Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 372 373 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:12
Brilsmurfffje schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 00:18:
[...]

Kan je als je zoiets doet ook stuur verwarming in laten bouwen? Een van de weinige opties die we momenteel missen in de G26
Dat ligt eraan of je de benodigde stekkers in je stuurkolom hebt zitten. Ben geen expert, maar m’n neef heeft een G21 zonder stuurverwarming. Nu heeft hij stuurverwarming, maar zijn dode hoek indicator in de spiegel doet het niet meer. Heel gedoe. Maar het is dus niet zo simpel als een stuur met stuurverwarming erin zetten, helaas.

Ben zelf wel geïnteresseerd, mijn stuur is glad en glimmend. Die van greetoz zijn vriend ziet er echt top uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Marc Rademaker schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 08:47:
Ben zelf wel geïnteresseerd, mijn stuur is glad en glimmend. Die van greetoz zijn vriend ziet er echt top uit.
Een paar reinigingsbeurten doet al wonderen hè? Zeker als je het 3 à 4 keer herhaalt. Ossegalzeep (natuurlijk product) of een dedicated lederreiniger, zelfs Monello Matte Opaco interior cleaner werkt al goed op het stuur. Maar eerlijk is eerlijk, dat leder van BMW is gewoon van zeer lage kwaliteit en op een gegeven moment helpt goed schoonmaken ook niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:51

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Marc Rademaker schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 08:47:
[...]

Dat ligt eraan of je de benodigde stekkers in je stuurkolom hebt zitten. Ben geen expert, maar m’n neef heeft een G21 zonder stuurverwarming. Nu heeft hij stuurverwarming, maar zijn dode hoek indicator in de spiegel doet het niet meer. Heel gedoe. Maar het is dus niet zo simpel als een stuur met stuurverwarming erin zetten, helaas.

Is dan wel het goede stuur gebruikt?
Het onderdeelnummer van het stuur / bekabeling is namelijk afhankelijk van 3 dingen.

Stuuverwarming:
Driving Assistant
Driving Assistant Proffesional.
Zie: https://www.realoem.com/b...-BMW-330dX&diagId=32_2667

Als je een stuur vervangt dat niet geschikt is voor driving Assistant (Proffesional) klappen er inderdaad functies uit. Er bestaan sturen met enkel stuurverwarming.

Je moet ook de juiste SZL hebben, maar op het moment dat je driving Assistant(Proffesional) hebt zit je goed.
Zie: https://www.realoem.com/b...-BMW-330dX&diagId=61_8981

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14:21
CreativeS schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 16:42:
[...]

Als ik heel eerlijk mag zijn... de eerste jaren is de kans op grote reparaties sowieso vrij nihil. Iedereen kan olie, bougies, wat filters en blokken wisselen... persoonlijk vind ik 'dealeronderhouden' helemaal niet positief. Ja, voor de garantie, de auto heeft het minimale gehad maar voor de rest? Nee. Het is nog een erfenis uit het verleden denk ik... wat wel grappig is, want niemand wil naar de dealer met een ouder gebakje maar ze schermen er maar wat graag mee dat de auto grotendeels dealeronderhouden is _O-
Helemaal eens. Het betekent voor mij ook niets behalve dat iemand mogelijk weinig affiniteit heeft met techniek en gewoon de portemonnee; ik doe het vooral voor het sentiment van vele anderen voor wie het van belang is. Dat is in dit prijssegment vaak wel aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Tortelli schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 14:12:
[...]

Overschat de kwaliteit en nieuwheid van de BMW kaart updates niet. Er zitten best veel fouten in, of soms rare wegen die hij je stuurt. Daarnaast zijn de kaarten lang niet zo actueel als ze bij bijvoorbeeld Google zijn.
Toch gebruik ik het ingebouwde systeem meestal wel. Neem niet ieder kwartaal de moeite de updates werkelijk te installeren. Bij de iDrive 7 en nieuwe installeert hij de Benelux updates via OTA. Rest moet via USB stick. Duurt een 20-30 minuten ofzo.
Eens. Het ingebouwde systeem doet soms raar, stuurt je via gekke wegen die afgesloten zijn, of pakt geen alternatieve routes. Vorig jaar via Maps nog een alternatieve route genomen naar de wintersport, de auto stuurde me gewoon een file van een uur in. :|

Dus het is dat de hybride aandrijving zich aanpast op die routes en ik het daarom gebruik, maar als er hierna een non-hybrid komt ga ik die navi-updates niet weer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
BigEagle schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 15:21:
[...]

Schaamteloos mijzelf even quoten: ik heb de zoekopdracht ingetrokken. Een opdracht viel uit en ik heb toch zelf tijd om te gaan zoeken. *O*

Ik ben alvast aan het rondkijken, volgende maand echt van start met zoeken. Zag wel het verschil kwa BPM bij import uit DE tussen een 530i en een 530e. Dat is best een stevig verschil...

Maar wordt denk ik toch een 530i. :P
Waarom de i en geen e? De hybride zal inderdaad veel bpm schelen. Ze zijn in Nederland volgens mij ook voor prima prijzen te koop.

Bewust geen 540i?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:07
Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Lager gewicht bij gelijk vermogen. Minder complexiteit, dus minder wat kapot kan. Meer bagageruimte. Grotere tank. Sterkere internals in de motor.

[ Voor 4% gewijzigd door Puf op 08-10-2025 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:53
Pannencouque schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:35:
[...]
Waarom de i en geen e? De hybride zal inderdaad veel bpm schelen. Ze zijn in Nederland volgens mij ook voor prima prijzen te koop.

Bewust geen 540i?
Grootste reden: De i heeft meer kofferbakruimte. De kofferbak gebruiken we best veel en we doen al een stap achteruit gezien de enorme ruimte die onze huidige Skoda Superb heeft.

En als de batterij leeg is sleep je toch bijna 200 kilo extra mee. Ik heb ook geen idee wat de levensduur is van de batterij in een e. Maar ergens twijfel ik nog steeds een beetje, scheelt best veel kwa BPM. :X Dan maar minder ruimte...

Helaas geen 540i omdat deze buiten budget valt.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Mr Pingu schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:13:
[...]

Is dan wel het goede stuur gebruikt?
Het onderdeelnummer van het stuur / bekabeling is namelijk afhankelijk van 3 dingen.

Stuuverwarming:
Driving Assistant
Driving Assistant Proffesional.
Zie: https://www.realoem.com/b...-BMW-330dX&diagId=32_2667

Als je een stuur vervangt dat niet geschikt is voor driving Assistant (Proffesional) klappen er inderdaad functies uit. Er bestaan sturen met enkel stuurverwarming.

Je moet ook de juiste SZL hebben, maar op het moment dat je driving Assistant(Proffesional) hebt zit je goed.
Zie: https://www.realoem.com/b...-BMW-330dX&diagId=61_8981
Ik heb volgens mij de professional want ik heb de lampjes boven de knoppen zitten. De auto kan zelf achteruit terug rijden en op de snelweg rijden.

Wel gaaf als hij in Duitsland een file detecteert maakt de auto automatisch ruimte voor de rettungsgasse voor de hulpdiensten. In Duitsland leest hij ook stoplichten jammer dat dat in Nederland maar zeer sporadisch werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:51

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Brilsmurfffje schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:36:
[...]

Ik heb volgens mij de professional want ik heb de lampjes boven de knoppen zitten. De auto kan zelf achteruit terug rijden en op de snelweg rijden.

Wel gaaf als hij in Duitsland een file detecteert maakt de auto automatisch ruimte voor de rettungsgasse voor de hulpdiensten. In Duitsland leest hij ook stoplichten jammer dat dat in Nederland maar zeer sporadisch werkt..
Plop je vin in mdecoder.com en je krijgt je optielijst dan weet je het zeker. 5AU =proffesional, 5AS=gewoon
het kan gecode worden dat het in meerdere landen werkt ;)

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
BigEagle schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:54:
[...]

Grootste reden: De i heeft meer kofferbakruimte. De kofferbak gebruiken we best veel en we doen al een stap achteruit gezien de enorme ruimte die onze huidige Skoda Superb heeft.

En als de batterij leeg is sleep je toch bijna 200 kilo extra mee. Ik heb ook geen idee wat de levensduur is van de batterij in een e. Maar ergens twijfel ik nog steeds een beetje, scheelt best veel kwa BPM. :X Dan maar minder ruimte...

Helaas geen 540i omdat deze buiten budget valt.
Ik had ook twijfels over de batterij maar als ik kijk hoever die 330e's al jaren komen, geloof ik dat ze een prima tijd meegaan. BPM scheelt inderdaad behoorlijk en de ritjes daarna ook, vooral als je thuis kan laden.

Ik twijfel ook wel eens om naar één BEV te gaan en één ICE, maar de rekensom kan niet uit - de 530e blijft telkens het meest gunstig eruit komen. Dus totdat andere belangen een rol gaan spelen (beenruimte op de achterbank) blijft de 530e nog even.

Qua kofferbak zou ik je aanmoedigen vooral even te gaan proberen. De liters worden natuurlijk gemeten tot aan de rollo, je kunt altijd nog de hoogte in. Ik had hiervoor ook altijd non-hybrid en leverde dus wat in, maar met de wintersport (3p) en zomervakantie (4p) paste het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:53
Pannencouque schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 14:21:
[...]
Ik had ook twijfels over de batterij maar als ik kijk hoever die 330e's al jaren komen, geloof ik dat ze een prima tijd meegaan. BPM scheelt inderdaad behoorlijk en de ritjes daarna ook, vooral als je thuis kan laden.

Ik twijfel ook wel eens om naar één BEV te gaan en één ICE, maar de rekensom kan niet uit - de 530e blijft telkens het meest gunstig eruit komen. Dus totdat andere belangen een rol gaan spelen (beenruimte op de achterbank) blijft de 530e nog even.

Qua kofferbak zou ik je aanmoedigen vooral even te gaan proberen. De liters worden natuurlijk gemeten tot aan de rollo, je kunt altijd nog de hoogte in. Ik had hiervoor ook altijd non-hybrid en leverde dus wat in, maar met de wintersport (3p) en zomervakantie (4p) paste het prima.
Ik zal eens een 530e opzoeken bij de BMW dealer aan de andere kant van het dorp waar ik woon. Eens zien hoe groot de kofferbak is...

Laadpaal heb ik nog niet, maar die kan ik zo regelen: ik ben ZZP-er en installeer o..a laadpalen bij klanten... :+

Op diverse sites lees ik wisselende reviews over de 530e: sommige vinden ze prima rijden en andere raden weer een 530i aan. Blijft denk ik toch een kwestie van eigen gevoel.

Aanbod van 530e is ook groter dan de 530i in DE zag ik al.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Pagina: 1 ... 372 373 Laatste