Sluit me hierbij aan. Na twee 4-cilinders, een 118i (170 pk) en een 320i (184 pk), rijd ik nu een 325i 6-cilinder. Allemaal automaat en de 4-cilinders reden echt al heel fijn. Wat mij betreft door genoeg vermogen i.c.m. een goede automaat.elmerblues schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:29:
[...]
Ik heb 6, 8 en zelfs diverse 12 cilinders gehad. Nu een 4 cilinder turbo motor. Zo lang de motor voldoende krachtig en soepel is, is dat echt geen achteruitgang te noemen. Misschien alleen qua geluid, maar dat boeit mij niet. Meeste wordt toch weggefilterd.
Zelfs icm automaat gaat dat nu prima (waar je vroeger eigenlijk een flink blok voor nodig had voor een leuk rijgedrag, een 1.3 automaat was exclusief voorbehouden aan bedwaterende bejaarden).
Tijdens vakanties rijd ik ook bijna altijd automaat en dan merk ik vaak dat weinig vermogen (en soms een niet-prettig schakelende automaat) het rijplezier behoorlijk beïnvloedt. De overige rij-eigenschappen van veel andere merken laat ik even buiten beschouwing...