|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
- nero355
- Registratie: Februari 2002
- Laatst online: 28-02 22:21
ph34r my [WCG] Cows :P
- Netwerk switches
- Unifi
- Amplifi
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti UniFi AC In-Wall
- Ubiquiti UniFi AC In-Wall Pro
- Ubiquiti EdgePoint Router
- Ubiquiti EdgeRouter Infinity
- Amplifi High Density WiFi Router
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti
- Amplifi High Density WiFi System (2 mesh points)
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
:strip_exif()/u/49248/DPCkoeienUD.gif?f=community)
Meer zelfs.. want je rekent de SFP's er niet bij. In dat soort situaties zou ik ook eerder voor 2x 60 watt gaan.nero355 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:11:
[...]
Helaas is het prijsverschil voor die twee poortjes en extra vermogen maar liefst € 89 of zo en de US8-60 is al duur genoeg...
Ik draai op het ogenblik op UCK.mtk7623.v0.13.10.e171d89.190327.1752
en zie dat er een nieuwe update is. Maar na het updaten blijft ie op de oude versie hangen...
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Wat voor soort SFP-module heb je daar voor gebruikt? Ik heb in m'n nieuwe woning nu een FTU gekregen waar ik met een koppelbusje weer een glasvezel uit kan krijgen. Ik heb van de monteur de kabel al gekregen (groen naar blauw?) en zie voor me dat die SFP in de 24-port SFP zal gaan tot er een USG Pro (of UDM ProThinkPadd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 09:50:
[...]
Ik heb bij mijn glasaansluiting destijds ook een EB V10 gekregen om aan te sluiten op de NTU, maar niet in gebruik genomen. Heb de glasvezel vanaf de FTU in een SFP-module gestopt en die SFP-module weer in de Edgerouter X gedaan. Op die manier bespaar ik stroomverbruik van de NTU en de Experiabox
Stuur even een DM naar mij ter herinnering, dan zoek ik de gegevens van de bestelling even bij elkaar en zal ik het in dit topic vermelden. Ben nu niet thuis.Cartman! schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:08:
[...]
Wat voor soort SFP-module heb je daar voor gebruikt? Ik heb in m'n nieuwe woning nu een FTU gekregen waar ik met een koppelbusje weer een glasvezel uit kan krijgen. Ik heb van de monteur de kabel al gekregen (groen naar blauw?) en zie voor me dat die SFP in de 24-port SFP zal gaan tot er een USG Pro (of UDM Pro) komt, kan dat werken?
Heb de spullen besteld bij fs.com, dat weet ik nog wel.
[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 13-06-2019 22:53 ]
De door T-mobile geleverde optic zegt Tx13,Rx14/15,20km.Cartman! schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:08:
[...]
Wat voor soort SFP-module heb je daar voor gebruikt?
Dat is vervelend, want er zijn 1310/1490 optics en 1310/1550 optics. Deze suggereert beide te willen ontvangen, wat technisch niet onmogelijk is, maar ik weet niet hoe tolerant fibrestore optics zijn. Ze zijn €8 het stuk, bijna drie biertjes in mijn kroeg.
Pas op met het stekkertje, het groene stekkertje mag alleen in een groen chassisdeel en kan stuk gaan van een blauw chassisdeel of een optic.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Dit heb ik aan de muur hangen:burne schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 23:20:
[...]
De door T-mobile geleverde optic zegt Tx13,Rx14/15,20km.
Dat is vervelend, want er zijn 1310/1490 optics en 1310/1550 optics. Deze suggereert beide te willen ontvangen, wat technisch niet onmogelijk is, maar ik weet niet hoe tolerant fibrestore optics zijn. Ze zijn €8 het stuk, bijna drie biertjes in mijn kroeg.
Pas op met het stekkertje, het groene stekkertje mag alleen in een groen chassisdeel en kan stuk gaan van een blauw chassisdeel of een optic.

en deze zou ik nodig hebben volgens de monteur:

Hij had er zelf maar 1 en die had ie nodig voor z'n werk, anders had ik die wel mogen hebben. Dit zou t iig moeten zijn: https://www.glasvezelshop...simpl-polymeer-groen.html
Deze kabel heb ik wel van hem gekregen:

Het koppelbusje moet dus direct in de FTU, dan kan daar aan de kabel met de groene stekker in het koppelbusje en dan heb ik een blauwe stekker "over" om via een SFP (en n pigtail?) in de Ubiquiti te gooien.
Zoals @burne al aangaf is het belangrijk om op de golflengte van het licht te letten. Wat je nodig hebt is 1310nm-TX/1550nm-RX. En inderdaad voorzichtig zijn met aansluiten op de FTU. Je wilt niet dat je de boel kapot maakt, glasvezel lassen is moeilijk en zal dan dure reparatie zijnCartman! schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:08:
[...]
Wat voor soort SFP-module heb je daar voor gebruikt?
[...]
Ik heb destijds de volgende producten besteld
https://www.fs.com/de-en/products/29894.html Gbit SFP
https://www.fs.com/de-en/products/29977.html 100Mbit SFP
https://www.fs.com/de-en/products/48488.html SC-SC koppelstukje
https://www.fs.com/de-en/products/40469.html LC-SC patchkabel (2m)
https://www.fs.com/de-en/products/40468.html LC-SC patchkabel (3m)
E.e.a. dubbel omdat ik niet zeker wist wat ik nodig zou hebben.

Ik weet even niet meer of bij mij de connector in de FTU nou groen (APC) of blauw (UPC) was, ik meen blauw. Dat is wel van belang, want een blauwe kabel gaat op een groene aansluiting niet/niet goed werken (en kan de vezel ook beschadigen?). Bij groen is de fiber namelijk afgeschuind, bij blauw niet. Ze zitten dan niet goed tegenover elkaar heb ik begrepen.
De patchkabel die je hebt gekregen lijkt mij de juiste. Die gaat van LC-UPC (blauw, die kant stop je in de SFP) naar SC-APC (groen, knoop je aan je FTU).
Jij hoeft alleen een koppelstukje en een SFP-module te bestellen. Bij mij is de aansluiting op 100Mbit gepatched, je kunt aan de lampjes op de NTU zien of hij op 100Mbit of 1Gbit draait en aan de hand daarvan bepalen welke van de twee SFP's je nodig hebt. Volgens mij is het merendeel van de aansluitingen tegenwoordig 1Gbit. Als je een >100Mbit abonnement hebt dan sowieso natuurlijk.
De Gbit SFP is 1490nm RX vs 1550nm van de 100Mbit SFP, maar dat zou niet uitmaken als ik de posts hier zo lees, omdat de ontvangstkant in de SFP 'wideband' is. Ze hebben bij fs.com wel een Gbit SFP met 1310/1550, maar die is voor 20km en dat klopt mogelijk weer niet qua fiber bij je in de wijk, die is immers niet zo lang en heeft daardoor wellicht andere zendsterkte o.i.d.? Ik ben geen fiber expert
[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 14-06-2019 08:43 ]
Sinds een aantal jaren gebruik ik het Ubiquity soul, eenmaal ingesteld heb je er verder geen omkijken meer naar.
Omdat de gezinssituatie veranderd moet mijn werkplek naar zolder verhuizen, waar helaas geen mogelijkheid is voor een ethernet kabel. Ik wil daar een AP neerzetten en gebruik maken van de wireless uplink functie. Echter zit ik met een probleempje waar ik in dit topic niet zo 123 achter kom (of weet waar ik op moet zoeken).
Zodra ik op mijn SSIDN gebruik maak van een VPN, dan gaat het volledige internet over deze VPN, wat uiteraard niet de bedoeling is. Wat zijn de mogelijkheden om dit op te lossen? Is het bijvoorbeeld mogelijk om een 2e SSIDN te maken en deze alleen voor VPN werkzaamheden te gebruiken of werkt dat niet zo makkelijk?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Voor KPN-gebaseerd glasvezel is dat een BIDI, 1.25G, Tx1310, Rx 1490/1550, 20Km, SC, 3.3V SFP, dat is wel met de blauwe kabel.Cartman! schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:08:
[...]
Wat voor soort SFP-module heb je daar voor gebruikt? Ik heb in m'n nieuwe woning nu een FTU gekregen waar ik met een koppelbusje weer een glasvezel uit kan krijgen. Ik heb van de monteur de kabel al gekregen (groen naar blauw?) en zie voor me dat die SFP in de 24-port SFP zal gaan tot er een USG Pro (of UDM Pro) komt, kan dat werken?
https://www.draytek.nl/fi...ing%20Vigor%202132FVn.pdf
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Is een hele andere FTU dan ik heb gekregen. Bij mij zit er een groene aansluiting aan ipv een blauwe.Ethirty schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:37:
[...]
Voor KPN-gebaseerd glasvezel is dat een BIDI, 1.25G, Tx1310, Rx 1490/1550, 20Km, SC, 3.3V SFP, dat is wel met de blauwe kabel.
https://www.draytek.nl/fi...ing%20Vigor%202132FVn.pdf
Lastigste voor de SFP is het uitvogelen van de connector, frequenties ed. FS.com heeft elke mogelijke variatie die je maar kan bedenken. Vandaar de link naar Draytek, die leveren een kant en klaar pakket voor wat KPN destijds ophing, inclusief installatie handleiding.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Aangezien ik nog eentje over had heb ik gekeken of hij ook past op een AC Lite, aangezien de dimensies bijna identiek zijn. Ik had verwacht dat dit totaal niet zou passen. Nu blijkt echter dat het enkel niet past omdat de uitsparing voor een kabel te klein is bij de AC Lite. Deze is bij de nanoHD groter omdat hij ook met cover een UTP kabel moet kunnen huisvesten.
Het valt me wel tegen dat je Ubiquiti niet eens de moeite heeft gedaan om dit passend te maken. De AC Lite is een klein beetje platter dan de nanoHD, maar je kunt mij niet vertellen dat ze hier geen oplossing voor hadden kunnen vinden. Het heeft er alle schijn van dat ze dit expres zo hebben gedaan om mensen richting een nanoHD te sturen. Erg jammer als je het mij vraagt. De nanoHD en AC Lite zijn wat betreft specs niet echt concurrenten en nu kan ik ook geen klanten blij maken die al een AC Lite hebben hangen en die wat minder willen laten vallen. De covers zelf ben ik wel erg enthousiast over. Goede kwaliteit en makkelijk te monteren.
[ Voor 8% gewijzigd door Qlimaxxx op 14-06-2019 13:51 ]
- nero355
- Netwerk switches
- Unifi
- Amplifi
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
Dat is niet zo heel gek eerlijk gezegd, want voor zover ik weet zijn dat de specificaties die de meeste Nederlandse ISP's gebruiken : Die waardes heb ik gezien bij KPN/T-Mobile/Caiway in ieder gevalburne schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 23:20:
De door T-mobile geleverde optic zegt Tx13,Rx14/15,20km.
Tenzij er dus inderdaad ondertussen ineens een nieuw type FTU wordt geleverd dan wordt het een ander verhaal...
En verder heb je ook nog dat nieuwe gedoe met GPON aansluitingen : Dutch2007 in "[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie"
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Het AP begon wel meteen te updaten naar 4.0.42.10433, maar die firmware geeft hier een aantal problemen. Chromecasts die niet op het Wifi netwerk kunnen komen en trage transfer rates. Ik draai alle AP's nu op 4.0.21.9965, welke bijzonder goed werkt.
Verder heb ik mijn 2e AP, welke in de garage lag, verplaatst naar de zolder van de garage, zodat ik nu in onze hele tuin goed ontvangst heb. Daarbij moet ik wel zeggen dat ons huis mooi in het midden van de kavel staat (1500m2).
Mijn klacht was de andere kant op: je kunt aan de optic niet zien of een isp 1490 of 1550 gebruikt, en dus niet aan de hand van mijn optic vaststellen of je 1490 of 1550 moet bestellen. Beiden zijn leverbaar, even duur en komen regelmatig voor. Iemand moet zeker weten wat er gebruikt wordt of een heel duur meetinstrument hebben.nero355 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:20:
[...]
Dat is niet zo heel gek eerlijk gezegd, want voor zover ik weet zijn dat de specificaties die de meeste Nederlandse ISP's gebruiken : Die waardes heb ik gezien bij KPN/T-Mobile/Caiway in ieder geval
https://github.com/PaulJordan/protect2
1: eerst je protect ip en user namen en wachtwoord aan passen.
2: Daarna de start datum vanaf het moment dat je wil downloaden.
3: Dan kun je wij duration het aantal aan een gesloten video aangeven ( advies laat dit op 1 uur staan).
4: Het aantal loops is het aantal keer dat je een blok van 1 uur wil downloaden.
Dus als je 24 uur wil downloaden zet duration op 1 en loops op 24.
Als je op het zelfde netwerk zit als de cloud Key duurt 1 loop tussen de 30 en 90 seconden
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
| ############################# #Put your protect ip in the respective area blow #Add username and password. Do not delete anything special character as its quite important # $baseURI = "https://192.168.1.100:7443/api" $cred = "`{`"username`": `"CHANGETOusername`", `"password`": `"CHANGETOpassword`"`}" $OriginalStartDateToExport = "28/05/2019" ### CHANGE! $OriginalStartTimeToExport = "02:20:00 PM" ### CHANGE! $DurationinHours = 1 ### CHANGE! $Loops = 48 ### CHANGE! $OriginalStartDateTimeToExport = "$OriginalStartDateToExport $OriginalStartTimeToExport" $filepath = Get-Location $filenamePrefix = 'ProtectVideo' $filenameDateTimeFormat = "yyyy'.'MM'.'dd'.'HH'.'mm'.'ss" $filenameExtension = 'mp4' [System.Net.ServicePointManager]::ServerCertificateValidationCallback = {$true} $AllProtocols = [System.Net.SecurityProtocolType]'Ssl3,Tls,Tls11,Tls12' [System.Net.ServicePointManager]::SecurityProtocol = $AllProtocols $oldProgressPreference = $progressPreference; $progressPreference = 'SilentlyContinue'; $loginURI = "$baseURI/auth" $authUri = "$baseURI/auth/access-key" $EpocStart = Get-Date -Date "01/01/1970" $returnFromAuth = Invoke-WebRequest -Uri $loginURI -Method Post -Body $cred -ContentType "application/json" $headers = New-Object "System.Collections.Generic.Dictionary[[String],[String]]" $headers.Add('Accept','Application/Json') $Key = $returnFromAuth.Headers.Authorization.tostring() $headers.Add('Authorization', "Bearer $Key") $accessKey = Invoke-RestMethod -uri $authUri -Method Post -Body $cred -ContentType "application/json" -SessionVariable session -Headers $headers $cameraURI = "$baseURI/cameras?accessKey="+$accessKey.accessKey $bootstrapURI = "$baseURI/bootstrap?accessKey="+$accessKey.accessKey $data2 = Invoke-WebRequest -uri $cameraURI -Method Get -ContentType "application/json" -SessionVariable session -Headers $headers $bootstrapData = Invoke-WebRequest -uri $bootstrapURI -Method Get -ContentType "application/json" -SessionVariable session -Headers $headers $querydata = $bootstrapData |ConvertFrom-Json $camerasToPullData = $querydata.cameras|Select-Object name, id $Cameras = $camerasToPullData Function Show-Menu { Param( $Cameras ) do { Write-Host "Please make a selection" $index = 1 foreach ($Camera in $Cameras) { Write-Host [$index] $Camera.name $index++ } $Selection = Read-Host } until ($Cameras[$selection-1]) $Cameras[$selection-1] } #$progressPreference = 'Continue' $Selection = Show-Menu -Cameras $camerasToPullData Write-host "Selected Camera: " $Selection.name for($StartIndex=1; $StartIndex -le $Loops; $StartIndex++) { $TempDateTimeStart = get-date -Date $OriginalStartDateTimeToExport $TempDateTimeStart = $TempDateTimeStart.addHours( $StartIndex - 1 ) $TempDateTimeEnd = $TempDateTimeStart.addHours( $DurationInHours ) $EndDateTimeToExport = $TempDateTimeEnd.toString("G") $StartDateTimeToExport = $TempDateTimeStart.toString("G") $DatetimeFilename = $TempDateTimeStart.toString($filenameDateTimeFormat) Write-host "" Write-host "Export $StartIndex of $($Loops):" Write-host " Video Clip Start Time: $StartDateTimeToExport" Write-host " Video Clip End Time: $EndDateTimeToExport" #Write-host " Video Clip Filename: $DatetimeFilename" [string]$startTime = [int](get-date -Date $StartDateTimeToExport -UFormat %s -Millisecond 0) $startTime = $startTime+'000' [string]$endTime = [int](get-date -Date $EndDateTimeToExport -UFormat %s -Millisecond 0) $endTime = $endTime+'000' $accessKey = Invoke-RestMethod -uri $authUri -Method Post -Body $cred -ContentType "application/json" -SessionVariable session -Headers $headers $cameraURI = "$baseURI/cameras?accessKey="+$accessKey.accessKey $exportMe = "$baseURI/video/export?accessKey="+$accessKey.accessKey $bootstrapURI = "$baseURI/bootstrap?accessKey="+$accessKey.accessKey $channel = '0' #$exportVideoString = $exportMe+'&camera=' + $Selection.id + '&channel=0' + '&end=' + $endTime + '&filename=' + $filename + '&start=' + $startTime $exportVideoString = $exportMe+'&camera=' + $Selection.id + '&channel=0' + '&end=' + $endTime + '&start=' + $startTime $ExportFilename = "$($filenamePrefix)_$DatetimeFilename.$filenameExtension" $ExportSavePath = Join-Path $filepath $ExportFilename Write-host " Export starting..." $ExportTime = Measure-Command { Invoke-WebRequest -Uri $exportVideoString -Method Get -ContentType "application/json" -SessionVariable session -Headers $headers -OutFile $ExportSavePath } $ExportTimeInMinutes = [math]::Round($ExportTime.TotalMinutes,2) Write-host ' This export took'$ExportTimeInMinutes 'Minutes' Write-host ' Your file was saved to' $ExportSavePath } $progressPreference = $oldProgressPreference |
Als het goed is moet het vanaf protect 10.11 mogelijk zijn om 24 uur video te downloaden.
https://community.ubnt.co...-10-min/m-p/2815343#M8754Ubiquiti Employee UBNT-TomS
Ubiquiti Employee
UBNT-TomS
Registered: 02-13-2017
Kudos: 2814
Solutions: 187
Re: Download more than 10 min
Options
21 hours ago
Longer clip export limits are coming to the web browser interface in the 1.11 release. Currently testing 24hr exports.
1.11 is in the internal QA process right now. We'll release to beta in the next few weeks, then on to general access in early July.
68 of 69
[ Voor 6% gewijzigd door xbeam op 15-06-2019 10:02 ]
Lesdictische is mijn hash#
(en ja, ik weet dat een kabel trekken beter is, maar dan moet ik nu veel sloop en breekwerk doen, terwijl over paar maanden de hele vloer eruit gaat (dan gaat er kabel in de grond)
[ Voor 29% gewijzigd door jantje112 op 15-06-2019 22:54 ]
- RobertMe
- Registratie: Maart 2009
- Laatst online: 22:28
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Waarschijnlijk wel. De APs fungeren als bridge en als je gebruik maakt van de wireless uplink wordt alle verkeer ook op de poort gezet. Dus het andere AP zal dan inderdaad "via draad" kunnen werken. Echter moet je dan denk ik wel even opletten dat je geen "loop" creëert. Want als dat nieuwe AP ook gebruik mag maken van wireless uplink heb je denk ik kans dat afhankelijk van welke eerder up komt of de een of de ander de wireless uplink pakt en je dus ook wisselt met welke "bedraad" is aangesloten.jantje112 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 22:51:
Ik heb een USG - Switch - 2 AP (in wall HD en LR) In de schuur hangt nu een Lite (Wireless uplink) als ik daaraan een ethernetkabel hang en 20 meter verderop een lite ophang, maken deze onderling dan een bedrade uplink?
Maar sinds een aantal controller versies heb je meer controle over de wireless uplink feature en kun je dit per AP aan en uit zetten. Als je het uit zet/laat staan voor dat tweede/nieuwe AP lijkt mij dus dat het gewoon goed moet gaan.
- nero355
- Netwerk switches
- Unifi
- Amplifi
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
https://nl.hardware.info/...11ac-access-points-getest
Niet echt bepaald hardlopers die AC Lite modellen
Nou had ik ze ook niet als de snelste verwacht, maar een Top 3 of top 5 resultaat had toch wel gekund ?!
Verder weet ik ook wel dat de andere merken bepaalde nadelen hebben, maar toch : Het is wel weer een puntje waarop ze bij Ubiquiti wat meer hun best mogen gaan doen!
Het is jammer dat ze alleen de lite hebben meegenomen in de test en niet andere modellen, zoals bijv. de NanoHD.nero355 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 15:35:
Nou...
Nou had ik ze ook niet als de snelste verwacht, maar een Top 3 of top 5 resultaat had toch wel gekund ?!
Verder weet ik ook wel dat de andere merken bepaalde nadelen hebben, maar toch : Het is wel weer een puntje waarop ze bij Ubiquiti wat meer hun best mogen gaan doen!
Grappig overigens dat Koen Krijns wel volledig UniFi in zijn huis heeft: YouTube: Het slimste huis van Nederland met Google Home en Z-Wave
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Mwah, eigenlijk juist niet jammer. Op basis van "snelheid valt tegen" ging ik er eigenlijk vanuit dat ze appels met peren hadden vergeleken, maar wat ik zo snel aan specs terug vond van alle andere APs die ze getest hebben lijken het allemaal 2x2 devices te zijn op in ieder geval de 5GHz band. Ga je met een NanoHD vergelijken haal je natuurlijk hogere snelheden, immers heeft die een 4x4 setup, en dus theoretisch een twee keer zo hoge snelheid (mits de client ook 4x4 ondersteund).alexwel schreef op zondag 16 juni 2019 @ 18:49:
[...]
Het is jammer dat ze alleen de lite hebben meegenomen in de test en niet andere modellen, zoals bijv. de NanoHD.
Prijs van een NanoHD ligt een stuk hoger dan van de geteste AP’s. Dus ja Ubiquiti moet onderin ff de boel updaten. En misschien zelfs de lite en LR samenvoegen. AC pro uit het assortiment en de NanoHD iets goedkoper maken.alexwel schreef op zondag 16 juni 2019 @ 18:49:
[...]
Het is jammer dat ze alleen de lite hebben meegenomen in de test en niet andere modellen, zoals bijv. de NanoHD.
Grappig overigens dat Koen Krijns wel volledig UniFi in zijn huis heeft: YouTube: Het slimste huis van Nederland met Google Home en Z-Wave
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Nee, helaas nog niet.Cartman! schreef op zondag 16 juni 2019 @ 20:51:
Is er al een manier om de Cloudkey Gen 2+ iets meer highly available te maken? Het is nu een device met een enkele HDD zonder native backup-mogelijkheden... klinkt misschien onzinnig maar ik zou die recordings graag opslaan in bijv een S3 bucket voor een X periode (dmv life cycle events).
Zal ook nog wel even duren tot je unifi protect zelf op je eigen server mag draaien.
Ze zijn er nog volop mee bezig en ontwikkelen voor een device etc. Gaat natuurlijk sneller dan voor alle andere OSsen.
Je kunt natuurlijk via SSH inloggen op de Cloudkey en alles doen wat je wilt.
Enkel kan het zo zijn dat het bij elke update verloren gaat.
Dus als je het risico wilt nemen, en daarmee dus ook na elke update de controle wilt doen, tja. Dan kan dat voor nu👍
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Ik weet dat de UAS versie in Alpha draait. (intel/debian) maar geen idee wat de status is. Werd laatst door iemand genoemd in een topic maar heb zelf geen alpha toegang voor protect/video en als het zo was mocht ik toch niks inhoudelijks bespreken. Waarschijnlijk zal die versie wel breder beschikbaar komen (al dan niet officieel).Kavaa schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:55:
[...]
Nee, helaas nog niet.
Zal ook nog wel even duren tot je unifi protect zelf op je eigen server mag draaien.
Ze zijn er nog volop mee bezig en ontwikkelen voor een device etc. Gaat natuurlijk sneller dan voor alle andere OSsen.
Dus als je het risico wilt nemen, en daarmee dus ook na elke update de controle wilt doen, tja. Dan kan dat voor nu👍
Dat is de vraag inderdaadm3gA schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:09:
[...]
Ik weet dat de UAS versie in Alpha draait. (intel/debian) maar geen idee wat de status is. Werd laatst door iemand genoemd in een topic maar heb zelf geen alpha toegang voor protect/video en als het zo was mocht ik toch niks inhoudelijks bespreken. Waarschijnlijk zal die versie wel breder beschikbaar komen (al dan niet officieel).
We moeten gewoon nog even wachten.
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Dat is wel een beetje het motto bij Ubiquiti: een keertje, nog even wachten.Kavaa schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:27:
[...]
Dat is de vraag inderdaadZal echt wel een keertje komen.
We moeten gewoon nog even wachten.
#team_UTC+1
Mwoah zo dramatisch is het niet toch? En bovendien.. Ik heb toevallig afgelopen week nog een feest gehad waar ongeveer 20 clients op 1 AC-lite verbonden waren en dat ding gaf geen krimp. Zou niet weten waarom je thuis (voor normaal gebruik) een veel sneller AP nodig zou hebben. Ik kan er ook prima (mits 5Ghz) een 4K film vanaf mijn NAS mee streamen.nero355 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 15:35:
Nou...
Misschien dat ik over een paar jaar upgrade naar NanoHD's maar die zijn ook weer echt een flink stuk duurder dan de AC-Lite's.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Ach, de andere kant is dat ze het hele spulletje nog private gehouden hadden en dat we er nog helemaal niets van wisten.Ethirty schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:20:
[...]
Dat is wel een beetje het motto bij Ubiquiti: een keertje, nog even wachten.
Zo gebeurt het vaker bij grote bedrijven. Opeens is er een nieuw product. En dan komen de issues.
Nu kunnen ze met de Cloudkey lekker ontwikkelen en dan hebben we straks als het naar andere Distri's komt gewoon een goed en stabiel platform.
Op zich vind ik t niet een groot probleem als dat de workaround is, dan draai ik gewoon op m'n Synology een Docker container die dit gaat verzorgen en dan hoeft er op zich helemaal niks speciaals op de Cloudkey gedaan te worden.Kavaa schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:55:
[...]
Nee, helaas nog niet.
Nog mooier, als je je even verdiept in NFS.Cartman! schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:45:
[...]
Op zich vind ik t niet een groot probleem als dat de workaround is, dan draai ik gewoon op m'n Synology een Docker container die dit gaat verzorgen en dan hoeft er op zich helemaal niks speciaals op de Cloudkey gedaan te worden.
Dan zet je gewoon NFS aan op je Synology.
En dan mount je dat gewoon op je Cloudkey.
Check je DM
- nero355
- Netwerk switches
- Unifi
- Amplifi
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
Ja en Nee : Ubiquiti wil ons graag laten geloven dat ze een Enterprise merk zijn en ze zijn ook niet bepaald de goedkoopste als je naar de hele UniFi lijn kijkt!Kuusj schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:30:
Mwoah zo dramatisch is het niet toch?
Dat is dan weer iets wat niet getest is : Hoeveel concurrent users elk model aankan, voordat die verzuiptEn bovendien.. Ik heb toevallig afgelopen week nog een feest gehad waar ongeveer 20 clients op 1 AC-lite verbonden waren en dat ding gaf geen krimp.
Dat zeg ik dus ook altijd in deze topic reeks tegen al die mensen die de Pro en HD modellen aanschaffen en dat voor thuisgebruik!Zou niet weten waarom je thuis (voor normaal gebruik) een veel sneller AP nodig zou hebben. Ik kan er ook prima (mits 5Ghz) een 4K film vanaf mijn NAS mee streamen.
Daarmee kan je een heel groot feest geven en iedereen van WiFi voorzien... Een man of 200 of zo...

Als het echt snel moet dan prik ik er wel een kabeltje in, maar er zijn dus mensen die er niet zo over denken helaas : Kijk maar naar het aantal mensen die problemen hadden met de snelheid van de UAP AC Pro i.c.m. Apple/MacBook Clients en vaak uiteindelijk met een HD model het probleem hebben opgelost!Misschien dat ik over een paar jaar upgrade naar NanoHD's maar die zijn ook weer echt een flink stuk duurder dan de AC-Lite's.
Dat is precies waar ik op doelde, UNMS, UCRM, Protect, EdgeOS v2 zijn allemaal een beetje stabiele beta's (soms al jaren) die je redelijk kan gebruiken en die hopelijk ooit af zijn voor ze weer wat nieuws bedenken.Kavaa schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:39:
[...]
Ach, de andere kant is dat ze het hele spulletje nog private gehouden hadden en dat we er nog helemaal niets van wisten.
Zo gebeurt het vaker bij grote bedrijven. Opeens is er een nieuw product. En dan komen de issues.
Nu kunnen ze met de Cloudkey lekker ontwikkelen en dan hebben we straks als het naar andere Distri's komt gewoon een goed en stabiel platform.
Ik ben een fan van de hardware hoor, maar qua support en software vind ik ze echt niet "enterprise".
#team_UTC+1
EensEthirty schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:21:
[...]
Dat is precies waar ik op doelde, UNMS, UCRM, Protect, EdgeOS v2 zijn allemaal een beetje stabiele beta's (soms al jaren) die je redelijk kan gebruiken en die hopelijk ooit af zijn voor ze weer wat nieuws bedenken.
Ik ben een fan van de hardware hoor, maar qua support en software vind ik ze echt niet "enterprise".
Ook mogen ze wel eens leren met hun vingertjes overal vanaf te blijven als iets werkt
Hoevaak dat ze iets breken wat eerst wel werkte...
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Hoe relevant is snelheid in relatie met enterprise dan? Als ik zakelijk snel wifi wil koop ik wel een AP dat daarvoor bedoeld is (en dus bv 3x3 MIMO i.p.v. 2x2). Daarnaast lijkt mij dat je zakelijk sowieso eerder naar andere features kijkt. Beheerbaarheid, stabiliteit, beveiliging.nero355 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:20:
[...]
Ja en Nee : Ubiquiti wil ons graag laten geloven dat ze een Enterprise merk zijn en ze zijn ook niet bepaald de goedkoopste als je naar de hele UniFi lijn kijkt!
En als het goed is zijn de snelheidsverschillen sowieso wat gerommel in de marge. De tests waren in ieder geval allemaal met 2x2 devices en dat legt al een maximumsnelheid op. Wil je substantieel sneller moet je ook overstappen op 3x3.
In een "enterprise" gaat het minder om de ruwe snelheid en meer om het stabiel aanbieden van snel wifi voor grote aantallen devices.RobertMe schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:14:
[...]
Hoe relevant is snelheid in relatie met enterprise dan? Als ik zakelijk snel wifi wil koop ik wel een AP dat daarvoor bedoeld is (en dus bv 3x3 MIMO i.p.v. 2x2). Daarnaast lijkt mij dat je zakelijk sowieso eerder naar andere features kijkt. Beheerbaarheid, stabiliteit, beveiliging.
En als het goed is zijn de snelheidsverschillen sowieso wat gerommel in de marge. De tests waren in ieder geval allemaal met 2x2 devices en dat legt al een maximumsnelheid op. Wil je substantieel sneller moet je ook overstappen op 3x3.
Liever 200 telefoons die redelijk snel zijn dan 10 snel en de rest kan nauwelijks meer connecten. Iedereen kent wel de hotels waar je er continue afgeknikkerd wordt. En als je dan connected ben is er nauwelijks te internetten.
#team_UTC+1
Eerlijk gezegd vind ik het er wel lekker fris uitzien maar ik gebruik het dan ook alleen om een beetje te kijken en lezen.
Vormgeving is mooi ja, maar het ziet er nu wel erg onoverzichtelijk uitLaagheim schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:39:
Nieuwe look van het unifi forum: https://community.ui.com/...c4-4ff8-9ceb-5dccf572c4be
Eerlijk gezegd vind ik het er wel lekker fris uitzien maar ik gebruik het dan ook alleen om een beetje te kijken en lezen.
True, ik vind het ook een rommeltje, maar ze zullen nog wel wat tweaken her en der.alexwel schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:56:
[...]
Vormgeving is mooi ja, maar het ziet er nu wel erg onoverzichtelijk uit
Dit is gewoon het amplify forum ;-)Laagheim schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:39:
Nieuwe look van het unifi forum: https://community.ui.com/...c4-4ff8-9ceb-5dccf572c4be
Het is te hopen, je hebt nu geen duidelijke categorieen meer, en je moet maar een beetje gaan zoeken aan de hand van tags en de zoekfunctie.Kavaa schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:57:
[...]
True, ik vind het ook een rommeltje, maar ze zullen nog wel wat tweaken her en der.
Als ze de categorieen incl. subcategorieen weer terug brengen, zoals met de oude forums, zou het weer een stuk beter zijn.
Dat is prima de taqs kan je in je profiel vast zetten. En dan heb handig alle tags (berichten) in een feeds.alexwel schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:59:
[...]
Het is te hopen, je hebt nu geen duidelijke categorieen meer, en je moet maar een beetje gaan zoeken aan de hand van tags en de zoekfunctie.
Als ze de categorieen incl. subcategorieen weer terug brengen, zoals met de oude forums, zou het weer een stuk beter zijn.
Dan hoef je ook te switchen tussen forum. Of dat per ongeluk in het beta of beta bericht antwoord in non beta forum ;-)
Toch switch ik liever tussen forums dan die tags gebruiken. Een question/answer systeem is niet iets wat je voor discussies wilt gebruiken in een community.xbeam schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:16:
[...]
Dat is prima de taqs kan je in je profiel vast zetten. En dan heb handig alle tags (berichten) in een feeds.
Dan hoef je ook te switchen tussen forum. Of dat per ongeluk in het beta of beta bericht antwoord in non beta forum ;-)
Al die opmerkingen, welke niet als answer, gepost worden, komen er ook op een onoverzichtelijke manier bij te staan. Allemaal platte tekst zonder duidelijke scheiding tussen de posts.
Related answers zijn compleet irrelevant, omdat het steeds oude topics van jaren geleden aangeeft.
Zo kan ik denk ik nog wel even doorgaan..
Overigens, krijg ik nu constant een popup met de melding 'A new version of the community is available' met een reload button die niks doet. Blijf die popup krijgen.
EDIT: Popup is nu weg. Overigens heeft deze post een aantal struggles mooi op een rijtje staan: https://community.ui.com/...e6-4f9d-89dd-b5a42ad93553
[ Voor 9% gewijzigd door alexwel op 17-06-2019 19:44 ]
Als dat zo is zijn goede punten.alexwel schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:26:
[...]
Toch switch ik liever tussen forums dan die tags gebruiken. Een question/answer systeem is niet iets wat je voor discussies wilt gebruiken in een community.
Al die opmerkingen, welke niet als answer, gepost worden, komen er ook op een onoverzichtelijke manier bij te staan. Allemaal platte tekst zonder duidelijke scheiding tussen de posts.
Related answers zijn compleet irrelevant, omdat het steeds oude topics van jaren geleden aangeeft.
Zo kan ik denk ik nog wel even doorgaan..
Overigens, krijg ik nu constant een popup met de melding 'A new version of the community is available' met een reload button die niks doet. Blijf die popup krijgen.
Voor mij is deze opzet nieuw zo als het nu uit ziet lijkt het mij wel handig. Maar als die punten die jij noemt is het misschien toch minder fijn dan het zo op het eerste oog over komt
Mooi vormgegeven, maar beperkt functioneel?
Wat een aanfluiting dit, soms vraag ik me af wat ze daar denken... het forum is voor de meesten zo'n beetje de enige manier op support en dan maken ze er een soort Reddit van

#team_UTC+1
Hahah mooi form gegeven maar beperkt functioneel kan op 2 manieren opvatten ;-)Ethirty schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:11:
[...]
Mooi vormgegeven, maar beperkt functioneel?
Wat een aanfluiting dit, soms vraag ik me af wat ze daar denken... het forum is voor de meesten zo'n beetje de enige manier op support en dan maken ze er een soort Reddit van
Maar het is echt gewoon het amplify forum
https://community.amplifi.com/
Volgens mij maar op 1 manier hoor: vorm boven functie, en dat is meestal geen positieve opmerkingxbeam schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:13:
[...]
Hahah mooi form gegeven maar beperkt functioneel kan op 2 manieren opvatten ;-)
Leuk dat ze dat bij Amplifi doen waar consumenten hulp willen, maar toch niet voor al je producten waar vooral professionals komen voor de laatste releases en hulp vragen/bieden.
Maar ik zal wel een ouwe zeikerd aan het worden zijn

#team_UTC+1
Amplifi community is nog een forum, unifi community is geen forum meer, maar een of ander vraag/antwoord systeem, wat niet werkt als community.xbeam schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:13:
[...]
Hahah mooi form gegeven maar beperkt functioneel kan op 2 manieren opvatten ;-)
Houd dat ook in dat er niet meer gezamenlijk aan projecten en how to’s en scripts gewerkt kan worden ?alexwel schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:20:
[...]
Amplifi community is nog een forum, unifi community is geen forum meer, maar een of ander vraag/antwoord systeem, wat niet werkt als community.
[ Voor 4% gewijzigd door xbeam op 17-06-2019 20:43 ]
Ik heb nog niet gevonden hoe dat zou moeten werken met het huidige systeem, dus ik ben bang dat het niet mogelijk is.xbeam schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:36:
[...]
Houd dat ook in dat er niet meer gezamenlijk aan projecten en how to’s en scripts gewerkt kan worden ?

De goede layout is zelf weg van oudere posts..
M'n guide trekt nergens meer op
https://community.ui.com/...b8-4a61-973d-0b55320101dc
en het sterkste van al:
Ik kan hem zelf niet meer editen...
Er komt gewoon een verbodsteken tevoorschijn als ik op edit wil drukken.
Die post kreeg honderden views per dag via google (staat op nr 1 voor: raspberry unifi).
Nu zullen die continu verouderde informatie te zien krijgen.
Good job Ubiquiti.
[ Voor 42% gewijzigd door SmokingCrop op 17-06-2019 22:08 ]

Prachtig systeem, maakt het echt beter Ubiquiti

BTW, het opzoeken van de laatste comment is ook een hel als er een paar honderd comments zijn. Je moet dan eerst een x-aantal keer op 'show more comments' klikken, voordat je eindelijk aan het eind bent, waar de nieuwste comments staan.
Voorbeeldje: https://community.ui.com/...f6-4e59-8167-8d0b4925b4eb
Probeer de nieuwste comment te lezen, succes
[ Voor 57% gewijzigd door alexwel op 17-06-2019 23:27 ]

Werd zeker teveel geklaagd op de nieuwe opzet dat alles nu op slot zit.
#team_UTC+1
Secties die gewoon nu op dit moment niet bestaan ideas bijvoorbeeld (gaan ze later weer toevoegen, wtf?, waarom publish je iets wat verre van af is?)
Topic volgen bestaat niet meer, je moet nu naar de community zelf om te zien dat er reacties zijn.
Voor mij zou Chrome notifications dan nog een oplossing zijn, maar dat is er ook niet.
Maar de echte klap op de vuurpijl (zoals al eerder aangegeven) is toch wel het onwerkbare commentaar op posts lezen. Doorlopend scrollen gaat niet meer. Elke keer klikken. Bah.
-| Hit it i would ! |-
Ik moet het de gebruikers van het forum nageven, het wordt nu verrekte lastig om dingen te vinden. Dat was het al, maar het is er niet makkelijker op geworden. En ook de replies op een thread .. brrrrrr...Laagheim schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:39:
maar goed.. zo lang ik niet aan het testen ben heb ik het forum ook wat minder nodig
There are no secrets, only information you do not yet have
Niet echt genoeg om de juiste feedback te verzamelen lijk mij.
Ik verwacht dan ook dat ze serieuze issues hadden met vorige forum waardoor ze zo snel overgestapt zijn.
Hoe vaak die oude er wel niet uit lag of andere issues had.
Nou, wat ik dan wel weer mooi vindt je hebt nu bij een Post als je het zo mag noemen nu wel 2 opties.zeroday schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 08:42:
[...]
Ik moet het de gebruikers van het forum nageven, het wordt nu verrekte lastig om dingen te vinden. Dat was het al, maar het is er niet makkelijker op geworden. En ook de replies op een thread .. brrrrrr...
maar goed.. zo lang ik niet aan het testen ben heb ik het forum ook wat minder nodig
Comments en Answers.
Dat houdt het wel wat meer gescheiden tussen "Lazy Talk" en serieuze antwoorden hopen we dan maar
[ Voor 49% gewijzigd door Kavaa op 18-06-2019 08:44 ]
Ik kan echt niks meer terugvindenalexwel schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:56:
[...]
Vormgeving is mooi ja, maar het ziet er nu wel erg onoverzichtelijk uit
[ Voor 11% gewijzigd door m3gA op 18-06-2019 09:22 ]

Gaat lekker met de trending topics

#team_UTC+1
Hoop dat ze iets met de kritiek doen en zich niet aangevallen voelen. Snap niet dat ze dit geimplementeerd hebben. Begin het nieuwe forum langzaam te snappen maar het is niet intuitief. Hoop dat ze zich realiseren hoe belangrijk de community is voor Ubiquiti. Ze hebben geen echt sales etc dus je moet wel zorgen dat je je eindgebruikers niet tegen je in het harnas jaagt.
Het oude forum nodigde mensen uit om wat te lurken. Door er een soort knowledge base van te maken werk je dat tegen. Je ziet geen nieuwe producten meer en wordt niet meer nieuwsgierig.
[ Voor 13% gewijzigd door m3gA op 18-06-2019 10:52 ]
Ik begrijp er in ieder geval niks meer van, ik ben nu een kwartier bezig met de opbouw te begrijpen maar echt door heb ik het nog steeds niet. Hoe kan ik nu vinden wat ik wil vinden als alles via 'tags' werkt. Het is net een enorme brij aan berichten. Eerst selecteerde je een subforum (zoals ieder normaal forum) en wist je in welke categorie je berichten kon verwachten.m3gA schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:51:
[...]
Hoop dat ze iets met de kritiek doen en zich niet aangevallen voelen. Snap niet dat ze dit geimplementeerd hebben. Begin het nieuwe forum langzaam te snappen maar het is niet intuitief. Hoop dat ze zich realiseren hoe belangrijk de community is voor Ubiquiti. Ze hebben geen echt sales etc dus je moet wel zorgen dat je je eindgebruikers niet tegen je in het harnas jaagt.
Het oude forum nodigde mensen uit om wat te lurken. Door er een soort knowledge base van te maken werk je dat tegen. Je ziet geen nieuwe producten meer en wordt niet meer nieuwsgierig.
Nee, zeker geen verbetering dit. Het probleem is dat de support redelijk non-existent is en dat je voor support redelijk aangewezen bent op het forum.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Poortforwarding van WAN naar VLAN lijkt niet te werken.
Synology hangt via een Switch aan de router, de Switch untagt het VLAN.
Synology krijgt netjes een IP via DHCP server op de EdgeRouter.
Kan ook via LAN connecten met mijn laptop..
Maar.. Ik krijg de portforwarding niet voor elkaar.. Ik kan niet vanaf WAN naar de Synology..
Iemand een idee?
Het kicken (en kapen) van topics is niet gewenst, ik heb je bericht dan ook verhuisd naar hier.
[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 18-06-2019 13:56 ]
Nee.rorie schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:27:
Heb ik nou een cloudkey nodig om apparaten te laten roamen tussen deze twee accespoints?
Eerst het probleem, dan de oplossing
- nero355
- Netwerk switches
- Unifi
- Amplifi
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
Klinkt een beetje als de USG
Reddit is best wel verbeterd door de jaren heen, maar soms raak ik ook inderdaad nog steeds het overzicht kwijt daar... verschrikkelijk!Wat een aanfluiting dit, soms vraag ik me af wat ze daar denken... het forum is voor de meesten zo'n beetje de enige manier op support en dan maken ze er een soort Reddit van

I blame social media trends and all the crap that goes with it!

Je weet zeker dat er niet een of andere firewall of iets op de Synology roet in het eten gooitTweakerIsMyName schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:04:
Maar.. Ik krijg de portforwarding niet voor elkaar.. Ik kan niet vanaf WAN naar de Synology..
Iemand een idee?
Ik kom vaak dingen tegen waarvan ik denk "Dat doe je toch effe zo en zo" maar dan blijkt het om een kant en klare NAS te gaan en alle beperkingen die daarbij komen kijken en inderdaad : Dan ben je wel effe wat langer bezig...

kan je op de synologie (of anders op de usg) es tcpdump draaien om te zien of de pakketjes uberhaupt aankomen?TweakerIsMyName schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:04:
Op EdgeRouter 6P
Iemand een idee?
Ik las graag de commentaren op de firmware-releases. Maar ik kan ze helemaal niet meer vindenKuusj schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:01:
[...]
Ik begrijp er in ieder geval niks meer van, ik ben nu een kwartier bezig met de opbouw te begrijpen maar echt door heb ik het nog steeds niet. Hoe kan ik nu vinden wat ik wil vinden als alles via 'tags' werkt. Het is net een enorme brij aan berichten. Eerst selecteerde je een subforum (zoals ieder normaal forum) en wist je in welke categorie je berichten kon verwachten.
Nee, zeker geen verbetering dit. Het probleem is dat de support redelijk non-existent is en dat je voor support redelijk aangewezen bent op het forum.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Is dat nodig als ik er via het LAN gewoon met mijn laptop naar can connecten?borft schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:56:
[...]
kan je op de synologie (of anders op de usg) es tcpdump draaien om te zien of de pakketjes uberhaupt aankomen?
wat zit er voor je edgerouter 6p?TweakerIsMyName schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:33:
[...]
Is dat nodig als ik er via het LAN gewoon met mijn laptop naar can connecten?
wat heeft dat ermee te maken?TweakerIsMyName schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:33:
[...]
Is dat nodig als ik er via het LAN gewoon met mijn laptop naar can connecten?
- pakketjes komen niet aan bij je NAS
- pakketjes komen niet terug vanaf je NAS
- of beiden
met tcpdump op je router of op de NAS kan je dat makkelijk debuggen
verbindingen in je LAN gaan direct naar je NAS, dus sowieso niet over je router, en mogelijk ook om de firewall van je NAS heen, als die het lokale subnet gewhitelist heeft.
Er zit een switch voor die alleen VLAN 6 van KPN glasvezelmodem getagd door laat.
Dit was het schema voordat ik de EdgeRouter had.
Glasvezel KPN -> Switch -> VLAN 6 (tagged) -> Sophos UTM -> VLAN (tagged) -> Switch (untag) -> NAS
Dit heeft altijd gewerkt.
Nu is de Sophos UTM vervangen door de EdgeRouter 6P en dat werkt dus niet.
Dat klinkt handig. Hoe doe ik dat op de EdgeRouter (want het zit volgens mij zeker daarin fout).borft schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:26:
[...]
met tcpdump op je router of op de NAS kan je dat makkelijk debuggen
[ Voor 24% gewijzigd door TweakerIsMyName op 18-06-2019 16:05 ]
EdgeRouter weet ik niet precies, ik heb hier een USG. Als ik inlog over ssh, en dan root wordt (sudo -i), dan is tcpdump al geinstalleerd.TweakerIsMyName schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:00:
Dat klinkt handig. Hoe doe ik dat op de EdgeRouter (want het zit volgens mij zeker daarin fout).
wat je bv zou kunnen proberen is:
tcpdump -v -v -i <interne interface, bv eth0.100> dst <ip van je nas>
dit gaat er vanuit dat je interne netwerk vlan 100 gebruikt. als je nu van buitenaf data naar je nas stuurt, zou je hier output moeten zien. Dat betekent dat de firewall het doorstuurt naar je NAS. als dat werkt, zou je ook `dst` in `src` kunnen veranderen, om te zien of er ook verkeer de andere kant op gaat.
voor meer info over tcpdump, zie google of `man tcpdump`
1) putty naar je router (ip-adres)TweakerIsMyName schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:00:
[...]
[...]
Dat klinkt handig. Hoe doe ik dat op de EdgeRouter (want het zit volgens mij zeker daarin fout).
2) login -- ubnt user
3) sudo -i
4) tcpdump.
Als de applicatie niet beschikbaar is kan je deze via een apt install tcpdump installeren (mogelijk dien je dan wel je sources.list (/etc/apt/sources.list) bij te werken met de door jouw gebruikte versie.
https://www.tecmint.com/1...s-a-network-sniffer-tool/
https://debgen.simplylinux.ch/
https://help.ubnt.com/hc/...Debian-Packages-to-EdgeOS
Opmerking (gaat het installeren niet, eest de sources.list invoeren, daarna apt update, daarna de apt install uitvoeren en optioneel een apt upgrade -y)Debian Release Compatibility and Package Behavior
Back to Top
The underlying Debian distribution has been upgraded from Wheezy to Stretch in the v2.0.0 EdgeOS firmware release. This means that the Debian repository used between EdgeOS v2.0.0 and older firmware versions is different.
EdgeOS v2.0.0 Release Uses Debian 9 (Stretch).
Older EdgeOS Releases Uses Debian 7 (Wheezy).
StrechAttention!
Before you start install these packages first:
apt install curl wget apt-transport-https dirmngr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| #------------------------------------------------------------------------------# # OFFICIAL DEBIAN REPOS #------------------------------------------------------------------------------# ###### Debian Main Repos deb http://deb.debian.org/debian/ stable main contrib non-free deb-src http://deb.debian.org/debian/ stable main contrib non-free deb http://deb.debian.org/debian/ stable-updates main contrib non-free deb-src http://deb.debian.org/debian/ stable-updates main contrib non-free deb http://deb.debian.org/debian-security stable/updates main deb-src http://deb.debian.org/debian-security stable/updates main deb http://ftp.debian.org/debian stretch-backports main deb-src http://ftp.debian.org/debian stretch-backports main |
Stretch vervangen door "Wheezy" als je de oudere 1.9.x versie hebt...
[ Voor 34% gewijzigd door Dutch2007 op 18-06-2019 16:24 ]
Thanks! Ik ga het proberen. Dat gaat eerlijk gezegd in Sophos UTM wel erg veel gemakkelijker. Daar kun je op alle niveau's real-time logging bekijken.
Yep, had ik gedaan. Heb alles handmatig geprobeerd en de simpele methode (waarbij hij automatisch de firewall regel aanmaakt).MdBruin schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:44:
@TweakerIsMyName heb je naast de poort forward ook een regel opgenomen in de firewall? Dit gebeurt namelijk niet automatisch en kan de oorzaak zijn dat er niets wordt doorgelaten (source WAN, destination ip van de nas, port de gebruikte poort(en), log en protocol zijn optioneel).
Ik las wel ergens dat de router geen 'switch' kan maken, omdat het een layer 3 router zou zijn.. ik zie die optie ook inderdaad niet. Misschien heeft dat er ook mee te maken..
Vrienden van me zouden hun netwerkje op thuiskantoor wat willen verbeteren, met gastennetwerkje en beetje security + mogelijkheid om ook in toekomst IP cameras, dus dan zit je zo al met de cloudkey en unifi switch en access points, maar best dat je dan ook ineens een gateway erbij neemt, of is die niet noodzakelijk ?
-| Hit it i would ! |-
De ene een UTM device, de andere een router/firewall. Cisco is nog lastiger. Geen appels met peren vergelijkenTweakerIsMyName schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:40:
@borft & @Dutch2007
Thanks! Ik ga het proberen. Dat gaat eerlijk gezegd in Sophos UTM wel erg veel gemakkelijker. Daar kun je op alle niveau's real-time logging bekijken.
#team_UTC+1
Een Sophos is ook niets anders dan een linux-doosje met een stel extra netwerk-interfaces.Ethirty schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 18:51:
[...]
De ene een UTM device, de andere een router/firewall. Cisco is nog lastiger. Geen appels met peren vergelijken
Ik ben nog eens een tijdje bezig geweest met VyattaOS op een UTM220 werkend te krijgen.
- nero355
- Netwerk switches
- Unifi
- Amplifi
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
Dat ligt eraan : Wat wil je bereiken en welke apparatuur hangt er alFalcon10 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 18:37:
Stomme vraag, maar als je IPS wil gebruiken, dan moet je niet enkel een cloudkey hebben, maar best ook een gateway niet ?
Vrienden van me zouden hun netwerkje op thuiskantoor wat willen verbeteren, met gastennetwerkje en beetje security + mogelijkheid om ook in toekomst IP cameras, dus dan zit je zo al met de cloudkey en unifi switch en access points, maar best dat je dan ook ineens een gateway erbij neemt, of is die niet noodzakelijk ?
Tja, gewoon dat hij vanop afstand zijn netwerk in het thuiskantoor in het oog kan houden, en deep packet inspection ook kan opzetten.nero355 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:50:
[...]
Dat ligt eraan : Wat wil je bereiken en welke apparatuur hangt er al
gasten wifi netwerk/portal, en op termijn ook via protect toekomstige ip cameras kan bekijken.
Dus van de unifi switch, cloudkey en access points ben ik al zeker dat die nodig zijn, de gateway weet ik niet of die daar echt voor nodig is.
-| Hit it i would ! |-
Je geeft niet aan wat je daar al hebt hangen op die locatie verder (wat voor modem/router oid), zoals @nero355 ook al zegt.Falcon10 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 18:37:
Stomme vraag, maar als je IPS wil gebruiken, dan moet je niet enkel een cloudkey hebben, maar best ook een gateway niet ?
Maar er vanuit gaande dat er alleen een ziggo of kpn modem/router hangt waarachter je een unifi switch + AP's hebt dan kan je geen IPS gebruiken.
IPS draait op de USG dus die ben je nodig, een cloudkey kan handig zijn, zeker als je een gastenportaal wilt draaien op je gastnetwerk, maar anders ben je de cloudkey niet nodig.
Je kan je netwerk prima beheren zonder cloudkey, je zet de controller gewoon op een daar aanwezige pc/laptop of evt. op een synology nas.
Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!
Mja, enkel een Proximus modem, en momenteel een unmanaged tplink switchje, dus niet veel soeps.Annuk schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:57:
[...]
Je geeft niet aan wat je daar al hebt hangen op die locatie verder (wat voor modem/router oid), zoals @nero355 ook al zegt.
Maar er vanuit gaande dat er alleen een ziggo of kpn modem/router hangt waarachter je een unifi switch + AP's hebt dan kan je geen IPS gebruiken.
IPS draait op de USG dus die ben je nodig, een cloudkey kan handig zijn, zeker als je een gastenportaal wilt draaien op je gastnetwerk, maar anders ben je de cloudkey niet nodig.
Je kan je netwerk prima beheren zonder cloudkey, je zet de controller gewoon op een daar aanwezige pc/laptop of evt. op een synology nas.
Ik had al het idee om de hele Unifi lijn aan te raden, is beetje zoals bij mij thuis dan. Alleen was ik niet zeker of die USG nodig was voor de IPS.
-| Hit it i would ! |-
Het is niet het gereedschap, maar wat je er mee maaktburne schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:42:
[...]
Een Sophos is ook niets anders dan een linux-doosje met een stel extra netwerk-interfaces.
#team_UTC+1
Is dit al gelukt? Hou er rekening mee dat om dit te testen vanaf je LAN je een Hairpin NAT rule aan zal moeten maken. Ik had ook vaak gedoe met de "makkelijke" port forwarding in EdgeOS. Je kan het beter handmatig doen firewall+NAT regel. Zonder zo'n hairping regel zal het nooit werken vanaf je LAN ookal staat de boel goed ingesteldTweakerIsMyName schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:04:
Op EdgeRouter 6P
Iemand een idee?
Ik neem aan dat het gaan om 5000+5001? De synology heeft zelf ook een firewall die je open moet zetten.
nmap is hiervoor ook handig. Vanaf een linux machine naar je publieke IP (van buiten LAN) nmap <ip> -p 5001 bijvoorbeeld. Dan zie je closed/filtered of open.
De download-pagina van nmap bevat binaries voor linux, mac OS en windows.Kasper1985 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 03:50:
Vanaf een linux machine
Als je packet inspection op je netwerk wilt doen, dan doe je dat meestal vanaf een centraal punt waar al het verkeer doorheen gaat, bijvoorbeeld een router. In het Unifi landschap kan je dan niet zonder een USG, voor zover ik weet.Falcon10 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:54:
[...]
Tja, gewoon dat hij vanop afstand zijn netwerk in het thuiskantoor in het oog kan houden, en deep packet inspection ook kan opzetten.
gasten wifi netwerk/portal, en op termijn ook via protect toekomstige ip cameras kan bekijken.
Dus van de unifi switch, cloudkey en access points ben ik al zeker dat die nodig zijn, de gateway weet ik niet of die daar echt voor nodig is.
Thx.. Auto Hairpin feature staat aan.Kasper1985 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 03:50:
[...]
Is dit al gelukt? Hou er rekening mee dat om dit te testen vanaf je LAN je een Hairpin NAT rule aan zal moeten maken. Ik had ook vaak gedoe met de "makkelijke" port forwarding in EdgeOS. Je kan het beter handmatig doen firewall+NAT regel. Zonder zo'n hairping regel zal het nooit werken vanaf je LAN ookal staat de boel goed ingesteld![]()
Ik neem aan dat het gaan om 5000+5001? De synology heeft zelf ook een firewall die je open moet zetten.
nmap is hiervoor ook handig. Vanaf een linux machine naar je publieke IP (van buiten LAN) nmap <ip> -p 5001 bijvoorbeeld. Dan zie je closed/filtered of open.
NAS heeft internet connectie kan ik op de NAT zelf zien. Maar QuickConnect komt er ook niet door...
Als ik vanaf LAN https naar het WAN adres kom ik op de login van de EdgeRouter. Dat lijkt de DNS te doen..
Ik vind die EdgeRouter vooralsnog frustrerend..
Vergeet niet dat de netwerk setup altijd gewerkt heeft. Ik heb alleen de router vervangen.. Dus hij moet gewoon de setup simuleren van de vorige router.. M.a.w. poorten naar VLANS doorzetten..
[ Voor 11% gewijzigd door TweakerIsMyName op 19-06-2019 16:40 ]
Thanks. Dan ga ik dat maar doen. Kan het er nog wat mee te maken hebben dat de config anders dan normaal is omdat je geen Switch kunt maken op een EdgeRouter 6P? Welke wizard is trouwens aan te raden?Laagheim schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 17:27:
@TweakerIsMyName Als quickconnect niet werkt dan is er wel wat meer mis dan een verkeerde firewall regel. Mijn advies begin gewoon op nieuw, zet je router terug naar de fabrieksinstellingen en begin met het inrichten van je netwerkje. Controleer of quickconnect nog werkt en indien ja begin dan aan je portforwarding regels.
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Ik heb geen edgerouter dus kan je geen advies geven over gebruik maar als je ubiquity gebruikt dan is willy howe je vriend: YouTube: Beginner's Guide to EdgeRouter Devices - Basic VLAN ConfigurationTweakerIsMyName schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:57:
[...]
Thanks. Dan ga ik dat maar doen. Kan het er nog wat mee te maken hebben dat de config anders dan normaal is omdat je geen Switch kunt maken op een EdgeRouter 6P? Welke wizard is trouwens aan te raden?

Mijn Sonos apparatuur zit op een apart netwerkje (samen met de tado, hue etc) en overal lees je dat de Sonos controller dan niet werkt en dat je een igmp proxy moet inregelen. Dat klopt ook, met mijn iPhone kan ik er niet bij komen maar nu komt de grap: de controller op de Huawei MediaPad werkt wel. Tsja.
Ik probeer mijn Synology via de USG open te zetten op poort 443. Dat lukt dmv een portforward.
Maar ik gebruik Cloudflare en wil alleen hun ip ranges toegang geven.
Daarvoor heb ik een rule aangemaakt, met een group met de Cloudflare IP ranges en een groep met mijn Synology IP.
Als ik alleen die rule aanzet werkt het niet. Wat doe ik hier fout?
Screenshots van mijn (GUI)config: https://imgur.com/a/xMbVtWo
Ik ben al iets verder. Moet ook een NAT instellen.
[ Voor 5% gewijzigd door Kodess op 19-06-2019 22:34 ]
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Dankzij de Grote Chinese Cloud.
Een IGMP-proxy 'overbrugt' twee vlans voor multicast-streams door een router heen. Een andere oplossing is als een extern device iets weet over de source van je stream en dat met je MediaPad communiceert.
Handig bekeken van Huawei. Sonos gebruikers klagen al 10 jaar dat ze hun speakers en controller niet in aparte subnets kunnen hebben en dan komt Huawei met de oplossing. (natuurlijk ik begrijp de privacy consequenties maar Google, een Amerikaans bedrijf, weet ook dat ik een Sonos en Hue heb met Google home. En KPN, een Nederlands bedrijf weet het ook omdat mijn verbinding via hen loopt.)burne schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 22:03:
[...]
Dankzij de Grote Chinese Cloud.
Een IGMP-proxy 'overbrugt' twee vlans voor multicast-streams door een router heen. Een andere oplossing is als een extern device iets weet over de source van je stream en dat met je MediaPad communiceert.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, voor aankoopadvies dient een nieuw topic aangemaakt te worden. Daarnaast is er voor IPTV een los topic: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie.
Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.