Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:17
robpol schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 07:15:
[...]

Lees dit maar even: https://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?p=553008

Er schijnt dus een grote storing te zijn die ze nog niet hebben verholpen.
Ik had het ook maar vanochtend voor het eerst in anderhalve week niet een "file" van 3 minuten op mijn dagelijkse traject. Het zou kunnen dat het dus opgelost is (ik zag wel elders files aangegeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04
wjjkoevoets schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:00:
[...]

Als je het via E-Sys doet en gewoon de handleidingen volgt kan er echt weinig mis gaan. Ik zou zelf niet met "handige apps" als Bimmercode gaan klooien, ondanks dat veel mensen hier een positieve ervaring mee hebben. Zo spannend is het niet.

Enige wat je nodig hebt is een goede OBD ENET kabel en de software + recente psdzdata. Altijd netjes backups maken van je CAFD files e.d.
Ach ja het is nu bij mij al routine geworden om elke dag Start/Stop aan te zetten. En afstand op de ACC naar kortste zetten gaat ook blind.

Dat zijn de enige twee dingen die ik zou willen eigenlijk. Oh ja en deurverlichting aan bij achteruit rijden.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Iemand enig idee bij een E83. Bij achteruit rijden, tilt de spiegel zoals normaal bij achteruitrijden. Bij Terug vooruit rijden blijft de speigel in deze stand en moet mijn huisbewoonster de spiegel elke maal terug manueel afstellen (niet dat het veel werk is) maar in in mijn VW gaat die automatisch terug naar naar de oorspronkelijke stand.

Scheelt dat aan een instelling ergens? Knop die verkeerd staat of is er iets defect?

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 19:54
BoardCrusher schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 07:52:
[...]

Ik had het ook maar vanochtend voor het eerst in anderhalve week niet een "file" van 3 minuten op mijn dagelijkse traject. Het zou kunnen dat het dus opgelost is (ik zag wel elders files aangegeven).
Er is verschil tussen helemaal geen verkeersmelding zien(dus ook geen groene lijnen) en dat er geen verkeersmelding te geven is(overal groene lijnen). Zelf heb ik ook last gehad van het tweede de afgelopen dagen maar vanmorgen leek hij het weer normaal te doen.

Het eerste geval heb ik ook gehad in het begin maar kwam bij mij door het feit dat de auto ergens in de BMW systemen nog aangemeld stond op de Duitse servers/duitse klant aldus de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 08:49
Ik mag me hier sinds een paar dagen ook melden (525i uit 2009). Moet zeggen dat het een hele grote upgrade is vergeleken met mijn volvo s60 die ik hiervoor had. Hij ziet er ook echt nog vrijwel perfect uit. Nagenoeg geen parkeer schades en krasjes.

Weet iemand wat de connecteddrive abbo en de app voor mijn auto kan toevoegen? er is vrij weinig te vinden wat je met deze app met een bmw uit 2009 kan.

L801A National version Germany
P7MFA Sports Edition
S1CAA Selection of COP relevant vehicles
S1CBA CO2 package
S205A Automatic transmission
S230A Extra package, EU-specific
S2NPA BMW alloy wheel, M double spoke 135
S386A Roof railing
S402A Electric panoramic roof
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S431A Interior mirror with automatic-dip
S441A Smoker package
S481A Sports seat
S494A Seat heating driver/passenger
S4MSA Interior moldings Alu Pentan
S502A Headlight cleaning system
S508A Park Distance Control (PDC)
S522A Xenon Light
S524A Adaptive Headlights
S534A Automatic air conditioning
S544A Cruise control with brake function
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S563A Light package
S5ACA High-beam assistant
S5ADA Lane departure warning
S609A Navigation system Professional
S612A BMW Assist
S614A Internet, preparations
S615A Expanded BMW Online Information
S616A BMW Online
S620A Voice control
S633A Preparation, mobile phone, Business
S676A HiFi speaker system
S698A Area-Code 2 for DVD
S6AAA BMW TeleServices
S6ABA Control for Teleservices
S6FLA USB/Audio interface
S704A M Sports suspension
S710A M leather steering wheel
S715A M Aerodynamics package
S760A High gloss shadow line
S775A Headlining anthracite
S7SPA Nav Professional/cellph. prep. Bluetooth
S851A Language version German
S863A Retailer Directory Europe
S879A On-board vehicle literature German
S8S8A Country-specific nav. system supply
S8SAA Navigation access request,country-spec.
S8SCA Telematics access request,country-spec.
S8SPA Control unit COP

[ Voor 24% gewijzigd door Mirage op 20-11-2018 20:55 ]

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

BMW_M3 schreef op maandag 19 november 2018 @ 17:38:
Ik heb sinds kort dat ik op de navigatie die verkeerstromen niet meer zie. Zeg maar alle files in het rood. Nu zie ik alles in het groen, terwijl ik in een file sta.
Nou bij toeval vanmiddag deed alles het weer. Alle files en vertragingen weer zichtbaar tot op de meter.
Is toch weer een functie die ik fijner vind dan op het eerste gezicht gedacht. O+

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
BMW_M3 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:45:
[...]

Nou bij toeval vanmiddag deed alles het weer. Alle files en vertragingen weer zichtbaar tot op de meter.
Is toch weer een functie die ik fijner vind dan op het eerste gezicht gedacht. O+
Storing is voorbij idd.

Ook ik merkte nu pas hoe fijn het eigenlijk is.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Klote, iemand heeft geprobeerd om afgelopen nacht mijn auto te jatten.

De cylinder van het slot aan de bestuurderskant is eruit getrokken.

(kwam erachter omdat vanochtend toen ik op het werk aankwam mijn deur anders klonk bij het dichtslaan, toen ik naar huis ging wat uitgebreider gekeken en bleek de cylinder eruit getrokken)

[ Voor 40% gewijzigd door YakuzA op 20-11-2018 20:47 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piediewie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:21
YakuzA schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:46:

(kwam erachter omdat vanochtend toen ik op het werk aankwam mijn deur anders klonk bij het dichtslaan, toen ik naar huis ging wat uitgebreider gekeken en bleek de cylinder eruit getrokken)
Ook eens gehad 2 jaar geleden met de E90. Nieuwe cilinder laten plaatsen bij de dealer op eigen kosten a 150,- :(

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 19:54
YakuzA schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:46:

Maar heb je daar niets van gezien bij het openen van de deur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:53
la_fusion schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:29:
[...]

Met een afstandsbediening en in het donker kan je dat best missen

gefeliciteerd !

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 22-11-2018 11:10 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

la_fusion schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:29:
[...]

Bij het openen sochtends niet opgevallen, als je schuin van boven kijkt dan is het alleen een grijs/zwart vlak waar normaal je cylinder zit. Aangezien je nooit je sleutel gebruikt, maar alleen je afstandsbediening valt het echt niet zo op.

/edit: foto :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EQ0RUxlEesep8ultfKJ4oMoF/thumb.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door YakuzA op 22-11-2018 13:32 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 16:11
Voor de configurator gekkies (zoals ik) onder ons, de Individual configurator. Leuk om even met de Individual special request lakjes en de ditto lederkleuren te spelen:

http://visualizer.bmw-individual.com

Je kunt ook inzoomen op de kleur om een beter idee te krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door elmerblues op 22-11-2018 16:50 ]

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:49
Waar kan ik het verbruik controleren in de BMW Connected app? Het staat tussen de ingeschakelde functies, maar ik heb het nog nergens gevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 01:13
Ik heb een grotere auto nodig...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LiYS4QA.jpg?1

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Creatief zijn :P
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/mv6kr4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Gister sms van BMW dat de prijzen van de nieuwe 3-serie Sedan bekend zijn.. 320iA vanaf 48500. Valt erg mee qua verhoging! Kon er alleen niet 1, 2, 3 wijs uit worden of dat nu dankzij of ondanks de aangepaste belastingen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Untouchablezz20 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 22:31:
Waar kan ik het verbruik controleren in de BMW Connected app? Het staat tussen de ingeschakelde functies, maar ik heb het nog nergens gevonden.
Die werkt bij mij alleen als ik de kabel erin heb helaas.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Pepppie schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:17:
Gister sms van BMW dat de prijzen van de nieuwe 3-serie Sedan bekend zijn.. 320iA vanaf 48500. Valt erg mee qua verhoging! Kon er alleen niet 1, 2, 3 wijs uit worden of dat nu dankzij of ondanks de aangepaste belastingen is.
Vond het zelf erg tegen vallen. Je krijgt een 320i voor de prijs van de vorige 330i. Dikke 10% erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 02:23

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

(jarig!)
Tylen schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:27:
[...]

Die werkt bij mij alleen als ik de kabel erin heb helaas.
Ja, dan moet je maar een i3 kopen. :P

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Pepppie schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:17:
Prijzen waren al langer bekend, mij viel het prijsverschil (ondanks de wltp) tussen de 320i en 330i erg mee. Voor die €4k extra zou ik altijd die 330i nemen.

Ben ook wel benieuwd naar de WLTP impact op de 330e, zie bij de 5 serie dat de 530i en 530e net zo duur zijn, waardoor die e modellen niet echt interessant meer zijn.
YakuzA schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:26:
[...]

Bij het openen sochtends niet opgevallen, als je schuin van boven kijkt dan is het alleen een grijs/zwart vlak waar normaal je cylinder zit. Aangezien je nooit je sleutel gebruikt, maar alleen je afstandsbediening valt het echt niet zo op.

/edit: foto :)
[Afbeelding]
Exact hetzelfde gehad 3 jaar geleden met mijn F30 (zonder klasse 3 alarm overigens), slot eruit getrokken (met een soort binnen trekker). Portier openmaken voelde vreemd en daarna zag ik dat mijn airbag en navi waren gejat :| -O-. Zo goed als geen schade verder en verzekeringswerk maar echt gelukkig werd ik er niet van...

Rond deze tijd van het jaar, vooral richting het oosten is het vaak schering en inslag met dit soort inbraken. Op 1 avond in hebben ze hier 10 auto's opengebroken waaronder mijn F30 en een mini een paar huizen verderop en een aantal VAG auto's.

[ Voor 44% gewijzigd door Tortelli op 23-11-2018 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:29

Apache

amateur software devver

Tortelli schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:58:
[...]

Prijzen waren al langer bekend, mij viel het prijsverschil (ondanks de wltp) tussen de 320i en 330i erg mee. Voor die €4k extra zou ik altijd die 330i nemen.

Ben ook wel benieuwd naar de WLTP impact op de 330e, zie bij de 5 serie dat de 530i en 530e net zo duur zijn, waardoor die e modellen niet echt interessant meer zijn.

[...]

Exact hetzelfde gehad 3 jaar geleden met mijn F30 (zonder klasse 3 alarm overigens), slot eruit getrokken (met een soort binnen trekker). Portier openmaken voelde vreemd en daarna zag ik dat mijn airbag en navi waren gejat :| -O-. Zo goed als geen schade verder en verzekeringswerk maar echt gelukkig werd ik er niet van...

Rond deze tijd van het jaar, vooral richting het oosten is het vaak schering en inslag met dit soort inbraken. Op 1 avond in hebben ze hier 10 auto's opengebroken waaronder mijn F30 en een mini een paar huizen verderop en een aantal VAG auto's.
Hoezo niet interessant tussen 530i en 530e? Zelfde vermogen, hoop extra hw aan boord wel, maar de fiscaliteit van die 2 wagens is helemaal anders hier in Belgie. Ik heb er nog nooit statistieken van gezien, maar ik vermoed dat in Belgie minstens 50% van alle 5 reeksen de 530e versie zal zijn.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
Tortelli schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:58:
[...]

Prijzen waren al langer bekend
Klopt, maar nu ook de volledige prijslijst met opties:
https://www.bmw.nl/conten...f.asset.1542710191805.pdf
Configurator wordt begin december beschikbaar gesteld.

Opties zijn qua prijs vergelijkbaar met die in de Duitse configurator, basisprijzen zijn alleen fors gestegen. Wel gratis HUD als je voor eind 2018 bestelt, en 2,5K korting op High Executive als je voor 30-6-2019 bestelt. Scheelt toch weer een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Apache schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:45:
[...]

Hoezo niet interessant tussen 530i en 530e? Zelfde vermogen, hoop extra hw aan boord wel, maar de fiscaliteit van die 2 wagens is helemaal anders hier in Belgie. Ik heb er nog nooit statistieken van gezien, maar ik vermoed dat in Belgie minstens 50% van alle 5 reeksen de 530e versie zal zijn.
Het fiscale voordeel in Nederland is er al 2 jaar niet meer; je betaal in beide gevallen 22%. Alleen de aanschafprijs is lager; zo koop je een Volvo V90 T8 met 400 hybride pk's (grofweg) voor dezelfde prijs als de T6 met een ~320pk.

De nieuwprijs in Nederland:
530i: €64.615
530e: €63.600
Echter wel 200kg zwaarder, waardoor je qua wegenbelasting die €1000 zo terug verdien..... Daarnaast is het weggedrag van een non hybride en voordeel en is de kofferbak (van de F30 iig) aanzienlijk kleiner. Not sure hoe dit zit met de nieuwe 3/5 serie.
BoardCrusher schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:46:
[...]

Klopt, maar nu ook de volledige prijslijst met opties:
https://www.bmw.nl/conten...f.asset.1542710191805.pdf
Configurator wordt begin december beschikbaar gesteld.

Opties zijn qua prijs vergelijkbaar met die in de Duitse configurator, basisprijzen zijn alleen fors gestegen. Wel gratis HUD als je voor eind 2018 bestelt, en 2,5K korting op High Executive als je voor 30-6-2019 bestelt. Scheelt toch weer een beetje.
Kun je niet de Duitse prijs pakken, daar een €4-5k bij op tellen en dan kom je op de NL prijs?. Een beetje leuk aangeklede 330i gaat ruim €60k kosten wat ik zo snel geteld heb.

[ Voor 31% gewijzigd door Tortelli op 23-11-2018 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:29

Apache

amateur software devver

Tortelli schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 18:55:
[...]

Het fiscale voordeel in Nederland is er al 2 jaar niet meer; je betaal in beide gevallen 22%. Alleen de aanschafprijs is lager; zo koop je een Volvo V90 T8 met 400 hybride pk's (grofweg) voor dezelfde prijs als de T6 met een ~320pk.

De nieuwprijs in Nederland:
530i: €64.615
530e: €63.600
Echter wel 200kg zwaarder, waardoor je qua wegenbelasting die €1000 zo terug verdien..... Daarnaast is het weggedrag van een non hybride en voordeel en is de kofferbak (van de F30 iig) aanzienlijk kleiner. Not sure hoe dit zit met de nieuwe 3/5 serie.

[...]

Kun je niet de Duitse prijs pakken, daar een €4-5k bij op tellen en dan kom je op de NL prijs?. Een beetje leuk aangeklede 330i gaat ruim €60k kosten wat ik zo snel geteld heb.
In Belgie gaat wegenbelasting niet op gewicht, maar op co2, onder het motto vervuilers betalen.

De 530e valt dan ook net in een regeling waardoor ik geen ingebruikstellingsbelasting of wegenbelasting meer moet betalen, letterlijk 0 euro. En mijn voordeel alle aard (BPM?) is gehalveerd tegenover de 530d, aangezien die ook beinvloed wordt door co2.

De auto kost mij prive dus bruto 3000 euro per jaar minder dan de 530d, en voor de vennootschap is het bedrag van de wagen tegen een hoger percentage (100%) in te brengen als kost.

Vandaar dat de 530e dus zo populair is hier.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
Mogelijk zijn hier ook i3 bezitters. Ik heb nu een tijdje een i3 mee en vind het een grappig karretje. Vraag me af of het voor mij gaat werken qua reizen, maar daarvoor kan ik hem lekker een tijdje testen.

Ik kom er alleen niet achter wat er nou voor extra's op mijn auto zitten. Hij is redelijk wat duurder dan standaard, dus er zitten extra's op.

Het is een i3 met range extender uit 2014.

Dingen die ik me afvraag:

- Waar kan ik in vredesnaam het VIN nummer vinden? Staat bij mij niet onder het raam bij de bestuurderskant, geen idee waarom maar dat vakje is leeg
- Hoe weet ik of ik adaptive cruisecontrol heb?
- Ik schijn het VIN nummer te kunnen achterhalen door te verbinden met kabel en dan te linken. Daar gebeurt dan eigenlijk niks verder, staat alleen: Apps geladen maar verder niks. Doe ik wat verkeerd?
- Mijn lichten zijn erg blauw, is dat standaard?
- De speaker aan de rechterkant doet het niet. Meer mensen wel eens gehad of gewoon even langs de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03:39

Theimon

Snapte!?

Check je kentekencard, daar staat het VIN gewoon op.....

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 02:23

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

(jarig!)
KaiseRRuby schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 02:23:
Mogelijk zijn hier ook i3 bezitters. Ik heb nu een tijdje een i3 mee en vind het een grappig karretje. Vraag me af of het voor mij gaat werken qua reizen, maar daarvoor kan ik hem lekker een tijdje testen.

Ik kom er alleen niet achter wat er nou voor extra's op mijn auto zitten. Hij is redelijk wat duurder dan standaard, dus er zitten extra's op.

Het is een i3 met range extender uit 2014.

Dingen die ik me afvraag:

- Waar kan ik in vredesnaam het VIN nummer vinden? Staat bij mij niet onder het raam bij de bestuurderskant, geen idee waarom maar dat vakje is leeg
- Hoe weet ik of ik adaptive cruisecontrol heb?
- Ik schijn het VIN nummer te kunnen achterhalen door te verbinden met kabel en dan te linken. Daar gebeurt dan eigenlijk niks verder, staat alleen: Apps geladen maar verder niks. Doe ik wat verkeerd?
- Mijn lichten zijn erg blauw, is dat standaard?
- De speaker aan de rechterkant doet het niet. Meer mensen wel eens gehad of gewoon even langs de dealer?
Het vin nummer bevindt zich onder een afdekking onder de bijrijdersstoel.

Daarna haal je hem door de vin decoder voor alle opties.

Het blauwe licht kan duiden op led licht, kun je aflezen in de koplampen indien aanwezig.

ACC kun je bij alle bmw's zien op het stuurwiel, twee lege vakjes is geen ACC.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
Tortelli schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 18:55:
[...]

Niet echt, in Duitsland kennen ze bijvoorbeeld de Executive pakketten niet, en daarmee ook niet de korting erop. Ik heb zelf e.e.a. in een spreadsheet gezet en kom op een kleine 62K voor een 320d en een ruime 63k voor een 330i als ik hem volledig naar wens aankleed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
janesh schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 11:56:
[...]

Het vin nummer bevindt zich onder een afdekking onder de bijrijdersstoel.

Daarna haal je hem door de vin decoder voor alle opties.

Het blauwe licht kan duiden op led licht, kun je aflezen in de koplampen indien aanwezig.

ACC kun je bij alle bmw's zien op het stuurwiel, twee lege vakjes is geen ACC.
Ah, kijk. Ik heb het inderdaad gevonden. Stom, het staat ook gewoon op het kentekenbewijs. 8)7

Ik zie o.a. de volgende opties:

S544A 
Cruise control with brake function

S5A2A 
LED headlight

Is die Cruise Control de ACC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 22:05

IQM

KaiseRRuby schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 22:18:

S544A 

Is die Cruise Control de ACC?
Nee, dat is de gewone CC. ACC is op mijn F11 optie 5DF Active cruise control+stop&go function.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 10:25
KaiseRRuby schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 22:18:
[...]

S544A 
Dat is het cruise control knopje op je stuur waar je gas mee kunt geven of remmen, heb hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Phusebox schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 18:03:
[...]

Nee dat werkte ook niet. App verwijderd opnieuw geïnstalleerd en toen update hij wel maar daarna nu dus niet meer.
Werkt het inmiddels? Mijn laatste update is van 23-11, terwijl ik de auto wel heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Untouchablezz20 schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:33:
[...]

Werkt het inmiddels? Mijn laatste update is van 23-11, terwijl ik de auto wel heb gebruikt.
Nee af en aan. Lijkt iets goed stuk te zijn al weken bij BMW. Voor een betaalde dienst is het echt allerbelabberst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 19:06
Hier hetzelfde probleem, lijkt al 2500 kilometer niet bijgewerkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Phusebox schreef op maandag 26 november 2018 @ 18:28:
[...]

Nee af en aan. Lijkt iets goed stuk te zijn al weken bij BMW. Voor een betaalde dienst is het echt allerbelabberst.
Dat is wel gek, ik heb nergens last van. Hij werkt niet heel snel bij en doet eerst de brandstof en het bereik en dan na tijdje pas kilometerstand...maar na 10 minuten is alles wel weer synchroon.

Wel begin ik langzamerhand volkomen doorgedraaid te worden van tikkende geluiden uit de B- en C-stijlen...het klinkt als metaal op metaal en lijkt vanuit de gordeldragers te komen. Auto is al drie keer bij de dealer geweest, vorige week nog drie dagen zelfs....ik rij weg bij de dealer toen ie klaar was......tik tik :(

Heeft iemand hier wellicht ooit ook eens last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Ik ben op zoek naar led interieur verlichting voor de F20. Nu heb ik het volgende gevonden op AliExpress, maar ik heb geen idee of dit gaat werken. Het betreft de leeslampjes voor en achter.

https://s.click.aliexpress.com/e/c3H3bvQg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:29

Typhone

Who Dares Wins

Nu ben ik vergeten wie hier een 535i F11 had, ik dacht @IQM maar vanaf donderdag ben ik je broeder van een andere moeder ;-). 650i gaat het veld ruimen helaas na veel overleg, gereken en emotie. Er komt een 535i met zo’n beetje alle opties behalve de standkachel en geen nightvision. Foto’s volgen uiteraard! Bouwjaar 2014, 72.000 gelopen. Deeltje van de voorpret:

Digitale teller
Dashboard met leer bekleed
Exclusive Nappa Comfort Sitze
HUD met verkeersbordherkenning
Adaptive Cruise met brake functie
BMW Active LED koplampen
RTTI
Soft close

Ga de 650i wel missen (3,5 jaar welgeteld 0-boetes btw!!!) maar we hebben gezegd dat we een modernere, grotere auto willen en die kwam zeer onverwacht gisteren op ons pad. Vanavond wezen kijken en meteen alles rond. Ouwehoeren over prijzen enzo was niet aan mij besteed aangezien de inruil van 6-serie gewoon in orde was voor de juiste prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Beam87 schreef op maandag 26 november 2018 @ 20:54:
[...]

Dat is wel gek, ik heb nergens last van. Hij werkt niet heel snel bij en doet eerst de brandstof en het bereik en dan na tijdje pas kilometerstand...maar na 10 minuten is alles wel weer synchroon.

Wel begin ik langzamerhand volkomen doorgedraaid te worden van tikkende geluiden uit de B- en C-stijlen...het klinkt als metaal op metaal en lijkt vanuit de gordeldragers te komen. Auto is al drie keer bij de dealer geweest, vorige week nog drie dagen zelfs....ik rij weg bij de dealer toen ie klaar was......tik tik :(

Als je al je ramen een klein beetje opent nog steeds?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Beam87 schreef op maandag 26 november 2018 @ 20:54:
[...]
Waarschijnlijk heb je er niks aan, maar niet geschoten is altijd mis...

Had dit probleem ook. Een getik dat voor m'n gevoel uit de richting tussen de B en C stijl aan de bijrijderskant kwam.

Alles geprobeerd. Met de gordels vastgeklikt gereden. Alles uit de auto gehaald dat er los in lag. Hoedenplanken eruit (gaat om een G32 640i). Achterstoelen naar voren geklapt.

Niks, noppes, nada. Het getik bleef. Maar enkel op klinkerstraten. Op asfalt was er niks aan de hand.

Tot ik vorige week ineens een Eureka moment had.

Mijn wagen heeft een dubbele uitlaat. Maar net als bij meerdere BMW's is de rechter uitlaat voorzien van een klep, welke enkel opent in de sport-stand of als je flink gas geeft.

In de winter, als je de witte rook uit de uitlaten ziet komen, is het echter geen porum dat er alleen rook uit de linker uitlaat komt. Dan is het net of de rechter een nepper is.

Nu is daar een trucje voor. Je start de auto, zet hem in sport (klep gaat open), en trekt het stekkertje van dat klepje eruit. Gevolg: de klep staat continu open. Dat stekkertje maak je vervolgens met een tie-rip vast.

En dat was mijn Eureka moment: zat dat stekkertje wel goed vast? Ik dook onder de auto... en verrek, er bleek inderdaad speling in het ding te zitten en kon hem met m'n vinger tegen de uitlaat laten tikken. Hoewel deze positie absoluut niet overeen kwam met waar ik het geluid meende te horen heb ik hem uiteraard nu wel goed vastgezet en warempel: het getik was weg. Na driekwart jaar.

Zoals gezegd; de kans dat dit bij jou ook de oorzaak is is waarschijnlijk zo goed als nul, maar wie weet ;)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 15-09 21:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Typhone schreef op maandag 26 november 2018 @ 22:25:
Nu ben ik vergeten wie hier een 535i F11 had, ik dacht @IQM maar vanaf donderdag ben ik je broeder van een andere moeder ;-). 650i gaat het veld ruimen helaas na veel overleg, gereken en emotie. Er komt een 535i met zo’n beetje alle opties behalve de standkachel en geen nightvision. Foto’s volgen uiteraard! Bouwjaar 2014, 72.000 gelopen. Deeltje van de voorpret:

Digitale teller
BMW Active LED koplampen
RTTI
Soft close

Ga de 650i wel missen (3,5 jaar welgeteld 0-boetes btw!!!) maar we hebben gezegd dat we een modernere, grotere auto willen en die kwam zeer onverwacht gisteren op ons pad. Vanavond wezen kijken en meteen alles rond. Ouwehoeren over prijzen enzo was niet aan mij besteed aangezien de inruil van 6-serie gewoon in orde was voor de juiste prijs.
Klinkt al goed, foto's volgen snel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:52

Digitale teller
BMW Active LED koplampen
RTTI
Soft close

Gefeliciteerd met de aankoop, klinkt als een geweldige auto. En ach, chippie er in en je bent even snel als de 650i ;) Mijn 335d is onlangs naar 355 pk en 750 Nm gegaan, echt een verschil van dag en nacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik bestel nog eens zo'n BMW. Na de M5 en i8 kreeg ik vanochtend de vraag: We hebben de M850i eindelijk staan. Wil je die een dagje mee. Nou.... Ja

Mooie auto hoor. Die kont ziet er op foto's imho niet uit, maar in het echt is hij gewoon prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

PWM schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:04:
Ik bestel nog eens zo'n BMW. Na de M5 en i8 kreeg ik vanochtend de vraag: We hebben de M850i eindelijk staan. Wil je die een dagje mee. Nou.... Ja

Mooie auto hoor. Die kont ziet er op foto's imho niet uit, maar in het echt is hij gewoon prachtig.
Nice :D Wat heeft de dealer goed te maken met je? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PWM schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:04:

Haha, ze merken gewoon dat je geld te besteden hebt dus willen ze het een beetje warm houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nou, de listprice van dat ding is 190.000,-. Nou zit ik dan wel iets boven modaal, maar voordat ik dat aan een auto kan besteden moet ik eerst 1 van de kinderen verkopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

PWM schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:09:
Nou, de listprice van dat ding is 190.000,-. Nou zit ik dan wel iets boven modaal, maar voordat ik dat aan een auto kan besteden moet ik eerst 1 van de kinderen verkopen :+
100 euro geboden :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:10

_Arthur

blub

Volgens mij levert verkopen in delen meer op, dan in 1x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Digitale teller
BMW Active LED koplampen
RTTI
Soft close

Klopt, ik heb een F11 535i met bijna alle opties die toen leverbaar waren. Ik heb trouwens bewust geen Softclose en Gordijntjes achter. Vanwege de kindervingertjes.

Heb je ook het Bang en Olufsen High End Sound System en optie 4U1 Ceramic Controls? Die keramische knoppen optie zie je bijna nooit. Is er bij mij achteraf opgezet.
Wat ook mooi staat en relatief makkelijk te doen is zijn de uitlaatstukken en diffuser van de 550i erop zetten. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
"iets" boven modaal... Als je tweede auto een BMW 2 is, lijkt me dat je in Nederland dan wel "ver" boven modaal zit ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Phusebox schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:09:
"iets" boven modaal... Als je tweede auto een BMW 2 is, lijkt me dat je in Nederland dan wel "ver" boven modaal zit ;)
Als jij een BMW kan leasen, dan kan half Nederland er wel 2 regelen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:06:
[...]

Haha, ze merken gewoon dat je geld te besteden hebt dus willen ze het een beetje warm houden.
Ik denk eerlijk gezegd dat het eerder een positieve houding is dan of je goed in de slappe was zit. De meeste mensen die zo’n auto mee krijgen kunnen/willen niet zoveel aan een auto uitgeven, maar door hem mee te geven wordt er wel een behoefte gecreëerd en dat beperkt zich niet alleen tot de persoon die de auto mee krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Phusebox schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:09:
[...]

Onze tweede auto naast de 650i was een 5GT. Dat ligt eerder aan prioriteiten stellen en geen rariteiten er om heen dan aan wat je daadwerkelijk verdient. Inmiddels is dat er één geworden maar zijn er wel twee zakelijke (waarvan 1 privé gereden wordt) auto's voor teruggekomen. En ik zou het zo weer doen. Wel boven modaal maar als ik hoor wat velen om ons heen aan kosten hebben dan begrijp ik dat BMW voor zoveel mensen onbereikbaar is en blijft. Er zitten mensen bij die (fors) meer verdienen dan ons maar die betalen zich liever bont en blauw aan een (te) dure hypotheek of heeeel veel andere randomness.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Typhone schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:43:
[...]

Onze tweede auto naast de 650i was een 5GT. Dat ligt eerder aan prioriteiten stellen en geen rariteiten er om heen dan aan wat je daadwerkelijk verdient. Inmiddels is dat er één geworden maar zijn er wel twee zakelijke (waarvan 1 privé gereden wordt) auto's voor teruggekomen. En ik zou het zo weer doen. Wel boven modaal maar als ik hoor wat velen om ons heen aan kosten hebben dan begrijp ik dat BMW voor zoveel mensen onbereikbaar is en blijft. Er zitten mensen bij die (fors) meer verdienen dan ons maar die betalen zich liever bont en blauw aan een (te) dure hypotheek of heeeel veel andere randomness.
Ligt er inderdaad aan hoe belangrijk je het vind maar idd ook een kwestie van je maandelijke kosten (relatief) laag houden en een beetje kunnen sparen. Ik ben nog even student en rij bijv al 4 jaar een golf VI, daar vraagt ook iedereen zich bij af hoe ik dat kan betalen, maar ook dat is lage kosten als thuiswonende en altijd goed kunnen sparen. Die trend wil ik als ik fulltime werk en een hypotheek heb ook gewoon voortzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Tsja ik heb m'n Z3 Coupe ook inmiddels al bijna 10 jaar, die heb ik van m'n spaargeld gekocht toen ik al wel vast werk had maar nog thuiswoonde. Gaf in het begin ook wel wat scheve blikken (auto van papa mee?) maar daar moet je je gewoon niets van aantrekken.
De een vindt het leuk om een maximale hypotheek te nemen en een nieuwe auto te rijden in de private lease, de ander spaart het liever eerst op. Heb ook nooit in de situatie gezeten dat ie evt verkocht moest gaan worden omdat het geld ergens anders voor nodig was, dat zie je ook nog best vaak bij leuke auto's/motoren.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
alexbl69 schreef op maandag 26 november 2018 @ 23:01:
[...]

Waarschijnlijk heb je er niks aan, maar niet geschoten is altijd mis...

Had dit probleem ook. Een getik dat voor m'n gevoel uit de richting tussen de B en C stijl aan de bijrijderskant kwam.
Zoals gezegd; de kans dat dit bij jou ook de oorzaak is is waarschijnlijk zo goed als nul, maar wie weet ;)
Dank voor de tip, ik zal er eens naar kijken...al hoor ik het wel uit beide B-stijlen en de C-stijl rechtsachter. Misschien dat het gekomen is nadat de rubbers vervangen zijn, maar dat durf ik niet te zeggen. Het is na een garagebeurt even ietsje minder geweest toen ze de hele B-stijl open gehaald hadden, maar kwam toch weer terug. Ik blijf gewoon steeds maar terug gaan, het is garantie en op zich pakt de dealer het wel goed op....al moeten ze niet zeggen dat ie niet meer tikt, terwijl ik binnen 100 meter al weer duidelijke tikken hoor.

@Phusebox Het raampje iets openzetten heb ik al geprobeerd toen mijn rubbers kraakten, maar is helaas niet de oplossing voor dit probleem....en daarnaast, bij auto in deze prijsklasse denk ik niet dat je standaard het raampje iets moet openzetten om tikken tegen te gaan HAHA.....het standaard uitzetten van start/stop is al genoeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Dat start/stop automatisch aan staat kan je gewoon (laten) uitschakelen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
Radiant schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:17:
Dat start/stop automatisch aan staat kan je gewoon (laten) uitschakelen..
I know, maar dat is alleen middels coderen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Beam87 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:14:
[...]

I know, maar dat is alleen middels coderen toch?
Correct. Bovendien moet je dat zelf doen, naar mijn weten doet BMW dat niet voor je.

[ Voor 17% gewijzigd door MaZo op 28-11-2018 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Beam87 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:47:
[...]

@Phusebox Het raampje iets openzetten heb ik al geprobeerd toen mijn rubbers kraakten, maar is helaas niet de oplossing voor dit probleem....en daarnaast, bij auto in deze prijsklasse denk ik niet dat je standaard het raampje iets moet openzetten om tikken tegen te gaan HAHA.....het standaard uitzetten van start/stop is al genoeg....
Ach er zijn wel meer dingen die je in deze prijsklasse verwacht, maar daar mag ik niet meer over praten hier... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
MadMarky schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:37:
Tsja ik heb m'n Z3 Coupe ook inmiddels al bijna 10 jaar, die heb ik van m'n spaargeld gekocht toen ik al wel vast werk had maar nog thuiswoonde. Gaf in het begin ook wel wat scheve blikken (auto van papa mee?) maar daar moet je je gewoon niets van aantrekken.
De een vindt het leuk om een maximale hypotheek te nemen en een nieuwe auto te rijden in de private lease, de ander spaart het liever eerst op. Heb ook nooit in de situatie gezeten dat ie evt verkocht moest gaan worden omdat het geld ergens anders voor nodig was, dat zie je ook nog best vaak bij leuke auto's/motoren.
Haha ja dat en bij mij dachten ze ook al dat ik ergens een wietplantage had. Het raarste is wel tijdens stage, kom je met een auto aan die dikker is dan wat het gros van de vastwerkenden op de parkeerplaats heeft staan, dat vond ik soms wel ietwat ongemakkelijk.

Maar inderdaad, afentoe is het ook gewoon biza hoe kortzichtig mensen zijn en hoe groot hun drang dan is om X te hebben wat ze eigenlijk heel realistisch gezien niet echt zouden kunnen permitteren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Coenen
Jazeker die komen bij deze:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/46826210_1996880680391040_8463131764259291136_n.jpg?_nc_cat=109&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=c3eb5ec096a30e8f7eb5a755165a3d64&oe=5C6BD4BA

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/46803977_1996880663724375_1919866599108509696_o.jpg?_nc_cat=102&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=bf6134f0f8f659e1cc3023a0b394d2a6&oe=5C7509C3

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/46507776_1996880793724362_4764914972486533120_o.jpg?_nc_cat=103&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=800dcd03157e31b9c05dbea17d623a7e&oe=5CA5D12F

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/46829588_1996880820391026_5248615181499498496_o.jpg?_nc_cat=109&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=4acb7c870387a10c7a75d86d90947c30&oe=5CA8E040

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/46881366_1996880850391023_8220589253042634752_o.jpg?_nc_cat=107&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=fac04084f9d3b5351898f37af87e3874&oe=5C714602

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/46974013_1996881043724337_4079012809894002688_o.jpg?_nc_cat=107&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=533c4cacd7e01d073cd5b35b06ba0b8d&oe=5C73793E

En de optielijst:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
S2AXA BMW LM-velg turbine-styling 452
S2TBA Sport aut. transmissie
S223A EDC
S248A Stuurwielverwarming
S255A Sportstuurwiel leder
S3AGA Achteruitrijcamera
S3ATA Dakreling aluminium glanzend
S3MBA Indiv. exterieurlijn alu. gesatineerd
S316A Achterklepbediening automatisch
S322A Comforttoegang
S323A Deuren Soft-Close-Automatic
S4DZA Interieurleisten Pearl dunkel
S4M5A Individual dashboard met leder bekleed
S4M8A Individual leeslamp achterin
S4NBA Autom.airconditioning met 4-zoneregeling
S4NEA Blow-By verwarmer
S4URA Sfeerverlichting
S4UYA Ski- en Snowboard opbergzak
S4U1A Keramiektoepassing bedieningselementen
S423A Vloermat velours
S428A Gevarendriehoek en verbandspakket
S430A Binnen-/buitenspiegel, aut. dimmend
S431A Binnenspiegel, automatisch dimmend
S456A Zitting comfort met geheugen
S488A Lendensteun bestuurder en passagier
S494A Stoelverwarming bestuurder/passagier
S496A Stoelverwarming, achter
S5ACA Grootlichtassistent
S5AGA Waarsch. rijbaanwijziging
S5ALA Active Protection
S5ATA Driving Assistant Plus
S5A1A LED Mistlamp
S5DLA Surround View
S5DPA Parkeerassistent
S502A Koplamp reinigingsintallatie
S508A Park Distance Control (PDC)
S552A Adaptieve LED-koplamp
S6ACA Intelligente noodoproep
S6AEA Teleservices
S6AKA Connected Drive Services
S6AMA Real-Time Traffic Information
S6ANA Concierge Services
S6APA Remote Services
S6ARA Internet
S6FVA Online entertainment
S6NRA Apps
S6NSA Comforttelefonie met uitg. smartphone
S6WBA Multifunctioneel instrumentendisplay
S609A Navigatiesysteem Professional
S610A Head-up display
S654A DAB-ontvangermodule
S688A Harman/Kardon Surround Sound systeem
S698A Area-Code 2 voor DVD
P7S1A Modern Line
P7XPA Navigatiepakket Connected Drive
S8TFA Actieve voetgangersbescherming
S8THA Verkeersbordherkenning
S8V1A Sticker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Bazenbak :D Mooi interieur! Veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
S8V1A Sticker

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Ik denk het eindpunt in de race naar full options.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Die lelijke irritante sticker op je zonneklep aan de passagierszijde...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
Hahaha die fantastische sticker (over de passagiersairbag die uit moet bij het gebruik van een kinderzitje, ter informatie) die altijd in het zicht staat, lees vaker mensen die die een zonneklep uit Engeland bestellen zodat ze van die rot sticker af zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Scrtz schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:13:
Hahaha die fantastische sticker (over de passagiersairbag die uit moet bij het gebruik van een kinderzitje, ter informatie) die altijd in het zicht staat, lees vaker mensen die die een zonneklep uit Engeland bestellen zodat ze van die rot sticker af zijn.
Geniaal! Zeker met een zwarte hemel echt geen gezicht, die "sticker" (was het maar een sticker).

De vraag is alleen wel, wat je aansprakelijkheid is, wanneer een andere gebruiker c.q. een volgende eigenaar een ongeluk krijgt, met een kind op de voorstoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:43
Toff schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:42:
[...]

Geniaal! Zeker met een zwarte hemel echt geen gezicht, die "sticker" (was het maar een sticker).

De vraag is alleen wel, wat je aansprakelijkheid is, wanneer een andere gebruiker c.q. een volgende eigenaar een ongeluk krijgt, met een kind op de voorstoel.
Gewoon de juiste terug plaatsen en die zonder sticker verkopen.

Eventueel een goedkopere optie de huidige sticker met alcohol verwijderen.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Typhone, die wagen past echt niet bij jou -O-

Geen
  • Adaptive Drive
  • Merino volleder
  • Stoelventilatie
  • Massage
  • Panoramadak
  • Standkachel
  • Fond-Entertainment
  • B&O Audio
:+

Nee ziet er heel netjes uit, en die motor is heerlijk voor de 5 :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Morpheusk schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:12:
[...]
Gewoon de juiste terug plaatsen en die zonder sticker verkopen.
Als je daar nog aan denkt, tegen die tijd. Bovendien werkt dat niet, wanneer je je auto bijvoorbeeld aan je kind uitleent.
Eventueel een goedkopere optie de huidige sticker met alcohol verwijderen.
Geen idee of dat lukt, maar bovendien vervalt daarmee je eerdere suggestie van "terug plaatsen"

Is zo'n "sticker" trouwens niet gewoon wettelijk verplicht, zoals bijvoorbeeld autogordels dat zijn, in moderne auto's? Kom je opeens niet meer door de APK...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

fsfikke schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:16:
[...]

Geen
  • Adaptive Drive
  • Merino volleder
  • Stoelventilatie
  • Massage
  • Panoramadak
  • Standkachel
  • Fond-Entertainment
  • B&O Audio

Hahahaha, ja je mist de night vision nog want die heeft ie ook niet! :+
Ik vond het Harman Kardon systeem al flink heftig geluid geven (forse upgrade t.o.v. van de 5GT en de 650i). Niet zo mooi als de custom set die ik ooit had in mijn 330i jaren geleden maar desalniettemin zeker niet verkeerd. We gaan er in principe lang plezier van hebben (doel: minimaal 5 jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Toff schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:58:
[...]

Geen idee of dat lukt, maar bovendien vervalt daarmee je eerdere suggestie van "terug plaatsen"

Is zo'n "sticker" trouwens niet gewoon wettelijk verplicht, zoals bijvoorbeeld autogordels dat zijn, in moderne auto's? Kom je opeens niet meer door de APK...
Tuurlijk lukt dat. Ik heb dat ook gedaan. Auto kwam gewoon door de keuring. Dat is niet verplicht.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
Phusebox schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:41:
[...]

Ach er zijn wel meer dingen die je in deze prijsklasse verwacht, maar daar mag ik niet meer over praten hier... :+
Ja das wel zo inderdaad. Ik ben meer een realist, ben blij met de 1, maar er zijn wel dingen waarvan ik denk...dat is gek.

Mooie 5-serie trouwens op die foto's. Ik vind de Touring altijd mooier dan de sedan op de één of andere manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:43
Toff schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:58:
[...]

Als je daar nog aan denkt, tegen die tijd. Bovendien werkt dat niet, wanneer je je auto bijvoorbeeld aan je kind uitleent.
Niet uitlenen of gewoon laten zitten is dan een betere optie :)

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• sig69
  • Laatst online: 01:13
Beam87 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:49:
[...]

Mooie 5-serie trouwens op die foto's. Ik vind de Touring altijd mooier dan de sedan op de één of andere manier :)
Een sedan is dan ook altijd het "praktische" model. De coupe is de mooie, en de touring de bruikbare. Even vanuit een 3 serie gezien dan. Gaat voor de 5 serie ook wel op alleen de coupe ontbreekt. Dan zou ik ook voor de touring gaan.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
@Typhone
Mooie auto. Blijft een van de mooiste modellen van de afgelopen jaren vind ik.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Phusebox schreef op donderdag 29 november 2018 @ 05:37:
@Typhone
Mooie auto. Blijft een van de mooiste modellen van de afgelopen jaren vind ik.
Mee eens, al vind ik in retrospect persoonlijk de E61 in de juiste kleursamenstelling toch nog net iets ‘brutesker’ ogen met name aan de voorkant. Die is wat agressiever en deze is meer chique om te zien.

Blijf het wel jammer vinden dat de x50i motoren (4.4L TwinTurbo’s) zoveel problemen hebben en dat wordt ook elke keer bevestigd bij de specialisten waar ik kom. Ik was gisteren eens even bezig om alle facturen voor de volgende eigenaar te verzamelen:

Optisch in orde brengen en panelen met krassen vervangen:
€3617,-

Klepseals en koelleiding vervangen inclusief koppakking en alle draaiende delen van het blok en aanverwant:
€6754,-

Velgen + Banden (Pilot SS, originele BMW velgen)
€4770.-

Preventieve grote beurt inclusief schokbrekers:
€2231,-

Tikt lekker aan zo over de jaren ^^. Wel 67.000km mee gereden in 3 jaar. Maar dat ga ik niet nog een keer doen. Omdat ik niet in aanmerking kwam voor een poolauto meer (NL werkgever, Duits arbeidscontract + salaris) kreeg ik 60% vergoed van alle beurten voor de auto; reken maar eens uit wat je dan netto kwijt bent dan valt het mee.

Maar zoals gezegd werd de 650i in Duitsland ook wel gereden waar is voor gemaakt was dus veel onder de 230km/h zat ik niet. Aldus de heren van ZF in Holzwickede was dat ook het beste wat je kon doen met die auto zolang je maar nooit volgas gaf bij een stoplicht. Daar zijn ze geen van allen voor gemaakt ondanks dat BMW trots de 0-100 tijden altijd promoot :P

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05:18
@Typhone Schitterende auto! Mag ik vragen waarom je een auto in deze prijsklasse koopt zonder de BMW Premium Selection? Vroeg ik me gewoon af.

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03:39

Theimon

Snapte!?

Typhone schreef op donderdag 29 november 2018 @ 06:44:
[...]

Mee eens, al vind ik in retrospect persoonlijk de E61 in de juiste kleursamenstelling toch nog net iets ‘brutesker’ ogen met name aan de voorkant. Die is wat agressiever en deze is meer chique om te zien.

Blijf het wel jammer vinden dat de x50i motoren (4.4L TwinTurbo’s) zoveel problemen hebben en dat wordt ook elke keer bevestigd bij de specialisten waar ik kom. Ik was gisteren eens even bezig om alle facturen voor de volgende eigenaar te verzamelen:

Optisch in orde brengen en panelen met krassen vervangen:
€3617,-

Klepseals en koelleiding vervangen inclusief koppakking en alle draaiende delen van het blok en aanverwant:
€6754,-

Velgen + Banden (Pilot SS, originele BMW velgen)
€4770.-

Preventieve grote beurt inclusief schokbrekers:
€2231,-

Tikt lekker aan zo over de jaren ^^. Wel 67.000km mee gereden in 3 jaar. Maar dat ga ik niet nog een keer doen. Omdat ik niet in aanmerking kwam voor een poolauto meer (NL werkgever, Duits arbeidscontract + salaris) kreeg ik 60% vergoed van alle beurten voor de auto; reken maar eens uit wat je dan netto kwijt bent dan valt het mee.

Maar zoals gezegd werd de 650i in Duitsland ook wel gereden waar is voor gemaakt was dus veel onder de 230km/h zat ik niet. Aldus de heren van ZF in Holzwickede was dat ook het beste wat je kon doen met die auto zolang je maar nooit volgas gaf bij een stoplicht. Daar zijn ze geen van allen voor gemaakt ondanks dat BMW trots de 0-100 tijden altijd promoot :P
Voor een auto uit 2014 vind ik dit onderhoud ronduit absurd. Hoe mooi die ook is, dit slaat werkelijk nergens op.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Theimon schreef op donderdag 29 november 2018 @ 07:38:
[...]

Voor een auto uit 2014 vind ik dit onderhoud ronduit absurd. Hoe mooi die ook is, dit slaat werkelijk nergens op.
Dit gaat over de 650i ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:52
[...]

Volgens mij ging dat over z'n 650i.

• elmerblues
Phusebox schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:10:
Die lelijke irritante sticker op je zonneklep aan de passagierszijde...
Stickers. Hij zit zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant van de zonneklep.

Ik irriteerde mij er ook wild aan, zeker als je een mooie antraciete hemel hebt. Zoals hier als is gezegd, kan je hem met alcohol verwijderen.

Men neme een flesje alcohol 96% (van Kruidvat of zo), doordrenk een doekje er mee en druk het tegen de sticker aan. Na een 10-tal seconden wordt de sticker al zacht en kan je gaan wrijven, hij komt er dan in delen af. Regelmatig het doekje er tegenaan houden om de rest te verwijderen. Leuk klusje voor de zondag :P

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Typhone schreef op donderdag 29 november 2018 @ 06:44:
[...]

0-100 sprintjes zijn slecht voor elke ICE wagen btw. Als je al ziet welke krachten er op een aandrijflijn komen met een 1000cctje met 50pk en dunne bandjes. Moet je voorstellen als er een 4.4 biturbo zit te duwen op een object van 2 ton dat feitelijk,alles er aan doet om stil te blijven staan :D (eerste wet van Newton).

Voor de rest, ja kosten liggen ook maar ik vind ze zelf nogal “meevallen” enkel de kosten van motorblok.

- Carrosserie herstellen is duur, op elke wagen.
- originele velgen kosten altijd geld. Voor een standaard golf velg oem betaal je ook 1000 plus zonder banden.
- onderhoud plus vering. Yup kost ook geld als het adaptief onderstel is.

Laat niet terwege dat het hoge bedragen zijn maar ik vind de prijzen redelijk normaal,in deze klasse van wagen.
Enkel die kosten voor een blok met zo weinig kilometers vind ik wel hoog maar,zoals je zei, blijkbaar is het een problematisch blok, wel zonde...

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• alexbl69
  • Nu online
elmerblues schreef op donderdag 29 november 2018 @ 07:52:
[...]

Stickers. Hij zit zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant van de zonneklep.

Ik irriteerde mij er ook wild aan, zeker als je een mooie antraciete hemel hebt. Zoals hier als is gezegd, kan je hem met alcohol verwijderen.

Men neme een flesje alcohol 96% (van Kruidvat of zo), doordrenk een doekje er mee en druk het tegen de sticker aan. Na een 10-tal seconden wordt de sticker al zacht en kan je gaan wrijven, hij komt er dan in delen af. Regelmatig het doekje er tegenaan houden om de rest te verwijderen. Leuk klusje voor de zondag :P
Kreeg na aankoop van m'n vorige wagen de tip om een Engelse rijderszonneklep (bij ons dus bijrijderszonneklep) te bestellen. Zonder print dus.

Heb dat bij de aankoop van m'n huidige auto aan het eind van de onderhandelingen nog even afgedwongen ;).

Meen ook dat het tegenwoordig geen sticker meer is, maar een print die er echt in verwerkt zit. En dat je hem er dus met geen mogelijkheid meer af krijgt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• elmerblues
alexbl69 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 08:01:
[...]

Kreeg na aankoop van m'n vorige wagen de tip om een Engelse rijderszonneklep (bij ons dus bijrijderszonneklep) te bestellen. Zonder print dus.

Heb dat bij de aankoop van m'n huidige auto aan het eind van de onderhandelingen nog even afgedwongen ;).

Meen ook dat het tegenwoordig geen sticker meer is, maar een print die er echt in verwerkt zit. En dat je hem er dus met geen mogelijkheid meer af krijgt.
Ik heb over andere dingen onderhandeld zoals rubberen matten en M performance grille, zonneklep was niet mijn eerste ingeving ;)

Het lijkt idd of de sticker er in verwerkt is maar dat is niet zo, je krijgt hem er echt wel af, het is bij mijn 4 serie van een paar maanden oud ook gelukt :)

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-09 08:50
offertetje laten maken voor een nieuwe BMW320d
Damn dure dingen geworden. (allez soit leasebak) Jammer dat de break pas laat in 2019 komt.
Momenteel Merc C
Opties zijn.. BMW 3 of 2, Audi A4 of VW Passat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Koja78 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 08:43:
offertetje laten maken voor een nieuwe BMW320d
Damn dure dingen geworden. (allez soit leasebak) Jammer dat de break pas laat in 2019 komt.
Momenteel Merc C
Opties zijn.. BMW 3 of 2, Audi A4 of VW Passat...
Krijg altijd jeuk van de term "break". Maar dat zal wel komen omdat Citroen destijds "Break" echt als type aanduiding gebruikte.

Wij Kaaskoppen noemen het stationwagen of bij BMW een Touring :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IQM

IQM

fsfikke schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:16:

Geen
  • Adaptive Drive
  • Merino volleder
  • Stoelventilatie
  • Massage
  • Panoramadak
  • Standkachel
  • Fond-Entertainment
  • B&O Audio

Typhone schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:20:

Hahahaha, ja je mist de night vision nog want die heeft ie ook niet! :+
Ik vond het Harman Kardon systeem al flink heftig geluid geven (forse upgrade t.o.v. van de 5GT en de 650i). Niet zo mooi als de custom set die ik ooit had in mijn 330i jaren geleden maar desalniettemin zeker niet verkeerd. We gaan er in principe lang plezier van hebben (doel: minimaal 5 jaar).
Nee echt te weinig opties voor Typhone. ;)
  • Integral active front steering
  • elektrisch wegklapbare trekhaak
  • M Sports package
  • TV function
  • Individual sunshade glazing
Maar verder een heel mooie, complete wagen. Complimenten! Persoonlijk vind ik 19" velgen de mooiste balans qua looks en comfort. Maar dat is achteraf heel makkelijk aan te passen.
En wat fsfikke ook al zegt. De 6 pitter benzine is een heerlijke motor voor de 5 serie. Ik hoop de mijne ook zo lang mogelijk te rijden. Desnoods rij ik hem helemaal af.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Neeeeee dat was mijn oude 650i E63 uit 2007 die dat heeft gehad :)

@azz_kikr
Dat betrof een E63 650i met 175.200km op de teller :-). Met de 4.8L V8

@Fromz
De premium selectie garantie zegt mij niet zoveel. Ik kies de auto in eerste instantie op de must have opties uit en waar die auto komt heb je niet altijd voor het zeggen. Tevens geloof ik niet zo in dealer onderhouden maar ben ik aanhanger van het principe ‘liefhebber onderhouden’. Ook deze auto gaat zaterdag naar mijn bekende specialist krijgt een volledige inspectie en alles wat evt niet goed is wordt gefixed.

[@IQM

Het ontbreken van de M-sport package was bijna de enige dealbreaker geweest. Velgen moet ik nog even zoeken een echte mooie set. Iemand tips voor een mooie velg of foto’s van velgen onder een 5 serie touring?

[ Voor 59% gewijzigd door Typhone op 29-11-2018 09:41 ]

• jadjong
  • Niet online
Ik vind 609 altijd netjes staan, simpel en stijlvol. Of 410, maar dat is een pokkewerk om schoon te houden.

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:38
Iemand hier die nog een goed adres weet voor FSC codes voor KAFAS2? :)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmerblues
Mixpower schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:44:
Iemand hier die nog een goed adres weet voor FSC codes voor KAFAS2? :)
Ik heb goede ervaringen met https://www.baum-bmwshop24.de/. Zoek wel eerst even contact met ze om de code zonder verzendkosten te krijgen. Je krijgt de code namelijk per email, echter op de site kan je niet zonder verzendkosten bestellen. Ik heb achteraf de verzendkosten teruggekregen. Goede en snelle communicatie per email is mijn ervaring.

Ik heb verder geen binding met die toko.

Het is mij gelukt om SLI (Speed Limit Info) te retrofitten middels zo'n FSC code + Esys. Die optie is af fabriek 341 euro, was nu klaar voor 40 tientjes :)

[ Voor 12% gewijzigd door elmerblues op 29-11-2018 14:46 ]

• Phusebox
elmerblues schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:40:
[...]

Ik heb goede ervaringen met https://www.baum-bmwshop24.de/. Zoek wel eerst even contact met ze om de code zonder verzendkosten te krijgen. Je krijgt de code namelijk per email, echter op de site kan je niet zonder verzendkosten bestellen. Ik heb achteraf de verzendkosten teruggekregen. Goede en snelle communicatie per email is mijn ervaring.

Ik heb verder geen binding met die toko.

Het is mij gelukt om SLI (Speed Limit Info) te retrofitten middels zo'n FSC code + Esys. Die optie is af fabriek 341 euro, was nu klaar voor 40 tientjes :)
Hmm wat is de voorwaarde voor SLI? Heb wel rijstrooksignalering, Forward Colision Warning en ACC (plus die connected drive camera bij mijn achteruitkijkspiegel) maar geen SLI. Mis ik toch wel, was daar nogal aan gewend.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 29-11-2018 15:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 21:49
elmerblues schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:40:
[...]

Had ik het toch liever vanuit de fabriek erop gehad :+

• elmerblues
Phusebox schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:09:
[...]
Hmm wat is de voorwaarde voor SLI? Heb wel rijstrooksignalering (en ACC plus die connected drive camera bij mijn achteruitkijkspiegel) maar geen SLI. Mis ik toch wel, was daar nogal aan gewend.
- KAFAS2 camera (o.a. Lane departure warning, collision warning) idd zichtbaar door dat connected drive bij achteruitkijkspiegel)
- Navi Prof (NBT)
- 6WA or 6WB instrumentcluster (analoog uitgebreid of digitaal, dus niet standaard cluster)

En 8TH SLI moet een leverbare optie zijn (of zijn geweest) op je auto en in je land.

Mocht 1 van bovenstaande niet aanwezig zijn kan je een SLI emulator overwegen, staan op ebay, maar die haalt de speed limit alleen uit de navi en herkent geen verkeersborden. De fabrieks SLI haalt het ook uit de navi, maar als er borden worden herkend hebben die voorrang. Da's dus meer een samenspel.

Ik moet eerlijk zeggen, werkt fantastisch. Bij een 6WB krijg je nog een extra indicatie dat je boven de toegestane snelheid zit, erg cool IMHO:

Afbeeldingslocatie: https://f30.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=1922917&stc=1&d=1540317808

Retrofit van de fabrieksoptie werkt het beste bij wat recentere auto's, bij wat oudere heb je kans dat je ook de KAFAS2 ECU opnieuw moet programmeren/flashen omdat toen 8TH nog niet leverbaar was..

[ Voor 10% gewijzigd door elmerblues op 29-11-2018 15:31 ]

• elmerblues
Zeara schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:22:
[...]

Had ik het toch liever vanuit de fabriek erop gehad :+
Scherp :+ 4 tientjes bedoelde ik.

• Phusebox
elmerblues schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:25:
[...]

- KAFAS2 camera (o.a. Lane departure warning, collision warning) idd zichtbaar door dat connected drive bij achteruitkijkspiegel)
- Navi Prof (NBT)
- 6WA or 6WB instrumentcluster (analoog uitgebreid of digitaal, dus niet standaard cluster)

En 8TH SLI moet een leverbare optie zijn (of zijn geweest) op je auto en in je land.

Mocht 1 van bovenstaande niet aanwezig zijn kan je een SLI emulator overwegen, staan op ebay, maar die haalt de speed limit alleen uit de navi en herkent geen verkeersborden. De fabrieks SLI haalt het ook uit de navi, maar als er borden worden herkend hebben die voorrang. Da's dus meer een samenspel.

Retrofit van de fabrieksoptie werkt het beste bij wat recentere auto's, bij wat oudere heb je kans dat je ook de KAFAS2 ECU opnieuw moet programmeren/flashen omdat toen 8TH nog niet leverbaar was..
- check
- check
- check
- check

De garage eens vragen of ze dat kunnen doen.

Meteen maar eens zien of ze me kunnen helpen met de Spotify ellende. Al 3 maanden niet meer gebruikt omdat het gewoon niet werkt :|

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 29-11-2018 15:33 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De BMW garage gaat dat natuurlijk niet tegen die prijs doen. Dat is net als dat je een Microsoft winkel binnenloopt en vraagt of ze even een illegale versie van Windows voor je willen installeren :p

Pagina: 1 ... 9 ... 370 Laatste