Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 353 ... 363 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:17
DennusB schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 08:55:
Ik heb een 330e (G21) uit 2021 en hoewel hij in de sport stand lekker klinkt, mag hij wel iets meer geluid maken. Dus ik heb een bedrijfje in de buurt gevonden wat de middendemper kan vervangen voor een stuk RVS pijp voor een wat dieper geluid. Iemand hier die dat gedaan heeft met een 330e? Blijft ie nog wel een beetje beschaafd als alleen de middendemper er uit gaat?
Alles deleten! Katalysator, middendemper, OPF, einddemper. Dan een pops & bangs & burpies tune en een open luchtfilter er op en de isolatie onder je motorkap verwijderen. Gegarandeerd aandacht en bewondering!
Vergeet ook je petje en je nektasje niet. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Puf schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:37:
[...]

Alles deleten! Katalysator, middendemper, OPF, einddemper. Dan een pops & bangs & burpies tune en een open luchtfilter er op en de isolatie onder je motorkap verwijderen. Gegarandeerd aandacht en bewondering!
Vergeet ook je petje en je nektasje niet. ;)
Dank voor de niets toevoegende reactie :>

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-07 16:15
Ik heb een 330e (G21) uit 2021 en hoewel hij in de sport stand lekker klinkt, mag hij wel iets meer geluid maken. Dus ik heb een bedrijfje in de buurt gevonden wat de middendemper kan vervangen voor een stuk RVS pijp voor een wat dieper geluid. Iemand hier die dat gedaan heeft met een 330e? Blijft ie nog wel een beetje beschaafd als alleen de middendemper er uit gaat?
met middendemper bedoel je dan de OPF neem ik aan?

meestal als je alle kats en dempers verder laat zitten klinkt het alsnog heel erg tam.
maar goed, de vraag is hoeveel lekkere herrie je kan halen uit een 4 cilinder, denk dat dat sowieso erg tegenvalt. voor beetje geluid zal je minimaal katless downpipe en opf delete moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Denniz0229 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:07:
[...]

met middendemper bedoel je dan de OPF neem ik aan?

meestal als je alle kats en dempers verder laat zitten klinkt het alsnog heel erg tam.
maar goed, de vraag is hoeveel lekkere herrie je kan halen uit een 4 cilinder, denk dat dat sowieso erg tegenvalt. voor beetje geluid zal je minimaal katless downpipe en opf delete moeten doen.
Goede vraag :P Ik begreep van een kennis dat de middendemper gewoon vervangen kon worden door een recht stuk pijp (RVS), geen idee of dat de OPF is eigenlijk. Ik moet maar eens even langsrijden bij een bedrijfje wat dit zou kunnen doen

Edit : Kan toch best wel rauw klinken als ik dit filmpje moet geloven : YouTube: ICON VALVED EXHAUST + OPF DELETE - BMW G20 330e - VALVETRONIC BRUTAL...

[ Voor 17% gewijzigd door DennusB op 22-04-2025 10:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:08

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Zou het geld besparen en doorsparen voor een 6-cilinder. Ben hetzelfde aan het doen voor mijn 530e naar 545e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
NLKornolio schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:20:
[...]

Zou het geld besparen en doorsparen voor een 6-cilinder. Ben hetzelfde aan het doen voor mijn 530e naar 545e
Met ditto verbruik, ik zou in principe prima kunnen upgraden, maar vind de 330e snel genoeg en nog redelijk "zuinig". Met een M340i is het zuinige verbruik wel over haha. Maar wel iets om over na te denken idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:39
Dat willen we allemaal.

Meeste plezier en meest zuinige auto, die 6 cilinder geeft je elke keer echt wel een glimlach op je gezicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Laatst online: 14-07 16:15
DennusB schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:12:
[...]

Goede vraag :P Ik begreep van een kennis dat de middendemper gewoon vervangen kon worden door een recht stuk pijp (RVS), geen idee of dat de OPF is eigenlijk. Ik moet maar eens even langsrijden bij een bedrijfje wat dit zou kunnen doen

Edit : Kan toch best wel rauw klinken als ik dit filmpje moet geloven : YouTube: ICON VALVED EXHAUST + OPF DELETE - BMW G20 330e - VALVETRONIC BRUTAL...
klopt, maar in dat filmpje hebben ze niet alleen een opf delete gedaan, maar de complete uitlaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:27
Dacht vanochtend, laat ik eens een afspraak bij de dealer maken voor regulier onderhoud. De auto had nog geen melding gegeven overigens, dat zal denk ik pas op 1 mei zijn, wanneer het onderhoud gedaan moet worden.

Dus ff gekeken bij Ekris (voorheen Vriesendijk) in Assen. Melding vooraf op de site: heeft u een service all-inclusive contract, dan kunt u pas een afspraak inplannen, zodra de auto zicht heeft gemeld. Dit maar eens genegeerd en verder geklikt, zodat ik bij de planning kwam. Daar kwam toch best iets idioots naar voren: eerstvolgende mogelijkheid: 10 juli (dat is over 11 (!) weken).

We gaan dadelijk maar eens bellen met de dealer en anders maar een andere dealer benaderen. Vind dit toch te idioot voor woorden. Begrijpelijk dat je niet vandaag een afspraak voor morgen kunt maken, maar 11 weken wachten is naar mijn idee toch wel het andere uiterste.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:27
Leut schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:51:
Dacht vanochtend, laat ik eens een afspraak bij de dealer maken voor regulier onderhoud. De auto had nog geen melding gegeven overigens, dat zal denk ik pas op 1 mei zijn, wanneer het onderhoud gedaan moet worden.

Dus ff gekeken bij Ekris (voorheen Vriesendijk) in Assen. Melding vooraf op de site: heeft u een service all-inclusive contract, dan kunt u pas een afspraak inplannen, zodra de auto zicht heeft gemeld. Dit maar eens genegeerd en verder geklikt, zodat ik bij de planning kwam. Daar kwam toch best iets idioots naar voren: eerstvolgende mogelijkheid: 10 juli (dat is over 11 (!) weken).

We gaan dadelijk maar eens bellen met de dealer en anders maar een andere dealer benaderen. Vind dit toch te idioot voor woorden. Begrijpelijk dat je niet vandaag een afspraak voor morgen kunt maken, maar 11 weken wachten is naar mijn idee toch wel het andere uiterste.
Ja, als je wacht op de melding ben je te laat. Ze mogen pas servicen bij all in als het onderhoud in oranje of rood staat. Maar wanneer je bij oranje een afspraak maakt bij een grote drukke dealer, dan weet je zeker dat je te laat bent. Laat ook al een keer uitgeweken naar een kleinere dealer, wat overigens prima was.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:37
Leut schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:51:

Ja, het duurt vrij lang bij de dealers. Is ook bij Dusseldorp zo. Ik had een storing en ik kon pas 6 weken later er pas terecht. En ze moesten na de controle onderdelen bestellen. Weer een maand verder. En toen was het nog niet opgelost, dus weer iets anders vervangen. En nu zijn we weer een maand verder. Morgen gaan ze er mee aan de slag en is mijn auto gerepareerd. Tenminste, daar hoop ik wel op. Geen idee hoe hun planning gaat, maar dat kan/moet sneller.Van 1/1 tot eind april nodig hebben om een motor te fixen. 8)7

Ik vraag me af of met de auto naar het buitenland gaan en daar laten repareren niet sneller en goedkoper zou zijn. Kun je dat gelijk combineren met je vakantie.

let the past be the past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

DennusB schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:21:
[...]

Met ditto verbruik, ik zou in principe prima kunnen upgraden, maar vind de 330e snel genoeg en nog redelijk "zuinig". Met een M340i is het zuinige verbruik wel over haha. Maar wel iets om over na te denken idd
Je voet bepaald het verbruik 😋. Het verschilt echt niet heel veel mijn 530d 2015 op 1l verschil hetzelfde verbruik maar als je lekker geluid wilt kan je beter voor motorgeluid gaan is mijn mening. De 4 cilinder hoor je schreeuwen en de 6 cilinder hoor je lekker grommen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Naif0n
  • Laatst online: 24-06 23:37
Het is echt je voet die alles doet hoor. Ik verbaas me er vaak over hoe verschrikkelijk onzuinig het grootste gedeelte van de M340i rijder rijden (volgens de BMW app dan). Ik rij zelf in Duitsland maar hoef niet overal gehaast naartoe, maakt echt 0 verschil in tijd, gemiddeld kan ik rond de 650/700km rijden op 1 tank met een verbruik van tussen de 12/13 km/L.

Beste wat ik afgelopen week gehad heb is rond de 15km/L, het was wel druk dus de gemiddelde snelheid lag wat lager :P

Op de lange ritten zelfs met 160/180 is het verbruik niet eens zo slecht van rond de 10km/L

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Naif0n schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:45:
Ik rij zelf in Duitsland maar hoef niet overal gehaast naartoe, maakt echt 0 verschil in tijd, gemiddeld kan ik rond de 650/700km rijden op 1 tank met een verbruik van tussen de 12/13 km/L.
En misschien willen vele andere bestuurders wel iets meer dan jij genieten van de M340 :) Je hoeft ook niet gehaast te zijn om wat sneller te rijden toch? De één wil zuinig, de ander boeit het helemaal niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• syntesia
Dit was maart bij mij, zuinig niet echt maar vind ook niet wereldschokkend veel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SLF3odA3-kGdieKoFlh_SuAqjWI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6MSoyZxIw6vEwZRCNfng7DEH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door syntesia op 22-04-2025 17:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 20:56

_Arthur

blub

DennusB schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:21:
Met een M340i is het zuinige verbruik wel over haha. Maar wel iets om over na te denken idd
Je kan er zuinig mee rijden hoor (dit is met 107km/u op de cruisecontrol, snelweg).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KPoVYEHRNs2SEYdkhCW_YMkAahQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mzbzUqQ0pjOoawRM1xX8CLwb.jpg?f=fotoalbum_large

En dit met constant 145/155 op de teller (en soms een beetje meer :+).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8JxW2YRLgy-kBSJMiA27--sQt8o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o2ympzRUptA8SKZ5qtRzuq4p.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door _Arthur op 22-04-2025 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:28
Het is echt je voet die alles doet hoor. Ik verbaas me er vaak over hoe verschrikkelijk onzuinig het grootste gedeelte van de M340i rijder rijden (volgens de BMW app dan). Ik rij zelf in Duitsland maar hoef niet overal gehaast naartoe, maakt echt 0 verschil in tijd, gemiddeld kan ik rond de 650/700km rijden op 1 tank met een verbruik van tussen de 12/13 km/L.

Beste wat ik afgelopen week gehad heb is rond de 15km/L, het was wel druk dus de gemiddelde snelheid lag wat lager :P

Op de lange ritten zelfs met 160/180 is het verbruik niet eens zo slecht van rond de 10km/L
Dat sowieso, dit was in mijn Z4 M40i gisteren, in de regen (hogere weerstand)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nM8IUzaB3ndamSgrS_ChAZtlENo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gNin2ae4QWxRMOJtrwQgkFNV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

DennusB schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:12:
[...]

Geen idee wat je zoekt maar onze mini s f57 facelift die had een 2L blok met turbo en die maakte echt wel een leuk geluidje uit de uitlaat zonder heel erg storend of vermoeiend te zijn op de lange ritten. Bij flink gas geven maakte ie een prrt geluidje en ook bij t opschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 17:59:
[...]

Geen idee wat je zoekt maar onze mini s f57 facelift die had een 2L blok met turbo en die maakte echt wel een leuk geluidje uit de uitlaat zonder heel erg storend of vermoeiend te zijn op de lange ritten. Bij flink gas geven maakte ie een prrt geluidje en ook bij t opschakelen
En daar was iets aangepast aan de uitlaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:12
@Nickrsd kom er maar in..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Ik zat wat te kijken naar een insert voor onder de armrest (G21) en kwam dit tegen op Amazon + nog een opbergdoosje net onder de iDrive.

Als ik alleen wat klein spul mee heb, dan rammelt dat van links naar rechts in de armrest + mijn sleutels liggen altijd in 1 van de cupholders.

Iemand hands-on ervaring met dit soort add-ons?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TMSNEkJpnPi8nj6CokLPgpVv-0w=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/y565rHjmtaZMWUGnQGsvc2wA.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LPK3Ze7e1_4qHw8PFUe7aSaiuVM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/PlVR3PHMsNFUgzi7rOigJV39.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jDIWhG1hcdJqwKhVHdNR2CVvXjs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/axB8o7GDMZK8YmYiPuSfIOVs.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Jz6ABZLM_gpFwA922JkPWsQ8SA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/7g42DuLWIY4aZvoLu2PPXPMH.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

NLKornolio schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:20:
[...]

Jammergenoeg bestaat er geen 345e ;) Niet iedereen wordt warm van de huidige generatie 5-serie om het maar positief te houden.

Maar goed, een 330e zou je zoveel mogelijk elektrisch willen rijden dus wat heb je dan aan een tokkie-uitlaat :?

[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 22-04-2025 19:41 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Laatst online: 11:58
_Arthur schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 18:53:
Ik zat wat te kijken naar een insert voor onder de armrest (G21) en kwam dit tegen op Amazon + nog een opbergdoosje net onder de iDrive.

Als ik alleen wat klein spul mee heb, dan rammelt dat van links naar rechts in de armrest + mijn sleutels liggen altijd in 1 van de cupholders.

Iemand hands-on ervaring met dit soort add-ons?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb hetzelfde voor mijn F33, past perfect en biedt voldoende ruimte. Zou alleen wel op Aliexpress kijken, komt die van Amazon ook vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-07 23:39

Bommes

Capo del formaggio

syntesia schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 17:07:
Dit was maart bij mij, zuinig niet echt maar vind ook niet wereldschokkend veel.

[Afbeelding]
Is dit pas zichtbaar bij bepaalde types/bouwjaren in de app?
Verbruik laat mijn de bmw app namelijk niet zien bij onze 2'er.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:25

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Bommes schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 19:38:
[...]

G serie als ik me niet vergis. Ik heb het ook niet voor mij F serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-07 21:08
Ik vind het verbruik van een relatief moderne 6 cilinder (gen 1 B58 met OPF) ook wel meevallen. Zit op 8.7l/100km op de laatste 1200km. Kan nog een stuk zuiniger want mijn woon/werk is A27/A2, dus best wat file. En in de avond is het in sport en wat meer gas.

Die benzine moet toch iets meer dan 400 paardjes voederen.

Met wat gepruttel vind ik ook niet veel mis. In sport auto pruttelt mijn uitlaat wat, dat vind ik wel oke. Bij sport manuel doet die dat helaas bij gas los en bij elke keer terugschakelen, dat is wel veel van het goede. En na flink gasgeven het 'braaap'-je is ook wel geinig.

Al was froegah alles beter. Met de Impreza moest ik een jaar of 15 geleden nog echt werken voor een plof uit de uitlaat, maar dat was dan ook gelijk wel een lekkere knal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 14-07 19:01
Voor mijn G30 ben ik op zoek naar originele vloermatten voor de bestuurders- en passagierskant. Helaas zijn ze niet te vinden in de webshop van de dealer. Heeft iemand een tip waar ik ze wel kan vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Bommes schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 19:38:
[...]

Wij vullen het gewoon zelf in met Spritmonitor.

Links = E90 325i N52B25 en Rechts = E46/5 318ti Compact

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ndxE0Wo59X1bdGyoYf0TlXSScU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ap9KlKHpq7jW4j0A46FCZVkv.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ZawZKyaGKKI9kNHeHd7V5_ZBQ4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/yc0dlVy3PeaUalsEmgeOyfp8.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

lostboy_0234 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 20:24:
Voor mijn G30 ben ik op zoek naar originele vloermatten voor de bestuurders- en passagierskant. Helaas zijn ze niet te vinden in de webshop van de dealer. Heeft iemand een tip waar ik ze wel kan vinden?
Zoiets?

https://shop.ekris.nl/bmw...ccessoires/479562/03_4235

Of anders hier even in bladeren: https://shop.ekris.nl/bmw/nl/zoeken?page=2&q=vloermat

[ Voor 9% gewijzigd door _Arthur op 22-04-2025 20:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-07 21:08
lostboy_0234 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 20:24:
https://shop.ekris.nl/bmw...ccessoires/479562/03_4235

Ohh, iemand was mij voor. Ik moet tijdens het gamen ook gewoon op verstuur klikken :+

[ Voor 9% gewijzigd door TheBrut3 op 22-04-2025 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
DennusB schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:38:
[...]

Dank voor de niets toevoegende reactie :>
Jwz 🤙🏾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Paul Hewson schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 19:32:
Heb hetzelfde voor mijn F33, past perfect en biedt voldoende ruimte. Zou alleen wel op Aliexpress kijken, komt die van Amazon ook vandaan.
Je hebt beide inserts? Toevallig een foto van 'in het echie"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ben wel blij dat Apple CarPlay nog over de Wi-Fi van de BMW 5 G31 2020 werkt (dus ook de carkit), want bluetooth connectie is sinds iOS 18 einde verhaal. Was al bang ervoor met iOS 18, alleen wat ik nog doe om te connecten (resetten/opnieuw verbinding opbouwen etc.), het gaat niet dus dan maar over de Wi-Fi van de auto. Dat werkt eigenlijk prima, dan maar geen bluetooth connectie meer en voor de tweede telefoon, die kan wel via bluetooth werkt (geen CarPlay modus). Zonde voor een auto van nog geen 5 jaar oud, alleen maak iets teveel mee dat connecties niet meer goed werken (mijn oude Parrot carkit deed het altijd).

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
_Arthur schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 22:05:
[...]

Je hebt beide inserts? Toevallig een foto van 'in het echie"?
De middenconsole van de F33 is anders, maar het idee is hetzelfde. Kan nu geen foto maken, de auto staat bij de detailer voor een glascoating.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

DennusB schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 18:08:
[...]

En daar was iets aangepast aan de uitlaat?
Nee die was gewoon helemaal standaard, had wel de neiging om een beetje te gaan dreunen op de lange afstand en dat is wel vermoeiend. Zou dus wel goed oppassen met wat je aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Eagle Creek

Breathing security

Zeker waar, zo in Frankrijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ae-j425QBdS4Qc1AdC5EI9B_Y80=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FfbumIwJzWOqrSQcZ6hrsuo6.jpg?f=fotoalbum_large

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Dat is een best zuinige M340i, zelfs 1 die wat electrisch kan rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
Scheelt wel behoorlijk met een m3 zeg. is die s58 zoveel dorstiger dan een B58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

syntesia schreef op woensdag 23 april 2025 @ 09:47:
Het rechtervoet gebruik heeft vaak meer effect dan de motor? O-)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
syntesia schreef op woensdag 23 april 2025 @ 09:47:
De S58 en de B58 verschillen dan ook best wel van elkaar hè... niet 1 op 1 met elkaar te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
CreativeS schreef op zondag 3 maart 2024 @ 14:09:
[...]

Nee, er zijn echt drie vestigingen met een schadeherstelwerkplaats.
  • Ekris Flevoland
  • Ekris Maastricht
  • Ekris Veenendaal
https://www.ekris.nl/bmw/service/autoschade
En inderdaad... de schade aan de E46/5 318ti Compact wordt afgehandeld door Ekris Veenendaal.

[ Voor 52% gewijzigd door CreativeS op 23-04-2025 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alfa75qv
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-07 10:34
_Arthur schreef op woensdag 23 april 2025 @ 09:26:
[...]

Vandaag zakelijk rit gedaan van klant terug naar kantoor. Geen haast want was redelijk druk, cruise controle op 110 km/h. Onderstaande als resultaat _/-\o_ Mij hoor je niet klagen :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/olwmQCEFOOUtL2-RFAOJ6uQOEzo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SjPAVe8GZpOmU3yePYAv9onn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:52
Xqlus1ve schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 19:42:
[...]

G serie als ik me niet vergis. Ik heb het ook niet voor mij F serie.
Bij onze G31 uit 2018 kan ik dit ook niet zien in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 08:51

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Je moet iDrive7 minimaal hebben voor die statistieken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Nu online

Eagle Creek

Breathing security

_Arthur schreef op woensdag 23 april 2025 @ 09:26:
[...]

Hahaha. 330e hier.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-07 23:47
Ik heb vanochtend de Z4 3.0i uit 2003 weggebracht naar de schadehersteller. Voor de gein even het verbruik over de rit van 150km gemeten. Veel snelweg gewoon met het verkeer meegereden.
Zo’n oldschool M54B30 is zo gek nog niet!

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/NfVMBDf6/IMG-7244.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Mijn 2.5 SI gaat zaterdag misschien ingeruild worden. Maar dat is een N52 blok.
Loopt wel heerlijk, zo'n atmosferisch blok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Civic09
roland kroes schreef op woensdag 23 april 2025 @ 23:01:
Mijn 2.5 SI gaat zaterdag misschien ingeruild worden. Maar dat is een N52 blok.
Loopt wel heerlijk, zo'n atmosferisch blok
Oeh klinkt wel als zonde. Zo’n atmosferische 6-in lijn is echt fantastisch. Maar als je iets nieuws koopt met een B58 kan ik dat ook wel begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roland kroes
  • Nu online
Komt misschien een atmosferische 6 cilinder boxster S voor in de plaats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-07 20:16
Met caravan rijden is niet zo zuinig…🙄
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wmSaq7_IyJhc_o3xiOcKsjV6loo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UU8nqbhySPIzKHyCL5HXFMPh.jpg?f=fotoalbum_large

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:15
Dit was met wind mee, heuvel af, bumperklevend achter een Vito ofzo? Ik haal net aan 6/100 met 107 op de A2, met een 330e xdrive uit 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
ChiLLeR schreef op donderdag 24 april 2025 @ 07:14:
Met caravan rijden is niet zo zuinig…🙄
[Afbeelding]
Herkenbaar, dan mag ik met 1:6,5 met de caravan nog in mijn handen knijpen.

Wel word een vakantie in Verweggistan toch ineens wat duurder :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
Paul Hewson schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:27:
[...]

Van dat extra benzinegeld zou je ook een hotelkamer kunnen boeken. :+
In zo'n caravan passen overigens behoorlijk wat jerrycans van 30 liter. Als je dus ipv naar Verweggistan naar Moldavië op vakantie gaat, dan kun je je reis weer gedeeltelijk terugverdienen met E5 á € 0,871/Liter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Nu online

Eagle Creek

Breathing security

Marc Rademaker schreef op donderdag 24 april 2025 @ 10:48:
[...]

Dit was met wind mee, heuvel af, bumperklevend achter een Vito ofzo? Ik haal net aan 6/100 met 107 op de A2, met een 330e xdrive uit 2021.
Grinnik. Nee als ik dat zou doen ga ik richting de 4,5/100 denk ik.

Dit was Franse heuvel op en af, meestal rond de130 uitschieters 140+.

xDrive is wel iets minder zuinig afaik.

Zo gaan we vandaag, meer de bergen op:
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Nu online

Eagle Creek

Breathing security

Oh en even laten pamperen 😁. €55 hele binnenkant en buitenkant met drie man. Lekker hoor. :p
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-07 20:16
Paul Hewson schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:27:
[...]

Idd het viel me best tegen, ik was diesel verbruik gewend. Ik vind het opvallend hoe slecht het laden is geregeld in zuid Frankrijk. Op de camping is er ergens een 230v stekker voor elektrische auto’s. Gratis, dat wel, maar ik heb geen 230v omvormer. Vandaag bij een groot parkeer terrein wel geteld 2 laad palen. Uiteraard in gebruik. Ik kan gelukkig op benzine rijden maar hoe doen EV rijders dat? Dan moet je echt even gaan plannen etc om je auto vol te krijgen.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Verkeerde topic.

[ Voor 99% gewijzigd door CreativeS op 24-04-2025 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12:13
ChiLLeR schreef op donderdag 24 april 2025 @ 20:55:
[...]

Idd het viel me best tegen, ik was diesel verbruik gewend. Ik vind het opvallend hoe slecht het laden is geregeld in zuid Frankrijk. Op de camping is er ergens een 230v stekker voor elektrische auto’s. Gratis, dat wel, maar ik heb geen 230v omvormer. Vandaag bij een groot parkeer terrein wel geteld 2 laad palen. Uiteraard in gebruik. Ik kan gelukkig op benzine rijden maar hoe doen EV rijders dat? Dan moet je echt even gaan plannen etc om je auto vol te krijgen.
Snelladen onderweg, lijkt me.
Afgelopen jaar op de camping stond er een Xpeng 36u aan de lader om vol te druppelen. Mijn 530e had ook al zes uur nodig. Op zulke momenten ben je blij met je hybride.

Even over dat verbruik: je rechtervoet is bepalend inderdaad. Ik kan vertellen dat een 530e ook gewoon 12 liter per 100km gecombineerd kan verbruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin.Air
ChiLLeR schreef op donderdag 24 april 2025 @ 20:55:
[...]

Als je bereik 350km+ is, en je goed plant kom je aan met 300km bereik. Dan kun je best wat ondernemen voor je weer moet laden.
Maar als ik even snel kijk staat het vol met snelladers in Zuid Frankrijk, ook vol met Swasticar laders. Dus keus zat zou ik zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-07 23:39

Bommes

Capo del formaggio

Oef in verhouding met al die verbruiken vraag ik me af waarom mijn 3 cilindertje ook zoveel verbruikt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/52MebR47r_Fp_uTcsxeBtSC_1qE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YzQsIJxpImjKFitAhB1JiQeL.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de slechte ogen 7,9/100km
Voornamelijk rondjes om de kerk, of woon werk, dorpje 8km verderop waarvan zeker de helft door de dorpskernen. Dat helpt niet echt mee voor een gunstig verbruik.
Had ik toch de 225E GT moeten aanschaffen eigenlijk :/

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:23
Bommes schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 09:03:
Oef in verhouding met al die verbruiken vraag ik me af waarom mijn 3 cilindertje ook zoveel verbruikt.
[Afbeelding]

Voornamelijk rondjes om de kerk, of woon werk, dorpje 8km verderop waarvan zeker de helft door de dorpskernen. Dat helpt niet echt mee voor een gunstig verbruik.
Dan had je beter een M340i kunnen kopen :+ Dit jaar gemiddeld 1 op 13,2, oftewel 7,6l/100km.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sVYcdf_qRK78QTLoNZqfvtp2944=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Zxwd1jolewct5o7B0rP43Mg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin.Air
Spollie schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 09:15:
[...]

Dan had je beter een M340i kunnen kopen :+ Dit jaar gemiddeld 1 op 13,2, oftewel 7,6l/100km.

[Afbeelding]
Z4 M40i werkt ook prima, 1 op 14,1 vorig jaar (7,1l/100km).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
[Afbeelding]

Ja, dat driecilindertje is leuk voor de statistieken, maar moet natuurlijk een stukkie harder werken.
Daarnaast, als je weinig snelweg rijdt, dus veel provinciaals en in het dorp gaat het verbruik drastisch omhoog natuurlijk. Op de snelweg gaat mijn N52B25 ook wel eens naar de 7.5 à 8 liter per 100km, maar zodra ik rond de kerk rij, blijft dat grotendeels een utopie. Ik weet gewoon dat het verbruik hoog is, maar zolang ze nog geen wegenbelasting puur op uitstoot gaan doen... ben ik een happy driver :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-07 12:26
Mijn G21 touring (318I) in 2024: 34050 gereden en gemiddeld verbruik is 7l/100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Nu online
1 op 14 met een M140i?

Ik kom niet lager dan 1 op 11.5 met de X2M35i. De Z4 6 cilinder uit 2006 is zuiniger 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hugodv
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-07 14:20
Oef 7,9l/100km met een 3cyl, dan zou ik eens naar een b58 kijken. Bij 80% van de ritten zal hij ook Sport Plus hebben gestaan, daarom niet zo zuinig als Spollie :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tXyiv4gIF19HV4j3feUg82WwV6A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/c93ej6rYnp5gPhoKeX5n60TY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:01
CreativeS schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:54:
[...]
Ja, dat driecilindertje is leuk voor de statistieken, maar moet natuurlijk een stukkie harder werken.
Dat is een misvatting dat een kleine motor die naar verhouding harder moet werken minder zuinig is. Het is juist precies andersom, vollast is efficiënter dan deellast. Daarom is een kleine motor in de regel zuiniger, want om een vergelijkbaar vermogen te leveren loopt die vaker op vollast.

Maar er zijn natuurlijk legio andere factoren. Als de motor nooit op temperatuur komt heeft hij ook geen kans het initiële hoge verbruik te compensen. En misschien dat berucht motorrijder @Bommes zijn anticipatiegedrag niet genoeg aanpast op autorijden, efficiënt uitrollen bij de auto heeft misschien wel 5 keer zo veel afstand nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin.Air
WilbertNeems schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 13:02:
[...]

Dat is een misvatting dat een kleine motor die naar verhouding harder moet werken minder zuinig is. Het is juist precies andersom, vollast is efficiënter dan deellast. Daarom is een kleine motor in de regel zuiniger, want om een vergelijkbaar vermogen te leveren loopt die vaker op vollast.

Maar er zijn natuurlijk legio andere factoren. Als de motor nooit op temperatuur komt heeft hij ook geen kans het initiële hoge verbruik te compensen. En misschien dat berucht motorrijder @Bommes zijn anticipatiegedrag niet genoeg aanpast op autorijden, efficiënt uitrollen bij de auto heeft misschien wel 5 keer zo veel afstand nodig.
Het is ook altijd even zoeken hoe jouw motor zich specifiek gedraagt, sinds wij een EV hebben ben ik mij daar een stuk bewuster van geworden (omdat dit zoveel zichtbaarder is).

Bij een benzine zie jij bij het optrekken zo 40l/100km staan, maar hoe dat zich verhoud als je minder lang of langer optrekt omdat je meer gas geeft is lastig.
Af en toe eens een ritje doen met ongeveer dezelfde condities maar een andere rijstijl toont daar een stuk meer in verbruik.

Ik merk met de 40 dat halfgas optrekken zuiniger is dan rustig of hard optrekken. Maar bij motoren met minder vermogen is juist 3/4 gas weer zuiniger. Bij de Corvette was hoe langzamer hoe beter, die had de neiging meer en meer brandstof in te spuiten als je meer gas gaf.
Mazdas zijn meestal weer het zuinigst als je de cruisecontrol gebruikt voor het optrekken. Dus tja... Uitproberen als je echt zuinig wil rijden :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SPee
  • Laatst online: 12:37
SPee schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:09:
[...]
Morgen gaan ze er mee aan de slag en is mijn auto gerepareerd. Tenminste, daar hoop ik wel op.
En hij is gerepareerd. *O*
Kost wat (2mnd & 5k), maar hij rijd weer soepel.

Alleen de sleutel opgehaald en factuur ging via de mail. Wel naar mijn werk adres waar ze wat strenger op spam zijn en mails blokkeren (dus niet ontvangen). Gelukkig een kopie naar mijn privé adres laten sturen en daar uit de spambox kunnen vissen. Dus dat kan wel beter.

Mijn kosten zitten niet in diesel(verbruik), maar in onderhoud/reparatie.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

Martin.Air schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 13:11:
[...]

Het is ook altijd even zoeken hoe jouw motor zich specifiek gedraagt, sinds wij een EV hebben ben ik mij daar een stuk bewuster van geworden (omdat dit zoveel zichtbaarder is).

Bij een benzine zie jij bij het optrekken zo 40l/100km staan, maar hoe dat zich verhoud als je minder lang of langer optrekt omdat je meer gas geeft is lastig.
Af en toe eens een ritje doen met ongeveer dezelfde condities maar een andere rijstijl toont daar een stuk meer in verbruik.

Ik merk met de 40 dat halfgas optrekken zuiniger is dan rustig of hard optrekken. Maar bij motoren met minder vermogen is juist 3/4 gas weer zuiniger. Bij de Corvette was hoe langzamer hoe beter, die had de neiging meer en meer brandstof in te spuiten als je meer gas gaf.
Mazdas zijn meestal weer het zuinigst als je de cruisecontrol gebruikt voor het optrekken. Dus tja... Uitproberen als je echt zuinig wil rijden :P
Vindt het ook altijd drama als ik het hoge verbrukk zie bij wegrijden. Oplossing is nog meer gas geven zodat ik minder lang gas moet geven om op de juiste snelheid te gaan rijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Puf
NLKornolio schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 14:54:
[...]

Vindt het ook altijd drama als ik het hoge verbrukk zie bij wegrijden. Oplossing is nog meer gas geven zodat ik minder lang gas moet geven om op de juiste snelheid te gaan rijden.
Ja, vooral met koude motor gebruikt ie meer, dus dan moet je nóg meer gas geven (kickdown) om het te compenseren. })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
[Afbeelding]

De 225E GT bestaat helaas niet, wel de 225E AT ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:18
Vandaag mijn eerste ‘lange’ rit gemaakt. (Heb de auto pas 2 weken). Ik was aangenaam verrast door de accu capaciteit. Weliswaar in Eco Pro stand, maar met 105 Km/u op de cruisecontrol precies 50Km volledig elektrisch kunnen rijden. (330e. G21 uit 2021) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2zFP0Vtm4_RNhuHcXVfT7LHTtNU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uWpvRb9OjDBB9tFvv1SSLxro.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
FabiandJ schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 15:59:
[...]

De 225E GT bestaat helaas niet, wel de 225E AT ;)
Hier een 4-cilinder (F30 B48 320i) met 8,0 l/100km gemiddeld. Voornamelijk snelwegkilometers, maar ik wijt het aan het feit dat die kilometers vooral in de Randstad worden afgelegd op drukke snelwegen waar je relatief vaak moet afremmen en versnellen.

Wat me vooral opvalt is het enorme verschil tussen 100 km/h en 130 km/h. Bij 100 vlakke polder op de cruise control of limiter geeft de verbruiksmeter ongeveer 5 liter/ 100km aan. Als ik hem lock op 130 zit het al meer richting de 7 liter. Een meerverbruik van 35 á 40 % per km lijkt me wat buiten proportie, maar minder kan ik er niet van maken. Mogelijk heeft het grote verschil te maken met een combinatie van exponentieel toenemende rolweerstand door grote, brede velgen (19" breedset) en luchtweerstand door het M-pakket... Iets anders kan ik niet bedenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Puf schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 16:39:
[...]

Hier een 4-cilinder (F30 B48 320i) met 8,0 l/100km gemiddeld. Voornamelijk snelwegkilometers, maar ik wijt het aan het feit dat die kilometers vooral in de Randstad worden afgelegd op drukke snelwegen waar je relatief vaak moet afremmen en versnellen.

Wat me vooral opvalt is het enorme verschil tussen 100 km/h en 130 km/h. Bij 100 vlakke polder op de cruise control of limiter geeft de verbruiksmeter ongeveer 5 liter/ 100km aan. Als ik hem lock op 130 zit het al meer richting de 7 liter. Een meerverbruik van 35 á 40 % per km lijkt me wat buiten proportie, maar minder kan ik er niet van maken. Mogelijk heeft het grote verschil te maken met een combinatie van exponentieel toenemende rolweerstand door grote, brede velgen (19" breedset) en luchtweerstand door het M-pakket... Iets anders kan ik niet bedenken.
De rolweerstand is niet exponentieel, maar neemt een beetje toe. Op hogere snelheden gaat het wat omhoog door bijvoorbeeld opwarming en vervorming van de band.

Het grote verschil zit in de toenemende luchtweerstand. Wanneer je snelheid verdubbelt, wordt de luchtweerstand vier keer zo groot (2² = 4). Het benodigde vermogen om die luchtweerstand te overwinnen gaat zelfs met de derde macht van de snelheid (snelheid³).

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:01
Dan is die 35-40% van @Puf dus zo gek nog niet. Luchtweerstand neemt met 69% toe tussen 100 en 130.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
Meer mensen met klachten over de sportstoelen in de G20/G21. Zowel ik als ook mijn vrouw hebben flinke pijn in benen en kont na een lange rit. Regelmatig gestopt maar echt veel last. En dat terwijl ik na 1000 km sturen in de vorige F31 met sportstoelen nergens last van had. Die stoelen waren veel fijner.
Jammer want de rest van de auto bevalt echt top. Toch maar eens proef gaan zitten in een X3 of 5-serie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Nop. Zowel in mijn F31 (100.000km mee gereden) als in mijn G21 (ook 100.000km) de optie sportstoelen (481) gehad en stapte echt altijd uitgerust en zonder problemen uit de auto na een rit (ook lange ritten van 250km aan 1 stuk). Nu in de G21 de optie M sport seats (711).

Zit de optie 488 Lumbar support, driver and passenger er ook op? Zoja, heb je daar al eens mee gespeeld of dat helpt?

[ Voor 21% gewijzigd door _Arthur op 26-04-2025 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
_Arthur schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 18:58:
Nop. Zowel in mijn F31 (100.000km mee gereden) als in mijn G21 (ook 100.000km) de optie sportstoelen (481) gehad en stapte echt altijd uitgerust en zonder problemen uit de auto na een rit (ook lange ritten van 250km aan 1 stuk). Nu in de G21 de optie M sport seats (711).

Zit de optie 488 Lumbar support, driver and passenger er ook op? Zoja, heb je daar al eens mee gespeeld of dat helpt?
Helaas geen lendesteun. Het is een ‘Corona-editie’ . Staat in de optielijst dan ook Entfall Lordosenstütze. Vorige had die optie ook niet maar zat een stuk beter. Binnenkort maar eens een X3 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no113
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:33
Civic09 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 18:20:
Meer mensen met klachten over de sportstoelen in de G20/G21. Zowel ik als ook mijn vrouw hebben flinke pijn in benen en kont na een lange rit. Regelmatig gestopt maar echt veel last. En dat terwijl ik na 1000 km sturen in de vorige F31 met sportstoelen nergens last van had. Die stoelen waren veel fijner.
Jammer want de rest van de auto bevalt echt top. Toch maar eens proef gaan zitten in een X3 of 5-serie denk ik.
Joh, mijn ervaring is juist dat ik op deze stoelen beter zit dan ooit in een andere auto. Ik heb de G21 uit 2020 met:
481 Sport Seats F Driver/front Passenger
459 Seat Adjustm., Electr. W. Memory
488 Lumbar Support Driver/front Passenger
Afgelopen zomer retour Zuid-Frankrijk zonder enige klachten die ik zou relateren aan de stoelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MLLL
  • Laatst online: 14-07 21:36

MLLL

Palm Treo 650

Civic09 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 21:06:
[...]

Helaas geen lendesteun. Het is een ‘Corona-editie’ . Staat in de optielijst dan ook Entfall Lordosenstütze. Vorige had die optie ook niet maar zat een stuk beter. Binnenkort maar eens een X3 proberen.
Misschien op Ebay een paar stoelen opduikelen die uitgebreider verstelbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
Zal er eens induiken, pijn na lange ritten is niet wat je wilt. En anders eens kijken of ik een knappe X3 20i of 30i kan vinden. Kost natuurlijk wel weer geld.
Nu de PHEV ook komende jaren profiteert van 30% korting op de MRB, zal deze nog redelijk gewild zijn als inruiler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:47
Mrb voordeel is er sinds dit jaar vanaf helaas voor plugin hybrides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Laatst online: 14-07 21:36

MLLL

Palm Treo 650

Civic09 schreef op zondag 27 april 2025 @ 12:16:
Zal er eens induiken, pijn na lange ritten is niet wat je wilt. En anders eens kijken of ik een knappe X3 20i of 30i kan vinden. Kost natuurlijk wel weer geld.
Nu de PHEV ook komende jaren profiteert van 30% korting op de MRB, zal deze nog redelijk gewild zijn als inruiler.
Ik ben van een F30 naar een F25 gegaan, een F25 zit echt lekkerder.
Komt ook mede doordat die F30 de meest simpele stoelen had en de F25 de meest uitgebreide met zitverlenger, die miste ik in de F30 echt.

Rare was dat ik op kortere ritten meer ging verzitten dan op langere ritten in de F30. Wat bij mij werkte was om zonder schoenen te rijden op de langer ritten, dan kon ik mijn linkervoet beter kwijt .
Met schoenen liep ik altijd te kloten met de stoelverstelling, als het stuur verder naar mij toegetrokken kon worden was dat ideaal geweest.

Aan de andere kant kan het soms ook gewenning zijn, heb ooit een Passat b5.5 gehad waarbij ik het eerste half jaar last van mijn schouders kreeg, daarna was ik het gewend en blijkbaar de goede instelling gevonden en vond ik de stoelen prima zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Zelfs in de E46 Compact hebben we:

S481 Sportsitz
S488 Lordosenstütze Fahrer u. Beifahrer

Dit zijn gewoon dingen die aanwezig moeten zijn. Functioneerde eerst niet, maar het bleek dat er een stekkertje loszat. Werkje van niets, levert zoveel plezier op. Zelfde ook aanwezig in de E90 325i maar ook opblaasbare zijwangen. Lange stukken rijden gaat gewoon goed. Hoek tussen zitvlak en rugleuning is altijd 90° bij mij. Laagste stand en voorkant zitting maximaal omhoog.

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 27-04-2025 15:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:29
Civic09 schreef op zondag 27 april 2025 @ 12:16:
Maar wie zegt dat die stoelen wel goed zitten op lange ritten dan?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:22

Mr Pingu

Professioneel Prutser

MLLL schreef op zondag 27 april 2025 @ 10:16:
[...]

Misschien op Ebay een paar stoelen opduikelen die uitgebreider verstelbaar zijn?
Als je al electrisch verstelbaar hebt is dit plug&play :)

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:15
Deagle schreef op zondag 27 april 2025 @ 12:41:
Mrb voordeel is er sinds dit jaar vanaf helaas voor plugin hybrides.
Nee is juist weer teruggedraaid, soort van. In 2026 zouden hybrides gewoon 100% gaan betalen. Nu krijgen hybrides tot en met 2028 alsnog 30% korting.

Scheelt op een 330e dik 300 euro per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Civic09
En daarmee niet of nauwelijks duurder dan een gewone benzineversie in de MRB. Blijft dus interessant zeker omdat het aanbod aan 320e en 330e groot is en ze relatief betaalbaar zijn. Ik had liever een benzineversie gehad, maar die zijn echt stukken duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:47
Marc Rademaker schreef op zondag 27 april 2025 @ 19:23:
[...]

Nee is juist weer teruggedraaid, soort van. In 2026 zouden hybrides gewoon 100% gaan betalen. Nu krijgen hybrides tot en met 2028 alsnog 30% korting.

Scheelt op een 330e dik 300 euro per jaar.
Ah dat heb ik even gemist. Thanks voor de heads up! Nu overweeg ik nog meer een 330e. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:12
Ik was ook aan het kijken voor een 330e uit 2022. Maar hoe zit het met de inbraakgolf bij deze modellen vanaf 2020? Durf amper nog een BMW te kopen zo 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Laatst online: 13:25

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Jarno schreef op zondag 27 april 2025 @ 22:16:
Ik was ook aan het kijken voor een 330e uit 2022. Maar hoe zit het met de inbraakgolf bij deze modellen vanaf 2020? Durf amper nog een BMW te kopen zo 🙈
Voornamelijk nog steeds bepaalde F-serie modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:19

NDF82

Doomed Space Marine

Heb sinds een paar weken een andere wagen maar de software update wilt niet installeren. Het zou volgens de BMW Youtube filmpjes vanzelf moeten starten, maar dat gebeurd niet. Wat doe ik verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9BLiBQk7jai00O2lShCipfX4uhE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U7J6YTiOEyILQf8yZC6xMCJT.jpg?f=fotoalbum_large

In de app staat dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/htcptaLpXh95rIGc1iRfvWrD5CA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SLWl6JVMrtS3lT3mmWXl4Ff5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door NDF82 op 28-04-2025 09:29 ]

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

NDF82 schreef op maandag 28 april 2025 @ 09:27:
Heb sinds een paar weken een andere wagen maar de software update wilt niet installeren. Het zou volgens de BMW Youtube filmpjes vanzelf moeten starten, maar dat gebeurd niet. Wat doe ik verkeerd?

[Afbeelding]

In de app staat dit:
[Afbeelding]
Als het langer dan een maand duurt kan de dealer heb er voor je in drukken iig.
Bij de falende OTA update hebben ze dat een keer kostenloos bij mij meegenomen bij een servicebeurt omdat de OTA al meer dan een maand niet wilde installeren en in precies deze stap bleef hangen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin.Air
NDF82 schreef op maandag 28 april 2025 @ 09:27:

[Afbeelding]

In de app staat dit:
[Afbeelding]
Als het goed is moet je blijven wachten tot de voorbereidingen zijn voltooid, dit zou ook tijdens het rijden moeten kunnen. Zodra hij daarna wil installeren dan moet je inderdaad stil gaan staan.

Gefeliciteerd met de Z4! (is het een sDrive 30?)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• syntesia
Gisteren even de auto weer gewassen hoor!
Blijf een glimlach op mn gezicht toveren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QNtgh_wsN9QYxdmJSIIt_LljEdI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xF7P648CpHxWxY0TSnsYGQfz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Martin.Air schreef op maandag 28 april 2025 @ 09:46:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ExDdcRK.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:19

NDF82

Doomed Space Marine

YakuzA schreef op maandag 28 april 2025 @ 09:45:
[...]

Als het langer dan een maand duurt kan de dealer heb er voor je in drukken iig.
Bij de falende OTA update hebben ze dat een keer kostenloos bij mij meegenomen bij een servicebeurt omdat de OTA al meer dan een maand niet wilde installeren en in precies deze stap bleef hangen.
Hij staat nu een week of twee klaar, zal het nog even afwachten dan.
Martin.Air schreef op maandag 28 april 2025 @ 09:46:
[...]

Als het goed is moet je blijven wachten tot de voorbereidingen zijn voltooid, dit zou ook tijdens het rijden moeten kunnen. Zodra hij daarna wil installeren dan moet je inderdaad stil gaan staan.

Stil staan na het rijden heb ik nog niet geprobeerd, hopelijk werkt dat.

Bedankt! Nee, een sDrive20. Dat scheelde best wat in de BPM aangifte (het is een import auto). Eerst een periode zo rijden. Mocht ik vermogen missen, dan kan ik altijd nog langs de motor tuner. BR performance zegt te kunnen tunen naar 310PK. Vraag me echter wel af wat de langdurige gevolgen daarvan zijn (ik gebruik de auto als daily dus ga er heel wat kilometers mee rijden).

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin.Air
NDF82 schreef op maandag 28 april 2025 @ 10:53:
[...]

Hij staat nu een week of twee klaar, zal het nog even afwachten dan.

[...]

Stil staan na het rijden heb ik nog niet geprobeerd, hopelijk werkt dat.

Bedankt! Nee, een sDrive20. Dat scheelde best wat in de BPM aangifte (het is een import auto). Eerst een periode zo rijden. Mocht ik vermogen missen, dan kan ik altijd nog langs de motor tuner. BR performance zegt te kunnen tunen naar 310PK. Vraag me echter wel af wat de langdurige gevolgen daarvan zijn (ik gebruik de auto als daily dus ga er heel wat kilometers mee rijden).
Ooh, import zou ook de reden kunnen zijn van de hangende update. Ik heb de mijne (effectief ook import) via de dealer, die hadden het er over dat de sim ook omgezet was naar de NL versie. Wellicht dat de update downloaden enkel in het land van de SIM werkt?

Ik merkte het verschil tussen de 20 en 30 in vermogen tijdens het rijden niet echt toen ik zocht. Maar uiteindelijk is alles persoonlijk :)
(Wij zijn uiteindelijk voor de 40 gegaan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Martin.Air schreef op maandag 28 april 2025 @ 11:01:
[...]
Ooh, import zou ook de reden kunnen zijn van de hangende update. Ik heb de mijne (effectief ook import) via de dealer, die hadden het er over dat de sim ook omgezet was naar de NL versie. Wellicht dat de update downloaden enkel in het land van de SIM werkt?
Voor de OTA download je de update meestal via de BMW app, en dan push je die via wifi naar je auto.

En je auto bepaald dan via wat criteria op welk moment die het geschikt vind om de update te installeren.
(genoeg stroom, vlak geparkeerd etc etc)
In deze laatste stap blijft de auto wel vaker hangen van wat ik heb vernomen (en zelf ook meegemaakt)

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 28-04-2025 11:09 ]

PSN

Pagina: 1 ... 353 ... 363 Laatste