Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote BMW-topic #14 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20:23
Radiant schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:53:
[...]

Momenteel heb ik altijd airco uit :P
Ik heb de airco juist voornamelijk in de herfst/winter aan, omdat er dan droge lucht binnenkomt.

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 19:58

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Radiant schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:53:
[...]

Momenteel heb ik altijd airco uit :P Heb niet getest met de airco juist aan, is wel een goeie.
Een zware belasting bij mij in stilstand is de automaatbak, maar of hij nou in neutraal, park of in drive met de rem ingedrukt staat, hij doet dit altijd.
Ik weet eerlijk gezegd niet of de pomp in een BMW-automaat altijd draait of alleen als de oliedruk te laag wordt. Maar die pomp wordt wel altijd aangedreven bij een automaat, ongeacht de stand, dus die zou het wel kunnen zijn.
Toff schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:58:
[...]

Ik heb de airco juist voornamelijk in de herfst/winter aan, omdat er dan droge lucht binnenkomt.
Hier staat hij altijd aan, behalve als ik met de kap open rij en het is < 30 graden (ja, >30 graden en open staat de airco aan >:) ). Ik laat de clima lekker alles regelen, als de airco niet nodig is, schakelt die hem ook uit.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online

Snake

Los Angeles, CA.

deepbass909 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:26:
[...]

Ik weet eerlijk gezegd niet of de pomp in een BMW-automaat altijd draait of alleen als de oliedruk te laag wordt. Maar die pomp wordt wel altijd aangedreven bij een automaat, ongeacht de stand, dus die zou het wel kunnen zijn.

[...]

Hier staat hij altijd aan, behalve als ik met de kap open rij en het is < 30 graden (ja, >30 graden en open staat de airco aan >:) ). Ik laat de clima lekker alles regelen, als de airco niet nodig is, schakelt die hem ook uit.
Op mijn 135i (E88) slurpt de airco teveel PKs bij stationair. Precies alsof die niet tegoei is afgesteld.

I live in paradise.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:40

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

iOS 12.1.3 is uit en wat denk je SPOTIFY WERKT WEEEEEEEEEEEEEER 😍😍😍😍😍😍

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Theimon
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 09:45

Theimon

Snapte!?

Dat schommelende toerental heb ik ook met koud weer (ook het uitvallen als ie het zelf echt niet meer redt). Maar aangezien de oorzaken overal kunnen zitten speel ik zelf wel even voor ICV totdat het weer wat beter wordt. Dan gaan we de boel wel weer een keer nakijken.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15:28
Afgelopen zondag vanuit Oostenrijk naar huis gereden. Heerlijk zonder vrachtverkeer, in 6,5 uur (netto, ex stoppen) een afstand van bijna 900km afgelegd. Constant 180, weinig Baustelles. Beter wordt het niet.

Alleen... m'n navigatie/media begon ca. 1,5u voor aankomst om de 5 minuten te herstarten. Na verloop van tijd was hij zelfs al m'n instellingen kwijt. Sindsdien het probleem nog niet weer gehad.

Oorzaak is wellicht dat er teveel van de boordstroom gevraagd werd. Twee tablets en 4 telefoons zaten achter de opladers. Maar ook nadat die allemaal waren uitgeprikt ging het herstarten door.

Deze week maar eens langs gaan bij de dealer. Kan die de boel eens uitlezen.

Gaat om een G32 640i

iRacing Profiel

• Radiant
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Theimon schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:29:
Dat schommelende toerental heb ik ook met koud weer (ook het uitvallen als ie het zelf echt niet meer redt). Maar aangezien de oorzaken overal kunnen zitten speel ik zelf wel even voor ICV totdat het weer wat beter wordt. Dan gaan we de boel wel weer een keer nakijken.
Met wat voor auto/blok? Puur uit interesse..

• ChiLLeR
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16:41
Tylen schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 20:53:
Yeah!! Ik vond het ook al zo vreemd, dacht eerst dat het aan Spotify zou liggen maar ligt dus aan iOS. Staat er iets over in de release notes?

>> Signature?

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

ChiLLeR schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:15:
[...]

Yeah!! Ik vond het ook al zo vreemd, dacht eerst dat het aan Spotify zou liggen maar ligt dus aan iOS. Staat er iets over in de release notes?
Ja dit staat er:
Oplossing voor een probleem dat ervoor kon zorgen dat bij bepaalde CarPlay-systemen de verbinding met de iPhone XR, de iPhone XS en de iPhone XS Max werd verbroken.
Dit deed een trigger afgaan en ik rende naar de auto om het te testen. Alhoewel de omschrijving wel vaag was was dit wel de oplossing voor mij.

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

Topicstarter
Snake schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 18:51:
[...]

Op mijn 135i (E88) slurpt de airco teveel PKs bij stationair. Precies alsof die niet tegoei is afgesteld.
Zou eigenlijk niet mogen. Ik heb in de mapping van de M52 in mijn auto zelfs specifieke tabellen gevonden voor inspuiting en ontsteking als de airco aanstaat. In de software wordt de hogere vermogensvraag dan (als het goed is) grotendeels gecompenseerd. Die tabellen worden door tuners trouwens ook nog weleens ingezet om poppen van de uitlaat in- en uit te kunnen schakelen (airco uit, poppen en knallen, airco aan, motor stil, of andersom als de airco eruit is).
Radiant schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 08:11:
[...]

Maakt niet eens echt uit, is een typisch BMW-dingetje bij de M-serie motoren met injectie/elektronische ontsteking. Bij de N-serie werd het al minder en vanaf het moment dat er valvetronic op zit, is het eigenlijk helemaal weg, want geen ICV meer nodig.

Bij mijn Compact (M43B16 blokje) heb ik het nooit op weten te lossen, bij m'n cabrio (M52B25) is het helemaal weg na goed reinigen en smeren van de ICV. Die bleek behoorlijk te plakken door vettigheid.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Ik heb het bij mijn M43B18 ook nooit op kunnen lossen.. Met een nieuwe ICV werd het beter, daarna ook alle vacuumslangen vervangen, de CCV vervangen, maar het is nooit 100% goed geweest.

Ik heb één keer een N-motor gehad (N42B20), die had ook zo'n probleem, maar die heb ik snel weer weggedaan :+
Wat dat betreft is dit al de derde BMW waarbij ik dit probleem heb, ik denk dat ik vervloekt ben 8)7

• kazzzdafke
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14:27
Ben naar het autosalon geweest (hier in BE) en mijn indruk over BMW:

- de nieuwe X5 is mooi, punt. Ook binnen mooi.
- de nieuwe 3 heeft een mooie snuit, sportiever dan mijn G30 en een mooie achterkant. Maar die mooie snuit bestaat uit ongelooflijk veel plastiek, Bah..
- de binnenkant van de nieuwe 3: dashboard valt mee, maar de middenconsole.. echt.. neen
- De grillen van de X7... OMG, wat een foorbak. Op foto's vond ik het nog meevallen, de grootte van de nieren, maar IRL.. dit is echt dramatisch belachelijk.

Algemene indruk:
We waren met 4 man, 2 BMW lovers, 1 Audi fan en 1 Alfa fan.
Niemand van ons heeft een auto gezien met mooi én degelijk interieur. Lelijk des te meer en ... de naam premium ivm afwerking hebben we eigenlijk niet meer gevonden. Ik snap ook niet dat er in zoveel reviews gezegd wordt dat BMW tegen Audi kan concurreren met afwerkingsniveau, want sinds de E60, en vooral de E39 vind ik dat echt heel hard achteruit gegaan. Vroeger was alles steviger, degelijker...
Audi is echt gatlelijk, en de audi fan zijn volgende is dus geen audi meer :)

Enkel de alfa's waren sober, strak en vrij degelijk afgewerkt. Daar waren we het allemaal over eens.

Maar dus de trent dat het allemaal lichter, sneller en goedkoper moet zet zich echt door. En de premium merken zakken echt naar midden segment. Het segment daar net onder is... ja, lijkt op 15-20 jaar terug te gaan.

Persoonlijk vind ik het echt bedroevend als autofan.

i7 7700k - 16 Gb 3200 - MSI Z270 gaming pro Carbon - MSI 1070 Gaming - m.2 960 Pro - Asus ROG swift PG279Q

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Gisteren onderweg naar huis eindelijk eens het officiële fabrieksverbruik voor 'buiten de stad' gehaald: 3,6 l/100km :)

Enige reden was echter wel dat ik de hele snelweg maar tussen de 80 en 100 heb gereden door de sneeuw en andere auto's. :/
De oorzaak was dus uiteindelijk niet BMW of Spotify, maar Apple?
De prutsers :p

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Het Fantoom
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 20:37
kazzzdafke schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:01:
Maar dus de trent dat het allemaal lichter, sneller en goedkoper moet zet zich echt door.
Laten we het hopen _/-\o_

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Radiant schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 08:11:
[...]

M52TUB28.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• kazzzdafke
Mja ten koste van de kwaliteit. En sneller bedoelde ik het productieproces.. Dat zie je tegenwoordig al op de lak. 1 grote appelsienenhuid door de lak op waterbasis en snelle droogprocessen.

i7 7700k - 16 Gb 3200 - MSI Z270 gaming pro Carbon - MSI 1070 Gaming - m.2 960 Pro - Asus ROG swift PG279Q

• Pepppie
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 14-02 19:39
Was al bekend..

Ik begrijp dat je geen honderden berichten terug gaat lezen, maar wellicht een tip om gewoon eens wat trefwoorden bovenin de zoekbalk in te toetsen. Dat geeft snel duidelijkheid op veel vragen.

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Pepppie schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 21:59:
[...]

Was al bekend..

Ik begrijp dat je geen honderden berichten terug gaat lezen, maar wellicht een tip om gewoon eens wat trefwoorden bovenin de zoekbalk in te toetsen. Dat geeft snel duidelijkheid op veel vragen.
No shit sherlock. Anders lees jij mijn berichtje even goed en dan snap je dat ik zeg dat het eindelijk is opgelost door de iOS update die gisteren is uitgekomen. Gelukkig snappen de meeste hier wel wat ik bedoelde.

Tylen wijzigde deze reactie 23-01-2019 22:30 (23%)

• Pepppie
Tylen schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:23:
[...]

No shit sherlock. Anders lees jij mijn berichtje even goed en dan snap je dat ik zeg dat het eindelijk is opgelost door de iOS update die gisteren is uitgekomen. Gelukkig snappen de meeste hier wel wat ik bedoelde.
Staat letterlijk in m’n post dat het in week 3 wordt opgelost met een iOS update.. exact wat je aangeeft 😘

Nb; jammer dat je het tweede deel van je berichtje weggedit hebt.

Pepppie wijzigde deze reactie 23-01-2019 22:33 (7%)

• Snake
  • Nu online

Snake

Los Angeles, CA.

Mijn M240ix staat op de Bremerhaven, klaar om verzonden te worden naar de Westkust.

Volgens de schedule van de boot vertrekt de volgende op 26 januari. Hopelijk zitten we daar op, de auto is dan 26 dagen later hier, en ik vermoed dan een weekje wachten totdat ik 'm in ontvangst mag nemen!

I live in paradise.

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20:04
Snake schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 02:16:
Mijn M240ix staat op de Bremerhaven, klaar om verzonden te worden naar de Westkust.

Volgens de schedule van de boot vertrekt de volgende op 26 januari. Hopelijk zitten we daar op, de auto is dan 26 dagen later hier, en ik vermoed dan een weekje wachten totdat ik 'm in ontvangst mag nemen!
Hele gave wagen, wat mij betreft stiekem het mooiste bmw model.

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• zanza006
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 12-02 16:23
Theimon schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:29:
Als het toerental schommeld bij warmup cyclus is het vaak de Lambda sensor.

Intel Core 2 Extreme QX9650 | Asus Rampage Formula X48 | 4GB Corsair Dominator PC8500 | GTX480 | Tuniq Tower 120 Ultra Silent | Chieftec CX-04

• elmerblues
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19:41
zanza006 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 08:15:
[...]
Als het toerental schommeld bij warmup cyclus is het vaak de Lambda sensor.
Juist niet want bij koude motor zit de DME niet in de closed loop maar in open loop. De lambda sensor wordt dan genegeerd tot de motor (eigenlijk katalysator) voldoende is opgewarmd.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Dat en bij een defecte lambda krijg je al snel een foutmelding omdat de fuel trims onlogisch worden en loopt de motor altijd slecht, niet alleen bij stationair.

Radiant wijzigde deze reactie 24-01-2019 08:44 (23%)

• elmerblues
kazzzdafke schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:01:
k snap ook niet dat er in zoveel reviews gezegd wordt dat BMW tegen Audi kan concurreren met afwerkingsniveau, want sinds de E60, en vooral de E39 vind ik dat echt heel hard achteruit gegaan. Vroeger was alles steviger, degelijker...
Misschien qua afwerkniveau maar zeker niet met andere dingen.

Laatst heb ik de winterbanden onder mijn 420i gezet, kon daardoor gelijk even het onderstel controleren en dat viel lang niet tegen. Daar is zeker niet op bezuinigd. Goede kwaliteit onderdelen (ook goed aan de maat, niet onderbemeten), grote bouten en moeren gebruikt, grote diameter uitlaat van uitstekende kwaliteit, doordachte afwerking. Trouwens ook een opvallend complex ontworpen achteras met heel veel reactiearmen, kogels en rubbers.

Onder de motorkap een enorme startmotor (waarschijnlijk vanwege start/stop), dynamo van topmerk Denso etc....perfect hoor.

Zou zeker niet willen zeggen dat het slechter is dan de E34,E32 en E38 die ik heb gehad, integendeel zelfs.

Op youtube is een schadehersteller uit het Oostblok actief (Arthur Tussik) en die lapt veel recente schade BMW's op. Je kan dan goed zien hoe die BMW's in elkaar zijn geschroefd en dat valt mij lang niet tegen.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

• elmerblues
Ik kwam trouwens al de toekomstige LCI changes tegen van de huidige 8 serie en X5:

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

Topicstarter
elmerblues schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 08:25:
[...]

Juist niet want bij koude motor zit de DME niet in de closed loop maar in open loop. De lambda sensor wordt dan genegeerd tot de motor (eigenlijk katalysator) voldoende is opgewarmd.
En al helemaal niet bij een relatief oude motor als de M52. Schommelend toerental kan tijdens opwarmen wel komen door een vacuümlek tussen luchtmassameter en inlaat (meestal de rubber mof tussen luchtmassameter en gasklep). Die zijn soms erg moeilijk op te sporen.

Maar het is een beetje standaard bij de M50 en M52 dat ze schommelen, ik denk dat ik op meetings één van weinige ben die daar geen last (meer) van heeft, anders dan op het moment dat de airco inschakelt (maar dat komt door een lastverzwaring en is dus logisch).

Overigens is open of closed loop niet afhankelijk van de katalysator temperatuur, maar van de lambda zelf. Die moet ook opwarmen voor hij goed werkt. Daarom zit er ook een verwarmingselementje in, maar die werkt bij de meeste BMW's met een M52 al lang niet meer als de lambda ouder is dan 10 jaar.

Wat is de nieuwe 7 trouwens een lelijk gedrocht zeg... :r

Ik vond juist de neuzen steeds mooier worden, met de optische verbinding tussen koplamp en niertjes, maar dit gaat echt nergens meer over...

deepbass909 wijzigde deze reactie 24-01-2019 16:17 (8%)

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Pepppie schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:32:
[...]

Staat letterlijk in m’n post dat het in week 3 wordt opgelost met een iOS update.. exact wat je aangeeft 😘

Nb; jammer dat je het tweede deel van je berichtje weggedit hebt.
Het was van korte duur. Werkt al niet meer 😘

• JdM
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17:56

JdM

Gas?Gas!

elmerblues schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:24:
Ik kwam trouwens al de toekomstige LCI changes tegen van de huidige 8 serie en X5:

[Afbeelding]
Die koplampen zijn echt veel te groot :|

Pleit voor FRIET

• Beam87
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 17:45
JdM schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:04:
[...]

Die koplampen zijn echt veel te groot :|
Lekkere grilletjes hoor.....en het bizarre is, het zou mij niet eens verbazen als het bij de volgende generaties echt nog eens echt die richting op gaat ook....aangezien BMW van de Duitse drie nog het meest lijkt vast te houden aan de ouderwetse verbrandingsmotoren en ik niet verwacht dat volgende generaties volledig elektrisch zullen zijn.

Waar je ook kijkt en wat je ook leest, het gaat helemaal niet over de auto maar alleen maar over die grille. Sommige BMW's worden met de tijd mooier (Bangle 5 serie bijvoorbeeld)...maar ik denk dat deze hetzelfde gaat worden als de E65 en voor mij persoonlijk ook de F20 pre-LCI....kan het niet mooi vinden.

• Moshi
  • Registratie: april 2017
  • Nu online
Lach maar om die nieren, maar over twee jaar vind iedereen het mooi.

• Beam87
Moshi schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:49:
Lach maar om die nieren, maar over twee jaar vind iedereen het mooi.
Uh...nee, denk het niet ;)...deze stap is er net eentje teveel. Beetje vergelijkbaar met Audi interieurs...ook net beetje teveel LOL

• Pepppie
Tylen schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:02:
[...]

Het was van korte duur. Werkt al niet meer 😘
Wat gek, hier geen enkel probleem meer sinds de update. Start je hem via de BMW Connected app of direct Spotify? Ik altijd via Connected en dat gaat goed!

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Pepppie schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 06:55:
[...]

Wat gek, hier geen enkel probleem meer sinds de update. Start je hem via de BMW Connected app of direct Spotify? Ik altijd via Connected en dat gaat goed!
Normaal start ik spotify en dan krijg ik vanzelf het bmw logo op het telefoon scherm. Connected (in de auto)geeft ook geen enkele apps. Ik ga wel even andere kabel proberen :(

Hoe doe jij dat dan? Connected op de telefoon starten of in de auto?

Tylen wijzigde deze reactie 25-01-2019 07:40 (8%)

• Pepppie
Tylen schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 07:37:
[...]
Eigenlijk bij al onze auto's altijd de BMW Connected app gestart op de telefoon, dan in de iDrive naar ConnectedDrive en daar dan kiezen uit de apps. Ik start dus nooit los Spotify o.i.d. op.

Deze methode werkte niet meer de afgelopen weken, maar sinds de update is dit bij mij/ons (F31 en G30) altijd weer gelukt.

• BMW_M3
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik heb in Tasker een taak aangemaakt op m'n telefoon dat wanneer ik bluetooth verbinding heb met de BMW dat vervolgens Connected App--> Spotify App-->MediaVolume op max wordt uitgevoerd.
Gaat eigenlijk altijd wel goed.

Signature

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 19:01
Gisteravond het een en ander 'gecodeerd' met BimmerCode:

- start/stop permanent uit _/-\o_
- achterlichten aan bij DRL
- deurklink verlichting aan bij achteruit
- M logo bij opstarten
- piepjes bij ont-/vergrendeling
- mistlichten voor aan bij welkomstlicht
- achterklep met AB met 1 klik ipv vasthouden

Volgens mij was dat het wel. Niet spectaculair, maar toch leuk :)

BMW F31 330i M Sport Shadow

• Untouchablezz20
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 20:37
sham27 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:42:
Gisteravond het een en ander 'gecodeerd' met BimmerCode:

- start/stop permanent uit _/-\o_
- achterlichten aan bij DRL
- deurklink verlichting aan bij achteruit
- M logo bij opstarten
- piepjes bij ont-/vergrendeling
- mistlichten voor aan bij welkomstlicht
- achterklep met AB met 1 klik ipv vasthouden

Volgens mij was dat het wel. Niet spectaculair, maar toch leuk :)
Leuke lijst. Heb ongeveer hetzelfde geactiveerd. Alleen piepjes krijg ik niet werkend. Heb je US sound geselecteerd?

• sham27
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 17:30:
[...]

Leuke lijst. Heb ongeveer hetzelfde geactiveerd. Alleen piepjes krijg ik niet werkend. Heb je US sound geselecteerd?
Piepjes krijg je niet direct geactiveerd. Maar je kan de optie vrijschakelen in idrive settings en dan moet je het daar nog aanzetten.

Geen US sound.

• Snake
  • Nu online

Snake

Los Angeles, CA.

sham27 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 17:50:
[...]

Piepjes krijg je niet direct geactiveerd. Maar je kan de optie vrijschakelen in idrive settings en dan moet je het daar nog aanzetten.

Geen US sound.
US Sound? Dat is het alarm! YouTube: BMW M2 Alarm Sound- UK/Euro vs USA

Voor de mensen met een B58 motor, wat is het olie-onderhoudsinterval van de fabriek?

Snake wijzigde deze reactie 25-01-2019 19:45 (13%)

I live in paradise.

• sham27
Snake schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 19:40:
[...]

Voor de mensen met een B58 motor, wat is het olie-onderhoudsinterval van de fabriek?
Ah. Das wel opvallender idd. Miss ook nog maar even aanzetten dan als dat mogelijk is.

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Snake schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 19:40:
[...]

Onderhoudsinterval past zich aan het rijgedrag aan, die van mij geeft nu aan dat ie het bij 28k km wilt hebben, of na 2 jaar.
Ik zal het binnenkort zelf een keertje doen rond 15k km voor de extra zekerheid. Ook een M240i.

DUT Racing

• Snake
  • Nu online

Snake

Los Angeles, CA.

fsfikke schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 22:13:
[...]

Onderhoudsinterval past zich aan het rijgedrag aan, die van mij geeft nu aan dat ie het bij 28k km wilt hebben, of na 2 jaar.
Ik zal het binnenkort zelf een keertje doen rond 15k km voor de extra zekerheid. Ook een M240i.
Okay, mijne is gecodeerd op 15,000km/12 maanden. Wat is jouwe dan? https://www.mdecoder.com/ <- kan je hier zien.

I live in paradise.

• Speakerfreak95
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14-02 12:28
Radiant schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 08:38:
Dat en bij een defecte lambda krijg je al snel een foutmelding omdat de fuel trims onlogisch worden en loopt de motor altijd slecht, niet alleen bij stationair.
Kan het niet misschien je brandstofpomp zijn die aan zijn einde is?
Ik heb zelf een soortgelijk iets gehad met mijn E36, die kakte af en toe een soort van in, en daarna kwam die weer op toeren.
Alsof je hem startte, zo schoot die even omhoog in de toeren.

Na een keer stilgevallen te zijn, wist Gijsbertsen mij te wijzen op mijn brandstofpomp, daarna nooit meer het probleem gehad.... Zal het wel niet zijn, want mijn glazen bol vertelt ook niet alles, maar een wilde suggestie.

Wat mij trouwens wel opviel afgelopen week, mijn koelsysteem werkt te goed, hij komt amper op temperatuur.
De meter staat zegmaar net een tikje boven 1/4 tussen heet en koud.
Kachel etc doen het, dus het zal wel goed zitten, maar valt mij wel op.

Tevens, iemand bekend met een lui gaspedaalrespons? Heb nu een E39, weliswaar een 520i, maar mijn vorige BMW, een 320i, had een veel lekkerder gasrespons
Beide auto's hebben een 5-bak en de M52B20 motor. (ik weet het, zijn kindermotoren, maar hoef niet de snelste te zijn)
Ik kon met mijn 320i revmatchen, en krijg het met de E39 maar niet onder de knie.
Hij komt gevoelsmatig langzaam op toeren, rijdt overigens heerlijk, maar alsof er een vertraging tussen het pedaal en de gasklep zit...
Heel bijzonder.

Speakerfreak95 wijzigde deze reactie 26-01-2019 02:08 (4%)

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19:02
@Speakerfreak95 Wellicht de paar 100 kilo die je extra bij je hebt met dezelfde motor? Of komt ie in z'n vrij ook langzaam op toeren?
En revmatchen, tsja, lekker belangrijk? Maar misschien heeft het een wel met het ander te maken.

sig69 wijzigde deze reactie 26-01-2019 02:34 (29%)

• Speakerfreak95
sig69 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 02:30:
@Speakerfreak95 Wellicht de paar 100 kilo die je extra bij je hebt met dezelfde motor? Of komt ie in z'n vrij ook langzaam op toeren?
En revmatchen, tsja, lekker belangrijk? Maar misschien heeft het een wel met het ander te maken.
Nee ik heb het niet over het vermogen, daar gaat het niet om.
Het is echt puur, dat wanneer ik van bijvoorbeeld vernselling 5 naar 3 wil, ik met minimale slip van koppeling terug wil schakelen.
Het is dus ook stationair, de auto komt prima op toeren, maar het pedaal reageert vertraagd / gedempt lijkt wel.

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Je kan in INPA de Throttle Adaptations resetten. Of het gasklephuis moet een goede schoonmaakbeurt hebben.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Speakerfreak95 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 02:08:
[...]
Kan het niet misschien je brandstofpomp zijn die aan zijn einde is?
Ik heb zelf een soortgelijk iets gehad met mijn E36, die kakte af en toe een soort van in, en daarna kwam die weer op toeren.
Alsof je hem startte, zo schoot die even omhoog in de toeren.

Na een keer stilgevallen te zijn, wist Gijsbertsen mij te wijzen op mijn brandstofpomp, daarna nooit meer het probleem gehad.... Zal het wel niet zijn, want mijn glazen bol vertelt ook niet alles, maar een wilde suggestie.

Wat mij trouwens wel opviel afgelopen week, mijn koelsysteem werkt te goed, hij komt amper op temperatuur.
De meter staat zegmaar net een tikje boven 1/4 tussen heet en koud.
Kachel etc doen het, dus het zal wel goed zitten, maar valt mij wel op.

Tevens, iemand bekend met een lui gaspedaalrespons? Heb nu een E39, weliswaar een 520i, maar mijn vorige BMW, een 320i, had een veel lekkerder gasrespons
Beide auto's hebben een 5-bak en de M52B20 motor. (ik weet het, zijn kindermotoren, maar hoef niet de snelste te zijn)
Ik kon met mijn 320i revmatchen, en krijg het met de E39 maar niet onder de knie.
Hij komt gevoelsmatig langzaam op toeren, rijdt overigens heerlijk, maar alsof er een vertraging tussen het pedaal en de gasklep zit...
Heel bijzonder.
Koelsysteem te goed lijkt me raar, lijkt dan meer dat de thermostaat niet meer goed de (water)temp meet.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Snake schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 22:22:
[...]

Okay, mijne is gecodeerd op 15,000km/12 maanden. Wat is jouwe dan? https://www.mdecoder.com/ <- kan je hier zien.
Ja die is dus 30k/24maanden. Misschien geld jouw gebied als hot-climate (stond volgens mij ook in een lijstje wat je gepost had).

DUT Racing

• FTI
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 09:20
YakuzA schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 08:15:
[...]

Koelsysteem te goed lijkt me raar, lijkt dan meer dat de thermostaat niet meer goed de (water)temp meet.
Dit idd, wss kapotte thermostaat. Ook zelde symptomen paar weken terug, thermostaat vv en is weer netjes in het midden. Je kan het checken door stationair lang te draaien, warmt ie dan wel op (geen rijwind) kan je het vrij zeker zijn. Tijdelijke oplossing is dan het welbekende kartonnetje voor de radiator

• Speakerfreak95
Nu het weer warmer is, komt de auto op temperatuur, thermostaat is trouwens nieuw, het huisje ook, alsmede de waterpomp etc.

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Heb je goed ontlucht? Heb je een originele BMW-thermostaat gekocht of aftermarket?

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Tylen schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:57:
Heb nu zo'n 600Km gereden met mijn nieuwe remschijven en remblokken en het probleem lijkt opgelost. Nog even 1 volle tank rijden zodat ik het pas met 100% zekerheid durf te zeggen ;)

Dat betekend ook dat de BMW blijft en ik hem op rijd tot 200.000. En dus moet ik even setje winterbanden halen voor de wintersport hahaha. (Anders gingen we met de fiesta van mijn vrouw :+ )
Ik durf nu wel te zeggen dat het is opgelost. De winterbanden zitten er inmiddels ook onder. Vrijdag lekker op wintersport 👍🏻 (O nog even sneeuwkettingen regelen)

• Cyb
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Nog even een officiele launch filmpje erbij van de 7 Serie:

Verbaas me wel dat veel merken nu allemaal gaan voor een grote brede horizontale rode achterlicht, en dat zo gemakkelijk van elkaar over nemen.
Ik zag het voor het eerst bij de Porsch Panamera, waar het zover ik heb gezien het fraaiste er uit ziet.

Cyb wijzigde deze reactie 26-01-2019 14:40 (43%)

• Speakerfreak95
Radiant schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:01:
Heb je goed ontlucht? Heb je een originele BMW-thermostaat gekocht of aftermarket?
Goed ontlucht, heb denk ik al ruim 20+ koelsystemen vervangen inmiddels, dus weet hoe het moet.
Thermostaat via de dealer, huisje komt van Schmiedmann vandaan, radiateur is een originele BEHR/BMW unit.
Waterpomp is wel aftermarket, dat is een Meyle HD, daar heb ik zelf betere ervaringen mee.

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Ligt het nou aan mij of is die nieuwe configurator totaal waardeloos? :S

You save everyone, but who saves you?

• Saven
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 10:33

Saven

Administrator

Tylen schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 07:37:
[...]

Normaal start ik spotify en dan krijg ik vanzelf het bmw logo op het telefoon scherm. Connected (in de auto)geeft ook geen enkele apps. Ik ga wel even andere kabel proberen :(

Pepppie schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:03:
[...]

Eigenlijk bij al onze auto's altijd de BMW Connected app gestart op de telefoon, dan in de iDrive naar ConnectedDrive en daar dan kiezen uit de apps. Ik start dus nooit los Spotify o.i.d. op.

Deze methode werkte niet meer de afgelopen weken, maar sinds de update is dit bij mij/ons (F31 en G30) altijd weer gelukt.
Werkt hier ook nog (steeds) niet. Zie de Spotify simpelweg niet verschijnen (iOS) |:( :r

• Orac
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20:14

Orac

Ik mis je papa.

S_Chief schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:50:
Nee, die configurator van nu is diep triest.

• alexbl69
S_Chief schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:50:
Snap werkelijk niet wie dat bedacht/goedgekeurd heeft.

Je kunt er werkelijk helemaal niks meer mee. De grootste nadelen t.o.v. de vorige versie:
  • Er is geen mooie 3D view meer van de modellen. Alleen nog maar 2D afbeeldingen
  • De accessoires staan niet allemaal in beeld, maar moeten middels een klik op de '+' worden opgeroepen
  • De totaalprijs is niet meer constant in beeld. Pas helemaal op het eind bij de samenvatting staat helemaal onderaan een ellenlange pagina de totaalprijs. Even een optie aan- of uitvinken om te kijken wat de prijsconsequentie is is niet meer mogelijk.
Verder een totale verkrachting van 'screen real-estate'. Gigantische witruimtes terwijl de feitelijke informatie veel te compact wordt weergegeven en de 'preview' auto in verhouding veel te klein is.

Momenteel wordt deze versie in alle landen langzaam uitgerold. In Duitsland echter nog niet. Op Duitse fora wordt er al wel - op weinig vleiende wijze - over gesproken. Heb de popcorn al in huis voor als ze het daar doorvoeren.

Denk/hoop dat dit gedrocht geen lang leven beschoren is.

iRacing Profiel

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15:32

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

offtopic:
Wat is dat toch met bedrijven die perfect werkende sites totaal verkrachten naar iets onbruikbaars? Dit is een voorbeeld ervan maar ik kom vaak op de site van autoweek en daar is het stukje waar je specificaties van auto's kunt opzoeken ook verschrikkelijk verslechterd. Je moet eerste een merk kiezen (waarom) niet alle modellen worden getoond (waarom niet), van een model worden vrij willekeurig 3 uitvoeringen getoond en voor de rest moet je maar klikken (waarom). Of een andere autosite, autotrader.nl, waar je voorheen zelf merken kon selekteren en de-selekteren heb je nu eerst een keuze uit "top-merken" en andere merken staan eronder (moet je weten wat topmerken zijn), kun je niet zeggen "diesels > 300 pk maar geen Audi want ik HAAT Audi" en als je meer modellen wil zoeken kun je er wel drie extra bijnemen.
Echt, zien de mensen die dat soort sites uitbaten niet in wat voor gedrochten ze maken?
/nutteloze rant.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online
Julie zijn verwend door de pricewatch. :P

• alexbl69
Maasluip schreef op maandag 28 januari 2019 @ 08:02:
offtopic:
Wat is dat toch met bedrijven die perfect werkende sites totaal verkrachten naar iets onbruikbaars? Dit is een voorbeeld ervan maar ik kom vaak op de site van autoweek en daar is het stukje waar je specificaties van auto's kunt opzoeken ook verschrikkelijk verslechterd. Je moet eerste een merk kiezen (waarom) niet alle modellen worden getoond (waarom niet), van een model worden vrij willekeurig 3 uitvoeringen getoond en voor de rest moet je maar klikken (waarom). Of een andere autosite, autotrader.nl, waar je voorheen zelf merken kon selekteren en de-selekteren heb je nu eerst een keuze uit "top-merken" en andere merken staan eronder (moet je weten wat topmerken zijn), kun je niet zeggen "diesels > 300 pk maar geen Audi want ik HAAT Audi" en als je meer modellen wil zoeken kun je er wel drie extra bijnemen.
Echt, zien de mensen die dat soort sites uitbaten niet in wat voor gedrochten ze maken?
/nutteloze rant.
offtopic:
Vind je toevoeging /nutteloze rant het enige nutteloze aan je post ;).

Zo herkenbaar dit. De site van autoweek is me ook een doorn in het oog inderdaad. Kwam er eerst regelmatig, heerlijk 'grasduinen' in oude en nieuwe modellen. Sinds ze de nieuwe site hebben kom ik er bijna niet meer. Is niet meer mee te werken.

Begrijp met jou niet waar dit voor goed voor is. Een nieuwe site zou toch in de eerste plaats een verbetering moeten zijn lijkt me.

Vermoed dat dit een voortvloeisel is van een virus dat het hele bedrijfsleven overspoeld: het 'nieuwe-managers-syndroom'. Een nieuwe manager wil z'n stempel zetten op de bedrijfsvoering, en wat is er dan beter dan een 'vernieuwde' website? Dat die manager in de regel alleen maar bezig is met z'n volgende flitsbaantje en z'n vorige werkkring met de brokken zit wil maar niet doordringen bij het bedrijfsleven.

Maar begrijp niet hoe het mogelijk is dat een bedrijf als BMW een zo bepalend onderdeel (zeker voor de toekomst) zo kan laten vern**ken voor de persoonlijke ambities van een passant.

iRacing Profiel

• Werelds
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 12:59
offtopic:
Als jullie het al irritant als consument vinden, bedenk dan eens hoe het is om dit te zien als consument én web dev ;)

Het kan echter altijd erger. De miljoenen die in overheidsprojecten (in alle landen) worden gepompt gaan ogenschijnlijk naar junior devs die net aan hun carrière beginnen. Het is nog niet zo heel lang geleden dat IE werd aangeraden..hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld zoiets als Exact Online, als ik zie hoe traag en matig die dingen ontwikkeld worden krijg ik spontaan buikkramp. Of het opslaan van wachtwoorden in plain text, dat deed ik verdorie 15 jaar geleden al niet.

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17:08

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Werelds schreef op maandag 21 januari 2019 @ 00:38:
[...]

Het is in elk geval de maand van gekke dingetjes voor BMW's lijkt het ja :D
Bij mij hebben ze afgelopen donderdag de ruitensproeier pomp vervangen, niet bij de BMW dealer laten doen en ik was voor een dikke €100 klaar (incl uurloon).

Ekris had voor mijn vader zijn zwetende/lekkende differentieel 2 opties;
Differentieel vervangen (ruim €2200) of het vervangen van de keerring (zonder garantie). Uiteindelijk wilde Ekris 60% van de kosten voor eigen rekening nemen (van het differentieel), omdat de importeur verder niets wou doen. Opzich wel netjes , maar bizar voor een auto die nog geen 70k gelopen heeft toch? 8)7.

Tortelli wijzigde deze reactie 28-01-2019 11:27 (4%)

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

• Werelds
  • Laatst online: 12:59
Tortelli schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:24:
[...]

Bij mij hebben ze afgelopen donderdag de ruitensproeier pomp vervangen, niet bij de BMW dealer laten doen en ik was voor een dikke €100 klaar (incl uurloon).

Ekris had voor mijn vader 2 opties; differentieel vervangen (ruim €2200) of het vervangen van de keerring (zonder garantie). Uiteindelijk wilde Ekris 60% van de kosten voor eigen rekening nemen, omdat de importeur verder niets wou doen. Opzich wel netjes , maar bizar voor een auto die nog geen 70k gelopen heeft toch? 8)7.
Nou, lekker kostenplaatje :p

Wel netjes van Ekris. Op zich hoor ik wel vaker dat het diff zweet, maar het klinkt alsof het iets meer dan dat is. Zit er een aangegeven levensduur (qua kilometers) op die keerring?

• MrFl0ppY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17:21
Ook eens door de nieuwe config heen gelopen. Inderdaad echt een tablet insteek die op een desktop niet echt fijn werkt.

Overigens viel mij wel 1 ding op bij het configureren van de 320d.
Grotere brandstoftank
De grotere brandstoftank maakt met zijn met 19 liter tot 59 liter uitgebreide inhoud een duidelijk grotere actieradius mogelijk tussen twee tankstops. Daarnaast is ook de inhoud van de AdBlue-tank met 8,5 liter uitgebreid tot 18,9 liter.
Standaard tank is dus maar 40L en deze optie is natuurlijk te belachelijk voor woorden. Zou het een truc zijn om het standaard gewicht te verlagen in de folders?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:12
Grootste nadeel aan de nieuwe configurator (op de iPad althans) is dat ik mijn keuzes geen invloed zie hebben. Selecteer ik een blauwe kleur, dan zie ik alleen de kleur in plaats van de auto in die kleur. Hetzelfde geldt voor de interieurbekleding en bijvoorbeeld de inleglijsten. Drama.

@MrFl0ppY Zou heel goed kunnen, kleine tank is natuurlijk weer minimaal minder gewicht > minder CO2 > lagere prijs.

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17:08

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Werelds schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:33:
[...]

Nou, lekker kostenplaatje :p

Wel netjes van Ekris. Op zich hoor ik wel vaker dat het diff zweet, maar het klinkt alsof het iets meer dan dat is. Zit er een aangegeven levensduur (qua kilometers) op die keerring?
Differentieel is vrijdag gereinigd, hij wil woensdag de keerring laten vervangen. Dan is meteen zichtbaar hoe groot het probleem is, kan goed zijn dat er in een periode van een halfjaar misschien 20-30ml gelekt is. Doordat het rondslingert lijkt het al snel erger dan het is. Ik heb het zelf niet irl gezien helaas.
MrFl0ppY schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:49:
Ook eens door de nieuwe config heen gelopen. Inderdaad echt een tablet insteek die op een desktop niet echt fijn werkt.

[...]

Standaard tank is dus maar 40L en deze optie is natuurlijk te belachelijk voor woorden. Zou het een truc zijn om het standaard gewicht te verlagen in de folders?
Die configurator is helemaal ruk geworden inderdaad. Leveren van een 40l tank slaat helemaal nergens op natuurlijk, sta je iedere 600km bij het tankstation met je diesel 8)7.
Porsche doet dit al jaren op de 911's overigens, standaard een 60 liter tank en optioneel 90. Zou altijd voor die (voor Porsche begrippen vrij betaalbare) grotere tank gaan.
Batsgeit schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:54:
Grootste nadeel aan de nieuwe configurator (op de iPad althans) is dat ik mijn keuzes geen invloed zie hebben. Selecteer ik een blauwe kleur, dan zie ik alleen de kleur in plaats van de auto in die kleur. Hetzelfde geldt voor de interieurbekleding en bijvoorbeeld de inleglijsten. Drama.

@MrFl0ppY Zou heel goed kunnen, kleine tank is natuurlijk weer minimaal minder gewicht > minder CO2 > lagere prijs.
Eea werkt bij mij wel (iPhone / iPad), maar je moet naar de linker tab gaan om de auto te bekijken. Zeer omslachtig.

Tortelli wijzigde deze reactie 28-01-2019 12:04 (57%)

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

• alexbl69
Tja, Responsive webdesign staat natuurlijk nog maar in de kinderschoenen, dat kun je BMW moeilijk aanrekenen |:( .

Betwijfel daarnaast of er meer tablet dan PC gebruikers van de configurator zijn. Vanaf nu zal het aantal PC gebruikers rap afnemen, maar of dat de bedoeling was?

Vwb die tank; meen dat de brandstoftank bij de verbruikstesten voor een x% gevuld moet zijn. Een kleinere tank betekent dus minder gewicht. Wat mij betreft prima op te lossen door een 'grotere' tank als gratis optie aan te bieden, maar dat zal wel weer wensdenken zijn.

iRacing Profiel

• bustertje
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 08-02 15:32
5.000 km geleden zijn de bougies, bobines en injectoren van mijn 120i N43 vervangen door nieuwe, originele BMW onderdelen. Dit omdat de auto kampte met misfires en in sommige gevallen zelfs op maar één cilinder liep.

Dit ging enige tijd goed, totdat hij gisteren weer op drie cilinders begon te lopen (0029D0: misfiring, cylinder 4).

Deze week weer een afspraak met de BMW specialist. Er zit twee jaar garantie op de onderdelen, maar dit kan toch niet zo snel weer kapot gaat zou je denken...

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Distributieketting al laten checken? Dat is nogal een probleem bij de N43 en kan je motor ook raar van gaan lopen als de timing verloopt, zeker als het hiervoor op álle cylinders was. 4 bougies en 4 bobines die allemaal de geest geven en kort daarna weer eentje is net iets te toevallig.

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

Topicstarter
Speakerfreak95 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 18:08:
[...]

Goed ontlucht, heb denk ik al ruim 20+ koelsystemen vervangen inmiddels, dus weet hoe het moet.
Thermostaat via de dealer, huisje komt van Schmiedmann vandaan, radiateur is een originele BEHR/BMW unit.
Waterpomp is wel aftermarket, dat is een Meyle HD, daar heb ik zelf betere ervaringen mee.
En de thermostaat zit ook zeker weten goed in het huis?

Overigens bij temperaturen < 0 graden duurt het ook echt veel langer voor de motor om op temperatuur te komen, die paar graden dat het nu warmer is, maakt daarin heel veel uit. Er hoeft dus op zich niks mis te zijn.

Als het nu wel weer redelijk snel gaat, zou ik me eerlijk gezegd niet al te veel zorgen over maken.

Ik neem aan dat het trouwens over je E39 gaat? Die heeft volgens mij dezelfde respons op de temperatuurmeter als de E36 en die is verre van lineair. Uit m'n hoofd was bij m'n E36 het eerste streepje al 80 graden en het tegenoverliggende streepje 110. Het is met NCS Expert wel aan te passen naar een meer lineaire respons door een ander profiel te kiezen.

Wat betreft je gasrespons, had je in je 320i dezelfde motor? Want afhankelijk van bouwjaar en chassis kon dat een M50, M52 of M54 zijn en bij je 520i kan het of een M52 of M54 zijn. Voor zover ik weet, is een M50 sowieso wat vlotter (enkel massa vliegwiel) dan de M52 of M54 en de andere inlaat van een M50 maakt dat hij ook wat makkelijker toeren maakt. Daarnaast heeft een 5-serie volgens mij ook een iets andere ECU-mapping die iets meer op comfort is gericht (en dus ook wat lomer is).

Mijn M52B25 is trouwens ook niet super gevoelig qua gasrespons, er zit een duidelijk merkbare vertraging tussen het gas intrappen en het moment dat de motor ook daadwerkelijk reageert, iets waar ik in het begin echt wel aan moest wennen. Pas bij hogere toeren (>4000 toeren) reageert hij wel vlot.

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Als je rappe gasrespons wil ervaren moet je eens met een S50B32 rijden :P

• Speakerfreak95
deepbass909 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:42:
[...]

En de thermostaat zit ook zeker weten goed in het huis?

Overigens bij temperaturen < 0 graden duurt het ook echt veel langer voor de motor om op temperatuur te komen, die paar graden dat het nu warmer is, maakt daarin heel veel uit. Er hoeft dus op zich niks mis te zijn.

Als het nu wel weer redelijk snel gaat, zou ik me eerlijk gezegd niet al te veel zorgen over maken.

Ik neem aan dat het trouwens over je E39 gaat? Die heeft volgens mij dezelfde respons op de temperatuurmeter als de E36 en die is verre van lineair. Uit m'n hoofd was bij m'n E36 het eerste streepje al 80 graden en het tegenoverliggende streepje 110. Het is met NCS Expert wel aan te passen naar een meer lineaire respons door een ander profiel te kiezen.

Wat betreft je gasrespons, had je in je 320i dezelfde motor? Want afhankelijk van bouwjaar en chassis kon dat een M50, M52 of M54 zijn en bij je 520i kan het of een M52 of M54 zijn. Voor zover ik weet, is een M50 sowieso wat vlotter (enkel massa vliegwiel) dan de M52 of M54 en de andere inlaat van een M50 maakt dat hij ook wat makkelijker toeren maakt. Daarnaast heeft een 5-serie volgens mij ook een iets andere ECU-mapping die iets meer op comfort is gericht (en dus ook wat lomer is).

Mijn M52B25 is trouwens ook niet super gevoelig qua gasrespons, er zit een duidelijk merkbare vertraging tussen het gas intrappen en het moment dat de motor ook daadwerkelijk reageert, iets waar ik in het begin echt wel aan moest wennen. Pas bij hogere toeren (>4000 toeren) reageert hij wel vlot.
Thermostaat zit er goed in, heb het nog even los getrokken vandaag, om het toch even uit te sluiten.
Alles zit / zat gewoon goed, ik denk dat het door zowel de tak in de kleppen, alsmede het koude weer, voor zeeeer efficiënte koeling zorgde.

Het gaat inderdaad om een E39, een pauper 520i, uit 98 dus nog met een M52B20 (non-Tu, die kwamen eind 98)
Mijn E36 had destijds een M52B20, net als mijn 520i, met de M52B20.

Het verschil tussen het gaspedaal is gewoon groot, maar motor loopt verder niet beroerd of slecht of storrerend, juist superstil :)

Heb overigens 2 E39's, heb ook nog een 535i staan die nog wat zaken nodig heeft :)

Wat betreft het doen van een inlaat swap, begin ik niet aan :)
Ik ben een enorme origineel freak (al ben ik 21)
Dus aangepaste mods heb ik liever niet, al heb ik er natuurlijk wel naar gekeken.

Ik ben overigens alles behalve een sportieve rijder, daarom ook de 520i als daily en 535i als project, die is recent aan komen waaien, na een hoop gedoe loopt die nu, maar moet nog wat aan gebeuren voor die de weg op mag :)

Als ik wil heb ik nog een circuitslet staan, maar die laten we maar even buiten beschouwing :+

• Speakerfreak95
Radiant schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:15:
Als je rappe gasrespons wil ervaren moet je eens met een S50B32 rijden :P
Dat rijdt heerlijk, instant gasrespons door de ITB's.
Helaas mag mijn S50 binnenkort uit elkaar, hij heeft gepingeld tijdens een circuitdag 8)7
In het ergste geval mag er een nieuwe cilinderkop in + zuigers.
In het beste geval is de kop nog te redden, hebben er verder nog niet naar gekeken, staat al eventjes in de stalling.

• t_captain
  • Nu online
S50B32, E36 M3?

• Speakerfreak95
Ja en nee,
Inderdaad S50B32, maar in een E36 Compact, wat ooit een 323Ti was.
Motor kwam uit een engelse sloop M3 😊

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

Topicstarter
@Speakerfreak95
Nice, zo'n motorswap had ik ooit willen doen met mijn 316i Compact, maar is er nooit van gekomen.

Wat betreft intake-swap, dat was geen suggestie hoor ;) Maar ik weet dat de M50 door de andere inlaat en single massa vliegwiel een vlottere gasrespons had dan de M52.

Overigens wil ik een 520i nog niet de pauper 5 noemen, dat was de 518i (ja, de E39 is ook met een 4-potter ooit geleverd).

Alleen wat bedoel je met "tak in de kleppen"?

• Snake
  • Nu online

Snake

Los Angeles, CA.

MrFl0ppY schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:49:

[...]

Adblue :x

I live in paradise.

• Speakerfreak95
deepbass909 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:58:
@Speakerfreak95
Nice, zo'n motorswap had ik ooit willen doen met mijn 316i Compact, maar is er nooit van gekomen.

Wat betreft intake-swap, dat was geen suggestie hoor ;) Maar ik weet dat de M50 door de andere inlaat en single massa vliegwiel een vlottere gasrespons had dan de M52.

Overigens wil ik een 520i nog niet de pauper 5 noemen, dat was de 518i (ja, de E39 is ook met een 4-potter ooit geleverd).

Alleen wat bedoel je met "tak in de kleppen"?
Ooh, dan had ik niks gezegd m.b.t. de inlaat, je hoort altijd iedereen ''inlaat, filter'' roepen als je wat Pk's wil.
Maar een spaghetti spruitstuk, met nokkenassen, en goede mapping, haal je veel meer vermogen er uit :)

De E39 was er echt vanaf de 520i, het basismodelletje dus, maar wel lekker met leder, stoelverwarming, M-onderstel, stuur en pook affabriek, clima, cruise etc, prima voor de dagelijkse retourtjes naar school _/-\o_

De Compact is een geniaal stuk vreten, daar pak je iedereen mee.
Toen hij nog straatlegaal was, was het wel leuk om af en toe heerlijk een GTI er uit te blaffen, stonden ze later je scheef aan te kijken want 'compact' 8)7

Voordeel van de compact, is dat die meer als een E30 rijdt, vanwege de achteras, wat voor circuit wel lekker is, maar je moet het wel kunnen rijden, want je trekt hem zo scheef....

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Voor de extra trollfactor dan ook nog een 316i badge erop plakken :+

• Speakerfreak95
Radiant schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 06:25:
Voor de extra trollfactor dan ook nog een 316i badge erop plakken :+
Hij heeft wel subtiel een enkel pijpje achter :)
Maar dat is voor de looks om het nog een beetje origineel te lijken.
Zodra je de remmen en banden ziet, plus de tellerbak, dan ga je toch twijfelen of 't een 316i is :)
Zit een complete rem set op van Willwood op, wat echt veel verraadt.

Enige logo wat er op staat is die slak van Cars

http://i66.tinypic.com/fvuv80.jpg

Kon 't echt niet laten 8)7

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

Topicstarter
Speakerfreak95 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 01:05:
[...]

Ooh, dan had ik niks gezegd m.b.t. de inlaat, je hoort altijd iedereen ''inlaat, filter'' roepen als je wat Pk's wil.
Maar een spaghetti spruitstuk, met nokkenassen, en goede mapping, haal je veel meer vermogen er uit :)

De E39 was er echt vanaf de 520i, het basismodelletje dus, maar wel lekker met leder, stoelverwarming, M-onderstel, stuur en pook affabriek, clima, cruise etc, prima voor de dagelijkse retourtjes naar school _/-\o_
Ik was inderdaad in de war, de E34 was er vanaf een 518i.

Maar met een M50-inlaat pak je heel makkelijk 20pk zonder verdere aanpassingen. Alleen verlies je koppel onderin.

En toegegeven, 150pk was op dat gewicht misschien niet bepaald veel, maar het is meer dan genoeg om lekker vlot door het verkeer heen te komen. Ik zou er in ieder geval geen nee tegen zeggen.
De Compact is een geniaal stuk vreten, daar pak je iedereen mee.
Toen hij nog straatlegaal was, was het wel leuk om af en toe heerlijk een GTI er uit te blaffen, stonden ze later je scheef aan te kijken want 'compact' 8)7

Voordeel van de compact, is dat die meer als een E30 rijdt, vanwege de achteras, wat voor circuit wel lekker is, maar je moet het wel kunnen rijden, want je trekt hem zo scheef....
Die scheve blikken kreeg ik ook altijd met m'n cabrio, om de één of andere reden denken veel mensen dat die traag is. Alleen nu is de koppeling gaar en heb ik het idee wat PK's kwijt te zijn geraakt in de 400.000km, dus kom ik wat minder snel van de plek.

Maar een Compact trek je inderdaad heerlijk makkelijk dwars. Hoe vaak ik wel niet met m'n 316i dwars de bocht door kwam zetten 8)

• IQM
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15:07
deepbass909 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:09:
Die scheve blikken kreeg ik ook altijd met m'n cabrio, om de één of andere reden denken veel mensen dat die traag is. Alleen nu is de koppeling gaar en heb ik het idee wat PK's kwijt te zijn geraakt in de 400.000km, dus kom ik wat minder snel van de plek.

Maar een Compact trek je inderdaad heerlijk makkelijk dwars. Hoe vaak ik wel niet met m'n 316i dwars de bocht door kwam zetten 8)
Niet alleen een Compact. Mijn E46 kreeg ik ook heel makkelijk dwars. Ik heb de buurt wel eens de stuipen op het lijf gejaagd door in de winter de hele straat dwars gereden en met het gaspedaal gestuurd. (we waren er een half jaar daarvoor komen wonen. Daar maak je vrienden mee... not!) Zo makkelijk als de E46 naar mijn hand te zetten was heb ik nadien niet meer gehad met een BMW. Een collega van mij heeft één van de laatste E46-ers en die vertelde het mij vanmiddag ook nog.

Het grappige is dat veel mensen van mijn 535i ook denken dat die traag is. Ja, hij is zwaar maar kan er ook heerlijk aan trekken. Wellicht heeft het te maken met rijstijl van de gemiddelde bestuurder van dit soort auto's? Die doen het rustig aan ofzo...

Sowieso, als de motor koud is laat ik hem niet boven de 3.000 toeren komen. En bij een verkeerslicht rij ik de eerste meters altijd rustig weg. Als ik bij een verkeerslicht een bocht om ga doe ik dat ook met beleid. Niet dat hij niet wil ofzo. Ik denk aan mijn achterbanden en evt. uitbreken. O-)
Maar als hij dan rolt en de weg is recht en vrij dan kan het gas erop. :w

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

Topicstarter
@Speakerfreak95
Ik heb vanochtend trouwens eens opgelet, het duurt bij mijn cabrio ongeveer 6 kilometer stadsverkeer voor het koelwater op 80 graden is, waarbij de laatste 2 kilometer met 100 km/u rijden was. Dat is ongeveer na 10 minuten rijden en met een auto die 's nachts in een garage staat (dus niet onder 0 afkoelt)

@IQM
Maak van een E36 de vering wat stugger, en hij gaat ook makkelijk. Dat was namelijk het grootste verschil tussen de E36 en E46 (de E36 was net iets teveel om comfort). Maar de E36 Compact had nog een oud type achteras die echt heel makkelijk in overstuur te krijgen was.

Zo ben ik vroeger (inmiddels meer dan 10 jaar geleden) deze afslag:

in de stromende regen weleens onbedoeld volledig dwars door komen zetten. Daar was niks van opzet bij, maar 100% lang snelweg gereden hebben, onderaan de afrit even vergeten dat 70+ toch echt te hard is in de stromende regen en voor ik het door had vol aan het tegensturen. De 316i had ook niks van traction control, alleen ABS en dat in combinatie met oude 225-brede banden maakte hem nogal tailhappy.

Mijn cabrio gaat alleen dwars als de ondergrond glad is. Ik ken één bocht (bij Wassenaar) waar het met een natte weg bijna standaard was, maar verder ligt hij tegenwoordig als een blok op de weg.

Jouw 535i (F11 als ik goed heb?) is typisch een wagen die langzaam lijkt, maar echt wel rap is en ook wel vaak zo bereden wordt. Mijn vorige baas had een 528i F10 en die hield ik eigenlijk niet bij, maar van buiten zag het er nooit uit alsof hij hard reed. Maar als ik dan weer in mijn eigen cabrio stapte, had ik altijd zo iets van "wat een traag hok is dit..." (niet langer dan een paar minuten trouwens, en dan won het pure mechanische gevoel het weer van alle comfort :+ )

Ow, en wat betreft rustig rijden als hij koud is, ik trek mijn cabrio rustig naar 4000 - 4500 toeren als de motor nog niet volledig opgewarmd is. Tot nu toe houdt hij het al 400.000 km vol met een betrouwbaarheid (van de motor zelf) waar je U tegen zegt.

deepbass909 wijzigde deze reactie 29-01-2019 17:22 (5%)

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
Sinds wanneer zijn er Google streetview embeds op tweakers?

Met mijn E30 ben ik ook wel eens onbedoeld dwars gegaan. Onder andere een keer door een metalen strip bij een brug. Hou je toch :)

Catch22 wijzigde deze reactie 29-01-2019 18:16 (53%)

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Catch22 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:15:
offtopic:
Alleen mods e.d.

You save everyone, but who saves you?

• Speakerfreak95
IQM schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:36:
[...]

Niet alleen een Compact. Mijn E46 kreeg ik ook heel makkelijk dwars. Ik heb de buurt wel eens de stuipen op het lijf gejaagd door in de winter de hele straat dwars gereden en met het gaspedaal gestuurd. (we waren er een half jaar daarvoor komen wonen. Daar maak je vrienden mee... not!) Zo makkelijk als de E46 naar mijn hand te zetten was heb ik nadien niet meer gehad met een BMW. Een collega van mij heeft één van de laatste E46-ers en die vertelde het mij vanmiddag ook nog.

Het grappige is dat veel mensen van mijn 535i ook denken dat die traag is. Ja, hij is zwaar maar kan er ook heerlijk aan trekken. Wellicht heeft het te maken met rijstijl van de gemiddelde bestuurder van dit soort auto's? Die doen het rustig aan ofzo...

Sowieso, als de motor koud is laat ik hem niet boven de 3.000 toeren komen. En bij een verkeerslicht rij ik de eerste meters altijd rustig weg. Als ik bij een verkeerslicht een bocht om ga doe ik dat ook met beleid. Niet dat hij niet wil ofzo. Ik denk aan mijn achterbanden en evt. uitbreken. O-)
Maar als hij dan rolt en de weg is recht en vrij dan kan het gas erop. :w
Ook mooi een 535i, ik heb die zelf ook, maar eentje uit 2000 :)
Ook daarvan denken mensen dat die sloom is, maar zelfs voor een oude V8 trek je de tegels de stoep uit _/-\o_
Helaas niet heel veel mee mogen rijden tot nu toe, moet nog APK op, nieuwe pakkingen, en wat rubbers van het onderstel hier / daar.

Zelfs de 520i is relatief snel, van 0-100 is het janken, maar boven de 100 - 200 vind ik het wel prima te doen, daar waar menig turbo leasebakje het dan toch lastig krijgt :+
Moet overigens daarbij wel vermelden dat de 520i pas 130dkm jong is, dus het M52 motortje heeft nog voldoende levensduur.

Wat betreft mijn compact, dat is met een tikje op het gaspedaal meteen scheef, maarja, 320Pk+ in een compact is ook gekkenwerk 8)7

Met mijn E30 ben ik ook wel eens onbedoeld dwars gegaan. Onder andere een keer door een metalen strip bij een brug. Hou je toch :)
Heb het gehad op de snelweg, zaten van die regenstrips in de bocht... brak achter ook uit, gelukkig nog weten te corrigeren, had zo anders af kunnen lopen |:(
Was overigens met mijn eerste blyatmobyl, de krokante kale E36 318iS ;(
Ding was makkelijk 20 kilo lichter door de roest, nog 3 weken A.P.K. maar kostte een kratje bier op werk _/-\o_
Waarna die later uit elkaar gesloopt is voor het motorblokje wat best wat waard bleek, bleek ook al een keer een swap aan gedaan te zijn.
http://i66.tinypic.com/20pa6bt.jpg

http://i64.tinypic.com/11ty8o6.jpg
deepbass909 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:21:
@Speakerfreak95
Ik heb vanochtend trouwens eens opgelet, het duurt bij mijn cabrio ongeveer 6 kilometer stadsverkeer voor het koelwater op 80 graden is, waarbij de laatste 2 kilometer met 100 km/u rijden was. Dat is ongeveer na 10 minuten rijden en met een auto die 's nachts in een garage staat (dus niet onder 0 afkoelt)
Klopt, en wat je zei over tuning, en 20Pk+
Ik heb een leuker plan met de 520i, heb hem gekocht vanwege de staat, maar gaat uiteindelijk wel een zwaardere motor in komen met wat hulpmiddeltjes m.b.t. het vermogen 8)

deepbass909 wijzigde deze reactie 29-01-2019 23:15 (28%)
Reden: Posts samengevoegd, volgende keer een beetje op letten dat je niet tripple-post

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

Topicstarter

offtopic:
Speciale rode jas krachten ;)

• bustertje
Radiant schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:39:
Distributieketting al laten checken? Dat is nogal een probleem bij de N43 en kan je motor ook raar van gaan lopen als de timing verloopt, zeker als het hiervoor op álle cylinders was. 4 bougies en 4 bobines die allemaal de geest geven en kort daarna weer eentje is net iets te toevallig.
Vanmorgen langs de specialist geweest. Het lijkt een waterprobleem. Loopt water tussen de kunststofplaten door in het bougiegat van cilinder 4. Morgen de boel loshalen ...

• bustertje
bustertje schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:31:
[...]

Vanmorgen langs de specialist geweest. Het lijkt een waterprobleem. Loopt water tussen de kunststofplaten door in het bougiegat van cilinder 4. Morgen de boel loshalen ...
Vandaag is de boel los gehaald: blijkt er een stukje plastic afgebroken van de afdekplaat van het motorblok. Hierdoor is er water in het bougiegat van cilinder 4 komen te staan. Bougie (in juli geplaatst) volledig verroest. Evenals de bobine. Die worden nu vervangen, evenals de afdekplaat.

• donaldo
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 13:13
bustertje schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 18:37:
[...]

Vandaag is de boel los gehaald: blijkt er een stukje plastic afgebroken van de afdekplaat van het motorblok. Hierdoor is er water in het bougiegat van cilinder 4 komen te staan. Bougie (in juli geplaatst) volledig verroest. Evenals de bobine. Die worden nu vervangen, evenals de afdekplaat.
Leuk dat je even laat weten wat de oorzaak was en fijn voor je dat het niet een probleem is met wat al vervangen was. Heb zelf een N43 318i gehad waar ook een probleem was met de loop van de motor, dat was na vervangen van bobines en bougies verholpen. Vriendin heeft een N43 118i die af en toe een motorstoring aangeeft, maar die is na herstarten dan altijd weer weg.

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Als je wil weten waardoor dat komt dan kan je 'm beter uitlezen, dat kan heel veel verschillende redenen hebben. Paar tientjes bij de garage of je koopt een OBD-dongle met Bluetooth uit China voor een tientje en je kan het voortaan zelf.

• jordy2811
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 17:46
Welke app gebruik jij om foutcodes uit te lezen?

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Voor simpele dingen of onderweg gebruik ik OBD Fusion, maar liever de BMW-software (INPA, DIS, etc.).

• Beam87
Mijn 1 Serie (2017) is gisteren voor de 7e keer bij de dealer geweest voor tikkende B en C stijlen...deze keer zijn de omhulsels in de stijlen vervangen, maar ik was nog geen 100 meter onderweg of ik hoorde het alweer...

Leasemaatschappij gebeld en die gaf aan dat mijn auto bij team Specials of zoiets terecht zou komen en ze het verder gaan onderzoeken....ze begonnen tevens in het ergste geval al over een andere auto als het niet opgelost zou kunnen worden.

Leasemaatschappij en dealer vinden het allebei erg vervelend en werken wel goed mee, maar ik vind het gewoon onbegrijpelijk dat ik na 7x garage nog steeds geen stap verder ben....je zou toch zeggen dat als je alles in detail onderzoekt je vanzelf tegen iets aan loopt? Maar ja, bij de dealer is het denk ik max. 3 uur en dan moet de volgende weer.

Mijn vraag is of iemand hier op het forum wellicht ervaring mee heeft met dit soort procedures. Ik ben namelijk beetje door alle opties heen en vind het mijn rijplezier in zeer grote mate bederven. Ik hou van de 1er, maar had dit niet verwacht van een nieuwe BMW...

• kazzzdafke
Niet alleen bij de 1 hoor :(

• sham27
Beam87 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 08:10:
Mijn 1 Serie (2017) is gisteren voor de 7e keer bij de dealer geweest voor tikkende B en C stijlen...deze keer zijn de omhulsels in de stijlen vervangen, maar ik was nog geen 100 meter onderweg of ik hoorde het alweer...

Leasemaatschappij gebeld en die gaf aan dat mijn auto bij team Specials of zoiets terecht zou komen en ze het verder gaan onderzoeken....ze begonnen tevens in het ergste geval al over een andere auto als het niet opgelost zou kunnen worden.

Leasemaatschappij en dealer vinden het allebei erg vervelend en werken wel goed mee, maar ik vind het gewoon onbegrijpelijk dat ik na 7x garage nog steeds geen stap verder ben....je zou toch zeggen dat als je alles in detail onderzoekt je vanzelf tegen iets aan loopt? Maar ja, bij de dealer is het denk ik max. 3 uur en dan moet de volgende weer.

Mijn vraag is of iemand hier op het forum wellicht ervaring mee heeft met dit soort procedures. Ik ben namelijk beetje door alle opties heen en vind het mijn rijplezier in zeer grote mate bederven. Ik hou van de 1er, maar had dit niet verwacht van een nieuwe BMW...
Bij mijn 330 ook last van krakende deurrubbers, maar als ik er doekje met allesreiniger overheen haal kan ik weer maandje vooruit. Nog geen moeite genomen om naar de dealer terug te gaan. Komt met de eerste beurt wel.

• Beam87
sham27 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 12:38:
[...]

Bij mijn 330 ook last van krakende deurrubbers, maar als ik er doekje met allesreiniger overheen haal kan ik weer maandje vooruit. Nog geen moeite genomen om naar de dealer terug te gaan. Komt met de eerste beurt wel.
Krakende deurrubbers heb ik al gehad, dat is gelukkig opgelost....vervangen en geen shampoo meer met silliconen :)
Welke issues heb je? Ben wel benieuwd. Wat mij bevreemd is dat ik op fora en ook op dit forum meerdere mensen hoor over irritante tikgeluiden (die té erg zijn om als normaal te accepteren) en als je dan bij de dealer komt blijkt het tikkende geluid niet voor te komen in PUMA....dat blijf ik toch raar vinden.

• emmerx
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14-02 23:27
Gisteren de 10 jaar oude accu van mijn E91 verwijderd -koude start wordt minder- om een nachtje aan de lader te hangen: ontwavelstand omdat bronspanning nu maar 11,8 V is.
Centrale deurvergrendeling werkt zonder accu niet meer, dus handmatig alle deuren op slot moeten doen.

Vanochtend ging achterklep niet meer open voor de gereconditioneerde accu .....
Kleine 12V accu in motorklep en aangesloten op startpunt en massa. Helaas.
Achterin waren de 2 positieve bevestigingen niet met elkaar in contact, dus 12V kwam niet bij de fusebox.

Achterin gekropen en wel contact gemaakt: achterklep kon open.

Er moet toch een manier zijn om de achterklep mechanisch te openen bij stroomuitval?
Zoals de sedan (e90) een soort noodhendel heeft...
Iemand?

Draadloos laden op onze Zon

Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True