[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 101 Laatste
Acties:
  • 737.579 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ze hebben zo te zien al wat aanpassingen gemaakt aan het forum.
Ik kan terug mijn guide aanpassen Mijn guide heeft blijkbaar 200 tekens te veel en kan dus weer niet saven (maximaal 10000) , oude comments openen nu per 50 ipv per 10, minder aantal tags, duidelijker verschil tussen normaal en beta.

edit: dan maar guide in twee delen zetten..

UBNT-APieper
"Here is an incremental update to address some of the concerns brought up by OP and others in this thread. We have a number of changes coming out, some as early as today, and a few that we've already released that will address much of the feedback voiced here including:

Fix for commenting issues, clicking through posts, formatting limitations on comments, etc.

Fix for confusing differences between Answers and Comments

We are removing comments and getting rid of the confusing structure of Questions, Answers and Comments and shifting to more familiar Topics and Responses. (You will still be able to mark a Response as an answer by old definition) This should largely be completed by today.

Fix for character limits

We heard your feedback and have increased the character limits dramatically (On stories/messages to 20k on Topics/Responses to 10k limit. )

Missing Beta Rights

We have fixed much of this if you find yourself still experiencing issues, please let me know via PM.

Beta hard to find/Beta too closely located to Public/Official topics

We revised how we separate these to help make more distinct. We will continue to look at improvements needed here.

Email notifications needed

In the works, should be completed after we get through critical fixes.

Way to see only threads you responded on in addition to your posts

You will be able to browse/see threads you've replied to once we roll out planned changes. I would expect this to be completed by the end of the week.

Dark mode/other visual improvements

We're going to be looking at/start working on visual/UI improvements once we get through most critical functional issues/feature adds.

This is just a few of the many fixes coming- let me know if you have any other suggestions you'd like to hear where we currently stand on.

Thanks again all for your patience and continued feedback."

[ Voor 98% gewijzigd door SmokingCrop op 19-06-2019 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:15

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

OK, eentje in het kader van "wtf heb ik nu weer gedaan. Hellup" ;)
Sinds vandaag overgestapt naar andere ISP , dus het eea aangepast aan mijn netwerk: Koffie in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Hoe het nu is : mijn WAN komt binnen op een managed switch op port 8. Hierop is vlan 300 tagged gezet (300=internet).
Op port 7 vlan 300 tagged. Port 7 gaat naar de WAN port van de USG. Deze verteld dat hij vlan 300 heeft. Krijgt keurig public IP adres.
De LAN port van de USG heeft geen vlan en gaat terug naar mijn managed switch. Via de AP's kan ik prima internetten. Maar nu het vreemd .. clients krijgen geen DHCP meer.
Op de controller is dit ook te zien:
WiFi Experience
0%
Cause DHCP Timeout
Recommendation Please check that your DHCP server is accessible and properly configured
DHCP staat in de controller gewoon aan, hier is niets aan gewijzigd.
Het lijkt wel alsof specifiek DHCP verkeer niet bij de USG aan komt, maar al het andere wel.
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn ?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Koffie schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 00:18:
OK, eentje in het kader van "wtf heb ik nu weer gedaan. Hellup" ;)
Sinds vandaag overgestapt naar andere ISP , dus het eea aangepast aan mijn netwerk: Koffie in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Hoe het nu is : mijn WAN komt binnen op een managed switch op port 8. Hierop is vlan 300 tagged gezet (300=internet).
Op port 7 vlan 300 tagged. Port 7 gaat naar de WAN port van de USG. Deze verteld dat hij vlan 300 heeft. Krijgt keurig public IP adres.
De LAN port van de USG heeft geen vlan en gaat terug naar mijn managed switch. Via de AP's kan ik prima internetten. Maar nu het vreemd .. clients krijgen geen DHCP meer.
Op de controller is dit ook te zien:

[...]

DHCP staat in de controller gewoon aan, hier is niets aan gewijzigd.
Het lijkt wel alsof specifiek DHCP verkeer niet bij de USG aan komt, maar al het andere wel.
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn ?
Hm, dat is behoorlijk bizar inderdaad,
Al eens een nieuw random subnet met een random vlan proberen aanmaken en die op een poortje op de switch zetten om te kijken of het bij een nieuw aangemaakte subnet ook gebeurt?

of de DHCP Server op dat subnet eens op "uit" zetten, laten provisionen en terug aanzetten?

of de USG resetten en opnieuw adopten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

SmokingCrop schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 00:27:
[...]

Hm, dat is behoorlijk bizar inderdaad,
Al eens een nieuw random subnet met een random vlan proberen aanmaken en die op een poortje op de switch zetten om te kijken of het bij een nieuw aangemaakte subnet ook gebeurt?

of de DHCP Server op dat subnet eens op "uit" zetten, laten provisionen en terug aanzetten?

of de USG resetten en opnieuw adopten?
Ik had het heeeel even werkend. Op de controller onder settings -> networks -> LAN -> eoa button met re-nog iets DHCP settings. Ik moest active clients toen wel even hard reconnecten maar toen kregen ze weer een IP. Om vervolgens geen internet te hebben ...
Was spontaan vlan 300 op de WAN port verdwenen. Die weer aangezet, nu weer een public IP maar het DHCP issue is weer terug bij af. Die knop om te re-assignen staat er nu ook niet bij.
Ondertussen gevonden : DHCP UniFi Controller was leeg. Die ingevuld, opgeslagen. Weer die vlan op de WAN kwijt. Weer teruggezet.

Huidige status:
- DHCP scope staat goed, verwijst naar de USG
- USG heeft public ip op de WAN
- Clients hebben internet
- Clients krijgen geen DHCP

Ik begin een beetje tunnel visie te krijgen, en heb een lange dag achter de rug. Ik duik mijn bed in en begin morgenochten met een frisse blik op dit rare probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Koffie schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 01:01:
[...]

Ik begin een beetje tunnel visie te krijgen, en heb een lange dag achter de rug. Ik duik mijn bed in en begin morgenochten met een frisse blik op dit rare probleem.
Ik zou om te beginnen eens gaan troubleshooten op je USG.
ssh naar je USG.
code:
1
2
sudo su -
tcpdump -i eth1 udp port 67 or 68 -e -n -vv

Kijk of er uberhaupt wel dhcp-request binnenkomen en daarbij, wat is dan het antwoord?
Zet dit ook even af op de config van je LAN.
RobertMe schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 19:16:
Daarnaast heb ik op de USG ook de IPSEC VPN ingeschakeld. Je zou dan toch zeggen dat ik vanaf elke locatie een VPN verbinding op kan zetten en met mijn server kan verbinden. Echter is dat dus niet zo. Ik kom dan namelijk steevast op de web interface van de USG uit. Is dat iets wat valt aan te passen? Dat de port forward dus ook werkt voor verkeer dat vanaf de VPN komt.
Klinkt alsof je vanaf je VPN uitkomt op de verkeerde iptables chain. Ik gok WAN_LOCAL.
Zou dan opgelost moeten worden met een aantal NAT en iptables Forward-regels. Die laatste ben je kwijt na een re-provision tussendoor. Niet perse bij een reboot, want een opstartscript is wel te maken in /config/scripts/post-config.d/. Zelf heb ik forwards ingesteld via een script en nat-regels via vpn in config.gatewat.json. Maar het is een hoop gedoe. Die van jou is een lastige. Bovendien zal je ook moeten gaan filteren of binnen een nat-regel gaan regelen dat het alleen op je VPN-verkeer van toepassing is.
Is het aanbieden van je LAN via VPN niet makkelijker en gewoon connecten op je lan-adres van je NAS?

[ Voor 51% gewijzigd door ed1703 op 20-06-2019 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:52
Ik zoek een oplossing om op 20m van mijn woning in de garage netwerk te krijgen. Is dit mogelijk met twee Ubiquiti UniFi AC Mesh ap's? Kan ik achter de ene ap een switch hangen?

Met gestrekt been.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:14

Ethirty

Who...me?

Hoewel ik nog steeds niets vind op het nieuwe forum, geven de reacties op de klachten wel een gevoel van herkenning.
Maybe UBNT should just open-source their codebase so some *real* development work can be done on the firmwares, instead of whatever is going on now.... which can only be described as 'Development ADHD'.

"Look guys, look at this bright new feature! its not complete yet, but its gonna be so awesome when it is! We should have it ready by..... oh look, a bunny!"
_O-

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ethirty schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:06:
Hoewel ik nog steeds niets vind op het nieuwe forum, geven de reacties op de klachten wel een gevoel van herkenning.
Ik heb inmiddels de threads gevonden voor de firmwares (bovenin klikken op Software Releases), maar ik zie geen mogelijkheid om snel naar de nieuwste reacties. Bijvoorbeeld deze thread.

Je gaat toch niet elke keer 691 reacties doorklikken? :?

Dit is echt de doodsteek voor een community.

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 20-06-2019 10:11 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 12:33
Gunner schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:10:
[...]

Ik heb inmiddels de threads gevonden voor de firmwares (bovenin klikken op Software Releases), maar ik zie geen mogelijkheid om snel naar de nieuwste reacties. Bijvoorbeeld deze thread.

Je gaat toch niet elke keer 691 reacties doorklikken? :?

Dit is echt de doodsteek voor een community.
De community is een enorm deel van UBNT. Hun support /sales (gun factor) is voor een groot deel afhankelijk van de community. Dit gaat ze klanten kosten ben ik bang. De forum software was niet af en over sommige dingen is gewoon niet goed nagedacht. Begreep wel dat ze luisteren naar de kritiek en er keihard aan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 01:01:
[...]

Ik had het heeeel even werkend. Op de controller onder settings -> networks -> LAN -> eoa button met re-nog iets DHCP settings. Ik moest active clients toen wel even hard reconnecten maar toen kregen ze weer een IP. Om vervolgens geen internet te hebben ...
Was spontaan vlan 300 op de WAN port verdwenen. Die weer aangezet, nu weer een public IP maar het DHCP issue is weer terug bij af. Die knop om te re-assignen staat er nu ook niet bij.
Ondertussen gevonden : DHCP UniFi Controller was leeg. Die ingevuld, opgeslagen. Weer die vlan op de WAN kwijt. Weer teruggezet.

Huidige status:
- DHCP scope staat goed, verwijst naar de USG
- USG heeft public ip op de WAN
- Clients hebben internet
- Clients krijgen geen DHCP

Ergens op het laatste moment vannacht toch werkende gekregen.
Ik denk dat het mis is gegaan omdat ik op de GUI van de USG zelf dingen ben gaan aanpassen terwijl de controller dit ook wil doen.
Uiteindelijk in de controller alles nogmaals correct ingesteld:
- DHCP/USG adres was leeg, ingevuld
- DHCP moest ik re-assignen oid, gedaan
- VLAN 300 als WAN vlan opgegeven vanaf de controller ipv op de USG
- bokkende clients laten reconnecten
- Client krijg nu DHCP van de USG en kan internetten

Wel heb ik een versterkt probleem met IPTV verkeer wat begint te klapperen als er wat zwaarder gedownload word. Vanmiddag vanuit huis maar eens verder induiken :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

m3gA schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:39:
[...]

De forum software was niet af en over sommige dingen is gewoon niet goed nagedacht. Begreep wel dat ze luisteren naar de kritiek en er keihard aan werken.
Deels. Iedereen roept dat ze terug moeten, maar ze willen tot nu toe per se door met deze social media crap.
Anders dan zeggen dat dit "beter" is, is er nog geen enkele inhoudelijke reactie over waarom dat zo is.

De tijd zal het leren. Het is niet alsof zo'n bedrijf 2x dezelfde fout maakt, toch? Oh wacht...
https://community.ui.com/...44-4a55-83bd-a51ed1f9f371

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
Ethirty schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:44:
[...]

Deels. Iedereen roept dat ze terug moeten, maar ze willen tot nu toe per se door met deze social media crap.
Anders dan zeggen dat dit "beter" is, is er nog geen enkele inhoudelijke reactie over waarom dat zo is.

De tijd zal het leren. Het is niet alsof zo'n bedrijf 2x dezelfde fout maakt, toch? Oh wacht...
https://community.ui.com/...44-4a55-83bd-a51ed1f9f371
Ik denk dat het wel goed komt, maar dat het de community een enorm klap gaat oplopen. Het browsen en lurken veel klanten voor andere producten opleverde (al zou ik verder niks aanraken behalve de video en netwerk producten). Door iedereen in een bubbel met tags te stoppen ga je dit mislopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
m3gA schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:39:
[...]
Begreep wel dat ze luisteren naar de kritiek en er keihard aan werken.
Een beetje bedrijf gaat dan eerst beta draaien met een nieuw forum en daar maanden mee testen.
Dat doe je dan met een flink aantal gebruikers waarvan je ook weet dat die vrijwel dagelijks op het oude forum actief zijn. Dit is dus vooral niet zoals zo'n migratie behoort te verlopen. Ik kijk er nu nog wel, maar het is nog steeds grotendeels onbruikbaar. Ik mis vooral overzicht en vastgepinde topics.. al is de nieuwe software niet eens een forum. Dit is weer zo'n askubuntu.com oplossing, wat voor langlopende topics en gericht zoeken niet werkt. Synology kan er ook over meepraten en die hebben hun community grotendeels gesloopt.

Bedacht door managers / medewerkers binnen het bedrijf die totaal geen feeling hebben met hun gebruikers.

Sneu / Teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
ed1703 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:13:
[...]

Een beetje bedrijf gaat dan eerst beta draaien met een nieuw forum en daar maanden mee testen.
Dat doe je dan met een flink aantal gebruikers waarvan je ook weet dat die vrijwel dagelijks op het oude forum actief zijn. Dit is dus vooral niet zoals zo'n migratie behoort te verlopen.
Helemaal mee eens. Wilde net een bug posten in een hardware forum maar kon het forum niet eens vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door m3gA op 20-06-2019 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-06 09:18
Koffie schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:42:
[...]

Ik denk dat het mis is gegaan omdat ik op de GUI van de USG zelf dingen ben gaan aanpassen terwijl de controller dit ook wil doen.
Ah, als je provisioned vanuit een centraal punt, moet je nooit ook lokaal veranderingen doen, dat gaat je altijd bijten! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-09-2024
Sinds gisteren beginnen ze een beetje te luisteren en het te verbeteren. Is er nu wel een stukje beter op geworden. Hopelijk wordt het weer een goed platform.

Toch blijf ik het een slechte move vinden om een platform met zoveel problemen publiekelijk online te gooien, na slechts een paar weken beta testing. De link naar het beta forum was overigens maar een klein deel van de gebruikers opgevallen, en was dus ook niet echt goed gecommuniceerd naar de commnity toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
alexwel schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:44:
Sinds gisteren beginnen ze een beetje te luisteren en het te verbeteren. Is er nu wel een stukje beter op geworden. Hopelijk wordt het weer een goed platform.
Bij de Navigator lijkt het nu wat beter te werken, al zijn we er nog niet nee.
Zo zijn de responses nu opgedeeld in pagina's. Alleen als je iets gelezen heb en je gaat weer terug en klikt dezelfde "question" aan, dan kom je weer op de 1ste pagina uit. Er is geen mogelijkheid om gelijk naar de laatste pagina te gaan. Nog mooier zou de laatste reactie zijn, maar mij om het even.

Software Releases: Daaronder zitten comments en daar moet je je dus compleet doorheen worstelen. Dat moet zo snel mogelijk naar op z'n minst hetzelfde response-systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
ed1703 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:45:
[...]

Bij de Navigator lijkt het nu wat beter te werken, al zijn we er nog niet nee.
Zo zijn de responses nu opgedeeld in pagina's. Alleen als je iets gelezen heb en je gaat weer terug en klikt dezelfde "question" aan, dan kom je weer op de 1ste pagina uit. Er is geen mogelijkheid om gelijk naar de laatste pagina te gaan. Nog mooier zou de laatste reactie zijn, maar mij om het even.
Volgens mij heb ik iets voorbij zien komen dat er een 'back' button komt hiervoor.
ed1703 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:45:
[...]

Software Releases: Daaronder zitten comments en daar moet je je dus compleet doorheen worstelen. Dat moet zo snel mogelijk naar op z'n minst hetzelfde response-systeem.
Dit heb ik eerder vandaag doorgegeven aan UBNT-APieper, hopelijk wordt dit snel gefixt.

[ Voor 43% gewijzigd door alexwel op 20-06-2019 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerIsMyName schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:37:
Als ik vanaf LAN https naar het WAN adres kom ik op de login van de EdgeRouter. Dat lijkt de DNS te doen..
RobertMe schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 19:16:
Ik kom dan namelijk steevast op de web interface van de USG uit.
Ben ik de enige die dit zorgelijk vindt :?

Mijn router moet helemaal niet vanaf de WAN kant bereikbaar zijn op zijn WebGUI om welke reden dan ook! :F
Laagheim schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:11:
@RobertMe ik kan je niet helpen maar ik heb ook wat raars wat ik wel wil delen 8)7

Mijn Sonos apparatuur zit op een apart netwerkje (samen met de tado, hue etc) en overal lees je dat de Sonos controller dan niet werkt en dat je een igmp proxy moet inregelen. Dat klopt ook, met mijn iPhone kan ik er niet bij komen maar nu komt de grap: de controller op de Huawei MediaPad werkt wel. Tsja.
Chinese hackers yo! Geen wonder dat Trump boos op ze is! :+ _O-
Koffie schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 00:18:
Ik zou de USG WAN kant Untagged laten kletsen, want zoals je al zelf hebt gezien levert dat stomme ding al genoeg gezeik op doordat de UniFi Controller simpelweg niet helemaal goed met dat ding praat en er een heleboel dingen missen :/
Artbij schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 08:36:
Ik zoek een oplossing om op 20m van mijn woning in de garage netwerk te krijgen. Is dit mogelijk met twee Ubiquiti UniFi AC Mesh ap's? Kan ik achter de ene ap een switch hangen?
Met gemak! Gewoon doen! d:)b

Wireless Uplink aanzetten voor die twee en gaan met die MESH banaan! :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
nero355 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:42:
[...]

[...]

Ben ik de enige die dit zorgelijk vindt :?

Mijn router moet helemaal niet vanaf de WAN kant bereikbaar zijn op zijn WebGUI om welke reden dan ook! :F

[...]

Chinese hackers yo! Geen wonder dat Trump boos op ze is! :+ _O-

[...]

Ik zou de USG WAN kant Untagged laten kletsen, want zoals je al zelf hebt gezien levert dat stomme ding al genoeg gezeik op doordat de UniFi Controller simpelweg niet helemaal goed met dat ding praat en er een heleboel dingen missen :/

[...]

Met gemak! Gewoon doen! d:)b

Wireless Uplink aanzetten voor die twee en gaan met die MESH banaan! :Y)
Het Island ap kan ik voeden met POE en gelijktijdig via diezelfde switch dingen aansluiten die vervolgens via de ap het netwerk op komen?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Artbij schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:52:
Het Island ap kan ik voeden met POE en gelijktijdig via diezelfde switch dingen aansluiten die vervolgens via de ap het netwerk op komen?
Uiteraard! :)

EDIT :
Koffie schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:04:
Maar ik moet wel een managed switch er tussen zetten, om die IPTV en internet vlans uit elkaar te trekken.
Daar is ook niks mis mee, maar ik bedoelde dus echt alleen de poort waarop de USG WAN zit Untagged houden :)

[ Voor 39% gewijzigd door nero355 op 20-06-2019 20:10 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[quote]nero355 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:42:
[...]
][...]

/quote]
Maar ik moet wel een managed switch er tussen zetten, om die IPTV en internet vlans uit elkaar te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:06

JoeZuCK

_Fonz > all.

Wij hebben 2 Apple devices in huis (MacBook en iPhone) en ik weet niet wat het is, maar het lijkt net dat die twee devices een beetje storen met alle andere devices (gewoon gevoel, want in de controller is geen touw aan vast te knopen wbt WiFi experience (vliegt alle kanten op); het is gewoon niet stabiel.

Nu lees ik het volgende :

- Change the SSIDs "802.11 RATE AND BEACON CONTROLS" DTIM mode value from default value of 1 to 3 (both radios)

Als ik dat ga doen, zou dat dan weer invloed hebben juist op mijn andere niet Apple devices?

[ Voor 3% gewijzigd door JoeZuCK op 21-06-2019 07:51 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

JoeZuCK schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 07:50:
Wij hebben 2 Apple devices in huis (MacBook en iPhone) en ik weet niet wat het is, maar het lijkt net dat die twee devices een beetje storen met alle andere devices (gewoon gevoel, want in de controller is geen touw aan vast te knopen wbt WiFi experience (vliegt alle kanten op); het is gewoon niet stabiel.

Nu lees ik het volgende :

- Change the SSIDs "802.11 RATE AND BEACON CONTROLS" DTIM mode value from default value of 1 to 3 (both radios)

Als ik dat ga doen, zou dat dan weer invloed hebben juist op mijn andere niet Apple devices?
Ik heb dat ook gedaan en alles bleef werken en de meldingen zijn stukken minder geworden.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

@Tylen Welke meldingen bedoel jij precies?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

JoeZuCK schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 08:36:
@Tylen Welke meldingen bedoel jij precies?
In de controller had ik heel veel foutmeldingen. Ik weet de exacte meldingen niet meer maar ze stonden bij "Associatie fouten" (Sorry for the dutch :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

@Tylen Juist. Niet dat ik die nu zoveel heb (volgens mij had ik op 1 AP maar 1 fout) en die zat hem ook nog in DHCP nog iets (ben nu ook niet thuis).. maar kan het altijd proberen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:06

Ibex

^^ met stom.

Ik ben het hebben (en meerbepaald onderhouden) van een eigen linux router grondig beu. Na goede ervaringen met de Ubiquiti access points overstag gegaan naar een cloud key gen 2 en een USG. Ik heb nog een berg managed L2 (non ubiquiti) switches waarop ik de nodige vlans kan instellen en die me helpen mijn setup stap-per-stap over te zetten.

Stap 1: Ik heb een "default" corporate lan (zonder vlan, gelinkt aan LAN1, waarop (via een switch) de cloud key zit), en twee corporate lans met elke een eigen vlan ("untrusted" (10) en "trusted" (20)). Bedraad werkt alles prima, ik kan alles en iedereen pingen.

Stap 2: Uiteraard mag "untrusted" niet aan "trusted" of "default", dus met 2 simpele firewall rules op LAN_IN is dit zo ingesteld (drop new connections). Prik ik mijn laptop in een "trusted" terminated switchport kan ik overal aan (inclusief een device op "untrusted" en mijn cloud key op "default"), prik ik deze in een "untrusted" terminated switchport kan ik nergens aan. Prima dus

Stap 3: Tijd om een van mijn access points op de "default" lan te steken, een factory reset te geven en te adopten. Adopten gaat prima, en ik configureer 1 wireless network die ik link aan het "trusted" (20) vlan. Ik krijg netjes een adres in de "trusted" range.

Stap 4: Ik kan nog prima een device in "untrusted" pingen. Ik kan echter niet meer aan mijn cloud key op "default".

Iemand een idee waarom het bij stap 4 spaak loopt?

[ Voor 5% gewijzigd door Ibex op 22-06-2019 07:54 ]

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Ibex schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 07:52:

Stap 4: Ik kan nog prima een device in "untrusted" pingen. Ik kan echter niet meer aan mijn cloud key op "default".

Iemand een idee waarom het bij stap 4 spaak loopt?
Je kan logging aanzetten op firewall rules en deze live bekijken op de USG via SSH:
tail -f /var/log/messages
Zo kan je zien of bepaalde rules door bepaald verkeer actief wordt.

Welke twee regels heb je precies toegevoegd (qua source/destination etc)?

[ Voor 54% gewijzigd door SmokingCrop op 22-06-2019 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

SmokingCrop schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 08:44:
[...]

Je kan logging aanzetten op firewall rules en deze live bekijken op de USG via SSH:
tail -f /var/log/messages
Zo kan je zien of bepaalde rules door bepaald verkeer actief wordt.

Welke twee regels heb je precies toegevoegd (qua source/destination etc)?
Helaas komt er niet veel nuttigs binnen in de logs van de USG bij het (proberen) pingen van mijn cloud key
Jun 22 09:16:38 tselina kernel: [LAN_LOCAL-default-A]IN=eth1.20 OUT= MAC=18:e8:29:44:b9:07:f0:18:98:ad:c6:d5:08:00:45:00:00:3c SRC=10.4.25.104 DST=10.4.25.1 LEN=60 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=255 ID=23695 PROTO=UDP SPT=52007 DPT=53 LEN=40
Jun 22 09:16:38 tselina kernel: [LAN_LOCAL-default-A]IN=eth1.20 OUT= MAC=18:e8:29:44:b9:07:f0:18:98:ad:c6:d5:08:00:45:00:00:46 SRC=10.4.25.104 DST=10.4.25.1 LEN=70 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=255 ID=9454 PROTO=UDP SPT=63936 DPT=53 LEN=50
Jun 22 09:16:43 tselina kernel: [LAN_LOCAL-default-A]IN=eth1.20 OUT= MAC=18:e8:29:44:b9:07:f0:18:98:ad:c6:d5:08:00:45:00:00:49 SRC=10.4.25.104 DST=10.4.25.1 LEN=73 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=64 ID=34829 PROTO=UDP SPT=46203 DPT=53 LEN=53
Jun 22 09:16:52 tselina kernel: [LAN_LOCAL-default-A]IN=eth1.20 OUT= MAC=18:e8:29:44:b9:07:f0:18:98:ad:c6:d5:08:00:45:00:00:51 SRC=10.4.25.104 DST=10.4.25.1 LEN=81 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=255 ID=26683 PROTO=UDP SPT=50533 DPT=53 LEN=61
Jun 22 09:16:54 tselina kernel: [LAN_LOCAL-default-A]IN=eth1.20 OUT= MAC=ff:ff:ff:ff:ff:ff:f0:18:98:ad:c6:d5:08:00:45:00:00:c2 SRC=10.4.25.104 DST=255.255.255.255 LEN=194 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=64 ID=45278 PROTO=UDP SPT=17500 DPT=17500 LEN=174
Jun 22 09:16:54 tselina kernel: [LAN_LOCAL-default-A]IN=eth1.20 OUT= MAC=ff:ff:ff:ff:ff:ff:f0:18:98:ad:c6:d5:08:00:45:00:00:c2 SRC=10.4.25.104 DST=10.4.25.255 LEN=194 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=64 ID=26617 PROTO=UDP SPT=17500 DPT=17500 LEN=174
Jun 22 09:17:20 tselina kernel: [LAN_LOCAL-default-A]IN=eth1.20 OUT= MAC=18:e8:29:44:b9:07:f0:18:98:ad:c6:d5:08:00:45:00:00:3b SRC=10.4.25.104 DST=10.4.25.1 LEN=59 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=255 ID=21285 PROTO=UDP SPT=52761 DPT=53 LEN=39
Jun 22 09:17:21 tselina kernel: [LAN_LOCAL-default-A]IN=eth1.20 OUT= MAC=18:e8:29:44:b9:07:f0:18:98:ad:c6:d5:08:00:45:00:00:41 SRC=10.4.25.104 DST=10.4.25.1 LEN=65 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=64 ID=53438 PROTO=UDP SPT=49309 DPT=53 LEN=45
De enige 2 ingestelde firewall rules:

Afbeeldingslocatie: https://photobook.plesetsk.be/mini/20190622072226b31b36e18cf2070f1c5497876464b86f.jpg

Afbeeldingslocatie: https://photobook.plesetsk.be/mini/20190622072226181bd4d75774c699d5796ba8c544141d.jpg

Het uitschakelen van de rules heeft overigens geen effect.

Edit: Wat mogenlijks invloed zou kunnen hebben (hoewel ik het niet zou verwachten) is dat ik alles test tussen een bestaand netwerk. De "default" untagged lan is dus verbonden met mijn switch die op die betreffende poorten naast tagged vlans 10 en 20 ook untagged aan vlan 250 is gekoppeld. De access points hangen dus ook aan een poort die tagged vlans 10 en 20 heeft, en untagged op vlan 250 staat. Ik zou niet verwachten dat dit geheel transparant is naar het netwerk van de USG toe.

[ Voor 8% gewijzigd door Ibex op 22-06-2019 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 20:50
Hoezo drop je alleen new states?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

GioStyle schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 09:39:
Hoezo drop je alleen new states?
Als ik alle drop dan komen de antwoorden niet meer terug. Dan kan ik van "trusted" wel pingen naar ergens in "untrusted", maar het antwoord is - als ik het goed begrijp - established en zou dan gedropped worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ibex schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 09:41:
[...]

Als ik alle drop dan komen de antwoorden niet meer terug. Dan kan ik van "trusted" wel pingen naar ergens in "untrusted", maar het antwoord is - als ik het goed begrijp - established en zou dan gedropped worden.
Ping is ICMP en dat heeft geen state, net zo min als UDP. De enige voor wie established en new van belang zijn is TCP.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Is het eigenlijk niet eenvoudiger om je untrusted poorten gewoon als een Guest network in te stellen?

[ Voor 82% gewijzigd door SmokingCrop op 22-06-2019 11:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:59

zeroday

There is no alternative!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J2RE4Zsy4oxBi13yQ74Q89Su/full.png

nou .. ik ben benieuwd ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
Goed dat ze het nu toegeven, jammer dat ze nog steeds geen reden geven waarom ze dit plaform gelanceerd hebben, terwijl dit ver van af was.

Ze hebben wel veel verbeteringen toegevoegd de afgelopen paar dagen, dus het ziet er naar uit dat het de goede kant op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb iets vreemds en hoop dat jullie me kunnen helpen. Mijn kennis van netwerken is beperkt en ik kom er niet aan uit. :)

Ik heb van Ubiquiti een switch gekocht incl. een Cloud Key en twee AC lite accespoints. De Cloud Key heb ik aan de praat gekregen maar op een of andere manier wordt de switch niet zichtbaar in het netwerk. Het gekke is dat wanneer ik er een oude linksys switch tussenzet de Ubiquiti switch wel wordt herkend. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Situatie simpel uitgelegd.

KPN Experiabox -> Ubiquiti switch = werkt niet
KPN Experiabox -> Linksys SE2800 switch -> Ubiquiti switch = werkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
alarma2nd schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 13:14:
Ik heb iets vreemds en hoop dat jullie me kunnen helpen. Mijn kennis van netwerken is beperkt en ik kom er niet aan uit. :)

Ik heb van Ubiquiti een switch gekocht incl. een Cloud Key en twee AC lite accespoints. De Cloud Key heb ik aan de praat gekregen maar op een of andere manier wordt de switch niet zichtbaar in het netwerk. Het gekke is dat wanneer ik er een oude linksys switch tussenzet de Ubiquiti switch wel wordt herkend. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Situatie simpel uitgelegd.

KPN Experiabox -> Ubiquiti switch = werkt niet
KPN Experiabox -> Linksys SE2800 switch -> Ubiquiti switch = werkt wel
Wat bedoel je precies dat de switch niet herkent wordt? Wordt hij niet zichtbaar in de controller op de clouydkey? Heb je al een handmatige inform geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
Hij is wel zichtbaar op de cloudkey al staat er disconnected bij maar hij is niet zichtbaar wanneer ik inlog op de experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
Oke, probeer hem even te resetten en weer te adopteren in de cloudkey om te kijken of dat helpt.
De switch zou zo en zo in de controller op connected moeten staan.

Om welk model switch gaat het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
Oke, ik ga het zo proberen. Vrouw is tv aan het kijken en het wordt denk ik niet gewaardeerd wanneer ik de kabel er ineens uit trek. :)

Het gaat om een UniFi US-8-60W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
alarma2nd schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 15:41:
Oke, ik ga het zo proberen. Vrouw is tv aan het kijken en het wordt denk ik niet gewaardeerd wanneer ik de kabel er ineens uit trek. :)

Het gaat om een UniFi US-8-60W.
Prima, eventueel kan je op de volgende website kijken voor stappen mbt adoption problemen:
https://help.ubnt.com/hc/...-Device-Adoption-Failures

Het LED balkje aan de voorkant van de switch (links naast poort 1 / ubiquiti logo) moet blauw branden na een succesvolle adaptie.

[ Voor 12% gewijzigd door alexwel op 22-06-2019 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
Het heeft niet gewerkt. Enkel wanneer ik de oude Linksys switch er tussen zet krijg ik connectie. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:10

lier

MikroTik nerd

alarma2nd schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:03:
Het heeft niet gewerkt. Enkel wanneer ik de oude Linksys switch er tussen zet krijg ik connectie. Heel vreemd.
Even de switch resetten (eventueel via ssh met het commando syswrapper.sh restore-default of anders via de reset button.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
Helaas helpt het allemaal niet. :( Als ik snel een andere kabel pak en door de kamer leg van de switch naar de experiabox werkt het wel gelijk. Kan dit te maken hebben met een kapotte connector of een breukje in de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Laatst online: 17-06 19:50

mutsje

Certified Prutser

Vandaag opeens geen netwerk meer naar zolder, deze word door 2 nano's verzorgt. Troubleshooten , bleek dat de adapter van mijn thoughswitch stond te knipperen 8)7 op google niks te vinden. Universele laptop adapter er aan gehangen en weer netwerk en overige apparatuur ook weer op netwerk. Merkte laatste tijd al storingen en was waarschijnlijk de adapter de boosdoener. Nu maar eens zoeken waar ik een vervangende adapter kan scoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexwel
mutsje schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 20:53:
Vandaag opeens geen netwerk meer naar zolder, deze word door 2 nano's verzorgt. Troubleshooten , bleek dat de adapter van mijn thoughswitch stond te knipperen 8)7 op google niks te vinden. Universele laptop adapter er aan gehangen en weer netwerk en overige apparatuur ook weer op netwerk. Merkte laatste tijd al storingen en was waarschijnlijk de adapter de boosdoener. Nu maar eens zoeken waar ik een vervangende adapter kan scoren.
Wellicht kan je aan de hand van het partnummer van de orginele adapter bij Topmedia.nl terecht, die kunnen heel veel adapters voor scherpe prijzen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
alarma2nd schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:42:
Helaas helpt het allemaal niet. :( Als ik snel een andere kabel pak en door de kamer leg van de switch naar de experiabox werkt het wel gelijk. Kan dit te maken hebben met een kapotte connector of een breukje in de kabel?
Dit is goed mogelijk, ik zou dan in ieder geval aan beide kanten nieuwe connectors eraan zetten, en als dat niet helpt, een nieuwe kabel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-05 14:20
Beste Tweakers,

Heb een complete ubiquiti setup in mijn nieuwe huis aangelegd.
Bevalt perfect.

Heb 2 camera's (Unifi Video G3) en die doen het perfect.
Aan het kozijn van de voordeur heb ik er een vast gemaakt. Echter dan filmt hij nog net de muur voor een stuk.

Is er voor deze camera een verlengstukje? Of weet iemand anders dit op een nette manier op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:23
(jarig!)
Op vullen met blokje hout wat je wilt verft

quote]elan schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 23:12:
Beste Tweakers,

Heb een complete ubiquiti setup in mijn nieuwe huis aangelegd.
Bevalt perfect.

Heb 2 camera's (Unifi Video G3) en die doen het perfect.
Aan het kozijn van de voordeur heb ik er een vast gemaakt. Echter dan filmt hij nog net de muur voor een stuk.

Is er voor deze camera een verlengstukje? Of weet iemand anders dit op een nette manier op te lossen?
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-06 19:53
Koffie schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:04:
[quote]nero355 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:42:
[...]
][...]

/quote]
Is het een optie voor je om een JSON aanpassing te doen? Je kan je VLANs daarin ook splitsen en dan kan je de USG direct aan internet hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Leuke handtekening (RIP) er toepasselijk 😂

Maar toch vraag ik me af wat hebben ze precies zelf interne vanaf de grond af ontwikkeld.

Want ze gebruiken iets soortgelijks al tijden als consumenten forum
https://community.amplifi.com/category/11/suggestions

En fibaro gebruikt ook iets soort gelijks
https://forum.fibaro.com/

Het is dus een wel soort bestaand platform.
Waardoor mij de problemen niet geheel nieuw lijken of gewoon het verkeerde platform voor het verkeerde doel.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Eddo-79 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:00:
[...]

Is het een optie voor je om een JSON aanpassing te doen? Je kan je VLANs daarin ook splitsen en dan kan je de USG direct aan internet hangen.
Ik heb gisteren de knoop doorgehakt en de USG eruit geflikkerd.
Het levert meer nadelen dan voordelen. Zo'n json is leuk, maar geen hond weet hoe die eruit moet zien (behalve dan voor KPN).
Daarnaast krijg ik de combi van IPTV en internet niet stabiel met de USG er tussen.
Dagenlang lopen fintetunen, maar IPTV is niet stabiel te krijgen. Packetloss op de totale glaslijn, aantoonbaar reproduceerbaar bij uploads. Maar ook zonder te forceren is tv kijken niet te doen.
USG vervangen voor mijn oude asus en IPTV heeft nul komma nul problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Koffie schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:41:
[...]

Het levert meer nadelen dan voordelen. Zo'n json is leuk, maar geen hond weet hoe die eruit moet zien (behalve dan voor KPN).
Daarnaast krijg ik de combi van IPTV en internet niet stabiel met de USG er tussen.
Dagenlang lopen fintetunen, maar IPTV is niet stabiel te krijgen. Packetloss op de totale glaslijn, aantoonbaar reproduceerbaar bij uploads. Maar ook zonder te forceren is tv kijken niet te doen.
Daarom heb ik de usg ook puur en alleen voor internet en niet iptv. 👍🏻👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tylen schreef op zondag 23 juni 2019 @ 12:01:
[...]

Daarom heb ik de usg ook puur en alleen voor internet en niet iptv. 👍🏻👍🏻
Ik ook. De USG zou heel geen IPTV moeten zien .. maar ondanks dat het *voor* de USG op vlan gescheiden word, verslikt de USG zich ergens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microcuts
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:08
Ik heb een 2G only client die zeer slecht werkt met de AC Lite. Het is een audio streamer (Yamaha WXA-50) die echt niet veel bandbreedte nodig heeft, maar de stream hapert bijna altijd en soms duurt het seconden voor een volume wijziging of pauzering doorkomt.

De Unifi controller geeft het apparaat een WiFi experience van 0%, en als hij aan het streamen is loopt de channel utilization van het AP snel op van 20 a 30 naar de 100. Op ethernet werkt hij perfect, en alle andere 2G/5G clients doen het prima. Ik draai de laatste stable firmware en controller, de auto optimise feature staat uit (ik las dat sommige 2G clients hier slecht mee overweg kunnen).

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en hoe ik de problemen zou kunnen debuggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
microcuts schreef op zondag 23 juni 2019 @ 19:21:
Ik heb een 2G only client die zeer slecht werkt met de AC Lite. Het is een audio streamer (Yamaha WXA-50) die echt niet veel bandbreedte nodig heeft, maar de stream hapert bijna altijd en soms duurt het seconden voor een volume wijziging of pauzering doorkomt.

De Unifi controller geeft het apparaat een WiFi experience van 0%, en als hij aan het streamen is loopt de channel utilization van het AP snel op van 20 a 30 naar de 100. Op ethernet werkt hij perfect, en alle andere 2G/5G clients doen het prima. Ik draai de laatste stable firmware en controller, de auto optimise feature staat uit (ik las dat sommige 2G clients hier slecht mee overweg kunnen).

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en hoe ik de problemen zou kunnen debuggen?
Kan je iets meer info geven.
Zoals Welke firmware gebruik je.
Sinds 4.x firmware zijn heel veel broadcast problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De indeling opzich kan je gewoon aanmaken door de config te exporteren geloof ik, maar je hebt gelijk : Ubiquiti moet maar eens gewoon die hele bende eindelijk eens in de UniFi Controller beschikbaar maken! :/
Jammer dat zelfs een ASUS router het beter kan... :+

Ik had eerder een leuke pfSense router verwacht of iets in die richting in ieder geval! :D

* nero355 heeft ook weleens zoiets van : "Misschien moet die USG maar eens een tijdje op vakantie, terwijl een leuker apparaat zijn werk overneemt!" O-)
microcuts schreef op zondag 23 juni 2019 @ 19:21:

Lees effe een stukje terug en probeer alle oplossingen omtrent het uitschakelen van die hele "WiFi Experienice" bende ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• microcuts
xbeam schreef op zondag 23 juni 2019 @ 19:23:
Kan je iets meer info geven.
Zoals Welke firmware gebruik je.
Sinds 4.x firmware zijn heel veel broadcast problemen.
Zoals vermeld draai ik de laatste stable firmware, op dit moment 4.0.42.10433.
nero355 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 19:25:
Lees effe een stukje terug en probeer alle oplossingen omtrent het uitschakelen van die hele "WiFi Experienice" bende ;)
Je bedoelt deze post? ed1703 in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3"
Ik lees al even mee en zoals vermeld heb ik auto-optimize uit staan, de andere daar genoemde opties ook.

[ Voor 42% gewijzigd door microcuts op 23-06-2019 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 19:26
[...]

Ik snap goed wat je bedoelt. Naar mijn gevoel blijft de ontwikkeling van de web front-end van de UniFi controller achter. Niet goed.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:44
[...]

Ik had hetzelfde en ben overgestapt naar OPNsense. Bevalt een heel stuk beter en geen gekl**t met JSON.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 17:41

BushWhacker

developer

@Koffie
BigEagle schreef op zondag 23 juni 2019 @ 20:59:
[...]

Ik had hetzelfde en ben overgestapt naar OPNsense. Bevalt een heel stuk beter en geen gekl**t met JSON.
Ik heb de USG een paar jaar geleden, na getest te hebben, retour gestuurd en vervangen door een Edgerouter.
Op de USG kreeg ik van alles niet voor elkaar en ik wilde geen foutgevoelige json. IPv6, PPPoE via vlan, etc kon (toen) niet.
Met de Edgerouter geen enkel probleem.

Nu heb ik de Edgerouter lite vervangen door een Edgerouter 4 met SFP (XS4ALL FTTH). Werkt erg goed en probleemloos.

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Developed internally....
- of daarom is de ontwikkeling van unifi zo sloom en de firmware zo brak.
- of de nieuwe community komt, net als de USG interface, nooit af.

Wel “moedig” om al weer toe te geven dat ze het verpest hebben met de community software.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
microcuts schreef op zondag 23 juni 2019 @ 19:25:
[...]

Zoals vermeld draai ik de laatste stable firmware, op dit moment 4.0.42.10433.

[...]

Je bedoelt deze post? ed1703 in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3"
Ik lees al even mee en zoals vermeld heb ik auto-optimize uit staan, de andere daar genoemde opties ook.
Nee de laatste stabiel versie was 3.9.x
De hele 4.x is momenteel onstabiel maar door een platform switch kunnen je niet meer terug als je op 4.x zit. 4.0.44 breng een hoop vooruitgang die kan je proberen of terug naar 4.0.21 of 4.0.30 en anders wachten tot ze zijn hard aan werkt.

Probeer uap 4.0.44
https://dl.ui.com/unifi/f....44.10510.190613.2334.bin
Dit zijn de laatste UAP bug fix
[UAP] Add DNS latency tracking.
[UAP] Add support for Faroe Islands.
[UAP] Allow 40MHz on 2.4GHz when country code set to Japan.
[UAP] Fix a bug when SSH key added via config.properties instead of controller UI.
[UAP] Fix guest portal provisioning and add reporting for configuration issues.
[UAP] General improvements to Auto-Optimize Networks/High-Performance devices.
[UAP] Improve wireless uplink state change logic.
Maar ik lees je post nu eens. Je geeft aan dat alles wel prima werkt en dat het alleen de weergaven in de controller lijkt?

Welke controller versie draai je er zijn controller bug wat betreft weergaven.

[ Voor 37% gewijzigd door xbeam op 24-06-2019 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Ethirty schreef op zondag 23 juni 2019 @ 22:29:
[...]

Developed internally....
- of daarom is de ontwikkeling van unifi zo sloom en de firmware zo brak.
- of de nieuwe community komt, net als de USG interface, nooit af.

Wel “moedig” om al weer toe te geven dat ze het verpest hebben met de community software.
Voor 75% van de gebruikers werkt het allemaal prima. Anders was het forum ook wel een stuk drukker geweest.. "Oh wacht? Welk forum? >:) "
Voor zover ik de topics heb kunnen volgen is de interne UNIFI-code voor wan-multi-vlan al dik een jaar af, maar hangt het allemaal samen met keuzes binnen de unifi routing/switching-productgroep en de softwaremogelijkheden op de USG. Ook iets met de ontwikkeling van een dream-machine geloof ik ? :) De USG is een doodlopend straatje. De keuze om dan wel IPS te gaan implementeren vind ik dan wel een hele rare wending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ed1703 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:07:
[...]

Voor 75% van de gebruikers werkt het allemaal prima. Anders was het forum ook wel een stuk drukker geweest.. "Oh wacht? Welk forum? >:) "
Voor zover ik de topics heb kunnen volgen is de interne UNIFI-code voor wan-multi-vlan al dik een jaar af, maar hangt het allemaal samen met keuzes binnen de unifi routing/switching-productgroep en de softwaremogelijkheden op de USG. Ook iets met de ontwikkeling van een dream-machine geloof ik ? :) De USG is een doodlopend straatje. De keuze om dan wel IPS te gaan implementeren vind ik dan wel een hele rare wending.
Daar ben ik ook achter. Ze luisteren naar de verkeerde mensen in het moderator team. Laatse discussie ging er over dat een mod dit door drukte. Alleen het bericht is nu weer weg. (Hele topic trouwens ) zoals er de laatste tijd kritische topics over de wel beloofde en in marketing boekjes genoemde spec/features maar nooit geleverde functies worden gesloten en verwijdert.

Nu vindt ik IPS niet verkeert alleen inderdaad alleen omdat de mods geen multivlan wan nodig hebben ligt de prio er ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door xbeam op 24-06-2019 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microcuts
xbeam schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:04:
[...]

Nee de laatste stabiel versie was 3.9.x
De hele 4.x is momenteel onstabiel maar door een platform switch kunnen je niet meer terug als je op 4.x zit. 4.0.44 breng een hoop vooruitgang die kan je proberen of terug naar 4.0.21 of 4.0.30 en anders wachten tot ze zijn hard aan werkt.

Probeer uap 4.0.44
https://dl.ui.com/unifi/f....44.10510.190613.2334.bin
Dit zijn de laatste UAP bug fix

[...]

Maar ik lees je post nu eens. Je geeft aan dat alles wel prima werkt en dat het alleen de weergaven in de controller lijkt?

Welke controller versie draai je er zijn controller bug wat betreft weergaven.
Als ik stable zeg dan bedoel ik daar de updates mee die Ubiquiti me actief aanbiedt. De controller zit nu op 5.10.25.
Ik geef absoluut niet aan dat alles prima is. Lees de eerste alinea ook maar eens ;)

De genoemde fixes van 44 klinken me nu niet echt veelbelovend in de oren wat betreft mijn probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door microcuts op 24-06-2019 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
microcuts schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:15:
[...]

Als ik stable zeg dan bedoel ik daar de updates mee die Ubiquiti me actief aanbiedt. De controller zit nu op 5.10.25.
Ik geef absoluut niet aan dat alles prima is. Lees de eerste alinea ook maar eens ;)
Dat snap ik maar ik/we probeer je te helpen alleen via een forum kan ik je controller niet zien moet je dubbel checken of ik begrijp wat jij bedoelt en of we over het zelfde hebben.
YouTube: Assumption is the mother of all fuckups

Maar kan je de 4.0.44 firmware proberen.
En daarna of daarvoor 4.0.21. Ergens tussen die 2 firmwares zit een een change in how de AP omgaat met Broadcast verkeer. Exacte versie weet ik niet kan ook 4.0.30 zijn.

Als we verschil in gedrag zit tussen deze firmwares dan komen we iets dichter bij een oplossing

[ Voor 24% gewijzigd door xbeam op 24-06-2019 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:30
Kan ik de USG makkelijk omruilen voor een Edgerouter? Wat zal er dan niet meer werken met de unifi controller, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Samplex schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:34:
Kan ik de USG makkelijk omruilen voor een Edgerouter? Wat zal er dan niet meer werken met de unifi controller, etc?
Ja, het zijn namelijk precies de zelfde apparaten er zit geen software/firmware matig geen verschil tussen usg en edgerouter. En Nee ze hebben andere gui interface dus het klikt alleen anders maar de CLI is precies het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Samplex schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:34:
Alles qua instellingen mbt je USG.
Als je meedere vlans in gebruikt hebt, dien je dit zelf in je edgerouter te configureren.
Ook stopt daarmee de logging en inzichtelijkheid van je netwerk.
Dus ook geen specifieke client-loggings meer in je controller. (DPI is wel aanwezig in je edgerouter-webinterface)
Daar staat tegenover dat je meer controle hebt over je gatewaydevice en je alles naar je eigen hand kunt zetten en de issues zoals hier al besproken heb je niet. Wel gebeurt er meer op CLI-niveau want ook daar zit niet alles in de webinterface..

[ Voor 5% gewijzigd door ed1703 op 24-06-2019 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ed1703 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:51:
[...]
Alles qua instellingen mbt je USG.
Als je meedere vlans in gebruikt hebt, dien je dit zelf in je edgerouter te configureren.
Ook stopt daarmee de logging en inzichtelijkheid van je netwerk.
Dus ook geen specifieke client-loggings meer in je controller. (DPI is wel aanwezig in je edgerouter-webinterface)
Daar staat tegenover dat je meer controle hebt over je gatewaydevice en je alles naar je eigen hand kunt zetten en de issues zoals hier al besproken heb je niet.
Dpi logs zijn het zelfde alleen gebeurt het nu gewoon in de web interface van edge.
Afbeeldingslocatie: https://help.ubnt.com/hc/en-us/article_attachments/202758964/Screen_Shot_2015-07-11_at_23.41.30.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
xbeam schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:53:
[...]

Dpi logs zijn het zelfde alleen gebeurt nu gewoon web interface van edge.
[Afbeelding]
Dat schreef ik toch ook? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-06 16:40
@Samplex De usg is een routertje dus alle zaken die te maken hebben met bijv dhcp, dns, firewall etcetc zal je moeten doen via de EdgeRouter. Anyway mijn ervaring is dat de usg prima werkt als je alleen internet hebt. Je kan ook kijken naar andere oplossingen voor tv, tegenwoordig heb je alternatieven voor iptv van je provider. Neem gewoon eens een proefabonnement en kijk of het voor je werkt. Kan je daarna kpn of telfort iptv opzeggen en kan je gewoon de unifi controller blijven gebruiken om je netwerk te beheren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ed1703 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:54:
[...]

Dat schreef ik toch ook? :P
sorry ik ben lysdectisch/dyslectisch en reageerde te snel 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
alexwel schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:29:
[...]

Dit is goed mogelijk, ik zou dan in ieder geval aan beide kanten nieuwe connectors eraan zetten, en als dat niet helpt, een nieuwe kabel trekken.
Even een terugkoppeling. Het bleek inderdaad een connector te zijn die niet goed zat. Met de nieuwe connector erop wordt hij direct herkend. Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Laagheim schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:57:
tegenwoordig heb je alternatieven voor iptv van je provider. Neem gewoon eens een proefabonnement en kijk of het voor je werkt.
Je vergeet erbij te zeggen dat al die alternatieven zwaar illegaal zijn! :D :P

Of je moet het hebben over Uitzendinggemist en dergelijke :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalpieter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04 02:09
Hi mijn voeding van mijn edgerouter-lite 3 heeft het begeven. Raden jullie aan om een orginele te kopen (en waar?) of kan ik net zo goed een standaard stekkernetvoeding kopen zoals deze: 12 volt 1 Ampere en >7 Watt max power consumption.

Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Laagheim schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:57:
@Samplex De usg is een routertje dus alle zaken die te maken hebben met bijv dhcp, dns, firewall etcetc zal je moeten doen via de EdgeRouter. Anyway mijn ervaring is dat de usg prima werkt als je alleen internet hebt. Je kan ook kijken naar andere oplossingen voor tv, tegenwoordig heb je alternatieven voor iptv van je provider. Neem gewoon eens een proefabonnement en kijk of het voor je werkt. Kan je daarna kpn of telfort iptv opzeggen en kan je gewoon de unifi controller blijven gebruiken om je netwerk te beheren.
Hoe ver wil je je zelf nu tegen gaan spreken?

Een USG is een L3 apparaatje (en dus inderdaad een router).... Een router zou toch wel iets moeten snappen van IP én dus ook van DHCP en Firewalling? DNS kun je beter aan andere apparatuur overlaten inderdaad ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:55
Vandaag mijn USW-16 150W betrapt op het aanzetten van zijn fans :D
Schijnbaar is 29 graden in de hobby kamer en een afgesloten patchkast te warm voor dat dingetje.

Hoewel ik voorheen een beetje huiverig was voor het geluid valt het mij reuze mee. Hij komt amper boven de tafel ventilator uit dus ben nog steeds tevreden!

Misschien wel even in de gaten houden of hij genoeg frisse lucht krijgt in de patchkast.Weet iemand wat die dingen maximaal aan temperatuur kunnen hebben?

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexwel
Royalpieter schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:25:
Hi mijn voeding van mijn edgerouter-lite 3 heeft het begeven. Raden jullie aan om een orginele te kopen (en waar?) of kan ik net zo goed een standaard stekkernetvoeding kopen zoals deze: 12 volt 1 Ampere en >7 Watt max power consumption.
Ik zou kijken voor een orginele, wellicht via topmedia.nl. Heb zo even geen partnummer van die voeding bijdehand, dus kan hem niet direct voor je opzoeken.
chickpoint schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:46:
Schijnbaar is 29 graden in de hobby kamer en een afgesloten patchkast te warm voor dat dingetje.

Hoewel ik voorheen een beetje huiverig was voor het geluid valt het mij reuze mee. Hij komt amper boven de tafel ventilator uit dus ben nog steeds tevreden!

Misschien wel even in de gaten houden of hij genoeg frisse lucht krijgt in de patchkast.Weet iemand wat die dingen maximaal aan temperatuur kunnen hebben?
Volgens de datasheet:
Operating Temperature -5 to 40° C (23 to 104° F)
Operating Humidity 5 to 95% Noncondensing

[ Voor 34% gewijzigd door alexwel op 24-06-2019 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
alexwel schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:50:
[...]

Volgens de datasheet: -5 to 40° C (23 to 104° F)
Mja, dat is de omgevingstemperatuur. Ik was meer op zoek naar de interne temperatuur (deze is nu 63 ℃).
Maar toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
chickpoint schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:52:
[...]

Mja, dat is de omgevingstemperatuur. Ik was meer op zoek naar de interne temperatuur (deze is nu 63 ℃).
Maar toch bedankt!
Ah ok, volgens mij hebben heel veel mensen deze rond de 60 graden draaien, dus ik denk dat hij het wel kan hebben. De 48-poort hier draait momenteel op 70 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
chickpoint schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:52:
[...]

Maar toch bedankt!
Inloggen op je switch met SSH
Dan:
code:
1
2
3
telnet localhost
enable 
show environment

Als het goed is staan rechts de warning tresholds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
https://community.ui.com/...e8-46d7-b86d-a6725b84b9f8 hier hebben ze het over een grens van 90 graden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-06 16:40
@nero355 Sorry wil mensen niet op verkeerde ideeën brengen. Probeerde te zeggen dat apps als nl ziet of videoland op een smart tv een alternatief zijn. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laagheim schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:44:
@nero355 Sorry wil mensen niet op verkeerde ideeën brengen. Probeerde te zeggen dat apps als nl ziet of videoland op een smart tv een alternatief zijn. :) :)
Als je dan toch een legale app wil met alle zenders.

Neem dan CanalDigitaal/plus
https://www.canaldigitaal.nl/televisie/mobiele-tv-app/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Ah dan is er nog wel wat speelruimte! Een ander alternatief was een aantal fans op het chassis van de patchkast schroeven om zo de airflow te verbeteren. Maar dan laat ik het voorlopig zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:02
chickpoint schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:46:

Dat de USW-16 de fans aanzet is überhaupt al bijzonder, op diverse fora wordt geschreven dat ze nooit aangaan. Mijn USW-16 draait nu op 60 graden, fan state off, in de meterkast.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
ChiLLeR schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:20:
[...]

Dat de USW-16 de fans aanzet is überhaupt al bijzonder, op diverse fora wordt geschreven dat ze nooit aangaan. Mijn USW-16 draait nu op 60 graden, fan state off, in de meterkast.
Wat is dan eigenlijk het verschil dan nog met een us8-150 om maar wat te noemen? Die heb ik vorig jaar in de volle zon ook eens op 85 graden gehad en geen centje pijn. Warninglevel zit ook pas op 110 dacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chickpoint
[...]

Onder een plat dak wonen word al best snel heel warm. Bij mij springt de waterkoeling dan ook aan op het voorhoofd :D

Denk dat de temperatuur van de switch op dat moment zo'n 70 graden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
chickpoint schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:33:
[...]

Onder een plat dak wonen word al best snel heel warm. Bij mij springt de waterkoeling dan ook aan op het voorhoofd :D

Denk dat de temperatuur van de switch op dat moment zo'n 70 graden was.
Veel is vooral afhankelijk van de hoeveelheid poe-eindsystemen. Een volle switch met volledig poe bezet of geen enkele poe vraag, scheelt bij mij 7-10 graden. De temps die jij ziet heb ik namelijk ook en ik heb geen plat dak 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Die nieuwe community is handig.. vooral als je een show tech-support van een edgerouter wilt posten op verzoek. Daar is de nieuwe community nog even niet zo geschikt voor. Dan is 10.000 karakters opeens heel weinig. En in een lopend bug-topic ga je niet opeens allemaal nieuwe topics openen om je tech-support zooi kwiit te kunnen. Fail fail fail.

[ Voor 23% gewijzigd door ed1703 op 25-06-2019 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
[...]

Hier komen de fans erin bij 65 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Laatst online: 16-06 13:25

Step

step@tweakers.net#

Joris748 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 21:11:
[...]

Hier komen de fans erin bij 65 graden.
Bij mij in de meterkast werd het laatst 40 graden. De fans gingen aan bij 70 graden. :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-03-2024
Beste mede-Ubiquiti gebruikers,

Ik heb sinds kort de UAP-AC-PRO in gebruik en bevalt mij uitstekend!

Echter heb ik deze op mijn PC via de lokale controller ingesteld (lees: localhost:..../manage), nu ik de controller graag in de Unifi app op mijn telefoon wil toevoegen krijg ik dit niet voor elkaar.

Heb al e.e.a. rond gezocht op Google maar kom er niet uit:

Moet ik ergens een instelling (vast ip/poort?) in de controller veranderen om hem in de app toe te kunnen voegen?
Moet de controller op mijn PC altijd draaien om verbinding te kunnen maken in de app?

Of is dit uberhaupt niet mogelijk? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:49

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

ThaJeroen schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:28:

Moet de controller op mijn PC altijd draaien om verbinding te kunnen maken in de app?
Dit idd.

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 16:10

lier

MikroTik nerd

@ThaJeroen Je hebt meerdere mogelijkheden, belangrijk om te weten is dat je één controller hebt. Met de App bestuur je (in jouw situatie) in feite de controller die je op je pc host.

In plaats van localhost, moet je in de App gebruik maken van het IP adres van de desktop. De controller moet draaien, anders is er niets om mee te verbinden.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-03-2024
lier schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:42:
@ThaJeroen Je hebt meerdere mogelijkheden, belangrijk om te weten is dat je één controller hebt. Met de App bestuur je (in jouw situatie) in feite de controller die je op je pc host.

In plaats van localhost, moet je in de App gebruik maken van het IP adres van de desktop. De controller moet draaien, anders is er niets om mee te verbinden.
Oke duidelijk! Bedankt voor de snelle reactie :)
Pagina: 1 ... 49 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, voor aankoopadvies dient een nieuw topic aangemaakt te worden. Daarnaast is er voor IPTV een los topic: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie.

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.