iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
De passen in de dolomieten en alpen waren fantastisch, de ss110 weg langs de italiaanse kust ook.
Stelvio:

Op de terugweg in Duitsland stond BMW, Porsche en Mercedes museum nog op de planning. Even buiten Munchen, op weg naar BMW museum begon de G20 te bokken en aandrijflijn storingen te geven die daarna zelf weer verdwenen. Toen kwam de storing nogmaals terug en werd ook noodloop programma geactiveerd met gereduceerd vermogen. Ook met melding dat auto na stoppen niet meer zou gaan starten. BMW gebeld en in overleg met hun naar de dealer gereden van het hoofdkantoor.

Eerste diagnose is een defect in de kabelboom van de versnellingsbak, mocht niet meer verder rijden. Heb daar een F31 320d als vervangend vervoer gekregen en we konden de rest van onze trip vervolgen. Musea zijn allen een aanrader btw voor wie er nog niet is geweest.
Ze zouden er daar niets meer aan doen, auto gaat op transport naar NL en wordt daarna gerepareerd bij de dealer, voor transport staat 10 dagen, voor de reparatie 4 tot 6 dagen..
Zie in de connected app dat ze er nog 80km mee hebben gereden daar. Hoop dat ze iets wijzer zijn geworden! Nu na 1,5 week staat hij nog in Munchen zie ik. Gelukkig van mn dealer een fijne 420i te leen gekregen omdat de Duitse F31 weer terug moest. Wordt vervolgd, maar service is tot nu toe top.
Opvallend dat de auto meldt niet meer te starten na stoppen? Wat was de tekst van de melding?
Hoop voor je dat het meevalt!
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Is het standaard om het vorige scherm links te zien als je het volledige scherm gebruikt? Ik heb in mijn F20 LCI altijd het scherm gesplitst en zie niet het vorige scherm maar altijd rechts nog iets van de navigatie..Shaidar schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:26:
Dit is het verbruik van onze 4000Km trip België > Frankrijk > Spanje > Portugal en terug in onze 2016 F20 118d manuele bak...
[Afbeelding]
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ja, is wel heel toevallig allemaal ehEagle Creek schreef op woensdag 4 september 2019 @ 18:51:
Jeetje wat een verhaal. Je had echter niet dichter bij de bron kunnen stranden haha.
Opvallend dat de auto meldt niet meer te starten na stoppen? Wat was de tekst van de melding?
Hoop voor je dat het meevalt!

De exacte tekst kan ik me niet meer herinneren, vergeten foto te maken van de melding. Aandrijflijn storing was de titel. Met zo'n regel over niet meer kunnen verder rijden nadat je straks gestopt bent, die hij ook geeft als je AdBlue bijna op is.
De motor wil dan inderdaad niet meer starten totdat er weer AdBlue ingegooid wordEagle Creek schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:42:
Dus als je stopt en je hebt geen AB kun je niet meer rijden??

Alle merken hebben hier last van. Dat is ook de reden waarom veel mensen vlak voor ze op vakantie gaan nog even de AdBlue komen aanvullen bij de Dealer
Gamertag: timmie271
https://ibb.co/1Qz4Kys
[ Voor 9% gewijzigd door royhoi op 06-09-2019 12:41 ]
K
Maar waarom heb je dan een 6 cylinder, als je zo rijdt?Eagle Creek schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:33:
[...]
En dit doe ik met gemak dagelijks op en neer tussen Utrecht en Amsterdam. Kwestie van langzaam optrekken (max 15l/100km proberen en niet volgas invoegen), vooruit kijken dus uitrollen en zachtjes bij gassen en niet vol remmen en vol optrekken en lekker op de cruise control.
Spirited driving, ook al rijd je geen 160, is funest voor je gebruik. Telkens remmen en krachtig optrekken kost je zoveel meer dan mensen denken.. Wordt weinig beseft. Ik trek in de regel het zachtste op van iedereen bij 't verkeerslicht maar kom altijd direct achter ze uit of voeg op dezelfde snelheid gedecideerd in. Ik zie mensen altijd maar zo hard wegsprinten..
Why not? Het feit dat ik ervan houd om hem een bocht in te gooien en in een flits een rits auto's in kan halen betekent niet dat ik dit het merendeel van de ritten ook wil doenthomas-anderson281 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:23:
[...]
Maar waarom heb je dan een 6 cylinder, als je zo rijdt?
Net als dat ik een laptop heb met Core i7, 1TB en 16GB om te kúnnen virtualiseren maar dikwijls in Office aan 't werk ben..
Ah, ok, het leek even alsof je heel je rijstijl had aangepast op puur zo zuinig mogelijk rijden. Dan kun je beter een 316 nemen.. Als je zo'n mooi blok heb moet je er idd af en toe wel even van genietenEagle Creek schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:45:
[...]
Why not? Het feit dat ik ervan houd om hem een bocht in te gooien en in een flits een rits auto's in kan halen betekent niet dat ik dit het merendeel van de ritten ook wil doen.
Net als dat ik een laptop heb met Cote i7, 1TB en 16GB om te kúnnen virtualiseren maar dikwijls in Office aan 't werk ben..
Op de a2 naar Amsterdam en vv mag je toch maar 100 dus dan vind ik het inderdaad wel een sport zo zuinig mogelijk te rijden. Die stukken door m'n woonwijk en industrietetrein zijn toch geen leuke driving roads en tijdswinst is er ook niet. Dus inderdaad dan haal ik m'n "plezier" ergens anders uit. Haha. Maar niet uit frustratie maar overal voor gooien en als een wildeman scheuren.thomas-anderson281 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:50:
[...]
Ah, ok, het leek even alsof je heel je rijstijl had aangepast op puur zo zuinig mogelijk rijden. Dan kun je beter een 316 nemen.. Als je zo'n mooi blok heb moet je er idd af en toe wel even van genieten
Ja, snap ik! Ik heb sinds vorige week de overstap naar de trein gemaakt voor woon werkverkeer. En m'n lease 320d ingeleverd en mezelf een '11 535i cadeau gedaan voor de prive kilometers. Fenomenaal ding, maar lust ook een flinke slok bij een wildemans rijstijl.. (en zonder wildemans rijstijl ook nog trouwensEagle Creek schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:52:
[...]
Op de a2 naar Amsterdam en vv mag je toch maar 100 dus dan vind ik het inderdaad wel een sport zo zuinig mogelijk te rijden. Die stukken door m'n woonwijk en industrietetrein zijn toch geen leuke driving roads en tijdswinst is er ook niet. Dus inderdaad dan haal ik m'n "plezier" ergens anders uit. Haha. Maar niet uit frustratie maar overal voor gooien en als een wildeman scheuren.
Dit klopt. Wagen is gehomologeerd in combinatie AdBlue. Je krijgt in totaal 3 meldingen dat je AdBlue moet bijvullen, daarna wordt het niet meer mogelijk om de wagen te starten.Eagle Creek schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:42:
Dus als je stopt en je hebt geen AB kun je niet meer rijden??
En dit verhaal gaat op voor alle merken/wagens uitgerust met AdBlue.
[ Voor 9% gewijzigd door Stancke op 07-09-2019 09:33 ]
Is dit normaal gedrag? Ik ben benieuwd hoe het nu hoort, want ik lees wat wisselende verhalen op internet. Op Bimmerprofs lees je dat hij niet onregelmatig mag lopen, maar op andere fora lees je juist dat het normaal is dat hij wat onregelmatig loopt.
NOSIG
Hahaha ja die banden waren ook een doren in mijn oog! Michelin pss zit inmiddels ook op de vooras 👌robpol schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:58:
Nu nog een setje Michelins op de vooras, staat een stuk beter
K
Het is mij wel opgevallen dat als de auto op een helling staat, met de neus naar boven, hij helemaal niet meer start. Zodra de auto op een vlak ondergrond staat, dan pas start hij weer goed...
Ik verwacht zelf dat het dus met de brandstofpomp te maken heeft (het euvel wordt ook erger naar mate er minder brandstof in de tank zit..).
Kent iemand goede garages in de regio van Nijmegen te zitten? Ik kan ook naar de BMW dealer gaan, maar dit kost natuurlijk wel wat meer..!
Het toerental moet veranderen als je de dop eraf haalt, dan is je carterventilatie goed._Christiaan_ schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 18:07:
Ik heb vandaag getest wat er gebeurt bij mijn E60 LCI 523i als je de olie dop eraf draait terwijl de motor stationair loopt, om te kijken hoe het staat met de carterventilatie. Ik kon hem zonder moeite eraf halen, dus geen overdreven sterk vacuüm. Wel hoorde je een beetje lucht suizen bij de dop en het motor ging even iets onregelmatiger lopen (dit herstelde weer), toerental iets omlaag. Ik rook geen vreemde lucht. Bij het erop draaien liep hij weer normaal.
Is dit normaal gedrag? Ik ben benieuwd hoe het nu hoort, want ik lees wat wisselende verhalen op internet. Op Bimmerprofs lees je dat hij niet onregelmatig mag lopen, maar op andere fora lees je juist dat het normaal is dat hij wat onregelmatig loopt.
Als je geen verschil hoort als je de dop eraf haalt is er iets niet goed.
De carterventilatie zorgt voor een onderdruk in het blok. Die onderdruk hef je op als je de dop eraf haalt. Als die onderdruk niet aanwezig is (carterventilatie werkt niet goed) dan is er geen verschil met of zonder dop.
Uit je verhaal maak ik op dat alles in orde is.
Kan het zijn dat de parkeersensoren op de hoeken aan de voorzijde niet reageren als de frontcamera 'ziet' dat je de bocht kan maken zonder het obstakel te raken?
Ik zie op de beelden duidelijk oranje en soms rode vlakken, maar geen geluid
Zodra ik dan langs het obstakel ben, dan pakken de sensoren het aan de voorzijde-zijkanten op en begint het ononderbroken gepiep.
Dat laatste deed me denken dat er wellicht een probleem zou zijn met de sensoren op de hoeken, maar toen dacht ik: je haalt de bocht immers, waarom zou je piepen?
m.a.w.
kan er iemand bevestigen dat de hoeksensoren idd niet piepen zolang de bocht gehaald kan worden?
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Ah oké mooi, geen zorgen dusRadiant schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:26:
[...]
Het toerental moet veranderen als je de dop eraf haalt, dan is je carterventilatie goed.
Als je geen verschil hoort als je de dop eraf haalt is er iets niet goed.
De carterventilatie zorgt voor een onderdruk in het blok. Die onderdruk hef je op als je de dop eraf haalt. Als die onderdruk niet aanwezig is (carterventilatie werkt niet goed) dan is er geen verschil met of zonder dop.
Uit je verhaal maak ik op dat alles in orde is.
NOSIG
Ja, maar iDrive geeft bij mij de melding dat het volume op de telefoon laag is ingesteld.Neggs schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:30:
Herkent iemand de situatie dat het volume van Spotify via iDrive veel zachter is dan van de tuner?
<Zinloze tekst hier>
Ok dat heb ik (nog) niet gezien, heb het volume op de phone ook al op max gezet.GforceNL schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:47:
[...]
Ja, maar iDrive geeft bij mij de melding dat het volume op de telefoon laag is ingesteld.
Niet erg spannend, maar als ik spotify luister moet ik het volume van de autoaudio dus hoog zetten.
Daarna weer terug naar tuner geeft het resultaat dat dat weer veel te hard is.....
Zou toch beter moeten kunnen - ook bij instellingen / volumes in de auto zie ik hier geen specifieke optie voor
Voor zover ik weet is dit een bekend probleem bij BMW/Mini waar, voor zover ik weet, geen oplossing voor is. Er zit bij mij ook een enorm verschil tussen de tuner en de bluetooth verbinding met mijn telefoon. Mijn F30 is uitgerust met een aparte versterker maar ook dit lost het niet op. Het volume verlagen voordat je naar de radio switcht leer je wel snel genoegNeggs schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:30:
Herkent iemand de situatie dat het volume van Spotify via iDrive veel zachter is dan van de tuner?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik rij een 320D uit 230 (4 cillinder M47N 150PK) en kom uit op 6,9 L/100KM gemeten over 74.000km.robpol schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:59:
[...]
Wow, 1:12 met een 120d is echt extreem hoog, met mijn ouderwetse 335d haal ik met gemak 1:14. Jij zou toch wel redelijk eenvoudig 1:16 moeten kunnen halen. Lijkt me toch iets niet helemaal in orde.
Overigens kan een externe tuningbox inderdaad voor afwijkend verbruik t.o.v. je boordcomputer zorgen, dat komt omdat deze het motormanagement 'fopt' door verkeerde sensorwaarden door te geven.
Nu heb ik wel een zware rechter poot en trek vaak vlot op.
1:12 met een 120D is wel echt fors, maar die tuningbox zorgt denk ik voor "teveel" inspuiting. Maar goed; Roet=Goed en lekker boeien als je een tankpas hebt (tenminste dat zou ik denken
Toch wel vreemd dat mijn getunede 335d met 340pk even zuinig is als een 320d. En dan rijd ik ook nog rond op een 19 inch BBS breedset die breder is dan OEM. Zal toch voornamelijk aan je rijstijl en het soort ritten liggenTerrz schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:09:
[...]
Ik rij een 320D uit 230 (4 cillinder M47N 150PK) en kom uit op 6,9 L/100KM gemeten over 74.000km.
1:12 met een 120D is wel echt fors, maar die tuningbox zorgt denk ik voor "teveel" inspuiting. Maar goed; Roet=Goed en lekker boeien als je een tankpas hebt (tenminste dat zou ik denken).
Mijn F30 320d (EDE) rijd volgens de boordcomputer 1:20,1. aan de pomp gemeten zit ik ergens rond de 1:19,5.Terrz schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:09:
[...]
Ik rij een 320D uit 230 (4 cillinder M47N 150PK) en kom uit op 6,9 L/100KM gemeten over 74.000km.
1:12 met een 120D is wel echt fors, maar die tuningbox zorgt denk ik voor "teveel" inspuiting. Maar goed; Roet=Goed en lekker boeien als je een tankpas hebt (tenminste dat zou ik denken).
(snelweg rijd ik over het algemeen 135 op de CC)
Met 1:12 moet je idd analoog gasgeven met veel te rijke inspuiting. (en altijd harder dan 170 rijden oid?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik heb een OEM 17 inch breedset (225 voor, 245 achter). Op de snelweg rij ik meestal 140-150 op de CC. De anologe verbruiksmeter zit bij 130-135 op zo'n 6L/100. Dus die 6,9 klopt wel, zeker met stadsverkeer en optrekken er bij gerekend.robpol schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:04:
[...]
Toch wel vreemd dat mijn getunede 335d met 340pk even zuinig is als een 320d. En dan rijd ik ook nog rond op een 19 inch BBS breedset die breder is dan OEM. Zal toch voornamelijk aan je rijstijl en het soort ritten liggen
Ik heb ook een OEM breedset, 18inch 245 breed achter. 225 voor.YakuzA schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:08:
[...]
Met 1:12 moet je idd analoog gasgeven met veel te rijke inspuiting. (en altijd harder dan 170 rijden oid?)
Ik rijdt vooral lange afstanden, 170km waarbij ik de eerste 60km 160km/u op de cc zonder dat ik opnieuw hoef op te trekken. Lijkt me geen gekke snelheid voor een auto die gemaakt is in het land van de autobahn
Rest van de rit is het wat drukker en dan rijdt ik gewoon mee met de linkerbaan, dat schommelt dan meestal tussen de 90 en 130km/u. Daar zit dus wel wat optrekken in, maar dat is meestal op de cruisecontrol.
Schrik zelf best wel van het verbruik. Soms vloer ik hem ook wel ff hoor, als er een GTE ofzo voor me rijdt
Ik zal over een paar weken de tuning er eens tussenuit halen (moet dan toch langs de garage) en kijken wat het verbruik dan is.
Die tankpas rekening gaat helaas wel gewoon naar mezelfTerrz schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:09:
[...]
Verbruik zal vast beter zijn als ik nergens te hard rijdt en heel langzaam optrek, maar dan had ik net zogoed een 114d kunnen nemen ofzo
Heb het even bekeken bij het wegrijden, maar werkt bij mij hetzelfde.paQ schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:10:
Tweakers met een G-serie en front camera;
Kan het zijn dat de parkeersensoren op de hoeken aan de voorzijde niet reageren als de frontcamera 'ziet' dat je de bocht kan maken zonder het obstakel te raken?
Zodra ik dan langs het obstakel ben, dan pakken de sensoren het aan de voorzijde-zijkanten op en begint het ononderbroken gepiep.
Dat laatste deed me denken dat er wellicht een probleem zou zijn met de sensoren op de hoeken, maar toen dacht ik: je haalt de bocht immers, waarom zou je piepen?
m.a.w.
kan er iemand bevestigen dat de hoeksensoren idd niet piepen zolang de bocht gehaald kan worden?
Oranje vlakken (had geen rood), maar geen piepjes. Kon er dan ook langs.
thanks.alexbl69 schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:31:
[...]
Heb het even bekeken bij het wegrijden, maar werkt bij mij hetzelfde.
Oranje vlakken (had geen rood), maar geen piepjes. Kon er dan ook langs.
Dan is er ws niets kapot
Inderdaad, plezier tijdens het rijden is belangrijk. Beetje jammer van de rekening, maar aan de andere kant: die was vast veel hoger als je bezine had geredenCornholio schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:47:
[...]
Ik heb ook een OEM breedset, 18inch 245 breed achter. 225 voor.
Ik rijdt vooral lange afstanden, 170km waarbij ik de eerste 60km 160km/u op de cc zonder dat ik opnieuw hoef op te trekken. Lijkt me geen gekke snelheid voor een auto die gemaakt is in het land van de autobahn![]()
Rest van de rit is het wat drukker en dan rijdt ik gewoon mee met de linkerbaan, dat schommelt dan meestal tussen de 90 en 130km/u. Daar zit dus wel wat optrekken in, maar dat is meestal op de cruisecontrol.
Schrik zelf best wel van het verbruik. Soms vloer ik hem ook wel ff hoor, als er een GTE ofzo voor me rijdt![]()
Ik zal over een paar weken de tuning er eens tussenuit halen (moet dan toch langs de garage) en kijken wat het verbruik dan is.
[...]
Die tankpas rekening gaat helaas wel gewoon naar mezelf![]()
Verbruik zal vast beter zijn als ik nergens te hard rijdt en heel langzaam optrek, maar dan had ik net zogoed een 114d kunnen nemen ofzo
Even een krap bochtje opzoeken en halverwege stil gaan staan, stuur de andere kan op draaien en als het goed is heb je dan wel. Stuur wel terug draaien voordat je verder rijdt.paQ schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:10:
Tweakers met een G-serie en front camera;
m.a.w.
Zelfde hier, voor je vraag had ik me al wel is afgevraagd waarom ik bij het binnenrijden van de garage op het werk nooit auto park assist had gekregen, die ik wel krijg als ik de muur in de parkeerplek nader met de voorkant. Waarschijnlijk is het systeem inderdaad zo intelligent om te zien dat je de bocht kunt maken.
Op zich is er in de G serie wel veel (semi) intelligente tech aanwezig, er zijn een hoop opties die ik zou missen moest ik overschakelen naar bvb een tesla. Ik ben dan ook best benieuwd naar het bmw inext platform.
If it ain't broken it doesn't have enough features
dat dus...Apache schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:29:
[...]
Zelfde hier, voor je vraag had ik me al wel is afgevraagd waarom ik bij het binnenrijden van de garage op het werk nooit auto park assist had gekregen, die ik wel krijg als ik de muur in de parkeerplek nader met de voorkant. Waarschijnlijk is het systeem inderdaad zo intelligent om te zien dat je de bocht kunt maken.
Overigens wel weer knap irritant als ik door een smalle parkeergarage entree ga bij de slagbomen. (zijkant detectie)

PIIIIIEEEEEPPPP. POEEEEEEEEPPP PIEEEEEEEEEP POOOOOOEEEEEP
(hij kan niet kiezen, dus wisselt ie links en rechts maar af)
Het is weer bijna September 2025 :)
Maar laten we wel wezen, uit je bericht maak ik op dat jij stoelverwarming een stuk belangrijker vindt, dus mijn advies is nu al waardeloos.
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Ja. Stoelverwarming is een must voor mijn vrouw.Jaymone schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 04:59:
Goedendag, heb een F30 met bijna alle opties (incl. zwart leder sportstoelen) die ik wil op het oog, behalve helaas stoelverwarming. Prijs van de auto is aantrekkelijk. Nu is mijn vraag, zouden jullie, ivm ontbreken van stoelverwarming, deze auto laten?
Nee hoor, zeker niet. Het is een persoonlijke kwestie/vooorkeur. Ging mij meer om of je enkel hierom de auto dan wel/niet zou laten, daar ben ik benieuwd naarTheimon schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 05:19:
Nee, ik vind stoelverwarming namelijk compleet overbodig.
Maar laten we wel wezen, uit je bericht maak ik op dat jij stoelverwarming een stuk belangrijker vindt, dus mijn advies is nu al waardeloos.
Welk land komt die auto uit? In Nederland/de meeste landen is het namelijk niet mogelijk leer te bestellen zonder stoelverwarming.Jaymone schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 04:59:
Goedendag, heb een F30 met bijna alle opties (incl. zwart leder sportstoelen) die ik wil op het oog, behalve helaas stoelverwarming. Prijs van de auto is aantrekkelijk. Nu is mijn vraag, zouden jullie, ivm ontbreken van stoelverwarming, deze auto laten?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Nederlands model, geen import.fsfikke schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 06:35:
[...]
Welk land komt die auto uit? In Nederland/de meeste landen is het namelijk niet mogelijk leer te bestellen zonder stoelverwarming.
Goede ervaring mee?Tylen schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 06:50:
Leer is achteraf gedaan. Dat kan je ook met de stoelverwarming doen.
[ Voor 26% gewijzigd door Jaymone op 10-09-2019 07:04 ]
Nee want ik heb origineel leer en stoelverwarmingJaymone schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 07:04:
[...]
Nederlands model, geen import.
[...]
Goede ervaring mee?
Liever een goede uit Duitsland importeren met alle opties af-fabriek dan eentje waar achteraf door derden dingen aan zijn bijgeklust zou ik dan denken.
Bel even met Cools in Eindhoven. Die bouwen dat achteraf in. Betere tent is er niet voor dat soort klussen.Jaymone schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 06:32:
[...]
Nee hoor, zeker niet. Het is een persoonlijke kwestie/vooorkeur. Ging mij meer om of je enkel hierom de auto dan wel/niet zou laten, daar ben ik benieuwd naar
https://www.autoweek.nl/a...bmw-presenteert-concept-4
Het is maar goed dat er een beetje wisseling plaats vindt bij BMW's design afdeling...
Wennen aan grotere nieren is één ding, maar dit? Holy moly.
Edit: besef net dat m'n gezicht er op dit moment ook zo uitziet, met m'n onderkaak op de vloer
[ Voor 17% gewijzigd door Werelds op 10-09-2019 09:52 ]
Grote kans dat het één van deze zal zijn, hoogstwaarschijnlijk de klepsealtjes. Indien hij besluit er wat aan te doen, laat dan je ketting ook mee vervangen (mijne bij 150k vervangen, geleiders waren al gebroken dus ik was er optijd bij), houdt dan rekening met +/- 650,- aan kosten voor de klepsealtjes, de ketting, de materialen en arbeid.dj_raoul schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:33:
[...]
Paar minuten stationair laten lopen en dan beetje gas geven (hoeft niet in de toerenbegrenzer), als er dan blauwe rook uit de uitlaat komt zijn het je klepseals. Er zijn specialisten die deze kunnen vervangen zonder de cilinderkop te demonteren.
Verder kunnen ze nog op allerlei plekken olie lekken, zoals bij de vacuumpomp, kleppendeksel, nokkenas/vanos sensoren. Eigenlijk al die pakkingen zijn inmiddels uitgedroogd.
Mogelijk zouden het ook je zuigerveren kunnen zijn, maar volgens mij staat de N46 daar niet om bekend.
Mijn klepsealtjes waren uitgedroogd, na het vervangen geen blauwe rookpluimen meer. Gelukkig niet al te vele gedoe mee gehad.
[ Voor 3% gewijzigd door LostInNight op 10-09-2019 10:08 ]
Vanaf november 2019 mogelijkheid tot bestellen van af-fabriek trekhaak voor zowel de 330e Berline als de 330e Touring hybride!
Het is gelukkig maar een concept.Werelds schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:51:
Uhhhh...
Het is maar goed dat er een beetje wisseling plaats vindt bij BMW's design afdeling...
Edit: besef net dat m'n gezicht er op dit moment ook zo uitziet, met m'n onderkaak op de vloer
Als ze voorkant gelijk trekken met de G20, dan ziet ie er best goed uit. De zij- en achterkant vind ik in ieder geval wel mooi.
Voor de rest is het inderdaad een prachtige auto, maar ik hoop echt dat die neus niet zo op de markt komt. Die grille moet terug naar hooguit de helft van wat het nu is. Liever zelfs nog naar een derde of een kwart. Dit breekt gewoon alle sportieve lijnen.Zeara schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:13:
[...]
Het is gelukkig maar een concept.
Als ze voorkant gelijk trekken met de G20, dan ziet ie er best goed uit. De zij- en achterkant vind ik in ieder geval wel mooi.
Spijtig genoeg moet ik melden dat die grote nieren ook effectief in productie zullen gaan...Werelds schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:51:
Uhhhh...
Weliswaar in de vorm van Audi met een nummerplaathouder (horizontaal) doorheen de nieren getrokken.
Zo te zien krijg ik helaas gelijkMrFl0ppY schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:08:
Het lijkt wel alsof BMW eigenlijk naar een single grill wil gaan met hun ontwerpen. Maar nog niet meteen durven over te stappen. Het contrast met de smalle koplampen vind ik ook niet mooi. De achterkant/zijkant vind ik dan wel geslaagd overigens.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ja maar... Waarom nu wel? Het ontbreken van de trekhaak was voor mij een van de redenen om heel erg te twijfelen tussen i en e. Mij werd verteld dat een trekhaak absoluut niet kon vanwege de hoogspanningskabel in de achterbumper. Maar nu lees ik overal dat het wel gewoon kan. En dat vind ik zeer zeer jammer want daarmee denk ik dat de kans op achteraf een elektrische trekhaak inbouwen - die ik nu ook heb en geweldig vind - vrijwel verkeken isStancke schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:36:
Voor diegene die erop zaten te wachten...
Vanaf november 2019 mogelijkheid tot bestellen van af-fabriek trekhaak voor zowel de 330e Berline als de 330e Touring hybride!
What has changed..
Marketing... Geen technische wijzigingen oid.
Op de F30 was het uiteraard niet mogelijk, dat was technisch + marketing.
Op de 5-reeks LCI (begin) wordt het overigens ook mogelijk, net zoals op de 5-Touring hybride.
We gaan 70 jaar terug in de tijd. Toen waren de nieren nog verticaal. (BMW 1950 5 series)Werelds schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:51:
Uhhhh...
https://www.flickr.com/photos/34917706@N07/4697029272
Stancke schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:45:
Spijtig genoeg moet ik melden dat die grote nieren ook effectief in productie zullen gaan...
Weliswaar in de vorm van Audi met een nummerplaathouder (horizontaal) doorheen de nieren getrokken.
Dat is wel heel erg spijtig. Het past helemaal niet bij de auto (of het merk).
Maar daar past het bijm.lammers schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:33:
We gaan 70 jaar terug in de tijd. Toen waren de nieren nog verticaal. (BMW 1950 5 series)
https://www.flickr.com/photos/34917706@N07/4697029272
Dit is de eerste auto waarbij met kentekenplaat mooier is dan zonder....Stancke schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:45:
[...]
Spijtig genoeg moet ik melden dat die grote nieren ook effectief in productie zullen gaan...

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Edit: was deze al langs gekomen? https://www.topgear.com/c...ng-m3-wagon-bmw-wont-make
[ Voor 26% gewijzigd door Theimon op 11-09-2019 05:25 ]
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Ik denk dat ze bij BMW serieus denken dat het er mooi uitziet of zo.....of ze denken dat Chineesjes en Russen het wel mooi zullen vinden en dat is waarschijnlijk goed voor hun bonus.Theimon schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 18:55:
Die Concept 4 ziet er goed uit, maar die grill is compleet volslagen idioot. De designdirectuer pakt die ontwerper toch meteen bij z'n kraag en flikkert 'm toch zo buiten? Doe normaal man!
Edit: was deze al langs gekomen? https://www.topgear.com/c...ng-m3-wagon-bmw-wont-make
Ik was pas voor nieuwe remblokken bij de dealer en heb toen ff een rondje gelopen. Grille van X7, 7er en zelfs de X5 kan ik maar moeilijk aan wennen. Ook een witte 3er met zwarte grill zag er erg cheap uit...niet mooi.
Het zou me niets verbazen als ook de nieuwe 4er weer een grille krijgt die uit verhouding is t.o.v. de rest (en met name de koplampen) en de grille er goedkoop/plastic uitziet (zoals bij de nieuwe 1 Serie). Ik vind de huidige 4er juist een erg mooie auto, alleen interieur vind ik niet passen bij de prijsklasse.
[ Voor 9% gewijzigd door Beam87 op 11-09-2019 09:27 ]
Het lijkt gewoon meer op de G20 wat dat betreft.
Misschien dat de i4 er meer komt uit te zien als de concept... Maar wat voor nut hebben zulke nieren op een elektrische auto...
Ze hebben bij de 4er ook relatief minder ruimte om er een grote grille op te plakken, maar ik dacht bij de 1er ook dat dat het geval was en daar hebben ze iedereen ook negatief verrast door er toch zo'n gedrocht van te maken. Hoop dat ze het inderdaad in lijn brengen met de nieuwe 3er, maar dan niet zo plastic-ish als de nieuwe 3.Zeara schreef op woensdag 11 september 2019 @ 10:16:
Ik heb nog eens wat spy shots bekeken van de nieuwe 4. En daar lijkt het nog wel mee te vallen met de grill.
Het lijkt gewoon meer op de G20 wat dat betreft.
Misschien dat de i4 er meer komt uit te zien als de concept... Maar wat voor nut hebben zulke nieren op een elektrische auto...
Ik vind concept cars sowieso echt de grootste onzin die er is. Lijkt vaak helemaal nergens op, uiteindelijke model komt er in de verste verte vaak niet zo uit te zien en meer dan de helft van die concept cars wordt nooit een echte auto dus laat maar zitten gewoon.....besteed je tijd dan gewoon aan het maken van mooie auto's in het hier en nu.....dat is voor BMW al een hele klus gebleken.....
Had ik precies zo toen ik laatst bij de dealer was. Kreeg een beetje het gevoel alsof ik bij Domeinen rondliep (niet dat ik daar ooit geweest ben overigensBeam87 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 09:21:
[...]
Ik was pas voor nieuwe remblokken bij de dealer en heb toen ff een rondje gelopen. Grille van X7, 7er en zelfs de X5 kan ik maar moeilijk aan wennen. Ook een witte 3er met zwarte grill zag er erg cheap uit...niet mooi.
Kan nog wel een paar jaar verder met m'n wagen, maar als deze trend zich voorzet ben ik bang dat BMW zelfs de shortlist niet meer gaat halen.
Ander puntje: wie heeft er nog meer een HUD? Heb hem sinds begin vorig jaar maar merkte dat ik er eigenlijk nooit naar keek. Heb hem begin deze week uitgezet en vind dat vooralsnog zelfs prettiger

Ik heb een HUD en wil eigenlijk nooit meer zonder. Wat een top optie. Ik merk dat ik nooit meer op de normale tellers kijk.alexbl69 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:18:
[...]
Had ik precies zo toen ik laatst bij de dealer was. Kreeg een beetje het gevoel alsof ik bij Domeinen rondliep (niet dat ik daar ooit geweest ben overigens), met allerlei van dubieuze types in beslag genomen auto's.
Kan nog wel een paar jaar verder met m'n wagen, maar als deze trend zich voorzet ben ik bang dat BMW zelfs de shortlist niet meer gaat halen.
Ander puntje: wie heeft er nog meer een HUD? Heb hem sinds begin vorig jaar maar merkte dat ik er eigenlijk nooit naar keek. Heb hem begin deze week uitgezet en vind dat vooralsnog zelfs prettiger. Meer mensen met deze ervaring?
Ik ook. Mede omdat het instrumencluster op de G20 nogal druk / onoverzichtelijk is, en op de HUD alle informatie staat die nodig is. Sinds de iDrive update nog duidelijker en beter geworden.Tylen schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:26:
[...]
Ik heb een HUB en wil eigenlijk nooit meer zonder. Wat een top optie. Ik merk dat ik nooit meer op de normale tellers kijk.
Moest er alleen even een niet-polariserende zonnebril voor aanschaffen. Die zijn er nog maar weinig tegenwoordig.
Ik gebruik hem eigenlijk alleen in de winter ivm polariserende zonnebril en als ik hem niet aan heb mis ik hem ook niet eigenlijk.alexbl69 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:18:
[...]
Had ik precies zo toen ik laatst bij de dealer was. Kreeg een beetje het gevoel alsof ik bij Domeinen rondliep (niet dat ik daar ooit geweest ben overigens), met allerlei van dubieuze types in beslag genomen auto's.
Ander puntje: wie heeft er nog meer een HUD? Heb hem sinds begin vorig jaar maar merkte dat ik er eigenlijk nooit naar keek. Heb hem begin deze week uitgezet en vind dat vooralsnog zelfs prettiger. Meer mensen met deze ervaring?
>> Signature?
Ik heb een 10 jaar oude 3 serie E90 en wil de lampen vervangen heb het idee dat ze minder licht geven.
Wil ook graag wat witter. 5000k of 6000k misschien.
AliExpress staan ze ook wel op maar of dat kwaliteit is weet je natuurlijk nooit.
6000k zal iets meer blauwig / ultra violet zijn tov 5000k.
<Zinloze tekst hier>
Heb je led al overwogen? Is een heel topic over hier.ComTech schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:56:
Iemand een goede tip voor vervangende xenon lampen?
Ik heb een 10 jaar oude 3 serie E90 en wil de lampen vervangen heb het idee dat ze minder licht geven.
AliExpress staan ze ook wel op maar of dat kwaliteit is weet je natuurlijk nooit.
Ben je er achter hoe je dit zelf kan doen of heb je het aangekocht?Apache schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:13:
Net een update gedaan op de g30 naar fullscreen carplay, met ios 13 dat er zit aan te komen denk ik nog een interessante upgrade.
[Afbeelding]
En kan je nog steeds split view gebruiken?
Ik zou een setje Philips X-tremeVision gen2 halen, die heb ik zelf ook in mijn E92. Goede kwaliteit, meer lichtopbrengst dan OEM en een stuk voordeliger. Ik heb ze zelf hier gekocht: https://www.lichtex.de/ph...xenon-brenner_854158_5359ComTech schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:56:
Iemand een goede tip voor vervangende xenon lampen?
Ik zou niet zonder kunnen.alexbl69 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:18:
[...]
Kijk nooit meer naar gewone snelheidsmeter....
Bij mij komt dat in het info display te staan. De X2 die ik te leen heb gehad had ook een HUD en hoewel ik er het nut wel van zie, is het ook iets waar je ook aan moet wennen.GforceNL schreef op donderdag 12 september 2019 @ 00:09:
Ik mis de hud zodra ik in een auto stap die het niet heeft, zeker de verkeersbord herkenning/snelheids borden...
Is bij nieuwere auto's de borden herkenning accurater? Want die van mij ziet het verschil niet tussen een algemeen inhaalverbod en een inhaalverbod voor vrachtwagens. Snelheidslimieten pikt hij ook niet altijd op; limieten aangegeven op overhead signaleringsborden meestal wel, maar van signaleringsborden langs de snelweg niet. De aangegeven 100 hier pikt hij bijvoorbeeld niet op. Op ditzelfde stuk van de A2 (tussen Sittard en Roermond) krijgen vrachtwagens in de spits ook een inhaalverbod en dan geeft m'n auto aan dat er een algemeen inhaalverbod geldt
Het grootste risico qua snelheidslimieten zit hem in het feit dat als de auto geen borden geregistreerd heeft, hij terug valt op de navigatie gegevens, die gewoon niet recent genoeg zijn. Ik zou er in elk geval niet blindelings op durven vertrouwen
<Zinloze tekst hier>
Misschien, en dit klinkt natuurlijk volslagen idioot, is het een optie om zelf op die borden te kijken? Er zitten wat ramen in die auto die dat mogelijk makenWerelds schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:17:
[...]
Bij mij komt dat in het info display te staan. De X2 die ik te leen heb gehad had ook een HUD en hoewel ik er het nut wel van zie, is het ook iets waar je ook aan moet wennen.
Is bij nieuwere auto's de borden herkenning accurater? Want die van mij ziet het verschil niet tussen een algemeen inhaalverbod en een inhaalverbod voor vrachtwagens. Snelheidslimieten pikt hij ook niet altijd op; limieten aangegeven op overhead signaleringsborden meestal wel, maar van signaleringsborden langs de snelweg niet. De aangegeven 100 hier pikt hij bijvoorbeeld niet op. Op ditzelfde stuk van de A2 (tussen Sittard en Roermond) krijgen vrachtwagens in de spits ook een inhaalverbod en dan geeft m'n auto aan dat er een algemeen inhaalverbod geldt
Het grootste risico qua snelheidslimieten zit hem in het feit dat als de auto geen borden geregistreerd heeft, hij terug valt op de navigatie gegevens, die gewoon niet recent genoeg zijn. Ik zou er in elk geval niet blindelings op durven vertrouwen
Goh, echt? Moet ik dat misschien eens proberenTheimon schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:33:
[...]
Misschien, en dit klinkt natuurlijk volslagen idioot, is het een optie om zelf op die borden te kijken? Er zitten wat ramen in die auto die dat mogelijk maken
Het is eigenlijk een heel slecht idee, ik weet niks van auto's, kan zelf niks repareren en ook niet echt oordelen of de auto technisch in orde is bij de aanschaf. Mijn vraag aan jullie is: Is dit nou echt helemaal af te raden of zijn er zeker goede exemplaren te vinden waar je nog rustig een tijdje mee door kan?
Ho es, straks gaat er ook nog iemand zeggen dat hij zijn richtingaanwijzers moet gebruiken!Theimon schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:33:
[...]
Misschien, en dit klinkt natuurlijk volslagen idioot, is het een optie om zelf op die borden te kijken? Er zitten wat ramen in die auto die dat mogelijk maken
Wat een ontiegelijk mooie auto is dit! Komt ook nog wel lekker vooruit met 700nm.
Ik moet die hack doen op mijn M240i. Ik ben aan het wachten todat het publiek wordt hoe het gedaan moet worden met E-Sys.Apache schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:13:
Net een update gedaan op de g30 naar fullscreen carplay, met ios 13 dat er zit aan te komen denk ik nog een interessante upgrade.
[Afbeelding]
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Helemaal mee eens. Nieuwe BMW's halen bij mij ook niet de shortlist meer:alexbl69 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:18:
[...]
1 Serie: genoeg over gezegd.....vreselijk
2 Serie AT/GT: dit is BMW onwaardig, lelijk interieur en exterieur
3 Serie: gekke grille, plastic, minder degelijk aan de binnenkant en duurder dan vroeger (incl. BPM)
4 Serie: in 2013 zeer mooi, interieur echter sterk gedateerd en daarnaast relatief duur
5 Serie: Touring is mooi, maar aangekleed echt veel te duur
7 Serie: zou dan toch eerder een S klasse nemen, dat is m.i. benchmark in deze klasse
8 Serie: voor een topmodel te saai, niet exclusief genoeg...en veel te duur uiteraard
De X-modellen: voor 65+-ers (X1), lijkt op een nieuwe 1 Serie (X2), hebben een afzichtelijke grill (X5) of lijken op een soort Mitsubishi (X7)....
Blijft dus over de reguliere 2 Serie en de X3. 2 Serie komt nog meest dichtbij de E30 van vroeger en de X3 is dan de SUV die nog het best in verhouding is....maar het blijft behelpen.....
Sinds ik HUD heb, kijk ik ook nooit meer op het dashboard. Fijner, veiliger.Tylen schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:26:
[...]
Ik heb een HUD en wil eigenlijk nooit meer zonder. Wat een top optie. Ik merk dat ik nooit meer op de normale tellers kijk.

De 545 staat nu te koop op marktplaats. Mijns inziens zeer strak geprijsd voor eentje waar de koelwaterbuis en klepstoters al gedaan zijn.. Opvallend genoeg nog geen serieuze reacties. Zit te denken om de vraagprijs 2K hoger te zetten en dan 'vrij bieden' aan te zetten.
https://link.marktplaats.nl/m1453820086
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)