Pannencouque schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:51:
[...]
Dat is toch ook niet zo veel?
Mijn hoogste tellerstand had m'n E91 320d, daar heb ik niet hoeven bijvullen tussen de beurten (elke 15k), en die ging weg met 400k. En die werd echt niet ontzien. Ook Castrol Edge 5W30 erin.
Nee is zeker niet veel voor een diesel. Ik reed toen ook 25 a 30k KMs pj. prive en woon\werk. Ik vind de E46 nog steeds een hele mooie wagen.
Maar wilde wat anders en toen een E90 320D met 50K KMs erop gekocht....en daarvan was de turbo stuk bij 55K KMs...garantie uiteraard, maar de 1e eigenaar was of een pipo hoe hij met de auto omging of gewoon fabrieksfoutje oid.
Ik gebruik gewoon 5w30 en ook bij mijn flacon van 5L stond er LL04 op, staat ook bij de beschrijving.
Ik koop 1 flacon van 5L en 1L fles. Hou ik .5L over wat mooi in de kofferbak voor just in case.
Ik probeer de gezinsauto alleen te gebruiken als we wat verder weg moeten rijden en niet voor boodschappen. Daar heb ik een Corsa C 1.2 voor. Die rijdt 3 a 4k KMs pj, wat niet best is voor het blok, maar goed ik ga niet voor de fun ff rondje provincie Utreg rijden. Ik rij ~1 x pm maand wel 100KM op de snelweg met de corsa. En ook 1 x pj olie+filter.
Snap sowieso niet waarom er volk is dat wil besparen op de olie en er zo lang mogelijk mee rijden. Bedoel wat kost het nou?
Webshop prijzen
6L castrol 5w30 ~ €65
Bosh filter €15
Rubberen krik adaptor €15 2 stuks
Lage krik 2.5ton - €150
Tijd....Ik rij altijd ff een stukje snelweg. 1 afslag verder en weer terug en denk 25 min. werk. krik eronder, steunas eronder kruipen etc etc.
Enige klote ik heb mijn krik uitleend en nu is hij stuk...de rubberen ringen lekker olie

en de andere krik die ik heb past niet onder de bmw,
De aftapplug zit wel op een klote plek om eronder te kruipen, ondanks de steunas vind ik het niet fijn.