Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:53
la_fusion schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 07:55:
[...]

Duitsers zijn anders soms ook goed in het weglaten van 'essentiele' opties. Vooral handig denk ik als je er een trackdaycar van wil maken maar anders..
Klopt, in Nederland heb je Executive (of High Executive), die eigenlijk altijd wel wordt aangevinkt. Dan heb je de meest essentiele opties zoals climate control, cruise control, licht- en regensensor etc. er allemaal wel op zitten. In Duitsland worden veel opties los besteld en dan krijg je soms van die gekke configuraties. Bijv. wel een M-pakket maar geen climate control. Dat is wel iets om goed te checken als je een auto uit Duitsland haalt.

Vorige maand met m'n broer een E60 530d uit Duitsland gehaald voor hem, ook wel met een bijzondere configuratie:
- Handbak
- Comfortstoelen
- Geen M-pakket, maar wel hoogglans zwarte raamlijsten en M-sportstuur
- Individual blauw/zwarte lak
- Creambeige interieur

Best een leuke auto, zeker de 6-cilinder diesel met handbak rijdt heerlijk. Zijn in NL volgens mij niet eens geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:14

_Arthur

blub

robpol schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 08:36:
Best een leuke auto, zeker de 6-cilinder diesel met handbak rijdt heerlijk. Zijn in NL volgens mij niet eens geleverd.
Denk dat helaas de afschrijving en/of de wederverkoopbaarheid hier NL heel heel erg slecht is.

Neemt niet weg dat het een zeer fijne reisauto kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:28

Theimon

Snapte!?

Diesel zit zowel in Nederland als in Duitsland in de ban. Zelfs zonder sjoemelsoftware zijn de moderne diesels relatief schone auto's, maar de overheden maken het volk graag bang. Ik neem aan dat ze daar wel over hebben nagedacht toen ze de wagen importeerden ;) Oprijden is dus het devies.

Voordeel is wel dat dikke diesels nu goedkoper worden als tweedehands auto dus een 6-cylinder diesel met handbak zal nu een heel stuk goedkoper zijn dan pakweg 5 jaar geleden.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
De auto komt uit 2008, dus de meeste afschrijving heeft ie al gehad. Diesels zijn momenteel inderdaad niet duur in Duitsland. Die auto gaat hij dus gewoon oprijden, staat nog geen 60k km op de teller. Hij stond zelfs nog op de originele runflat banden waarmee hij uit de fabriek is gerold. Dus hij kan hier nog wel even mee vooruit.

Ik blijf voorlopig ook gewoon lekker in mijn gechipte 335d rijden. Rijdt beter dan alle benzine auto's die ik hiervoor heb gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:28
Over diesels, importeren en opties gesproken... Ik ga vandaag naar Duitsland om eventueel een BMW 320d te importeren. Vandaag in ieder geval een stukje rijden en bekijken.
Het betreft een BMW 320d (184pk) uit 2015 met 50.000km. Prijs is € 18,000. De advertentie geeft de volgende opties aan:
7XP] Navigationspaket ConnectedDrive
[609] Navigationssystem Professional
[7VB] Comfort Paket
[205] 8-Gang Steptronic Getriebe
[522] Xenon-Licht
[610] BMW Head-Up Display
[508] Park Distance Control (PDC) vorn/hinten
[534] Klimaautomatik mit 2-Zonenregelung
[524] Adaptives Kurvenlicht inklusive BMW Selective Beam
[430] Innen- und Außenspiegel automatisch abblendend
[6NS] Komforttelefonie mit erweiterter Smartphone-Anbindung
[465] Durchladesystem
[494] Sitzheizung für Fahrer und Beifahrer
[5AL] Active Protection
[6AK] ConnectedDrive Services
[544] Geschwindigkeitsregelung mit Bremsfunktion
[258] Bereifung mit Notlaufeigenschaften
[502] Scheinwerfer-Waschanlage
[563] Lichtpaket
[431] Innenspiegel automatisch abblendend
[6WA] Instrumentenkombination mit erweiterten Umfängen
[4AE] Armauflage vorn verschiebbar
[493] Ablagenpaket
[5AC] Fernlichtassistent
[255] Sport-Lederlenkrad
[497] Mittelarmlehne im Fond
Daarnaast wordt vermeld:
Tagfahrlicht, Kopf-/Dach Airbag vorn und hinten, Fahrer-Airbag intelligent, Beifahrer-Airbag mit Deaktivierung für Beifahrerairbag intelligent, Seiten-Airbag vorne, Fahrersitz und Beifahrersitz Einzelsitz mit mechanischer Lehnenneigungsverstellung, mechanischer Längsverstellung und mechanischer Höhenverstellung, Telematik mit automatischem Notruf, Partikelfilter, Bluetooth inkl. Telefonbedienung und inkl. Musik Streaming, Start/Stop, Multi-Funktions-Monitor mit 6,5 Zoll Bildschirm, Bremskraftrückgewinnung, Fahrereinstellungen Motorcharakteristik und Lenkung, 6 Airbags
Plaatjes:

https://i.imgur.com/YWeKHZl.jpg
https://i.imgur.com/VzOi1jM.jpg
https://i.imgur.com/UqMg68v.jpg

Hebben jullie wellicht nog tips waar ik op moet letten? Is deze BMW en uitvoering de moeite waard om te importeren? Zelf denk ik van wel, omdat ik nog geen vergelijkbare uitvoering in NL ben tegen gekomen.

Ondanks dat diesels in de ban zijn wil ik nu toch voor een diesel gaan en accepteer ik de 'slechte' inruilwaarde straks. Mijn plan is er om er 2 á 3 jaar in te gaan rijden en daarna een nieuwe bij de dealer te kopen.

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
Wat is er precies speciaal aan deze uitvoering dat hij niet in Nederland te vinden is? Geen M-pakket, geen sportstoelen, geen leer, kleine velgen. Als je dat niet uitmaakt, prima, maar dit moet in NL toch ook wel te vinden zijn?

Kilometerstand en prijs zijn denk ik verder wel netjes. Het is echter wel een van de laatste auto's van voor de facelift, ik zou dan altijd net iets meer uitgeven zodat je wel een facelift model hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
Ah, ik dacht dat dit de facelift was..! aangezien hij uit 2015 komt.
Leer wil ik inderdaad (liever) niet en velgen vind ik niet het belangrijkste. Maar ik dacht dat dit de facelift was, niet goed gekeken denk ik! Dat is wel een minpuntje dan.

Mijn budget is max 20k. Ik vond deze auto vrij compleet ogen voor de prijs/jaartal/kilometers en niet in deze combinatie in Nederland gevonden, of niet goed gekeken. In ieder geval niet met facelift. Deze staat net over de grens (Oberhausen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Facelift is gemakkelijk te herkennen aan de achterlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:54
CptMorgan schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:16:
Ah, ik dacht dat dit de facelift was..! aangezien hij uit 2015 komt.
Leer wil ik inderdaad (liever) niet en velgen vind ik niet het belangrijkste. Maar ik dacht dat dit de facelift was, niet goed gekeken denk ik! Dat is wel een minpuntje dan.

Mijn budget is max 20k. Ik vond deze auto vrij compleet ogen voor de prijs/jaartal/kilometers en niet in deze combinatie in Nederland gevonden, of niet goed gekeken. In ieder geval niet met facelift. Deze staat net over de grens (Oberhausen).
Als de auto schadevrij is staat dit vermeld bij de advertentie, zo niet dan heeft ie schade gehad. Tevens goed blijven opletten waar de auto te koop staat. Duitsland heeft ook veel schimmige autohandelaren (*niet nodig*) en dan is het goed opletten met de kilometerstand.

Max 20k is denk ik zonder BPM afdracht? Want anders wordt het krap met alles wat erbij komt.

[ Voor 1% gewijzigd door deepbass909 op 20-01-2019 23:01 ]

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 22:57
robpol schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:09:
Wat is er precies speciaal aan deze uitvoering dat hij niet in Nederland te vinden is? Geen M-pakket, geen sportstoelen, geen leer, kleine velgen. Als je dat niet uitmaakt, prima, maar dit moet in NL toch ook wel te vinden zijn?

Kilometerstand en prijs zijn denk ik verder wel netjes. Het is echter wel een van de laatste auto's van voor de facelift, ik zou dan altijd net iets meer uitgeven zodat je wel een facelift model hebt.
Lijkt mij wel een redelijke uitvoering, heeft wat opties die je in NL niet veel standaard ziet:

320d de 184pk versie ipv 170pk ed versie
Neerklapbare achterbank
Stoelverwarming
Dimmende binnenspiegel en dimmende en inklapbare buitenspiegels
Navi Pro
Heads up display
PDC ook voor
Grootlichtassistent
2 jaar garantie bij BMW dealer

Enige wat echt jammer is is het ontbreken van sportstoelen, voor de rest lijkt het me wel een goede deal. Edit: en ook geen alarm zie ik, dat zou ik toch ook altijd willen icm navi pro. Misschien in NL ook een eis bij je verzekeraar.

[ Voor 6% gewijzigd door donaldo op 18-01-2019 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
@MrFl0ppY Ja, 20k zonder BPM afdracht. Het is een BMW bij een Duitse dealer (Kruft).
@donaldo Dat denk ik ook wel, met een nadeel dat het geen facelift is en geen sportstoelen heeft. Verder vind ik het een hele complete uitvoering, in deze combinatie met deze prijs en kilometers heb ik ze op de Nederlandse websites nog niet veel gevonden. Zeker niet bij de officiele BMW dealers :).. maar als iemand het tegendeel kan bewijzen is dat welkom ;)

Gebrek aan een alarm had ik ook gezien, deze ga ik laten inbouwen in Nederland (als dat kan, moet ik nog over oriënteren)!

[ Voor 12% gewijzigd door CptMorgan op 18-01-2019 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:31

Wimo.

Shake and Bake!

Lederen interieur achteraf laten inbouwen door Akto moet wel te doen zijn. Die lui retrofitten alles.. met of zonder electrische stoelen / verwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:58

IQM

CptMorgan schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:27:
@MrFl0ppY Ja, 20k zonder BPM afdracht. Het is een BMW bij een Duitse dealer (Kruft).
@donaldo Dat denk ik ook wel, met een nadeel dat het geen facelift is en geen sportstoelen heeft. Verder vind ik het een hele complete uitvoering, in deze combinatie met deze prijs en kilometers heb ik ze op de Nederlandse websites nog niet veel gevonden. Zeker niet bij de officiele BMW dealers :).. maar als iemand het tegendeel kan bewijzen is dat welkom ;)

Gebrek aan een alarm had ik ook gezien, deze ga ik laten inbouwen in Nederland (als dat kan, moet ik nog over oriënteren)!
Je kunt je afvragen of je niet even verder moet zoeken. Geen Sportstoelen zou voor mij al een NoGo zijn. Achteraf inbouwen kan maar kost best wel wat. En een alarm inbouwen en laten configureren op de standaardsleutel kost ook iets van € 1.500,- Dus als een auto die het wel heeft een € 2.000,- duurder is dan ben je onderaan de streep ongeveer net zoveel kwijt.
Bedenk wel dat de Duitse BMW garantie door BMW NL niet erkend wordt. Je moet de offerte van de NL BMW dealer naar Duitsland mailen en dan krijg je het geld rechtstreeks vanuit Duitsland op je rekening gestort. Daar zijn ze wel supersnel mee meestal, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:39
Wimo. schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:34:
Lederen interieur achteraf laten inbouwen door Akto moet wel te doen zijn. Die lui retrofitten alles.. met of zonder electrische stoelen / verwarming.
Ik heb begrepen dat op de E60/E61 het retrofitten van comfort-stoelen tov de standaard half-electrisch verstelbare stoelen niet kan. Of zou dat te programmeren zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:18
Ik kreeg bericht dat Connected + verlopen is voor mijn auto. Kost 23 euro per jaar dus daar gaat het niet om, maar ik heb geen idee wat dit wil zeggen aangezien alles wat ik gebruik nog gewoon werkt (navigatie, RTTI, spotify streamen, adres via app naar auto sturen etc) Op de BMW website word ik ook niet wijzer.

Weet iemand wat dit wil zeggen of wat de gevolgen zouden kunnen zijn? Mijn auto is uit november 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
twodigits schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:32:
Ik kreeg bericht dat Connected + verlopen is voor mijn auto. Kost 23 euro per jaar dus daar gaat het niet om, maar ik heb geen idee wat dit wil zeggen aangezien alles wat ik gebruik nog gewoon werkt (navigatie, RTTI, spotify streamen, adres via app naar auto sturen etc) Op de BMW website word ik ook niet wijzer.

Weet iemand wat dit wil zeggen of wat de gevolgen zouden kunnen zijn? Mijn auto is uit november 2017.
Volgens de BMW ConnectedDrive portal houdt het plus pakket het volgende in:
BMW Connected+ is een nieuwe uitbreidingsfase van de personalisering in het voertuig en van de weergave van smartphone-inhoud op het Control Display van de BMW. Daardoor zijn een nog eenvoudigere weergave en bediening in het voertuig mogelijk.

De voordelen in een oogopslag:

Send my Routes to Car: routeplanning via de smartphone is daardoor eenvoudiger dan ooit.
Share Live Trip Status: "Wanneer ben je er?" – Met de nieuwe functie behoort deze vraag tot het verleden.
Navigate Door-to-Door: de geleiding op de laatste meters naar het doel (Last Mile) en later ook weer van daar terug naar het voertuig (First Mile).
My Destinations: de snelle toegang van alle gekoppelde eindapparaten tot contactgegevens in het adressenbestand.
Het lijken mij ook niet heel belangrijke functies die je mist.

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IQM

IQM

loeberce schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:30:
Ik heb begrepen dat op de E60/E61 het retrofitten van comfort-stoelen tov de standaard half-electrisch verstelbare stoelen niet kan. Of zou dat te programmeren zijn?
Volgens mij moet dat wel mogelijk zijn hoor. Bij sommige retrofits moeten er extra draden getrokken worden of een module vervangen/ geplaatst worden. En coderen uiteraard. Maar er is heel veel mogelijk.Het is een kwestie van hoeveel je er aan uit wilt geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:31

Wimo.

Shake and Bake!

loeberce schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:30:
[...]

Jazeker. Bij mij hebben ze de standaard leder stoelen (E61) vervangen voor een sport versie met stoelverwarming. Als ik een k meer had uitgegeven zat er een volledig comfort M5 interieur in...

Modules en knoppen worden gewoon toegevoegd en geprogrammeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Wimo. op 18-01-2019 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:18
ChiLLeR schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:38:
[...]

Volgens de BMW ConnectedDrive portal houdt het plus pakket het volgende in:

[...]

Het lijken mij ook niet heel belangrijke functies die je mist.
tnx, niks wat ik gebruik in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

IQM schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:22:
[...]

Je kunt je afvragen of je niet even verder moet zoeken. Geen Sportstoelen zou voor mij al een NoGo zijn. Achteraf inbouwen kan maar kost best wel wat. En een alarm inbouwen en laten configureren op de standaardsleutel kost ook iets van € 1.500,- Dus als een auto die het wel heeft een € 2.000,- duurder is dan ben je onderaan de streep ongeveer net zoveel kwijt.
Bedenk wel dat de Duitse BMW garantie door BMW NL niet erkend wordt. Je moet de offerte van de NL BMW dealer naar Duitsland mailen en dan krijg je het geld rechtstreeks vanuit Duitsland op je rekening gestort. Daar zijn ze wel supersnel mee meestal, dat dan weer wel.
Alarm OEM retrofit gaat niet als er geen pre-wiring is. Tenzij je heel het wiring harness aanpast.
Theimon schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 08:50:
Diesel zit zowel in Nederland als in Duitsland in de ban. Zelfs zonder sjoemelsoftware zijn de moderne diesels relatief schone auto's, maar de overheden maken het volk graag bang. Ik neem aan dat ze daar wel over hebben nagedacht toen ze de wagen importeerden ;) Oprijden is dus het devies.

Voordeel is wel dat dikke diesels nu goedkoper worden als tweedehands auto dus een 6-cylinder diesel met handbak zal nu een heel stuk goedkoper zijn dan pakweg 5 jaar geleden.
Probleem bij diesels is het fijnstof, wat minder is als bij benzines. Maar CO2 is beter bij diesels. En net CO2 draagt bij aan de opwarming van de aarde.

[ Voor 30% gewijzigd door Snake op 18-01-2019 19:26 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Snake schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:44:

Alarm OEM retrofit gaat niet als er geen pre-wiring is. Tenzij je heel het wiring harness aanpast.
Meestal krijg je bij een door de BMW dealer achteraf ingebouwd alarmsysteem een los kastje. Maar het is mogelijk om het ook via de originele sleutel te coderen en bedienen. Dat heeft een collega van mij laten doen bij de BMW dealer in Zwolle. Hij moest er wel aardig stampij maken maar toen kon het ineens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

IQM schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 23:17:
[...]

Meestal krijg je bij een door de BMW dealer achteraf ingebouwd alarmsysteem een los kastje. Maar het is mogelijk om het ook via de originele sleutel te coderen en bedienen. Dat heeft een collega van mij laten doen bij de BMW dealer in Zwolle. Hij moest er wel aardig stampij maken maar toen kon het ineens wel.
Wat voor een kastje? Merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

Geen idee, dat kan ik hem nog wel vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Snake schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 23:18:
[...]

Wat voor een kastje? Merk?
Zal weer waarschijnlijk een Defa alarm zijn, je hebt ze in meerdere smaakjes.
Ikzelf had een Mini uit 2014, die toen een keer leeggejat is in Utrecht, werd bij de dealer destijds aangeraden omdat ze het standaard alarmsysteem (van elke BMW Fxx) vrij simpel kunnen omzeilen.

Het alarm van Defa kan je koppelen aan de boordbedrading, dit is gewoon gemakkelijk te programmeren, heb er zelf bij gezeten (was stagiaire in de werkplaats)
Je krijgt bij de binnenspiegel (of plek naar keuze) een klein lampje met drukknop voor het geval je kastje kapot is, je dient dan een puls code in te geven om alsnog de startonderbreker vrij te geven.

In mijn geval er voor gekozen om het met een los sleutelkastje te doen, gecombineerd met een OBD poort verplaatsing, later eigenhandig een dummy poort met 12v continu op bijna alle pins er in geschroefd, verneuk je de diefstalapparatuur ook meteen ;)

Kosten? Afhankelijk van het type alarm, en model, ben je tussen de 1000 - 1500 euro kwijt.
Je krijgt dan ook een SCM rapport er bij met wat voor type alarm je hebt, dit kan je dan weer aanleveren bij de verzekering wat best in kosten scheelt.

[ Voor 15% gewijzigd door Speakerfreak95 op 19-01-2019 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Speakerfreak95 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 03:51:
[...]

Ikzelf had een Mini uit 2014, die toen een keer leeggejat is in Utrecht, werd bij de dealer destijds aangeraden omdat ze het standaard alarmsysteem (van elke BMW Fxx) vrij simpel kunnen omzeilen.

Het alarm van Defa kan je koppelen aan de boordbedrading, dit is gewoon gemakkelijk te programmeren, heb er zelf bij gezeten (was stagiaire in de werkplaats)
Je krijgt bij de binnenspiegel (of plek naar keuze) een klein lampje met drukknop voor het geval je kastje kapot is, je dient dan een puls code in te geven om alsnog de startonderbreker vrij te geven.

In mijn geval er voor gekozen om het met een los sleutelkastje te doen, gecombineerd met een OBD poort verplaatsing, later eigenhandig een dummy poort met 12v continu op bijna alle pins er in geschroefd, verneuk je de diefstalapparatuur ook meteen ;)

Kosten? Afhankelijk van het type alarm, en model, ben je tussen de 1000 - 1500 euro kwijt.
Je krijgt dan ook een SCM rapport er bij met wat voor type alarm je hebt, dit kan je dan weer aanleveren bij de verzekering wat best in kosten scheelt.
Heb je enige quote dat dat van de Fxx gemakkelijk te omzeilen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Speakerfreak95 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 03:51:
[...]

Na mijn airbag / navi diefstal heb ik de dealer ook de vraag gesteld wat het zou kosten om een alarm in te bouwen. Ze kwamen met €1400, uiteindelijk was ik alleen mijn Rayban ($150 uit de VS) kwijt. Voor de kosten van het alarmsysteem zouden ze hem dus nog 9 keer kunnen openbreken voordat ik het alarm eruit heb 8)7. Eea is ondertussen ruim 3 jaar geleden en sindsdien is het hier in de buurt ook relatief rustig met inbraken.

Niet geïntegreerd systeem zou ik sowieso niet willen, loop je met 2 sleutels rond bij je "premium" auto :X. Alarm is wel een optie welke ik wil hebben op een volgende auto.

[ Voor 4% gewijzigd door Tortelli op 19-01-2019 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Een van jullie ervaring met het toevoegen van een auto aan je connected drive app?

Hij zei gisteren bij het toevoegen (21:30) “dit kan enkele uren duren”. Alleen de app geeft nu nog steeds aan “bevestiging wordt uitgevoerd”.

Duurt dat echt zo lang?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Snake schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 04:11:
[...]

Heb je enige quote dat dat van de Fxx gemakkelijk te omzeilen is?
Sorry? Hoe bedoel je?
Ik mag helaas geen bedrijfsinfo delen, maar BMW's worden massaal gestolen / opengebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:24
Donstil schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 10:14:
Een van jullie ervaring met het toevoegen van een auto aan je connected drive app?

Hij zei gisteren bij het toevoegen (21:30) “dit kan enkele uren duren”. Alleen de app geeft nu nog steeds aan “bevestiging wordt uitgevoerd”.

Duurt dat echt zo lang?
Komt de auto oorspronkelijk uit Nederland? Mijn origineel Duitse auto moest nog op het Nederlandse netwerk worden aangemeld voor dit daadwerkelijk ging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
la_fusion schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 16:48:
[...]

Komt de auto oorspronkelijk uit Nederland? Mijn origineel Duitse auto moest nog op het Nederlandse netwerk worden aangemeld voor dit daadwerkelijk ging..
Hoe ging dat in zijn werk, op het Nederlandse netwerk aanmelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speakerfreak95 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 15:53:
[...]

Sorry? Hoe bedoel je?
Ik mag helaas geen bedrijfsinfo delen, maar BMW's worden massaal gestolen / opengebroken.
Dat is algemeen bekend. Veel interessanter is of de statistieken laten zien of een alarm verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Nou ze mogen hem komen ophalen hoor 😂😂😂😂

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
la_fusion schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 16:48:
[...]

Ja orgineel Nederlandse auto dat wel.
Duurt nu bijna 24h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:12
Ik ben alweer een beetje aan het speuren naar een opvolger voor mijn huidige auto. Nou wil ik wel eens wat meer dan zo'n saai klinkende 4 cilinder. ;)

Een 1 serie vanaf 2017, de M140i met automaat, is wel een interessante kanshebber.

Jullie als BMW kenners, zijn er kwaaltjes bekend van dit model waar ik absoluut op moet letten? :)

Verder tips voor goede BMW specialisten / garages voor de eventuele aanschaf van zo'n model? :)

[ Voor 12% gewijzigd door Vissa66 op 20-01-2019 00:06 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Ik kom er niet helemaal uit qua navigatie update. Volgens mij zou er voor mijn F20 uit 2018 met Professional Navigatie toch een 2019-1 update moeten zijn maar ik kom niet verder dan 2018-4 via de software van BMW.

Kan ik die nog ergens anders downloaden dan via hun tool die je moet installeren?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 12:02
Vissa66 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 00:04:
Ik ben alweer een beetje aan het speuren naar een opvolger voor mijn huidige auto. Nou wil ik wel eens wat meer dan zo'n saai klinkende 4 cilinder. ;)

Een 1 serie vanaf 2017, de M140i met automaat, is wel een interessante kanshebber.

Jullie als BMW kenners, zijn er kwaaltjes bekend van dit model waar ik absoluut op moet letten? :)

Verder tips voor goede BMW specialisten / garages voor de eventuele aanschaf van zo'n model? :)
Ik heb geen tip maar ik weet nu al dat je heel blij gaat zijn :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:27

Orac

Ik mis je papa.

Phusebox schreef op zondag 20 januari 2019 @ 00:17:
Ik kom er niet helemaal uit qua navigatie update. Volgens mij zou er voor mijn F20 uit 2018 met Professional Navigatie toch een 2019-1 update moeten zijn maar ik kom niet verder dan 2018-4 via de software van BMW.

Kan ik die nog ergens anders downloaden dan via hun tool die je moet installeren?
Bij mijn F30 met Profefessional Nav heb ik de Roap Map EUROPE EVO 2018-04 op 3 nov 2018 gedownload. Dus ik denk dat 2019-01 in februari/maart uitkomt.De nieuwe release komen niet precies elke 3 maanden uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Phusebox schreef op zondag 20 januari 2019 @ 00:17:

Waarom val je ons steeds lastig met vragen die je dealer eenvoudig voor je kan beantwoorden?
Mijn 2019-1 staat er inmiddels al meer dan 3 weken op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Toff schreef op zondag 20 januari 2019 @ 02:39:
[...]

Waarom val je ons steeds lastig met vragen die je dealer eenvoudig voor je kan beantwoorden?
Mijn 2019-1 staat er inmiddels al meer dan 3 weken op.
Omdat de dealer nergens op reageert. Zelfs een verzoek tot afspraak met hun 'genius' die het allemaal wel even zou oplossen negeren ze gewoon. Dus tja.

Maar goed kunnen niet alle vragen hier ergens anders neergelegd worden. Wat is een forum dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Orac schreef op zondag 20 januari 2019 @ 00:45:
[...]

Bij mijn F30 met Profefessional Nav heb ik de Roap Map EUROPE EVO 2018-04 op 3 nov 2018 gedownload. Dus ik denk dat 2019-01 in februari/maart uitkomt.De nieuwe release komen niet precies elke 3 maanden uit.
Ik heb 2019-1 al geinstalleerd in de F31 met prof navi. Wel handmatig gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tylen schreef op zondag 20 januari 2019 @ 07:16:
[...]

Ik heb 2019-1 al geinstalleerd in de F31 met prof navi. Wel handmatig gedaan.
Maar hoe dan handmatig? De download tool zegt dat er geen nieuwere is dan 2018-4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Phusebox schreef op zondag 20 januari 2019 @ 07:37:
[...]

Maar hoe dan handmatig? De download tool zegt dat er geen nieuwere is dan 2018-4.
Downloaden via nieuwsgroepen op usb kopieren en dan de update starten in de auto. Ik heb een lifetime fsc code dus hoef hem niet te kopen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Tylen schreef op zondag 20 januari 2019 @ 07:40:
[...]

Downloaden via nieuwsgroepen op usb kopieren en dan de update starten in de auto. Ik heb een lifetime fsc code dus hoef hem niet te kopen ;)
Aha ok. Als iedereen de 2019-1 alleen "via omwegen" heeft verkregen dan verklaart dat natuurlijk dat sommige hem hebben en anderen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Phusebox schreef op zondag 20 januari 2019 @ 07:04:
Omdat de dealer nergens op reageert. Zelfs een verzoek tot afspraak met hun 'genius' die het allemaal wel even zou oplossen negeren ze gewoon. Dus tja.
Al eens dat enge ding genaamd telefoon gepakt en de dealer gebeld? Lijkt me sterk dat ze je zelfs aan de telefoon negeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
_Arthur schreef op zondag 20 januari 2019 @ 08:33:
[...]

Al eens dat enge ding genaamd telefoon gepakt en de dealer gebeld? Lijkt me sterk dat ze je zelfs aan de telefoon negeren.
Ligt eraan of ze nummerherkenning hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
_Arthur schreef op zondag 20 januari 2019 @ 08:33:
[...]

Persoonlijk langs geweest: "dan moet u even een afspraak plannen maar de persoon van de planning is er momenteel niet. Stuurt u maar een mailtje."

Mail gestuurd: "we hebben uw mail naar de juiste persoon doorgestuurd en deze neemt contact op voor een afspraak".

Na een maand niks gehoord. Ik ga daar wat lopen smeken om een afspraak. Nu raad ik gewoon iedereen af daar heen te gaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Phusebox schreef op zondag 20 januari 2019 @ 08:41:
Nu raad ik gewoon iedereen af daar heen te gaan.
Lijkt mij prima _/-\o_

Net zoals wij jou afraden ooit nog een BMW te gaan rijden d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
_Arthur schreef op zondag 20 januari 2019 @ 08:47:
[...]

Lijkt mij prima _/-\o_

Net zoals wij jou afraden ooit nog een BMW te gaan rijden d:)b
Begrijp ik wel. Maar goed ik heb al meermaals gezegd dat ik erg tevreden over de auto ben. Het is meer de kwaliteitscontrole en after sales (cue opmerking dat ik hem niet gekocht heb in 3, 2 ...) service die gewoon slecht is. En dat verschilt uiteraard per dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Phusebox schreef op zondag 20 januari 2019 @ 07:04:
[...]

Maar goed kunnen niet alle vragen hier ergens anders neergelegd worden. Wat is een forum dan nog?
Het toverwoord is BELLEN... dan spreek je iemand (wellicht eng voor een toetsenbord ridder) maar dan moet je toch tot een afspraak kunnen komen en bellen ze niet terug dan ga je niet hier knagen maar bel je zelf nog een keer.

En anders zoek je een andere dealer.
Tof om te lezen dat je (inmiddels) wel blij bent met de auto 👌 dat is uiteindelijk het belangrijkste

[ Voor 10% gewijzigd door wd200 op 20-01-2019 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:27

Orac

Ik mis je papa.

Tylen schreef op zondag 20 januari 2019 @ 07:40:
[...]

Hmm... bestaat zoiets ook voor Real Time Traffic Information en andere modules?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Vissa66 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 00:04:

X-drive nemen!
Is echt een must.

Verder even kijken naar de verschillende pakketten :)
Kan de auto heel anders laten ogen.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 23:28
Phusebox schreef op zondag 20 januari 2019 @ 07:45:
[...]

Aha ok. Als iedereen de 2019-1 alleen "via omwegen" heeft verkregen dan verklaart dat natuurlijk dat sommige hem hebben en anderen niet.
Ik heb 'm via bmw download manager binnengehaald. Draait nu al een paar weken in mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Famous schreef op zondag 20 januari 2019 @ 09:23:
[...]

X-drive nemen!
Is echt een must.

Vanwaar dat je zegt dat het een must is? :?

Zelf nog niet gekeken voor een kaart update maar kan het niet ook te maken hebben met de verschillende versies? Ik weet dat de verschillende versies niet allemaal op hetzelfde moment de update hebben.

@Donstil @CptMorgan Ik heb er een ticket voor ingediend bij de klantenservice van BMW en dat ging verbazingwekkend vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 17:16
Famous schreef op zondag 20 januari 2019 @ 09:23:
[...]

X-drive nemen!
Is echt een must.

In de 3, 5 en 7 series die ik heb gereden, met en zonder xDrive, merk je dat in de xDrive modellen het hele BMW gevoel uit de auto gaat. Je kunt gewoon halverwege de bocht vol op het gas gaan staan zonder enig probleem. Terwijl als je met alleen achterwielaandrijving de gehele auto mooi door de bocht heen kan duwen en sturen met behulp van het gaspedaal.

IK zou dus nooit voor een xDrive model kiezen in Nederland.

PS: de opmerking van neem een xDrive komt van een Golf 6 R rijder als ik het me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

I
kahraman11 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:09:
[...]

PS: de opmerking van neem een xDrive komt van een Golf 6 R rijder als ik het me goed herinner.
:+ tekst lezen en een plaatje kijken is lastig ja.
Lees even wat pagina`s terug..
Er is met dit weer gewoon niet mee te rijden.

Kan je je afvragen hoe vaak is het dit weer maar met vocht heeft de auto het gewoon al moeilijk.
Jij vindt dat misschien het juiste rijgedrag voor een BMW, ik vind het niet fijn. Continu is die aan het corrigeren bij een beetje vocht, zelfs als je echt rustig rijdt.
Bij droog weer/warm wegdek laat die veel toe, een stuk meer dan een bijv een E92.

Laat ik het anders verwoorden; als ik de keuze zou moeten maken, komt die mét xDrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Famous schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:19:
I
[...]

Kan je je afvragen hoe vaak is het dit weer maar met vocht heeft de auto het gewoon al moeilijk.
Jij vindt dat misschien het juiste rijgedrag voor een BMW, ik vind het niet fijn. Continu is die aan het corrigeren bij een beetje vocht, zelfs als je echt rustig rijdt.
Bij droog weer/warm wegdek laat die veel toe, een stuk meer dan een bijv een E92.

Laat ik het anders verwoorden; als ik de keuze zou moeten maken, komt die mét xDrive.
Ik weet niet hoe jij rijdt maar mijn auto ligt nog steeds als een blok op de weg. Als je de limiet opzoekt in elke bocht is dat wellicht wat anders maar ik moest gisteren snel een vrachtwagen inhalen in een omhoog draaiende bocht, niks te merken dat de auto nerveus was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Phusebox schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:29:
[...]

Ik weet niet hoe jij rijdt maar mijn auto ligt nog steeds als een blok op de weg. Als je de limiet opzoekt in elke bocht is dat wellicht wat anders maar ik moest gisteren snel een vrachtwagen inhalen in een omhoog draaiende bocht, niks te merken dat de auto nerveus was.
Heb jij tegenwoordig een M140i dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
la_fusion schreef op zondag 20 januari 2019 @ 09:59:
[...]

@Donstil @CptMorgan Ik heb er een ticket voor ingediend bij de klantenservice van BMW en dat ging verbazingwekkend vlot.
Gek genoeg werkt het via de website wel maar is de app nog steeds stuk.

Ik meld hem zo even opnieuw aan. Anders morgen de klantenservice maar even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Famous schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:37:
[...]

Heb jij tegenwoordig een M140i dan?
Ok sorry verkeerd begrepen. Maar dan nog ligt het er aan hoe je rijdt. Dus niet voor iedereen zal een xDrive 'noodzakelijk' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
De M135/M235/M140/M240 met X-drive worden wel pijl snel maar het zenuwachtige van die auto in het huidige weer type hoort er wel een beetje bij vind ik.

Ik zou hem zonder bestellen, stuurt hij iets beter ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Phusebox schreef op zondag 20 januari 2019 @ 08:53:
[...]

Begrijp ik wel. Maar goed ik heb al meermaals gezegd dat ik erg tevreden over de auto ben. Het is meer de kwaliteitscontrole en after sales (cue opmerking dat ik hem niet gekocht heb in 3, 2 ...) service die gewoon slecht is. En dat verschilt uiteraard per dealer.
Blijf dan ook niet zo hangen bij die dealer. BMW Nederland heeft een supportlijn, ConnectedDrive ook.

Nav Pro != Nav Pro. In je iDrive kan je zien welke kaart je nu hebt, waarschijnlijk is dat 2018-4 Evo.
Afbeeldingslocatie: https://i1279.photobucket.com/albums/y536/kitster101/F31%20Car/EAB85B63-5233-439D-B8FA-B828A753AC89_zps0x8vhsig.jpg 2019-1 Evo is volgens mij nog niet uit, dan heb je dus gewoon de laatste.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
Famous schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:19:
I
[...]

Nou nou, je doet wel erg dramatisch. Niet mee te rijden, continu aan het corrigeren bij een beetje vocht? Is dat dan ook met bijpassende dramatische banden van bij de Lidl? De afgelopen 3 maanden heb ik nog geen enkele keer gehad dat de kont onverwacht (:+) uitbrak.

Je kunt aardig doortrappen voordat er op nat/glad wegdek iets gebeurt, maar met dit soort auto's (ongeacht hoeveel en welke wielen aangedreven worden) moet je dan sowieso op je hoede zijn. Ik heb al genoeg bakjes met 4Motion of XDrive gezien waarvan de bestuurder juist een vals gevoel van veiligheid krijgt, overschat wat er kan en vervolgens toch lekker even een stoeprandje of bermpje mee pakt. Je hebt minder in de gaten hoe veel er gecorrigeerd wordt.

Zorgt XDrive (of 4Motion) er voor dat je verder kunt gaan voordat je merkt dat er wordt ingegrepen? Zeker. Maar bij normaal rijgedrag zijn ze hartstikke stabiel. Je hoeft echt niet als opa/oma te rijden om te voorkomen dat de kont wiegt.

@Vissa66 als ik jou was, zou ik gewoon kijken of je kunt rijden met beide aandrijvingen. Kijken wat je lekkerder vind rijden, want het verschil is weldegelijk voelbaar, ook onder perfect droge omstandigheden. Ze kunnen met RWD wat zenuwachtig zijn als je net als ik (en anderen hier) lijdt aan ZRVS, maar de traction control grijpt ruim op tijd in en wellicht vind je dat dus juist wel leuk.

Wat ik je wel heel erg aan raad is om vooral ook tussen Comfort en Sport te switchen tijdens testritten. Je merkt vanzelf wel waarom, het stuurgevoel is echt heel anders. Gas respons en dergelijke uiteraard ook, maar juist het sturen is naar mijn mening het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ondanks dat ik het ook niet echt nodig vind om xDrive te hebben is het voor mij in mijn eerste RWD auto wel even wennen dat er met wat vochtig en koud weer het voor kan komen dat de achterwielen niet altijd genoeg grip hebben. Ik was dat van mijn Megane 3 RS(300 PK) wel gewend op de voorwielen maar dat geeft eigenlijk geen onverwacht gedrag. Als de achterwielen niet volledig grip hebben en dat je daardoor een kont hebt die om wil komen is dat natuurlijk wel wat anders.

Voor wat het stuurgedrag zoals hierboven gemeld ben ik het wel mee eens. Het liefste had ik dat stuurgevoel van sport ook in comfort gehad maar dan niet de gasrespons. Maar goed.. de auto zou waarschijnlijk nog een stuk beter zijn met 'echt' LSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mm mijn connecteddrive werkt nu half. De website (app staat nog steeds op “bevestiging wordt uitgevoerd) laat mij inmiddels informatie zien. Laatste ritten, plek van de auto, status van deuren enz.

Alleen als ik vervolgens op bijvoorbeeld de claxon druk krijg ik “claxon fout” en gebeurt er niets.

Gaat nog niet helemaal goed daar bij bmw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:52
Phusebox schreef op zondag 20 januari 2019 @ 08:53:
[...]

Jep. Je had gewoon naar Echt moeten gaan.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:24:
[...]

Jep. Je had gewoon naar Echt moeten gaan.
Weet ik dat voor de volgende... Eh nevermind. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Volgens mij is dit officieel de maand van de kleine BMW kuurtjes. Bij mijn vader werd vorige week een lekkend differentieel geconstateerd tijdens de APK (op zijn 428i GC). Keerring bij de aandrijfas lijkt iets te lekken, BMW NL doet hier iig niets mee (auto uit 2015, ~65k op de klok), hij moet nog een reactie van Ekris krijgen....

Bij mijn begon binnen een paar dagen mijn ruitensproeier reservoir lampje weer te branden, nadat ik hem net gevuld had. Denk dat de pomp lek is, daar lees ik meer issues over (vooral over E90's overigens, over de F30 lees ik minder issues). Het is buiten wel erg koud om te DIYen, dus denk dat ik hem maar naar de dealer breng :D.
Werelds schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:52:
[...]

Nou nou, je doet wel erg dramatisch. Niet mee te rijden, continu aan het corrigeren bij een beetje vocht? Is dat dan ook met bijpassende dramatische banden van bij de Lidl? De afgelopen 3 maanden heb ik nog geen enkele keer gehad dat de kont onverwacht (:+) uitbrak.

Je kunt aardig doortrappen voordat er op nat/glad wegdek iets gebeurt, maar met dit soort auto's (ongeacht hoeveel en welke wielen aangedreven worden) moet je dan sowieso op je hoede zijn. Ik heb al genoeg bakjes met 4Motion of XDrive gezien waarvan de bestuurder juist een vals gevoel van veiligheid krijgt, overschat wat er kan en vervolgens toch lekker even een stoeprandje of bermpje mee pakt. Je hebt minder in de gaten hoe veel er gecorrigeerd wordt.
Exact wat je zegt; je moet met sportieve auto's en kou / nattigheid gewoon uitkijken. De brede banden en hoge vermogens zorgen hoe dan ook voor problemen als je geen rekening hou met de omstandigheden.
Ook een R8 met Quattro en het motorblok achterin (en dus veel mechanische grip) en niet extreem veel vermogen (4.2 v8, kortom onderin toeren niet bijzonder sterk) glijd alle kanten op als je een rotonde afkom.

Is me meer dan eens gebeurd dat je in de 3 een natte rotonde afrij terwijl je geen haast hebt (want nat), beetje gas geef en een prachtige onbedoelde drift maak.... Geen probleem zolang je alert bent en weet wat je doet maar als je dat niet bent.... Tractioncontrole van de R8 is overigens aanzienlijk minder goed dan die in mijn F30 b.v., die grijpt veel tactvoller in en je kunt er gewoon blind op vertrouwen. Als je dat met de R8 doet vouw je hem 3 dubbel om de boom :+. Verschil in grip tussen droog en nat is veel groter dan met een normale auto. Onder winterse omstandigheden is een voorwielaangedreven auto voor veel mensen makkelijker te rijden.

[ Voor 21% gewijzigd door Tortelli op 20-01-2019 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 18:57
Donstil schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 10:14:

Duurt dat echt zo lang?
Kwartiertje bij mij. Eerlijk gezegd vind ik het niet veel toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
la_fusion schreef op zondag 20 januari 2019 @ 17:35:
Ondanks dat ik het ook niet echt nodig vind om xDrive te hebben is het voor mij in mijn eerste RWD auto wel even wennen dat er met wat vochtig en koud weer het voor kan komen dat de achterwielen niet altijd genoeg grip hebben. Ik was dat van mijn Megane 3 RS(300 PK) wel gewend op de voorwielen maar dat geeft eigenlijk geen onverwacht gedrag. Als de achterwielen niet volledig grip hebben en dat je daardoor een kont hebt die om wil komen is dat natuurlijk wel wat anders.
Het is inderdaad vooral anders. Het is in mijn ervaring wel zo dat het bij RWD iets minder varieert van auto tot auto hóe hij precies uit breekt. De leeftijd (lees: beschikbare hulpsystemen) of aan-/afwezigheid van een LSD maken bij FWD een groot verschil in hoe de auto reageert. Dat is bij RWD toch iets minder het geval.

Neem een iets oudere auto waar je geen tot weinig hulpmiddelen in hebt en je hebt niet eens zo veel pony's nodig om de grip te verliezen. Ik had hiervoor zelf een Golf V 2.0 FSI; dat is 'slechts' 150 PK op de voorwielen, maar in combinatie met 205/225 op 17"/18" verlies je dan even goed de grip met stevig doortrekken op een nat wegdek. Enige wat die auto had was ASR (Anti Slip Regeling), een beetje als ABS op je aandrijving. Het kapt vrij abrupt kort alles af, waardoor de auto vooral schokt. Maar met een beetje doortrekken vanaf een rotonde ofzo doet het al vrijwel niets meer.
Voor wat het stuurgedrag zoals hierboven gemeld ben ik het wel mee eens. Het liefste had ik dat stuurgevoel van sport ook in comfort gehad maar dan niet de gasrespons. Maar goed.. de auto zou waarschijnlijk nog een stuk beter zijn met 'echt' LSD.
Mja, ik zou ook wel graag een "user" mode hebben waarin je zelf kunt combineren. Sport en Sport+ is niets mis mee; Eco Pro mag ook wel zo blijven, maar ik zou inderdaad ook Comfort met Sport Steering willen :P
Tortelli schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:18:
Volgens mij is dit officieel de maand van de kleine BMW kuurtjes. Bij mijn vader werd vorige week een lekkend differentieel geconstateerd tijdens de APK (op zijn 428i GC). Keerring bij de aandrijfas lijkt iets te lekken, BMW NL doet hier iig niets mee (auto uit 2015, ~65k op de klok), hij moet nog een reactie van Ekris krijgen....

Bij mijn begon binnen een paar dagen mijn ruitensproeier reservoir lampje weer te branden, nadat ik hem net gevuld had. Denk dat de pomp lek is, daar lees ik meer issues over (vooral over E90's overigens, over de F30 lees ik minder issues). Het is buiten wel erg koud om te DIYen, dus denk dat ik hem maar naar de dealer breng :D.
Het is in elk geval de maand van gekke dingetjes voor BMW's lijkt het ja :D

Afgelopen maandag naar Londen vertrokken voor werk, dus fijn de +- 105 kilometers naar Eindhoven Airport gereden. Daar heeft de auto net geen 96 uur stilgestaan, dus ik stap bij terugkomst in, start en krijg te zien "I-Drive wordt binnenkort afgesloten". Hè? Geen flauw benul waarom ik die melding krijg of wat het is, alles blijft ook gewoon aan, dus maar gewoon gaan rijden. Hier geparkeerd, ik zet de motor af en een nieuwe melding "Accu is bijna leeg. Opladen met lader of door te rijden. Communicatie etcetcetc worden uitgeschakeld" (iets in die trant, weet de exacte melding niet meer).

Ik herhaal: hè? Ik heb verdorie net dik een uur lang snelweg gereden zonder airco en alleen dagrijverlichting - die accu moet hartstikke vol zijn. Nou ja, het zal wel, kijk ik morgenvroeg wel naar. Als hij dan niet wil starten zie ik het dan wel. Gisteren mijn "gewoonlijke" autoboer even gebeld om te vragen of hij hem even kon meten en uitlezen, daar 's middags heen gereden (geen start problemen) en....niets. Tig accu meldingen in het systeem de afgelopen 4-6 weken (niets van gemerkt), maar de accu zelf is helemaal niets mis mee. Ook de laadstroom klopt gewoon. Start probleemloos, startmotor zwengelt alles gewoon meteen aan. Niets aan de hand.

Zal dus wel iets met de kou te maken hebben, dat hij ergens iets geks registreert als je start na enkele dagen stilstaan in de kou en vervolgens denkt dat de accu kaduuk is :P
Exact wat je zegt; je moet met sportieve auto's en kou / nattigheid gewoon uitkijken. De brede banden en hoge vermogens zorgen hoe dan ook voor problemen als je geen rekening hou met de omstandigheden.
Ook een R8 met Quattro en het motorblok achterin (en dus veel mechanische grip) en niet extreem veel vermogen (4.2 v8, kortom onderin toeren niet bijzonder sterk) glijd alle kanten op als je een rotonde afkom.

Is me meer dan eens gebeurd dat je in de 3 een natte rotonde afrij terwijl je geen haast hebt (want nat), beetje gas geef en een prachtige onbedoelde drift maak.... Geen probleem zolang je alert bent en weet wat je doet maar als je dat niet bent.... Tractioncontrole van de R8 is overigens aanzienlijk minder goed dan die in mijn F30 b.v., die grijpt veel tactvoller in en je kunt er gewoon blind op vertrouwen. Als je dat met de R8 doet vouw je hem 3 dubbel om de boom :+. Verschil in grip tussen droog en nat is veel groter dan met een normale auto. Onder winterse omstandigheden is een voorwielaangedreven auto voor veel mensen makkelijker te rijden.
Mja, het verschilt echt heel erg per auto. Je kunt niet eens blindelings op de benamingen van de technieken vertrouwen, want dingen als 4motion en Quattro slaan niet op één enkele techniek. Mijn broertje heeft een Passat B5 V6 uit 2003 met 4motion...wat dan een Torsen systeem is, in tegenstelling tot zowel de Golf 4 R als 5 R (B5 bouwjaren overlappen met die 2), die beide een Haldex systeem hebben. Voor Quattro geldt voor zover ik weet hetzelfde: sommige zijn Torsen, sommige zijn Haldex. Daar zit het met die R8 wellicht in, want ik heb zelf gevoeld dat een RS6 toch vrij soepel is. Zijn allebei Quattro maar ik weet eerlijk gezegd niet of ze hetzelfde zijn.

Daar heb je bij BMW gelukkig minder problemen mee, aangezien xDrive gewoon xDrive is. De software erachter is wel anders van model tot model, maar de techniek is in elk geval telkens hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Werelds schreef op maandag 21 januari 2019 @ 00:38:
[...]

Het is inderdaad vooral anders. Het is in mijn ervaring wel zo dat het bij RWD iets minder varieert van auto tot auto hóe hij precies uit breekt. De leeftijd (lees: beschikbare hulpsystemen) of aan-/afwezigheid van een LSD maken bij FWD een groot verschil in hoe de auto reageert. Dat is bij RWD toch iets minder het geval.

Neem een iets oudere auto waar je geen tot weinig hulpmiddelen in hebt en je hebt niet eens zo veel pony's nodig om de grip te verliezen. Ik had hiervoor zelf een Golf V 2.0 FSI; dat is 'slechts' 150 PK op de voorwielen, maar in combinatie met 205/225 op 17"/18" verlies je dan even goed de grip met stevig doortrekken op een nat wegdek. Enige wat die auto had was ASR (Anti Slip Regeling), een beetje als ABS op je aandrijving. Het kapt vrij abrupt kort alles af, waardoor de auto vooral schokt. Maar met een beetje doortrekken vanaf een rotonde ofzo doet het al vrijwel niets meer.

[...]

Mja, ik zou ook wel graag een "user" mode hebben waarin je zelf kunt combineren. Sport en Sport+ is niets mis mee; Eco Pro mag ook wel zo blijven, maar ik zou inderdaad ook Comfort met Sport Steering willen :P

[...]

Het is in elk geval de maand van gekke dingetjes voor BMW's lijkt het ja :D

Afgelopen maandag naar Londen vertrokken voor werk, dus fijn de +- 105 kilometers naar Eindhoven Airport gereden. Daar heeft de auto net geen 96 uur stilgestaan, dus ik stap bij terugkomst in, start en krijg te zien "I-Drive wordt binnenkort afgesloten". Hè? Geen flauw benul waarom ik die melding krijg of wat het is, alles blijft ook gewoon aan, dus maar gewoon gaan rijden. Hier geparkeerd, ik zet de motor af en een nieuwe melding "Accu is bijna leeg. Opladen met lader of door te rijden. Communicatie etcetcetc worden uitgeschakeld" (iets in die trant, weet de exacte melding niet meer).

Ik herhaal: hè? Ik heb verdorie net dik een uur lang snelweg gereden zonder airco en alleen dagrijverlichting - die accu moet hartstikke vol zijn. Nou ja, het zal wel, kijk ik morgenvroeg wel naar. Als hij dan niet wil starten zie ik het dan wel. Gisteren mijn "gewoonlijke" autoboer even gebeld om te vragen of hij hem even kon meten en uitlezen, daar 's middags heen gereden (geen start problemen) en....niets. Tig accu meldingen in het systeem de afgelopen 4-6 weken (niets van gemerkt), maar de accu zelf is helemaal niets mis mee. Ook de laadstroom klopt gewoon. Start probleemloos, startmotor zwengelt alles gewoon meteen aan. Niets aan de hand.

Zal dus wel iets met de kou te maken hebben, dat hij ergens iets geks registreert als je start na enkele dagen stilstaan in de kou en vervolgens denkt dat de accu kaduuk is :P

[...]

Mja, het verschilt echt heel erg per auto. Je kunt niet eens blindelings op de benamingen van de technieken vertrouwen, want dingen als 4motion en Quattro slaan niet op één enkele techniek. Mijn broertje heeft een Passat B5 V6 uit 2003 met 4motion...wat dan een Torsen systeem is, in tegenstelling tot zowel de Golf 4 R als 5 R (B5 bouwjaren overlappen met die 2), die beide een Haldex systeem hebben. Voor Quattro geldt voor zover ik weet hetzelfde: sommige zijn Torsen, sommige zijn Haldex. Daar zit het met die R8 wellicht in, want ik heb zelf gevoeld dat een RS6 toch vrij soepel is. Zijn allebei Quattro maar ik weet eerlijk gezegd niet of ze hetzelfde zijn.

Daar heb je bij BMW gelukkig minder problemen mee, aangezien xDrive gewoon xDrive is. De software erachter is wel anders van model tot model, maar de techniek is in elk geval telkens hetzelfde.
Nochtans simpel bij vag. In de lengte,geplaatste motor = torsen, dwarsgeplaatste motor is haldex.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Rene44 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 23:31:
[...]

Kwartiertje bij mij. Eerlijk gezegd vind ik het niet veel toevoegen.
Die illusie heb ik ook niet echt maar nu ik het niet werkend krijg wil ik het des te meer 8)7

Lijkt mij overigens wel handig om de huidige lading en de voortgang daarvan te checken.

Edit: Ik heb met BMW gesproken, "ze wisten het ook niet". Ticket ingeschoten.
Kan tot 16, 16!!!!!! werken duren 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 21-01-2019 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:54
Tortelli schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:18:

De E90 had een kwaaltje dat de leiding naar de koplampsproeiers lek gingen. Simpel klusje en ook eenvoudig te zien. Ik zou daar eens beginnen met zoeken.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Morgen ochtend ff langs bevriende garage op.
[...]

Heb zelf ook wel eens meldingen over lege accu, systeem blijkt (in de F30 iig) vrij vroeg hiermee te komen. Als je een paar dagen korte stukken rij en het is koud zoals nu.... Accu overigens vorig jaar vervangen omdat hij echt kapot was, dure accu vanwege dat start/stop systeem. Ding kost iets van €230 8)7.
[...]

Ik weet dat het "Quattro" systeem uit de R8 niets te maken heeft met het systeem wat Audi normaal toepast. Systeem uit de 1e gen R8 komt uit de Gallardo en is erg RWD gebaseerd (iets wat een goed ding is in mijn ogen ;)). De huidige R8 blijkt een slimmer systeem te hebben, maar onderstuurd ook meer, helaas is de Audi dealer niet erg gul met proefritjes weggeven dus ik heb niet met het nieuwe model gereden.....

Weet eigenlijk nieteens hoe het Xdrive systeem werkt?.

[ Voor 36% gewijzigd door Tortelli op 21-01-2019 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:57
hoe onderhouden jullie leder in de auto? Ben nu aan het kijken naar spullen om het schoon te maken (vorige eigenaar heeft wat rood afgegeven blijkbaar) en om het te verzorgen. Het is het lichte leer van de e92, dus vrij kwetsbaar. Ik zie dat BMW spullen zelf verkoopt; is dit het geld waard? Of kan ik beter voor het Maguire spul gaan (hier heb ik ook de shampoo van)
En dan nog een vraag: is het hout in de e92 echt? Of is dit plastic. Want hier zitten een aantal krasjes op, hoe kan ik deze weg werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
sjaak81 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:01:
hoe onderhouden jullie leder in de auto? Ben nu aan het kijken naar spullen om het schoon te maken (vorige eigenaar heeft wat rood afgegeven blijkbaar) en om het te verzorgen. Het is het lichte leer van de e92, dus vrij kwetsbaar. Ik zie dat BMW spullen zelf verkoopt; is dit het geld waard? Of kan ik beter voor het Maguire spul gaan (hier heb ik ook de shampoo van)
En dan nog een vraag: is het hout in de e92 echt? Of is dit plastic. Want hier zitten een aantal krasjes op, hoe kan ik deze weg werken?
Leerdoekjes voor het geregeld schoonmaken, leermiddel voor het grondig schoonmaken (in mijn geval bij de dealer aangeschaft).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werelds
azz_kikr schreef op maandag 21 januari 2019 @ 06:49:
Nochtans simpel bij vag. In de lengte,geplaatste motor = torsen, dwarsgeplaatste motor is haldex.
Ah, nooit geweten. Maar nu ik er bij stil sta, kan dat best wel eens kloppen!
Tortelli schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:54:
Heb zelf ook wel eens meldingen over lege accu, systeem blijkt (in de F30 iig) vrij vroeg hiermee te komen. Als je een paar dagen korte stukken rij en het is koud zoals nu.... Accu overigens vorig jaar vervangen omdat hij echt kapot was, dure accu vanwege dat start/stop systeem. Ding kost iets van €230 8)7.
Goedkoop zijn ze niet nee. Maar het zijn ook sowieso AGM accu's, die zijn al prijziger. En ik vermoed dat zelf de accu vervangen ook niet zonder problemen gaat? Nog niet opgezocht, maar ik zou het niet gek vinden, alles vereist tegenwoordig wel iets van inleren :P

Bij m'n Golf een keer per ongeluk het airbag lampje los gehad bij het inbouwen van een radio...meteen een airbag foutcode in de computer, en die auto was al van 2004 :|
Ik weet dat het "Quattro" systeem uit de R8 niets te maken heeft met het systeem wat Audi normaal toepast. Systeem uit de 1e gen R8 komt uit de Gallardo en is erg RWD gebaseerd (iets wat een goed ding is in mijn ogen ;)). De huidige R8 blijkt een slimmer systeem te hebben, maar onderstuurd ook meer, helaas is de Audi dealer niet erg gul met proefritjes weggeven dus ik heb niet met het nieuwe model gereden.....

Weet eigenlijk nieteens hoe het Xdrive systeem werkt?.
Natte koppeling met een voorkeur naar achteren (40/60 als ik het me goed herinner). 100% achter kan zonder problemen (uiteraard :+), 100% voor alleen onder bepaalde omstandigheden (exacte omstandigheden zou ik op moeten zoeken). Is ook één groot software pakket, samen met ABS, DSC en dergelijke. Het werkt allemaal samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Werelds schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:52:
[...]

"niet mee te rijden" was wel dramatisch ja :D
Kwart gas en hij gooit de antislip/tractiecontrol erin, niet dat ikzelf steeds moet corrigeren.
Zitten prima banden onder maar persoonlijk vind ik het irritant dat dat lampje steeds aan het knipperen is op comfort.

Let wel;
Auto heeft een stage 1 tuning en kan mij voorstellen dat Vissa hier ook interesse in zou hebben, als die voor de M140i kiest.
Stock heb er ik alleen mee gereden met warm wegdek en dan had die prima grip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
@Famous
Misschien iets eerder naar een hogere versnelling gaan? ;)

Mijn antieke 323i cabrio ("slechts 170pk op de achterwielen met een eerste generatie ASC+TC) gooi ik ook makkelijk dwars met dit weer als ik in een lage versnelling blijf, maar hoge versnelling en lage toeren en het wordt een stuk gemoedelijker.
Nu is het koppelverloop van mijn atmosferische M52B25 blok wel echt anders dan van de huidige turboblokken (onder de 3000 toeren heb ik nauwelijks koppel bijv.), maar feit blijft dat het ook met 300+ pk puur een kwestie is van rechtervoet beheersing of je grip verliest of niet.

En ik weet niet welke banden er onder liggen, maar dat maakt ook een verschil van dag en nacht. Mijn zomerbanden (Dunlop Sport SP) glibberen nu ook, maar de huidige winterbanden heb ik nog niet aan het glijden gekregen.

Tussen al het nieuwerwetse geweld even wat ouds:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7882/39828532353_029652043e_b.jpgIMG_20190118_181156 by Chris Hogevonder, on Flickr

Misschien denk je, wat een vage mijlen-stand om te delen, tot je het even omrekent naar kilometers. (hint, hij is al ruim het punt voorbij waarom altijd gezegd wordt dat een BMW pas net ingereden is ;) )

Anders gezegd, hij heeft inmiddels meer gereden dan de afstand van de Aarde naar de Maan en ik ben inmiddels halverwege het 2de rondje om de maan (ik ben er nou toch :+ )
En zelfs met z'n 21 jaar start hij ook met deze kou nog steeds probleemloos iedere ochtend :)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55
Met de hoeveelheid tijd en geld die jij in de auto steekt zou een laguna phase 1 nog elke dag starten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

@deepbass909 Als je onder de 3000rpm weinig vermogen hebt; hoe is de toestand van je Vanos?

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Werelds schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:16:
[...]

Ah, nooit geweten. Maar nu ik er bij stil sta, kan dat best wel eens kloppen!

[...]

Goedkoop zijn ze niet nee. Maar het zijn ook sowieso AGM accu's, die zijn al prijziger. En ik vermoed dat zelf de accu vervangen ook niet zonder problemen gaat? Nog niet opgezocht, maar ik zou het niet gek vinden, alles vereist tegenwoordig wel iets van inleren :P

Bij m'n Golf een keer per ongeluk het airbag lampje los gehad bij het inbouwen van een radio...meteen een airbag foutcode in de computer, en die auto was al van 2004 :|
Je moet hem inleren, accu laten vervangen bij universeel garage die ook wat bedrijfsauto's etc doen voor ons, krijg ik altijd een nette korting :). Morgen daar ff langs voor mijn ruitensproeier issue....
Famous schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:35:
[...]

Kwart gas en hij gooit de antislip/tractiecontrol erin, niet dat ikzelf steeds moet corrigeren.
Zitten prima banden onder maar persoonlijk vind ik het irritant dat dat lampje steeds aan het knipperen is op comfort.

Let wel;
Auto heeft een stage 1 tuning en kan mij voorstellen dat Vissa hier ook interesse in zou hebben, als die voor de M140i kiest.
Wat mij vooral opvalt is dat het BMW traction controle systeem erg goed is, veel beter dan bij mijn broer zijn B8 A4 (1.8 TFSI). Die laat veel meer slip toe in verhouding.
Maar ook met mijn 320iA met 260pk/375Nm is het geen kunst om in de 1,2 en soms 3 de traction controle te laten branden nu. Vooral nu ik op winterbanden rij die relatief smal zijn (205, 16"). Feit dat je relatief weinig druk op de aangedreven as hebt zal meespelen, daarnaast gewoon een absurde hoeveelheid vermogen bij lage toerentallen.
Theimon schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:22:
@deepbass909 Als je onder de 3000rpm weinig vermogen hebt; hoe is de toestand van je Vanos?
Ook al loopt zo'n 323i goed, levert hij bij 2000rpm misschien 220Nm, mijn 320i die feitelijk loopt als een 330i levert zo'n 130Nm meer, om maar niet te praten over een gechipte M140i :D.

[ Voor 49% gewijzigd door Tortelli op 21-01-2019 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 16-09 09:52
Ik mis nog steeds de oude 320 zespitters. Een M52B20 blok deed met de juiste (okee, vrij dure) tuning ook 300pk. Bij 9500 toeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Famous schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:35:
[...]

Let wel;
Hmm, kwart gas klinkt wel extreem. Dat gebeurt bij mij echt niet (ook niet helemaal standaard meer overigens, 370 in plaats van 320 ;))...althans, nog niet. Kan altijd nog komen nu het daadwerkelijk overdag vriest, hoewel ik het niet verwacht. Met een kwart gas zit hij nog overduidelijk in z'n comfortabele zone, dan haalt hij de 2000 toeren niet eens voordat hij schakelt (automaat) :)

Maar zoals gezegd is dat sowieso allemaal gewoon opletten. In het geval jouw Golf zie je gewoon geen lampje branden, want reken maar dat je 4motion weldegelijk aan het werk is in zo'n geval, alleen niet genoeg om je te waarschuwen :p
Tortelli schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:51:
Je moet hem inleren, accu laten vervangen bij universeel garage die ook wat bedrijfsauto's etc doen voor ons, krijg ik altijd een nette korting :). Morgen daar ff langs voor mijn ruitensproeier issue....
Kijk, dat is het soort ongein dat ik verwacht van nieuwere auto's _O-

Ik vond het al vervelend genoeg dat ik zelf niet zomaar bij de koplampen kon komen in m'n Golf. Daar moet je ofwel een slang als hand en arm hebben, ofwel de voorkant even los halen. Wel zo handig als je dan inderdaad een adresje hebt waar je het ofwel goedkoper kunt laten doen, of genoeg ruimte hebt om rustig te werken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 18:57
Welke wasstraten (if at all) gebruiken jullie? Zijn er speciale te mijden, of juist aan te bevelen? Of wordt er uitsluitend met de hand gewassen, ook in dit helse (ik ben een warmweer-kind) weer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Handwas ftw, al moet ik er eerlijk bij zeggen dat ik met dit weer de wasbeurten lekker oversla (te koud, crieer ook meer problemen dan je oplos met de kou). Mijn normaal Alpinweiss auto is nu dus vrij grijs momenteel ;).
Werelds schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:21:
[...]

Wel zo handig als je dan inderdaad een adresje hebt waar je het ofwel goedkoper kunt laten doen, of genoeg ruimte hebt om rustig te werken :D
Heb zelf autotechniek gedaan (maar doe nu niets meer in dat vakgebied) en deed mijn beurtjes etc altijd zelf bij miijn E46. Ben nu gewoon te lui om dat te doen en mis ook de goede voorzieningen.
Beurtjes tot nu toe bij de dealer gedaan, wat slijtage delen (remmen,banden) elders. Vooral het uurloon bij de BMW dealer is bezopen hoog.

[ Voor 58% gewijzigd door Tortelli op 21-01-2019 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:38
Rene44 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:40:
Welke wasstraten (if at all) gebruiken jullie? Zijn er speciale te mijden, of juist aan te bevelen? Of wordt er uitsluitend met de hand gewassen, ook in dit helse (ik ben een warmweer-kind) weer?
Geen, ik was mijn BMW's ook bijna niet in de winter. Handwash only. Ben net als jij een warmweer kind :)
Goede bescherming van te voren, boosten tussendoor met die ene wasbeurt en zo komt mijn auto de winter door. Er is niet tegenop te wassen met de weersomstandigheden van afgelopen weken. Gewoon af en toe alleen afspuiten in de wasbox, geen borstels gebruiken. En zo hou ik mijn auto toch kras\swirl vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
418O2 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 17:41:
Met de hoeveelheid tijd en geld die jij in de auto steekt zou een laguna phase 1 nog elke dag starten ;)
Bijzonder dat iedereen altijd schijnt te weten hoeveel geld ik in mijn auto stop 8)7 Ik durf namelijk rustig te wedden dat ik jaarlijks minder uitgeef aan onderhoud dan er aan een gemiddelde BMW jonger dan 10 jaar wordt gedaan die ook 30k km per jaar rijdt.
Theimon schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:22:
Goed genoeg om nog geen foutmelding te geven, maar aangezien ik het nooit heb vervangen en er zijn geen tekenen dat een eerdere eigenaar dat wel gedaan zou hebben ga ik er vanuit dat dit nog steeds de originele, 21 jaar oude seals zijn.

Maar dat spul (samen met de ketting, spanners, etc) gaat allemaal vernieuwd worden als ik de cabrio ga reviseren. De bedoeling is om sowieso de motor helemaal opnieuw op te bouwen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Hangt er een beetje vanaf of en hoe veel rotzooi er op de weg ligt. Als ze eenmaal gaan strooien ga ik wel regelmatig even afspoelen (geen oprit, dus kan niet de tuinslang uitrollen) zodat dat zich niet invreet, of als hij echt smerig is door een wasstraat een minuut of 5 hier vandaan :)
Tortelli schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:43:
Heb zelf autotechniek gedaan (maar doe nu niets meer in dat vakgebied) en deed mijn beurtjes etc altijd zelf bij miijn E46. Ben nu gewoon te lui om dat te doen en mis ook de goede voorzieningen.
Beurtjes tot nu toe bij de dealer gedaan, wat slijtage delen (remmen,banden) elders. Vooral het uurloon bij de BMW dealer is bezopen hoog.
Voor mij zijn de voorzieningen altijd een dingetje geweest. Wel altijd genoeg zelf proberen te doen, maar met jongere auto's wordt het toch lastiger. Er zijn gewoon dingen die je niet zonder E-Sys/VAGCOM/etc kunt doen, zelfs met de verschillende apps niet. Bij m'n 206 kon je gewoon alles los rukken en doen wat je wilde. Inclusief zo'n beetje naast het blokje in de motorruimte gaan staan, ruimte zat :+

De BMW gaat te zijner tijd gewoon naar de professional, hoewel ik er nog niet over uit ben of dat de dealer wordt of niet. Uurloon is bij de dealer altijd hoog, ongeacht het merk. Ik heb op een kwartiertje Keram zitten...of ik rijd een minuut of 10 extra (uiteraard met veel tegenzin :+) naar Echt. Of het wordt gewoon dezelfde garage waar ik al dik 10 jaar (graag) kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Phusebox schreef op zondag 20 januari 2019 @ 07:45:
[...]

Ho vriend, ik heb BMW er gewoon netjes voor betaald hoor. Pas een beetje op met je verdachtmakingen AJB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

deepbass909 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 23:29:

[...]

Goed genoeg om nog geen foutmelding te geven, maar aangezien ik het nooit heb vervangen en er zijn geen tekenen dat een eerdere eigenaar dat wel gedaan zou hebben ga ik er vanuit dat dit nog steeds de originele, 21 jaar oude seals zijn.

Maar dat spul (samen met de ketting, spanners, etc) gaat allemaal vernieuwd worden als ik de cabrio ga reviseren. De bedoeling is om sowieso de motor helemaal opnieuw op te bouwen.
Dan zal dat het wel kunnen verklaren. Mijn M52 geeft onderin ook niet veel, maar ik durf met 95% zekerheid te zeggen dat de seals keihard zijn geworden. Als je de diverse fora er op na leest, maakt een Vanos-revisie toch wel een wereld van verschil, dus eigenlijk moet het gewoon een keer gebeuren. Een complete motorrevisie vind ik voor deze auto echter teveel van het goede ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Mijn M52TU stottert nu een beetje bij stationair met deze kou, dat zou ook duiden op een slechte VANOS. Minder koppel bij lage toeren merk ik niet echt, maar misschien weet ik niet beter. Is dat een duur geintje om te fixen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Geen.....ik vertrouw wasstraten niet, als je al die karretjes met swirls, krassen en dofheid ziet...
Ik zweer bij handwas en een goede wax, maar in de winter volsta ik met het enkel met water afspuiten van grof vuil en pekel.

Als je toch naar de wasstraat gaat, let op de shampoo die ze gebruiken (i.v.m. silliconen), just a tip.

Wat ik mij trouwens wel afvraag: als je je auto naar de dealer brengt gooien ze hem daar altijd wel door de wasstraat. Dat is ongetwijfeld met BMW shampoo, maar neem ook aan dat ze daar altijd eerst grondige 'voorwas' doen zodat je niet het zand van anderen in je lak gewreven krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Theimon schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 06:49:
[...]

Dan zal dat het wel kunnen verklaren. Mijn M52 geeft onderin ook niet veel, maar ik durf met 95% zekerheid te zeggen dat de seals keihard zijn geworden. Als je de diverse fora er op na leest, maakt een Vanos-revisie toch wel een wereld van verschil, dus eigenlijk moet het gewoon een keer gebeuren. Een complete motorrevisie vind ik voor deze auto echter teveel van het goede ;)
Ik voel hem al een jaar of 2 duidelijk omschakelen bij zo'n 4000 toeren, wat eigenlijk al genoeg zegt. Maar het op dit moment niet vervangen geeft geen extra slijtage en aangezien ik weet dat het spul toch los gaat, stel ik het nog even uit.

Dat ze hard zijn ga ik wel van uit, ik heb meerdere pakkingen/o-ringen inmiddels vervangen die snoeihard waren geworden, dus de vanos-seals zullen echt geen uitzondering zijn.
Radiant schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 06:56:
Mijn M52TU stottert nu een beetje bij stationair met deze kou, dat zou ook duiden op een slechte VANOS. Minder koppel bij lage toeren merk ik niet echt, maar misschien weet ik niet beter. Is dat een duur geintje om te fixen?
Kan de vanos zijn, hoeft niet. Het kan ook een injector zijn die niet lekker meer verneveld. Heb je weleens een flesje injectorreiniger in de tank gegooid? Ik doe dat standaard minimaal 1 keer per jaar en voor mijn gevoel werkt dat wel.

Ik weet zo niet waar je vandaan komt, maar Poeldijk (net buiten Den Haag) zit pmotorsport waar heel veel liefhebbers hun vanos laten reviseren. Zij rekenen tussen de € 300 en € 400 voor een revisie en voor zover ik weet is dat vergelijkbaar met wat andere specialisten rekenen. Daarnaast zitten in Zwolle Procar en in Deurne Vanos Repair, die ook veel ervaring hebben met Vanos-revisies.

Er is tegenwoordig alleen weer wat discussie over welke seals nou beter zijn. Pmotorsport heeft zelf de ervaring dat de Beisan-seals (die veel beter zouden zijn) nog sneller weer problemen geven dan de originele BMW's seals... Hij (Patrick) heeft al bij redelijk wat kennissen van mij na een jaar of 2 de Beisan-seals opnieuw moeten vervangen door andere seals en levert tegenwoordig geen Beisan meer.
Beam87 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 07:34:
[...]

Geen.....ik vertrouw wasstraten niet, als je al die karretjes met swirls, krassen en dofheid ziet...
Ik zweer bij handwas en een goede wax, maar in de winter volsta ik met het enkel met water afspuiten van grof vuil en pekel.

Als je toch naar de wasstraat gaat, let op de shampoo die ze gebruiken (i.v.m. silliconen), just a tip.

Wat ik mij trouwens wel afvraag: als je je auto naar de dealer brengt gooien ze hem daar altijd wel door de wasstraat. Dat is ongetwijfeld met BMW shampoo, maar neem ook aan dat ze daar altijd eerst grondige 'voorwas' doen zodat je niet het zand van anderen in je lak gewreven krijgt?
Volgens mij ligt dat heel sterk aan de dealer. Bij de dealer waar ik in het verleden kwam (Breeman in Gouda) had ik het idee dat de auto altijd met zorg gewassen werd, maar ik weet ook dat er dealers zijn (niet specifiek BMW) die afspraken hebben met de lokale carwash om daar auto's door de wasstraat te trekken.
theduke1989 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:18:
Doen jullie persoonlijk veel aan jullie bolides?

Bijvoorbeeld heb je fotos before & after? Misschien qua nieuwe KIT gekocht, stoelen ingebouwd of wat dan ook. Of koop je direct zo uit de dealer de complete waslijst aan opties?

Voor me zelf doe ik vaak altijd goedkoper inkopen de auto, en dan lekker er aan werken alles langzaam inbouwen etc.
Ik doe vrijwel alles zelf, alleen zaken die je niet zelf kan (uitlijnen of airco) of domweg niet mag (APK) laat ik doen. Maar ik ben daarin wel uitzondering, de meeste van mijn kennissen met een vergelijkbare auto, laten regulier onderhoud e.d. vaak toch door een prof doen.

[ Voor 28% gewijzigd door deepbass909 op 22-01-2019 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 18:39
Doen jullie persoonlijk veel aan jullie bolides?

Bijvoorbeeld heb je fotos before & after? Misschien qua nieuwe KIT gekocht, stoelen ingebouwd of wat dan ook. Of koop je direct zo uit de dealer de complete waslijst aan opties?

Voor me zelf doe ik vaak altijd goedkoper inkopen de auto, en dan lekker er aan werken alles langzaam inbouwen etc.

Zelf doe ik alles zelf:
- Servicebeurt (groot / klein)
- Remmen (remschijven / blokken / zadel als het moet vervangen)
- Uitbouwen van auto (bumpers / lichten spiegels / etc)
- Uitlezen (heb speciaal gekocht 500,- apparaat, heb vrijwel alle protocolen)
- Kleine dingen zoals dynamos's multie-riemen etc vervangen ''kan vaak allemaal net, heb wat grotere handen dus iets meer moeite''
- Sloten vervangen
- Veerpoten compleet vervangen (dus niet de veer loshalen, want ik heb de tools en de brug er niet voor)

Kortom doe vrijwel alles zelf. Het is alleen dat ik jammer genoeg niet de koppelingsplaat en alles kan vervangen ivm geen brug hebben. Maar wanneer ik een huis heb/ garange dan ga ik een electrische brug aanschaffen om meer dingen te kunnen doen ... (PS DIT IS GEWOON ME HOBBY EN WERK OP ZATERDAG / ZONDAG, op werkdagen gewoon in de IT :d )

[ Voor 55% gewijzigd door theduke1989 op 22-01-2019 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

deepbass909 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:15:
[...]

Kan de vanos zijn, hoeft niet. Het kan ook een injector zijn die niet lekker meer verneveld. Heb je weleens een flesje injectorreiniger in de tank gegooid? Ik doe dat standaard minimaal 1 keer per jaar en voor mijn gevoel werkt dat wel.

Ik weet zo niet waar je vandaan komt, maar Poeldijk (net buiten Den Haag) zit pmotorsport waar heel veel liefhebbers hun vanos laten reviseren. Zij rekenen tussen de € 300 en € 400 voor een revisie en voor zover ik weet is dat vergelijkbaar met wat andere specialisten rekenen. Daarnaast zitten in Zwolle Procar en in Deurne Vanos Repair, die ook veel ervaring hebben met Vanos-revisies.
Dank, dat valt dan wel mee. Ik moet er nog goed naar (laten) kijken, want het kan inderdaad van alles zijn. Wil ook de ICV nog eens schoonmaken, checken of alle vacuumslangen nog goed zijn, etc. Zal er bij de volgende tankbeurt ook eens een flesje injectorcleaner in kiepen. Maar zo lang het geen kwaad kan kijk ik wel of ik er binnenkort zin in heb; wellicht is het weer over als het warmer is :z Afgelopen tijd al genoeg geld in dat ding gestoken -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
In principe gaat mijn auto alleen door de wasstraat van Washin7 in Eindhoven en daar ben ik heel erg tevreden over. Gebeurd overigens ook maar zelden.. Ongeveer net zovaak als het met de hand wassen.. Nu zo'n 16k km gereden met de M135i en nog geen enkele keer gewassen, met uitzondering de vogelpoep als die erop komt ;)

Ook mag hij over zo'n 2k km voor het eerst naar de specialist, staat dan zo'n 70k km op de teller en dan krijgt hij een grote beurt incl de bougies. Zelf heb ik de kennis en kunde er niet voor maar aangezien hij ook dagelijks nodig is voor werk besteed ik dat sowieso uit omdat ik wil voorkomen dat ik er niet mee kan rijden. Dat wordt vanuit mijn werk namelijk ook verwacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Radiant schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:33:
[...]

Dank, dat valt dan wel mee. Ik moet er nog goed naar (laten) kijken, want het kan inderdaad van alles zijn. Wil ook de ICV nog eens schoonmaken, checken of alle vacuumslangen nog goed zijn, etc. Zal er bij de volgende tankbeurt ook eens een flesje injectorcleaner in kiepen. Maar zo lang het geen kwaad kan kijk ik wel of ik er binnenkort zin in heb; wellicht is het weer over als het warmer is :z Afgelopen tijd al genoeg geld in dat ding gestoken -O-
ICV kan, maar die laat het toerental eerder schommelen, niet stotteren. Op welk toerental loopt de motor stationair? Is dat koud tussen de 700 en 1000 met redelijk stabiel toerental, of lager of juist hoger en schommelend?

Ander dingetje kan de temperatuursensor zijn. BMW gebruikt er traditioneel twee, één die naar het dashboard gaat en één voor de DME. Op het dashboard een goede temperatuur wil dus niet betekenen dat de DME ook de juiste temperatuur door krijgt. Dat kan uitgelezen worden met of INPA, BMWScanner of vergelijkbaar of, als je auto jong genoeg is, met een OBD-II dongle. M52TU-motoren zijn in zowel OBD als OBD-II auto's toegepast, dus op basis daarvan kan ik het zo niet zeggen.
En verkeerde temperatuur kan maken dat bij een koude start er te weinig benzine wordt ingespoten.

Ik rij zelf trouwens al jaren rond met een niveausensor in de radiateur die niet goed werkt... Ik krijg standaard de melding dat m'n koelvloeistofniveau te laag is, terwijl er niks aan de hand is... Het nare is alleen dat de E36 er juist om bekend staat dat het koelsysteem makkelijk lek raakt (is mij ook al meerdere keren overkomen inmiddels), dus als er één sensor waardevol is, is het die wel.
Het rotte is alleen dat ik die sensor al een keer heb vervangen, juist vanwege dit punt en het lijkt er dus op dat er wellicht ergens een draadbreukje zit, ipv een rotte sensor -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

deepbass909 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:12:
[...]

ICV kan, maar die laat het toerental eerder schommelen, niet stotteren. Op welk toerental loopt de motor stationair? Is dat koud tussen de 700 en 1000 met redelijk stabiel toerental, of lager of juist hoger en schommelend?
Hij loopt gewoon netjes stabiel (op 700rpm normaal geloof ik?) en eens in de zoveel tijd (paar keer per minuut) zakt hij ineens omlaag en hoor je 'm gas bij geven om niet uit te vallen, even boven de 1000 te komen en dan loopt ie daarna weer netjes stabiel op 700rpm voor een tijdje. Heel sporadisch red hij het niet en valt ie uit. Dat begint ongeveer als de temperatuurmeter uit het blauw komt en zodra de meter in het midden staat is het over en loopt hij gewoon altijd netjes stabiel stationair.

Rotte ICV ken ik ook wel van de E36, daar heb ik dat gehad, dat zag er inderdaad anders uit.

Heb wel een OBD2-stekker in het dashboard maar daarop kan je alleen de DME en versnellingsbak bereiken. Andere modules ook via de pacman-connector onder de motorkap. Heb daar ook alle kabels voor dus zal idd ook eens de temperatuursensor checken met INPA en een VANOS-test doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Radiant schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:30:
[...]

Hij loopt gewoon netjes stabiel (op 700rpm normaal geloof ik?) en eens in de zoveel tijd (paar keer per minuut) zakt hij ineens omlaag en hoor je 'm gas bij geven om niet uit te vallen, even boven de 1000 te komen en dan loopt ie daarna weer netjes stabiel op 700rpm voor een tijdje. Heel sporadisch red hij het niet en valt ie uit. Dat begint ongeveer als de temperatuurmeter uit het blauw komt en zodra de meter in het midden staat is het over en loopt hij gewoon altijd netjes stabiel stationair.

Rotte ICV ken ik ook wel van de E36, daar heb ik dat gehad, dat zag er inderdaad anders uit.

Heb wel een OBD2-stekker in het dashboard maar daarop kan je alleen de DME en versnellingsbak bereiken. Andere modules ook via de pacman-connector onder de motorkap. Heb daar ook alle kabels voor dus zal idd ook eens de temperatuursensor checken met INPA en een VANOS-test doen.
Rond de 700 is inderdaad normaal voor een M52. Heb je airco/clima in de auto (ik gok van wel), test dan eens of hij nog steeds dipt als de airco uit staat. Het ritme lijkt namelijk op het ritme van het aanslaan van de airco, wat bij mij ook een dip in toeren geeft, maar niet zo extreem als bij jou. Er worden dan namelijk 2 zware belastingen ingeschakeld, de compressor en een extra elektrische fan.

En ik vermoed dat je ICV mogelijk wel wat vervuild is, waardoor hij niet snel genoeg kan openen op het moment dat dat nodig is of er zit mogelijk een lek in de buis tussen luchtmassameter en inlaat. Die kan ook wat rare symptomen rond stationair geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

deepbass909 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:40:
[...]

Rond de 700 is inderdaad normaal voor een M52. Heb je airco/clima in de auto (ik gok van wel), test dan eens of hij nog steeds dipt als de airco uit staat. Het ritme lijkt namelijk op het ritme van het aanslaan van de airco, wat bij mij ook een dip in toeren geeft, maar niet zo extreem als bij jou. Er worden dan namelijk 2 zware belastingen ingeschakeld, de compressor en een extra elektrische fan.

En ik vermoed dat je ICV mogelijk wel wat vervuild is, waardoor hij niet snel genoeg kan openen op het moment dat dat nodig is of er zit mogelijk een lek in de buis tussen luchtmassameter en inlaat. Die kan ook wat rare symptomen rond stationair geven.
Momenteel heb ik altijd airco uit :P Heb niet getest met de airco juist aan, is wel een goeie.
Een zware belasting bij mij in stilstand is de automaatbak, maar of hij nou in neutraal, park of in drive met de rem ingedrukt staat, hij doet dit altijd.
Pagina: 1 ... 18 ... 370 Laatste