Lekker over vier wielen glijden ipv twee?
Nou, de X2 M35i x-drive is zeker geen lichte wagen, maar als je in de sportstand het pedaal intrapt, verbaas ik mij toch hoe snel ie weg is van de plek.
In 4.9 sec naar de honderd, volgens fabrieksopgave.
Zelf nooit getimed, heb beide handen aan het stuur nodig 🤣
In 4.9 sec naar de honderd, volgens fabrieksopgave.
Zelf nooit getimed, heb beide handen aan het stuur nodig 🤣
Die is toch ook met RWD gemaakt? Of alleen de sedan versie?
De Fx-serie heeft een RWD 340i. Ook de G20 M340i is er alleen in 4wd.TheBrut3 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 18:56:
[...]
Die is toch ook met RWD gemaakt? Of alleen de sedan versie?
Dan nog is een xdrive sneller dan alleen achterwielaandrijving.Eagle Creek schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:31:
[...]
Zal op een droge weg toch wel loslopen? Voordat je rubber begint te spuien ben je al ver over het koppel dat je normaliter nodig hebt om "vlot" bij een verkeerslicht weg te komen.
Inmiddels het antwoord gevonden. De G20 was er ook in RWD (in Amerika en Europa), maar standaard was xDrive en de G21 was er enkel in xDrive. G20 RWD bestaat dus wel, maar is heel zeldzaam._Arthur schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 19:18:
De Fx-serie heeft een RWD 340i. Ook de G20 M340i is er alleen in 4wd.
https://www.realoem.com/b...=G20&body=Lim&model=M340i
[ Voor 11% gewijzigd door TheBrut3 op 21-10-2025 20:06 ]
Graag gedaan!BigEagle schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:08:
@IQM: Bedankt! Weer wat duidelijker zo.
Mijn zoektocht naar een 5 serie is aangepast van een een 530i naar een 530e touring. Aanbod in DE is veer groter van de 530e en de BPM is gewoon aantrekkelijk. De vraag is nu nog wel of geen xdrive...![]()
Buurman van 2 huizen verder heeft een Audi Quattro Avant 55 TFSIe. Groter bereik op de accu, iets grotere benzinetank en meer ICE pk's. Mooie auto maar lees aardig wat verhalen over hoog olie verbruik. Daarnaast geen fysieke knoppen voor o.a. airco en de kofferbak is nog kleiner. Sprak ook een andere buurman die zowel de Audi als de BMW had en koos gelijk voor de BMW.
Dat van dat olieverbruik is een aantal pagina's terug hier ook al voorbij gekomen. BMW adviseert 0W20 olie maar in die van mij zit nu 0W30 en ik overweeg evt. naar 0W40 te gaan.
Het enige dat ik merk is dat de 530e bij warm weer en zwaardere belasting op de ICE (zoals de zomervakantie in Zuid Europa) altijd nog flink na staat te koelen na een lange rit. Dat was ik bij de N55 niet gewend, gebeurde zelden.
Ik heb wel een goede reden dat ik voor een xDrive gekozen heb: de gewone 530e mag 1700kg trekken, de xDrive 2000kg. We hebben nog steeds een caravan die max. 1900kg mag wegen.
Maar als je geen xDrive nodig hebt dan moet je het zeker niet doen. Geeft je gewoon meer flexibiliteit met wielen, velgen en banden. Een xDrive is nu eenmaal gevoelig op verschil in omtrek tussen de voor- en achterwielen.
Heel eerlijk, met de 400Nm van de 535i had ik veel makkelijker wielspin dan de 420Nm die een 530e maximaal kan trekken.Eagle Creek schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:31:
Zal op een droge weg toch wel loslopen? Voordat je rubber begint te spuien ben je al ver over het koppel dat je normaliter nodig hebt om "vlot" bij een verkeerslicht weg te komen.
Een G31 540i Touring is ook altijd een xDrive. De G30 540i sedan is wel leverbaar geweest met RWD maar ook die zijn heel dun bezaait.TheBrut3 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 20:05:
Inmiddels het antwoord gevonden. De G20 was er ook in RWD (in Amerika en Europa), maar standaard was xDrive en de G21 was er enkel in xDrive. G20 RWD bestaat dus wel, maar is heel zeldzaam.
[ Voor 47% gewijzigd door IQM op 21-10-2025 22:14 ]
Huh wat zeg jij nou? Ik heb een G20 en xdrive was zeker niet standaard. Het was een optie. En het gros van de G20s heeft geen xdrive.TheBrut3 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 20:05:
[...]
Inmiddels het antwoord gevonden. De G20 was er ook in RWD (in Amerika en Europa), maar standaard was xDrive en de G21 was er enkel in xDrive. G20 RWD bestaat dus wel, maar is heel zeldzaam.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Hij bedoelt de m340i.Eagle Creek schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 22:14:
[...]
Huh wat zeg jij nou? Ik heb een G20 en xdrive was zeker niet standaard. Het was een optie. En het gros van de G20s heeft geen xdrive.
Hij qoute dat ook , ff lezen
[ Voor 5% gewijzigd door DeBaroN op 21-10-2025 22:25 ]
Als je dat laatste restje accu hebt leeggereden heb je dus tijdelijk even niet dat extra vermogen. Ik heb flink zitten vloeken toen ik met 184pk afgelopen winter berg op moest met dik 2.500kg (leeggewicht plus belading). Accu was simpelweg nog niet bijgeladen nadat ik vlak ervoor stevig had versneld.Fedde schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 12:03:
[...]
Je houdt altijd iets van elektrisch vermogen over + de 184pk benzine blijft natuurlijk gewoon aanwezig dus is mijn ervaring met de 330e prima. Geen klachten.
Dus ja, wel vaak. Maar nee, niet altijd.
Ik heb 't nu ook, maar heb er pas één keer echt gebruik van gemaakt (wintersport). Dat is voor 't eerst in iets van twintig jaar wintersport. Als het erop zit zal ik 'm er niet om laten staan, maar als ik uit identieke exemplaren kan kiezen neem ik degene zonder xDrive.ewrz schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:45:
[...]
X-drive geeft meer verbruik, meer dingen die stuk kunnen gaan, ongeveer 75kg hoger gewicht (daardoor kom je vaak in een hogere trede van de MRB terecht) en een aantal reparaties aan de motor/ophanging wordt beduidend ingewikkelder. Zou het dus alleen kiezen als je er een goede reden voor hebt.