Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 26 ... 359 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Ik denk dat t_captain bedoelt dat als je lonen niet indexeert, terwijl alles duurder wordt, de koopkracht achteruitgaat, waardoor er minder verkocht wordt, waardoor de omzet daalt.

Anderzijds, als werkgevers genoodzaakt zijn om duurdere auto's te leasen, berekenen ze deze kosten door in hun producten en bij niet-significant stijgende lonen verlies je dus alsnog koopkracht.

Vandaar dat ik die vreselijke Jezus Klaver ook zo ongelofelijk dom vind als ie trots loopt te doen over het feit dat bedrijven CO2-belasting moeten gaan betalen en dat de energierekening voor consumenten hierdoor kan dalen......wat denk je zelf, zouden die bedrijven dat werkelijk voor eigen rekening nemen?....nee, natuurlijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-06 22:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Er valt niets te indexeren want de leaseprijs blijft hetzelfde. Dat je voorheen voor die prijs een 3-serie kon leasen en nu een 1-serie maakt de werkgever niet uit. Die gaat echt niet zijn werknemers compenseren omdat hij nu slechts een kleinere auto kan leasen. Die zal precies zeggen wat @Tylen zegt: "jammer joh".

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Maasluip schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:00:
Er valt niets te indexeren want de leaseprijs blijft hetzelfde. Dat je voorheen voor die prijs een 3-serie kon leasen en nu een 1-serie maakt de werkgever niet uit. Die gaat echt niet zijn werknemers compenseren omdat hij nu slechts een kleinere auto kan leasen. Die zal precies zeggen wat @Tylen zegt: "jammer joh".
Ja natuurlijk gaat werkgever niet compenseren, maar ik had het over die omzet he :P

T.a.v. de leasebudgetten zie ik het zelf ook wel. Iedereen is gedwongen steeds kleiner te leasen omdat de budgetten niet wijzigen, ondanks dat alles duurder is. Daarnaast is het voor bedrijven waarschijnlijk ook een manier om stiekem kosten te besparen (want niet indexeren). Leaseauto's zijn voor sommige bedragen een zware last, dus dan is iedere niet-indexatie mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Z4 in de USA komt met Remote Start. Hopelijk valt dat de retro-fitten op de oudere modellen!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-01 14:42
Mijn auto (116i, e81 2008) start niet lekker. Gister wilde hij ook helemaal niet doorstarten. Ik vermoed dat het aan de brandstofpomp ligt. Zou iemand anders een idee kunnen hebben? Accu is reeds vervangen..

Ik hoop dat iemand snapt wat ik bedoel, anders heb ik ook een video met geluid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
https://www.autojunk.nl/2019/03/bmw-3-serie-f30-vs-g20

Als je ze zo naast elkaar ziet is het wel zonde wat ze met die grille en voorbumper gedaan hebben :-(

Achterlichten vind ik bij de G20 dan wel weer mooier dan bij de F30.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:49
Ik vind die zwarte nieren echt niet om aan te gluren. Sowieso verkloten ze de nieren op elk model de laatste tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-06 12:15

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Vandaag even bij Ekris (Arnhem) wezen kijken naar de nieuwe G20 (was 3 weken op vakantie...). Fraaie auto, al vind ik die dichte nieren niet fraai (zou je ze niet gewoon open kunnen zetten via een of andere hack :D, of ze veel vroeger openen, dat ze bij echt lage temps alleen dicht blijven?).

Ze hadden er 2 staan; Portimao Blau 330i ( <3 ) en een witte (330i??) met berg M performance spul erop. Niet zo'n fan van die poespas (je kunt er zakelijk ook niet mee aankomen imo).
Gevraagd om een proefrit in te plannen, zou sowieso voor een 330i gaan. Prijsverschil met een 320i is zo klein dat dit het chippen en gezeur me niet waard is.

Paar dingen die me opvielen;
1: Standaard interieurafwerking is niet mooi imo (Tetragon), zou dit absoluut vervangen voor b.v. Eiche Maser. Mis de optie geborsteld aluminium zoals mijn vader in de 4GC heeft, dat oogt ook altijd wel goed.

2: Virtual cockpit lijkt wel leuk te werken, maar heeft relatief weinig eigen indeling mogelijkheden?.

3: Auto lijkt achterin aanzienlijk ruimer, echt op A4 niveau (niet heel relevant, ben zelf niet groot dus achter mij hebben mensen altijd ruimte zat :D).

4: Wireless telefoonlaad vlak is niet oneindig groot (vraag me af of een iPhone X Max (of Galaxy S10+) past?. USB-C laadpunten in de auto zijn verder wel cool overigens!.

5: Je kunt met elektrische stoelen (best dure optie) wel meer aan de (sport) stoelen instellen volgens mij?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Tortelli schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 18:45:
Vandaag even bij Ekris (Arnhem) wezen kijken naar de nieuwe G20 (was 3 weken op vakantie...). Fraaie auto, al vind ik die dichte nieren niet fraai (zou je ze niet gewoon open kunnen zetten via een of andere hack :D, of ze veel vroeger openen, dat ze bij echt lage temps alleen dicht blijven?).

Ze hadden er 2 staan; Portimao Blau 330i ( <3 ) en een witte (330i??) met berg M performance spul erop. Niet zo'n fan van die poespas (je kunt er zakelijk ook niet mee aankomen imo).
Gevraagd om een proefrit in te plannen, zou sowieso voor een 330i gaan. Prijsverschil met een 320i is zo klein dat dit het chippen en gezeur me niet waard is.

Paar dingen die me opvielen;
1: Standaard interieurafwerking is niet mooi imo (Tetragon), zou dit absoluut vervangen voor b.v. Eiche Maser. Mis de optie geborsteld aluminium zoals mijn vader in de 4GC heeft, dat oogt ook altijd wel goed.

2: Virtual cockpit lijkt wel leuk te werken, maar heeft relatief weinig eigen indeling mogelijkheden?.

3: Auto lijkt achterin aanzienlijk ruimer, echt op A4 niveau (niet heel relevant, ben zelf niet groot dus achter mij hebben mensen altijd ruimte zat :D).

4: Wireless telefoonlaad vlak is niet oneindig groot (vraag me af of een iPhone X Max (of Galaxy S10+) past?. USB-C laadpunten in de auto zijn verder wel cool overigens!.

5: Je kunt met elektrische stoelen (best dure optie) wel meer aan de (sport) stoelen instellen volgens mij?.
Waarom kan je daar zakelijk niet mee aankomen? Zelf doe ik het ook. Niets mis mee hoor. Krijg alleen maar complimenten over de auto. Mijn uurtarief blijft gelijk ongeacht de auto ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:57
Net alsof de gemiddelde klant merkt of je met M spul rondrijdt of niet. Een BMW is een BMW voor hun, 318 of 330. Dan moet je voor een Skoda gaan oid.
Degenen die het wel merken hebben wat met auto's en kunnen het dus ook wel waarderen.

[ Voor 9% gewijzigd door Het Fantoom op 24-03-2019 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:47
Ik moet zeggen dat de nieuwe 3 serie mij steeds meer bevalt qua uiterlijk hoe vaker ik hem zie.

[ Voor 80% gewijzigd door Phusebox op 24-03-2019 07:18 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:43
Het Fantoom schreef op zondag 24 maart 2019 @ 00:04:
[...]

Net alsof de gemiddelde klant merkt of je met M spul rondrijdt of niet. Een BMW is een BMW voor hun, 318 of 330. Dan moet je voor een Skoda gaan oid.
Degenen die het wel merken hebben wat met auto's en kunnen het dus ook wel waarderen.
Ik denk niet dat t voor een klant zo boeiend is idd. Wat je zegt: voor de mensen die er niks om geven is een BMW gewoon een BMW.

Zelf ben ik niet zo van de M Performance spullen omdat ik het meeste niet mooi vind, maar zoiets blijft altijd persoonlijk.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
VidaR-9 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 08:51:
[...]

Ik denk niet dat t voor een klant zo boeiend is idd. Wat je zegt: voor de mensen die er niks om geven is een BMW gewoon een BMW.

Zelf ben ik niet zo van de M Performance spullen omdat ik het meeste niet mooi vind, maar zoiets blijft altijd persoonlijk.
Dat denk ik ook, al is het wel zo dat vroeger (5-10 jaar geleden) in de consultancy/advocatuur/accountancy je juniors (sommigen komen net van het VWO af) met een dikke A3 of Golf zag. Natuurlijk betaalde je daar zelf voor bij, maar dat wist een klant vaak niet. De laatse jaren is dat wel iets veranderd, ook door de sterk gestegen prijzen bij gelijkblijvende leasebudgetten. Als je wat meer senior bent is een BMW inderdaad een BMW en boeit het ze vrij weinig, ook omdat ze zelf vaak ook wel een duurdere leasevloot hebben.

Ik heb helemaal niks met al die opsmuk die ze M Performance noemen. Waar zijn de BMW-modellen die gewoon subliem in eenvoud waren...dit is mis gegaan rond 2001/2002.
Phusebox schreef op zondag 24 maart 2019 @ 06:56:
Ik moet zeggen dat de nieuwe 3 serie mij steeds meer bevalt qua uiterlijk hoe vaker ik hem zie.
Echt?....ik zit nu al twee jaar naar al die nieuwe modellen te kijken, er is er nog geen één geweest die me is gaan bekoren in het geval ik deze in het begin nog echt lelijk vond (en dat is bij veel modellen de laatste tijd). Iets wat ik bij de F10 en E60 (tot op zekere hoogte) nog wel had...die worden wel mooi oud.

Ik ben benieuwd hoe de 3er Touring er uit gaat zien als totaalplaatje. Eerijk gezegd vind ik bij de 3er en 5er de Touring altijd mooier dan de sedan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zebby schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:18:
[...]

WLPT heeft de wagens gewoon duurder gemaakt, en straks de mogelijke BPM nog meer. Dus denk dat je dan 2-3 collega's weg moet gaan pesten :)
Overigens niet alleen in de lease. Alle vergelijkbare modellen zijn van eind 30 naar begin-midden 40 gegaan.
Onzin BMWs zijn helemaal niet duurder geworden door de WLTP. kijk maar hoeveel BPM op een 330i van 2014 zat en hoeveel er op een nieuwe zit. De prijsverhoging komt volledig bij BMW zelf vandaan.
Bij ons zijn de leasebudgetten overigens ook niet geïndexeerd de afgelopen 10 jaar. Kon je 10 jaar geleden een dikke 3 serie leasen als starter bij ons, kom je nu niet verder dan een gemiddelde c-segment auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Tylen schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 19:16:
[...]

Waarom kan je daar zakelijk niet mee aankomen? Zelf doe ik het ook. Niets mis mee hoor. Krijg alleen maar complimenten over de auto. Mijn uurtarief blijft gelijk ongeacht de auto ;)
Het heeft imo wel een erg hoog racerboy gehalte (no offence, op een 340i is zoiets ook prima te verkopen, op een 318d....). Met een beetje leuke auto's voorkomen is in onze handel geen ramp, maar je je moet niet willen overdrijven of teveel opvallen (zeker in mijn geval waarbij ik nog vrij jong ben als DGA).

Overigens ook in het gebruikte segment aan het kijken geweest, voor het geld van een nieuwe 330i kun je ook een leuke jong gebruikte (1 jaar oude) 540i kopen. Alleen de bijtelling daarvan is wel pijnlijk met een nieuwprijs van ~100k :D.
Phusebox schreef op zondag 24 maart 2019 @ 06:56:
Moest in het begin nog wel wennen aan de achterkant, maar in combinatie met Portimau blauw is het perfect imo. Uiterlijk van de 3 is geslaagd in mijn ogen, dat kan ik nog niet zeggen van de nieuwe 7 serie :D.

8 serie is in het echt overigens ook een prachtige auto, denk alleen niet dat je die in Nederland veel gaat zien. De 8 Grand Coupe kan wel eens een leuke auto worden wat dat betreft.

[ Voor 47% gewijzigd door Tortelli op 24-03-2019 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Tortelli schreef op zondag 24 maart 2019 @ 13:16:
[...]

Het heeft imo wel een erg hoog racerboy gehalte (no offence, op een 340i is zoiets ook prima te verkopen, op een 318d....). Met een beetje leuke auto's voorkomen is in onze handel geen ramp, maar je je moet niet willen overdrijven of teveel opvallen (zeker in mijn geval waarbij ik nog vrij jong ben als DGA).

Overigens ook in het gebruikte segment aan het kijken geweest, voor het geld van een nieuwe 330i kun je ook een leuke jong gebruikte (1 jaar oude) 540i kopen. Alleen de bijtelling daarvan is wel pijnlijk met een nieuwprijs van ~100k :D.
Ik rijd geen 318d hoor en al helemaal geen diesel 😘

Bijtelling heb je toch niet bij prive auto? Of ben je naar een leasert aan het kijken? Ik dacbt dat je voor een eigen auto aan het shoppen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Rij nu mijn F30 prive, zit te denken auto zakelijk te gaan kopen (kopen, dus geen lease). Kosten van een nieuwe 330i aan bijtelling zijn lager dan 4 jaar bezit (vooral afschrijving) me gekost heeft voor mijn F30 (die op een distributie ketting na geen gek onderhoud nodig heeft gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Tortelli schreef op zondag 24 maart 2019 @ 13:30:
Rij nu mijn F30 prive, zit te denken auto zakelijk te gaan kopen (kopen, dus geen lease). Kosten van een nieuwe 330i aan bijtelling zijn lager dan 4 jaar bezit (vooral afschrijving) me gekost heeft voor mijn F30 (die op een distributie ketting na geen gek onderhoud nodig heeft gehad).
Ah check. Ik rijd de f31 ook prive. Maar zakelijk, en dus bijtelling erbij pakken, is voor mij veel duurder. Volgende hier wordt overigens een 100% electrische ;). Zal wel etron worden hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 22:19
Je moet natuurlijk niet de privekosten met alleen de bijtelling vergelijken. Je hebt ook een winstderving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

t_captain schreef op zondag 24 maart 2019 @ 13:33:
Je moet natuurlijk niet de privekosten met alleen de bijtelling vergelijken. Je hebt ook een winstderving.
We zijn liefhebbers toch en willlen een leuke auto rijden?? (Ik wel iig). Dus met de huidige bijtellingsregs is het voor mij veel gunstiger om 19cent de km uit de zaak te halen en lekker prive te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 22:19
Voor de meeste auto’s is privé aantrekkelijker dan zakelijk. Youngtimers, electrische auto’s en nieuwe auto’s met hoge afschrijving per kilometer zijn de uitzonderingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Gisteren m'n auto opgehaald van de garage. Schade aan de voorkant hersteld en gelijk maar de rechterzijde helemaal aangepakt. Roest rond achterste wielkast verwijderd en helemaal gespoten.

Voor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vSmwpobK1t0E3WhjpgkXHh4t/medium.jpg

Na:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HwFSAcy7FXC5JBUavGPvVh5g/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jMufV5lLfAf6S4zfIoPgd93q/medium.jpg

Blijft toch een plaatje! <3

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
@Tortelli Ik vind de 8er niet bepaald het top of the range model, zeker niet die achterkant, beenruimte achter en interieur. Als BMW een keer een wagen zou maken zoals de Mercedes SLG dan heb je met recht een ‘topmodel’. Als BMW ook het interieur van het ‘topmodel’ dan nog wat opkrikt heb je iets bijzonders, dat kan ik nu niet zeggen.

Ik denk trouwens dat je bij zakelijke lease in een vloot de 340i wellicht nog zou kunnen kiezen, al weet ik dat je ook beperkt wordt door het energielabel...hoger dan D of zo kun je vaak niet leasen :-I Als je als eenmanszaak iets leaset kan het anders zijn wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Je koop een coupe niet om achterin te zitten... denk dat de doelgroep voor dit soort auto's in Nederland erg klein is.

Je ziet wel wat F30 / F31's 340i's aangeboden worden, maar issue is dat de nieuwprijs (kentekenprijs) van die auto's erg hoog is. Daarnaast koop je feitelijk wel oude tech (lees basically dezelfde auto als ik nu heb, met een vet blok erin). Denk dat ik dan toch liever een G20 330i heb.

Ik wil de auto overigens gewoon zakelijk kopen, geen lease dus (lease is, zolang je het geld hebt, altijd duurder.... zeker als je zoals in mijn geval er ~4-5 jaar mee wil rijden). Reken dat tzt nog wel ff door natuurlijk ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Tortelli op 24-03-2019 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-06 08:34
Tortelli schreef op zondag 24 maart 2019 @ 13:16:
[...]

Die nieuwprijs nekt bijna elke koper van een auto, al is het maar in de verzekering. Die blijven altijd met nieuwwaarde rekenen, dat doet nogal iets met de premie, zelfs als je auto tig jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:02

_Arthur

blub

Die witte? En verder; lekker de auto rijden die jij wilt. Je rijdt hem voor jezelf en niet voor de buurman toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:20
Het prijsverschil 2e hands tussen een 530i en 330i valt me eigenlijk ook wel mee. Het aanbod is niet al te groot in de prijsklasse waar ik kijk (>2012, <200k km), dus daar kan het ook nog aan liggen. Overweeg daarbij ook sterk een import. Zijn er al manieren om die kilometer-terugdraaiers uit Duitsland op een of andere manier te checken? Zou toch gewoon ergens in de auto in een read-only veld moeten kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Zebby schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:08:
Het prijsverschil 2e hands tussen een 530i en 330i valt me eigenlijk ook wel mee. Het aanbod is niet al te groot in de prijsklasse waar ik kijk (>2012, <200k km), dus daar kan het ook nog aan liggen. Overweeg daarbij ook sterk een import. Zijn er al manieren om die kilometer-terugdraaiers uit Duitsland op een of andere manier te checken? Zou toch gewoon ergens in de auto in een read-only veld moeten kunnen staan...
Carly checked de km standen in alle ecu's. maar natuurlijk valt dat waarschijnlijk ook te manipuleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
Tortelli schreef op zondag 24 maart 2019 @ 20:18:
Je koop een coupe niet om achterin te zitten... denk dat de doelgroep voor dit soort auto's in Nederland erg klein is.

Je ziet wel wat F30 / F31's 340i's aangeboden worden, maar issue is dat de nieuwprijs (kentekenprijs) van die auto's erg hoog is. Daarnaast koop je feitelijk wel oude tech (lees basically dezelfde auto als ik nu heb, met een vet blok erin). Denk dat ik dan toch liever een G20 330i heb.

Ik wil de auto overigens gewoon zakelijk kopen, geen lease dus (lease is, zolang je het geld hebt, altijd duurder.... zeker als je zoals in mijn geval er ~4-5 jaar mee wil rijden). Reken dat tzt nog wel ff door natuurlijk ;).
Een coupe is voor twee personen, maar maak er dan een tweezitter van i.p.v. een achterbank die nu gewoon nutteloos is. Maak de auto dan 5-10 cm langer en je hebt het probleem niet meer.

T.a.v. de F30 heb je wel gelijk. Als je in een basic F30 uit 2017 stapt lijk je wel terug te gaan naar 2012 of zo. Zelfs mijn 1 Serie uit 2018 oogt dan nog moderner en strakker. Mooi zou zijn geweest als ze uiterlijk F30 met interieur G20 hadden gecombineerd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Zebby schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:08:
Tbf heb ik meer vertrouwen in de staat van import auto's uit dld dan auto's uit Nederland. De BOVAG heeft blijkbaar wel resultaat gehaald met hun "Wij van wc eend"-campagne.

Als je gewoon een goede verkoper zoekt heb je vaak een completere en beter onderhouden auto voor minder geld in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
418O2 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:34:
[...]

Tbf heb ik meer vertrouwen in de staat van import auto's uit dld dan auto's uit Nederland. De BOVAG heeft blijkbaar wel resultaat gehaald met hun "Wij van wc eend"-campagne.

Als je gewoon een goede verkoper zoekt heb je vaak een completere en beter onderhouden auto voor minder geld in Duitsland.
Oh dat geloof ik wel hoor, het is meer dat je ook de verhalen hoort dat 1 op de 3/4 auto's daar gerommel hebben gehad met de teller. Bizar dat daar nog niet actief aan wordt gewerkt, o.a. door autofabriekanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 10:54
Zebby schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:13:
[...]

Oh dat geloof ik wel hoor, het is meer dat je ook de verhalen hoort dat 1 op de 3/4 auto's daar gerommel hebben gehad met de teller. Bizar dat daar nog niet actief aan wordt gewerkt, o.a. door autofabrikanten.
Ik zou in Duitsland de 'Turkse' handelaars vermijden, helaas is dat een vooroordeel maar toch blijkt dat die wel erg vaak auto's hebben staan met lage km standen.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-06 13:06
Tortelli schreef op zondag 24 maart 2019 @ 20:18:
Ik heb heel wat coupé's gehad. Fraai uiterlijk maar probleem met die dingen is dat ze vanaf de B-stijl naar achteren toe echt bizar onpraktisch zijn.

Loeiers van deuren (heel lastig in krappe parkeerplaatsen/garages), krappe claustrofobische achterbank met vervelende instap waarbij je achterpassagiers verstrikt raken in voorste veiligheidsgordels, slecht bereikbare kofferruimte door de vaak kleine achterklep (met -als je pech hebt- nog een hoge tildrempel ook), en als je stoel ver naar voren staat raakt je schouder bijna uit de kom bij het blind graaien naar de veiligheidsgordel achter je.

Als je een tijdje in de stromende regen staat te wachten totdat de -elektrische bedienbare- voorstoel ver genoeg is gegaan om een achterpassagier in te laten stappen weet je wel wat ik bedoel...geen premium gevoel zeg maar :+

Daarom vind ik die 4-drs coupe's zo'n uitkomst, zeker met 5e deur. Ze worden steeds populairder (peugeot 508, nwe CLA Coupé en de 2-serie GC komt er ook aan).

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
elmerblues schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:11:
[...]

Ik heb heel wat coupé's gehad. Fraai uiterlijk maar probleem met die dingen is dat ze vanaf de B-stijl naar achteren toe echt bizar onpraktisch zijn.

Loeiers van deuren (heel lastig in krappe parkeerplaatsen/garages), krappe claustrofobische achterbank met vervelende instap waarbij je achterpassagiers verstrikt raken in voorste veiligheidsgordels, slecht bereikbare kofferruimte door de vaak kleine achterklep (met -als je pech hebt- nog een hoge tildrempel ook), en als je stoel ver naar voren staat raakt je schouder bijna uit de kom bij het blind graaien naar de veiligheidsgordel achter je.

Als je een tijdje in de stromende regen staat te wachten totdat de -elektrische bedienbare- voorstoel ver genoeg is gegaan om een achterpassagier in te laten stappen weet je wel wat ik bedoel...geen premium gevoel zeg maar :+

Daarom vind ik die 4-drs coupe's zo'n uitkomst, zeker met 5e deur. Ze worden steeds populairder (peugeot 508, nwe CLA Coupé en de 2-serie GC komt er ook aan).
Precies daarom heb ik de 6 serie GT gekocht. Het uiterlijk kun je over discussiëren (hoewel eigenlijk niet, want persoonlijk :)), maar het praktisch gemak van de auto is onovertroffen.

Letterlijk (komend uit de 5) een zee van ruimte op de achterbank, meer volume-laadvermogen dan een 5-touring, je zit hoger en het rijdt subliem.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ChiLLeR schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:01:
[...]

Ik zou in Duitsland de 'Turkse' handelaars vermijden, helaas is dat een vooroordeel maar toch blijkt dat die wel erg vaak auto's hebben staan met lage km standen.
Inderdaad, als je op zeker wilt gaan gewoon bij een BMW Dealer (of zelfs Niederlassung) eentje met premium selection kopen.
Als je naar oudere modellen bij handelaren/privé kijkt moet je je gewoon goed indekken. Apps die idd op meerdere plekken de ECU’s uitlezen of beter nog die ook de bedrijfsuren van de motor kunnen laten zien. Daaruit kan je dan samen met de kilometerstand een gemiddelde snelheid mee uitrekenen. Als die heel laag is weet je ook hoe laat het is.

Maar verder zijn het vooral broodje aap verhalen van brancheorganisaties die bang zijn nog meer klanten te verliezen aan mensen die in het buitenland shoppen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:00
Die active grille vind ik inderdaad ook wat minder geslaagd. Ongetwijfeld gaat dit iets zijn wat we er met E-SYS weer uit kunnen coderen. Even op bimmerforum gaan kijken en de juiste Engelse term voor die lamellen/ de BMW term opzoeken. In het allerslechtste geval doe je het truukje wat jij deed, stekkertje laten uittrekken. Want bij stilstaan (tenzij motor echt heel heet staat) gaan ze ook toe. Maar ik ben er redelijk zeker van dat je die treshold ERGENS gaat kunnen aanpassen.

Vanmorgen moest de 4GC op onderhoud voor de remblokjes. Even gaan kijken naar de 3 maar helaas is die pas vanaf "de zomer" bestelbaar en "tegen het einde van het jaar" leverbaar, da's nog even geduld uitoefenen...

[ Voor 57% gewijzigd door HyperBart op 25-03-2019 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 21:23

JdM

Humbled

Ik las het net ook, is toch wel een blamage met een gloednieuwe auto hoor... 8)7
Zouden ze de ontstane uitstoot nog meenemen in de schadelijkheid voor het milieu? :+

[ Voor 11% gewijzigd door JdM op 25-03-2019 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:52
Sinds wanneer is een i8 volledig elektrisch...?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Pannencouque schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:09:
[...]
Die nieuwprijs nekt bijna elke koper van een auto, al is het maar in de verzekering. Die blijven altijd met nieuwwaarde rekenen, dat doet nogal iets met de premie, zelfs als je auto tig jaar oud is.
Het is voor een zakelijke rijder zoals mij vooral de bijtelling welke je nekt. Een deftige 540i kost ~€900 aan bijtelling, das me wel wat gortig af tbo...... Wegenbelasting en verzekering zou ik zakelijk betalen, daar lig ik minder wakker van. Kosten van verzekering zijn als je oud genoeg bent ook geen groot probleem meer.
_Arthur schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:49:
[...]

Die witte? En verder; lekker de auto rijden die jij wilt. Je rijdt hem voor jezelf en niet voor de buurman toch?
Die witte vol met M performance goodies idd. Er is niets wat mij tegenhoud een 330i te kopen, maar het volhangen met M performance speelgoed vind ik zelf gewoon niet mooi en zakelijk ook niet het beste idee.
[...]

De grote deuren zijn inderdaad een groot nadeel van coupe's, zelf een paar jaar een E46 coupe gehad. Prachtige auto, maar parkeren is een ramp met die grote deuren (waardoor je nauwelijks kunt in/uitstappen). Een 4 deurs coupe zoals mijn vader heeft (4 Grand Coupe) is een leuke tussenvorm. Al heeft deze wel het nadeel dat de instap achterin niet echt handig is.

Vooral zeer grappig om wat familieleden van mijn vader (>70+) in te zien stappen :D.

[ Voor 74% gewijzigd door Tortelli op 25-03-2019 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
alexbl69 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:47:
[...]

Precies daarom heb ik de 6 serie GT gekocht. Het uiterlijk kun je over discussiëren (hoewel eigenlijk niet, want persoonlijk :)), maar het praktisch gemak van de auto is onovertroffen.

Letterlijk (komend uit de 5) een zee van ruimte op de achterbank, meer volume-laadvermogen dan een 5-touring, je zit hoger en het rijdt subliem.
Ligt ook lichtelijk in een iets andere prijsklasse :D Als we dan toch door kunnen neem ik wel een M550i of een M760i! Of een SUV, maar die vind ik buiten de x1 allemaal foeilelijk. Ik heb dan ook niks met SUV's. Die Mercedes variant met aflopend dak is ook al zo'n misbaksel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 06:38
fsfikke schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:17:
[...]

Inderdaad, als je op zeker wilt gaan gewoon bij een BMW Dealer (of zelfs Niederlassung) eentje met premium selection kopen.
Als je naar oudere modellen bij handelaren/privé kijkt moet je je gewoon goed indekken. Apps die idd op meerdere plekken de ECU’s uitlezen of beter nog die ook de bedrijfsuren van de motor kunnen laten zien. Daaruit kan je dan samen met de kilometerstand een gemiddelde snelheid mee uitrekenen. Als die heel laag is weet je ook hoe laat het is.

Maar verder zijn het vooral broodje aap verhalen van brancheorganisaties die bang zijn nog meer klanten te verliezen aan mensen die in het buitenland shoppen.
Klopt, dit is DE manier om de betrouwbaarheid te checken, echter wordt het bij moderne auto's als maar lastiger.

Onderschat het overigens niet hoor... heb wel eens gezien bij een TV programma 1:3 in DU... Volgens mij was het niet deze aflevering, maar dit is ook wel interessant:
https://www.rtl2.de/sendu...47-tachobetrug-folge-387/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Tortelli schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:25:
Die witte vol met M performance goodies idd. Er is niets wat mij tegenhoud een 330i te kopen, maar het volhangen met M performance speelgoed vind ik zelf gewoon niet mooi en zakelijk ook niet het beste idee.
Dat je het zelf niet mooi vind is een beter argument dan dat je je hoofd niet boven het zakelijke-maaiveld durft/zou willen uitsteken vind ik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
Tortelli schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:25:
[...]
De grote deuren zijn inderdaad een groot nadeel van coupe's, zelf een paar jaar een E46 coupe gehad. Prachtige auto, maar parkeren is een ramp met die grote deuren (waardoor je nauwelijks kunt in/uitstappen).
Ik vond het juist ideaal dat er geen raamlijsten aan mijn E46 coupedeuren zaten. Met het raam omlaag kon ik in- en uitstappen zodra mijn been door de kier kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-06 02:53

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Probleempje waar julie vast wat tips voor hebben.

Ik krijg een CD niet meer uit de radio, e46 met BMW Bussiness CD.
Alles werkt, zoals het afspelen van de CD. Wanneer de eject knop wordt ingedrukt, dan hoor je dat er wat gebeurt maar de CD blijft zitten. Als ik dan weer de CD wil afspelen, word eerst aangegeven no disk, na een tweede keer op mode te klikken speel de CD gewoon weer af.

Edit: Resetten, door spanning eraf te halen helpt niet.

Edit: Paar dagen later de tijd gevonden, om de CD eruit te halen. Dus gereedschap erbij en opgezocht hoe je erbij kan komen, raad eens, ineens komt de CD er vanzelf uit. Dus geen originelen CD meer gebruiken die hou ik liever in de collectie, ipv gevangen in een autoradio.

[ Voor 29% gewijzigd door zekerpixels op 29-03-2019 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
[...]

...geen premium gevoel zeg maar :+

Hebben drie-deurs dat ook niet standaard? Opel Adam van een kennis zijn ook van die lellen van deuren :P Ik vind het geen gezicht, maar ken ook mensen die zweren bij drie-deurs t.o.v. vijf-deurs.

T.a.v. coupe's vind ik eigenlijk alleen de 4er en 6er Gran Coupe mooi persoonlijk. Tezamen met de 140i, M2, 5 Touring zijn dan eigenlijk de enige nieuwe BMW's die ik momenteel nog echt mooi vind....wetende dat die 140i binnenkort ook nog eens verleden tijd is....is dat best een beschamende score gezien de vele modellen die ze in hun gamma hebben.

Ik hoop zelf na afloop van mijn leasecontract eind 2021(en in andere baan dan) een leuke 5 Touring uit 2017 die dan uit de lease loopt op de kop te kunnen tikken. Die krengen zijn nu nog onbetaalbaar |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-06 22:42
pjot1 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 13:56:
Gisteren m'n auto opgehaald van de garage. Schade aan de voorkant hersteld en gelijk maar de rechterzijde helemaal aangepakt. Roest rond achterste wielkast verwijderd en helemaal gespoten.

Voor:

[Afbeelding]

Na:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Blijft toch een plaatje! <3
Netjes gedaan. Nu nog wel ff nieuwe nummerplaat halen met opgelegde letters ;) . Als je de oude platen inlevert komt er geen 1-tje op de nieuwe platen.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
jordy2811 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 19:57:
[...]

Netjes gedaan. Nu nog wel ff nieuwe nummerplaat halen met opgelegde letters ;) . Als je de oude platen inlevert komt er geen 1-tje op de nieuwe platen.
Ja, staat nog op het lijstje! Een 1-tje is echt een no-go evenals reclame op de houder... :N

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-06 22:42
Couldn't agree more!

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kwam er eergisteren achter dat mijn F20 blijkbaar ook fietsers herkend... Kreeg opeens een rood oplichtender fietser op mijn dashboard.wiat dat de i8 van een vriend dit had maar dat het ook op de 1 serie zit was nieuw voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Phusebox schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 20:51:
Kwam er eergisteren achter dat mijn F20 blijkbaar ook fietsers herkend... Kreeg opeens een rood oplichtender fietser op mijn dashboard.wiat dat de i8 van een vriend dit had maar dat het ook op de 1 serie zit was nieuw voor mij.
Heb jij Driving Assistant pakket dan, met camera’s enzo? Kan me haast niet voorstellen dat je dat bij het uitkiezen van de auto zelf aanklikt ;)....aangezien bijna alles al optie is en er leukere opties beschikbaar zijn...naast de opties die je vanwege lease sowieso moet selecteren.

Ik heb het in mijn F20 niet...heb helemaal niks qua veiligheidssystemen buiten de standaarduitrusting...dus lekker beperkt. Het werkt volgens mij ook nog bij geen enkel merk echt lekker, dus daar besteed ik geen cent aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Beam87 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 22:12:
[...]

Heb jij Driving Assistant pakket dan, met camera’s enzo? Kan me haast niet voorstellen dat je dat bij het uitkiezen van de auto zelf aanklikt ;)....aangezien bijna alles al optie is en er leukere opties beschikbaar zijn...naast de opties die je vanwege lease sowieso moet selecteren.

Ik heb het in mijn F20 niet...heb helemaal niks qua veiligheidssystemen buiten de standaarduitrusting...dus lekker beperkt. Het werkt volgens mij ook nog bij geen enkel merk echt lekker, dus daar besteed ik geen cent aan.
Ja dat heb ik. Welke leukere opties dan? Buiten het M pakket dat helaas niet eens duurder was qua aanschaf maar wel 100 euro op de maandelijks duwde... Vaag ook want met M styling levert het ding straks meer op als ik hem inlever denk ik, maar goed.

Ik ben meer dan tevreden over de ACC, die gebruik ik elke dag. Ook het pre crash warning systeem is al handig geweest. Lane keeping warning niet zo maar ook daar zie ik wel het nut van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Phusebox schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 22:29:
[...]

Ja dat heb ik. Welke leukere opties dan? Buiten het M pakket dat helaas niet eens duurder was qua aanschaf maar wel 100 euro op de maandelijks duwde... Vaag ook want met M styling levert het ding straks meer op als ik hem inlever denk ik, maar goed.

Ik ben meer dan tevreden over de ACC, die gebruik ik elke dag. Ook het pre crash warning systeem is al handig geweest. Lane keeping warning niet zo maar ook daar zie ik wel het nut van in.
Hoe ze komen tot die leasebedragen...geen idee, maar tav opties heb ik ook enkel de interieurlijsten, sportstoelen en groter navi scherm. Tav die veiligheidsdingen...ik let altijd zelf gewoon goed op...tot nu nog nooit iets gehad. Maar iedereen is vrij in zijn keuze uiteraard.

M Sport is de duurste optie volgens mij. maar die vond ik op een 118i weinig toevoegen, in die zin..die centimeter lager doet het hem niet en die F20 M sport bumper vind ik persoonlijk gewoon niet mooi. Bij M Sport moet je ook gelijk voor 17/18 inch velgen gaan en die vind ik gewoon lelijk qua design.

Mijn auto mag binnenkort trouwens naar DEKRA...ben benieuwd😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Poeh, 100 euro per maand voor een sportpakketje. Ik zou het er niet voor over hebben. Net als allerlei andere opties overigens. Dat waren de eerste dingen die in mijn auto uitgezet werden. Zo'n knoppenbalkje ziet er leuk uit bij aankoop, maar het zijn in mijn ogen systemen die zich bemoeien met zaken die ik zelf beter kan en inschat op een manier die het systeem niet kan. Zonde van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Pannencouque schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:39:
Poeh, 100 euro per maand voor een sportpakketje. Ik zou het er niet voor over hebben. Net als allerlei andere opties overigens. Dat waren de eerste dingen die in mijn auto uitgezet werden. Zo'n knoppenbalkje ziet er leuk uit bij aankoop, maar het zijn in mijn ogen systemen die zich bemoeien met zaken die ik zelf beter kan en inschat op een manier die het systeem niet kan. Zonde van het geld.
Haha, natuurlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Doet z'n nickname eer aan :p

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elmerblues
Tylen schreef op zondag 24 maart 2019 @ 13:33:
[...]

Ah check. Ik rijd de f31 ook prive. Maar zakelijk, en dus bijtelling erbij pakken, is voor mij veel duurder. Volgende hier wordt overigens een 100% electrische ;). Zal wel etron worden hahaha.
Je herinneringen voor later maak je nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fj34zJxooXSDRRLeD3LDHj3S/full.jpg

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Pannencouque schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:39:
Tuurlijk. Als je even niet oplet en het systeem kicked in ben je er toch wel blij mee. Heeft mij toch echt al een paar keer geholpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

elmerblues schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:31:
[...]

Je herinneringen voor later maak je nu.

[Afbeelding]
Hahaha ik rijdt BMW noodgedwongen omdat ik toen geen leuke Audi kon vinden :P Dus je fototje klopt niet :P En nee, ik verlang echt niet naar bezine/diesel autos hoor. Heerlijk die rust die een electrische auto kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Tylen schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:31:
[...]

Tuurlijk. Als je even niet oplet en het systeem kicked in ben je er toch wel blij mee. Heeft mij toch echt al een paar keer geholpen ;)
+1 . Ik heb op mijn 4GC ACC (zonder andere assistentie-systemen). Met ACC krijg je ook botswaarschuwing, ik kan je vertellen dat dat in stadsverkeer en op autosnelwegen mij al een paar keer "gered" heeft van brokken... Even afgeleid naar links of rechts en een onverwacht rem-manoeuvre voor je en ACC kicks in.

Grrrrr, ik moet stilletjes aan een nieuwe wagen. De 4GC zit aan zijn kilometers. Ik had owv nieuw model en praktische redenen interesse in de nieuwe 3 Touring G20 maar die pas vanaf "de zomer" bestelbaar en "tegen het einde van het jaar leverbaar".

Ik vind het nieuwe interieur echt geslaagd, een stevige upgrade in luxe vind ik persoonlijk. Eindelijk is de manuele handrem weg ( 8)7 nu pas). De HUD heeft een ferme upgrade gehad (heerlijke optie trouwens) en er zit heerlijk wat beenruimte vanachter.

Alleen... :/ De koffer van zo een 3 Touring vind ik eigenlijk om een touring te zijn wat tegenvallen. In oppervlakte is hij volgens heel gelijkaardig met mijn 4 GC, en dat voor een touring? Komt er nog eens bij dat volgens mij die oppervlakte minder nuttig bruikbaar is omdat je door de wielkasten een smallere koffer krijgt naar het einde/diepe toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
HyperBart schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:01:
[...]

+1 . Ik heb op mijn 4GC ACC (zonder andere assistentie-systemen). Met ACC krijg je ook botswaarschuwing, ik kan je vertellen dat dat in stadsverkeer en op autosnelwegen mij al een paar keer "gered" heeft van brokken... Even afgeleid naar links of rechts en een onverwacht rem-manoeuvre voor je en ACC kicks in.
Tuurlijk, het zal vast wel uitmaken omdat die systemen constant opletten....iets wat een mens gewoon niet kan. Echter, het zou al een stuk veiliger worden als iedereen die iPhone of Samsung een keer gewoon laat liggen tijdens het rijden, niet als een bezetene met 140 km p/u iedereen van de weg afduwt waardoor je onverwachte reacties van anderen kan krijgen.....o ja, en vergeet natuurlijk de handige touch screens niet...die je dwingen om je aandacht van de weg af te houden. Ik vind dat zo hypocriet dat automerken de mond vol hebben van actieve veiligheidssystemen, maar dan wel van die schermpjes komen die totaal onveilig zijn en er enkel inzitten om het beetje hi-tech te laten ogen....lees VAG, Mercedes.
BMW heeft dan nog de in de ogen van 'kenners' ouderwetse draaiknop, maar keer op keer concluderen ze dat het toch stiekem wel handig is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

HyperBart schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:01:
Alleen... :/ De koffer van zo een 3 Touring vind ik eigenlijk om een touring te zijn wat tegenvallen. In oppervlakte is hij volgens heel gelijkaardig met mijn 4 GC, en dat voor een touring? Komt er nog eens bij dat volgens mij die oppervlakte minder nuttig bruikbaar is omdat je door de wielkasten een smallere koffer krijgt naar het einde/diepe toe...
Inhoud bagage ruimte; 480-1300 l voor de huidige 4GC en 495-1500 l voor de huidige 3 Touring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
Beam87 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:18:
[...]

Tuurlijk, het zal vast wel uitmaken omdat die systemen constant opletten....iets wat een mens gewoon niet kan. Echter, het zou al een stuk veiliger worden als iedereen die iPhone of Samsung een keer gewoon laat liggen tijdens het rijden, niet als een bezetene met 140 km p/u iedereen van de weg afduwt waardoor je onverwachte reacties van anderen kan krijgen.....o ja, en vergeet natuurlijk de handige touch screens niet...die je dwingen om je aandacht van de weg af te houden. Ik vind dat zo hypocriet dat automerken de mond vol hebben van actieve veiligheidssystemen, maar dan wel van die schermpjes komen die totaal onveilig zijn en er enkel inzitten om het beetje hi-tech te laten ogen....lees VAG, Mercedes.
BMW heeft dan nog de in de ogen van 'kenners' ouderwetse draaiknop, maar keer op keer concluderen ze dat het toch stiekem wel handig is 8)7
Feit, maar ik kan je hand op het hart vertellen dat mijn telefoon in de houder hangt met Waze op en ik voor de rest geen afleidende factoren heb, maar ik kijk af en toe wel eens rond als er iets in mijn hoeken beweegt en dan heeft het al een paar keer ferm geholpen.

Ik doe veel snelwegkm's dus ik geef grif toe dat ik doorgaans wat sneller rij dan het gemiddelde maar ik ben het verder volmondig met je eens dat die iDrive knob/grote draaischijf een van de sterke punten blijft, ik kan blind alles doen wat ik wil, met die VAG systemen is dat wel wat anders en helaas is Volvo ook die weg op gegaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Tylen schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:33:
[...]

Hahaha ik rijdt BMW noodgedwongen omdat ik toen geen leuke Audi kon vinden :P Dus je fototje klopt niet :P En nee, ik verlang echt niet naar bezine/diesel autos hoor. Heerlijk die rust die een electrische auto kan geven.
Nu heb ik je weer wat hoger zitten :P

Overigens ook wel mooi dat ze met The Grand Tour, episode 11, direct de BMW M850i afkraken op de "m-sport". Heerlijk, dit doe ik namelijk ook continu bij een kennis die een M140i rijdt :D

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Eens hoor, @HyperBart. Dat heb ik uiteraard ook wel eens. Maar ik durf bijvoorbeeld niet op die dode-hoek-waarschuwing te vertrouwen, ook omdat ik het gewoon gewend ben om altijd over de schouder te kijken.

M.b.t. Volvo vind ik het helemaal hypocriet, omdat die soort van strijders zijn om 0 verkeersdoden te krijgen en met allerhande gekke plannen komen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Famous schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:23:
[...]

Nu heb ik je weer wat hoger zitten :P

Overigens ook wel mooi dat ze met The Grand Tour, episode 11, direct de BMW M850i afkraken op de "m-sport". Heerlijk, dit doe ik namelijk ook continu bij een kennis die een M140i rijdt :D
Haha ik moest er ook om lachen ja. Daarom is de mijne er ook af. Aan de zijkant oke. maar aan de achterkant kan echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Ik heb ook een M-pakketje, maar noway dat er M-badges op komen. Was het een echte M, ja, dan wel (aan de zijkant, subtiel, ook niet aan de achterkant).

[ Voor 21% gewijzigd door _Arthur op 27-03-2019 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
_Arthur schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:14:
Ik heb ook een M-pakketje, maar noway dat er M-badges op komen. Was het een echte M, ja, dan wel (aan de zijkant, subtiel, ook niet aan de achterkant).
Heel goed, subtiliteit _/-\o_ .....dat is bij BMW ver te zoeken de laatste tijd LOL.

Die hele M is de laatste jaren behoorlijk gedevalueerd doordat je zelfs op een 116d zo'n M-tje kunt zien. Zelf vind ik dat beetje kanloos, maar ach...er zal vraag naar zijn en uiteraard moeten ze mee met AMG-pakketjes en S Line bij Audi, maar het speciale van de M gaat er wel van af op die manier.

M Sport pakket vind ik vaak niet meer dan een ander stuurtje, alcantara (not my taste), 1 cm lager, sport+ en wat meer Sjonnie-velgen...snap niet waarom ze dat niet gewoon Sport Line noemen en dan die huidige Sport Line weg doen, want dat Sport Line is helemaal zakkenvullerij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Beam87 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:55:
M Sport pakket vind ik vaak niet meer dan een ander stuurtje, alcantara (not my taste), 1 cm lager, sport+ en wat meer Sjonnie-velgen...snap niet waarom ze dat niet gewoon Sport Line noemen en dan die huidige Sport Line weg doen, want dat Sport Line is helemaal zakkenvullerij.
Je vergeet; zwarte hemelbekleding en het sportonderstel; niet alleen een verlaging.

Ikzelf wil altijd een BMW met M-pakket, zonder blijft ie staan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
_Arthur schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:58:
[...]

Je vergeet; zwarte hemelbekleding en het sportonderstel; niet alleen een verlaging.

Weet ik, dat zijn ook prima dingen....maar ik snap niet waarom ze die M daaraan moeten hangen. Ja, ik snap het wel, marketing.....en marge......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

_Arthur schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:58:
[...]

Precies. Net zoals er hier geen Audi komt zonder S-Line in-ex. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Tylen schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:06:
Precies. Net zoals er hier geen Audi komt.
Fixed that for ya :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Het E39 m onderstel is wel iets meer dan alleen een cm lager. Echt een groot, merkbaar verschil. Vind alleen dat wel prima. De rest van de prullaria mogen ze houden

[ Voor 26% gewijzigd door 418O2 op 27-03-2019 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
De laatste paar jaar zijn die smiechten bij alle merken de basismodellen gewoon minder mooi gaan maken, en steeds meer onder het "M/S/AMG/R" etc gaan hangen. Van "je kan alleen deze kleur/styling nemen met een echte <sportuitvoering>" naar "dikst ogende <sportuitvoering> met 100pk", waar bij sommige merken de verschillen van de echte nog maar relatief klein/subtiel zijn.
Zelfs zoiets lelijks als een TRoc/Tiguan wordt met R-line pakket aangeboden.

Ik wil ook hier nog even op terugkomen:
Z___Z schreef op zondag 24 maart 2019 @ 11:53:
Onzin BMWs zijn helemaal niet duurder geworden door de WLTP. kijk maar hoeveel BPM op een 330i van 2014 zat en hoeveel er op een nieuwe zit. De prijsverhoging komt volledig bij BMW zelf vandaan.
Ik probeer een bron te vinden die exact naar BMW verwijst, maar dat lukt me niet. Uiteindelijk vind ik dit het meest heldere overzicht, waarmee ik me niet kan voorstellen dat ook BMW hier geen last van heeft gehad:
https://www.autokopen.nl/...fors-hoger-door-wltp-test

BMW claimde wel om dit te compenseren meer opties aan te gaan bieden om het prijsverschil zo te minderen, maar hoe dan ook zijn auto's zoals een 318 dik 2-3k duurder geworden door de wijziging in berekening CO2 uitstoot en bijbehorende BPM, en ik verwacht bij een 330+ zelfs meer.

[ Voor 51% gewijzigd door Zebby op 27-03-2019 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zebby schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:29:
Ik wil ook hier nog even op terugkomen:

[...]

Ik probeer een bron te vinden die exact naar BMW verwijst, maar dat lukt me niet. Uiteindelijk vind ik dit het meest heldere overzicht, waarmee ik me niet kan voorstellen dat ook BMW hier geen last van heeft gehad:
https://www.autokopen.nl/...fors-hoger-door-wltp-test

BMW claimde wel om dit te compenseren meer opties aan te gaan bieden om het prijsverschil zo te minderen, maar hoe dan ook zijn auto's zoals een 318 dik 2-3k duurder geworden door de wijziging in berekening CO2 uitstoot en bijbehorende BPM, en ik verwacht bij een 330+ zelfs meer.
Je kan het opzoeken door een occasion kenteken op te zoeken bij de RDW. Bijvoorbeeld:
XT-716-P, 320i uit 2019 dus WLTP, 6.396 BPM
3-TXJ-72, 320i uit 2014, dus NEDC, 5.922 BPM

Dat is minder dan 500 euro BPM verschil op een prijs van 45k, of wel ongeveer 1% meer. Dit terwijl de F30 320i duizenden euro's duurder is geworden in zijn levenscyclus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

De ZF geeft een andere final drive.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik merk dat er bij veel mensen een soort merkentrouw heerst die soms grenst aan fanboyisme. Ik heb dat totaal niet.

Begonnen ooit met een Mazda 3, daarna Renault Laguna, Ford Mondeo en Ford Focus. Nu dus een BMW 1-serie. Ik kijk gewoon wat binnen mijn budget het best haalbare is voor mij. Als dat de volgende keer een Skoda is dan heb ik daar geen problemen mee (en kan hier de vlag uit :+).

Ik moet wel zeggen dat de kwaliteit van BMW snel went dus het zal altijd moeilijk afscheid nemen worden over 3 jaar. Als ik nu in een andere auto zit merk ik pas het verschil. En dan heb rij ik nog maar een instapmodelletje (ter waarde van 44k :x).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Phusebox schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 07:12:
Ik merk dat er bij veel mensen een soort merkentrouw heerst die soms grenst aan fanboyisme. Ik heb dat totaal niet.

Als ik nu in een andere auto zit merk ik pas het verschil.
Nou, daarom dus. Waarom met minder genoegen nemen als je BMW kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]
Ik moet wel zeggen dat de kwaliteit van BMW snel went dus het zal altijd moeilijk afscheid nemen worden over 3 jaar.
Misschien is er wel een reden waarom we niet nog steeds in Kevertjes en 2CVs rondrijden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-06 16:28
fsfikke schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:49:
[...]

Misschien is er wel een reden waarom we niet nog steeds in Kevertjes en 2CVs rondrijden... ;)
naaahh, vast niet. zal wel toeval zijn O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
E39 (of BMW in het algemeen) en ophanging/remmen...

De touring had nieuwe schijven, nu alweer brak. En het is brembo. Monteur had daar meer problemen mee gehad. Komt nu ate ofzo onder.

De V8 rijdt weer strak met nieuwe draagarmen gelukkig :)

[ Voor 13% gewijzigd door 418O2 op 28-03-2019 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87

Begonnen ooit met een Mazda 3, daarna Renault Laguna, Ford Mondeo en Ford Focus. Nu dus een BMW 1-serie. Ik kijk gewoon wat binnen mijn budget het best haalbare is voor mij. Als dat de volgende keer een Skoda is dan heb ik daar geen problemen mee (en kan hier de vlag uit :+).

Ik moet wel zeggen dat de kwaliteit van BMW snel went dus het zal altijd moeilijk afscheid nemen worden over 3 jaar. Als ik nu in een andere auto zit merk ik pas het verschil. En dan heb rij ik nog maar een instapmodelletje (ter waarde van 44k :x).
Ik heb vroeger E39 (530d Touring) van mijn ouders gereden....fijne auto, daarna zelf nog heel kort een E38 gehad...geweldige auto...maar wel vaak tanken en duur in wegenbelasting. Toen een Renault Clio IV in de lease...fijn wagentje wel...en nu de 1 Serie in de lease. Het is de eenvoud van gewoon rijden zoals het zou moeten en het degelijke dat trekt in mijn geval......in andere auto's valt mij pas op hoe slecht die andere auto's eigenlijk wel niet zijn, met als toppunt de Model S waar ik pas eens in zat....man man, ellende. Daar betaal je toch geen EUR 110.000 voor (?).......

Het zijn nu met name financiële factoren die keuze bepalen of volgende een BMW wordt of niet. Heb het geld wel, maar vind het zonde om zoveel af te moeten dragen aan de staat en BMW....liever een mooie tweedehands BMW met de kop er af dan een nieuwe Skoda, Peugeot of Renault in mijn geval :*)

Trouwens, weet iemand waarom die daglichten van de nieuwe 3 Serie zo lelijk zijn? Lijkt wel of ze schaaltjes hebben i.p.v. de (halve) angel eyes.....ziet er niet uit IMHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Beam87 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:25:
[...]

Ik heb vroeger E39 (530d Touring) van mijn ouders gereden....fijne auto, daarna zelf nog heel kort een E38 gehad...geweldige auto...maar wel vaak tanken en duur in wegenbelasting. Toen een Renault Clio IV in de lease...fijn wagentje wel...en nu de 1 Serie in de lease. Het is de eenvoud van gewoon rijden zoals het zou moeten en het degelijke dat trekt in mijn geval......in andere auto's valt mij pas op hoe slecht die andere auto's eigenlijk wel niet zijn, met als toppunt de Model S waar ik pas eens in zat....man man, ellende. Daar betaal je toch geen EUR 110.000 voor (?)

.......
Wat elektrisch betreft ben ik wel benieuwd naar wat BMW gaat brengen met de i4.
Al komt die introductie wel wat laat om met de Tesla's te wedijveren.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
YakuzA schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:35:
[...]

Wat elektrisch betreft ben ik wel benieuwd naar wat BMW gaat brengen met de i4.
Al komt die introductie wel wat laat om met de Tesla's te wedijveren.
Ach, het is afwachten hoe de wetgeving en bijtelling over een paar jaar is. Dat bepaalt momenteel nog het gehele 'succes' van die EV's en dus ook van Tesla. Ik lees wel eens wat op Autoweek en erger mij dood aan al die gasten die daar niets anders doen dan alles wat maar elektrisch is de hemel in prijzen. Alles wat de berijders in hun vorige auto (vaak Duits, want zijn vaak mensen met net teveel geld die alles doen voor lage bijtelling) luxe moesten hebben etc....nemen nu die vreselijk slechte I Pace en Tesla's gewoon voor lief...onbegrijpelijk.

Wat ik jammer vind aan dat EV-geweld is dat alles SUV SUV SUV is dat de klok slaat. Die I4 is volgens mij meer een sedan...finally. Als ze dat kunnen maken met een range van >500 km en het weggedrag en uitrusting van BMW hebben ze een goede business case in het huidige fiscale klimaat en is Tesla zo weg. Audi komt ook al met modellen, al moeten die nog ff kijken naar hun range 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
Ik noem een voorbeeld als ACC. Reageert enkel op je directe voorganger, niet op wat er vijf auto's voor je gebeurt (en ik heb het nog even niet over rotondes). Ik anticipeer liever eerder als het vijf auto's ervoor remt, dan rem ik alvast waar ACC doorrijdt tot m'n voorganger begint te remmen. Andersom ook: als iemand 'm ertussen kiepert maar wel gas gaat geven, gaat m'n ACC op de rem waar ik dat niet nodig vind omdat ik al zie dat de situatie opgelost gaat worden. Het systeem is eigenlijk zo goed als het weggedrag van je voorganger. Als er iets is waar ik in Nederland niet op wil vertrouwen, zijn het wel de weggebruikers om me heen.

Botswaarschuwing ook: ik heb nog geen moment gehad dat ik 'm nodig had, maar wel momenten gehad dat ie ingreep voor niets omdat er niets aan de hand ging zijn, maar de radar wel iets oppikte. En hij heeft al eens op een provinciale weg met niets voor me een tegenligger verward met een voorligger. Gevolg: noodstop ingezet (van 85 naar 40), toen was de tegenligger uit beeld en reed ie weer door. Daar heb ik allemaal echt geen trek in, je schrikt jezelf een ongeluk.

Dodehoekwaarschuwing: ook niet nodig. Als je je spiegels goed afstelt kun je er voor zorgen dat je een auto praktisch altijd in beeld heb, of met een kleine hoofdbeweging. Laat je 'm aan staan, dan kom je in de spits nooit meer van je rijstrook af.

No thanks. Ieder z'n keuze, maar ik heb ze allemaal liever niet dan wel. Geef mij dan maar een andere optie voor dat geld waar ik meer aan heb.
Tylen schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:31:
[...]

Nee hoor. Ik zorg gewoon dat ik zelf oplet. Als je een noodremsysteem nodig hebt om je te redden ben je onvoldoende met autorijden bezig en schat je de situatie dus niet goed in. Sterker nog: als je een noodremsysteem nodig hebt om veilig te kunnen autorijden, verdien je je rijbewijs niet. Want als je daarvan afhankelijk bent om veilig te kunnen rijden, rij je dus te snel voor de situatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Pannencouque schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:11:
[...]

Nee hoor. Ik zorg gewoon dat ik zelf oplet. Als je een noodremsysteem nodig hebt om je te redden ben je onvoldoende met autorijden bezig en schat je de situatie dus niet goed in. Sterker nog: als je een noodremsysteem nodig hebt om veilig te kunnen autorijden, verdien je je rijbewijs niet. Want als je daarvan afhankelijk bent om veilig te kunnen rijden, rij je dus te snel voor de situatie.
Tuurlijk. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:52
Beam87 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:51:
[...]

Ach, het is afwachten hoe de wetgeving en bijtelling over een paar jaar is. Dat bepaalt momenteel nog het gehele 'succes' van die EV's en dus ook van Tesla. Ik lees wel eens wat op Autoweek en erger mij dood aan al die gasten die daar niets anders doen dan alles wat maar elektrisch is de hemel in prijzen. Alles wat de berijders in hun vorige auto (vaak Duits, want zijn vaak mensen met net teveel geld die alles doen voor lage bijtelling) luxe moesten hebben etc....nemen nu die vreselijk slechte I Pace en Tesla's gewoon voor lief...onbegrijpelijk.

Wat ik jammer vind aan dat EV-geweld is dat alles SUV SUV SUV is dat de klok slaat. Die I4 is volgens mij meer een sedan...finally. Als ze dat kunnen maken met een range van >500 km en het weggedrag en uitrusting van BMW hebben ze een goede business case in het huidige fiscale klimaat en is Tesla zo weg. Audi komt ook al met modellen, al moeten die nog ff kijken naar hun range 8)7
Neem die vreselijke SUVs gewoon voor lief... :+

Is toch niet zo gek dat ze SUVs nemen. Dit is op het moment gewoon de populairste autovorm... (niet dat ik het snap hoor). En als ze hiermee meer geld/kennis kunnen genereren om uiteindelijk betere elektrische sedans/coupes te maken, prima toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-06 13:49
Ik vraag mij ook af hoe de EV-markt internationaal ervoor staat. In Nederland heeft dat puur met bijtelling te maken, in andere landen gelden die regels niet en zie je waarschijnlijk heel andere autoverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Divak schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:54:
Ik vraag mij ook af hoe de EV-markt internationaal ervoor staat. In Nederland heeft dat puur met bijtelling te maken, in andere landen gelden die regels niet en zie je waarschijnlijk heel andere autoverkopen.
EV keldert nu weer in nederland (heb ik geen bewijs voor maar dat is puur een aanname van mij). En zodra de bijtelling weer gunstiger word voor ev voertuigen zal het weer stijgen. (ook een aanname ;))

Internationaal, kweet het niet. maar auto's zijn wel goedkoper in andere landen.

[ Voor 7% gewijzigd door Tylen op 29-03-2019 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Tylen schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:05:
[...]

EV keldert nu weer in nederland (heb ik geen bewijs voor maar dat is puur een aanname van mij). En zodra de bijtelling weer gunstiger word voor ev voertuigen zal het weer stijgen. (ook een aanname ;))

Internationaal, kweet het niet. maar auto's zijn wel goedkoper in andere landen.
Klopt, in Nederland is autorijden verworden tot een melkkoe en worden er op alle vlakken 'rekenfoutjes' gemaakt. Typisch weer zo'n linkse hobby en druk vanuit Brussel, waarbij Nederland natuurlijk weer het braafste jongetje van de klas wil zijn....terwijl de andere landen ons uitlachen.

De bijtelling is zo veranderlijk als het weer, vanaf 2021 wordt ie voor EV's ook gewoon weer 22%....al zou het mij niets verbazen als je dan voor reguliere auto's 40% betaald...met die gekkies en belangenclubjes in Den Haag weet je het maar nooit. Waarschijnlijk is tegen 2021 ook gebleken dat het gehele klimaatbeleid en de Tesla-subsidie tot tekorten heeft geleid, die ergens mee moeten worden opgevuld....en wat is daar nu beter geschikt voor dan de automobilist....die betaalt namelijk nog niet genoeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Beam87 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:13:
[...]

Klopt, in Nederland is autorijden verworden tot een melkkoe en worden er op alle vlakken 'rekenfoutjes' gemaakt. Typisch weer zo'n linkse hobby en druk vanuit Brussel, waarbij Nederland natuurlijk weer het braafste jongetje van de klas wil zijn....terwijl de andere landen ons uitlachen.

De bijtelling is zo veranderlijk als het weer, vanaf 2021 wordt ie voor EV's ook gewoon weer 22%....al zou het mij niets verbazen als je dan voor reguliere auto's 40% betaald...met die gekkies en belangenclubjes in Den Haag weet je het maar nooit. Waarschijnlijk is tegen 2021 ook gebleken dat het gehele klimaatbeleid en de Tesla-subsidie tot tekorten heeft geleid, die ergens mee moeten worden opgevuld....en wat is daar nu beter geschikt voor dan de automobilist....die betaalt namelijk nog niet genoeg 8)7
Als bijtelling 40% word neemt niemand meer een leaseauto. Vervolgens koopt iedereen een ouwe bak en dan is het helemaal ruk natuurlijk.

Ik hoop (want ik wil de nieuwe etron rijden) dat het gewoon weer 4% of 7% word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Beam87 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:13:
[...]

Je 40% is gewoon een stroman, niemand oppert dat.
Verder was de bijtelling vroeger ook 25% en toch reden flink veel mensen in een lease-auto van de zaak.

IMHO worden de lease EV's vooral misbruikt door de hogere loonschalen aangezien de aanschafprijs aan de hoger kant is waardoor de 'gewone' werknemer dat toch niet in zijn lease-schaal en opties krijgt.
Ik vind het wel prima dat verkapte subsidie op EV's voor mensen die toch al te rijk zijn eruit gaat.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

En ik vind dat niet. Heel snel terug brengen. :P Kan het ook zo wel betalen, maar als het goedkoper kan is het beter hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadajada
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-06 16:02
En nu weer even over BMW ;)

Ik ben in het bezit van een mooie BMW 1 serie (F20) met een heleboel opties, maar helaas alleen de base stereo optie. Nu ben ik aan het kijken naar een upgrade van de speakers, maar wil er niet al te veel geld aan uitgeven. Heeft iemand ervaringen met het (zelf) upgraden van de speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Tylen schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:32:
En ik vind dat niet. Heel snel terug brengen. :P Kan het ook zo wel betalen, maar als het goedkoper kan is het beter hahaha.
Die 40% is een grapje he....maar als het aan Messias Klaver of Robot Jetten ligt is......

Ik vind die 4% bijtelling wel een verkapte subsidie voor de rijken. Vind dat nivelleren in Nederland veel te ver doorgeschoten, maar in dit geval vind ik het niet fair t.o.v. de overige autobezitters/-rijders die dat zich niet kunnen veroorloven, maar indirect wel opdraaien voor die subsidie.

@Tylen Voor die eTron hebben ze al zoveel (gesponsorde) journalistenreisjes uitgegeven dat het hele vermeende positieve milieu-effect van die eTron al volledig teniet is gedaan denk ik :*)

@jadajada Jaja jadajada. T.a.v. updgraden speakers zou ik door specialist laten doen. Je (deur)panelen moeten er bijvoorbeeld af. Ligt er aan hoe handig je zelf bent, maar ik zou daar zelf niet aan beginnen.....risico op tikjes en kraakjes :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-06 00:23

IQM

418O2 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:11:
E39 (of BMW in het algemeen) en ophanging/remmen...

De touring had nieuwe schijven, nu alweer brak. En het is brembo. Monteur had daar meer problemen mee gehad. Komt nu ate ofzo onder.

De V8 rijdt weer strak met nieuwe draagarmen gelukkig :)
Onder een BMW kun je het beste OEM (ATE) schijven doen. Bosch, Brembo maar ook Zimmermann ze geven bijna allemaal problemen. Wel ben ik erg tevreden over ATE Keramik remblokken. Dat scheelt enorm veel schoonmaken van de velgen.
jadajada schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:55:

Ik ben in het bezit van een mooie BMW 1 serie (F20) met een heleboel opties, maar helaas alleen de base stereo optie. Nu ben ik aan het kijken naar een upgrade van de speakers, maar wil er niet al te veel geld aan uitgeven. Heeft iemand ervaringen met het (zelf) upgraden van de speakers?
Met alleen de speakers ben je er nog niet. Je zult dan ook een versterker moeten plaatsen. Dergelijke oplossingen werken wel maar kosten nu eenmaal aardig wat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadajada
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-06 16:02
@Beam87 Ik ben gelukkig redelijk handig, dus zelf plaatsen is niet het probleem. Ik heb onlangs nog de snap-in adapter verwijderd en de vrijgekomen usb-aansluiting naar voren doorgetrokken.

@IQM Ik was al bang dat er een versterker geplaatst moet worden. Had de hoop dat iemand misschien goede ervaringen had met alleen het vervangen van de speakers.

Had al gekeken of het mogelijk is om een gebruikte Harman Kardon set te plaatsen, maar vaak mist dan de kabelboom en dat maakt het toch een stuk ingewikkelder.

Wordt waarschijnlijk zoeken naar een prettig geprijsde third-party upgrade kit. Heeft iemand ervaringen/tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 10:54
Het heeft geen BMW logo maar wel van de BMW Groep, de 1 serie gaat vervangen worden door een MINI Cooper Clubman S, zal ergens medio juni komen. Ik zocht een 2e hands met de kop eraf maar de dealers zitten nogal op verkopen van nieuwe (Ik denk dat de verkopen beetje achter lopen) waardoor het verschil wel heel klein werd. Dus er komt een nieuwe, ook geen concessies te doen met opties e.d. :P

Leuke auto, voorwiel aangedreven is toch net ff anders dan achterwiel aangedreven maar de wegligging is echt heel strak tov mijn 120i die een M sport onderstel heeft. Klein fototje uit de configurator, ik laat nog wel alle chromen onderdelen zwart maken zodat hij volledig zwart wordt. :D
clubmans

[ Voor 16% gewijzigd door ChiLLeR op 29-03-2019 15:52 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:24
jadajada schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:55:

Ik heb ook een F20 met het standaard geluidssysteem. Ik heb ook wel eens een upgrade overwogen en destijds goede dingen gehoord over Concept4Cars in Ede. Maar een upgrade (incl. versterker) is inderdaad aardig aan de prijs. Dat heeft mij tot nu toe ervan weerhouden het te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door VeeGee op 29-03-2019 14:43 ]

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
jadajada schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:54:
@Beam87
Wordt waarschijnlijk zoeken naar een prettig geprijsde third-party upgrade kit. Heeft iemand ervaringen/tips?
Zoek eens op Gladen, ik heb daar wel goede dingen over gehoord.

Pagina: 1 ... 26 ... 359 Laatste