“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dat valt me mee. Zijn vaak wel rijker uitgerust?Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 14:20:
[...]
Even een beetje rondgeneusd op Mobile.de en concludeer dat 25% van de benzineuitvoeringen een 114i betreft en bijna 50% is een 116i. Dat zijn echt niet substantieel andere cijfers dan in Nederland. Daarbij als je een echte crisisuitvoering zoekt dan moet je eens in Duitsland gaan kijken.
Ik vraag mij altijd af waar dat beeld vandaan komt dat Duitsers in dikkere auto's rondrijden. Het is vooral een groter land en daardoor meer aanbod en keus. Dus als je wat bijzonders zoekt dan is het wel handig over de grens te kijken.
Excuus, dacht dat ik er toch echt N43 bij had gezet. Bij deze.418O2 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 07:41:
[...]
Iets meer informatie is wel nodig. Welke motor betreft het?
Vraag mij ook af wat de meeste meenemen als onderhoud als dan toch de ketting wordt vernieuwd,
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Nee, werkt vooralsnog prima. Soms komt het weleens voor dat de app niet wil updaten. Dan log ik in via de website, en dan wordt de app na enkele minuten ook bijgewerkt. Wellicht kun je dat nog proberen.Phusebox schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 16:10:
Is er iets mis met BMW connected of heb ik weer eens iets dat kapot is? App update al vijf dagen niet meer. Afsluiten helpt niet. Cache legen en uitloggen ook niet.
En vaak beter onderhouden418O2 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 15:44:
[...]
Dat valt me mee. Zijn vaak wel rijker uitgerust?
Die van jou is nog een jaar ouder en bij koop van een particulier ligt de prijs sowieso nog lager dan bij een dealer/ garage waar ik vanuit ging. Staat hij te koop dan?Tylen schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 14:56:
[...]
40% mag je hem ook voor ophalen.
Dus mensen.... wie zocht er een 328i
Nee dat werkte ook niet. App verwijderd opnieuw geïnstalleerd en toen update hij wel maar daarna nu dus niet meer.Untouchablezz20 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 16:17:
[...]
Nee, werkt vooralsnog prima. Soms komt het weleens voor dat de app niet wil updaten. Dan log ik in via de website, en dan wordt de app na enkele minuten ook bijgewerkt. Wellicht kun je dat nog proberen.
Hij staat niet te koop. Maar voor 40% van de nieuw prijs mag hij zeker weg.Het Fantoom schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 17:53:
[...]
Die van jou is nog een jaar ouder en bij koop van een particulier ligt de prijs sowieso nog lager dan bij een dealer/ garage waar ik vanuit ging. Staat hij te koop dan?
325d, M Sport Shadow Edition.
Hij bleef nog wel een tijd met een koevoet stevig tikken op de schokbrekers achter. Ze waren goed, maar ze werden wat "dunnetjes". Het heeft geen haast, maar net een beetje lopen zoeken naar schokbrekers en het varieert nogal in prijs.
De dealer vraagt rond de €150-€160 (Ekris, Story), maar ik weet niet of dit per stuk is of per paar. Wordt niet helemaal duidelijk in de lijst. Komt ook vrij prijzig over moet ik zeggen.
Met die prijs in het achterhoofd, wat zouden jullie adviseren als vervangende onderdelen? OEM of toch aftermarket? Prijs/kwaliteit? Onderdeelnummer is 33521096366.
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Maar ik gebruik zelf dan ook bijna nooit aftermarket onderdelen..
Met aftermarket bedoel ik niet de crappy Chinese troep. Maar zijn er andere merken beter dan de OEM dempers? Wie is trouwens de OEM voor de dempers? Sachs?Radiant schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:37:
Zou persoonlijk OEM halen. Schokdempers maken toch deel uit van hoe de auto op de weg ligt, dat weet BMW zelf het best
Maar ik gebruik zelf dan ook bijna nooit aftermarket onderdelen..
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
ÖhlinsTheimon schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:39:
[...]
Met aftermarket bedoel ik niet de crappy Chinese troep. Maar zijn er andere merken beter dan de OEM dempers? Wie is trouwens de OEM voor de dempers? Sachs?
Subtiel gezegd; een tikkie boven budget
Fabrieksaf gebruikt BMW Sachs of Biltein voor modellen met een standaard onderstel.
Vaker bij M-Sport modellen zit Bilstein of ook Sachs.
Als je ze gaat vervangen, kan ik je de Bilstein B3 of B6 aanraden, is een midsportieve demper, en rijdt heerlijk.
Ga je voor circuit, dan kan ik je de B12 aanraden van Bilstein, dit is een kit met veren.
Echter kan je bij Bimmerproducs of Schmiedtmann het iets goedkoper aanschaffen dan bij de dealer
Zelf ervarin met B6 set op de E39 en B12 op de E36.
Prijs is 166,04 per stuk bij de dealer. Kan ze eventueel per 2 leveren voor voor 298.Theimon schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:00:
Ik heb afgelopen vrijdag de BMW door de APK gehaald. Alleen de voorste remblokken als adviespuntje, voor de rest was alles prima
Hij bleef nog wel een tijd met een koevoet stevig tikken op de schokbrekers achter. Ze waren goed, maar ze werden wat "dunnetjes". Het heeft geen haast, maar net een beetje lopen zoeken naar schokbrekers en het varieert nogal in prijs.
De dealer vraagt rond de €150-€160 (Ekris, Story), maar ik weet niet of dit per stuk is of per paar. Wordt niet helemaal duidelijk in de lijst. Komt ook vrij prijzig over moet ik zeggen.
Met die prijs in het achterhoofd, wat zouden jullie adviseren als vervangende onderdelen? OEM of toch aftermarket? Prijs/kwaliteit? Onderdeelnummer is 33521096366.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Is je abonnement niet afgelopen? Ik kreeg deze week mailtje dat connected+ was afgelopen (1 jaar en 1 maand)....Phusebox schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 16:10:
Is er iets mis met BMW connected of heb ik weer eens iets dat kapot is? App update al vijf dagen niet meer. Afsluiten helpt niet. Cache legen en uitloggen ook niet.
Snap overigens niet dat dat er niet gewoon voor 4 jaar op kan...dat zijn de kosten toch allemaal niet, maar goed
Auto is 6 mnd oud. Connected+ zat er voor 3 jaar bij.Beam87 schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:23:
[...]
Is je abonnement niet afgelopen? Ik kreeg deze week mailtje dat connected+ was afgelopen (1 jaar en 1 maand)....
Snap overigens niet dat dat er niet gewoon voor 4 jaar op kan...dat zijn de kosten toch allemaal niet, maar goed
[ Voor 6% gewijzigd door sig69 op 13-11-2018 18:24 ]
Waarom niet, omdat het te goedkoop is? Niet alles hoeft naar BMW dealer maatstaven geprijsd te zijn.sig69 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 18:23:
Dat universele spul van 10 euro of minder kan kwalitatief toch niks zijn? Het moet wel een beetje goed vast zitten allemaal.
Heb een goedkoop ding, werkt prima in een E46
https://www.broditcenter....ries&id=0&pid=12541&cid=0sig69 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 18:23:
Iemand hier een idee voor een goede telefoonhouder voor in een E46? Ik wil 'm in het ventilatierooster hebben, een zuignap of gaten boren vind ik niks. Ik ben zelf ook aan het zoeken maar er is zo veel te krijgen, wellicht heeft iemand hier goede ervaringen met een bepaald product. Dat universele spul van 10 euro of minder kan kwalitatief toch niks zijn? Het moet wel een beetje goed vast zitten allemaal. Ik zie ze ook met een magneet, dat lijkt me ook niks?
De keuze is reuze
Ik heb een Brodit. Wat duurder, maar zit wel stevig en zonder gaten in het dash.sig69 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 18:23:
Iemand hier een idee voor een goede telefoonhouder voor in een E46? Ik wil 'm in het ventilatierooster hebben, een zuignap of gaten boren vind ik niks. Ik ben zelf ook aan het zoeken maar er is zo veel te krijgen, wellicht heeft iemand hier goede ervaringen met een bepaald product. Dat universele spul van 10 euro of minder kan kwalitatief toch niks zijn? Het moet wel een beetje goed vast zitten allemaal. Ik zie ze ook met een magneet, dat lijkt me ook niks?
Wel jammer dat ie voor een S7 nog zo dik is:

Nergens voor nodig.
[ Voor 30% gewijzigd door sig69 op 13-11-2018 19:21 ]
Geloof mij, @_Arthur en @Radiant : Brodit is the way to go! Ventilatordingetjes blijft ergernis op ergernis, waar Brodit een keurige op maat gemaakte oplossing biedt. Zelf gehad in mijn E46 en 100% tevreden. Enige was, dat er geen geïntegreerde koppeling aan zat, dus eventuele 12 V dien je extern te regelen.sig69 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 18:23:
edit: Dat hangt dus af van wat je op die Proclip schroeft. Ik had deze :

[ Voor 15% gewijzigd door Toff op 14-11-2018 16:01 ]
Zit als een huis, netjes en zonder iets aan de auto te beschadigen.
Toen ik mijn auto kocht zat er een Brodit proclip over de middenventilator, ik vond het maar een gammel kraakding en heb hem er uit gehaald.
De brodit in mijn E87 zat over de linkse ventilator in de middenconsole (zelfde princiepe als bij de E46); ding was zo stevig als een huis. Ook geen gerammel of gekraak oid.robpol schreef op woensdag 14 november 2018 @ 07:22:
Toen ik mijn auto kocht zat er een Brodit proclip over de middenventilator, ik vond het maar een gammel kraakding en heb hem er uit gehaald.
Bij de E9x zit ie achter de interieurlijst geklemd, dat zit gewoon niet helemaal lekker. En een E92 met sportonderstel en 19 inch is sowieso al heel gevoelig voor kraakjes. Nu met de 17 inch winterbanden zijn eigenlijk alle kraakjes weg_Arthur schreef op woensdag 14 november 2018 @ 07:48:
[...]
De brodit in mijn E87 zat over de linkse ventilator in de middenconsole (zelfde princiepe als bij de E46); ding was zo stevig als een huis. Ook geen gerammel of gekraak oid.
Die Brodit houders werken allemaal met dat zelfde principe, zo ook bij de E87 en dat zat echt wel stevig.robpol schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:22:
Bij de E9x zit ie achter de interieurlijst geklemd, dat zit gewoon niet helemaal lekker.
Moet je eens een E87, eerste model, pakken met sportonderstel en 17" RFTsEn een E92 met sportonderstel en 19 inch is sowieso al heel gevoelig voor kraakjes. Nu met de 17 inch winterbanden zijn eigenlijk alle kraakjes weg
Iemand van jullie bekend met de reden van BMW om dit niet aan te bieden?
De wet staat dat niet toe in Duitsland.la_fusion schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:45:
In mijn vorige auto's ook vaak een Brodit gehad tot dat er fatsoenlijke navigatie(recent + live traffic info) in mijn auto zat. Het enige wat ik nu eigenlijk alleen mis in mijn M135i is flitserinfo, iets wat in mijn Megane 3 RS gewoon ook via de live traffic info binnenkwam.
§ 23 Abs. 1 b StVO es ist dem Führer eines Kraftfahrzeuges untersagt, ein technisches Gerät zu betreiben oder betriebsbereit mitzuführen, das dafür bestimmt ist, Verkehrsüberwachungsmaßnahmen anzuzeigen oder zu stören.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Die auto's worden in eerste instantie in Duitsland goedgekeurd, daar kan het probleem zitten. En hoe kunnen ze die software in München testen?la_fusion schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:05:
Maar er zijn ook nog andere landen dan Duitsland.. ik bedoel in Frankrijk is het ook niet toegestaan flitsers te melden maar daar hebben 'ze' gewoon 'gevarenzones'. Het gaat over de bestuurder, niet over de fabrikant. Genoeg landen buiten Duitsland waar BMW hun bestuurders wel kunnen ondersteunen toch!?
[ Voor 61% gewijzigd door ChiLLeR op 14-11-2018 15:06 ]
>> Signature?
Wat me overigens verbaasd; waarom duurt het zolang voordat de Nederlandse configurator werkt?. Die op de Duitse website was vlak na de intro al functioneel?. Zouden de verbruikscijfers (en dus effect op kostprijs) nog niet bekend zijn?.
Beetje een Lexus voorkantMaZo schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:25:
Verrast me dat nog niemand het over de official launch van de nieuwe M340i (xDrive) heeft.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
En achterkant, alleen de lampen ondersteboven draaien.
Specificaties vallen mij persoonlijk eigenlijk tegen. Een nieuwe versie van de B58 motor met specificaties die een M140i xDrive ook heeft. Ik weet, die is lichter, maar dan nog. Mercedes doet dat wat betreft beter met hun 6 cilinder.Tortelli schreef op woensdag 14 november 2018 @ 16:05:
Gekleurde gril en velgen zijn niet mooi, de specificaties zijn natuurlijk.
Wat me overigens verbaasd; waarom duurt het zolang voordat de Nederlandse configurator werkt?. Die op de Duitse website was vlak na de intro al functioneel?. Zouden de verbruikscijfers (en dus effect op kostprijs) nog niet bekend zijn?.
Tegen zijn concurrentie; de S4 en C43 doet hij het qua vermogen niet gek toch?. Lijkt me een prima daily drive, helaas buiten budget......
Het is dan wel het topmodel, maar ik vind hem een stuk minder mooi dan een ‘normale’. Veel te drukke bumpers. Vooral die achterbumper zeg..MaZo schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:25:
Verrast me dat nog niemand het over de official launch van de nieuwe M340i (xDrive) heeft.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zal wel een pareltje zijn om te rijden.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Ja klopt, ik doelde vooral op de 500nm koppel en 0-100 km/h tijd van 4.4 seconden die de M140i xDrive ook heeft.Tortelli schreef op woensdag 14 november 2018 @ 21:07:
@MaZo M140i levert 340pk toch?. Deze levert er 380, denk/verwacht dat ze er probleemloos > 430 uit kunnen halen, maar dit bewust niet doen om niet te dicht bij de komende M3/M4 te komen qua vermogen (die na ik verwacht een ~500pk gaat leveren?).
Tegen zijn concurrentie; de S4 en C43 doet hij het qua vermogen niet gek toch?. Lijkt me een prima daily drive, helaas buiten budget......

Ben ook niet enthousiast over het ontwerp.. En die toerenteller

BMW, wat doe je

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
6 serie (nu moet dat blijkbaar 8 heten) is sowieso altijd vele malen mooier en dikker om te zien dan een 3 serie, dus niet echt verrassend. Die M-voorbumper ben ik ook niet zo kapot van, maar BMW heeft wel ergere design-flaters laten zien de laatste jaren. Wat te denken van een 3/5GT, of die afschuwelijke koplampen die de 1-serie voor de facelift had. In dat perspectief valt het allemaal wel weer mee.Radiant schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:01:
Geen RWD voor Europa, alleen xDrive![]()
Ben ook niet enthousiast over het ontwerp.. En die toerenteller![]()
BMW, wat doe jeEn dat terwijl de nieuwe 8 echt schitterend is..
Ben benieuwd of ze volgend jaar ook de 1 serie weten te verpesten...door hem op een 308/A klasse te laten lijken...
Nu kijk ik niet veel/vaak naar renders van andere merken; maar eigenlijk is dit bij BMW al jaaaaren zo. Op foto's / renders of andere computerized foto's zijn ze altijd 'mwoah'. Maar als je het apparaat dan in de showroom bekijkt is het 'wowzers'.418O2 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 21:27:
BMW is wel het enige merk dat het voor elkaar krijgt om de renders er lelijker uit te laten zien dan het eindproduct
YouTube: All-new BMW 3-Series 2019 REVIEW G20 Exterior Interior 3 Series 3er ...MaZo schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:25:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ook is de batterij van de sleutel vervangen. Maar nu wil deze niet meer openen of sluiten. Met de reserve sleutel geen probleem. Als ik deze batterij in de defecte sleutel steek ook gaan effect. Iemand een idee.?
Terug gaan naar de garage?leducw schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:35:
Net de remmen en schijven van mn f31 touring uit 2012 laten vervangen bij niet officiële garage. Echter krijg ik telkens een foutmelding als ik de melding wil resetten. Ook de sensoren zijn mee vervangen. Software fout.?
Ook is de batterij van de sleutel vervangen. Maar nu wil deze niet meer openen of sluiten. Met de reserve sleutel geen probleem. Als ik deze batterij in de defecte sleutel steek ook gaan effect. Iemand een idee.?
Begrijp ik hier goed dat je live traffic info later toe heb gevoegd? Sinds enkele weken ben ik in bezit van een F21 (met profi navigatie) uit 2013 maar het ontbreken van live traffic info stoort mij behoorlijkla_fusion schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:45:
In mijn vorige auto's ook vaak een Brodit gehad tot dat er fatsoenlijke navigatie(recent + live traffic info) in mijn auto zat. Het enige wat ik nu eigenlijk alleen mis in mijn M135i is flitserinfo, iets wat in mijn Megane 3 RS gewoon ook via de live traffic info binnenkwam.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Als je connecteddrive hebt en je auto geschikt is kan dit inderdaad als abonnement achteraf in de connecteddrive store worden aangeschaft (real time trafic information).JustAJ schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 12:14:
[...]
Begrijp ik hier goed dat je live traffic info later toe heb gevoegd? Sinds enkele weken ben ik in bezit van een F21 (met profi navigatie) uit 2013 maar het ontbreken van live traffic info stoort mij behoorlijkDe BMW dealer vertelde mij dat het (officieel) niet mogelijk is dit achteraf toe te voegen
Check hier met je VIN wat er beschikbaar is: https://www.bmw-connected.../index.html#/portal/store
Oh super, dankjewel! Hier is te zien dat ik inderdaad niks toe kan voegen.donaldo schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 12:35:
[...]
Als je connecteddrive hebt en je auto geschikt is kan dit inderdaad als abonnement achteraf in de connecteddrive store worden aangeschaft (real time trafic information).
Check hier met je VIN wat er beschikbaar is: https://www.bmw-connected.../index.html#/portal/store
Als ik zoek op "connecteddrive retrofit" vind ik een aantal bedrijven (waaronder bimmer-tech) die claimen connecteddrive te kunnen installeren. Dat opent ook de mogelijkheid voor live file informatie denk ik? Heeft hier iemand ervaring met dit soort kits?
Ik heb een F20 lci uit 2015 waarbij ik standaard RTTI op mijn Navi Pro heb. Voor mij is deze hele zoektocht naar een F20 met RTTI geeindigd in het kopen van een F20 lci. Ik heb ook lang gezocht naar een oplossing en eigenlijk de enige echte oplossing waarbij het allemaal werkte zonder te veel geld uit te geven was een F20 lci kopen. Natuurlijk was die lci nog een stuk duurder dan een 'gewone' lci zonder traffic maar vooruitJustAJ schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:40:
[...]
Oh super, dankjewel! Hier is te zien dat ik inderdaad niks toe kan voegen.
Als ik zoek op "connecteddrive retrofit" vind ik een aantal bedrijven (waaronder bimmer-tech) die claimen connecteddrive te kunnen installeren. Dat opent ook de mogelijkheid voor live file informatie denk ik? Heeft hier iemand ervaring met dit soort kits?
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Na een E46 320i full options, een A6 3.2 FSI full options te hebben gereden rijd ik nu in een 2013 F21 118d die behoorlijk karig is maar wel lekker en zuinig rijdt. Ik rij ongeveer 40000km/jaar, vooral snelwegen maar vind het ook leuk om de auto zo nu en dan op een bergweggetje uit te laten.
Ik mis wat handigheden, zoals fijne elektrisch verstelbare stoelen (de standaardstoelen in de 118d zijn een drama om in te stellen) en motorvermogen. Niet in de laatste plaats omdat ik zowel aan opties als motorvermogen met mijn vorige auto's al een beetje gewend ben geraakt.
Bloed kruipt waar het niet gaan kan dus ik speel met de gedachte de 118d nu (in plaats van over 1 tot 2 jaar) de deur uit te doen en een andere BMW te kopen. Afgelopen week zag ik bij Germany Dealer twee BMW's staan die me wel aanspreken.
- een 2015 125d die zo ongeveer alle opties heeft die ik me wensen kan op een 1-serie, zie http://www.germanydealer....-drive-ass-keyless-leder/ voor ca. € 35k
- een 2014 335xd met nog mooiere opties voor ongeveer hetzelfde, maar met hogere km's. Zie http://www.germanydealer....l-trekh-keyless-side-ass/
- zijn er tweakers die ervaringen met Germany Dealer hebben en dat willen delen? Is het een betrouwbare tent?
- zijn de 125d en de 335xd een beetje een goede deal? nog tips, zaken waarmee rekening moet worden gehouden?
- zijn er mensen met ervaringen met de 125d én de 335xd? ruimte is voor mij niet zo relevant, het gaat me meer over de loopcultuur van een zes-in-lijn die ik zo prettig vind. Aan de andere kant: de viercilinder diesel kan ook al heerlijk rustig lopen op snelheid en de zf 8-bak schakelt lekker soepel. Is er in dadelijks gebruik een verschil merkbaar, en is het verbruik ook echt zo verschillend?
- 3d-geprinte houder voor de iPhone gekocht voor in de bekerhouder, https://www.shapeways.com/shops/highkoe
- er een iPad usb adapter ingezet ipv een lightning kabel, zo kan je met 1 connector zowel laden als afspelen. De adapter moest ik bijschaven met een vijl, anders past ie niet. https://www.apple.com/nl/...3-camera-adapter?fnode=91
- vervolgens een gat geboord onder in de bekerhouder, de adapter aangesloten op een lightning-usb kabel met 12V voeding onder het dashboard. en een goedkope Logitech USB DAC van een gaming headset gebruikt om een audiokabel naar de AUX-ingang in de armsteun te routeren.
Chippen geen optie? 190 pk rijd leuker dan 140Bram® schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 12:58:
Vraag.
Na een E46 320i full options, een A6 3.2 FSI full options te hebben gereden rijd ik nu in een 2013 F21 118d die behoorlijk karig is maar wel lekker en zuinig rijdt. Ik rij ongeveer 40000km/jaar, vooral snelwegen maar vind het ook leuk om de auto zo nu en dan op een bergweggetje uit te laten.
Ik mis wat handigheden, zoals fijne elektrisch verstelbare stoelen (de standaardstoelen in de 118d zijn een drama om in te stellen) en motorvermogen. Niet in de laatste plaats omdat ik zowel aan opties als motorvermogen met mijn vorige auto's al een beetje gewend ben geraakt.
Bloed kruipt waar het niet gaan kan dus ik speel met de gedachte de 118d nu (in plaats van over 1 tot 2 jaar) de deur uit te doen en een andere BMW te kopen. Afgelopen week zag ik bij Germany Dealer twee BMW's staan die me wel aanspreken.De 125d heb ik gereden, met de 335xd kon op dat moment helaas geen proefrit gemaakt worden.
- een 2015 125d die zo ongeveer alle opties heeft die ik me wensen kan op een 1-serie, zie http://www.germanydealer....-drive-ass-keyless-leder/ voor ca. € 35k
- een 2014 335xd met nog mooiere opties voor ongeveer hetzelfde, maar met hogere km's. Zie http://www.germanydealer....l-trekh-keyless-side-ass/
Tot slot, toen ik de 118d kocht heb ik overwogen om er een combox in te plaatsen om audio over bluetooth te krijgen, maar ik vond de kosten te gortig. Uiteindelijk heb ik zelf een cheapskate oplossing gemaakt waar ik heel tevreden over ben. Misschien heeft iemand er nog wat aan:
- zijn er tweakers die ervaringen met Germany Dealer hebben en dat willen delen? Is het een betrouwbare tent?
- zijn de 125d en de 335xd een beetje een goede deal? nog tips, zaken waarmee rekening moet worden gehouden?
- zijn er mensen met ervaringen met de 125d én de 335xd? ruimte is voor mij niet zo relevant, het gaat me meer over de loopcultuur van een zes-in-lijn die ik zo prettig vind. Aan de andere kant: de viercilinder diesel kan ook al heerlijk rustig lopen op snelheid en de zf 8-bak schakelt lekker soepel. Is er in dadelijks gebruik een verschil merkbaar, en is het verbruik ook echt zo verschillend?
Daarmee heb ik dus de iPhone in het zicht, maar niet op een vervelende plek, en kan ik laden en afspelen tegelijk.
- 3d-geprinte houder voor de iPhone gekocht voor in de bekerhouder, https://www.shapeways.com/shops/highkoe
[Afbeelding]- er een iPad usb adapter ingezet ipv een lightning kabel, zo kan je met 1 connector zowel laden als afspelen. De adapter moest ik bijschaven met een vijl, anders past ie niet. https://www.apple.com/nl/...3-camera-adapter?fnode=91
- vervolgens een gat geboord onder in de bekerhouder, de adapter aangesloten op een lightning-usb kabel met 12V voeding onder het dashboard. en een goedkope Logitech USB DAC van een gaming headset gebruikt om een audiokabel naar de AUX-ingang in de armsteun te routeren.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Ik heb het wel overwogen, maar koop liever een auto die gebouwd is op meer vermogen (krachtiger remmen, andere materialen in het blok) dan dat ik chip. Betrouwbaarheid is voor mij heel belangrijk.azz_kikr schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 13:12:
[...]
Chippen geen optie? 190 pk rijd leuker dan 140
Dit is wel een goed artikel dat ingaat op de bouw van het blok/motor en de onderlinge verschillen: https://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=746891
Maar natuurlijk, meer pk is leuker

€ 4,65 en werkt eigenlijk best goed. Niet zo goed als een Brodit natuurlijk, maar het valt me alles mee. Twijfel of ik nog wel een Brodit ga halen, die zijn best lomp en als je telefoon er niet in zit ziet het er niet uit. Deze is lekker klein.
Had ook zoiets. Na 3x ergeren weggegooid. Veel te onhandig om met 1 hand je telefoon erin te kunnen zetten omdat die veer zo strak is en je ventilatierooster meebeweegt. Was wel een ander merk (Belkin).sig69 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 13:56:
[Afbeelding]
€ 4,65 en werkt eigenlijk best goed. Niet zo goed als een Brodit natuurlijk, maar het valt me alles mee. Twijfel of ik nog wel een Brodit ga halen, die zijn best lomp en als je telefoon er niet in zit ziet het er niet uit. Deze is lekker klein.
Die van anker werkt prima iddsig69 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 13:56:
[Afbeelding]
Maar die Brodit zit niet voor je ventilatierooster (en er gelukkig ook niet aan vast).sig69 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 13:56:
[Afbeelding]
Twijfel of ik nog wel een Brodit ga halen, die zijn best lomp en als je telefoon er niet in zit ziet het er niet uit. Deze is lekker klein.
Ik rijd een 320i F30 bj 2018 en zou graag enkele softwarematige wijzigingen willen maken via de ODB poort zoals:
- Achterlichten aan bij dagrijverlichting
- Auto starten in ECO ipv Comfort modus
- M-performance logo in tellers
- M-performance opstartscherm navigatie
Hiervoor wil ik gebruikmaken van de Bimmercode app op mijn mobiele telefoon i.c.m. een Vgate iCAR 2 WiFi of Vgate iCAR 3 WiFi (ik weet niet of de v3 werkt i.c.m. de Bimmercode app).
* Heeft iemand ervaring met de Vgate iCAR 2 WiFi of de Vgate iCAR 3 WiFi i.c.m. de Bimmercode app ?
Alvast bedankt voor jullie reacties !
[ Voor 38% gewijzigd door BMWF30 op 18-11-2018 00:00 . Reden: link naar foto werkte niet en derhalve verwijderd ]
Desktop PC: Win 10 Home - Samsung SSD 850 EVO 250Gb – Samsung HHD 103 1Tb – WDC WD10 1Tb - RAM: 16Gb DDR4 - CPU: i5-6400 @2700Ghz – GPU: NVIDIA GeForce GTX 750 Ti 2Gb
Chippen is niet helemaal de juiste weg. Er ging eens een artikel rond over de verschillen tussen de (ogenschijnlijk identieke) 18/20/23 en 25/30/35d blokken. Bleken op verschillende plekken andere legerinhen en sterkere lagers te hebben.azz_kikr schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 13:12:
[...]
Chippen geen optie? 190 pk rijd leuker dan 140
Bovendien, misschien wel het meest rewarding van tunen is geen extra vermogen maar minder massa. Dat levert een auto op die sneller accellereert, directer stuurt, makkelijker is te handlen, minder van de remmen vraagt, en ook nog eens minder verbruikt. Het kost helaas wel een kapitaal.
Bedankt voor het aanbod maar ik wil het toch liever zelf doen, tis niet zo moeilijk, bovendien is Zeewolde nou niet echt bij mij om de hoek en als ik bijv. het starten in ECO terug wil zetten naar Comfort kan ik dat ook weer niet zelf doen.
Wil alleen graag ff zeker weten dat de vGate iCar v3 WiFi compatible is met mijn F30 en de meest recente versie van de Bimmercode app.
Cheers !
Desktop PC: Win 10 Home - Samsung SSD 850 EVO 250Gb – Samsung HHD 103 1Tb – WDC WD10 1Tb - RAM: 16Gb DDR4 - CPU: i5-6400 @2700Ghz – GPU: NVIDIA GeForce GTX 750 Ti 2Gb
Wat ik aan de comfort stand mis is het 'segeln', dat hadden ze van mij overal mogen activeren.
[ Voor 49% gewijzigd door fsfikke op 18-11-2018 10:04 ]
Binnenkort komt hier de vGate adapter binnen en ga ik ook zelf aan de slag met de F20 hier. Een beperkt aantal zaken wat ik wil coderen:
- Muziek uit bij motor uit en deur open.
- Onthouden start/stop stand.
- Uitstap verlichting inschakelen bij achteruitrijden.
Reden dat ik het zelf wil doen is zoals hierboven ook al wordt aangegeven.. als het niet is zoals ik wil, wil ik het zelf weer terug kunnen zetten.
[ Voor 7% gewijzigd door Tylen op 18-11-2018 13:13 ]
Waar heb je 'm besteld?la_fusion schreef op zondag 18 november 2018 @ 12:19:
'Segeln'?
Binnenkort komt hier de vGate adapter binnen en ga ik ook zelf aan de slag met de F20 hier. Een beperkt aantal zaken wat ik wil coderen:
- Muziek uit bij motor uit en deur open.
- Onthouden start/stop stand.
- Uitstap verlichting inschakelen bij achteruitrijden.
Reden dat ik het zelf wil doen is zoals hierboven ook al wordt aangegeven.. als het niet is zoals ik wil, wil ik het zelf weer terug kunnen zetten.
Dat ie de motor afkoppelt en dus doorrolt zonder op de motor te remmen.
Ik ben zelf 2.08m en heb ook twee kleine kids dus ik zocht een auto met redelijk wat achterbank ruimte als mijn stoel goed ingesteld staat. Heb de Opel Zafira C ingeruild tegen een BMW 535i GT, ik weet dat die niet heel popluair is onder de BMW fans maar ideaal voor mijn situtatie en in het echt toch een stuk mooier dan op de foto.
GT is inderdaad niet echt het allermooiste model, maar het is geen 2AT of i3 dus zo erg is het ook weer niet.
Dat hangt er vanaf welke je neemt natuurlijk. Ik zou 'm alsnog daar wel willen hebben.Toff schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 23:06:
[...]
Maar die Brodit zit niet voor je ventilatierooster (en er gelukkig ook niet aan vast).
Ik gebruik ook de bimmercode app maar dan in combinatie .et de vgate 2 Bluetooth. Voorafgaand heb ik me uitgebreid ingelezen en kwam toen tot de conclusie dat Bluetooth beter was. De precieze reden weet ik niet meer. De bimmercode app zelf werkt best makkelijk, het inlezen van de te wijzigen modules kost wel wat tijd.BMWF30 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 23:45:
Vraagje:
Ik rijd een 320i F30 bj 2018 en zou graag enkele softwarematige wijzigingen willen maken via de ODB poort zoals:
- Achterlichten aan bij dagrijverlichting
- Auto starten in ECO ipv Comfort modus
- M-performance logo in tellers
- M-performance opstartscherm navigatie
Hiervoor wil ik gebruikmaken van de Bimmercode app op mijn mobiele telefoon i.c.m. een Vgate iCAR 2 WiFi of Vgate iCAR 3 WiFi (ik weet niet of de v3 werkt i.c.m. de Bimmercode app).
* Heeft iemand ervaring met de Vgate iCAR 2 WiFi of de Vgate iCAR 3 WiFi i.c.m. de Bimmercode app ?
Alvast bedankt voor jullie reacties !
Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter
Tja, als je met een i3 gaat vergelijken dan zijn zowat alle auto's wel mooier te noemen.418O2 schreef op zondag 18 november 2018 @ 14:21:
Ingerolen?
GT is inderdaad niet echt het allermooiste model, maar het is geen 2AT of i3 dus zo erg is het ook weer niet.
Bedankt voor je feedback !
Denk dat ik toch voor de WiFi variant ga omdat ik gebruik maak van een iPhone en het verbinden via Bluetooth kan nog wel eens lastig worden.
Cheers !

In E-Sys ontbrak de CAFD entry van de HU ook

Ik moet hem trouwens nog showen, maar met dit weer is ie zo snel vies dus nog geen foto's gemaakt....
Hier een voorproefje die ik van een buurman kreeg als teken van zijn approval

Deze is btw. voor de afwisseling wel helemaal van mij
[ Voor 22% gewijzigd door fsfikke op 19-11-2018 00:01 ]
Waar heb je 'm besteld?BMWF30 schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:23:
@jordy2811
Bedankt voor je feedback !
Denk dat ik toch voor de WiFi variant ga omdat ik gebruik maak van een iPhone en het verbinden via Bluetooth kan nog wel eens lastig worden.
Cheers !
Ai, dat maakt me wel een beetje bang om zelf nog te gaan proberen... denk met mijn geluk dat ik er beter niet aan begin...fsfikke schreef op zondag 18 november 2018 @ 23:47:
Zo, net ook maar even dat Bimmercode geprobeerd, Via E-Sys is altijd zo een gedoe, die app leek wel makkelijk. Maar damn, dat was geen succesVeel ECU's geven een foutmelding als ik ze wil coderen, ik heb 1 ECU succesvol kunnen coderen (Seat module). Maar m'n head unit heeft ie mooi gebrickd
![]()
Beeld bleef half zwart, half horizontale lijntjes...
In E-Sys ontbrak de CAFD entry van de HU ookGelukkig via wat geknutsel en backups die ik had de boel wel weer recht kunnen trekken. FSC code van de navi was ook weg dus die vroeg om een nieuwe activatie code. Al met al een hoop gedoe, die €30 ga ik maar mooi terugclaimen
Ik moet hem trouwens nog showen, maar met dit weer is ie zo snel vies dus nog geen foto's gemaakt....
Hier een voorproefje die ik van een buurman kreeg als teken van zijn approval![]()
[Afbeelding]
Deze is btw. voor de afwisseling wel helemaal van mijNiet van de zaak.
Coderen word ik ook altijd bang van. Binnenkort ga ik nieuw instrumentenpaneel laten plaatsen (krassen buiten mijn schuldPhusebox schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:02:
[...]
Ai, dat maakt me wel een beetje bang om zelf nog te gaan proberen... denk met mijn geluk dat ik er beter niet aan begin...
Op Amazon.de.
Komt als 'verjaardagscadeautje' dus mag er nog even iets langer op wachten
Als je het via E-Sys doet en gewoon de handleidingen volgt kan er echt weinig mis gaan. Ik zou zelf niet met "handige apps" als Bimmercode gaan klooien, ondanks dat veel mensen hier een positieve ervaring mee hebben. Zo spannend is het niet.Beam87 schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:12:
[...]
Coderen word ik ook altijd bang van. Binnenkort ga ik nieuw instrumentenpaneel laten plaatsen (krassen buiten mijn schuld), die ook gecodeerd zal moeten worden (kilometerstand)....maar zou altijd naar een specialist gaan voor coderingen.
Enige wat je nodig hebt is een goede OBD ENET kabel en de software + recente psdzdata. Altijd netjes backups maken van je CAFD files e.d.
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
Signature
[...]
Als je het via E-Sys doet en gewoon de handleidingen volgt kan er echt weinig mis gaan.
[/quote
Bij mij ging de auto tijdens het wegschrijven via esys van het contact af. Gelijk een foutmelding en een corrupte module waar ik niet meer in kon komen. Sterker nog, ik kon zelfs een poosje niet meer connecten met de auto.
Dan zit je hart wel even in je keel hoor, zelfs als ervaren IT' er

Ik heb het gelukkig daardoor weer kunnen corrigeren maar dat soort dingen kunnen dus wel voor komen.
Even als tip: zet contact aan om met de auto te connecten en module(s) uit te lezen. Disconnect dan de auto in esys en contact uit. Breng je wijzigingen offline aan. Contact aan, connect weer met de auto en schrijf je wijzigingen weg naar de auto.
Iets omslachtiger maar beter voor je hart.
[ Voor 19% gewijzigd door elmerblues op 19-11-2018 21:21 ]
If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.
Ik heb nog niets besteld, en ik zie bij nader inzien iig af van de WiFi variant. Bimmercode meldt op hun website namelijk dat zij de WiFi variant niet langer adviseren te gebruiken voor het coderen omdat deze mogelijk niet goed functioneert. Dus als ik al iets aanschaf zal het een Bluetooth variant zijn, die o.a. HIER verkrijgbaar is.
Daarnaast denk ik er stevig over na, na het lezen van al de problemen/gevaren van het DYI coderen, om het door een professional te laten doen bij mij in de buurt. Ben ik voor 80 eurie van alle ellende af, ongeachte het aantal wijzigingen m.u.v. de Speed Limit Info omdat daarvoor een FSC vrijschakelcode benodigd is.
Idem, kwam hier juist kijken of meer mensen er last van hadden. Ben niet de enige dus.BMW_M3 schreef op maandag 19 november 2018 @ 17:38:
Ik heb sinds kort dat ik op de navigatie die verkeerstromen niet meer zie. Zeg maar alle files in het rood. Nu zie ik alles in het groen, terwijl ik in een file sta.
Sowieso haalt hij amper files op. Vanmorgen pas toen ik bijna op bestemming was kreeg ik een paar files door terwijl ik de halve rit vast heb gestaan.
Lees dit maar even: https://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?p=553008Arjant2 schreef op maandag 19 november 2018 @ 23:29:
[...]
Idem, kwam hier juist kijken of meer mensen er last van hadden. Ben niet de enige dus.
Sowieso haalt hij amper files op. Vanmorgen pas toen ik bijna op bestemming was kreeg ik een paar files door terwijl ik de halve rit vast heb gestaan.
Er schijnt dus een grote storing te zijn die ze nog niet hebben verholpen.