Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 44 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
Nu fotos van het geheel aub _/-\o_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 16:59
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/atOVQw6.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:10

Theimon

Snapte!?

Wat een apparaat he. Echt te gek :)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Geen idee, maar die motor is geleverd in de B10 en V8niet Z8... en de B10 vind je nog wel ergens voor een paar tientjes op marktplaats. De V8 zijn er niet zo heel veel van geknutseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:35
Tortelli schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:21:
[...]

Kun je hem ophalen?

Net de dealer gebeld, mijn auto staat op het fabrieksterrein in Munchen. Zal volgende week afgeleverd worden bij Ekris Arnhem (Velp).
De afspraak is gemaakt, dus ik denk het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 13:19
Wist iemand dit al?
Parkmobile is beschikbaar voor elke BMW voorzien van Live Cockpit Professional. Deze is momenteel te vinden in de volgende modellen: BMW’s X5, X7, 1 Series, 3 Series, 7 Series, 8 Series en Z4.
Ik heb gister avond via de Parkmobile app mijn BMW gekoppeld, je moet dan 1x inloggen op de ConnectedDrive site en dan zou je auto zelf de app moeten gaan tonen in het ConnectedDrive menu. Dat doet hij nog niet bij mij, ook niet als ik handmatig de apps update.
Iemand hier ervaring mee? Toch wel een mooie functie om het rechtstreeks vanuit je iDrive te kunnen doen.

edit: oh wacht, ik zie nu 'voorzien van Live Cockpit Professional'. Dat heb ik niet... dus alleen voor BMW's met die optie. Jammer...

[ Voor 8% gewijzigd door ChiLLeR op 27-09-2019 08:50 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

(jarig!)
zeef schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 07:30:
[...]

De afspraak is gemaakt, dus ik denk het wel.
Vanuit Ekris zijn ze minder snel, verkoper verwacht dat het nog wel 1-2 weken duurt voordat ze kunnen uitleveren :|. Dat terwijl ik de auto 1 dag nadat het mogelijk was besteld heb (zaterdag 16 juli volgens mij)

Opzich allemaal geen ramp, alleen de voorbanden van mijn F30 zijn echt compleet op ondertussen... geen zin die te vervangen. Voor langere ritten (vooral in de regen...) gebruik ik de Fiesta van mijn moeder de komende 2 weken. Leuk karretje (1.0 ecoboost) maar nogal een achteruitgang tozv een F30 of G21 ;).

[ Voor 10% gewijzigd door Tortelli op 27-09-2019 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 26-08 08:57
ChiLLeR schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 08:49:
Wist iemand dit al?

[...]

Ik heb gister avond via de Parkmobile app mijn BMW gekoppeld, je moet dan 1x inloggen op de ConnectedDrive site en dan zou je auto zelf de app moeten gaan tonen in het ConnectedDrive menu. Dat doet hij nog niet bij mij, ook niet als ik handmatig de apps update.
Iemand hier ervaring mee? Toch wel een mooie functie om het rechtstreeks vanuit je iDrive te kunnen doen.

edit: oh wacht, ik zie nu 'voorzien van Live Cockpit Professional'. Dat heb ik niet... dus alleen voor BMW's met die optie. Jammer...
Nice.. Ik had die nog niet voorbij zien komen (kijk ook nooit naar de meldingen vanuit PM). Straks eens proberen. Kost me als het goed is slechts 1malig 1.20 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Miss_80 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:44:
[...]

Nice.. Ik had die nog niet voorbij zien komen (kijk ook nooit naar de meldingen vanuit PM). Straks eens proberen. Kost me als het goed is slechts 1malig 1.20 euro
Ik kijk er idd ook nooit naar, het is dat ik even PM op de telefoon van mijn vriendin moest installeren dat ik het tegen kwam :D Ben benieuwd of (en hoe) het werkt bij je.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
ChiLLeR schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 08:49:
Wist iemand dit al?

[...]

Ik heb het geprobeerd te koppelen omdat Parkmobile mij een signaal gaf dat het mogelijk moest zijn.. Echter bij mij idem niet beschikbaar (F31 van 2019).

Waar ik nu dus wel achter ben, is dat BMW Group sinds 2016 volledig eigenaar is van Parkmobile.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Net mijn account aangepast en de auto gekopppeld. Straks eens kijken wat ik er van zie zodra ik instap.
Als nu ook nog een Flitsmeister normaal zou werken ben ik helemaal in de zevende hemel, maar je moet altijd iets hebben om over te dromen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 14:20

Eagle Creek

Breathing security

Tortelli schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:06:
[...]

Vanuit Ekris zijn ze minder snel, verkoper verwacht dat het nog wel 1-2 weken duurt voordat ze kunnen uitleveren :|. Dat terwijl ik de auto 1 dag nadat het mogelijk was besteld heb (zaterdag 16 juli volgens mij)

Opzich allemaal geen ramp, alleen de voorbanden van mijn F30 zijn echt compleet op ondertussen... geen zin die te vervangen. Voor langere ritten (vooral in de regen...) gebruik ik de Fiesta van mijn moeder de komende 2 weken. Leuk karretje (1.0 ecoboost) maar nogal een achteruitgang tozv een F30 of G21 ;).
Ekris hier. Zou oorspronkelijk uiterlijk eerste week september rijden. Voorlopige planning is 3 oktober..

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

(jarig!)
@Eagle Creek gaat om een sedan dan denk ik?, niet de 3 touring zoals @zeef en mij?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Tortelli schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:38:
@Eagle Creek gaat om een sedan dan denk ik?, niet de 3 touring zoals @zeef en mij?.
Dat is juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:17
Miss_80 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:10:
Net mijn account aangepast en de auto gekopppeld. Straks eens kijken wat ik er van zie zodra ik instap.
Als nu ook nog een Flitsmeister normaal zou werken ben ik helemaal in de zevende hemel, maar je moet altijd iets hebben om over te dromen :+
Ik kwam er ook gisteren achter dat de ParkMobile app bestaat in de wagen. Gisteren account aangemaakt (had al YellowBrick maar als dit bevalt mag die de deur uit). Alleen helemaal vergeten in te stellen, dat doe ik vandaag wel (ik parkeer weinig betaald momenteel).

Doorslaggevende feature om het te proberen wat mij betreft is dat ie automatisch de transactie beëindigt als je wegrijdt. Lijkt me handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Zo maken ze ze toch niet meer... -O-

Afbeeldingslocatie: https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/70775311_2492409970813316_5843445667841703936_n.jpg?_nc_cat=101&_nc_oc=AQmxcXp9ueywuOyBRK2AmAoWGjBDyjpoEyFoI6KdWcI4fqvrNyZ7yIUbLLzuDbaCVkI&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&oh=df287aac8faa55cbad46f67610ee5c4a&oe=5DFA0514

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gelukkig niet. Gedateerd ding.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Facelift is mooier! ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Jov1VMAIZCpaV6q6L1ETC93i/thumb.jpg

@Tylen nieuwe is mij te duur

https://www.autoweek.nl/a...w-3-serie-touring-bekend/

[ Voor 9% gewijzigd door pjot1 op 27-09-2019 19:18 ]

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Tylen schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 18:14:
[...]

Gelukkig niet. Gedateerd ding.
Tijdloos ontwerp en tenminste nog wel met een 6-cylinder te krijgen in plaats van de bromtfietsblokken in de nieuwe 3 :P

En niet zo'n achterlijke grill!!

[ Voor 8% gewijzigd door Theimon op 28-09-2019 01:23 ]

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Theimon schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 01:23:
[...]

Tijdloos ontwerp en tenminste nog wel met een 6-cylinder te krijgen in plaats van de bromtfietsblokken in de nieuwe 3 :P

En niet zo'n achterlijke grill!!
Helaas is het merendeel afgetrapte ellende.

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:11

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb dan wel een stapje jongere auto's.
Een E91 en E93 met een lekkere 6-cyl. met beide lage KM's en het is een genot en lekker rustig ontwerp.
Ik vind de nieuwe designlijn van BMW echt erg chinees/japans. En eerlijk is eerlijk bij de 3 serie houden ze zich nog in.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Autoweek heeft de nieuwe 1 Serie in een test vergeleken met de A Klasse. Ondanks dat je bij vergelijking tussen Mercedes en BMW altijd weer uitkomt bij termen als 'persoonlijke smaak' of 'dynamisch versus comfortabel' is de Mercedes op alle vlakken eigenlijk wel de winnaar. Met name de aandrijflijn van de Mercedes (viercilinder) wordt als beter gezien t.o.v. de driecylinder in de BMW.

Verbaast mij eigenlijk niets.....en wat is nu de winst? Minder afzet tegen hogere marge, of meer afzet (oude 1 Serie) tegen lagere marge....allemaal om het even denk ik.

YouTube: BMW 118i vs. Mercedes-Benz A180 - AutoWeek dubbeltest

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
JoepW schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 06:41:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb dan wel een stapje jongere auto's.
Een E91 en E93 met een lekkere 6-cyl. met beide lage KM's en het is een genot en lekker rustig ontwerp.
Ik vind de nieuwe designlijn van BMW echt erg chinees/japans. En eerlijk is eerlijk bij de 3 serie houden ze zich nog in.
Precies! De auto die ik poste was van m'n vader geweest (is nu mijn auto), deze heeft nu een E91 325. Een van de laatste met het mooie 3 liter blok. Blijft een prachtige auto. Zonder onnodige glimmertjes. Ook vind ik dat het de laatste 3serie is die nog echt degelijk aanvoelt.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Gisteren geleverd bij de dealer, nu nog wachten op papierwerk en het einde van het leasecontract van de huidige op 20/10...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WZQZJzdpDHsAeTNmtap2l4wI/full.jpg

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beam87
Shaidar schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 17:05:
Gisteren geleverd bij de dealer, nu nog wachten op papierwerk en het einde van het leasecontract van de huidige op 20/10...

[Afbeelding]
Gefeliciteerd met de nieuwe wagen :)

Kan hem persoonlijk alleen niet mooi vinden..die koplampen die scheel kijken en die grille...jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Nice! Ik heb ‘m vandaag ook even in het echt gezien m, had geen tijd om te rijden, maar wel even in gezeten. Erg fijn, ben blij dat ik er eentje heb besteld. Moet alleen nog tot de jaarwisseling wachten :/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Shaidar schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 17:05:

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Maar die voorkant is echt zum kotzen :r

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Voor de volledigheid hier nog eens de optielijst:

BMW 118dA Hatch (7M9A)

Technische gegevens
Cilinderinhoud (cc) 1995
CO2-uitstoot (g/km) 109

Kleur & Binnenbekleding
C1D Misano Blau
HLSW Stof/Alcantara Trigon Schwarz

Standaard uitrusting
1CB Interne code
249 Multifunctioneel stuur
2PA Antidiefstalbouten
2VB Weergave bandendruk
423 Fluwelen tapijten
5AQ Active Guard Plus
5DA Desactivatie passagiersairbag
6AE BMW Teleservices
6AF Intelligent Emergency Call - eCall
6AK ConnectedDrive Services (3 jaar)
7CG BMW garantie tot 3 jaar, zonder kilometerbeperking
886 Handleiding Nederlands
8AP Interne code

Opties
7LF Model M Sport
1RG Alu velgen styling 550 M 17" Bicolor
2VE M Sports steering
493 Opbergpakket
4P3 Decoratieve lijsten Illuminated Berlin
563 Lichtpakket
5A1 LED mistlampen
5A2 LED headlights
5DF Active Cruise Control met Stop&Go functie
704 M sportophanging
710 M sportstuur
711 M Sportzetels vooraan
715 M Aërodynamicapakket
760 Shadow Line hochglänzend
775 Hemelbekleding Anthrazit

ZB2 Business Pack Plus
430 Spiegelpakket
488 Lendensteun vooraan
534 Elektronisch gestuurde airconditioning
5DM Parking Assistant Pack
6C4 ConnectedPackage Professional
6U3 BMW Live Cockpit Professional

ZB3 Travel Pack
402 Panoramisch schuifdak
418 Kofferruimtepakket
420 Zonnewerend glas achteraan

2TB Sportautomatische versnellingsbak Steptronic met schakelpaddles
302 Alarmsysteem
313 Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
320 Zonder monogram
431 Automatisch dimmende binnenspiegel
688 Harman/kardon Surround Sound System
754 M achterspoiler
868 Spraakversie Nederlands
8SM Chassisnummer zichtbaar van buitenaf
ZKS Veiligheidskit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

(jarig!)
Beam87 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 18:41:
[...]

Gefeliciteerd met de nieuwe wagen :)

Kan hem persoonlijk alleen niet mooi vinden..die koplampen die scheel kijken en die grille...jammer
Koplampen zijn best prima alleen de grill is aan de grote kant in mijn ogen. Gister ook ff bij de dealer wezen kijken (vooral naar de 3 touring).

Ook ff in de nieuw 1 serie gezeten, idee dat de binnenruimte wel aardig gegroeid is (ik kan goed achter mezelf zitten, al ben ik niet erg lang :D). Kleur is irl overigens erg fraai.
Ekris Velp had ook een M135i staan, kleur van die grill is niet mooi in mijn ogen. Zou dat liever origineel hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Tortelli op 29-09-2019 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 13:44
sig69 schreef op zondag 29 september 2019 @ 01:08:
[...]

Mooie aanwinst! Op de IAA in Frankfurt heb ik hem in het echt gezien, de voorkant is in werkelijkheid vele malen beter dan een foto kan laten zien. Zeer voorname auto, lekkere zit!

Helaas ook zo’n moderne über brede middenconsole, waarmee ik met mijn benen in de knel kom. Helaas hebben bijna alle auto’s dat zo langzamerhand. Ik blijf de laatste 2 jaar auto’s hierop afstrepen. Volgens mij is het puur na aperij en ingevoerd om de steeds groter wordende mobieltjes neer te kunnen leggen op een draadloze charge pad. Maar een luxe dure auto waar je met pijn aan je rechterbeen in zit is een no go. Al maakten ze die middenconsoles wat zachter met een stukje (kunst) leder, dan was er al mee te leven,

Zijn er meer mensen met lange benen hier die daarmee tobben? Hoe lossen jullie dat op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de nieuwe BMW 330i Touring besteld. Komt als het goed is over twee weken. Wie weet hoe het nu precies zit met Spotify integratie? Ik krijg geluiden dat de app die standaard in de BMW staat geinstalleerd zal verdwijnen omdat er meer klachten dan positieve geluiden zijn. En dan je dan enkel met een Iphone kunt connecten via Carplay. Ik heb een Android en die blijkt niet ondersteund te worden door BMW. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Dan gewoon via Bluetooth, de basis bediening (play/pause next/previous) kan dan gewoon via de iDrive controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sig69 schreef op zondag 29 september 2019 @ 01:08:
[...]

Mening, ik vind het echt een plaatje! Lekker aggresief. Gave kleur ook. Ik durfde deze kleur voor de 3 niet, dus voor veilig Dravitgrau gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shaidar schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:41:
Dan gewoon via Bluetooth, de basis bediening (play/pause next/previous) kan dan gewoon via de iDrive controller.
Yep maar voor een auto van 70k verwacht ik iets meer dan dan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

(jarig!)
@Verwijderd BMW ondersteund geen Android Auto (welke in NL officieeel sowieso niet supported is volgens mij?).

Opzich is het niet zo’n ramp volgens mij, je kunt met bluetooth ook gewoon alles doen. Voornaamste gemis is soms iets als Google Maps misschien (zelf nog geen ervaring met Apple Carplay...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Verwijderd schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:42:
[...]

Yep maar voor een auto van 70k verwacht ik iets meer dan dan ;-)
Het is een dooddoener, maar als je 70K aan een auto kan/wil geven, dan kan er nog wel een iOS toestel + data-sim vanaf ook die je dan desnoods gewoon in je auto laat liggen. Het enige wat je dan mist zijn SMS berichten, maar wie laat daar in 2019 nog zijn keuze van afhangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Shaidar schreef op zondag 29 september 2019 @ 14:24:
[...]

Het is een dooddoener, maar als je 70K aan een auto kan/wil geven, dan kan er nog wel een iOS toestel + data-sim vanaf ook die je dan desnoods gewoon in je auto laat liggen. Het enige wat je dan mist zijn SMS berichten, maar wie laat daar in 2019 nog zijn keuze van afhangen?
Je kan het ook omdraaien. Waarom heeft een auto van 70k dit niet terwijl een Kia Picanto van 15k het wel heeft.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shaidar schreef op zondag 29 september 2019 @ 14:24:
[...]

Ben ik ook van plan. Kijken welke goedkoopste model nog gaat werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugodv
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12:22
Verwijderd schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:40:
Ik heb ook de nieuwe BMW 330i Touring besteld. Komt als het goed is over twee weken. Wie weet hoe het nu precies zit met Spotify integratie? Ik krijg geluiden dat de app die standaard in de BMW staat geinstalleerd zal verdwijnen omdat er meer klachten dan positieve geluiden zijn. En dan je dan enkel met een Iphone kunt connecten via Carplay. Ik heb een Android en die blijkt niet ondersteund te worden door BMW. Iemand hier ervaring mee?
Via Bluetooth gaat het sowieso wel werken, maar probeer hem ook eens op de USB aansluiting tussen de bekerhouders aan te sluiten. Bij een iPhone levert dat een betere kwaliteit op, hoop voor jou dat het bij Android via USB ook werkt om er iig audio uit te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Touchdomex schreef op zondag 29 september 2019 @ 14:27:
[...]

Je kan het ook omdraaien. Waarom heeft een auto van 70k dit niet terwijl een Kia Picanto van 15k het wel heeft.
Omdat bmw premium is net als ios ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Tylen schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:25:
[...]

Met die vreemde beredenering maakt het Audi en Mercedes tot niet premium? :>

Vind het oprecht raar dat het er niet op zit. Niet eens als optie.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Ze hebben het ooit geprobeerd, dat ging totaal niet vlekkeloos en toen kwam er een vergaderering. Daar riep iemand 'wat een gedoe, ze kopen maar een iPhone' en toen was de vergadering afgesloten. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op zondag 29 september 2019 @ 17:39:
[...]

Met die vreemde beredenering maakt het Audi en Mercedes tot niet premium? :>

Vind het oprecht raar dat het er niet op zit. Niet eens als optie.
Nee aangezien audi en Mercedes het wel hebben maakt bmw als een B merk en audi en Mercedes als een ultra premium merk 😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Dieter May (senior vice president of Digital Services and Business Models) zei op xda-developers:
Mr. May said that BMW will continue offering Apple’s CarPlay, but will not be doing the same for Android Auto. As he continued with his explanation, he mentions that for BMW, “control [of] the customer interface” is very important for the company. He believes this is “part of the brand experience and for that, I don’t want to have an Android screen.” Mr May feels BMW “especially want[s] to be able to deeply integrate these systems.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 18:19
Ach Toyota heeft ook een jaar of 4 volgehouden geen Carplay of AA te gaan gebruiken omdat ze het niet geschikt vinden. Na 4 jaar zagen ze toch het licht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Shaidar schreef op zondag 29 september 2019 @ 18:15:
Dieter May (senior vice president of Digital Services and Business Models) zei op xda-developers:

[...]
Ik snap hem wel op het gebied van marketing en brand experience. Ik denk dat ze eigenlijk heel Apple Carplay al niet zouden willen.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dieter May. Een man naar mijn hart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:54
Hoe zit het eigenlijk met E10 en BMW ?
Volgens de site e10check.nl kan elke BMW ermee overweg.
Nu heb ik een 3 serie met een N53 motor directe inspuiting dus, nu weet ik dat sommige andere merken met directe inspuiting E10 minder grappig vinden.
Heb geen zit in kapotte brandstofpomp of dure injectoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ComTech schreef op zondag 29 september 2019 @ 21:45:
Hoe zit het eigenlijk met E10 en BMW ?
Volgens de site e10check.nl kan elke BMW ermee overweg.
Nu heb ik een 3 serie met een N53 motor directe inspuiting dus, nu weet ik dat sommige andere merken met directe inspuiting E10 minder grappig vinden.
Heb geen zit in kapotte brandstofpomp of dure injectoren.
Overal staat dat elke bmw ermee overweg kan. Waarom geloof je het niet??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Werelds
  • Laatst online: 14-09 12:58
Ah, is dat waarom BMW je achterin een 7-serie een Samsung tablet, mét Android, geeft om alles te bedienen?
Shaidar schreef op zondag 29 september 2019 @ 18:15:
[...]
Tylen schreef op zondag 29 september 2019 @ 19:12:
Dieter May. Een man naar mijn hart.
Een hypocriet mannetje, bedoel je. Híj heeft en wilt zélf geen Android.

Juist met iOS hebben ze géén controle over de UI of over het niveau van integratie. Op Android kunnen ze daar veel meer mee.

Bovengenoemde tablet is daar het voorbeeld van. De gehele UI daarvan is gewoon een kopie van iDrive. Als iOS zo geweldig was en ze Android zo slecht vonden, waarom hebben ze dan geen iPad Mini achterin gelegd? En als Android zo afgrijselijk is, waarom laten ze je diezelfde tablet dan ook "normaal" gebruiken? Want je kunt gewoon de bedieningsapp uit en het ding gebruiken als elke andere Android tablet.

Het is eerlijk gezegd gewoon een slechte grap. Toen Apple meer op auto's ging focusen is BMW benaderd als één van hun eerste partners en daar heeft een deal bij gezeten. Niets meer en niets minder.

Ik ben zelf juist van iOS afgestapt omdat ik het geen fijn besturingssysteem vind (ik zou er wel dieper op in gaan waarom, maar dat is voer voor een ander topic :P). Dat hele "premium" argument is ook gewoon bijzonder dom, dat zit enkel in de prijs. Zeker de afgelopen 4-5 jaren.

Edit: en het idee om honderden euro's uit te geven aan een iOS toestel, inclusief de kosten voor een SIM met data, is inderdaad gewoon belachelijk. Koop je een 760 Li, die begint op 110k, krijg je achterin wel een Android tablet maar kun je met je Android telefoon maar bar weinig in de auto.

[ Voor 6% gewijzigd door Werelds op 30-09-2019 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Android vs iPhone bashing topics zijn elders op Tweakers, laten we het hier nog enigszins leuk houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

_Arthur schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:25:
Android vs iPhone bashing topics zijn elders op Tweakers, laten we het hier nog enigszins leuk houden.
Mensen moeten er gewoon niet zo emotioneel van worden, het is heel simpel, Google wil met zijn Google Auto veel te veel data uitlezen en naar Google sturen. Dat wil BMW niet, daarom is de keuze voor CarPlay gemaakt samen met verdere samenwerking op het gebied van digitale assistent functies. Of dat een juiste keuze was en of ze daarmee de boot missen is een discussie die je kan hebben. Maar het is nu gewoon zo en iedereen weet dat je geen Android Auto moet verwachten op je BMW.

Bron? Ik werkte toendertijd bij de R&D van die tent ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Laatst online: 18-09 09:23
Wat dan weer wel grappig is... Er is een BMW app om je BMW te openen en zo.... Maar die is dan weer alleen voor Android en blijkbaar niet voor Apple.... |:( 8)7

(Start op het belangrijke punt ;) )

[ Voor 33% gewijzigd door Zeara op 30-09-2019 11:37 . Reden: Werkt blijkbaar wel. Filmpje laat ik maar staan. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Zeara schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:30:
Wat dan weer wel grappig is... Er is een BMW app om je BMW te openen en zo.... Maar die is dan weer alleen voor Android en blijkbaar niet voor Apple.... |:( 8)7
Zeker is die er wel voor iOS: https://apps.apple.com/nl/app/bmw-connected/id1099848339

(Of ie goed werkt, is weer een tweede)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Zeara schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:30:
??? Kan echt wel.

[ Voor 21% gewijzigd door Tylen op 30-09-2019 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Laatst online: 18-09 09:23
Ok, gek dat dat daar dan zo anders wordt neergezet. Volgens mij benoemt ie dat bij bijna elke BMW die hij reviewed.

Vond het al wat apart. Zelf geen Apple, dus ben er niet achter aan gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zeara schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:37:
Ok, gek dat dat daar dan zo anders wordt neergezet. Volgens mij benoemt ie dat bij bijna elke BMW die hij reviewed.

Vond het al wat apart. Zelf geen Apple, dus ben er niet achter aan gegaan.
Ik neem aan dat dit gaat over de BMW Digital Key die via NFC werkt. Dit werkt vooralsnog idd alleen met Android of met de bijgeleverde BMW Key Card Afbeeldingslocatie: https://cdn.newsapi.com.au/image/v1/c9db6da2d05a7d77d7ca716177065192?width=650

Dit werkt allemaal via de Car Connectivity Consortium Digital Key Specification. Apple wacht volgens mij op versie 2.0 van deze standaard hiervan voordat ze het vrijgeven voor gebruik met iPhones. Apple is iig onderdeel van de CCC: https://carconnectivity.o...t-phone-car-key-solution/

https://m.futurecar.com/2...tal-Key-Standard-for-Cars

[ Voor 17% gewijzigd door fsfikke op 30-09-2019 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:53
fsfikke schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:45:
[...]

Ik neem aan dat dit gaat over de BMW Digital Key die via NFC werkt. Dit werkt vooralsnog idd alleen met Android of met de bijgeleverde BMW Key Card [Afbeelding]

Dit werkt allemaal via de Car Connectivity Consortium Digital Key Specification. Apple wacht volgens mij op versie 2.0 van deze standaard hiervan voordat ze het vrijgeven voor gebruik met iPhones. Apple is iig onderdeel van de CCC: https://carconnectivity.o...t-phone-car-key-solution/

https://m.futurecar.com/2...tal-Key-Standard-for-Cars
Nog niet via UWB icm de laatste nieuwe iPhones? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:29

Apache

amateur software devver

Die keycards zijn wel handig als je gaat zwemmen/sporten/etc een pak lichter en eenvoudiger dan sleutels.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werelds
_Arthur schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:25:
Mij gaat het niet om iOS of Android. Ik snap best wat mensen prettig vinden aan iOS, ik hoor zelf simpelweg niet tot die groep. Als wij "plebs" met Android echter ons ongenoegen uiten over BMW's gedrag jegens Android, komen er telkens flauwe opmerkingen die even goed onnodig zijn.

En als het op Dieter May aan komt ben ik nog steeds van mening dat hij de verkeerde man voor de taak was. Hij is geen software man en het is dus goed dat hij terug naar de halfgeleider industrie gaat. Daar zit hij veel beter op z'n plek.
fsfikke schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:28:
[...]

Mensen moeten er gewoon niet zo emotioneel van worden, het is heel simpel, Google wil met zijn Google Auto veel te veel data uitlezen en naar Google sturen. Dat wil BMW niet, daarom is de keuze voor CarPlay gemaakt samen met verdere samenwerking op het gebied van digitale assistent functies. Of dat een juiste keuze was en of ze daarmee de boot missen is een discussie die je kan hebben. Maar het is nu gewoon zo en iedereen weet dat je geen Android Auto moet verwachten op je BMW.

Bron? Ik werkte toendertijd bij de R&D van die tent ;)
offtopic:
Volgens mij heb ik het al eerder gezegd, maar AA en CP kúnnen inderdaad allebei gegevens uit de auto gebruiken als die beschikbaar wordt gesteld. Geen van beide vereist dat echter. Ze kunnen volledig autonoom opereren, zelfs zonder GPS data van de auto. Dat ligt geheel bij de autofabrikant danwel de fabrikant van het ICE systeem. Dat is al vanaf begin zo en is juist een speerpunt van de OAA.

Waar jij het over hebt is dat áls AA toegang krijgt tot die gegevens én de gebruiker er toestemming toe geeft, die data wellicht naar Google gestuurd worden. Die worden dan wel geanonimiseerd. Dat moest toen ook al om het in de EU aan de grond te krijgen in verband met wetgeving hier, tegenwoordig met GDPR is dat nog veel lastiger ;)

Vanuit jullie als BMW zijnde was, en is, dat niet verplicht.

Bron in mijn geval is een maat die eind zomer 2014 (eigenlijk net op tijd, want een jaar later ofzo ging het daar mis :|) van Blaupunkt naar Harman is vertrokken. Ik heb hem hier in 2016 al over ondervraagd toen Porsche met hun aantijgingen kwam en hij noemde het FUD. Het kán wel, maar móet niet. En de uiteindelijke beslissing ligt bij de gebruiker van de telefoon. Dat is ook waar alles verwerkt wordt, zit allemaal client-side.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 23:31
hi all :) hier ook maar even checken! Ik zie dat een aantal van jullie de nieuwe 1 al binnen hebben en ben erg benieuwd of deze sportief kan rijden i.c.m. de nieuwe aandrijflijn.

Zelf heb ik een 1 serie gehad 2016 tot 2019 en dat was echt een perfecte auto! zitpositie, sturen, etc. Weinig minpunten. Ik heb hem toen ingeruild voor een Model 3... en dat was niet een handige beslissing. Deze gaat er dus over 2 weken uit en ben dus in dubio voor een nieuwe 1 (118iA m sportpakket en 19 inch) of de 3 serie (318dA m sportpakket en 18 inch).

De drie is een stuk prijziger (voor mij pakweg 180 per maand) maar voor mijn gevoel wel een stuk meer auto waarvan ik zeker weet dat deze goed kan sturen etc! ben echter ook wel benieuwd naar jullie ervaringen met de nieuwe 1 !

Binnenkort ga ik proefrijden dus dan zal ik ook het e.e.a. merken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werelds
ls789 schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:21:
hi all :) hier ook maar even checken! Ik zie dat een aantal van jullie de nieuwe 1 al binnen hebben en ben erg benieuwd of deze sportief kan rijden i.c.m. de nieuwe aandrijflijn.

Zelf heb ik een 1 serie gehad 2016 tot 2019 en dat was echt een perfecte auto! zitpositie, sturen, etc. Weinig minpunten. Ik heb hem toen ingeruild voor een Model 3... en dat was niet een handige beslissing. Deze gaat er dus over 2 weken uit en ben dus in dubio voor een nieuwe 1 (118iA m sportpakket en 19 inch) of de 3 serie (318dA m sportpakket en 18 inch).

De drie is een stuk prijziger (voor mij pakweg 180 per maand) maar voor mijn gevoel wel een stuk meer auto waarvan ik zeker weet dat deze goed kan sturen etc! ben echter ook wel benieuwd naar jullie ervaringen met de nieuwe 1 !

Binnenkort ga ik proefrijden dus dan zal ik ook het e.e.a. merken
Denk dat je het best gewoon de proefrit kunt doen. Sportief rijden kan vast, maar voorwielaandrijving tegenover achterwielaandrijving zul je ook wel merken.

Wat beviel je niet in aan de Model 3? Ik ben er een maand of twee geleden een weekend lang in rondgereden en vanuit de bijrijdersstoel was ik eigenlijk positief verrast over de bouwkwaliteit van het ding :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Tortelli schreef op zondag 29 september 2019 @ 11:28:
[...]

Koplampen zijn best prima alleen de grill is aan de grote kant in mijn ogen. Gister ook ff bij de dealer wezen kijken (vooral naar de 3 touring).

Ook ff in de nieuw 1 serie gezeten, idee dat de binnenruimte wel aardig gegroeid is (ik kan goed achter mezelf zitten, al ben ik niet erg lang :D). Kleur is irl overigens erg fraai.
Ekris Velp had ook een M135i staan, kleur van die grill is niet mooi in mijn ogen. Zou dat liever origineel hebben.
Ik vind de grille met name kitch en goedkoop ogen. Het feit dat ze aan elkaar vastgeplakt zitten i.p.v. de scheiding die er vroeger was maakt het er niet beter op. Mijn kritiek op de koplampen gaat met name om het feit dat ik ze te steil vind oplopen. I.p.v. de relatief plattere lijn die er in het uitgaande model nog gehanteerd werd.

De beenruimte zal vast beter zijn, immers dat is volgens BMW toch de enige reden dat ze voor FWD zijn gegaan? 8) . Echter, in reviews hadden ze het over een overweldigende 3 centimeter meer beenruimte achter.....nou dan kan ik met mijn 1.88 meter nog steeds niet achter mezelf zitten en passagiers ook niet achter mij denk ik zomaar.
[...]

Zie reacties boven. Hoe leg je dan uit dat je wel met een Android telefoon een BMW kan openmaken maar niet met een iPhone, maar dan vervolgens geen Andoid Auto hebt maar wel Apple CarPlay? :9
Vind ik niet professioneel en ze spreken zichzelf daarmee volledig tegen.....
Werelds schreef op maandag 30 september 2019 @ 19:14:
[...]

Denk dat je het best gewoon de proefrit kunt doen. Sportief rijden kan vast, maar voorwielaandrijving tegenover achterwielaandrijving zul je ook wel merken.

Wat beviel je niet in aan de Model 3? Ik ben er een maand of twee geleden een weekend lang in rondgereden en vanuit de bijrijdersstoel was ik eigenlijk positief verrast over de bouwkwaliteit van het ding :p
Heb tijdje terug half dagje in Model 3 gereden en ondanks dat ik echt totaal niets heb met Tesla en die computer als dashboard, qua rijeigenschappen hebben ze echt een goed product neergezet. Heb mij uitstekend vermaakt in die auto. Ik weet ook zeker dat BMW dit hevig merkt in de toch wel tegenvallende verkoopcijfers van de nieuwe 3 Serie (naast concurrentie van de V60, V90 van Volvo en de Mercedes C).

[ Voor 41% gewijzigd door Beam87 op 30-09-2019 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werelds
Beam87 schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:48:
Heb tijdje terug half dagje in Model 3 gereden en ondanks dat ik echt totaal niets heb met Tesla en die computer als dashboard, qua rijeigenschappen hebben ze echt een goed product neergezet. Heb mij uitstekend vermaakt in die auto. Ik weet ook zeker dat BMW dit hevig merkt in de toch wel tegenvallende verkoopcijfers van de nieuwe 3 Serie (naast concurrentie van de V60, V90 van Volvo en de Mercedes C).
Zelf geef ik nog steeds de voorkeur aan BMW qua rijden, ondanks de grijns die ik kreeg van dat idiote koppel :P

Maar qua verkoopcijfers: ik weet wel zeker dat BMW dat merkt. Elk merk merkt dat.

http://www.kentekenradar.nl/auto/tesla/model-3/

2 weken geleden (17 september) stond de teller nog op 10000 stuks. Inmiddels dus wéér 3350 stuks op kenteken. Volkswagen in z'n geheel verslaan zal ze niet lukken, maar als het zo door gaat tikken ze de met alleen al de Model 3 wellicht de 20000 nog wel aan. De 13k van nu is al genoeg om boven de cijfers van Skoda, Volvo, Mercedes, Audi van vorig jaar te stijgen. En het ziet er ook wel naar uit dat de Model 3 het best verkochte model van het jaar wordt.

BMW doet het dit jaar echter ook gewoon lekker volgens de cijfers van Autoweek, dus ik ben heel benieuwd waar de totalen op staan aan het eind van het jaar. De nieuwe einser doet het volgens mij goed zat en zeker als lease bak zal die genoeg op de weg komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Werelds schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:36:
[...]

Zelf geef ik nog steeds de voorkeur aan BMW qua rijden, ondanks de grijns die ik kreeg van dat idiote koppel :P

Maar qua verkoopcijfers: ik weet wel zeker dat BMW dat merkt. Elk merk merkt dat.

http://www.kentekenradar.nl/auto/tesla/model-3/

2 weken geleden (17 september) stond de teller nog op 10000 stuks. Inmiddels dus wéér 3350 stuks op kenteken. Volkswagen in z'n geheel verslaan zal ze niet lukken, maar als het zo door gaat tikken ze de met alleen al de Model 3 wellicht de 20000 nog wel aan. De 13k van nu is al genoeg om boven de cijfers van Skoda, Volvo, Mercedes, Audi van vorig jaar te stijgen. En het ziet er ook wel naar uit dat de Model 3 het best verkochte model van het jaar wordt.
[…]
Tja, is dat een indicator van kwaliteiten van de Model 3 of geeft dit alleen het effect van kunstmatige fiscale stimulatie van de overheid weer? Ter indicatie, de verkoopcijfers van de andere Tesla’s dit jaar (t/m aug):
Model S: 145
Model X: 138

In landen waar deze auto’s niet praktisch gratis weggegeven worden aan ondernemers boomt de Model 3 een stuk minder ;)

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 30-09-2019 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Werelds schreef op maandag 30 september 2019 @ 19:14:
[...]

long story short, zitpositie is niet wat ik zoek in een auto. Kwaliteit en afwerking was ook niet wat ik er van verwacht had :) en het sturen was lekkerder in mijn 1 serie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
BMW is volop bezig met Android Auto te ontwikkelen, zal niet voor dit jaar zijn maar normaal gezien ergens in 2020.

Zal dus 2021 zijn leert de ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
fsfikke schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:58:
[...]

Tja, is dat een indicator van kwaliteiten van de Model 3 of geeft dit alleen het effect van kunstmatige fiscale stimulatie van de overheid weer? Ter indicatie, de verkoopcijfers van de andere Tesla’s dit jaar (t/m aug):

In landen waar deze auto’s niet praktisch gratis weggegeven worden aan ondernemers boomt de Model 3 een stuk minder ;)
Zakelijk is het ding hier heel interessant ja, maar ook dan vallen wij nog mee vergeleken met andere landen. Wij hebben geen aanschafpremie's zoals veel landen dat wel hebben. Het uitsluiten van wegenbelasting gebeurt ook in alle landen die dat op uitstoot baseren zoals wij. Als particuliere rijder ben je in andere landen veelal veel beter af dan hier, als het op extra's aan komt :P

Ik denk dat het vooral te maken heeft met de aanschafprijs. De S zat gewoon veel te hoog, zelfs voor de meeste zakelijke rijders. Gooi daar het gebrek aan wegenbelasting bovenop en je hebt een interessante optie tegenover z'n directe concurrenten. En de BPM natuurlijk, het grootste probleem qua autorijden in ons land, daar zijn wij nog steeds uniek in. Qua aanschafprijs staat Tesla er gewoon heel goed voor omdat er geen BPM betaald hoeft te worden. Voor 48k heb je een Model 3 die een 330i achter zich houdt van enkele duizenden meer, voor 58k houd je een M340i van bijna 20k meer achter je. In rechte lijn althans, of dat met het betere bochtenwerk ook nog zo is durf ik niet te zeggen :P

Dat soort cijfers trekt toch ook wel mensen.
ls789 schreef op maandag 30 september 2019 @ 22:16:
long story short, zitpositie is niet wat ik zoek in een auto. Kwaliteit en afwerking was ook niet wat ik er van verwacht had :) en het sturen was lekkerder in mijn 1 serie!
offtopic:
Zitpositie is inderdaad wat hoog en recht, hoewel ik niet al te veel met de stoel heb gespeeld. Ik vond vooral de stoelen zelf tegenvallen, er is volgens mij ook geen optie voor echte sportstoelen?

Kwaliteit had ik verder niet echt iets op aan te merken. SOveral stevig soft-touch kunststof en het hout in m'n maat z'n exemplaar zag er goed uit. Afwerking heb ik stiekem wel heel goed naar gekeken, maar bij hem was alles netjes uitgelijnd. Geen oneven spleten bij de panelen rondom enzo :P

Heeft Tesla daar nog steeds problemen mee dan?
Stancke schreef op maandag 30 september 2019 @ 22:21:
BMW is volop bezig met Android Auto te ontwikkelen, zal niet voor dit jaar zijn maar normaal gezien ergens in 2020.

Echt? Ben eens benieuwd dan. Zal wel weer een optie enkel voor nieuwe modellen worden áls het komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Werelds schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:36:
[...]

BMW doet het dit jaar echter ook gewoon lekker volgens de cijfers van Autoweek, dus ik ben heel benieuwd waar de totalen op staan aan het eind van het jaar. De nieuwe einser doet het volgens mij goed zat en zeker als lease bak zal die genoeg op de weg komen.
Klopt, alle EV's in Nederland zijn enkel en alleen 'succesvol' vanwege het fiscale beleid en de voortrekkerij m.b.t. EV's (denk aan eigen parkeerplaatsen op de beste plekken, etc.). Als straks alles weer min of meer gelijk wordt getrokken moet ik het nog zien. De Model S en X bewijzen dit....laatste kenteken dat je daar ziet begint met een T, dan weet je genoeg.
ls789 schreef op maandag 30 september 2019 @ 22:16:
[...]

Ik verkies overall de BMW ook nog wel boven de Model 3, zelfs mijn 1 Serie verkies ik nog boven de Model 3. Met name interieur, exterieur en zitpositie vind ik beter/mooier in mijn BMW.
Stancke schreef op maandag 30 september 2019 @ 22:21:

Ah oke, 7 jaar te laat dus..... 8)7 en waarschijnlijk weer als 'optie' die weer voor veel te veel geld in de optielijst staat, of als onderdeel van een overpriced 'connectivity' pakket. Moet het nog zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

fsfikke schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:58:
[...]

Niet te ontkennen verschil. Wow!
2019 145
2018 5.622
2017 2.077

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
heeft iemand wat gegevens over het verbruik van de 330e? twijfel toch weer tussen de 318d en de 330e... de 330e kan ik elke avond opladen en mijn ritjes varieren van veel ritjes in de stad tot woon/werk verkeer. Bij woon/werk verkeer kan het varieren van 30-130km enkele reis.

Is bijvoorbeeld 6.5 liter / 100km prima haalbaar als je elke avond netjes gaat laden? Ik rij overigens altijd wel flink door. Indien het verbruik echt fors meer dan 6,5 L is wordt het al een stuk minder interessant tov de 318D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Ik denk dat een 330e je ritten wel leuker maakt dan een 318d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Theimon schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:24:
Ik denk dat een 330e je ritten wel leuker maakt dan een 318d.
eens.. echter werken ze met een bonus malus regeling (mijn werk). Ze bepalen een norm en als je daarboven rijdt moet je de benzine excl btw betalen.

De norm is 4,8 liter / 100 km voor de nieuwe 330e (boekje is 1,6 en dat doen ze dan x3). Stel ik kan 6,5 rijden is het nog prima te betalen. Als ik er echt fors boven ga zitten wordt het een dure bedoeling en ben ik beter af met een 318d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

ls789 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:16:
heeft iemand wat gegevens over het verbruik van de 330e? twijfel toch weer tussen de 318d en de 330e... de 330e kan ik elke avond opladen en mijn ritjes varieren van veel ritjes in de stad tot woon/werk verkeer. Bij woon/werk verkeer kan het varieren van 30-130km enkele reis.

Is bijvoorbeeld 6.5 liter / 100km prima haalbaar als je elke avond netjes gaat laden? Ik rij overigens altijd wel flink door. Indien het verbruik echt fors meer dan 6,5 L is wordt het al een stuk minder interessant tov de 318D.
Ik kan het je hopelijk vanavond volgende week vertellen ;). Tot die tijd kan ik je een thread op bimmerpost aanraden van een recent e-bezitter die vrij veel post in z'n eigen thread.

As verbruik echt belangrijk voor je is zou ik echter toch wat doen aan het "fors doorrijden".

[ Voor 5% gewijzigd door Eagle Creek op 01-10-2019 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

ls789 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:35:
[...]

eens.. echter werken ze met een bonus malus regeling (mijn werk). Ze bepalen een norm en als je daarboven rijdt moet je de benzine excl btw betalen.

De norm is 4,8 liter / 100 km voor de nieuwe 330e (boekje is 1,6 en dat doen ze dan x3). Stel ik kan 6,5 rijden is het nog prima te betalen. Als ik er echt fors boven ga zitten wordt het een dure bedoeling en ben ik beter af met een 318d
Per wat? Per tank? Als je 1 tank 4l verbruikt, en de volgende 5.6l is het gemiddelde nog altijd 4.8l. Of wordt het per jaar berekend?

[ Voor 9% gewijzigd door Snake op 01-10-2019 19:54 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Snake schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:29:
[...]

Per wat? Per tank? Als je 1 tank 4l verbruikt, en de volgende 5.6l is het gemiddelde nog altijd 4.8l. Of wordt het per jaar berekend?
per periode (4 maanden) :) dus er is een prijs per 100km berekend. Na een periode (bijv 10.000 km) wordt gewoon gekeken naar het aantal liters. Dus 10.000 = 48 liter ong. Als ik er dan teveel heb gebruikt wordt dat x 1,45 (ong benzine prijs zonder btw) en dat betaal ik dan de volgende periode terug (verspreid over 4 maanden).

Als ik zuiniger rijdt werkt het andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

ls789 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:01:
[...]

per periode (4 maanden) :) dus er is een prijs per 100km berekend. Na een periode (bijv 10.000 km) wordt gewoon gekeken naar het aantal liters. Dus 10.000 = 48 liter ong. Als ik er dan teveel heb gebruikt wordt dat x 1,45 (ong benzine prijs zonder btw) en dat betaal ik dan de volgende periode terug (verspreid over 4 maanden).

Wel leuk dat je het terugkrijgt als je zuiniger rijdt. Dan maakt het eigelijk niet uit of het per tank of per jaar is.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

[...]

Capgemini?

Alleen al met zulke lease regelingen zal ik er nooit gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZTeD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 22:51
Tylen schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:20:
[...]

Capgemini?

Ik ken geen andere bedrijven buiten Cap/Sogeti die zo'n aparte leaseregeling hebben :+
Wat een hoofdpijn, wel een leaseauto geven maar tegelijkertijd het eigenlijk niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Tylen schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:20:
[...]

Capgemini?

want bij andere bedrijven is het beter zeker :P

geloof mij, elke bedrijf heeft kuren. Ken onderhand aardig wat mensen die elders zijn gaan werken. Bedrijf X heeft een maximale uitstoot regeling (ben je dus mega beperkt in je keuze). Bedrijf Y zegt per definitie al dat je hybride auto's niet mag kiezen en bedrijf Z zegt je kiest een Golf met bestickering.

Ik heb eigenlijk nooit last van de regeling bij cap. Bij mijn vorige auto's rekende ik gewoon 2 a 3 tientjes netto in de maand meer en kon ik rijden wat ik wilde zonder mijn rijstijl aan te passen. Met dat in het achterhoofd is er weinig aan de hand :). Echter met hybrides is de som wat lastiger.. omdat de afwijking anders is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Mag je de buitenland bonnetjes ook indien bij HR zodat het van je leasebedrag afgaat? Bij sommige bedrijven mag dit. Het staat echter los van de leasepartij dus als je na een buitenland trip weer met je tankpas gaat tanken heb je ineens veel meer kilometers gereden met je vorige laatste tankbeurt met de tankpas :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:59:
[...]

Mag je de buitenland bonnetjes ook indien bij HR zodat het van je leasebedrag afgaat? Bij sommige bedrijven mag dit. Het staat echter los van de leasepartij dus als je na een buitenland trip weer met je tankpas gaat tanken heb je ineens veel meer kilometers gereden met je vorige laatste tankbeurt met de tankpas :)
En wat heeft dat met BMW’s te maken? :p
Niet iedereen hoeft voor z’n werk het hele land door te rijden in een leaseauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
[...]

gewoon een internationale tankpas.. daarnaast kun je tegenwoordig gewoon via de app van de lease een bonnetje declareren mocht je pas het niet doen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

offtopic:
Of weiger een leaseauto, vraag meer salaris en haal een auto die je wel leuk vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
[...]

Verschilt per werkgever. Ik mag in heel Europa tanken met de tankpas, zolang het maar VISA heeft maar mag dan in Ned, Bel en Dui dan wel alleen maar tanken bij tankstations die in de daarvoor mobility app staan....met name geen Shell langs de snelweg etc.

Na een tankbeurt in het buitenland krijg ik direct een sms om de kilometerstand door te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat mag je nog eens wat vriendelijker proberen.

[ Voor 83% gewijzigd door PWM op 02-10-2019 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Pepppie schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:52:
[...]

Even naar de dealer toe voor coulance. Is een bekend probleem bij M-sturen van de F2x en F3x (en ook de F48). Onderdeel kost 230 euro, dus de moeite waard om te doen.
Contact gezocht met BMW, maar helaas er is geen coulance meer hierop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 06:21
ls789 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:16:

Praktijkervaring 745e: ik woon 70km van mn werk en laad thuis en op de zaak altijd op. Gemiddeld verbruik over de eerste 7000km is 1 op 21. Mijn rijgedrag is max. snelheid snelweg +30 dus ik hou me ook niet bepaald in.

Een 330e heeft een iets kleinere accu maar zou door zijn lichtere gewicht vergelijkbare cijfers moeten kunnen halen denk ik.

En als ik minder ver van mijn werk zou wonen zou ik die fabrieksopgave van 1 op 50 ook wel halen :)

[ Voor 12% gewijzigd door eMiz0r op 02-10-2019 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Normaal zou het leasecontract van m'n F40 op 20/10 starten, maar na een vriendelijk mailtje start het al op 5/10!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

(jarig!)
@zeef afspraak voor de aflevering is ingepland van mijn G21; 15 oktober krijg ik hem :D.
Ekris Arnhem (Velp) had al een G21 binnen met bijna dezelfde specs als mijn auto (M pakket, Portimau) die later als mijn auto besteld was. Denk dat mijn M differentieel voor wat vertraging gezorgd heeft oid....

Ben ook toe aan een andere want mijn voorbanden zijn echt compleet versleten (1,8 mm is in de regen niet altijd prettig ;)).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
Tortelli schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:54:
@zeef afspraak voor de aflevering is ingepland van mijn G21; 15 oktober krijg ik hem :D.
Ekris Arnhem (Velp) had al een G21 binnen met bijna dezelfde specs als mijn auto (M pakket, Portimau) die later als mijn auto besteld was. Denk dat mijn M differentieel voor wat vertraging gezorgd heeft oid....

Ben ook toe aan een andere want mijn voorbanden zijn echt compleet versleten (1,8 mm is in de regen niet altijd prettig ;)).
Uitvoering beetje zoals deze dus https://www.autojunk.nl/2019/09/g21-in-portimao-blue
Mooi ding hoor!

>> Signature?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

(jarig!)
@ChiLLeR inderdaad, had die nog niet gezien ook, ziet er erg goed uit al zeg ik het zelf :D

Specs zijn grofweg:
Portimau Blauw met Zwart leer (en blauwe stiksels)
High executive
Audio pakket met Harman Kardon
M pakket
M sport plus pakket (met de 19", HUD en M sport gordels...)
M sport differentieel
Verwarmd stuur
Getint glas achter
Interieurlijsten Eiche Maser
Active CC
Parking Assist Plus
Parking Pack
Safety Pack
Trekhaak
Geluidswerend glas

Zal als ik hem heb de complete optielijst wel een keer posten :P

[ Voor 4% gewijzigd door Tortelli op 02-10-2019 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miss_80
BoardCrusher schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 12:39:
[...]

Ik kwam er ook gisteren achter dat de ParkMobile app bestaat in de wagen. Gisteren account aangemaakt (had al YellowBrick maar als dit bevalt mag die de deur uit). Alleen helemaal vergeten in te stellen, dat doe ik vandaag wel (ik parkeer weinig betaald momenteel).

Doorslaggevende feature om het te proberen wat mij betreft is dat ie automatisch de transactie beëindigt als je wegrijdt. Lijkt me handig.
Ik heb er van de wk naar zitten kijken, maar ik zie nergens de app naar voren komen. Ik heb de applicaties in de auto laten updaten. parkmobile zegt zelf dat we gekoppeld zijn, maar nergens een icoontje te vinden :? Ik heb de volledig digitale wijzers wat duidt op de Live Cockpit Professional.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
Miss_80 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 15:56:
[...]

Ik heb er van de wk naar zitten kijken, maar ik zie nergens de app naar voren komen. Ik heb de applicaties in de auto laten updaten. parkmobile zegt zelf dat we gekoppeld zijn, maar nergens een icoontje te vinden :? Ik heb de volledig digitale wijzers wat duidt op de Live Cockpit Professional.
Live cockpit professional is iets anders dan volledig digitale wijzers. Als je dus ronde klokken hebt dan gaat het niet werken, deze versie moet je hebben:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.pocket-lint.com/r/s/660x/assets/images/146565-cars-feature-bmw-live-cockpit-image25-h9angjy1yr.jpg?v1

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik heb het bovenstaande. Mijn gehele dashboard is digitaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
De E39 523i touring waar mijn wederhelft in rijdt is met een kleine reparatie door de keuring gekomen. Eerste 1.5 jaar heel veel geld in moeten stoppen, maar hij doet het sindsdien goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:17
Miss_80 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 15:56:
[...]

Bij mij is het het allerlaatste icoontje in het Connected Drive menu, op de 3e rij (je ziet normaal alleen de eerste twee rijen dus misschien als je doorscrollt dat je hem tegenkomt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Laatst online: 16-09 19:39
Over een paar duizend km weer aan een set verse banden rondom toe voor de M140i, huidige zijn de Michelin super sport 18 inch banden. Michelin heeft sinds enkele jaren de verbeterde pilot sport 4s die alom wordt geprezen. Helaas kan ik die nog niet in de juiste maatvoering vinden. Op de Amerikaanse site zijn wel vorig jaar de nieuwe maten aangekondigd: https://michelinmedia.com/pages/blog/detail/article/c/a706/

Zit er hier iemand in de bandenwereld en weet hij/zij wellicht of de aangekondigde maten ook in NL beschikbaar komen?

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 19:10

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

jordy2811 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 22:42:
Over een paar duizend km weer aan een set verse banden rondom toe voor de M140i, huidige zijn de Michelin super sport 18 inch banden. Michelin heeft sinds enkele jaren de verbeterde pilot sport 4s die alom wordt geprezen. Helaas kan ik die nog niet in de juiste maatvoering vinden. Op de Amerikaanse site zijn wel vorig jaar de nieuwe maten aangekondigd: https://michelinmedia.com/pages/blog/detail/article/c/a706/

Zit er hier iemand in de bandenwereld en weet hij/zij wellicht of de aangekondigde maten ook in NL beschikbaar komen?
Je hebt toch gewoon 225/40 ZR18 92Y voor en 245/35 ZR18 92Y achter?

https://bandenkopen.eurom...-4/225-40-18-Y-92-1004084
https://bandenkopen.eurom...-4/245-35-18-Y-92-1019157

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Laatst online: 16-09 19:39
Dat is de pilot sport 4 en niet de 4 S, die laatste is een wezenlijk andere band.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Pagina: 1 ... 44 ... 370 Laatste