Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 362 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:30
Beste BMW fanaten,

Iemand in mijn omgeving wilt een oudere BMW 1 (2007) serie 2.0L diesel auto halen.

Normaal als je het hebt over vw's of Mercedes of Audi kan ik je direct informatie geven waarop je moet letten wanneer zo'n auto koopt.

Bij BMW is dit anders, heb er njet echt in gereden nooit me echt in verdiept en wil dus geen valse informatie geven wat verkeerd kan uitpakken. Dus vraag ik jullie de BMW fanaten of jullie tips kunnen geven waarop gelet moet worden.

Informatie als wanneer de ketting vervangen moet worden bij hoeveel km's op de teller. Of BMW roest gevoelig is en zo ja op welke plekken? Wat zijn bekende mankementen bij een 1 serie etc.

[ Voor 16% gewijzigd door theduke1989 op 07-01-2019 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wjjkoevoets schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:21:
[...]

Ik gebruik de Pi voor het flashen van de DME, het uitlezen van codes en nog wat andere kleine zaken. Het tuningplatform waar ik gebruik van maak, maakt het mogelijk om middels een app op mijn telefoon verbinding te maken met de Pi via Bluetooth of Wifi.

De Pi wordt gevoed vanaf de USB poort en vanaf de Pi loopt een ENET OBD2 kabel naar de OBD poort van de auto.

Voorheen moest ik hier telkens een laptop voor gebruiken en dat is toch een stuk minder praktisch wanneer je aan het testen bent.
Ah ok. Iets te technisch voor mij ;) Ik dacht een leuke media box met opties die ik nog neit kende ;) maar helaas hahah/

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Laatst online: 12:30
@wjjkoevoets gebruik je iets als pyODB? Daarnaast zou het niet mogelijk moeten zijn dat je zo makkelijk met bijvoorbeeld een replica kabel kan flashen.

Bij Volkswagen bijvoorbeeld kan met die goedkope lezers uit China alleen codes uitlezen en wissen. Of servicebeurrt resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:08

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

theduke1989 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:42:
@wjjkoevoets gebruik je iets als pyODB? Daarnaast zou het niet mogelijk moeten zijn dat je zo makkelijk met bijvoorbeeld een replica kabel kan flashen.

Bij Volkswagen bijvoorbeeld kan met die goedkope lezers uit China alleen codes uitlezen en wissen. Of servicebeurrt resetten.
De beveiliging bij BMW is beduidend minder dan bij VW. Je hebt geen specifieke kabel nodig en de software probeert ook niet je kabel te "bricken" (er zit überhaupt geen check in). Met een willekeurige OBD2 kabel kan je iedere ECU gewoon flashen middels ISTA, E-Sys of andere tool naar keuze. Er zijn wel een aantal stevige beperkingen van toepassing op je motormanagement ECU, maar die zijn voor de N20, N55, B58 en andere al omzeilt.

Ik gebruik momenteel bootmod3.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Heeft iemand hier wellicht goede connecties met het top management van BMW? Zou je dan kunnen vragen of ze het 'design team' per direct willen ontslaan?.......ik zag plaatjes van de nieuwe 7 Serie....dacht dat ze het na de nieuwe X5, X7, 8er en in zekere zin ook de 3er niet verder konden dalen qua afschuwelijke designs.........maar helaas, het kan toch wel blijkbaar.

Die hamstertanden als grille...dat gaat ze zeker te weten klanten kosten in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:25
Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/imjyv8zb3vvg_800.jpg

Sambal bij? }:|

Ding is enkel en alleen voor de Chinese markt gemaakt lijkt het wel. Waarom geen Chinese en een Europese/VS versie?

Hier gaat toch niemand alhier mee rondrijden?

Maar ja, moet je hem wel eerst bij elkaar zien te klikken in die nieuwe 'design' configurator van ze. Dat is al ingewikkeld genoeg.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:35
alexbl69 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 22:32:
[Afbeelding]

Ding is enkel en alleen voor de Chinese markt gemaakt lijkt het wel. Waarom geen Chinese en een Europese/VS versie?

Maar ja, moet je hem wel eerst bij elkaar zien te klikken in die nieuwe 'design' configurator van ze. Dat is al ingewikkeld genoeg.
Ze volgen de Volvo trend lijkt het wel :X

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:06

Theimon

Snapte!?

Die nieren.... :X

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Schijnbaar moeten die nieren elke generatie groter worden 8)7

Over een paar jaar zijn het gewoon 2 rijdende nieren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 22:04
In de juiste lakkleur en de nieren niet chroom zijn kan het volgens mij nog wel meevallen.

Subtiel is het alleszins. Bij Mercedes hebben ze er ook een sport van gemaakt het logo steeds groter te maken. Van alle opties vind ik de Volvo route dan nog het mooist. Die hebben tenminste eens vernieuwende en kenmerkende lijnen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 915187

Misschien had je dan een V40 moet private leasen, dat was voor iedereen beter geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 915187

alexbl69 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 22:32:
[Afbeelding]

Omdat die in China daadwerkelijk verkocht gaat worden. Hier rijdt effectief bijna niemand een auto uit het F-segment, ongeacht het design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Ik wil even mijn beklag doen over het verbruik van mijn 118iA. Momenteel 6 tankbeurten achter de rug met een gemiddelde van 8L/100KM (aan de pomp). Er wordt vrijwel geen snelweg gereden met de auto, maar had nooit verwacht dat 50km/h en 80km/h wegen zo'n verbruik zou opleveren. Het is ook niet zo dat er flink gas gegeven wordt met de auto. Ik heb momenteel nog winterbanden, maar dat zou niet de verklaring kunnen zijn van het hoge verbruik, toch? Daarnaast krijgt die over 7000KM zijn eerste beurt, zal het ook bij de dealer aankaarten.

Dit alles heeft mij wel doen beseffen dat ik beter voor een 120i had kunnen gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:19
Ouders hebben een 218i geleased. De Adaptive Cruise control vond ik niet in alle situaties even chill.

Duurde even, maar nu uitgevonden dat als je het afstandsknopje op je stuur ingeduwd houdt, de auto ook een reguliere CC heeft. RTFM :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Untouchablezz20 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:10:
Ik wil even mijn beklag doen over het verbruik van mijn 118iA. Momenteel 6 tankbeurten achter de rug met een gemiddelde van 8L/100KM (aan de pomp). Er wordt vrijwel geen snelweg gereden met de auto, maar had nooit verwacht dat 50km/h en 80km/h wegen zo'n verbruik zou opleveren. Het is ook niet zo dat er flink gas gegeven wordt met de auto. Ik heb momenteel nog winterbanden, maar dat zou niet de verklaring kunnen zijn van het hoge verbruik, toch? Daarnaast krijgt die over 7000KM zijn eerste beurt, zal het ook bij de dealer aankaarten.

Dit alles heeft mij wel doen beseffen dat ik beter voor een 120i had kunnen gaan...
118i is een 3-cylinder en de 120i een 4-cylinder, toch? Dat had wel invloed gehad.

Verder lijkt je verbruik redelijk normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 915187 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 07:43:
Misschien had je dan een V40 moet private leasen, dat was voor iedereen beter geweest.
De huidige V40 is nog de oude designtaal. Bovendien was die duurder :+
Untouchablezz20 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:10:

Tweedehands dan neem ik aan? Want 6 tankbeurten achter de rug en over 7000 km eerste beurt kan ik anders niet rijmen.

Ik heb nu over de eerste 11.000 km een gemiddelde van gemiddeld verbruik van 6,5 l/100 km.En dat kan best nog omlaag, in de zomer zat ik op 6,2. Ook een 118iA dus.

[ Voor 65% gewijzigd door Phusebox op 10-01-2019 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Phusebox schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:49:
[...]

Heeft ie wel Spotify met Android-support? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Radiant schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:49:
[...]

Heeft ie wel Spotify met Android-support? :+
Beetje triest als je grapjes moet maken over basale features die ontbreken op een premium segment auto. Recht praten wat krom is...

Ik heb inmiddels een oplossing en die is tweeledig welke deels zeer positief is voor jullie; een iPhone in de auto voor Spotify en over 40 maanden geen BMW meer. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Gisteren twee leuke sprintjes gehad:

- allereerst tegen een Giulia. Was een redelijk standaard uitvoering met 1 pijpje, 16" en halogeen verlichting. Ik reed dus wel sportief weg, maar niet vol, omdat ik verwachte hem toch wel te kunnen hebben. Hij ging er echter vol vandoor, dus ik ook maar meegedaan, maar ik liep niet meer in! Wow! Bij het volgende stoplicht even gevraagd, was hij blijkbaar getuned naar 320pk. Wolf in schaapskleren zeg. Wel gaaf! _/-\o_

- daarna iemand die dacht dat hij met zijn Ampera EV BMW's kan pesten. Kan ook best natuurlijk in veel gevallen, maar dit was kansloos voor hem. :+

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Nu online
Radiant schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:19:
[...]

118i is een 3-cylinder en de 120i een 4-cylinder, toch? Dat had wel invloed gehad.

Verder lijkt je verbruik redelijk normaal
Ja, klopt inderdaad. Dan had ik meer vermogen gehad met waarschijnlijk hetzelfde verbruik.
Phusebox schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:49:
[...]

[...]

Tweedehands dan neem ik aan? Want 6 tankbeurten achter de rug en over 7000 km eerste beurt kan ik anders niet rijmen.

Ik heb nu over de eerste 11.000 km een gemiddelde van gemiddeld verbruik van 6,5 l/100 km.En dat kan best nog omlaag, in de zomer zat ik op 6,2. Ook een 118iA dus.
Tweedehands inderdaad. Rij je in eco mode? Ik heb geprobeerd om zo zuinig mogelijk op te trekken, maar dat is gewoonweg geen gezicht. Heb jij nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Untouchablezz20 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:38:
[...]

Ja, klopt inderdaad. Dan had ik meer vermogen gehad met waarschijnlijk hetzelfde verbruik.

[...]

Tweedehands inderdaad. Rij je in eco mode? Ik heb geprobeerd om zo zuinig mogelijk op te trekken, maar dat is gewoonweg geen gezicht. Heb jij nog tips?
Ik denk dat juist het feit dat je zo weinig snelweg rijdt de oorzaak is van het relatief hoge verbruik. Snelweg is in NL toch vaak gemiddeld maar tussen de 100-110 en dat is een snelheid waarbij de auto een stuk zuiniger is dan binnen bebouwde kom.

In mijn geval rij ik naar mijn werk via provinciaal + snelweg zo'n 1 op 11 op de BC, terwijl ik via provinciaal + stad zo'n 1 op 9-10 rij met zelfde rijstijl.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

[...]

Wissel af tussen eco en comfort, maar het zal met name aan de korte stukken liggen denk ik dan.

Verder ligt het er natuurlijk aan hoe je rijdt. Laten rollen als je weet dat je toch moet gaan stoppen en dat soort dingen. Start/stop heb ik meestal uit staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 14:59
@Untouchablezz20 Je bent in de fabel getrapt die beloofd dat moderne auto's zuiniger zijn dan vroeger :+. Snelweg 110 op de CC is zuinig. Maar 80 en 50 wegen waar je regelmatig moet optrekken is killing voor het verbruik.

Mijn 320d E90 LCI zou in het stadsverkeer een 1L per 100km zuiniger moeten zijn dan mijn vorige. Nou, in de praktijk is ie eerder minder zuinig dan zuiniger.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:02

Typhone

Who Dares Wins

Lijkt groot maar fors kleiner dan variant 1 in elk geval -> de BMW Advanced Car Eye 2.0:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/49348010_2057718140973960_6627741687189864448_n.jpg?_nc_cat=104&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=e4896b19d62f62c0f9e91372cbe543c3&oe=5CC8E5F4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:04

_Arthur

blub

Typhone schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:46:
Lijkt groot maar fors kleiner dan variant 1 in elk geval -> de BMW Advanced Car Eye 2.0:

[Afbeelding]
Ben benieuwd hoe hij bevalt. Maar de locatie vind ik niet mooi, maar dat is persoonlijk 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
[...]

[...]

Het ligt enkel aan het feit dat je weinig snelweg rijdt. Na 55.000 km zit ik nog steeds op 6.6 liter op 100km en ik rijd nooit in eco-pro. Vooral op de lange stukken snelweg met 100 km p/u win je verbruik terug. Zonder snelweg en met veel optrekken kom je altijd boven de 7.5-8 uit denk ik wel.

T.a.v. de V40, dat was voor mij ook een optie...met 190pk is ie best rap, maar het interieur is om te janken zo oud. Zelfs nog met numpad en scherm dat als het ware ingekapseld in dashboard zit, met resolutie van niks.

Ik vind de V40 voor een Volvo wel een aardig model, maar deze hadden ze echt al vijf jaar geleden moeten updaten. Als ze dat hadden gedaan en iets aan de prijs hadden gedaan (erg duur) zou het nog een groter succes zijn geworden denk ik. Ik had hem alleen nooit genomen denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Nu online
Ik heb nu RFT winterbanden, maar wil deze over een paar maanden wisselen. Ben ik nu verplicht om bv. All season RFT's te kopen? Zijn een stuk duurder in de aanschaf. Daarnaast lees ik op internet dat mijn auto is aangepast om overweg te kunnen met RFT en dat een wissel naar non-rft niet mogelijk is.

Wat zijn jullie bevindingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Untouchablezz20 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:07:
Ik heb nu RFT winterbanden, maar wil deze over een paar maanden wisselen. Ben ik nu verplicht om bv. All season RFT's te kopen? Zijn een stuk duurder in de aanschaf. Daarnaast lees ik op internet dat mijn auto is aangepast om overweg te kunnen met RFT en dat een wissel naar non-rft niet mogelijk is.

Lijkt me niet logisch.
Ik weet alleen dat ze voor auto’s zonder de Banden druk sensoren aanraden om niet met RFT te rijden.

Heb zelf ook de mix Runflat zomerbanden en normale winterbanden.

Of bedoel je het TPMS systeem?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Dat betekent waarschijnlijk dat er geen reservewiel aanwezig is. Dat zal je dus moeten regelen, of zo'n spuitbusje kopen. Anders ben je aangewezen op pechhulp bij een lekke band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 06:28

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

In mijn BMW Z4 (E89) loop ik al een hele tijd te prutsen met het geluid... Ik heb speakers omgewisseld om van een vervelende vervorming af te komen, maar dit heeft niet geholpen..

Inmiddels vermoed ik dat het aan de versterker ligt en heb ik die uit de auto geschroefd om eens te kijken of ik er misschien aan kan zien of er iets stuk is. Helaas kan ik niks zien aan de versterker. Ik zie geen lekkende elco's of iets dat er duidelijk kapot uitziet.

Een originele vervangende versterker voor het top hifi systeem dat in mijn E89 zit, kost 1200 euro... Dat is een behoorlijk bedrag om te achterhalen of het probleem in mijn versterker zit, of misschien toch ergens anders in...

Weet een van jullie misschien een oplossing om te achterhalen wat het probleem kan zijn? Is er bijvoorbeeld een alternatief voor deze versterker die goedkoper is, of weten jullie misschien iemand die mijn versterker eens door kan meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:12
Weet je zeker dat het niet in de radio zit? Die stuurt de versterker aan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Nu online
YakuzA schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:51:
[...]

Lijkt me niet logisch.
Ik weet alleen dat ze voor auto’s zonder de Banden druk sensoren aanraden om niet met RFT te rijden.

Nee, ik heb het niet over het TPMS systeem. Het gaat er mij vooral om dat ik non-rft's banden kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

418O2 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:53:
Weet je zeker dat het niet in de radio zit? Die stuurt de versterker aan natuurlijk.
Nee dat weet ik niet zeker, maar lijkt minder aannemelijk. Het probleem zit hem namelijk eigenlijk alleen in het kanaal links voor. Alle andere speakers hebben geen vervorming.

Ik heb daarom de speakers omgewisseld om te checken of het misschien een defecte speaker was, maar dat blijkt niet het geval. Het meest logisch lijkt dus dat de versterker een defect heeft op het kanaal links voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Kapotte kabel op links misschien?

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Theimon schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 18:24:
Kapotte kabel op links misschien?
Zou ook kunnen, maar kapotte kabels zorgen meestal voor algemeen gekraak of wegvallen van het geluid. In mijn geval is er sprake van vervorming / krakend geluid bij bepaalde toonhoogtes. Het is dus niet dat alles wordt vervormd...

Dat maakt de diagnose ook zo lastig. Het is geen probleem dat direct een logische verklaring heeft...

Daarom dacht ik aan de versterker, maar ik ben ook geen audio expert :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Untouchablezz20 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:55:
[...]
Nee, ik heb het niet over het TPMS systeem. Het gaat er mij vooral om dat ik non-rft's banden kan gebruiken.
Er is niet iets dan aan je auto aangepast kan worden zodat er wel of geen runflat op kan.

Zou ook niet exact weten wat je hebt gevonden dat is ‘aangepast’ aan je auto?

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Nu online
YakuzA schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 22:44:
[...]

Er is niet iets dan aan je auto aangepast kan worden zodat er wel of geen runflat op kan.

Zou ook niet exact weten wat je hebt gevonden dat is ‘aangepast’ aan je auto?
Men heeft het over het veranderen van het weggedrag, en dat zelfs het onderstel daarop is aangepast. Geen idee of dit allemaal klopt, maar ik neem voor de zekerheid even contact op met mijn dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:30

JoepW

iRacer & Home Assistant

Untouchablezz20 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:07:

Ik snap de antwoorden hierboven niet echt.
Maar de BMW's die met RFT's worden uitgerust zijn idd op die banden door de fabriek 'afgesteld'.
RFT's hebben hardere wangen dan non-RFT's.
Ik heb op een van mijn vorige BMW's (een E91 LCI) non-RFT's gezet en natuurlijk zo'n lekker pompje met schuim achterin gelegd.
Maar ik was niet onder de indruk van het veranderde weggedrag. Hij stuurde minder strak in en brak wat eerder uit. Wel was de auto wat comfortabeler.
Dus ik blijf weer op RFT's met onze beider E90's nu.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

IQM

JoepW schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 23:41:
Ik snap de antwoorden hierboven niet echt.
Maar de BMW's die met RFT's worden uitgerust zijn idd op die banden door de fabriek 'afgesteld'.
RFT's hebben hardere wangen dan non-RFT's.
Ik heb op een van mijn vorige BMW's (een E91 LCI) non-RFT's gezet en natuurlijk zo'n lekker pompje met schuim achterin gelegd.
Maar ik was niet onder de indruk van het veranderde weggedrag. Hij stuurde minder strak in en brak wat eerder uit. Wel was de auto wat comfortabeler.
Dus ik blijf weer op RFT's met onze beider E90's nu.
Bij normaal gebruik merk je niet heel veel verschil tussen RFT en gewone banden. Mits je de spanning goed hoog houdt dan. Ik dacht ook dat het prima kon met gewone banden onder mijn E61 met 275/35R18 achter. Echter als ik met de caravan (1800kg) erachter boven de 85 km/u kwam dan ging de kont kwispelen. Toen heb ik een tweedehands breedset met RFT banden erbij gekocht en het kwispelen was over. En ik kon gewoon weer 105 km/u rijden op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:07

robhof

Lembongan view

Onder mijn E90 325i met sportonderstel gekozen voor normale banden i.p.v. run-flat. Een stuk comfortabeler (minder stuiterig) en hij stuurt en rijdt wat mij betreft nog steeds strak genoeg. Ik rijd in vergelijking met anderen wellicht niet supersportief, maar houd toch echt wel van een bochtje nemen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:37
In de G20 kun je (vanaf 18") kiezen voor RFT of non-RFT, waarbij de RFT iets duurder zijn (vanwege BPM). De 17" waarop de auto standaard wordt afgeleverd, zijn non-RFT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:30

JoepW

iRacer & Home Assistant

robhof schreef op zondag 13 januari 2019 @ 09:38:
Onder mijn E90 325i met sportonderstel gekozen voor normale banden i.p.v. run-flat. Een stuk comfortabeler (minder stuiterig) en hij stuurt en rijdt wat mij betreft nog steeds strak genoeg. Ik rijd in vergelijking met anderen wellicht niet supersportief, maar houd toch echt wel van een bochtje nemen! :)
Ach misschien ben ik als racer in hard nieren iets te kritisch tov de sportieve rijder ;)
Het enige plezier dat ik NL nog kan ontlenen aan autorijden is op het randje van uitbreken / onderstuur een bocht nemen als het wat rustiger is.
Op de E93 hebben we 19" RFT liggen en dat is wel errug stijf, idd. In Toscane heb ik een paar keer gedacht dat de wielophanging er af viel op dat slechte wegdek daar.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb gekozen voor non-RFTs ook al waren die niet standaard. Vond de RFT's echt super oncomfortabel rijden. Zelfs in 16" was het te hard allemaal. De 16" mij RfT die ik nu heb is voor mijn smaak nog steeds te stijf en daarom slalom ik om putdeksels e.d. heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb een andere bmw gekocht en daarin zit het grote iDrive (modeljaar 2015) scherm met de BMW Connected drive mogelijkheden.

Nu zag ik dat je daar spotify in kunt “installeren” of toevoegen zodat deze onder Media beschikbaar komt als je toestel is aangesloten.

Weet iemand hier of er een podcast app is welke ook ondersteund wordt? Niet al mijn podcasts zitten in Spotify namelijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Donstil schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:09:
Ik heb een andere bmw gekocht en daarin zit het grote iDrive (modeljaar 2015) scherm met de BMW Connected drive mogelijkheden.

Nu zag ik dat je daar spotify in kunt “installeren” of toevoegen zodat deze onder Media beschikbaar komt als je toestel is aangesloten.

Weet iemand hier of er een podcast app is welke ook ondersteund wordt? Niet al mijn podcasts zitten in Spotify namelijk.
Nee volgens mij niet. Wilt je dat dan moet je apple car play hebben. Of gewoon via Bluetooth/usb streamen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Tylen schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:29:
[...]
Nee volgens mij niet. Wilt je dat dan moet je apple car play hebben. Of gewoon via Bluetooth/usb streamen natuurlijk.
Aah zonde. Was ik al een beetje bang voor, vond op internet ook niets.

Carplay is op deze iDrive versie geen optie volgens mij (i3 model 2015) dus vandaar Spotify binnen iDrive en dan ben ik al op 50%.

In mijn huidige auto heb ik overigens wel CarPlay maar vind dat ook maar zo zo. De interface van iDrive spreekt mij meer aan.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 13-01-2019 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Laatst online: 16:59
Voor iedereen met Spotify problemen:

https://support.spotify.c..._the_car/bmw-integration/

Weet niet hoe lang deze pagina al online staat maar hier wordt gezegd: ''Spotify-integratie momenteel alleen voor de nieuwe BMW 7-serie 2016. We werken er hard aan om Spotify beschikbaar te maken voor alle compatibele BMW Connected Drive- en Mini Connected-voertuigen.''

Bij mij is na enkele maanden het spotify logo volledig verdwenen uit het idrive6 menu. De dealer zegt van niks te weten en geeft spotify de schuld. Niet echt BMW waardig hoe hier mee wordt omgegaan, deze problemen spelen nu al langer dan een jaar.

LET OP, het gaat hierbij niet om audio over Bluetooth. Daarmee is probleemloos muziek te luisteren.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
jordy2811 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:47:

Weet niet hoe lang deze pagina al online staat maar hier wordt gezegd: ''Spotify-integratie momenteel alleen voor de nieuwe BMW 7-serie 2016. We werken er hard aan om Spotify beschikbaar te maken voor alle compatibele BMW Connected Drive- en Mini Connected-voertuigen.''

Bij mij is na enkele maanden het spotify logo volledig verdwenen uit het idrive6 menu. De dealer zegt van niks te weten en geeft spotify de schuld. Niet echt BMW waardig hoe hier mee wordt omgegaan, deze problemen spelen nu al langer dan een jaar.

LET OP, het gaat hierbij niet om audio over Bluetooth. Daarmee is probleemloos muziek te luisteren.
Voor iedereen? Want het artikel spreekt over Android.

Edit: Ooh ff over “problemen” heen gelezen 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 13-01-2019 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
Phusebox schreef op zondag 13 januari 2019 @ 11:07:
Ik heb gekozen voor non-RFTs ook al waren die niet standaard. Vond de RFT's echt super oncomfortabel rijden. Zelfs in 16" was het te hard allemaal. De 16" mij RfT die ik nu heb is voor mijn smaak nog steeds te stijf en daarom slalom ik om putdeksels e.d. heen.
Ik heb ook geen RFT en ben er wel blij mee. Ik heb de 16 inch vanwege de vele kilometers op minder goede wegen en snelweg, waardoor ik een net iets comfortabeler set-up wel belangrijk vind. Daarnaast vond ik het i.c.m. 378 spaak velgen ook wat klassieker/netter ogen dan die 17/18 inch 'jetsers', die ik bij de 1er vaak niet eens heel mooi vind.

BMW staat volgens mij bekend om de relatief sportieve/harde afstelling van het onderstel maar ik vind het eigenlijk nooit een dingetje of zo en rijd ook niet om putdeksels of zo heen. Natuurlijk voel je ook wel wat er onder de banden gebeurt, maar als je daar niet van houdt moet je geen BMW rijden maar een Citroen C4 of zo...

Ik rijd trouwens ook in andere merken en merk dat het deinen op een golvend wegdek veelal een veel storender effect heeft dan in mijn 1 serie. Daarnaast vind ik het als een baksteen op de weg liggen prettiger dan een onzeker voelende wagen met veel speling in de vering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Heb nu zo'n 600Km gereden met mijn nieuwe remschijven en remblokken en het probleem lijkt opgelost. Nog even 1 volle tank rijden zodat ik het pas met 100% zekerheid durf te zeggen ;)

Dat betekend ook dat de BMW blijft en ik hem op rijd tot 200.000. En dus moet ik even setje winterbanden halen voor de wintersport hahaha. (Anders gingen we met de fiesta van mijn vrouw :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 21:41
Tylen schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:57:
Heb nu zo'n 600Km gereden met mijn nieuwe remschijven en remblokken en het probleem lijkt opgelost. Nog even 1 volle tank rijden zodat ik het pas met 100% zekerheid durf te zeggen ;)

Dat betekend ook dat de BMW blijft en ik hem op rijd tot 200.000. En dus moet ik even setje winterbanden halen voor de wintersport hahaha. (Anders gingen we met de fiesta van mijn vrouw :+ )
Dus dat zijn de normale remmen en schijven ipv de M-Performance toch?

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ChiLLeR schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:53:
[...]

Dus dat zijn de normale remmen en schijven ipv de M-Performance toch?
Nee wel gewoon M-PerfSport meuk eronder. maar ze piepen niet.... fingers crossed.

Edit: M-sport remmen (weer wat geleerd)

[ Voor 9% gewijzigd door Tylen op 14-01-2019 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Tylen schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:54:
[...]

Nee wel gewoon M-Perf meuk eronder. maar ze piepen niet.... fingers crossed.
Ik heb ook de M performance remmetjes en hoor ze ook af en toe piepen, af en toe hard remmen lost het op. Hopelijk geen issues meer voor jou.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ChiLLeR schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:56:
[...]

Ik heb ook de M performance remmetjes en hoor ze ook af en toe piepen, af en toe hard remmen lost het op. Hopelijk geen issues meer voor jou.
Het was hier extreem hoor.

Let niet op get gewauwel van mij, Dit was filmpje voor de garage:

[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 14-01-2019 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ChiLLeR schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:56:
[...]

Kleine side-note: M-Sport is weer wat anders dan M-Performance. De eersten hebben blauwe klauwen, de M perf zijn rood.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
fsfikke schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:23:
[...]

Kleine side-note: M-Sport is weer wat anders dan M-Performance. De eersten hebben blauwe klauwen, de M zijn rood.
Wist ik niet, je hebt gelijk ik heb : "M Sportremsysteem - Met remklauwen in Dunkelblau met ‘M’ aanduiding".

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

fsfikke schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:23:
[...]

Kleine side-note: M-Sport is weer wat anders dan M-Performance. De eersten hebben blauwe klauwen, de M zijn rood.
O serieus? Dan is het M-Sport ;) Ik heb iig de blauwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:38
Dat betekend ook dat de BMW blijft en ik hem op rijd tot 200.000.
Gewoon uit interesse, in welk opzicht is de auto dan voor jou 'op'? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Schuey schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:32:
[...]

Gewoon uit interesse, in welk opzicht is de auto dan voor jou 'op'? :)
Onder de 2 ton krijg ik er nog wat voor. Ik rijd niet graag in een auto boven 2 ton. Dus voor mij is hij dan op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

YakuzA schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:51:
[...]

Lijkt me niet logisch.

RFT op een auto die niet gemaakt is voor RFT = slecht, in sommige landen zelfs illegaal als je geen bandensensors hebt (je voelt het echt niet).

non-RFT op een auto gemaakt voor RFT = geen probleem.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Snake schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:03:
[...]

RFT op een auto die niet gemaakt is voor RFT = slecht, in sommige landen zelfs illegaal als je geen bandensensors hebt (je voelt het echt niet).

non-RFT op een auto gemaakt voor RFT = geen probleem.
Heb in m'n vorige wagen (F10) een keer een lekke band gehad met RFT, Dat voel je echt wel.

Was er op dat moment wel blij met de RFT's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

alexbl69 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:06:
[...]

Heb in m'n vorige wagen (F10) een keer een lekke band gehad met RFT, Dat voel je echt wel.

Was er op dat moment wel blij met de RFT's ;)
Helemaal lek? Of beetje lek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Snake schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:48:
[...]

Helemaal lek? Of beetje lek?
Ben zodra ik het merkte (ca 10s later kwam de melding) richting de bandenboer gereden. Rit van ongeveer 8km. Als ik het me goed herinner (is 7 jaar geleden) kwam er ook een melding dat ik maar 80km/u mocht rijden.

Bij de bandenboer konden ze de band met een 'propje' repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
alexbl69 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:56:
[...]

Ben zodra ik het merkte (ca 10s later kwam de melding) richting de bandenboer gereden. Rit van ongeveer 8km. Als ik het me goed herinner (is 7 jaar geleden) kwam er ook een melding dat ik maar 80km/u mocht rijden.

Bij de bandenboer konden ze de band met een 'propje' repareren.
Denk dat het gewicht van de auto ook wel uitmaakt. Heb het een keer met een 118i en een keer met een 318i gehad en er was nauwelijks wat van te merken. Ook niet heel duidelijk te zien buiten de auto. Was beide keren een spijker in het loopvlak en beide keren nog ong. 15 km naar een bandenboer gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
alexbl69 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:56:
[...]

Bij de bandenboer konden ze de band met een 'propje' repareren tijdelijk herstellen.
Hoewel ik vroeger ook jaren heb rondgereden met een "propje", is de geldende hedendaagse mening, dat een propje slechts een tijdelijke oplossing is en geen "reparatie".
Een plakker aan de binnenkant is dan wel weer een fatsoenlijke reparatie, wanneer er sprake is van een klein gaatje en geen scheur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-07 20:18
Toff schreef op maandag 14 januari 2019 @ 23:26:
[...]

Hoewel ik vroeger ook jaren heb rondgereden met een "propje", is de geldende hedendaagse mening, dat een propje slechts een tijdelijke oplossing is en geen "reparatie".
Een plakker aan de binnenkant is dan wel weer een fatsoenlijke reparatie, wanneer er sprake is van een klein gaatje en geen scheur.
Dat is dan ook maar afhankelijk van wie je spreekt maar ook van waar het gaatje is. Zelf heb ik er geen probleem mee. Het grote verschil tussen een prop of een parachute is de bevestiging tegen de binnenkant van de band bij een parachute. Dat zou beter moeten werken maar de bandenboeren die ik heb gesproken(3) gaven aan dat het beide bij de gemiddelde auto(A/B/C/D klasse) geen verschil zou moeten uitmaken. Bij zwaardere belasting(busjes, zware auto's) zou het wel verstandiger zijn om een parachute te gebruiken. Ik ben overigens niet bekend met onderzoeken wat nu wel of niet veiliger/beter zou zijn dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08

Aah, verklaart waarom mijn pa al tijden spotify niet werkend krijgt op de X5 (NBT)
Die vertelde een verhaal dat die van de ene op de andere ochtend uit het keuzemenu was, ik geloofde het niet, maar bleek dus toch waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Mystic Spirit schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 18:54:
[...]

Zou ook kunnen, maar kapotte kabels zorgen meestal voor algemeen gekraak of wegvallen van het geluid. In mijn geval is er sprake van vervorming / krakend geluid bij bepaalde toonhoogtes. Het is dus niet dat alles wordt vervormd...

Dat maakt de diagnose ook zo lastig. Het is geen probleem dat direct een logische verklaring heeft...

Daarom dacht ik aan de versterker, maar ik ben ook geen audio expert :?
Aah, helaas ben je niet de enige die dat heeft gehad.
Mijn 2e auto was een E60, die had het L7 systeem, begon met de center speaker die wat rommelig begon te klinken, toen linksachter, toen gevolgd door voor, etc etc.
Waren condensatoren, maar dan die je op het board soldeert.

Ik heb een adresje voor je in Arnhem die hem voor je kan maken, want het is een veelvoorkomend probleem op de E84/E89/E60/E65 etc etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:49
ik rij een BMW 325i E92 met 19" GP2 Monaco wielen icm Landsail banden. De set is er door de vorige eigenaar opgezet. Het valt mij op dat er vrijveel rolgeluid aanwezig is en dat de auto soms wat bonkerig is op richels. Iemand anders ook deze ervaring met 19" wielen? Ik denk er over om deze te wisselen voor originele 17" wielen. iemand hier ervaring mee? en maakt het veel uit in geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Tylen schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:51:
[...]

Het was hier extreem hoor.

Let niet op get gewauwel van mij, Dit was filmpje voor de garage:
[YouTube: Pieeeeeeeeeeeeepppppp]
Jeetje, dat lijkt wel een vrachtwagen man.

Is het al opgelost of wat zei de garage?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Famous schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:17:
[...]

Jeetje, dat lijkt wel een vrachtwagen man.

Is het al opgelost of wat zei de garage?
Lekker ingelezen of niet? :P

Maar zoals ik gisteren typte:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Tylen schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:21:
[...]

Lekker ingelezen of niet? :P

Maar zoals ik gisteren typte:

[...]
Ah, scusi.
Had alleen de laatste pagina gelezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Speakerfreak95 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:42:
[...]

Aah, helaas ben je niet de enige die dat heeft gehad.
Mijn 2e auto was een E60, die had het L7 systeem, begon met de center speaker die wat rommelig begon te klinken, toen linksachter, toen gevolgd door voor, etc etc.
Waren condensatoren, maar dan die je op het board soldeert.

Ik heb een adresje voor je in Arnhem die hem voor je kan maken, want het is een veelvoorkomend probleem op de E84/E89/E60/E65 etc etc...
Dat klinkt hoopgevend. Zou je mij je adresje in Arnhem kunnen DM-en? Dan ga ik daar informeren of zij iets kunnen doen voor mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

Kan iemand mij vertellen of er wat opvallends te zien is aan deze auto? Staat voor de 7e keer op marktplaats, eerste keer 02-2018. Ben aan het orienteren naar een leuke BMW voor zo'n max ~€10k en kwam deze toevallig tegen, leek me veel wagen voor het geld, maar 7x op marktplaats staan en niet verkocht worden lijkt me toch erg vreemd..

Daarnaast dus zoekende naar een leuke BMW voor max ~€10k. Rijd momenteel een Fiesta uit '08 en zou graag een mooie upgrade doen. Sta open voor aan- en afraders! Ben niet super onderlegd met kennis van BMW's behalve dat ik ze zeker kan waarderen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-07 13:59

Releases

Ja maar!

CtrAltDelicious schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:49:
Kan iemand mij vertellen of er wat opvallends te zien is aan deze auto? Staat voor de 7e keer op marktplaats, eerste keer 02-2018. Ben aan het orienteren naar een leuke BMW voor zo'n max ~€10k en kwam deze toevallig tegen, leek me veel wagen voor het geld, maar 7x op marktplaats staan en niet verkocht worden lijkt me toch erg vreemd..

Daarnaast dus zoekende naar een leuke BMW voor max ~€10k. Rijd momenteel een Fiesta uit '08 en zou graag een mooie upgrade doen. Sta open voor aan- en afraders! Ben niet super onderlegd met kennis van BMW's behalve dat ik ze zeker kan waarderen :)
Het gaat hier specifiek om een import auto zoals je kan zien aan de miles meter in het dashboard. Dit schrikt vaak mogelijk kopers af i.v.m. dat je niet altijd het verleden 100% kan terughalen van desbetreffende auto en onderhoud/reparaties/schades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Releases schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:55:
[...]

Het gaat hier specifiek om een import auto zoals je kan zien aan de miles meter in het dashboard. Dit schrikt vaak mogelijk kopers af i.v.m. dat je niet altijd het verleden 100% kan terughalen van desbetreffende auto en onderhoud/reparaties/schades.
Goed dat zijn dingen die op het eerste gezicht af kunnen schrikken, maar 1 telefoontje zou een goed verhaal moeten opleveren over de achtergrond. Ik vraag me af waar deze vandaan komt, wel miles, links gestuurd maar geen side-markers zoals in de US. Vaak kan je die auto's juist heel goed nakijken mbv Carfax. Het zou ook altijd nog een ex-CD/BN/GN kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:04

_Arthur

blub

Kan iemand mij vertellen of er wat opvallends te zien is aan deze auto?
Geen navigatie
Handbak
Geen M-pakket en/of sportstoelen
Import
Miles-teller

Al genoeg zaken waarom ik hem zou laten staan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

_Arthur schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:31:
[...]

Geen navigatie
Handbak
Import
Miles-teller

Thanks voor je reactie. Met een beperkt budget moet ik concessies doen, heb je onderdelen waarop ik echt niet zou moeten bezuinigen binnen 1 en 3 serie modellen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:12
CtrAltDelicious schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:35:
[...]

Thanks voor je reactie. Met een beperkt budget moet ik concessies doen, heb je onderdelen waarop ik echt niet zou moeten bezuinigen binnen 1 en 3 serie modellen?
Ik zou dan liever een auto hebben die 1-2 jaar ouder is en deze punten niet heeft. Bij verkoop gaat jou dit ook weer last geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

Was al tijdje bekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
Alleen noem jij specifiek het probleem met iOS en het probleem met Spotify icm BMW bestaat ook voor Android en ook gebruikers van oudere iOS versies hebben het probleem.

Toch hoop ik dat de update die jij noemt het gaat oplossen! Het probleem is natuurlijk niet wereldschokkend maar wel jammer dat je niet de fancy bediening hebt die eerst wel mogelijk was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:01
Vandaag mijn lease 118 met M-onderstel en andere goodies ontvangen. Vergeleken met vorige leasebak een verademing! Zon 3-cyl loopt eigenlijk prima voor NL verkeer en klinkt als een nieuwe downsize M5 maar dan zonder motorgeluid over de speakers. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Rene44 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 18:47:
Vandaag mijn lease 118 met M-onderstel en andere goodies ontvangen. Vergeleken met vorige leasebak een verademing! Zon 3-cyl loopt eigenlijk prima voor NL verkeer en klinkt als een nieuwe downsize M5 maar dan zonder motorgeluid over de speakers. :)
Feli met je nieuwe speeltje :)

Gisteren mailtje van de verzekering. Voor het eruit getrokken slot vervangen had de garage uiteindelijk 220 euro gedeclareerd bij hun.
Laatste stap dus nu ook afgesloten van dat trajectje.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-07 11:33

Saven

Administrator

jordy2811 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:16:
Alleen noem jij specifiek het probleem met iOS en het probleem met Spotify icm BMW bestaat ook voor Android en ook gebruikers van oudere iOS versies hebben het probleem.

Toch hoop ik dat de update die jij noemt het gaat oplossen! Het probleem is natuurlijk niet wereldschokkend maar wel jammer dat je niet de fancy bediening hebt die eerst wel mogelijk was!
Ah, ik ergerde me al kapot in m'n G30 dat ik sinds een week of 2 geen Spotify (iOS) meer zie in mijn audio lijstje |:(
Speakerfreak95 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:37:
[...]

Aah, verklaart waarom mijn pa al tijden spotify niet werkend krijgt op de X5 (NBT)
Die vertelde een verhaal dat die van de ene op de andere ochtend uit het keuzemenu was, ik geloofde het niet, maar bleek dus toch waar.
Jep. iPhone herstart, alles, maar niks hielp. Frustratie was groot :')

Tuurlijk via bluetooth werkt het ook, maar dan kan ik niet lekker door mn playlist heen skippen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

CarPlay ftw :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rspoe
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-07 22:08
Beam87 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:01:
Heeft iemand hier wellicht goede connecties met het top management van BMW? Zou je dan kunnen vragen of ze het 'design team' per direct willen ontslaan?.......ik zag plaatjes van de nieuwe 7 Serie....dacht dat ze het na de nieuwe X5, X7, 8er en in zekere zin ook de 3er niet verder konden dalen qua afschuwelijke designs.........maar helaas, het kan toch wel blijkbaar.

Die hamstertanden als grille...dat gaat ze zeker te weten klanten kosten in de toekomst.
Ik vind het een brute bak! :9~ http://bit.ly/De-nieuwe-BMW-7Serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Kijk via die link naar de foto recht van voren......die grill slaat toch werkelijk nergens op! En (wat de nieuwe 3-Serie ook had) als je 3/4 van voren kijkt, lijkt de aflopende lijn bij de achterlichten op de Mercedes E of S Klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Van de nieuwe 3 serie vonden enkele hier ook dat het mislukt was. Maar in M-Sport uitvoering wat het heel best te pruimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY

De E90 328i is naar mijn weten nooit in Nederland te koop geweest. Men zal er dus ook niet veel op zoeken. Maar ik vind 10k voor een auto uit 2008, import, 141k km en zo kaal als het maar zijn kan echt teveel geld. Pak dan iets met meer km's en wat fijne opties zoals sportstoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-07 11:33

Saven

Administrator

Idd _O_
Theimon schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 06:46:
Kijk via die link naar de foto recht van voren......die grill slaat toch werkelijk nergens op! En (wat de nieuwe 3-Serie ook had) als je 3/4 van voren kijkt, lijkt de aflopende lijn bij de achterlichten op de Mercedes E of S Klasse.
Jawel joh, is toch mooi man. Zien ze er eindelijk eens niet meer als een sjonnie auto uit _O- al die oude modellen zien er niet uit. Pas vanaf de nieuwe modellen vind ik ze mooi. Was altijd een Audi fan maar met de nieuwe 5-serie was ik toch wel echt om :) Scheelt ook een hoop gehannes en vingervlekken op die Audi schermpjes.
Tylen schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 06:54:
Van de nieuwe 3 serie vonden enkele hier ook dat het mislukt was. Maar in M-Sport uitvoering wat het heel best te pruimen.
Nee joh, die nieuwe 3-serie is ook mooi idd _O_ zelfs zonder M-pakket. Ziet er tenminste weer modern uit. Ik hou er iig wel van :)

[ Voor 15% gewijzigd door Saven op 17-01-2019 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rspoe
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-07 22:08
Afbeeldingslocatie: https://cosystatic.bmwgroup.com/bmwweb/cosySec?COSY-EU-100-2545J6blJyFn%25ab6djW8JoJMN9q0zsarQb9%25cQSW7%25fe8A9qoQaFboGlBgvHdvl38SN3uRIMESyxv0Mb3GKNcYiRW8J4MESbd59uyJRDaJcmAW7%25Q9ErQbwoEg52q0zMb3NQbb6yFnI5oKorQbUoaFoGq0zdQf7Rl382hhq0zkRNSQBL4QSW8zLAd8W8JYHltW7%25FAdyW8Jj4RN3tucYiYHqoQqRrjGr9RD8W8zWuni9qogqaJC4l3ilUQt9cRScH8ZWMbnMd09RyJGy5BRarQ%25r9YbJW8zWuE5bqogqaGHHl3ilU%25JecRScHzQQMbnMdgmYyJGy5isnrQ%25r9SK3W8zWun3HqogqaGuzl3ilU%25aecRScHzUHMbnMdg4iyJGy5iJUrQ%25r9SQSW8zWun8kqogqaG2bl3ilU%25tdcRScHzD8MbnMdeoiyJGy5m3FrQ%25r9sRmW8zWuKbtqogqaDn3l3ilURdQcRScHbQ9MbnMdJoiyJGy5Q3drQ%25r98SFW8zWuon%25qogqa3uJl3ilURaBcRScHbRuMbnMdJCYyJGy5Q4BrQ%25r99DRW8JPHmoG6acYia2zQcRox3upcYirQbpcYiRHd59Mb3VR%25IeyFnJd9uyJR1lBgyJn859Mb35q0z9aUW8J4dxxW7%25cRot3tz4MESH

:)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 16:11
Afbeeldingslocatie: https://cdn8.littlethings.com/app/uploads/2017/10/boy.jpg

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Snap niet dat iedereen het over een gebrekkig werkende Spotify heeft, maar echt geen woord over TuneIn.
Bij mij persoonlijk werkt Spotify top (iPhone XS over bluetooth), maar TuneIn is daarentegen een drama.

[ Voor 10% gewijzigd door MaZo op 17-01-2019 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Tylen schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 06:54:
Van de nieuwe 3 serie vonden enkele de meeste hier ook dat het mislukt was. Maar in M-Sport uitvoering wat het heel best te pruimen. nog steeds lelijk.
FTFY :+
Nu ben ik sowieso geen 'fan' van BMW maar de nieuwe modellen worden er niet beter op..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Het lijkt wel alsof BMW eigenlijk naar een single grill wil gaan met hun ontwerpen. Maar nog niet meteen durven over te stappen. Het contrast met de smalle koplampen vind ik ook niet mooi. De achterkant/zijkant vind ik dan wel geslaagd overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:02

Typhone

Who Dares Wins

_Arthur schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:31:
[...]

Geen navigatie
Handbak
Import
Miles-teller

Maar wel bekerhouders! Kost je 770 euro om die in te laten bouwen. Maar geen iDrive is een no go in elke BMW. Worden er überhaupt nog gemaakt zonder eigenlijk? E90's zie je soms zo kaal (met name origineel Nederlandse) daar word je bijna bang van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
MrFl0ppY schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:08:
Het lijkt wel alsof BMW eigenlijk naar een single grill wil gaan met hun ontwerpen. Maar nog niet meteen durven over te stappen. Het contrast met de smalle koplampen vind ik ook niet mooi. De achterkant/zijkant vind ik dan wel geslaagd overigens.
Dat idee kreeg ik ook een beetje.....ik vind het jammer dat BMW zijn zorgvuldig opgebouwde imago als conservatieve autobouwer de laatste jaren een beetje te grabbel gooit. Natuurlijk moet je kijken naar mileu etc. en kan niet alles meer een zes-in-lijn hebben, maar de 2 Serie, voorwielaandrijving, de hamstertanden, veel te veel hoekjes en onnodige opsmuk (zoals bij de 3 Serie).....nee, ik heb er weinig mee. Heb ook het idee dat ze erg kijken naar wat Chinezen en Russen mooi vinden....maar goed, daar is wansmaak koning...dus zal de 7er daar wel een succes worden.

Bij de huidige 7 Serie vind ik de grille trouwens ook al nét te groot. Het is gewoon na de E38 nooit meer een echt mooie auto geweest eerlijk gezegd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8JRnVtR.png

:D

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
Editions And Packages
S710A   M Leather Steering Wheel
S715A   M Aerodynamics Package

Comfort And Interior Equipment
S423A   Floor Mats Velours
S430A   Interioroutside Mirror With Auto Dip
S431A   Interior Mirror With Automaticdip
S441A   Smoker Package
S459A   Seat Adjuster Electric With Memory
S465A   Throughloading System
S488A   Lumbar Support Driver And Passenger
S493A   Storage Compartment Package
S494A   Seat Heating Driverpassenger
S481A   Sports Seat
S4AEA   Armrest Front Retractable
S4NEA   BLOWBYHEIZER
S4WFA   INTLEIST ALU HEXAGON M AKZENTLE

Multimedia
S609A   Navigation System Professional
S655A   Satellite Tuner
S674A   HiFi System Harman Kardon
S697A   AreaCode 1 For DVD
S6ACA   INTELLIGENTER NOTRUF
S6AEA   TELESERVICES
S6AKA   CONNECTEDDRIVE SERVICES
S6AMA   REAL TIME TRAFFIC INFORMATION
S6APA   REMOTE SERVICES
S6CPA   APPLE CARPLAY VORBEREITUNG
S6NWA   TELEFONIE MIT WIRELESS CHARGING
S6WAA   INSTRUMENTENKOMBI M ERW UMF
S6WDA   WLAN HOTSPOT
S645A   BMW US Radio

Driver Assistance And Lightning
S508A   Park Distance Control PDC
S521A   Rain Sensor
S534A   Automatic Air Conditioning
S552A   ADAPTIVER LEDSCHEINWERFER
S563A   Light Package
S5ACA   Highbeam Assistant
S5APA   DEKODIERUNG BLENDFREIER FERNLICHTAS
S5ASA   DRIVING ASSISTANT
S5DPA   PARKASSISTENT
S544A   Cruise Control With Brake Function
S5DSA   Emergency Release Luggage Compartment

Wheels And Drive
S20WA   18M LMRDOSPEI 719 M BIJET
S248A   Steering Wheel Heater
S2VBA   Tire Pressure Display
S2VCA   REIFENREPARATURSET
S249A   Multifunction F Steering Wheel
S2NHA   M SPORTBREMSE
S2TBA   Sport Automatic Transmission
S2VFA   ADAPTIVES M FAHRWERK
S2VLA   VARIABLE SPORTLENKUNG

Environment And Safety
S302A   Alarm System
S319A   Integrated Universal Remote Control
S322A   Comfort Access
S387A   Wind Deflector
S3AGA   Reversing Camera
S3DZA   ENTFALL ZUSATZSCHRIFTZUG AUSSEN
S3YAA   VERDECK ANTHRAZIT SILBEREFFEKT
S840A   High Speed Synchronisation
S8KLA   OELWARTUNGSINT 15000KM12MONATE
S8S4A   DECODIERUNG VARIABLE LICHTVERTEILUN
S8THA   SPEED LIMIT INFO
S8TNA   TAGFAHRLICHT UEBER LICHTMENUE EINST
S823A   Hotclimate Version
S842A   Coldclimate Version
S845A   Acoustic Belt Warning
S853A   Language Version English
S8R9A   KAELTEMITTEL

Individual Equipment
S760A   High Gloss Shadow Line

Other Equipment
S1CAA   Selection Of COP Relevant Vehicles
S925A   VERSANDSCHUTZPAKET
S9AAA   Outer Skin Protection
S1CBA   CO2 Package
S992A   Control Of Numberplate Attachment
S993A   Model Year Code In VIN

[ Voor 138% gewijzigd door Snake op 17-01-2019 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
MaZo schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:57:
Snap niet dat iedereen het over een gebrekkig werkende Spotify heeft, maar echt geen woord over TuneIn.
Bij mij persoonlijk werkt Spotify top (iPhone XS over bluetooth), maar TuneIn is daarentegen een drama.
Over Bluetooth werkt ook probleemloos maar heb je ook in je media menu het Spotify logo staan, en kun je door je afspeellijsten bladeren/selecteren? De eerste 3 maanden kon ik dat maar het werd steeds gebrekkiger. Nu werkt het niet meer, echter over Bluetooth audio werkt probleemloos.

@Snake hele gave wagen!! Foto's als hij binnen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-07 20:18
Typhone schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:15:
[...]

Maar wel bekerhouders! Kost je 770 euro om die in te laten bouwen. Maar geen iDrive is een no go in elke BMW. Worden er überhaupt nog gemaakt zonder eigenlijk? E90's zie je soms zo kaal (met name origineel Nederlandse) daar word je bijna bang van.
Duitsers zijn anders soms ook goed in het weglaten van 'essentiele' opties. Vooral handig denk ik als je er een trackdaycar van wil maken maar anders..
Pagina: 1 ... 17 ... 362 Laatste