Apple Pay in Nederland Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 47 Laatste
Acties:
  • 351.377 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Some2
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:26
stimmits schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 13:25:
Vandaag een dagje naar Duitsland geweest, proberen te betalen met mn Apple Pay bij 4 winkels maar overal afgewezen. Daarna contactloos betaald met alleen de ING pas (zelfde als gekoppelde Apple Pay) en dat lukt prima.

Meer mensen die ervaring?

Geprobeerd bij DM, Marktkauf, C&A en een lokale bakker. Overal gaven ze aan dat ze contactloos, maestro, vpay, girocard, AmEx, mastercard en visa ondersteunen.
iPhone trilde, 4 lampjes op apparaat, piepje en de app ging weg. Daarna na authenticeren helaas “afgewezen”.

Jammer :(

PS in NL gewoon prima met Apple Pay kunnen betalen!
Ben vandaag ook in Duitsland geweest bij Centro in Oberhausen. Nergens last van gehad, kon overal waar ik ben geweest (o.a. C&A, Galeria, Douglas, H&M) met ING via Apple Pay afrekenen.
Vond ook dat ze daar al aardig aan Apple Pay gewend waren, bij veel winkels vroegen ze meteen of ik via Apple Pay wou betalen toen ze zagen dat ik de pas activeerde op mijn watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-04 12:00

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Some2 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 21:15:
[...]

Ben vandaag ook in Duitsland geweest bij Centro in Oberhausen. Nergens last van gehad, kon overal waar ik ben geweest (o.a. C&A, Galeria, Douglas, H&M) met ING via Apple Pay afrekenen.
Vond ook dat ze daar al aardig aan Apple Pay gewend waren, bij veel winkels vroegen ze meteen of ik via Apple Pay wou betalen toen ze zagen dat ik de pas activeerde op mijn watch.
Oh ik vraag nog altijd of ik gewoon met 'pin' kan betalen.
Vervolgens betaal ik met mn Apple Watch :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dandeman58
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-05 16:59
Ja suf eigenlijk, dat doe ik ook.
Anders vragen mag ik even Apple watchen 😃

Kreeg vandaag zelfs een gilletje van een kassiere die het zo cool vond om door me gewatched te worden
Joshoon schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 21:17:
[...]

Oh ik vraag nog altijd of ik gewoon met 'pin' kan betalen.
Vervolgens betaal ik met mn Apple Watch :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
WhatsappHack schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 09:55:

Ik vind ‘t ook raar dat zoveel mensen last met betalen blijken te hebben met hun ING kaart. Nu zijn er intussen wss meer mensen hier voorzien via ING dan via bunq, maar met die bunq passen hoorde je eigenlijk nooit gezeik behalve de plekken die bewust contactloos hadden uitgezet
Dit idd. Ik heb met Apple Pay en Bunq nog nooit ergens een weigering gezien. Zolang contactloos betalen een mogelijkheid was pakte ik de iPhone en werkte dat altijd.
JB schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 18:26:
Ben ik nou de enige die de Wallet onhandig vind? Pasjes staan op volgorde van laatst toegevoegd. Waarom? Je gebruikt sommige vaker dan anderen, laat die als laatst gebruikt zien qua volgorde of geef in ieder geval die mogelijkheid? Ook dat scrollen door pasjes is echt kansloos anno 2019. Krijg mijn weg er niet in gevonden. Snel een pasje zoeken is niet fijn zo.
Nee. Ik vind het ook een vreselijk ding, gebruik het alleen voor ApplePay.

Pasjes van winkels heb ik sowieso mijn ideeën over maar dat is voor een ander topic 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Donstil op 15-06-2019 22:20 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ik vertik het ook, al die loyaltyprogramma's, levert me te weinig op voor nog meer persoonlijke meuk. Ik heb een AH bonuskaart, op de grond gevonden, die ik gebruik, werkt prima :P.

Apple Pay tot nu toe overal prima gegaan, Jumbo, klein ijswinkeltje. AH. En niemand geeft een f*ck :+.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ondertussen hier ook een mislukte betaling, bij de Zeeman. Ik kreeg helaas geen kans om nog een keer te proberen want de dame meldde bitcherig “met echte kaart betalen”.
Toen ik vraagde of ze er bekend mee waren dat het niet werkt, antwoordde ze: “na een aantal betaling moet je pincode invoeren en dat kan alleen met je pas”. Ik heb me maar omgedraaid en gemeld Apple Pay zo niet werk. Ik hoorde haar nog net zeggen dat ze ook niet wist hoe dat zat. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/LxGrRy4/BDD541-C0-B03-F-43-F2-8-AA8-374-E04-BE3376.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-05 19:07

Toppe

Oké ✅

Kon mijn Bunq account niet opzeggen omdat ik een gedeelde rekening had met mijn vrouw, dus ik de support in schakelen en gevraagd hoe ik mijn account kan sluiten omdat ik ben overgestapt naar ING voor Apple Pay, kreeg een reactie maar die kan ik niet meer zien omdat ze mijn account hebben opgezegd, denk ik

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Laatst online: 06:29
Cheesy schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 22:26:
Ondertussen hier ook een mislukte betaling, bij de Zeeman. Ik kreeg helaas geen kans om nog een keer te proberen want de dame meldde bitcherig “met echte kaart betalen”.
Toen ik vraagde of ze er bekend mee waren dat het niet werkt, antwoordde ze: “na een aantal betaling moet je pincode invoeren en dat kan alleen met je pas”. Ik heb me maar omgedraaid en gemeld Apple Pay zo niet werk. Ik hoorde haar nog net zeggen dat ze ook niet wist hoe dat zat. 8)7

[Afbeelding]
Je kan die dame niet aanrekenen dat de POS-terminal er niks van snapt. Beter pak je dan gewoon je kaart en reken je op de ouderwetse manier af. Ik denk wij nu een beetje de kolen uit het vuur halen voor ING omdat al die afgeketste transacties toch wel gelogd worden en uiteindelijk via de payment processor bij ING terecht komen. En het hopelijk dan fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Afbeelding]
Wel een interessant punt eigenlijk. Die Apple Pay kaarten van bunq hebben een pincode (behalve de originele virtuele via Spanje en via de Tap&Pay work-around). Dus bij een ruk geconfigureerde terminal die om pincode vraagt boven €25 (die moet dan echt enorm achterlopen qua firmware :P) kan hij gewoon om je pin prompten. Bij de ING kan ik geen pincode vinden voor die virtuele kaart, dus ben benieuwd of er een aan gekoppeld is en zo ja wat dat dan zou zijn. o0 En wat als ie die niet heeft, zou ie dan meteen weigeren...?

Trouwens, als zo'n betaling geweigerd wordt en de status zo duidelijk is; zou ik toch een keer contact opnemen met ING en vragen hoe het zit. Als de terminal zegt dat de betaling geweigerd is en in je app staat eigenlijk ook *direct* geweigerd - dan blijf ik erbij dat dat meer neigt naar een probleem bij de bank (ING) dan bij de terminal.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGadget1962
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-12-2024
Vreemd, een transactie met de Watch bij de McDonalds (zo’n zelfbediening terminal) staat In de Watch App als Delifrance ipv McDonalds. (die hebben een filiaal tegenover de McDonalds) Dus het lijkt een foutieve locatie bepaling.
De afschrijving in de ING app staat wel goed vermeld.

Er is een mogelijkheid om zo’n Probleem te melden, maar dat resulteert in een fout.
Het lijkt verder niet belangrijk, maar ben toch benieuwd of anderen dit ooit gezien hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

iGadget1962 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 23:06:
Vreemd, een transactie met de Watch bij de McDonalds (zo’n zelfbediening terminal) staat In de Watch App als Delifrance ipv McDonalds. (die hebben een filiaal tegenover de McDonalds) Dus het lijkt een foutieve locatie bepaling.

Er is een mogelijkheid om zo’n Probleem te melden, maar dat resulteert in een fout.
Het lijkt verder niet belangrijk, maar ben toch benieuwd of anderen dit ooit gezien hebben.
Je zou toch verwachten dat hij de locatie mede vaststelt aan de hand van de pin omschrijving? Ik heb net ook McDonalds gehaald alleen betaald via Rabobank rekening omdat vrouwlief nog geen ING pas heeft voor onze gezamenlijke rekening }:|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 10:35

Licko

ZVDK

Maandag maar eens naar de ING dan om een rekening te openen.
Nu eerst naar de McDonald's, krijg honger van dit topic.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie33
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 05-01 09:57
Vraagje; kan je in de app store niet betalen met apple pay??? Ik zie de optie nergens, wel vreemd zou dat zijn, toch?
Wie weet of dit klopt en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Vorkie schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 15:43:
Erg vreemd hoor, of de "pas" nou bovenop of aan de zijkant moet werkt hier echt vlekkeloos met een Otterbox hoesje op de iPhone en niets om de Watch.

Hebben jullie er hoesjes met eventueel nog een pasje oid tussen zitten?
Hier vandaag ook 3 pogingen bij de Jumbo, kassa dame zei leg hem er maar op waar je normaal pasje houdt en toen werkte het.
Er zat geen hoesje o.i.d. om de iPhone.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mention
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 24-01-2024
HereIsTom schreef op zondag 16 juni 2019 @ 00:03:
[...]

Hier vandaag ook 3 pogingen bij de Jumbo, kassa dame zei leg hem er maar op waar je normaal pasje houdt en toen werkte het.
Er zat geen hoesje o.i.d. om de iPhone.
Ik heb een batterij vervanging gehad door Apple (iPhone 8 Plus). Na die batterij vervanging had ik het probleem dat NFC niet meer zo krachtig was waardoor ik zoals jij het omschrijft ‘m op de terminal zelf moest leggen om te betalen met Apple Pay. Dit was destijds met Bunq nog.

Ik was terug gegaan naar Apple en zij gaven mij een nieuwe iPhone 8 Plus wat dat probleem ook gelijk had opgelost (kan nu mijn telefoon ~10cm van terminal houden en de betaling slaagt dan nog steeds).

Merk jij dit ook in meerdere winkels of alleen bij de Jumbo? Als jij dit bij meerdere winkels ervaart en je nog garantie hebt dan kan je met je telefoon naar Apple gaan voor een vervangend toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Mention schreef op zondag 16 juni 2019 @ 00:24:
[...]

Ik heb een batterij vervanging gehad door Apple (iPhone 8 Plus). Na die batterij vervanging had ik het probleem dat NFC niet meer zo krachtig was waardoor ik zoals jij het omschrijft ‘m op de terminal zelf moest leggen om te betalen met Apple Pay. Dit was destijds met Bunq nog.

Ik was terug gegaan naar Apple en zij gaven mij een nieuwe iPhone 8 Plus wat dat probleem ook gelijk had opgelost (kan nu mijn telefoon ~10cm van terminal houden en de betaling slaagt dan nog steeds).

Merk jij dit ook in meerdere winkels of alleen bij de Jumbo? Als jij dit bij meerdere winkels ervaart en je nog garantie hebt dan kan je met je telefoon naar Apple gaan voor een vervangend toestel.
Bedankt voor de tip, geen batterij vervanging gehad en bij andere winkels, waren ook andere type terminals, nog geen probleem gehad.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
WhatsappHack schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 20:42:
[...]

Dan zou je die problemen eigenlijk ook moeten hebben met normale NFC-betalingen en bij bunq, boon, N26 en Revolut. Tot dusver hebben die problemen zich daar niet of nauwelijks (eg: doelbewuste blokkades contactloos betalen (bepaalde tankstations)) voorgedaan.
Die zijn er ook (met de gewone contactloze betalingen) en doen zich met enige regelmaat voor, je hoort daar alleen nooit wat over. Mensen gaan nou niet massaal op internet klagen dat de contactloze betaling het niet deed. Hetzelfde gaat op voor de OV-chipkaart. Daar hoor je ook niemand over terwijl, als je vrij veel met het OV reist, je meerdere keren per rit hoort (aan het bliepje dat de scanner maakt) dat de eerste in-check niet werkt. Je ziet ook dat wanneer het echt niet werkt mensen meteen naar de volgende scanner gaan of gewoon weglopen (met name studenten doen dat).
Bij ING hoor je veel meer problemstories. Het lijkt er op dat de implementatie van ING dus nog niet helemaal lekker loopt, maar dat heeft verder vrij weinig te maken met de rest van het netwerk. ING heeft natuurlijk mogelijk ook wat meer klanten dan die anderen en vanwege de nieuwigheid meteen ook veel mensen die het direct willen proberen; wat capaciteitsproblemen zou me ook niet helemaal vreemd lijken.
ING is in Nederland de grootste bank qua aantal klanten. Of dat ook echt meespeelt is de grote vraag, het is in ieder geval niet geheel uit te sluiten.
En dat geeft natuurlijk ook niet zo heel veel. Het is net live, ING mag best wat kinderziektes hebben - het is alleen te hopen dat ze die snel oplossen, voordat mensen het gevoel krijgen dat het een onbetrouwbaar betaalmiddel is. :) Nu is de tijd om tractie te krijgen, dus ik hoop dat ING de bugs snel de wereld uithelpt. :)
Dit zijn geen kinderziektes, dit zul je ook bij een volwassen systeem terug zien. Draadloze techniek is gewoon niet foutloos. De scanners kunnen soms de kaart gewoon niet lezen, als je de kaart opnieuw er voor houdt gaat het vaak wel goed. Zolang het zo nu en dan fout gaat zullen mensen het accepteren en er gebruik van maken. Er zitten gemakken aan het contactloos betalen die veel zwaarder wegen waardoor het soms fout gaan van een betaling geaccepteerd is. Hier zijn trouwens ook mooie studies over: betrouwbaarheid en acceptatie van informatiesystemen.

Overigens is ING maar 1 van de vele organisaties die om de hoek komen kijken bij zo'n betalingssysteem. Currence speelt hierin ook een grote rol. Als er bij hun een storing is heeft dat ook invloed. Zoals we hebben gezien is de partij die het netwerk voor zijn rekening neemt ook erg belangrijk (denk aan de firewall van KPN). Je kunt niet zomaar de schuld bij ING neerleggen.
WhatsappHack schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 22:48:
Trouwens, als zo'n betaling geweigerd wordt en de status zo duidelijk is; zou ik toch een keer contact opnemen met ING en vragen hoe het zit. Als de terminal zegt dat de betaling geweigerd is en in je app staat eigenlijk ook *direct* geweigerd - dan blijf ik erbij dat dat meer neigt naar een probleem bij de bank (ING) dan bij de terminal.
Dat is dus ook meteen het probleem: er staat wel "geweigerd" maar de reden van de weigering wordt niet vermeld. Dat zul je in de systemen moeten gaan zoeken en hopen dat deze de reden van weigering ook daadwerkelijk vastleggen. In veel informatiesystemen komt het voor dat dit niet gebeurd omdat het simpelweg volstaat om alleen te weten of iets is geweigerd of niet.

Omdat je die reden van weigering niet weet wordt het ook weer lastig om te wijzen naar een specifieke partij. Je kunt het inderdaad eens opperen bij ING en kijken wat zij als reactie geven. Het zou mij niets verbazen dat er in de logs van de betaalterminal zelf gekeken moet worden en daarbij denk ik niet dat de winkel behulpzaam zal zijn (support kost ook geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:05

TheVMaster

Moderator WOS
xh3adshotx schreef op Saturday 15 June 2019 @ 14:28:
[...]

Heb het idee dat de implementatie van ING nog niet zo goed is als die van Bunq. Heb beide op dit moment en mijn ING betalingen mislukken op willekeurige moment waarna ik het met mijn Bunq pas probeer die wel lukt. Zelfde voor Duitsland, bij CentrO lukte het mij wel met mijn Bunq pas maar niet met de ING pas. Ik hoop dat ING of een andere Nederlandse bank dit beter gaat implementeren zodat er meer keuze is dan alleen Bunq :)
Het het zijn dat ze in Duitsland gewoon geen maestro accepteren (draadloos) en dat het alleen werkt met de Mastercard debit van bunq? Of waren die bunq betalingen ook maestro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-04 12:00

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

dandeman58 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 22:10:
Ja suf eigenlijk, dat doe ik ook.
Anders vragen mag ik even Apple watchen 😃

Kreeg vandaag zelfs een gilletje van een kassiere die het zo cool vond om door me gewatched te worden

[...]
Dan zeg je denk ik gewoon 'Kan ik met Apple Pay betalen?' _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:47
Joshoon schreef op zondag 16 juni 2019 @ 01:55:
[...]

Dan zeg je denk ik gewoon 'Kan ik met Apple Pay betalen?' _O-
Ik vraag ook gewoon of ik mag pinnen. Ik vind ‘mag ik met Apple Pay betalen?’ nogal klinken of je met een boekenbon en een Nuts wilt betalen. :D

Verder hier geen geweigerde betalingen met Apple Pay via ING. Al had ik liever gezien dat ze een virtuele CVC code aan Apple Pay hadden gekoppeld. Dan kun je ze ook gebruiken bij apps die de pas niet meteen herkennen. Bij sommige apps staat er bij mij ‘configure Apple Pay’ terwijl de pas al actief is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-05 21:31
peerke63 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 18:03:
Vandaag voor t eerst ApplePay gebruikt bij de Ah zelfscankassa en een V-Pay ING-card... en dat via de App[le Watch.

Had verwacht dat je dan toch een bevestiging of zo moest geven maar zonder pardon afgeschreven.
Lekker makkelijk allemaal :)
In de iPhone/watch word het omgezet naar een digitale

De ING-app maakt voor elke rekening een virtuele Maestro-pas aan, die losstaat van je fysieke pas. Het maakt dus niet uit of je nu een V-Pay pas hebt, want ook dan kan je straks Apple Pay activeren. Het is dus niet nodig om je V-Pay pas om te ruilen voor een fysieke Maestro-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gwgPc07sf55hz2GIT39reTvf/full.png
Let vooral op de betalingsstatus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Dat is normaal.. Heeft iedereen.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-05 00:32
Onbeslist is het woord wat in Nederlands gebruikt wordt.

Maar waarom?
Want de betaling is inmiddels van reservering af bij de bank en geen ster erbij staan oid.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mel33 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 09:21:
Onbeslist is het woord wat in Nederlands gebruikt wordt.

Maar waarom?
Want de betaling is inmiddels van reservering af bij de bank en geen ster erbij staan oid.
Als ik zo terugkijk in mijn betalingen:
afgelopen Donderdag staat op goedgekeurd
afgelopen Vrijdag staat op onbeslist in Apple Pay en niet meer op reservering op Mijn ING.
Gisteren staat op onbeslist en op reservering in Mijn ING.

Het lijkt alsof de interface van Apple Pay trager de verwerking uitvoert.

Maar puntje bij paaltje, je geld is echt weg :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Oké bij mij is het ook de vrijdag die onbeslist is. Zou het met het weekend maken hebben?
Geld is nie heh weg this geruild tegen een product hahaha

[ Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 16-06-2019 09:37 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier duurt het soms wel een maand voordat die status wijzigt en heel soms blijven ze permanent onbeslist. Het geld is weg en nooit klachten gehad, dus lig er niet wakker van. :P Kijk eigenlijk nooit in de historie van wallet, dat werkt sowieso niet fijn.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
When sending a payment, the money you've sent will be listed as "pending" in the Wallet app until the person on the receiving end accepts. Once accepted, the payment will be listed in "Last Transaction" under the Apple Pay Cash card in Wallet. While still pending, a payment can be cancelled.

Oh dus de winkel heeft de boekhouding nog niet gedaan en het volledig verwerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Mel33 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 10:26:
When sending a payment, the money you've sent will be listed as "pending" in the Wallet app until the person on the receiving end accepts. Once accepted, the payment will be listed in "Last Transaction" under the Apple Pay Cash card in Wallet. While still pending, a payment can be cancelled.

Oh dus de winkel heeft de boekhouding nog niet gedaan en het volledig verwerkt
Jij hebt hier het over Apple Pay Cash, iets wat in Nederland (nog) niet beschikbaar is. Laatste zin van je quote maakt het nog wat duidelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Kan zijn maar het zal de zelfde oorzaak wel hebben @Toppe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Mel33 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 10:32:
Kan zijn maar het zal de zelfde oorzaak wel hebben @Toppe
Niet waar...

Waar dient een pin bon dan voor? Als daar "AKKOORD" op staat dan heb jij je bewijs dat er betaald is. Heb al wel eens mee gemaakt dat de pin automaat vreemd deed maar wél een pinbon liet zien met akkoord, op dat moment is dat mijn bewijs dat ik betaald heb.

En "While still pending, a payment can be cancelled." kan hier in Nederland niet, betaald is betaald en geld kan je nooit meer eenzijdig terug halen uitgezonderd een automatische incasso.

Ik denk dat je je stuk tekst eerder moet zien als een betaalverzoek, zolang die nog niet betaald is kan je die gewoon annuleren.

Dit zegt ING er zelf over:
Wat is een reservering?
Een reservering is een betaaltransactie die niet meer kan worden ingetrokken, maar nog niet volledig is verwerkt. Het saldo van uw Betaalrekening is al met het bedrag van de reservering verlaagd (afschrijving) of verhoogd (bijschrijving). Hierdoor heeft u altijd een actueel beeld van het saldo en de bestedingsruimte op uw Betaalrekening.
Een reservering is in de Mobiel Bankieren App en in Mijn ING te herkennen na het selecteren van een transactie. Achter de datumvermelding staat dan 'Reservering'.
Wat ik altijd heb gezien met de betaal rekening van mijn vrouw is dat betalingen 's avonds en in het weekend worden gezien als reservering, morgen ochtend zal mijn reservering namelijk 'definitief' zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door Toppe op 16-06-2019 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Dus het is zoals ING zegt, de winkel of bank die het nog niet helemaal boekhoudkundig heeft verwerkt waardoor er onbeslist/pending staat.

Het akkoord is al gegeven.
Mijn plakwerk is fout, oké, maar het is dus nog steeds een schakel in het geheel die niet is verwerkt waardoor het pending is

Onbeslist is ook totaal verkeerd vertaald natuurlijk

Pending is hangende, voortgaande.
Onbeslist is undecided, is te disputen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:45
Mel33 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 11:08:
Dus het is zoals ING zegt, de winkel of bank die het nog niet helemaal boekhoudkundig heeft verwerkt waardoor er onbeslist/pending staat.

Mijn plakwerk is fout, oké, maar het is dus nog steeds een schakel in het geheel die niet is verwerkt waardoor het pending is

Onbeslist is undecided is te disputen natuurlijk
:? Ik snap niet helemaal waar je een probleem van maakt. 'Onbeslist' is een prima vertaling van 'pending'. Zie bijvoorbeeld Google Translate.

Dat 'onbeslist' in het Engels ook andere vertalingen heeft is geen argument, want vrijwel elk woord heeft meerdere vertalingen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Mel33 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 11:08:

Mijn plak werk is fout, oké, maar het is dus nog steeds een schakel in het geheel die niet is verwerkt waardoor het pending is

Onbeslist is disputen natuurlijk
Pending kan je het best zien als "In afwachting" denk ik...

En wat betreft het verwerken: Het lijkt me dat dit ING zelf is, tenslotte heb ik er nog nooit van gehoord dat een winkelier moet bevestigen dat hij/zij geld heeft ontvangen, lijkt me ook geen doen...

Met 4326000000 pin betalingen in 2018 wordt dat ook wel heel erg druk voor de winkeliers _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:45
Toppe schreef op zondag 16 juni 2019 @ 11:17:
[...]

En wat betreft het verwerken: Het lijkt me dat dit ING zelf is, tenslotte heb ik er nog nooit van gehoord dat een winkelier moet bevestigen dat hij/zij geld heeft ontvangen, lijkt me ook geen doen...

Met 4326000000 pin betalingen in 2018 wordt dat ook wel heel erg druk voor de winkeliers _/-\o_
Pending ligt vooral bij de banken, en het gros is natuurlijk geen handwerk, maar gaat automatisch.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Hahn schreef op zondag 16 juni 2019 @ 11:19:
[...]

Pending ligt vooral bij de banken, en het gros is natuurlijk geen handwerk, maar gaat automatisch.
Uiteraard, morgen ochtend is mijn betaling gewoon definitief :+

Leuk feitje: Officieel pinnen we al niet meer sinds 2012:
Banken gebruiken vanaf 1 januari 2012 de internationale merken Maestro en V PAY in plaats van het Nederlandse PIN. Daarmee hield PIN op met bestaan. Pinnen blijft echter in Nederland hét werkwoord voor het betalen met de betaalpas. De persoonlijke pincode en het betaalgemak blijven ongewijzigd.
Dus "Ik wil graag Apple Pay'n" kan dus tóch gebruikt gaan worden

[ Voor 24% gewijzigd door Toppe op 16-06-2019 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
JackSparrow schreef op zondag 16 juni 2019 @ 01:12:
[...]

Het het zijn dat ze in Duitsland gewoon geen maestro accepteren (draadloos) en dat het alleen werkt met de Mastercard debit van bunq? Of waren die bunq betalingen ook maestro?
De Bunq betalingen waren ook met een Maestro kaart. De ING kaart kan verder ook gewoon in het buitenland gebruikt worden want in Brussel gaat het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dennisweb schreef op zondag 16 juni 2019 @ 02:31:
[...]

Ik vraag ook gewoon of ik mag pinnen. Ik vind ‘mag ik met Apple Pay betalen?’ nogal klinken of je met een boekenbon en een Nuts wilt betalen. :D

[..]
Het viel me een paar maanden geleden in Dubai wel op, telkens wanneer ik met m’n telefoon zwaaide bij het betalen kreeg ik te horen “Apple Pay sir?” Schijnt dat het daar al goed ingeburgerd is.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJvG13
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-05 10:34
iGadget1962 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 23:06:

Klopt. Melding is ook bekend bij ING, las ik op hun social. Denk dat het meer te maken heeft met Apple kaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 532727

Gisteren toevallig in Rotterdam bij een eettentje en een ijssalon betaald met mijn Apple Watch zonder dat deze verbonden was met mijn iPhone. Dus Apple Pay werkt dus ook zonder internet verbinding!

Met Bunq btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domini2006
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-06-2024
Anoniem: 532727 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 12:49:
Gisteren toevallig in Rotterdam bij een eettentje en een ijssalon betaald met mijn Apple Watch zonder dat deze verbonden was met mijn iPhone. Dus Apple Pay werkt dus ook zonder internet verbinding!

Met Bunq btw.
Is al meerdere keren vermeld hoor ;-) Werkt gewoon met de NFC chip van je foon om watch, net zoals de NFC chip van je 'pin'pas, dus staat los van een internetverbinding :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 01:09

Bruzski

watte ??

Toppe schreef op zondag 16 juni 2019 @ 11:21:
[...]

Uiteraard, morgen ochtend is mijn betaling gewoon definitief :+
Tja, en anders breng ik maar mijn aardbeien en booschappjes terug naar de intratuin. >:)
Rivanov schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 07:29:
[...]

Hoe kom jij aan die Starbucks pas? :)
hehe... oh gewoon via https://passwallet.app/nl/pass/starbucks ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Bruzski op 16-06-2019 14:44 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Bruzski schreef op zondag 16 juni 2019 @ 13:46:
[...]

Tja, en anders breng ik maar mijn aardbeien en booschappjes terug naar de intratuin. >:)

[...]

hehe... oh gewoon via https://passwallet.app/nl/pass/starbucks ;)
Dat is een fake kaart dus? Of hoe kom je aan die Starbucks loyalty kaart? :)
Aangezien je een barcode moet invoeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 16-06-2019 15:14 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Rivanov schreef op zondag 16 juni 2019 @ 15:14:
[...]

Dat is een fake kaart dus? Of hoe kom je aan die Starbucks loyalty kaart? :)
Aangezien je een barcode moet invoeren.
Je moet je eigen barcode nummer invoeren daarna schrijft ie het weg naar je wallet. 8)

edit
betreft inderdaad een fake card en diende alleen als test. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Bruzski op 16-06-2019 15:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 532727

domini2006 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 13:16:
[...]

Is al meerdere keren vermeld hoor ;-) Werkt gewoon met de NFC chip van je foon om watch, net zoals de NFC chip van je 'pin'pas, dus staat los van een internetverbinding :)
Niet gezien excuses. Maar wel heel relaxed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:00
Vandaag geprobeerd met ING Apple Pay te betalen in Dubai maar was geen succes. Werd geweigerd door terminal terwijl die wel geschikt is voor Apple Pay(hebben ze hier al een tijdje en zit per terminal een sticker welke betaalmethodes de terminal ondersteunt).
Via pas kon ik wel betalen.

Kan komen omdat de eerste betaling in buitenland een PIN vereist of dat het helemaal niet werkt met ING hier.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Je pas staat op Wereld i.p.v. Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Rivanov schreef op zondag 16 juni 2019 @ 20:35:
Je pas staat op Wereld i.p.v. Europa?
Ja, want ik kon wel met mijn pas betalen. ;)
TerrorSource schreef op zondag 16 juni 2019 @ 20:34:
Vandaag geprobeerd met ING Apple Pay te betalen in Dubai maar was geen succes. Werd geweigerd door terminal terwijl die wel geschikt is voor Apple Pay(hebben ze hier al een tijdje en zit per terminal een sticker welke betaalmethodes de terminal ondersteunt).
Via pas kon ik wel betalen.

Kan komen omdat de eerste betaling in buitenland een PIN vereist of dat het helemaal niet werkt met ING hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:59

Speedmaster

Make my day...

TerrorSource schreef op zondag 16 juni 2019 @ 21:09:
[...]

Ja, want ik kon wel met mijn pas betalen. ;)

[...]
Contactloos betalen ook aan staan....? En al een keer gebruik van gemaakt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Speedmaster schreef op zondag 16 juni 2019 @ 21:19:
[...]

Contactloos betalen ook aan staan....? En al een keer gebruik van gemaakt..?
Ja, ja, ook Apple Pay(ING) al vaker gebruikt in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Toppe schreef op zondag 16 juni 2019 @ 11:17:
In afwachting van wat? ;)

Het stukje "in afwachting" is namelijk onvolledig, daar hoort nog meer informatie bij. Het is namelijk niet alleen 2 woorden maar ook een complete zin en in dit geval luidt deze: "In afwachting van een beslissing.". Dat is een zin die je echter kunt samenvatten in 1 woord: onbeslist. Een heel stuk korter en dat past een stuk makkelijker in een userinterface van een klein apparaat zoals de smartphone.

Het woord "onbeslist" is duidelijk, correct Nederlands en past in een klein tekstvak. Vrij logisch om dat woord dan te gebruiken.

Men maakt veelal de fout door te denken dat vertalen niets anders is dan woorden van de ene taal omzetten naar dat van de andere. Dat is absoluut niet zo. Het gaat erom dat je de betekenis van de woorden van de ene taal omzet naar de andere. Daardoor wordt iets als "Bob's your uncle" dan ook niet "Bob is je oom" maar "klaar is Kees" wanneer men dit zegt nadat een karweitje is geklaard. Dat maakt vertalen vaak heel lastig omdat sommige zaken zich moeilijk tot niet laten vertalen. Probeer iets als "gezellig" maar eens te vertalen naar het Engels...

Context is hier heel belangrijk om te weten. Dat is nodig om de juiste betekenis van een woord te pakken (dus ook wanneer je een Nederlands woord in het Nederlandse woordenboek opzoekt! ook onze taal kent veelal woorden met meer dan 1 betekenis; zoek het woord consolidatie maar eens op en huiver). Vandaar ook mijn vraag "in afwachting van wat?". De context ontbreekt hier. In dit geval gaat het om het beslissen of een transactie is goedgekeurd of niet en dus ben je "in afwachting van een beslissing".

[ Voor 19% gewijzigd door ppl op 16-06-2019 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

ppl schreef op zondag 16 juni 2019 @ 22:15:
[...]

In afwachting van wat? ;)

Het stukje "in afwachting" is namelijk onvolledig, daar hoort nog meer informatie bij. Het is namelijk niet alleen 2 woorden maar ook een complete zin en in dit geval luidt deze: "In afwachting van een beslissing.". Dat is een zin die je echter kunt samenvatten in 1 woord: onbeslist. Een heel stuk korter en dat past een stuk makkelijker in een userinterface van een klein apparaat zoals de smartphone.

Het woord "onbeslist" is duidelijk, correct Nederlands en past in een klein tekstvak. Vrij logisch om dat woord dan te gebruiken.

Men maakt veelal de fout door te denken dat vertalen niets anders is dan woorden van de ene taal omzetten naar dat van de andere. Dat is absoluut niet zo. Het gaat erom dat je de betekenis van de woorden van de ene taal omzet naar de andere. Daardoor wordt iets als "Bob's your uncle" dan ook niet "Bob is je oom" maar "klaar is Kees" wanneer men dit zegt nadat een karweitje is geklaard. Dat maakt vertalen vaak heel lastig omdat sommige zaken zich moeilijk tot niet laten vertalen. Probeer iets als "gezellig" maar eens te vertalen naar het Engels...
In afwachting van verwerking. Moet je mij uitleggen wat er onbeslist kan zijn aan een betaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Nee, niet in afwachting van verwerking, daar zijn ze namelijk al mee bezig op het moment dat de betaalterminal, je Watch/iPhone de status "gereed" heeft teruggegeven. De stap die hier wordt aangeduid is de goedkeuring van de transactie door het systeem. Totdat duidelijk is welke van de twee (goedgekeurd, afgewezen) het is, is er nog geen beslissing dus is het onbeslist.

Zoals eerder aangegeven is betalingsverkeer niet direct. Het duurt 24 uur voordat transacties volledig zijn verwerkt. Dat komt door het betalingssysteem die we in de EU hebben (transacties kosten geld, dingen moeten door verschillende instanties gecontroleerd, er worden nog eeuwenoude systemen gebruikt, etc.). Je kunt niet een klant en een winkelier 24 uur laten wachten dus vandaar dat je een tussentijdse beslissing krijgt.

Je moet het zien zoals de belastingaangifte: wanneer je die instuurt krijg je eerst een voorlopige teruggave. De belastingdienst gaat dan nog het nodige controle en pas als dat klaar is krijg je je definitieve teruggave. Het OV-chipkaart systeem werkt ook zo: je betaald bij inchecken eerst de volle mep (4 of 20 euro) en pas bij uitchecken wordt er berekend wat je daadwerkelijk moet betalen, het teveel betaalde krijg je weer teruggestort.

[ Voor 54% gewijzigd door ppl op 16-06-2019 22:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bottom line: die onbeslist status in wallet bij maestro-betalingen boeit echt helemaal niets en maakt geen enkel verschil. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-05 21:31
WhatsappHack schreef op zondag 16 juni 2019 @ 23:49:
Bottom line: die onbeslist status in wallet bij maestro-betalingen boeit echt helemaal niets en maakt geen enkel verschil. :+
Zal het niet zoiets zijn zoals gereserveerd bij je credit card?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roos79 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 00:18:
[...]

Zal het niet zoiets zijn zoals gereserveerd bij je credit card?
Geen idee en het maakt me ook niet zoveel uit to be honest, ik heb betaald en het geld is van m’n rekeing: dus wat die status is maakt verder geen verschil :P Ik heb er hier transacties tussen staan die nu bijna 2 maanden later nog steeds als “onbeslist” staan. De betaling is bij de bank echt allang afgehandeld. :P Het is een onbetrouwbare indicatie die daarnaast in NL met Maestro geen verschil maakt - de status in wallet na succesvolle transactie is niet relevant voor je betaling zelf. :) Ik heb ooit eens aan bunq gevraagd waarom ze onbeslist blijven en die hadden eigenlijk ook geen idee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

WhatsappHack schreef op maandag 17 juni 2019 @ 00:50:
[...]

Geen idee en het maakt me ook niet zoveel uit to be honest, ik heb betaald en het geld is van m’n rekeing: dus wat die status is maakt verder geen verschil :P Ik heb er hier transacties tussen staan die nu bijna 2 maanden later nog steeds als “onbeslist” staan. De betaling is bij de bank echt allang afgehandeld. :P Het is een onbetrouwbare indicatie die daarnaast in NL met Maestro geen verschil maakt - de status in wallet na succesvolle transactie is niet relevant voor je betaling zelf. :) Ik heb ooit eens aan bunq gevraagd waarom ze onbeslist blijven en die hadden eigenlijk ook geen idee. :+
Omdat het reserveringssysteem vanuit de creditcard wereld komt. Via een maestro is het je hebt betaald of niet, dat daarbij een betaling nog niet volledig verwerkt is is daarmee niet ‘mijn’ probleem.

Uiteindelijk is je pinbon beslissend. Staat daarop akkoord dan is er betaald, makkelijk zat.

Overigens zou je toch van een bank verwachten dat ze weten wat een bepaalde status betekend :9
quote: ING
Een reservering is een betaaltransactie die nog niet volledig is verwerkt, maar niet meer kan worden ingetrokken.
Mijn in afwachting was kort door de bocht, het is dus in afwachting van volledige verwerking :9

[ Voor 15% gewijzigd door Toppe op 17-06-2019 06:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

ppl schreef op zondag 16 juni 2019 @ 22:24:
Nee, niet in afwachting van verwerking, daar zijn ze namelijk al mee bezig op het moment dat de betaalterminal, je Watch/iPhone de status "gereed" heeft teruggegeven. De stap die hier wordt aangeduid is de goedkeuring van de transactie door het systeem. Totdat duidelijk is welke van de twee (goedgekeurd, afgewezen) het is, is er nog geen beslissing dus is het onbeslist.

Zoals eerder aangegeven is betalingsverkeer niet direct. Het duurt 24 uur voordat transacties volledig zijn verwerkt. Dat komt door het betalingssysteem die we in de EU hebben (transacties kosten geld, dingen moeten door verschillende instanties gecontroleerd, er worden nog eeuwenoude systemen gebruikt, etc.). Je kunt niet een klant en een winkelier 24 uur laten wachten dus vandaar dat je een tussentijdse beslissing krijgt.

Je moet het zien zoals de belastingaangifte: wanneer je die instuurt krijg je eerst een voorlopige teruggave. De belastingdienst gaat dan nog het nodige controle en pas als dat klaar is krijg je je definitieve teruggave. Het OV-chipkaart systeem werkt ook zo: je betaald bij inchecken eerst de volle mep (4 of 20 euro) en pas bij uitchecken wordt er berekend wat je daadwerkelijk moet betalen, het teveel betaalde krijg je weer teruggestort.
Er is niets onbeslists aan een pin transactie. Nergens in de verwerkingsketen gaat de betaling afgekeurd worden. De reden waarom een betaling niet instantaan is komt omdat sommige processen in de clearing batchgewijs gebeuren.

Als je zo puristisch op de vertaling bent, zou ik je aanraden om ‘pending’ naar ‘in behandeling’ te vertalen. Linguistisch correct en dekt de lading richting de gebruiker beter. Die zal bij ‘in behandeling’ realiseren dat hij enkel hoeft te wachten.

Bij ‘onbeslist’ kan een gebruiker denken ‘hey, er is nog een kans dat mijn geld terug komt’ wat zeker niet het geval is.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:56
JackBol schreef op maandag 17 juni 2019 @ 06:36:
Als je zo puristisch op de vertaling bent, zou ik je aanraden om ‘pending’ naar ‘in behandeling’ te vertalen. Linguistisch correct en dekt de lading richting de gebruiker beter. Die zal bij ‘in behandeling’ realiseren dat hij enkel hoeft te wachten.
”In behandeling” is trouwens ook de term van bijvoorbeeld American Express voor nog niet definitief geworden transacties:

Afbeeldingslocatie: https://is3-ssl.mzstatic.com/image/thumb/Purple118/v4/e8/56/f5/e856f500-e966-6884-fb82-2a0092e8a344/mzl.xxkctgny.jpg/300x0w.jpg

Waar blijft AMEX eigenlijk? In veel andere landen hebben zij al wel Apple Pay

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-05 14:16
Gisteren een pizzaatje besteld via Thuisbezorgd. Daar zag ik ook ineens de knop "Pay with Apple Pay", dus dat gedaan en dat werkt toch wel erg lekker hoor. Je hoeft de app niet uit (naar je bank-app), alleen een vingerafdrukje (iPhone 8 plus) en klaar is kees. Super.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:28
Toppe schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 18:45:
[...]

Gelukkig ontwikkeld Apple geen wapens :+ Samsjng doet dat namelijk wél

Enige wat ik nog moet proberen is contact geld opnemen via Apple Pay. Contactloos moet ook kunnen en heb ik dan ook nog nooit geprobeerd
Nou: Nog een reden geen 'samsung' te kopen: nieuws: Samsung adviseert Qled-tv's 'om de paar weken' op malware te scannen lol

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik probeer ergens te vinden wat Apple Pay in godsnaam te maken heeft met (mogelijke) malware op een Samsung QLED TV.

Kun je me op weg helpen? :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Geert1976 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 08:42:
[...]

ik probeer ergens te vinden wat Apple Pay in godsnaam te maken heeft met (mogelijke) malware van een Samsung QLED TV.

Kun je me op weg helpen? :*)
Wat nou als de mallware je netwerk afzoekt naar Apple Pay betalingen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Toppe schreef op maandag 17 juni 2019 @ 08:44:
[...]

Wat nou als de mallware je netwerk afzoekt naar Apple Pay betalingen? :+
ah zo...ja, dan begrijp ik 't :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-05 14:03

amaterasu

In memory of Cj

Mijn vriendin heeft sinds deze week Apple Pay geactiveerd en maakt er vol gebruik van. Nu liep ze tegen de volgende situatie aan.

Ze reist in het weekend met een NS kaartje in de NS app. In sommige stations kan je het station alleen in of uit door de QR code te scannen in de app. Echter zodra ze iets te dicht bij het poortje komt schakelt Apple pay zichzelf in waardoor ze dus de QR niet kan scannen en niet het station uit kon. De NS medewerker merkte op dat dit de afgelopen dagen best veel voorkwam. Na wat googlen lijkt dit probleem al langer te bestaan in o.a. Duitsland maar lijkt niemand hier een oplossing voor te hebben. NS zelf gaf aan dat ze een klacht in kon dienen maar vertelde ook meteen dat ze dit meer een Apple dan NS probleem vinden.

Iemand hier tegen aangelopen? iemand misschien een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Rivanov schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 20:43:
[...]

Vroeger had je www.passmaker.nl waarmee je pasjes kon maken.
is deze nog via torrent/newsgroepen te vinden. :| waarom heeft apple deze ooit uit de store gegooid. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

straks moslim kanalen vanuit iran :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:28
amaterasu schreef op maandag 17 juni 2019 @ 08:57:
Mijn vriendin heeft sinds deze week Apple Pay geactiveerd en maakt er vol gebruik van. Nu liep ze tegen de volgende situatie aan.

Ze reist in het weekend met een NS kaartje in de NS app. In sommige stations kan je het station alleen in of uit door de QR code te scannen in de app. Echter zodra ze iets te dicht bij het poortje komt schakelt Apple pay zichzelf in waardoor ze dus de QR niet kan scannen en niet het station uit kon. De NS medewerker merkte op dat dit de afgelopen dagen best veel voorkwam. Na wat googlen lijkt dit probleem al langer te bestaan in o.a. Duitsland maar lijkt niemand hier een oplossing voor te hebben. NS zelf gaf aan dat ze een klacht in kon dienen maar vertelde ook meteen dat ze dit meer een Apple dan NS probleem vinden.

Uhm, dat ding activeert bij mij niet uit zichzelf als ik niet 2x op het knopje duw op mijn Apple Watch, dus hoezo zou die dat daar dan wel doen? Mocht dit echt het geval zijn dan moet dat bij Apple NL gemeld worden, want dat kan dus echt niet.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:38

Ik heb hier een paar weken geleden ook problemen mee ervaren.
Zeff heb ik studenten-OV doordeweeks, maar in het weekend niet. Voor een dagje uit heb ik een voordeelkaart online gekocht en deze in de NS app gezet. De iPhone herkent echter een NFC-betaalpunt waardoor Apple Pay getriggerd wordt, zo werdt er bij mij gevraagd om 2x op de thuisknop te drukken om de betaling te starten.
Zelf heb ik op beide stations wel kunnen in- en uitchecken, hoewel het niet soepel verliep. Volgens mij kon de NS in samenwerking met Apple ervoor zorgen dat Apple Pay niet getriggerd wordt zodra de QR-code wordt gescand (is namelijk in meerdere landen het geval; kan nu niet even opzoeken welke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

VirinR schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:23:
[...]

Ik heb hier een paar weken geleden ook problemen mee ervaren.
Zeff heb ik studenten-OV doordeweeks, maar in het weekend niet. Voor een dagje uit heb ik een voordeelkaart online gekocht en deze in de NS app gezet. De iPhone herkent echter een NFC-betaalpunt waardoor Apple Pay getriggerd wordt, zo werdt er bij mij gevraagd om 2x op de thuisknop te drukken om de betaling te starten.
Zelf heb ik op beide stations wel kunnen in- en uitchecken, hoewel het niet soepel verliep. Volgens mij kon de NS in samenwerking met Apple ervoor zorgen dat Apple Pay niet getriggerd wordt zodra de QR-code wordt gescand (is namelijk in meerdere landen het geval; kan nu niet even opzoeken welke)
Ik las inderdaad ook ergens dat de NS international app het niet doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1206458

Gisteren voor het eerst mijn 'Oh wat ben ik blij dat ik Apple Pay heb" situatie meegemaakt. Collega en ik liepen veel te druk kletsend naar de overkant van de straat voor een flesje Cola. Lopen we de winkel in roep ik 'Oh nee! Portemonnee zit nog in mijn kluisje! :( " en 1 seconde later "Oh wacht! ik heb Apple Pay! oOo "

Maakte ik even de blits met mijn telefoon 8) (moest helaas gelijk ook zijn Colaatje betalen, dus LET OP: Apple Pay Demonstreren kost Geld! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

tcviper schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:19:
[...]

Uhm, dat ding activeert bij mij niet uit zichzelf als ik niet 2x op het knopje duw op mijn Apple Watch, dus hoezo zou die dat daar dan wel doen? Mocht dit echt het geval zijn dan moet dat bij Apple NL gemeld worden, want dat kan dus echt niet.
Volgens de NS medewerker liepen meerdere mensen hier tegenaan. Het is ruim 8 maanden geleden ook al gemeld.
https://community.ns.nl/i...rnationaal-e-ticket-52146

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:24
amaterasu schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:26:
[...]

Volgens de NS medewerker liepen meerdere mensen hier tegenaan. Het is ruim 8 maanden geleden ook al gemeld.
https://community.ns.nl/i...rnationaal-e-ticket-52146
Probleem is al tijden bekend, en zou bij Apple liggen. De NFC chip zou in de iPhone uitgeschakeld moeten worden bij bijv de NS app, echter ligt de toestemming daarvoor bij Apple. Paar maanden geleden was er een InvisibleTickets beta, hiermee had je een QR code om de poortjes te openen. Op Amsterdam Zuid werkte het op een afstandje houden prima zonder dat Apple Pay geactiveerd werd, echter op Hoofddorp zijn die "raampjes" van de poortjes zo bekrast dat je het er tegenaan moet houden, en dus Apple Pay geactiveerd wordt 8)7 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Anoniem: 1206458 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:24:
Gisteren voor het eerst mijn 'Oh wat ben ik blij dat ik Apple Pay heb" situatie meegemaakt. Collega en ik liepen veel te druk kletsend naar de overkant van de straat voor een flesje Cola. Lopen we de winkel in roep ik 'Oh nee! Portemonnee zit nog in mijn kluisje! :( " en 1 seconde later "Oh wacht! ik heb Apple Pay! oOo "

Maakte ik even de blits met mijn telefoon 8) (moest helaas gelijk ook zijn Colaatje betalen, dus LET OP: Apple Pay Demonstreren kost Geld! )
"Hey Siri, maak een betaal verzoek van €5 voor Cola"

https://www.ing.nl/nieuws...mobiel_bankieren_app.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Dit is niet de HK.

[ Voor 100% gewijzigd door Hoedje op 17-06-2019 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Dit is niet de huiskamer.

[ Voor 91% gewijzigd door Hoedje op 17-06-2019 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 10:26
Mijn ervaring met mijn watch en iphone zijn tot op heden erg goed. Heb nu +/- tien transacties gedaan waarvan de meeste met mijn watch. Had niet verwacht dat het gemak toch wel een hele verbetering is tov contactloos met bankpas!

Tot nu toe 1x mijn bankpas moeten trekken: Afgelopen vrijdag avond op centraal station amsterdam moest ik mijn ov kaart opwaarderen bij een ns automaat. Deze accepteerde mijn watch en mijn telefoon niet. Dat is dan wel weer erg irritant als het dan niet lukt en je hebt haast om de trein te halen.
Uiteindelijk boven bij de wc kon ik weer prima afrekenen met mijn watch... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Laatst online: 22:56
Sinds maart heb ik Bunq, maar dit weekend ben ik overgestapt van de Rabo naar ING. Het zat al een tijdje in mijn hoofd, maar nu stap ik ook echt over. Apple Pay was daarin de overtuigende factor.

Had de laatste tijd niet het gevoel dat de Rabobank zo vooruitstrevend is.
Helemaal over op Bunq vind ik op een of andere manier niet zo prettig, al heb ik nog geen echte nadelen kunnen ondervinden.
Net zoals de meeste mensen met Bunq ga ik me nu afvragen of Bunq de 5 euro (joint-rekening) per maand waard is om ernaast te houden.
Heb het gevoel dat ING en Bunq niet heel erg anders van elkaar zijn (beide een bank, dus waarom ook heel veel anders).

Mooi om te zijn hoe dit topic zo enorme wending heeft gekregen. Wel jammer dat mensen nu al niet meer opkijken bij de kassa :P

[ Voor 18% gewijzigd door MartijnMartijn op 17-06-2019 10:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-05 17:41
Net even mijn werktoestel misbruikt om een ING rekening te openen (Android met NFC chip). Wel vet gedaan in de Android App. 2 minuten werk, 5 minuten wachten en je hebt een ING rekening!

Nu geïnstalleerd op iPhone en Watch... Vanmiddag maar eens koffie gaan halen in de kantine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocirina
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:32
https://community.ns.nl/o...hones-met-apple-pay-47439

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
JackBol schreef op maandag 17 juni 2019 @ 06:36:
[...]

Er is niets onbeslists aan een pin transactie. Nergens in de verwerkingsketen gaat de betaling afgekeurd worden. De reden waarom een betaling niet instantaan is komt omdat sommige processen in de clearing batchgewijs gebeuren.

Bij ‘onbeslist’ kan een gebruiker denken ‘hey, er is nog een kans dat mijn geld terug komt’ wat zeker niet het geval is.
Ik zei het ook zo, en ik las het ook zo, pending is bij mij ook in afwachting/behandeling, onbeslist geeft veel bedenkingen. maar het is ook weer zo dat in behandeling ook reden geeft om het zelfde te denken "is het wel afgehandeld, kunnen, of gaan ze het nog afwijzen"

Die hele stap moet er gewoon tussenuit, het is voor ons al 'betaald' en het zal niet meer ingetrokken worden.
Als iemand mij kan overtuigen dat het nog wel weer retour kan komen dan dan snap ik dat een tussenstap laten zien aan de klant nodig is. ik kan mij voorstellen dat de banken onderling de betaling nog moeten verwerken, en als 1 van die banken plotseling failliet gaat dan zou het misschien niet binnen komen, maar dat is denk ik allemaal af gezekerd met contracten onderling.
In 1990 zou ik dit nog wel verwachten., want ik had toen checks uitgeschreven in een vakantie park/huis in het oostblok en die zijn nooit van mijn rekening afgegaan, |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:48

NSG

Je weet niks!

Bruzski schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:09:
[...]

is deze nog via torrent/newsgroepen te vinden. :| waarom heeft apple deze ooit uit de store gegooid. :?
Geen idee, maar heb wel een alternatief (Pass4Wallet): https://apps.apple.com/nl...-store-cards/id1423106610

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Sinus_rhythm schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 13:31:
Als je in de pass4u wallet app in de Pass Store zoekt op ‘AH’ kom je een geslachtsdeel van iemand tegen.. Is er een mogelijkheid om dat te rapporteren?
Beetje nitpicky, het is Pass2U wallet. Pass4 Wallet is een andere app.

Best wel shit ja, zo'n lul. Maker een mailtje sturen?
JB schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 18:26:
Ben ik nou de enige die de Wallet onhandig vind? Pasjes staan op volgorde van laatst toegevoegd. Waarom? Je gebruikt sommige vaker dan anderen, laat die als laatst gebruikt zien qua volgorde of geef in ieder geval die mogelijkheid? Ook dat scrollen door pasjes is echt kansloos anno 2019. Krijg mijn weg er niet in gevonden. Snel een pasje zoeken is niet fijn zo.
Ik heb de veelgebruikte 2 kaarten met één app gemaakt, dat is een groepje van 2 kaarten. En de rest met een andere app, die samen een groep vormen.
Hoewel ze wat aardiger mag zijn: ik snap wel dat ze het allemaal niet bijhouden. Elke vorm heeft wel weer andere dingen.

[ Voor 68% gewijzigd door iAR op 17-06-2019 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ik geloof dat alle problemen, en geweigerde betalingen (ook die niet met dat bepaalde systeem werken (cvcc ofzo)) 1 januari 2020 tot het verleden behoren.

https://www.pin.nl/ondern...istratie-betaalautomaten/
https://www.ccv.eu/nl/themas/certificering/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Laatst online: 06:29
Waarom vallen mensen zo over die pending bij je betalingen? Tussen transactie en settlement zit gewoon wat tijd, en Apple laat dat gewoon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@Vinnienerd Ja nu is dat bekend en zijn we gerust gesteld, maar het werpt veel vragen op vandaar. We zijn gewend om een Oke/ afgehandeld te krijgen of een Betaald! jij toch ook?

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 17-06-2019 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:46
Vandaag netjes in t vliegtuig en in supermarkt van Italië met Apple pay kunnen betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

iAmRenzo schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:20:
[...]

[...]

Ik heb de veelgebruikte 2 kaarten met één app gemaakt, dat is een groepje van 2 kaarten. En de rest met een andere app, die samen een groep vormen.
Maar dan zijn de kaarten niet in de zelfde stijl :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Toppe schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:20:
Maar dan zijn de kaarten niet in de zelfde stijl :)
Nee ja ach. Ik vind t wel mooi
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0iuE6EnhadvC5a8VpUeSPAHH/thumb.jpg

Is alleen wel een beetje jammer dat ik thuis (200 meter van de winkel) wel 3 kaarten in mijn scherm heb omdat ik "in de buurt" ben.

[ Voor 16% gewijzigd door iAR op 17-06-2019 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met "geld versturen via iMessage".
Is dat nu ook live met ING?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelRanger03
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15-05 15:51
Donstil schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:54:
Hoe zit het eigenlijk met "geld versturen via iMessage".
Is dat nu ook live met ING?
Helaas nog niet, Apple Pay Cash is alleen nog beschikbaar in de US of A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
PixelRanger03 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:55:
Helaas nog niet, Apple Pay Cash is alleen nog beschikbaar in de US of A.
Ooh zonde, kon al niet echt wat vinden maar dan is dit de reden 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1217720

Zo net ook een ing rekening aangevraagd. Hopelijk alles binnen voor vrijdag

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 08:06

Bing

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Probleem met dit soort dingen is dat de privacy voorvechters op voorhand al gaan roepen dat dit niet veilig is en dat dit in de cloud staat. Niets is minder waar maar leg het ze maar uit.

En persoonlijk vindt ik dit altijd vrij makkelijk: Wil je het niet? Dan gebruik je het toch gewoon niet, het is geen verplichting.

Ik ben in elk geval voor!

(Het is al eerder geopperd, maar moeten we voor Wallet een apart topic aanmaken of is het een idee om dit topic breder inzetbaar te maken? @Hoedje. Anders wil ik vanmiddag best een apart topic maken namelijk! :) )

[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 17-06-2019 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wromsi
  • Laatst online: 12-04 13:05
Dat is wel nice! Hopelijk gaat Nederland hier ook aan mee doen. Kunnen we de portemonnee vroeg of laat misschien helemaal thuis laten _/-\o_
Toppe schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:30:
[...]

(Het is al eerder geopperd, maar moeten we voor Wallet een apart topic aanmaken of is het een idee om dit topic breder inzetbaar te maken? @Hoedje. Anders wil ik vanmiddag best een apart topic maken namelijk! :) )
Goed plan idd :)

[ Voor 72% gewijzigd door Wromsi op 17-06-2019 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wromsi schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:58:
[...]

Dat is wel nice! Hopelijk gaat Nederland hier ook aan mee doen. Kunnen we de portemonnee vroeg of laat misschien helemaal thuis laten _/-\o_
Jammer :+ Ik heb net een mooie Secrid gehad voor vaderdag, op aanraden van diversen in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-05 15:46

Matszs

><>

Toppe schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:30:
[...]

Probleem met dit soort dingen is dat de privacy voorvechters op voorhand al gaan roepen dat dit niet veilig is en dat dit in de cloud staat. Niets is minder waar maar leg het ze maar uit.

En persoonlijk vindt ik dit altijd vrij makkelijk: Wil je het niet? Dan gebruik je het toch gewoon niet, het is geen verplichting.

Ik ben in elk geval voor!

De Nederlandse overheid heeft al een eigen variant; https://www.digid.nl/over...ntrole-identiteitsbewijs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJvG13
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-05 10:34

Je kunt dit oplossen door vanuit de NS app te kiezen om het ticket toe te voegen aan Apple Wallet.
Dan triggert Apple Pay niet als je de ticket in Wallet opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Geldt alleen voor de groene draak ...

Pagina: 1 ... 39 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.