Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 361 362 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
LinuX-TUX schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 13:26:
[...]

<zucht> ... boodschappenautootje van mijn vrouw is voor de tweede keer leeg getrokken vannacht (in 1 maand tijd).

BMW Security Kit is nog onderweg op de post en het is alweer te laat. OBD port aanpassing gaat er komen, security kit erin, comfort access uitcoderen ... wat een kl*te zooi zeg :r
Kloten man!
Wat voor een BMW gaat het om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:09
remmuz schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 08:15:
[...]

Voor zover wik weet werd iDrive 8 pas in 2022 geintroduceerd in de iX en iets later in de i4.
330e uit 2021 zal iDrive 7 zijn. (tenzij je al het curved display hebt?)

Maar inderdaad, het toewijzen van functies aan die knoppen werkt niet geweldig. Het is mij pas 1 keer gelukt.
Ook het trucje om 1 nivo hoger te gaan en dan opslaan werkt niet zoals ik het wil.
Dan zal het iDrive 7 zijn; voor mij gelukkig geen curved display ;-)

Het toewijzen vind ik zelf best goed werken anders hoor! Nu dan maar geopteerd om op het eerst mogelijke niveau te gaan zitten. Betekend alsnog wat scrollen maar vooruit. Zelf bijvoorbeeld ook de tablet(voor de kinderen tijdens de vakantierit) via bt gekoppeld aan de auto en daarmee kan ik dmv een sneltoets heel eenvoudig het geluid over de speakers van de auto laten lopen. Ook weer terug naar radio/usb/AA gaat middels 1 druk op een sneltoets.

Voor mij 1 van de redenen om heel erg blij te zijn met het infotainment systeem in een BMW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16:58
Lunamous schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:25:
Vandaag helaas voor het eerst een stoeprandje geraakt met onze G20, met als resultaat een aardige snee in de band. Er liggen run-flats (P-Zero's) onder die net een half jaar oud zijn. Na contact met de dealer gaven zij aan dat dit geen probleem zou moeten zijn, omdat het staal in de band niet zichtbaar is. Volgens hen kan het rubber gewoon weer aan elkaar gelijmd worden.

Ik ging er zelf al stiekem vanuit dat de band vervangen zou moeten worden, vandaar enigszins verbaasd door het advies van de dealer. Iemand ervaring met soortgelijke beschadigingen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Poeh, da's een flinke hap. Ik weet niet of ik dat met een dotje lijm aan zou durven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
IQM schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:37:
[...]

Zeker, mijn F11 was nieuw € 125K en toen ik hem kocht was al 80% afgeschreven. In 9 jaar heb ik € 18K afgeschreven. En het viel mij nog mee wat ik er voor terugkreeg. Maar dat komt ook doordat tweedehands auto's enorm in prijs gestegen zijn.

[...]

Ben er ook wel achter gekomen dat al die opties heel leuk zijn maar wat er niet op zit kan ook niet kapot.

Toen de kinderen klein waren hebben ze heel veel aan de schermpjes achterin gehad. Maar nu wilden ze ze niet eens meer aan en kost het ruimte. De TV ontvanger doet het niet meer omdat DVB-T2 zijn intrede deed.
De massagestoelen in de F11 gebruikte ik nooit. Die in de G31 zijn zeker beter. Maar als ik alle opties van mijn F11 535i weer wilde hebben dan had ik nu nog geen andere auto. De vorige heb ik een half jaar naar gezocht en die tijd had ik nu niet. Plus, dan moest ik alleen naar de 540i kijken. Die hebben gewoon meer opties dan een 530e.

Geen comfortstoelen is voor mij een grote NO-GO. (net als het ontbreken van HUD, ACC, dakrails, trekhaak. laser LED en stuurverwarming) Een panoramadak is prettig maar die van de F11 was fijner. Stiller en er kwam helemaal geen licht door. In de G31 zit er maar een dun stofje voor.

Voor mij is een 550e nu gewoon nog minstens dubbel zo duur als ik aan een auto wil uitgeven. Een X5 is van buiten groot maar van binnen lijkt hij wel kleiner dan eerdere generaties. En ik vind een SUV gewoon niet zo fijn rijden als een 'buikschuiver.'
Ik was ook heel erg blij dat ik tegen m'n huidige aan liep, voor een 530e echt idioot vol. Maar het maakt een opvolger nóg lastiger. Ik heb al eens zitten gluren voor een G32 640i van na de facelift, maar alle auto's die ik wil hebben een nieuwwaarde van rond de 130k en die zijn nog niet afgeschreven tot het gewenste niveau. Voor een 540i geldt hetzelfde. Plus ik vind een deel elektrisch wel fijn én goed voor 't milieu.

Wat wel opvallend vaak goed uitgeruste auto's zijn, zijn 5GT's. Die koop je in 535i redelijk fully loaded vaak. Maar die is dan weer niet om aan te zien en begint ook op leeftijd te raken, met alle risico's qua onderhoud van dien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:00

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Pannencouque schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:11:
[...]

Opties zijn killing. Sinds ik een goed volgeladen F11 had, wil ik geen karige uitvoering meer. Eén keer een compromis gesloten en die auto is na een half jaar weer verkocht ivm onvoldoende plezier ermee...

Verder staat een 550e inderdaad op de lijst, maar niet de juiste comfortstoelen en een paar andere gebreken maken dat hij voorlopig niet op nr1 komt. Erg jammer, maar wel realiteit. Mogelijk eerder nog een X5 50e. Terwijl ik helemaal geen SUV hoef, maar die heeft tenminste wel nog een panoramadak dat open kan en de in de twee delen verstelbare rugleuning.
Als 550e touring eigenaar kan ik je 1 advies geven: rij met beide. Een X5 is absoluut een top auto (en die heeft best wat voordelen qua interieur welke meer ouderwets BMW is) maar qua rijgedrag is het wel een boot inverhouding met een 5 serie. En dat is al niet de meest dynamische auto (dan moet je een 3 serie of bijvoorbeeld Panamera kopen).

Fijnste van de 550e wat ik nooit verwacht had is overigens de elektrische aandrijflijn, hij is vlot zat voor alles wat je lokaal doet op B wegen en de NL autobaan (~190pk elektrisch).
alexbl69 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:37:
[...]

Weet het niet.

De 5x0e's zijn enorm populair, de i5's blijven wat dat betreft buitenbeentjes. Betwijfel of de waardeontwikkeling van de BEVs invloed hebben op de PHEVs. Ze delen de carrosserie/interieur, maar het is een compleet ander product.

De M5 blijft ook een niche. En met 'verplichte' opties (alles behalve trekhaak, carbon dak en keramische remmen) tik je alsnog de 160K aan. Een klap goedkoper dan z'n voorganger, maar toch nog vrij veel geld. Persoonlijk vind ik hem door z'n gewicht overigens geen 'echte' M :).
Beetje oude reactie maar ik verwacht ook niet dat de PHEV's zo hard gaan dalen als de BEV's. Ziet ze nu gewoon "nieuwprijs" vragen voor 550e's die te koop staan, vanaf prijzen van 98k. Daar koop je met de dealer kortingen (~10%) ook een nieuwe voor.

Eea zal mij verder een worst wezen, ik rij hem een jaar of 5 en zie tzt wel wat ze ervoor geven :P .
Bijna 13.000km erop staan trouwens in een dik half jaar tijd!

[ Voor 30% gewijzigd door Tortelli op 09-07-2025 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19:04
Wat vindt men hier van de m440i coupé? Valt me op dat er niet heel veel occasions zijn vanaf 2021..

[ Voor 43% gewijzigd door Drials op 09-07-2025 12:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:05
Drials schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:06:
Wat vindt men hier van de m440i coupé? Valt me op dat er niet heel veel occasions zijn vanaf 2021..
Coupé wordt amper nog verkocht in NL sinds er een GranCoupé is. En dan is de M440i ook nog het topmodel (m.u.v. M4), dus zo gek is het niet.

Persoonlijk vind ik de Coupé ook niet mooi. Afgezien van de grille, die een kwestie van smaak is, vind ik de proporties niet mooi (terwijl proporties vroeger juist de kracht van BMW was). Door de oplopende schouderlijn vind ik de ruimte tussen achterwiel en zijraam veel te groot, waardoor de visuele massa aan de achterkant m.i. te groot is (oceaan van staal) en het achterwiel kleiner lijkt.

Doordat BMW de Hofmeister-knik heeft gedumpt lijkt daarnaast de kofferbak/rear overhang erg lang wat nóg meer bijdraagt aan de neppe looks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XcjNqHeVyrItM50AEX55Z0vuUyI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/o0QijRJfrrsumze4HgNm89B9.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ONb43H9d2im8MaXINE6HQOKQ_WQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0TUd7ARUV2jm26pZnStH5zTK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Puf op 09-07-2025 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
Tortelli schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:01:
[...]
Eea zal mij verder een worst wezen, ik rij hem een jaar of 5 en zie tzt wel wat ze ervoor geven :P .
Bijna 13.000km erop staan trouwens in een dik half jaar tijd!
Die 50e's zijn wolven in schaapskleren :).

Elektrisch rijden ze zijdezacht, en 'hoef' je ook niet zo hard. Je voelt je absoluut niet gejaagd.

Maar als het ff moet gaat de versnellingshendel schakelaar een tikje naar achter en verandert je zijdezachte auto plots in een (bijna ;) ) 500pk/700Nm monster :).

Dat zal bij jouw 550e nog veel prominenter zijn dan bij mijn X5 50e. Maar man, wat gaan die dingen hard als het 'moet'.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Tortelli schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:01:
[...]

Als 550e touring eigenaar kan ik je 1 advies geven: rij met beide. Een X5 is absoluut een top auto (en die heeft best wat voordelen qua interieur welke meer ouderwets BMW is) maar qua rijgedrag is het wel een boot inverhouding met een 5 serie. En dat is al niet de meest dynamische auto (dan moet je een 3 serie of bijvoorbeeld Panamera kopen).

Fijnste van de 550e wat ik nooit verwacht had is overigens de elektrische aandrijflijn, hij is vlot zat voor alles wat je lokaal doet op B wegen en de NL autobaan (~190pk elektrisch).
Ik snap je punt. Ben ook bang dat een X5 te veel 'boot' wordt. Kennissen van me die niets met dynamisch rijden hebben, hebben hun X5 al ingeruild na een ruim jaar omdat het echt te veel boot was.

Ik heb de G31 ook al ingesteld op sportvering en sportsturing in de individual-standen. En anders rij ik in Adaptive ipv in hybrid, omdat het me anders te mild is. Dus ik kan me zomaar voorstellen dat een X5 inderdaad een stap te ver is.

Zo'n 550e zie ik wel voor me als een kanon ja. Maar ook duur. Daarom blijft een 640i ook wel in beeld hier. En dan mogelijk een i3 erbij voor madam en de korte ritten in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:43
Drials schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:06:
Dat lijkt mij heel persoonlijk, ik vind de M340i mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
Pannencouque schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:39:
[...]
Daarom blijft een 640i ook wel in beeld hier.
_/-\o_

Daar ga je zeker geen spijt van krijgen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 361 362 Laatste