Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 39 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 18:46
fsfikke schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:20:
[...]

Het enige nadeel vind ik altijd dat wanneer je de stoelventilatie aan zet op het moment dat het heet is, je de eerste 5 minuten alleen maar de warmte uit de stoel tegen ja geblazen krijgt, daarna is het pas prettiger.
Grootste nadeel is dat je sneaky fart niet echt meer sneaky is :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Ongewassen, maar met deze lichtinval is de kleur zo nice O+
Maandje in bezit nu, en supercontent mee.
740e, full options
Met name blij met de wielen, kleur (Sophistigrau diamond), en interieur (incl geventileerde stoelen _/-\o_ )

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8zNvScdc/IMG-0196.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SsBXtxNy/IMG-0197.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/25XLhxsL/IMG-0198.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fLttK9s2/IMG-0199.jpg

Ik ben alleen op zoek naar vervanging voor dat aluminium liggende deel trim rond de pook. Hyperirritant!
Ik houd er ook helemaal niet van. Precies goede deel gevonden in Berlijn, maar die meneer stopt steeds met reageren na enkele reminders.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Mooie wagen @paQ! Heb je de andere panelen ook zelf vervangen? Of is dat stuk van de midden console altijd aluminium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

MoietyMe schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 15:46:
Mooie wagen @paQ! Heb je de andere panelen ook zelf vervangen? Of is dat stuk van de midden console altijd aluminium?
nee deze is helemaal origineel zo, maar hij is dus ooit geleverd met de aluminium panels.
Stuur, en AC bediening ook dus.
Daar stoort het me ook niet, maar als de zon van voren komt op dat grote paneel ...... :(

En dat fineline hout is ook oprecht heel nice. Beetje jaren 60 (vinnik mooio)

Verder zwarte dakhemel, ook nice.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Sinds dit weekend ook bezitter van een bmw..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kBOR6tudAAPHqZxpzATin5eJ/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xy7oUFULUFJH0Uc4ng8PVgEx/thumb.jpg

een 530d met behoorlijk wat opties. Blij mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

paQ schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 16:03:
[...]
En dat fineline hout is ook oprecht heel nice. Beetje jaren 60 (vinnik mooio)

Verder zwarte dakhemel, ook nice.
Ik ben wel een fan van dat aluminium, maar dat fineline hout vind ik ook mooi!

@Willianv gefeliciteerd met je nieuwe auto :) Kan je er wat meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Willianv schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 17:32:
Sinds dit weekend ook bezitter van een bmw..

[Afbeelding]

[Afbeelding]

een 530d met behoorlijk wat opties. Blij mee...
Nice! 1 keer mee gereden in Europa, zo groot wanneer je in de achteruitkijkspiegel kijkt!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
@MoietyMe

Het is een 530d touring high executive uit 2014 met het befaamde 3 liter 6 cylinder blok.
Auto heeft net een ton gelopen.

Auto heeft behoorlijk wat opties zoals oa;
- comfortstoelen
- panoramadak
- HUD
- Botsassistent
- Adaptive lighting
- Adaptive onderstel
- elektrische trekhaak
- grootbeeld navigatie
- Xenon met bochtverlichting
- Privacy glass
- bmw connected drive
- alarm klasse 5
- Harman Kardon audio

.. en dan ben ik nog wel een aantal opties vergeten.

[ Voor 3% gewijzigd door Willianv op 05-08-2019 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 10:32
Mooie aankoop Willian. Alsof ik die van mezelf zie staan met andere velgen :D
Rijdt ook heerlijk. Als je niet te gek doet is het verbruik ook prima te overzien en ondertussen heb je vermogen en ruimte zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:00
hmr schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:17:
Pfoee, wat een wagens komen er voorbij.. :).

Gisteren even gaan kijken of private lease van een 118i een optie zou zijn, maar dat wordt hem niet voor onder de 600 tot 650 ,- per maand. Voor 48 maanden en 10k. Ik heb nu een PL Mini cooper en dat zou bijna een verdubbeling zijn. Toch maar even kijken voor een tweedehands want ben bang dat ik dat te prijzig vind voor het aantal km's dat ik rijd.
Vreemd, ik heb twee weken geleden twee offertes bij de dealers opgevraagd rond €550 48mnd/20k en dik Msport shadow line audio pakket voor een 118i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:35
Dat wordt een nieuwe achterklep....
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HNnFt87/IMG-3688.jpg
image share

Balen, met achteruit rijden een heftruck lepel over het hoofd gezien die schuin omhoog stond... Zeker €2k+ schade, kan niet hersteld word dus moet echt een nieuwe op. Nog geluk gehad dat niet het achterlicht geraakt is anders kon die ook nieuw worden.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
ChiLLeR schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:58:
Dat wordt een nieuwe achterklep....
[Afbeelding]
image share

Balen, met achteruit rijden een heftruck lepel over het hoofd gezien die schuin omhoog stond... Zeker €2k+ schade, kan niet hersteld word dus moet echt een nieuwe op. Nog geluk gehad dat niet het achterlicht geraakt is anders kon die ook nieuw worden.
Schade valt me nog mee. Een collega van me reed met een shovel, ook met palletvorken, een gat in z'n eigen deur van een volkswagen T5. Toen stonden de lepels we horizontaal. Misschien dat dat bij jou niet helemaal het geval is?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:30

hmr

Lightning89 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:49:
[...]

Vreemd, ik heb twee weken geleden twee offertes bij de dealers opgevraagd rond €550 48mnd/20k en dik Msport shadow line audio pakket voor een 118i.
Heb inmiddels een binnen van een al op kenteken staand model en die is beschikbaar voor 525 per maand voor 48/10k.

Al stuk scherper, maar nog steeds wel tikkie duurder dan kopen. :) Tenminste, de modellen kopen van iets ouder.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09:25
hmr schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:09:
Al stuk scherper, maar nog steeds wel tikkie duurder dan kopen. :) Tenminste, de modellen kopen van iets ouder.
Is dat niet per definitie altijd duurder, ongeacht bj? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightning89
RR46 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:34:
[...]

Is dat niet per definitie altijd duurder, ongeacht bj? :P
Hangt van de persoon af, in mijn geval is de verzekering alleen al €250pm all risk (via BMW), puur vanwege de postcode en het niet hebben van schadevrije jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Same.. mijn Mini private lease was goedkoper dan een Polo kopen uit relatief nieuw bouwjaar door verzekeringen etc.

Maar ik vind het het bedrag niet waard en ga verder kijken naar een mooie tweede hands BMW. Nu een leuke 125i uit 2012 op het oog :)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 09:25
ChiLLeR schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:50:
@Idutchman Mooie wagen man! Vind de inruil op je M140i nog wel best netjes! Ik weet niet of ik echt een M zou kopen als ik niet op circuits ging rijden, ik houd ook van snelle auto's maar is het geen overkill voor dagelijkse ritjes? Wat is het verbruik eigenlijk voor zo'n beest met beetje dagelijkse ritjes? 1 op 5?
Klopt, het is natuurlijk ook een korting op de M5 Competition. Ik vind het persoonlijk geen overkill als daily driver. De M5 rijdt gewoon als een snelle funfer als je het niet opzoekt maar verander snel in een hooligan als je dat wel doet. Dat vind ik juist zo leuk, het 'hoeft niet'.

Verbruik is natuurlijk niet optimaal. 1 op 5,5 is toch wel mijn lot (zeker 50% stadsverkeer). En met Euro 98 tanken in centrum Amsterdam ben je de klos. Maar goed, dit wist ik ruim van te voren bij het kopen van de auto. De auto zuipt, maar thank god. Het is immers een dikke V8 en daar wordt ik altijd aan herinnerd >:)

Een auto is voor mij een hobby, passie en geen rationele beslissing. Dus ik heb er echt totaal geen issue mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Idutchman op 06-08-2019 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 09:25
fsfikke schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:20:
Verbaasd me ook een beetje, als ik voor mijn 1.75 jaar oude M240i met 20k km dat zou krijgen zou ik er winst op maken :p De korting op de M5 vind ik dan weer wat tegenvallen, dus misschien hebben ze gewoon een beetje gespeeld met de getallen. (Dealers worden vanuit BMW gepushed hun gebruikte auto's niet te goedkoop te verkopen. Op deze manier kunnen ze de M5 voor een mooie prijs in de boeken zetten, zonder dat BMW Nederland gaat klagen :p )
Het is een beetje om het even. Al met al ben ik tevreden met de deal en het bezitten van een mooie (flink in de opties) M5 Competition voor een stuk, stuk minder dan waardoor een M5 nieuw start überhaupt (vanaf 161k dacht ik?).

BMW Amsterdam is deel van BMW GmH en dus deel van BMW Duitsland. Ze krijgen daardoor altijd de beste deals en staan bekend om demo's die ze met fikse korting wegdoen (dik aangekleed, weinig gereden en fiks korting). Er is geen M5(C) die je kan vinden voor 140k of minder bij andere BMW dealers met gelijkwaardige nieuwprijs en leeftijd.

Het geeft mij een fijn gevoel dat 50+ afschrijven in 8mnd evenveel is, als nu in de komende 3 jaar (ongv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Lightning89 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:26:
[...]

Hangt van de persoon af, in mijn geval is de verzekering alleen al €250pm all risk (via BMW), puur vanwege de postcode en het niet hebben van schadevrije jaren.
BMW verzekering is ook wel érg duur. Heb sinds kort nu een 320i Touring uit 2010 welke ik voor €113/m all-risk heb verzekerd bij AllSecur. Het is mijn eerste auto dus ik heb ook nul schade vrije jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Pannencouque schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:25:
Welk model ga je de 3.0 van halen? Prima motoren, alleskunners en in combinatie met de juiste bak ook nog een alleszins acceptabel verbruik.
X3 E83 omdat youngtimer, wat zorgt dat ik de auto zakelijk kan rijden. Heb een hele nette diesel op het oog die flink is afgeschreven, anders zou een benzine worden. De 545 staat op prive.
Xdrive is ook handig voor de wintersport.
Pannencouque schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:25:Op je ventilatiestoelen ben ik jaloers. Echt enorm zonde hoe weinig die optie verkocht wordt in Nederland en omringende landen. Ik kwam het amper tegen tijdens m'n zoektocht, daardoor maar als wens laten vallen toen ik m'n huidige auto kocht.
Ik vind stoelventilatie ook super, gebruik de gewone airco veel minder want je kleeft niet meer aan het leer.
Stoelmassage was meer wennen, vond eerst het net of er iemand aan je kont zit..

[ Voor 5% gewijzigd door bombadil op 07-08-2019 06:16 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Idutchman schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:33:
[...]

Klopt, het is natuurlijk ook een korting op de M5 Competition. Ik vind het persoonlijk geen overkill als daily driver. De M5 rijdt gewoon als een snelle funfer als je het niet opzoekt maar verander snel in een hooligan als je dat wel doet. Dat vind ik juist zo leuk, het 'hoeft niet'.

Verbruik is natuurlijk niet optimaal. 1 op 5,5 is toch wel mijn lot (zeker 50% stadsverkeer). En met Euro 98 tanken in centrum Amsterdam ben je de klos. Maar goed, dit wist ik ruim van te voren bij het kopen van de auto. De auto zuipt, maar thank god. Het is immers een dikke V8 en daar wordt ik altijd aan herinnerd >:)

Een auto is voor mij een hobby, passie en geen rationele beslissing. Dus ik heb er echt totaal geen issue mee.
Heerlijk genieten van die V8, is 98 verplicht bij de M motoren? Bij mij blijft het ook altijd kriebelen om eens een keer iets bijzonders te kopen ipv een 'gewone' 30d.

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:28
MoietyMe schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 23:35:
[...]

BMW verzekering is ook wel érg duur. Heb sinds kort nu een 320i Touring uit 2010 welke ik voor €113/m all-risk heb verzekerd bij AllSecur. Het is mijn eerste auto dus ik heb ook nul schade vrije jaren.
Ligt niet zo zeer aan BMW maar gewoon de oorspronkelijke cataloguswaarde en jij als beginnende bestuurder.

Maar het gaat inderdaad nergens over.

Wat wel een tip is btw, bij sommige verzekeringen zoals Univé kun je eenmalig je schade vrije jaren van scooter meenemen naar de auto. Wat kun je dus het beste doen? Vanaf je 16e een oud brommertje in de schuur zetten en voor 40-50 euro per jaar WA verzekeren, heb je zo terugverdiend met de schade vrije jaren die je dan voor je auto opgebouwd hebt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightning89
Scrtz schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 08:58:
[...]

Ligt niet zo zeer aan BMW maar gewoon de oorspronkelijke cataloguswaarde en jij als beginnende bestuurder.

Wat wel een tip is btw, bij sommige verzekeringen zoals Univé kun je eenmalig je schade vrije jaren van scooter meenemen naar de auto. Wat kun je dus het beste doen? Vanaf je 16e een oud brommertje in de schuur zetten en voor 40-50 euro per jaar WA verzekeren, heb je zo terugverdiend met de schade vrije jaren die je dan voor je auto opgebouwd hebt. :)
Ik heb al meer dan 10 jaar m'n rijbewijs. Het ligt echter volledig aan m'n postcode, daar komt een multiplier op van 2x en het feit dat ik lease heb gereden en dus op 0 schadevrije jaren kom (misschien zelfs wel -3 aangezien er iemand m'n auto is ingereden toen die geparkeerd stond). Allsecur is een goede tip, die komt op 150€ pm, of gewoon verhuizen, dan betaal ik de helft.

[ Voor 4% gewijzigd door Lightning89 op 07-08-2019 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

bombadil schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 05:52:
[...]

X3 E83 omdat youngtimer, wat zorgt dat ik de auto zakelijk kan rijden. Heb een hele nette diesel op het oog die flink is afgeschreven, anders zou een benzine worden. De 545 staat op prive.
Xdrive is ook handig voor de wintersport.
Heb de 2.0d versie van de e83 (2010), houdt er wel rekening mee dat de navigatie enzo verschrikkelijk gedateerd aanvoelen. Heb ook een tiguan van zelfde ouderdom en voelt allemaal minder gedateerd aan ook al is het even oud.

Voor rest heerlijke wagen,heerlijk motortje, vindt het sportonderstel/stuurwerk van de tiguan wel iets leuker rijden en de zetels iets beter zitten.

Wel op letten, dingen zijn nogal gevoelig aan speling op de turbo. Heb onlangs de mijne in stukken vaneen geblazen. :|

[...]
[b]bombadil schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 05:52:[/b
Stoelmassage was meer wennen, vond eerst het net of er iemand aan je kont zit..
Lekker toch. :+

@Scrtz

Als ik op mijn 16e een brommertje zou hebben, zou ik er zeker op rijden....je bent 16 en je wilt wat :D Bwaaaaaoap :D zonde van gewoon te laten staan

[ Voor 7% gewijzigd door SadisticPanda op 07-08-2019 09:14 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 19-09 13:28
Lightning89 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:09:
[...]

Ik heb al meer dan 10 jaar m'n rijbewijs. Het ligt echter volledig aan m'n postcode, daar komt een multiplier op van 2x en het feit dat ik lease heb gereden en dus op 0 schadevrije jaren kom (misschien zelfs wel -3 aangezien er iemand m'n auto is ingereden toen die geparkeerd stond). Allsecur is een goede tip, die komt op 150€ pm, of gewoon verhuizen, dan betaal ik de helft.
Ah vandaar, soms kun je wel via de leasemaatschappij oid een bewijs aanvragen dat je zolang schadevrij gereden hebt dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Idutchman schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:27:
[...]

[...]

Dank mannen! Het is een bizar apparaat. En wat kost dat? Wil ik best vertellen hoor.
Nieuwprijs 194k en gekocht (8mnd oud, 8dKM) voor 140k (-54k dus).

Inruil voor mijn M140i was 47k (1,75 jaar oud, 27dkm). Dus absoluut nog een kostbare overstap, maar mijn inziens meer dan waard. Geen seconde spijt!
Kolere, wat een geld, je tikt hier in Zwitserland nog minder af voor een nieuwe!

Prachtauto, dat zeker, al zou mijn persoonlijke oog in die prijscategorie op een AMG zijn gevallen. Die hebben wat meer emotie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hmr

hmr

Heb van de week even mogen rijden in een BMW 750d van een collega en dat is ook wel een feestje hoor. Luxe en comfort, maar in de sportstand toch wel een bak vermogen.

Die collega heeft hem opgehaald voor 26k en hij is uit 2012 in zeer goede staat. Op zich geen slechte deal :)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Scrtz schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:16:
[...]

Ah vandaar, soms kun je wel via de leasemaatschappij oid een bewijs aanvragen dat je zolang schadevrij gereden hebt dacht ik?
Dat kan alleen als je contract is afgelopen. Ik kan mijn leasecontract elke maand opzeggen, maar ik ben bang dat door de parkeerschade van iemand anders het een feest wordt.

Nu even ontopic:
Ik twijfel of ik een BMW 118i ga kopen van 1 jaar oud die ongeveer €28k kost (136pk/AUT). Of een tweedehands van 5 jaar oud die €16k kost (170pk/H6). Allebei dezelfde opties (Hifi/H/K) en evenveel KM.

Oud vs Nieuw:
-Afschrijving vs Onderhoud (Die schat ik gelijk in)
-Verzekering (Casco vs WA+)
-Onzekerheid over KM's
-Minder EUR voor financieren

Ik kom in mijn vergelijk uit op ongeveer evenveel EUR/maand voor beiden, het voordeel van de 5 jaar oude 1 serie is dat er minder EUR moet worden gefinanciert en als daar schade mee is het 'ietsje' minder uitmaakt. Nadeel is het risico op onjuiste KMstand en onverwachte uitgaven aan onderhoud (heeft een 1serie uit 2014, 118i, niet zo'n beruchte Peugeot THP motor?)

[ Voor 59% gewijzigd door Lightning89 op 07-08-2019 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Die THP moet je kopen als je vaker bij de dealer dan je vrouw wilt zijn. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Scrtz schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 08:58:
[...]

Heb de berekening even opnieuw gedaan en het verschil is inderdaad niet zo groot als ik dacht. Toch vind ik €172,75 per maand belachelijk veel voor all risk. Mijn eigen verzekering is bijna 30 procent goedkoper.
[...]

Oh dang. Dat van de postcode was ik even vergeten.

[ Voor 36% gewijzigd door MoietyMe op 07-08-2019 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 16:07
Lightning89 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:04:
[...]

Dat kan alleen als je contract is afgelopen. Ik kan mijn leasecontract elke maand opzeggen, maar ik ben bang dat door de parkeerschade van iemand anders het een feest wordt.

Nu even ontopic:
Ik twijfel of ik een BMW 118i ga kopen van 1 jaar oud die ongeveer €28k kost (136pk/AUT). Of een tweedehands van 5 jaar oud die €16k kost (170pk/H6). Allebei dezelfde opties (Hifi/H/K) en evenveel KM.

Oud vs Nieuw:
-Afschrijving vs Onderhoud (Die schat ik gelijk in)
-Verzekering (Casco vs WA+)
-Onzekerheid over KM's
-Minder EUR voor financieren

Ik kom in mijn vergelijk uit op ongeveer evenveel EUR/maand voor beiden, het voordeel van de 5 jaar oude 1 serie is dat er minder EUR moet worden gefinanciert en als daar schade mee is het 'ietsje' minder uitmaakt. Nadeel is het risico op onjuiste KMstand en onverwachte uitgaven aan onderhoud (heeft een 1serie uit 2014, 118i, niet zo'n beruchte Peugeot THP motor?)
Ik heb er nu 2 jaar met een lease auto van mijn werkgever op zitten en heb binnen de 10 minuten een certificaat gekregen van mijn schadevrij verleden, mijn naam er netjes op vermeld etc.

Dit omdat ik deze week een Premium Select 318d van nog geen jaar oud met 20k km besteld heb.
Die kostte trouwens 24500 btw inclusief met automaat, panoramisch dak en 17 inch velgen.
Is 28k voor een 118i dan niet erg duur?

Dit alles wel in België trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Pap3rclip schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:17:
[...]

Dit alles wel in België trouwens.
Jullie hebben geen BPM. Auto's in Nederland zijn duurder dan in de meeste EU landen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
noes schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:22:
[...]

Jullie hebben geen BPM. Auto's in Nederland zijn duurder dan in de meeste EU landen.
Oh oké wist ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
De BMW (118i m-sport shadow line met een paar opties) heeft een catalogusprijs van €43k in NL.

Het voorbeeld wat altijd wel erg sneu is, het verschil tussen BE en NL voor een Ford Mustang GT
Vanaf €46k vs €111k

[ Voor 3% gewijzigd door Lightning89 op 08-08-2019 15:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pap3rclip
Lightning89 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:40:
[...]

De BMW (118i m-sport shadow line met een paar opties) heeft een catalogusprijs van €43k in NL.

Het voorbeeld wat altijd wel erg sneu is, het verschil tussen BE en NL voor een Ford Mustang GT
Vanaf €46k vs €111k
8)7
Mag ook wel eens, iets dat hier beter geregeld is dan bij onze Noorderburen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 14:20

Eagle Creek

Breathing security

[...]

Schadevrije jaren bij de leasemaatschappij tellen gewoon mee. Krijg je bewijs van en kun je laten omzetten. Als iemand anders jouw auto kort rijdt kost jou dat geen schadevrije jaren. Dus: opvragen na beëindigen lease en dan om laten zetten. Zo ben ik van 4 jaar naar 6 gegaan toen m'n verklaring vrijkwam. Ik heb een fietser aangetikt buiten mijn schuld om en heb daar geen jaren op verloren dus nu 12 jaar rijbewijs en 9 jaar schadevrij.

Nieuwe bmw all risk kost me €90 per maand. Had ik 18 jaar geweest was die gezien het aantal PK en waarde onbetaalbaar of volledig onverzekerbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Eagle Creek op 08-08-2019 20:16 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

eMiz0r schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 06:27:
[...]

Ja eens, afhankelijk van de samenstelling. De 750Li had ik achterin redelijk volgepropt met opties en is dan echt een fantastische auto. Maar, heb er 3,5 mee gereden en kwam tot de conclusie dat ik slechts een paar keer achterin heb gezeten en het dus eigenlijk doodzonde is.

Nu een 745e (niet verlengd) en achterin gewoon een achterbank. De voornaamste reden voor de Li was comfort. BMW is nu eindelijk begonnen met luchtvering (10+ jaar later dan zn directe concurrenten) en dat is qua sedans alleen beschikbaar op de G11/12. Een verlengde wielbasis brengt dan nog weer iets extra comfort.

Maar daarom dus een 7: luchtvering vanwege het comfort. Ik rij meer dan 95% snelweg kilometers en dat is een stuiterbak als bijv. een M4 of M5 competition niks aan. In alle andere gevallen trouwens wel :)

De F01/02 en 5serie touring (F11?) hadden alleen achter luchtvering en dat rijdt wel heel anders.

Even snel een fototje gemaakt gisteren:

[Afbeelding]
Zag vanavond een nieuwe 7 rijden in Vianen, zeer mooi! Hoewel die grill wel even wennen is als die op je afkomt. M'n bijrijder had het meteen over een eiersnijder :+.

Ik vind hem wel mooi maar wel wennen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hold
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
_Christiaan_ schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:32:
Beste allen, na een tiental jaren VW te hebben gereden en laatste jaar in een Kia Picanto ( :') ), mag ik mij eindelijk melden in dit topic met onderstaande voiture. Ik was op zoek naar een comfy sedan voor de hobby en als daily en het is de volgende E60 523i geworden uit 2008:

Nu heb ik alleen 1 probleem wat me niet was opgevallen tijdens de testrit, en dat is dat de speaker in de deur linksvoor het niet doet. De woofer onder de stoel doet het wel en klinkt zoals het hoort. Het systeem heeft maar 4 kanalen (want geen logic7), waarbij de woofer onder de stoel ook op het linksvoor kanaal zit. M.a.w. het linksvoor kanaal doet het wel alleen de tweeter in de deur doet het niet.

Wat denken jullie? Zal dat alleen de tweeter in de deur zijn of toch de amp in de head unit/CCC?
Mooie auto, maar het geluid is echt :'(
Ik heb een 525i E61 van 2006 en heb er na een tijdje zelf een audio upgrade in gedaan volgens deze DIY

Het ziet er erger uit dan het is. Eens je er aan begint, valt het allemaal wel mee.
De upgrade sets zijn compleet te krijgen (Gladen One Pack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
Lightning89 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:40:
[...]

Vanaf €46k vs €111k
En dan heb je het nog over de GT met V8 ook. Dat Ecoboost prullending met z'n 2,3L 4-pitter kost hier 70k en in België 40k (de V8 is maar 7k meer...waarom zou je dat níet doen 8)7 ).

199g/km CO2 geeft gewoon bijna 30k aan BPM. De 277g/km van de V8 komt neer op maar liefst 63k aan BPM. Meer BPM dan de auto zelf, inclusief BTW.

En dan vragen ze zich af waarom wij veel bij de buren winkelen als het op auto's aan komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:38
Werelds schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 23:56:
[...]

En dan heb je het nog over de GT met V8 ook. Dat Ecoboost prullending met z'n 2,3L 4-pitter kost hier 70k en in België 40k (de V8 is maar 7k meer...waarom zou je dat níet doen 8)7 ).
Omdat je 11k mag aftikken om de V8 in te schrijven (ook 2ehands) en 3500 “MRB” betaalt per jaar om er mee te mogen rondrijden.
Ter vergelijking: de ecoboost is maar 3000 en 580 per jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LukeBanning
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08 07:49
jadjong schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:26:
Die THP moet je kopen als je vaker bij de dealer dan je vrouw wilt zijn. :P
Heb een 118i ('THP'), gekieteld tot 224pk, en die is prima hoor. Heb één keer een lekkage gehad op olieleiding naar de turbo, O-ringetje vervangen... Kosten: 35 euro bij BMW specialist.
Voor dit soort dingen niet naar de BMW dealer gegaan, die vervangen die complete olieleiding terwijl dat niet nodig is.
Heeft er nu 104.000KM op zitten zonder noemenswaardige gebreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

LukeBanning schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:36:
[...]

Kosten: 35 euro bij BMW specialist.
Voor dit soort dingen niet naar de BMW dealer gegaan, die vervangen die complete olieleiding terwijl dat niet nodig is.
Maar waarom is dat? Pure geldklopperij of geen risico willen nemen en dus altijd 120% doen ook als het misschien niet nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
AndRo555 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 00:21:
[...]

Omdat je 11k mag aftikken om de V8 in te schrijven (ook 2ehands) en 3500 “MRB” betaalt per jaar om er mee te mogen rondrijden.
Ter vergelijking: de ecoboost is maar 3000 en 580 per jaar.
Wil je nou zeggen dat de inschrijving niet inbegrepen is in de prijzen op de sites van automerken? Dus ze adverteren met een prijs die helemaal niet klopt?

MRB snap ik. De Ecoboost is hier zo'n 950 per jaar, de V8 is 100 euro meer ofzo (hier gaat dat op gewicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeBanning
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08 07:49
Eagle Creek schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:12:
[...]

Maar waarom is dat? Pure geldklopperij of geen risico willen nemen en dus altijd 120% doen ook als het misschien niet nodig is?
De leiding zit met aardig wat kronkels en bochten en is niet heel makkelijk te demonteren. Juist daarom zal BMW voorschrijven om de gehele leiding te vervangen. Echter, met beleid kan het prima natuurlijk, maar het risico is dat als je hard aan die leiding trekt alles uit z'n verband trekt
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/zbcAAOSwVtZZ~CXJ/s-l300.jpg
Gaat om leiding nr. 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Eagle Creek schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:12:
[...]

Klopt, de dealer zal altijd voor volledige vervanging gaan ivm risico. Ook als het niet helemaal nodig is. Zo zal denk ik ook BMW zelf voorschrijven om onderhoud te doen, uiteraard duurder maar zorgt natuurlijk wel voor een betere al gehele staat. Ook kiezen ze vaak voor vervangen omdat dat minder tijd kost voor de monteur. En aangezien een monteur van BMW niet de goedkoopste is kan dat bij de dealer dus vaak goedkoper zijn dan een monteur 3 uur laten klooien om een ringetje te vervangen terwijl hij misschien in 1 uur die hele leiding had vernieuwd. (Ik zeg niet dat het in dit geval zo is maar dat is vaak een van de redenen bij de dealer).

[ Voor 28% gewijzigd door ChiLLeR op 09-08-2019 09:44 ]

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:38
Werelds schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:30:
[...]

Wil je nou zeggen dat de inschrijving niet inbegrepen is in de prijzen op de sites van automerken? Dus ze adverteren met een prijs die helemaal niet klopt?

MRB snap ik. De Ecoboost is hier zo'n 950 per jaar, de V8 is 100 euro meer ofzo (hier gaat dat op gewicht).
De BIV (Belasting op inverkeerstelling) is inderdaad niet meegenomen
in de geadverteerde prijs. Is ook logisch want dat verschilt of je in Vlaanderen, Wallonië of Brussel woont of het privé of een leasewagen is.
Afhankelijk van waar en wat is het een ander tarief, maar in het algemeen kan je stellen dat vermogen en cilinderinhoud goed belast worden vanaf een bepaalde grootte. CO2 speelt de laatste jaren ook mee.

Overigens betaal je die BIV elke keer als je de auto inschrijft. Dus als jij vandaag een GT koopt en die na een jaar verkoopt ben je 15k kwijt aan belastingen. Meer dan dat een GT in Nederland aan "BPM waarde" zou verliezen.
Zie je ook terug in de modellen, want zo zijn er speciaal geknepen versies op 136pk, 163pk en 211pk om juist in een lagere schijf te vallen.

Dit is overigens ook de reden waarom in Wallonië veel perfomante modellen (X5M, RS4/6,...) geen achterzetels hebben, die zijn omgebouwd naar bestelbus om dit te omzeilen.

[ Voor 6% gewijzigd door AndRo555 op 09-08-2019 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werelds
AndRo555 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:44:
De BIV (Belasting op inverkeerstelling) is inderdaad niet meegenomen
in de geadverteerde prijs. Is ook logisch want dat verschilt of je in Vlaanderen, Wallonië of Brussel woont of het een leasewagen is of niet.
Afhankelijk van waar en wat is het een ander tarief, maar in het algemeen kan je stellen dat vermogen en cilinderinhoud goed belast worden vanaf een bepaalde grootte. CO2 speelt de laatste jaren ook mee.
Dat wist ik niet, dat is behoorlijk scheef.
Overigens betaal je die BIV elke keer als je de auto inschrijft. Dus als jij vandaag een GT koopt en die na een jaar verkoopt ben je 15k kwijt aan belastingen. Meer dan dat een GT in Nederland aan "BPM waarde" zou verliezen.
Helaas is dat laatste niet helemaal waar. Met inruilen valt het meestal wel mee. Maar wil je je auto particulier verkopen dan loop je ineens tegen de geïmporteerde exemplaren aan. Als je een auto importeert moet je alsnog BPM betalen (en een BTW verschil als dat er is), maar kun je daar een deel van afschrijven. Daar zijn meerdere methodes voor, maar de forfaitaire tabel van de Belastingdienst is de eenvoudigste. Voor een auto van 5-9 maanden oud mag je 19% afschrijven. Van 9 tot 18 maanden is dat al 28% en vanaf 18 maanden zit dat op 41%. Dit is ietwat vereenvoudigd want per maand in die tijdspanne mag je ook nog een percentage meer afschrijven, maar grof gezegd komt het hier op neer.

Om dus even bij het voorbeeld van de GT te blijven, van die 111k is zo'n 65k BPM, 8k BTW en 38k de auto zelf. Importeer je een exemplaar uit Duitsland van september vorig jaar, dan hoef je "maar" 45k aan BPM bij te betalen. Die 20k verschil zie je terug op de tweedehands markt. Dus los van de afschrijving op de auto zelf, is de BPM afschrijving op jonge auto's best wel extreem.

Op een auto als een Mustang GT, waar de BPM gewoon anderhalf keer de "echte" waarde van de auto is, doet dat gewoon pijn. Met zo'n auto als die van @Idutchman doet het in verhouding minder pijn omdat de auto zelf gewoon al duurder is, waardoor de BPM "slechts" een deel van de prijs is. Nog steeds forse bedragen natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Werelds schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:30:
[...]

We moeten toch naar het oosten kijken om te zien waar het wel goed geregeld is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Xf71gS88tVoPAaKB8nFw6E5E/full.png

Komt alleen nog wegenbelasting van €500 bij per jaar. Die hangt af van CO2 en cilinderinhoud dus die valt naar verhouding heel hoog uit.

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 09-08-2019 11:42 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Na een wat moeizame start kan ik eindelijk genieten van mijn nieuwe auto; een 320i Touring uit 2010 O+

In de haven

De wagen zelf is geïmporteerd uit België in 2015. De onderhoudsgeschiedenis is verder compleet. Of de kilometerstand van 128.099 KM bij aankoop klopt is een beetje gissen. Wellicht dat ik daar nog een keertje achteraan ga :). (tips zijn welkom)

Profiel

Qua opties zit het ook wel prima. Het tikt in ieder geval mijn grootste wensen af: navigatie, PDC (voor en achter), lederen interieur, en een panorama dak.

Logo

Bij de dealer op de brug voor controle van het rechter voorwiel.

Bij de dealer

Verder is het een automaat. Ik heb nooit in een handgeschakelde 3-serie gereden, dus ik kan het wat moeilijk vergelijken, maar voor mijn gebruik is deze automaat meer dan prima!

Langs de dijk

Al met al ben ik erg tevreden over mijn aankoop en had ik mij (naast het wiel wat eraf viel) geen fijnere eerste auto kunnen voorstellen <3.

Lamp

Vooraanzicht

Gisteren bij de dealer geweest voor een openstaande terugroep actie en wat ander klein onderhoud zoals een navigatie update, installatie van slotbouten, en het vervangen van de naafdoppen. Als vervangend vervoer kreeg ik deze i3 mee. Was mijn eerste keer volledig elektrisch rijden en dat beviel mij erg goed. Vond de i3 wel wat stijf rijden; drempels kon je beter uit de buurt blijven. Verder rijd het fantastisch.

i3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
MoietyMe schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:20:
Na een wat moeizame start kan ik eindelijk genieten van mijn nieuwe auto; een 320i Touring uit 2010 O+
Mooie bak! Feli :)

Wel even de nummerplaten vervangen door een versie met opgelegde letters. Maakt het net ff af!

(En wat betreft het kenteken.. 010-F.... Ik hoop dat je fan bent van die club :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Pepppie schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:39:
[...]

Mooie bak! Feli :)

Wel even de nummerplaten vervangen door een versie met opgelegde letters. Maakt het net ff af!

(En wat betreft het kenteken.. 010-F.... Ik hoop dat je fan bent van die club :+
Dank je, ben er trots op :*)

Waar kan je zo’n nieuwe nummerplaat bestellen? Wil ook even de nummerplaathouder aan de achterkant vervangen voor een zwarte.

Ben geen voetbal fan dus heb daar helemaal geen last van :P

[ Voor 7% gewijzigd door MoietyMe op 09-08-2019 14:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Een kleine update van mijn i3s en wat nu ...

Na het stuurprobleem met de i3s 94Ah is hij onderzocht, het zou een software probleem zijn kan zo maar maanden duren voor de nieuwe software is ontwikkeld en wordt uitgerold.

Lease maatschappij komt nu met een oplossing: Een nieuwe i3 120Ah (geen s), welke volgens lease maatschappij dit software probleem niet heeft.

Mijn problemen:
Ik heb in een i3 gereden, de wegligging is een stuk slechter dan de i3s.
De auto heeft een flink aantal opties minder, maar kost ongeveer net zoveel als de i3s destijds. Met andere woorden, vrijwel zelfde leasebedrag en bijtelling voor minder auto maar een beetje meer range.

En tenslotte het meest belangrijke: men heeft nog geen oplossing voor de i3s/i3 94Ah en dat kan nog maanden duren,maar in de qua aandrijving en stuurinrichting vrijwel identieke i3 120Ah zou het software probleem opgelost zijn. Dat wil er bij mij niet in, ik geloof het simpelweg niet. Ik moet nu dus wel iets zeggen op dit aanbod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
MoietyMe schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:39:
[...]

Dank je, ben er trots op :*)

Waar kan je zo’n nieuwe nummerplaat bestellen? Wil ook even de nummerplaathouder aan de achterkant vervangen voor een zwarte.

Ben geen voetbal fan dus heb daar helemaal geen last van :P
Even naar de Brezan, Rijsbergen, etc. Je moet uiteraard wel direct de oude platen inleveren.

Zo'n plaathouder zonder reclame kost denk ik nog geen 2 euro. Ik heb overigens mijn platen ook met van die zwarte kit vastgezet, just to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Laatst online: 19-09 23:05
Verwijderd schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:30:
Een kleine update van mijn i3s en wat nu ...

Na het stuurprobleem met de i3s 94Ah is hij onderzocht, het zou een software probleem zijn kan zo maar maanden duren voor de nieuwe software is ontwikkeld en wordt uitgerold.

Lease maatschappij komt nu met een oplossing: Een nieuwe i3 120Ah (geen s), welke volgens lease maatschappij dit software probleem niet heeft.

Mijn problemen:
Ik heb in een i3 gereden, de wegligging is een stuk slechter dan de i3s.
De auto heeft een flink aantal opties minder, maar kost ongeveer net zoveel als de i3s destijds. Met andere woorden, vrijwel zelfde leasebedrag en bijtelling voor minder auto maar een beetje meer range.

En tenslotte het meest belangrijke: men heeft nog geen oplossing voor de i3s/i3 94Ah en dat kan nog maanden duren,maar in de qua aandrijving en stuurinrichting vrijwel identieke i3 120Ah zou het software probleem opgelost zijn. Dat wil er bij mij niet in, ik geloof het simpelweg niet. Ik moet nu dus wel iets zeggen op dit aanbod.
Het antwoord zit al in je "vraag" volgens mij.
Vertel ze dat je niet minder auto wil rijden voor hetzelfde bedrag, en of er nog andere opties zijn.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

De wagen zelf is geïmporteerd uit België in 2015. De onderhoudsgeschiedenis is verder compleet. Of de kilometerstand van 128.099 KM bij aankoop klopt is een beetje gissen. Wellicht dat ik daar nog een keertje achteraan ga :). (tips zijn welkom)
"Car-Pass" is de Belgische versie van onze NAP.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Werelds schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:25:
[...]

Dat wist ik niet, dat is behoorlijk scheef.

[...]

Helaas is dat laatste niet helemaal waar. Met inruilen valt het meestal wel mee. Maar wil je je auto particulier verkopen dan loop je ineens tegen de geïmporteerde exemplaren aan. Als je een auto importeert moet je alsnog BPM betalen (en een BTW verschil als dat er is), maar kun je daar een deel van afschrijven. Daar zijn meerdere methodes voor, maar de forfaitaire tabel van de Belastingdienst is de eenvoudigste. Voor een auto van 5-9 maanden oud mag je 19% afschrijven. Van 9 tot 18 maanden is dat al 28% en vanaf 18 maanden zit dat op 41%. Dit is ietwat vereenvoudigd want per maand in die tijdspanne mag je ook nog een percentage meer afschrijven, maar grof gezegd komt het hier op neer.

Om dus even bij het voorbeeld van de GT te blijven, van die 111k is zo'n 65k BPM, 8k BTW en 38k de auto zelf. Importeer je een exemplaar uit Duitsland van september vorig jaar, dan hoef je "maar" 45k aan BPM bij te betalen. Die 20k verschil zie je terug op de tweedehands markt. Dus los van de afschrijving op de auto zelf, is de BPM afschrijving op jonge auto's best wel extreem.

Op een auto als een Mustang GT, waar de BPM gewoon anderhalf keer de "echte" waarde van de auto is, doet dat gewoon pijn. Met zo'n auto als die van @Idutchman doet het in verhouding minder pijn omdat de auto zelf gewoon al duurder is, waardoor de BPM "slechts" een deel van de prijs is. Nog steeds forse bedragen natuurlijk :P
Beter dan de tabellen is een taxateur, vooral als de auto al iets ouder is en dus wat gebruikssporen en/of kleine defecten heeft. Ik heb een E61 550i uit 2008 geïmporteerd uit Duitsland en heb 40 euro aan BPM moeten betalen. Volgens de tabellen was dit ergens rond de 1750 euro. Die 200 euro aan taxatiekosten heb ik dus snel terugverdiend :)

Bijkomend voordeel, je hoeft niet de 20-pagina's tellende formulier BPM aangifte in te vullen. Leuker kunnen we het niet maken, wel moeilijker 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 00:34
Op vakantie geweest naar Italië, lekker toeren!
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48498741927_6d51b03363_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48498738992_564934bc19_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48498742262_aabec6fca7_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48498568351_94cbe236f6_b.jpg
Switzerland :9~

Autootje heeft het perfect gedaan, heerlijk om zo door die bergen te rijden. Voor het mooie is de 1 serie wel wat te klein voor de koffers/spullen, één koffer en de kofferbak zit vol :X Top Gear had dan toch wel gelijk......

Volgend jaar maar een skikoffer.. Of een station :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Mooie foto's en een mooie wagen @Streskip :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
@noes Die taxatie methode wat jij noemt, kan dat op de dag van vandaag nog steeds? Ben erg benieuwd hoe dit werkt? En koop je dan op voorhand een auto met verschillende schades en/of ontbreken van opties ed.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Streskip schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 01:01:
Volgend jaar maar een skikoffer.. Of een station :+
Volgens de RDW is dit al een station...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

RR46 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 16:47:
@noes Die taxatie methode wat jij noemt, kan dat op de dag van vandaag nog steeds? Ben erg benieuwd hoe dit werkt? En koop je dan op voorhand een auto met verschillende schades en/of ontbreken van opties ed.?
Zo een taxatie kan je natuurlijk zo ruim doen als je wilt. Klein krasje op de bumper? Ja, dan moet er een nieuwe op a €1000,-, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
En wie voert dat uit? Schade expert? En dit rapport gaat dan naar de RDW?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

RR46 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 16:47:
Jep, mijn auto in juni ingevoerd.

Taxateur gaat in t kort als volgt te werk:
- waarde vaststellen adhv verkoopprijs vergelijkbare auto's
- waarde vaststellen adhv tabellen
- gebreken zoeken aan de auto en die in mindering brengen op de waarde zoals vastgesteld in punt 1 en 2
- rapport maken om de belastingdienst hiervan te overtuigen

De tabellen voor waardevermindering zijn opgesteld met in t achterhoofd dat de auto nog eruit ziet als nieuw. De auto die je invoert is niet nieuw en heeft dus herstelwerkzaamheden nodig om op die staat te geraken zoals in de tabellen. Die kosten worden in mindering gebracht op de waarde.

Dus zoals @fsfikke zegt.. een kras op de bumper wordt meegenomen. Maar natuurlijk niet als nieuwe bumper a 1000 euro, maar wel als spuit of restyle werkzaamheden. En veel kleine plekjes slaan toch een deuk in de waarde van de auto tov de waarde in de tabellen, en dus ook in de waarde voor de belastingdienst.

Nog grotere deuk in de waarde kan komen door een storing in bijv motor of automaat, door de potentieel hoge kosten van herstel. Of je een auto met storingen wil importeren is natuurlijk vraag 2, maar als je zelf handig bent is er soms best wat terug te verdienen.

edit:
RR46 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:27:
En wie voert dat uit? Schade expert? En dit rapport gaat dan naar de RDW?
Taxateur voert dat uit. Ik kan je een taxateur aanbevelen, je kan me een PB sturen voor zijn gegevens. Het rapport en de formulieren BPM aangifte gaan naar de belastingdienst.

[ Voor 10% gewijzigd door noes op 11-08-2019 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sportlover
  • Laatst online: 17-09 17:48
Gisteren mijn eerste BMW gekocht. Kan hem 20 augustus ophalen.
Betreft een BMW 320D xDrive uit 2017. Geïmporteerd uit Duitsland.

Nu wil ik graag de handleiding al eens doorlezen maar die kan ik blijkbaar alleen downloaden met het VIN nummer. Via Google al wat sites gevonden maar overal vragen ze om het VIN nummer of een gedeelte er van.

Zijn er mensen die de PDF hebben en hem willen delen? Of kunnen aangeven waar ik de handleiding ook kan downloaden zonder VIN nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
sportlover schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 09:54:
Gisteren mijn eerste BMW gekocht. Kan hem 20 augustus ophalen.
Betreft een BMW 320D xDrive uit 2017. Geïmporteerd uit Duitsland.

Nu wil ik graag de handleiding al eens doorlezen maar die kan ik blijkbaar alleen downloaden met het VIN nummer. Via Google al wat sites gevonden maar overal vragen ze om het VIN nummer of een gedeelte er van.

Zijn er mensen die de PDF hebben en hem willen delen? Of kunnen aangeven waar ik de handleiding ook kan downloaden zonder VIN nummer.
Even Googlen in het vervolg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sportlover
  • Laatst online: 17-09 17:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Veel plezier met de voorpret 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Van het weekend weer teruggekomen van een roadtrip door de Alpen, Dolomieten en Cote d’Azur van zo’n 3.900 km met de 118iA met 136 pk...wat kun je daar leuk sturen.

Viel me op hoe makkelijk die driecilinder bergen oprijdt, i.c.m. de ZF-automaat, ook als ik het vergelijk met auto’s met veel meer vermogen die ik in het verleden heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Beam87 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:53:
Van het weekend weer teruggekomen van een roadtrip door de Alpen, Dolomieten en Cote d’Azur van zo’n 3.900 km met de 118iA met 136 pk...wat kun je daar leuk sturen.

Viel me op hoe makkelijk die driecilinder bergen oprijdt, i.c.m. de ZF-automaat, ook als ik het vergelijk met auto’s met veel meer vermogen die ik in het verleden heb gehad.
Nice, geen moment meer vermogen gewild? Bij een proefrit van de 118ia vond ik hem niet altijd heel erg door trekken, maar het was erg vergelijkbaar met mijn Mini Cooper (logisch gezien de pk's).

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Beam87 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:53:

Tsja de automaat schakelt voor je terug als je wat vlotter de berg op wilt, met een handbak moet je dat zelf doen O-)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Inmiddels wat meer uitzoekwerk gedaan en uit de bijgesloten boekjes en papieren een mooie grafiek kunnen maken. Het lijkt in iedergeval redelijke te kloppen. Als het aan de RDW lag was het een logische stand geweest :P

KM stand

Probleem is een beetje dat er maar uit vijf verschillende jaren een KM stand bekend is. Vandaar dat de "period" lijn een beetje raar is. Verder is de auto in 2011 van Duitsland naar België geëxporteerd om vervolgens vier jaar later naar Nederland te komen. Een echte EU auto :+ .

[ Voor 17% gewijzigd door MoietyMe op 12-08-2019 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 10:32
Dat is wel bijzonder en zou voor mij niet aantrekkelijk zijn. Maar als jij er vertrouwen in hebt en er blij mee bent, is het goed, toch? Hopelijk blijft die gekkigheid van afvallende wielen je vanaf nu wel bespaard ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
hmr schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:37:
[...]

Nice, geen moment meer vermogen gewild? Bij een proefrit van de 118ia vond ik hem niet altijd heel erg door trekken, maar het was erg vergelijkbaar met mijn Mini Cooper (logisch gezien de pk's).
Uiteraard is meer pk’s altijd beter, maar in de Sport-stand trekt hij wel afdoende. Heb ook in het verleden een trip gedaan in een 730, meer koppel maar bergop soms echt niet te doen.

Verschil met de Mini is klein vind ik, enkel het gewicht en de afmetingen.
MadMarky schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:58:
[...]

Tsja de automaat schakelt voor je terug als je wat vlotter de berg op wilt, met een handbak moet je dat zelf doen O-)
Duh🙈, maar afgezien daarvan viel het mij niet tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op vakantie zie ik altijd wel iets, deze keer bv een Q7 met camouflage (staat hopelijk op m'n dashcam) en deze stond in Pfronten op onze camping.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZGubaKgFMfQIn6qGWNwZ4IE3/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZkcjQtDGLDgQ0rUnBjwvp9l4/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1Xu9ZF0lBgznueQg00pk61er/full.jpg

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Dikke M760? :9

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat doet dat ding op een camping? Ik zie helemaal geen trekhaak :p

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
MadMarky schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 21:25:
Wat doet dat ding op een camping? Ik zie helemaal geen trekhaak :p
Die is nog beter gecamoufleerd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 16:11
Trekhaak voor een 7 op een camping? Trekhaak is toch voor de betonmolen :+

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 21:09

IQM

Gutteguttegut schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:59:
Op vakantie zie ik altijd wel iets, deze keer bv een Q7 met camouflage (staat hopelijk op m'n dashcam) en deze stond in Pfronten op onze camping.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is de nieuwe 5 serie LCI welke binnenkort komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

IQM schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:52:
[...]

Dit is de nieuwe 5 serie LCI welke binnenkort komt.
Nee dat is volgens mij gewoon de LCI van de 7 serie die nog wat camo om heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

330e review van autoblog. Iets negatiever dan diverse Britse blogs vind ik maar misschien dat daar de financiële voordelen nog hoger zijn.

https://www.autoblog.nl/n...0-rijtest-en-video-128271

YouTube: BMW 330e (G20) rijtest: sportief met een stekker

[ Voor 20% gewijzigd door Eagle Creek op 14-08-2019 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Nou het gaat lekker zo :(

Nadat het emissie lampje begon te knipperen na een afspraak vanochtend even bij de dealer geweest. Die heeft de auto netjes onderzocht en kwam met deze offerte terug :/.

Dure BMW

Volledige bericht in apart topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
fsfikke schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:38:
[...]

Nee dat is volgens mij gewoon de LCI van de 7 serie die nog wat camo om heeft.
Idd, denk ook de 7.

In maart was ik op wintersport in Oostenrijk, en toen had ik de nieuwe 5 LCI in camo gespot. Kennelijk zagen ze de lol ervan in - om op een half volle parking - uitgerekend naast de E39 te parkeren 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
MoietyMe schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:07:

Nadat het emissie lampje begon te knipperen na een afspraak vanochtend even bij de dealer geweest. Die heeft de auto netjes onderzocht en kwam met deze offerte terug :/.

[Afbeelding: Dure BMW]

Geen idee of het normaal is dat de verstuivers en Stikstof sensor na 130k km vervangen moeten worden? Flinke kostenpost...
Ik weet niet welk motor type je hebt maar als je deze hebt N43B20 dan lijkt het wel een bekend probleem te zijn. Zie http://mywikimotors.com/n43b20

[ Voor 11% gewijzigd door ChiLLeR op 14-08-2019 16:35 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

ChiLLeR schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:29:
[...]

Geen idee of het normaal is dat de verstuivers en Stikstof sensor na 130k km vervangen moeten worden? Flinke kostenpost...
Dat weet ik inderdaad ook niet. Kan ik nog even navragen.
Ik weet niet welk motor type je hebt maar als je deze hebt N43B20 dan lijkt het wel een bekend probleem te zijn. Zie http://mywikimotors.com/n43b20
Oh dat is erg interessant, bedankt voor de link!
2. Misfire and rough idling on N43. The problem is mainly connected with ignition coils. You should check them and replace in case of necessity.
Nou is dat wel het probleem wat de dealer omschrijft:
Uit het storingsprotocol blijkt dat in ieder geval cilinder 2 een overslaande verbranding heeft. Advies is om alle injectoren te vervangen.
Maar zij willen de injectoren vervangen in plaats van de ignition coil. Daar een ignition coil 20-30 euro kost, zou het lonen om te vragen of ze dat eerst willen controleren? Nou heb ik verder geen verstand van motoren en dergelijken. En kan mij voorstellen dat het enorm irritant is als je klanten denken het beter te weten :+. Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Als dit mij over twee jaar was overkomen had ik gezegd dat ze het allemaal mochten uitvoeren, maar na twee weken vind ik toch wat snel :'(

[ Voor 5% gewijzigd door MoietyMe op 14-08-2019 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:10

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Eagle Creek schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:57:
330e review van autoblog. Iets negatiever dan diverse Britse blogs vind ik maar misschien dat daar de financiële voordelen nog hoger zijn.

https://www.autoblog.nl/n...0-rijtest-en-video-128271

YouTube: BMW 330e (G20) rijtest: sportief met een stekker
:F
Het wordt tijd dat ze bij BMW eens met een >60kWh 3 serie EV komen.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
MoietyMe schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 18:24:
[...]
Dat weet ik inderdaad ook niet. Kan ik nog even navragen.

[...]

Oh dat is erg interessant, bedankt voor de link!

[...]

Nou is dat wel het probleem wat de dealer omschrijft:

[...]

Maar zij willen de injectoren vervangen in plaats van de ignition coil. Daar een ignition coil 20-30 euro kost, zou het lonen om te vragen of ze dat eerst willen controleren? Nou heb ik verder geen verstand van motoren en dergelijken. En kan mij voorstellen dat het enorm irritant is als je klanten denken het beter te weten :+. Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Als dit mij over twee jaar was overkomen had ik gezegd dat ze het allemaal mochten uitvoeren, maar na twee weken vind ik toch wat snel :'(
Gewoon alle foutcodes opvragen (wat ik je adviseerde in het andere topic) en die + de offerte voorleggen bij de garage waar je de auto hebt gekocht nog geen 2 weken geleden.. inzetten op gewoon alles laten vervangen zoals de dealer voorschrijft. Dit ook door de dealer laten doen, want slechts 280€ zijn arbeidskosten, dus grootste deel zijn onderdelen. Dat kan de vakgarage nauwelijks goedkoper doen is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
MoietyMe schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 18:24:
[...]

Bougies (iginition coils) controleren op speling. Dat is een slijtageproduct en uiteindelijk werkt dat hetzelfde als een 3e hands gasfornuis.
Afbeeldingslocatie: http://www.sv-sportscars.nl/pictures/Revisies/Corolla1/CorollaE1110M.jpg

Dat rechts minder makkelijk vonkjes maakt is wel duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 18:19
Bougie = Spark plug
Bobine = Ignition Coil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Kadett schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:32:
Bougie = Spark plug
Bobine = Ignition Coil
|:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten810
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:53
MoietyMe schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:07:

[Afbeelding: Dure BMW]

Als alternatief voor de BMW NOX sensor kun je ook overwegen om het alternatief van Noxem te monteren:
https://bimmerprofs.com/noxem-130/

Voordelen zijn onder andere: langere levensduur en voorkomt kostbare katalysator vervanging op een later moment. Ik kan mij voorstellen dat de BMW dealer niet staat te springen om non OEM onderdelen te monteren maar een universele garage kan je hier ook mee helpen net als de 4 injectoren vervangen.

PS ik zag dat je ook nog een terugroepactie open heb staan van de aanjager eindtrap aansluiting ;)
De dealer zal deze kostenloos vervangen en je kan er op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Iemand al eens gepield met een USB. Dongle mirascreen in de USB aansluiting van BMW?
Ik heb screenmirroring in de auto, maar geen Android.
Ik zoek dus een manier om het toch voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knul
Crosspost uit SJAT:

Nog meer BMW plaatjes! Afgelopen weekend met de BMW naar de 'Ring geweest. Het gebrek aan stijfheid in de koets is daar goed te merken :X Maat van me was mee met z'n MX-5, dat gaat toch wat harder door de bocht. Impreza op de foto is van een andere maat van me.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OLYKiQkwi34mPfaK81aL6gdh/full.jpg

Op de heenweg nog even een verplicht industrieel plaatje geschoten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IVA7O6YemP0T1qGWpOeK0YXK/full.jpg

Verbruik over de hele trip was een hele nette 1:12,5, inclusief stukken autobahn. Met het dak open tikte ik relatief makkelijk de 200km/h aan, dat vond ik wel welletjes. Auto lag ook vol met kampeerspullen dus was redelijk zwaar belast.

Ik ben nog op zoek naar een ander interieur (liefst beige) met uitschuifbare ondersteun en stoelverwarming. Marktplaats hou ik al een tijd in de gaten, maar daar wordt niet echt iets op aangeboden. Heeft iemand een tip voor een forum/facebook groep?

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:11
Op ebay.de staan veel BMW interieurs te koop. Soms wel flink aan de prijs, maar misschien dat het voor de e36 wel meevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
robpol schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:38:
Op ebay.de staan veel BMW interieurs te koop. Soms wel flink aan de prijs, maar misschien dat het voor de e36 wel meevalt.
Ze zijn daar 600+, daarvan kan ik m'n huidige bijna opnieuw laten bekleden en stoelverwarming laten inbouwen :P

• RR46
@Batsgeit: Nice! Op Ebay moet je echt wel een leuk setje kunnen scoren, verder zijn er verschillende FB groepen (zoals hier ook wel al eens genoemd.

Waar was is de industriële foto gemaakt?

• zeef
  • Laatst online: 07:45
Tortelli schreef op maandag 29 juli 2019 @ 20:27:
[...]

Hier ook voorpret.... nog een dikke 2 maand 8). Zou het leuk vinden als ze met een OTA update komen om het dashboard meer te configureren.
Levering wordt voorzien in week 40 of 41. *O* *O*
Knul schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:49:
Crosspost uit SJAT:

Nog meer BMW plaatjes! Afgelopen weekend met de BMW naar de 'Ring geweest. Het gebrek aan stijfheid in de koets is daar goed te merken :X Maat van me was mee met z'n MX-5, dat gaat toch wat harder door de bocht. Impreza op de foto is van een andere maat van me.

[Afbeelding]

Op de heenweg nog even een verplicht industrieel plaatje geschoten:

[Afbeelding]

Verbruik over de hele trip was een hele nette 1:12,5, inclusief stukken autobahn. Met het dak open tikte ik relatief makkelijk de 200km/h aan, dat vond ik wel welletjes. Auto lag ook vol met kampeerspullen dus was redelijk zwaar belast.

Ik ben nog op zoek naar een ander interieur (liefst beige) met uitschuifbare ondersteun en stoelverwarming. Marktplaats hou ik al een tijd in de gaten, maar daar wordt niet echt iets op aangeboden. Heeft iemand een tip voor een forum/facebook groep?
Lekker hoor. Vorig jaar met een 2 serie cabrio ook op de autobahn gejakkerd. 200 km/h was geen probleem. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/o5HDZymzoTxZS2C0Ft78YGB3/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/admDsnfWiXWhxGLxTE6z0TSN/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/M8MRJu4tz8X3zHZP17VBXhuS/thumb.jpg

[ Voor 82% gewijzigd door zeef op 15-08-2019 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
RR46 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:36:
@Batsgeit: Nice! Op Ebay moet je echt wel een leuk setje kunnen scoren, verder zijn er verschillende FB groepen (zoals hier ook wel al eens genoemd.

Waar was is de industriële foto gemaakt?
https://www.landschaftspark.de/

Daar op de parkeerplaats weliswaar, het is niet mogelijk het park zelf op te rijden met de auto. Wel een aanrader als je in de buurt bent :)

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

zeef schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:44:
[...]

Levering wordt voorzien in week 40 of 41. *O* *O*
Nog niets gehoord van mijn verkoper (die momenteel op vakantie is), maar verwacht mijne eerlijk gezegd wel week 40..... bedoel veel eerder had ik hem niet kunnen bestellen :D.

Was vorige week even bij de dealer, die hebben nog altijd geen folders van de G21 8)7.

@paQ hieronder; heb zelf Eiche Maser genomen... ben eerlijk gezegd best benieuwd hoe dit irl is :D.Stock alu in de G20/G21 vond ik niet mooi.

[ Voor 25% gewijzigd door Tortelli op 15-08-2019 16:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

MoietyMe schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 17:45:
[...]

Ik ben wel een fan van dat aluminium, maar dat fineline hout vind ik ook mooi!
Look what the cat dragged in *D

Afbeeldingslocatie: https://extraimage.net/images/2019/08/15/df399c8561694ae72cb5dbce463bc41e.jpg

van ebay.de
Hij verkocht alleen de complete assembly.... Naja fine... is nog steeds 1/3 van de prijs van alleen de houttrim bij de dealer (342 euro)

Zelfde hout (fineline)
Wel even met polish erover zag ik (2e hands)
En ik haal alleen het paneel zelf eruit. De knoppen komen niet overeen ook overigens.
Zit met paar schroeven vast... moet volgens mij zo gepiept zijn.
Tortelli schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:20:
[...]

@paQ hieronder; heb zelf Eiche Maser genomen... ben eerlijk gezegd best benieuwd hoe dit irl is :D.Stock alu in de G20/G21 vond ik niet mooi.
Het is niet superlelijk ofzo (het is echt wel mooi aluminium), maar ik vind het gewoon niet passen... ook dat deel dan alleen :?
Het "saddle leer" is overigens echt leer zo te zien. Nog best dik ook.

overigens gisteren op de Autobahn geweest met de 740e i
*O*
wat een feest.

3 volw, 2 kinderen, en koffer redelijk vol... (ja ja.. .I know...) maar toch op een leeg recht stuk even gas erop. Van 160 naar 210* ging me toch rap :o
En plakken op de weg _/-\o_ (auto zakt ook)

offtopic:
*heb 210 aangetikt, gas weer losgelaten, want familie enz

[ Voor 36% gewijzigd door paQ op 15-08-2019 16:47 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 370 Laatste