Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 43 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Tsja, is inderdaad nog geen youngtimer. Dat is ook de reden waarom ik de overstap wil maken; ik kan een hele nette 3 touring diesel kopen die net 15 jaar is geworden. Scheelt toch per maand. Anderzijds is de 5 houden geen straf.

@418O2 Welke problemen met dit blok dan? De klepstoters hebben alle BMW benzineblokken en uit deze tijd en zijn al gedaan net als de koelwaterbuis. Mij zijn verder geen zwakke punten bekend.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59
Ik bedoelde dat zo'n zwaar blok met ditto auto er om heen niet altijd even goed onderhouden of bereden wordt. Je ziet nogal eens dat mensen zich verslikken in de kosten en het dan laten verslonzen. Je weet zelf natuurlijk wat het kost allemaal.

Die koelwater slang is toch geen bijzonder dure operatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Stancke schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:45:
[...]

Spijtig genoeg moet ik melden dat die grote nieren ook effectief in productie zullen gaan...
Weliswaar in de vorm van Audi met een nummerplaathouder (horizontaal) doorheen de nieren getrokken.
Moesten ze afschaffen, die numerplaat vanvoor. Zelfs bij Europeese wagens als BMW zie je dat er plaats gemaakt moet worden voor die plaat.
Apache schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:13:
Net een update gedaan op de g30 naar fullscreen carplay, met ios 13 dat er zit aan te komen denk ik nog een interessante upgrade.

[Afbeelding]
Hoe? Welke software? iStep geupdated? Zelf? Dealer?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Werelds schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:17:
[...]Is bij nieuwere auto's de borden herkenning accurater?
Ik kan me niet meer herinneren wanneer de snelheidsaanduiding fout was in m'n F20 van 2015... Ik rij wel in België, maar weinig in Nederland (1 dag per week naar Eindhoven).

Heb je je map data onlangs nog eens geupdate via een USB stick?

[ Voor 11% gewijzigd door Shaidar op 13-09-2019 07:43 ]

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Snake schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 00:13:
[...]

Moesten ze afschaffen, die numerplaat vanvoor. Zelfs bij Europeese wagens als BMW zie je dat er plaats gemaakt moet worden voor die plaat.
Ze kunnen de plaat ook gewoon op de Alfa plek doen?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

YakuzA schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 07:58:
[...]

Ze kunnen de plaat ook gewoon op de Alfa plek doen?
Mogelijk, of zo: https://imgur.com/yfWW4YC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
Shaidar schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 07:30:
[...]

Ik kan me niet meer herinneren wanneer de snelheidsaanduiding fout was in m'n F20 van 2015... Ik rij wel in België, maar weinig in Nederland (1 dag per week naar Eindhoven).

Heb je je map data onlangs nog eens geupdate via een USB stick?
F20, 2014, update van begin dit jaar :)

Hier in de buurt (Zuid Limburg) is het heel erg hit-and-miss. Sommige wijzigingen van in 2017 hebben ze wel, andere wijzigingen van jaren eerder weer niet. Eenvoudigste voorbeeld is de Kennedy brug in Maastricht. De snelheid is daar al in 2012 verlaagd naar 50, maar met de update voor deze (vorige zomer volgens mij) hadden de navigatie gegevens nog altijd 70 staan. En omdat 50 de "correcte"snelheid is binnen de bebouwde kom, staan er geen borden met 50 die de auto kan lezen, dus dan gebruikt hij de gegevens van de navigatie.

Daarom vertrouw ik er dus niet op en gebruik ik gewoon ouderwets mijn ogen in combinate met die doorzichtige dingen rondom in mijn auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 16:52
Snake schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 00:13:
[...]

[...]
http://forum.projectcarsg...remove-front-number-plate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 15:41
Apart.

Ben afgelopen zomer in Californië en Nevada geweest en heb volgens mij toch flink wat auto's zonder nummerplaat voor gezien. Of nummerplaten met iets anders dan een kenteken erop.

Wordt daar niet op gecontroleerd of had ik hallucinaties :) ?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04:36
bombadil schreef op donderdag 12 september 2019 @ 23:06:
[...]

Sinds ik HUD heb, kijk ik ook nooit meer op het dashboard. Fijner, veiliger.

[Afbeelding]

De 545 staat nu te koop op marktplaats. Mijns inziens zeer strak geprijsd voor eentje waar de koelwaterbuis en klepstoters al gedaan zijn.. Opvallend genoeg nog geen serieuze reacties. Zit te denken om de vraagprijs 2K hoger te zetten en dan 'vrij bieden' aan te zetten.

https://link.marktplaats.nl/m1453820086
Je kunt ook nog wat winnen met het maken van goede foto's denk ik. Dat maakt een auto-advertentie beter af en straalt kwaliteit wat meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:21
alexbl69 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:24:
[...]

Apart.

Ben afgelopen zomer in Californië en Nevada geweest en heb volgens mij toch flink wat auto's zonder nummerplaat voor gezien. Of nummerplaten met iets anders dan een kenteken erop.

Ik dacht dat het per staat verschillend is of een nummerplaat vereist is. Volgens mij is het bijvoorbeeld in NY wel verplicht, maar in Cali niet. Maar dat weet ik niet zeker. Ik woon in een klein dorpje in NL :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
hallo, Ik lees al een tijdje mee maar nooit voorgesteld.

Vorig jaar een e46 330i touring gekocht en deze bevalt tot nu toe erg goed!
Ook ben ik nogal van het zelf klussen en daarom doe ik ook alles zelf aan de auto.
Ik heb ook een 2de M54B30 blok liggen die ik volledig zelf aan het reviseren ben (hobby)

foto's:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

heeft iemand hier trouwens ervaring met de aluminium rebuild kits voor de Disa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:59
joshje schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:39:
hallo, Ik lees al een tijdje mee maar nooit voorgesteld.

Vorig jaar een e46 330i touring gekocht en deze bevalt tot nu toe erg goed!
Ook ben ik nogal van het zelf klussen en daarom doe ik ook alles zelf aan de auto.
Ik heb ook een 2de M54B30 blok liggen die ik volledig zelf aan het reviseren ben (hobby)

foto's:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Super vet! Wat heb je allemaal gedaan voor de revisie en wat ga je nog doen? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 14:20

Eagle Creek

Breathing security

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Het plezier van Spotify op Android was van korte duur, het heeft welgeteld een dag of vier gewerkt. Heb het idee dat er iets van een cache ofzo vol loopt in de software van BMW waardoor de app niet meer reageert. Ga nog eens proberen weer alles te resetten/wissen en dan opnieuw te koppelen, als het dan weer werkt moet het haast wel zoiets zijn.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joshje
Terrz schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:54:
[...]

Super vet! Wat heb je allemaal gedaan voor de revisie en wat ga je nog doen? :-)
Nou het volgende! :D
Intern:
-Nieuwe drijfstanglagers
-Nieuwe krukaslagers
-Nieuwe rekbouten Drijfstangen
-Nieuwe rekbouten Krukas
-Alle pakkingen
-Nieuwe Zuigerveren
-Cilinderkop laten reviseren (gereinigd, Klepzittingen, Kleppen, Klepsteelkeerringen, Klepgeleiders en gevlakt)
-Vanos revisie
-Nieuwe kopbouten
-Nieuwe kettingen en spanners
-Nieuwe oliepomp ketting
-Nieuwe oliepomp rotor met asje (oude heb ik gesloopt)
-Heel veel schoonmaken

Extern:
-Nieuwe waterpomp (met metalen schoepen ipv kunststof)
-Nieuwe thermostaat
-Nieuwe poelie's en riemen
-Nieuwe spanners
-Nieuwe Carterventilatie
-Nieuwe leidingen

En nog wel meer O+

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/5982cd739ba2890d25644c319510149f.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/2fe8040c4156e483f76a56fa3d9feb77.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
m.lammers schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:20:
[...]

Ik dacht dat het per staat verschillend is of een nummerplaat vereist is. Volgens mij is het bijvoorbeeld in NY wel verplicht, maar in Cali niet. Maar dat weet ik niet zeker. Ik woon in een klein dorpje in NL :)
Ben net terug uit California na een jaar en ja, het is wel verplicht, maar nee, mensen trekken zich er niet zo veel van aan. De reden is dat de politie je aan kan houden (wat mij in 1 jaar nog nooit gebeurd is) en dan kans geeft om binnen paar weken op politiebureau te laten zien dat je hem erop gezet hebt. Doe je dat, krijg je geen boete. Collega heeft dat wel eens gehad, daarna naar huis gereden en er weer afgehaald! :D

Ben zonder voorplaat ook gewoon Mexico, Nevada, Arizona en Utah in gereden, geen kip die er wat van zegt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

alexbl69 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:24:
[...]

Apart.

m.lammers schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:20:
[...]

CA verplicht het, maar het is een 'fix-it' ticket, dwz, als je het niet doet, en ze 'snappen' jouw, dan moet je het 'fixen', en binnen de zoveel dagen laten zien bij de politie.

Met al die mensen hier... pakkans is laag. Veel mensen rijden hier nog altijd rond met dealer plates. Dus geen nummerplaat, maar gewoon een papier van de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

joshje schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:28:
[...]

Intern:
-Nieuwe drijfstanglagers
-Nieuwe krukaslagers
-Nieuwe rekbouten Krukas
-Alle pakkingen
-Nieuwe Zuigerveren
-Cilinderkop laten reviseren (gereinigd, Klepzittingen, Kleppen, Klepsteelkeerringen, Klepgeleiders en gevlakt)
-Vanos revisie
-Nieuwe kopbouten
-Nieuwe oliepomp ketting
-Heel veel schoonmaken

Extern:
-Nieuwe thermostaat
-Nieuwe spanners
-Nieuwe Carterventilatie
-Nieuwe leidingen

En nog wel meer O+

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Eerste foto, nummers op die systemen die de crank vasthouden: waarom lopen de nummers op?

40,42,44,44,48.

46 is verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
Eh geen idee eigenlijk, Die nummers zijn niet zo belangrijk. Op de zijkant van de hoofdlager kapjes staat de cilinder nummering. Die zijn leidend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Ah! Weer wat geleerd @Snake en @The_MAN , Thanks! Auto’s zonder plaat voor staat zoveel beter!

[ Voor 6% gewijzigd door CarJunkyXL op 13-09-2019 22:52 ]

• Pindope
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-08 10:51
Gezocht maar niet kunnen vinden...
Ik heb bmw 325i e90
Nu wil ik graag weten of bij de navigatie /verkeersinformatie daar de weg aanduidingen weg nummers op volgorde kunnen. bijv A4, A5 A6. Nu is het zo hij geeft n204 A5 N44 A4 etc.. niet A4. A5 A20 ETC.

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Pindope schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 01:11:
Ik heb bmw 325i e90
Nu wil ik graag weten of bij de navigatie /verkeersinformatie daar de weg aanduidingen weg nummers op volgorde kunnen. bijv A4, A5 A6. Nu is het zo hij geeft n204 A5 N44 A4 etc.. niet A4. A5 A20 ETC.
Bij mij geeft hij altijd weer wat er op het verkeersbord staat. Als die volgorde zo is, is dat op het scherm ook zo.

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 20:06
Apache schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:13:
Net een update gedaan op de g30 naar fullscreen carplay, met ios 13 dat er zit aan te komen denk ik nog een interessante upgrade.

[Afbeelding]
Hoe heb je dat gedaan? Heb nog maar sinds gisteren mijn X1 F49; maar vind precies alleen halve hacks op google. Geen idee of ik dat al durf 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-be
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15:13
Gisteren een testritje gedaan in een 330e (de fiscaliteit in België is itt Nederland wel nog gunstig voor PHEVs ;) ). Wat een machine zeg. Zeker omdat ik tot nu toe enkel de uitgeknepen ecodiesels gewoon ben, de typische Belgische bedrijfswagens. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik leuker vind, het rustige elektrisch cruisen of het feit dat ie vliegt als je 'm op z'n staart trapt >:)

• Pepppie
  • Niet online
Dalike schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 08:25:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? Heb nog maar sinds gisteren mijn X1 F49; maar vind precies alleen halve hacks op google. Geen idee of ik dat al durf 😊
Cool een F49! Vanuit waar heb je deze geïmporteerd? Heb je deze met een achterbank of de losse stoelen?

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Pindope schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 01:11:
Ik heb bmw 325i e90
Toont ie het niet op basis van welke wegen het dicht bij zijn?

• JoepW
  • Laatst online: 15:43

JoepW

iRacer & Home Assistant

Met ‘pijn’ aan het hart gaat onze E93 LCI 325i high executive uit 2011 weg met 87000 tevreden km’s op de teller. Maar ipv daarvan komt een oude liefde terug: Jaguar XK cabrio ;)
De E93 staat nog niet te koop, heb je interesse stuur dan een DM. Eerst een kans voorafgaand aan marktplaats aan mede-tweakers. (y)
(En nu staat ie op Marktplaats)

[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 15-09-2019 12:43 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 10:32
Terrz schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:09:
[...]

Ik rij een 320D uit 230 (4 cillinder M47N 150PK) en kom uit op 6,9 L/100KM gemeten over 74.000km.
Nu heb ik wel een zware rechter poot en trek vaak vlot op.

1:12 met een 120D is wel echt fors, maar die tuningbox zorgt denk ik voor "teveel" inspuiting. Maar goed; Roet=Goed en lekker boeien als je een tankpas hebt (tenminste dat zou ik denken :+ ).
Oude BMW heb je :P
Maar dat M47-blok staat erom bekend dat het wel een beetje wil zuipen. Gietijzer, zwaar, gaat niet kapot. Dus het hogere verbruik verdien je terug met minder onderhoud. Ik heb dat blok gechipt gehad en kwam tot 6.3/100.

1:12 is echt idioot met een x20d voor dagelijks verkeer. Dat heb ik alleen gehaald als ik volgeladen op wintersport ging en een gemiddelde van 120-130km/h haalde (da's dus regelmatig doortrekken tot 180+). Dat lekker boeien ben ik het niet zo mee eens. Laat 'm dan goed afstellen. Dat scheelt milieuschade en brandstof; op de lange termijn is dat voordeliger én beter voor de planeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 20:06
Pepppie schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 11:39:
[...]

Cool een F49! Vanuit waar heb je deze geïmporteerd? Heb je deze met een achterbank of de losse stoelen?
Oei schrijffoutje, het is een gewone F48 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Dalike schreef op zondag 15 september 2019 @ 11:23:
[...]

Oei schrijffoutje, het is een gewone F48 :-)
Zonde, was wel benieuwd naar wat echte pics van een F49 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Net een gloednieuwe X3M gespot op het parkeerterrein van mijn werkgever. Prachtwagen, zo jammer dat het motorisch niet in orde is (geen vermogen in de lage toeren - zie review van Joe Achilles).

[ Voor 10% gewijzigd door MaZo op 16-09-2019 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:29

Apache

amateur software devver

Dalike schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 08:25:
[...]

Ik heb wat rondgezocht zodat ik begreep wat er technisch voor veranderd moest worden. Ze activeren ssh op het QNX os, en daarna passen ze ini files aan aan de spec van je auto.

Dit gebeurd via automatische remote coding, en het enige wat je nodig hebt is een enet cable. Uiteindelijk heb ik dat via de goedkoopste optie gedaan die ik op ebay had gevonden. Een link die ik niet weet of ik die hier policy wise mag posten.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Apache schreef op maandag 16 september 2019 @ 09:54:
[...]

Ik heb wat rondgezocht zodat ik begreep wat er technisch voor veranderd moest worden. Ze activeren ssh op het QNX os, en daarna passen ze ini files aan aan de spec van je auto.

Dit gebeurd via automatische remote coding, en het enige wat je nodig hebt is een enet cable. Uiteindelijk heb ik dat via de goedkoopste optie gedaan die ik op ebay had gevonden. Een link die ik niet weet of ik die hier policy wise mag posten.
Heb je tijdens die remote coding sessie nog wat opgepikt wat helpt om het te proberen na te bootsen? :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:29

Apache

amateur software devver

De log output was vooral serienr/versies, weinig relevant van wat ze aan't doen zijn, het gaat daar over 3 "phases" maar weinig technische details.

De binary is een decompileerbare, maar obfuscated c# executable. Ik heb hem vanuit parallels op mac gerunned met een usb-c ethernet adapter. Geen moeite gedaan om netwerkverkeer te capturen, ondanks dat met https://mkcert.dev het waarschijnlijk niet zo moeilijk had geweest om hun url te mitm'n etc heb ik daar geen tijd ingestoken.

Het heeft me nu ruwweg 30 min googlen, <40 euro, en 10 min toepassen gekost. Het reproduceerbaar maken had sowieso veel meer tijd gekost :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugodv
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:06
FYI, heb vorige week mijn G20 weer opgehaald bij de dealer. Kabelboom van de motor (B47D20) is vervangen. Dat heeft BMW HQ al gedaan in München, dus kon hem na aflevering bij mijn dealer in NL direct weer ophalen. Ben na bijna een maand zonder weer opnieuw verknocht aan die wagen, zo leer je wel weer waarderen wat je hebt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Werelds
Hugodv schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:25:
FYI, heb vorige week mijn G20 weer opgehaald bij de dealer. Kabelboom van de motor (B47D20) is vervangen. Dat heeft BMW HQ al gedaan in München, dus kon hem na aflevering bij mijn dealer in NL direct weer ophalen. Ben na bijna een maand zonder weer opnieuw verknocht aan die wagen, zo leer je wel weer waarderen wat je hebt :)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/profile_images/505877362873880576/mC7cTyN3_400x400.jpeg

Toen ik m'n auto eindelijk terug kreeg ben ik ingestapt en het eerstvolgende uur niet meer uitgestapt. Na bijna 6 weken in een Polo'tje met slechts de helft aan cilinders moest ik toch even een beetje compenseren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Werelds schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:24:
[...]

[Afbeelding]

Toen ik m'n auto eindelijk terug kreeg ben ik ingestapt en het eerstvolgende uur niet meer uitgestapt. Na bijna 6 weken in een Polo'tje met slechts de helft aan cilinders moest ik toch even een beetje compenseren :+
Oef, 6 weken is niet mis.....ik had na twee dagen in een 218 Gran Tourer al heimwee naar mijn simpele 118i ;) . Wat een grafbak is die 218 zeg.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Werelds
Beam87 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 08:29:
[...]

Oef, 6 weken is niet mis.....ik had na twee dagen in een 218 Gran Tourer al heimwee naar mijn simpele 118i ;) . Wat een grafbak is die 218 zeg.......
Is inmiddels alweer een half jaar geleden hoor ;)

Poging tot diefstal in een private, ondergrondse parkeergarage ('s nachts). Raam ingetikt en waarschijnlijk zijn ze toen ze hem niet aan de praat kregen via de OBD poort, op zoek gegaan naar een oplossing. Eerst achterin bij de accu gekeken, hebben ze niks gevonden, dus toen onder de motorkap los gegaan. Op 7 plekken kabels doorgeknipt...inclusief een poging op de plus kabel, stelletje ezels |:(

Interieur was verder in orde, maar geen eenvoudig zaakje. Gelukkig wisten ze niet goed wat te doen met aftermarket oplossingen, dus ik was al lang blij dat hij er nog stond. Diezelfde knakkers hadden de middag of avond ervoor een stukje over de grens een X6 en R1200 GS gejat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 21:04
joshje schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:28:
[...]

Intern:
-Nieuwe drijfstanglagers
-Nieuwe krukaslagers
-Nieuwe rekbouten Krukas
-Alle pakkingen
-Nieuwe Zuigerveren
-Vanos revisie
-Nieuwe kopbouten
-Nieuwe oliepomp ketting
-Heel veel schoonmaken

Extern:
-Nieuwe thermostaat
-Nieuwe spanners
-Nieuwe Carterventilatie
-Nieuwe leidingen

En nog wel meer O+

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Leuk projectje, doet me denken aan vroeger toen ik nog in de garage werkte. En na officiele werktijd.
Nog doorkluste met van alles en nog wat.

Uitvrezen van inlaatkleppen etc voor meer lucht ets, afstellen van nokken dat ze langer open staan voor meer lucht in de motor. Leuke dingen. Krukassen aanpassen noem maar op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 16:59
Wie zei er dat de nieren niet groter zullen worden? >:) DIt wordt alvast de nieuwe 4-reeks...

Afbeeldingslocatie: https://cdn.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=2143427&d=1568665304

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Stancke schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:47:
Wie zei er dat de nieren niet groter zullen worden? >:) DIt wordt alvast de nieuwe 4-reeks...

[Afbeelding]
Nog even en ze zijn groter dan de voorkant op een Rolls :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[Afbeelding]
Niemand zei dat, iedereen hoopte het :p
Maar op Bimmerpost heeft de beste informant die op het net rondloopt over BMW het helaas al bevestigd idd.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:35
Tortelli schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:25:
[...]

Mijn dealer heeft het over uitlevering week 43, wat ik persoonlijk best laat vindt; de G21 staat eind september in de showroom.....

Jij al een concretere leverdatum gehoord?.
Er werd iets gefluisterd over eerste week oktober. De auto heeft status 'gebouwd' en zou onderweg zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

(jarig!)
@zeef Zal mijn verkoper van de week wel eens lastigvallen :D, 1e week oktober zal hij wel bij de dealer aankomen?

[ Voor 36% gewijzigd door Tortelli op 17-09-2019 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:03
joshje schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:39:

Ik heb m'n disa preventief gereviseerd met een kitje van i6 automotive

- knip -

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op mijn stuurwiel kan ik aan de linkerkant de cruise control besturen en door het rubberen knopje omhoog of omlaag te duwen kan ik de snelheid verhogen of verlagen. Nu is het rubber kapot aan het gaan en probeer ik het onderdeel nummer te vinden. Ik kan deze alleen niet vinden jullie een idee? Is voor een BMW M135i LCI uit eind 2015.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:11

[Afbeelding]
Kan ik hieruit afleiden dat de nieuwe 4-serie dezelfde nieren krijgt als de concept?

Blegh, gelukkig heeft mijn 3-serie nog normale nieren

En heb ik geen geld voor een nieuwe 4-serie :+

• joshje
Raymond P schreef op woensdag 18 september 2019 @ 07:45:
[...]

Ik heb m'n disa preventief gereviseerd met een kitje van i6 automotive
De klep is ook van alu?

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 14:44
j-be schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 11:22:
Gisteren een testritje gedaan in een 330e (de fiscaliteit in België is itt Nederland wel nog gunstig voor PHEVs ;) ). Wat een machine zeg. Zeker omdat ik tot nu toe enkel de uitgeknepen ecodiesels gewoon ben, de typische Belgische bedrijfswagens. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik leuker vind, het rustige elektrisch cruisen of het feit dat ie vliegt als je 'm op z'n staart trapt >:)
In Vlaanderen bedoel je.. als je voor een Waalse werkgever werkt is het ietsje anders.

• Pepppie
  • Niet online
FabiandJ schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:11:
Op mijn stuurwiel kan ik aan de linkerkant de cruise control besturen en door het rubberen knopje omhoog of omlaag te duwen kan ik de snelheid verhogen of verlagen. Nu is het rubber kapot aan het gaan en probeer ik het onderdeel nummer te vinden. Ik kan deze alleen niet vinden jullie een idee? Is voor een BMW M135i LCI uit eind 2015.
Even naar de dealer toe voor coulance. Is een bekend probleem bij M-sturen van de F2x en F3x (en ook de F48). Onderdeel kost 230 euro, dus de moeite waard om te doen.

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Ik ben voor een BMW 316i uit 2002 aan het kijken om een usb-aansluiting voor de audio te krijgen zodat ik muziek vanaf een USB kan draaien. Business cd/radio, maar geen cd-wisselaar en voor zover ik kan zien ook geen kabel daarvoor aanwezig achterin.

Nu vind ik voor nieuwere types wel https://www.grandado.com/...3O_gnyEAkYAiABEgLPD_D_BwE , maar voor dit type niet. De aansluitkabels lijken echter wel hetzelfde te zijn.

Gaat dit werken? En als het niet werkt, zijn er nog andere oplossingen?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Dag allemaal,

De kogel is door de kerk, de nota betaald, vrijdag is de aflevering: ik heb een 320i Touring (F31, meteen maar inprenten in eigen geheugen die typenummers..) van begin 2019 gekocht. De nieuwe Gxx serie was mij nog (veel) te duur..

Een naar mijn mening prachtige combi van blauwe (mediteran) lak en cognac leder interieur.

Nu weet ik dat het blok in de 320i technisch gelijk is aan de 330i. Ik denk er dan ook over na om deze te laten chippen. Kunnen jullie bepaalde chiptuners aanraden of juist afraden? Wat zijn de ervaringen?

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:03
Yep, de klep en zwengel zijn van geanodiseerd aluminium. De bout durf ik niet te zeggen.

Geen moertjes die de motor in kunnen vallen itt OEM.

- knip -

• joshje
Raymond P schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:22:
[...]

Yep, de klep en zwengel zijn van geanodiseerd aluminium. De bout durf ik niet te zeggen.

Geen moertjes die de motor in kunnen vallen itt OEM.
Top ga ik hem daar bestellen! Bedankt voor de tip O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 17-09 21:26
Iemand wel eens meegedaan aan zo'n BMW M Experience dag? Vroeg me af of het wat is en of je niet beter zelf ergens een dag op het circuit kunt boeken. Het is niet dat je zegt een goedkope aanbieding, gewoon marktconform qua prijs.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:54
Iemand een idee ik heb een 3 serie E90 LCI met de ZF6 automaat.
Nu schakelt deze niet zo soepel, de ene keer wel en de andere keer met een behoorlijke schok.
Kmstand is 180k.
Is dit een teken dat de automaat toe is aan revisie of een olie verversing.
Laatste tijd hoor ik ook een raar heel zacht zingend geluid bij bepaalde snelheden (50/60km/h).
Zodra ik hem in N zet is dat weg.
Ik heb de auto nog niet zo lang is mijn 1e BMW heb altijd een ander merk gereden (waar ik zelf monteur ben).
Nadeel van monteur zijn is dat je zelf van alles hoort veel te veel eigenlijk :|

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

JdM

Humbled

@ComTech Ik heb ook een ZF6 bak op een pre-lci E91, zit op de 190.000km. Een bakspoeling heeft zeker wat geholpen bij mij, maar ik denk toch dat de bak wel een keer open mag. Ook soms voelbaar dat de lockup niet wil pakken. Zeker wanneer de bak nog koud is, gaat het schakelen weleens wat haperend.
Ik zou starten met een spoeling, op verschillende fora gelezen dat dat bij enkelen de problemen wel volledig oplost.

[ Voor 9% gewijzigd door JdM op 19-09-2019 22:45 ]

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

zeef schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:00:
[...]

Er werd iets gefluisterd over eerste week oktober. De auto heeft status 'gebouwd' en zou onderweg zijn...
Zal je zien dat je hem straks nog eerder hebt dan ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:00
JdM schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:43:
@ComTech Ik heb ook een ZF6 bak op een pre-lci E91, zit op de 190.000km. Een bakspoeling heeft zeker wat geholpen bij mij, maar ik denk toch dat de bak wel een keer open mag. Ook soms voelbaar dat de lockup niet wil pakken. Zeker wanneer de bak nog koud is, gaat het schakelen weleens wat haperend.
Ik zou starten met een spoeling, op verschillende fora gelezen dat dat bij enkelen de problemen wel volledig oplost.
Bij koude start laat de bak meer slip toe om de olie sneller op temperatuur te krijgen, dus dat is normaal. En het niet zo soepel schakelen (bij koude start) is ook redelijk normaal, met name als je wat sneller accelereert. Ik heb inmiddels 3 auto's gehad met deze bak en bij elke auto was het hetzelfde. Eenmaal op temperatuur is het een stuk beter. Overigens zou ik niet al te veel verwachten van een spoelbeurt. Ik laat het wel altijd doen, gewoon omdat het goed is voor de bak, maar qua schakelgedrag merk ik er weinig van. Wat je nog wel kunt proberen is om de software van je bak te flashen met XHP flashtool (stage 1 of 2 voor straatgebruik).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joshje
ComTech schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:13:
Iemand een idee ik heb een 3 serie E90 LCI met de ZF6 automaat.
Nu schakelt deze niet zo soepel, de ene keer wel en de andere keer met een behoorlijke schok.
Kmstand is 180k.
Is dit een teken dat de automaat toe is aan revisie of een olie verversing.
Laatste tijd hoor ik ook een raar heel zacht zingend geluid bij bepaalde snelheden (50/60km/h).
Zodra ik hem in N zet is dat weg.
Ik heb de auto nog niet zo lang is mijn 1e BMW heb altijd een ander merk gereden (waar ik zelf monteur ben).
Nadeel van monteur zijn is dat je zelf van alles hoort veel te veel eigenlijk :|
Mocht je hem gaan laten spoelen dan kan ik het aanraden om dit bij ZF zelf te doen.
https://aftermarket.zf.co...land/services/oliewissel/

Deze zijn wel wat prijziger dan andere maar zij maken als enige het brein ook open.
Daarnaast zijn zij de fabrikant uiteraard O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

JdM

Humbled

robpol schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 07:58:
[...]

Bij koude start laat de bak meer slip toe om de olie sneller op temperatuur te krijgen, dus dat is normaal. En het niet zo soepel schakelen (bij koude start) is ook redelijk normaal, met name als je wat sneller accelereert. Ik heb inmiddels 3 auto's gehad met deze bak en bij elke auto was het hetzelfde. Eenmaal op temperatuur is het een stuk beter. Overigens zou ik niet al te veel verwachten van een spoelbeurt. Ik laat het wel altijd doen, gewoon omdat het goed is voor de bak, maar qua schakelgedrag merk ik er weinig van. Wat je nog wel kunt proberen is om de software van je bak te flashen met XHP flashtool (stage 1 of 2 voor straatgebruik).
Ja dank je, is me zeker bekend.
Heb de Alpina software erop, dat hielp voorheen ook al. Ik ben niet degene die met zijn bak om hulp vraagt hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

joshje schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:12:
[...]

Mocht je hem gaan laten spoelen dan kan ik het aanraden om dit bij ZF zelf te doen.

Deze zijn wel wat prijziger dan andere maar zij maken als enige het brein ook open.
Bij welke KM-stand heeft zo’n oliewissel van de automaat nut? Mijn auto heeft bijna 150k km gelopen en ik gok dat er nog nooit zo'n oliewissel is gedaan. Hij schakelt verder nog wel prima.

NOSIG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:24
Detmer schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:00:
Ik ben voor een BMW 316i uit 2002 aan het kijken om een usb-aansluiting voor de audio te krijgen zodat ik muziek vanaf een USB kan draaien. Business cd/radio, maar geen cd-wisselaar en voor zover ik kan zien ook geen kabel daarvoor aanwezig achterin.

Nu vind ik voor nieuwere types wel https://www.grandado.com/...3O_gnyEAkYAiABEgLPD_D_BwE , maar voor dit type niet. De aansluitkabels lijken echter wel hetzelfde te zijn.

Gaat niet werken. je radio kan geen mp3 decoderen of usb lezen. Je beste optie is een Dension/Gromm of iets vergelijkbaars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Theimon

Snapte!?

Ik heb een tijd geleden hier ook naar lopen zoeken en vond toen een post met onderdeelnummers van de radiounits: http://www.bimmerforums.c...os-that-play-MP3-Data-CDs

Misschien helpt dat met zoeken. In mijn '99 E46 zat ook het oude type, totdat mijn broer een E46 Touring uit '04 in de handel kreeg. Radiootje wisselen en nu heb ik een AUX kabel uit de middenconsole hangen voor de MP3-speler.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
_Christiaan_ schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:04:
[...]

Bij welke KM-stand heeft zo’n oliewissel van de automaat nut? Mijn auto heeft bijna 150k km gelopen en ik gok dat er nog nooit zo'n oliewissel is gedaan. Hij schakelt verder nog wel prima.
Nu is het wel een mooi moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joshje
Detmer schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:00:

Ik gebruik zelf in mijn E46 ook een dension, En dat werkt dikke prima d:)b
Met bluetooth btw

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59
Ik heb in mijn E39 een roidmi sigarettenaansteker dingetje gekocht met bt en FM. Met dsp wordt het met die losse units gauw complex

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:54
robpol schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 07:58:
[...]
Wat je nog wel kunt proberen is om de software van je bak te flashen met XHP flashtool (stage 1 of 2 voor straatgebruik).
Welke kabel heb je daar voor nodig?
Volstaat een AliExpress BMW INPA K + CAN kabel ?
Heb zo'n kabel namelijk al besteld om de auto uit te lezen met inpa software :)

Vandaag trouwens nog een paar keer gereden nadat ik de adaptie waarden van de bak had gereset en ik merk wel verschil hij schakelde vandaag erg soepel.

[ Voor 15% gewijzigd door ComTech op 21-09-2019 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:00
ComTech schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 22:38:
[...]

Welke kabel heb je daar voor nodig?
Volstaat een AliExpress BMW INPA K + CAN kabel ?
Heb zo'n kabel namelijk al besteld om de auto uit te lezen met inpa software :)

Vandaag trouwens nog een paar keer gereden nadat ik de adaptie waarden van de bak had gereset en ik merk wel verschil hij schakelde vandaag erg soepel.
Ja zo'n kabel voldoet in principe mits de verbinding stabiel is. Je hebt alleen nog een verloopkabel nodig om van gewoon usb naar usb-c of micro usb te gaan (afhankelijk van je telefoon).

Adaptatiewaarden resetten is overigens zinloos en wordt sterk afgeraden door ZF zelf en de makers van XHP. Als je pech hebt doet je bak het niet meer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AJM
  • Laatst online: 18-09 22:08

AJM

Ivm gezinsuitbreiding een touring aangeschaft, mijn F30 ruil ik in voor de G31 (oud demo model van bijna een jaar oud). Het sportieve van de 3 serie ga ik wel missen, maar ik krijg er een hoop comfort voor terug, oa comfortstoelen. Hieronder een foto van huidig naast de nieuwe, waarbij de nieuwe nog wel 19'' velgen (styling 633) krijgt op mijn verzoek. De huidige velgen worden dan op winterbanden gezet.

Volgende week ophalen :-)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/qyWtBf4/BF730075-BB7-D-463-C-B01-B-F6-F0-DD451-DD8.jpg

Trouwens dit weekend voor het eerst een X7 in het wild gespot, nota bene in het binnenland van Griekenland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
AJM schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:46:
Ivm gezinsuitbreiding een touring aangeschaft, mijn F30 ruil ik in voor de G31 (oud demo model van bijna een jaar oud). Het sportieve van de 3 serie ga ik wel missen, maar ik krijg er een hoop comfort voor terug, oa comfortstoelen. Hieronder een foto van huidig naast de nieuwe, waarbij de nieuwe nog wel 19'' velgen (styling 633) krijgt op mijn verzoek. De huidige velgen worden dan op winterbanden gezet.

[Afbeelding]

Trouwens dit weekend voor het eerst een X7 in het wild gespot, nota bene in het binnenland van Griekenland.
Mooie upgrade...de 5 Touring is het enige model waarvan ik ieder model sinds de introductie mooi vind....met de E61 als hekkensluiter, dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 16:47
Gisteren maar even met tape en lijm aan de deurrubbers bezig geweest. Ja, ik heb m'n auto gerepareerd met tape en lijm. Als je weet wat een nieuw rubber kost zou je het ook doen.. :X
Als je geen zwak hart hebt: https://www.schmiedmann.n...w?product=51-71-7-161-688
(De tape is overigens inmiddels weg, en de lijm lijkt te houden dus je ziet er niets meer van)

[ Voor 15% gewijzigd door sig69 op 22-09-2019 21:26 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@sig69 Met mijn E46 coupé zowel links als rechts gehad. Een viel onder garantie gelukkig. De ander heb ik tig keer geplakt en zelfs met spelden bijeengehouden. Uiteindelijk toch maar voor nieuw rubber gegaan.
Heel vreemd, hoe deze rubbers scheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 16:47
Toff schreef op zondag 22 september 2019 @ 21:33:
@sig69 Met mijn E46 coupé zowel links als rechts gehad. Een viel onder garantie gelukkig. De ander heb ik tig keer geplakt en zelfs met spelden bijeengehouden. Uiteindelijk toch maar voor nieuw rubber gegaan.
Heel vreemd, hoe deze rubbers scheuren.
Tsja het is een van de vele e46 dingetjes. Ik hou dat ding sowieso hoor want ik vind 'm geweldig. Roest enzo pak ik direct aan maar die rubbers, voor dat geld, die plak ik wel een keer.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 16:11
JanHenk schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:16:

Nu weet ik dat het blok in de 320i technisch gelijk is aan de 330i. Ik denk er dan ook over na om deze te laten chippen. Kunnen jullie bepaalde chiptuners aanraden of juist afraden? Wat zijn de ervaringen?
Ik hoor goede dingen over BR Performance.

De verhalen die ik hoor over B48 tuning (dat is het type blok wat er in zit) zijn over het algemeen erg positief. Er komt over het algemeen zo'n 80-100pk / 200nm bij na tuning dus dat is meer dan aanzienlijk. Ik heb de karakteristieken voor/na gezien en die zijn indrukwekkend te noemen.

Hoe het op de lange termijn gaat met zo'n getuned b48 blok is afwachten want blok bestaat pas sinds 2015. Ik heb nog geen verhalen gehoord van motoren die in de soep zijn gelopen (de B48 lijkt sowieso behoorlijk bulletproof itt tot zijn N20 voorganger) maar het beste zijn natuurlijk verhalen in de trend van '150k gelopen met tuning en geen enkel probleem'.....maar zover zijn we nog niet.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Ik heb bij een aantal partijen een prijsopgave gevraagd. BR Performance komt het meest professioneel over, maar is ook het duurst. Al is het tientjeswerk t.o.v. de anderen... Op de totale kosten van de wagen is dat niet significant. Prijs is m.i. dan ook van ondergeschikt belang...

Echter; raamsdonksveer is voor mij niet om de hoek (ik woon in Heerenveen, Friesland). Waar ik dan ook vooral mee zit is het per ongeluk "overschrijven" van de chiptuning bij een beurt door mijn dealer. Voor een herinstallatie na iedere beurt naar Raamsdonksveer is mij wat teveel van het goede. Ik vraag mij dan ook af hoe de dealer om zal gaan met een verzoek om de ECU niet te updaten teneinde de tuning in stand te houden. Wellicht kan ik daarvoor het beste zelf even met ze bellen...

T.a.v. het blok; ik zoek vooral een hoger koppel. Ik heb in het verleden eigenlijk enkel diesel gereden en de karakteristiek van een diesel is erg fijn. De toename qua vermogen en koppel is, op papier, inderdaad indrukwekkend en daarmee voor mij ook meteen het geld wel waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 10:32
AJM schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:46:

[Afbeelding]
Nice!
Mooie stap hoor. Ben benieuwd wat van je het rijkarakter gaat vinden. Ik ben van een E91 naar een F11 gegaan. Het comfort is -mede dankzij de comfortstoelen- echt briljant, maar je merkt wel dat het een veel loggere auto is dan een 3.
sig69 schreef op zondag 22 september 2019 @ 21:20:
Gisteren maar even met tape en lijm aan de deurrubbers bezig geweest. Ja, ik heb m'n auto gerepareerd met tape en lijm. Als je weet wat een nieuw rubber kost zou je het ook doen.. :X
Als je geen zwak hart hebt: https://www.schmiedmann.n...w?product=51-71-7-161-688
(De tape is overigens inmiddels weg, en de lijm lijkt te houden dus je ziet er niets meer van)
Da's een knap dure dropveter.
JanHenk schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:31:
Ik heb bij een aantal partijen een prijsopgave gevraagd. BR Performance komt het meest professioneel over, maar is ook het duurst. Al is het tientjeswerk t.o.v. de anderen... Op de totale kosten van de wagen is dat niet significant. Prijs is m.i. dan ook van ondergeschikt belang...
Ik ben ook al een aantal keer bij OBD-tuning in St. Jansklooster geweest naar prima tevredenheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05:48
Hier ook bij OBD geweest, prima ervaring!! Was de 250km durende rit (enkel!) meer dan waard. Mooie ervaring en aardig wat paardjes extra (M47 blok).

Mijn tip, laat het vakkundig doen en laat je niet beperken door de rijafstand of enkele tientjes goedkoper bij x...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy2811
  • Laatst online: 16-09 19:39
joshje schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:12:
[...]

Wel grappig dat ze de terminologie binnen hun eigen vakgebied niet goed onder de knie hebben:

Naarmate de olie ouder wordt, neemt de viscositeit af en wordt de olie dikker.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
JanHenk schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:31:

Echter; raamsdonksveer is voor mij niet om de hoek (ik woon in Heerenveen, Friesland). Waar ik dan ook vooral mee zit is het per ongeluk "overschrijven" van de chiptuning bij een beurt door mijn dealer. Voor een herinstallatie na iedere beurt naar Raamsdonksveer is mij wat teveel van het goede. Ik vraag mij dan ook af hoe de dealer om zal gaan met een verzoek om de ECU niet te updaten teneinde de tuning in stand te houden. Wellicht kan ik daarvoor het beste zelf even met ze bellen...

T.a.v. het blok; ik zoek vooral een hoger koppel. Ik heb in het verleden eigenlijk enkel diesel gereden en de karakteristiek van een diesel is erg fijn. De toename qua vermogen en koppel is, op papier, inderdaad indrukwekkend en daarmee voor mij ook meteen het geld wel waard.
Rica/BSR verkopen een kastje waarmee je zelf de ECU kan overschrijven. Hoef je niet naar Raamsdonkveer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

jadjong schreef op maandag 23 september 2019 @ 22:13:
[...]

Rica/BSR verkopen een kastje waarmee je zelf de ECU kan overschrijven. Hoef je niet naar Raamsdonkveer.
Quantum/Bluechips ook. Stuk goedkoper maar ook gewoon conservatieve map. Je moet wel je eigen eeprom doorsturen en dan krijg je gemodde terug die je kan flashen.

Echte remap op rollenbank is natuurlijk beter qua prestaties. Maar die dingen zijn leuk voor leasebakken en dergelijke. (Kosten ook zoveel niet...400€ ofso

Ken paar mensen die rondrijden met een BF/QT diy map. Gaat best lekker. Koppel gelimiteerd in eerste en 2e..op vraag wordt egr uitgeschakeld.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
RR46 schreef op maandag 23 september 2019 @ 21:17:
Hier ook bij OBD geweest, prima ervaring!! Was de 250km durende rit (enkel!) meer dan waard. Mooie ervaring en aardig wat paardjes extra (M47 blok).

Mijn tip, laat het vakkundig doen en laat je niet beperken door de rijafstand of enkele tientjes goedkoper bij x...
Bedankt voor de tip. Gezien dit voor mij een (stuk) dichterbij is, zeker een optie. Ga eens informeren. Tientjes zijn zeker niet relevant op het geheel, rijafstand eenmalig ook geen probleem. Echter mochten er "problemen" ontstaan of de tuning overschreven o.i.d. is het wel fijn om "even" terug te kunnen gaan. Dichterbij heeft daarom wel de voorkeur.
SadisticPanda schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 08:53:
[...]

Echte remap op rollenbank is natuurlijk beter qua prestaties. Maar die dingen zijn leuk voor leasebakken en dergelijke. (Kosten ook zoveel niet...400€ ofso

Ken paar mensen die rondrijden met een BF/QT diy map. Gaat best lekker. Koppel gelimiteerd in eerste en 2e..op vraag wordt egr uitgeschakeld.
Ik heb al eens eerder gehoord van die "boxen". Op één of andere manier staat dat mij niet zo aan. Losse kastjes onder m'n motorkap.. Bovendien is het verschil qua prijs tussen zo'n box en "maatwerk" niet zo groot. Dan liever de laatste... Ik heb mijn auto ook niet geleased maar ouderwets contant afgerekend. (contant giraal, niet chartaal ;) ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Dit zijn interfaces waarmee je via eigen laptop de originele ECU kan flashen. Geen externe ECU of ander prutswerk wat de bestaande ECU gaat foppen maar gewoon strak afgeregelde tuningfiles op basis van het gemiddelde uit 100'en andere motoren van hetzelfde type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:20
JanHenk schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:43:
[...]

Bedankt voor de tip. Gezien dit voor mij een (stuk) dichterbij is, zeker een optie. Ga eens informeren. Tientjes zijn zeker niet relevant op het geheel, rijafstand eenmalig ook geen probleem. Echter mochten er "problemen" ontstaan of de tuning overschreven o.i.d. is het wel fijn om "even" terug te kunnen gaan. Dichterbij heeft daarom wel de voorkeur.

[...]

Ik heb al eens eerder gehoord van die "boxen". Op één of andere manier staat dat mij niet zo aan. Losse kastjes onder m'n motorkap.. Bovendien is het verschil qua prijs tussen zo'n box en "maatwerk" niet zo groot. Dan liever de laatste... Ik heb mijn auto ook niet geleased maar ouderwets contant afgerekend. (contant giraal, niet chartaal ;) ).
Als je in Heerenveen woont, zou je Van Vught Tuning in Marum ook kunnen overwegen, das minder dan 30min rijden, en ze hebben daar verstand van zaken, rollenbank, en tegen een schappelijke prijs (EUR 325,- incl rollenbank voor en na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:35
Tortelli schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:05:
@zeef Zal mijn verkoper van de week wel eens lastigvallen :D, 1e week oktober zal hij wel bij de dealer aankomen?
2 oktober 16 uur. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

JanHenk schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:43:
[...]

[...]

Zijn geen kastjes onder de motorkap. Ze flashen je ecu net zoals de echt chiptuners het doen.

Grote verschil is dat bij chiptuner op de rollenbank het maximale uit jouw motor kan gehaald worden.

Bij de kastjes die hier vermeld zijn, krijg je iets conservatievere tune en niet op maat (moeilijk ook zonder rollerbank). (Meer gemiddelde tune van alle blokken die ze binnen krijgen).

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Bedankt voor de toelichtingen allemaal. Ben weer wat wijzer in het wereldje van chiptuning.

Ik begrijp nu dat het standaardpakket zoals beschreven hier door diverse tweakers door jezelf te installeren is met een OBD2-link en je eigen laptop. Voor mezelf heb ik nu maar overwogen dat ik toch wel graag het maatwerk zou willen, mede gezien het m.i. minimale verschil in prijs.

BR Performance levert een "patch" waarbij de ECU flash counter niet zal verhogen. De dealer zal daarmee de chiptuning ook niet kunnen achterhalen. Gezien m'n wagen nog in de fabrieksgarantie zit, ook wel wat waard.

Uiteindelijk maar een afspraak ingepland bij BR Performance, binnenkort zal ik de ervaringen delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Dan heb je hem dus echt eerder want ik krijg hem pas de 3e of de 4e :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:58

duderuud

Sliden is koel

JanHenk schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:42:
Bedankt voor de toelichtingen allemaal. Ben weer wat wijzer in het wereldje van chiptuning.

...
De tunes via je mobiel (MGflasher/Bootmod3/MHD Flasher) bieden ook wat je wilt.
Naast ots tunes bieden ze meestal ook een custom tune aan via logging.
Daarnaast bieden ze custom opties als burble, vmax, cold start delete, ron95/ron98 tune etc.

De flash counter wordt ook niet getriggerd.
Dat is handig voor bij de dealer. Maar zodra je serieuze motor of aandrijflijn schade hebt wordt de logging van de dme naar München doorgestuurd en dan ben je alsnog de Sjaak.
Want die hogere turbodruk is dan uiteraard wél terug te halen.

Oh, en check hoeveel koppel je bak aankan. Als je boven die waardes uitkomt met je tune zal je de bak ook moeten flashen (met XHP flashtool)

[ Voor 32% gewijzigd door duderuud op 24-09-2019 12:50 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
duderuud schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 12:44:
[...]

De tunes via je mobiel (MGflasher/Bootmod3/MHD Flasher) bieden ook wat je wilt.
Naast ots tunes bieden ze meestal ook een custom tune aan via logging.
Daarnaast bieden ze custom opties als burble, vmax, cold start delete, ron95/ron98 tune etc.

De flash counter wordt ook niet getriggerd.
Dat is handig voor bij de dealer. Maar zodra je serieuze motor of aandrijflijn schade hebt wordt de logging van de dme naar München doorgestuurd en dan ben je alsnog de Sjaak.
Want die hogere turbodruk is dan uiteraard wél terug te halen.

Oh, en check hoeveel koppel je bak aankan. Als je boven die waardes uitkomt met je tune zal je de bak ook moeten flashen (met XHP flashtool)
Leuke opties... Echter heb ik nog nooit van gehoord. Ik zit wel op dit forum, maar zo'n grote tweaker ben ik niet (meer). Ik verdien m'n geld op een andere manier en laat liever m'n wagen in handen van een professional met ruime ervaring op dat gebied. Dan steek ik m'n tijd wel in declarabele uren..

Ik heb niet de illusie dat fabrieksgarantie wat waard is wanneer ik serieuze motor- of aandrijflijn schade heb. Dat zal je als particulier toch gauw verliezen. Ik vertrouw op de kwaliteit van het product en ga er netjes mee om.

De ZF 8-traps automaat zou het hoge koppel wel aan moeten kunnen, maar ook dat laat ik graag over aan de professional..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

(jarig!)
Kun je hem ophalen?

Net de dealer gebeld, mijn auto staat op het fabrieksterrein in Munchen. Zal volgende week afgeleverd worden bij Ekris Arnhem (Velp).

[ Voor 29% gewijzigd door Tortelli op 24-09-2019 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Tortelli schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:21:
[...]

Kun je hem ophalen?

Net de dealer gebeld, mijn auto staat op het fabrieksterrein in Munchen. Zal volgende week afgeleverd worden bij Ekris Arnhem (Velp).
Ook Touring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

(jarig!)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stancke
Guess the car, dit speeltje staat naast mijn bureau in de showroom. Wat een droomwagen (ook de vraagprijs >:) )

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ik3DLsJ.jpg

• jadjong
  • Niet online
Gezien de prijs is het vast een V8.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

jadjong schreef op donderdag 26 september 2019 @ 20:07:
Gezien de prijs is het vast een V8.
Wat is de prijs dan?

• CarJunkyXL
Stancke schreef op donderdag 26 september 2019 @ 19:56:
Guess the car, dit speeltje staat naast mijn bureau in de showroom. Wat een droomwagen (ook de vraagprijs >:) )

[Afbeelding]
Ik denk een Alpina!

Edit: ok ok.. flauw :P Maar is het een B10?

[ Voor 6% gewijzigd door CarJunkyXL op 26-09-2019 20:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stancke
Z8 ALPINA, slechts 555 exemplaren wereldwijd en 35.000km op de teller.
Vraagprijs: 350.000€

😶
Pagina: 1 ... 43 ... 370 Laatste