Die nieuwe stijl van grille is echt afschuwelijk, BMW is compleet de weg kwijt.TheBrut3 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 16:55:
[...]
Past inderdaad in het rijtje van moderne BMW's, zum kotzen.
prachtig lijnenspel op het stuur, net zoals de lijnen op de weg...MrFl0ppY schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 13:33:
Goed, het uiterlijk gaat nog wel redelijk. Maar het interieur... Dat stuur![]()
[Afbeelding]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ferodo DS Performance… stille blokken als ze goed ingeremd zijn. En echt weinig stof. Hoef normaal gesproken 1 keer per 2 à 3 weken de velgen te wassen. Doe het vaker want ik zie ze graag glimmen.
En anders is het wit, blauw, licht grijs, iets donkerder grijs, nog iets donkerder grijs en heel donker grijs 😂alexbl69 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 15:34:
[...]
Jammer dat je hier geen vrije kleurkeuze op hebt. Vond dat wel een hele goede zet van BMW, zorgt de komende tijd hopelijk voor wat meer kleur in ons wagenpark.offtopic:
En ze verdienen er waarschijnlijk een aardig centje aan
Het is een G20 met iDrive7. Maar ik ben ook wat verbaasd. Voor zover ik kon vinden / begrijpen van de BMW service zouden de meeste G20's uit 2019 het moeten hebben, maar pas vanaf mei 2019 oid. Die van mij is net een maand te oud en daarom zou hij het niet hebben. Maar na een jaar dus random ineens wel zonder software update die ik kan vindenDeBaroN schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 15:53:
[...]
Ben eigenlijk wel heel erg benieuwd hoe het kan dat jij wel AA hebt? Alle F30/F31 lci hebben dezelfde idrive toch?
Dus experts hier binnen het forum, laat je horen
Sowieso de koelslang, maar voor zover ik heb gelezen ook het oliefilterhuis en kleppendekselpakking.Xqlus1ve schreef op donderdag 4 september 2025 @ 23:01:
[...]
Oprechte vraag, welke kwaaltjes heeft een B48 die een B58 niet heeft?
Plus zo'n zescilinder hoeft in de basis minder hard te werken om zijn output te leveren, dus gaat langer mee.
Ik heb tijdelijk een relatief kale 530i gehad, maar daarvoor een gechipte 530d en een gechipte 320d. De 530i voldeed prima, maar ik miste het surplus aan vermogen en de nodige opties. Dus die ging relatief snel weer weg. Vooral die 530d was een beest, vol met opties, en had altijd vermogen over. Daar heb ik de meest warme herinneringen aan. De 530e zit ook weer behoorlijk vol opties, maar ik mis het vermogen en de beleving. Hoewel het elektrisch rijden in de basis zeer aangenaam is.IQM schreef op donderdag 4 september 2025 @ 21:51:
Wat heb jij gereden voor de 530e? Ik heb hiervoor 9 jaar een F11 535i gereden waar bijna alle mogelijke opties op zaten. Die N55 was een heerlijke motor. Altijd voldoende trekkracht en boven en een geweldig mooi, diep geluid. Ook met een caravan van 1900kg aan de haak nog steeds voldoende vermogen. En daarvoor 6 jaar een E61 525i. Dus nu na 15 jaar weer terug naar een 4 cilinder. Ben ook wel wat (wilde) haren kwijt geraakt denk ik...
Ik geloof best dat je dan nog wel wat speling hebt ja. Maar dan zit je veel meer op een snelheid waar je qua toerenbereik nog wat opties hebt om vermogen te creëren.JaMaaT schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:50:
[...]
Haha, dat zit 'm dan vast op het stevig doorrijden. Ik ga wel met de sleurhut. Op de A7 lachend alles voorbij gereden (vrachtwagens en Nederlanders met 1800kg caravan met 1.2blok) met caravan van ongeveer 1300KG. Probleem is dat je dan niet veel harder dan 110 rijd. Maar dat was verder geen probleem. De 2 liter 182pk versie.
Wellicht nog wel een keertje laten chippen naar een "330i"
Als je met 150km/h een sprint wil doen naar 200+ en je hebt 180pk ipv 250 voel je dat verschil echt wel. En dan had ik al geaccepteerd dat de xtraboost naar 290pk leeg was
Ik wéét het. Het punt is vooral dat die nieuwe 5 echt wat features heeft die me niet bevallen, met als belangrijkste punt de comfortstoelen waarbij de rugleuning niet meer verstelbaar is zoals ik wil. Maar die aandrijflijn is eigenlijk perfect voor mijn gebruik. Dat maakt het heel vervelend. Een X5 50e is een alternatief maar ik vrees dat het rijgedrag me niet bevalt en die is wel serieus duur.Tortelli schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 16:35:
550e is de oplossing, serieus nog nooit prestatieverschil gemerkt tussen lege en volle accu. Het zal er zijn maar de auto is vlot zat. Kan me wel voorstellen dat met caravan bijvoorbeeld dit echt duidelijk merkbaar is met een *20e of *30e. Audi levert veel sterkere benzine motoren in zijn hybrids (ook de 4 pitters).
Zit de hele discussie te lezen over accu capaciteit etc. Mijn techniek is heel simpel: ik rij full electric in mijn eigen buurt (zeg ritten < 50-60km) en gebruik de brandstofmotor daarvoor eigenlijk nooit.
Bij langere ritten op de heenweg accu leeg, laden als het beschikbaar is en anders maar leeg terug.
Forceer de motor soms wel bewust aan, omdat ik me erger aan het continue aan en uitschakelen. Al gebeurd dat op de autobaan niet zoveel.
Misschien toch maar eens een proefrit maken in een G61.
Kun je er geen andere stoel in zetten, dan is het toch opgelost?Pannencouque schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 08:19:
[...]
Ik wéét het. Het punt is vooral dat die nieuwe 5 echt wat features heeft die me niet bevallen, met als belangrijkste punt de comfortstoelen waarbij de rugleuning niet meer verstelbaar is zoals ik wil. Maar die aandrijflijn is eigenlijk perfect voor mijn gebruik. Dat maakt het heel vervelend. Een X5 50e is een alternatief maar ik vrees dat het rijgedrag me niet bevalt en die is wel serieus duur.
Misschien toch maar eens een proefrit maken in een G61.
In plaats van een compleet ander auto (SUV) kopen vanwege een rugleuning die niet bevalt.
[ Voor 6% gewijzigd door Het Fantoom op 06-09-2025 08:23 ]
Heb ik ook al eens over nagedacht. Een stoel op maat van Scheel bijvoorbeeld.Het Fantoom schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 08:21:
[...]
Kun je er geen andere stoel in zetten, dan is het toch opgelost?
In plaats van een compleet ander auto (SUV) kopen vanwege een rugleuning die niet bevalt.
Of een comfortstoel uit de G31 meenemen, als die goed geprogrammeerd kan worden is 't ook prima.
Al moet bij de G61 er dan ook een panoramadak in dat open kan, een apart te openen achterruit, etc
[ Voor 10% gewijzigd door Pannencouque op 06-09-2025 08:28 ]
In de comfortstoelen van de G61 heb ik mij nog niet verdiept. Misschien toch maar eens doen. Panoramadak maakt mij niet zoveel uit. Wel irritant dat de bedekking in de G31 veel dunner is dan de F11. Daardoor meer windgeruis in de auto. Maar dat niet meer apart te openen achterruitje is voor mij een no-go. Hoe vaak ik dat niet gebruik.Pannencouque schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 08:28:
[...]
Heb ik ook al eens over nagedacht. Een stoel op maat van Scheel bijvoorbeeld.
Of een comfortstoel uit de G31 meenemen, als die goed geprogrammeerd kan worden is 't ook prima.
Al moet bij de G61 er dan ook een panoramadak in dat open kan, een apart te openen achterruit, etc
Maar gezien de leeftijd van mijn kinderen kan ik het denk ik wel uitzingen met de G31. De volgende hoeft niet meer zo ruim te zijn omdat er dan nog maar 1 ipv. 3 meegaan.
Wellicht ietwat geïnspireerd door een Group C BMW March M1/CHet Fantoom schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 16:58:
[...]
Die nieuwe stijl van grille is echt afschuwelijk, BMW is compleet de weg kwijt.
:strip_exif()/f/image/gdcCM94c07kLmblTgllDkg2V.jpg?f=fotoalbum_large)
Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss
Nou ja, die niertjes hadden ze ook weg kunnen laten 🤭
De rugleuning is niet meer in twee delen verstelbaar en dat is voor mij juist het essentiële verschil met andere autostoelen. Zonde.IQM schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 09:50:
[...]
In de comfortstoelen van de G61 heb ik mij nog niet verdiept. Misschien toch maar eens doen. Panoramadak maakt mij niet zoveel uit. Wel irritant dat de bedekking in de G31 veel dunner is dan de F11. Daardoor meer windgeruis in de auto. Maar dat niet meer apart te openen achterruitje is voor mij een no-go. Hoe vaak ik dat niet gebruik.
Maar gezien de leeftijd van mijn kinderen kan ik het denk ik wel uitzingen met de G31. De volgende hoeft niet meer zo ruim te zijn omdat er dan nog maar 1 ipv. 3 meegaan.
Panoramadak heb ik ook zeer regelmatig open, zowel kiep- als schuifstand. Ruitje vind ik een gemis, maar zou ik zonder kunnen. Makkelijker dan die andere zaken. Dashboard vind ik om te zien ook mwoah, maar dat moet ik misschien nog eens gaan ervaren. Maar gezien het geheel dus de twijfel...een G61 met dikke hybride aandrijflijn, of een G32 640i en daar tot in de eeuwigheid mee doorrijden.
Ik zeg toch ook niet dat ze slecht remmen? Ze hebben alleen wat meer pedaaldruk nodig voor hetzelfde effect. Heb ze jarenlang op een Volvo V40 gehad en daarvoor was het dikke prima. Op de Z3 zou ik ze al vervelend vinden voor een bochtig B-weggetje maar daar rij je met een volgepakte 5-serie toch al rustiger.IQM schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 16:21:
[...]
Ik heb 9 jaar met keramische remblokken en Zimmermann sportremmen op een F11 535i gereden. Ook met volle bepakking, in steile afdalingen of met 2000kg erachter. Nooit ook maar iets gemerkt dat de remmen minder goed werkten. En op de hybride die ik nu heb gebruik ik de remblokken in de praktijk echt minimaal.
Misschien dat jij graag op een circuit of de Nordschleife rijdt met je BMW maar dat doe ik toch niet met mijn daily driver..
Geeft de DS Performance weinig stof ja? Ik vind zelf de DS 2500 eigenlijk de fijnste remblokken maar gebruik ze niet meer omdat ze zoveel stoffen. Rij daarom nu met Hawk HPS.CreativeS schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 17:20:
[...]
Ferodo DS Performance… stille blokken als ze goed ingeremd zijn. En echt weinig stof. Hoef normaal gesproken 1 keer per 2 à 3 weken de velgen te wassen. Doe het vaker want ik zie ze graag glimmen.
Er zijn een paar dingen die je kan coden:80000 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:20:
[...]
Toen ik bezig was met met mijn F10 met Hifi uit 2012 heb ik geen aparte versterker gezien.
Ik heb wel even de B&W profiel aangezet/gecodeerd. Je ziet inderdaad de equalizer in idrive maar het signaal wat eruit kwam was zeker niet neutraal (equalizer op standaard).
Dus misschien dat als je met je eigen versterker en speakers hebt geupgrade dit kan compenseren en de B&W kan simuleren, dat deze setting bruikbaar blijft.![]()
Ik heb het na 5 minuten spelen alweer uitgezet, want ik wilde een zo clean mogelijke signaal en de mijn DSP versterker het laten regelen.
1. amplifier_variant
Geen versterker, Highlevel versterker of most versterker
2. Audio_profile; doet iets, maar geen idee wat.
3. Audio_system; welke systeem
4. Audio_system_var / EQ_variant (afhankelijk welke HU)
Alles op Var_1 is het vlakst.
Activeren van B&O / B&W menu’s
5. High_end_audio_menue
6. High_end_audio_menue_B_und_W
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Ik heb nog nooit een BMW gehad, wel in veel ervan gereden. Echter heb ik nooit op een ding goed gelet, verschil in interieur kwaliteit tussen de 3 en 5 serie. Zal er een erg groot verschil hierin zitten tussen de nieuwe iX3 en iX5? Het zijn nu nog maar previews, maar de iX3 lijkt veel auto te zijn voor een goede prijs
iX5?mister_S schreef op zondag 7 september 2025 @ 09:59:
Ik heb nog nooit een BMW gehad, wel in veel ervan gereden. Echter heb ik nooit op een ding goed gelet, verschil in interieur kwaliteit tussen de 3 en 5 serie. Zal er een erg groot verschil hierin zitten tussen de nieuwe iX3 en iX5? Het zijn nu nog maar previews, maar de iX3 lijkt veel auto te zijn voor een goede prijs
Het interieurdesign van de iX3 alleen is al reden genoeg voor mij om nooit voor de iX3 te kiezen
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Ik rijd nu een I-Pace en ik vind het "one tablet to rule them all" design (als je het dat al kunt noemen) echt waardeloos, maar het ziet ernaar uit dat ik er over een paar jaar toch aan moet geloven helaas. De iX3 lijkt gewoon erg veel te bieden voor het geld (afhankelijk van hoe het interieur werkelijk wordt afgewerkt). Komt er geen iX5? Dat was mijn aanname.VidaR-9 schreef op zondag 7 september 2025 @ 12:23:
[...]
iX5?
Het interieurdesign van de iX3 alleen is al reden genoeg voor mij om nooit voor de iX3 te kiezen
De Cayenne EV lijkt prachtig te worden, maar als we een nieuwprijs van zeg 140k aannemen, zal een drie jaar oud model (dat koop ik meestal) toch nog 70k-80k kosten, dat vind ik wel weer erg veel geld
Hopelijk kan de EU zich nuttig maken en fysieke knoppen verplichten voor de meest gebruikte functies.mister_S schreef op zondag 7 september 2025 @ 12:30:
[...]
Ik rijd nu een I-Pace en ik vind het "one tablet to rule them all" design (als je het dat al kunt noemen) echt waardeloos, maar het ziet ernaar uit dat ik er over een paar jaar toch aan moet geloven helaas.
Yep. En svp niet alleen de claxon en de richtingaanwijzers, maar ook andere veelgebruikte knoppen als de klimaatbediening.Puf schreef op zondag 7 september 2025 @ 12:54:
[...]
Hopelijk kan de EU zich nuttig maken en fysieke knoppen verplichten voor de meest gebruikte functies.
offtopic:
En svp het mogelijk maken om ISA permanent uit te schakelen, maar dat zal de EU wel niet doen
En svp het mogelijk maken om ISA permanent uit te schakelen, maar dat zal de EU wel niet doen
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
VW heeft de bui zien hangen en lijkt met zijn nieuwe modellen opnieuw naar de basis te keren, met overal terug fysieke knoppen, zowel op het stuur als in de middenconsole. BMW daarentegen blijft koppig vasthouden aan zijn eigen koers en kiest er, ondanks de overduidelijke voorkeur van zijn klanten voor echte knoppen, nog steeds voor om de touch- en swipe ellende door de strot te willen duwen.Puf schreef op zondag 7 september 2025 @ 12:54:
[...]
Hopelijk kan de EU zich nuttig maken en fysieke knoppen verplichten voor de meest gebruikte functies.
Het nieuwe iX3 bevestigt bovendien dat ze definitief afscheid hebben genomen van de i-drive knop in het interieur, ooit een iconisch kenmerk dat het BMW-interieur positief onderscheidde van andere merken dankzij de duidelijke ergonomische meerwaarde. Vroeg of laat zullen ze wellicht inzien dat het weghalen van de draaiknop één van grotere stommiteiten is die ze hebben gemaakt.
Vraag me af hoe toekomstbestendig hun designfilosofie überhaupt is.jos707 schreef op zondag 7 september 2025 @ 23:30:
[...]
VW heeft de bui zien hangen en lijkt met zijn nieuwe modellen opnieuw naar de basis te keren, met overal terug fysieke knoppen, zowel op het stuur als in de middenconsole. BMW daarentegen blijft koppig vasthouden aan zijn eigen koers en kiest er, ondanks de overduidelijke voorkeur van zijn klanten voor echte knoppen, nog steeds voor om de touch- en swipe ellende door de strot te willen duwen.
Het nieuwe iX3 bevestigt bovendien dat ze definitief afscheid hebben genomen van de i-drive knop in het interieur, ooit een iconisch kenmerk dat het BMW-interieur positief onderscheidde van andere merken dankzij de duidelijke ergonomische meerwaarde. Vroeg of laat zullen ze wellicht inzien dat het weghalen van de draaiknop één van grotere stommiteiten is die ze hebben gemaakt.
De laatste 15 jaar is men qua design (geldt ook voor het interieur) steeds meer naar de Aziatische wansmaak opgeschoven.
Het exterieur steeds minder ingetogen, minder chique (op de Neue Klasse zijn verchroomde raamlijsten niet eens meer leverbaar). Steeds schreeuweriger, steeds meer 'M' design.
Het interieur: meer schermen, meer touch, meer bling-bling. Bijvoorbeeld CraftedClarity (waarvoor ik heb bijbetaald om het niet te hebben), het typelogo prominent verlicht op het dashboard, iconic glow, sky lounge.
Die bling-bling wordt betaald door het weglaten van nuttige maar van buiten niet zichtbare zaken als keyless sensoren in de achterportieren, de mogelijkheid om de tweede zitrij om te klappen vanuit de kofferbak, het weglaten van fysieke knoppen en de algehele kaalslag in het interieur.
Maar nu - net als bij de andere Premium merken - de verkopen in Azië flink in beginnen te kakken zal de Europese en Noord Amerikaanse markt weer belangrijker worden.
Dus hopelijk gaat BMW weer wat meer richting 'onzichtbare' kwaliteit ten koste van nutteloze bling-bling. Bij de iX-3 lijkt die boodschap helaas nog niet door te zijn gekomen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Zolang de verkoop cijfers die opinie niet weergeven zal het weinig effect hebben denk ik:jos707 schreef op zondag 7 september 2025 @ 23:30:
[...]
https://www.press.bmwgrou...les-worldwide?language=en
+++ BMW Group delivers 586,149 vehicles in first quarter +++ Sales growth in all regions except China
PSN
Toen ik voor een auto opzoek was viel het mij juist op dat NL auto’s altijd het m pakket hebben met grote velgen en dat je in Duitsland veel meer modellen ziet met kleinere wielen = meer comfort en met zilver, chiquer minder patserig. Ook lijken Duitsers minder vaak essentiële comfort zaken te vergeten, sfeerverlichting, keyless entry, adaptive cruise en harman kardon.alexbl69 schreef op maandag 8 september 2025 @ 07:56:
[...]
Vraag me af hoe toekomstbestendig hun designfilosofie überhaupt is.
De laatste 15 jaar is men qua design (geldt ook voor het interieur) steeds meer naar de Aziatische wansmaak opgeschoven.
Het exterieur steeds minder ingetogen, minder chique (op de Neue Klasse zijn verchroomde raamlijsten niet eens meer leverbaar). Steeds schreeuweriger, steeds meer 'M' design.
Het interieur: meer schermen, meer touch, meer bling-bling. Bijvoorbeeld CraftedClarity (waarvoor ik heb bijbetaald om het niet te hebben), het typelogo prominent verlicht op het dashboard, iconic glow, sky lounge.
Die bling-bling wordt betaald door het weglaten van nuttige maar van buiten niet zichtbare zaken als keyless sensoren in de achterportieren, de mogelijkheid om de tweede zitrij om te klappen vanuit de kofferbak, het weglaten van fysieke knoppen en de algehele kaalslag in het interieur.
Maar nu - net als bij de andere Premium merken - de verkopen in Azië flink in beginnen te kakken zal de Europese en Noord Amerikaanse markt weer belangrijker worden.
Dus hopelijk gaat BMW weer wat meer richting 'onzichtbare' kwaliteit ten koste van nutteloze bling-bling. Bij de iX-3 lijkt die boodschap helaas nog niet door te zijn gekomen.
In Nederland zie je dat al het geld naar de uiterlijke opsmuk gaat, m pakket, zwarte sier lijsten, Carbon in het interieur, grote wielen en een suf grijs kleurtje..
hoe is sfeerverlichting een essentiële comfort zaak?Brilsmurfffje schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:47:
[...]
Toen ik voor een auto opzoek was viel het mij juist op dat NL auto’s altijd het m pakket hebben met grote velgen en dat je in Duitsland veel meer modellen ziet met kleinere wielen = meer comfort en met zilver, chiquer minder patserig. Ook lijken Duitsers minder vaak essentiële comfort zaken te vergeten, sfeerverlichting, keyless entry, adaptive cruise en harman kardon.
In Nederland zie je dat al het geld naar de uiterlijke opsmuk gaat, m pakket, zwarte sier lijsten, Carbon in het interieur, grote wielen en een suf grijs kleurtje..
Geen sfeer doet zeer.Z___Z schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:07:
[...]
hoe is sfeerverlichting een essentiële comfort zaak?
Dat weglaten van chroom loopt ook een beetje raar. Mijn vrouw heeft een Mini Cabrio uit 2022 en een Countryman uit '23. De cabrio heeft geen chroom "want chroom = slecht voor het mileu', de nieuwere Countryman ineens wel weer. Blijbaar was chroom alleen in 2022 slecht voor het mileu.alexbl69 schreef op maandag 8 september 2025 @ 07:56:
[...]
Vraag me af hoe toekomstbestendig hun designfilosofie überhaupt is.
Over het weglaten van nuttige opties: Een buurman heeft een behoorlijk luxe en recente 5 serie station gekocht waarbij hij goed gelet heeft of alle opties die hij wilde er op zaten. Hij kwam er alleen na aankoop achter dat dakrails blijkbaar een optie waren. Die zitten er dus niet op, terwijl hij ze wel graag had willen gebruiken. Dat viel hem best tegen.
Je kan toch kiezen tussen die haken in het dak of een opstaande dakrail oid?ErnstvV schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:39:
[...]
Over het weglaten van nuttige opties: Een buurman heeft een behoorlijk luxe en recente 5 serie station gekocht waarbij hij goed gelet heeft of alle opties die hij wilde er op zaten. Hij kwam er alleen na aankoop achter dat dakrails blijkbaar een optie waren. Die zitten er dus niet op, terwijl hij ze wel graag had willen gebruiken. Dat viel hem best tegen.
Mijn 3 heeft de dingen in het dak zitten waar je deze in kan monteren bijvoorbeeld:
https://www.bmw.nl/nl/shop/ls/dp/physical-goods/UEI0026DI
Maar je hebt ook de optie dat je de opstaande rails op het dak hebt waar je dan tegenaan kan klemmen.
PSN
niet meer nodig
[ Voor 102% gewijzigd door SirLct op 09-09-2025 23:59 ]
Life is too short to drive boring cars
Ik vind comfort ook een totaal plaatje kom je tot rust in een auto is de sfeer ontspannen en een beetje gezellige verlichting en een goede audio helpen daar wel bij.Z___Z schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:07:
[...]
hoe is sfeerverlichting een essentiële comfort zaak?
Welk modeljaar kijk je? Er zijn modellen die volgens mij niets mogen trekken (geen probleem als je 'm alleen maar voor een fietsendrager gebruikt uiteraard.SirLct schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:13:
We zijn ons aan het oriënteren op een vervanger voor onze tweede auto. Op dit moment rijdt mijn vrouw in onze BMW 116i F20 pre-LCI. De aanleiding is dat ze graag een automaat wil (de F20 is een handbak) en we binnenkort een trekhaak nodig hebben voor plannen de komende maanden. Een trekhaak kan op de F20 gemonteerd worden, maar dat kost al snel richting de €1000. Dus mss 2 vliegen in 1 klap?
Ik heb snel gekeken naar inruil, maar het aanbod is helaas erg laag.
Motorisch is de F20 helemaal netjes (o.a. ketting vervangen) en hij staat op mooie 18" Breyton velgen, dus eigenlijk zonde om hem weg te doen. Dit is dus puur een oriënterende vraag.
Mijn vrouw wil graag een hoge zit (dus SUV-type), maar ik wil niet de SUV-premium betalen, want dat vind ik onzin. De 2 Active Tourer heeft een hogere zit, staat op hetzelfde platform als de X1, maar zonder de premium prijs van een X1. Wat de 225xe ook interessant maakt, is het plug-in hybride systeem. Thuis hebben we al een laadpaal (mijn leaseauto is een EV) en zonnepanelen, dus elektrisch laden is geen probleem.
Mijn vrouw rijdt weinig kilometers, zo’n 8.000 km per jaar, meestal drie keer per week korte afstanden en één keer per week een langere rit. Een plug-in hybride lijkt dus goed te passen. Misschien kunnen de elektrische kilometers ons wat besparen en de investering in een 225xe enigszins rechtvaardigen (haha, I wish).
Nu heb ik een paar vragen:
- B38 motor in het algemeen: Ik hoor dat deze motor over het algemeen betrouwbaar is, behalve wat verhalen over krukaslagers/lagerschalen. Klopt dit?
- Hybride systeem in de 225xe of X1 xdrive25e of de andere deel van deze familie: Hoe betrouwbaar is het hybride systeem? Wat is jullie ervaring met de elektrische actieradius in de praktijk? Is er sprake van batterijdegradatie?
Alle ervaringen, tips of aandachtspunten zijn welkom! Alvast bedankt voor het meedenken.
Daar zou ik mijn buurman nog op kunnen wijzen, dank voor de tip. Hij had al dakdragers van zijn vorige BMW en wilde die opnieuw gebruiken, wat niet mogelijk was omdat er geen dakrails zijn dus daar was hij een beetje verbaasd over.YakuzA schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:48:
[...]
Je kan toch kiezen tussen die haken in het dak of een opstaande dakrail oid?
Mijn 3 heeft de dingen in het dak zitten waar je deze in kan monteren bijvoorbeeld:
https://www.bmw.nl/nl/shop/ls/dp/physical-goods/UEI0026DI
Maar je hebt ook de optie dat je de opstaande rails op het dak hebt waar je dan tegenaan kan klemmen.
Mijn vrouw heeft nu als vervangende auto (de Mini moest voor onderhoud) een 3 serie station en daar zitten ze dan wel weer op. Wel helemaal zwart inderdaad.
Nou, vandaag mijn E90 weggebracht voor een grote beurt en APK. Volgens de (overigens bevriende, dus hij zal daar gewoon eerlijk in zijn) monteur is het de vraag of hij er volgend jaar weer doorheen komt. Niet eens omdat het een slechte auto is, maar gewoon omdat er uit veel dingetjes gaat beginnen blijken dat het een wagen van 2006 is. Voor nu was de enige opmerking "lekt overmatig olie" maar dat aandachtspunt heeft ie al jaren (ook bij de vorige eigenaar die een goede vriend van me is). Hoort ook wel een beetje bij de N46 denk ik. Ik hou het peil altijd goed in de gaten en vul ruim op tijd bij. Zou naar de klepseals kunnen laten kijken, als zei hij vandaag dat het achterste cardan flink lekt. Heb alleen weinig technisch verstand dus geen idee of dat met elkaar te maken heeft 
Maar goed, had deze auto ruim anderhalf jaar geleden voor een vriendenprijsje overgenomen van een van m'n beste maten als soort tussenauto. Had private lease die afliep en wilde weer kopen, maar m'n vrouw raakte zwanger en we woonden nog niet samen dus er geen veel geld naar de babyuitzet en een huis in plaats van naar een nieuwe auto. Nou blijkt een sedan al niet enorm praktisch met een gezin, dus mijn plan was inmiddels sowieso al om richting de volgende APK een praktische gezinsauto te kopen, maar mijn vrouw en ik hebben nogal uiteenlopende meningen over wat een praktische gezinsauto is die ook leuk is
Maar goed, had deze auto ruim anderhalf jaar geleden voor een vriendenprijsje overgenomen van een van m'n beste maten als soort tussenauto. Had private lease die afliep en wilde weer kopen, maar m'n vrouw raakte zwanger en we woonden nog niet samen dus er geen veel geld naar de babyuitzet en een huis in plaats van naar een nieuwe auto. Nou blijkt een sedan al niet enorm praktisch met een gezin, dus mijn plan was inmiddels sowieso al om richting de volgende APK een praktische gezinsauto te kopen, maar mijn vrouw en ik hebben nogal uiteenlopende meningen over wat een praktische gezinsauto is die ook leuk is
Gewoon helemaal geen extra verlichting in de auto... alleen de watervalverlichting uit de dakunit en de oranje klokkenwinkelBrilsmurfffje schreef op maandag 8 september 2025 @ 17:30:
Ik vind comfort ook een totaal plaatje kom je tot rust in een auto is de sfeer ontspannen en een beetje gezellige verlichting en een goede audio helpen daar wel bij.
Daar heb ik alleen geen blauwe, groene of paarse sfeerverlichting bij nodig. Of hele dure luchtjes in de auto. Wie dat verzonnen heeft...Brilsmurfffje schreef op maandag 8 september 2025 @ 17:30:
Ik vind comfort ook een totaal plaatje kom je tot rust in een auto is de sfeer ontspannen en een beetje gezellige verlichting en een goede audio helpen daar wel bij.
De klepseals zitten (aan de bovenkant) in de motor. Het cardan is de bobbel in de achteras waar de aandrijfas van de motor in gaat. Dat zit een meter of 3 uit elkaar en heeft helemaal niets met elkaar te maken.Vld1989 schreef op maandag 8 september 2025 @ 20:14:
[..] Voor nu was de enige opmerking "lekt overmatig olie" maar dat aandachtspunt heeft ie al jaren (ook bij de vorige eigenaar die een goede vriend van me is). Hoort ook wel een beetje bij de N46 denk ik. Ik hou het peil altijd goed in de gaten en vul ruim op tijd bij. Zou naar de klepseals kunnen laten kijken, als zei hij vandaag dat het achterste cardan flink lekt. Heb alleen weinig technisch verstand dus geen idee of dat met elkaar te maken heeft
[...]
Moet dat geen differentieel zijn?IQM schreef op maandag 8 september 2025 @ 21:01:
De klepseals zitten (aan de bovenkant) in de motor. Het cardan is de bobbel in de achteras waar de aandrijfas van de motor in gaat. Dat zit een meter of 3 uit elkaar en heeft helemaal niets met elkaar te maken.
Geef het beestje een naam.CreativeS schreef op maandag 8 september 2025 @ 21:04:
Moet dat geen differentieel zijn?
Ik vind van wel. Deze foto heb ik genomen bij een Autohof langs de A8 tussen Augsburg en Ulm - op de terugweg - na ongeveer 2100km.MadMarky schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 22:34:
Geeft de DS Performance weinig stof ja? Ik vind zelf de DS 2500 eigenlijk de fijnste remblokken maar gebruik ze niet meer omdat ze zoveel stoffen. Rij daarom nu met Hawk HPS.
:strip_exif()/f/image/1zH3OoLEqROIPM1CtiupcNQ4.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze vakantie minder kilometers omdat we veel lokaal hebben gedaan. Alleen met de auto naar de lokale Agraria en Lidl/DeSpar en een hele leuke route (met delen van 16%) naar een afgelegen refugio. Geen aanrader met 'platte' bandjes en een stevig onderstel
Bij de BMW Niederlassung München stonden een aantal leuke voertuigen, waaronder:
![]() | ![]() | ![]() |
Nog wat fotootjes van het '50 Jahre 3er Reihe'-overzicht:
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Op de terugweg uit Italië kwamen we op de Brenner nog een zeer weinig gecamoufleerde BMW M5 G90 tegen. Een LCI lijkt me nu al wat voorbarig, daarnaast waren er ook geen uiterlijke wijzigingen. Ook geen streepje tekst met bijvoorbeeld Competition onder het M5-logo.
:strip_exif()/f/image/7kpJMFP3xk127FvdNfi7rxC3.jpg?f=fotoalbum_large)
Het duurde uiteindelijk best lang, maar ik heb het verbruik (volgens de BC) nog op 7.9 liter per 100 kilometer kunnen krijgen

:strip_exif()/f/image/c6s4sr85uHepGzVF9usUG5Hk.jpg?f=fotoalbum_large)
Jaja, ik weet het, de custom wijzerplaten verbleken een beetje. Schaduw onder wijzernaalden. Er komt nog een maagdelijk 335i-instrumentencluster in.
Nog even een mooi sfeerplaatje met licht van buiten
:strip_exif()/f/image/G8YHQGLDHOBJyEoIgwpALzF9.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja, ik was al in het bezit van kentekenplaathouders met opschrift www.bmw-muenchen.de... maar nu ook BMW GROUP CLASSIC en (BMW) Freude am Fahren (krijg je bij aflevering in BMW Welt).
[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 08-09-2025 23:50 ]
En toch was de eerste de mooiste. Alle daarna zijn meer en meer ge"job-o"ficeerd.CreativeS schreef op maandag 8 september 2025 @ 21:38:
[...]
Signatures zijn voor boomers.
Tot zover wist ik het welIQM schreef op maandag 8 september 2025 @ 21:01:
[...]
[...]
De klepseals zitten (aan de bovenkant) in de motor. Het cardan is de bobbel in de achteras waar de aandrijfas van de motor in gaat. Dat zit een meter of 3 uit elkaar en heeft helemaal niets met elkaar te maken.
Maar ik dacht, wellicht als er via de klepseals niets weglekt dat er dan ook niks in het cardan komt dat kan lekken. Maar daar heb ik dus geen verstand meer van, ondanks dat ik autoliefhebber ben heb ik twee linkerhanden en heb ik alleen wat theoretische kennis door naar Klokje Rond-video's te kijken
Zo, is goed stoffig daar!CreativeS schreef op maandag 8 september 2025 @ 21:38:
Excuses als dit al beantwoord werd, maar ik krijg erg veel posts terug als ik 'update' en F30/F31 intik en zie door de bomen het bos niet meer
.
We hebben voor een redelijke prijs een 325d F31 uit 2014 op de kop kunnen tikken. Mechanisch nog vrij goed in order lijkt mij, loopt als een trein zonder rare geluiden.
Ik keek naar de software-versie van de wagen, en kwam volgende codes tegen, volgens mij helemaal niet meer up-to-date: MN-002.045.001 en TN-002.045.001.
Ik was op zoek naar updates, maar blijkbaar biedt BMW dit niet meer aan via hun site. BMW vragen om hem te updaten zal waarschijnlijk kostelijk zijn voor zo een oude wagen.
Iemand die de update files heeft, alsook de update procedure?
Alvast bedankt!
We hebben voor een redelijke prijs een 325d F31 uit 2014 op de kop kunnen tikken. Mechanisch nog vrij goed in order lijkt mij, loopt als een trein zonder rare geluiden.
Ik keek naar de software-versie van de wagen, en kwam volgende codes tegen, volgens mij helemaal niet meer up-to-date: MN-002.045.001 en TN-002.045.001.
Ik was op zoek naar updates, maar blijkbaar biedt BMW dit niet meer aan via hun site. BMW vragen om hem te updaten zal waarschijnlijk kostelijk zijn voor zo een oude wagen.
Alvast bedankt!
Updaten kan via esys of ista. Files mogen hier niet aangeboden worden. Ik kan hem wel voor je updaten, de vraag is wat je verwacht te bereiken met de nieuwe software. Zeker als je nu geen issues hebt. Dealers doen het ook liever niet als er geen klachten zijn omdat het niet geheel risicoloos is.needless to say schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:25:
Excuses als dit al beantwoord werd, maar ik krijg erg veel posts terug als ik 'update' en F30/F31 intik en zie door de bomen het bos niet meer.
Alvast bedankt!
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Zie je deze software versies staan in het iDrive menu?needless to say schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:25:
Excuses als dit al beantwoord werd, maar ik krijg erg veel posts terug als ik 'update' en F30/F31 intik en zie door de bomen het bos niet meer.
Alvast bedankt!
Het lijkt mij namelijk de software versie van het telecommunicatie gedeelte. Vroeger kon je vanaf de BMW.com/update website een file downloaden. (Bijv. UPD01008.bin) die je dan op een USB stick zette en zo kon bijwerken. Dit heb ik bij eerdere auto's wel gedaan maar nooit enig verschil gemerkt. Maar ik ben het eens met bovenstaande reactie: als je nu geen probleem hebt moet je het gewoon lekker laten zitten.
"If it aint broken, don't try to fix it!"
Maar nog steeds dubbele koplampenMaasluip schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:37:
En toch was de eerste de mooiste. Alle daarna zijn meer en meer ge"job-o"ficeerd.
Geweldig model... de E21 323i. Was echt leuk om te zien (anders dan in BMW Museum).
Stonden ook nog wat oudere modellen (2000ti en 2000tii), die stonden er alvast omdat ze de 'Neue Klasse' zouden bijstaan -> introductie IX3.
:strip_exif()/f/image/gxwgXYLpjVQkAmGmWAsGrLUg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rAc1AqNjkaFzeDjeuDtoHmp1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2oGDBlSldtJzblz1pBjYdG1Z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TFHwwNVwbbeXuusAflx5NNgC.jpg?f=fotoalbum_large)
Nieuwe en 'oude' concepts:
:strip_exif()/f/image/S4uRr6KXO0x8KCmv8GggMJKi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4n8wCCyQL2jJXflXkyn6YImX.jpg?f=fotoalbum_large)
De Skytop.
:strip_exif()/f/image/Uiq2fnoQVu5rLexcvhFseU6Z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rROhRMM4wj6H85n8gfzMJDOb.jpg?f=fotoalbum_large)
De Vision.
Lijkt op de foto meer te zijn, viel in het echt niet zo op. Alle auto's zien vind ik veel belangrijker. Wel jammer dat de merchandise echt alleen in BMW Welt te verkrijgen was. Had gehoopt nog via de dealer, maar helaas.
Hmja, in Nederland zijn het schaapjes in wolfkleren (318i in M uitdossing) en in Duitsland is het vaak (niet altijd) andersom. Onder de M uitdossing zit ook vaak een leuk blok, maar ook gewoon standaard bumperpakketten met een B58Brilsmurfffje schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:47:
Wat leuk dat ze ook Hubert Hahne zijn 2000Ti hebben staan. De eerste auto die de grens van een rondentijd van 10 minuten wist te doorbreken op de Nordschleife. Groot nieuws was dat in 1966
Dat is wel een goede ja. Nee het moet echt kunnen trekken. Ik heb nu eentje op oog van bj 2016.JaMaaT schreef op maandag 8 september 2025 @ 18:30:
[...]
Welk modeljaar kijk je? Er zijn modellen die volgens mij niets mogen trekken (geen probleem als je 'm alleen maar voor een fietsendrager gebruikt uiteraard.
Life is too short to drive boring cars
@SirLct volgens mij zijn er van dat bouwjaar geen hybrides die mogen trekken.
Volgens mij klopt dit omdat de typegoedkeuring er nog niet was. Mijn dealer zei toen het volgendeJaMaaT schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:44:
@SirLct volgens mij zijn er van dat bouwjaar geen hybrides die mogen trekken.
Dit is in latere ontwerpen aangepast.De BMW 330e mag inderdaad niet uitgerust worden met een trekhaak. Dit in verband met de hoogspanningskabel die loopt in de buurt van de achterbumper. Bij een mogelijke aanrijding van achteren kan dit in contact met elkaar komen (trekhaak en kabel) waardoor het vreselijk mis kan gaan. Hierdoor is dit absoluut niet mogelijk.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Weet iemand of en hoe ik mijn G31 zo kan coderen dat de stuurwielknoppen en de knoppen op de middenconsole/HVAC 's nachts helderder blijven wanneer ik de helderheid van het instrumentencluster met het wieltje naar beneden schroef?
Ik heb al met DIM_TAG_NACHT_LICHT_EIN_ENABLE, APIX_CID_UND_ZIN en DIM_CURVE_X2 lopen spelen, maar dat heeft niet het gewenste effect gehad.
Ik heb al met DIM_TAG_NACHT_LICHT_EIN_ENABLE, APIX_CID_UND_ZIN en DIM_CURVE_X2 lopen spelen, maar dat heeft niet het gewenste effect gehad.
Ik zoek nog iemand die me wil helpen met coderen/hercoderen van IHKA. Met INPA kan ik zien dat de defroster flap niet opent als ik aan de knop draai om de luchtstroom naar de voorruit te sturen, maar wel als ik op de defroster-knop druk. Dat is gek. Heb twee andere modules liggen en al geprobeerd maar daarmee gaat geen enkele flap open. Lijkt dus in software/electronica te zitten. Evt. in transport-mode. Specialist geeft me helaas niet het gevoel dat hij beschikt over benodigde kennis en stelt voor dat ik er maar moet leven, diagnose vergt veel tijd. Ik wil gewoon dat het weer werkt. Ik heb ook een LCI-klimabedienteil liggen , die zou sowieso beter moeten werken maar moet gecodeerd worden. Met INPA lukt dat niet.
Nee kan niet, het wieltje stuurt hele terminal 58G aan, dus dus dat is alle «locator-lighting».Bram® schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 19:16:
Weet iemand of en hoe ik mijn G31 zo kan coderen dat de stuurwielknoppen en de knoppen op de middenconsole/HVAC 's nachts helderder blijven wanneer ik de helderheid van het instrumentencluster met het wieltje naar beneden schroef?
Enige wat kon op F-series was ambient loskoppelen met AMBIENTE_NACHFUEHRUNG. Dit niet getest / geprobeerd op een G-series.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Ik heb inderdaad niet direct problemen. Het was eerder van het standpunt van een IT'er: graag op de laatste update, zeker als die al een tijd uit is en stabiel geacht wordt.Greetoz schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:28:
[...]
Updaten kan via esys of ista. Files mogen hier niet aangeboden worden. Ik kan hem wel voor je updaten, de vraag is wat je verwacht te bereiken met de nieuwe software. Zeker als je nu geen issues hebt. Dealers doen het ook liever niet als er geen klachten zijn omdat het niet geheel risicoloos is.
Ik zal het dan maar aan mij voorbij laten gaan...
Diagnose Dan?Civic09 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:35:
Ik zoek nog iemand die me wil helpen met coderen/hercoderen van IHKA. Met INPA kan ik zien dat de defroster flap niet opent als ik aan de knop draai om de luchtstroom naar de voorruit te sturen, maar wel als ik op de defroster-knop druk. Dat is gek. Heb twee andere modules liggen en al geprobeerd maar daarmee gaat geen enkele flap open. Lijkt dus in software/electronica te zitten. Evt. in transport-mode. Specialist geeft me helaas niet het gevoel dat hij beschikt over benodigde kennis en stelt voor dat ik er maar moet leven, diagnose vergt veel tijd. Ik wil gewoon dat het weer werkt. Ik heb ook een LCI-klimabedienteil liggen , die zou sowieso beter moeten werken maar moet gecodeerd worden. Met INPA lukt dat niet.
Ik rijd nu ruim een jaar mijn M140i, maar de ergernis of het gebrek aan comfort wordt mij nou iets teveel. Dus ik heb mij verdiept in een ander onderstel / schroefset. Mijn ergernis zit vooral bij korte oneffenheden en op slecht wegdek. Vooral de achterzijde lijkt soms wel een pogostick.
Heeft iemand hier ervaring met een schroefset op een M140i en zo ja, welke en wat waren de merkbare verschillen (zowel positief als negatief).
Ik gebruik de auto voor dagelijks verkeer en af en toe sportief straatgebruik. Circuitgebruik is voor mij niet van belang. Een verlaging van 1 a 2 cm is leuk meegenomen, maar geen harde eis.
Op mijn lijst staat momenteel:
- KW variant 2 / ST XA
- Birds B-series Sport Suspension
- KW variant 3 (al vraag ik mij af of de meerprijs het waard is voor mijn doel/gebruik)
En voor de leuk een plaatje erbij:
Heeft iemand hier ervaring met een schroefset op een M140i en zo ja, welke en wat waren de merkbare verschillen (zowel positief als negatief).
Ik gebruik de auto voor dagelijks verkeer en af en toe sportief straatgebruik. Circuitgebruik is voor mij niet van belang. Een verlaging van 1 a 2 cm is leuk meegenomen, maar geen harde eis.
- KW variant 2 / ST XA
- KW variant 3 (al vraag ik mij af of de meerprijs het waard is voor mijn doel/gebruik)
En voor de leuk een plaatje erbij:
:strip_exif()/f/image/jY1eY48HScSXrvwU7I1z68Uu.jpg?f=fotoalbum_large)
Weet je wat er nu onderzit? Alles nog origineel BMW of is dat al 'aangepakt' door de vorige eigenaar? En is het een xDrive of? Ik merk zelf de laatste tijd ook steeds meer van het minder aanwezige comfort van mijn B12 Sportline onderstel, weliswaar op een E90 maar toch dat ik langzamerhand ook aan het kijken ben naar een schroefset met instelbaar comfort.Waltie schreef op donderdag 11 september 2025 @ 08:59:
Ik rijd nu ruim een jaar mijn M140i, maar de ergernis of het gebrek aan comfort wordt mij nou iets teveel. Dus ik heb mij verdiept in een ander onderstel / schroefset. Mijn ergernis zit vooral bij korte oneffenheden en op slecht wegdek. Vooral de achterzijde lijkt soms wel een pogostick.
- KW variant 2 / ST XA
Alles is nog origineel BMW. Achterwielaandrijving en nu met 109.000 km op de teller.CreativeS schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:37:
[...]
Weet je wat er nu onderzit? Alles nog origineel BMW of is dat al 'aangepakt' door de vorige eigenaar? En is het een xDrive of? Ik merk zelf de laatste tijd ook steeds meer van het minder aanwezige comfort van mijn B12 Sportline onderstel, weliswaar op een E90 maar toch dat ik langzamerhand ook aan het kijken ben naar een schroefset met instelbaar comfort.
Als ik de ervaringen op het BabyBMW forum mag geloven kan de B12 of Birds B2 (gebaseerd op de Bilstein dempers) op lagere snelheden, i.c.m. slecht wegdek alsnog wat oncomfortabel aanvoelen.
Dit lezende zou zelf de KW v2 street comfort een optie kunnen zijn voor mij.
Waar in Nederland hebben jullie de Mr12Volt module voor CIC besteld/gekocht?
12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput
Ik merk het nu met de andere remmerij. De schijven voor (BMW Leichtbau) zijn een stuk lichter en nu komen de klappen van het wegdek sterker door. Dat was hiervoor niet. Elk voordeel heb z'n nadeelWaltie schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:02:
Als ik de ervaringen op het BabyBMW forum mag geloven kan de B12 of Birds B2 (gebaseerd op de Bilstein dempers) op lagere snelheden, i.c.m. slecht wegdek alsnog wat oncomfortabel aanvoelen.
Dit lezende zou zelf de KW v2 street comfort een optie kunnen zijn voor mij.
Vooralsnog staat de Bilstein B16 hoog op mijn lijstje. Instelbaar comfort, zo onderaan de dempers voor en achter.
:strip_exif()/f/image/RZjppnVcLAVKEzhwwbcIZl75.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/r4RXmE5GlBGbrhEYRactGipd.jpg?f=fotoalbum_large)
CarInterfaceBurning_Tyre schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:16:
Waar in Nederland hebben jullie de Mr12Volt module voor CIC besteld/gekocht?
[ Voor 11% gewijzigd door CreativeS op 11-09-2025 15:49 ]