Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 282 ... 372 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-10 13:59
Eagle Creek schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:39:
[...]

Is dit een G-model? Oogt mij als een F.
(maar ja, foto lijkt gemaakt met een aardappel..)
tweakers maakt er een aardappel van;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OT1sPIUDHiE_LXX6ZfLMSiTfOk8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ebWy1V9daoJTkkosd1O5cqkH.jpg?f=fotoalbum_large
het gaat om een G31
B-Real schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:20:
[...]

Dit is de eerste G waarvan ik lees/zie dat ze deze ook leeghalen. Als ik de foto zo zie nog altijd even eenvoudig als bij een F :/
misschien wel eenvoudiger, er zijn namelijk helemaal geen braaksporen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:29
Denniz0229 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:58:
[...]

[Afbeelding]
het gaat om een G31

[...]

Dit is m.i. een 3-serie Fxx. De 3-serie Gxx heeft de start knop niet op het dashboard en de bediening van de lichten gaat niet middels een draaiknop... Een 5-serie dus, met dezelfde hardware architectuur als de Fxx 3-serie.

Wel enorm ruk natuurlijk voor jou. Verzekering zal ongetwijfeld het een en ander vergoeden, maar je wordt er nooit beter op met dit soort fratsen (lees: het kost je altijd geld, nog daargelaten hoeveel tijd dit wel niet kost).

[ Voor 4% gewijzigd door Leut op 23-04-2024 18:28 ]

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:42

_Arthur

blub

Denniz0229 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:58:
[...]

[Afbeelding]
het gaat om een G31

[...]

G30/31 zo te zien. Uitgerust met Comfort Access?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
_Arthur schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:03:
[...]

G30/31 zo te zien. Uitgerust met Comfort Access?
jup, dat is hoe ze zo makkelijk naar binnen komen.

eigenlijk ook belachelijk dat BMW dit soort problemen gewoon laat bestaan, het gaat om een auto van nieuw 104k waar je dus kinderlijk eenvoudig naar binnen kan |:(

en het hoeft natuurlijk helemaal geen link met elkaar te hebben, maar het gebeurde precies een paar dagen nadat we wekenlang oostblokkers in de straat hadden om de glasvezel aan te leggen. is wel heel erg toevallig wat mij betreft... O-)

[ Voor 23% gewijzigd door Denniz0229 op 23-04-2024 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Denniz0229 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:07:
Gelukkig zijn daar natuurlijk al wel legio "oplossingen" voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:33
Eagle Creek schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:39:
[...]

Is dit een G-model? Oogt mij als een F.
(maar ja, foto lijkt gemaakt met een aardappel..)
Volgens mij is dit een G30\G31.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
_Arthur schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:10:
[...]

Gelukkig zijn daar natuurlijk al wel legio "oplossingen" voor.
ja als ik hem nog terugkrijg zet ik de comfort acces uit.
maar eigenlijk is dat natuurlijk geen oplossing, zelfde als dat ik me sleutel in een of ander aftands bakje moet gaan doen elke x als ik thuis ben, dat voelt voor mij gewoon als armoe, dan had ik wel een Dacia gekocht :+

maar neem aan dat je zelf ook begreep dat het niet echt een oplossing is, gezien de aanhalingstekens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hireme
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18-08 07:49
B-Real schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:20:
[...]

Dit is de eerste G waarvan ik lees/zie dat ze deze ook leeghalen. Als ik de foto zo zie nog altijd even eenvoudig als bij een F :/
Gaat volgens mij over de G20/21 die lastiger zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
Denniz0229 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:17:
[...]

maar eigenlijk is dat natuurlijk geen oplossing, zelfde als dat ik me sleutel in een of ander aftands bakje moet gaan doen elke x als ik thuis ben, dat voelt voor mij gewoon als armoe, dan had ik wel een Dacia gekocht :+

maar neem aan dat je zelf ook begreep dat het niet echt een oplossing is, gezien de aanhalingstekens.
Ja, ik ben blij dat ik de optie helemaal niet heb op de mijne. Met dank aan Covid en chiptekorten. Scheelt toch dat ik er niet over na hoef te denken.
Succes met de afhandeling!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:32
[...]

eigenlijk ook belachelijk dat BMW dit soort problemen gewoon laat bestaan, het gaat om een auto van nieuw 104k waar je dus kinderlijk eenvoudig naar binnen kan |:(

en het hoeft natuurlijk helemaal geen link met elkaar te hebben, maar het gebeurde precies een paar dagen nadat we wekenlang oostblokkers in de straat hadden om de glasvezel aan te leggen. is wel heel erg toevallig wat mij betreft... O-)
Wat een ellende, sterkte ermee.

F36 zonder comfort access hier. Toch maar even verzekering gekeken. Aanschafwaarde wordt uitgekeerd tot 3 jaar na aankoop (daar zit ik nog binnen). Anders dagwaarde plus 10%. Die is nog best wel in buurt van aanschaf voorlopig dus is wel geruststellend.

Sleutel moet volgens verzekering wel "afgesloten" ergens liggen in huis. Niet helemaal duidelijk of ze dit er ook bij pakken als ze zonder gebruik van die sleutel je deur slopen. Lijkt me niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Rookert25 op 23-04-2024 12:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Denniz0229 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:17:
[...]

Tja, liever wat armoe (of geen Comfort Access), dan je G30/31 helemaal leeg lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
Rookert25 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:19:
[...]

Wat een ellende, sterkte ermee.

F36 zonder comfort access hier. Toch maar even verzekering gekeken. Aanschafwaarde wordt uitgekeerd tot 3 jaar na aankoop (daar zit ik nog binnen). Anders dagwaarde plus 10%. Die is nog best wel in buurt van aanschaf voorlopig dus is wel geruststellend.

Sleutel moet volgens verzekering wel "afgesloten" ergens liggen in huis. Niet helemaal duidelijk of ze dit er ook bij pakken als ze zonder gebruik van die sleutel je deur slopen. Lijkt me niet.
Dagwaarde plus 10% heb ik nog niet eerder gehoord. Mag ik vragen bij welke partij dat is? Ben zelf momenteel verzekerd bij Unive, ook met 3 jaar aanschafwaarde. Zodra dat verlopen is (november 2025) moet ik me even goed inlezen, dus dagwaarde plus 10% kon dan wel eens interessant zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:10
hireme schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:17:
[...]

Gaat volgens mij over de G20/21 die lastiger zijn?
Klopt, toen de aardappel foto er nog stond dacht ik met de omschrijving dat het om een G2x ging. Had bij het bekijken van de foto op mijn telefoon al twijfels of het een G2x was, blijkt nu ook om een G31 te gaan.

Een van de redenen waarom ik een G21 gekocht heb ipv een G31 is omdat ik het interieur/dashboard van een G3x teveel op die van een F3x vond lijken, geld blijkbaar ook voor het leegjatten helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

B-Real schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:58:
[...]
Klopt, toen de aardappel foto er nog stond dacht ik met de omschrijving dat het om een G2x ging. Had bij het bekijken van de foto op mijn telefoon al twijfels of het een G2x was, blijkt nu ook om een G31 te gaan.

Een van de redenen waarom ik een G21 gekocht heb ipv een G31 is omdat ik het interieur/dashboard van een G3x teveel op die van een F3x vond lijken, geld blijkbaar ook voor het leegjatten helaas :(
Ik zie het idd op google, de G31 heeft nog de Fxx navigatie layout erin zitten?
Verbaasd me wel eigenlijk, maar blijkbaar is er niet zo'n harde knip in de model lijnen tussen Fxx en Gxx als ik dacht?
https://www.google.com/search?q=bmw+g31+interior

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-10 15:05
YakuzA schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:20:
[...]

Ik zie het idd op google, de G31 heeft nog de Fxx navigatie layout erin zitten?
Verbaasd me wel eigenlijk, maar blijkbaar is er niet zo'n harde knip in de model lijnen tussen Fxx en Gxx als ik dacht?
https://www.google.com/search?q=bmw+g31+interior
F1x interieur is echt anders; dat heeft nog een ingebouwd scherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:56
Ik meende dat er vanaf een bepaald modeljaar een bewegingssensor in de comfort access key fob zit die de transponder uitschakelt als er een x aantal seconden geen beweging is gedetecteerd. Dan zou een relay attack op basis van een stil liggende sleutel onmogelijk moeten zijn.
Als men met een transceiver naast je komt zitten in een wegrestaurant terwijl jij de de sleutel nog in je zak hebt bestaat er natuurlijk nog wel gevaar, tenzij je een levend standbeeld bent.

Edit: Als ze (bijvoorbeeld in een glasvezelgeul bij je oprit) lagen te wachten toen je thuis kwam, kan het in theorie natuurlijk dat ze snel het signaal hebben ge-relayd en de auto hebben geopend vóórdat de sleutel in de slaapstand ging. Normaliter gaat de auto dan na ca een minuut zelf weer op slot als de deur niet wordt geopend (tenminste bij de F30), maar ze kunnen hem natuurlijk op een kier hebben gezet om in de nacht terug te komen.

[ Voor 31% gewijzigd door Puf op 23-04-2024 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rookert25
Paul Hewson schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:43:
[...]

Dagwaarde plus 10% heb ik nog niet eerder gehoord. Mag ik vragen bij welke partij dat is? Ben zelf momenteel verzekerd bij Unive, ook met 3 jaar aanschafwaarde. Zodra dat verlopen is (november 2025) moet ik me even goed inlezen, dus dagwaarde plus 10% kon dan wel eens interessant zijn.
Inshared

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

alexbl69 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:51:
[...]

Scherm op het dashboard, dat is een G. Bij de F zat het toch ingebouwd?
Hier een X1 F48 met scherm OP het dashboard. Dus dat kan je zo generaliseren wel als je binnen eenzelfde serie blijft ;)

Daarnaast heeft F30, in ieder geval de LCI het scherm ook op het dashboard, F1x heeft hem wel in het dashboard.

Edit: Wat @loeberce zei...
loeberce schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:24:
[...]

F1x interieur is echt anders; dat heeft nog een ingebouwd scherm.

[ Voor 20% gewijzigd door Mr Pingu op 23-04-2024 14:23 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Sorry, deze auto kun je niet bij ons verzekeren. De auto heeft te veel vermogen. :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:59
Ik ga ervanuit dat @Denniz0229 wel weet wat voor auto hij rijdt :P.

Hier net lelijke velg schade, uitwijken voor busje, precies waar de stoeprand aan de andere een soort uitstulping maakte.. De goede velgenhersteller hier de buurt heeft pas in september tijd dus nu maar wachten op een gaatje tussendoor, flink balen. Jaren niet zelf velgschade gereden en nu net nadat de nieuwe set er 2 weken onder ligt :-(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VEfP8hQKwMWWqryNd_24Gc0-lDg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IwOr4dI9AkBaBP4PJ9iWr0xR.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 8% gewijzigd door Greetoz op 23-04-2024 14:57 ]

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
pipo1000 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:41:
[...]

Sorry, deze auto kun je niet bij ons verzekeren. De auto heeft te veel vermogen. :(
Dat is wel bijzonder. Is het een M-model of een 40i? Die laatste moet toch wel kunnen zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Rookert25 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:56:
[...]

Dat is wel bijzonder. Is het een M-model of een 40i? Die laatste moet toch wel kunnen zou je zeggen.
Die melding kreeg ik in een ver verleden ook al eens bij Promovendum, voor een E46 320Ci _O-

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Denk je dat of weet je dat? De G-serie zouden allemaal een bewegingssensor in de sleutel moeten hebben waardoor dat relay-trucje niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Rookert25 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:56:
[...]
Het gaat om een M340i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:48
Denniz0229 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:35:
[...]
g serie heeft er ook last van, dit was afgelopen dinsdag op mijn oprit;
[Afbeelding]

.
Ik heb je even een DM gestuurd. het zou best kunnen zijn dat het dezelfde mensen geweest zijn omdat ik mijn auto dus dinsdagochtend ook zo aantrof en ik vermoed zomaar dat je wellicht bij mij in de regio woont ..

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:10
pipo1000 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:41:
[...]

Die meldingen kreeg ik online ook meermaals bij verschillende verzekeraars toen ik mijn 420i met een whopping 184pk wilde verzekeren, na enkele jaren lease auto's te hebben gehad.
Vermogen icm leeftijd was een no-go. Aangezien ik 30+ ben vraag ik mij af hoe oud je dan wel moet zijn om een dergelijke auto in toom te kunnen houden :X

Dus toen Univé gebeld. Was geen enkel probleem. Gelijk alle verzekeringen door laten lichten. Aan het eind van het verhaal was ik per maand voor alle verzekeringen goedkoper uit én zat de allrisk van de 420i er bij in :P

420i ingeruild op een 330i en dat was domweg doorgeven en verder geen op of aanmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
B-Real schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:45:
[...]

Die meldingen kreeg ik online ook meermaals bij verschillende verzekeraars toen ik mijn 420i met een whopping 184pk wilde verzekeren, na enkele jaren lease auto's te hebben gehad.
Vermogen icm leeftijd was een no-go. Aangezien ik 30+ ben vraag ik mij af hoe oud je dan wel moet zijn om een dergelijke auto in toom te kunnen houden :X

Dus toen Univé gebeld. Was geen enkel probleem. Gelijk alle verzekeringen door laten lichten. Aan het eind van het verhaal was ik per maand voor alle verzekeringen goedkoper uit én zat de allrisk van de 420i er bij in :P

420i ingeruild op een 330i en dat was domweg doorgeven en verder geen op of aanmerkingen.
Bijzonder, heb dit en Inshared deed dus niet moeilijk. Misschien icm minder schadevrije jaren vanwege leaseverleden?

Overigens wel benieuwd naar je ervaringen van 420i vs 330i. Verwacht zelf nog wel een keer de 420i te chippen naar 430i waarden, schijnt verschil te maken :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Greetoz schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:56:
Ik ga ervanuit dat @Denniz0229 wel weet wat voor auto hij rijdt :P.

Hier net lelijke velg schade, uitwijken voor busje, precies waar de stoeprand aan de andere een soort uitstulping maakte.. De goede velgenhersteller hier de buurt heeft pas in september tijd dus nu maar wachten op een gaatje tussendoor, flink balen. Jaren niet zelf velgschade gereden en nu net nadat de nieuwe set er 2 weken onder ligt :-(

[Afbeelding]
Her treft jou wel de laatste tijd :( Balen zeg!

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
Mr Pingu schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 16:06:
[...]

Her treft jou wel de laatste tijd :( Balen zeg!
Ja die vorige was mijn vriendin haha, deze heb ik "gelukkig" zelf gedaan (eerste keer in 15 jaar dag ik velg schade rij...) de velgenhersteller was echt een liefhebber en zei dat hij dit perfect kon herstellen, nu alleen even wachten op een plekje in zijn agenda. Hierna hoop ik alle bad luck wel weer gehad te hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Greetoz op 23-04-2024 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

fsfikke schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:23:
[...]

Denk je dat of weet je dat? De G-serie zouden allemaal een bewegingssensor in de sleutel moeten hebben waardoor dat relay-trucje niet meer werkt.
G31 is blijkbaar sinds 2016 op de markt, dus zou kunnen dat die datum van de auto nog voor de keyfob upgrade is.
Ben alweer vergeten in welk jaar ze dat de 'nieuwe standaard' hadden gemaakt.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puf
Rookert25 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:57:
[...]

Bijzonder, heb dit en Inshared deed dus niet moeilijk. Misschien icm minder schadevrije jaren vanwege leaseverleden?

Overigens wel benieuwd naar je ervaringen van 420i vs 330i. Verwacht zelf nog wel een keer de 420i te chippen naar 430i waarden, schijnt verschil te maken :9
Hou er wel rekening mee dat de zuigers van een B48 x30i van een steviger legering zijn dan die van een x20i en de compressieverhouding is ook minder hoog. Door de boost te verhogen belast je de interne onderdelen veel zwaarder en zal je blok sneller "op" zijn.
Een veel geaccepteerde theorie is dat door de geavanceerde en accuratere modelleermethodes bij het ontwerpen de marges veel kleiner zijn bij moderne blokken. Vroeger werd alles uit Duitsland over-engineered omdat er een relatief grote onzekerheidfactor was. Dat is niet meer aan de orde. Het ontwerp en de gebruikte materialen in een B48 20i volstaan voor 184 pk en 290Nm. Bij 250 pk / 350 Nm gaat het gevolgen hebben voor de levensduur. Waarschijnlijk kun je dat nog wel een beetje mitigeren door alleen Premium brandstof met een verhoogd octaangetal te tanken. Bij de B58 is het een ander verhaal. Die is bewust ontworpen voor meer power dan standaard en daarom biedt BMW zelf ook een MPPSK aan met behoud van garantie.

[ Voor 7% gewijzigd door Puf op 23-04-2024 16:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:55

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

YakuzA schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 16:23:
[...]

G31 is blijkbaar sinds 2016 op de markt, dus zou kunnen dat die datum van de auto nog voor de keyfob upgrade is.
Ben alweer vergeten in welk jaar ze dat de 'nieuwe standaard' hadden gemaakt.
Eind 2018 hebben de sleutels een update gehad dat ze enkel zenden wanneer die beweging detecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 10:04

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Ze zijn sowieso in nederland heel actief. Deze is van begin April. Schade expert zei dat die 14 dossiers had van BMW's met allrmaal dezelfde schade.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4gbFEEDAGpu9sWMc9qm_sK2R2H8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kbeDVnnFJcgLcyqWnC7MEZ6u.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Deze uit 2019 heeft ook nog het oud model display dus diefstal gevoelig. Ik ben blij met mijn G20 uit 2020 met Live Cockpit Pro en groot ingebouwd scherm.
Ik stond wel even te dubben vanmiddag in de showroom, veel carbon, weinig km's, mooie velgen ect. En hij is keurig gewrapped, ik wist niet wat ik zag. Daarmee steel je wel de show!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yXnRg583PJaXPa57LYmCB8Aa64I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HhsURIp1Qhhfo0s7iE31dIFk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 14:12
Wat een ellende hier allemaal. Mijn f31 uiteindelijk TL en met wat bijleggen weer een f31 kunnen kopen met een ton minder op de teller. Hopelijk gaat t lang goed, anders wordt het hierna even een tijdje geen BMW meer denk ik.

Andere vraag: hebben jullie een makkelijke manier gevonden om de binnenkant van de deurhendel minder plakkerig te maken? Mijn vorige begon dit te krijgen en ook mijn ‘nieuwe’ gaat hier weer last van krijgen.

Zijn hier stickers voor te koop om erop te plakke ? Of wrappen oid? Zag al wel een filmpje van Kies voor het vervangen van de greep, maar dan moet de hele deur eruit.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
Kuhr89 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 19:32:
Wat een ellende hier allemaal. Mijn f31 uiteindelijk TL en met wat bijleggen weer een f31 kunnen kopen met een ton minder op de teller. Hopelijk gaat t lang goed, anders wordt het hierna even een tijdje geen BMW meer denk ik.

Andere vraag: hebben jullie een makkelijke manier gevonden om de binnenkant van de deurhendel minder plakkerig te maken? Mijn vorige begon dit te krijgen en ook mijn ‘nieuwe’ gaat hier weer last van krijgen.

Zijn hier stickers voor te koop om erop te plakke ? Of wrappen oid? Zag al wel een filmpje van Kies voor het vervangen van de greep, maar dan moet de hele deur eruit.
Via Ali kun je kunststof covers halen. Krijgen goede reviews op de BMW fora.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Puf schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:00:
[...]

Dat is alleen als hij binnen 3 jaar total loss wordt verklaard. Er zijn ook genoeg voorbeelden van mensen die hun auto maandenlang kwijt zijn voor reparatie en maar een gedeelte van die periode recht hebben op vervangend vervoer.
Aanschafwaarderegeling (mits afgesloten bij verzekeraar) is alleen geldig in de eerste drie jaar na aankoop. Ook moet de auto daarvoor bij een merkdealer, BOVAG-bedrijf of leasemaatschappij zijn aangeschaft.

(Waarom noemen we het trouwens een verzekering AFsluiten en niet AANsluiten?)
Helpt dit? afsluiten (een overeenkomst sluiten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
RAAF12 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 22:04:
[...]

Helpt dit? afsluiten (een overeenkomst sluiten)
Was niet serieus bedoeld. Ik realiseerde me gewoon dat we voor het starten van een verzekering een woord gebruiken dat meestal stopzetten betekent.
Ik hoop niet dat ze mijn internet afsluiten. Zullen we daarmee deze discussie afsluiten? :P

On-topic: Heb de laatste 3x premium getankt (E5, Euro 98) ipv E10 op aanraden van een BMW specialist die ik tegenkwam in de Doe-het-zelf garage waar ik mijn halverwege-de-30k doe-het-zelfbeurt doe. Ik heb het idee dat mijn F30 B48 320i soepeler loopt, minder vibreert en ook zuiniger rijdt (voor mijn gevoel rij ik langer met een tank terwijl de temperaturen buiten nog best laag zijn). Kan natuurlijk ook tussen mijn oren zitten. Moet het toch maar eens exact gaan bijhouden.

[ Voor 65% gewijzigd door Puf op 23-04-2024 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 14:12
Puf schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 21:12:
[...]

Via Ali kun je kunststof covers halen. Krijgen goede reviews op de BMW fora.
Wellicht een stomme vraag, maar op Amazon zie ik ze ook. Qua prijs wel groot verschil, qua kwaliteit ook?

Verdenk altijd verkopers op Amazon om spullen van Ali te verkopen 😅

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
Kuhr89 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 22:46:
[...]

Wellicht een stomme vraag, maar op Amazon zie ik ze ook. Qua prijs wel groot verschil, qua kwaliteit ook?

Ik vermoed dat het allemaal uit de zelfde fabriek in China komt, maar zeker weten doe ik het ook niet. Die van mij plakken nog niet dus ik heb het nog niet nodig gehad.

Ik heb wel een JBL Bluetooth speaker die een vergelijkbare soft-touch coating heeft. Die begon ook vreselijk te plakken. Dat heb ik toen gefixt door hem lichtjes te poetsen met een microvezeldoek met pure brandspiritus. Waarschijnlijk het aangetaste laagje daarmee opgelost en weggehaald. Dat zou je ook nog eens kunnen proberen, maar dan zou ik hem er wel af halen. Ik zelf zou iig geen spiritus in de buurt van mijn lederen deurpanelen willen.

[ Voor 6% gewijzigd door Puf op 23-04-2024 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-10 09:41
[...]

Is het een auto van <09/2018? Toen was de comfort access nog de oude module. Daarna hebben ze er extra beveiliging op gezet.
Zo te zien wel een volle auto, met nappa en stoelventilatie. Dan valt het me mee dat ze niet je hele auto hebben meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Pannencouque schreef op woensdag 24 april 2024 @ 06:39:
[...]
Is het een auto van <09/2018? Toen was de comfort access nog de oude module. Daarna hebben ze er extra beveiliging op gezet.
Zo te zien wel een volle auto, met nappa en stoelventilatie. Dan valt het me mee dat ze niet je hele auto hebben meegenomen.
De nieuwe comfort access module heeft weinig zin als ze gewoon een raampje in tikken ;P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

IPA (iso propyl alcohol) werkt goed tegen plakkende deur hendels gok ik. Weet niet precies welk rubber ze van gemaakt zijn maar met heb oude plakkende computermuizen succes gehad met IPA. Ooit een keer een flesje bij de lokale drukker in het dorp opgepikt voor een tientje onder de tafel, 99% IPA.

Je raakt wel de softtouch laag kwijt dan: https://www.instructables.com/How-to-Clean-Sticky-Rubber/

Ik heb gewoon aluminium deurhendels zonder gekkigheid, is dat een premium feature met die softtouch of komt het door dat ik een msport met brushed alu accenten heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Greetoz schreef op woensdag 24 april 2024 @ 08:41:
[...]

De nieuwe comfort access module heeft weinig zin als ze gewoon een raampje in tikken ;P
Het zit volgens mij ook in de sleutel en niet in de BDC (Waar de oude CAS inzit). Althans ik heb 1 sleutel met Motion sensor (2022 gekocht), 1 zonder (origineel bouwjaar 2017)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Kuhr89 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 22:46:
[...]

Ja ik ook, dus daarom Ali of een "echt" merk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
Mr Pingu schreef op woensdag 24 april 2024 @ 08:49:
IPA (iso propyl alcohol) werkt goed tegen plakkende deur hendels gok ik. Weet niet precies welk rubber ze van gemaakt zijn maar met heb oude plakkende computermuizen succes gehad met IPA. Ooit een keer een flesje bij de lokale drukker in het dorp opgepikt voor een tientje onder de tafel, 99% IPA.

Je raakt wel de softtouch laag kwijt dan: https://www.instructables.com/How-to-Clean-Sticky-Rubber/

Ik heb gewoon aluminium deurhendels zonder gekkigheid, is dat een premium feature met die softtouch of komt het door dat ik een msport met brushed alu accenten heb?
Waarschijnlijk doet die IPA ongeveer hetzelfde als spiritus in deze toepassing. Spiritus is wel veel makkelijker verkrijgbaar, maar als je aan IPA kunt komen dan heeft dat de voorkeur omdat er meer toepassingen zijn. Je kunt er bijvoorbeeld ook heel goed je ruitenwisserbladen mee schoonmaken.
Bij mijn JBL speaker heb ik trouwens de soft touch laag wel behouden. Ik heb alleen de plakmoleculen er af geveegd. Dat kun je natuurlijk niet eindeloos doen, en op een gegeven moment ben je, afhankelijk van de dikte, door de laag heen.

Ik heb ook een F30 M Sport met de brushed alu accenten (2018), maar de achterkant van die deurgrepen is bij mij ook kunststof met soft touch. Het gaat trouwens dus wel om de grepen en niet om de alu hendels waar je aan trekt om de deur te ontgrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
Mr Pingu schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:00:
[...]

Ja ik ook, dus daarom Ali of een "echt" merk ;)
Amazon is AliExpressExpress.
Gedeeltelijk de zelfde spullen, maar je betaalt extra om het binnen 24 uur in huis te hebben (filteren op same day & next day delivery).
Voor nepspullen zoals sleutelhangers met BMW en M logo's blijf je wel op Ali aangewezen.

[ Voor 13% gewijzigd door Puf op 24-04-2024 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Puf schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:34:
[...]

Waarschijnlijk doet die IPA ongeveer hetzelfde als spiritus in deze toepassing. Spiritus is wel veel makkelijker verkrijgbaar, maar als je aan IPA kunt komen dan heeft dat de voorkeur omdat er meer toepassingen zijn. Je kunt er bijvoorbeeld ook heel goed je ruitenwisserbladen mee schoonmaken.
Bij mijn JBL speaker heb ik trouwens de soft touch laag wel behouden. Ik heb alleen de plakmoleculen er af geveegd. Dat kun je natuurlijk niet eindeloos doen, en op een gegeven moment ben je, afhankelijk van de dikte, door de laag heen.

Ik heb ook een F30 M Sport met de brushed alu accenten (2018), maar de achterkant van die deurgrepen is bij mij ook kunststof met soft touch. Het gaat trouwens dus wel om de grepen en niet om de alu hendels waar je aan trekt om de deur te ontgrendelen.
Ow volgens mij zijn die gecheapskated op de F48, gewoon hard plastic volgens mij :p Zal zo eens even voelen als ik straks weg moet ☺️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Puf schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 22:14:
[...]
On-topic: Heb de laatste 3x premium getankt (E5, Euro 98) ipv E10 op aanraden van een BMW specialist die ik tegenkwam in de Doe-het-zelf garage waar ik mijn halverwege-de-30k doe-het-zelfbeurt doe. Ik heb het idee dat mijn F30 B48 320i soepeler loopt, minder vibreert en ook zuiniger rijdt (voor mijn gevoel rij ik langer met een tank terwijl de temperaturen buiten nog best laag zijn). Kan natuurlijk ook tussen mijn oren zitten. Moet het toch maar eens exact gaan bijhouden.
Bijhouden zal niet helpen, enige wat je kan doen is blind testen om te zien of het ook echt anders is.

Iemand anders voor je laten tanken dus ;)

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 24-04-2024 10:21 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
YakuzA schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:21:
[...]

Bijhouden zal niet helpen, enige wat je kan doen is blind testen om te zien of het ook echt anders is.

Ik doelde op het verbruik. Dát het scheelt is een gegeven (energiedichtheid bio-ethanol is lager dan die van benzine). Als je weet hoe veel het scheelt kun je bepalen wat het echte prijsverschil per km is. Dat zal per motor verschillen, moderne motoren hebben betere pingelsensoren en nauwkeuriger timing en kunnen dus echt wat met een hoger octaangetal. Ook zullen ze eventueel de ingespoten hoeveelheid brandstof beperken bij een hogere energiedichtheid en deellast (bijv. constante snelheid).

De rest, zoals vibraties is inderdaad mega-subjectief en dan heb je helemaal gelijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Puf op 24-04-2024 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
Greetoz schreef op woensdag 24 april 2024 @ 08:41:
[...]

Ze kunnen iig niet het alarm uitschakelen met een relay attack.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:15

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

DR.V schreef op zondag 21 april 2024 @ 21:29:
[...]

Laat ik nou precies ook bij DasImport geïmporteerd hebben waarbij ze mij een Real Garant van 1.800,00 euro voor 12 maanden wilde aansmeren. Onderstaande reactie is letterlijk van Das:

"De BMW Premium Selection Garantie is inderdaad overdraagbaar, echter wordt deze garantie niet gegeven als de auto wordt verkocht aan een ander autobedrijf.
Dit komt omdat wij de koper zijn bij een financiering, niet uw bedrijf.

U kan enkel de Premium Selection garantie krijgen als u de auto direct bij de BMW dealer koopt, dit is dan zonder de financiering."

Bovenstaande lijkt niet te kloppen en mede dankzij de reacties hier (waarvoor veel dank! :*) ) en de info die ik zelf heb gevonden lijkt de Premium Selection garantie normaliter gewoon geldig te zijn in Nederland.
Reden waarom ik niet bij Dasimport mijn BMW heb laten importeren, is de "schreeuwerige" Huub Stapel en andere BN-ers die op de website vermeld staan. Ze zullen wellicht best een goede service geven, maar dit soort reviews doen mij de alarmbellen rinkelen.

Via een andere importeur heb ik alles laten doen. Heb zelf de factuur rechtstreeks betaald bij de Duitse dealer en daarna het import bedrijf de auto laten ophalen en de rest van de administratieve rompslomp laten afhandelen.
Greetoz schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:39:
[...]

Hoe verhoud TomTom zich met flitsmeister?
Flitsmeister moet doen waar het goed in is, waarschuwen voor snelheidscontroles (en objecten op de weg etc). Flitsmeister laat mij doodleuk door een 30km wijk rijden als "snelste" route (met tig drempels en vernauwingen) terwijl ik gewoon de 2x2 ringweg kan nemen om thuis te komen. Ook aan de andere kant van het land in de woonplaats van mijn schoonouders leidt Flitsmeister me door een achteraf weggetje terwijl ik gewoon de normale doorgaande weg kan gebruiken die ook nog eens breder, sneller en zonder drempels is.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Puf schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:42:
[...]
Ik doelde op het verbruik. Dát het scheelt is een gegeven (energiedichtheid bio-ethanol is lager dan die van benzine). Als je weet hoe veel het scheelt kun je bepalen wat het echte prijsverschil per km is. Dat zal per motor verschillen, moderne motoren hebben betere pingelsensoren en nauwkeuriger timing en kunnen dus echt wat met een hoger octaangetal. Ook zullen ze eventueel de ingespoten hoeveelheid brandstof beperken bij een hogere energiedichtheid en deellast (bijv. constante snelheid).

De rest, zoals vibraties is inderdaad mega-subjectief en dan heb je helemaal gelijk.
Maar als je weet wat je tankt ga je misschien onbewust anders rijden ;)
134 op de cc ipv 137 etc :p

Verder ben ik nog steeds wel benieuwd hoeveel er nu echt in zit tegenwoordig.
Tijden lang was er niet genoeg bio ethanol om bij te mensen, dus was e10 in de praktijk ook nog wel eens minder dan 5%.

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 24-04-2024 11:01 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:45
MRE-Inc schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:56:
[...]

Reden waarom ik niet bij Dasimport mijn BMW heb laten importeren, is de "schreeuwerige" Huub Stapel en andere BN-ers die op de website vermeld staan. Ze zullen wellicht best een goede service geven, maar dit soort reviews doen mij de alarmbellen rinkelen.

Via een andere importeur heb ik alles laten doen. Heb zelf de factuur rechtstreeks betaald bij de Duitse dealer en daarna het import bedrijf de auto laten ophalen en de rest van de administratieve rompslomp laten afhandelen.
Hier hetzelfde. Naast dat ik ze vrij prijzig vond in vergelijking met de partij waar ik het nu heb laten regelen, vond ik de reviews ook maar niks. Als het goed is gaat mijn 330e vandaag op transport naar Nederland, ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor 'ie opgehaald kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

endness schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:01:
[...]

Hier hetzelfde. Naast dat ik ze vrij prijzig vond in vergelijking met de partij waar ik het nu heb laten regelen, vond ik de reviews ook maar niks. Als het goed is gaat mijn 330e vandaag op transport naar Nederland, ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor 'ie opgehaald kan worden :)
Hier (ook) een 330e Touring :)

Verzekering is nog wel een ding. Mocht je nog op zoek zijn, ik zag dat ASR een aanschafwaarde regeling heeft welke ook voor import auto's geldt. Alle andere verzekeringen die in tot zover bekeken heb, hebben allemaal voorwaarden dat de auto bij een NL Merkdealer of Bovag aangesloten bedrijf moet zijn gekocht en nergens wordt er gerept over auto's die geïmporteerd zijn uit bv Duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
Ik heb mijn BMW gewoon bij BMW zelf verzekerd met de TopCover verzekering, voor mij de goedkoopste en ook aanschafwaarde regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:36
Ik ben dan eigenlijk wel benieuwd via welke partijen jullie dit gedaan hebben. En heb je dan wel "gewoon" premium selection garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Greetoz schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:08:
Ik heb mijn BMW gewoon bij BMW zelf verzekerd met de TopCover verzekering, voor mij de goedkoopste en ook aanschafwaarde regeling.
Hoe berekenen ze daar de schadevrije jaren dan ? Ik kom uit 20 jaar lease en heb van de laatste 10 jaar de lease/schadeverklaringen ontvangen van de leasemaatschappijen. De laatste echte schade die ik zelf heb verzoorzaakt door achter op iemand te rijden (30km/u) was in 2014. Daarna in 2015 nog marterschade gehad. Alle rest schades tot vandaag de dag zijn ruitschade als gevolg van steenslag.

Sommige verzekeringsmaatschappijen zeggen doodleuk: je hebt 0 schade vrije jaren. Tja, dan zit ik bij BMW Top Cover op 195€ per maand aan WA Volledig Casco verzekering. Dat zijn flinke bedragen per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
MRE-Inc schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:13:
[...]

Hoe berekenen ze daar de schadevrije jaren dan ? Ik kom uit 20 jaar lease en heb van de laatste 10 jaar de lease/schadeverklaringen ontvangen van de leasemaatschappijen. De laatste echte schade die ik zelf heb verzoorzaakt door achter op iemand te rijden (30km/u) was in 2014. Daarna in 2015 nog marterschade gehad. Alle rest schades tot vandaag de dag zijn ruitschade als gevolg van steenslag.

Sommige verzekeringsmaatschappijen zeggen doodleuk: je hebt 0 schade vrije jaren. Tja, dan zit ik bij BMW Top Cover op 195€ per maand aan WA Volledig Casco verzekering. Dat zijn flinke bedragen per maand.
Geen idee.. ik had zelfs 0 schade vrije jaren omdat de auto jaren lang op mijn vriendin haar naam stond en ik daarvoor had geleased. haar 7 jaren heb ik op mijn naam laten overschrijven en dat ingediend bij BMW. Mijn vriendin ging toch naar private lease dus voor haar maakte het niet uit.

Maar als jij die verklaring hebt zou ik ze gewoon even bellen of ze die accepteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Greetoz schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:19:
[...]

Geen idee.. ik had zelfs 0 schade vrije jaren omdat de auto jaren lang op mijn vriendin haar naam stond en ik daarvoor had geleased. haar 7 jaren heb ik op mijn naam laten overschrijven en dat ingediend bij BMW. Mijn vriendin ging toch naar private lease dus voor haar maakte het niet uit.

Maar als jij die verklaring hebt zou ik ze gewoon even bellen of ze die accepteren.
Uit de polisvoorwaarden van de BMW Top Cover verzekering (die gewoon bij Allianz is ondergebracht)
Let op: we rekenen alleen met de aanschafwaarde als:
• De auto gekocht is bij een officiële BMW-dealer of een
Alphabet Occassion Center.
• Als u bij een officiële BMW-dealer een nieuwe of gebruikte
auto van vergelijkbaar type en uitvoering koopt. Doet u dit
niet? Dan trekken we een bedrag af van de aanschafwaarde.
Dit doen we als volgt. We kijken naar de datum waarop u de
auto kocht. Voor iedere hele maand of deel van een maand na
deze datum trekken we 1,0 % van de waarde af.
• U het bedrag waarvoor u de auto heeft gekocht kunt aantonen.
• We betalen nooit meer dan de oorspronkelijke nieuwwaarde
van de auto
Wederom wordt er dus niet gesproken over een import auto. Ja je zou kunnen opvatten dat het eerste punt: gekocht bij een officiele BMW dealer of Alphabet Occession Center (was is dat trouwens??) wereldwijd geldt, dus ongeacht land, maar laat mij verzekeringsmaatschappijen kennen. Samen met banken vallen ze bij mij onder de bedrijven die, hoe zal ik het netjes zeggen, ik weinig mee op heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
YakuzA schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:57:
[...]

Maar als je weet wat je tankt ga je misschien onbewust anders rijden ;)
134 op de cc ipv 137 etc :p

Verder ben ik nog steeds wel benieuwd hoeveel er nu echt in zit tegenwoordig.
Tijden lang was er niet genoeg bio ethanol om bij te mensen, dus was e10 in de praktijk ook nog wel eens minder dan 5%.
De cruise control "onbewust" anders instellen lijkt me niet heel logisch. Je noemt daar nu juist de meest bewuste en binaire actie. 😀

Natuurlijk is er wel een kans dat je je gaspedaal anders behandelt. Eerder loslaten, langzamer indrukken waardoor je transmissie minder terugschakelen etc.

En het is inderdaad de vraag hoeveel bio-ethanol er bij zit. Veel brandstofmerken geven wel de garantie dat er bij Premium 0% bio zit.

Overigens was het advies van de zzp monteur/BMW specialist on premium te tanken niet zozeer gericht op het verbruik of Laufkultur maar op de levensduur van de injectoren. Zelf reed hij een F31 B58.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:36
MRE-Inc schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:25:
[...]

Uit de polisvoorwaarden van de BMW Top Cover verzekering (die gewoon bij Allianz is ondergebracht)

[...]

Wederom wordt er dus niet gesproken over een import auto. Ja je zou kunnen opvatten dat het eerste punt: gekocht bij een officiele BMW dealer of Alphabet Occession Center (was is dat trouwens??) wereldwijd geldt, dus ongeacht land, maar laat mij verzekeringsmaatschappijen kennen. Samen met banken vallen ze bij mij onder de bedrijven die, hoe zal ik het netjes zeggen, ik weinig mee op heb.
Alphabet verkoopt geen occasions meer voor zo ver ik weet. In 2021 heb ik hier mijn F30 gekocht. Zij doen/deden de lease, net zoiets als van Mossel als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

YakuzA schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:21:
[...]

Haha dubbelblind onderzoek. Sowieso wordt 98 aangeraden om de inlaat van motor schoner te houden. Dat bijgemende bio spul is toch smeriger dan pure benzine. Nog beter is om RON100 te tanken, maar dat is niet om elke hoek te koop. @Puf berichtje gemist nadat ik 12 nieuwe berichten had gelezen en begon met inkloppen. Ach ja soms sla je iets over :P

[ Voor 10% gewijzigd door RAAF12 op 24-04-2024 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 19:59
MRE-Inc schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:25:
Een BMW dealer is een BMW dealer, er staat niet Nederlandse BMW dealer. Bij Univé staat ook merkdealer of BOVAG aangesloten bedrijf. BOVAG impliceert natuurlijk dat het een Nederlands bedrijf is, maar bij merkdealer staat niet genoemd dat het in Nederland moet zijn.

Als ik een BMW vanuit een officiele Duitse dealer zou hebben, dus auto is/was vermeld op https://gebrauchtwagen.bmw.de/nsc/, dan wil ik best de strijd aangaan met de verzekeraar. Dan passen ze de voorwaarden daarna maar lekker aan, maar zolang BMW/merkdealer niet is gespecificeerd naar Nederlandse krijg ik mijn centen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:32
RAAF12 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:57:
[...]

Haha dubbelblind onderzoek. Sowieso wordt 98 aangeraden om de inlaat van motor schoner te houden. Dat bijgemende bio spul is toch smeriger dan pure benzine. Nog beter is om RON100 te tanken, maar dat is niet om elke hoek te koop. @Puf berichtje gemist nadat ik 12 nieuwe berichten had gelezen en begon met inkloppen. Ach ja soms sla je iets over :P
Je inlaat schoner? B48 heeft directe inspuiting, de brandstof komt niet langs de inlaat om het schoon te houden ;)

De reden dat B46/B48 en in mindere mate de N55 motoren minder afzet in de inlaat hebben is omdat BMW het PCV systeem behoorlijk verbeterd heeft ten opzichte van de N54 en de concurrentie.

Een B46 en B48 blok hebben zeer weinig afzet, en voor een Walnut Blaster zeer weinig omzet. :+

De nieuwe blokken hebben een combinatie van directe en indirecte injectie, maar dat is volgens mij pas vanaf de B58TU2.

[ Voor 6% gewijzigd door KillaZ op 24-04-2024 13:09 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

TheBrut3 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:06:
[...]

Een BMW dealer is een BMW dealer, er staat niet Nederlandse BMW dealer. Bij Univé staat ook merkdealer of BOVAG aangesloten bedrijf. BOVAG impliceert natuurlijk dat het een Nederlands bedrijf is, maar bij merkdealer staat niet genoemd dat het in Nederland moet zijn.

Als ik een BMW vanuit een officiele Duitse dealer zou hebben, dus auto is/was vermeld op https://gebrauchtwagen.bmw.de/nsc/, dan wil ik best de strijd aangaan met de verzekeraar. Dan passen ze de voorwaarden daarna maar lekker aan, maar zolang BMW/merkdealer niet is gespecificeerd naar Nederlandse krijg ik mijn centen. :D
Ja ben het met je eens hoor. Zo denk ik er dus ook over als je letterlijk de tekst in de polisvoorwaarden leest. Maar er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen en als individu staat je tegen een verzekeraar (met diepe zakken) best kansloos. Dan moet je al met een programma als Kassa met camera ploeg langskomen willen ze uberhaupt naar je luisteren.

Die website die staat de dealer ook op waar ik rechtstreeks gekocht heb. Heb mijn auto echter via de website zelf van hun gevonden.

Dit zijn overigens de voorwaarden van Promovendum mbt aanschafwaarde.
. We betalen de door jou betaalde aanschafwaarde van de auto.
• Als de kosten van reparatie hoger zijn dan 2/3 van de aanschafwaarde, of als je auto is gestolen.
• En je hebt de auto maximaal 12 maanden voor de schadedatum aangeschaft.
- De datum tenaamstelling – volgens het kentekenbewijs van de auto - is bepalend voor het vaststellen
van de aanschafdatum van de auto.
• En de auto is niet ouder dan 84 maanden.
- De datum eerste toelating - volgens het kentekenbewijs van de auto - is bepalend voor het vaststellen
van de leeftijd van de auto.
En de auto is gekocht als occasion bij een autobedrijf dat staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.
En het autobedrijf is lid van de BOVAG.
• En de aanschafwaarde van de auto kan je aantonen met de originele aankoopnota.
Dus niks over import auto's. Duitse dealers staan natuurlijk niet ingeschreven bij de KvK of zijn lid van BOVAG.

[ Voor 29% gewijzigd door MRE-Inc op 24-04-2024 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
fsfikke schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:23:
[...]

nouja, beide sleutels liggen binnen, daar hebben ze 100% geen toegang tot gehad.
beide sleutels zullen s'nachts ook niet ineens bewegen, dus als ze dan zonder braaksporen binnenkomen dan is het niet meer ''ik denk het'', maar ''ik weet het''.
ik heb zelf wel is getest hoe dichtbij de sleutel moet zijn om de deur te laten openen, en dat werkt niet meer zodra de sleutel zich in mijn huis bevind.
Pannencouque schreef op woensdag 24 april 2024 @ 06:39:
[...]
ja is een 2017 en inderdaad alles wat je wil ''zat'' er op :+
persoonlijk had ik ook liever dat ze de hele auto hadden meegenomen.

kwam er gisteren ook nog achter dat ze me zonnebril hebben gejat ;(
door alle ellende helemaal vergeten te kijken of ze dingen hebben gejat die er los in lagen, maar blijkbaar wel.

[ Voor 34% gewijzigd door Denniz0229 op 24-04-2024 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Denniz0229 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 14:43:
[...]

nouja, beide sleutels liggen binnen, daar hebben ze 100% geen toegang tot gehad.
beide sleutels zullen s'nachts ook niet ineens bewegen, dus als ze dan zonder braaksporen binnenkomen dan is het niet meer ''ik denk het'', maar ''ik weet het''.
Maar BMW heeft er dus wel degelijk wat aan gedaan, helaas valt jouw auto nog net buiten de boot en krijg je idd niet achteraf nog een gratis hardware upgrade van BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik zat even op de weg richting Sneek en zonder optioneel RTTI BMW abonnement loop je vast op dit soort situaties. Nog los van de beroerde kaarten van Here incl. paid "updates" tis rotzooi en volksverklakkerij. In nieuwere modellen schijn je de Apple Kaarten route wel in Live Cockpit voor je neus geprojecteerd te krijgen.

Omweg. En het laatste bericht voorlopig wat voor wanproduct BMW navigatie is :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tSdMaWRjlBhCCRG0UZhjy2fV8ko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4i5kmMpqJyujHIWuNjSyL973.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• TheBrut3
Hoezo loop je vast? Gewoon E volgen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-10 15:50
Puf schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 22:14:
[...]

Ik heb dat experiment een paar jaar geleden gedaan, met diesel. Ik wilde het echt weten.
Een kalender jaar "gewone"diesel getankt. Tinq, Tango, BP, Tamoil, Shell, whatever. In een spreadsheetje bijgehouden. Toen een kalender jaar Vpower, Excellium, Ultimate etc. Met hetzelfde rijgedrag op woon-werk ritjes bij eenzelfde gemiddelde snelheid is mijn verbruik echt verbeterd. Omgerekend in euros 2 tot 4,50 goedkoper per tank op de premium brandstoffen. Ik heb ook heel wat ritten gemaakt met een OBD-logger. Met de premium brandstoffen werden er veel minder correcties door de ECU gemaakt.
Voor mijn (technisch onderlegd) gevoel liep de motor veel soepeler. Vooral bij koud weer.
Dit was bij een gekietelde 120d (E87). In m'n huidige 435d zag ik over 10 tanken gewone diesel, en 10 tanken "premium" diesel hetzelfde. Ik tank niet weer anders. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Smotske op 24-04-2024 18:08 ]

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:55

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

TheBrut3 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 17:31:
Tegenwoordig kunnen mensen zelf niet meer nadenken 🤡

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paul Hewson
RAAF12 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 17:28:
En het laatste bericht voorlopig wat voor wanproduct BMW navigatie is :-)
Daar houd ik je aan!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miena21
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-10 14:41
RAAF12 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 17:28:
Ik zat even op de weg richting Sneek en zonder optioneel RTTI BMW abonnement loop je vast op dit soort situaties. Nog los van de beroerde kaarten van Here incl. paid "updates" tis rotzooi en volksverklakkerij. In nieuwere modellen schijn je de Apple Kaarten route wel in Live Cockpit voor je neus geprojecteerd te krijgen.

Omweg. En het laatste bericht voorlopig wat voor wanproduct BMW navigatie is :-)

[Afbeelding]
Je steekt er wel wat moeite in. Lijkt alsof je de auto hebt geparkeerd ergens in de berm en het slootje bent overgesprongen om een foto te kunnen maken. Welk punt probeer je nu precies te maken? Ik snap het oprecht niet. Ik gebruik de BMW navigatie software ook en buiten het feit dat hij iets te optimistisch is werkt het eigenlijk best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

KillaZ schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:07:
[...]

Je inlaat schoner? B48 heeft directe inspuiting, de brandstof komt niet langs de inlaat om het schoon te houden ;)

De reden dat B46/B48 en in mindere mate de N55 motoren minder afzet in de inlaat hebben is omdat BMW het PCV systeem behoorlijk verbeterd heeft ten opzichte van de N54 en de concurrentie.

Een B46 en B48 blok hebben zeer weinig afzet, en voor een Walnut Blaster zeer weinig omzet. :+

De nieuwe blokken hebben een combinatie van directe en indirecte injectie, maar dat is volgens mij pas vanaf de B58TU2.
Aha, dan zat ik op een fout spoor zat idd aan de walnut blast te denken voor de grote schoonmaak. Ik wissel af 1 tank 95 en dan weer 98. G20 320i uit 2020 tnx voor de correctie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

miena21 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 19:37:
[...]

Je steekt er wel wat moeite in. Lijkt alsof je de auto hebt geparkeerd ergens in de berm en het slootje bent overgesprongen om een foto te kunnen maken. Welk punt probeer je nu precies te maken? Ik snap het oprecht niet. Ik gebruik de BMW navigatie software ook en buiten het feit dat hij iets te optimistisch is werkt het eigenlijk best goed.
Ik vind het leuk om mijn ervaring te delen en als ik dan iets tegenkom laat ik het even weten. BMW auto's vind ik goed maar niet de BMW navigatie met Here kaarten. 'Best goed' is een andere manier om te zeggen dat het rotzooi is. Point taken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seanpaul
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 11:06
Deagle schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:09:
Ik ben dan eigenlijk wel benieuwd via welke partijen jullie dit gedaan hebben. En heb je dan wel "gewoon" premium selection garantie?
Groot kans dat de auto nog BMW Service Inclusive heeft en daarmee is je onderhoud ook gratis. Had ik ook op mijn BMW (pas eentje gekocht). Daar zit nog BSI op tot en met november dit jaar en toevallig moet de auto in augustus de ex- en interieur filters, bougies, motorolie, remvloeistof allemaal vervangen worden en dat wordt gratis gedaan inclusief man-uren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

TheBrut3 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 17:31:
Loopt vast in z'n brein denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrtjak
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:57
MRE-Inc schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:13:
[...]

Bij mij zijn de verklaringen van de leasemaatschappijen en daarna privé verzekering gewoon bij elkaar opgeteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Een distributieketting zou beter moeten zijn dan een riem, maar het tegendeel is vaak waar. © Dreamstime

Zag ik vandaag op de site van de AD staan, maar wegens een paywall verder niet te lezen, helaas. Zo'n ding krijgt natuurlijk heel wat te verduren, maar ik had er geen problemen mee in de M52 zespitter, die had dik 3 ton gedraaid. In de huidige car met B48 motor zit ook een ketting. Die krijgt op tijd verse olie en heeft inmiddels 128k erop zitten. Zou het tijd worden om er een nieuwe ketting op te zetten of gewoon doorrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

_Arthur schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:21:
[...]

Denk je verkeerd. Doe aan onderzoekjournalistiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

_Arthur schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:21:
[...]

Denk je verkeerd. Doe aan onderzoekjournalistiek. Geen Bellingcat nivo maar wel boeiend. Geloof dat de foto GPS data er wel vanaf gestript zijn door Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

miena21 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 19:37:
Je steekt er wel wat moeite in. Lijkt alsof je de auto hebt geparkeerd ergens in de berm en het slootje bent overgesprongen om een foto te kunnen maken.
Ligt een tankstation waar ie staat. Verder met je eens. Geen idee wat het doel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:50

DexterDee

I doubt, therefore I might be

RAAF12 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:43:
Een distributieketting zou beter moeten zijn dan een riem, maar het tegendeel is vaak waar. © Dreamstime

Zag ik vandaag op de site van de AD staan, maar wegens een paywall verder niet te lezen, helaas. Zo'n ding krijgt natuurlijk heel wat te verduren, maar ik had er geen problemen mee in de M52 zespitter, die had dik 3 ton gedraaid. In de huidige car met B48 motor zit ook een ketting. Die krijgt op tijd verse olie en heeft inmiddels 128k erop zitten. Zou het tijd worden om er een nieuwe ketting op te zetten of gewoon doorrijden?
Hier een N47D20 vierpitter met ~370k op de teller en een originele ketting. Was nog prima in orde bij de laatste grote beurt. En dat terwijl de N47 motoren wel bekend staan om hun kettingproblemen. Ik heb wel de laatste motorrevisie vóór de B47 geïntroduceerd werd, dus misschien waren toen de kinderziektes er wel al uit. Anyways, je kan niks met deze informatie (N=1)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melensuup
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
DexterDee schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:11:
[...]

Hier een N47D20 vierpitter met ~370k op de teller en een originele ketting. … met deze informatie (N=1)
Heb vorige maand mijn f11 520d (2014) met 413k km ingeruild. Geen problemen met de ketting gehad.

N=2 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Eagle Creek

Breathing security

Mr Pingu schreef op woensdag 24 april 2024 @ 08:49:
Hebben ze die niet gewoon bij elke drogist, in plaats van "onder de tafel bij de lokale drukker" :?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Eagle Creek

Breathing security

mrtjak schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:27:
[...]

Bij mij zijn de verklaringen van de leasemaatschappijen en daarna privé verzekering gewoon bij elkaar opgeteld.
Idem. Verklaring opvragen bij leasemaatschappij, opsturen aan particulier verzekeraar, 1+1=2. Ben nog nooit jaren kwijtgeraakt op die manier. Wél even handmatig achteraan gaan.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Hangt van de rek in je ketting af :P

Mijn oude F30 320d had ergens bij de 230 of 240k kilometer een nieuwe ketting gekregen.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Eagle Creek schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:06:
[...]

Hebben ze die niet gewoon bij elke drogist, in plaats van "onder de tafel bij de lokale drukker" :?
Was moeilijk aan te komen toen ik het een aantal jaar terug nodig had toen ik nog in NL woonde. Was verschillende drogisten in het dorp afgegaan maar geen van alle kon dit leveren.
Maar tegenwoordig ook op bol te verkrijgen zie ik: https://www.bol.com/nl/nl...-1000ml/9300000018711643/

Ook de uitspraak van puf lijkt te bevestigen dat niet zo makkelijk te verkrijgen is of misschien was.
Puf schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:34:
[...]

Edit: 99,9% Isopropanol kopen ook dit topic lijkt te bevestigen dat het 10 jaar terug echt wel moeilijker was om er aan te komen.

[ Voor 37% gewijzigd door Mr Pingu op 25-04-2024 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seanpaul
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 11:06

Eigenlijk gebeurd er nooit wat met de ketting. Maar de ketting-geleiders (plastic) brokkelen vaak af of gaan zelfs helemaal stuk waardoor je ketting niet meer gegarandeerd op zijn plaats blijft of gaat hangen.

Bij mij keek de dealer in de oliepan en zagen ze daar plastic stukjes van de ketting geleider zitten. Heb die BMW toen verkocht en ben doorgegaan naar een nieuwe BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

In mijn zoektocht naar een verzekering voor mijn 3Serie Touring G21 (Pre-LCI) uitgekomen bij oa Promovendum. Die vereisen een klasse 3 alarm met hellingshoeksensor. Via het VIN nummer zie ik optie 302 Alarminstallatie staan. Weet iemand of deze optie voldoet aan onderstaande wat Promovendum in hun offerte stuurt:
Vanaf 1 januari 2021 worden alle af-fabriek startonderbrekers en alarmsystemen getoetst aan de KE01 voorschriften. De KE01 voorschriften zijn door SCM ontworpen om het toenemende aantal autodiefstallen onder voertuigen die voorzien zijn van Keyless Entry en/of Keyles Start(Go) tegen te gaan. De methode die hiervoor wordt gebruikt noemen we relay attack, klik hier voor een korte uitleg over relay attack.

Het Keyless Entry en/of Start systeem kan af-fabriek voldoen aan de gestelde eisen, dan kan het voertuig direct door een erkend inbouwbedrijf gecertificeerd worden voor Klasse 1, 2 of 3. Het is ook mogelijk dat het af-fabriek Keyless Entry en/of Start systeem niet voldoet aan de gestelde eisen, deze voertuigen kunnen alleen worden gecertificeerd voor Klasse 1, 2 of 3 als er een certificaat “KE01 Aanvullende Maatregel” is uitgegeven op het voertuig.

Dit is bijvoorbeeld het geval bij de volgende voertuigen:
- Polestar 1 en 2
- Audi E-tron (niet alle modellen)
- Meerdere Volvo modellen (XC40, C40, V70 enz)
- Ford Mustang Mach-E
* het kan overigens ook zo zijn dat bijvoorbeeld het 2020 model af-fabriek niet aan de eisen voldoet en het 2022 model wel.

Onlangs is besloten dat Promovendum alarmen die niet SCM-gecertificeerd zijn vanwege het ontbreken van de KE01 Aanvullende Maatregel maar wel beschikken over alle andere functies/eisen behorend bij een SCM klasse 3 alarmsysteem (startonderbreker, omtrekdetectie, ruimtelijke detectie, hellingshoekdetectie, akoestische signalering met noodstroomvoorziening, enz.) gelijkstellen aan een SCM klasse 3 alarmsysteem. Conform clausule moet het aanwezige alarmsysteem uiteraard wel zijn ingebouwd door een SCM erkende installateur, fabriek of importeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
MRE-Inc schreef op donderdag 25 april 2024 @ 16:38:
In mijn zoektocht naar een verzekering voor mijn 3Serie Touring G21 uitgekomen bij oa Promovendum. Die vereisen een klasse 3 alarm met hellingshoeksensor. Via het VIN nummer zie ik optie 302 Alarminstallatie staan. Weet iemand of deze optie voldoet aan onderstaande wat Promovendum in hun offerte stuurt:

[...]
op basis van dit topic: neem lekker een niet-BMW alarm erbij ongeacht of de ingebouwde al zou voldoen aan de eisen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik zou voor origineel gaan, dat scheelt je een sleutel/key fob en een hoop gedoe. En een G21 is niet inbraakgevoelig wat ook helpt is het handschoenenkastje open laten dat is het signaal: hier valt niets te halen.

Stuurtjesdieven ect. zijn er natuurlijk wel overal :-) En iDrive 8.5 is (nog) niet in trek bij de 'heren'. Just my 2 cents.

[ Voor 3% gewijzigd door RAAF12 op 25-04-2024 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
MRE-Inc schreef op donderdag 25 april 2024 @ 16:38:
In mijn zoektocht naar een verzekering voor mijn 3 Serie Touring G21 (Pre-LCI) uitgekomen bij oa Promovendum. Die vereisen een klasse 3 alarm met hellingshoeksensor. Via het VIN nummer zie ik optie 302 Alarminstallatie staan. Weet iemand of deze optie voldoet aan onderstaande wat Promovendum in hun offerte stuurt:
Voor de verzekering voldoet het standaard BMW-alarm... maar voor mijn gemoedsrust zou ik een Defa inbouwen. Ook die van Defa kunnen zonder extra keyfob bedient worden, dus gewoon met eigen sleutel. Signaal gaat allemaal via de canbus, dus extra schakelaars voor de motorkap is ook niet nodig. Aangezien Promovendum alarmsystemen zonder extra autorisatie (extra keyfob) gelijkstelt aan alarmsystemen die voldoen aan Kiwa SCM klasse 3 (wel met extra autorisatie) zit je ook niet vast aan die extra keyfob. En je kunt ze ook redelijk anonimiseren. Wel geluid of geen geluid bij ontgrendelen. Wel of geen knipperlichten. Motorkill of enkel immobilizer.

PS. Ja, ik bouw ook alarmen in. Soms ontzettend kleaute als de hellinghoeksensor of de interieurbewaking weer eens niet werkt... maar dat modificeren we ook wel weer :) Mijn beestje van op de kop af 19 jaar oud wordt ook gewoon voorzien van Defa. Duitse import hè (met kloppende volledige onderhoudshistorie - AIR)... die hadden vaak geen alarm.

[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 25-04-2024 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

CreativeS schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:32:
[...]

Voor de verzekering voldoet het standaard BMW-alarm... maar voor mijn gemoedsrust zou ik een Defa inbouwen. Ook die van Defa kunnen zonder extra keyfob bedient worden, dus gewoon met eigen sleutel. Signaal gaat allemaal via de canbus, dus extra schakelaars voor de motorkap is ook niet nodig. Aangezien Promovendum alarmsystemen zonder extra autorisatie (extra keyfob) gelijkstelt aan alarmsystemen die voldoen aan Kiwa SCM klasse 3 (wel met extra autorisatie) zit je ook niet vast aan die extra keyfob. En je kunt ze ook redelijk anonimiseren. Wel geluid of geen geluid bij ontgrendelen. Wel of geen knipperlichten. Motorkill of enkel immobilizer.

PS. Ja, ik bouw ook alarmen in. Soms ontzettend kleaute als de hellinghoeksensor of de interieurbewaking weer eens niet werkt... maar dat modificeren we ook wel weer :) Mijn beestje van op de kop af 19 jaar oud wordt ook gewoon voorzien van Defa. Duitse import hè (met kloppende volledige onderhoudshistorie - AIR)... die hadden vaak geen alarm.
Ik ben erg fan van Defa. Goede producten tenminste de coupe-verwarmers en de koelvloeistof- voorverwamers goede ervaringen mee (voor auto’s die geen webasto hebben). Wist niet dat ze ook alarmen maakten :)

Edit: Ik zie dat ze ook het alarm weer netjes modulair hebben opgebouwd, 1 van de redenen dat ik Defa zo goed vind.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr Pingu op 25-04-2024 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Mr Pingu schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:52:
Wist niet dat ze ook alarmen maakten :)
Eigenlijk de twee grote namen... Vodafone Cobra en Defa.
Mr Pingu schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:52:
Edit: Ik zie dat ze ook het alarm weer netjes modulair hebben opgebouwd, 1 van de redenen dat ik Defa zo goed vind.
Geheel modulair inderdaad. Ook handig om een extra fysieke +15 aan te leggen voor als er eens een hickup in de canbus is. Wel jammer dat de aansluting voor de USB mini kabel (die je bij het kastje laat) wat fragiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:09

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

CreativeS schreef op donderdag 25 april 2024 @ 18:35:
[...]

Eigenlijk de twee grote namen... Vodafone Cobra en Defa.

[...]

Geheel modulair inderdaad. Ook handig om een extra fysieke +15 aan te leggen voor als er eens een hickup in de canbus is. Wel jammer dat de aansluting voor de USB mini kabel (die je bij het kastje laat) wat fragiel is.
Wat zou zo'n Defa Alarm kosten inclusief inbouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-10 21:56
Ik was 750€ kwijt voor het door mijn verzekeraar vereiste voertuigvolgsysteem, gekoppeld aan het af-fabriek bmw alarm.

en 20-30€ per maand, afhankelijk van welke opties je in de app wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:39

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Volgens mij was het vroeger altijd dat een ketting een motorlevenlang mee ging (oh, als de ketting breekt is de motor ook stuk O-) ) en een riem elke 100k km of zo vervangen moest worden.

En toen kwamen de fabrikanten tot de briljante ontdekking dat als ze dingen lichter gingen maken, het zuiniger was (en zuiniger moet vanwege regelgeving). En toen gingen distributiekettingen opeens allemaal uitrekken of breken.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
AlexFL schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 02:56:
Ik was 750€ kwijt voor het door mijn verzekeraar vereiste voertuigvolgsysteem, gekoppeld aan het af-fabriek bmw alarm.

en 20-30€ per maand, afhankelijk van welke opties je in de app wilt.
Lijkt mij dat je dan een klasse 4 (VVS) hebt of een klasse 5 (3+4) hebt. Aan een regulier klasse 3 alarm zitten geen maandelijkse kosten.
Pagina: 1 ... 282 ... 372 Laatste