Lees al geruime tijd (jaartje gok ik) hier met een schuin oog mee en recent zelf een vraag gesteld over de Match UP upgrade voor het HiFi pakket vergeleken met de HK optie.
In juli 2023 na lang wikken en wegen mijn E46 330Ci in Estoril blauw verkocht. De overdracht van ons koophuis kwam steeds dichterbij, de E46 werd steeds ouder en paste helaas niet meer in onze situatie. En dus sindsdien maar in de iets te krappe, iets te saaie, Seat Ibiza van mijn vriendin rond gehobbeld.
Geld en aandacht ging naar het huis en de mountainbike. Nu dat op de rit was kon ik langzaam gaan kijken naar een volgende auto voor mij. Al sinds de aanschaf van de E46 enigszins spijt gehad dat ik geen Touring had gekocht. Bang voor de vraag of ik al aan kinderen zou beginnen. Nu je ouder raakt boeit het ook niet zoveel meer wat andere denken haha
Kortom, een Touring moest er komen. Na proefrijden van de 5-serie F11 en G31 vond ik deze iets te lomp. Een E91 (want hydraulisch stuurhuis) ook geprobeerd maar het design en interieur hebben mij altijd koud gelaten (De E46 is de laatste echte dreier en andere achterhaalde argumenten).
Dus enkel de F31 bleef over. In een wereld waar LED verlichting genormaliseerd is en BMW nog vast houdt aan het ouderwetse bolletje (en wat is er in de gekkigheid mis gegaan met die roze tint in de remlichten van de pre-LCI F3x reeks?!) was de keuze voor de LCI gauw gemaakt. Want de achterlichten van de LCI F3x zijn goed gelukt!
Daarnaast, de invloed van PSA in de motoren stelde mij niet heel gerust. De N55 335i heb ik overwogen maar na lang overwegen was ik van mening dat het extra vermogen van een 335i onderschikt was aan de kleur en exterieur.
Dus wat dan wel? Een simpele vermogen/gewicht vergelijking tussen de E46 M54B30 en de Bxx motoren in de F3x had ik al gauw het idee dat ik vanaf de B48 moest gaan kijken. Ja die B58 stond op de wensenlijst, maar een nieuwe carbon mountainbike ook. Keuzes....
Grijs, zilver en zwart.... daar waren er genoeg van te vinden maar ik wist gerust dat die kleuren er niet voor gingen zorgen dat ik na het uistappen nog eens over de schouder zou kijken. En ergens wist ik dat het of Sunset Orange moest worden, of wederom Estoril blauw.
Door gestuntel van Dusseldorp had ik helaas een Estoril blauwe 320i inclusief optioneel M-sport rempakket misgelopen. De auto had het panoramadak, die ik niet wil want lomp apparaat op hoogste punt van je auto, maar ik zag mijzelf al iedere week de blauwe M-sport remklauwen poetsen. Mieters die ogen gaaf bij een blauwe auto.
Tegelijkertijd kwam er een Estoril blauwe 320i aan de andere kant van het land online. Op een vrijdag middag plots maar het besluit genomen om in de auto te stappen en de auto te gaan bezichtigen. De auto stond er op de Marktplaats helemaal niet zo bijzonder bij maar ik ging niet nog eens een Estoril blauwe auto aan mij voorbij laten gaan.
De auto bleek er in het echt fantastisch bij te staan en hij had de juiste opties. Een dag de tijd genomen om na te denken en een dag later de auto opgehaald. Ben oprecht uiterst gelukkig om weer een BMW te hebben en weer over de schouder te kunnen kijken en zo'n prachtige kleur tussen al het zwart, zilver en grijs te zien. De ruimte is 90% van de tijd onbenut maar er is zoveel interieur ruimte achterin dat ik overweeg om de mountainbike er maar permanent in te laten

Kortom, ik heb een dure fietsenstalling gekocht gok ik haha.
Voor nu laat ik de auto eerst even goed servicen zodat de auto technisch er tip top bij staat. Voor in de toekomst wil ik de MatchUP versterker plaatsen en ga ik overwegen om het onderstel aan te pakken.
Hoewel ik hier niet veel zal plaatsen en vooral zal meelezen, wou ik toch mijn vraag van een tijd terug opvolgen. Afgezien van het feit dat de auto geen B58 heeft, staat hier toch een kleine droom van mij; een Estoril blauwe 3-serie Touring.
De foto is niet heel denderend maar bij een verhaal als deze hoort een afsluitende foto haha