Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 22 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 14:49

robhof

Lembongan view

elmerblues schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:29:
[...]

Ik heb 6, 8 en zelfs diverse 12 cilinders gehad. Nu een 4 cilinder turbo motor. Zo lang de motor voldoende krachtig en soepel is, is dat echt geen achteruitgang te noemen. Misschien alleen qua geluid, maar dat boeit mij niet. Meeste wordt toch weggefilterd.

Zelfs icm automaat gaat dat nu prima (waar je vroeger eigenlijk een flink blok voor nodig had voor een leuk rijgedrag, een 1.3 automaat was exclusief voorbehouden aan bedwaterende bejaarden).
Sluit me hierbij aan. Na twee 4-cilinders, een 118i (170 pk) en een 320i (184 pk), rijd ik nu een 325i 6-cilinder. Allemaal automaat en de 4-cilinders reden echt al heel fijn. Wat mij betreft door genoeg vermogen i.c.m. een goede automaat.

Tijdens vakanties rijd ik ook bijna altijd automaat en dan merk ik vaak dat weinig vermogen (en soms een niet-prettig schakelende automaat) het rijplezier behoorlijk beïnvloedt. De overige rij-eigenschappen van veel andere merken laat ik even buiten beschouwing... ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
Afgelopen week m'n B58B30M0 even laten kietelen... O-).

Eerste opvallende feit is dat de motor zonder tuning al aanzienlijk veel meer vermogen leverde dan de fabrieksopgave. Nu is het bekend dat BMW vaak vrij conservatief is met het aanduiden van z'n vermogens, maar vond de afwijking toch wel vrij significant.

Het vermogen bleek 369pk/271kW te zijn, in plaats van de opgegeven 340pk/250kW. Toch een goede 8% meer. Het koppel was zelfs 14% hoger (513Nm i.p.v. 450Nm fabrieksopgave).

De tuning heeft dit nog eens opgekrikt naar 420pk/309kW en een koppel van 604Nm, 23% meer vermogen en 34% meer koppel ten opzichte van de fabrieksopgaves!!! Dat zijn nog eens cijfers.

Allemaal met euro 95 brandstof, met euro 98 is er nog wel iets meer uit te halen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:22
Waar heb je het laten doen, wat zijn de kosten en natuurlijk een foto van de vermogenskromme posten!!!

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• alexbl69
jordy2811 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:55:
Waar heb je het laten doen, wat zijn de kosten en natuurlijk een foto van de vermogenskromme posten!!!
Heb je een PM gestuurd ;).

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 21:09

IQM

Pannencouque schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:20:
Ja en nee. Ik heb nu een 530d met comfortstoelen en de hele rambam. Nieuwwaarde in NL ±100k. Het rijdt heerlijk en die zespitter rijdt enorm soepel. Een nadeel vind ik echter wel dat de vaste lasten gewoon hoog zijn en het verbruik ook navenant, zelfs in de spits heb je gewoon die zespitter die slurpt. In verhouding tot de prestaties is het netjes, maar als je dagelijks 150-200km wegtikt waarbij je twee keer verder komt dan 20% van het vermogen gebruiken, ga ik me afvragen of dat het waard is (ook al is dit waarschijnlijk de laatste zespitter die ik zal bezitten).
Daarom ga ik binnenkort een 520d proefrijden om te zien hoe het mindere vermogen in zo'n grote auto me bevalt. Als ik denk er mee weg te komen ga ik misschien wel afscheid nemen van de 530d. Maar inderdaad: het is nog best een uitdaging om een goed aangeklede vierpitter te vinden. Die zijn meestal toch met een ander budget samengesteld.

En om nog even te reageren op die trillende pook hierboven: ik heb er in mijn E90 320d met 400k+ op de teller nooit last van gehad, terwijl die echt wel op z'n falie heeft gekregen. Het hoort simpelweg niet.
Vroeger reed ik 70k km per jaar met een 320d Touring. Tegenwoordig max.16k km per jaar. Daarom heb ik nu een 535i met ook aardig wat opties. (Cataloguswaarde € 125k) Dat scheelt de helft in vaste lasten vergeleken een 530d. Maar qua verbruik moet ik echt wel moeite doen om gemiddeld 1 op 12 te halen.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat een standaard 520d je gaat bevallen. Hoe vaak ik "Ik wil mijn 520i of d chippen." voorbij heb zien komen is niet meer te tellen. Bovendien is de 530d naar mijn mening de beste dieselmotor van BMW. Deze heeft in de praktijk toch de minste problemen en is erg betrouwbaar.
Misschien een F10/F11 525d als gulden middenweg? (die overigens niet heel veel meer verbruikt dan een 520d maar wel 30pk meer heeft.) De meeste 520d's zijn zakelijk gereden en hebben niet de leuke opties zoals meesturende achteras, dynamic drive, standkachel of actiefstoelen. Mijn vroegere buurman had wel een lease 520d met geventileerde comfortstoelen, surround view, HUD en ACC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

Dag heren BMW liefhebbers, morgen ga ik een proefrit maken in een 318i E90 LCI. Ben van plan me vanavond even in te lezen op welke aandachtspunten ik moet letten. Hebben jullie toevallig alvast wat tips? Kom van een Fiësta uit 2008, hoop op korte termijn een leuke upgrade te maken naar een BMW.

@IQM ik heb de zoektocht naar een leuke 1serie opgegeven, binnen mijn budget liggen ze ongeveer op hetzelfde niveau als de 3 series. Toch net wat meer auto voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 09:25
alexbl69 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:10:

Eerste opvallende feit is dat de motor zonder tuning al aanzienlijk veel meer vermogen leverde dan de fabrieksopgave. Nu is het bekend dat BMW vaak vrij conservatief is met het aanduiden van z'n vermogens, maar vond de afwijking toch wel vrij significant.

Het vermogen bleek 369pk/271kW te zijn, in plaats van de opgegeven 340pk/250kW. Toch een goede 8% meer. Het koppel was zelfs 14% hoger (513Nm i.p.v. 450Nm fabrieksopgave).

De tuning heeft dit nog eens opgekrikt naar 420pk/309kW en een koppel van 604Nm, 23% meer vermogen en 34% meer koppel ten opzichte van de fabrieksopgaves!!! Dat zijn nog eens cijfers.

Allemaal met euro 95 brandstof, met euro 98 is er nog wel iets meer uit te halen.
Ik ben ook even benieuwd (zelf al 1,5 jaar een M140i). Zou je die info ook naar mij kunnen sturen van waar je dit heb laten doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:04
Famous schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:02:
Is deze mooie camera standaard of aftermarket?

[Afbeelding]
Bijzondere afwerking he voor zo'n nieuwe auto.. :+

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Blok heeft zeker potentie ja :)
Waar ben je geweest?
VidaR-9 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:32:
[...]

Bijzondere afwerking he voor zo'n nieuwe auto.. :+
Ik vind het echt bijzonder dat ze voor deze oplossing gekozen hebben.
'Hoopte' daarom dat het aftermarket was..

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 00:34
Hebben jullie dat wel eens, dat je een hele dikke BMW in de buurt hebt rijden en elke keer als je die tegenkomt vol bewondering bekijkt? Zo kom ik recentelijk steeds een hele gave tegen, "woah wat een kleur", "echt dik zeg man man man hoop dat ik over enkele jaren zoiets kan kopen :D ", zo gaan mijn gedachten steeds als ik hem tegenkom. Vandaag dus ook weer, denk zal toch eens een fotootje maken en aan mijn maatje sturen.
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7920/32234559457_cf7ea81e82_b.jpg

Nou, wat een deceptie, die ging dus even op de RDW website kijken..
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7865/33301157998_957b3c565b_c.jpg

Ik voel me bedrogen :-( -O-

Hier dan maar een foto van mijn échte M-lijn :+ Lekker wezen road trippen rond Spa vorige maand, prima autootje om in rond te rijden, de lange afstanden gaan me goed af.
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7897/46897102641_3059512dde_c.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik vraag het me altijd af he, al die ombouw kost toch bakken met geld, waarom dat geld niet gewoon in een iets hogere motorisering steken? Zo ver liggen die toch ook niet uit elkaar.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

fsfikke schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 17:05:
Ik vraag het me altijd af he, al die ombouw kost toch bakken met geld, waarom dat geld niet gewoon in een iets hogere motorisering steken? Zo ver liggen die toch ook niet uit elkaar.
Ach zie genoeg 118’s en 318’s met M achterbumper rondrijden. Zoveel kost wat extra chroom voor nep uitlaten toch ook niet?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:28
YakuzA schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 17:09:
[...]

Ach zie genoeg 118’s en 318’s met M achterbumper rondrijden. Zoveel kost wat extra chroom voor nep uitlaten toch ook niet?
Nja als je alle bumpers meepakt + een ander uitlaatsysteem dan lijkt het me dat je toch al snel op 5k zit als het al niet meer is? Ik krijg ook altijd het vermoeden dat zo'n soort auto's vol onderdelen zitten van gestolen auto's ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bij benzine is het verschil 7K tussen grasmaaier en de leukste optie, bij diesel ruim 17K. Een M-pakket kost slechts 2K.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 17:15

Theimon

Snapte!?

Een boel opsmuk.....beter een dik blok en fatsoenlijke stoelen, daar win je toch veel meer mee?

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Het is een 320i 184pk volgens kenteken. Maar kan alsnog stage 3 tuning hebben natuurlijk.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Ik denk dat dat persoonlijk is. Ben persoonlijk niet zo van alle opsmuk, maar in Nederland heb je nogal weinig aan een hoge motorisering als je het mij vraagt, dus op zich zou je dan best met een kleine motorsering af kunnen en de besparing die je daarmee haalt in wat tuning stoppen.

Op zich vind ik de 3er op de foto een keer wat anders dan het gros van de BMW's die gewoon oersaai in de lease zit (afgezien van oudere modellen).....waar de mijne ook toe behoort overigens 8)

Weet iemand hier trouwens hoe lang het duurt voordat BMW je belt bij een klacht die de dealer niet kan oplossen? Ik wacht inmiddels al 2,5 week op bericht vanuit BMW NL m.b.t. de tikkende geluiden in de stijlen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

jadjong schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 17:35:
[...]

Bij benzine is het verschil 7K tussen grasmaaier en de leukste optie, bij diesel ruim 17K. Een M-pakket kost slechts 2K.
Vaak kopen die gasten geen nieuwe auto’s. Ik doelde ook eerder op de gebruiktmarkt. Daar liggen de prijzen veel dichter bij elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:40
Streskip schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:38:
Hebben jullie dat wel eens, dat je een hele dikke BMW in de buurt hebt rijden en elke keer als je die tegenkomt vol bewondering bekijkt? Zo kom ik recentelijk steeds een hele gave tegen, "woah wat een kleur", "echt dik zeg man man man hoop dat ik over enkele jaren zoiets kan kopen :D ", zo gaan mijn gedachten steeds als ik hem tegenkom. Vandaag dus ook weer, denk zal toch eens een fotootje maken en aan mijn maatje sturen.
[Afbeelding]

Nou, wat een deceptie, die ging dus even op de RDW website kijken..
[Afbeelding]

Ik voel me bedrogen :-( -O-

Hier dan maar een foto van mijn échte M-lijn :+ Lekker wezen road trippen rond Spa vorige maand, prima autootje om in rond te rijden, de lange afstanden gaan me goed af.
[Afbeelding]
Zo zo, die heeft er flink wat geld in gestoken. Ik zie M velgen t.w.v. 1500 per stuk, een M achterbumper, maar ook niet-originele achterlichten! Dat loopt allemaal aardig in de papieren. En dat voor een auto die origineel misschien 15K waard is. Het lijkt allemaal wat vreemd.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
CtrAltDelicious schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:18:
Dag heren BMW liefhebbers, morgen ga ik een proefrit maken in een 318i E90 LCI. Ben van plan me vanavond even in te lezen op welke aandachtspunten ik moet letten. Hebben jullie toevallig alvast wat tips? Kom van een Fiësta uit 2008, hoop op korte termijn een leuke upgrade te maken naar een BMW.

@IQM ik heb de zoektocht naar een leuke 1serie opgegeven, binnen mijn budget liggen ze ongeveer op hetzelfde niveau als de 3 series. Toch net wat meer auto voor dat geld.
Een E90.... De ene is er over te spreken, de ander niet.
De E90 in LCI vorm met een 4 cilinder staat niet te boek als een langloper, kettingen en geleiders zijn geen ongewone zaken die je mag gaan vervangen, icm VANOS gedoe bij een (relatief) lage kilometerstand (160K)
Wat dat betreft kan je beter gaan kijken naar een 325i met een N52/N53 motor, hoewel ze klepseal-problemen KUNNEN hebben, gaan de lijn-6 motoren van BMW wat langer mee.

Verder goed uitkijken of je geen teruggedraaid importhok koopt, daar hebben sommige vrienden van mij zich op verkeken.
Laat de auto dan ook diep uitlezen bij een erkende garage, met goede apparatuur kan je ook in de ECU / DME kijken van de BMW.
Een belletje naar de vorige garage waar de auto in onderhoud is geweest, kan je ook wat meer informatie geven.

Tevens moet je kijken of alle lampjes voor het starten aangaan, en uitgaan na het starten, mochten er een aantal blijven branden / niet oplichten kan ook een indicatie zijn.
Koop nooit een auto met een lampje en het verhaal 'is iets kleins'

Kijk tevens voor eentje met een beetje opties, een E90 met basic clima en stoffen bekleding is de grootste fout die je kan maken qua verkoopwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
fonsoy schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 20:10:
[...]

Zo zo, die heeft er flink wat geld in gestoken. Ik zie M velgen t.w.v. 1500 per stuk, een M achterbumper, maar ook niet-originele achterlichten! Dat loopt allemaal aardig in de papieren. En dat voor een auto die origineel misschien 15K waard is. Het lijkt allemaal wat vreemd.
Datdus.
Maar aan de andere kant, kan zijn dat de auto van binnen een propvolle 320i was, waarvan de eigenaar ervoor koos hem aan de buitenkant ook even af te maken.
Vind alleen die 4 pijpjes weer helemaal k*t, kom op man... het blijft wel een 320i xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
jadjong schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 17:35:
[...]

Dat scheelt toch veel meer, 16i vs 40i scheelt volgens mij 30k ofzo. Als je de 40i buiten beschouwing laat (ondanks dat het geen officiele “M-Reihe” is maar een Einser), kom ik bij de 25i. Maar ook die scheelt toch ook heel wat meer dan 7k met een 16i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
t_captain schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 20:18:
[...]

Dat scheelt toch veel meer, 16i vs 40i scheelt volgens mij 30k ofzo. Als je de 40i buiten beschouwing laat (ondanks dat het geen officiele “M-Reihe” is maar een Einser), kom ik bij de 25i. Maar ook die scheelt toch ook heel wat meer dan 7k met een 16i?
Ik keek even snel naar de huidige 3serie, die gaat niet verder dan een 30i/d helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Speakerfreak95 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 20:13:
[...]

Datdus.
Maar aan de andere kant, kan zijn dat de auto van binnen een propvolle 320i was, waarvan de eigenaar ervoor koos hem aan de buitenkant ook even af te maken.
Vind alleen die 4 pijpjes weer helemaal k*t, kom op man... het blijft wel een 320i xD
Een 320i met catalogus waarde van 39700. Mijn 1 serie doet bijna 20k meer :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Streskip schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 21:16:
[...]

Een 320i met catalogus waarde van 39700. Mijn 1 serie doet bijna 20k meer :')
Haha, was maar een suggestie.

Mijn E36 had destijds echt alle opties, en dat was 'maar' een 323i
Elektrisch verwarmd individual extended-leder, schuifdak, M-onderstel, M bumpers, H/K, zwarte hemel, dimmende spiegel, bekerhouders, en ga zo maar door.

Thank - God dat mijn E39 520i nu ook redelijk vol zit, een BMW met stof, of geen clima is echt janken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 19-09 16:52
jadjong schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 21:15:
[...]

Ik keek even snel naar de huidige 3serie, die gaat niet verder dan een 30i/d helaas.
Moeten de zespitters nog komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Speakerfreak95 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 21:28:
[...]

Haha, was maar een suggestie.

Mijn E36 had destijds echt alle opties, en dat was 'maar' een 323i
Elektrisch verwarmd individual extended-leder, schuifdak, M-onderstel, M bumpers, H/K, zwarte hemel, dimmende spiegel, bekerhouders, en ga zo maar door.

Thank - God dat mijn E39 520i nu ook redelijk vol zit, een BMW met stof, of geen clima is echt janken :+
Hey je gaat nu toch niet mijn alcantara bekleding af zitten zeiken he :+ Nee hoor ik zie waar je heen gaat met je punt en kan me er in vinden. Het is vrij onlogisch om zoveel geld aan 'custom' dingen te besteden voor een relatief jonge auto. Ik zou het in ieder geval niet doen, liever een full option auto dan een neppe wannabee M. Denk ook wel dat de algemene stelling is, maar goed, de eigenaar van bovenstaande 3 serie heeft me in ieder geval eventjes voor de gek kunnen houden. Het is nu wel leuk om te weten dat mijn 1 serie waarschijnlijk sneller is dan zijn neppe M3 :9

Mijn moeder is ook overgestapt naar het 'juiste' merk, de Eos cabrio is de weekend auto geworden en zij is de blije eigenaar van een zwarte 1 serie _/-\o_ De Astra in de foto, mijn vorige auto, is verkocht. Nu m'n stief paps nog maar die is een die-hard VAG man (Audi's enzo) }:|
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7856/32237827147_8f50e024a0_b.jpg
(mijn moeder netjes op de winter banden/velgen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Streskip schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 22:15:
[...]

Hey je gaat nu toch niet mijn alcantara bekleding af zitten zeiken he :+ Nee hoor ik zie waar je heen gaat met je punt en kan me er in vinden. Het is vrij onlogisch om zoveel geld aan 'custom' dingen te besteden voor een relatief jonge auto. Ik zou het in ieder geval niet doen, liever een full option auto dan een neppe wannabee M. Denk ook wel dat de algemene stelling is, maar goed, de eigenaar van bovenstaande 3 serie heeft me in ieder geval eventjes voor de gek kunnen houden. Het is nu wel leuk om te weten dat mijn 1 serie waarschijnlijk sneller is dan zijn neppe M3 :9

Mijn moeder is ook overgestapt naar het 'juiste' merk, de Eos cabrio is de weekend auto geworden en zij is de blije eigenaar van een zwarte 1 serie _/-\o_ De Astra in de foto, mijn vorige auto, is verkocht. Nu m'n stief paps nog maar die is een die-hard VAG man (Audi's enzo) }:|
[Afbeelding]
(mijn moeder netjes op de winter banden/velgen)
Alcantara, ik vind het leuk spul, had er een E46 mee, maar die zooi was na 2 jaar compleet verpest door de hond die weleens mee moest 8)7

Ik (en vele anderen) hebben liever een volle, en originele auto, een M pakket is leuk, maar dat past alleen bij een rappe BMW, bedoel, een 520i/d met M pakket.... Tsja..... en die rappe en snelle auto's zitten vaak voller.

Vaak zie je ook van die tupperware-tuning BMW's voorbij komen, dat ik gewoon moet lachen om hoe blij ze zijn met hun E36 316i'tje met m pakket, 18'' velgen en Jom schroefsetje op standje sneeuwschuiver :+
Ieder zijn ding, maar moet er niet aan denken om in zo'n hok te moeten rijden.

Het gaat ook om de juiste combinatie, zelf droom ik er nog eens van om een E39 M5 touring te gaan bouwen _/-\o_
Donkerpaars individual, met beige leder, en de rest allemaal zwart, style 42's er onder, pohh..... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

t_captain schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 21:37:
[...]

Moeten de zespitters nog komen?
Die zijn vanaf nu illegaal!

[...]
Wat zegt het boekje? Ik rij op RON91 (US standaard dus, gelijk aan EU 95).

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Speakerfreak95 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 22:31:
[...]

Alcantara, ik vind het leuk spul, had er een E46 mee, maar die zooi was na 2 jaar compleet verpest door de hond die weleens mee moest 8)7

Ik (en vele anderen) hebben liever een volle, en originele auto, een M pakket is leuk, maar dat past alleen bij een rappe BMW, bedoel, een 520i/d met M pakket.... Tsja..... en die rappe en snelle auto's zitten vaak voller.

Vaak zie je ook van die tupperware-tuning BMW's voorbij komen, dat ik gewoon moet lachen om hoe blij ze zijn met hun E36 316i'tje met m pakket, 18'' velgen en Jom schroefsetje op standje sneeuwschuiver :+
Ieder zijn ding, maar moet er niet aan denken om in zo'n hok te moeten rijden.

Het gaat ook om de juiste combinatie, zelf droom ik er nog eens van om een E39 M5 touring te gaan bouwen _/-\o_
Donkerpaars individual, met beige leder, en de rest allemaal zwart, style 42's er onder, pohh..... _/-\o_
Heb gelukkig weinig langharige wezens in me auto op de af en toe Tinder dates na _O- Het is een 120D, 8 traps automaat (gechipt, dat dan weer wel), dus komt wel een beetje in lijn met je criteria :) Volgens mij redelijk aangevinkt qua opties, schuifdak, nieuwe M stuurtje, flippers aan het stuur, uitgebreide multimedia systeem met speakerts, stoelverwarming.. Maar ja, het is nooit snel genoeg, het wend snel. Vergeleken met m'n motor stelt het écht niets voor (200 pk op 208 kg) :')

edit;
Over droom gesproken, dat is gewoon een E36 M3 :) Heb er alleen niet de ruimte voor helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Streskip op 22-02-2019 22:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Als je zes pitters wil in een 3serie moet je twee keer de 20i aanklikken tijdens het bestellen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Streskip schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 22:47:
[...]

Heb gelukkig weinig langharige wezens in me auto op de af en toe Tinder dates na _O- Het is een 120D, 8 traps automaat (gechipt, dat dan weer wel), dus komt wel een beetje in lijn met je criteria :) Volgens mij redelijk aangevinkt qua opties, schuifdak, nieuwe M stuurtje, flippers aan het stuur, uitgebreide multimedia systeem met speakerts, stoelverwarming.. Maar ja, het is nooit snel genoeg, het wend snel. Vergeleken met m'n motor stelt het écht niets voor (200 pk op 208 kg) :')

edit;
Over droom gesproken, dat is gewoon een E36 M3 :) Heb er alleen niet de ruimte voor helaas.
Een lekker aangeklede 1er dus, ook fijn dat je het flipper-stuurtje hebt, jammer dat die wel vaak gejat worden.
Een motor is nog 10x leuker dan een auto, wanneer ik eindelijk de financien heb, ga ik voor een BMW R1200 GS, heerlijke tourmotor, en nog lekker vlot ook :D
Heb er een keer een stukje op mogen rijden, was meteen verkocht.

Wat betreft de M3, ooit ga ik een niet originele M3 nabouwen.
Ben nu bezig een E36 320i coupe te vinden, om die vervolgens beetje bij beetje op te bouwen.
Maar een beetje een harde koets vinden, is pittig lastig tegenwoordig, zonder dat men er de hoofdprijs voor wil.
De reden dat ik de E36 pak, is omdat ik er een motor voor heb liggen, samen met ongeveer 2 garageboxen vol onderdelen van vele gesloopte exemplaren, dus kan wel wat unieks bouwen.

Datzelfde plan heb ik overigens ook met een E39, maar die zijn nu nog erg prijzig, wederom voor eentje met weinig roest.
En moet weer het geluk hebben, zoals bij de E36, dat iemand die ik ken, de auto kapot rijdt zodat ik hem voor een sch*tprijs kan opkopen :D

Mijn huidige 520i is een zeer geschikte kandidaat voor ombouw, maar helaas is het een sedan.... ;w

[ Voor 7% gewijzigd door Speakerfreak95 op 22-02-2019 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 10:32
IQM schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 23:52:
[...]

Vroeger reed ik 70k km per jaar met een 320d Touring. Tegenwoordig max.16k km per jaar. Daarom heb ik nu een 535i met ook aardig wat opties. (Cataloguswaarde € 125k) Dat scheelt de helft in vaste lasten vergeleken een 530d. Maar qua verbruik moet ik echt wel moeite doen om gemiddeld 1 op 12 te halen.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat een standaard 520d je gaat bevallen. Hoe vaak ik "Ik wil mijn 520i of d chippen." voorbij heb zien komen is niet meer te tellen. Bovendien is de 530d naar mijn mening de beste dieselmotor van BMW. Deze heeft in de praktijk toch de minste problemen en is erg betrouwbaar.
Misschien een F10/F11 525d als gulden middenweg? (die overigens niet heel veel meer verbruikt dan een 520d maar wel 30pk meer heeft.) De meeste 520d's zijn zakelijk gereden en hebben niet de leuke opties zoals meesturende achteras, dynamic drive, standkachel of actiefstoelen. Mijn vroegere buurman had wel een lease 520d met geventileerde comfortstoelen, surround view, HUD en ACC.
Je verwachting is deels uitgekomen. De 520d heeft wel echt een bak minder vermogen dan een 530d. Je merkt pas hoe erg je aan de zespitter gewend bent, als je weer terug in een viercilinder stapt. De 520d zou dus gechipt moeten worden en dan nog is het een compromis op basis van verstand, want zo lekker als de 530d gaat ie nooit worden. Een basis-520d voldoet eigenlijk qua vermogen net niet, dus chippen is in mijn ogen noodzaak.
De 525d heb ik een tijdje naar gekeken maar is het dan 'net niet'. Het is vlees noch vis, dan kun je net zo goed die paar tientjes per maand meer uitgeven voor een 530d of echt besparen en een 520d nemen. Als je er toevallig tegenaan loopt kun je het doen, maar mijn eerste voorkeur zou het niet zijn.

Ik heb wel gemerkt dat er echt een fors verschil zit tussen de onderstellen. Ik heb nu het dynamische onderstel met comfort-normal-sport-sport+, maar je hebt ze ook met ecopro-comfort-sport, dat had de auto waarin ik een proefrit maakte. In comfort is het dan geen echt deinende boot, maar het stuurgevoel is echt compleet nul. Vreselijk. Wil je wel wat stuurgevoel, moet je naar sport, maar dan is de bak weer irritant omdat ie niet naar 8 doorschakelt. En het is niet instelbaar (in tegenstelling tot wat ik nu heb). Dat werd 'm dus ook niet. Dit bemoeilijkt de zoektocht nog een stapje meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 19:10

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Snake schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 22:37:
[...]

Die zijn vanaf nu illegaal!

[...]

Wat zegt het boekje? Ik rij op RON91 (US standaard dus, gelijk aan EU 95).
Ik denk dat je AKI91 bedoeld. RON91 is niet hetzelfde als RON95 (Euro95) :+

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:59
De rubber bussen uit mijn remklauwen zijn gaar. Van de week ineens keiharde klappen in het stuur. Worden deze week vervangen.

Bij zo'n V8 is alles toch even wat anders en zwaarder dan anders.

[ Voor 21% gewijzigd door 418O2 op 23-02-2019 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

wjjkoevoets schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 12:40:
[...]

Ik denk dat je AKI91 bedoeld. RON91 is niet hetzelfde als RON95 (Euro95) :+
Je hebt gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Famous schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:48:
[...]

Blok heeft zeker potentie ja :)
Waar ben je geweest?

[...]
@alexbl69 ben nog benieuwd :*)
Mag ook via pm als je fijner vindt :9

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 18-09 18:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@alexbl69 ben stiekem ook wel benieuwd, m'n 520i'tje mag wel iets meer power hebben. Al komt ie prima mee en heeft ie er geen probleem mee om ver over de toegestane snelheid te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 21:24

_Arthur

blub

Pannencouque schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 10:00:
maar dan is de bak weer irritant omdat ie niet naar 8 doorschakelt. En het is niet instelbaar (in tegenstelling tot wat ik nu heb).
Van wat ik hier heb gelezen, zou dat wel programmeerbaar moeten zijn (de 8ste versnelling gebruiken in sport/sport+ stand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

_Arthur schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:12:
[...]

Van wat ik hier heb gelezen, zou dat wel programmeerbaar moeten zijn (de 8ste versnelling gebruiken in sport/sport+ stand).
Je hebt toch juist iets van drie verschillende sport standen? Sport/Sport Plus/Individual. Als je bij individual alleen de Fahrwerk optie kiest schakelt ie gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

fsfikke schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:15:
[...]

Je hebt toch juist iets van drie verschillende sport standen? Sport/Sport Plus/Individual. Als je bij individual alleen de Fahrwerk optie kiest schakelt ie gewoon door.
Ik kan alleen met mijn F31 vergelijken, met sport-schakeling in de automaatbak; daar heb ik EcoPro / Comfort / Sport / Sport+. Bij Sport en Sport+ wordt niet de 8ste versnelling gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

_Arthur schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:19:
[...]

Ik kan alleen met mijn F31 vergelijken, met sport-schakeling in de automaatbak; daar heb ik EcoPro / Comfort / Sport / Sport+. Bij Sport en Sport+ wordt niet de 8ste versnelling gebruikt.
Dat is dan zeker een diesel, mijn M240i schakelt ook naar 8 in sport. Je kan de sport mode daar ook configureren, maar in de G-generaties heb je dus de als extra de individual mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Correct, 320D uit 2013.
mijn M240i schakelt ook naar 8 in sport. Je kan de sport mode daar ook configureren, maar in de G-generaties heb je dus de als extra de individual mode.
En die Individual mode kan je zelf configureren? Dat zou dan wel een vooruitgang wezen.

Moet zeggen dat ik de huidige X3's (G01) wel erg mooi vind :9

[ Voor 7% gewijzigd door _Arthur op 25-02-2019 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik dacht overigens dat het een beetje gezeur was over het wennen aan vermogen. Na een paar weken in de 535i voelt de 523i echt onwijs sloom aan. Dat is toch wel een nadeel van snellere auto's rijden, terug is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

418O2 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 16:55:
De rubber bussen uit mijn remklauwen zijn gaar. Van de week ineens keiharde klappen in het stuur. Worden deze week vervangen.

Bij zo'n V8 is alles toch even wat anders en zwaarder dan anders.
Of het is gewoon rot spul? Werk auto is V10, nog wat zwaarder en nog nooit rubbers moeten vervangen van remklauwen. En die krijgen wel wat meer klappen door de zware aanhangers erachter.
Zelfs op I4-tje ervoor geen problemen gehad.

De remblokken daarentegen gaan best wel vrij snel erdoor :+

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
azz_kikr schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:11:
[...]

Of het is gewoon rot spul? Werk auto is V10, nog wat zwaarder en nog nooit rubbers moeten vervangen van remklauwen. En die krijgen wel wat meer klappen door de zware aanhangers erachter.
Zelfs op I4-tje ervoor geen problemen gehad.

De remblokken daarentegen gaan best wel vrij snel erdoor :+
Geen idee. De auto is natuurlijk wel al 19 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

418O2 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:13:
[...]

Geen idee. De auto is natuurlijk wel al 19 jaar oud.
2003 hier, al moet ik zeggen dat meeste onderdelen wel wat meer gemaakt zijn voor het zwaardere werk dan een personenwagen/sportwagen <> (touareg)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
azz_kikr schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:16:
[...]

2003 hier, al moet ik zeggen dat meeste onderdelen wel wat meer gemaakt zijn voor het zwaardere werk dan een personenwagen/sportwagen <> (touareg)
Tsja, ik weet het niet. Monteur herkende het in elk geval wel gelijk, het komt vaker voor. Zo heeft ieder model wel wat natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:23

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Rubbers kunnen om zoveel verschillende redenen kapot gaan. Alleen al de plek waar de auto geparkeerd staat is van invloed.

Overigens zit onder een E39 535i niet heel bijzondere remmen. Het zijn vrij standaard Até klauwen met een enkele zuiger die ook onder de 520i al zit, maar ook de 7-serie (E38), X3 en X5 van dezelfde leeftijd (en alleen in maatvoering afwijken van wat bijv. onder mijn cabrio zit).
Waarschijnlijk zijn de rubber geleidebussen gewoon vergaan. Eigenlijk hoor je die ook te vervangen als je nieuwe remschijven monteert, maar wordt zelden gedaan. En dat terwijl die dingen amper wat kosten.
Aan de andere kant staat daar normaal ook niet heel veel kracht op. Bij de Até remklauwen worden de blokken vooral door de remklauwbeugel (die vast aan naaf zit) op hun plek gehouden en is de klauw eigenlijk alleen voor het uitoefenen van de knijpkracht.

VW gebruikt over het algemeen een ander basisontwerp van remklauwen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Zal hem vragen wat het precies was als hij klaar is. Van wat ik begreep kwam de klauw niet helemaal terug waardoor het kon gaan rammelen

[ Voor 44% gewijzigd door 418O2 op 25-02-2019 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werelds
  • Laatst online: 14-09 12:58
[...]

fsfikke schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:33:
[...]

Dat is dan zeker een diesel, mijn M240i schakelt ook naar 8 in sport. Je kan de sport mode daar ook configureren, maar in de G-generaties heb je dus de als extra de individual mode.
Nee, het ligt niet aan het feit dat het een diesel is. Volgens mij mag je dat alleen configureren als je adaptive suspension (2VF) hebt. In m'n M135i (M Sport Suspension, 704) heb ik ook geen mogelijkheid tot configureren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:01

Typhone

Who Dares Wins

Nu ruim 2,5 maand in het bezit van de 535i LCI maar getuige de weinige kilometers die we rijden heb ik soms wel spijt dat er geen old school powerhouse meer op de oprit staat. Nu net 1400km gereden sinds januari waarbij ik 3x van regio Eindhoven naar Maastricht ben mogen karren ipv reparaties aan een mountainbike...

Auto is verder prima en snel zat maar ik mis toch wel die brute V8 roffel die de 650i produceerde. Jammer dat de huidige V8'en allemaal zo slecht zijn en bol staan van problemen. Nu loop ik dagelijks het risico dat ik per ongeluk een keer een E63 of een CLS63 AMG tegen het lijf loop. Die zijn én praktisch én snel én een V8 én een roffel én helemaal niet zo duur bij de huidige km's die wij privé rijden.

Verder kan ik niks negatiefs over de auto melden trouwens. Ik heb zo'n vermoeden dat hij wel eens lange tijd bij ons gaat blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:23

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
418O2 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:26:
Zal hem vragen wat het precies was als hij klaar is. Van wat ik begreep kwam de klauw niet helemaal terug waardoor het kon gaan rammelen
Waarschijnlijk zijn de geleidepennen gaan roesten en is dat in gaan vreten op de rubber bussen.

* deepbass909 heeft wel de nodige ervaring met Até-remklauwen:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/814/40547151444_47cd2a3bbb_b.jpgIMG-20180405-WA0006 by Chris Hogevonder, on Flickr
Afgelopen jaar heb ik 4 klauwen gereviseerd (roestvrij gemaakt, geschilderd, nieuwe zuigers en rubbers).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
[...]

fsfikke schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:15:
[...]

Eea is afhankelijk van je onderstel. Bij de 2TB (sportautomaat) kun je bij Sport wel de boel instellen, maar in de 520d waar ik van de week in reed niet. Standaard automaat, wel een paar knopjes voor het onderstel, maar niet instelbaar of je onderstel, aandrijflijn of allebei in sport wil hebben. In m'n 530d heb ik dat wel. Is dus configuratieafhankelijk (ik heb oa Dynamic Drive en Adaptive Drive geloof ik).
Eea zal vast te programmeren zijn in de automaat, dat geloof ik, maar daar waag ik me nu nog niet aan. De basisauto moet gewoon goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 21:09

IQM

Pannencouque schreef op maandag 25 februari 2019 @ 23:03:
Eea is afhankelijk van je onderstel. Bij de 2TB (sportautomaat) kun je bij Sport wel de boel instellen, maar in de 520d waar ik van de week in reed niet. Standaard automaat, wel een paar knopjes voor het onderstel, maar niet instelbaar of je onderstel, aandrijflijn of allebei in sport wil hebben. In m'n 530d heb ik dat wel. Is dus configuratieafhankelijk (ik heb oa Dynamic Drive en Adaptive Drive geloof ik).
Eea zal vast te programmeren zijn in de automaat, dat geloof ik, maar daar waag ik me nu nog niet aan. De basisauto moet gewoon goed zijn.
Bij optie 2TB heb je schakelflippers achter het stuur en iets andere aansturing van de automaatbak. Dat laatste wordt nog wel eens gecodeerd.

Bij elke BMW met een rij mode schakelaar kun je daarmee de gasrespons, stuurbekrachtiging en eventuele automaat instellen. Als je 5 serie optie 2VA Adaptive Drive (bestaat uit 223 Dynamic Damper Control en 229 Dynamic Drive) kun je ook de dempers instellen. Dan kun je via de iDrive het onderstel, de aandrijflijn of beide in de Sport zetten.
Het is een hardnekkig misverstand dat bij elke BMW de demping ingesteld kan worden met die schakelaar.

Ik heb laatst de stofhoezen van de dempers laten vervangen. Dat is een lastig klusje en best even sleutelen. Maar je wilt geen adaptieve demper moeten vervangen. (kost OEM BMW zomaar € 725,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-01 14:42
Ik heb mijn accu door laten meten en tot de conclusie gekomen dat ik deze moet gaan vervangen, hij is na 10 jaar toch wel op.

Nu heb ik contact genomen met de lokale BMW dealer, en die geeft mij 3 prijzen.

330 voor een 70Ah,
380 voor een 80Ah,
430 voor een 90Ah.

Momenteel zit er een 80Ah batterij in, en ik vraag mij dus af of ik weer voor 80Ah moet gaan of dat ik minder/meer erin moet zetten.. Ik kan er zelf weinig informatie over vinden.

Het betreft een e81 116i, 90kw uit 2008 met Navigatie e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Met gouden terminals mag ik hopen? Wat een geld :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
  • Laatst online: 05-07 16:11
Ik zou een nieuwe accu nooit via de BMW dealer kopen.

Als je het zelf doet, let er dan wel op dat deze aangemeld/ingeleerd dient te worden.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://bmwshop.ekris.nl/...id=136579&panelid=61_1986

Is toch substantieel goedkoper dan bij jouw dealer. Maar zelfs daar zou ik hem niet kopen. Voor 80 tientjes heb je een kwaliteitsaccu thuis bezorgd.

Edit:
Waarschijnlijk proberen ze een AGM-accu te verkopen. Jouw auto heeft toch geen start-stop-systeem?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2019 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Voor 80 tientjes wil ik ook wel accu's installeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Accu kopen, carly adapter kopen, carly subscription erbij en je bent nog goedkoper uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-01 14:42
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 11:32:
https://bmwshop.ekris.nl/...id=136579&panelid=61_1986

Is toch substantieel goedkoper dan bij jouw dealer. Maar zelfs daar zou ik hem niet kopen. Voor 80 tientjes heb je een kwaliteitsaccu thuis bezorgd.

Edit:
Waarschijnlijk proberen ze een AGM-accu te verkopen. Jouw auto heeft toch geen start-stop-systeem?
Deze auto heeft wel het start-stop systeem, vandaar de AGM accu inderdaad.

De AGM 80Ah accu bij ekris is 383 euro, dat is dezelfde prijs als waar ik naar toe ga..

[ Voor 7% gewijzigd door kevintjeb op 26-02-2019 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mijn collega heeft een BMW 320D uit 2015 met een 8 bak automaat. Nu heeft die alleen het volgende als die in Sport mode gaat rijden schakelt die niet door naar de 8 als je bijvoorbeeld 140km/u rijdt. Staat de auto in comfort mode dan doet die dit wel. Is dit normaal gedrag of in te programmeren dat die doorschakelt? Op de snelweg 100km lang in de 7 hangen terwijl er ook nog een 8ste versnelling is lijkt mij een stuk zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

FabiandJ schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:41:
Mijn collega heeft een BMW 320D uit 2015 met een 8 bak automaat. Nu heeft die alleen het volgende als die in Sport mode gaat rijden schakelt die niet door naar de 8 als je bijvoorbeeld 140km/u rijdt. Staat de auto in comfort mode dan doet die dit wel. Is dit normaal gedrag of in te programmeren dat die doorschakelt? Op de snelweg 100km lang in de 7 hangen terwijl er ook nog een 8ste versnelling is lijkt mij een stuk zuiniger.
In comfort rijden is ook zuiniger dan sport ;) Je rijd toch niet in sport mode om zuinig te rijden????

Ja dit is normaal gedrag.

Kon geloof ik wel aangepast worden maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Zelfde gedrag als mijn 2015 BMW 520D. Bij Sport mode rijdt de auto een versnelling lager omdat het sneller accelereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Gister nog over gehad hier; _Arthur in "Het grote BMW-topic #14"

Ja, dit is normaal gedrag. Bak in Sport of Sport+? Dan alleen tot en met de 7e versnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Eens op snelheid kan je hem natuurlijk altijd nog in standje milieu zetten, of gaat dat niet, met een automaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

_Arthur schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:50:
[...]

Gister nog over gehad hier; _Arthur in "Het grote BMW-topic #14"

Ja, dit is normaal gedrag. Bak in Sport of Sport+? Dan alleen tot en met de 7e versnelling.
Bij bepaalde motoren (lees diesel)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:03

JdM

Humbled

Tylen schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:00:
Accu kopen, carly adapter kopen, carly subscription erbij en je bent nog goedkoper uit ;)
Beter nog iemand vinden met INPA/Ista-P (of waar je dan ook mee een accu kunt inleren) oid, Carly is tegenwoordig een terugkerend betaalde dienst (55e/ jaar als ik me niet vergis).
Alhoewel 55e/jaar nog steeds goedkoper kan zijn dan de duurste oplossing, beetje afhankelijk ook of je misschien wat meer met Carly wil doen.

[ Voor 5% gewijzigd door JdM op 26-02-2019 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Ben op zoek naar een andere auto, na 20 jaar VW gereden te hebben wil ik eens wat anders rijden.
Nu weet ik bij een garage hier in de buurt een BMW 120i te staan die er erg netjes uit ziet.
Van wat ik begrepen heb is het olie verbruik bij deze motoren soms een probleem, vandaar dat er bij die auto bij de 150.000km een andere motor in is gekomen.
Hier ben ik dus niet zo bang voor.
Wil binnenkort een proefrit maken, zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten? Typische Bmw kwaaltjes?
De auto is voorzien van navigatie, die zal gezien de leeftijd van 12 jaar wel flink verouderd zijn. Is deze nog te updaten?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

fsfikke schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:17:
[...]

Bij bepaalde motoren (lees diesel)!
Er is hier ooit een diagram voorbij gekomen met alle mogelijke combinaties van motors en de 8ste vitesseversnelling in de ZF. Eens zien of ik dat kan vinden.

Edit: as promised:
https://imgur.com/a/955UMJo

Maar dit gaat over een 135iA.

Ik zal volgende week kijken wat een 2019 M240iX doet.

[ Voor 20% gewijzigd door Snake op 26-02-2019 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
Hier een m140i met flippers, schakelt in de sport modus door naar 8, als ook de automaat in sport staat schakelt hij niet verder dan 7.

Sport+ modus zelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Franko P. schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 18:08:
Ben op zoek naar een andere auto, na 20 jaar VW gereden te hebben wil ik eens wat anders rijden.
Nu weet ik bij een garage hier in de buurt een BMW 120i te staan die er erg netjes uit ziet.
Van wat ik begrepen heb is het olie verbruik bij deze motoren soms een probleem, vandaar dat er bij die auto bij de 150.000km een andere motor in is gekomen.
Hier ben ik dus niet zo bang voor.
Wil binnenkort een proefrit maken, zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten? Typische Bmw kwaaltjes?
De auto is voorzien van navigatie, die zal gezien de leeftijd van 12 jaar wel flink verouderd zijn. Is deze nog te updaten?
Ik zou eerder heel voorzichtig zijn met een auto die zo een ingrijpende operatie heeft ondergaan. Is het professioneel door een dealer onder garantie gedaan of door een garage op de hoek voor weinig? En waarom wil iemand die net 10k aan een motorwissel uitgegeven heeft er weer vanaf?

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 26-02-2019 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
fsfikke schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:12:
[...]

Ik zou eerder heel voorzichtig zijn met een auto die zo een ingrijpende operatie heeft ondergaan. Is het professioneel door een dealer onder garantie gedaan of door een garage op de hoek voor weinig? En waarom wil iemand die net 10k aan een motorwissel uitgegeven heeft er weer vanaf?
Het kan ex lease zijn waarbij er, met het oog op restwaarde, toch nog een 2e hands ruilmotor in is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
IQM schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 08:02:
[...]

Bij optie 2TB heb je schakelflippers achter het stuur en iets andere aansturing van de automaatbak. Dat laatste wordt nog wel eens gecodeerd.

Bij elke BMW met een rij mode schakelaar kun je daarmee de gasrespons, stuurbekrachtiging en eventuele automaat instellen. Als je 5 serie optie 2VA Adaptive Drive (bestaat uit 223 Dynamic Damper Control en 229 Dynamic Drive) kun je ook de dempers instellen. Dan kun je via de iDrive het onderstel, de aandrijflijn of beide in de Sport zetten.
Het is een hardnekkig misverstand dat bij elke BMW de demping ingesteld kan worden met die schakelaar.

Ik heb laatst de stofhoezen van de dempers laten vervangen. Dat is een lastig klusje en best even sleutelen. Maar je wilt geen adaptieve demper moeten vervangen. (kost OEM BMW zomaar € 725,-)
Oei, daar wil je inderdaad tijdig bij zijn dan.

Ik weet dat je niet altijd de dempers kan instellen en da's oké. Het gaat vooral om stuurbekrachtiging en automaat. Je hebt varianten (geen VIN, dus ken de opties niet) waarbij je in sport automatisch een wat stevigere stuurbekrachtiging krijgt, maar ook een sportievere automaat. Het één kan niet los van het ander. Dus óf je rijdt een zeepkist in comfort, of je rijdt een te hitsige auto in sport. Ik wil gewoon op de snelweg in 8 meetokkelen terwijl ik gevoel heb in het stuur, maar dat kon daar niet. Tsja, dan kan ik beter blijven rijden wat ik nu heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

fsfikke schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:12:
[...]

Er is na de wissel nog 40.000 km mee gereden. Km stand is ongeveer 190.000.
Dezelfde garage die deze auto verkoopt had deze ook in onderhoud. Ze geven er ook gewoon een half jaar garantie op, plus een jaar mobiliteitsgarantie.

Het blijft natuurlijk lastig inschatten, voor hetzelfde geld loopt er over een maand wat kapot wat niet voorzien had kunnen worden. Het blijft een mechanisch iets natuurlijk. Vandaar ook mijn vraag, zijn er specifieke zaken die opvallen bij dit merk waarvan je dan al weet, als ie dat geluid maakt/dat doet dan gaat het binnenkort geld kosten.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 14:46
.

[ Voor 99% gewijzigd door timwijn op 26-02-2019 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Franko P. schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:40:
[...]
Dezelfde garage die deze auto verkoopt had deze ook in onderhoud. Ze geven er ook gewoon een half jaar garantie op, plus een jaar mobiliteitsgarantie.

Het blijft natuurlijk lastig inschatten, voor hetzelfde geld loopt er over een maand wat kapot wat niet voorzien had kunnen worden. Het blijft een mechanisch iets natuurlijk. Vandaar ook mijn vraag, zijn er specifieke zaken die opvallen bij dit merk waarvan je dan al weet, als ie dat geluid maakt/dat doet dan gaat het binnenkort geld kosten.
Ik vraag me af, waarom je het risico wilt nemen. Er zijn toch zeker wel 120i's te koop met originele motor?
Twee ton op de teller hoeft niet een probleem te zijn, maar wat je bespaart aan aanschafkosten, ga je als niet handige (anders kom je hier niet met zulke vragen) eigenaar ruimschoots bijbetalen aan onderhoud.
BMW rijden kost geld en dat is niet erg, als je dat ervoor over hebt, maar zelf zou ik mijn geld niet in een 12 jaar oude auto met discutabel verleden steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 17:15

Theimon

Snapte!?

Ik zou de auto met ruilmotor laten staan en gewoon doorzoeken naar een originele. Er zijn er genoeg te koop en zolang je netjes je huiswerk doet is er een kleine kans op nare verrassingen.

Een model met originele motor geef toch net wat meer zekerheid (mits goed onderhouden). Of je moet de motorwissel zelf hebben gedaan natuurlijk, dan weet je hoe en waarom de wissel überhaupt is gedaan en wat er nu in hangt.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Theimon schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 06:09:
Ik zou de auto met ruilmotor laten staan en gewoon doorzoeken naar een originele. Er zijn er genoeg te koop en zolang je netjes je huiswerk doet is er een kleine kans op nare verrassingen.

Een model met originele motor geef toch net wat meer zekerheid (mits goed onderhouden). Of je moet de motorwissel zelf hebben gedaan natuurlijk, dan weet je hoe en waarom de wissel überhaupt is gedaan en wat er nu in hangt.
De motorwissel is gedaan door de garage die deze auto ook verkoopt.
De garage komt zelf al op voorhand met het verhaal dat bij deze auto de motor gewisseld is ivm olie verbruik.
De auto is daarna al die tijd bij dezelfde garage in onderhoud gebleven.
Hij had ook niets kunnen zeggen dan had ik dat niet eens geweten en hier ook niet vermeld.
Ik ben sowieso op zoek naar meerdere kandidaten, maar wie zegt mij dat een andere 120i niet juist voor het olieverbruik is weggedaan? Dan koop ik liever een auto waarvan de garage beweert dat deze motorisch goed is, dan heb ik altijd wat om op terug te vallen.
Wat er nu in zit is een originele bmw motor, hetzelfde type als er uit kwam.
Toff schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 00:10:
[...]

Ik vraag me af, waarom je het risico wilt nemen. Er zijn toch zeker wel 120i's te koop met originele motor?
Twee ton op de teller hoeft niet een probleem te zijn, maar wat je bespaart aan aanschafkosten, ga je als niet handige (anders kom je hier niet met zulke vragen) eigenaar ruimschoots bijbetalen aan onderhoud.
BMW rijden kost geld en dat is niet erg, als je dat ervoor over hebt, maar zelf zou ik mijn geld niet in een 12 jaar oude auto met discutabel verleden steken.
De reden dat ik een wat oudere auto koop is puur financieel. Heb hier een flinke verbouwing achter de rug die ook het nodige gekost heeft. Ben al weer flink aan het sparen, maar de huidige auto is helaas wel aan vervanging toe.
En aangezien ik nog nooit geld geleend heb voor een auto en dat ook niet van plan ben ooit te doen zoek ik dus een auto met wat meer kilometers, die dus ook goedkoper is.
Ik maak me verder geen illusies, auto rijden kost nu eenmaal geld, maar waarom zou ik nu een auto laten staan waarvan de garage beweert dat deze motorisch goed is en gaan zoeken naar een auto waar ik maar van moet hopen dat die dat ook is?

Om even op je niet handige eigenaar terug te komen, ik ben werkzaam als monteur, weliswaar geen automonteur, maar heb een garage vol gereedschap en doe al jaren de meeste dingen aan mn auto en motor zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Franko P. schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:40:
[...]

BMWs die goedkoop zijn in aanschaf zijn in het algemeen (heel erg) duur in onderhoud. Er staan er genoeg te koop, ik zou lekker een ander zoeken zonder gekke historie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je ziet hoe sceptisch mensen zijn over een auto met zo een verleden, ook al vind je het zelf geen probleem, op het moment dat jij de auto weer moet verkopen wil waarschijnlijk niemand hem willen hebben. Hou daar dus ook rekening mee.

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 27-02-2019 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Ik zou het ook niet direct een probleem vinden. Diverse benzineblokken van BMW staan bekend om hun olieverbruik, dus dan is een vers blok dat daar geen last van heeft een pré. Plus: als de garage de auto zelf in onderhoud heeft gehad en verkoopt met garantie, hebben ze er dus alle vertrouwen in. Dat kun je beter hebben dan Sjap op de hoek of Ahmed de autoschuiver die de auto helemaal verslonst hebben.

Als je zo'n auto koopt en een paar jaar rijdt, zou ik me niet te druk maken om de restwaarde. Grote kans dat het ding toch de handel/export in gaat en dan maakt die motorwissel geen barst uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Vers blok? Als een auto met zo'n kmstand een ruilblok krijgt gaat daar echt geen gloednieuw motorblok in hoor, daar gaat gewoon een blok in dat is gedemonteerd uit een schadeauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
Toff schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 00:10:
[...]
Er zijn toch zeker wel 120i's te koop met originele motor?
Hoe wil je dat nagaan? Ik heb nog nooit meegemaakt (enkele klassieker daargelaten) dat iemand het motornummer van een tweedehands auto controleert of deze motor origineel is, als dat al mogelijk is (vaak staat het motornummer niet apart nog ergens vermeld). Ik zie stelletjes op zaterdag bij de okkasie dealer daar nou niet heftig over discussiëren.

Bij tweedehands weet je vaak helemaal niet of het blok vervangen is in de historie van de auto en aangezien niemand nummers gaat controleren is het kennelijk ook niet zo'n groot probleem in de praktijk.

Nu weet je toevallig wel dat het blok vervangen is en dan is het ineens een potentieel nadeel?

Als het netjes is gedaan (dus geen losse slangen/bedrading/slangenklemmen of ontbrekende boutjes/moertjes) zie ik geen enkel probleem. Zeker niet als het ruilblok ook nog minder kilometers had (lastig te controleren).

Schadeverleden of iets dergelijks is belangrijker.

Met een origineel blok kan ook ontzettend getrapt zijn.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

fsfikke schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 07:38:
[...]

Je ziet hoe sceptisch mensen zijn over een auto met zo een verleden, ook al vind je het zelf geen probleem, op het moment dat jij de auto weer moet verkopen wil waarschijnlijk niemand hem willen hebben. Hou daar dus ook rekening mee.
Dit is wel een goed punt ja.
elmerblues schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 08:27:
[...]

Hoe wil je dat nagaan? Ik heb nog nooit meegemaakt (enkele klassieker daargelaten) dat iemand het motornummer van een tweedehands auto controleert of deze motor origineel is, als dat al mogelijk is (vaak staat het motornummer niet apart nog ergens vermeld). Ik zie stelletjes op zaterdag bij de okkasie dealer daar nou niet heftig over discussiëren.

Bij tweedehands weet je vaak helemaal niet of het blok vervangen is in de historie van de auto en aangezien niemand nummers gaat controleren is het kennelijk ook niet zo'n groot probleem in de praktijk.

Nu weet je toevallig wel dat het blok vervangen is en dan is het ineens een potentieel nadeel?

Als het netjes is gedaan (dus geen losse slangen/bedrading/slangenklemmen of ontbrekende boutjes/moertjes) zie ik geen enkel probleem. Zeker niet als het ruilblok ook nog minder kilometers had (lastig te controleren).

Schadeverleden of iets dergelijks is belangrijker.

Met een origineel blok kan ook ontzettend getrapt zijn.
Dat dacht ik dus ook.
Maar dan blijft de vraag, er van uitgaande dat de motor goed is (zal op dit punt de garage zelf moeten geloven, kan er nu eenmaal niet inkijken), zijn er dan nog andere dingen waar ik zeker op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Pannencouque schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 07:58:
Diverse benzineblokken van BMW staan bekend om hun olieverbruik...
Had dat in m'n vorige wagen ook (de laatste atmosferische 3 liter L6 in de F10 528i). Elke 10.000km moest er een liter olie in. Maar in mijn garage (hij staat binnen) heb ik nog nooit een druppel olie op de grond gezien. Waar blijft die olie dan?

Bij mijn huidige wagen G32 640i heb ik al 2 keer koelvloeistof bij moeten vullen (1 jaar in bezit, 35K nu op de teller).

Het blijven toch bijzondere creaties, die BMW motoren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Mooi inderdaad.. vorige maand een servicebeurt laten doen. Na de beurt moest ik over 30k km weer terug maar na 2 weken rijden(1000 km) is dat opgelopen naar 31k km :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

alexbl69 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 08:59:
[...]

Had dat in m'n vorige wagen ook (de laatste atmosferische 3 liter L6 in de F10 528i). Elke 10.000km moest er een liter olie in. Maar in mijn garage (hij staat binnen) heb ik nog nooit een druppel olie op de grond gezien. Waar blijft die olie dan?
Mijn M52TU heeft een aardig zwart plasje op de grond gemaakt inmiddels, maar ik heb nog nooit olie bij hoeven vullen, dus misschien blijft het in mijn auto _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
[...]

Dat wordt verbrand, hetzij via de cilinderwanden, hetzij via de klepgeleiders. In beide gevallen door slijtage of afdichtingen (bijv. klephoedjes).

Elke 10.000km een liter is te overzien. Bij een liter op de 1000km of minder wordt het zeuren (al lachen sommige VAG mensen daar om).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Laatst online: 19-09 18:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

elmerblues schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:48:
[...]

Dat wordt verbrand, hetzij via de cilinderwanden, hetzij via de klepgeleiders. In beide gevallen door slijtage of afdichtingen (bijv. klephoedjes).

Elke 10.000km een liter is te overzien. Bij een liter op de 1000km of minder wordt het zeuren (al lachen sommige VAG mensen daar om).
En je vergeet nog 1 bron van verlies van olie: De verplichte carter-ventilatie.
Samen met uitlaatgascirculatie (de bekende EGR klep) bron van veel leed.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
JoepW schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:57:
[...]

En je vergeet nog 1 bron van verlies van olie: De verplichte carter-ventilatie.
Klopt, je hebt helemaal gelijk. Een niet of slecht functionerende carterventilatie kan ook de bron zijn van olieverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Heb de 528 in 2011 nieuw gekocht en het speelde vanaf het begin, dus van slijtage of een slecht functionerend carter zou geen sprake mogen zijn.

Navraag bij de dealer leerde me ook dat dit olieverbruik vrij normaal was. Heb het bij mijn voorgaande auto's (Espace's, Mercedes C, paar Toyota's) echter nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Ik heb met de 520D al meer dan 50.000km gereden en nog nooit moterolie hoeven bij te vullen. Eigenlijk nog nooit iets aan de hand geweest. Alles heeft in de 4 jaren prima gewerkt. Ik ben wel blij met de BMW B47 moter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

[...]

Bij mijn huidige wagen G32 640i heb ik al 2 keer koelvloeistof bij moeten vullen (1 jaar in bezit, 35K nu op de teller).

Het blijven toch bijzondere creaties, die BMW motoren :).
Kijk eens naar de naden van het koelreservoir van je auto. Bij mij begon ie te zweten, en daardoor verloor ik langzaamaan koelvloeistof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Snake schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:55:
[...]

Kijk eens naar de naden van het koelreservoir van je auto. Bij mij begon ie te zweten, en daardoor verloor ik langzaamaan koelvloeistof!
Ik zal eens kijken. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

alexbl69 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 17:13:
[...]

Ik zal eens kijken. Bedankt.
Nadat je 'm goed warm hebt gereden he! Anders zweet ze niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik kwam onderstaande 1 serie tegen op Marktplaats. Normaliter zou ik hier langslopen gezien het aftermarket spul. Echter lijkt mij dit wellicht een leuke deal en gezien de merken die gebruikt zijn is dit wellicht meer “liefhebber” dan “sjonnie”. Wat vinden jullie? (Ik zou iig de spoiler demonteren en andere velgen monteren)

BMW 1-Serie 116I Executive 5DR Dealer onderhouden M-pakket
http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
Mooie auto maar veel aanpassingen zijn gedaan om de auto sportiever te rijden/sneller te maken. Je kunt er dus al bijna vanuit gaan dat er ook zo mee gereden is. Ook de zin dat het tijd is voor wat snellers maakt bij mij geen goede indruk. Ik ben het wel met je eens dat er gebruik is gemaakt van kwaliteits onderdelen ( vering, banden) en br-performance staat goed aangeschreven voor wat betreft het remappen van BMW's.

Overigens zijn er ontzettend veel 114i, 116i en 118i's gechipt naar 200-220pk en je leest erg weinig probleemverhalen.

[ Voor 19% gewijzigd door jordy2811 op 27-02-2019 21:24 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 370 Laatste