee dan een CC of pas

[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 20-06-2019 22:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:36:
Omdat men op menig evenement of rommelmarkt geen ander betaalmiddel aanneemt. De horeca maakt vaak gebruik van speciale munten maar de standhouders hebben vaak alleen maar contant, sommigen een mobiel pinapparaat en dat gaat ook niet altijd grandioos. Er komen zoveel mensen dat het mobiele netwerk behoorlijk belast is en het allemaal amper aan kan. Dan is het vriezen of dooien bij zo'n pin transactie en duurt het allemaal heel lang.

Andere mensen gebruiken contant omdat ze dan direct in de portemonnee zien wat ze nog te besteden hebben. Het moge duidelijk zijn dat dit dan ook niet het publiek is voor zaken als contactloos betalen, Apple Pay, etc. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Altijd cash als backup houden. Daarnaast is het ook fijn om op random momenten gewoon met cash te lappen i.p.v. met pinpas of Apple Pay. Puur zodat de bank ook niet alles kan tracken, want het wordt ook steeds gekker met wat die allemaal van je in kaart willen brengen en evt (indirect) doorverkopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• osmanov
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:53
Ja, dat is even een goede vraag. ING heeft het inderdaad nooit aangezet. De drie grootbanken (Rabobank, ABN-AMRO en ING) hebben het beheer van hun automaten overgedragen aan Geldmaat (Geld Service Nederland). Toen Geldmaat als merk werd uitgerold werd er wel gesproken over zulke feautures, ik vermoed dat het nog wel even zal duren. (Vandaar dat ik vermoed dat ING geen zin heeft zelf nu veranderingen aan te brengen aan de werking van hun automaten.)

Bron: de Geldmaat website en tevens was ik werkzaam bij een van de grootbanken tijdens de uitrol van Geldmaat.
Apple Pay geld opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-05 20:18
[...]

Ik gebruik al ruim een jaar geen portemonnee/cash meer. Begon als experiment maar omdat het zo goed werkt sindsdien vol gehouden. Op de markt, bij de ijskraam, een snoepautomaat, op het strand: tegenwoordig kun je overal digitaal betalen.
Dan vermoed ik dat je waarschijnlijk nooit eens ( een dagje ) in België of Duitsland komt. Daar blijkt vaak dat wij als Nederland best voorop lopen. In België of Duitsland op het terras vragen om met pin te mogen betalen levert vaak een lach op met vervolgens een looproute naar de dichtstbijzijnde pin automaat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:55
[...]

Zwart geld, je weet toch.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

WhatsappHack schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 23:27:
Altijd cash als backup houden. Daarnaast is het ook fijn om op random momenten gewoon met cash te lappen i.p.v. met pinpas of Apple Pay. Puur zodat de bank ook niet alles kan tracken, want het wordt ook steeds gekker met wat die allemaal van je in kaart willen brengen en evt (indirect) doorverkopen.
Lol, even wat informatie over pinpassen en Apple Pay.

1. Met behulp van jouw bankrekeningnummer en pinpas kan de Jumbo o.i.d. inderdaad al jouw aankopen tracken want de bank deelt die info gewoon met de retailer.
2. Apple Pay zit zo in elkaar dat de retailer juist géén informatie over het achterliggende bankrekening nummer krijgt en elke keer een random transactienummer wordt gemaakt. Dit is juist bedoeld als privacy maatregel de supermarkt kan dus op geen enkele manier jouw aankopen traceren.

Snel aan de Apple Pay dus allemaal ;)!

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ergens wel lichtelijk hypocriet natuurlijk;
mensen die hier helemaal waus gaan op het privacy gedeelte van Bank/betalingen icm Apple Pay en vervolgens wel hun Wallet (of 3rd pary app) met een miljoen miljard kortings/spaar/loyaliteitspasjes.

;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

DeNachtwacht schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 08:44:
[...]
Lol, even wat informatie over pinpassen en Apple Pay.

1. Met behulp van jouw bankrekeningnummer en pinpas kan de Jumbo o.i.d. inderdaad al jouw aankopen tracken want de bank deelt die info gewoon met de retailer.
Weet je dat heel zeker? Ik begreep dat een winkelier alleen het totaalbedrag wat op een dag gepind is overgemaakt krijgt vanuit de bank en dat individuele rekeningnummers en andere privacygevoelig info daarop ontbreekt.
De bank zet wel het rekeningnummer van de winkel in jouw overzicht, maar of dat andersom zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 09:13:
[...]

Weet je dat heel zeker? Ik begreep dat een winkelier alleen het totaalbedrag wat op een dag gepind is overgemaakt krijgt vanuit de bank en dat individuele rekeningnummers en andere privacygevoelig info daarop ontbreekt.
De bank zet wel het rekeningnummer van de winkel in jouw overzicht, maar of dat andersom zo is?
Dat weet ik zeker. Albert Heijn geeft ook aan dat ze je kúnnen tracken, maar dat ze dat niet doen. De echte reden is natuurlijk dat iedereen daar inmiddels de bonuskaart gebruikt, bedacht in een tijd waarin zeker bij de supermarkt nog nauwelijks digitaal wordt afgerekend. De pintransactie tracken hebben ze dus niet nodig

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 21-06-2019 09:31 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJvG13
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-05 10:12
DeNachtwacht schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 09:30:
[...]
Dat weet ik zeker. Albert Heijn geeft ook aan dat ze je kúnnen tracken, maar dat ze dat niet doen. De echte reden is natuurlijk dat iedereen daar inmiddels de bonuskaart gebruikt, bedacht in een tijd waarin zeker bij de supermarkt nog nauwelijks digitaal wordt afgerekend. De pintransactie tracken hebben ze dus niet nodig
Ik weet niet waar je dit vandaan hebt, maar een winkelier ziet niet jouw rekeningnummer.
En over de bonuskaart, die kun je ook anoniem gebruiken. En als je echt op je privacy gesteld bent gebruik je geen eigen bonuskaart maar vraag je die aan de kassa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twisterking
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-05 16:50
DeNachtwacht schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 09:30:
[...]
Als winkelier staat dagelijks op je afschrift: AFREKENING BETAALAUTOMAAT, het bijgeschreven bedrag en het aantal transacties. Geen rekeningnummers of namen van klanten. Zo staat het er bij mij in ieder geval. Ik neem aan dat het bij andere retailers niet anders is. Lijkt me ook een groot afschrift te worden voor AH, met dagelijks duizenden transacties, opgesplitst in namen en rekeningnummers.

Als Appie iets trackt dan is het via de Bonuskaart, daar is dat ding voor uitgevonden.

[ Voor 0% gewijzigd door twisterking op 21-06-2019 10:09 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Je werkt zelf voor een retailer? Alles wat ik er over vind spreekt jouw verhaal (gelukkig) tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnienerd
Als winkelier kan je gewoon het pinbonnetje opnieuw uitdraaien, staat ook kaartinfo op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Niet online
Ook ik spreek bij de bank (werk) regelmatig verkopers die een rekeningnummer van een pin-klant willen achterhalen. Voor de winkelier en de bank is dit niet in te zien en alleen in bepaalde gevallen op te vragen bij de partij die het betalingsverkeer voor de pintransacties verzorgd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Geert1976 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 09:08:
ergens wel lichtelijk hypocriet natuurlijk;
mensen die hier helemaal waus gaan op het privacy gedeelte van Bank/betalingen icm Apple Pay en vervolgens wel hun Wallet (of 3rd pary app) met een miljoen miljard kortings/spaar/loyaliteitspasjes.

;)
Pasjes van winkel ketens zijn sowieso de duivel. Ook de anonieme variant.

Snap niet dat mensen zich daar vrijwillig in laten lokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 08:06
Verbaasde reactie heb ik pas een stuk of drie gehad, maar vandaag parkeerde ik bij Qpark.
Normaal hou ik mijn creditkaart gereed maar die zat nog in mijn zak en achter het stuur kun je er moeilijk bij.
Dus mijn Watch er bij en yes dat is echt gebruiks gemak!!

Bing

Acties:
  • +2 Henk 'm!
bing69 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:52:
Verbaasde reactie heb ik pas een stuk of drie gehad, maar vandaag parkeerde ik bij Qpark.
Normaal hou ik mijn creditkaart gereed maar die zat nog in mijn zak en achter het stuur kun je er moeilijk bij.
Dus mijn Watch er bij en yes dat is echt gebruiks gemak!!
Let op dat je dan ook weer moet uitchecken met de Watch, met de iPhone gaat dan waarschijnlijk niet - ander device kaartnr :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:45:
[...]

Pasjes van winkel ketens zijn sowieso de duivel. Ook de anonieme variant.

Snap niet dat mensen zich daar vrijwillig in laten lokken.
Ik koop bepaalde artikelen heel specifiek bij de AH en inruil daarvoor krijg ik persoonlijke bonus aanbiedingen.
Als ze komen bezorgen dan betaal ik rond de €100. Vaak zit mijn bonus bedrag rond de €20 waarvan €15 aan persoonlijke bonus (cola, knoflooksaus, worst, ed). Dus ondanks dat ze weten wat ik koop heb ik daar best €60 per maand voor over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1224368

Werkt helemaal perfect, gebruik het al een paar dagen nu en ben dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie33
[...]

Bij bepaalde snackkraampjes, marktplaats etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
[...]

Behalve als er een pin- of stroomstoring is, in Zutphen was er vanmorgen weer een storing waardoor je nergens kon pinnen, maar wel met cash betalen ;)

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-05 22:32
Ik heb nooit meer cash. Bijna geen situatie meer waarvoor je cash nodig hebt.

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:25

BCGraaf

BC

Sinds deze week heb ik ook  pay. Vindt het vooral nu lekker makkelijk op vakantie. Bij het zwembad even snel dos cervezas halen met alleen mijn apple watch om mijn pols. :9B

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Pagina: 1 ... 41 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.