Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ik krijg de melding "Kaart niet toegevoegd. Neem contact op met je kaartverstrekker voor meer informatie.":

Developer
Jazeker. Er staat een betaaldatum en achter die datum staat tussen haakjes "reservering". Een dag later verdwijnt dat stukje.Psycho_Mantis schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:02:
[...]
Is dat tegenwoordig nog zo?
Anyway, de afschrijving staat nog steeds op onze rekening en is niet verdwenen.
Open een rekening bij ING, activeer Apple Pay, doe een betaling met je Apple Watch of iPhone en check je afschrift in de ING Bankieren app. Voila, er staat toch echt "reservering".MrAcid schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:53:
[...]
Nee. Betaling met betaalpassen (debit cards) zijn direct en onomkeerbaar voor jou als consument. Wat jij zegt gaat alleen op bij creditcards.
Apple Pay lijkt op een betaalpas maar is dat niet. Er hangt niet voor niets een heel andere limiet aan die je niet kunt aanpassen. Je betaald ook niet met een pas id maar met een device id.
Waaronder dus ook jouw post. Check eerst zelf even hoe zo'n betaling gaat en wat er op je afschrift wordt vermeldt voor je iemand (onjuist) corrigeert.Niet persoonlijk, maar er worden hier soms echt lukraak dingen in het topic gezet (klok/klepel) of aannames als voldongen feiten gepresenteerd.
Betalen met je OV-chipkaart kan ook betaalterminals e.d. laten crashen. Is me al meer dan eens gelukt. Het is aan de winkelier om het te laten fiksen.pacificocean schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:14:
[...]
Je bent inmiddels de 3e die post dat het kassasysteem vast loopt na een Apple Pay betaling. Er zit toch ergens iets fout lijkt mij.
Ja, pols naar binnen draaien en dat NFC pad aantikken. Kennelijk zit er een kleinere en/of minder sterkere antenne in de watch dan in de iPhone (die kun je er echt centimeters vandaan houden).Max2000 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 17:51:
[...]
Als je hem links draagt, hoe doe je het dan bij zo’n terminal. Dit type kom je best vaak tegen.
Dan moet je toch draaien zodat het display van je watch dicht bij die lezer aan de linkerkant van de terminal zit.
Reactie van de cassières is dat ze er niet van opkijken. Sterker nog, ik had mijn telefoon in de hand en de cassière activeerde direct de betaalterminal, meestal hebben ze een kleine aansporing nodig om dat te doen (tenzij pinkassa natuurlijk).Rob!n schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 18:22:
Wat ik wel merk is dat de reactie flink snel achteruit is gegaan qua verbaasdheid de afgelopen dagen. Je merkt toch wel dat het (zelfs al na twee dagen) steeds normaler wordt. Merk ik bij mijzelf ook overigens.
Naar de klant communiceert ING natuurlijk dat de betaling hard is, maar er staat toch niet voor niks (reservering). Ongetwijfeld zal er in de betaalsystemen bij deze status nog diverse checks plaats vinden. Waarom anders reservering en niet gelijk definitief? Ik had dus ooit twee exact dezelfde mutaties, pas de volgende dag was dit recht getrokken.
[ Voor 94% gewijzigd door meesje op 13-06-2019 22:05 ]
Alle betalingen zijn een reservering. Ook die met een gewone pas of een iDeal betaling bijvoorbeeld. Dus nee, Apple Pay is gewoon een Maestro kaart met daarbij behorende reservering. Alleen door middel van de koppeling in het systeem kan ING de standaard limieten bepalen voor dit type pas.
Jij kan ook bij ING of op Mijn ING je maximale betaal limiet van je pas aanpassen (deze is ook standaard een bedrag en dit wordt of gelijk of binnen 24 uur aangepast. (naar 10k maximaal, laatste keer gedaan voor 3 passen om <30k te kunnen pinnen voor een aankoop over 3 rekeningen)
ING heeft alleen geen user-interface voor je Apple Pay Maestro pas om dit aan te passen, dus ben je in dit geval afhankelijk van de instelling van ING. Ik ben eigenlijk benieuwd of ze (ING) dit limiet van een pin-betaling, ook kunnen verhogen op je Apple Pay Maestro, zodat je dus die auto kan pinnen. (of eerder, willen denk ik, want het zal vast mogelijk zijn)
Verdere informatie over deze limieten:
https://www.ing.nl/partic...storten/geld-opnemen.html
Even uitloggen van iCloud (via instellingen) en daarna weer inloggen! Daarna werkt het.HENNESSY schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 21:43:
[...]
Ik krijg de melding "Kaart niet toegevoegd. Neem contact op met je kaartverstrekker voor meer informatie.":
[Afbeelding]
Dit was de discussie niet. Het ging erom of een reservering op een betaalrekening door de consument ongedaan gemaakt kon worden: antwoord, nee.ppl schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 21:46:
[...]
Open een rekening bij ING, activeer Apple Pay, doe een betaling met je Apple Watch of iPhone en check je afschrift in de ING Bankieren app. Voila, er staat toch echt "reservering".
Apple Pay lijkt op een betaalpas maar is dat niet. Er hangt niet voor niets een heel andere limiet aan die je niet kunt aanpassen. Je betaald ook niet met een pas id maar met een device id.
[...]
Waaronder dus ook jouw post. Check eerst zelf even hoe zo'n betaling gaat en wat er op je afschrift wordt vermeldt voor je iemand (onjuist) corrigeert.
Niet door de consument, maar toch wel (na tig checks) door de bank?MrAcid schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:05:
[...]
Dit was de discussie niet. Het ging erom of een reservering op een betaalrekening door de consument ongedaan gemaakt kon worden: antwoord, nee.
Nu werd mijn oorspronkelijke opmerking op een hele ander manier geintepreteerd. Lekker dan.
Klopt, zoals dat kan bij alle betalingen. Zéér ongebruikelijk.meesje schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:07:
[...]
Niet door de consument, maar toch wel (na tig checks) door de bank?
Nu werd mijn opmerking op een hele ander manier geintepreteerd. Lekker dan.
[ Voor 3% gewijzigd door MrAcid op 13-06-2019 22:10 ]
Voor card (non-device) payments is 't een vanuit PSD2 opgelegde regel:Vorkie schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:03:
@ppl
Alle betalingen zijn een reservering. Ook die met een gewone pas of een iDeal betaling bijvoorbeeld. Dus nee, Apple Pay is gewoon een Maestro kaart met daarbij behorende reservering. Alleen door middel van de koppeling in het systeem kan ING de standaard limieten bepalen voor dit type pas.
Jij kan ook bij ING of op Mijn ING je maximale betaal limiet van je pas aanpassen (deze is ook standaard een bedrag en dit wordt of gelijk of binnen 24 uur aangepast. (naar 10k maximaal, laatste keer gedaan voor 3 passen om <30k te kunnen pinnen voor een aankoop over 3 rekeningen)
ING heeft alleen geen user-interface voor je Apple Pay Maestro pas om dit aan te passen, dus ben je in dit geval afhankelijk van de instelling van ING. Ik ben eigenlijk benieuwd of ze (ING) dit limiet van een pin-betaling, ook kunnen verhogen op je Apple Pay Maestro, zodat je dus die auto kan pinnen. (of eerder, willen denk ik, want het zal vast mogelijk zijn)
Verdere informatie over deze limieten:
https://www.ing.nl/partic...storten/geld-opnemen.html
https://www.the-future-of...-authentication-for-psd2/
For contactless card payments up to € 50, except:
When a cumulative value of € 150 is reached
Or when 5 contactless payments up to € 50 have been made (e.g. every 5 contactless payments under € 50)
Ik vind het jammer dat een dergelijke opmerking gelijk binnen no time duimpjes krijgt. Een beetje betuttelend gewezen worden op de ING voorwaarden. Alsof je als consument een betaling kunt terug draaien.....
Oké, grappig. Werkt dat alleen bij touchid of ook bij faceid. Want met de werkwijze die je beschrijft voor touchid lijkt faceid weer “omslachtig”.kaneter schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:42:
Voor telefoons met TouchID geldt: Als je bij een terminal staat is het voldoende om je telefoon in de buurt van de terminal te houden om Apple Pay te triggeren. Als je je vinger op de Home-knop houdt terwijl je dit doet, heb je gelijk je authenticatie al te pakken.
Zo lees ik het ook. Face id lijkt me zo wat omslachtig (als dat het inderdaad al isgrote_oever schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:13:
[...]
Oké, grappig. Werkt dat alleen bij touchid of ook bij faceid. Want met de werkwijze die je beschrijft voor touchid lijkt faceid weer “omslachtig”.
Verwijderd
Ik sta meestal al klaar met mijn iPhone, wallet reeds met faceid geauthentiseerd, voordat de cassiere de pin terminal geactiveerd heeft. Dus goh, wat is omslachtiggrote_oever schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:13:
[...]
Oké, grappig. Werkt dat alleen bij touchid of ook bij faceid. Want met de werkwijze die je beschrijft voor touchid lijkt faceid weer “omslachtig”.
Zoals je op zijn link kunt lezen is de betaling ook hard. Het staat ook vermeld in de Algemene Voorwaarden en/of hun faq (ik weet niet meer exact waar). Het enige verschil is dat de betaling een reservering is omdat transacties geld kosten. Of je nou 1 transactie of een bundel er doorheen jast maakt dan weer niks uit dus wordt alles gebundeld en 1x in de zoveel tijd afgehandeld.meesje schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:01:
@ppl Dank! Ik voelde me echt een jandoedel.
Naar de klant communiceert ING natuurlijk dat de betaling hard is, maar er staat toch niet voor niks (reservering).
Verder hebben ze ook gewoon te maken met zowel een technisch systeem hier in de EU als ook de wet- en regelgeving van de EU omtrent betalingsverkeer. Ook dat heeft dus invloed op dit soort zaken.
@Vorkie Apple Pay werkt technisch anders dan zo'n kaart dus helemaal hetzelfde is het niet. Ook al maken beiden gebruik van dezelfde systemen (Maestro en ING). Je verhaal omtrent de limiet is overigens pure speculatie. Je vergeet hierbij dat Apple Pay een extra systeem is van een zoveelste partij in de keten. Het is maar net wat er technisch en commercieel (lees: afspraken onderling) mogelijk is. Het kan zijn dat ING het niet instelbaar heeft gemaakt, het kan zijn dat het ook gewoon niet instelbaar is omdat het systeem dit niet aanbiedt. En met systeem bedoel ik hier ook de gehele keten.
Dat iets 4 poten en een staart heeft maakt het nog niet meteen een hond, het kan ook een kat zijn.
Dan moet je niet vermelden dat een betaling met Apple Pay direct is. Zoals uitgelegd is dat geenszins het geval.MrAcid schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:05:
[...]
Dit was de discussie niet. Het ging erom of een reservering op een betaalrekening door de consument ongedaan gemaakt kon worden: antwoord, nee.
Het ongedaan maken van een betaling (reservering of niet en via welke betaalmiddel dan ook) door een consument is iets waarvan iedere bank aangeeft dat ze het niet doen. Dat is niet omdat ze het niet kunnen, dat is omdat ze het niet willen. Een betaling kan in bepaalde gevallen wel teruggedraaid worden (maar dan heb je als consument daar echt een hele goede reden voor nodig).
Je linkt overigens naar de verkeerde pagina voor de limieten. Waar je naar linkt zijn die voor geld opnemen, niet de limieten van een betaalpas. De juiste link voor dat laatste is de volgende: https://www.ing.nl/partic...men-met-de-betaalpas.html
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
Heb er eigenlijk geen verstand van, maar het lijkt mij dat ook bunq onderdeel is van het “betalingsverkeer”. Betalingen kunnen in de app wel weergegeven worden, maar zijn ze ook altijd volledig verwerkt? Ik denk van niet...Donstil schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:53:
Apple Pay bij Bunq is overigens wel direct. Daar nog nooit een reservering gezien.
Daar wordt gesuggereerd dat een betaling de volgende dag weer “teruggedraaid” kan zijn. Bij een creditcard kan dit en is dit gangbaar. Bij een debit gebeurt dit ‘nooit’.
@ppl ik zie nu het woord “direct” in een reactie van mij (waar je hierboven aan refereert), en dat is inderdaad verwarrend. Ik bedoelde daarmee onomkeerbaar.
[ Voor 17% gewijzigd door MrAcid op 13-06-2019 23:06 ]
Wat is “volledig verwerkt”?Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:59:
[...]
Heb er eigenlijk geen verstand van, maar het lijkt mij dat ook bunq onderdeel is van het “betalingsverkeer”. Betalingen kunnen in de app wel weergegeven worden, maar zijn ze ook altijd volledig verwerkt? Ik denk van niet...
Zijn ze definitief: ja.
Staan ze op de ander z’n rekening: it depends.
Dan zal dat het zijn. Draai zelf watchOS 5.2.1 op iOS 12.3.1 met ING app 3.34.0.27377. Oftewel van alles de laatste versie.MelvinW schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 19:45:
Transactieoverzicht van de Apple Watch zie je volgens mij alleen met een Watch die watchOS 5 draait en een iPhone met iOS 12 of nieuwer. Houd er rekening mee dat alleen transacties die met de Watch gemaakt worden hier zichtbaar zullen zijn, net als dat Watch transacties niet in de Wallet-app van de iPhone zichtbaar zijn. Als je de laatste updates draait op zowel de Watch als iPhone, dan zou je de transacties gewoon moeten kunnen zien op de Watch. Zo niet, dan heeft het misschien slim om de kaart even te verwijderen en opnieuw toe te voegen.
[update]
Ik hoop trouwens dat Apple wel met een nieuwe oplossing komt die al je transacties netjes combineert en groepeert. Vind het nu alles behalve overzichtelijk. Maar goed je hebt je bank app natuurlijk ook gewoon...
[ Voor 12% gewijzigd door Scidd0w op 13-06-2019 23:10 ]
Dat is niet helemaal waar, een reservering bij de ING is niet definitief. Persoonlijk heb ik meermaals meegemaakt dat automaten op de uni wel een reservering plaatsen, de sale niet lukt bij de automaat zelf en dat de reservering de volgende dag van mijn rekening verdwijnt. Er vindt dan geen tegenboeking plaats, de reservering wordt niet omgezet naar een definitieve afschrijving.MrAcid schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 23:01:
@ppl @meesje, mijn initiële reactie over het feit dat een “reservering” niet terug te draaien is bij een ING betaalrekening was een reactie hierop: meesje in "Apple Pay in Nederland"
Daar wordt gesuggereerd dat een betaling de volgende dag weer “teruggedraaid” kan zijn. Bij een creditcard kan dit en is dit gangbaar. Bij een debit gebeurt dit ‘nooit’.
Het klopt dus wel dat je als consument daar geen invloed op kan uitoefenen.
Nou laat ik het dan zo zeggen. Betalen met mijn pinpas of betalen met Apple Pay geeft geen verschil in de app, of op mijn rekening.Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:59:
[...]
Heb er eigenlijk geen verstand van, maar het lijkt mij dat ook bunq onderdeel is van het “betalingsverkeer”. Betalingen kunnen in de app wel weergegeven worden, maar zijn ze ook altijd volledig verwerkt? Ik denk van niet...
Hoe dat achter de schermen dan geregeld wordt kan mij eigenlijk gestolen worden

Ik klik gewoon twee keer dubbel met mijn Watch terwijl de kassamedewerkster mijn boodschappen nog aan het scannen is. Ik ben 100% de snelste in de rij die klaar is.Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:30:
[...]
Ik sta meestal al klaar met mijn iPhone, wallet reeds met faceid geauthentiseerd, voordat de cassiere de pin terminal geactiveerd heeft. Dus goh, wat is omslachtig.
Maar wij tweakers welDonstil schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 23:16:
[...]
Nou laat ik het dan zo zeggen. Betalen met mijn pinpas of betalen met Apple Pay geeft geen verschil in de app, of op mijn rekening.
Hoe dat achter de schermen dan geregeld wordt kan mij eigenlijk gestolen worden
Ik vraag mij af wat nu de rol van Maestro is geweest in het proces om Apple Pay beschikbaar te maken in Nederland.
https://newsroom.masterca...or-nederlandse-klanten-2/
[ Voor 3% gewijzigd door pacificocean op 14-06-2019 00:35 ]
Ook hier series 0, vandaar. Helaas...MelvinW schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 19:27:
[...]
Welke generatie Apple Watch heb je? Transactieoverzicht op de Watch is alleen bij nieuwere modellen zichtbaar.
Overigens denk ik dat ik toch vaker met iPhone zal betalen dan met watch. Zeker bij de Appie, heb telefoon sowieso al nodig om bonuskaart vanaf te scannen. Kan me wel voorstellen dat op een cashless/pinonly festival de watch ideaal is, of in een bar/disco/concertzaal waar ze met pin werken.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
jup!amphora schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 00:36:
[...]
Kan me wel voorstellen dat op een cashless/pinonly festival de watch ideaal is,
neem sinds vorige zomer alleen nog maar miijn iPhone (tot afgelopen week Bunq) mee naar festivals, ideaal.
Eticket festival, consumptiebonnen afrekenen middels Apple Pay; alles via m'n iPhone
Ik vind het een zeer prettig idee niet meer mn volle portomonnee (met passen e.d.) mee te hoeven nemen naar een festival.
Al eerder aangegeven in dit topic; maar met Apple Pay erbij nu in Nederland wordt je iPhone weer een behoorlijk stuk krachtiger qua functies.
Ik krijg ook net een melding dat er post is. Nog nooit zo snel die PostNL app geopend. Maar jammer genoeg is het maar 1 envelop.Toppe schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:51:
Vanochtend een notificatie vanuit PostNL dat er post onderweg is, 3 de zelfde enveloppe dus het moest wel de ING zijn...
Om mijn ING te activeren heb je een pasnummer en vervaldatum nodig dus die had ik nu... ik thuis komen, als een gek het ritueel uitvoeren om als een malle mijn ING aan te maken:
[...]
Godverdomme
Nog een kleine kans dat het morgen nog komt.
Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/
Als 't goed is komt vandaag deel 2 van alle bank zakenMax2000 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 07:08:
[...]
Ik krijg ook net een melding dat er post is. Nog nooit zo snel die PostNL app geopend. Maar jammer genoeg is het maar 1 envelop.
Nog een kleine kans dat het morgen nog komt.
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Volgens mij ging het juist erom of de betaling bij de AH, nadat de kassa vastliep, teruggedraait zou worden.MrAcid schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:05:
[...]
Maar nu 2 dagen later, het geld is nog steeds afgeschreven van de rekening en is dus niet teruggedraait.
MrAcid schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 23:01:
@ppl @meesje, mijn initiële reactie over het feit dat een “reservering” niet terug te draaien is bij een ING betaalrekening was een reactie hierop: meesje in "Apple Pay in Nederland"
@ppl ik zie nu het woord “direct” in een reactie van mij (waar je hierboven aan refereert), en dat is inderdaad verwarrend. Ik bedoelde daarmee onomkeerbaar.
Toch nog even hier op reageren. Het door mij genoemde voorbeeld en die van een andere tweaker geeft toch aan dat (foutieve) 'reserveringen' wel teruggedraaid kunnen worden? Niet door de consument, dat is logisch, maar dat suggereer ik ook niet. Dat heb jij er van gemaakt.MrAcid schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:05:
[...]
Maar ja, nu maar weer verder in dit topic over Apple Pay, Bung, ING, Wallet, pasjesbeheer, etc.
[ Voor 17% gewijzigd door meesje op 14-06-2019 08:35 ]
Verwijderd
Daarover geeft Apple aan:Scidd0w schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 23:04:
[...]
Dan zal dat het zijn. Draai zelf watchOS 5.2.1 op iOS 12.3.1 met ING app 3.34.0.27377. Oftewel van alles de laatste versie.
[update]
Ik hoop trouwens dat Apple wel met een nieuwe oplossing komt die al je transacties netjes combineert en groepeert. Vind het nu alles behalve overzichtelijk. Maar goed je hebt je bank app natuurlijk ook gewoon...
“Bij sommige banken of kaartuitgevers ziet u alleen transacties die u met uw apparaat hebt gedaan. Of mogelijk ziet u alle transacties ziet die zijn gedaan met uw creditcard of betaalkaart, inclusief alle Apple Pay-apparaten en uw fysieke kaart.” https://support.apple.com/nl-nl/HT201239#history
Dus dat zal aan de bank liggen.
Maar meer in vergelijking: hoeveel werd NFC-betalen op Android gebruikt. Ik heb dat al nooit gezien. Maar ook nooit wat over gehoord. Is het mijn filterbubbel?
@pacificocean wat @Vinnienerd zegt: Mastercard = Maestro. En dus VISA = V-Pay.
[ Voor 8% gewijzigd door iAR op 14-06-2019 10:01 ]
Je weet dat Maestro een merk is van MasterCard? Zou misschien ook verklaren waarom de logo’s zo op elkaar lijkenpacificocean schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 00:00:
[...]
Maar wij tweakers wel![]()
Ik vraag mij af wat nu de rol van Maestro is geweest in het proces om Apple Pay beschikbaar te maken in Nederland.
https://newsroom.masterca...or-nederlandse-klanten-2/
Mijn vrouw heeft een Android en zij betaalt al heel lang en heel vaak met de NFC chip op haar mobiel. Maar heb vrijwel nooit vreemde reacties gezien achter de kassa. Dat was wel anders toen ik (via Bunq) via mijn Apple Watch ging betalen. Blijkbaar is betalen met een telefoon meer ingeburgerd dan betalen via je "horloge".iAmRenzo schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:33:
Maar meer in vergelijking: hoeveel werd NFC-betalen op Android gebruikt. Ik heb dat al nooit gezien. Maar ook nooit wat over gehoord. Is het mijn filterbubbel?
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Ik lees dat hier ook steeds maar dat verbaasd mij enorm eigenlijk. Ik doe het al een tijdje en heb nog nooit een “ooooh en aaah en kan dat etc” gehoord.iAmRenzo schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:33:
Ik blijf het fascinerend vinden: ik zie om me heen best veel mobiele transacties met een hoop ooooh en aaaah en kan dat etc. Zijn mensen nu toch om voor Apple Pay?
Nu ga ik er zelf meer op letten maar toch zie ik hier in de regio ook maar weinig mensen betalen via hun telefoon. Nu weet ik niet hoe soepel dat op Android werkt, maar als het net zoals Apple Pay functioneert, dan snap ik mensen niet. Ik vind het fantastisch!Donstil schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:26:
[...]
Ik lees dat hier ook steeds maar dat verbaasd mij enorm eigenlijk. Ik doe het al een tijdje en heb nog nooit een “ooooh en aaah en kan dat etc” gehoord.
Mijn boefje is liev!
Nou hier (in Brabant) kijken ze er niet van op hoor!!iAmRenzo schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:33:
Ik blijf het fascinerend vinden: ik zie om me heen best veel mobiele transacties met een hoop ooooh en aaaah en kan dat etc. Zijn mensen nu toch om voor Apple Pay? Hoewel ik moet zeggen dat het instellen toch nog best een hoop werk is voor een leek.
@pacificocean wat @Vinnienerd zegt: Mastercard = Maestro. En dus VISA = V-Pay.
Bing
Zelf merk ik het voornamelijk op via m'n Watch, ik heb een flipcase met daarin mijn pasjes dus mensen kunnen het ervaren dat je gewoon met een pas betaald ipv Apple Pay.Donstil schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:26:
[...]
Ik lees dat hier ook steeds maar dat verbaasd mij enorm eigenlijk. Ik doe het al een tijdje en heb nog nooit een “ooooh en aaah en kan dat etc” gehoord.
Maar ja, ik denk dat de meeste mensen uiteindelijk zullen omschakelen. Is het niet 'omdat 't kan' dan kan je het natuurlijk ook als reserve instellen.
Mooie bijkomstigheid is dat iedereen weet dat veiligheid en privacy voorop staat in Cupertino en dus is het natuurlijk een makkelijke aanname dat Apple Pay gewoon veilig is, wat het natuurlijk ook is... Maar ik ben geen fanboy hoor
Ik woon in een stad in de randstad dus misschien dat dit nog wat uitmaakt maar ik zie het wel gebeuren om mij heen hoor. Ook mensen met NFC en Android enz.JB schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:30:
[...]
Nu ga ik er zelf meer op letten maar toch zie ik hier in de regio ook maar weinig mensen betalen via hun telefoon. Nu weet ik niet hoe soepel dat op Android werkt, maar als het net zoals Apple Pay functioneert, dan snap ik mensen niet. Ik vind het fantastisch!
Nou dat zeker. Authenticatie via een vier cijferige pin is minder veilig dan via TouchID of FaceID.Toppe schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:34:
Mooie bijkomstigheid is dat iedereen weet dat veiligheid en privacy voorop staat in Cupertino en dus is het natuurlijk een makkelijke aanname dat Apple Pay gewoon veilig is, wat het natuurlijk ook is... Maar ik ben geen fanboy hoor
Misschien komt het ook doordat er nu breder aandacht is (spotje, website, nieuws). Ik betaal ook al langer via Apple Pay (Bunq) maar hoorde toen ook nooit iets.Donstil schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:26:
Maar goed, betalen met NFC is ooit ook introduceert met mediaaandacht.
Ja mbt Apple Pay nu aandacht maar het Android "kamp" hoor ik nooit over NFC. Ik weet niet hoe naadloos dit werkt maar het lijkt weinig gebruikt.iAmRenzo schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:47:
[...]
Misschien komt het ook doordat er nu breder aandacht is (spotje, website, nieuws). Ik betaal ook al langer via Apple Pay (Bunq) maar hoorde toen ook nooit iets.
Maar goed, betalen met NFC is ooit ook introduceert met mediaaandacht.
Mijn boefje is liev!
Edit: Zie hier https://techcrunch.com/20...e-than-google-play-in-q3/ Bijna dubbele omzet in 2018.
[ Voor 43% gewijzigd door amphora op 14-06-2019 11:10 ]
Enige wat ik uit het Android kamp hoor is de standaard zinnen: Apple is duur, hadden wij allang en belachelijk enzoJB schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:48:
[...]
Ja mbt Apple Pay nu aandacht maar het Android "kamp" hoor ik nooit over NFC. Ik weet niet hoe naadloos dit werkt maar het lijkt weinig gebruikt.
Op mijn afdeling werken zo'n 350-400 man. Wat ik voornamelijk op de werkvloer hoor:
- nee hoor, contactloos via bankpas werkt meer dan prima voor mij
- Apple Pay? gaat Apple zeker nog meer aan mij verdienen?
- heb er van gehoord/gelezen, maar 't boeit me niet zo.
In mijn vriendenkring hebben er 3 Apple Pay icm hun ING rek geactiveerd. Overige vrienden lopen er ook niet echt warm van (incl een paar IT- mensen)
Hoe zit het bij jullie in je prive- en werkomgeving wat betreft Apple Pay?
Maar alleen als je fallback een 6-cijferige code is en niet een 4 cijferige. Dan is de veiligheid immers precies hetzelfdeDonstil schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:40:
[...]
Nou dat zeker. Authenticatie via een vier cijferige pin is minder veilig dan via TouchID of FaceID.
PSN: Sluuz
Heb één vriend die het daadwerkelijk gebruikt en die is enthousiast. Een ander zegt geïnteresseerd te zijn maar (nog) niet geactiveerd. Verder nog weinig mensen gesproken hierover. Maar in mijn 'marktonderzoek' is 100% geïnteresseerd dusGeert1976 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:11:
Ja, zie mijn link die verwijst naar mastercard.com. Ik was gisteren te lui om Maestro/Mastercard te typen. De vraag blijft echter hetzelfde.Vinnienerd schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:39:
[...]
Je weet dat Maestro een merk is van MasterCard? Zou misschien ook verklaren waarom de logo’s zo op elkaar lijken
Dat laatste argument begrijp is misschien, die andere 2 zijn natuurlijk makkelijk te weerleggen:Geert1976 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:11:
afgelopen 2 dagen eens in mijn vriendenkring en op de werkvloer geinformeerd naar mensen die een ING bankrekening hebben en al Apple Pay hebben geactiveerd.
Op mijn afdeling werken zo'n 350-400 man. Wat ik voornamelijk op de werkvloer hoor:
In mijn vriendenkring hebben er 3 Apple Pay icm hun ING rek geactiveerd. Overige vrienden lopen er ook niet echt warm van (incl een paar IT- mensen)
Eerste punt:
- Nooit meer je pincode hoeven in te voeren bij de pinautomaat
- Werkt ook voor betalingen boven de €25
Tweede punt moet je gewoon keihard onderuit schoppen: Betaal jij voor een transactie geld aan Apple dan? Nee dan mond houden
De mensen die ik met de juiste combinatie ken hebben het geactiveerd en zelfs een aantal zijn van plan om specifiek hiervoor een rekening bij ING te openen.
Daar over gesproken, hoeveel mensen die nu een rekening openen bij ING voor Apple Pay gaan straks hun rekening weer sluiten als het bij meer banken beschikbaar is? Even een gok maar stel dat ING 5000 extra klanten kan verwelkomen vanwege Apple Pay a €1,55 per maand dan betekend dit dat ze op een vol jaar €93000 extra verdienen... Wat zou de investering voor Apple Pay zijn? Ik denk vrijwel niets, tenslotte blijft het gewoon een contactloze betaling...
(Met 8 miljoen particulieren klanten is die 5000 echt wel realistisch)
hahaToppe schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:21:
[...]
Dat laatste argument begrijp is misschien, die andere 2 zijn natuurlijk makkelijk te weerleggen:
Eerste punt:
- Nooit meer je pincode hoeven in te voeren bij de pinautomaat
- Werkt ook voor betalingen boven de €25
Tweede punt moet je gewoon keihard onderuit schoppen: Betaal jij voor een transactie geld aan Apple dan? Nee dan mond houden![]()
Ik voelde me afgelopen 2 dagen een soort van Jehova Getuige met het overtuigen van de handigheid van Apple Pay.
Ben er nu mee gestopt, vind 't wel welletjes
Vanmorgen voor het eerst gedaan bij de supermarkt op de hoek. Ik moetst even een paar croissants halenamphora schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:36:
Vraag me af hoelang het duurt voordat ik er zoveel vertrouwen in heb dat ik mijn fysieke pas thuis durf te laten. Afgelopen maanden slechts één keer meegemaakt dat een pinautomaat nog niet geschikt was voor contactloos (terras van een cafe). Cash heb ik vrijwel nooit meer op zak dus dat zou heel gênant geweest zijn als ik alleen iPhone bij me zou hebben gehad.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Beetje gelijk, vrienden hebben het wel geactiveerd (of hadden het al met Bubq) maar die hebben dezelfde interesse natuurlijk.Geert1976 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:11:
afgelopen 2 dagen eens in mijn vriendenkring en op de werkvloer geinformeerd naar mensen die een ING bankrekening hebben en al Apple Pay hebben geactiveerd.
Wat directe Collega’s met Apple gesproken. Geen 1 had de moeite al genomen maar ze waren het wel van plan dit weekend.
Ik volg verder geen mainstream media en kijk ook geen Nederlandse tv dus weet niet echt of er groot mee gepromoot wordt ofz. Dat ze het wisten vond ik al heel wat.
Ik mag toch hopen dat iedereen dit wel doet.Sluuz schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:11:
Maar alleen als je fallback een 6-cijferige code is en niet een 4 cijferige. Dan is de veiligheid immers precies hetzelfde
IOS devices komen al een tijdje default met 6 namelijk.
Dat werkt wel goed hoor. Met de app van je bank.JB schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:48:
[...]
Ja mbt Apple Pay nu aandacht maar het Android "kamp" hoor ik nooit over NFC. Ik weet niet hoe naadloos dit werkt maar het lijkt weinig gebruikt.
En de Bunq Maestro kan ook in GooglePay wat gelijk werkt (in praktijk) aan Apple Pay.
Ik had even een Pixel3XL en merkte geen verschil in snelheid tussen Apple en Google pay.
Bij bepaalde winkels moet de fysieke pas gebruikt worden en bij andere weer niet.
Ik kreeg hem 1 a 2 dagen later per post. Zou nog even rustig afwachtenGioStyle schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:20:
Afgelopen dinsdag nieuwe rekening geopend bij ING. Gisteren pas ontvangen, zojuist pincode ontvangen en gebruikersnaam. Moet ik serieus morgen naar de bank toe om een wachtwoord op te halen?
Die krijg je gewoon per post toegestuurd waarbij om wille van veiligheidsredenen er steeds een paar dagen tussen zit.GioStyle schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:20:
Afgelopen dinsdag nieuwe rekening geopend bij ING. Gisteren pas ontvangen, zojuist pincode ontvangen en gebruikersnaam. Moet ik serieus morgen naar de bank toe om een wachtwoord op te halen?
Je moet wachtwoord vergeten doen, dan schijn je direct een nieuwe te krijgenGioStyle schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:20:
Tip kwam van iemand in dit topic. Kan het zo snel niet terug vinden
[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 14-06-2019 12:28 ]
Maar in de eerste brief staat dat je via ing.nl/inlogcodes zelf een wachtwoord kan instellen...
Dat kan ook heel goed. Android voegt het softwarematig toe en telefoonmakers kunnen er dan iets mee. Dat is natuurlijk veel kleiner dan de markteting machine van Apple. Voor nu hier in Nederland is het ineens: elke iPhone sinds 2014 heeft het aan boord.amphora schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:05:
Komt denk ik omdat de marketing machine van Apple er wel voor zorgt dat het voldoende aandacht krijgt. En ING stookte lekker mee afgelopen weken. Zie Google daar weinig aandacht aan geven namelijk. En mogelijk ook vanwege fragmentatie van Android? Geen idee of het alleen werkt met de laatste versies van Android. Of dat het per bank verschilt en dat Google alle marketing aan de banken overlaat bijvoorbeeld. Veel Android gebruikers zijn het zich niet eens bewust dat het kan waarschijnlijk, de Android gebruikers die ik ken die gebruiken Android omdat ze een goedkope smartphone willen waar ze de standaard apps mee kunnen gebruiken en meer niet. Ik denk dat Apple gebruikers gemiddeld meer uit hun telefoon willen halen. App Store heeft ook meer omzet dan Google Play Store terwijl er veel meer Android gebruikers zijn wereldwijd las ik ooit, zegt ook iets over manier van gebruik.
Edit: Zie hier https://techcrunch.com/20...e-than-google-play-in-q3/ Bijna dubbele omzet in 2018.
Ik heb gister met de passen apps al mijn kaarten in Wallet gezet. Beetje jammer dat Ikea niet mee werkt, maar goed.
Ik wil nu eigenlijk ook dat mijn ID, rijbewijs en OV-chipkaart (businesskaart) op mijn mobiel komt. Wallet-less voelt zo vrij!
[ Voor 8% gewijzigd door iAR op 14-06-2019 12:34 ]
Wachten tot de overheid met een app komt om je ID bewijs te digitaliseren. Dan heb je hem echt altijd bij je:)iAmRenzo schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:31:
[...]
Dat kan ook heel goed. Android voegt het softwarematig toe en telefoonmakers kunnen er dan iets mee. Dat is natuurlijk veel kleiner dan de markteting machine van Apple. Voor nu hier in Nederland is het ineens: elke iPhone sinds 2014 heeft het aan boord.
Ik heb gister met de passen apps al mijn kaarten in Wallet gezet. Beetje jammer dat Ikea niet mee werkt, maar goed.
Ik wil nu eigenlijk ook dat mijn ID, rijbewijs en OV-chipkaart (businesskaart) op mijn mobiel komt. Wallet-less voelt zo vrij!
Volgens mij is de Politie al aan het experimenteren met een app waarmee ze jouw ID gegevens kunnen achterhalen. Je hoef alleen je naam/gebdatum te geven en ze krijgen digitaal al jouw bekende gegevens in beeld. Als jij een verkeerde naam door geeft zien ze gelijk dat de foto niet klopt. Wel goede manier om je tweeling broer/zus te naaien maar het is dan ook een experimentToppe schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:05:
[...]
Wachten tot de overheid met een app komt om je ID bewijs te digitaliseren. Dan heb je hem echt altijd bij je:)
Edit: sinds 2015 al blijkbaar: https://www.nrc.nl/nieuws...troles-en-boetes-a1411897
Ik heb bijvoorbeeld nu mijn rijbewijs nummer in m'n wallet opgeslagen. Hopende dat mocht ik staande gehouden worden bij een controle (en m'n portemonnee vergeten zijn) ik een boete kan ontlopen. Heb ook een kopie paspoort als foto op m'n telefoon (maar twijfel of dat wel een goed idee is)
[ Voor 27% gewijzigd door amphora op 14-06-2019 13:39 ]
Ah top, zeg eens dat ze opschieten daar met Apple Payjhijman schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:47:
[...]
was een mooie vergelijking (ik werk bij de rabo) ING loopt voor maar soms ook weer mijlenver achter
Ik ben vorig jaar overgestapt naar Rabo, maar als ik kijk naar de *doe eens apple pay anders ga ik weg* reacties op de Social media kanalen van de Rabobank. Wens ik die mensen succes om alles om te zetten naar je ING rekening.
Dit gaat toch over een app voor agenten. Daarmee kunnen ze ondersteund worden bij identiteitscontroles.amphora schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:32:
[...]
Edit: sinds 2015 al blijkbaar: https://www.nrc.nl/nieuws...troles-en-boetes-a1411897
"De politie heeft een app ontwikkeld waarmee agenten op hun telefoon de identiteit van mensen en paspoorten en rijbewijzen kunnen worden gescand. Ook kunnen er digitale boetes mee worden uitgeschreven en verwerkt."
Excuus niet ver genoeg gelezen

[ Voor 3% gewijzigd door Woopdedooo op 14-06-2019 13:49 ]
... na de zomer
Ja, waardoor jij dus geen ID bewijs bij je hoeft te hebben, in theorie. Dat bedoelde ik.Uffje schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:44:
[...]
Dit gaat toch over een app voor agenten. Daarmee kunnen ze ondersteund worden bij identiteitscontroles.
"De politie heeft een app ontwikkeld waarmee agenten op hun telefoon de identiteit van mensen en paspoorten en rijbewijzen kunnen worden gescand. Ook kunnen er digitale boetes mee worden uitgeschreven en verwerkt."
Dat zou ook een eerste stap kunnen zijn naar een geldige ID app/wallet (alleen binnen Nederland dan) aangezien de politie eenvoudig de geldigheid kan verifiëren met hun eigen app.
[ Voor 14% gewijzigd door amphora op 14-06-2019 13:48 ]
Als je kijkt naar welke bank op dit moment voorop loopt qua technologie dan is het zeker de ING en als je kijkt naar de bank die de boot aan het missen is dan is het de Rabobank als je het mij vraagt. Zeker de app loopt heel erg achter.Noctonix schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:37:
[...]
Ah top, zeg eens dat ze opschieten daar met Apple Pay
Ik ben vorig jaar overgestapt naar Rabo, maar als ik kijk naar de *doe eens apple pay anders ga ik weg* reacties op de Social media kanalen van de Rabobank. Wens ik die mensen succes om alles om te zetten naar je ING rekening.
In 2018 heeft Rabobank 3 miljard euro nettowinst behaald. Een €250.000 voor een fatsoenlijke app had er echt wel afgekund, dat is 0,1% van hun winst!
Mobiel bankieren wordt de toekomst, mensen willen bank zaken doen waar en wanneer het hun uitkomt en dus niet afhankelijk willen zijn van een vaste PC/Laptop
@jhijman jij kan er niets aan doen hé
In theorie wel, alleen moet je nog steeds verplicht een ID bewijs op zak hebben. De NFC chip op iOS gaat verder open waardoor straks 95% (inclusief Android) van de bevolking dus de technische mogelijkheid om zich te identificeren aan de hand van hun smartphone.amphora schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:45:
[...]
Ja, waardoor jij dus geen ID bewijs bij je hoeft te hebben, in theorie. Dat bedoelde ik.
Het voelt voor mij veiliger om een digitale ID kaart te hebben achter touchID/faceID dan een fysiek kaartje die je eenvoudig kwijt raakt.
Uiteraard moet je je pas nog steeds mee nemen als je buiten NL gaat natuurlijk
[ Voor 25% gewijzigd door Toppe op 14-06-2019 13:51 ]
Noctonix schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:37:
[...]
Stuur ze de link door van dit topic zou ik zeggenjhijman schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:48:
Geloof mij, we hebben yammer intern en we hebben er een apart topic over. Maar ze denken niet dat de mensen erop zitten te wachten. Dat hebben we direct ontkracht uiteraard. Voor de rest is de Rabobank nog in gesprek. Dus helaas ik zou het eigenhandig willen versnellen maar dat gaat helaas niet
[...]
Toppe schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:48:
[...]
Als je kijkt naar welke bank op dit moment voorop loopt qua technologie dan is het zeker de ING en als je kijkt naar de bank die de boot aan het missen is dan is het de Rabobank als je het mij vraagt. Zeker de app loopt heel erg achter.
In 2018 heeft Rabobank 3 miljard euro nettowinst behaald. Een €250.000 voor een fatsoenlijke app had er echt wel afgekund, dat is 0,1% van hun winst!
Mobiel bankieren wordt de toekomst, mensen willen bank zaken doen waar en wanneer het hun uitkomt en dus niet afhankelijk willen zijn van een vaste PC/Laptop
@jhijman jij kan er niets aan doen hé
[...]
In theorie wel, alleen moet je nog steeds verplicht een ID bewijs op zak hebben. De NFC chip op iOS gaat verder open waardoor straks 95% (inclusief Android) van de bevolking dus de technische mogelijkheid om zich te identificeren aan de hand van hun smartphone.
Het voelt voor mij veiliger om een digitale ID kaart te hebben achter touchID/faceID dan een fysiek kaartje die je eenvoudig kwijt raakt.
Uiteraard moet je je pas nog steeds mee nemen als je buiten NL gaat natuurlijk
Ik heb altijd nog een pasjeshouder bij met rijbewijs en ID. Dus een extra pasje kan er ook nog wel bij dan.amphora schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:36:
Vraag me af hoelang het duurt voordat ik er zoveel vertrouwen in heb dat ik mijn fysieke pas thuis durf te laten. Afgelopen maanden één keer meegemaakt dat een pinautomaat nog niet geschikt was voor contactloos (terras van een cafe). Cash heb ik vrijwel nooit meer op zak dus dat zou heel gênant geweest zijn als ik alleen iPhone bij me zou hebben gehad.
Het is vooral makkelijk met de Watch. En dan heb ik altijd nog een backup bij.
Yammer is een microsoft platform voor bedrijven, dat zijn geen openbare links.Toppe schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:51:
[...]
Stuur ze de link door van dit topic zou ik zeggen
Ik ben jaren geleden overgestapt. Ga er een uurtje voor zitten en klaar. Kind kan de was doen. Af en toe even transacties van de overstapservice checken... ik had het veel eerder moeten doen toen Rabo nog zo prehistorisch aan het kloten was).Noctonix schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:37:
Gelukkig kun je bij Rabo wel met Garmin Pay terecht... *the endless sound of crickets*
@Toppe Mobiel bankieren wordt niet de toekomst, het ís al de toekomst.
Ik schaf binnenkort zo'n aluminium hoesje aan voor 6 passen (liefst had ik er 3), kun je altijd je ID, één bankpas en OV-chip kaart bij je hebben.Max2000 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:54:
Ik heb altijd nog een pasjeshouder bij met rijbewijs en ID. Dus een extra pasje kan er ook nog wel bij dan.
Het is vooral makkelijk met de Watch. En dan heb ik altijd nog een backup bij.
[ Voor 21% gewijzigd door iAR op 14-06-2019 13:58 ]
Dat is wel Yammer inderdaad. Verder komt de winst bij de Rabobank voornamelijk ook uit heel andere hoeken. Volgens mij gaat de bank zelf niet zo lekker als ik alle reorganisaties hoor.Donstil schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:55:
[...]
Yammer is een microsoft platform voor bedrijven, dat zijn geen openbare links.
Mijn boefje is liev!
?????????????Donstil schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:55:
[...]
Je kan gewooon openbare links op yammer posten hoor... Dat is wat Toppe bedoelde.
Hoe bedoel je dit? Alles wat ik post is natuurlijk gebaseerd op aannames maar het lijkt me dat 250K voor een fatsoenlijke app wel te doen is voor een bank, zeker omdat de groep gebruikers alleen maar gaat groeien en de focus van desktop naar mobile aan het verschuiven is. Afgelopen jaar heb ik slechts 2x ingelogd via de web-app, 1x voor het uitprinten van een afschrift mét adres en de andere keer voor het aanvragen van een CC... Hoe ik het zo exact weet? Ik zoek me steeds de ongein naar die scannerjhijman schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:52:
Was het maar waar, Je moet bij mij zijn op het gebied van Backup en Restore daar kan ik je allles over vertellen.
[...]
Stuur hun de link van dit topicDonstil schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:55:
[...]
[ Voor 65% gewijzigd door Toppe op 14-06-2019 14:04 ]
Lees Rabobank vindt Apple Pay te duur.jhijman schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:48:
Geloof mij, we hebben yammer intern en we hebben er een apart topic over. Maar ze denken niet dat de mensen erop zitten te wachten. Dat hebben we direct ontkracht uiteraard. Voor de rest is de Rabobank nog in gesprek. Dus helaas ik zou het eigenhandig willen versnellen maar dat gaat helaas niet
[...]
Zie ook
https://www.iculture.nl/n...pple-pay-duur-veeleisend/
[ Voor 18% gewijzigd door pacificocean op 14-06-2019 14:16 ]
Het feit dat ze wel in gesprek zijn zegt natuurlijk genoeg, als ze het écht niet willen (of te duur vinden) dan blijven ze niet praten... Tenzei de hoge heren de lunch/diner kunnen declareren
Te duur... kan ook
[ Voor 14% gewijzigd door Toppe op 14-06-2019 14:06 ]
Verwijderd
VirinR schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:01:
Iemand al een idee of retourpinnen werkt met Apple Pay?
Bij bepaalde winkels moet de fysieke pas gebruikt worden en bij andere weer niet.
https://support.apple.com/nl-nl/HT201469Als de kassamedewerker uw kaartgegevens nodig heeft om de retour te verwerken, voert u dezelfde stappen uit als voor de betaling:
Selecteer de kaart waarop u de terugbetaling wilt ontvangen op het apparaat waarmee u de oorspronkelijke betaling hebt gedaan. Vergeet niet dat u de kaart moet gebruiken die bij Apple Pay is geregistreerd en niet de fysieke kaart.
Als u een iPhone gebruikt, houdt u het apparaat dicht bij de lezer en autoriseert u de retour met Face ID, Touch ID of uw toegangscode. Als u een Apple Watch gebruikt, dubbelklikt u op de zijknop en houdt u het display van de Apple Watch op enkele centimeters van de kaartlezer.
Afhankelijk van het winkelbeleid voor retouren en terugbetalingen, kan het meerdere dagen duren voordat de terugbetaling op de afschriften van de kaart wordt weergegeven. De betalingen met Apple Pay verschijnen ook op de afschriften van uw kaart.
Artikelen die u met een Suica-kaart via Apple Pay hebt gekocht, kunt u gewoon retourneren bij de kassa waar u de aankoop hebt gedaan. Zorg ervoor dat u het artikel retourneert alvorens Suica met Apple Pay te gebruiken voor een andere aankoop.
Wat kunnen de apps van ABN en ING wel wat de Rabobank niet kan dan? Ik denk zelfs de de app van de Rabo de meeste functionaliteiten heeft. Zelf klant worden kan via de iPhone. Bij ING moet je langs komen.Toppe schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:48:
[...]
Als je kijkt naar welke bank op dit moment voorop loopt qua technologie dan is het zeker de ING en als je kijkt naar de bank die de boot aan het missen is dan is het de Rabobank als je het mij vraagt. Zeker de app loopt heel erg achter.
I
Hier een analyse: http://networkcultures.or...king-apps-analyzed-dutch/
Aah ik had hem andersom begrepen.Tylen schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:00:
Je kan gewooon openbare links op yammer posten hoor... Dat is wat Toppe bedoelde.
Ik doel specifiek op de GUI, die is echt niet meer van deze tijd. Een oud font, bij de helft van de items kan je niet scrollen etc...La1974 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:16:
[...]
Wat kunnen de apps van ABN en ING wel wat de Rabobank niet kan dan? Ik denk zelfs de de app van de Rabo de meeste functionaliteiten heeft. Zelf klant worden kan via de iPhone. Bij ING moet je langs komen.
Hier een analyse: http://networkcultures.or...king-apps-analyzed-dutch/
Jij zit met je gedachten gewoon bij de winkel om te betalen
[ Voor 16% gewijzigd door Toppe op 14-06-2019 14:18 ]
Weer een voordeel van Apple Pay (voor de mensen die er nog aan twijfelde)
Weet iemand of er al een update is voor contactloos geld opnemen? En natuurlijk in combinatie met Apple Pay?
Volgens mij is het rond ING heel stil na deze tweet:
https://twitter.com/ingnl/status/1047076934881021954?lang=eu
Mensen zullen denken Apple Pay en geld opnemen? Ja!
In America kan dit al
[ Voor 45% gewijzigd door NeXTcube op 14-06-2019 15:20 ]
Denk dat je al een tijdje niet hebt ingelogd bij de Rabobank. De fonts zijn praktisch hetzelfde bij alle banken. Alleen de kleuren zijn anders. Dat scrollen herken ik niet.Toppe schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:18:
[...]
Ik doel specifiek op de GUI, die is echt niet meer van deze tijd. Een oud font, bij de helft van de items kan je niet scrollen etc...
Heb de app net nog gebruikt maar ik kan ondertussen wel een heel lijstje met items opsommen die bij mij niet lekker werken, heb hier over al eens contact gehad met ze via social media* maar die geven aan dat je de app opnieuw moet installeren en verder ook niets te kunnen betekenen.La1974 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:07:
[...]
Denk dat je al een tijdje niet hebt ingelogd bij de Rabobank. De fonts zijn praktisch hetzelfde bij alle banken. Alleen de kleuren zijn anders. Dat scrollen herken ik niet.
Ook het doorzetten van mijn problemen wordt niet gezien als optie.
Je kan wel je Bunq account koppelen aan je Rabobank app, het idee er achter snap ik niet helemaal maar heb het toch meer geactiveerd
* Inclusief screenshots etc
[ Voor 12% gewijzigd door Toppe op 14-06-2019 15:13 ]
Elke bank heeft wel iets. Hier was de Rabobank moeilijk aan het doen mbt verhuizen. Moest ik anno 2010 voor langs komen om dit door te geven op onmogelijke tijden zonder verlof op te nemen. Heb hele zaakje toen lekker verhuist naar een andere bankToppe schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:11:
[...]
Heb de app net nog gebruikt maar ik kan ondertussen wel een heel lijstje met items opsommen die bij mij niet lekker werken, heb hier over al eens contact gehad met ze via social media* maar die geven aan dat je de app opnieuw moet installeren en verder ook niets te kunnen betekenen.
Ook het doorzetten van mijn problemen wordt niet gezien als optie.
Je kan wel je Bunq account koppelen aan je Rabobank app, het idee er achter snap ik niet helemaal maar heb het toch meer geactiveerd![]()
* Inclusief screenshots etc
Mijn boefje is liev!
NeXTcube schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:04:
Zo mooi dat dit niet meer kan gebeuren!!!
Weer een voordeel van Apple Pay (voor de mensen die er nog aan twijfelde)
[YouTube: Contactloos zakkenrollen tot duizenden euro's (Consumentenbond)]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hé, toevallig
Krijg net ook een mailtje..

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Voor de nerds die het geinig vinden zo'n stikker te hebben maar eigenlijk helemaal geen pin automaat hebben (ja, ik heb ze ook besteldDonstil schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:37:
Wat is dat met die stickers? Ik heb dat even gemist denk ik.
Praat voor jezelfamphora schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:39:
[...]
Voor de nerds die het geinig vinden zo'n stikker te hebben maar eigenlijk helemaal geen pin automaat hebben (ja, ik heb ze ook besteld)
Moet wel bekennen dat wij het Apple Pay logo op een van onze webshops hebben maar die het nog niet ondersteund
Leg ik de schuld even bij Mollie voor neer
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Bent u in de afgelopen 14 dagen klant bij ons geworden?
U heeft dan de mogelijkheid om uw wachtwoord zelf in te stellen via ing.nl/inlogcodes. Dit kan alleen binnen 14 dagen nadat u klant bij ons bent geworden.
Dus ik naar die site, alles invullen:
Het is voor u niet mogelijk om uw wachtwoord online opnieuw aan te vragen.
Dit heeft bij mij ook nooit gewerkt. Ik kreeg een wachtwoord van ING per brief.Toppe schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:49:
Ik wordt nu toch al wel een beetje moedeloos van de ING hoor... krijg ik net de brief binnen om een mijn ING account aan te maken en in die brief staat letterlijk:
U heeft dan de mogelijkheid om uw wachtwoord zelf in te stellen via ing.nl/inlogcodes. Dit kan alleen binnen 14 dagen nadat u klant bij ons bent geworden.
Sjah dat noemen ze dan een levensmoment ofzo. Goede kans om je meer producten te slijten. Ik heb het met het openen van een gezamenlijke spaarrekening. Dit moet opeens ook op kantoor, itt het openen van (gezamenlijke)betaalrekeningen of persoonlijke spaarrekeningen. Paspoort laten zien, handtekening zetten en 10 minuten luisteren naar een praatje over verzekeringen en hypotheekadvies...JB schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:15:
[...]
Elke bank heeft wel iets. Hier was de Rabobank moeilijk aan het doen mbt verhuizen. Moest ik anno 2010 voor langs komen om dit door te geven op onmogelijke tijden zonder verlof op te nemen. Heb hele zaakje toen lekker verhuist naar een andere bank
Ontopic: Het liefst zou ik zien dat de NFC chip opengesteld wordt voor de Rabo Wallet app. Scheelt me weer een tussenstap.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Hoe zijn jullie klant geworden? Dit komt vaak omdat de TAN-functie nog niet werkt of geblokkeerd is. Normaal gesproken zou dit bij het klant worden op een ING Kantoor geactiveerd moeten worden, en anders is daar een activeringscode voor nodig (die dan afgehaald dient te worden).Toppe schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:49:
Ik wordt nu toch al wel een beetje moedeloos van de ING hoor... krijg ik net de brief binnen om een mijn ING account aan te maken en in die brief staat letterlijk:
Ach nee.Toppe schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:49:
Dus dat wordt hem niet meer voor het weekend deze week bij mij.
Dit topic is gesloten.