Heb wachtwoord allang opgehaald, ingelogd en dat hele riedeltje en eerste betaling is ook al gedaan.
Ik heb gisteren betaald met mijn Watch bij de snoepautomaat op mijn werk, ging zonder problemen. Ik heb wel eerst een betaling gedaan bij de AH to Go.
Zojuist mijn iPhone gebruikt om te betalen bij dezelfde snoepautomaat en dat ging zonder problemen!
Zojuist mijn iPhone gebruikt om te betalen bij dezelfde snoepautomaat en dat ging zonder problemen!
De hele Jumbo hier in het dorp weet nu dat ik met Apple Watch betaalde. De cassiere praatte nogal enthousiast hard toen ze ze zag dat ik met mijn horloge betaalde: "O, je ken nu ook al met je horloge betalen!!!".
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Jij woont vast niet in de regio Rotterdamrimave schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:58:
De hele Jumbo hier in het dorp weet nu dat ik met Apple Watch betaalde. De cassiere praatte nogal enthousiast hard toen ze ze zag dat ik met mijn horloge betaalde: "O, je ken nu ook al met je horloge betalen!!!".

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Het ING Apple Pay topic.Tylen schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:56:
Is dit het grote ING topic? Of het Apple Pay topic?
Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/
Nope. Vlakbij Groningen.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Wanneer heb jij je rekening dan aangevraagd?GioStyle schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:56:
Heb wachtwoord allang opgehaald, ingelogd en dat hele riedeltje en eerste betaling is ook al gedaan.
11/06 - Rekening geopend
13/06 - Brief met pinpas binnen
14/06 - Brief met pincode binnen + brief met gebruikersnaam + afhaalbericht wachtwoord
In het afhaalbericht stond dat ik vanaf morgen het wachtwoord kan komen ophalen, maar het lag vandaag al klaar.
Lol ik bel net met ING en die garanderen mij dat die brief pas vannacht gaat komen via een intern post systeem gaat.GioStyle schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:05:
[...]
11/06 - Rekening geopend
13/06 - Brief met pinpas binnen
14/06 - Brief met pincode binnen + brief met gebruikersnaam + afhaalbericht wachtwoord
In het afhaalbericht stond dat ik vanaf morgen het wachtwoord kan komen ophalen, maar het lag vandaag al klaar.
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Succes met wachten.Toppe schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:06:
[...]
Lol ik bel net met ING en die garanderen mij dat die brief pas vannacht gaat komen via een intern post systeem gaat.
Ik heb er letterlijk jaren op gewacht en ik kan je vertellen: het is een verademing. Behoefte aan portemonnee is nu compleet verdwenen. Voortaan alleen met iPhone en sleutels de deur uit.

Vanmiddag tijdens lunch toch nog niet gedurfd haha! Eerst wat vertrouwde plekken testenGioStyle schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:13:
[...]
Succes met wachten.
Ik heb er letterlijk jaren op gewacht en ik kan je vertellen: het is een verademing. Behoefte aan portemonnee is nu compleet verdwenen. Voortaan alleen met iPhone en sleutels de deur uit.
Mijn boefje is liev!
Haha. Ik heb daar tot 3 maanden geleden gewerkt en ieder ING kantoor dat ik sprak kreeg 's middags de post die (officieel) de volgende dag afgehaald kon worden. Daarnaast, als het gaat om een niet-actieve TAN functie dan is (of was, 3 maanden geleden tenminste) dit direct te activeren door een kort bezoekje aan een ING Kantoor te brengen. De TAN wordt dan (via te mobiele nummer) geactiveerd waardoor je bijvoorbeeld online je wachtwoord kunt wijzigen.Toppe schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:06:
[...]
Lol ik bel net met ING en die garanderen mij dat die brief pas vannacht gaat komen via een intern post systeem gaat.
Note: Dit was in ieder geval 3 maanden terug nog zo
[ Voor 4% gewijzigd door GeorgeMichael op 14-06-2019 16:21 ]
Ik ga zo naar het ing kantoor, blijkbaar ben ik wel klant maar waarmee kunnen ze me niet vertellen.... en hoe het kan dat ze me dinsdag konden vertellen dat ik geen klant was? Tja dat weten ze niet...GioStyle schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:13:
[...]
Succes met wachten.
Maar ik geloof die nacht post niet echt, die brief zal al wel klaar liggen gok ik
@Toppe
Ik maak de brievenbus open en ik voel in een envelop een pasje. Ik denk, misschien dan toch?
Maar nee hoor, ik draai de envelop om, en is het een Rabo pas voor Mn broer.
Ik maak de brievenbus open en ik voel in een envelop een pasje. Ik denk, misschien dan toch?
Maar nee hoor, ik draai de envelop om, en is het een Rabo pas voor Mn broer.
Ook ik vandaag mijn ING rekening geopend. Ben al langer aan het kijken omdat ik niet afhankelijk wil zijn van één bank (Rabobank). Apple Pay gaf uiteraard wel de doorslag.
Zoals ik hier lees duurt het dus nog zeker tot woensdag voor ik alle brieven heb.
Zoals ik hier lees duurt het dus nog zeker tot woensdag voor ik alle brieven heb.
MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"
Ik zit nu bij de ING en sprak de zelfde mevrouw die ik had met het openen van de rekening.
Vraagt ze alles goed? Nee ik ben boos. Meteen werd alles in werking gezet en nu is het wachten op de papieren
Vraagt ze alles goed? Nee ik ben boos. Meteen werd alles in werking gezet en nu is het wachten op de papieren
Ik was ooit ING klant en heb vanmiddag weer een rekening geopend. Het ING systeem kon me nog uit het verleden, echter ik had uiteraard geen actieve producten meer.Toppe schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:44:
Ik zit nu bij de ING en sprak de zelfde mevrouw die ik had met het openen van de rekening.
Ze hebben eerst mijn adres gewijzigd (was niet meer up-to-date) en toen de rekening geopend. Ik kreeg alleen niet meteen een rekeningnummer (wat normaal gesproken wel zo zou zijn). Er zou intern nog iemand wat mee moeten doen, dacht de (vriendelijke) medewerker. Ben benieuwd!
Hier had uw reclame kunnen staan.
Dit is het Apple Pay topic. En Apple Pay is voorlopig exclusief voorbehouden aan ING. Dus is het niet gek dat een deel van de mensen hier meldt een ING-rekening te openen vanwege... jawel... Apple Pay.Tylen schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:56:
Is dit het grote ING topic? Of het Apple Pay topic?
Dat krijg je als je als bank achter de feiten aan gaat lopen. ING heeft het wel goed voor elkaar en dat levert ze nu klanten op. Zelf zat ik bij ABN en ben ik een paar maanden terug overgestapt naar ING na een uitstapje bunq. Met ING ben ik het meest tevreden. Goede app, goede support en best innovatief. Ik heb geen 25 bankrekeningen nodig. Sparen doe ik zelf wel.
Het groene verhaal interesseert mij niet zoveel. En het salaris van de topman ook niet. Zolang mijn centjes veilig zijn en ik fatsoenlijk van hun diensten gebruik kan maken, is Dennisweb een tevreden klant.
Net mijn (wat oudere) Revolut Mastercard gewoon probleemloos kunnen toevoegen aan Apple Pay. Regio en Taal gewoon NL.
Oke øke, ik kan nu inloggen... nu nog kijken of ik m'n gebruikersnaam kan wijzigen 

[ Voor 33% gewijzigd door Toppe op 14-06-2019 18:27 ]
Verwijderd
Net voor het eerst Coolblue betaling met Apple Pay in de app van Coolblue. Dat is toch echt next level fast.
Binnen 2 seconden was de betaling gepiept met Face ID. Wow, veel sneller dan iDeal!
Binnen 2 seconden was de betaling gepiept met Face ID. Wow, veel sneller dan iDeal!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2019 18:58 ]
Té snel eigenlijk.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat had ik net met het afrekenen van een ijsje, m`n xs zei "Houd bij de lezer" maar de betaling was al gepiept, pinterminal was sneller dan m`n telefoon! 
En apple pay kende ze al blijkbaar, had alleen m`n telefoon vast.. "ahhh je wil graag pinnen?"
En apple pay kende ze al blijkbaar, had alleen m`n telefoon vast.. "ahhh je wil graag pinnen?"
[ Voor 24% gewijzigd door the_cyberspace op 14-06-2019 19:13 ]
"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"
Hey die bouwmaat pas. Goed idee. (O moet ik zelf ook wel ontopic blijven)Toppe schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:45:
Oke øke, ik kan nu inloggen... nu nog kijken of ik m'n gebruikersnaam kan wijzigen
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Tylen op 14-06-2019 19:18 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Maar jij kan nu dus al betalen met je iPhone en watch?Toppe schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:45:
[Afbeelding]
Haha, ik heb er nu nog maar 1 in staan, moet nog al mijn passen er in zetten en dan eindig ik op 7 stuks ofzoTylen schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 19:18:
[...]
Hey die bouwmaat pas. Goed idee. (O moet ik zelf ook wel ontopic blijven)
Kon ik al via Bunq en de ING van mijn vrouw maar ja, nu heb ik zelf ook rekeningenMax2000 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 19:27:
[...]
Maar jij kan nu dus al betalen met je iPhone en watch?
Voor Monese en N26 lijkt dit nog niet te kunnen of mis ik dan iets?Sndrrr81 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:21:
Net mijn (wat oudere) Revolut Mastercard gewoon probleemloos kunnen toevoegen aan Apple Pay. Regio en Taal gewoon NL.
Heb zelf nu 2x ING er in zitten maar wil Monese en N26 er ook in hebben eigenlijk.
wat is het nou?
Dit zei je nog geen paar dagen (11 juni) geleden over ING:
''Wat ING marketingtechnisch helemaal verkeerd heeft gedaan is eerst Apple Pay aankondigen, dan met alle klanten de privacy in de weer gaan, terwijl Apple Pay (het zoethoudertje) er nog niet is. Dus gaan de ongeduldige ontevreden klanten naar bunq..''
heeft de ING het nou wel of niet (marketingtechnisch) voor elkaar?
Ik gebruik daarvoor Pass2uWallet, ik heb wel €2,29 betaald en maak pasjes voor iedereen door ze toe te voegen, te delen en te verwijderen... We blijven Hollanders he
Ik voeg ze toe aan de hand van de template optie. Je kan daar zoeken naar de juiste pas en die toevoegen. Let wel op dat pasjes uit de hele wereld er in staan dus bij Ikea even zoeken naar het vlaggetje van NL.
Zoals te zien is worden de pasjes "op elkaar gedrukt" en daarover heb ik een ticket ingeschoten bij Apple omdat het in mijn ogen net zo kan als bij je betaal passen, op die manier kan je dus direct de juiste pas selecteren.
[ Voor 35% gewijzigd door Toppe op 14-06-2019 20:19 ]
Hoe krijg je die pasjes zo netjes? Hier ook Pass2wallet maar bij mij zijn de pasjes spuuglelijk
zie het al na je edit, en gevonden! tnx voor de tip!
zie het al na je edit, en gevonden! tnx voor de tip!
[ Voor 23% gewijzigd door the_cyberspace op 14-06-2019 20:19 ]
"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"
Hij kent New York Pizza nog niet, moet ik straks alsnog m'n VIP kaart mee nemen
Dat heeft er mee te maken dat pasjes van dezelfde app worden gebundeld. Volgens mij is dit wel iets wat door de developer aangepast kan worden. Ik heb bij vliegtickets (geloof bij Ryanair) wel eens gezien dat deze wel “los” werden weergegeven.Toppe schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 20:15:
[...]
Zoals te zien is worden de pasjes "op elkaar gedrukt" en daarover heb ik een ticket ingeschoten bij Apple omdat het in mijn ogen net zo kan als bij je betaal passen, op die manier kan je dus direct de juiste pas selecteren.
Als dat zo is ga ik ook eens een ticket naar de ontwikkelaar inschieten, dit is natuurlijk spuug lelijkWromsi schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 20:26:
[...]
Dat heeft er mee te maken dat pasjes van dezelfde app worden gebundeld. Volgens mij is dit wel iets wat door de developer aangepast kan worden. Ik heb bij vliegtickets (geloof bij Ryanair) wel eens gezien dat deze wel “los” werden weergegeven.

Zit ik net eens naar die ING Punten te kijken, staat er "Activeren van mobiel betalen" 2500 punten en in hun voorbeeld praten ze alleen over Android...:
Dus wij krijgen geen puntjes?quote: Voorbeeld INGKarlijn heeft een Android telefoon. Ze is benieuwd naar de mogelijkheden van Mobiel Betalen. Ze activeert de Mobiel Betalen App en verdient daar in één keer 2.500 Punten mee.
[ Voor 29% gewijzigd door Toppe op 14-06-2019 20:35 ]
Dat is zo. Ik heb nog een beetje zitten spelen door ook Pass4Wallet te gebruiken en Airmiles kan je via hun eigen app migreren. Ikea via. https://ikea-family.ikea.de/wallet/?familynr=123456789
En sommige pasjes kan je via de Deel kaart functie van Stocard in de wallet krijgen. Zijn er nog meer opties?
Nu nog een manier om de volgorde aan te passen.
@hieronder Booking.com plakt ze bij mij gewoon op elkaar.
En sommige pasjes kan je via de Deel kaart functie van Stocard in de wallet krijgen. Zijn er nog meer opties?
Nu nog een manier om de volgorde aan te passen.
@hieronder Booking.com plakt ze bij mij gewoon op elkaar.
[ Voor 19% gewijzigd door pacificocean op 14-06-2019 21:00 ]
KLM, Booking.com etc maken ook gewoon losse kaarten aan i.p.v. op elkaar geplakt.Wromsi schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 20:26:
[...]
Dat heeft er mee te maken dat pasjes van dezelfde app worden gebundeld. Volgens mij is dit wel iets wat door de developer aangepast kan worden. Ik heb bij vliegtickets (geloof bij Ryanair) wel eens gezien dat deze wel “los” werden weergegeven.
Vroeger had je www.passmaker.nl waarmee je pasjes kon maken. Zo heb ik Makro en Albert Heijn in mijn Wallet zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 14-06-2019 20:48 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Apart ik krijg een update van ING app en nu staat het Apple pay verhaal erbij
Maar deze update heeft toch allang plaats gevonden?
Versie 3.34.1
Of is het gewoon maar een opmerking van hun?
Maar deze update heeft toch allang plaats gevonden?
Versie 3.34.1
Of is het gewoon maar een opmerking van hun?
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Het is Appy Pay he. 

Maar dit is gewoon een verlate opmerking, want dit zit er al sinds afgelopen maandag/dinsdag in.

Maar dit is gewoon een verlate opmerking, want dit zit er al sinds afgelopen maandag/dinsdag in.
[ Voor 96% gewijzigd door Rivanov op 14-06-2019 21:25 ]
Nou mijn 3e Apple pay transactie is al geweigerd. Bij de Coop supermarkt, gewoon met moderne pinterminal. We houden het spannend.
Moet je het zelf ook goed doen hèRivanov schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 21:21:
Het is Appy Pay he.
[Afbeelding]
Voor iedereen: https://developer.Apple.com/Apple-Pay/marketing/
Zijn die kaarten dan ook daadwerkelijk scanbaar in de winkel?Rivanov schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 20:43:
[...]
KLM, Booking.com etc maken ook gewoon losse kaarten aan i.p.v. op elkaar geplakt.
Vroeger had je www.passmaker.nl waarmee je pasjes kon maken. Zo heb ik Makro en Albert Heijn in mijn Wallet zitten.
[Afbeelding]
https://www.iculture.nl/g...kaarten-apps-voor-iphone/
edit.. geen idee wat het doet.
https://create.passkit.com
https://create.passkit.com
[ Voor 34% gewijzigd door Bruzski op 14-06-2019 22:23 ]
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Bijzonder. Ik betaal al maanden dag in dag uit met Apple Pay, bij supermarkten, action, mediamarkt, benzine pomp, bouwmarkt, alles, nog nooit geweigerd.GeorgeMichael schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 21:29:
Nou mijn 3e Apple pay transactie is al geweigerd. Bij de Coop supermarkt, gewoon met moderne pinterminal. We houden het spannend.
En dat zijn al tenminste 100+ transacties.
Zou je die NFC chip ook als sleutel kunnen gaan gebruiken, dat zou helemaal mooi zijn.GioStyle schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:13:
[...]
Succes met wachten.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Welke app gebruik jij voor je pasjes?
Topic kan beter Apple Wallet heten, tenslotte valt Apple Pay daar ook onder
Technisch wel maar Apple blokkeert dat. Dus dat wordt Apple Key of iKey.HereIsTom schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 22:53:
[...]
Zou je die NFC chip ook als sleutel kunnen gaan gebruiken, dat zou helemaal mooi zijn.
momenteel aan het kaarten klooien via https://passwallet.app/nl/ maar alleen voor de US markt kennelijk, terug naar pass2Uwallet, hehe..
Hmm, volgende keer zal ik het nog eens proberen dan.xoniq schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 22:18:
[...]
Bijzonder. Ik betaal al maanden dag in dag uit met Apple Pay, bij supermarkten, action, mediamarkt, benzine pomp, bouwmarkt, alles, nog nooit geweigerd.
En dat zijn al tenminste 100+ transacties.
Ik heb toch mooi even de IKEA pass toegevoegd. Toch weer een kaartje minder in de horizontale volgorde.Bruzski schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 23:38:
[...]
momenteel aan het kaarten klooien via https://passwallet.app/nl/ maar alleen voor de US markt kennelijk, terug naar pass2Uwallet, hehe..
... na de zomer
Echt? Booking.com bundelt ze bij mij wel gewoon..Rivanov schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 20:43:
[...]
KLM, Booking.com etc maken ook gewoon losse kaarten aan i.p.v. op elkaar geplakt.
[Afbeelding]

Geen idee waar dat aan kan liggen. Vandaag en eergisteren nog bij Coop met Apple Pay betaald.GeorgeMichael schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 21:29:
Bijzondere tijden. Elke winkel lijkt wel een eigen pasje te hebben. Nutteloze tracking rotzooi is het toch eigenlijk.
Hoe kom jij aan die Starbucks pas?
Het enige wat ik kan bedenken was dat ik ‘m te ver weghield. Ik wilde kijken hoe ver het bereik was en toen gaf de terminal aan dat de betaling geweigerd werd en werd er gevraagd om chip/magneetstrip te lezen.Dennisweb schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 00:12:
[...]
Geen idee waar dat aan kan liggen. Vandaag en eergisteren nog bij Coop met Apple Pay betaald.
Volgende week nog eens proberen daar.
Nee joh, toch hardstikke handig, tig pasjes in zo'n app/Wallet douwen...Crawl NL schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 07:25:
Bijzondere tijden. Elke winkel lijkt wel een eigen pasje te hebben. Nutteloze tracking rotzooi is het toch eigenlijk.
En ook nog eens vet hip!
Het gebruik van een loyalty kaart zal steeds meer worden, nu nog eens hopen dat bedrijven zo slim worden om aan je spaarprogramma ook nog eens je bon de koppelen.Geert1976 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 08:03:
[...]
Nee joh, toch hardstikke handig, tig pasjes in zo'n app/Wallet douwen...
En ook nog eens vet hip!
Neem Ikea, als je je family kaart gebruikt heb je 365 dagen de tijd om iets retour te brengen, gratis koffie en thee en nog eens een ‘schade verzekering’ als je het zelf sloopt onderweg naar huis. Al je gegevens zijn bekend, waarom dan niet dat factuurtje even mailen? Nee, je krijgt een bon mee waar de helft niet meer op zit te wachten.
Voor alle privacy ridders: als je het niet wilt dan neem je geen kaart, dat mag ook
Wel bizar: dat een digitale kaart nog niet overal geaccepteerd wordt (Sligro, Makro)
[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 15-06-2019 08:34 ]
Toevallig. Zit zojuist het NRC te lezen. Op de voorpagina, Wees braaf, dat scoort. Wat gaat over tracking in China.
Ik ga m’n alu hoedje opzoeken en raad jullie aan hetzelfde te doen. Makke lammetjes :-)
Ik ga m’n alu hoedje opzoeken en raad jullie aan hetzelfde te doen. Makke lammetjes :-)
Misschien handig om het artikel er ook bij te zetten? Voor de geïnteresseerde: hierrrCrawl NL schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 08:47:
Toevallig. Zit zojuist het NRC te lezen. Op de voorpagina, Wees braaf, dat scoort. Wat gaat over tracking in China.
Met makke groet,
[ Voor 0% gewijzigd door Toppe op 15-06-2019 08:55 . Reden: Typos ]
Gisterenmiddag extra ING rekening geopend via mijn al bestaande account (heb er een gezamenlijke rekening), zag paar uur later bericht in de app dat rekening was aangemaakt met het IBAN nummer erbij. Kon de pas direct toevoegen aan Apple Pay, ondanks dat de rekening nog niet te raadplegen was in de app (nu vanochtend wel).
Maar nu dus 2 passen in de wallet die er hetzelfde uit zien, waarbij het toeval wil dat van de laatste 4 cijfers, de laatste twee identiek zijn. Ok, zo moeilijk niet om de eerste twee cijfers te onthouden, maar -zoals al eerder in dit topic voorbij gekomen- wel een gemis dat je kaarten geen label/naam kan geven.
Net maar even een feature request ingeschoten, baat het niet dan schaadt het niet
https://www.apple.com/feedback/iphone.html
Maar nu dus 2 passen in de wallet die er hetzelfde uit zien, waarbij het toeval wil dat van de laatste 4 cijfers, de laatste twee identiek zijn. Ok, zo moeilijk niet om de eerste twee cijfers te onthouden, maar -zoals al eerder in dit topic voorbij gekomen- wel een gemis dat je kaarten geen label/naam kan geven.
Net maar even een feature request ingeschoten, baat het niet dan schaadt het niet
Misschien moeten we aparte topic maken voor wallet, maar ik krijg m’n Pathé bioscoopkaartjes niet gegroepeerd. Elk bioscoop kaartje is 1 nieuwe kaart. Heb je hier iets apart voor in moeten stellen?Wromsi schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 00:06:
[...]
Echt? Booking.com bundelt ze bij mij wel gewoon..
[Afbeelding]
Ik kan ze natuurlijk wel verwijderen, maar ben benieuwd hoe je gebundeld hebt.
[ Voor 8% gewijzigd door grote_oever op 15-06-2019 09:40 ]
Zojuist weer met Apple Pay betaald bij de Hema. Maar ik weet niet in wat voor gehuchten jullie wonen, maar ik heb tijdens al mijn betalingen via Apple Pay (hetzij via Watch, het zij via iPhone) nog nooit een opmerking gehad. Scheelt misschien dat ik in de Brainport woon (regio Eindhoven). Daar zijn we wel wat gewend qua techniek.
Wat ik ook probeer, het lukt ons niet om een tweede ING kaart toe te voegen. Ik heb twee rekeningen in mijn ING app staan, die van mezelf en die van mijn partner.Ik heb wel de kaart van mijn eigen rekening in Wallet staan maar als ik de kaart van de rekening van mijn partner wil toevoegen dan pakt-ie hem gewoon niet.
Ik ga naar Wallet, plusje klikken, 'Voeg andere kaart toe', en plaats de kaart met de iPhone in het kader maar er gebeurd niks.
Ook via de ING app -> Instellingen -> Apple Pay zie ik maar 1 kaart (die van mijzelf) en geen optie om er nog eentje toe te voegen.
Zou het kunnen dat het een gemachtigde kaart is dat-ie hem niet pakt?
Ik ga naar Wallet, plusje klikken, 'Voeg andere kaart toe', en plaats de kaart met de iPhone in het kader maar er gebeurd niks.
Ook via de ING app -> Instellingen -> Apple Pay zie ik maar 1 kaart (die van mijzelf) en geen optie om er nog eentje toe te voegen.
Zou het kunnen dat het een gemachtigde kaart is dat-ie hem niet pakt?
@Ferret Probeer je nu je fysieke pas te scannen/de pas in de wallet op een andere iPhone? Dat gaat hem niet worden. Je moet activeren vanuit de ING app.
@Rivanov Nee daar zijn ze gewoon te chagrijnig om enthousiast te zijn
Ik vind ‘t ook raar dat zoveel mensen last met betalen blijken te hebben met hun ING kaart. Nu zijn er intussen wss meer mensen hier voorzien via ING dan via bunq, maar met die bunq passen hoorde je eigenlijk nooit gezeik behalve de plekken die bewust contactloos hadden uitgezet (Eg: bepaalde tankstations). Zal misschien nog een beetje fine-tuned moeten worden in een volgende update
Ik vind ‘t ook raar dat zoveel mensen last met betalen blijken te hebben met hun ING kaart. Nu zijn er intussen wss meer mensen hier voorzien via ING dan via bunq, maar met die bunq passen hoorde je eigenlijk nooit gezeik behalve de plekken die bewust contactloos hadden uitgezet (Eg: bepaalde tankstations). Zal misschien nog een beetje fine-tuned moeten worden in een volgende update
[ Voor 14% gewijzigd door WhatsappHack op 15-06-2019 09:57 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Bij de foto bij het artikel, moet ik gelijk denken aan de serie Person of Interest.Crawl NL schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 08:47:
Ik heb echt al 50+ betalingen uitgevoerd met de Watch en iPhone via de ING pas met 0 problemen.WhatsappHack schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 09:55:
@Ferret Probeer je nu je fysieke pas te scannen/de pas in de wallet op een andere iPhone? Dat gaat hem niet worden. Je moet activeren vanuit de ING app.
Gisteren was ik bij een Tinq tankstation en daar hebben ze nu NFC terminals
Wat ik geprobeerd heb: ik pak mijn iPhone -> ING app -> Instellingen -> Apple Pay: ik zie dan alleen het pasje van mijn eigen rekening en geen optie om een andere pas toe te voegen.WhatsappHack schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 09:55:
Tweede manier: weer met mijn Iphone -> ik pak mijn pasje van de rekening van mijn partner waarover ik gemachtigd ben (en die ik ook kan gebruiken in de ING app om betalingen mee te doen) ->Wallet -> plusje klikken -> 'Ga door' -> 'Voeg andere kaart toe' -> Plaats de kaart in het kader en dan gebeurd er niks.
Vreemde is dat het met de tweede manier wel lukt om mijn eigen creditcard te scannen. Dat deze echter in de laatste stap niet ondersteund weet ik inmiddels dus daar maak ik me nu niet druk om. Maar ik wil wel graag beide pasjes met Apple Pay kunnen gebruiken...
@Ferret Ja maar je maestro/vpay pas heeft niet het volledige kaartnummer er op staan en je kan vziw ook de CVC niet zien. Dus dat scannen gaat niet en als t wel zou werken zou je daarna vastlopen. 
Je kan hier trouwens denk ik beter ff contact over opnemen met de ING?
Je kan hier trouwens denk ik beter ff contact over opnemen met de ING?
[ Voor 10% gewijzigd door WhatsappHack op 15-06-2019 10:22 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Maar hoe kan het dan dat ik hier lees van verschillende mensen dat het hun wel is gelukt?
Via de scan functie...? Lijkt me stug en ik zou ook niet weten wat ze dan zouden moeten scannen want a.) de fysieke pas heeft geen apple pay noch vol kaartnr, b.) de Wallet-app laat enkel laatste vier cijfers IBAN zien (wellicht kan je toevoegen via IBAN, geen idee. Bij mij eist ie in wallet de ING-app), c.) de ING-app laat het kaartnummer niet zien.Ferret schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 10:30:
Maar hoe kan het dan dat ik hier lees van verschillende mensen dat het hun wel is gelukt?
Kan zulke comments ook niet vinden met de zoekfunctie? Dus ik neem aan dat de mensen bij wie ‘t werkt gewoon de ING-app gebruikt hebben en een Apple Pay link gemaakt hebben naar een gedeelde en/of rekening.
Ik kan natuurlijk iets over ‘t hoofd zien, maar kan me niet bedenken hoe het bij ING ooit zou werken via de scanfunctie...
[ Voor 13% gewijzigd door WhatsappHack op 15-06-2019 11:11 ]
Dat groeperen doet ‘ie bij mij vanzelf, in ieder geval bij Booking.com. Dat is iets wat de developer moet aanpassen. Zelf kun je de passen helaas niet indelen.grote_oever schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 09:40:
[...]
Misschien moeten we aparte topic maken voor wallet, maar ik krijg m’n Pathé bioscoopkaartjes niet gegroepeerd. Elk bioscoop kaartje is 1 nieuwe kaart. Heb je hier iets apart voor in moeten stellen?
Ik kan ze natuurlijk wel verwijderen, maar ben benieuwd hoe je gebundeld hebt.
Edit, volgens mij is het dit:
groupingIdentifier | Optional for event tickets and boarding passes; otherwise not allowed. Identifier used to group related passes. If a grouping identifier is specified, passes with the same style, pass type identifier, and grouping identifier are displayed as a group. Otherwise, passes are grouped automatically. Use this to group passes that are tightly related, such as the boarding passes for different connections of the same trip. |
https://developer.apple.c...oc/uid/TP40012026-CH2-SW1
[ Voor 39% gewijzigd door Wromsi op 15-06-2019 11:41 ]
Ik heb hier over ook een mailtje gestuurd naar de ontwikkelaar van de app, zodra ik reactie heb zal ik ‘t delen. Als ze dit namelijk oplossen dan hebben ze echt een toffe app
@Wromsi blijkbaar wilt Apple het niet voor andere passen maar als iedereen nou gewoon feedback inschiet dan zien ze dat de gebruikers het graag anders willen
@Wromsi blijkbaar wilt Apple het niet voor andere passen maar als iedereen nou gewoon feedback inschiet dan zien ze dat de gebruikers het graag anders willen
[ Voor 32% gewijzigd door Toppe op 15-06-2019 11:48 ]
Passen van gemachtigde rekeningen kun je niet toevoegen.Ferret schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 10:30:
Ik ben hier ook tegen aan gelopen en heb hierover contact gehad met ING.
(Ik heb een gezamenlijke rekening die blijkbaar 8 jaar geleden niet op de juiste manier is aangemaakt, waardoor ik gemachtigd ben op mijn eigen gezamenlijke rekening, ipv mederekeninghouder. Dit gaat de ING helpdesk nu fixen voor mij)
Maar gemachtigde passen werken dus blijkbaar niet, alleen 'eigen' rekeningen (privé of gezamenlijk) waarbij je dus hoofd- of mede-rekeninghouder bent werken met Apple Pay.
apple wallet ondersteund geen code39 die in de meeste wallet makers zit. let hier dus op als je apple kaarten maakt.
barcode Dictionary Keys
https://developer.apple.c...oc/uid/TP40012026-CH3-SW3
ondersteunde barcodes:
https://help.passworks.io/barcode-comparison
barcode Dictionary Keys
https://developer.apple.c...oc/uid/TP40012026-CH3-SW3
ondersteunde barcodes:
https://help.passworks.io/barcode-comparison
[ Voor 4% gewijzigd door Bruzski op 15-06-2019 12:02 ]
Moet het topic niet gewoon Apple Wallet & Apple Pay gaan heten? Tenslotte is werkt Apple Pay niet zonder Wallet...?
En dan meteen wat nuttige posts pinnen
@Ferret ik had ook eerst de pas van mijn vrouw in Wallet staan, gewoon je ing app verwijderen, opnieuw downloaden, inloggen met haar gegevens en dan de pas toevoegen. Daarna het zelfde proces doen maar dan met je eigen gegevens. De passen blijven gewoon werken
En dan meteen wat nuttige posts pinnen
@Ferret ik had ook eerst de pas van mijn vrouw in Wallet staan, gewoon je ing app verwijderen, opnieuw downloaden, inloggen met haar gegevens en dan de pas toevoegen. Daarna het zelfde proces doen maar dan met je eigen gegevens. De passen blijven gewoon werken
[ Voor 61% gewijzigd door Toppe op 15-06-2019 12:14 ]
En @Ferret Je kan ook (wallet) voor "voeg andere kaart toe" kiezen, en dan handmatig invoeren, maar ik weet niet anders dan dat het in de ing app moet bij instellingen Apple payWhatsappHack schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 11:10:
[...]
Via de scan functie...? Lijkt me stug en ik zou ook niet weten wat ze dan zouden moeten scannen want a.) de fysieke pas heeft geen apple pay noch vol kaartnr, b.) de Wallet-app laat enkel laatste vier cijfers IBAN zien (wellicht kan je toevoegen via IBAN, geen idee. Bij mij eist ie in wallet de ING-app), c.) de ING-app laat het kaartnummer niet zien.
Kan zulke comments ook niet vinden met de zoekfunctie? Dus ik neem aan dat de mensen bij wie ‘t werkt gewoon de ING-app gebruikt hebben en een Apple Pay link gemaakt hebben naar een gedeelde en/of rekening.
Ik kan natuurlijk iets over ‘t hoofd zien, maar kan me niet bedenken hoe het bij ING ooit zou werken via de scanfunctie...
Zie je beide passen wel in de ing app, en sta je op regio nederland in je iphone
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Vandaag een dagje naar Duitsland geweest, proberen te betalen met mn Apple Pay bij 4 winkels maar overal afgewezen. Daarna contactloos betaald met alleen de ING pas (zelfde als gekoppelde Apple Pay) en dat lukt prima.
Meer mensen die ervaring?
Geprobeerd bij DM, Marktkauf, C&A en een lokale bakker. Overal gaven ze aan dat ze contactloos, maestro, vpay, girocard, AmEx, mastercard en visa ondersteunen.
iPhone trilde, 4 lampjes op apparaat, piepje en de app ging weg. Daarna na authenticeren helaas “afgewezen”.
Jammer
PS in NL gewoon prima met Apple Pay kunnen betalen!
Geprobeerd bij DM, Marktkauf, C&A en een lokale bakker. Overal gaven ze aan dat ze contactloos, maestro, vpay, girocard, AmEx, mastercard en visa ondersteunen.
iPhone trilde, 4 lampjes op apparaat, piepje en de app ging weg. Daarna na authenticeren helaas “afgewezen”.
Jammer
[ Voor 4% gewijzigd door stimmits op 15-06-2019 13:35 ]
Als je in de pass42u wallet app in de Pass Store zoekt op ‘AH’ kom je een geslachtsdeel van iemand tegen.. Is er een mogelijkheid om dat te rapporteren?
Ik heb me Apple Pay via een Bunq card zowel binnen als buiten Nederland (en europa) altijd probleemloos kunnen betalen; Overal waar ik draadloos kon betalen werkte Apple Pay ook.stimmits schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 13:25:
Vandaag een dagje naar Duitsland geweest, proberen te betalen met mn Apple Pay bij 4 winkels maar overal afgewezen. Daarna contactloos betaald met alleen de ING pas (zelfde als gekoppelde Apple Pay) en dat lukt prima.
Jammer
Ik ben wel benieuwd waar deze verschillen dan in liggen. Is het de winkel? Is het de terminal? Is het de bank?
Hahahahahaha je moet er maar op komenSinus_rhythm schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 13:31:
Als je in de pass4u wallet app in de Pass Store zoekt op ‘AH’ kom je een geslachtsdeel van iemand tegen.. Is er een mogelijkheid om dat te rapporteren?

Vandaag 3 x bij dezelfde pinterminal betaald met Apple Pay en de derde keer ging het mis. Gezicht goed gescand en ook het geslaagd-pingeltje was te horen. Toch afgewezen door de terminal.
Ben wel benieuwd waar dat nou aan zal liggen. De transactie is niet in Wallet te vinden ook. Ik draai wel iOS 13...
Ben wel benieuwd waar dat nou aan zal liggen. De transactie is niet in Wallet te vinden ook. Ik draai wel iOS 13...
Een cassiere bij de Makro vertelde me 2 jaar terug dat ze een apart vinkje (o.i.d.) konden aanzetten om NFC betalingen via apparaten te accepteren en dat dat dus los zou staan van NFC via de betaalpas.milo526 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 13:35:
[...]
Ik heb me Apple Pay via een Bunq card zowel binnen als buiten Nederland (en europa) altijd probleemloos kunnen betalen; Overal waar ik draadloos kon betalen werkte Apple Pay ook.
Ik ben wel benieuwd waar deze verschillen dan in liggen. Is het de winkel? Is het de terminal? Is het de bank?
[ Voor 50% gewijzigd door GeorgeMichael op 15-06-2019 14:05 ]
Ai, dat is zeker jammer. Misschien een goed idee om bij ING te melden? Wellicht kunnen ze daar wat mee.stimmits schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 13:25:
Jammer
Heb het idee dat de implementatie van ING nog niet zo goed is als die van Bunq. Heb beide op dit moment en mijn ING betalingen mislukken op willekeurige moment waarna ik het met mijn Bunq pas probeer die wel lukt. Zelfde voor Duitsland, bij CentrO lukte het mij wel met mijn Bunq pas maar niet met de ING pas. Ik hoop dat ING of een andere Nederlandse bank dit beter gaat implementeren zodat er meer keuze is dan alleen Bunqstimmits schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 13:25:
Jammer
Misschien staan de Apple Pay kaarten van ING per ongeluk nog ingesteld op alleen Nederland i.p.v. EU of wereldwijd te gebruiken? Zou het toch eens bij ze navragen.
[ Voor 12% gewijzigd door WhatsappHack op 15-06-2019 14:51 ]
Net bij de Coop een paar boodschappen gehaald en na de 2e keer lukte het om met apple pay te betalen. 1e poging trilde m`n iphone wel maar transactie mislukt en 2e keer ging het goed maar hield m`n telefoon ook iets langer tegen de terminal. Dit was overigens ook een Yomani pinpad, zoals ze die bij de AH ook hebben.
Een andere transactie ging via contactloos betalen gelijk goed maar dit was met een Rabo pasje.
Een andere transactie ging via contactloos betalen gelijk goed maar dit was met een Rabo pasje.
Zo, laatste pas voor mij is net binnen. Alle betalingen overgezet op de CC. Bunq geprobeerd op te zeggen maar een gedeeld account houdt de boel tegen en die kan ik niet stop zetten. Zojuist een ticket bij Bunq er in gezet met het verzoek alles op te zeggen omdat ik naar ing ben gegaan sinds de Apple Pay hebben
De Yomani’s lijken soms wat moeite te hebben inderdaad. Zelf ook al 2x een betaling niet gelukt bij zo’n apparaat. Ik moest mijn iPhone er lang en echt helemaal plat tegenaan leggen om het uiteindelijk wel voor elkaar te krijgen.the_cyberspace schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 14:57:
Net bij de Coop een paar boodschappen gehaald en na de 2e keer lukte het om met apple pay te betalen. 1e poging trilde m`n iphone wel maar transactie mislukt en 2e keer ging het goed maar hield m`n telefoon ook iets langer tegen de terminal. Dit was overigens ook een Yomani pinpad, zoals ze die bij de AH ook hebben.
Erg vreemd hoor, of de "pas" nou bovenop of aan de zijkant moet werkt hier echt vlekkeloos met een Otterbox hoesje op de iPhone en niets om de Watch.
Hebben jullie er hoesjes met eventueel nog een pasje oid tussen zitten?
Hebben jullie er hoesjes met eventueel nog een pasje oid tussen zitten?
Heb m`n XS in een pricewatch: Spigen Ultra Hybrid Case Clear iPhone XS (iPhone XS) Transparant zitten en zonder pasjes erbij.
Ik heb mijn xs hoesje hiervandaan, werkt perfect met draadloos opladen en apple pay.
https://www.wish.com/product/5a5b80d27972f976f359c0ed
https://www.wish.com/product/5a5b80d27972f976f359c0ed
Lijkt me niet, anders had ik hem nooit in Tsjechië kunnen gebruikenWhatsappHack schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 14:50:
Misschien staan de Apple Pay kaarten van ING per ongeluk nog ingesteld op alleen Nederland i.p.v. EU of wereldwijd te gebruiken? Zou het toch eens bij ze navragen.
Gisteren (ok vannacht) klein euveltje met Apple Pay. Wilde in een discotheek wat drankjes afrekenen en het lukte even niet. Kak, werkt hier zeker niet dacht ik. Maar iphone gezichtsherkenning had even moeite met me
(zal vast de lichtomstandigheden zijn geweest)
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Vandaag voor t eerst ApplePay gebruikt bij de Ah zelfscankassa en een V-Pay ING-card... en dat via de App[le Watch.
Had verwacht dat je dan toch een bevestiging of zo moest geven maar zonder pardon afgeschreven.
Lekker makkelijk allemaal
Had verwacht dat je dan toch een bevestiging of zo moest geven maar zonder pardon afgeschreven.
Lekker makkelijk allemaal
Ben ik nou de enige die de Wallet onhandig vind? Pasjes staan op volgorde van laatst toegevoegd. Waarom? Je gebruikt sommige vaker dan anderen, laat die als laatst gebruikt zien qua volgorde of geef in ieder geval die mogelijkheid? Ook dat scrollen door pasjes is echt kansloos anno 2019. Krijg mijn weg er niet in gevonden. Snel een pasje zoeken is niet fijn zo.
[ Voor 12% gewijzigd door JB op 15-06-2019 18:28 ]
Mijn boefje is liev!
Ik ben sinds de introductie van Apple Pay in Nederland al op vakantie en kan letterlijk op elke straathoek betalen met m’n iPhone.stimmits schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 13:25:
Jammer
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Vandaag drie Apple Pay betalingen gedaan via mijn AW4. Het verdraaien van mijn pols viel in alle gevallen nog wel mee, zowel bij de automaat met NFC aan de linkerzijde als die bovenop.
Wel een keer een irritante verkoper gehad uit het Android kamp....
Zelf heb ik nog nooit iemand met een Android Watch een betaling zien doen, ook niet met een Android telefoon trouwens.
En een keer een dame die niet door had dat ik aan het wachten was totdat de automaat gereed was.
Wel een keer een irritante verkoper gehad uit het Android kamp....
En een keer een dame die niet door had dat ik aan het wachten was totdat de automaat gereed was.
[ Voor 51% gewijzigd door meesje op 15-06-2019 19:54 ]
Dat is ook direct het grootste nadeel. Codes zijn moeilijk te onthouden. Veel mensen weten het toch te onthouden doordat ze het domweg continue gebruiken. Door die routine blijft de code "warm" in je geheugen. Met Apple Pay vervalt die routine en moet men ineens gaan zoeken naar de pincode voor de zaken waarbij dit nog gebruikt moet worden. Dan komen we weer bij de oplossingen zoals code op een briefje schrijven.Toppe schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:21:
[...]
Dat laatste argument begrijp is misschien, die andere 2 zijn natuurlijk makkelijk te weerleggen:
Eerste punt:
- Nooit meer je pincode hoeven in te voeren bij de pinautomaat
Het pincode argument is eigenlijk een slecht argument omdat bovenstaand nadeel vergeten wordt. Qua veiligheid is die pincode een "mixed bag".
Het getuigt eerder van weinig kennis van de wereld om hun heen. Transactiekosten doorberekenen mag niet meer van de EU.Tweede punt moet je gewoon keihard onderuit schoppen: Betaal jij voor een transactie geld aan Apple dan? Nee dan mond houden![]()
Laatst iets bij een tankstation gekocht en betaald met de Apple Watch. Ik had al helemaal niet meer aan mijn portemonnee gedacht. De kassière dacht dat betalen met de Watch niet ging werken...mooi welamphora schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:36:
Vraag me af hoelang het duurt voordat ik er zoveel vertrouwen in heb dat ik mijn fysieke pas thuis durf te laten.
Sja, daar heb ik al eerder voor gewaarschuwd. Niet iedereen gebruikt dezelfde betaalterminals, dezelfde provider en hetzelfde netwerk. Bovendien is het een gelaagd systeem waar in de diverse lagen problemen kunnen ontstaan met als gevolg dat jij als consument geen betaling kunt doen. Zoals gewoonlijk wordt je hier op tweakers.net dan begroet met gehoon. Ik heb het nog zo gezegd...WhatsappHack schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 09:55:
Ik vind ‘t ook raar dat zoveel mensen last met betalen blijken te hebben met hun ING kaart.
Als we het echter gaan vergelijken met het buitenland dan hebben we het hier echt goed geregeld. De kans dat het hier werkt is aanzienlijk hoger. Dat is dan ook wel te merken, mensen verwachten niet eens meer dat iets fout kan gaan terwijl dat toch echt altijd tot de mogelijkheden behoort. Dus het ongeloof dat het niet werkt is wel enigszins te begrijpen (de manier van reageren daarop echter niet).
Als je in Wallet je ING kaart wil toevoegen dan stuurt deze je door naar de ING app zelf. De rest van het toevoegen gebeurd in de ING app, Wallet komt er eigenlijk helemaal niet aan te pas. De ING app start een wizard die je dan kunt doorlopen. Uiteraard moet je wel een rekening hebben die Apple Pay ondersteund. Dat laatste zul je wellicht even bij ING zelf moeten verifiëren.Ferret schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 10:30:
Ter verduidelijking: Wallet wordt door Apple Pay gebruikt op exact dezelfde manier als alle andere apps: om de pas in op te slaan. Dat is namelijk het enige doel van de Wallet app. Apple Pay zelf is een systeem an sich wat uit diverse componenten bestaat.Toppe schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 12:07:
Moet het topic niet gewoon Apple Wallet & Apple Pay gaan heten? Tenslotte is werkt Apple Pay niet zonder Wallet...?
Zou niet heel veel uit moeten maken.GeorgeMichael schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 14:03:
Vandaag 3 x bij dezelfde pinterminal betaald met Apple Pay en de derde keer ging het mis. Gezicht goed gescand en ook het geslaagd-pingeltje was te horen. Toch afgewezen door de terminal.
Ik draai ook iOS 13 en Apple Pay werkt vlekkeloos.
Maargoed dat wil niet zeggen dat er geen bugs in kunnen zitten
Dan zou je die problemen eigenlijk ook moeten hebben met normale NFC-betalingen en bij bunq, boon, N26 en Revolut. Tot dusver hebben die problemen zich daar niet of nauwelijks (eg: doelbewuste blokkades contactloos betalen (bepaalde tankstations)) voorgedaan. Bij ING hoor je veel meer problemstories. Het lijkt er op dat de implementatie van ING dus nog niet helemaal lekker loopt, maar dat heeft verder vrij weinig te maken met de rest van het netwerk. ING heeft natuurlijk mogelijk ook wat meer klanten dan die anderen en vanwege de nieuwigheid meteen ook veel mensen die het direct willen proberen; wat capaciteitsproblemen zou me ook niet helemaal vreemd lijken.ppl schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 20:22:
Sja, daar heb ik al eerder voor gewaarschuwd. Niet iedereen gebruikt dezelfde betaalterminals, dezelfde provider en hetzelfde netwerk. Bovendien is het een gelaagd systeem waar in de diverse lagen problemen kunnen ontstaan met als gevolg dat jij als consument geen betaling kunt doen. Zoals gewoonlijk wordt je hier op tweakers.net dan begroet met gehoon. Ik heb het nog zo gezegd...
En dat geeft natuurlijk ook niet zo heel veel. Het is net live, ING mag best wat kinderziektes hebben - het is alleen te hopen dat ze die snel oplossen, voordat mensen het gevoel krijgen dat het een onbetrouwbaar betaalmiddel is.
Dit topic is gesloten.