Toon posts:

Het grote BMW-topic #14 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 205 ... 209 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

lord_fh schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 18:45:
Gelukkig had ik nog nieuwe OEM montage clips liggen (altijd handig om er een stuk of 10 op voorraad te hebben) want natuurlijk braken er 3 af van plastic moeheid :+
Herkenbaar, zowel grijs als wit, met en zonder foam… standaard dingetjes op voorraad.

En anders heb ik nog wel wat liggen op het werk, maar goed, liever voorbereid :P

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:35
Rivanov schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 18:36:
Nieuwe update is uit voor m’n F40. Kreeg zojuist pushmelding op m’n telefoon. :)

11/2022.60
Ik heb hem vandaag geïnstalleerd op mijn F40 118i, wat mij meteen opviel is dat de automaat bij het uit stilstand wegrijden minder schokt en soepeler gaat. Kan dit wel of verbeeld ik mij het? Helaas zijn er geen duidelijke release notes te vinden.

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ping83 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:30:
[...]

Ik heb hem vandaag geïnstalleerd op mijn F40 118i, wat mij meteen opviel is dat de automaat bij het uit stilstand wegrijden minder schokt en soepeler gaat. Kan dit wel of verbeeld ik mij het? Helaas zijn er geen duidelijke release notes te vinden.
Waarschijnlijk is bak gereset, waardoor hij weer opnieuw gaat inlezen. Dat merk je vrij duidelijk.

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:20
Wel bijzonder dat het überhaupt schokt bij wegrijden in zo'n jonge auto. Met m'n f30 geen last van.

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:03
Waarom zou een bak beter schakelen na een reset en slechter als 'ie opnieuw gaat inlezen? Je zou verwachten dat het alleen maar smoother wordt?

Computers are useless. They can only give you answers.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:16

Tortelli

mixing gas and haulin ass

loeberce schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:59:
[...]

Zo trof ik dit laatst onder mijn motorkap aan. Heb geen schade aan de auto zelf kunnen ontdekken, maar deze vogel was er niet best aan toe....

[Afbeelding]
Kabel van de lambdasensor beschadigd, kortom nog wel een forse schade helaas.

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

• Pepppie
  • Niet online
Brainsz schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:18:
Waarom zou een bak beter schakelen na een reset en slechter als 'ie opnieuw gaat inlezen? Je zou verwachten dat het alleen maar smoother wordt?
BMW noemt dit Adaptive Transmission Management (ATM); dus als je veel stad rijdt, dan zal hij kort gaan schakelen. Rijd je veel snelweg, wordt hij langer. Dit zou iedere zoveel kilometer moeten 'updaten', maar in de praktijk wil dit soms niet helemaal lekker werken. Een reset wil dan helpen om weer terug naar 0 te gaan.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:10
Deagle schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:23:
Wel bijzonder dat het überhaupt schokt bij wegrijden in zo'n jonge auto. Met m'n f30 geen last van.
Bij mijn F31 vind ik het naar de 2e versnelling gaan, dat die altijd wel een beetje schokt. Bij opschakelen en terugschakelen. Overige schakelingen voelen soepeler aan.

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:35
Deagle schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:23:
Bij vanuit stilstand wegrijden leek het er op alsof hij met een klap(je) de koppeling liet opkomen. Daarom moest ik altijd met beleid wegrijden. Ook bij het tot stilstand komen voelde je net voordat je stilstond een schok dat hij terugging naar de eerste versnelling. Ook bij het in de P stand zetten, dat voelde ik ook altijd.

Dat is nu verleden tijd.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Iemand had weer geld voor plastic dan voor vermogen _O-

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:01

Theimon

Snapte!?

Zoveel extra meuk op die auto dat die alleen maar langzamer wordt. Het ziet er toch niet uit man :/

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

PWM schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 13:17:
[Afbeelding]

Iemand had weer geld voor plastic dan voor vermogen _O-
Het ziet er ook niet uit... maar wat boeit jou dat? Als iemand er blij mee is, wie ben jij dan om te lachen? Ik rij dan weer alleen elektrisch op de kermis of als er een i7 in de werkplaats staat :)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nouja, met zijn linkerpijpen zwart van de dieselroet is er genoeg te lachen :+ Maar goed, hij doet het toch voor aandacht van andere mensen.

Je mag mijn autokeuze ook wel belachelijk maken hoor. Iedereen zijn weekend goed :p

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

PWM schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:19:
Je mag mijn autokeuze ook wel belachelijk maken hoor. Iedereen zijn weekend goed :p
Ik maak het niet belachelijk... maar er zijn zat plekken om mensen te bashen... laat dit nou eens niet die plek zijn. En of jouw weekend daar nou goed van wordt of niet zal mij ook aan mijn babyroze zachte billetjes oxideren. Feit dat je het wel benoemt zegt alweer zoveel...

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:28
Naja ik vind m3 competition op je 2 liter plakken wel in triest, dat is gewoon je anders voordoen dan je bent

• Nesjka
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Iemand enig idee wat de verversing interval is voor je koelvloeistof systeem, ik lees her en der 2 jaar maar dat lijkt me wel erg kort? BMW dealer geeft aan levenslang zoals gewoonlijk :+

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

lord_fh schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:56:
Naja ik vind m3 competition op je 2 liter plakken wel in triest, dat is gewoon je anders voordoen dan je bent
Ik zeg ook niet dat het niet triest is... maar... bashen is nergens voor nodig. Doet men maar lekker bij moeders thuis. Zal vast genoeg te bashen zijn.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:08
En dan ook nog een diesol :+
CreativeS schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:02:
Als iemand er blij mee is, wie ben jij dan om te lachen?
Beetje vreemd om iemand terecht te wijzen met een terechtwijzing. Dan kan dezelfde vraag worden teruggesteld; Als iemand wil lachen, wie ben jij dan om dat te veroordelen?

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

TheBrut3 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:59:
Beetje vreemd om iemand terecht te wijzen met een terechtwijzing. Dan kan dezelfde vraag worden teruggesteld; Als iemand wil lachen, wie ben jij dan om dat te veroordelen?
The usual "zwaan-kleef-aan"...

• Ray187
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:35
Zo'n 320D is alles behalve traag. Onze vorige F31 320D had 470nm en 245PK. Qua vermogen nergens om voor te schamen ;)

• lord_fh
Vandaag de eerste 250ml olie bij de n52b30 gegooid (castrol 5w30, bmw spec) , volgens de boardcomputer kan er 400ml in, maar dit is makkelijker rekenen haha. Ik weet niet exact of hij volledig "100%" vol was toen ik hem kocht, maar dan nog is dat nog geen 500ml op 5500km. Prima lijkt me na 196k km en met dr sleurhut door de ardennen

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

lord_fh schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 17:38:
Vandaag de eerste 250ml olie bij de n52b30 gegooid (castrol 5w30, bmw spec) , volgens de boardcomputer kan er 400ml in, maar dit is makkelijker rekenen haha. Ik weet niet exact of hij volledig "100%" vol was toen ik hem kocht, maar dan nog is dat nog geen 500ml op 5500km. Prima lijkt me na 196k km en met dr sleurhut door de ardennen
Je moet pas na de melding in de boordcomputer bijvullen... en die melding komt (hoe handig) op minimaal niveau! Dan kan je één liter bijvullen. Staat ook in de handleiding. De elektronische peilmeting is niet zo nauwkeurig dat er ml bijgevuld moet worden. Maar goed... zal wel weer iemand tegenspreken... ondanks... whatever.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ach beter dan op een 1.4 of 1.6 ;)

(Eigenlijk vind ik die bumper wel mooi :))

[Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 25-02-2023 22:33]

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Ray187
lord_fh schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 17:38:
Ik gebruik ook de Castrol edge 5w30 LL04. Afkloppen, maar de afgelopen 5 auto's geen olie verbruik gehad. Ook niet de E46 320D met >200 KM op de teller.

Onze huidige 320i is de eerste die een melding gaf dat er olie bij moest. De auto bij aanschaf kwam met een beurt. Geen idee wat voor olie, dus had voor de zekerheid olie+filter vervangen. Ik neem wel elke x de standaard Bosh filter.

Ik rij maar 12K PJ, dus vervang alleen de olie+filter elk jaar en de overige filters om de 2 jaar.

• lord_fh
CreativeS schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 22:25:
[...]

Je moet pas na de melding in de boordcomputer bijvullen... en die melding komt (hoe handig) op minimaal niveau! Dan kan je één liter bijvullen. Staat ook in de handleiding. De elektronische peilmeting is niet zo nauwkeurig dat er ml bijgevuld moet worden. Maar goed... zal wel weer iemand tegenspreken... ondanks... whatever.
Minimaal is idd 1 liter, met peilen twijfelt hij tussen 0.5 liter (halve schaal) en 1 blokje erboven.
Dus mijn gok zit er tussen dus ga maar van 400 uit :+ daarom doe ik het ook met stapjes van 250ml , dan is het altijd goed en makkelijk afmeten met de fles. Zolang hij boven de 0.5 liter zit vind ik het prima.

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-03 22:14
Ray187 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 09:40:
[...]

Ik gebruik ook de Castrol edge 5w30 LL04. Afkloppen, maar de afgelopen 5 auto's geen olie verbruik gehad. Ook niet de E46 320D met >200 KM op de teller.
Dat is toch ook niet zo veel?
Mijn hoogste tellerstand had m'n E91 320d, daar heb ik niet hoeven bijvullen tussen de beurten (elke 15k), en die ging weg met 400k. En die werd echt niet ontzien. Ook Castrol Edge 5W30 erin.

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005

RAAF12

Penny Wise & Pound Foolish

Ray187 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 09:40:
[...]

Onze huidige 320i is de eerste die een melding gaf dat er olie bij moest. De auto bij aanschaf kwam met een beurt. Geen idee wat voor olie, dus had voor de zekerheid olie+filter vervangen. Ik neem wel elke x de standaard Bosh filter.

Ik rij maar 12K PJ, dus vervang alleen de olie+filter elk jaar en de overige filters om de 2 jaar.
Volgens Castrol moet er 0W30 in een B48 motor, alternatief is 5W30. Overigens staat de LL04 aanduiding al lang niet meer op de verpakking bij Castrol.

https://www.castrol.com/n...c5464f39cc3e3a967be6cbd48

Raven

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:01

Theimon

Snapte!?

Laatst nog een oliebeurt aan mijn 525i gegeven met Castrol....daar stond toch echt nog de LL04 specificatie op het etiket :?

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Shell is al een hele tijd de huisleverancier voor olie bij BMW.
https://www.shell.com/bus...mmended-oil-supplier.html

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Als je A5/B5 koopt zal er inderdaad geen ll-04 op staan.
De C3 van Castrol is wel ll-04.
C3 is ook een aanzienlijk stukje vriendelijker voor mijn DPF, of dat aan mijn auto ligt weet ik niet. Met A5/B5 moet er vaak geregenereerd worden, vooral bij langdurig filerijden.

Dat staat gewoon (nog steeds) op de verpakking.
Hier gaat er tegenwoordig gewoon de aanbieding in, ik wissel toch op +/- 1/2 intervallen. :)

- knip -

• Ray187
Pannencouque schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:51:
[...]
Dat is toch ook niet zo veel?
Mijn hoogste tellerstand had m'n E91 320d, daar heb ik niet hoeven bijvullen tussen de beurten (elke 15k), en die ging weg met 400k. En die werd echt niet ontzien. Ook Castrol Edge 5W30 erin.
Nee is zeker niet veel voor een diesel. Ik reed toen ook 25 a 30k KMs pj. prive en woon\werk. Ik vind de E46 nog steeds een hele mooie wagen.
Maar wilde wat anders en toen een E90 320D met 50K KMs erop gekocht....en daarvan was de turbo stuk bij 55K KMs...garantie uiteraard, maar de 1e eigenaar was of een pipo hoe hij met de auto omging of gewoon fabrieksfoutje oid.
RAAF12 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 04:33:
[...]

Volgens Castrol moet er 0W30 in een B48 motor, alternatief is 5W30. Overigens staat de LL04 aanduiding al lang niet meer op de verpakking bij Castrol.

https://www.castrol.com/n...c5464f39cc3e3a967be6cbd48
Ik gebruik gewoon 5w30 en ook bij mijn flacon van 5L stond er LL04 op, staat ook bij de beschrijving.

Ik koop 1 flacon van 5L en 1L fles. Hou ik .5L over wat mooi in de kofferbak voor just in case.

Ik probeer de gezinsauto alleen te gebruiken als we wat verder weg moeten rijden en niet voor boodschappen. Daar heb ik een Corsa C 1.2 voor. Die rijdt 3 a 4k KMs pj, wat niet best is voor het blok, maar goed ik ga niet voor de fun ff rondje provincie Utreg rijden. Ik rij ~1 x pm maand wel 100KM op de snelweg met de corsa. En ook 1 x pj olie+filter.

Snap sowieso niet waarom er volk is dat wil besparen op de olie en er zo lang mogelijk mee rijden. Bedoel wat kost het nou?
Webshop prijzen
6L castrol 5w30 ~ €65
Bosh filter €15
Rubberen krik adaptor €15 2 stuks
Lage krik 2.5ton - €150

Tijd....Ik rij altijd ff een stukje snelweg. 1 afslag verder en weer terug en denk 25 min. werk. krik eronder, steunas eronder kruipen etc etc.

Enige klote ik heb mijn krik uitleend en nu is hij stuk...de rubberen ringen lekker olie :F en de andere krik die ik heb past niet onder de bmw, :F

De aftapplug zit wel op een klote plek om eronder te kruipen, ondanks de steunas vind ik het niet fijn.

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:30
Nu de langzaam de tijd weer aanbreekt om de zomerbanden eronder te gaan zetten ging even informeren voor een nieuwe set zomerbanden. Bij de winter wissel had men aangegeven dat de achterbanden op waren, dus moeten er 4 nieuwe besteld worden (ivm xDrive). Achter zit er 275/35/R21 op en voor 245/40/R21. Ik viel wel even achterover toen ik de offerte kreeg, €1800 inclusief montage en wisselen. Beetje zoeken op internet wordt het niet heel veel goedkoper van, vond wel bedrijf die het thuis bij je doet dat scheelt €500 maar of het verstandig is mijn velgen in de handen van zo'n soort mobiel bedrijfje te laten gaan. Iemand nog een tip, of accepteren en doorgaan :P (had je maar kleinere velgen moeten nemen)

>> Signature?

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:07
Eerste offerte is dan bij de dealer?
Overal zitten wel goede bandenmontage bedrijven, ik zou daar eens vragen. Die kunnen vaak ook scherp inkopen, doen de hele dag niets anders dan banden wisselen en draaien hun hand dus ook niet om voor een grote maat. Tevens hebben ze geen groot glazen pand wat betaald moet worden.

Je kunt online natuurlijk wel prima opzoeken wat de banden in jouw maat ongeveer kosten voor de verschillende merken, zonder te kijken denk ik wel dat het een duur maatje is dus de helft goedkoper zal het niet worden vermoed ik :P

@ Olie discussie. Ik heb bij al mijn auto's gewoon de voorgeschreven intervallen aangehouden en de dealer laten bepalen wat er in gaat. Nooit problemen gehad en ik heb denk ik nog nooit olie hoeven bijvullen.

Ook rijd ik tot op heden geen auto's op. Afgezien van mijn eerste auto die circa 200k km op de teller had, nog nooit een auto gehad met meer dan 150k km op de teller. Ik ga niet voor een volgende eigenaar vrijwillig de olie intervallen inkorten :)

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ChiLLeR schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:26:
... Ik viel wel even achterover toen ik de offerte kreeg, €1800 inclusief montage en wisselen. ...
Dit is een belangrijke reden dat ik de "lelijke" 18 inch velgen op mijn (gebruikte) 330i accepteerde, scheelt best wel veel met vervangen van banden, heb al de achterset vervangen, maar mijn voorbanden moeten ook binnenkort. Ik heb een lokaal banden bedrijfje gevonden, die voor een stuk lagere prijs kan leveren en ook gewoon weten dat het de speciale BMW * banden moeten zijn, helemaal als ze weten dat de auto nog in onderhoud is bij de BMW dealer. Ze konden zelfs de GoodYears leveren die er op lagen, terwijl BMW die niet meer had.

Speelt padel!

• B-Real
Ook banden ben ik wel wat makkelijker in.

Op mijn 4GC moest ik nieuwe banden. Eerst achter. Gezocht naar banden met stermarkering, maar lastig te vinden en best wel duur zeker ook in run flat uitvoering.
Uiteindelijk een setje Michelin PS4 gekocht, zonder ster en geen run flat. Met iets van 200eu per band vond ik dat best acceptabel in 19".

Paar weken later reed ik een voorband lek (hoe het is gebeurt weet ik nog steeds niet). Daar zaten nog run flats onder, we hoefden maar iets van 10km dus band proberen op te pompen en naar huis gereden. Het werkt wel die run flats, maar ondanks deze ervaring voor mij niet doorslaggevend om ze opnieuw aan te schaffen. Heel veel verder dan 10 á 15km zou ik ook niet aanraden als ik zie hoe de band eruit zag en aanvoelde bij thuiskomst.

Kortom, ook daar zijn Michelin PS4's onder gekomen.

Een band met stermarkering zal vast nog beter bij de auto passen, maar bij normaal gebruik volstaat een setje banden van een goed A-merk naar mijn mening ook echt wel.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:20

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@ChiLLeR autobandenmarkt.nl? Dat zal ook in de regio van € 500 goedkoper zijn, maar die worden bij een lokaal bedrijf naar keuze geleverd.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• TheBrut3
Goede banden zijn nou eenmaal prijzig, zeker in de grotere maten. Als ik wat zoek Michelin PS4S productcodes 132316 (voor) en 553918 (achter), volgens Michelin site, dan kom ik aan €1500,- alleen voor de banden. Dat is bij Oponeo, een oorspronkelijk Poolse bandenboer, zelf geen ervaring mee.

https://www.michelin.nl/a...ive30d/2019/3.0%20D%20265

PS4S is overigens de enige band waar ze voor+achter aangeven op de site. PS4 en PSC2 geven ze alleen achter aan. Zullen handmatig vast ook te vinden zijn.

Bridgestone Potenza S001 runflats zie ik voor ongeveer €1450 bij autobandenmarkt.nl. Daar heb ik een aantal keer besteld en steeds een goede ervaring. Afleveren thuis of bij een montagepartner. Van montagepartners kan je ook de prijzen zien en tot welke maat ze gaan, niet iedereen doet 21" velgen.

• ChiLLeR
Dank voor de reacties, goed om te zien dat de BMW dealer wel marktconforme banden prijzen hanteert. Dus niet standaard de 'adviesprijs' in rekening brengt. Montage is uiteraard duurder dan bij de garage op de hoek maar dat verwacht je ook niet anders.

edit: naja marktconform. Ik haalde vergeleek de ex btw prijs van de offerte met de incl. btw prijzen van internet. Dan zitten ze wel goed ja 8)7 , maar moet toch nog even de 21% btw erbij tellen. BMW dealer is dus met zijn banden ca. 21% duurder.

[Voor 33% gewijzigd door ChiLLeR op 27-02-2023 12:25]

>> Signature?

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:06
Heb met Black Friday afgelopen keer een set 19 inch zomerbanden (SportContact 6) en een set 18 inch all-seasonbanden (Continental AllSeasonContact) laten omleggen voor 1600 euro in totaal, inclusief uitlijnen. Gewoon bij de lokale bandenboer die meeging met de aanbiedingsprijzen van Kwik Fit en Euromaster.

Anders was is zeker 35% duurder uitgeweest volgens de toen geldende prijzen.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:58
21" dwingt je al naar een maar enkele merk/types. Je hebt RFT nodig. De BMW dealer kent een vaste leverancier. Wel wel benieuwd welke dat is overigens. En dan doen ze enkel nog stermarkering. Tsja dat wordt een duur geintje.

Autobandenmarkt, Profile en Autobanden365 zijn prima alternatieven. Zeker als je op één van de bovengenoemde eigenschappen (RFT, merk, stermarkering etc) wil inleveren.

Overigens heb ik wel eens een prijsopgave gedaan via deze websites en dat laten zien aan mijn specialist. Die kon het toen wel matchen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• ChiLLeR
MrFl0ppY schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:56:
21" dwingt je al naar een maar enkele merk/types. Je hebt RFT nodig. De BMW dealer kent een vaste leverancier. Wel wel benieuwd welke dat is overigens. En dan doen ze enkel nog stermarkering. Tsja dat wordt een duur geintje.

Autobandenmarkt, Profile en Autobanden365 zijn prima alternatieven. Zeker als je op één van de bovengenoemde eigenschappen (RFT, merk, stermarkering etc) wil inleveren.

Overigens heb ik wel eens een prijsopgave gedaan via deze websites en dat laten zien aan mijn specialist. Die kon het toen wel matchen.
Bridgestone Alenza's is de OEM band voor zomer, voor winter is het Pirelli Scorpion.

>> Signature?

• Pepppie
  • Niet online
ChiLLeR schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:49:
[...]

Bridgestone Alenza's is de OEM band voor zomer, voor winter is het Pirelli Scorpion.
Klopt, zowel de G05 als de G01 hadden die Alenza’s erop zitten. Wat een waardeloze banden waren dat. Gelukkig allebei nu weer op Pirelli (die leveren de RFT zomerbanden in alle 20 en 21” BMW maten).

• TheBrut3
Mijn ervaring met Pirelli (P Zero) was; Holy shit, die slijten snel! :+
Wel goede grip overigens.

Vandaag is de inloop olie van het sperdiff vervangen dus nu kan die officieel 'gebruikt' worden! Vieze olie na 1000km overigens, ik begrijp wel waarom ze het advies geven om het zo snel weer te vervangen.

• ChiLLeR
Pepppie schreef op maandag 27 februari 2023 @ 17:14:
[...]

Klopt, zowel de G05 als de G01 hadden die Alenza’s erop zitten. Wat een waardeloze banden waren dat. Gelukkig allebei nu weer op Pirelli (die leveren de RFT zomerbanden in alle 20 en 21” BMW maten).
Wat is er mis met die Alenza’s vanuit jouw ervaring?

>> Signature?

• Pepppie
  • Niet online
ChiLLeR schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:51:
[...]

Wat is er mis met die Alenza’s vanuit jouw ervaring?
Laat ik beginnen met het positieve; ze zijn erg stil. Echter oncomfortabel en, vind ik het belangrijkste minpunt, weinig grip bij regen. Vooral het rijden bij nat weer is een punt waarop de Pirelli veel sterker is.

Wat @TheBrut3 opmerkt is zeker waar; Pirelli slijt (iets) sneller. Ik heb dat er graag voor over in ruil voor de betere rijeigenschappen.

• ChiLLeR
Pepppie schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 06:44:
[...]

Laat ik beginnen met het positieve; ze zijn erg stil. Echter oncomfortabel en, vind ik het belangrijkste minpunt, weinig grip bij regen. Vooral het rijden bij nat weer is een punt waarop de Pirelli veel sterker is.

Wat @TheBrut3 opmerkt is zeker waar; Pirelli slijt (iets) sneller. Ik heb dat er graag voor over in ruil voor de betere rijeigenschappen.
Dank voor je info, ik ervaar dat eigenlijk niet dat ze oncomfortable zijn. Ik moet ook zeggen dat ik vrij weinig comfort verschil merk tussen de zomer RFT en de winter non-RFT, dus het zal zeker aan mij liggen hoor. Daarnaast vind ik de Alenza’s al snel slijten, laat staan Pirelli’s :P Heb nu 130k km gereden in 4 jaar tijd en dit wordt mijn 3e set zomer banden. Winterbanden nog niet hoeven vervangen.

>> Signature?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:06
Crap! :(

Er kwamen hele lelijke geluiden uit, durfde geen meter meer te rijden. Denk zelf iets met de stuurbekrachtiging want dan was het het ergst. Hopelijk valt het mee.. :X

Roomba E5 te koop

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:52
Ik heb de F20 al bijna 5 jaar, maar vandaag viel me tijdens het wassen van de auto pas op dat er op het klepje waarachter het afsleep oog zit (voorbumper dus) een pijltje staat. Deze staat echter niet recht, maar wijst een beetje schuin. Kan je het klepje gewoon los duwen en op elke willekeurige gedraaide manier terugzetten, of is dit hoe het hoort? Niet dat het een issue is, maar het viel me dus wel op. :+

[Voor 7% gewijzigd door zunrob op 01-03-2023 23:32]

• Brainsz
sig69 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 22:29:
Crap! :(
[Afbeelding]
Er kwamen hele lelijke geluiden uit, durfde geen meter meer te rijden. Denk zelf iets met de stuurbekrachtiging want dan was het het ergst. Hopelijk valt het mee.. :X
Heb je update?

• sig69
  • Laatst online: 15:06
Nog niet. Het is daar altijd druk dus zo'n ding tussendoor komt voor hun ook niet uit. Heb ook gezegd dat er niet veel haast mee is, zolang het weer ok is red ik me op de fiets ook wel.
Edit: werd zojuist gebeld, stuurbekrachtiging pomp is aan gort.

[Voor 9% gewijzigd door sig69 op 02-03-2023 16:26]

Roomba E5 te koop

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:37
B-Real schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:48:
Ook banden ben ik wel wat makkelijker in.

Op mijn 4GC moest ik nieuwe banden. Eerst achter. Gezocht naar banden met stermarkering, maar lastig te vinden en best wel duur zeker ook in run flat uitvoering.
Uiteindelijk een setje Michelin PS4 gekocht, zonder ster en geen run flat. Met iets van 200eu per band vond ik dat best acceptabel in 19".

Paar weken later reed ik een voorband lek (hoe het is gebeurt weet ik nog steeds niet). Daar zaten nog run flats onder, we hoefden maar iets van 10km dus band proberen op te pompen en naar huis gereden. Het werkt wel die run flats, maar ondanks deze ervaring voor mij niet doorslaggevend om ze opnieuw aan te schaffen. Heel veel verder dan 10 á 15km zou ik ook niet aanraden als ik zie hoe de band eruit zag en aanvoelde bij thuiskomst.

Kortom, ook daar zijn Michelin PS4's onder gekomen.

Een band met stermarkering zal vast nog beter bij de auto passen, maar bij normaal gebruik volstaat een setje banden van een goed A-merk naar mijn mening ook echt wel.
Hoe rijdt de combinatie achter non-runflat en voor runflat? Is dat merkbaar anders?
Heb namelijk ook versleten runflats achter, maar voor is nog prima.
Dus wil achter graag vervangen voor non-runflat PS5 of Goodyear Eagle, maar het schijnt gevaarlijk slecht te rijden als je runflat en non-runflat mixt, als ik de internetfora mag geloven. Zelf denk ik dat het wel mee zal vallen?

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:18
Gisteren weer ingebroken in mijn BMW 340i, dit keer alleen de zijruit gesneuveld die navigatie krijgen ze er niet meer zo makkelijk uit met die speciale schroeven. Wel weer raak na iets meer dan een half jaar... vandaag al weer hersteld alleen weer een hoop rommel en de stoel wordt er niet mooier op zo :(

Valt een beetje tegen een BMW bezitten op deze manier...

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-03 20:40
Vraagje voor interieur kenners in de 6gt, en wellicht andere modellen.

Op sommige auto’s zie ik dat de pre LCI 6gt de half analoge en half digitale instrumenten cluster hebben. Met de LCI zijn ze over gestapt naar volledig. Toch zie ik bij sommige advertenties pre LCI modellen volledig digitale schermen met de pre LCI layout, kan dit kloppen of is dit gezichtsbedrog? Hoeveel variaties zijn er?

Dit is de pre LCI cluster die ik ken met de zilveren ringen:

En hier de volledig digitale, oude stijl cluster, of is dit gezichtsbedrog?:

• alexbl69
  • Laatst online: 15:45
dindr schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 23:23:

Op sommige auto’s zie ik dat de pre LCI 6gt de half analoge en half digitale instrumenten cluster hebben. Met de LCI zijn ze over gestapt naar volledig. Toch zie ik bij sommige advertenties pre LCI modellen volledig digitale schermen met de pre LCI layout, kan dit kloppen of is dit gezichtsbedrog? Hoeveel variaties zijn er?

Dit is de pre LCI cluster die ik ken met de zilveren ringen:
[Afbeelding]

En hier de volledig digitale, oude stijl cluster, of is dit gezichtsbedrog?:
[Afbeelding]
Mijn 6GT (pre LCI) heeft het cluster van je eerste foto. Dus met de fysieke delen erop.

iRacing Profiel

• lord_fh
TheUninvited schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:12:
Gisteren weer ingebroken in mijn BMW 340i, dit keer alleen de zijruit gesneuveld die navigatie krijgen ze er niet meer zo makkelijk uit met die speciale schroeven. Wel weer raak na iets meer dan een half jaar... vandaag al weer hersteld alleen weer een hoop rommel en de stoel wordt er niet mooier op zo :(

ajoo bizar.. Maar hebben ze nu dus niks mee (kunnen) genomen ? of hebben ze wel je dashboard gemollesteerd om toch die navi te krijgen ?

• B-Real
Het Fantoom schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 20:34:
[...]

Hoe rijdt de combinatie achter non-runflat en voor runflat? Is dat merkbaar anders?
Heb namelijk ook versleten runflats achter, maar voor is nog prima.
Dus wil achter graag vervangen voor non-runflat PS5 of Goodyear Eagle, maar het schijnt gevaarlijk slecht te rijden als je runflat en non-runflat mixt, als ik de internetfora mag geloven. Zelf denk ik dat het wel mee zal vallen?
Ik heb er niets aan gemerkt.
Denk dat het allemaal wel meevalt. Twee verschillende merken (maar wel goed rubber) is ook niet ineens gevaarlijk.

• TheBrut3
Kreeg vandaag de nieuwe premie van Unive. €45 erbij, dus dat is flink. Ook geeft Unive per 1 april geen korting meer wanneer je in 1x betaald, dus dat scheelt ook €35. Totaal toch weer ongeveer €80 extra.

Echter volgens mij blijft Unive de beste in prijs/kwaliteitverhouding. NN is iets goedkoper voor mij, maar net wat mindere voorwaarden (eigen risico, accessoires, aankoopprijs regeling enz).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nesjka
  • Niet online
TheBrut3 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:08:
Kreeg vandaag de nieuwe premie van Unive. €45 erbij, dus dat is flink. Ook geeft Unive per 1 april geen korting meer wanneer je in 1x betaald, dus dat scheelt ook €35. Totaal toch weer ongeveer €80 extra.

Echter volgens mij blijft Unive de beste in prijs/kwaliteitverhouding. NN is iets goedkoper voor mij, maar net wat mindere voorwaarden (eigen risico, accessoires, aankoopprijs regeling enz).
Al bij Allianz Direct gekeken, die zijn vaak toch het goedkoopst met de beste voorwaarden naar mijn mening.

• TheBrut3

Gadver, blijft balen zoiets!
Welke schroeven heb jij er in zitten? Want het voorkomt dus wel nog meer ellende.
Het is triest dat BMW het zo makkelijk heeft gemaakt.

• Nesjka
  • Niet online

Vervelend, welke schroeven heb je erin zitten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheBrut3
Nesjka schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:13:
Al bij Allianz Direct gekeken, die zijn vaak toch het goedkoopst met de beste voorwaarden naar mijn mening.
Die is inderdaad iets goedkoper, vergelijkbaar met NN. Echter accessoires tot 3,5k, bij Unive heb ik 10k. Aanschafwaarde voor 4 jaar bij Unive, bij Allianz is dat 1 jaar. Voor accessoires en aanschafwaarde zie ik in de aanvraagmodule ook geen optie om dat aan te passen en daarvoor betaal ik graag net wat meer. Kleine kans dat je het nodig hebt, maar stel dat er na 3,5 jaar iets gebeurt dan is het verschil tussen dagwaarde en aanschafwaarde waarschijnlijk best aanzienlijk.

Edit; En Allianz wil een peilbaken of voertuigvolgsysteem, dus dat maakt het financiële voordeel gelijk ongedaan.

[Voor 7% gewijzigd door TheBrut3 op 03-03-2023 10:22]

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:06

DexterDee

I doubt, therefore I might be

dindr schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 23:23:

Geen ervaring met de 6-serie, maar mijn F31 pre LCI werd ook alleen maar geleverd met een gedeeltelijk digitaal cluster (6WA). Het volledig digitale cluster (6WB) heb ik laten retrofitten. Dezelfde vormfactor, maar met wat codeer werk prima werkend te maken. Ik vermoed dat datzelfde truukje ook bij andere modellen werkt.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheUninvited
TheBrut3 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:13:
[...]

Gadver, blijft balen zoiets!
Welke schroeven heb jij er in zitten? Want het voorkomt dus wel nog meer ellende.
Het is triest dat BMW het zo makkelijk heeft gemaakt.
https://www.offenga.nl/bm...ur/stuur/bmw-security-kit dit zit er nu in onderdeelnummer 32302464228 maakt het veel moeilijker te stelen denk ik zo heeft bij mij iig nu geholpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheUninvited
lord_fh schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 08:29:
[...]

ajoo bizar.. Maar hebben ze nu dus niks mee (kunnen) genomen ? of hebben ze wel je dashboard gemollesteerd om toch die navi te krijgen ?
De trim eruit gehaald die schroeven denk ik gezien en daarna niks mee gebeurd alles zat er nog in even terug moeten erin klikken en verder niks kapot gelukkig.

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
TheUninvited schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:14:
[...]

De trim eruit gehaald die schroeven denk ik gezien en daarna niks mee gebeurd alles zat er nog in even terug moeten erin klikken en verder niks kapot gelukkig.
Heb je ook de stickers op je raam geplakt of hebben ze daar overheen gekeken / genegeerd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 15:45
We kunnen waarschijnlijk nog iets langer genieten van de Beierse verbrandingsmotoren...

Duitsland gooit zich plotseling voor Europees verbod op benzineauto

iRacing Profiel

• TheBrut3
alexbl69 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:36:
We kunnen waarschijnlijk nog iets langer genieten van de Beierse verbrandingsmotoren...

Duitsland gooit zich plotseling voor Europees verbod op benzineauto
Klinkt goed! Tijd voor een G40 M140i :o

• RAAF12

RAAF12

[...]

Idd en geen eigen risico.

Raven

Acties:
  • +17Henk 'm!

• Steef09031991
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-03 21:37
Nog een weekje wachten :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zunrob
Wow, tof! Wil je de specificaties al delen? :D

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-03 20:40
Congrats, wat een gave wagen! O-)

De mijne gaat er na vier maanden weer uit in ruil voor een 6GT. Toch meer behoefte aan ruimte en comfort, met 4/5k kilometer per maand heb ik comfortstoelen en luchtveringen nodig. Alhoewel ik de dominantie op de snelweg wel ga missen :(

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
dindr schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 21:32:
[...]
Alhoewel ik de dominantie op de snelweg wel ga missen :(
Haha, serieus? Is hij echt zo klein?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Steef09031991
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-03 21:37
zunrob schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 00:46:
[...]

Wow, tof! Wil je de specificaties al delen? :D
Tuurlijk!

Hier dan de config:

2023 Bmw M340i touring

-Dravit Grey
-Zwarte M sport stoelen
-M Sport pack Pro
-19 inch 792M Bi colour
-M adaptive onderstel
-Getinte ramen achter
-Leder dashboard
-Head up display
-Comfort access
-Elektrische stoelen met lendensteunen
-Harmon Kardon geluidysteem
-Parking assistent plus
-Wireless phone charging
-Stoel verwarming
-Ambient lighting

In principe alles behalve de adaptieve cruise control, vaders heeft dat op zijn X5 en vind het verdomde irritant :X

Acties:
  • +3Henk 'm!

• lord_fh
[...]

De mijne gaat er na vier maanden weer uit in ruil voor een 6GT. Toch meer behoefte aan ruimte en comfort, met 4/5k kilometer per maand heb ik comfortstoelen en luchtveringen nodig. Alhoewel ik de dominantie op de snelweg wel ga missen :(

[Afbeelding]
De "dominantie op de snelweg" ?... komop zeg... _O-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Ik Heb vrijdag mijn dec 2015 f31lci voor de terugroepactie gebracht. Ging idd om
Software update

- carplay etc blijft werken ( ik had mn id4 voor id5 geswapt)
- schijnbaar was mijn auto getuned, tenminste volgens dealer. Wellicht dat er een 320d sw in de 320ede zat
- vandaag voor t eerst weer lang stuk gereden sinds software update en… check engine lampje met bak aan egr/nox foutcodes

Maandag maar even dealer bellen maar dat zal wel weer een “heeft niets met elkaar te maken” gesprekje worden

Heb 30dkm geleden de egr en roetfilter vervangen, bmw origineel

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:51

Eagle Creek

Breathing security

Steef09031991 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 09:51:
[...]

In principe alles behalve de adaptieve cruise control, vaders heeft dat op zijn X5 en vind het verdomde irritant :X
Had vorige week een leenauto die bijna identiek was aan de mijne, behalve ACC. Man wat was dat irritant! Was zo blij dat ik hem weer had in m'n eigen auto :9.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:15
[...]

[Afbeelding]
Helemaal mee eens met de comfortstoelen, imo gewoon de beste stoelen die je in een BMW kan krijgen. Met luchtveringen bedoel je het adaptief onderstel neem ik aan. Ik heb onlangs een 530e touring mogen testrijden en vond eigenlijk de luchtvering weinig toevoegen.

Vind het nog steeds jammer dat er geen nieuwe reeks komt van de 6GT overigens.

[Voor 3% gewijzigd door jos707 op 05-03-2023 22:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zunrob
Eagle Creek schreef op zondag 5 maart 2023 @ 20:41:
[...]

Had vorige week een leenauto die bijna identiek was aan de mijne, behalve ACC. Man wat was dat irritant! Was zo blij dat ik hem weer had in m'n eigen auto :9.
Ik heb zelf ook geen ACC, maar ik dacht dat BMW juist de enige is waar je altijd de ACC uit kon zetten zodat je daarna de gewone CC hebt. Ik meen door het lang indrukken van de cruise control knop?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:59
zunrob schreef op zondag 5 maart 2023 @ 23:08:
[...]

Ik heb zelf ook geen ACC, maar ik dacht dat BMW juist de enige is waar je altijd de ACC uit kon zetten zodat je daarna de gewone CC hebt. Ik meen door het lang indrukken van de cruise control knop?
Klopt! Op 1 streepje volgafstand zetten en dan de knop lang vasthouden. Persoonlijk gebruik ik beide modi ongeveer even vaak. Als ik wat vlugger rijd vind ik acc irritant omdat de auto mijn inhaalactie nooit goed kan anticiperen. Hij remt dan al een 250 meter voor ik bij mijn voorganger ben aanbeland, terwijl ik bij 100 meter pas baantje wissel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
DaFreakhead schreef op maandag 6 maart 2023 @ 08:11:
[...]

Klopt! Op 1 streepje volgafstand zetten en dan de knop lang vasthouden. Persoonlijk gebruik ik beide modi ongeveer even vaak. Als ik wat vlugger rijd vind ik acc irritant omdat de auto mijn inhaalactie nooit goed kan anticiperen. Hij remt dan al een 250 meter voor ik bij mijn voorganger ben aanbeland, terwijl ik bij 100 meter pas baantje wissel.
Omdat ie niet weet dat jij wilt inhalen. 1 mm het gas in trappen om te laten weten dat je wakker bent is voldoende.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• B-Real
ACC is een systeem waar je mee moet leren rijden. Kun en wil je dat, dan is het prima. Als je veel op N-wegen rijdt waar inhalen niet mogelijk is en niemand zijn snelheid vasthoudt, dan is het zelfs hemels!

Ik ben in elk geval fan van die systemen. De afgelopen drie auto's zat het op, de huidige helaas niet (keuzes, de rest van de optielijst klopte wel). Ben benieuwd of ik het echt ga missen.

Switchen naar normale CC kan bij BMW heel makkelijk door één van de ACC afstandsknoppen een paar tellen ingedrukt te houden.

• DeBaroN
Nadeel van de ACC op N wegen, indien voorganger(s) niet constant rijden, dus rond 80-85, de automaat heen en weer gaat tussen 7 en 8.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:51

Eagle Creek

Breathing security

B-Real schreef op maandag 6 maart 2023 @ 08:53:
ACC is een systeem waar je mee moet leren rijden. Kun en wil je dat, dan is het prima. Als je veel op N-wegen rijdt waar inhalen niet mogelijk is en niemand zijn snelheid vasthoudt, dan is het zelfs hemels!

Ik ben in elk geval fan van die systemen. De afgelopen drie auto's zat het op, de huidige helaas niet (keuzes, de rest van de optielijst klopte wel). Ben benieuwd of ik het echt ga missen.

Switchen naar normale CC kan bij BMW heel makkelijk door één van de ACC afstandsknoppen een paar tellen ingedrukt te houden.
Wel helemaal mee eens dat je moet leren rijden met alle hulpsystemen. Als je het niet gewend bent, zou ik zelf aanraden te beginnen rijden zonder, tot je de auto kent en dan langzaam aan gaan oefenen. Toen ik net mijn G20 had (van E90 afkwam) was het erg overweldigend. Nu zou ik niet meer zonder willen.

Kan wel. Wil niet :+.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik rij zelf nooit op de ACC maar stel meestal wel de limiter in op de snelweg. Ik merk alleen dat hij af en toe van de limiter afknalt zodat de auto ineens gaat accelereren. Ik had hier met de F31 af en toe last van en nu heb ik een i4 en exact hetzelfde issue.

[Voor 20% gewijzigd door Danfoss op 06-03-2023 12:27]

Sys Specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bram®
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-03 17:07
DeBaroN schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:01:
Nadeel van de ACC op N wegen, indien voorganger(s) niet constant rijden, dus rond 80-85, de automaat heen en weer gaat tussen 7 en 8.
Kan je dan niet de automaat in Sport stand zetten en handmatig een versnelling selecteren? Volgens mij wordt er dan niet meer automatisch geschakeld
Danfoss schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:26:
Ik rij zelf nooit op de ACC maar stel meestal wel de limiter in op de snelweg. Ik merk alleen dat hij af en toe van de limiter afknalt zodat de auto ineens gaat accelereren. Ik had hier met de F31 af en toe last van en nu heb ik een i4 en exact hetzelfde issue.
Dat klinkt herkenbaar. Het lijkt bij mij alleen maar te gebeuren als je al op de ingestelde limiet rijdt, en dan toch het gaspedaal voor enige tijd (ik denk zo'n twee seconden) behoorlijk indrukt. Ik kan het me goed voorstellen dat dat bewust zo gedaan is, om het mogelijk te maken om in een dreigende gevaarlijke situatie toch snel over de limiet te gaan zodat je de situatie kan vermijden.

Mijn huidige F20 is mijn eerste auto met ACC, daarvoor wel met 'gewone' cruise control gereden. In het begin was ACC heel erg wennen en ook eng (met stop-and-go in een file of bij het stoplicht). Maar ik zou nu niet meer zonder willen, rij 80% van mijn snelwegkilometers op ACC en op andere wegen ook waar mogelijk. En eigenlijk zou ik ook wel graag een rijstrookwisselassistent hebben zoals je dat in de 5-serie hebt, of een vorm van automatisering waarbij je voor enige tijd niet zelf hoeft te sturen. Iets voor de volgende auto :)

[Voor 18% gewijzigd door Bram® op 06-03-2023 13:42]

• DeBaroN
Bram® schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:39:
[...]
Kan je dan niet de automaat in Sport stand zetten en handmatig een versnelling selecteren? Volgens mij wordt er dan niet meer automatisch geschakeld
Klopt, doe ik ook. Alleen benoemde ik een nadeel van de ACC

• B-Real
In de sport stand hoef je hem niet op handmatige bediening te zetten. In Sport gebruikt hij de laatste versnelling pas veel later, dat is op zo'n moment wel een oplossing ja.

Probleem is dat als je voorganger zijn snelheid niet vasthoudt, afzakt naar +/- 83 km/u jouw toerental zo laag wordt (bij de 20i, iets van 1.200rpm) dat de auto een versnelling terugschakelt. Dat was in mijn 420i ook de enige verzetswissel die ik minimaal kon voelen.
Versnel je weer naar 85+ km/u dan schakelt de automaat weer op naar de 8e versnelling.

Heb je dus iemand voor je die zijn snelheid niet vasthoudt dan flippert hij constant de versnellingen op/neer.

Ik zou dat geen nadeel van ACC, het blok of de bak noemen. Probleem zijn gewoon de mensen die hun snelheid niet vast weten te houden :P

Wat soms ook net het verschil maakt, is op lange stukken N-wegen is de afstand van de ACC op maximaal zetten. Dan reageert hij net wat minder vlot op snelheidsveranderingen van voorgangers.

Wellicht dat het bij andere motoriseringen helemaal geen probleem is overigens.

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:52

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Zo mijn F10 535i ophalen bij de garage (Bosch Car Service) waar ie een grote beurt gehad heeft. Niet een BMW dealer want die vroeg zich € 26,50 per liter motorolie wat imo grote onzin is.

Er zat wat vocht in de remvloeistof dus die ook maar gelijk laten vervangen ondanks dat boordcomputer aangaf dat dit nog 8000km mee kon. Zou wel komen dat ik er niet zo veel KM's mee maak en daardoor veel stil sta. Krap 7K per jaar. En de achterbandjes moeten binnekort vervangen worden.

Mijn specs - iRacing Stats - Overwatch Stats - Game collectie

• DeBaroN
B-Real schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:56:
In de sport stand hoef je hem niet op handmatige bediening te zetten. In Sport gebruikt hij de laatste versnelling pas veel later, dat is op zo'n moment wel een oplossing ja.
Dan blijft die bij mij in z'n 6.... Dus maar handmatig naar 8

• TheBrut3
laurens0619 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 19:56:
Ik Heb vrijdag mijn dec 2015 f31lci voor de terugroepactie gebracht. Ging idd om
Software update

- carplay etc blijft werken ( ik had mn id4 voor id5 geswapt)
- schijnbaar was mijn auto getuned, tenminste volgens dealer. Wellicht dat er een 320d sw in de 320ede zat
- vandaag voor t eerst weer lang stuk gereden sinds software update en… check engine lampje met bak aan egr/nox foutcodes

Maandag maar even dealer bellen maar dat zal wel weer een “heeft niets met elkaar te maken” gesprekje worden

Heb 30dkm geleden de egr en roetfilter vervangen, bmw origineel
Getuned en na het terugzetten van standaard software gelijk een EGR melding. Heeft die een EGR delete gehad?

• laurens0619
  • Nu online
TheBrut3 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:01:
[...]

Getuned en na het terugzetten van standaard software gelijk een EGR melding. Heeft die een EGR delete gehad?
Nop geen EGR delete gehad.
De tune snap ik ook niet. Mijn collega heeft deze auto van 0-200dkm geleased. Ik heb hem van 200dkm-300dkm prive. We weten beide niets van een tune behalve dat mijn collega een verhaal had dat de dealer hem bij oplevering naar een 320d heeft gezet.

EGR klep en roetfilter heb ik 30dkm geleden laten vervangen en bewust geen EGR delete uitgevoerd oid.

Mrja misschien ben ik voorgelogen en hebben ze nooit mijn egr/roetfilter vervangen en puur egr software matig eruit gehaald? Ik vertrouw die garage wel maar je hypothese klinkt wel logisch

[Voor 13% gewijzigd door laurens0619 op 06-03-2023 15:06]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +12Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:21
Nu sinds een goede week maak ik gebruik van een Andream MMI Box in mijn F30 2013 met het 8.8" NBT scherm. Het inbouwen ging wat moeizaam, het is niet mijn dagelijkse werk en ik ben perfectionistisch, en heeft me i.p.v. de 2 uur die er ongeveer voor zou staan bijna 1,5 dag gekost (...). Ik moest dan wel ook mijn dashboardkastje demonteren om de MMI Box in de ruimte tussen de headunit en het dashboardkastje kwijt te kunnen.

Ik ben erg blij met het resultaat en het is een genot om Wireless Apple CarPlay te kunnen gebruiken. Het grote scherm is daar natuurlijk mede debet aan. CarPlay is tussen de 1 en ca 5 seconden paraat. In mijn vorige auto's heb ik CarPlay i.c.m. een touchscreen gebruikt, maar het gebruik i.c.m. de iDrive knop gaat ook uiterst vlot, maar ik vergis me wel nog eens in het links- en/of rechtsom draaien.

[Voor 18% gewijzigd door RicoK op 07-03-2023 10:41]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Brainsz
RicoK schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:24:
Nu sinds een goede week maak ik gebruik van een Andream MMI Box in mijn F30 2013 met het 8.8" NBT scherm. Het inbouwen ging wat moeizaam, het is niet mijn dagelijkse werk en ik ben perfectionistisch, en heeft me i.p.v. de 2 uur die er ongeveer voor zou staan bijna 1,5 dag gekost (...). Ik moest dan wel ook mijn dashboardkastje demonteren om de MMI Box in de ruimte tussen de headunit en het dashboardkastje kwijt te kunnen.

Ik ben erg blij met het resultaat en het is een genot om Wireless Apple CarPlay te kunnen gebruiken. Het grote scherm is daar natuurlijk mede debet aan. CarPlay is tussen de 1 en ca 5 seconden paraat. In mijn vorige auto's heb ik CarPlay i.c.m. een touchscreen gebruikt, maar het gebruik i.c.m. de iDrive knop gaat ook uiterst vlot, maar ik vergis me wel nog eens in het links- en/of rechtsom draaien.

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Had wel een kleine hartverzakking, omdat ik dacht dat je een telefoon ertegen had gesmeten. .

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RicoK
Brainsz schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:49:
Ziet er goed uit! Had wel een kleine hartverzakking, omdat ik dacht dat je een telefoon ertegen had gesmeten. .
Bedankt, ben er ook wel erg trots op, maar nee, hahahaha, ik heb (ondanks de, voor mij, lastige installatie) de kalmte bewaard.

[Voor 8% gewijzigd door RicoK op 07-03-2023 11:52]

• RAAF12

RAAF12

RicoK schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:24:

[Afbeelding]
Mooi dat het goed werkt! Ja die inbouw is wel even zweten met al die kabels los. Btw. zo te zien doe je niet wireless Carplay. Werkt dat niet?

Raven

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

Er is een update voor oa. de G20. Wat er nieuw is moet nog even worden uitgezocht, O ja, rechtsboven het kastje heb ik het metaalkleurige lichte paneel donker gespoten. Ik vind dat een flinke verbetering....
In werkelijkheid is het zwart maar op de foto lijkt het lichter van kleur, de spuitbusverf is matzwart. Reflecteert ook minimaal bij invallend zonlicht.
Klik op het plaatje voor groter

[Voor 7% gewijzigd door RAAF12 op 07-03-2023 18:52]

Raven

• RicoK
RAAF12 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 17:32:
Mooi dat het goed werkt! Ja die inbouw is wel even zweten met al die kabels los. Btw. zo te zien doe je niet wireless Carplay. Werkt dat niet?
Ik had wat ‘aanloopproblemen’ m.b.t. het Wireless gedeelte….. Ik had nog een Opdracht in mijn iPhone staan voor mijn vorige auto’s die er voor zorgde dat de telefoon direct op 4G ging en dus de WiFi uitschakelde bij het aansluiten op CarPlay om er voor te zorgen dat ik niet pas later in mijn straat een adres kon ingeven als het WiFi signaal van mijn router wegviel….

Hier kwam ik bij toeval achter, nadat de gehele week bijna de MMI Box/CarPlay het vaker niet dan wel deed en ik bij thuiskomst een melding van een opdracht in mijn telefoon zag staan. Toen ging het welbekende belletje rinkelen…. Niets dan lof voor de verkoper die mij dagelijks support gaf met nieuwe firmware en ik zelfs oude firmware aangeboden kreeg om te proberen. Omdat de verkoper het ook niet meer wist, wilde deze mij zelfs een nieuwe box toesturen.

Nu schijnt het ook nog zo te zijn, dat ondanks de telefoon bedraad is aangesloten de MMI box toch via de WiFi zijn werk doet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

Ik heb zelf 2 BMW's (18 en 20 jaar oud) via BMW Top Cover verzekerd. Loopt ook via Allianz, maar niet de Direct-tak.

All Risk voor beide wagens totaal €98,72. Erg gunstige voorwaarden en bij schade moet alles via de dealer. Vorig jaar ook nieuw BMW/Pilkington ruit ingekomen. Gratis leenauto van de dealer. Eigenlijk geen nadelen. Tuurlijk kan het goedkoper... geen behoefte aan. Ook Verlengde Pechhulp via BMW lopen. Beide auto's totaal net geen €180,-. En ja, accessoires... ik heb geen 10.000,- aan accessoires in de auto.

Welke accessoires horen er bij uw auto?

Bij de auto hoort alles wat eraan vastzat toen hij nieuw van de
dealer kwam. Ook wat u er later aan toegevoegd heeft, hoort bij de
auto maar alleen:
  • Als ze aan de auto vastgemaakt zijn.
  • En als u ze van de wet mag hebben.
De volgende spullen horen ook bij de accessoires die we verzekeren:
  • Brandblusapparaat
  • Gevarendriehoek
  • Pechkoffer
  • Pechlamp
  • Sleepkabel
  • Verbandtrommel
  • Dakdrager
  • Dakkoffer
  • Fietsendrager

[Voor 66% gewijzigd door CreativeS op 07-03-2023 19:57]

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-03 13:54
Ben nu bezig met de nieuwe X5 Hybrid 50e als opvolger van mijn 530i toering uit 2019. Heeft iemand wel eens de Nardo grey naast de Brooklyn grey gezien? Zit een beetje te twijfelen over de kleuren. Die Frozen pure grey vind ik vooralsnog een beetje een saaie kleur eerlijk gezegd. Op onze 5 zit ook een frozen kleur, maar die is een stuk donkerder

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DeBaroN
rows schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 20:20:
Ben nu bezig met de nieuwe X5 Hybrid 50e als opvolger van mijn 530i toering uit 2019. Heeft iemand wel eens de Nardo grey naast de Brooklyn grey gezien? Zit een beetje te twijfelen over de kleuren. Die Frozen pure grey vind ik vooralsnog een beetje een saaie kleur eerlijk gezegd. Op onze 5 zit ook een frozen kleur, maar die is een stuk donkerder
Grijs, grijs of grijs... Tansanitblau !!
Pagina: 1 ... 205 ... 209 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee