Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 388 389 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:01

Mr Pingu

Professioneel Prutser

FabiandJ schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 15:07:
[...]

Je vergeet de ABS sensoren nog ;)
Maar inderdaad het hoeft geen €3000 te kosten, samen met @Mr Pingu ACC in een BMW F20 M140i gebouwd en daar was de eigenaar voor €1500 denk ik klaar. Let op ACC is nooit leverbaar geweest voor dit model ;)
Oh ja, hoe kon ik die nu vergeten met al die ellende? :P
We hadden een nieuwe defecte ABS sensor van MEYLE gehad, na plaatsen van ATE hadden we een stuk minder errors.
Altijd leuk als je dingen aan het retrofitten bent op een auto die het eigenlijk niet ondersteund en dan nieuwe onderdelen hebt die defect zijn en daardoor niet zo goed weet of het een software probleem is omdat ze optie officieel nooit hebben uitgebracht.

Ik die 1500 zit wel de ABS-pomp ook, die we uiteindelijk (of nog) niet vervangen hebben. Vandaar dat we ook weten dat de ABS-pomp niet vervangen hoeft te worden voor het praktisch gebruik van ACC.

Dit zegt BMW over het verschil:
Special damping elements are fitted in the DSC hydraulic control unit in vehicles with ACC. The damping elements compensate pressure fluctuations in the piston pump (2 pistons).

Meen ook te herinneren als de auto al 5DP parking assistant heeft dat je dan al richtingsgevoelige ABS-sensors op 1 as hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr Pingu op 25-01-2026 00:00 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:01

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Satch schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 16:33:
[Afbeelding]

Eindelijk m'n droom verwezenlijkt om een M auto te kopen. Ik heb een M3 Competition uit 2017 gekocht in de kleur Sakhir Orange. Vorige eigenaar heeft hem stage2+ getuned, dus meer dan genoeg power uit het S55 blok. 8)

Moet hem nog een klein beetje netjes maken, maar wat een freude am fahren. :*)
Mooie wagen, welkom :)

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
MadMarky schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:02:
[...]

Heel gave bak met dito kleur! _/-\o_

Ik kan nooit zoveel met die stages, het echte leven is Forza niet... wat is er precies aan gedaan? Stage 1 is een chiptune en stage 2 is ?
Voor het BMW platform heb je over het algemeen deze stages:
Stage 1
Stage 2
Stage 2+

Per BMW blok verschilt hoeveel pk/koppel je extra krijgt. Maar het grootste verschil is vooral wat er aan onderdelen vervangen moet worden voor de specifieke tuning stage.

Stage 1, kan vaak gewoon zonder aanpassing. Stage 2 heb je andere downpipes nodig (high flow/catless) en Stage 2+ geld hetzelfde. Neem een kijkje op mhdtuning.com en je zult het zien.

Wel raad ik aan om altijd de intakes die standaard van plastic zijn te vervangen voor aluminum exemplaren want die staan bekend om kapot te gaan. En voor het S55 blok de crankhub vervangen, die blokken hebben de mogelijkheid door de grote hoeveelheid vermogen deze te laten spinnen waardoor je hele blok in de soep kan lopen.
Pagina: 1 ... 388 389 Laatste