Mijn punt was om aan te geven dat ATE Ceramic blokken hogere temperaturen aankunnen. Voor de rest beschrijf ik wat ik waargenomen heb.CreativeS schreef op maandag 14 juli 2025 @ 17:14:
Ook onder standaard remblokken heb je grote kwaliteitsverschillen hè. Misschien heeft hij wel het goedkoopste van het goedkoopste van Autodoc besteld, of bij de lokale Ype Kramer/Parts Point de eerste de beste remblokset gekocht van een onbekend merk. Ik heb ook een standaard 325i. Standaard bumpers, standaard sport interieur, zo standaard al het maar kan... (nog) standaard remklauwen, alleen geen standaard blokkenWat ik probeer te zeggen op mijn eigen beperkte manier... je kunt van buiten niet zien wat men gebruikt.
348x30mm valt mij nog mee qua dikte. Mijn nieuwe Zimmermanns Sports waren 348x36mmCreativeS schreef op maandag 14 juli 2025 @ 17:14:
Op de nieuwe schijven die binnenkort onder mijn gebakje komen staat enkel BMW en een QR-code. Van de schijven voor (348x30 Leichtbau) weet ik zeker dat ze door BMW zelf gefabriceerd zijn. De 'Leichtbau'-versies worden door BMW zelf in Berlijn/Spandau gemaakt. Bij de schijven achter (336x22) had ik verwacht een ATE logo te ontwaren, maar ook daar alleen BMW vermeld.
Deze zijn speciaal voor voertuigen met M-sportrem, voor voertuigen met versterkte rem staat erbij. En dat in combinatie met ceramic remblokken werkt perfect zonder remstof op je velgen..