Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 374 375 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:07
Mr Pingu schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:02:
[...]

Ja precies en bij schemering.
Ik heb het idee dat mijn auto via Connecteddrive/BMW online precies weet wanneer de zon ondergaat (wel met actief abo), want soms gaan mijn lichten al aan voordat ik het donker vind worden. Het is volgens mij een combinatie van lichtsensor, gps data, sunrise & sunset tijden en regensensor. Ik heb iig nooit gehad dat ik mijn licht te laat aan vond gaan, eerder dat ik dacht "nu al?".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:09
PixelRanger03 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:21:
Vanochtend is de airbag van mijn E92 ook vervangen onder de terugroepactie, thx nogmaals @CreativeS!. Had nog niet eens m'n tweede kop koffie op, of het was al gepiept. Fluitje van een cent dus, voor de geoefende persoon. Nu is het interieur weer zo goed als strak.
Als de boefjes het in 2 minuten kunnen jatten, dan kan de dealer het vast ook in 2 bakken koffie vervangen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:44

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Puf schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:08:
[...]

Ik heb het idee dat mijn auto via Connecteddrive/BMW online precies weet wanneer de zon ondergaat (wel met actief abo), want soms gaan mijn lichten al aan voordat ik het donker vind worden. Het is volgens mij een combinatie van lichtsensor, gps data, sunrise & sunset tijden en regensensor. Ik heb iig nooit gehad dat ik mijn licht te laat aan vond gaan, eerder dat ik dacht "nu al?".
Leuk dat je dat zegt, dat vermoeden heb ik ook al heel lang gehad, dus dat zal wel gekoppeld zijn. Alleen op een donkere, grijze dag is het te laat :P

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMulder13
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:36
Naar aanleiding van de melding ‘onderhoud 11000km / 11-2025’ gisteren maar eens een afspraak daarvoor proberen te maken bij de dealer. In mijn naïviteit ging ik er van uit daarvoor nog wel op tijd te zijn. In Assen kan ik in januari terecht, in Groningen mid december…. Is dat de “BMW standaard”?

Bij de Volvo’s die ik hiervoor had kon ik eigenlijk altijd binnen een paar weken wel terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:01
MMulder13 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:54:
Naar aanleiding van de melding ‘onderhoud 11000km / 11-2025’ gisteren maar eens een afspraak daarvoor proberen te maken bij de dealer. In mijn naïviteit ging ik er van uit daarvoor nog wel op tijd te zijn. In Assen kan ik in januari terecht, in Groningen mid december…. Is dat de “BMW standaard”?

Bij de Volvo’s die ik hiervoor had kon ik eigenlijk altijd binnen een paar weken wel terecht.
Ja, loop hier ook tegen aan. Wissel daardoor nu tussen 2 dealers afhankelijk van wat het beste uitkomt.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:24

Ik belde vorige week woensdag met Dusseldorp in Zwolle en kan 5 november terecht.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR.V
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:33

Precies hetzelfde hier (regio Den Haag), had afgelopen maand al een oliewissel moeten doen (in principe al betaald via BMW Service Inclusive)maar kan pas in december terecht op een normale plek in de buurt. Veel te laat dus niet gedaan. Krijg bijna zin om door te rijden naar Duitsland om te minste binnen een redelijke termijn terecht te kunnen bij een dealer aan de grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:13

MLLL

Palm Treo 650

Het enige waar ik me nu al wel in aan het verdiepen ben is het ombouwen van het huidige Navi Pro (NBT) systeem naar een 12,3" touchscreen met Carplay functionaliteit, want dit heetf de auto nu niet, en dit is voor mij echt een must.

Ondertussen al wel wat systemen gevonden op de diverse sites en bij diverse aanbieders (Amazon, Ali, VioVox, etc.) maar ik ben er nog niet helemaal over uit wat nou exact de verschillen zijn en waar ik hem dus het beste kan bestellen. Inbouw ga ik gewoon zelf doen, is geen rocket science en heb in het verleden vakr in- en ombouw zaken in auto's gedaan, dus zo spannend vind ik dat niet.

Maar als iemand mij hier tips kan geven voor de juiste/beste unit en bij welke partij ik deze het beste kan bestellen dan is dit van harte welkom.
Heb er laatst eentje besteld bij Audiovolt.
Het zou plug and play moeten zijn, alleen koop ik altijd auto's waarbij er aftermarket dingetjes toegevoegd worden.
Er was kabelboom naar de linkerkant van het stuurkolom gebracht waarbij een paar electronicakastjes waaronder digitenne was ondergebracht.
Na een uurtje klooien heb ik door iemand anders laten doen die aanbevolen werd door Audiovolt, het stomme toeval was dat hij een jaar of 3 terug ook een audiosysteem in mijn vorige auto ingebouwd had. Dat was toen geregeld door het bedrijf waar mijn auto in onderhoud is.

Hij was er 2,5 uur mee bezig, maar als je auto standaard is is het in een uurtje wel te doen.

Ben blij met het systeem, start snel op en heeft nog geen enkele vastloper gehad in de drie maanden dat ie er in zit.
Kostte wel 499 euro .

En je kunt het systeem van BMW ook blijven gebruiken door lang de menuknop in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:45
Pannencouque schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 08:10:
Dat dakje, comfortstoelen met nappa en een trekhaak zijn al erg mooie opties toch? :)
Ik rij 't liefst een nagenoeg full option-auto zoals ik nu heb, maar ik merk dat ik ook wel weer kritisch probeer te zijn voor m'n opvolger. Er zijn veel nice-to-haves, maar je kunt bezig blijven en alles heeft een prijs. Uiteindelijk zijn er meer dingen in het leven belangrijk.
Helemaal full option is zeker gaaf! Had nog wel wat door kunnen sparen maar liep tegen deze aan en toen was het eigenlijk geen rationele keuze meer. Heb in ieder geval weer wat te wensen over een paar jaar :9
IQM schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:58:
Panodak - check
Adaptive LED - check (High Executive)
Nappa leder - check
Comfortstoelen - check (High Executive)
Grootlicht assistent - check (High Executive)
Ambiance verlichting - check (standaard M-Sport)
Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel - check
Head Up Display - check
Steptronic sport transmissie - check

Dat zijn wel een paar prettige opties ja. Wellicht heb je ook de Driving Assistant Professional? (oa. adaptieve cruise control en lane control assist) Als je met je VIN op een online VIN decoder kijkt dan zie je in één oogopslag alle opties.
Precies die optie heb ik niet haha. Lijkt me op zich wel relaxt, nog nooit mee gereden. Ik mis het nu in ieder geval niet, ik rijd meestal ook niet meer dan 100 kilometer per dag. Bij bmw.nl zie je, als je ingelogd bent, onder Voertuigoverzicht en dan Uitrusting ook alle opties waarmee die besteld is.

Ik zit nu op 6,9 liter op 100 kilomeer, die fabrieksopgave van 5,9 is wel erg optimistisch. Een paar stoplichten tegen en je haalt dat nooit meer. Reed hiervoor met m'n F20 120d met gemak 1 op 20, dat ga ik nooit meer halen :+ Was ook niet mijn verwachting hoor, maar is toch even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:07
Streskip schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 00:10:
[...]

Bij bmw.nl zie je, als je ingelogd bent, onder Voertuigoverzicht en dan Uitrusting ook alle opties waarmee die besteld is.
Helaas tenenkaas, over die van mij zijn op het M-Sportonderstel en wat Connecteddrive dingetjes na helemaal geen opties te bekennen op bmw.nl

Eigenlijk wel raar, dat zo'n online VIN decoder je meer over je auto kan vertellen dan dr BMW site zelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TyiZEyPyRe-HVc7X9ya67Ob1_Pk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rw1v0ILHLaTmuDJJ6x5sQVBL.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 374 375 Laatste