Apple Pay in Nederland Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 47 Laatste
Acties:
  • 351.379 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 01:05

TheVMaster

Moderator WOS
U123456 schreef op Monday 17 June 2019 @ 07:37:
[...]
”In behandeling” is trouwens ook de term van bijvoorbeeld American Express voor nog niet definitief geworden transacties:

[Afbeelding]

Waar blijft AMEX eigenlijk? In veel andere landen hebben zij al wel Apple Pay
Dat komt vanzelf, zodra ING van z'n 'exclusiviteit' af is....maandje of 3-6 is de verwachting. Ik hoop dat voor NL dat AMEX ook snel aansluit...net als ICS...en de andere banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:16

amaterasu

In memory of Cj

MrJvG13 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:12:
[...]

Je kunt dit oplossen door vanuit de NS app te kiezen om het ticket toe te voegen aan Apple Wallet.
Dan triggert Apple Pay niet als je de ticket in Wallet opent.
Helaas krijg je een enorm kleine barcode in je wallet en werkt het uitvergroten niet. Ook dit is al eerder gemeld bij de NS. Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 18:29
amaterasu schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:23:
[...]

Helaas krijg je een enorm kleine barcode in je wallet en werkt het uitvergroten niet. Ook dit is al eerder gemeld bij de NS. Bedankt voor het meedenken!
En als je nou met een app als Pass2uWallet een custom Wallet kaart aan maakt, met een grotere barcode, zou dit niet helpen? (Dus het barcode nummer overnemen van de mindere kaart, en dan een goede kaart maken.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wromsi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-04 13:05
Cheesy schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:03:
[...]

Jammer :+ Ik heb net een mooie Secrid gehad voor vaderdag, op aanraden van diversen in dit topic ;)
Second best idd :+ Gebruik ook al een lange tijd een Secrid en geen moment spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:44

Toppe

Oké ✅

Wromsi schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:57:
[...]

Second best idd :+ Gebruik ook al een lange tijd een Secrid en geen moment spijt van gehad.
Had er één gekocht, valt één keer en meteen het lipje afgebroken. Nieuwe besteld en die heeft de vrouw nu en is 100% tevreden. Zelf over gestapt op Apple Pay he :*)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Toppe schreef op Monday 17 June 2019 @ 15:20:
[...]

Had er één gekocht, valt één keer en meteen het lipje afgebroken. Nieuwe besteld en die heeft de vrouw nu en is 100% tevreden. Zelf over gestapt op Apple Pay he :*)
Nieuwe besteld...? Niet gewoon even gevalletje garantie? Zit twee jaar garantie op die dingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

JackSparrow schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:37:
[...]

Nieuwe besteld...? Niet gewoon even gevalletje garantie? Zit twee jaar garantie op die dingen.
Als je het zelf niet sloopt dan had ik best in garantie gelooft. In dit geval viel hij uit mijn hand en precies op dat verende gedeelte.

Ondanks dat ik een bloedhond kan zijn richting een winkelier ben ik wel realistisch en maak ik dus geen onnodig gebruik van een garantie regeling en al helemaal niet als het mijn eigen schuld is.

En nieuwsgierigheid, Moderator WOS? :') WOS is? }:|

[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 17-06-2019 15:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Toppe schreef op Monday 17 June 2019 @ 15:45:
[...]

Als je het zelf niet sloopt dan had ik best in garantie gelooft. In dit geval viel hij uit mijn hand en precies op dat verende gedeelte.

Ondanks dat ik een bloedhond kan zijn richting een winkelier ben ik wel realistisch en maak ik dus geen onnodig gebruik van een garantie regeling en al helemaal niet als het mijn eigen schuld is.

En nieuwsgierigheid, Moderator WOS? :') WOS is? }:|
Snap ik helemaal. Ach, met Apple Pay heb je dat ding toch minder nodig...

offtopic:
WOS = Windows Operating Systems. Maar qua fora is dat wat 'beperkter' en gaat het puur om de Windows Clients (onder Softe Goederen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
index.php?option=com_content&Itemid=2341&catid=3751&id=2341&lang=nl&view=article
xoniq schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 22:18:
[...]

Bijzonder. Ik betaal al maanden dag in dag uit met Apple Pay, bij supermarkten, action, mediamarkt, benzine pomp, bouwmarkt, alles, nog nooit geweigerd.

En dat zijn al tenminste 100+ transacties.
Vandaag weer even getest bij dezelfde pinterminal, nu ging het wel goed.

Het verschil was dat ik de iphone nu niet weghaalde toen de transactie op de iphone geslaagd was, maar pas toen alle lampjes op de terminal opgelicht waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
GeorgeMichael schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:14:
index.php?option=com_content&Itemid=2341&catid=3751&id=2341&lang=nl&view=article

[...]

Vandaag weer even getest bij dezelfde pinterminal, nu ging het wel goed.

Het verschil was dat ik de iphone nu niet weghaalde toen de transactie op de iphone geslaagd was, maar pas toen alle lampjes op de terminal opgelicht waren.
Dan zal dat het zijn geweest. De pas haal je ook niet weg voor de lampjes vol zijn. Ik merk dat Apple al sneller was met het stukje communicatie, en die terminal net wat langzamer is, dus gewoon erop houden zoals je met je pinpas ook zou doen, ongeacht of je iPhone het al bevestigd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Niet online
xoniq schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:15:
[...]

Dan zal dat het zijn geweest. De pas haal je ook niet weg voor de lampjes vol zijn. Ik merk dat Apple al sneller was met het stukje communicatie, en die terminal net wat langzamer is, dus gewoon erop houden zoals je met je pinpas ook zou doen, ongeacht of je iPhone het al bevestigd heeft.
Ja inderdaad, ik heb de vorige keer niet op de lampjes gelet dus weet niet 100% zeker dat ze niet vol waren, maar dat vermoed ik omdat de vorige poging wel een stuk sneller was dan deze :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wromsi
Toppe schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:20:
[...]

Dat is zuur! Helaas ontkom ik er niet aan om hem toch vrijwel altijd mee te nemen. Rijbewijs, ID kaart en de smartcard van het werk zijn helaas (nog) niet digitaal }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 10:26
GeorgeMichael schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:20:
[...]
Ja inderdaad, ik heb de vorige keer niet op de lampjes gelet dus weet niet 100% zeker dat ze niet vol waren, maar dat vermoed ik omdat de vorige poging wel een stuk sneller was dan deze :+
Dit moet het geweest zijn ja. Heb zaterdag iets soortgelijks gehad bij de Coop. Trok mijn hand weg toen er bevestiging kwam op mijn watch echter zag ik nog geen bevestiging op de terminal en deze ging dan ook in error.
De transactie was echter door de kassa medewerkster in 3sec weer opnieuw gestart en de 2e keer iets langer gewacht waardoor die goed ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Niet online
Scidd0w schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:36:
[...]
Dit moet het geweest zijn ja. Heb zaterdag iets soortgelijks gehad bij de Coop. Trok mijn hand weg toen er bevestiging kwam op mijn watch echter zag ik nog geen bevestiging op de terminal en deze ging dan ook in error.
De transactie was echter door de kassa medewerkster in 3sec weer opnieuw gestart en de 2e keer iets langer gewacht waardoor die goed ging.
Haha ik mocht niet opnieuw, want de pas moest er perse in van de caissière.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 08:06
Cheesy schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:03:
[...]

Jammer :+ Ik heb net een mooie Secrid gehad voor vaderdag, op aanraden van diversen in dit topic ;)
Heb het al vaker gezegd, Vaultskin. Heb je het beste van werelden!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-05 09:20
Alpha89 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:52:
Net even mijn werktoestel misbruikt om een ING rekening te openen (Android met NFC chip). Wel vet gedaan in de Android App. 2 minuten werk, 5 minuten wachten en je hebt een ING rekening!

Nu geïnstalleerd op iPhone en Watch... Vanmiddag maar eens koffie gaan halen in de kantine!
Heb je als je het via een Android telefoon aanvraagd gelijk de gegevens om aan de slag te gaan met apple pay?

Ik heb vorige week woensdag al bij een servicepunt een ING rekening geopend. Maar ik heb nog niks via post of mail ontvangen. Dus morgen maar eens bellen hoe het ermee staat.
En anders pak ik ergens een Android telefoon onder het stof vandaan en daar maar eens opnieuw mee aanvragen.

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
En bedankt allen die de SecreID aanhalen telkens hier. :X 8)7

Zojuist eentje besteld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-05 13:03
Geert1976 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:55:

Misschien was de Walter Wallet nog wel iets voor je geweest, is mijn voorkeur geworden na verschillende te hebben geprobeerd. Helaas nog wel altijd mijn portomoniks in de buurt, maar niet meer op zak :)

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 20:52
Max2000 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:49:
[...]

Heb je als je het via een Android telefoon aanvraagd gelijk de gegevens om aan de slag te gaan met apple pay?

Ik heb vorige week woensdag al bij een servicepunt een ING rekening geopend. Maar ik heb nog niks via post of mail ontvangen. Dus morgen maar eens bellen hoe het ermee staat.
En anders pak ik ergens een Android telefoon onder het stof vandaan en daar maar eens opnieuw mee aanvragen.
Yes, gaat zich erom dat er met NFC je ID kaart uitgelezen wordt. En dat mag op iOS 12 nog niet. Vanaf 13 op last van de EU wel. Best een cool proces! Via iOS moet je dus naar een ING kantoor maar via Android mag het via de App.

Je ontvangt dan in de App een gebruikersnaam waarmee je kunt inloggen op ing.nl. Vervolgens is je account actief en kun je de nieuwe rekening meteen in je wallet koppelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Alpha89 op 17-06-2019 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Geert1976 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:55:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7zyiPTyrLyDlNhxqUHfpyeDZ/full.jpg

Volgens mij ben jij wel een relaxt type Geert :+

Appie kwam boodschappen brengen en ik moet pinnen bij die toko. Dus ik horloge in de aanslag en meneer Appie geeft pin het pin apparaat, pakt tasje en ik geef de automaat weer terug... Hij zegt verbaasd "Uhhhh... Is het betaald?" en toen kwamen de piepjes :+

[ Voor 36% gewijzigd door Toppe op 17-06-2019 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 01:09

Bruzski

watte ??

uhhh, wat is SecreID ?? FBI :?

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-05 17:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Max2000 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:49:
[...]

Woensdag is nog geen 5 werkdagen geleden 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-05 09:20
Roos79 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:52:
[...]

Woensdag is nog geen 5 werkdagen geleden 😉
Tja, maar de meesten hier hadden het met twee dagen binnen.
Ik wil ook kunnen Apple payen😜

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-05 17:20
Bruzski schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:45:
[...]

oooh, een portemonnee ? :+
Old skool Pay :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Graag ontopic blijven, daar is al een topic voor.

[ Voor 116% gewijzigd door Hoedje op 17-06-2019 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Graag ontopic blijven, daar is al een topic voor.

[ Voor 94% gewijzigd door Hoedje op 17-06-2019 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Max2000 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:37:
[...]

Tja, maar de meesten hier hadden het met twee dagen binnen.
Ik wil ook kunnen Apple payen😜
Misschien afhankelijk van dag en tijdstip van aanvraag 😉

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-05 02:20
Modbreak:Het topic gaat hard en dat betekent ook behoorlijk veel slowchat, offtopic en levertijden geneuzel. Dat is niet de bedoeling. Voor levertijden zijn er aparte topics en mag er evt. ook een specifiek topic worden aangemaakt als daar echt behoefte aan is.

Probeer het hier interessant te houden voor je mede-forumgebruikers en inhoudelijk te posten over Apple Pay.

Toppe schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:30:
[...]

(Het is al eerder geopperd, maar moeten we voor Wallet een apart topic aanmaken of is het een idee om dit topic breder inzetbaar te maken? @Hoedje. Anders wil ik vanmiddag best een apart topic maken namelijk! :) )
Doen! Dan kunnen we die ook in de topicwaarschuwing vermelden.

[ Voor 34% gewijzigd door Hoedje op 17-06-2019 21:03 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
JackBol schreef op maandag 17 juni 2019 @ 06:36:
Er is niets onbeslists aan een pin transactie. Nergens in de verwerkingsketen gaat de betaling afgekeurd worden.
Dat is niet waar. Er kan op diverse plekken in de verwerkingsketen (systeem is hier een beter woord) een technisch mankement voorkomen waardoor de uiteindelijke betaling wel degelijk afgekeurd kan worden. Bovendien staan hier in dit topic ook al diverse voorbeelden van mensen waarbij de betaling afgekeurd is.
Bij ‘onbeslist’ kan een gebruiker denken ‘hey, er is nog een kans dat mijn geld terug komt’ wat zeker niet het geval is.
Zowel "in behandeling" als "in afwachting" zijn vrijelijk te interpreteren door een gebruiker. Het probleem wat je hier schetst los je daar niet mee op, die heb je hier net zo hard. Het probleem in deze is namelijk niet de verwoording maar de gebruiker die er zijn eigen betekenis aan hangt dan wel aannames doet. Idem met reservering: dat iets gereserveerd wordt wil nog niet zeggen dat jij je geld terug kunt krijgen.

Uiteindelijk gaat het hier om de status van een transactie, die is er kennelijk in 3 smaken: goedgekeurd, afgekeurd en onbeslist. Daar kun je een heel verhaal omheen gaan lopen bouwen maar het wordt er echt niet anders van. Ze hebben voor deze 3 statussen gekozen en de bijbehorende bewoording is gewoon correct en duidelijk. Er zijn wel meer wegen die naar Rome leiden. Uiteindelijk is wat er op je bankafschrift staat leidend dus houdt vooral je bankafschrift in de gaten en trek bij ING aan de bel als er iets niet klopt.
JackSparrow schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:17:
Dat komt vanzelf, zodra ING van z'n 'exclusiviteit' af is....maandje of 3-6 is de verwachting. Ik hoop dat voor NL dat AMEX ook snel aansluit...net als ICS...en de andere banken.
Ik zou er niet al te hard op rekenen. Het hele creditcard systeem wordt hier in Nederland bar weinig gebruikt dus is er voor de Nederlandse markt ook niet zo heel veel reden om Apple Pay toe te voegen. Het feit dat ING nu Apple Pay heeft geïmplementeerd is een beetje hoop. Ik merk zelf dat er qua betaalgemak eerlijk gezegd vrijwel geen verschil zit tussen betalen met betaalpas, Watch of iPhone. Het is allemaal snel, gemakkelijk en betrouwbaar. Ik kies de betaalwijze die op dat moment in mijn hoofd opkomt.

Soms gaat het niet goed zoals vandaag. De betaalterminal besloot in een split second dat ik mijn pincode moest invoeren (zoals je dat ook krijgt als je 10 transacties met contactloos betalen hebt gedaan). Geen idee waar hij dat vandaan haalde. Tweede maal de betaalterminal met mijn Apple Watch kennis laten maken en de betaalterminal was overtuigt: betaling geslaagd. Laten we het maar op de warmte houden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ppl schreef op Monday 17 June 2019 @ 23:45:
[...]

Dat is niet waar. Er kan op diverse plekken in de verwerkingsketen (systeem is hier een beter woord) een technisch mankement voorkomen waardoor de uiteindelijke betaling wel degelijk afgekeurd kan worden. Bovendien staan hier in dit topic ook al diverse voorbeelden van mensen waarbij de betaling afgekeurd is.

[...]

Zowel "in behandeling" als "in afwachting" zijn vrijelijk te interpreteren door een gebruiker. Het probleem wat je hier schetst los je daar niet mee op, die heb je hier net zo hard. Het probleem in deze is namelijk niet de verwoording maar de gebruiker die er zijn eigen betekenis aan hangt dan wel aannames doet. Idem met reservering: dat iets gereserveerd wordt wil nog niet zeggen dat jij je geld terug kunt krijgen.

Uiteindelijk gaat het hier om de status van een transactie, die is er kennelijk in 3 smaken: goedgekeurd, afgekeurd en onbeslist. Daar kun je een heel verhaal omheen gaan lopen bouwen maar het wordt er echt niet anders van. Ze hebben voor deze 3 statussen gekozen en de bijbehorende bewoording is gewoon correct en duidelijk. Er zijn wel meer wegen die naar Rome leiden. Uiteindelijk is wat er op je bankafschrift staat leidend dus houdt vooral je bankafschrift in de gaten en trek bij ING aan de bel als er iets niet klopt.

[...]

Ik zou er niet al te hard op rekenen. Het hele creditcard systeem wordt hier in Nederland bar weinig gebruikt dus is er voor de Nederlandse markt ook niet zo heel veel reden om Apple Pay toe te voegen. Het feit dat ING nu Apple Pay heeft geïmplementeerd is een beetje hoop. Ik merk zelf dat er qua betaalgemak eerlijk gezegd vrijwel geen verschil zit tussen betalen met betaalpas, Watch of iPhone. Het is allemaal snel, gemakkelijk en betrouwbaar. Ik kies de betaalwijze die op dat moment in mijn hoofd opkomt.

Soms gaat het niet goed zoals vandaag. De betaalterminal besloot in een split second dat ik mijn pincode moest invoeren (zoals je dat ook krijgt als je 10 transacties met contactloos betalen hebt gedaan). Geen idee waar hij dat vandaan haalde. Tweede maal de betaalterminal met mijn Apple Watch kennis laten maken en de betaalterminal was overtuigt: betaling geslaagd. Laten we het maar op de warmte houden 8)
Tja...er worden ook creditcards uitgegeven in Nederland en ze functioneren ook met het (relatief kleine) Fitbit Pay etc, dus waarom niet met Apple Pay? Daarbij is in heel Europa Debit wat de klok slaat en overal wordt in ieder geval Mastercard, Visa (en vaak ook AMEX) gewoon ondersteund met Apple Pay.

Ach...qua banken gaan in ieder geval bunq en ABN denk ik wel mee doen als ING geen alleenrecht meer heeft....van de rest weet ik het nog niet zo zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AfroAbel
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09-2024
Ik verwacht dat Revolut & N26 tegen die tijd ook met ondersteuning in Nederland zullen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

ppl schreef op maandag 17 juni 2019 @ 23:45:
[...]

[...]

[...]

Mijn pinbon is beslissend, als de winkelier zijn geld niet krijgt maar ik via de pinbon kan laten zien dat ik betaald heb dan is niet niet mijn probleem meer.

Een betaling is nou eenmaal zwart-wit: je hebt betaald, of niet.

Maar goed, misschien is dit een leuke vraag om bij betalingsvereniging Nederland neer te leggen :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Uiteindelijk gaat het hier om de status van een transactie, die is er kennelijk in 3 smaken: goedgekeurd, afgekeurd en onbeslist. Daar kun je een heel verhaal omheen gaan lopen bouwen maar het wordt er echt niet anders van.
Een transactie is goedgekeurd of afgekeurd. Er is geen ‘onbeslist’. De volgende keer dat je dat stelt, wil ik graag een bron.

Het hele PIN systeem is gebaseerd op het concept dat een betaling onherroepelijk is. Tijdens de PIN transactie wordt de tegenrekening gedebeteerd en als dat lukt zal de betaling goedgekeurd worden. Vervolgens zullen de banken onderling nog een clearing verrichten om te settelen.

De PIN betaling en alle informatie voorziening in Apple Pay zijn twee compleet verschillende processen die enkel via de Apple Pay API bij je bank aan elkaar gekoppeld zijn.

De reden waarom je pending ziet staan in Apple Pay komt omdat Apple geen flauw idee heeft of de betaling succesvol is geweest of niet. Apple Pay is namelijk een Token Service Provider. Het enige wat ze doen is een stukje authenticatie en authorisatie van jouw richting de betaalterminal. Vervolgens vind de transactie zelf plaats tussen de bank van de betaler en ontvanger.

De data en logic die Apple Pay in zich heeft, is vergelijkbaar data en logic die in de chip op je bankpas. Die weet ook niet of een betaling gelukt is. Vervolgens moet Apple Pay geinformeerd worden of de betaling gelukt is door de bank van de Apple Pay gebruiker als een out of band feedback loop.

Ik hoop dat het nu wat helderder voor is je is.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wromsi
[...]

[...]

[...]

ING gaat (op termijn) ook creditcards ondersteunen voor Apple Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Wromsi schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 07:44:
[...]

ING gaat (op termijn) ook creditcards ondersteunen voor Apple Pay.

[Twitter]
Ik vindt het ook gek dat het toevoegen van een creditcard nu al niet kan, tenslotte is Apple Pay voor 80% gebouwd op de verwerking van betalingen via een creditcard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wromsi
Toppe schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 08:00:
[...]

Ik vindt het ook gek dat het toevoegen van een creditcard nu al niet kan, tenslotte is Apple Pay voor 80% gebouwd op de verwerking van betalingen via een creditcard
Dat zal waarschijnlijk een keuze zijn geweest van ING. Ik vermoed dat ze eerst Maestro gaan aanbieden voor de zakelijke klanten en vervolgens creditcards gaan ondersteunen.

Zou het wel toejuichen. Ideaal voor online bestellingen ivm aankoopverzekering :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Mastercard heeft eerder al middels een persbericht ondersteuning voor CC's bij de ING bevestigd.

dion.dev

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-05 21:06
DKB Visa werkt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fAtYf7SRDoRhGm8oIeE8yxQh/medium.jpg

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:38
Hoe heb je die toegevoegd? Via de ING app of via Wallet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
Ferret schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:10:
[...]

Hoe heb je die toegevoegd? Via de ING app of via Wallet?
Via de DKB app > card control. PushTAN invoeren en toevoegen.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Of gewoon via de Wallet werkt ook d:)b

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Net ook apple pay geactiveerd. 2 vragen:

- ik heb een non cellular apple watch, kan ik betalen zonder iphone/internet verbinding?
- double tap powerbutton op mijn iphone start apple pay niet, ja ik heb het aangezet in de settings. heb al gereboot, maar er gebeurd niks (ja hij waked en sleep als ik er op double tap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

MP3-Junky schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:24:
Net ook apple pay geactiveerd. 2 vragen:

- ik heb een non cellular apple watch, kan ik betalen zonder iphone/internet verbinding?
- double tap powerbutton op mijn iphone start apple pay niet, ja ik heb het aangezet in de settings. heb al gereboot, maar er gebeurd niks (ja hij waked en sleep als ik er op double tap)
Je bankpas heeft toch ook geen internet verbinding??

Doubletap problem weet ik niet ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Toppe schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 20:15:
[...]

Zoals te zien is worden de pasjes "op elkaar gedrukt" en daarover heb ik een ticket ingeschoten bij Apple.
ff kort offtopic, heb je hier nog antwoord op gekregen :? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

Dit is een Duitse bank toch?

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
Uffje schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:04:
[...]

Dit is een Duitse bank toch?
Klopt. Toch werkt het product prima hier in NL en in de rest van de wereld.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:27
MP3-Junky schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:24:
Heb je een iPhone met FaceID? Dan double tap powerbutton. Heb je TouchID? Dan twee keer je homebutton volgens mij.

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

diotav schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 08:14:
Mastercard heeft eerder al middels een persbericht ondersteuning voor CC's bij de ING bevestigd.
Dit lijkt meer op de maestro ondersteuning... er wordt alleen maar algemeen over creditcard gesproken. Daarnaast was het al bekend dat mastercards later door ING ondersteund gaan worden.

[ Voor 14% gewijzigd door iAR op 18-06-2019 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Bruzski schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:38:
[...]

ff kort offtopic, heb je hier nog antwoord op gekregen :? :|
Nee nog niet, maar hij is al wel in behandeling zag ik.
iAmRenzo schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:39:
[...]

Dit lijkt meer op de maestro ondersteuning... er wordt alleen maar algemeen over creditcard gesproken. Daarnaast was het al bekend dat mastercards later door ING ondersteund gaan worden.
Maestro is van MasterCard, logisch dat ze helpen met de release van Apple Pay :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
posttoast schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:25:
[...]

Heb je een iPhone met FaceID? Dan double tap powerbutton. Heb je TouchID? Dan twee keer je homebutton volgens mij.
Thanks! dat was het, heb een iphone 7, maar zat op de powerbutton te drukken, moet zijn de homebutton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Weet iemand of apple pay wordt ondersteund op pre-paid credit cards van bv. Neteller, Viabuy, Skrill of Pay2d :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Bruzski schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:54:
Weet iemand of apple pay wordt ondersteund op pre-paid credit cards van bv. Neteller, Viabuy, Skrill of Pay2d :/
Pre-paid creditcards bestaan niet, dat heten debit cards. En die worden gewoon ondersteund. n26 is ook zo'n partij en zij ondersteunen gewoon Apple Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
iAmRenzo schreef op Tuesday 18 June 2019 @ 11:39:
[...]

Tja..er staat ook dit :
Apple Pay wordt in een later stadium ook beschikbaar voor creditcardhouders van een ING Mastercard.
Dus ze gaan wel degelijk ook de Mastercard creditcards van ING ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
TwArbo schreef op Tuesday 18 June 2019 @ 11:56:
[...]

Pre-paid creditcards bestaan niet, dat heten debit cards. En die worden gewoon ondersteund. n26 is ook zo'n partij en zij ondersteunen gewoon Apple Pay.
Eh...pre-paid creditcards zijn debit cards? En wat is er precies credit aan een debitcard dan? Ik snap dat sommige mensen een debitcard als een soort van pre-paid cc zien, maar volgens mij zijn dit echt pre-paid credit cards.

[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 18-06-2019 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

TwArbo schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:56:
[...]

N26 heeft geen pre-paid card die hebben gewoon een Debit Card. Pre-paid (debit?) cards bestaan dan weer wel. Het verschil is dat de N26 gekoppeld is aan een rekening en een prepaid-debit card je geld op moet storten (voor zover ik weet).

Linkje
Prepaid cards vs. debit cards:

A prepaid card is not linked to a bank checking account or to a credit union share draft account. Instead, you are spending money you placed in the prepaid card account in advance. This is sometimes called “loading money onto the card”.

In most cases, you can’t spend more money than you have already loaded onto your prepaid card. Overspending can occur with a checking account for some types of uses, and with a bank account debit card if you have “opted in” to your bank’s overdraft program. This means that your bank may charge you a fee for covering the cost of a purchase or ATM withdrawal that exceeds what you have in your account. Your bank will also require you to repay the overdraft.
JackSparrow schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:57:
[...]

Eh...pre-paid creditcards zijn debit cards? En wat is er precies credit aan een debitcard dan? Ik snap dat sommige mensen een debitcard als een soort van pre-paid cc zien, maar volgens mij zijn dit echt pre-paid credit cards.
Dus als ik het goed heb is die kaart waar je naar linkt niet persé een credit card, al staat in mijn linkje wel dat er instellingen zijn die credit op prepaid mogelijk maken 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Woopdedooo op 18-06-2019 12:05 ]

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Uffje schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:02:
[...]
Het verschil is dat de N26 gekoppeld is aan een rekening en een prepaid-debit card je geld op moet storten (voor zover ik weet).
Klopt :) ik moet eerst geld storten op mijn neteller/skrill card via ideal. ik hoop wel dat apple pay een mogelijk is/wordt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Bruzski schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:11:
[...]

Klopt :) ik moet eerst geld storten op mijn neteller/skrill card via ideal. ik hoop wel dat apple pay een mogelijk is/wordt. :/
Je kan ook kijken naar de instap creditcards van ING/Rabobank. Hiervoor moet je maandelijks minimaal €650 storten en moet de maand daarna direct aftikken... Limiet is €1000 minimaal. Die van mij is gister binnen gekomen. Heb je wel de voordelen van een CC maar niet te nadelen zoals een BKR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

JackSparrow schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:56:
Dus ze gaan wel degelijk ook de Mastercard creditcards van ING ondersteunen.
Klopt. Dat was bij de launch volgens mij al bekend, via de site van ING. Er is nog niets concreet.

De kaarten zijn in Nederland wel ingewikkeld.
Creditcard: is vaak een kaart waarop je gewoon spullen kunt kopen tot een limiet, en waarbij je gespreid betaald. Bijvoorbeeld 100 euro per maand. In Nederland is dit niet populair. Wij hebben meestal aan het einde van de maand een afschrijving. We betalen dan ook geen rente.
Debitcard: werkt als een creditcard. Je moet er vooraf wat opzetten anders heb je geen krediet. In NEderland kun je vaak ook nog krediet (bovenop je limiet) van een creditcard storten.
Pinpas: maakt gebruik van een ander netwerk en is gekoppeld aan een bankrekening.

[ Voor 50% gewijzigd door iAR op 18-06-2019 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Bruzski schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:11:
[...]

Je kan altijd even Ducken of het compatibel is zo te zien wel, maar uiteindelijk ligt het eraan of neteller of skrill het gaan ondersteunen.
Some prepaid cards from some issuers are supported. In the US, for example, these presently include the Chase Liquid® prepaid card and prepaid cards from Wells Fargo.

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazzaG
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-05 11:25
Gisteren een ING rekening geopend via een Android telefoon en ja hoor: heb vandaag al met Apple Pay kunnen betalen terwijl ik de betaalpas en pincode nog niet eens heb. Gaaf :9~

Asus ROG STRIX X370-F Gaming | AMD Ryzen 7 1700 @3.8GHz (stock Wraith Spire RGB cooler) | 16GB G.Skill Trident Z RGB @3000MHz | MSI GeForce GTX 1660 Ti Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Toppe schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:18:

Je kan ook kijken naar de instap creditcards van ING/Rabobank. Hiervoor moet je maandelijks minimaal €650 storten en moet de maand daarna direct aftikken... Limiet is €1000 minimaal. Die van mij is gister binnen gekomen. Heb je wel de voordelen van een CC maar niet te nadelen zoals een BKR
Bedoel je zo’n zilvere cc van de ING :? zoja dan heb ik deze namelijk al, lol :*)
Uffje schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:18:

Je kan altijd even Ducken of het compatibel is zo te zien wel, maar uiteindelijk ligt het eraan of neteller of skrill het gaan ondersteunen.
Thx ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Bruzski op 18-06-2019 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:09
Revolut geeft je ook prepaid credit cards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Hoe zit het eigenlijk met een creditcard maatschappij als American Express met hun Flying Blue kaart van KLM? Wanneer zou zoiets Apple Pay kunnen gaan ondersteunen? Een American Express kaart is toch niet direct gelinked aan een bepaalde bank, dus zullen zij dat dan zelf uit moeten maken met Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:34
Zojuist bij AH mijn lunch betaalt met Apple Pay maar ik heb nog geen vreugde gilletje gedaan. Het ging voor mij wat ongemakkelijk ondanks dat ik nog een iPhone met touch id heb en zeker niet sneller dan mijn fysieke pas naast de betaalautomaat te houden. Het enige wat ik wel grappig vind is de wallet app waarin je wat meer info krijgt over wat en waar je betaling heeft plaats gevonden.

Anyway I joined the club :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Vinnienerd schreef op Tuesday 18 June 2019 @ 12:34:
Revolut geeft je ook prepaid credit cards.
Zijn ook gewoon debitcards, er is niets credit aan.
deuxani schreef op Tuesday 18 June 2019 @ 12:34:
Hoe zit het eigenlijk met een creditcard maatschappij als American Express met hun Flying Blue kaart van KLM? Wanneer zou zoiets Apple Pay kunnen gaan ondersteunen? Een American Express kaart is toch niet direct gelinked aan een bepaalde bank, dus zullen zij dat dan zelf uit moeten maken met Apple?
Yes, maar dan moet de exclusiviteitsperiode van ING wel afgelopen zijn eerst. Amex wordt volgens mij in de meeste landen waar ze kaarten uitgeven gewoon ondersteund op Apple Pay.
iAmRenzo schreef op Tuesday 18 June 2019 @ 12:18:
[...]

Klopt. Dat was bij de launch volgens mij al bekend, via de site van ING. Er is nog niets concreet.

De kaarten zijn in Nederland wel ingewikkeld.
Creditcard: is vaak een kaart waarop je gewoon spullen kunt kopen tot een limiet, en waarbij je gespreid betaald. Bijvoorbeeld 100 euro per maand. In Nederland is dit niet populair. Wij hebben meestal aan het einde van de maand een afschrijving. We betalen dan ook geen rente.
Debitcard: werkt als een creditcard. Je moet er vooraf wat opzetten anders heb je geen krediet. In NEderland kun je vaak ook nog krediet (bovenop je limiet) van een creditcard storten.
Pinpas: maakt gebruik van een ander netwerk en is gekoppeld aan een bankrekening.
Kaarten zijn in Nederland helemaal niet ingewikkeld. Je hebt alleen wel meer soorten kaarten :
  • Creditcards (Mastercard / Visa) = waarbij je geld uitgeeft tot het limiet van de kaart (het geld wordt achteraf, aan het einde van maand ineens of in termijnen afgeschreven van je bankrekening). Bij die laatste optie heb je ook een kredietovereenkomst en een aantekening bij BKR.
  • Chargecards (bv. AMEX)= volgens mij zijn dit ook een soort van CC, want je geeft geld uit tot een limiet en je moet het openstaande bedrag in z'n geheel aan het einde van de maand betalen. Al moet ik zeggen dat chargecards volgens mij ook vaak als CC worden gezien. Hiervoor krijg je ook geen registratie bij het BKR.
  • Debitcards = in de vorm van Mastercard debit, Visa Debit, V-Pay, Maestro. Waarbij de laatste in Nederland ook wel gewoon 'pinpas' worden genoemd. Maar alle vier werken ze op dezelfde manier. Het betaalde bedrag wordt direct van je bankrekening afgeschreven. Enige verschil is wel dat er bij Maestro (en V-Pay?) gebruik gemaakt wordt van een 'ander betaalnetwerk' en ze niet allemaal overal werken..maar goed, het blijven wel allemaal debitcards.
In theorie kunnen ze natuurlijk alle drie worden toegevoegd aan Apple Pay (om maar even on-topic te blijven). De onderste is nu bij zowel ING als bunq al mogelijk de eerste zal vast worden toegevoegd zodra meer banken aansluiten bij Apple Pay. AMEX hoop ik zelf ook wel op trouwens, want dan kan ik die ook toevoegen :+

[ Voor 119% gewijzigd door TheVMaster op 18-06-2019 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
-

[ Voor 99% gewijzigd door Vinnienerd op 18-06-2019 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

JackSparrow schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:40:

Debitcards = in de vorm van Mastercard debit, Visa Debit, V-Pay, Maestro. Waarbij de laatste in Nederland ook wel gewoon 'pinpas' worden genoemd. Maar alle vier werken ze op dezelfde manier. Het betaalde bedrag wordt direct van je bankrekening afgeschreven.
[/list]
Niet helemaal dus. Je kunt namelijk bij de AH niet met een credit-/debitcard betalen. Het gebruikte netwerk is anders.
Edit: maestro is wel ván mastercard maar maestro is wel een ander netwerk.

En volgens mij is een chargecard (zoals AMEX) weer meer gelijk aan onze direct betalen creditcards. Dat weer veel minder voorkomt in America (dat is heel veel gespreid betalen).

[ Voor 5% gewijzigd door iAR op 18-06-2019 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iAmRenzo schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:09:
[...]

Niet helemaal dus. Je kunt namelijk bij de AH niet met een debitcard betalen. Het gebruikte netwerk is anders.
Je kan bij de AH prima betalen met Maestro en V-Pay hoor :) Je kan alleen niet met MasterCard/VISA/AMEX/Discover etc. etc. debitcards betalen, want dát ondersteunen ze inderdaad niet. Wat ergens best triest is gezien Jumbo, Aldi, Lidl, etc. het wel allemaal ondersteunen. :P

[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 18-06-2019 13:12 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

WhatsappHack schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:12:
Je kan bij de AH prima betalen met Maestro en V-Pay hoor :) Je kan alleen niet met MasterCard/VISA/AMEX/Discover etc. etc. debitcards betalen, want dát ondersteunen ze inderdaad niet. Wat ergens best triest is gezien Jumbo, Aldi, Lidl, etc. het wel allemaal ondersteunen. :P
En dat is precies het verschil dat ik aangeef. Er is een Mastercard netwerk én een Maestro netwerk. En dat zijn andere betaalnetwerken (van hetzelfde bedrijf). Over de eerste gaan de creditcards en over de laatste onze pinpassen. Debitcards gaan ook over het eerst genoemde netwerk.

/edit: datzelfde verschil is er met VISA en V-pay. Ook heb je volgens mij nog steeds Cirrus als netwerk.

[ Voor 9% gewijzigd door iAR op 18-06-2019 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iAmRenzo schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:14:
[...]

En dat is precies het verschil dat ik aangeef. Er is een Mastercard netwerk én een Maestro netwerk. En dat zijn andere betaalnetwerken. Over de eerste gaan de creditcards en over de laatste onze pinpassen. Debitcards gaan ook over het eerst genoemde netwerk.
Dat zal, maar het punt blijft dat Maestro gewoon een debitcard is.
Albert Heijn ondersteund in z'n geheel geen MasterCard/VISA, of het nou om een debit, credit of charge kaart gaat maakt daarin geen enkel verschil. Maar ze accepteren dus wel debitcards van Maestro en VPAY... Dat stond in de post erboven ook al aangegeven, daarom snap ik niet helemaal waarom je zegt dat AH in z'n geheel geen debitcards accepteert - dat klopt niet, dat doen ze namelijk wel.

Volgens mij gaat in de core trouwens Maestro ook gewoon over het MasterCard netwerk, maar dat ff terzijde. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-05 14:22
Aldi is één van de eerste supermarkten die Apple pay aanbied 8)7 Hoezo marketing |:(

https://www.distrifood.nl...332-1457368301.1560857332

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

harm12nl schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:30:
Aldi is één van de eerste supermarkten die Apple pay aanbied 8)7 Hoezo marketing |:(

Ze zullen wel als eerste de stickers binnen hebben gekregen 7(8)7

Sowieso niet slimmer om een Aldi filiaal te laten zien i.p.v. McDonalds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
JackSparrow schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:40:
[...]

Zijn ook gewoon debitcards, er is niets credit aan.
Sorry, ik bedoelde dat Revolut prepaid debit kaarten uitgeeft. Dat zijn kaarten waarbij je geld op de kaart laadt, ipv dat de kaart aan een current account gekoppeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:05
Vinnienerd schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:08:
[...]

Sorry, ik bedoelde dat Revolut prepaid debit kaarten uitgeeft. Dat zijn kaarten waarbij je geld op de kaart laadt, ipv dat de kaart aan een current account gekoppeld is.
Een soort chipknip kaart dus. :+

Het geld staat natuurlijk gewoon op een rekening. Dus gewoon een debitkaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
pacificocean schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:14:
[...]

Een soort chipknip kaart dus. :+

Het geld staat natuurlijk gewoon op een rekening. Dus gewoon een debitkaart
Maar het is direct gekoppeld aan de kaart. Banken maken hier wel degelijk onderscheid in: https://www.mastercard.nl...oducts/prepaid-cards.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
iAmRenzo schreef op Tuesday 18 June 2019 @ 13:09:
[...]

Niet helemaal dus. Je kunt namelijk bij de AH niet met een credit-/debitcard betalen. Het gebruikte netwerk is anders.
Edit: maestro is wel ván mastercard maar maestro is wel een ander netwerk.

En volgens mij is een chargecard (zoals AMEX) weer meer gelijk aan onze direct betalen creditcards. Dat weer veel minder voorkomt in America (dat is heel veel gespreid betalen).
Eh.....ik kan perfect met een debitcard betalen....die van maestro dus. Hoezo zou dat ineens niet een debitcard zijn dan?
Vinnienerd schreef op Tuesday 18 June 2019 @ 14:08:
[...]

Eh...pre-paid debitcards? :? :?

Volgens mij heb je bij Revolut gewoon de beschikking over een bankrekening, waar de betreffende kaart aan hangt. Die bankrekening kun je gewoon gebruiken voor aankopen, betalingen etc...en met de pas kun je ook betalen en dat wordt gelijk van je rekening afgeschreven.
WhatsappHack schreef op Tuesday 18 June 2019 @ 13:12:
[...]

Ze zouden in Nederland eens gewoon werk moeten maken van de overstap van maestro/V-Pay naar Mastercard/VISA....en dan die debitcards gaan voeren. Zijn we ook gelijk van het probleem af wat veel toersten (uit niet maestro/V-Pay landen) hebben in ons land als ze met hun debitcards willen afrekenen...

[ Voor 54% gewijzigd door TheVMaster op 18-06-2019 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

JackSparrow schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:21:
Eh.....ik kan perfect met een debitcard betalen....die van maestro dus. Hoezo zou dat ineens niet een debitcard zijn dan?
Het gaat totaal offtopic nu, maar dat het dus wat ingewikkelder ligt is hiermee wel bewezen. In Nederland valt de pinpas blijkbaar onder de debitcards, maar dat is in het buitenland vaak niet zo. Daarmee wordt namelijk een prepaid creditcard bedoelt (in veel landen) en dan kun je bet je Hollandse pinpas weinig.
harm12nl schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:30:

De eerste ook. Want alle andere winkels met contactloos betalen waren een dag later? 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door iAR op 18-06-2019 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
[...]
Eh...pre-paid debitcards? :? :?
Ja. Als ik geld pin met mijn Revolut kaart staat er op de bon *Visa prepaid*.
Wikipedia: Debit card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
iAmRenzo schreef op Tuesday 18 June 2019 @ 14:25:
[...]

Het gaat totaal offtopic nu, maar dat het dus wat ingewikkelder ligt is hiermee wel bewezen. In Nederland valt de pinpas blijkbaar onder de debitcards, maar dat is in het buitenland vaak niet zo. Daarmee wordt namelijk een prepaid creditcard bedoelt (in veel landen) en dan kun je bet je Hollandse pinpas weinig.
Eh...geen idee hoe het in het buitenland werkt natuurlijk, maar zelfs in de VS hangt de debitcard ook gewoon aan je bankrekening (toevallig gisteren nog met een Amerikaanse collega over gehad).
Vinnienerd schreef op Tuesday 18 June 2019 @ 14:29:
[...]

Ja. Als ik geld pin met mijn Revolut kaart staat er op de bon *Visa prepaid*.
Wikipedia: Debit card
Vreemd, want die kaarten van Revolut zijn natuurlijk 'gewone' debitcards : Wikipedia: Debit card

[ Voor 27% gewijzigd door TheVMaster op 18-06-2019 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

WhatsappHack schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:19:
[...]

Dat zal, maar het punt blijft dat Maestro gewoon een debitcard is.
Albert Heijn ondersteund in z'n geheel geen MasterCard/VISA, of het nou om een debit, credit of charge kaart gaat maakt daarin geen enkel verschil. Maar ze accepteren dus wel debitcards van Maestro en VPAY...
Maar mbv V-pay kan je dus wel met bijv. je ICS world credit card bij AH betalen.
https://www.icscards.nl/k...betalen/betalen-met-v-pay

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
fsfikke schreef op Tuesday 18 June 2019 @ 14:47:
[...]

Maar mbv V-pay kan je dus wel met bijv. je ICS world credit card bij AH betalen.
https://www.icscards.nl/k...betalen/betalen-met-v-pay
Tja, maar dan betaal je gewoon met V-Pay. Mijn Worldcard (ANWB, maar dat is ook ICS) heeft dat dus weer niet. Daarnaast wordt het dan toch niet direct van je rekening afgeschreven...maar gewoon van je 'kredietlimiet'?

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 18-06-2019 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
JackSparrow schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:45:
[...]

Eh...geen idee hoe het in het buitenland werkt natuurlijk, maar zelfs in de VS hangt de debitcard ook gewoon aan je bankrekening (toevallig gisteren nog met een Amerikaanse collega over gehad).

[...]

Vreemd, want die kaarten van Revolut zijn natuurlijk 'gewone' debitcards : Wikipedia: Debit card
https://community.revolut...t-credit-or-debit/57233/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
offtopic:
En hij werkt voor Revolut? Ik bedoel....ik laat mijn Revolut debit card niet op hoor....ik zet geld op mijn revolut rekening en dan betaal ik ermee.....dat is niet de definitie van een pre-paid debit card, ondanks dat iemand dat op een revolut forum roept.

Hmm...maar we raken wel heel erg off-topic zo :(

Heeft iemand trouwens ervaring met het betalen bij Total met Apple Pay..?

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 18-06-2019 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

iAmRenzo schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:25:
[...]

[...]
De eerste ook. Want alle andere winkels met contactloos betalen waren een dag later? 8)7
Had heb al een keer eerder gepost, maar officieel bestaat pinnen dus niet meer
Banken gebruiken vanaf 1 januari 2012 de internationale merken Maestro en V PAY in plaats van het Nederlandse PIN. Daarmee hield PIN op met bestaan. Pinnen blijft echter in Nederland hét werkwoord voor het betalen met de betaalpas. De persoonlijke pincode en het betaalgemak blijven ongewijzigd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 29-05 11:29
Toppe schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:06:
[...]

Had heb al een keer eerder gepost, maar officieel bestaat pinnen dus niet meer

[...]
Ik denk dat het ook niet meehelpt dat ik werkelijk overal nog de slogan 'klein bedrag, pinnen mag' rond zie zwerven in de winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Domino schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:15:
[...]

Ik denk dat het ook niet meehelpt dat ik werkelijk overal nog de slogan 'klein bedrag, pinnen mag' rond zie zwerven in de winkels.
Het is nu een werkwoord, synoniem voor een betaling via een betaalpas.

Wel vreemd, omdat je bij een aantal winkels niet via een creditcard kan betalen maar ze accepteren wél pin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Laatst online: 30-05 07:56
Volgens mij heb je bij Revolut gewoon de beschikking over een bankrekening, waar de betreffende kaart aan hangt. Die bankrekening kun je gewoon gebruiken voor aankopen, betalingen etc...en met de pas kun je ook betalen en dat wordt gelijk van je rekening afgeschreven.
Je hebt het over "bankrekening", maar is Revolut ondertussen al een BANK of is hun "bankrekening" nog steeds een veredelde tegoedbon met pasje?
On topic: Apple Pay hebben ze in ieder geval nog steeds niet in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
U123456 schreef op Tuesday 18 June 2019 @ 15:49:
[...]
Je hebt het over "bankrekening", maar is Revolut ondertussen al een BANK of is hun "bankrekening" nog steeds een veredelde tegoedbon met pasje?
On topic: Apple Pay hebben ze in ieder geval nog steeds niet in NL.
Eh...maar zolang ik een GB40REVOxxxxxxxxxxxxxx rekeningnummer hebben...is het toch gewoon een bankrekening? Hoezo zou je daarvoor een bankvergunning moeten hebben?

Ik kan gewoon geld overschrijven vanaf mijn NL bankrekening en dan staat het op die rekening. Gewoon via een SEPA transfer...dus hoezo zou het geen bankrekening zijn?

Daarnaast hebben ze gewoon Apple Pay, maar nog niet in NL.....iets met ING en exclusiviteit enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09:36
Zijn er eigenlijk nog nieuwe geruchten over of en wanneer ABN apple pay gaat aanbieden.. Die lopen altijd voor aan als het om innovatie gaat samen met ING.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-05 15:01
iAmRenzo schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:25:
[...]

[...]
In alle landen waar ik een debitcard heb gehad (NL, Ierland, UK en de US) is een debitcard wat wij een pinpas noemen.

In Amerika hangt een debitcard direct aan je bank rekening en kan je er mee betalen zonder credit te gebruiken omdat het direct word afgeschreven. Zo werkt het ook in Ierland en de UK.
De pasjes werken inderdaad wel via het standaard visa/mastercard netwerk.

Als je in de US iets online wilt kopen kan je gewoon je debitcard invullen in de creditcard vakjes maar, dit word vaak afgeraden vanwege de consumenten bescherming.

Nederland is met Maestro dan ook juist de vreemde eend, en 1 van de hoofd redenen dat we hier ideal hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnienerd
JackSparrow schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:27:
[...]

Eh...maar zolang ik een GB40REVOxxxxxxxxxxxxxx rekeningnummer hebben...is het toch gewoon een bankrekening? Hoezo zou je daarvoor een bankvergunning moeten hebben?

Ik kan gewoon geld overschrijven vanaf mijn NL bankrekening en dan staat het op die rekening. Gewoon via een SEPA transfer...dus hoezo zou het geen bankrekening zijn?

Daarnaast hebben ze gewoon Apple Pay, maar nog niet in NL.....iets met ING en exclusiviteit enzo.
Revolut is geen "echte" rekening, maar een soort van e-money. Daarom geven ze dus prepaid debitkaarten uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Vinnienerd schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 17:30:
[...]

Revolut is geen "echte" rekening, maar een soort van e-money. Daarom geven ze dus prepaid debitkaarten uit.
Dus als je met revolut betaalt geef je geen echt geld uit :?

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Uffje schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 17:34:
[...]

Dus als je met revolut betaalt geef je geen echt geld uit :?
Revolut is een electronic money institution, geen bank. Blijkbaar is het niet helemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Vinnienerd schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 17:38:
[...]

Revolut is een electronic money institution, geen bank. Blijkbaar is het niet helemaal hetzelfde.
Is dat niet een mooie omschrijving van digitale bank?
Three categories of electronic money institution
There are three categories of electronic money institution.
  1. Electronic money institutions: Enterprises holding authorisation issued by DNB specifically for issuing electronic money.
  2. Exempt electronic money institutions: enterprises exempt from the authorisation requirement under the Exemption Regulation of the Wft (Vrijstellingsregeling Wft). An exempted electronic money institution is not permitted to start issuing electronic money until DNB has entered the enterprise as exempted electronic money institution in the public register.
  3. Banks: enterprises that may act as electronic money institution based on their authorisation to set up business as a bank, to the extent permitted under the authorisation issued of course. They are excepted from the authorisation requirement for electronic money institutions.
Bron

[ Voor 65% gewijzigd door Woopdedooo op 18-06-2019 17:47 ]

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
https://support.stripe.co...-card-a-customer-is-using

Ik weet niet hoe vaak ik nog linkjes van Google moet gaan posten maar prepaid kaarten zijn gewoon niet het zelfde als gewone debit kaarten! Daarom kun je er als merchant ook voor kiezen ze niet te accepteren vanuit je payment processor omdat mensen dan een abonnement kunnen nemen en dan halverwege de termijn hun kaart niet meer opladen.

Hier ik heb mijn eigen Revolut kaart even in Stripe toegevoegd:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sVebxOd.png

(achtergrond: ik werk voor een bedrijf wat zijn omzet behaalt uit payments via Stripe)

[ Voor 20% gewijzigd door Vinnienerd op 18-06-2019 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Vinnienerd schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 17:57:
https://support.stripe.co...-card-a-customer-is-using

Ik weet niet hoe vaak ik nog linkjes van Google moet gaan posten maar prepaid kaarten zijn gewoon niet het zelfde als gewone debit kaarten! Daarom kun je er als merchant ook voor kiezen ze niet te accepteren vanuit je payment processor omdat mensen dan een abonnement kunnen nemen en dan halverwege de termijn hun kaart niet meer opladen.

Hier ik heb mijn eigen Revolut kaart even in Stripe toegevoegd:

[Afbeelding]

(achtergrond: ik werk voor een bedrijf wat zijn omzet behaalt uit payments via Stripe)
Mooie discussie ja, popcorn staat klaar ;)

Ik had een prepaid creditcard maar blij dat ik ben overgestapt naar een debit MasterCard maar wou van Bunq af dus heb nu een normale creditcard...

Echter wil ik straks een creditcard aan Apple Pay toevoegen als dit ondersteunt wordt. Echter wil ik die creditcard aanvragen op mijn rekening. ING vereist alleen dat je elke maand minimaal €650 aan inkomsten hebt voor een periode van 3 maanden. Alleen op de vraag of het uitmaakt waar deze inkomsten vandaan komen kunnen ze eigenlijk geen goed antwoord geven.

Rabobank heeft de zelfde eisen, mijn loon komt binnen op de zelfde rekening als waar ik de creditcard heb aangevraagd, echter boek ik alles wat er teveel op staat meteen weer weg naar andere rekeningen. Er staat dus amper 24 uur een ‘vol’ salaris op.

Nu gaat een deel van het geld wél naar ING voor de boodschappen, mijn vrouw stort ook dus boven de €650 is geen enkel probleem. Niemand weet of deze constructie werkt, tenslotte is het geen loon betaling. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Het is niet dat de financiële middelen er niet zijn, dat is geen probleem. ING gaf aan wel een creditcard aan te kunnen vragen als je al je papieren inlevert en 30 formulier mee stuurt. Dat is nog wel een optie maar liever niet, gebruik dat ding te weinig om daar veel tijd in te steken, het gaat puur om het comfort.

Het antwoord vanuit ING? ‘Het systeem bepaald of je wel of geen creditcard krijgt’

Je kan trouwens de 2x drukken voor Apple Pay optie uitschakelen, maar hoe activeer je dan Apple Pay? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnienerd
Toppe schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 18:28:
[...]

Je kan trouwens de 2x drukken voor Apple Pay optie uitschakelen, maar hoe activeer je dan Apple Pay? 8)7
Gewoon je device tegen de reader houden, wallet komt vanzelf omhoog.
Pagina: 1 ... 40 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.