Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 37 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Heel bijzonder verhaal van de i3, en ik zou hier inderdaad melding van maken bij de RDW, gezien het toch wel een zeer gevaarlijke situatie op zou kunnen leveren (denk aan, even radio verzetten, auto stuurt plots naar links, frontale aanrijding met dodelijke afloop)

Ik zou de dealer / BMW Nederland schriftelijk op de hoogte brengen van dit voorval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:35:
[...]

Nee, hij is niet bij de dealer geweest. De auto is net een jaar oud en twee maanden oud en de eerste servicebeurt is in 2020. Tot gisteren geen problemen gehad met de auto.

[..]
Je kan (makkelijk zelf) even kijken welke software versie de auto heeft (Integrstions-Stufe) https://www.mybmwi3.com/forum/viewtopic.php?t=1998

Die zou ik iig laten updaten bij de dealer.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem vandaag eerst bij de leasemaatschappij neergelegd, aangezien die de eigenaar van de auto is.

De baas was ook niet blij, aangezien we allemaal in hetzelfde model met dezelfde opties en dezelfde productiedatum rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:16

hmr

Mijn Mini lease contract loopt ten einde en ik moet daarom voor September een nieuwe auto hebben. Het wordt niet weer een Mini omdat ik hem toch net te klein vind en het tijd is voor iets anders. Ik wil graag een BMW gaan rijden, omdat ik het een mooi merk vind en ook graag achterwiel aandrijving wil ervaren.

Met het oog op de toekomst zou een 3-touring een goede optie zijn, maar een leuk 1-serie lijkt mij ook wel wat.

Ben een beetje aan het kijken op mobile.de en zag bijvoorbeeld:

https://www.mobile.de/nl/.../pg:vipcar/273241741.html

Daar word ik heel hebberig van. Mensen nog goede tips en points voor het uitzoeken van een Duitse BMW? :) Of raden jullie toch gewoon NL aan?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
hmr schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:45:
Mijn Mini lease contract loopt ten einde en ik moet daarom voor September een nieuwe auto hebben. Het wordt niet weer een Mini omdat ik hem toch net te klein vind en het tijd is voor iets anders. Ik wil graag een BMW gaan rijden, omdat ik het een mooi merk vind en ook graag achterwiel aandrijving wil ervaren.

Met het oog op de toekomst zou een 3-touring een goede optie zijn, maar een leuk 1-serie lijkt mij ook wel wat.

Daar word ik heel hebberig van. Mensen nog goede tips en points voor het uitzoeken van een Duitse BMW? :) Of raden jullie toch gewoon NL aan?
Gaat het om een 'nieuwe' auto, of een occassion/import die dan in de lease wordt gezet? Uit je linkje ga ik namelijk van het laatste uit.

Als je trouwens echt de achterwielaandrijving 'wil ervaren' kom je al wel snel bij de wat zwaardere motorisering uit. Het effect is bij een 16 of 18 ook wel enigszins merkbaar (spreek uit ervaring), maar pas vanaf de 25/30 merk je daadwerkelijk verschil.

Verder....als je bij de Mini het ruimtegebrek een issue vond, vraag ik mij af of in een 125i of F30 3 Serie (dus de 'oude') wel genoeg ruimte gaat vinden. De 'oude' 1 Serie is juist compleet op de schop gegooid vanwege de ruimte achterin (en de marge natuurlijk 8) ) en de F30 3 Serie is ook niet bepaald ruim, mede door die aandrijfas in het midden en de gehele opzet van de auto (lange motorkap, relatief minder ruimte achter de A-stijl).

[ Voor 4% gewijzigd door Beam87 op 15-07-2019 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Beam87 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:00:
[...]

Gaat het om een 'nieuwe' auto, of een occassion/import die dan in de lease wordt gezet? Uit je linkje ga ik namelijk van het laatste uit.

Als je trouwens echt de achterwielaandrijving 'wil ervaren' kom je al wel snel bij de wat zwaardere motorisering uit. Het effect is bij een 16 of 18 ook wel enigszins merkbaar (spreek uit ervaring), maar pas vanaf de 25/30 merk je daadwerkelijk verschil.

Verder....als je bij de Mini het ruimtegebrek een issue vond, vraag ik mij af of in een 125i of F30 3 Serie (dus de 'oude') wel genoeg ruimte gaat vinden. De 'oude' 1 Serie is juist compleet op de schop gegooid vanwege de ruimte achterin (en de marge natuurlijk 8) ) en de F30 3 Serie is ook niet bepaald ruim, mede door die aandrijfas in het midden en de gehele opzet van de auto (lange motorkap, relatief minder ruimte achter de A-stijl).
De F30 is toch geen touring? De F31 is dat.

Voor mijn gezin is de F31 ruim zat iig.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Tylen schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:40:
[...]

De F30 is toch geen touring? De F31 is dat.

Voor mijn gezin is de F31 ruim zat iig.
Nee, maar ik noem de vijfdeurs 1 Serie ook geen F21......maar goed, F31 idd.

Ik vind de 3 Serie ook wel ruim genoeg, maar ben BMW-ruimte gewend....het is alleen geen Volvo waar je de gehele zolder in kwijt kunt....dus als je dan toch al op zoek bent naar iets ruimers zijn er ook alternatieven....

[ Voor 11% gewijzigd door Beam87 op 15-07-2019 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Beam87 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:00:
[...]

Helemaal eens hoor.. ben aan het kijken naar een 120 of een 320 (of meer, ligt beetje aan de prijs). Mijn Mini was een 3 deurs en zal dus sowieso naar een 5 deurs gaan. Dat scheelt al iets, maar ik besef mij dat het niet een zee van ruimte extra wordt.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09:25
hmr schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:45:

Ik kan absoluut DU aanbevelen om te zoeken naar een auto, maar dat hangt ook een beetje af van de tijd en middelen die je tot de beschikking hebt. Grootste risico is en blijft alleen terugdraaien... daar moet je echt voor waken.

De 125 is goed uitgerust :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

RR46 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:35:
[...]

Ik kan absoluut DU aanbevelen om te zoeken naar een auto, maar dat hangt ook een beetje af van de tijd en middelen die je tot de beschikking hebt. Grootste risico is en blijft alleen terugdraaien... daar moet je echt voor waken.

De 125 is goed uitgerust :+
Waarom de clownsface ;)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
@hmr Heb je het ''lenkrad'' al gezien? :+

Prijstechnisch kan ik het zo snel nog niet beoordelen, maar als dit exemplaar een serieuze kandidaat is, snel(!) actie ondernemen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine update: kom net bij de dealer vandaan. De auto is uitgelezen, er zijn geen storingsmeldingen. Er was ook niets aan de auto te zien.

"We kunnen moeilijk rondjes gaan rijden tot het probleem terugkomt, rijd er gewoon mee verder en kom meteen naar ons toe als het probleem zich weer voordoet."

Vanuit de dealer op zich te begrijpen, maar een 'probleem' waardoor ik alleen door geluk en oplettendheid niet van de weg raak is niet een probleem waar ik mee door rijdt tot het weer gebeurt.

Volgende stap is BMW Nederland en de RDW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Stuuruitslagsensor die gek doet? De ene keer ziet hij niet dat je stuurt en dus helpt de stuurbekrachtiging niet mee, de andere keer denkt hij dat je stuurt terwijl je rechtuit rijdt en begint hij dus aan je stuur te draaien.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

hmr schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:48:
[...]

Waarom de clownsface ;)
Ik denk omdat de auto het M stuurtje mist :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Tylen schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:08:
[...]

Ik denk omdat de auto het M stuurtje mist :+
Zit toch zo'n leuk stuurtje met een toerenteller op ;). Haha, hij viel mij gewoon wel leuk op.

Genoeg te vinden op Mobile.de. Deze maand moet er iets nieuws komen en 15k is wel een beetje de max.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

hmr schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:13:
[...]

Zit toch zo'n leuk stuurtje met een toerenteller op ;). Haha, hij viel mij gewoon wel leuk op.

Genoeg te vinden op Mobile.de. Deze maand moet er iets nieuws komen en 15k is wel een beetje de max.
Zo idd. Dat is een apart stuurtje dan. Die heb ik nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 21:24

_Arthur

blub

Tylen schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:15:
Zo idd. Dat is een apart stuurtje dan. Die heb ik nog nooit gezien.
Is een performance stuur.

Afbeeldingslocatie: https://www.hla-denhaag.com/wp-content/uploads/2016/07/32302165395-2.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door _Arthur op 15-07-2019 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maasluip schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:45:
Stuuruitslagsensor die gek doet? De ene keer ziet hij niet dat je stuurt en dus helpt de stuurbekrachtiging niet mee, de andere keer denkt hij dat je stuurt terwijl je rechtuit rijdt en begint hij dus aan je stuur te draaien.
Zou kunnen, maar dan registreert de auto zelf niets vreemds en de dealer kent het probleem niet en stuurt mij weer de weg op.

Hoe dan ook lijkt het mij dat dit bij een 14 maanden oude auto niet mijn probleem is om uit te zoeken. En ook niet dat het acceptabel is om zo'n auto de weg op te sturen tot het zich weer voordoet. Ik heb inmiddels een RDW melding gemaakt, ze zeggen binnen 5 dagen contact op te nemen. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
hmr schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:13:
[...]

Idd, en temp. functie. Al weet ik niet of dit bij een 1 serie kan?

Verbaasde me sws toen ik dit stuur zag bij een 1 serie :+ En buiten het stuur (wat mogelijk zelfs niet fabriek-af geleverd is), is deze gewoon zeer rijkelijk in de opties. In NL vind je dit helaas te weinig of bijna helemaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:18:
[...]

Zou kunnen, maar dan registreert de auto zelf niets vreemds en de dealer kent het probleem niet en stuurt mij weer de weg op.

Hoe dan ook lijkt het mij dat dit bij een 14 maanden oude auto niet mijn probleem is om uit te zoeken. En ook niet dat het acceptabel is om zo'n auto de weg op te sturen tot het zich weer voordoet. Ik heb inmiddels een RDW melding gemaakt, ze zeggen binnen 5 dagen contact op te nemen. Ik ben benieuwd.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik zou met zo'n auto dan de weg écht niet meer op durven.
Wat ik al eerder aankaartte, stel je bent de radio aan het verzetten, of je moet even wat zeggen tegen je kids achterin, juist dan is dat heel gevaarlijk.

En vanuit de dealer natuurlijk een makkelijk antwoord, maar ook zij kunnen niet zozeer een stagiaire de hele dag de weg op sturen met een i3.

Ikzelf had een leuk verhaal met een F56, ramen bleven maar uit zichzelf opengaan, of de startonderbreking die er niet af ging, iDrive wat vastliep, en allerlei andere vage elektronische gremlins.

Uiteindelijk is de auto teruggenomen voor onderzoek, bleek de kabelboom te zijn die kapot was. (was 5000km oud en vaker stilgestaan dan gereden, na lang gezeur bij de dealer hebben we uiteindelijk een andere mogen uitzoeken, eenzelfde uitvoering.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

RR46 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:32:
[...]

Verbaasde me sws toen ik dit stuur zag bij een 1 serie :+ En buiten het stuur (wat mogelijk zelfs niet fabriek-af geleverd is), is deze gewoon zeer rijkelijk in de opties. In NL vind je dit helaas te weinig of bijna helemaal niet...
Hij is zeker rijkelijk in opties behangen en betaalbaar voor de motorisering. Al vraag ik mij af of je niet tegen wat prijzig onderhoud aanloopt met deze km-stand.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

RR46 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:32:
[...]

Redelijk standaard in de opties toch? Mist (voor mij) behoorlijk wat opties: automaat, hud, cameras, audio upgrade, grote scherm, adaptieve cruise control, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Tylen schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:08:
[...]

Redelijk standaard in de opties toch? Mist (voor mij) behoorlijk wat opties: automaat, hud, cameras, audio upgrade, grote scherm, adaptieve cruise control, etc.
HUD, camera’s en ACC Waren sowieso geen mogelijkheid bij dat model dus die ga je altijd missen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

fsfikke schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:13:
[...]

HUD, camera’s en ACC Waren sowieso geen mogelijkheid bij dat model dus die ga je altijd missen :p
Ahh dan is een 1 al snel redelijk vol ja. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
hmr schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:34:
[...]

Hij is zeker rijkelijk in opties behangen en betaalbaar voor de motorisering. Al vraag ik mij af of je niet tegen wat prijzig onderhoud aanloopt met deze km-stand.
Mjah, als de historie aantoonbaar is? Het verhaal moet kloppen...
Tylen schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:08:
[...]

Ja/nee, ben met je eens dat bovengenoemde SA's missen, maar dit soort opties vind je gewoon weg niet/zelden op een 1 serie. Zeker niet voor een auto uit 2012 (met alle respect!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:45
Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:18:
[...]

Sturen ze je gewoon de weg op? :X

Ik zou de auto daar laten staan en eisen dat ze maar iets regelen. Heb je ook verteld/laten zien dat er meerdere meldingen op Internet stonden? Kan mij voor deze ene keer wel voorstellen dat ze zelf geen ervaringen hebben met de i3 maar het is toch wel een zorgplicht om dit serieus te nemen en aan te pakken.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrFl0ppY schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:24:
[...]

Sturen ze je gewoon de weg op? :X

Ik zou de auto daar laten staan en eisen dat ze maar iets regelen. Heb je ook verteld/laten zien dat er meerdere meldingen op Internet stonden? Kan mij voor deze ene keer wel voorstellen dat ze zelf geen ervaringen hebben met de i3 maar het is toch wel een zorgplicht om dit serieus te nemen en aan te pakken.
Dat hebben we gedaan, maar dan bij de dealer waar hij gekocht is ipv de dichtstbijzijnde.

De auto wordt morgen door de dealer opgehaald en ze gaan niet alleen uitlezen, maar ook er mee testen en internationaal uitvragen of de oorzaak van dit probleem bekend is. In Nederland zelf zijn ze het nog niet tegengekomen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

RR46 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:17:
[...]

Mjah, als de historie aantoonbaar is? Het verhaal moet kloppen...

[...]

Ja/nee, ben met je eens dat bovengenoemde SA's missen, maar dit soort opties vind je gewoon weg niet/zelden op een 1 serie. Zeker niet voor een auto uit 2012 (met alle respect!).
Kan wel hoor op een bmw uit 2012. Geen enkel probleem. (Staat hier op de oprit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 09:01
De nieuwe 1-serie configurator staat live: https://configure.bmw.nl/nl_NL/configure/F40

Als ik dezelfde configuratie als mijn huidige 1-serie invoer (118iA, metallic lak, executive en HiFi + DAB+) kom ik op 38,5K uit. Dat is toch ruim 15% meer dan 4 jaar geleden. Wist wel dat het duurder was geworden, maar 15% had ik niet verwacht. En dan ook nog naar voorwielaandrijving... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 21:24

_Arthur

blub

Tylen schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:45:
Kan wel hoor op een bmw uit 2012. Geen enkel probleem. (Staat hier op de oprit).
Sinds wanneer heb jij een 1-serie dan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:37

Wimo.

Shake and Bake!

Tylen schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:15:
[...]

Ahh dan is een 1 al snel redelijk vol ja. 😂
Met dat kleine scherm blijft het een crisis editie. Dit stuur is ook een stuk fraaier:

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/9UQAAOSwI7tZu7E9/s-l640.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
FlorisB schreef op maandag 15 juli 2019 @ 19:44:
De nieuwe 1-serie configurator staat live: https://configure.bmw.nl/nl_NL/configure/F40

Als ik dezelfde configuratie als mijn huidige 1-serie invoer (118iA, metallic lak, executive en HiFi + DAB+) kom ik op 38,5K uit. Dat is toch ruim 15% meer dan 4 jaar geleden. Wist wel dat het duurder was geworden, maar 15% had ik niet verwacht. En dan ook nog naar voorwielaandrijving... :/
Ik kom van een EUR 34k (118iA, business) en ga nu naar EUR 39k bij zelfde configuratie. Na mijn huidige 118i zou er sowieso al geen nieuwe 1er komen (maar F11/F31, privé), maar als ik nu weer zou moeten kiezen (als iemand die moet kiezen uit de A3, A klasse en 1er), zou ik toch gaan voor de A klasse denk ik......EUR 39k voor een auto die nergens in uitblinkt (ja, we moeten de rijtests afwachten) en dan alsnog gewoon kaal uitgerust is, vind ik teveel van het goede.

Mijn afkeer jegens de nieuwe 1er is blijkbaar zo groot dat ik dan zelf een A klasse zou overwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:29

Apache

amateur software devver

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 17:16:
Zijn er hier nog andere i3(s) rijders die vergelijkbaars hebben meegemaakt:

Ik rijd gisteren op een 80km/uur weg als ineens de auto uit zichzelf naar rechts begint te sturen. Gelukkig heb ik het stuur goed vast en kan ik met de nodige kracht voorkomen dat hij de berm in stuurt.

Vervolgens een continu gevecht met de auto, de ene keer stuur ik en is het heel zwaar omdat de auto mij probeert rechtuit te sturen, de andere keer stuur ik in en moet ik oppassen dat ik niet te hard stuur omdat de auto de stuurbeweging versterkt.

Na een paar kilometer vechten tegen de auto eindelijk een plek waar ik hem veilig stil kan zetten. Ik schakel alles uit en start de auto opnieuw op, waarna hij normaal rijdt alsof er niets is gebeurd.

Ik ben hier wel van geschrokken, als ik iets ontspannender achter het stuur had gezeten was ik de berm/bomen ingegaan.
Ik heb in mijn 530e met driving assistant plus ook al 1 echte moordpoging van de auto achter de rug. De lane assist (dat wat je tussen de lijnen zou moeten houden) probeerde plots hard naar links te sturen richting een afsluiting. Ik had het stuur wel vast, maar het was de lane crossing assistent, dat ding dat terugstuurt wanneer je geen richting aangeeft en je komt in de buurt van een lijn, die terugstuurde.

Bij het afzetten van lane assist was het al weg bij mij, paar x geprobeerd over paar 100m route, en bleef het doen, iets later daarna geen problemen mee...

Software issues zullen er nog wel een tijdje zijn, handen goed aan het stuur houden is nog steeds belangrijk voorlopig. Als al die functies uit stonden is het natuurlijk een groter probleem.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apache schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:10:
[...]

Ik heb in mijn 530e met driving assistant plus ook al 1 echte moordpoging van de auto achter de rug. De lane assist (dat wat je tussen de lijnen zou moeten houden) probeerde plots hard naar links te sturen richting een afsluiting. Ik had het stuur wel vast, maar het was de lane crossing assistent, dat ding dat terugstuurt wanneer je geen richting aangeeft en je komt in de buurt van een lijn, die terugstuurde.

Bij het afzetten van lane assist was het al weg bij mij, paar x geprobeerd over paar 100m route, en bleef het doen, iets later daarna geen problemen mee...

Software issues zullen er nog wel een tijdje zijn, handen goed aan het stuur houden is nog steeds belangrijk voorlopig. Als al die functies uit stonden is het natuurlijk een groter probleem.
Lane assist heeft de i3s niet, alleen file assistentie onder de 60km/uur.

En alles stond inderdaad uit. De BMW kon niets vinden en stuurde mij weg met de mededeling kom maar terug als het weer gebeurt. Dat is uiteraard onacceptabel en na wat bellen is vanochtend de auto opgehaald en gaan ze verder testen.

Wordt mogelijk nog wel een dingetje; ik heb met mijn werkgever gesproken en die staat volledig achter mij: als ze niet kunnen zeggen wat het veroorzaakt heeft en dat het opgelost is neem ik de auto niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 14:20

Eagle Creek

Breathing security

Eagle Creek schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:01:
[...]

Uit de brochure (twee weken oud) haal ik de volgende informatie; helaas is die nog niet helemaal compleet. De 3-serie is an zich 55 kilo lichter dan zijn voorganger maar wat de elektrische uitvoering toevoegt is dan weer slecht te vinden.

GewichtTankinhoudBagageruimte
320i152559480
330i154559480
330e-40370

Als ik kijk naar de voorganger (dus die uit 2016) was er 190 kilo verschil tussen de 330i en de 330e.
Heb even in de Duitse brochure gekeken, daar de Nederlandse nog niet bij is. De 330e is 1815kg.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
Autovisie was nog relatief positief viel me op. De overige kanalen waren vrij tam is mijn mening. Het doet z'n ding, met de 140i had je meer lol, ze hebben de kwaliteit van het interieur verbeterd en door de X-Drive wordt het meer een Golf en kun je minder spelen....

Bij een nieuwe 1 Serie, en dan ook nog eens het topmodel, zou je enthousiast moeten zijn...maar dat is geen van de reviewers...zegt genoeg.

Tenslotte, die blik van een scheelkijkende hamster gaat maar niet weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Sinds kort heb ik op mijn BMW navigatie een blauwig schermkleur op mijn beeld. Deze is zowel dagmodus als nachtmodus. Als ik het instel naar alternatieve kleur dan blijft die blauwig schermerkleur, er verandert dus niets. Heeft iemand dit ook en hoe raak je er vanaf ? Alle navigatie functies zijn gewoon werkzaam.
Er zit een Road Map EUROPE NEXT 2019-1 op ( niet de legale versie ). Heeft dit er iets mee te maken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h02gW8k.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Blord op 18-07-2019 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Blord schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:19:
Sinds kort heb ik op mijn BMW navigatie een blauwig schermkleur op mijn beeld. Deze is zowel dagmodus als nachtmodus. Als ik het instel naar alternatieve kleur dan blijft die blauwig schermerkleur, er verandert dus niets. Heeft iemand dit ook en hoe raak je er vanaf ? Alle navigatie functies zijn gewoon werkzaam.
Er zit een Road Map EUROPE NEXT 2019-1 op ( niet de legale versie ). Heeft dit er iets mee te maken.

[Afbeelding]
Wat is er gebeurd vlak voordat dit veranderde?

Hebben aanzetten van dimlicht of veranderen van modus (eco/comfort/sport) effect?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 19:10

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Blord schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:19:

[Afbeelding]
Als je uitzoomt heb je dan satelliet beelden? Zo nee, dan heb je waarschijnlijk een pre-release versie te pakken van de navigatiesoftware (oftewel incompleet).

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:33
Wellicht kunnen jullie me helpen..

Momenteel heb ik een BMW (3 serie F30).
Via de site een check gedaan met chassisnummer en Carplay dienst is beschikbaar voor mijn BMW.

Vanmiddag een proefversie aangeschaft voor 1 euro.
Telefoon verwijderd uit gekoppelde apparaten en nu wil ik mijn telefoon opnieuw verbinden, maar bij BMW menu zie ik niet de optie om Carplay te selecteren.

Ik kan wel de telefoon via bluetooth selecteren, waarna hij vraagt of ik Carplay wil gebruiken.
Als ik dat selecteer, dan verbindt hij weliswaar... maar geen carplay zichtbaar in de auto.

Via instructies op youtube zie ik dat je vanuit het verbinden van je apparaat al Carplay kan selecteren, maar die opties verschijnt niet (zie foto).

Iemand bekend hiermee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TzzTWHjaICJiozuPvyRatG8S/medium.jpg

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Valandil schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:52:

Via de site een check gedaan met chassisnummer en Carplay dienst is beschikbaar voor mijn BMW.

Telefoon verwijderd uit gekoppelde apparaten en nu wil ik mijn telefoon opnieuw verbinden, maar bij BMW menu zie ik niet de optie om Carplay te selecteren.

Ik kan wel de telefoon via bluetooth selecteren, waarna hij vraagt of ik Carplay wil gebruiken.
Als ik dat selecteer, dan verbindt hij weliswaar... maar geen carplay zichtbaar in de auto.

Via instructies op youtube zie ik dat je vanuit het verbinden van je apparaat al Carplay kan selecteren, maar die opties verschijnt niet (zie foto).

Iemand bekend hiermee?
[Afbeelding]
Carplay werkt alleen middels usb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
Tylen schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:42:
[...]

Volgens mij wireless in de BMW .... toch?
Is een 330e uit eind 2016

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Tylen schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:42:
[...]

Nee het werkt juist draadloos. Misschien is de vrijschakeling nog niet doorgekomen. Anders even de connecteddrive support bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:24

GforceNL

Out of memory....

Draadloos werkt vziw alleen op de modellen >2017.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Ik heb de BMW nav een paar maanden geleden geupdated naar NEXT 2019-1 en toen had ik wel het normaal beeld van dag/nacht.
YakuzA schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:25:
[...]

Wat is er gebeurd vlak voordat dit veranderde?

Hebben aanzetten van dimlicht of veranderen van modus (eco/comfort/sport) effect?
De navigatie heb ik laatst een paar weken geleden nog gebruikt. Toen had ik van, ik zal wel eens veranderen als ik stil sta maar nu tijden het rijden ff niet.

Vandaag heb ik geprobeerd om terug te zetten maar niets lukte. Dag en nacht is zelfde, met of zonder dimlichten is ook zelfde. Eco/comfort/sport modes werkt alleen op de bestuurdersdisplay.
wjjkoevoets schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:48:
[...]

Als je uitzoomt heb je dan satelliet beelden? Zo nee, dan heb je waarschijnlijk een pre-release versie te pakken van de navigatiesoftware (oftewel incompleet).
Ik heb wel satelliet beelden als ik uitzoomt.

Dit blauw beeld heb ik nog nooit gezien. Ook niet als ik van normaal naar alternatief layout ging.

[ Voor 10% gewijzigd door Blord op 18-07-2019 19:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Iemand bekend hiermee?
[Afbeelding]
Kun je eens kijken of je hem wel aan kunt sluiten met kabel (YouTube: How to Activate Wireless Apple CarPlay in Your BMW F30, F10, F25, F1...) voor de eerste keer en daarna of dat je draadloos kan?

Voor zover ik weet is draadloze carplay juist een van de features waar bmw mee pronkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Eagle Creek schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:51:
[...]

Kun je eens kijken of je hem wel aan kunt sluiten met kabel (YouTube: How to Activate Wireless Apple CarPlay in Your BMW F30, F10, F25, F1...) voor de eerste keer en daarna of dat je draadloos kan?

Voor zover ik weet is draadloze carplay juist een van de features waar bmw mee pronkt.
15 uur later spontaan opgelost.
Kon hem net wel connect met CarPlay...

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07:10

Iemand bekend hiermee?
[Afbeelding]
Heb je IPhone of Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Matadores schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:51:
[...]

Heb je IPhone of Android?
IPhone, maar het is inmiddels (spontaan) opgelost

wijze woorden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Zag zojuist in de ConnectedDrive-store dat binnenkort de mogelijkheid is om 'Active Cruise Control' en 'Grootlicht assistent' te boeken. Ben benieuwd of de functionaliteit blijft werken als er weer een storing is zoals een paar weken geleden. Toch vrij lastig met dit soort functies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:49
Kleine update over mijn N52 motor (ligt in een 125i E82): Tijdje geleden heb ik gepost dat mijn distributieketting vervangen moest worden en dat er schade was opgetreden aan een van de bearing rods.

Inmiddels 2800 euro lichter (moest 40% van de reparatie betalen bij BMW) en de hele motor heeft een rebuild gehad. Dit is gedaan bij de BMW dealer in Trier die hem op zijn beurt naar een specialist in Koln heeft gebracht, die ze schijnbaar altijd gebruiken.

Flinke tegenvaller, maar aan de andere kant had ik weinig keus want als ik zou zijn doorgereden was de motor misschien helemaal in de soep gelopen en was ik verder van huis geweest.

Ik bekijk het maar positief en houd mezelf voor dat ik nu voor 2800 euro met een zo goed als nieuwe motor rond rijd. Moet de eerste 2000-3000 km onder de 3000 toeren blijven en dan de olie verversen en dan mag ik weer boenderen.

Moraal van het verhaal; N52 staat bekend als zeer betrouwbare motor maar dit is absoluut geen garantie dat het niet goed fout kan gaan. KMstand was een magere 88k km.

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:23

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Afgelopen week ben ik naar de sloop geweest en heb daar een pré-facelift E39 stuurairbag op de kop getikt uit een 4-spaaksmultifunction stuur. Deze past fysiek 1:1 in het 4-spaaks stuurwiel van de E36, waardoor er ineens knoppen geplaatst kunnen worden. Dé optie die BMW nooit in de E36 heeft geleverd, maar eigenlijk wel had moeten doen en daarmee ook één van de zeldzame upgrades die ik binnen het OEM(+)-thema van mijn cabrio vind passen.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48300241486_7bdf73c97a_b.jpgIMG_20190716_191047 by Chris Hogevonder, on Flickr
Met deze knoppen is de radio te bedienen (4 knoppen links, volume en volgend/vorig), met de knoppen rechts is de cruise control te bedienen.

Helaas werkt het alleen nog niet, ik moet nog de nodige aanpassingen aan gaan brengen aan de bedrading en cruisecontrol. Het stuurwiel werkt met een gecodeerd signaal over 1 draad, de E36 een stuurschakelaar met 5 draden, om dat werkend te krijgen, heb ik een andere cruisecontrol module nodig (vergeten mee te nemen van de sloop |:( ).

Mijn doel is wel om alles zo om te bouwen dat het 100% terug te draaien is mocht ik ooit weer volledig origineel willen. De originele airbag, schakelaars, computer en andere onderdelen worden ook veilig opgeborgen.

Ik ben ook zeker niet de eerste die dit doet, dus er is meer dan genoeg info online te vinden en heel moeilijk is het ook niet (OBC ombouwen van 11 naar 18 knops is complexer). Alleen het netjes doen, kost wat meer moeite. De bedrading gaat daarom ook pas aangepast worden zodra het interieur eruit is voor opknappen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
@Y3LLoW Damn, daar wordt je toch niet vrolijk van... Op zo'n moment heb je geen keuze, zo'n risico wil je niet lopen...

Had je wel de intentie om de auto voor lange termijn te rijden (alvorens je erachter kwam welke mankementen er waren)? En hoeveelste eigenaar ben je? Vanuit de KM-stand mag dit bij zo'n blok toch eigenlijk nooit gebeuren. Altijd dealer onderhouden geweest?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:49
RR46 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:55:
@Y3LLoW Damn, daar wordt je toch niet vrolijk van... Op zo'n moment heb je geen keuze, zo'n risico wil je niet lopen...

Had je wel de intentie om de auto voor lange termijn te rijden (alvorens je erachter kwam welke mankementen er waren)? En hoeveelste eigenaar ben je? Vanuit de KM-stand mag dit bij zo'n blok toch eigenlijk nooit gebeuren. Altijd dealer onderhouden geweest?
Ik heb hem tweedehands gekocht bij BMW dealer. Dat is mijn geluk geweest want daardoor zijn ze nog redelijk coulant geweest. Auto is ondertussen toch al weer 10 jaar oud.

2e eigenaar ben ik en er was helemaal niets te horen aan de ketting de eerste maanden dat ik hem reed. Dat begon pas later. De monteur van BMW stond ook perplex aangezien dit in zijn ogen het beste blok is dat ze gemaakt hebben in de laatste 20 jaar. Gewoon pure pech denk ik? Hopelijk gaat het goed voor de komende jaren en kan ik weer vrolijk 7000 toeren maken binnenkort.

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Y3LLoW schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:34:
Ik bekijk het maar positief en houd mezelf voor dat ik nu voor 2800 euro met een zo goed als nieuwe motor rond rijd. Moet de eerste 2000-3000 km onder de 3000 toeren blijven en dan de olie verversen en dan mag ik weer boenderen.
Is dat specifiek omdat jij N52-revisie hebt gehad of geldt hier het generieke advies voor een nieuwe auto / nieuwe motor? Met name het vervangen van de olie na 3000 km voelt voor mij als kort en kan ik mij ook niet herinneren van mijn nieuwe VW Polo. Maar de N52 is wellicht wat oudere generatie.

Op bmw.com lees ik namelijk een stuk ruimere marges:
"Doing an engine break-in used to be a standard procedure with new cars. And it’s still the case that you should avoid running the engine at high RPM for the first 1,300 miles. Experts recommend a maximum 3,500 rpm and 90 mph in diesel models and 4,500 rpm and 100 mph in gas models. This will give the engine and transmission sufficient time to adjust to each other. Once you’ve reached the 1,300-mile mark, you can gradually increase your speed and your engine’s RPM."
(...)
"While many engine break-in tips also apply to modern engines, one compulsory rule for new cars has disappeared, as it’s no longer necessary to change the engine oil after the first 1,000 miles. You should, however, also keep these break-in practices in mind when replacing individual components later on."

[ Voor 62% gewijzigd door Eagle Creek op 19-07-2019 16:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hier ook een kleine upgrade gedaan in het interieur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gtMuvGYdPNqVPQk1tzb5gX3l/full.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7cZndNU7ogXtK9zydBKiDW3c/full.jpg

Van de originele (?) plastic schakelpook naar een met leer bekleed ZHP exemplaar. Ziet er beter uit, ligt lekker in de hand en belangrijker nog: heb deze niet ineens los in de hand als ik iets te enthousiast naar 2 schakel :+

Kostte 'maar' €65 bij de dealer, had ik veel eerder moeten doen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
MadMarky schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 16:07:
[Afbeelding] [Afbeelding]

Van de originele (?) plastic schakelpook naar een met leer bekleed ZHP exemplaar. Ziet er beter uit, ligt lekker in de hand en belangrijker nog: heb deze niet ineens los in de hand als ik iets te enthousiast naar 2 schakel :+

Ziet er sowieso beter uit dan die verchroomde pretknop die het eerst was :X

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:57
Y3LLoW schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:34:
Kleine update over mijn N52 motor (ligt in een 125i E82): Tijdje geleden heb ik gepost dat mijn distributieketting vervangen moest worden en dat er schade was opgetreden aan een van de bearing rods.

Inmiddels 2800 euro lichter (moest 40% van de reparatie betalen bij BMW) en de hele motor heeft een rebuild gehad. Dit is gedaan bij de BMW dealer in Trier die hem op zijn beurt naar een specialist in Koln heeft gebracht, die ze schijnbaar altijd gebruiken.

Flinke tegenvaller, maar aan de andere kant had ik weinig keus want als ik zou zijn doorgereden was de motor misschien helemaal in de soep gelopen en was ik verder van huis geweest.

Moraal van het verhaal; N52 staat bekend als zeer betrouwbare motor maar dit is absoluut geen garantie dat het niet goed fout kan gaan. KMstand was een magere 88k km.
Geen garantie meer? :). Ik meen ergens gelezen te hebben dat de auto onlangs nog voorzien was van occasiongarantie (Bovag?).

[ Voor 4% gewijzigd door VeeGee op 19-07-2019 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Kleine update, ik sprak laatst over dat ik mijn speakers een upgrade gegeven heb.
We zijn weer een stukje verder, het speakersysteem wordt vanaf de BM24 doorgelust naar een Match PP52DSP.
En vandaag het subje er in gehangen :)
Klinkt best leuk, al gaat het niet zo hard als ik gehoopt had, maar ik kan ermee leven, beter dan het holle geluid wat ik voorheen had met de Nokia speakers :)

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/5of5g9.jpg

Je ziet hier nog de remote, maar die gaat weggestopt worden achter de bekleding, eenmaal ingesteld is het goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Eagle Creek schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:51:
[...]

Klopt, BMW is naar mijn weten de enige fabrikant die CarPlay over WiFi ondersteunt. Vereiste is dus wel het hebben van de WiFi antenne optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

deepbass909 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:50:
Afgelopen week ben ik naar de sloop geweest en heb daar een pré-facelift E39 stuurairbag op de kop getikt uit een 4-spaaksmultifunction stuur. Deze past fysiek 1:1 in het 4-spaaks stuurwiel van de E36, waardoor er ineens knoppen geplaatst kunnen worden. Dé optie die BMW nooit in de E36 heeft geleverd, maar eigenlijk wel had moeten doen en daarmee ook één van de zeldzame upgrades die ik binnen het OEM(+)-thema van mijn cabrio vind passen.
[Afbeelding]IMG_20190716_191047 by Chris Hogevonder, on Flickr
Met deze knoppen is de radio te bedienen (4 knoppen links, volume en volgend/vorig), met de knoppen rechts is de cruise control te bedienen.

Helaas werkt het alleen nog niet, ik moet nog de nodige aanpassingen aan gaan brengen aan de bedrading en cruisecontrol. Het stuurwiel werkt met een gecodeerd signaal over 1 draad, de E36 een stuurschakelaar met 5 draden, om dat werkend te krijgen, heb ik een andere cruisecontrol module nodig (vergeten mee te nemen van de sloop |:( ).

Mijn doel is wel om alles zo om te bouwen dat het 100% terug te draaien is mocht ik ooit weer volledig origineel willen. De originele airbag, schakelaars, computer en andere onderdelen worden ook veilig opgeborgen.

Ik ben ook zeker niet de eerste die dit doet, dus er is meer dan genoeg info online te vinden en heel moeilijk is het ook niet (OBC ombouwen van 11 naar 18 knops is complexer). Alleen het netjes doen, kost wat meer moeite. De bedrading gaat daarom ook pas aangepast worden zodra het interieur eruit is voor opknappen.
Wat is die knop rechtsonder met die pijltjes? Ik heb zo'n zelfde (nouja, bijna) in mijn E46, maar heb die knop niet.

Vind het persoonlijk geen fijn stuur, zou liever het driespaaks stuur hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:48

Theimon

Snapte!?

Die knop is voor het aanzetten van de Air Recirculation.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/axlwb8DP4CPjZsXaZkGRUflU/full.jpg

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Radiant schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 07:37:
[...]

Wat is die knop rechtsonder met die pijltjes? Ik heb zo'n zelfde (nouja, bijna) in mijn E46, maar heb die knop niet.

Vind het persoonlijk geen fijn stuur, zou liever het driespaaks stuur hebben.
Ik vind hem juist heerlijk, 4 plekken om het stuur vast te houden.
En het alternatief is het 3 spaaks m5 stuur met belachelijk groot hart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:00

Typhone

Who Dares Wins

Hmmz twee rare problemen die me opeens opvallen maar geen oplossing vooralsnog:

Nummer 1:

Ik heb een iPhone X. Laatste software installed. Als ik gebeld wordt verschijnt in mijn HUD wel een naam uit het telefoonboek maar in de iDrive (NBT, 2014) niks. Uitzetten in de HUD biedt geen soelaas en laat altijd enkel een nummer zien (+31612345678)

Nummer 2:
Vroeger als ik filmpjes opende ofzo (Ziggo Go) als ik als bijrijder in de auto zat ging het geluid over de speakers. Nu gebeurt dat niet meer. Youtube daarentegen weer wel. Whatsapp filmpjes en dergelijke spelen ook niet af via de auto. Dat deed het vroeger wel. Welke optie staat dit toe dan wel blokkeert dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
deepbass909 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 04:01:
[...]

Ik vind hem juist heerlijk, 4 plekken om het stuur vast te houden.
En het alternatief is het 3 spaaks m5 stuur met belachelijk groot hart...
Voor de E36 heb je meerdere keuzes, het model wat je nu hebt, zonder knopjes.
Het E36 sportstuur (3 spaaks, klein hart)
En een M stuur, wat ik ook in mijn E39 heb, met het grote hart, maar ook die is er in 2 versies, de dikke kleine en dunne grote.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

Eindelijk is dan ook het moment daar dat ik mij hier mag melden. Ben sinds 2 weken eigenaar van mijn eerste BMW! Het is een handgeschakelde 125i geworden, bouwjaar 2013 nieuwprijs € 48.966 en daardoor leuk in de opties. Kom van een Ford Fiesta uit 2008 (82pk model), ik kan je inmiddels vertellen dat die overgang enorm is :>
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wXEaHWg.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/02gi2pw.png

Bij het ophalen, voordat ik de auto voor de eerste keer ging wassen en uitzuigen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/24LxSXX.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jtgVMgt.png

Na de volgende wasbeurt maar eens wat meer fotootjes maken O+

[ Voor 8% gewijzigd door Voodoo op 22-07-2019 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Voodoo schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:59:
Eindelijk is dan ook het moment daar dat ik mij hier mag melden. Ben sinds 2 weken eigenaar van mijn eerste BMW! Het is een handgeschakelde 125i geworden, bouwjaar 2013 nieuwprijs € 48.966 en daardoor leuk in de opties. Kom van een Ford Fiesta uit 2008 (82pk model), ik kan je inmiddels vertellen dat die overgang enorm is.

Gefeliciteerd! Hoeveel kostte ie als ik vragen mag?

Om in de F20 hoek te blijven. Met de vakantie voor de deur (roadtrip van 4.000 km gepland) is een goedwerkende Spotify van groot belang. Nu is het echter zo dat als ik Spotify via Bluetooth probeer af te spelen ik na een minuut meestal niets meer hoor en dus niet meer via Bluetooth kan afspelen.
De enige werkende optie is via een USB-kabel in de middenconsole, maar dat is gewoon niet zo praktisch.

Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:43
Speakerfreak95 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 01:09:
Kleine update, ik sprak laatst over dat ik mijn speakers een upgrade gegeven heb.
We zijn weer een stukje verder, het speakersysteem wordt vanaf de BM24 doorgelust naar een Match PP52DSP.
En vandaag het subje er in gehangen :)
Klinkt best leuk, al gaat het niet zo hard als ik gehoopt had, maar ik kan ermee leven, beter dan het holle geluid wat ik voorheen had met de Nokia speakers :)

[Afbeelding]

Je ziet hier nog de remote, maar die gaat weggestopt worden achter de bekleding, eenmaal ingesteld is het goed.
Heb deze sub ook gehad.. maar de bassport zit aan de zijkant van het systeem. Deze moet wel iets meer ruimte hebben om lekker te kunnen ademen en dus een goede bass te geven.
Tuurlijk komt het niet in de buurt van een houten kist (had ik eerst) maar als je hem op de bodemplaat legt met iets meer ademruimte dan klinkt het imho niet heel verkeerd. Heb je hem al eens los gehaald en gewoon midden in de kofferbakruimte gelegd (om te testen qua geluid?)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo

Voodoo

Lurker

Beam87 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:49:
[...]

Om in de F20 hoek te blijven. Met de vakantie voor de deur (roadtrip van 4.000 km gepland) is een goedwerkende Spotify van groot belang. Nu is het echter zo dat als ik Spotify via Bluetooth probeer af te spelen ik na een minuut meestal niets meer hoor en dus niet meer via Bluetooth kan afspelen.
De enige werkende optie is via een USB-kabel in de middenconsole, maar dat is gewoon niet zo praktisch.

Iemand die dit herkent?
Thanks!

Heb er €13,5k voor betaald, 6 jaar oud met ruim 150k op de teller.

Optielijst dmv VIN:
1CA Selection Cop Relevant Vehicles
230 Eu Specific Additional Equipment
249 Multi-function For Steering Wheel
2N4 18"m Lt/aly Star Sp. 386 M/mt
2NH M Sportbrake
2PA Locking Wheel Bolts
2VL Variable Sports Steering
302 Alarm System
337 M Sport Package
3AP Windscreen With Grey Shade Band
420 Sun Protection Glazing
423 Floor Mats, Velour
431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d
481 Sport Seats F Driver/front Passenger
493 Storage Compartment Package
494 Seat Heating F Driver/front Passenger
4AE Armrest Front Retractable
4DX High.trim Fin. Blue Met. Matt
4MR Int. Tr. Fin. Aluminium Hexagon
4NE Blow-by-heater
4UK 5 Seats
502 Headlight Washer System
507 Park Distance Control (pdc), Rear
521 Rain Sensor
522 Xenon Light
534 Automatic Air Conditioning
544 Cruise Control With Braking Function
563 Lights Package
575 Additional 12v Power Socket
5DC Folding Rear-seat Headrests
609 Navigation System Professional
612 Bmw Assist
614 Internet Preparation
615 Extended Bmw Online Information
616 Bmw Online
698 Area-code 2
6AA Bmw Teleservices
6AB Control Teleservices
6NF Ext.con.of The Music Play.i.mobilph
6NL Connect. Bluetooth A.usb Devices In
6VA Cic Control
6WA Instrument Cluster W. Extended Cont
704 M Sport Suspension
710 M Leather Steering Wheel
715 M Aerodynamics Package
760 Individual High-gloss Satin Chrome
775 Individual Roof-lining Anthracite
845 Acoustic Belt Warning
868 Language Version Dutch
886 Dutch / On-board Documentation
8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months
8S2 Coding Of Alarm Signal
8S3 Automatic Lock When Driving Away
8SC Country Spec. Release Of Teleservice
8V2 Sticker Ncap Nied/dean/schwed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Voodoo schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:59:
Eindelijk is dan ook het moment daar dat ik mij hier mag melden. Ben sinds 2 weken eigenaar van mijn eerste BMW! Het is een handgeschakelde 125i geworden, bouwjaar 2013 nieuwprijs € 48.966 en daardoor leuk in de opties. Kom van een Ford Fiesta uit 2008 (82pk model), ik kan je inmiddels vertellen dat die overgang enorm is :>
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Bij het ophalen, voordat ik de auto voor de eerste keer ging wassen en uitzuigen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Gefeliciteerd!!!!! Mooie bak en welkom in de familie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Speakerfreak95 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 03:24:
[...]

Voor de E36 heb je meerdere keuzes, het model wat je nu hebt, zonder knopjes.
Het E36 sportstuur (3 spaaks, klein hart)
En een M stuur, wat ik ook in mijn E39 heb, met het grote hart, maar ook die is er in 2 versies, de dikke kleine en dunne grote.
Ik bedoelde natuurlijk als multifunctioneel stuurwiel, daarvan passen alleen de pfl versies uit de e38 en e39 en dan heb je dus keuze uit het vierspaaks model of het m5 stuur met grote airbag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 23:22
Beam87 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:49:
[...]

Iemand die dit herkent?
Welkom in de Spotify BMW problemen club ;). Dit probleem is al in vele topics op diverse fora besproken. Dealers wijzen vakkundig naar Spotify, en Spotify doet (onderbouwt itt BMW) hetzelfde). Gewoon via Bluetooth audio gaan afspelen en accepteren dat je niet de fancy albumcovers kunt zien en niet door afspeellijsten kunt kijken.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

jordy2811 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:02:
[...]

Welkom in de Spotify BMW problemen club ;). Dit probleem is al in vele topics op diverse fora besproken. Dealers wijzen vakkundig naar Spotify, en Spotify doet (onderbouwt itt BMW) hetzelfde). Gewoon via Bluetooth audio gaan afspelen en accepteren dat je niet de fancy albumcovers kunt zien en niet door afspeellijsten kunt kijken.
Zit er een Spotify App in de auto óf is dit via CarPlay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
jordy2811 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:02:
[...]

Ah oké, ja ik moet eerlijk zeggen dat ik die posts vaak oversla omdat ik er zelf de ballen verstand van heb...maar vind het wel eentje in het rijtje van zaken die BMW niet echt goed op orde heeft (I-Drive is beste systeem qua opzet, dat is het probleem niet).

@Eagle Creek Ik heb geen Apple Carplay, maar wel de Spotify app (inclusief icoontje).

[ Voor 5% gewijzigd door Beam87 op 22-07-2019 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Voodoo schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:57:
[...]

Thanks!

Heb er €13,5k voor betaald, 6 jaar oud met ruim 150k op de teller.
Goeie deal.. :D

Waar heb je hem gehaald? Ik ben nog steeds op zoek, inmiddels naar een leuke 120 zoals die van jou of een 320 (iets ouder) die er ook netjes uitziet en betrouwbaar is. Budget is max 15k vooralsnog.

[ Voor 20% gewijzigd door hmr op 22-07-2019 16:21 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo

Voodoo

Lurker

hmr schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:09:
[...]

Goeie deal.. :D

Waar heb je hem gehaald? Ik ben nog steeds op zoek, inmiddels naar een leuke 120 zoals die van jou of een 320 (iets ouder) die er ook netjes uitziet en betrouwbaar is. Budget is max 15k vooralsnog.
Thanks! Heb zelf ook lang gezocht naar een model met de juiste opties voor mij. Kwam deze 125i uiteindelijk tegen via Autoscout24, stond bij een autobedrijf. Ben benieuwd welke 120 je op het oog hebt en waarom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@Voodoo Die laatste optie maakt het wel af. ;) Mooie aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Voodoo schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:41:
[...]

Thanks! Heb zelf ook lang gezocht naar een model met de juiste opties voor mij. Kwam deze 125i uiteindelijk tegen via Autoscout24, stond bij een autobedrijf. Ben benieuwd welke 120 je op het oog hebt en waarom!
Tot op heden nog niets op het oog, maar een exemplaar als die van jou voor die prijs zou een instabuy zijn geweest voor mij... :).

Een beetje recente 1 serie is blijkbaar haalbaar, en anders een e90 320 van na de facelift :).

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
Beam87 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:52:
[...]

Ah oké, ja ik moet eerlijk zeggen dat ik die posts vaak oversla omdat ik er zelf de ballen verstand van heb...maar vind het wel eentje in het rijtje van zaken die BMW niet echt goed op orde heeft (I-Drive is beste systeem qua opzet, dat is het probleem niet).

@Eagle Creek Ik heb geen Apple Carplay, maar wel de Spotify app (inclusief icoontje).
Ik rijd maar zelden met muziek (anders dan die 6 cilinders in het vooronder :+), maar via BT heb ik nog geen problemen gehad. Verder kan ik er niet veel over zeggen, want die hele Connected meuk werkt bij mij maar half. De app wil nog steeds dat hem via USB verbind om zo de kilometerstand etc te synchroniseren, maar doet niets als ik hem aan sluit. En ik heb een Pixel 2, dus ik kan sowieso maar weinig :)

Beetje off-topic: van het weekend naar een vriend van me in Polen (Wroclaw/Breslau) geweest. Hij heeft sinds enkele maanden een Model 3 LR (dat is dus dual-motor, AWD). De manier waarop dat ding accelereert is echt idioot. Vanuit stilstand houd ik die echt van z'n leven niet bij, ook al zit er op papier maar 0,1s tussen naar de 100. Op hogere snelheden is dat in de Tesla weer een stuk minder, maar de grijns vanuit stilstand is nog vele malen groter dan in m'n eigen wagen, en dan is hij al heel groot :P

Ziet er in het echt ook een stuk beter uit dan op foto's en voelt ook veel beter aan (zowel qua rijden als qua materialen). De 3 durf ik wel op hetzelfde niveau als BMW te plaatsen qua afwerking, in tegenstelling tot de S. Ik denk dat Tesla met de 3 wel de sweet spot heeft gevonden. Mag van mij nog wel wat speelser qua rijgedrag, maar dat is een voorkeur.

Ik houd het wel bij de 6 cilinders, want het geluid mis ik toch echt wel. Hij mag mijn uitstoot compenseren met z'n Model 3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
deepbass909 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:20:
[...]

Ik bedoelde natuurlijk als multifunctioneel stuurwiel, daarvan passen alleen de pfl versies uit de e38 en e39 en dan heb je dus keuze uit het vierspaaks model of het m5 stuur met grote airbag.
Niet alle PFL, je moet je OBD 1 modellen hebben, zoals ik heb, zonder OBD 2 poort.
Alle modellen later, dus met stoelverwarming met een 3-standenknop, zijn OBD 2 en dus niet geschikt, FL elektronica.

Heb zelf ook die fout gemaakt met mijn 323i destijds,
En nu we het over een E36 hebben.

Omdat mijn E39 zoals vanouds weer eens naar de kl*te gegaan is 8)7 :+ , had ik de eer om de privé auto van de garagist mee te nemen.
Een redelijk goed gebruikte 328i, met 410dkm op de teller, maar met een nieuw opgebouwde motor, bla bla bla bla.
Na een ritje op de A27 snap ik niet wat mij bezielde om ooit mijn eigen 323i weg te doen.
Wat rijdt dat lekker.

En daarover, ga ik toch maar eens kijken of ik mijn E39 kan slijten, om zo een leuke 328i op te snorren uit Duitsland :9

-Toevoeging op de E39, had een nieuwe thermostaat geplaatst een week of 2 geleden, maar tot mijn stomme verbazing is deze dus defect, althans, na 1500km gereden te hebben.
Resultaat: Koelsysteem zei 'kaboem'

Pittig vervelend... Maar, nu wel een aluminium thermostaathuis (gaat dus niet meer kapot) nieuwe koelleidingen rondom de motor, een nieuwe metalen waterpomp, nieuwe stuurpomp (als je toch bezig bent)
En uiteraard, een nieuwe thermostaat.

[ Voor 17% gewijzigd door Speakerfreak95 op 23-07-2019 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
DonJunior schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:56:
[...]

Heb deze sub ook gehad.. maar de bassport zit aan de zijkant van het systeem. Deze moet wel iets meer ruimte hebben om lekker te kunnen ademen en dus een goede bass te geven.
Tuurlijk komt het niet in de buurt van een houten kist (had ik eerst) maar als je hem op de bodemplaat legt met iets meer ademruimte dan klinkt het imho niet heel verkeerd. Heb je hem al eens los gehaald en gewoon midden in de kofferbakruimte gelegd (om te testen qua geluid?)
Daar heb ik al over nagedacht.
Ik weet dat de baspoort aan de rechterzijde zit, zodoende heb ik dan ook de binnenbekleding uitgesneden, samen met het schuim, dus hij kan redelijk vrij spelen.

Wederom, het subje klinkt prima als aanvullig, maar zeker niets noemenswaardigs.
Maar ik hoef ook niet meer, het gaat hard zat, klink glashelder, dus zie geen verdere reden om te upgraden, of er nog wat aan te doen.

Wel binnenkort nieuwe bekleding :) (volleder zwart -> 2-Tone beige/zwart, beige leder maar zwart vinyl en plastic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 10:32
MadMarky schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 16:07:
[Afbeelding] [Afbeelding]

Dat is één van de beste, simpele mods die ik altijd iedereen aanraad. Ik heb het ooit gelukkig op de gok gedaan en was zeer tevreden. Doet heel veel met het rijgevoel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

De reviews van de G21, weinig verrassend verder naar de sedan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:14
Mijn e46 (m43b19) doet steeds langer over een koude start (crankt 4-8 seconden).

Laatst brandstofpomp en non return valve en brandstoffilter v.v.

Helaas blijft het probleem.

Iemand nog ideeen? Bougies zijn nog geen 10dkm geleden gedaan. Warm geen problemen met starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:45
#voorpret is de leukste pret. Ben heel benieuwd. De 'product specialist' bij BMW Den Haag wist me nog te vertellen dat er volgend jaar een grote OTA update van de drive assistant komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

zeef schreef op maandag 29 juli 2019 @ 20:14:
[...]

#voorpret is de leukste pret. Ben heel benieuwd. De 'product specialist' bij BMW Den Haag wist me nog te vertellen dat er volgend jaar een grote OTA update van de drive assistant komt.
Hier ook voorpret.... nog een dikke 2 maand 8). Zou het leuk vinden als ze met een OTA update komen om het dashboard meer te configureren.

[ Voor 11% gewijzigd door Tortelli op 29-07-2019 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Oeh in dat filmpje van Autoblog klinkt die 330d wel erg lekker voor een diesel zeg. Denk dat ik toch eens voor die 6 cilinder moet gaan bij de volgende :+.

Verder is de touring niet echt spannend meer natuurlijk. En 70k voor een 3-serie zonder extra opties :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

De diesel is heel erg duur geworden, dat geld voor alle diesels maar de 6 cilinder 330 helemaal. Denk niet dat je die in Nederland veel gaat zien....

Weinig reden (naast het feit dat het een 6 cilinder is) om niet voor de 330i tegaan volgens mij. Denk dat het verbruik van een 330d ook relatief tegenvalt?.

Vorige week paar dagen aardige stukken gereden met mijn F30 320iA (met chiptuning) en reed gewoon 1:17,5 gemiddeld... zou je met een 330d zuiniger rijden?. Gewoon overal toegestane snelheid +5km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 10:35
Tortelli schreef op maandag 29 juli 2019 @ 20:47:
De diesel is heel erg duur geworden, dat geld voor alle diesels maar de 6 cilinder 330 helemaal. Denk niet dat je die in Nederland veel gaat zien....

Weinig reden (naast het feit dat het een 6 cilinder is) om niet voor de 330i tegaan volgens mij. Denk dat het verbruik van een 330d ook relatief tegenvalt?.

Vorige week paar dagen aardige stukken gereden met mijn F30 320iA (met chiptuning) en reed gewoon 1:17,5 gemiddeld... zou je met een 330d zuiniger rijden?. Gewoon overal toegestane snelheid +5km.
Volgens de spec zou je op 1:21 moeten halen met een nieuwe 330d station. Als ik het vergelijk met dezelfde motor in mijn X3 30d die ik rijd; ik rijd gemiddeld 1:14 na 4500km vakantie met gemixed vouwwagen en bergpassen. Volgens de spec zou ik 1:16 moeten rijden.
Ik betwijfel of je echt zuiniger rijd dan een 320i, het is natuurlijk gewoon een grotere motor met 2 cilinders extra en meer pk's. Echter als je het afzet tegen de extra pk's en het vebruik, dan is de 30d wel echt een zuinige motor. Wil je namelijk echt vergelijken dan moet je natuurlijk de 330i ernaast zetten met vergelijkbaar aantal pk's en die verbruikt volgens de spec wel 14% meer brandstof.
In veel landen wordt er in de media flink tegen diesel gevochten, alleen wat zie je op de weg? Veel diesels, zeker in Duitsland en Frankrijk. Alle grote Duitse auto merken blijven gewoon fijn diesels als top modellen introduceren. Dat zal ook te maken hebben dat men investeringen heeft gedaan in het maken van diesels maar ook met het feit dat als je veel afstanden rijd het gewoon fijne motoren zijn.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Ik deed met mijn euro3 330d (e46) ook dik 1:18 met vaak hogere snelheden (doorgaans 140-150). In dat bereik was de auto het zuinigst. Gechipt naar 270 pk.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:09
Ook bij mij een Spotify probleem: van de één op andere dag staat de Spotify-app niet meer bij de te kiezen apps. Ik kan dus geen Spotify meer afspelen. Ook het streamen van audio via mijn telefoon gaat niet meer. Bellen gaat gewoon normaal. Ik krijg het niet opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 21:04

Hier in Duitsland wordt diesel ook overal verboden bijna. Alleen EURO6 wordt nog in grote steden toegelaten voor diesels. Maar in Luxemburg waar ik werk is het allemaal toch wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
FitTiv schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:11:
Mijn e46 (m43b19) doet steeds langer over een koude start (crankt 4-8 seconden).

Laatst brandstofpomp en non return valve en brandstoffilter v.v.

Helaas blijft het probleem.

Iemand nog ideeen? Bougies zijn nog geen 10dkm geleden gedaan. Warm geen problemen met starten.
Misschien wordt de accu minder. Mijn E46 320d start een stuk sneller met een nieuwe accu.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 10:35
theduke1989 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:35:
[...]

Hier in Duitsland wordt diesel ook overal verboden bijna. Alleen EURO6 wordt nog in grote steden toegelaten voor diesels. Maar in Luxemburg waar ik werk is het allemaal toch wat anders.
EURO6d-TEMP is volgens mij ook echt heel schoon. (maar laten we vooral daar geen discussie over starten :P )

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

zeef schreef op maandag 29 juli 2019 @ 20:14:
[...]

Vett! Daar ben ik heel benieuwd maar vooral omdat men aangeeft dat Mercedes en Tesla hier een stuk verder mee zijn. In mijn proefrit was ik al erg content met de opties die er nu zijn dus ben vooral benieuwd wat de verbeteringen zullen inhouden.

Uit nieuwsgierigheid ook benieuwd of de digital cockpit verder instelbaar is. Niet dat het per se moet zijn zoals Audi of Mercedes maar de mogelijkheden om het te doen zijn er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY

Ja die enkele ritjes zeggen mij niet zoveel over het werkelijk verbruik. Natuurlijk kun je in een benzine ook goede scores halen, maar ook hele slechte. En zo ook met een diesel. Ik kijk daarom ook het liefst op spritmonitor hiervoor. Voor de F30:

320d: 6,25 L/100km
330d: 7,19

320i: 8,10
328i: 8,94

De ED versies heb ik eruit gefilterd. Zo zie je dat er toch nog een aardig verschil is in het werkelijk brandstofverbruik. Handgeschakeld of automaat maakt bijna geen verschil meer.

*toevoeging: ik denk overigens wel dat diesels harder gaan afschrijven dus in die zin ben ik wel aan het twijfelen. In de categorie waar ik in shop is de afschrijving verreweg de hoogste kostenpost.

[ Voor 15% gewijzigd door MrFl0ppY op 30-07-2019 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

De F30 328i/330i was ook al een 4 cilinder ;), verbaas me dat veel mensen dit niet weten maar de turboloze 6 in lijn is feitelijk al zo'n 7 jaar geleden uitgefaseerd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Tortelli schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:56:
De F30 328i/330i was ook al een 4 cilinder ;), verbaas me dat veel mensen dit niet weten maar de turboloze 6 in lijn is feitelijk al zo'n 7 jaar geleden uitgefaseerd.....
Ah klopt natuurlijk de F30 had geen 330i, alleen de 328i wat inderdaad een 4 cilinder is. Ik twijfelde en had nog op carbase gekeken maar het verkeerde model geselecteerd 8)7 . De 335 is wel een 6 cilinder en dat verbruik is nog een stuk hoger (>10L/100km).

Pagina: 1 ... 37 ... 370 Laatste