Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 351 ... 372 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lostboy_0234
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 04-10 12:35
Pannencouque schreef op zondag 30 maart 2025 @ 08:56:
[...]
Eens.

Ik ben gehecht geraakt aan de comfortstoelen met verstelbaar schouderdeel van BMW en die zitten niet in de nieuwe 5. Wel nog in de G31 en de G05 X5. Idem voor het te openen panoramadak. Maar die hebben qua elektrisch bereik dan weer wat weinig.

Wil je nieuwer gaan rijden, zit je aan ISA en allerlei andere meuk. Elektrisch bereik wel weer beter. Een A6 of E-klasse heeft ook niet de juiste stoelen en ik vind de E ook gewoon lelijk, vooral de kont. A6 is wel netjes maar veel te veel beeldschermen binnenin.

En dan is het hybride-deel ook nog ingewikkeld: ik ben zo'n kantoorpik die niet overdag kan laden aan zijn eigen panelen terwijl dat juist het (deels) elektrisch rijden nu financieel interessant maakt. Zolang ik nog kan salderen is dat geen punt, maar dat verdwijnt straks natuurlijk ook.

Dan maar weer volledig terug naar benzine? Een G31 540i of een G32 LCI bijvoorbeeld, met lekker veel ruimte? De dreiging dat de benzineprijs met tientallen centen per liter kan stijgen laat me dan ook weer twijfelen.

Zowel twijfels op inhoud als financiën dus. Misschien moet ik maar gewoon even doorrijden met de 530e, want een scherp aanbod voor een 550e touring verwacht ik niet op korte termijn.
Ik rijd momenteel in een G30, maar eerlijk gezegd kan ik me totaal niet vinden in de nieuwe koers van BMW.

Als ik terugkijk naar mijn eerdere BMW’s en nu mijn huidige G30, dan valt de nieuwe 5-serie toch echt tegen. Het voelt alsof BMW precies weet wie ze willen targetten, maar die koers spreekt mij totaal niet meer aan.

Ik ben daarom weer aan het oriënteren en denk nu aan iets wat wél bij mij past. Een nieuwe Range Rover Sport ter vervanging van mijn oudere, of een Mercedes E Estate AMG 2025 staan hoog op mijn lijstje. Kwaliteit, rijplezier en karakter zijn daar nog wel belangrijke punten.

Als je alles zelf betaalt en het niet via de zaak laat lopen, denk je toch anders na over de aankoop van je auto dan wanneer je het van je baas krijgt om het imago van het bedrijf te versterken.

Als petrolhead hecht ik nog waarde aan bepaalde filosofieën en rijbeleving, maar dat is de laatste jaren al flink aan het afnemen. Niet alleen bij BMW trouwens, maar bij hen merk ik het nu wel het sterkst. Het voelt alsof ze hun eigen identiteit kwijtraken.

Ik heb nu beide merken al in de garage staan en qua serviceniveau vind ik dat toch een stuk beter dan hoe BMW de laatste jaren dingen aanpakt. Daarom is de kans groot dat BMW voorlopig even uit de tuin verdwijnt.

Misschien een premium classic opzoeken. Iets waarmee ik af en toe, met de zon op m’n gezicht, weer die vibe van vroeger kan voelen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:57

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Hij blijft lollig, elektrisch rijden doe je toch voor het milieu en niet voor je portemonnee? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
lostboy_0234 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 10:57:
Ik ben daarom weer aan het oriënteren en denk nu aan iets wat wél bij mij past. Een nieuwe Range Rover Sport ter vervanging van mijn oudere, of een Mercedes E Estate AMG 2025 staan hoog op mijn lijstje. Kwaliteit, rijplezier en karakter zijn daar nog wel belangrijke punten.
Ik heb beide merken auto's (Mercedes C, E, S en BMW 3, 5, X5, 7, et ecetera) helemaal leeggehaald... Mercedes is geen haar beter dan BMW. Zelfs nog een niveautje lager. Allemaal uiterlijke schijn... maar jij moet doen wat goed voelt. Ik weet wel waarom ik lekker in mijn oude atmosferische - vooral niet op het mileu lettende* - 6-in-lijn rijd.

*indirecte injectie ipv directe injectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:30
Zijn er meer mensen met problemen met de Connecteddrive app of ben ik de enige?

Ik moest opnieuw inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord en werd gevraagd om de algemene voorwaarden te accepteren, maar als ik op "Akkoord" druk denkt hij even na, maar blijft vervolgens in hetzelfde scherm hangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JFp36_VZYYsG3HsjBt_RolCp-d0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C5y6AXZi5MvPkVVDC42Mb3GF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 78% gewijzigd door Puf op 30-03-2025 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:36

Convoy

g44p

Puf schreef op zondag 30 maart 2025 @ 14:08:

Ik moest opnieuw inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord en werd gevraagd om de algemene voorwaarden te accepteren, maar als ik op "Akkoord" druk denkt hij even na, maar blijft vervolgens in hetzelfde scherm hangen.

[Afbeelding]
Liep hier bij gewoon netjes door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

[Afbeelding]
Hier ook issues, ook in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
Xqlus1ve schreef op zondag 30 maart 2025 @ 14:23:
[...]

Hier ook issues, ook in de auto.
Ik heb het inmiddels opgelost door alle opgeslagen gegevens te verwijderen en de cache van de app te legen. Daarna opnieuw ingelogd en nu lijkt het te werken.

Nu is alleen de achterkant van mijn auto niet meer in beeld... Was voorheen volgens mij wel het geval. Dat van de banden klopt overigens. Gisteren de zomerwielen eronder gegooid en nog geen reset uitgevoerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xfm7d88laVb4e2ZIeTxmghSKsQw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0q2nrt4tOt5o9uHUNecxAnV8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door Puf op 30-03-2025 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-10 10:47

[Afbeelding]
Zelfde probleem. Nieuw account maken lukte nog wel, maar daar vervolgens mee inloggen in de app lukt niet.
Vage melding dat de algemene voorwaarden niet geladen kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
remmuz schreef op zondag 30 maart 2025 @ 16:11:
[...]

Zelfde probleem. Nieuw account maken lukte nog wel, maar daar vervolgens mee inloggen in de app lukt niet.
Vage melding dat de algemene voorwaarden niet geladen kunnen worden.
Ik heb geen nieuw account gemaakt. Gewoon met mijn bestaande account ingelogd nadat ik alle gegevens uit de app had verwijderd in de instellingen van Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:43

Bommes

Capo del formaggio

Geen problemen hier, of zoals de app zelf zegt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eVM50nynuCO3holyLNJFKCyh81Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AuFhG0YO8wycDCiN6zEXTmXU.jpg?f=fotoalbum_large

Zie wel dat mijn vrouw vergeten is het ding op slot te doen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 30-03-2025 17:12 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Bommes schreef op zondag 30 maart 2025 @ 17:11:
Zie wel dat mijn vrouw vergeten is het ding op slot te doen :P
Ach, alles oké :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 22:25
Ik kwam, naar mijn idee, wat verontrustends tegen tijdens het wisselen en vroeg me af of een van jullie kan vertellen wat het is

Ik maak altijd de wielkuipen schoon en had goed zicht op de onderdelen. Het chassis gedeelte waar de schokbreker inzit lijkt schuurtjes?? Te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9hF_6_J_UiLnvG2bcEm3VFJgy5w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ywJwnDGjLCgaPfyIo8ydlM0N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ueAXBh1ytU5HaaZb8Yqu8gBtUQo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UeLTb6fprL6lUD5VUbA14gQI.jpg?f=fotoalbum_large

Is een van jullie dit wel eens tegen gekomen? Of misschien als hier een mechanic aanwezig is, Is dit normaal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
CarJunkyXL schreef op zondag 30 maart 2025 @ 18:15:
Ik kwam, naar mijn idee, wat verontrustends tegen tijdens het wisselen en vroeg me af of een van jullie kan vertellen wat het is

Ik maak altijd de wielkuipen schoon en had goed zicht op de onderdelen. Het chassis gedeelte waar de schokbreker inzit lijkt schuurtjes?? Te hebben.

Is een van jullie dit wel eens tegen gekomen? Of misschien als hier een mechanic aanwezig is, Is dit normaal?
Helemaal niets aan de hand. Gewoon relief in de ondercoating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
CreativeS schreef op zondag 30 maart 2025 @ 19:14:
[...]

Helemaal niets aan de hand. Gewoon relief in de ondercoating.
Ik had het eigenlijk dan ook aan de andere kant verwacht, maar daar is niks te zien.
Kan het voorkomen aan een kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:53

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Pannencouque schreef op zondag 30 maart 2025 @ 08:56:
[...]
Eens.

Ik ben gehecht geraakt aan de comfortstoelen met verstelbaar schouderdeel van BMW en die zitten niet in de nieuwe 5. Wel nog in de G31 en de G05 X5. Idem voor het te openen panoramadak. Maar die hebben qua elektrisch bereik dan weer wat weinig.

Wil je nieuwer gaan rijden, zit je aan ISA en allerlei andere meuk. Elektrisch bereik wel weer beter. Een A6 of E-klasse heeft ook niet de juiste stoelen en ik vind de E ook gewoon lelijk, vooral de kont. A6 is wel netjes maar veel te veel beeldschermen binnenin.

En dan is het hybride-deel ook nog ingewikkeld: ik ben zo'n kantoorpik die niet overdag kan laden aan zijn eigen panelen terwijl dat juist het (deels) elektrisch rijden nu financieel interessant maakt. Zolang ik nog kan salderen is dat geen punt, maar dat verdwijnt straks natuurlijk ook.

Dan maar weer volledig terug naar benzine? Een G31 540i of een G32 LCI bijvoorbeeld, met lekker veel ruimte? De dreiging dat de benzineprijs met tientallen centen per liter kan stijgen laat me dan ook weer twijfelen.

Zowel twijfels op inhoud als financiën dus. Misschien moet ik maar gewoon even doorrijden met de 530e, want een scherp aanbod voor een 550e touring verwacht ik niet op korte termijn.
Ik ben zelf (al een tijdje) aan het twijfelen om over te stappen van een iX naar een 550e, maar wat me daar ook stoort zijn de mindere comfortzetels, en het verdwijnen van meer luxe opties. De B&W heeft ook een downgrade gekregen naar de niet 'Diamond' versie, leder op het dashboard is ook niet meer beschikbaar, net zoals een massagefunctie... Maar wel 120k (Belgische prijs) vragen voor een volledig uitgeruste wagen :+

Dan denk ik eerder naar een X5 50e te gaan, maar daar is het sportieve rijplezier een heel stuk minder dan in de 5. Ook komt er denk ik een nieuw model aan binnen een jaar? Maar waarschijnlijk komt daar ook hetzelfde probleem terug als bij de 5 reeks.

Overigens bevalt de iX mij al een stuk beter dan in het begin, en nu ik thuis kan laden is het wel praktisch. De facelift versie zou mij ook wel aanspreken, aangezien ze de mindere stoelen nu ook wel hebben aangepakt.

Keuzes...

[ Voor 5% gewijzigd door ETzPliskin op 31-03-2025 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
Puf schreef op zondag 30 maart 2025 @ 14:26:
[...]

Ik heb het inmiddels opgelost door alle opgeslagen gegevens te verwijderen en de cache van de app te legen. Daarna opnieuw ingelogd en nu lijkt het te werken.

Nu is alleen de achterkant van mijn auto niet meer in beeld... Was voorheen volgens mij wel het geval. Dat van de banden klopt overigens. Gisteren de zomerwielen eronder gegooid en nog geen reset uitgevoerd.

[Afbeelding]
En mijn auto is inmiddels ook weer volledig in beeld. Blijkbaar zoomt hij in als er een probleem is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xfm7d88laVb4e2ZIeTxmghSKsQw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0q2nrt4tOt5o9uHUNecxAnV8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a8GMd5TR6EGOJ1-1h3w3D_Ahf2M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Z6eBm2ONW3TRcE0zFy0K1Ch.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:38
ETzPliskin schreef op maandag 31 maart 2025 @ 08:59:
[...]
Dan denk ik eerder naar een X5 50e te gaan, maar daar is het sportieve rijplezier een heel stuk minder dan in de 5. Ook komt er denk ik een nieuw model aan binnen een jaar? Maar waarschijnlijk komt daar ook hetzelfde probleem terug als bij de 5 reeks.
Juist een goede reden om het huidige model te bestellen :).

Vermoed dat de nu uitgaande modellen van BMW hun waarde goed vast zullen weten te houden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
CarJunkyXL schreef op zondag 30 maart 2025 @ 22:01:
Ik had het eigenlijk dan ook aan de andere kant verwacht, maar daar is niks te zien.
Kan het voorkomen aan een kant?
Voor sommige werkzaamheden moet ik vaak bumpers en wielkuipen loshalen (sommige dingen moeten verdekt ingbouwd worden) en kom dit vaker tegen en dat is niet altijd aan beide zijden identiek. Maar als je er niet gerust op bent... een bezoekje aan de dealer brengen.

Oja, over moderne CarPlay op een gedateerd CCC-beeldscherm (waar iemand laatst over klaagde). Het valt echt wel mee. Helaas niet helemaal de focus op het scherm, maar goed... het moet ook niet allemaal perfect zijn hè :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h46cP7XOR49tsBOv3WdSKXtG6bs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IJFEbzsRHBodmhGNfmPBCxu2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door CreativeS op 31-03-2025 17:59 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 11:07
😍
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3v3MC7QxlEB9PttDjG69E9wHxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XOrsnDfH3hmryXh6dSLbkhoD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:05
De F36 is sinds vorige week weer terug na inbraakreparatie *O*

Alleen, mijn officiële BMW Connected Drive aanschaf van Carplay staat er niet meer op. Dat is best logisch met nieuwe hardware natuurlijk en gereset gebruikersprofiel, alleen ik heb nog geen logische manier gevonden om dit weer aan te zetten.Ook Bimmercode via OBD geeft alleen optie om Carplay op fullscreen weer te geven (die ik alvast weer heb aangezet).

Heb alleen nog niet opnieuw inlogd in BMW app met VIN nummer, misschien is dat het?

Kan er verder niks over vinden, terwijl er toch wel meer mensen hiermee te maken moeten hebben gezien de inbraken :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Rookert25 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:41:
De F36 is sinds vorige week weer terug na inbraakreparatie *O*

Alleen, mijn officiële BMW Connected Drive aanschaf van Carplay staat er niet meer op. Dat is best logisch met nieuwe hardware natuurlijk en gereset gebruikersprofiel, alleen ik heb nog geen logische manier gevonden om dit weer aan te zetten.Ook Bimmercode via OBD geeft alleen optie om Carplay op fullscreen weer te geven (die ik alvast weer heb aangezet).

Heb alleen nog niet opnieuw inlogd in BMW app met VIN nummer, misschien is dat het?

Kan er verder niks over vinden, terwijl er toch wel meer mensen hiermee te maken moeten hebben gezien de inbraken :>
Al update BMW services in de HU gedaan? Uit m'n hoofd onder berichten, dan optie knop en dan update services

[ Voor 4% gewijzigd door Mr Pingu op 01-04-2025 15:52 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:37

_Arthur

blub

Iemand die weet hoe/waar ik kan controleren of een auto al over BMW Service Inclusive beschikt? Ik heb het VIN. Kan natuurlijk de dealer bellen, maar dacht, wie weet of er een website is waar dat te checken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:06
Inloggen in mybmw. (App) Daar zou het moeten staan bij connected services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

roland kroes schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 17:21:
Inloggen in mybmw. (App) Daar zou het moeten staan bij connected services.
Staat het niet bij. En ik wil het controleren van een auto die ik (nog) niet in bezit heb 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
Mr Pingu schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:52:
[...]

Al update BMW services in de HU gedaan? Uit m'n hoofd onder berichten, dan optie knop en dan update services
Nee nog niet, ging er eigenlijk vanuit dat die wel gepushed zou worden als ie oud was maar ga het handmatig even proberen straks, dank!

EDIT: ik kan dit alleen via USB doen?

[ Voor 5% gewijzigd door Rookert25 op 01-04-2025 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 07:26
Neen, even naar het menu gaan waar je alle apps ziet, en dan naast je idrive controller op de opties knop klikken. Dan zie je de update mogelijkheid in beeld komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14:25
ETzPliskin schreef op maandag 31 maart 2025 @ 08:59:
[...]

Ik ben zelf (al een tijdje) aan het twijfelen om over te stappen van een iX naar een 550e, maar wat me daar ook stoort zijn de mindere comfortzetels, en het verdwijnen van meer luxe opties. De B&W heeft ook een downgrade gekregen naar de niet 'Diamond' versie, leder op het dashboard is ook niet meer beschikbaar, net zoals een massagefunctie... Maar wel 120k (Belgische prijs) vragen voor een volledig uitgeruste wagen :+

Overigens bevalt de iX mij al een stuk beter dan in het begin, en nu ik thuis kan laden is het wel praktisch. De facelift versie zou mij ook wel aanspreken, aangezien ze de mindere stoelen nu ook wel hebben aangepakt.

Keuzes...
Als je nog een model wil dat niet compleet verpest is kun je een X5 50e overwegen, daar zitten nog de juiste stoelen en het dak in. Maar inderdaad, qua rijdynamiek echt anders. De nieuwe X5 gaat - vrees ik - geen stap vooruit worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
Sinds de wissel naar zomerwielen lijkt mijn auto licht naar rechts te trekken. Weet iemand een goede, betrouwbare uitlijnboer met verstand van zaken in Midden-Nederland? Eentje die naar het totaalplaatje kijkt van onderstel, banden e.d. en niet een 17-jarige stagiair het werk laat doen. Die Lammert dude is me iets te ver.

[ Voor 28% gewijzigd door Puf op 02-04-2025 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
CreativeS schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:49:
[...]

Voor sommige werkzaamheden moet ik vaak bumpers en wielkuipen loshalen (sommige dingen moeten verdekt ingbouwd worden) en kom dit vaker tegen en dat is niet altijd aan beide zijden identiek. Maar als je er niet gerust op bent... een bezoekje aan de dealer brengen.

Oja, over moderne CarPlay op een gedateerd CCC-beeldscherm (waar iemand laatst over klaagde). Het valt echt wel mee. Helaas niet helemaal de focus op het scherm, maar goed... het moet ook niet allemaal perfect zijn hè :)

[/URL]
OK, dank voor je antwoord!

Heb zelf mijn NBT bij mijn vorige auto ook geupgrade met een aftermarket carplay set. Wat een verademing was dat zeg! Kan het echt iedereen aanraden. Was met twee uurtjes ofzo gefixed en ging redelijk makkelijk. Misschien dat ik het nu sneller kan doen, maar toen nooit gedaan en super voorzichtig met alles.

Op de foto vind ik het er in ieder geval goed uit zien op het CCC beeldscherm.

[ Voor 5% gewijzigd door CarJunkyXL op 02-04-2025 08:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:02
Puf schreef op woensdag 2 april 2025 @ 07:48:
Sinds de wissel naar zomerwielen lijkt mijn auto licht naar rechts te trekken. Weet iemand een goede, betrouwbare uitlijnboer met verstand van zaken in Midden-Nederland? Eentje die naar het totaalplaatje kijkt van onderstel, banden e.d. en niet een 17-jarige stagiair het werk laat doen. Die Lammert dude is me iets te ver.
Carrec in Soesterberg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Profile en druk overal hetzelfde? Niet toevallig 2 achterbanden voorbanden aan 1 kant?

Ik had ook een keer 2 banden die iets kleiner waren in diameter (verder gesleten) aan 1 kant en dat was genoeg voor een afwijking. Uitlijning gaat meestal op de velg dus dit zou je ook hebben met een verse uitlijning ;)

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
Mr Pingu schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:22:
[...]

Profile en druk overal hetzelfde? Niet toevallig 2 achterbanden voorbanden aan 1 kant?

Ik had ook een keer 2 banden die iets kleiner waren in diameter (verder gesleten) aan 1 kant en dat was genoeg voor een afwijking. Uitlijning gaat meestal op de velg dus dit zou je ook hebben met een verse uitlijning ;)
Één achterwiel heeft iets meer profiel, maar binnen de grens van 2 mm (vervangen na gepruts door bandenboer). Verder alles gelijkmatig gesleten. Op gelijke druk gebracht bij de wielenwissel, maar zal nog eens dubbelchecken of er niet wielen toevallig in de volle zon stonden waardoor de druk nu lager is. Het is een breedset 225/255, dus een achterwiel voorop had ik wel gemerkt waarschijnlijk. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Puf op 02-04-2025 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Die Lammert dude is me iets te ver.
En toch rijdt de wagen dan beter dan elk andere uitlijner... en ja, die laat het niet doen door een 16-jarige stagair.
Puf schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:45:
Het is een breedset 225/255, dus een achterwiel voorop had ik wel gemerkt waarschijnlijk. :)
En ook links en rechts goed? Of heb je geen richtinggebonden profiel (rotation)?

[ Voor 32% gewijzigd door CreativeS op 02-04-2025 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
CreativeS schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:03:
[...]
En ook links en rechts goed? Of heb je geen richtinggebonden profiel (rotation)?
Nee geen directional profiel. Deze banden hebben een "outside" markering. Ik wissel dus links/rechts elk jaar voor gelijkmatige slijtage.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:08

Tortelli

mixing gas and haulin ass

SdR schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:31:
Kogel is bij mij door de kerk... 530e exit...
[Afbeelding]

550e in (alleen nog erg slechte foto, was laat gisterenmiddag) >:)
Is een ex demo van een dealer in het zuiden. Moeten nog enkele zaken aan worden veranderd, incl. aflevering eind april, begin mei.

[Afbeelding]
Als mede 550e touring rijder met zo’n 6000km ervaring weet ik zeker dat je hier geen spijt van ga krijgen. Want ja de nieuwe generatie heeft nadelen (die door iedereen lang en breed uitgekauwd worden) maar deze nieuwe generatie heeft wel een briljante aandrijflijn, een duidelijk beter onderstel en een prima elektrische range voor alles in de buurt.

Je koop bijna een M5 lite, alleen de onderstelafstemming in de sport stand zou wat sportiever mogen. Vanuit dat perspectief is de auto een koopje. De “nadelen” heeft zelfs de M5 en die moet je gewoon willen accepteren. Helaas gaat de hele autobranche deze richting op, alleen Porsche blijft enigsinds gevrijwaard volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 09:53

SdR

Tortelli schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:09:
[...]

Als mede 550e touring rijder met zo’n 6000km ervaring weet ik zeker dat je hier geen spijt van ga krijgen. Want ja de nieuwe generatie heeft nadelen (die door iedereen lang en breed uitgekauwd worden) maar deze nieuwe generatie heeft wel een briljante aandrijflijn, een duidelijk beter onderstel en een prima elektrische range voor alles in de buurt.

Je koop bijna een M5 lite, alleen de onderstelafstemming in de sport stand zou wat sportiever mogen. Vanuit dat perspectief is de auto een koopje. De “nadelen” heeft zelfs de M5 en die moet je gewoon willen accepteren. Helaas gaat de hele autobranche deze richting op, alleen Porsche blijft enigsinds gevrijwaard volgens mij.
De range was voor mij de voornaamste reden >:) (en natuurlijk de snoepverpakking van de demo: "B&O, Panoramadak, M-sport stoelen, M5-velgen, M5-touring spoiler")

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Pano dak en M stoelen heb ik bewust niet genomen. Dak kan niet open en is daardoor behoorlijk nutteloos (en met dakkoffer ben ik bang hem te slopen 😉). Nadeel van de M stoelen is dat het de instap wel flink verslechterd, het is gewoon mijn daily. Had deze stoelen in een X5 demo zitten, ze zien er wel heel tof uit. Moet zeggen dat ik content ben met de comfort stoelen, en zijn ze minder instelbaar dan de 18 ways die ik in de 991.2 heb (de auto voor het echt sportieve werk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syntesia
Tortelli schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:09:
[...]

Erger jij je niet gigantisch aan al dat super goedkoper plastic om je heen?
En om dan gelijk iets te noemen de raambediening, wat afschuwlijk low quality is dat zeg.

[ Voor 4% gewijzigd door syntesia op 02-04-2025 13:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

@syntesia
De kritiekpunten die ik zelf heb liggen vooral bij de raambediening en de knoppen op het stuur die minder prettig zijn dan de G21. Het niet kunnen openen van de achterruit en het gebrek aan fysieke knoppen (al heb ik daar minst last van dan ik zelf verwacht had).

Daarnaast zijn de rijstanden compleet debiel: personal mode die je niet in kunt stellen, nutteloze overige standen zonder instelmogelijkheid en het gebrek aan verlichting achterin. Dit laatste is niet zo boeiend want alleen mijn dochter van 6 maanden zit er in de praktijk in….
Rijstanden gebruik ik relatief weinig, switch alleen tussen personal en sport.

Ik heb het carbonfiber interieur en de glasoptie in het interieur wat de pijn op de overige plekken wel verzacht. Wel het kunstleer wat me echt prima bevalt!

Overigens een tip voor iedereen met een iDrive 8.5 auto: laat je scherm wrappen met een anti vingerafdruk folie. Dat werkt bizar goed!
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 31% gewijzigd door Tortelli op 02-04-2025 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR

SdR

Tortelli schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:28:
@syntesia
De kritiekpunten die ik zelf heb liggen vooral bij de raambediening en de knoppen op het stuur die minder prettig zijn dan de G21. Het niet kunnen openen van de achterruit en het gebrek aan fysieke knoppen (al heb ik daar minst last van dan ik zelf verwacht had).

Daarnaast zijn de rijstanden compleet debiel: personal mode die je niet in kunt stellen, nutteloze overige standen zonder instelmogelijkheid en het gebrek aan verlichting achterin. Dit laatste is niet zo boeiend want alleen mijn dochter van 6 maanden zit er in de praktijk in….

Ik heb het carbonfiber interieur en de glasoptie in het interieur wat de pijn op de overige plekken wel verzacht. Wel het kunstleer wat me echt prima bevalt!

Overigens een tip voor iedereen met een iDrive 8.5 auto: laat je scherm wrappen met een anti vingerafdruk folie. Dat werkt bizar goed!

***members only***
We gaan het zeker meemaken, ik vond de aandrijflijn al zo veel lekkerder aanvoelen als de huidge 530e die ik nu rijdt. De 550e mist straks al enige optie eigenlijk het 'Adaptief M Onderstel Professional', de rest zit alles erop.

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Adaptief M Onderstel Professional lees je heel weinig over, had er wel keer mee willen rijden maar ben eigenlijk wel gelukkig met mijn dit adaptieve onderstel.

Wat overigens wel handig is om te weten: je kunt geen laadtarget meer instellen in de auto. Wel een "battery hold" functie aanzetten (ook in favorieten te plaatsen). Daarnaast forceer ik de aandrijflijn voor de ritten in de buurt altijd op elektrisch, zodat de brandstofmotor niet voor 10 seconden bijspringt als je 1mm teveel gasgeef.

[ Voor 4% gewijzigd door Tortelli op 02-04-2025 13:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:36

Convoy

g44p

@syntesia
werkt met een idrive 8.0 systeem ook wel denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 19:38
@syntesia

***members only***
Hey, dat is een goede. Zie dat ze zelfs kant en klaar leverbaar zijn. :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR

SdR

Tortelli schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:54:
Adaptief M Onderstel Professional lees je heel weinig over, had er wel keer mee willen rijden maar ben eigenlijk wel gelukkig met mijn dit adaptieve onderstel.

Wat overigens wel handig is om te weten: je kunt geen laadtarget meer instellen in de auto. Wel een "battery hold" functie aanzetten (ook in favorieten te plaatsen). Daarnaast forceer ik de aandrijflijn voor de ritten in de buurt altijd op elektrisch, zodat de brandstofmotor niet voor 10 seconden bijspringt als je 1mm teveel gasgeef.
Check, dit laatste doe ik eigenlijk altijd al bij de 530e

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:47
Ik rij altijd in electric mode. Op lange afstanden gaat dit vanzelf uit als je de navi gebruikt. En als ik weet dat ik na de rit nog ergens heen moet dan zet battery hold aan.

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syntesia
@syntesia

***members only***
Bij wie heb je de folie laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR

SdR

DomiGijzen schreef op woensdag 2 april 2025 @ 15:10:
Ik rij altijd in electric mode. Op lange afstanden gaat dit vanzelf uit als je de navi gebruikt. En als ik weet dat ik na de rit nog ergens heen moet dan zet battery hold aan.
Adaptive werkt in dat geval het beste, dan bepaald hij het op afstand. Ik gebruik het zelfs als ik weet dat ik niet kan opladen op locatie, dan voer ik mijn thuisadres in als tweede punt en spaart hij op voor wanneer in in E-zones rij (bijv. Breda of Eindhoven).

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
Ik kijk ook al een tijdje naar matte anti fingerprint folie voor het touchscreen in mijn F30, maar nog niet aan toegekomen om te bestellen. Ik betrap mezelf erop dat ik ondanks de gemakken van een touchscreen tóch alles met mijn iDrive knop doe om vegen op het scherm te vermijden, want die zijn toch wel héél erg zichtbaar, m.n. in de zon.
Ik vond deze er wel interessant uitzien, met name omdat het nat op te brengen is en daardoor corrigeerbaar, maar misschien zijn er mensen die betere alternatieven weten?

https://disskin.com/nl/?s..._type=product&dgwt_wcas=1

[ Voor 11% gewijzigd door Puf op 02-04-2025 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
SdR schreef op woensdag 2 april 2025 @ 15:36:
[...]

Adaptive werkt in dat geval het beste, dan bepaald hij het op afstand. Ik gebruik het zelfs als ik weet dat ik niet kan opladen op locatie, dan voer ik mijn thuisadres in als tweede punt en spaart hij op voor wanneer in in E-zones rij (bijv. Breda of Eindhoven).
Electric Only schakelt over naar adaptive als de route volgens de navi te lang is. In feite hetzelfde. Maar vind adaptive normaal hier in de regio niet handig omdat deze snel de motor bijschakelt als je in het heuvelland rijdt...

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
DaFreakhead schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:47:
Neen, even naar het menu gaan waar je alle apps ziet, en dan naast je idrive controller op de opties knop klikken. Dan zie je de update mogelijkheid in beeld komen
Hier staat ook alleen USB, ga maar eens even bellen wat er moet gebeuren. Wellicht een software-update gemist en alleen hardware geïnstalleerd. Weet ook niet of schadebedrijf die instellingen kan doen of dat BMW-dealer dat normaliter doet.

Toch wat geneuzel dus :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
DomiGijzen schreef op woensdag 2 april 2025 @ 15:56:
[...]

Electric Only schakelt over naar adaptive als de route volgens de navi te lang is. In feite hetzelfde.
Maar wel pas als de accu nagenoeg leeg is, niet tussendoor zodat ie nog 10km overhoudt voor in de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Pannencouque schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:50:
[...]
Maar wel pas als de accu nagenoeg leeg is, niet tussendoor zodat ie nog 10km overhoudt voor in de stad.
Dat is niet mijn ervaring. Electric Only gaat meteen uit. Ik zie dan vooral op de snelweg dat de brandstof motor veel meer of eigenlijk alles doet.
Electric Only: 30-35kwh/100km.
Adaptive met navi: 2kwh/100km.

Daar waar wel efficiënt gaat de electro motor weer meer doen. Maar de accu wordt niet volledig lineair uitgesmeerd over de hele rit. Als er 150km efficiënt te rijden is op accu, zal de eerste 75km de accu opslurpen en de laatste 75km meer op de brandstofmotor geleund worden.
Is dat erg? Voor mijn gevoel in het begin wel. Maar op een totale rit denk ik niet. Ik vertrouw erop dat wanneer de elektromotor zijn werk doet, de software heeft bepaald dat dat efficiënt is.
Daarnaast is mijn ervaring na 15k kilometer dat ook al is de accu leeg je best nog flink wat meters maakt op enkel de accu in de stad. Zolang je rustig rijdt.

Het is me wel opgevallen dat er wel degelijk wordt gereserveerd voor een e-drive zone. Helaas kennen we die in Nederland niet en kun je ze ook niet zelf toewijzen. Hoewel ik nu in de post van @SdR lees dat ze er wel zijn. Is dat nieuw?

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SdR

SdR

DomiGijzen schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:49:
[...]

Dat is niet mijn ervaring. Electric Only gaat meteen uit. Ik zie dan vooral op de snelweg dat de brandstof motor veel meer of eigenlijk alles doet.
Electric Only: 30-35kwh/100km.
Adaptive met navi: 2kwh/100km.

Daar waar wel efficiënt gaat de electro motor weer meer doen. Maar de accu wordt niet volledig lineair uitgesmeerd over de hele rit. Als er 150km efficiënt te rijden is op accu, zal de eerste 75km de accu opslurpen en de laatste 75km meer op de brandstofmotor geleund worden.
Is dat erg? Voor mijn gevoel in het begin wel. Maar op een totale rit denk ik niet. Ik vertrouw erop dat wanneer de elektromotor zijn werk doet, de software heeft bepaald dat dat efficiënt is.
Daarnaast is mijn ervaring na 15k kilometer dat ook al is de accu leeg je best nog flink wat meters maakt op enkel de accu in de stad. Zolang je rustig rijdt.

Het is me wel opgevallen dat er wel degelijk wordt gereserveerd voor een e-drive zone. Helaas kennen we die in Nederland niet en kun je ze ook niet zelf toewijzen. Hoewel ik nu in de post van @SdR lees dat ze er wel zijn. Is dat nieuw?
Jazeker, ik weet dat centrum Eindhoven en Breda zoiezo e-zone zijn, maar ook Utrecht en Amsterdam schijnbaar. Eindhoven en Breda kom ik wekelijks, en de auto schakelt dan vrolijk over op electric mode (dus dat doet mijn G31 al).

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Toch fijn dat dat ook al sowieso uit handen van de bestuurder genomen wordt... EV-gebruik pushen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Nee, das niet nieuw, de e-zones heb ik al een jaar of 3 (vanaf aankoop) er in staan.
Utrecht/Amsterdam etc staan netjes blauw op de kaart aangegeven.

Ook waar ik in Duitsland geweest ben staan ze er netjes in.

(dit is uiteraard wel alleen voor de BMW navi, als je de google maps via carplay/android auto er vrolijk op doet zul je dat niet zien idd ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 03-04-2025 10:51 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
@SdR @YakuzA Bedenk me nu dat ik nog nooit met de hybride in een van die steden ben geweest. Eens opletten binnenkort als ik er langs rijd.

Grz D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DomiGijzen schreef op donderdag 3 april 2025 @ 11:06:
@SdR @YakuzA Bedenk me nu dat ik nog nooit met de hybride in een van die steden ben geweest. Eens opletten binnenkort als ik er langs rijd.
Dit is iig de nederlandse lijst:
Er zijn op dit moment acht eDrive Zones actief in de volgende Nederlandse steden: Rotterdam, Utrecht, Den Haag, Amsterdam, Eindhoven, Groningen, Tilburg en Breda. De eDrive Zones functionaliteit (waardoor de auto de zones herkent) wordt automatisch ‘over the air’ naar de daarvoor geschikte BMW Plug-in Hybride modellen* gestuurd. Alle beschikbare eDrive Zones zijn dan zichtbaar en staan standaard ‘aan’. Nederland is één van de zes landen waar eDrive Zones voor het eerst in gebruik worden genomen, de andere zijn: Duitsland, Frankrijk, België, Oostenrijk en Zwitserland.
https://www.bmw.nl/nl/con...-rijden/edrive-zones.html

Als je een beetje swiped op je kaart, kun je ze ook zien, ze zijn namelijk in lichtblauw aangegeven :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 13:13

Eagle Creek

Breathing security

[...]

Volgens mij is dit bij mij in 2020 toegevoegd.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 12:24
Leuke vraag, maar is er een valide reden voor een dealer om bij een eerste beurt voor de testrit de auto naar sport plus te zetten?

Voelt toch een beetje alsof ze m afraggen tijdens een testrit waar dat nou niet echt nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Martin.Air schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:40:
Leuke vraag, maar is er een valide reden voor een dealer om bij een eerste beurt voor de testrit de auto naar sport plus te zetten?

Voelt toch een beetje alsof ze m afraggen tijdens een testrit waar dat nou niet echt nodig is.
Nee :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Laatst online: 21:21

Bij sportstand heb je een lagere olietemperatuur en dus minder interne slijtage, wellicht was het de dealer daar om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 12:24
HeldereM schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:48:
[...]

Bij sportstand heb je een lagere olietemperatuur en dus minder interne slijtage, wellicht was het de dealer daar om te doen.
haha ja sport prima, maar plus vind ik een beetje overdreven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:08
Jij hebt de illusie dat ze dat niet doen? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puf

Ja, daarom heet het een TEST-rit. Alle drivemodes, DSC, topsnelheid, ABS, toerenbegrenzer, launch control... moet allemaal getest worden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

Jouw BMW was eindelijk in z'n element? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Laatst online: 03-10 16:10

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Misschien niet de beste vraag om hier te stellen .
Ik wil graag wat meer burples op mijn bmw g21 330i uit 2019.. nu is dit software matig te doen. Soms zie ik het zelfs via de mobile phone..

Is er iemand hier die dat kan??

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Puf
Nickrsd schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 18:28:
Ik wil graag wat meer burples op mijn bmw g21 330i uit 2019.. nu is dit software matig te doen. Soms zie ik het zelfs via de mobile phone..

Is vast mogelijk. Hou er rekening mee dat je een turbo, OPF en katalysator hebt en dat die niet van extra geknetter en geborrel houden. Dat wordt namelijk gegenereerd door extra brandstof in je uitlaat te dumpen en ontbranden, o.a. d.m.v. kleptiming en inspuitmoment.

Vergeet ook niet een trainingspak, petje en een nektasje erbij te bestellen voor het totaalplaatje. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:28
@Nickrsd Ben je nou nog niet uit wat je met het geluid wil? Ik zou de Bimmer inruilen voor een Golf GTI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Jarno schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 18:50:
@Nickrsd Ben je nou nog niet uit wat je met het geluid wil? Ik zou de Bimmer inruilen voor een Golf GTI.
Of een 40i, dan krijg je het er gratis bij.

Als je zoiets wil met de telefoon dan zal je iets nodig hebben als MHD. OBD dongel zodat je de auto kan verbinden met de telefoon en tunen maar. Volgens mij kan Bimmerlink het ook, maar dan moet de app open blijven staan en verbinding houden. En anders door een tuner, maar dan moet je elke keer terug als je het anders wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Heerlijk die reacties. Maar nee ik ben geen trainingspak. Maar vond het wel lekker klinken als mn bmw iets van roffelt bij het rijden..

Heb mn opf/mid demper al verwijderd hoor en een cut-out voor zo-en-dan herrie..

Maar nog geen burples😵‍💫.

Volgende auto zal ik netjes en volwassen houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

TheBrut3 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 19:14:
[...]

Of een 40i, dan krijg je het er gratis bij.

Als je zoiets wil met de telefoon dan zal je iets nodig hebben als MHD. OBD dongel zodat je de auto kan verbinden met de telefoon en tunen maar. Volgens mij kan Bimmerlink het ook, maar dan moet de app open blijven staan en verbinding houden. En anders door een tuner, maar dan moet je elke keer terug als je het anders wil.
330i is toch enkel bootmod3? MHD is pas vanaf 40i (B58 blokken) dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Bootmod3 voor B48

MHD voor B58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Je hebt gelijk, BM3 of MG Flasher. Had verwacht dat MHD inmiddels ook de B48 wel zou hebben.

Edit; En vooraf even checken of de DME unlocked kan worden met een app.

[ Voor 7% gewijzigd door TheBrut3 op 04-04-2025 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
[...]

Wat bijzonder is de boel dan afgesteld. Ik heb er de laatste wintersport nog eens op gelet. Ik had de eindbestemming ingevoerd. Na een tankstop startte ie automatisch in Electric Individual. Hij reed 'm helemaal leeg, zelfs toen ik de snelweg op reed. Zo gauw ik naar Adaptive veranderde, ging meteen de brandstofmotor aan, ondanks dat ik amper gas gaf. Ik concludeerde daaruit dat ie eigenlijk al lang in Adaptive had willen rijden op het stukje Landstraße waar ik daarvoor reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 13:13

Eagle Creek

Breathing security

Pannencouque schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 08:34:
[...]
Wat bijzonder is de boel dan afgesteld. Ik heb er de laatste wintersport nog eens op gelet. Ik had de eindbestemming ingevoerd. Na een tankstop startte ie automatisch in Electric Individual. Hij reed 'm helemaal leeg, zelfs toen ik de snelweg op reed. Zo gauw ik naar Adaptive veranderde, ging meteen de brandstofmotor aan, ondanks dat ik amper gas gaf. Ik concludeerde daaruit dat ie eigenlijk al lang in Adaptive had willen rijden op het stukje Landstraße waar ik daarvoor reed.
Jij hebt gelijk. De auto schakelt niet automatisch weg van electric door de bestemming, tenzij je heel veel gas geeft of harder gaat dan een bepaalde snelheid.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Nickrsd schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 19:46:

Maar nog geen burples😵‍💫.
De Mini Aceman heeft (kunstmatige) burples bij stroompedaal loslaten :+

Sys Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Drum_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
De Mini Aceman heeft (kunstmatige) burples bij stroompedaal loslaten :+
Toch alleen in go-kart mode, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

_Drum_ schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:43:
[...]

Toch alleen in go-kart mode, niet?
Ja. De software is sowieso maf: toont bij snellere bochten de ideale snelheid voor de bocht in kleurtjes (rood, geel, groen) in de hud net als de ideale lijn hint in racegames.
Ben benieuwd of BMW dat ook heeft in laatste os versies

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drum_
  • Niet online
Ja. De software is sowieso maf: toont bij snellere bochten de ideale snelheid voor de bocht in kleurtjes (rood, geel, groen) in de hud net als de ideale lijn hint in racegames.
Ben benieuwd of BMW dat ook heeft in laatste os versies
Is de HUD in de aceman hetzelfde als in de countryman e, zo’n plastic stukje dat omhoog komt als je de auto aanzet? Ben daar niet zo’n fan van, maar goed, is beter dan alleen maar dat ronde dingetje in het midden.

Als ik de mini nog eens mee mag nemen, ga ik eens zien of die ideale lijn functie er in zit. Heeft laatste een software upgrade gehad dacht ik, wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drum_
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met de Thule WingBar Edge op een G60? Heb goede ervaringen gelezen op dit forum , dus ik neem aan dat deze dakdragers goed te monteren zijn?
Hoe bescherm ik het best de lak op het dak?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

_Drum_ schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 12:29:
Heeft iemand ervaring met de Thule WingBar Edge op een G60? Heb goede ervaringen gelezen op dit forum , dus ik neem aan dat deze dakdragers goed te monteren zijn?
Hoe bescherm ik het best de lak op het dak?
Niet op G60 maar principe is hetzelfde voor alle auto's. Kijk even welke breedtje je moet hebben voor een G60.
Verder zijn dit volgens mij 1 vd beste dakdragers die je kan vinden. Zelf in ieder geval tevreden met de wingbar EVO (de uitstekende variant ipv edge variant). Dit vanwege het iets hogere (stationair) draaggewicht en mogelijk toekomstige aankoop van een daktent.

Zelf heb ik als bescherming op de rails een stukje zwart gaffatape en weet ik ook gelijk waar ze moeten als ik ze er af gehaald heb. Valt totaal niet op vind ik. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Mr Pingu op 08-04-2025 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drum_
  • Niet online
Ik heb geen rails op deze wagen, alleen een gat ( kan het niet beter verwoorden) in het dak waar je een soort van steun in moet schroeven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DomiGijzen
_Drum_ schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 13:48:
[...]

Is de HUD in de aceman hetzelfde als in de countryman e, zo’n plastic stukje dat omhoog komt als je de auto aanzet? Ben daar niet zo’n fan van, maar goed, is beter dan alleen maar dat ronde dingetje in het midden.

Als ik de mini nog eens mee mag nemen, ga ik eens zien of die ideale lijn functie er in zit. Heeft laatste een software upgrade gehad dacht ik, wie weet.
Yes. Kan morgen wel een foto voor je maken als je wil. Is onze tweede auto sinds afgelopen maand.
_Drum_ schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 12:42:
Ik heb geen rails op deze wagen, alleen een gat ( kan het niet beter verwoorden) in het dak waar je een soort van steun in moet schroeven?
Klopt. Meeste sedan hebben dat. De kit van Thule is de link tussen de auto en de bar zelf. Die is model specifiek. De bar krijg je in meerdere breedte en moet ook passen natuurlijk.
Op de site van Thule kun je het zo bij elkaar klikken aan de hand van je auto, model, bouwjaar.
Had dit vroeger op de g20. Sindsdien de versie voor dakrails. Altijd tevreden over.

[ Voor 34% gewijzigd door DomiGijzen op 08-04-2025 12:58 ]

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:51
Wel ervaring met de Thule Wingbar Edge, niet op een G60 wel op een G21.
Als je dakdragers moet hebben zou ik niet verder zoeken en ze bestellen. Prima degelijk spul en super makkelijk te monteren.

Eigenlijk zou ik die van mij wel op marktplaats kunnen zetten. Met de aanschaf van een caravan zijn we voor de vakantie geen dakkoffer meer nodig en wintersporten doen we niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nickrsd schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 18:28:

In Sport Plus heb ik genoeg burples in mijn G20 330i 2019, vooral bij terug schakelen. Maar alleen in Sport Plus, niet in de andere standen. Niet dat ik veel Sport Plus gebruik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Ja, dan heb je fixing points. Zoals @DomiGijzen zegt, zorgen dat je juiste voet er bij krijgt. Bij thule is het altijd dakdrager en voet los zodat je als je van auto wisselt en de breedte klopt nog dat je enkel nieuwe voet hoeft te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
Eagle Creek schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 08:49:
[...]

Jij hebt gelijk. De auto schakelt niet automatisch weg van electric door de bestemming, tenzij je heel veel gas geeft of harder gaat dan een bepaalde snelheid.
@Eagle Creek @Pannencouque Hebben we het wel over hetzelfde dan? Het betreft hier een G60 (iDrive 8.5). Mijne staat op 'automatisch electric'. Dus start altijd in electric only.
Klopt, als je harder gaat dan 130kmh of boost/S-stand/kick-down vraagt schakelt ie over naar adaptive ofwel alles tegelijk. Daarna weer terug.
Maar in mijn geval schakelt ie ook over naar adaptive als de bestemming verder is dan de elektrische range. Systeem geeft dat ook als melding met een bericht in de strekking van "electric only uitgeschakeld om accu efficiënt over rit te verdelen". Ofzoiets. Als ik eraan denk, zal ik vrijdag proberen een foto te maken. Heb deze melding nog voordat ik de oprit afdraai.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Quantor schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 12:59:
[...]

In Sport Plus heb ik genoeg burples in mijn G20 330i 2019, vooral bij terug schakelen. Maar alleen in Sport Plus, niet in de andere standen. Niet dat ik veel Sport Plus gebruik..
Hmm dan heb jij geluk.. ik hoor ze niet hoor, jammer genoeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
DomiGijzen schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:06:
[...]

@Eagle Creek @Pannencouque Hebben we het wel over hetzelfde dan? Het betreft hier een G60 (iDrive 8.5). Mijne staat op 'automatisch electric'. Dus start altijd in electric only.
Klopt, als je harder gaat dan 130kmh of boost/S-stand/kick-down vraagt schakelt ie over naar adaptive ofwel alles tegelijk. Daarna weer terug.
Maar in mijn geval schakelt ie ook over naar adaptive als de bestemming verder is dan de elektrische range. Systeem geeft dat ook als melding met een bericht in de strekking van "electric only uitgeschakeld om accu efficiënt over rit te verdelen". Ofzoiets. Als ik eraan denk, zal ik vrijdag proberen een foto te maken. Heb deze melding nog voordat ik de oprit afdraai.
Ik heb 't over een G31, dus dat verklaart een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:40
Je hoeft je lak niet te beschermen, hij rust puur op het draad niet op het dak. De voeten "zweven" en steunen puur op het draadeind wat je erin draait. Zo is het iig bij een F36.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
hammy87 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:40:
[...]

Je hoeft je lak niet te beschermen, hij rust puur op het draad niet op het dak. De voeten "zweven" en steunen puur op het draadeind wat je erin draait. Zo is het iig bij een F36.
Oh, bij de E9X had je dan van die plastic beschermkapjes die je erin plakte... ja, de voet rust er niet op, maar wel bescherming.

Sterker nog, die passen ook op de F36 :)

https://www.realoem.com/bmw/nl/partxref?q=82790392010

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tFe6i6bHIJHq3ST5_CaXcsDYptQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RqgB8TOGMdO45e6dJVyJU2WK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
hammy87 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:40:
[...]

Bij mijn G20 zat er wel een rubber tussen. Als ik hier de handleiding lees, is dat voor de g60 ook zo.

Overigens nooit iets tussen geplakt. Ook niet bij de rails op de station/suv. Alles goed schoonmaken vooraf en heb nooit iets van sporen/krasjes gezien.

Grz D.

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Zo, daar is tie dan. M340i in Dravitgrau. Aka de raket... dit ding is serieus heel veel sneller dan de 330i.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3eCOQh0Pz9kA20FuaB2DCJLd8k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7poTho5SaIx3MMp0y2PWkpAM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10 12:31
In de zoektocht naar een 1 serie ben ik ook benieuwd naar jullie kennis en ervaring.

Vrouwlief wil graag een 1 serie. Auto wordt als 2e auto gebruikt en rijdt +/- 12k per jaar. Minimale eisen: benzine, automaat, sportstoelen, stoelverwarming en led verlichting.

Qua budget zou een late F20 LCI passen of een vroege F40. Maar wat kies je dan? De F20 heeft in het begin nog wel wat motorische issues gehad, maar dat is voor zover ik kan achterhalen bij de late F20LCI niet meer (minder?) het geval. Maar is de kans op "kinderziektes" bij een F40 reëel? Alhoewel deze auto's er ook al weer 5 jaar zijn.

Wat is qua betrouwbaarheid de meest verstandige keuze van deze 2? (nee, er komt geen Prius of Corolla)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 00:24
_Chris_ schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:05:
In de zoektocht naar een 1 serie ben ik ook benieuwd naar jullie kennis en ervaring.

Vrouwlief wil graag een 1 serie. Auto wordt als 2e auto gebruikt en rijdt +/- 12k per jaar. Minimale eisen: benzine, automaat, sportstoelen, stoelverwarming en led verlichting.

Qua budget zou een late F20 LCI passen of een vroege F40. Maar wat kies je dan? De F20 heeft in het begin nog wel wat motorische issues gehad, maar dat is voor zover ik kan achterhalen bij de late F20LCI niet meer (minder?) het geval. Maar is de kans op "kinderziektes" bij een F40 reëel? Alhoewel deze auto's er ook al weer 5 jaar zijn.

Wat is qua betrouwbaarheid de meest verstandige keuze van deze 2? (nee, er komt geen Prius of Corolla)
Qua betrouwbaarheid doet het elkaar denk ik weinig, behalve dat aan RWD een tikkeltje meer fout kan gaan.

Ik zou het op andere factoren beslissen. Als je bijvoorbeeld een 3-cilinder overweegt dan zeker bij de F40 testen of je de automaat prettig vindt want dat is dan een DCT. In files zijn die minder prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

_Chris_ schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:05:
Vrouwlief wil graag een 1 serie.
Vergeet dan de stuurverwarming niet als 'must have' mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10 12:31
WilbertNeems schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:29:
[...]

Qua betrouwbaarheid doet het elkaar denk ik weinig, behalve dat aan RWD een tikkeltje meer fout kan gaan.

Ik zou het op andere factoren beslissen. Als je bijvoorbeeld een 3-cilinder overweegt dan zeker bij de F40 testen of je de automaat prettig vindt want dat is dan een DCT. In files zijn die minder prettig.
Het zal inderdaad de 3 cil. worden. Misschien is de F40 dan wel de meer wat veiligere keuze omdat het voorwielaandrijving is.

In welk opzicht is een DCT dan minder fijn? Heb wel ervaring met de ZF, maar niet met DCT. En ja, natuurlijk moet er ook een proefrit worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

_Arthur schreef op woensdag 9 april 2025 @ 15:59:
Zo, daar is tie dan. M340i in Dravitgrau. Aka de raket... dit ding is serieus heel veel sneller dan de 330i.

[Afbeelding]
130 PK meer, dat merk je wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

116 ;)

Mijn 330i had 258 paardjes (190 kW) en de 340i 374 stuks (275 kW), volgens de specs dan. BMW kennende is dat altijd 'net ietsie meer'.
Pagina: 1 ... 351 ... 372 Laatste