Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 386 387 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:48
lostboy_0234 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 13:15:
[...]

Begrijp ik het goed dat je de auto een maand niet kon gebruiken?
Zoals ik het lees was zijn auto wel bruikbaar met een paar krassen in de ruit.

• timbak02
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 23:33
lostboy_0234 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 13:15:
[...]

Begrijp ik het goed dat je de auto een maand niet kon gebruiken?
Nee dat begrijp je niet goed :P (Sorry misschien was ik wel onduidelijk)
Die kleine krasjes waren vaag zichtbaar, maar wat eenmaal is aanschouwd, laat zich niet ongedaan maken. Elke keer als je in de auto stapt dan trekt je aandacht naar die krasjes.....

Overigens heeft Ekris volgens mij dit verhaalt op de vervoerder. Maar de nacontrole is niet helemaal goed gedaan door de monteurs. Daarom goed zelf checken of alles naar wens is. Ter plekke naast een andere 3-serie gekeken naar de plaatsing van het raam in het framework. Volgens mij heeft @CreativeS ook hier ervaring mee gehad.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
timbak02 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 13:45:
Overigens heeft Ekris volgens mij dit verhaalt op de vervoerder. Maar de nacontrole is niet helemaal goed gedaan door de monteurs. Daarom goed zelf checken of alles naar wens is. Ter plekke naast een andere 3-serie gekeken naar de plaatsing van het raam in het framework. Volgens mij heeft @CreativeS ook hier ervaring mee gehad.
Bij mij was het door een monteur bij Oostland Doetinchem gedaan. En ja, later bleek het raam er scheef in te zitten. Het raam was teveel richting de A-stijl (bestuurderskant) gepositioneerd. Je zag dus direct langs de dot-matrix de A-stijl-afdekking in. Is overigens wel redelijk opgelost door ze... maar de daaropvolgende terugroepacties zijn bijvoorbeeld nu allemaal door Ekris Arnhem afgehandeld. Bij de hersteloperatie hebben ze ook nog eens het randje van de dakhemel tegen het ruit aan over de lengte van 20cm met 2 à 3mm ingekort. Niemand die het ziet, maar ik *weet* het. Eens zo in de fout, dan ben ik er wel klaar mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yGHThWrZoEQbgRnr2bL9iXn8dx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OLKJSBMdwDIjby0YA9QnFYGy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b1bvbiLLRv7tnvyUEwMCRthn1Q8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9z5OFp3rlJZNWRdDFbFFEWxs.jpg?f=fotoalbum_large

Ruitenwissers waren ook niet volgens de richtlijnen afgesteld. Die richtlijnen heb ik zelf maar aangeleverd.
Dus ja, het gaat niet altijd goed bij een dealer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Oyl3xvNzk7wZ-cs8aZo_Snm7hE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IGHKnlAMSdeFyLKctwcD2JDZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bxt6pXUKtPsEbUT0WxD3wO0Tv4Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VpxMYwvWVtlcmTEOYdi5oCY4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 09-01-2026 14:15 ]

• lostboy_0234
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 22:39
Als OCD'r krijg ik hier de rillingen van, wie doet het in Nederland met een OEM ruit wel uitmuntend?

• CreativeS
  • Niet online
lostboy_0234 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 14:24:
Als OCD'r krijg ik hier de rillingen van, wie doet het in Nederland met een OEM ruit wel uitmuntend?
Gewoon bovenop zitten... na aflevering direct checken. Overal kunnen fouten gebeuren.
En deze autistische OCD'er is wel de ergste in zijn soort. Ook bij auto's van ruim 20 jaar oud ;)

PS Ik ben zo ver gegaan dat ik zelf mijn koplampen heb afgesteld. Volgens Oostland waren ze keurig afgesteld, maar niet volgens mijn standaard... dus heb ik het zelf gedaan en heb nu een keurig lichtbeeld zoals het hoort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pJyh5lLxUpb_p2W2t5Ak5LEwem8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/olVOAC6IPT4b0qfNyR9qjHau.avif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqFItxL43763sNGjpH9yO2e_Nrc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dTaYuniMViHktTpROAl3nl0F.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben soms onredelijk... voor een reden. Het moet gewoon kloppen.

[ Voor 64% gewijzigd door CreativeS op 09-01-2026 14:37 ]

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:59
Moet toch een hel zijn voor jou, zo'n forum af en toe 😅🤣

• CreativeS
  • Niet online
roland kroes schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 14:48:
Moet toch een hel zijn voor jou, zo'n forum af en toe 😅🤣
You have no idea... -O-

:+

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:39

Bommes

Capo del formaggio

Wie heeft een idee waar ik voor onze 2017 F46 een lamphouder voor rechtsachter kan kopen?
De verlichtingsunit is gewoon nog heel, maar van het lamphoudertje is een pennetje afgebroken.
Lijkt wel gesmolten. Betreft de richting aanwijzer aansluiting rechts achter.
Vraag is nog wel of ik de stekker nog wel kan gebruiken maar eerst maar eens een nieuwe lamphouder zien te vinden.
Op winparts hebben ze alleen de reflector unit, waar dan juist niet de lamphouder bij zit.
Onderdelenlijn, gebruikte onderdelen kan, maar prijzen lijken wel gelijk aan nieuw.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• CreativeS
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 15:23:
Wie heeft een idee waar ik voor onze 2017 F46 een lamphouder voor rechtsachter kan kopen?
Uitloop origineel of LCI?
Edit: Schijnbaar weet je het onderdeel wel, dan zoek ik niet verder :)

[ Voor 14% gewijzigd door CreativeS op 09-01-2026 16:02 ]

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-01 17:29
edit: nvm - oude }:O

[ Voor 94% gewijzigd door wheez50 op 09-01-2026 15:59 ]

• timbak02
lostboy_0234 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 14:24:
Vertrouw alleen jezelf. Maw check alles heel nauwkeurig, alleen accepteren als het jouw standaarden voldoet.
Wie doet het goed, tja goeie vraag. Denk dat je een beetje overgeleverd ben aan de grillen van een monteur.
Daarvoor zou ik wel kiezen voor een bedrijf met een beetje naam. En dan zegt dat nog niet alles maar dan kun je wel fatsoenlijk in gesprek gaan. In deze branch is dat namelijk niet altijd het geval en dan druk ik het nog zacht uit.

• lostboy_0234
Dus ik ben overgeleverd aan de goden van de Nederlandse BMW dealers?

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-01 16:57

_Arthur

blub

lostboy_0234 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:09:
Je kan ook naar de dorpsbeun.

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:43
Bommes schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 15:23:
De verlichtingsunit is gewoon nog heel, maar van het lamphoudertje is een pennetje afgebroken.
Lijkt wel gesmolten. Betreft de richting aanwijzer aansluiting rechts achter.
Vraag is nog wel of ik de stekker nog wel kan gebruiken maar eerst maar eens een nieuwe lamphouder zien te vinden.
Op winparts hebben ze alleen de reflector unit, waar dan juist niet de lamphouder bij zit.
Onderdelenlijn, gebruikte onderdelen kan, maar prijzen lijken wel gelijk aan nieuw.
Even aangenomen dat het knipperlicht in de buitenste lichtunit zit.

Voor de pre-LCI zou het onderdeel 63217413055 moeten zijn: https://www.leebmann24.co...uchte-seitenwand-10378408

Voor de LCI kom ik op onderdeel 63218737650 uit: https://www.leebmann24.co...uchte-seitenwand-10378992

Dat is het geld toch ook niet?

[ Voor 3% gewijzigd door Spollie op 09-01-2026 16:17 ]

• lostboy_0234
_Arthur schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:12:
[...]

Je kan ook naar de dorpsbeun.
Die hebben BMW origineel ruitjes?

• CreativeS
  • Niet online
Spollie schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:14:

Voor de pre-LCI zou het onderdeel 63217413055 moeten zijn: https://www.leebmann24.co...uchte-seitenwand-10378408

Voor de LCI kom ik op onderdeel 63218737650 uit: https://www.leebmann24.co...uchte-seitenwand-10378992

Ik ben maar gestopt met het plaatsen van de artikelnummers, want die had hij al gebruikt voor Winparts (naar ik aanneem). Ik vind het ook het geld niet, maar goed. Sterker nog, ik heb al reserve liggen in huis voor mijn E90 Black Lines. Je weet maar nooit. Voor dat geld kan ik niet schuren en 'reviseren' :)

• timbak02
[
message=84374004,noline]lostboy_0234 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:09[/message]:[/b]
Je verzekeraar heeft ook wat te vertellen. In mijn geval kon ik bij alle schadegarant aangesloten bedrijven terecht.

[ Voor 32% gewijzigd door timbak02 op 09-01-2026 16:35 ]

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-01 16:57

_Arthur

blub

Ik weet niet in welk dorp je woont, dus heb ze niet kunnen bellen voor je.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:39

Bommes

Capo del formaggio

Spollie schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:14:
[...]

Thanks (y) ik niet alleen rechts (schreef ik links?) hebben, maar met die site komt ik wel verder. Bedankt.
CreativeS schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:29:
[...]

Ik ben maar gestopt met het plaatsen van de artikelnummers, want die had hij al gebruikt voor Winparts (naar ik aanneem). Ik vind het ook het geld niet, maar goed. Sterker nog, ik heb al reserve liggen in huis voor mijn E90 Black Lines. Je weet maar nooit. Voor dat geld kan ik niet schuren en 'reviseren' :)
Nee ik had geen onderdeelnummer, maar heb op kenteken gezocht naar beschikbare onderdelen voor onze auto, specifiek die met het achterlicht hebben te maken.

Ben ondertussen trouwens al weer wat verder.
Het is het massa pennetje in de lampenhouder dat afgebroken is. In de connector zie deze vast gesmolten.
Denk dat er al een aantal jaartjes wat te veel overgangsweerstand heeft gezeten.
De connector aan de kabelboom heeft dus ook wel wat schade.
Nu gedaan: gaatje geboord in de lampenhouder, 3mm. Groot genoeg voor een extra massa kabeltje, dat door dit gaatje naar binnen gebracht, en daar met een amp connector + parker vast gezet in een van de massa strips die daar lopen.
Aan de kabelboom zijde heb ik de bruine massa kabeltje voor 5 mm gestript, daarop de andere zijde van het nieuwe stukje massa kabel gesoldeerd. Netjes wat isolatie tape er omheen.
Voor nu werkt het weer.
Alleen een nieuwe lampenhouder zal het niet zijn, connector aan de kabelboom is dus helaas ook beschadigd.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01:25

MLLL

Palm Treo 650

Puf schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 10:28:
[...]

Ze noemen het bij BMW "coulance", maar in sommige gevallen kun je je ook na de garantieperiode beroepen op conformiteit. Sommige zaken horen gewoon niet stuk te gaan binnen een bepaalde tijd.

Non-conformiteit na garantie betekent dat een product (zoals een auto) na de afgesproken garantieperiode toch gebreken vertoont die niet conform de overeenkomst zijn, waarbij je toch een beroep kunt doen op de wettelijke garantie (non-conformiteit) die niet uit te sluiten is; de verkoper moet dan eerst herstellen, anders kun je ontbinden of geld terugvragen, al wordt het bewijzen van het gebrek moeilijker na de eerste 12 maanden. De wet (artikel 7:17 BW) stelt dat een product moet voldoen aan wat je redelijkerwijs mag verwachten op basis van prijs, leeftijd en mededelingen van de verkoper, zelfs bij tweedehands goederen.
Bij Audi noemen ze het 'producteigenschap', in dat opzicht doet BMW dat beter met coulance ;)

• CreativeS
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 17:17:
Nee ik had geen onderdeelnummer, maar heb op kenteken gezocht naar beschikbare onderdelen voor onze auto, specifiek die met het achterlicht hebben te maken.
Foute aanname dus van mij. Ik zoek alleen maar op artikelnummer. Excuus.
Bommes schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 17:17:
Alleen een nieuwe lampenhouder zal het niet zijn, connector aan de kabelboom is dus helaas ook beschadigd.
De-pinnen, nieuw stekkertje klemmen (desnoods nieuw stiukje draad solderen voor gelijke lengte) en er weer insteken (liefst met nieuwe connector) :)

• CreativeS
  • Niet online
CreativeS schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:54:
[...]

Ik ben overigens wat data aan het vergelijken... de Continental's WinterContact TS 870 P hebben ruim 1mm meer profiel dan de Michelin's Pilot Alpin 5. 8.2mm tegen 7.1mm. Ik vind dat nogal een verschil, zeker als ze onder de 4mm effectief minder worden en in bijvoorbeeld Oostenrijk al verboden zijn. Ik ga voo rmijn auto toch maar voor dedicated winterbanden. Op de Compact lijkt mij dat uiteindelijk ook beter. Zeker omdat 4mm profiel van de AllSeasonContact2 (8mm-4mm) dan ook weer snel gaat als ik ze er continu op laat zitten, kan ik beter (als ik toch moet wisselen) gewoon winterbanden nemen.
Iemand hier heeft haar veto gebruikt. Alleen maar Michelin en géén Continental. Voor jan met de korte achternaam alles uitgezocht :+

318ti Compact komt dus op Michelin CrossClimate 3 in de winter.
325i komt op Michelin Pilot Alpin 5 in de winter.

Ik heb geen keus -O-

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:48
CreativeS schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 19:49:
[...]

Iemand hier heeft haar veto gebruikt. Alleen maar Michelin en géén Continental. Voor jan met de korte achternaam alles uitgezocht :+

318ti Compact komt dus op Michelin CrossClimate 3 in de winter.
325i komt op Michelin Pilot Alpin 5 in de winter.

Ik heb geen keus -O-
En had diegene nog solide argumenten om alleen Michelin te willen? Of vindt ze het gewoon een schattig poppetje?

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:59
Happy wife, happy life 🤭

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:22

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Conti maakt al jaren de betere winterbanden overall dan Michelin, maar qua zomerbanden is Conti vaak niet de meest sportieve al heb ik goede verhalen gehoord over de nieuwe sportcontact in combinatie met BMW i4.

Terug naar winterbanden, dit jaar van oude Hakkepeliita R5 naar nieuwe VikingContact 8 en deze laatste heeft echt een stuk minder boot gevoel dan de Nokians.
Ook heb ik het gevoel dat de band voorspelbaarder is op ijs / platgereden sneeuw. Heb sneller weer grip bij verliezen van grip. Maar kan natuurlijk ook zijn vanwege profieldiepte, de Nokians waren 3-4mm toen ze eraf gingen en de nieuwe contis zijn natuurlijk nog rond de 10.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Pagina: 1 ... 386 387 Laatste