Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 269 ... 373 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Gebruik de zoekmachine maar eens... zelfs Winparts verkoopt de BMW injectoren. Even vlug op die 'mooie' site van Autodoc kijken en die verkoopt niet eens Bosch, alleen VDO, de andere producent van de Piëzo-injectoren. Ook stevig aan de prijs. Kortom, leuk... maar je slaat nog geen deuk in een pakkie boter ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 21:06
Prutsertje13 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 17:56:
Injectoren gewoon van bosch nemen ipv bosch met een bmw logo erop voor de hoofdprijs. De injectoren komen gewoon bij bosch vandaan echter zodra er een bmw logo op wordt gedrukt gaat de prijs ineens tig keer over de kop.
Heb je een linkje naar de Bosch injectoren? Volgens mij bestaan er geen andere varianten namelijk. BMW onderdeelnummer is 13537589048.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsertje13
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:11
Klopt mijn fout, was even in de war met de n55 ipv n53, voor de n55 zijn er gewoon bosch injectoren te krijgen. Voor de n53 wordt het idd erg duur aangezien hier alleen originele bmw injectoren voor te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 13:22
Deed vanmorgen van mijn F31 het rechter achterportier open en toen kwam er veel water uit.
Linksachter helemaal niks en droog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pKKXJJTJ01d8N88PxAbVIcWghog=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eicOIzqXFMjuCxGXeB0RK7SY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:43
DeBaroN schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 11:48:
Deed vanmorgen van mijn F31 het rechter achterportier open en toen kwam er veel water uit.

[Afbeelding]
Gisteren waren er mega-plensbuien in delen van Nederland. Er komt altijd wat water de deur in via de raamrubbers. Als het goed is loopt het er via een gaatje aan de onderkant weer uit.

Misschien zat er net wat troep die het afwateringskanaal blokkeerde en loskwam toen je de deur open deed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:38
Puf schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 12:17:
[...]

Gisteren waren er mega-plensbuien in delen van Nederland. Er komt altijd wat water de deur in via de raamrubbers. Als het goed is loopt het er via een gaatje aan de onderkant weer uit.

Misschien zat er net wat troep die het afwateringskanaal blokkeerde en loskwam toen je de deur open deed?
Ja bizar, de achterdeur van mijn f21 doet dit ook al jaren. Als ik er mee schud komt er dan nog meer water uit. Heb het idee dat dit is sinds er een raam van carglass in gekomen is (achteraf had ik naar de dealer moeten gaan). Is nu al een jaar of 4 zo dus het kan blijkbaar weinig kwaad 😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:27
Uiteindelijk tot hij dan van binnenuit gewoon weg lijkt me. Of dat moet verder niet uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:11
Dat heb ik met de f30 nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Zo… net terug van de wintersport. Daar waar we elke vakantie de auto van mijn schoonvader mee namen (nieuwe Peugeot 3008 GT) dit maal de gok genomen en met onze BMW X3 E83 3.0 gegaan….

En wat een feest was dat zeg :o

Ondanks zijn leeftijd als een blok op de weg en van alle gemakken voorzien. En de 4WD kwam goed van pas met alle sneeuw die we hebben gehad. Overal met gemak doorheen. Wel een keertje meer tanken (1 op 8 :X) maar de prijzen vallen in Duitsland en Oostenrijk gelukkig mee.

Volgende week maar eens de thermostaat vervangen en ook de temperatuursensor, want er klopte weinig van qua metingen. Gelukkig werkte alles, ook de kachel, maar toch. Een leuk DIY projectje. Net als de pakkingen van de kleppendeksel, die zijn ook aan vervanging toe.
Maar voor deze vakantie heeft het oude beestje zich uitstekend gehouden :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Met een oud beestje kan je dan ook gerust grote afstanden rijden... mits goed onderhouden, maar veel meer smiles per miles :) Ook bij een nieuwe auto kan er met gemak iets stuk gaan. Goede pechhulp en verzekering doet wonderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
Daan schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 18:31:
[...]

Heb je een linkje naar de Bosch injectoren? Volgens mij bestaan er geen andere varianten namelijk. BMW onderdeelnummer is 13537589048.
Vanaf €70,- p/s op AliExpress 🤡

https://a.aliexpress.com/_EGiUmSD
https://a.aliexpress.com/_EjJ3Zpb
https://a.aliexpress.com/_EQDidtL

Disclaimer: DON'T

[ Voor 18% gewijzigd door Puf op 24-02-2024 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:15

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Puf schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 12:17:
[...]

Dit ^^
Zorg dat de gaatjes in de deur schoon zijn en geen vuil in zit. Dit is ook vaak een probleem voor de afvoer van panorama daken.

Daarnaast is het bij BMW ook vaak een probleem dat de vapour barriers gaan lekken. Zie voorbeeld hier
https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1453807

Ook een hoop videos op YouTube over specifiek dit 2e probleem te vinden.

Ik heb hier ook 4 nieuwe barriers liggen om deze te gaan vervangen in de lente, soms maar niet altijd lekken de 2 achterdeuren, ligt denk ik aan hoe de wind staat. Maar gelukkig is nog niet zo veel.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:39
DeBaroN schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 11:48:

[Afbeelding]
Ik zou mij toch snel gaan verdiepen in dat probleem. Was destijds ook een zwak punt van het 1e type Seat Leon, ik heb meermaals mijn hele interieur eruit gehaald omdat de dikke laag isolatie op de bodem doordrenkt was.

Kwam allemaal omdat regenwater er niet uit kon en dus over de dorpel het interieur in liep en dat krijg je echt niet droog met wat luchten of een kacheltje.

De oplossing kan zomaar eens heel eenvoudig en misschien wel gratis zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
Het schijnt dat het lekken van de vapour barriers in de achterportieren vaker voorkomt bij auto's met een aftermarket tint. Sommige tintboeren maken de barriers los en plakken ze weer vast, maar dat gebeurt niet altijd even zorgvuldig. De voorportieren worden zelden getint in Nederland, dus daar komt het veel minder vaak voor.

Dit is voor mij één van de redenen dat ik mijn ruiten niet wil laten laat tinten (naast het feit dat ik kleurverschil tussen de ruiten voor en achter lelijk vind en de dot matrix afwerking).

[ Voor 22% gewijzigd door Puf op 24-02-2024 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-10 23:05
Vannacht is mn hele iDrive systeem gejat uit mn auto, op mn eigen oprit nog wel. Wel vrij professioneel gedaan met niet al te veel schade. Heeft iemand een goed adresje voor herstel? Helaas niet verzekerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ig8VkK3ACXR9iZiABdZW9-0d3jE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ePsjOSYrwPtyPGLWIF6bBoQC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 10:46
Super klote! Regio Friesland? Daar zijn ze veel actief volgens de berichten. (Leeuwarder Courant etc).
Motive Supplies in Appelscha kan je er een nieuw en verbeterd scherm in zetten. Met CarPlay etc

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Puf schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 18:36:
Het schijnt dat het lekken van de vapour barriers in de achterportieren vaker voorkomt bij auto's met een aftermarket tint. Sommige tintboeren maken de barriers los en plakken ze weer vast, maar dat gebeurt niet altijd even zorgvuldig. De voorportieren worden zelden getint in Nederland, dus daar komt het veel minder vaak voor.

Dit is voor mij één van de redenen dat ik mijn ruiten niet wil laten laat tinten (naast het feit dat ik kleurverschil tussen de ruiten voor en achter lelijk vind en de dot matrix afwerking).
Ah dat zou een goede verklaring zijn, ik heb mijn achterruiten achteraf getint. Maar ondertussen heb ik de barriers al een keer opnieuw vastgemaakt met een heatgun maar dat bleek niet genoeg te zijn dus nu maar permanente fix. De voorportieren heb ik tijdens mijn Comfort acces retrofit los moeten maken en de bestuurders kant heb ik per ongeluk gescheurd, Gelukkig bovenin en heb geen last van een lek, maar als ik dan toch bezig ben… want moet ook nog steeds nieuw Comfort access deurgreep rechtsvoor (bijrijder) installeren,

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
nvm

Ik ga me er niet in mengen :D

[ Voor 93% gewijzigd door CreativeS op 24-02-2024 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Mr Pingu schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 21:21:
Ah dat zou een goede verklaring zijn, ik heb mijn achterruiten achteraf getint. Maar ondertussen heb ik de barriers al een keer opnieuw vastgemaakt met een heatgun maar dat bleek niet genoeg te zijn dus nu maar permanente fix. De voorportieren heb ik tijdens mijn Comfort acces retrofit los moeten maken en de bestuurders kant heb ik per ongeluk gescheurd, Gelukkig bovenin en heb geen last van een lek, maar als ik dan toch bezig ben… want moet ook nog steeds nieuw Comfort access deurgreep rechtsvoor (bijrijder) installeren,
Trouwens een goede om de komende zomer eens allemaal te checken. Butylkoord ligt al klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
Smotske schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 20:37:
Super klote! Regio Friesland? Daar zijn ze veel actief volgens de berichten. (Leeuwarder Courant etc).
Motive Supplies in Appelscha kan je er een nieuw en verbeterd scherm in zetten. Met CarPlay etc
Regio Haarlem. Zie nu ook wat nieuwsartikelen erover idd.

Thanks voor de tip, ik ga even kijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mogelijk interessant voor iemand hier voor morgen alleen 7% korting op alles bij xAutomative bijvoorbeeld xHP versnellingsbak tuning aanrader voor iedereen met een ZF of DCT bak!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PHVc2txp97d2EYCXGa66pLAcycE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DSCcBJhLFvKdSTM9zlmoXiex.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Laatst online: 08-10 22:40
Gisteren bij een mooie M3C uit 2021 gaan kijken ter vervanging van mijn M2C uit 2018. Mooie auto met voor mij de juiste opties. Echter in het servicemenu viel mij op dat de inrijbeurt niet is uitgevoerd of niet is ingevoerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ExACrnyw-W23MlbCanw8IyKYic=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qoyDCQ0elRhWY36yALefVA68.jpg?f=fotoalbum_medium

Als ik een nieuwe M3 koop, zou ik er voor zorgen dat de historie vanaf moment 1 klopt en alle beurten netjes zijn uitgevoerd. Ik ben van plan maandag mijn dealer te bellen om te vragen of dit gevolgen heeft voor eventuele garantieclaims etc.

Hoe kijken jullie hier tegenaan en zouden jullie de auto hierom laten staan?

Historie: De auto komt officieel uit Duitsland en is daar vanuit de dealer met een lage kmstand verkocht naar de eerste particuliere koper in NL.

[ Voor 11% gewijzigd door jordy2811 op 25-02-2024 10:58 ]

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-10 21:06
mrwiggs schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 20:34:
Vannacht is mn hele iDrive systeem gejat uit mn auto, op mn eigen oprit nog wel. Wel vrij professioneel gedaan met niet al te veel schade. Heeft iemand een goed adresje voor herstel? Helaas niet verzekerd.

[Afbeelding]
Ouch. Dat zal wel wat knaken gaan kosten.
Zorg vooral dat je een goed bedrijf in de arm neemt hiervoor, als je voor de voordeligste units via eBay gaat koop je je eigen spullen terug...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:49
jordy2811 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 10:57:
Gisteren bij een mooie M3C uit 2021 gaan kijken ter vervanging van mijn M2C uit 2018. Mooie auto met voor mij de juiste opties. Echter in het servicemenu viel mij op dat de inrijbeurt niet is uitgevoerd of niet is ingevoerd:

[Afbeelding]

Als ik een nieuwe M3 koop, zou ik er voor zorgen dat de historie vanaf moment 1 klopt en alle beurten netjes zijn uitgevoerd. Ik ben van plan maandag mijn dealer te bellen om te vragen of dit gevolgen heeft voor eventuele garantieclaims etc.

Historie: De auto komt officieel uit Duitsland en is daar vanuit de dealer met een lage kmstand verkocht naar de eerste particuliere koper in NL.
Korte google search leert:

BMW M cars are engineered with tighter tolerances than standard BMWs, so the engine oil and differential fluid pick up more small metal particles during initial driving. At 1,200 miles, every M car goes in for service to change the oil and diff fluid. This means that I’m now able to enjoy the full red line and performance of the car.

Mijn F80 heeft inderdaad op 1247 mile zn break in service gehad. (wel rood in de history omdat hij 12 mile te laat was 8)7 )

Ik zou beetje zelfde hebben als jij, waarom koopt iemand een auto van 120k+ en verzuimd even met 1600 km de beurt te laten doen, het kan natuurlijk ook prima dat de beurt wel gebeurd is maar niet gelogd.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
jordy2811 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 10:57:

Dealercodes staan erbij, dus die kun je met wat Googlen prima achterhalen. Ik zou de dealer in Duitsland bellen en vragen wat screenshots te sturen van datgene wat zij eraan hebben gedaan (dan weet je ook of het inderdaad alleen die ene beurt is geweest bij 40km). Ook vragen wat hun beleid is bij M's (die is net wat anders dan bij de normale BMW's, weet niet exact hoe dat zit, alleen dat het anders is).

Ook kun je BMW AIR raadplegen (linkje zelf even Googlen, weet niet of dat helemaal legaal is om te delen hier) en dan op de VIN kijken wat er allemaal mee gedaan is. De dealer kan je die uiteraard ook geven op basis van de VIN, maar snap dat je die wellicht niet wijzer wilt maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Eagle Creek

Breathing security

Greetoz schreef op zondag 25 februari 2024 @ 12:06:
[...]
Mijn F80 heeft inderdaad op 1247 mile zn break in service gehad. (wel rood in de history omdat hij 12 mile te laat was 8)7 )
Rood of oranje? Zit wat marge in volgens mij.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hireme
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18-08 07:49

[Afbeelding]
Erg balen zeg. Die van mij was 3 weken geleden aan de beurt en een week geleden nog 1 in onze straat. Ik heb geen oprit maar dat maakt dus blijkbaar ook geen verschil.

Omdat ik de auto nog maar kort heb en ik hem nu zeker 1,5 maand kwijt ben denk ik sterk aan een inruil. Ik heb hier meerdere keren gelezen dat ze de G20/G21 overslaan, maar heb van Poelgeest Amsterdam vernomen dat ze die ook gewoon binnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Na de laatste update van mijn auto is mijn automatisch ramen openen app niet meer te vinden.
Mijn first world problem is nu dat ik nu zelf mijn raam moet openen bij de pakeergarages :(

Is die app weer terug te zetten? Hebben ook nooit zelf geïnstalleerd oid?

(G20 met idrive versie: geen idee :p hij zegt dat de 11/2023.50 er op is gezet een week geleden)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

YakuzA schreef op zondag 25 februari 2024 @ 14:33:
Na de laatste update van mijn auto is mijn automatisch ramen openen app niet meer te vinden.
Mijn first world problem is nu dat ik nu zelf mijn raam moet openen bij de pakeergarages :(

Is die app weer terug te zetten? Hebben ook nooit zelf geïnstalleerd oid?

(G20 met idrive versie: geen idee :p hij zegt dat de 11/2023.50 er op is gezet een week geleden)
Update je apps eens, om te zien of hij dan terugkomt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greetoz
Eagle Creek schreef op zondag 25 februari 2024 @ 13:59:
[...]

Rood of oranje? Zit wat marge in volgens mij.
Nou de " break in service" gaf op 200 km al oranje aan in de history, dus die loopt gelijk op oranje vanaf de eerste KM. op de 1235 mile ging hij over op rood en is dus op 1247 mile gedaan. Ik denk dat dat wel losloopt :P. Ik gok dat er inderdaad een x aantal km marge is waarin hij oranje is, maar die marge lijkt geen % te zijn op de break in beurt aangezien die gelijk al op oranje springt bij de eerste KM'sAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p040w4RBeVhunKm4-v9MBg6Wk20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4i8vnOuF7YcCZguVDFyTyWBE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Zomerbandentest 2024

Toe aan een paar nieuwe autobanden? Dat kan tegenvallen, want banden zijn de afgelopen jaren flink duurder geworden. Maar een goedkope band is niet perse het voordeligste, want de slijtvastheid valt bij sommige banden tegen.

Voor de zomerbandentest hebben we dit jaar de bandenmaat 215/55 R17 onder de loep genomen. Deze bandenmaat komt veel voor onder de populaire middenklasse SUV’s. Voorbeelden zijn de Audi Q2, Fiat 500X, Seat Ateca, Skoda Karoq en Suzuki Vitara. Wij kozen als testauto voor de VW T-Roc.
https://www.anwb.nl/auto/...ndentests/zomerbandentest

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:15

[Afbeelding]
Bah... Wat een eikels.
Wel geluk dat ze de kabels niet hebben doorgeknipt! dat gaat echt een bak aan kosten schelen.

Je kan denk ik het beste offertes opvragen bij dealer, BMW specialist, audio specialist en eventueel een aftermarket oplossing. Geen idee wat er aftermarket allemaal in kan, maar mogelijk scheelt dat een hoop kosten. Nadeel is de mogelijke restwaarde.

Valt mij wel op dat ze het stuur weer hebben laten zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwiggs
Ja het is echt alleen iDrive-systeem. Alles verder laten zitten, ook pasjes uit de middenconsole. Hoorde dat dit soort dingen op bestelling gaan en wellicht was er geen stuur besteld haha

Lijkt idd een bende actief te zijn.

Nja maar snel laten repareren en vergeten. Ik ga eens wat offertes opvragen. Misschien goed moment om er een ander systeem in te zetten met CarPlay maar weet niet wat dat met de restwaarde doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04:45

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Poll: F-Serie eigenaren, is je iDrive weleens gestolen?:
Nee
Ja
Een paar keer
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406325&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Omdat ik de laatste tijd niks anders lees en zelf een F31 bezit begin ik me wel een beetje zorgen te maken :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

mrwiggs schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:20:
Ja het is echt alleen iDrive-systeem. Alles verder laten zitten, ook pasjes uit de middenconsole. Hoorde dat dit soort dingen op bestelling gaan en wellicht was er geen stuur besteld haha

Lijkt idd een bende actief te zijn.

Nja maar snel laten repareren en vergeten. Ik ga eens wat offertes opvragen. Misschien goed moment om er een ander systeem in te zetten met CarPlay maar weet niet wat dat met de restwaarde doet.
Zitten hier op 55 gevallen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h1XvshCQXitC_8ueMTLDJNi8cGY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sZzJ4zEMzVkrauiLoIZI8nEL.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Nja maar snel laten repareren en vergeten.
En wat aan de beveiliging doen... Navirem of zo. Want ze komen terug, wetende dat alles vernieuwd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
De front-camera’s (in de grill) van o.a. de iX3’en zijn nu ook aan de beurt. Hier in de wijk vorige week 4 auto’s waar de camera uitgehaald is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ja, zo zijn ook een tijdje de ACC-radars gewoon uit de bumpers/grill van de F3X gewipt... zal straks ook wel bij de G2X gebeuren. Of zou die nu wat steviger vastzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 13:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Bij mijn toenmalige F30 navi en airbag kwijt in 2016 ofzo, toen die auto's nog vrij recent waren. Daarna nooit meer gebeurd. Eigen oprit, wel een flinke lamp met bewegingsmelder toegevoegd daarna.

[ Voor 10% gewijzigd door Tortelli op 25-02-2024 20:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Dat het bij jou niet gebeurd is... wil niet zeggen dat het niet vaak voorkomt. Easy money, tweede keer langs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:27
Hoe meer je dit leest, hoe meer je neigt naar een simpel Opeltje zonder fancy toeters en bellen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Jarno schreef op zondag 25 februari 2024 @ 22:18:
Hoe meer je dit leest, hoe meer je neigt naar een simpel Opeltje zonder fancy toeters en bellen..
Dat is met alles en beetje hoe de wereld in elkaar zit, hoe meer bezit hoe meer zorgen/effort om dit in bezit te behouden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:36
Jarno schreef op zondag 25 februari 2024 @ 22:18:
Gewoon een ouderwetse E46 6 cylinder d:)b Valt niks waardevols uit te stelen. Een cassette speler of navigatie uit 2010 misschien

[ Voor 14% gewijzigd door sig69 op 25-02-2024 22:28 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 23:49
Volgens mij beschikt een F30 / 31 (standaard) over een alarmsysteem. Ben niet zeker of bij inbraak dit kan worden gedeactiveerd, maar bij mijn vorige F30 leek het rode, knipperende lampje altijd een afschrikkende werking te hebben. Gelukkig heb ik daardoor nooit met problemen te maken gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

CreativeS schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:46:
[...]

En wat aan de beveiliging doen... Navirem of zo. Want ze komen terug, wetende dat alles vernieuwd is.
Tegen de tijd dat ze doorhebben dat er een navirem op zit, is de of de deur of zijraam al vernield en mogelijk al meer componenten bijv stuur en airbag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Mr Pingu schreef op zondag 25 februari 2024 @ 23:13:
[...]

Tegen de tijd dat ze doorhebben dat er een navirem op zit, is de of de deur of zijraam al vernield en mogelijk al meer componenten bijv stuur en airbag.
Daar zijn die mooie stickers toch voor? Afbeeldingslocatie: https://navirem.nl/media/1015/spiegelhanger.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Toff schreef op zondag 25 februari 2024 @ 23:18:
[...]

Daar zijn die mooie stickers toch voor? [Afbeelding]
Alsnog, als er een Msport stuur met flippers op het boodschappenlijstje staat gaat dat niet veel helpen. Maar in het laatste geval hebben ze het stuur laten zitten dus dan zou dit kunnen werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

jos707 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 22:54:
Volgens mij beschikt een F30 / 31 (standaard) over een alarmsysteem. Ben niet zeker of bij inbraak dit kan worden gedeactiveerd, maar bij mijn vorige F30 leek het rode, knipperende lampje altijd een afschrikkende werking te hebben. Gelukkig heb ik daardoor nooit met problemen te maken gehad.
Rond 1/2 februari is hier het één en ander over gezegd in dit topic. Het probleem met standaard alarm is dat het vrij generiek is en dus op heel veel BMW’s op dezelfde manier werkt en technische info is makkelijk te vinden. Met andere woorden, makkelijker te omzeilen voor dieven als ze eenmaal weten hoe ze moeten omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Mr Pingu schreef op zondag 25 februari 2024 @ 23:20:
[...]

Alsnog, als er een Msport stuur met flippers op het boodschappenlijstje staat gaat dat niet veel helpen. Maar in het laatste geval hebben ze het stuur laten zitten dus dan zou dit kunnen werken :)
Sorry, het was sarcastisch bedoeld. Alles is te jatten, voor wie echt wil en anders halen ze je gewoon uit je bed voor de sleutels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Mr Pingu schreef op zondag 25 februari 2024 @ 22:23:
[...]

Dat is met alles en beetje hoe de wereld in elkaar zit, hoe meer bezit hoe meer zorgen/effort om dit in bezit te behouden.
This comment is underrated 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online

Bel Ronald even van Thommy (zitten in Lisse). Gespecialiseerd in o.a. dit soort reparaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
BMW heeft ook nog een kitje tegen diefstal. Dat is niets meer of minder dan inserts voor de schroeven.

Nadeel daarvan, en van Navirem, is dat wanneer het systeem eruit moet. Dan moet het spul dus uitgeboord worden en herbruikbaar is het niet.

Edit: deze dus.
https://www.offenga.nl/bm...ur/stuur/bmw-security-kit

[ Voor 19% gewijzigd door TheBrut3 op 26-02-2024 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hireme
Ik vraag me sterk af of dat Navirem nou zoveel zin heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F7-vGv2BjTDJQD37EiIIJYxOa6I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ujS3wVhAHDt0WzpQVDWHmJZ7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
TheBrut3 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:40:
BMW heeft ook nog een kitje tegen diefstal. Dat is niets meer of minder dan inserts voor de schroeven.

Nadeel daarvan, en van Navirem, is dat wanneer het systeem eruit moet. Dan moet het spul dus uitgeboord worden en herbruikbaar is het niet.

Edit: deze dus.
https://www.offenga.nl/bm...ur/stuur/bmw-security-kit
Hier had ik nog niet van gehoord... Hoe wordt dit bevestigd? Met lijm?

Je zou verwachten dat slotbouten met een groot aantal versies een dief ook kunnen vertragen. Als er eerst een stuk of 50 verschillende opzetstukken moet worden geprobeerd dan lukt diefstal niet meer onder de twee minuten. De eigenaar of dealer zou dan nog onderdelen kunnen vervangen zonder uit te boren. Ben wel benieuwd waarom dat niet wordt aangeboden.

Edit: ik zie dat er voor de VAG-groepnavi's wel anti-diefstalschroeven met bijbehorende bitjes op de markt zijn.

https://www.uwautoonderde...-Rcd-310-Rcd-510-Etc.html

[ Voor 12% gewijzigd door Puf op 26-02-2024 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 09:44
Heeft iemand ervaring met het inbouwen van bijv. een bluetooth module in een E60/E61? Ik rijd een E60 als daily momenteel (youngtimer) en zou graag muziek van mijn telefoon afspelen in de auto. Heb wel wat Oostblok beunmethodes gevonden, maar misschien is er een simpelere oplossing voorhanden.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-10 16:34
virtualJac schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:14:
Heeft iemand ervaring met het inbouwen van bijv. een bluetooth module in een E60/E61? Ik rijd een E60 als daily momenteel (youngtimer) en zou graag muziek van mijn telefoon afspelen in de auto. Heb wel wat Oostblok beunmethodes gevonden, maar misschien is er een simpelere oplossing voorhanden.
volgens mij is de enige originele manier een combox monteren. de makkelijkste manier is om die in te bouwen in plaats van de cd wisselaar, als je die hebt natuurlijk.
dit moet allemaal wel gecodeerd worden en kan je waarschijnlijk niet zelf.

de andere oplossing is MMI box of een volledig nieuw scherm met android.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 12:12
Dit weekend mijn nieuwe velgen op de G31 laten monteren. Het is een 20 inch styling 628 breedset afkomstig van een G11 7-serie. Dit staat naar mijn mening een stuk beter dan de standaard G31 velgen, omdat ze voor 12mm en achter 15mm verder naar buiten staan. Dus geen spacers nodig maar wel 'flush fitment'. Banden zijn Continental SportContact 7 in 245/35 en 285/30. Nu nog een keer verlagen en dan is hij wat mij betreft 'af'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hSv3BJB1kXCbMoerwZqbFZ2tMXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iaIq24S1Y5mCHrtmuSeOaPzT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w2sf5l4OdcuY589qBIgypcHhlrw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f8Ywp0sTPqT9gvg0X7Ds6owK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IxvtEiFyElCJO-F0-kJ59iKnA1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/afGZU5VOGHhlL7VVERL2qgLU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
Spollie schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:34:
Dit weekend mijn nieuwe velgen op de G31 laten monteren. Het is een 20 inch styling 628 breedset afkomstig van een G11 7-serie. Dit staat naar mijn mening een stuk beter dan de standaard G31 velgen, omdat ze voor 12mm en achter 15mm verder naar buiten staan. Dus geen spacers nodig maar wel 'flush fitment'. Banden zijn Continental SportContact 7 in 245/35 en 285/30. Nu nog een keer verlagen en dan is hij wat mij betreft 'af'.
Hele gave set! :9~

Ben naar een i5 Touring aan het kijken maar eerlijk gezegd vind ik dit model mooier... of het is wennen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Zodra mijn F31 is leeg gejat, gaat die na herstel weg en koop ik wel een G21. Tot die tijd maar op gokken, want als ze het echt willen komen ze er wel in...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Puf schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:13:
Hier had ik nog niet van gehoord... Hoe wordt dit bevestigd? Met lijm?
Volgens mij worden die er gewoon in getikt/gedrukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hireme
DeBaroN schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:42:
Zodra mijn F31 is leeg gejat, gaat die na herstel weg en koop ik wel een G21. Tot die tijd maar op gokken, want als ze het echt willen komen ze er wel in...
Dit was dus precies mijn idee, maar ben nog erg aan het twijfelen. Een verkoopmedewerker van Poelgeest Amsterdam vertelde me dat dit net zo goed gebeurd bij de G21. Ik ben echter nog geen foto tegengekomen...

Eind volgende maand krijg ik mijn F31 (13K inbraakschade) weer terug.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spollie
mrwiggs schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:37:
[...]

Hele gave set! :9~

Ben naar een i5 Touring aan het kijken maar eerlijk gezegd vind ik dit model mooier... of het is wennen?!
Ik ben natuurlijk bevooroordeeld, maar ik vind een G31 echt veel mooier dan een i5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Hoe is het gebogen scherm qua diefstal?
Bijvoorbeeld bij de 3serie LCI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Volgens mij is het scherm van de G20 sowieso niet heel gevoelig voor diefstal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik weet van mijn tijd in München dat ze druk bezig waren om beveiligingsfeatures in te bouwen die het moeilijker moesten maken om (gestolen) onderdelen in andere auto's te gebruiken. Ik ga er vanuit dat dat nog niet gekraakt is waardoor de nieuwere generaties minder diefstalgevoelig zijn. Maar uiteindelijk zal het een kwestie van tijd zijn dat de dievengilde daar weer iets op verzint.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Puf
Voor de F-series eigenaren met NBT Evo (voor zover nog niet gestolen): De nieuwe kaartupdate voor Europa staat klaar - Road Map EUROPE EVO 2024-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

fsfikke schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:35:
Ik weet van mijn tijd in München dat ze druk bezig waren om beveiligingsfeatures in te bouwen die het moeilijker moesten maken om (gestolen) onderdelen in andere auto's te gebruiken. Ik ga er vanuit dat dat nog niet gekraakt is waardoor de nieuwere generaties minder diefstalgevoelig zijn. Maar uiteindelijk zal het een kwestie van tijd zijn dat de dievengilde daar weer iets op verzint.
Dat soort systemen werken vaak wel redelijk lang goed idd.

Ook bij een Playstation/iPhone etc heb je ook dat soort hardware linking tussen componenten.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Eagle Creek schreef op zondag 25 februari 2024 @ 14:59:
[...]

Update je apps eens, om te zien of hij dan terugkomt?
Zal het morgen even proberen in de auto.

volgens google is het:
1. With the car running, highlight "Apps" on the left side menu in iDrive but don't select it (that will open the Apps page).

2. Push the 'Options' button on the iDrive controller and select "Update all apps" in the popup menu.

3. Wait for update process to complete. It may take several minutes.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:29

Theimon

Snapte!?

virtualJac schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:14:
Ik heb hier zelf wel eens naar gezocht, en vond toen wel een redelijk makkelijke methode (die ik zelf nog niet heb geprobeerd trouwens!).
Op Youtube was een gast die een Bluetooth kastje achter de aux-ingang in de middentunnel zette. Pakte stroom van de sigarettenaansteker daar. Kwestie van wat kabeltjes doorknippen, kastje ertussen, beetje solderen en door.

Edit: deze dus:

[ Voor 8% gewijzigd door Theimon op 26-02-2024 18:33 ]

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

TheBrut3 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:31:
Volgens mij is het scherm van de G20 sowieso niet heel gevoelig voor diefstal.
En als er een headunit of scherm defect gaat wordt het onder garantie vervangen, veel auto's van die leeftijd hebben nog garantie.
Luxe stuurtjes en plofzakken blijven wel diefstalgevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-10 20:30
Ik lees weleens dat je de gedownloade software update kunt laten starten door de accu volledig op te laden. Maar geldt dit ook voor een stekkerhybride zoals de 330e? Of wordt die accu niet beïnvloedt als de auto wordt opgeladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

RAAF12 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:07:
[...]

En als er een headunit of scherm defect gaat wordt het onder garantie vervangen, veel auto's van die leeftijd hebben nog garantie.
Luxe stuurtjes en plofzakken blijven wel diefstalgevoelig.
Aux naar BT kassies zijn er zat, maar de kwaliteit varieert erg. Deze heeft een accu maar kan worden bijgeladen via de 12V plug of USB in de auto.
https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 13:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

realphoenikx schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:08:
Ik lees weleens dat je de gedownloade software update kunt laten starten door de accu volledig op te laden. Maar geldt dit ook voor een stekkerhybride zoals de 330e? Of wordt die accu niet beïnvloedt als de auto wordt opgeladen?
Accu moet een bepaald percentage vol zitten, wat bij lage temperaturen een probleem kan zijn. Maar het is mij onbekend hoe een hybride daar precies mee omgaat eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Michelin Pilot Sport 4S en nu op Continental SportContact 7 rijden? Verstand zegt bij Michelin te blijven, maar ja... de SportContact 7 lonkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
CreativeS schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:59:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Michelin Pilot Sport 4S en nu op Continental SportContact 7 rijden? Verstand zegt bij Michelin te blijven, maar ja... de SportContact 7 lonkt.
Ik had Michelin PS4S op mijn F30 340i, en sinds afgelopen weekend Continental SportContact 7 op de G31 530d. Ik ben alleen nog maar van de bandenboer naar huis gereden, dus ik kan nog niet veel over de Conti's zeggen. En ik moet zeggen dat het echte sportieve rijden er een beetje af is sinds ik in een 530d rijd ipv een 340i met 450pk. Morgen ritjes van totaal 145km dus wellicht kan ik dan wat meer zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Spollie schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:31:
Ik had Michelin PS4S op mijn F30 340i, en sinds afgelopen weekend Continental SportContact 7 op de G31 530d. Ik ben alleen nog maar van de bandenboer naar huis gereden, dus ik kan nog niet veel over de Conti's zeggen. En ik moet zeggen dat het echte sportieve rijden er een beetje af is sinds ik in een 530d rijd ipv een 340i met 450pk. Morgen ritjes van totaal 145km dus wellicht kan ik dan wat meer zeggen.
Je hoeft hiet hard te rijden om sportief te rijden O-)

Ik ben dan met name erg benieuwd naar het bochtgedrag en de feedback tijdens het sturen. De één zegt dat de wangen van de SC7 wat zachter dan Michelin zijn... de ander zegt dat het juist directer stuurt. Op één of andere manier vind ik €810 net wat teveel voor een gok. Voor €890,- (PS4S) weet ik zeker dat het goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
  • Laatst online: 07-10 22:46
Kun je die continentals ook met BMW ster krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-10 15:48
Interessant artikel op Autoblog: Goedkoopste BMW M2 van NL duikt onder magische 40k
Dit exemplaar komt uit 2016 en heeft 139.887 km gelopen. Dat is niet bijzonder weinig, maar ook zeker niet extreem veel ofzo. Een beetje 2 Serie haalt op zijn sloffen 3 ton en deze N55-motor kan met het juiste onderhoud ook ver komen.
Ik ben zelf in de markt voor een 240i (F22), maar een M2 met iets meer km (sub 100.000 km) zit toch niet echt ver uit de buurt van een 240i met bvb 50-60.000 km qua budget, bvb https://www.autoscout24.b...ch-results&order_bucket=2

Van alles wat ik gelezen heb is een M2 toch nog iets compleet anders dan een 240i (zelfs met wat mods). De vraag is natuurlijk of het wel verstandig is om een M2 (die meestal niet echt "rustig" zal behandeld zijn :+ ) te overwegen met dergelijke vrij hoge KM stand. Eenmaal je een hoopje mods (LSD, stage 1/2, ophanging, ...) op een 240i hebt gedaan zit je waarschijnlijk ook al boven de prijs van een deftige M2 verwacht ik.

Jullie mening?

[ Voor 6% gewijzigd door SanderH_ op 27-02-2024 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Laatst online: 13:21
CreativeS schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:43:
[...]

Ik ben dan met name erg benieuwd naar het bochtgedrag en de feedback tijdens het sturen. De één zegt dat de wangen van de SC7 wat zachter dan Michelin zijn... de ander zegt dat het juist directer stuurt. Op één of andere manier vind ik €810 net wat teveel voor een gok. Voor €890,- (PS4S) weet ik zeker dat het goed bevalt.
Ik heb geen ervaring met de Michelin Pilot Sport 4S. Maar ik heb een set Continental SportContact 7 op een 19 inch set onder mijn 440i en ik merk vooral verschil met de Continental AllSeasonContact op mijn 18 inch set. Ik gebruik de Continental AllSeasonContact normaal als winterbanden, maar deze winter dermate weinig gereden door drukte dat ik niet aan wisselen ben toegekomen :P.
De Continental AllSeasonContact zijn stukken directer qua sturen, na het wisselen moet je echt even weer wennen.
Wellicht dat de velgmaat hier de oorzaak van is en ook het verschil in de ervaringen met het bochtgedrag?

Wel is de grip van de Continental SportContact 7 met temperaturen zoals vandaag (1,5 °C vanochtend) prima te noemen, ik geef er niks minder gas om en duik nog steeds vol de bocht in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
lostboy_0234 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:20:
Kun je die continentals ook met BMW ster krijgen?
Voor zover ik weet niet. Ik heb me er niet druk om gemaakt omdat ik geen xDrive heb (was een bewuste keuze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
Paul Hewson schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:37:
[...]

De Continental AllSeasonContact zijn stukken directer qua sturen, na het wisselen moet je echt even weer wennen.
Een allseasonband op 18 inch die directer stuurt dan een sportieve zomerband op 19 inch... Dat is onverwacht. Je zou bijna denken dat andere factoren dan ook een rol spelen.
Hoe zit het met luchtdruk/profiel/runflat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
Puf schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 23:26:
[...]

Een allseasonband op 18 inch die directer stuurt dan een sportieve zomerband op 19 inch... Dat is onverwacht. Je zou bijna denken dat andere factoren dan ook een rol spelen.
Hoe zit het met luchtdruk/profiel/runflat?
Ik vond het ook onverwacht. Het enige verschil is de velgmaat en het type band (zomerband vs allseason). Beide sets waren nieuw, non-runflat en met dezelfde bandenspanning.

Wellicht dat de aftermarket stabilisatorstangen er iets mee te doen hebben, maar deze had ik al vervangen voordat ik beide sets had.

[ Voor 18% gewijzigd door Paul Hewson op 27-02-2024 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
CreativeS schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:43:
[...]

Mijn eerste indruk van vanmorgen is dat de Continentals toch wel wat strakker sturen, maar dit was een snelwegrit in de ochtendspits :P En het is wel een beetje appels met peren vergelijken natuurlijk:

- Zware G31 met adaptief onderstel en achterwielsturing vs lichte F30 met regulier M-sportonderstel
- 20 inch vs 19 inch
- XL vs regulier

Ik vond de wang van de Michelins juist wat aan de softe kant, terwijl ik dit gevoel bij de Conti's totaal niet heb. Maar dit kan ook door de XL-uitvoering komen.

Enige negatieve van de Conti's is dat het profiel wel karig is voor een nieuwe band, mijn monteur zei bij het monteren al 'deze zijn al bijna versleten voordat ze onder je auto liggen'. Ik denk dat ik hier geen 60k km's mee ga redden, dat lukte met de Michelins wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
SanderH_ schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:20:
Interessant artikel op Autoblog: Goedkoopste BMW M2 van NL duikt onder magische 40k

[...]

Ik ben zelf in de markt voor een 240i (F22), maar een M2 met iets meer km (sub 100.000 km) zit toch niet echt ver uit de buurt van een 240i met bvb 50-60.000 km qua budget, bvb https://www.autoscout24.b...ch-results&order_bucket=2

Van alles wat ik gelezen heb is een M2 toch nog iets compleet anders dan een 240i (zelfs met wat mods). De vraag is natuurlijk of het wel verstandig is om een M2 (die meestal niet echt "rustig" zal behandeld zijn :+ ) te overwegen met dergelijke vrij hoge KM stand. Eenmaal je een hoopje mods (LSD, stage 1/2, ophanging, ...) op een 240i hebt gedaan zit je waarschijnlijk ook al boven de prijs van een deftige M2 verwacht ik.

Jullie mening?
Zijn andere auto's. De M2 is een M product, helaas zonder M motor. De M240i is een snelle BMW en eventueel met xDrive te krijgen. Bij de automaat is het ook nog ZF8 vs DCT.

M240i is overigens sneller in de tussensprints, zeker stage 1 vs stage 1. M240i xDrive zal in de praktijk een snellere 0-100 hebben. M2 ziet er sneller en agressiever uit, klinkt beter en zal beter zijn in de bochten. Ligt dus puur aan de eigen wensen. Mijn mening; M2 Comp > M240i > M2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miena21
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-10 22:15
Gister is de Andream MMI module aangekomen voor mijn 540i G31 2018 iDrive 6 EVO met Harman Kardon. Ik heb de auto nog niet lang dus een beetje spannend is het wel om zelf in te bouwen :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t42VWD-hwKLPI4ay2YY9eE-Vdso=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z6pGFSHCOilrt3M24qBPLHxD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0M4Ore6rlRdmJyeOLPY8MECCPuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/my3uJpN56A2DF0Cst0kCA918.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c5KDsf1xvEveuAU3D7PALJDbCWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ZdrFB8CT3F4XW7ABYuaFNDy.jpg?f=fotoalbum_large

Nog wat vragen.
  1. Halen jullie de accu los? (en waar zit die eigenlijk bij de G31)?
  2. Is de LVDS kabel lang genoeg om de MMI onder het dashboard kastje te leggen/hangen op het paneel?
  3. Ik begreep dat de switch op 11110000 moet. Hebben jullie ook deze ervaring?
  4. Inleren van de AUX kan gewoon via Bimmercode toch?
  5. Ik las iets over een kabel die gesplitst moest worden voor ivm de Harman Kardon optie? Iemand ervaring mee?
  6. Wat is eigenlijk het nut van die HDMI?
Bvd _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Spollie schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 07:49:
[...]

Mijn eerste indruk van vanmorgen is dat de Continentals toch wel wat strakker sturen, maar dit was een snelwegrit in de ochtendspits :P En het is wel een beetje appels met peren vergelijken natuurlijk:

- Zware G31 met adaptief onderstel en achterwielsturing vs lichte F30 met regulier M-sportonderstel
- 20 inch vs 19 inch
- XL vs regulier

Ik vond de wang van de Michelins juist wat aan de softe kant, terwijl ik dit gevoel bij de Conti's totaal niet heb. Maar dit kan ook door de XL-uitvoering komen.

Enige negatieve van de Conti's is dat het profiel wel karig is voor een nieuwe band, mijn monteur zei bij het monteren al 'deze zijn al bijna versleten voordat ze onder je auto liggen'. Ik denk dat ik hier geen 60k km's mee ga redden, dat lukte met de Michelins wel.
Mijn voorbanden (PS4S 235/35R19) zitten er nu 60.000km / 5 jaar onder en hebben nog net 4mm. Duurt niet lang meer dus eer ze voor mij versleten zijn. Achterbanden (PS4S 265/30R19) ben ik nu met tweede setje bezig en die zitten er nu net 30.000km / 2,5 jaar onder met 5mm. Eerste set achterbanden (zelfde merk en maat) ging er beduidend sneller doorheen. Sinds de auto door Lammert van der Meulen uitgelijnd is zouden de banden sneller moeten slijten, maar ik ervaar het tegendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Aangezien er geen BMW Ster band is in de maat 265/35R19. Is het dan beter om ook achter geen ster band te doen of achter wel een ster band en voor de normale ps4s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
CreativeS schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:15:
[...]

Mijn voorbanden (PS4S 235/35R19) zitten er nu 60.000km / 5 jaar onder en hebben nog net 4mm. Duurt niet lang meer dus eer ze voor mij versleten zijn. Achterbanden (PS4S 265/30R19) ben ik nu met tweede setje bezig en die zitten er nu net 30.000km / 2,5 jaar onder met 5mm. Eerste set achterbanden (zelfde merk en maat) ging er beduidend sneller doorheen. Sinds de auto door Lammert van der Meulen uitgelijnd is zouden de banden sneller moeten slijten, maar ik ervaar het tegendeel.
Ik neem aan dat de door BMW voorgeschreven/aanbevolen maat 225/40/R19 is? Zo ja, dan ben ik benieuwd waarom je voor een hoogte van 35 bent gegaan (minus 2,3% diameter) en niet de 40 hebt aangehouden (plus 1.1%). Is er zo weinig vrije ruimte dat het dan zou aanlopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
Puf schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:08:
[...]

Ik neem aan dat de door BMW voorgeschreven/aanbevolen maat 225/40/R19 is? Zo ja, dan ben ik benieuwd waarom je voor een hoogte van 35 bent gegaan (minus 2,3% diameter) en niet de 40 hebt aangehouden (plus 1.1%). Is er zo weinig vrije ruimte dat het dan zou aanlopen?
Voor een E90 zijn de standaardmaten 225/35R19 en 255/30R19. Ik geloof dat @CreativeS aftermarket velgen heeft, dat verklaart de iets bredere banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Spollie schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:44:
[...]

Voor een E90 zijn de standaardmaten 225/35R19 en 255/30R19. Ik geloof dat @CreativeS aftermarket velgen heeft, dat verklaart de iets bredere banden.
Precies. Daarnaast vind ik 225/35R19 te smal voor op een 9j. 255/30R19 is weer te smal op een 10j velg. 265/35R19 is overigens de originele maat op de M359-achtervelgen, maar aangezien de wanghoogte achter bij de E9X op 19” 30% is, daarop aangepast. Om nagenoeg dezelfde rolomtrek te bewerkstelligen zou er 275/30R19 op moeten, maar dat is weer te breed in de wielkasten met de verlaging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
Ah vandaar... Ik dacht dat het om een F30 ging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Nee, eentje met de laatste oldskool 6-cilinder met indirecte injectie 😉 Hopelijk komt er nog een toerauto bij… met één van de laatste N52B30’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Greetoz schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:06:
Aangezien er geen BMW Ster band is in de maat 265/35R19. Is het dan beter om ook achter geen ster band te doen of achter wel een ster band en voor de normale ps4s?
Er zit verschil tussen de PS4S met en zonder ster. De PS4S met ster heeft 4 soorten compound op het loopvlak en de PS4S zonder ster heeft er 2. Dus mijn mening… rondom zonder ster.

YouTube: This Is Why You Should Fit OE Tires To Your Car! [Michelin Pilot Spo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
fsfikke schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:35:
Bij de F-series zijn er ontzettend veel verschillende varianten geweest qua dash (analoog, half digitaal, volledig digitaal) en navi's (wie kent het roosternavischermpje nog?) afhankelijk van uitrustig. Ook M-trims zijn populair, ondanks dat een vervangend stuur vrijwel hetzelfde kost als een non-M stuurwiel.

Als ze alle auto's van hetzelfde scherm voorzien, loont het jatten ook niet. Maar ja, dan worden voorkanten gedemonteerd om dure koplampen te vervangen.

Bij ons was de 1 in 2019 leeggeroofd, de 3 van mijn zwager eind vorig jaar. Voorlopig even geen BMW meer voor mij.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

ik ben in de running om een bmw 3 touring aan te schaffen een g21..
nu twijfel ik tussen een 320i en een 330i.

Heb een proefrit gemaakt met een 330i, dat was wel goed bevallen!. Nog geen rit met de 320i gemaakt.. nu zit daar wel een 80pk verschil in.. Wil ik nog wel een 320i? geen idee..

Zijn er zaken waar ik goed op moet letten bij het aanschaffen van 330i?
Het liefste wil ik de volgende opties: M-sport met onderstel, donkere ramen fabriek-af, en zwarte raamlijsten, een trekhaak en HK-audio..

nu goed zoeken naar een mooi exemplaar!

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:39
Vergelijking tussen een G2x 320i en 330i heb ik niet.

Wel heb ik nu een G21 330i en hiervoor een F36 420i, beide in de basis het B48 blok. Verschil in vermogen is heerlijk (uiteraard). Wat mij afgezien daarvan verder positief opvalt:
- de 330i heeft meer koppel, dat rijdt soepeler. De automaat maakt daar ook echt beter gebruik van.
- de 420i flipperde nog wel eens tussen versnellingen bij 80 km/u op de ACC als je voorganger zijn snelheid niet vasthield. Ondanks dat de automaat zijdezacht schakelt merk je het omdat je er op gaat letten. Vond ik mateloos irritant en op zo'n moment zet ik de bak vaak in Sport zodat hij een lagere versnelling vast hielt.
- de 330i heeft een klep in de uitlaat die de 320i volgens mij niet heeft, het extra geluid (oke, komt ook deels door de speakers) tovert nog altijd een glimlach op mijn gezicht.

Geen idee of de minpunten van mijn 420i ook het geval zijn bij een G2x 320i, maar ik dicht het wel toe aan vermogen/koppel en de versnellingsbakverhoudingen.

Qua verbruik is mijn G21 zuiniger dan mijn F36, maar daar zit wat jaartjes doorontwikkeling tussen. Ik gok dat het verbruik tussen een 320i/330i bij de G2x niet gigantisch groot is, verbruik is sowieso erg netjes vind ik.

Het blok is in grote lijnen ook gelijk, dus als er al aandachtspunten zijn dan zullen die bij beide wel gelijk zijn. Ik ken ze niet in elk geval.

Echte nadelen van een 330i kan ik nu na een jaar bezit eigenlijk ook niet opnoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
CreativeS schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:52:
[...]

Er zit verschil tussen de PS4S met en zonder ster. De PS4S met ster heeft 4 soorten compound op het loopvlak en de PS4S zonder ster heeft er 2. Dus mijn mening… rondom zonder ster.

YouTube: This Is Why You Should Fit OE Tires To Your Car! [Michelin Pilot Spo...
Yes dat filmpje ken ik. Maar geen idee of het echt uitmaakt, er zijn ook mensen op f80 Bimmerpost die voor pss hebben en achter ps4s en zeggen dat t prima gaat. Gezien de ster versies beter zijn wil je toch de betere band eronder of het dan uitmaakt dat je voor en achter andere compound hebt weet ik niet. De banden doen ook iets anders voor dan achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-10 20:48
Nickrsd schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:51:

Het liefste wil ik de volgende opties: M-sport met onderstel, donkere ramen fabriek-af, en zwarte raamlijsten, een trekhaak en HK-audio..
Ik heb zelf testgereden in een G21. Alles is persoonlijk maar ik zou geen G21 M-sport aanschaffen zonder adaptief onderstel. Het M sport onderstel vind ik op het oncomfortabele af. Zelfs de non M-sport is behoorlijk straf.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-10 12:29
Nickrsd schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:51:
nu twijfel ik tussen een 320i en een 330i.

Heb een proefrit gemaakt met een 330i, dat was wel goed bevallen!. Nog geen rit met de 320i gemaakt.. nu zit daar wel een 80pk verschil in.. Wil ik nog wel een 320i? geen idee..

nu goed zoeken naar een mooi exemplaar!
Mocht de keus vallen voor een 320i en je besluit om het vermogen te kietelen, dan even checken of de 320i een B48b20b motorcode heeft. Deze is dan identiek aan die van de 330i en is veilig te tunen ipv het B48b20a blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Matadores schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:13:
[...]

Mocht de keus vallen voor een 320i en je besluit om het vermogen te kietelen, dan even checken of de 320i een B48b20b motorcode heeft. Deze is dan identiek aan die van de 330i en is veilig te tunen ipv het B48b20a blok.
Wel rekening houden met het bouwjaar, vanaf modeljaar 2021 valt er weinig te tunen tenzij je je DME een weekje naar Finland op vakantie stuurt.
Pagina: 1 ... 269 ... 373 Laatste