Audi is toch ook meer de auto voor vrouwen? Met leuke motiefjes en vormen in het interieur en alles lekker zacht qua ophanging. BMW is voor mannen...hard en stoerHet Fantoom schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 17:41:
[...]
Dan moet een F30 wel heel belabberd rijden als zelfs een Audi beter stuurt.
Haha, dat staat er niet zo hè!Het Fantoom schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 17:41:
[...]
Dan moet een F30 wel heel belabberd rijden als zelfs een Audi beter stuurt.
Ze kon nu ook een A5 Sportback rijden en die is het geworden. Ondanks licht tegenstribbelen van mijn kant.
De X1 viel ons allebei gewoon tegen helaas. Niet alleen qua rijden, maar ook de stoelen vonden we niet prettig.
Zou een Audi nog altijd boven een ster verkiezen. Tenzij ik dronken ben en gereden wordt, maar zelfs toen koos ik laatst een E39 taxi boven een Mercedes
Proefrit was in een A5 S line (sportonderstel) op 19 inch. Dat was niet bepaald comfortabel.Beam87 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:15:
[...]
Audi is toch ook meer de auto voor vrouwen? Met leuke motiefjes en vormen in het interieur en alles lekker zacht qua ophanging. BMW is voor mannen...hard en stoer

We zijn niet voor niets Bij Mercedes Weggelopen hè418O2 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:50:
Zou een Audi nog altijd boven een ster verkiezen. Tenzij ik dronken ben en gereden wordt, maar zelfs toen koos ik laatst een E39 taxi boven een Mercedes
Ik niet. Indien mogelijk altijd een MB boven een Audi. RWD rijdt gewoon beter.418O2 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:50:
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Ik denk dat ik gewoon niet aan de politieke correctheid wil meedoen, althans niet wat betreft auto’s.
In de auto een drieliter diesel, die in zijn eentje meer mensen kan vergiftigen dan drie dieselgate-bluemotions. En de motorfiets? Zelfde merk, maar dan zo’n karakteristieke tweepits boxer. Net zoals de wehrmacht vroeger.
Toch is politieke correctheid gewoon cultureel. In Rusland of Gaza is er niets incorrects aan.
In de auto een drieliter diesel, die in zijn eentje meer mensen kan vergiftigen dan drie dieselgate-bluemotions. En de motorfiets? Zelfde merk, maar dan zo’n karakteristieke tweepits boxer. Net zoals de wehrmacht vroeger.
Toch is politieke correctheid gewoon cultureel. In Rusland of Gaza is er niets incorrects aan.
Ik zou eerder voor een Mercedes dan een Audi gaan. Mercedes heeft nog een lange traditie, natuurlijk is het vooral een taxi, maar een nette C of E klasse Estate vind ik ook wel mooie wagens. S klasse vind ik zelf niet de mooiste limousine, maar sowieso beter dan die vreselijke Audi A8.
Audi heb ik gewoon niks mee. Voorwielaandrijving, erg duur voor veredelde Volkswagen en erg gehyped. Vooral dat lyrische gebrabbel over die strakke interieurs en al die schermen word ik soms wel een beetje moe van. Terwijl al dat piano black gewoon goedkoop plastic is met een glanslaag en de touchscreens ook een stuk goedkoper zijn dan een configuratie met knoppen. Maar goed, dat Nederland er ook zo over denkt zie je terug in de verkoopcijfers. BMW verkoopt dubbel zoveel wagens vergeleken met Audi, terwijl je de door VAG gesponsorde autobladen niet open kunt slaan of je ziet daar weer een nieuwe Audi...nou ja, echt nieuw zijn ze niet, want ze lijken ook allemaal op elkaar
BMW is trouwens ook niet de absolute top qua interieurs geef ik toe, maar het is praktisch, zit op de juist plek binnen handbereik en het zit stevig in elkaar. Daarnaast hebben ze bij BMW wel ingezien dat het echt paar tandjes beter moest gezien de nieuwe modellen die op de markt zijn gekomen.
Verder vind ik zelf de RWD die ik in mijn (maar) 118iA heb al een verschil maken t.o.v. de A3 waar ik ook wel eens in rijd. Gewoon minder.
Audi heb ik gewoon niks mee. Voorwielaandrijving, erg duur voor veredelde Volkswagen en erg gehyped. Vooral dat lyrische gebrabbel over die strakke interieurs en al die schermen word ik soms wel een beetje moe van. Terwijl al dat piano black gewoon goedkoop plastic is met een glanslaag en de touchscreens ook een stuk goedkoper zijn dan een configuratie met knoppen. Maar goed, dat Nederland er ook zo over denkt zie je terug in de verkoopcijfers. BMW verkoopt dubbel zoveel wagens vergeleken met Audi, terwijl je de door VAG gesponsorde autobladen niet open kunt slaan of je ziet daar weer een nieuwe Audi...nou ja, echt nieuw zijn ze niet, want ze lijken ook allemaal op elkaar
BMW is trouwens ook niet de absolute top qua interieurs geef ik toe, maar het is praktisch, zit op de juist plek binnen handbereik en het zit stevig in elkaar. Daarnaast hebben ze bij BMW wel ingezien dat het echt paar tandjes beter moest gezien de nieuwe modellen die op de markt zijn gekomen.
Verder vind ik zelf de RWD die ik in mijn (maar) 118iA heb al een verschil maken t.o.v. de A3 waar ik ook wel eens in rijd. Gewoon minder.
[ Voor 15% gewijzigd door Beam87 op 02-01-2019 21:49 ]
Ik heb niets met FWD. Het voelt (na 17 jaar motorrijden en 9 jaar RWD autorijden) onlogisch om bochten te nemen zonder je gaspedaal. Ook sportieve FWD auto’s missen speelsheid.
Als ik een FWD auto zou kiezen, is het er een zonder enige sportieve aspiraties. Geen Audi, eerder een Nissan Leaf. Knop om, anders denken over autorijden.
Als ik een FWD auto zou kiezen, is het er een zonder enige sportieve aspiraties. Geen Audi, eerder een Nissan Leaf. Knop om, anders denken over autorijden.
Ik trek de interieurs van Mercedes niet. Zo allejezus lelijk
Er is een groot verschil tussen het oude platform (RWD) en het nieuwe (FWD)MoldyInko schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 14:52:
HNY.
Zijn er BMW X1 rijders hier in het topic? Hoe rijden deze en hoe zit het met de betrouwbaarheid?
Thanks.
De oude rijdt als een gewone BMW, beetje zachter en hoger.
De nieuwe is verschrikkelijk. De automaat is een van de slechtste waarmee ik heb gereden.
De sprong tussen eerste en tweede vitesse is zo fel... Zeer oncomfortabel. De ZF8 is veel beter.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Anoniem: 915187
Dat is Audi; niet sportief en niet comfortabel, het slechtste van twee werelden.robhof schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:52:
[...]
Proefrit was in een A5 S line (sportonderstel) op 19 inch. Dat was niet bepaald comfortabel.Was iig harder dan een 3 M Sport op 18 inch.
Typisch VAG dus....middle of the road, proberen allemansvriend te zijn....maar geen VAG voor mij.Anoniem: 915187 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 03:28:
[...]
Dat is Audi; niet sportief en niet comfortabel, het slechtste van twee werelden.
Interieurs van Mercedes zijn ook niet mijn smaak hoor, maar ik doelde meer op de aandacht die aan die interieurs besteed is...als je er van houdt ziet het er wel strak uit (in de modellen van >2017 dan). Die lange tablet die ze nu in elk model stoppen...en waar al die 'journalisten' fan van zijn vind ik nog het meest aanstootgevend. Bij een A-klasse speel je dan nog in op het niveau van een deel van je afnemers, maar in een S-klasse.......

Ten aanzien van FWD. Ik heb onlangs twee dagen met een 2 Serie Active Tourer gereden met FWD. Ik moet zeggen dat het mij tegenviel. De besturing voelt echt anders en ik slipte zowaar met mijn voorwielen bij het wegrijden bij een stoplicht...dat is niet best.
Ook een recente 5 (F10) rijdt heerlijk. Met adaptief onderstel in de sportstand is het ook prima, maar zo agiel als een 3 gaat het natuurlijk nooit worden. Je bent ook nog eens met veel meer gewicht onderweg, dat merk je wel.JoepW schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:52:
[...]
We hebben een 5 gehad uit 2000 als 2de auto. Subliem comfort, maar mij net ff te soft.
Maar wie weet wordt de volgende wel een 5.... (leeftijd dingetje)
Ik ben er nog niet over uit wat de opvolger gaat worden. Kan nog alle kanten op. F31 of E91 diesel. F10 diesel nogmaals? Of een E39 op LPG...
@Pannencouque ik zou eerlijk gezegd nooit voor LPG gaan. Want dat maakt de motor instabiel en de levensduur van een LPG engine gaat veel sneller achteruit. Uit ervaring sprekende natuurlijk.
BMW en LPG is meestal niet zo'n goede combinatie..
Suggestie: "BMW X1" en "Mini Countryman X1"Snake schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 02:14:
[...]
Er is een groot verschil tussen het oude platform (RWD) en het nieuwe (FWD)
Mijn 318i met 3 ton erop gaat anders primaRadiant schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:47:
Ik heb zelf een E34 over de 4 ton gereden op lpg en mijn oom een aantal e39s en e46s.Radiant schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:47:
BMW kan prima op lpg, helemaal de oude 6 in lijn blokken
Heb je het dan over de automaat met dubbele koppeling met 7 versnellingen? Zag er juist laatst een filmpje over waarin ze er helemaal lyrisch over waren.Snake schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 02:14:
[...]
Er is een groot verschil tussen het oude platform (RWD) en het nieuwe (FWD)
De oude rijdt als een gewone BMW, beetje zachter en hoger.
De nieuwe is verschrikkelijk. De automaat is een van de slechtste waarmee ik heb gereden.
De sprong tussen eerste en tweede vitesse is zo fel... Zeer oncomfortabel. De ZF8 is veel beter.
Edit: Deze dus, YouTube: Review: BMW X1 sDrive20i 7 DCT. Nieuwe automaat, méér BMW
[ Voor 9% gewijzigd door jordy2811 op 03-01-2019 15:18 ]
Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter
De BMW 6 cilinders zijn geen goede combinatie op LPG. De BMW 4 en 8 pitters doen het aanzienlijk beter op gas.Radiant schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:47:
Ook een motor op LPG kan lang mee als je goed onderhoud uitvoert. Natuurlijk krijgt de kop wat meer te verduren, maar het kan allemaal best wat hebben. Ik heb eerder een blok gehad dat ik bij krap 300k nog op LPG heb gezet en een ton later heb verkocht. Niet ivm LPG-problemen, maar omdat ik de auto beu was. Ik ben niet zo bang voor hogere tellerstanden, mits goed onderhoud is uitgevoerd.theduke1989 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:21:
@Pannencouque ik zou eerlijk gezegd nooit voor LPG gaan. Want dat maakt de motor instabiel en de levensduur van een LPG engine gaat veel sneller achteruit. Uit ervaring sprekende natuurlijk.
Ha, hebben ze weer een nieuwe automaat? Ik weet niet hoeveel vitessenversnellingen mijn testwagen had, maar het was zeker geen DCT. In dat filmpje gaat de knuppel ook altijd terug naar het midden. In de wagen die ik had niet: https://en.wikipedia.org/...25d_(F48)_-_Innenraum.jpgjordy2811 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:12:
[...]
Heb je het dan over de automaat met dubbele koppeling met 7 versnellingen? Zag er juist laatst een filmpje over waarin ze er helemaal lyrisch over waren.
Edit: Deze dus, YouTube: Review: BMW X1 sDrive20i 7 DCT. Nieuwe automaat, méér BMW
Wat zeer vervelend is, je stopt op een parkeerplaats, je komt tot een stop, de motor valt uit, en je wilt op de stopknop duwen. Gaat dat niet omdat je de automaat effectief in Park moet gooien.
Ik dacht dat Mini’s inmiddels een dwarse variant van dezelfde ZF bak hadden?
Overigens vind ik de BMW ZF bakken (vooral de 8, maar ook al de oudere zesbakken in de E9x LCI en E6xLCI) heel goed over nagedacht. Motor uit, gaat vanzelf in P.
Een VW met DSG moet je zelf in P zetten. Als je dat vergeet, kun je de sleutel niet uitnemen. Dan moet je de motor starten, in P schakelen en de motor weer afzetten.
Vergelijkbare verschillen in afwerkingsniveay bij de ruitenwissers (bij BMW gaat die vanzelf uit, bij VW heb je zo’n hendel die je zelf naar de middenstand moet terugzetten. Vergeten=ruitenwisser die bij de volgende start weer gaat bewegen, niet handig als het gevroren heeft).
En het automatische licht. VW parkeren, gaat er een zoemer aan dat de lichten nog aan zijn. BMW doet ze netjes uit na verwijderen sleutel.
Allemaal net wat beter doordacht, en het scheelt zomaar drie akties als je uitstapt.
Overigens vind ik de BMW ZF bakken (vooral de 8, maar ook al de oudere zesbakken in de E9x LCI en E6xLCI) heel goed over nagedacht. Motor uit, gaat vanzelf in P.
Een VW met DSG moet je zelf in P zetten. Als je dat vergeet, kun je de sleutel niet uitnemen. Dan moet je de motor starten, in P schakelen en de motor weer afzetten.
Vergelijkbare verschillen in afwerkingsniveay bij de ruitenwissers (bij BMW gaat die vanzelf uit, bij VW heb je zo’n hendel die je zelf naar de middenstand moet terugzetten. Vergeten=ruitenwisser die bij de volgende start weer gaat bewegen, niet handig als het gevroren heeft).
En het automatische licht. VW parkeren, gaat er een zoemer aan dat de lichten nog aan zijn. BMW doet ze netjes uit na verwijderen sleutel.
Allemaal net wat beter doordacht, en het scheelt zomaar drie akties als je uitstapt.
Klopt, zf8 variant voor dwarsgeplaatste motoren maar dat is pas van de laatste jaren volgens mij.t_captain schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 19:41:
If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.
Die springt toch gewoon terug naar het midden en schakelt automatisch in P?
Voor die enkele keer dat dat ook echt van toepassing is mogen ze mij gewoon op automatisch blijven staan hoort_captain schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 19:41:
Sneeuw is geen punt. Als ze vastgevroren zijn en het motortje gaat werken draait het zichzelf in de soep.
Ik wou mijn Navigatie pakket updaten omdat de huidige versie van 2013 is. Bij BMW Ekris een navi update besteld en ik heb een usb stick 2018-4 gekregen met een activatie code. Volgens de instructies is het een kwestie van de usb stick in de auto stoppen en dan zou de installatie moeten starten, maar er gebeurt niks.
Na wat speurwerk op internet wordt er gezegd dat ik eerst de software moet updaten, maar op de bmw software update site is geen update beschikbaar als ik daar mijn VIN nummer invul.
Moet ik dit bij een dealer laten doen en wat zijn daar ongveer de kosten van?
Het gaat om een 5GT F07 uit 2012.
Is het daarnaast ook mogelijk om de zijspiegels automatisch in en uit te laten klappen bij het starten/stoppen van de auto?
Na wat speurwerk op internet wordt er gezegd dat ik eerst de software moet updaten, maar op de bmw software update site is geen update beschikbaar als ik daar mijn VIN nummer invul.
Is het daarnaast ook mogelijk om de zijspiegels automatisch in en uit te laten klappen bij het starten/stoppen van de auto?
Nee hoor, automatisch licht is gewoon automatisch licht bij VW - mijn Golf V uit 2004 had dat al. Het (automatisch licht) zit alleen niet op veel VW's die je tegen komtt_captain schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 19:41:
De kans bestaat dat je naast de usb aansluiting in de middenconsole ook 1tje in het handschoenkastje hebt.koekkoek schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:22:
Ik wou mijn Navigatie pakket updaten omdat de huidige versie van 2013 is. Bij BMW Ekris een navi update besteld en ik heb een usb stick 2018-4 gekregen met een activatie code. Volgens de instructies is het een kwestie van de usb stick in de auto stoppen en dan zou de installatie moeten starten, maar er gebeurt niks.
Het is die laatste die je moet gebruiken voor de maps update.
If it ain't broken it doesn't have enough features
Ik heb ze allebei geprobeerd, als ik hem in het dashboard kastje doet gebeurd er ook niks en als ik dan via cd/muziek naar externe apparaten kijk lijkt het alsof hij ook helemaal geen usb herkent want hij is greyed out.Apache schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:42:
[...]
De kans bestaat dat je naast de usb aansluiting in de middenconsole ook 1tje in het handschoenkastje hebt.
Het is die laatste die je moet gebruiken voor de maps update.
Als ik hem in de middenconsole doe dan word de usb daar wel acfief maar er begint geen installatie.
Als je de optie hebt waarmee je de spiegels kan inklappen dan gaat dat. Anders niet.koekkoek schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:22:
Mijn 1 doet anders ook af en toe niet automatisch in P zetten en geeft dan ook wel eens vage meldingen waaruit niet duidelijk is wat ik moet doen.t_captain schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 19:41:
Ontsteking actief staat er dan bijvoorbeeld. Maar als ik dan op de knop druk start hij de auto juist. Sluit ik de auto gewoon af met die melding is er niets aan de hand.
En de ruitenwisser blijft bij mij gewoon aan wanneer je die op auto hebt gehad.
Oh en het parkeerlicht. Dat kan ik pas inschakelen als ik na het uitzetten van de motor uit de auto stap. De deur sluit, de deur opendoen een dan kan het parkeerlicht aan. What's up with that?
Verder als tegengeluid geniet ik wel nog elke dag van de auto en ja elke auto heeft zo zijn rare quirks. Nu nog de BMW dealer eens zover zien te krijgen dat ze een afspraak inplannen voor het Spotify probleem...
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Die bak, die hoort in P te schakelen zodra je de stop knop indrukt. Misschien is je start/stop actief en zit dat in de weg?
Ik merk wel dat dealers niet zo happig zijn om problemen om te lossen met bluetooth/spotify etc en zeker niet als ze niet 1 op 1 te reproduceren zijn. Ik heb ook soms problemen met bluetooth verbinden als ik samen met mijn vrouw in de auto zit. De dealer zegt 'hmm, niet eerder gehoord. Zal het eens navragen bij de service afdeling'. En dan hoor je niks meer, weer vragen en dan zeggen ze ook 'Als het niet altijd voorkomt is het bijna niet te service-en.' Mijn voorstel om dan een software update te doen maar dat willen ze ook niet echt.Phusebox schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 07:12:
[...]
Verder als tegengeluid geniet ik wel nog elke dag van de auto en ja elke auto heeft zo zijn rare quirks. Nu nog de BMW dealer eens zover zien te krijgen dat ze een afspraak inplannen voor het Spotify probleem...

>> Signature?
Ik heb in mijn F30 afgelopen weekend de navi geüpdatet via de usb poort in het dashboardkastje. Het duurde wel even voordat er iets gebeurde (zag wel bovenin het scherm dat de boardcomputer de usb aan het 'lezen' was). Wellicht dat er iets te zien is in het configuratie menu van de navi? open het navi-scherm en selecteer de 'option' knop, daar kon ik naar beneden scrollen om de voortgang van de update te volgen.koekkoek schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 04:56:
[...]
Ik heb ze allebei geprobeerd, als ik hem in het dashboard kastje doet gebeurd er ook niks en als ik dan via cd/muziek naar externe apparaten kijk lijkt het alsof hij ook helemaal geen usb herkent want hij is greyed out.
Als ik hem in de middenconsole doe dan word de usb daar wel acfief maar er begint geen installatie.
Ja dashboard usb werkt wel idd, ik moet gewoon geduld hebben duurd een seconde of 10 en dan begint die idd.AJM schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 08:55:
[...]
Ik heb in mijn F30 afgelopen weekend de navi geüpdatet via de usb poort in het dashboardkastje. Het duurde wel even voordat er iets gebeurde (zag wel bovenin het scherm dat de boardcomputer de usb aan het 'lezen' was). Wellicht dat er iets te zien is in het configuratie menu van de navi? open het navi-scherm en selecteer de 'option' knop, daar kon ik naar beneden scrollen om de voortgang van de update te volgen.
Dan heb je je voet nog op de rem. Zonder dat zal de auto gewoon uitgaan. Daarna kan je ook gewoon je parkeerlicht aan doen.Phusebox schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 07:12:
[...]
Mijn 1 doet anders ook af en toe niet automatisch in P zetten en geeft dan ook wel eens vage meldingen waaruit niet duidelijk is wat ik moet doen.
Ontsteking actief staat er dan bijvoorbeeld. Maar als ik dan op de knop druk start hij de auto juist. Sluit ik de auto gewoon af met die melding is er niets aan de hand.
[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 04-01-2019 09:55 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Nee hoor, zelfs al een keer geprobeerd alleen deur open en dicht doen, nadat ik was uitgestapt, en zelfs toen werkte parkeerlicht aanzetten niet. Moet echt de auto afsluiten zodat alles uit gaat, open doen, richtingaanwijzer aanzetten en de auto afsluiten.fsfikke schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:49:
[...]
Dan heb je je voet nog op de rem. Zonder dat zal de auto gewoon uitgaan. Daarna kan je ook gewoon je parkeerlicht aan doen.
En wat betreft naar P springen; in 99% van de gevallen werkt het gewoon, maar soms dus niet. En om nu mijn voet van de rem te halen voordat ik de auto uit zet lijkt me geen optie? Of begrijp ik het verkeerd? Dan moet ik hem namelijk eerst zelf handmatig in P zetten, en is het probleem er inderdaad niet.
[ Voor 23% gewijzigd door Phusebox op 04-01-2019 10:03 ]
Tja je blijft weigeren een keer het boekje in de hand te nemen (of de App, mocht die ook op Android werken)Phusebox schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:01:
[...]
Nee hoor, zelfs al een keer geprobeerd alleen deur open en dicht doen, nadat ik was uitgestapt, en zelfs toen werkte parkeerlicht aanzetten niet. Moet echt de auto afsluiten zodat alles uit gaat, open doen, richtingaanwijzer aanzetten en de auto afsluiten.
En wat betreft naar P springen; in 99% van de gevallen werkt het gewoon, maar soms dus niet. En om nu mijn voet van de rem te halen voordat ik de auto uit zet lijkt me geen optie? Of begrijp ik het verkeerd? Dan moet ik hem namelijk eerst zelf handmatig in P zetten, en is het probleem er inderdaad niet.
En dan maar klagen dat niks goed werkt, terwijl het gewoon user error is

Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een keer de parkeerlichten nodig heb gehad btw, parkeer jij hem altijd half op straat?
[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 04-01-2019 10:08 ]
Het is niet dat ik nu wijzer wordt van deze meest vage beschrijvingfsfikke schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:06:
[...]
Tja je blijft weigeren een keer het boekje in de hand te nemen (of de App, mocht die ook op Android werken)
En dan maar klagen dat niks goed werkt, terwijl het gewoon user error is![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een keer de parkeerlichten nodig heb gehad btw, parkeer jij hem altijd half op straat?
Wanneer ik het nodig heb, ja officieel nergens, maar op sommige punten in nauwe donkere straatjes wil ik hem wel eens aanzetten aangezien je daar niet altijd goed overzicht hebt en sommige mensen denken dat ze daar gewoon met 60 doorheen kunnen rijden.
Hmmz. Ik heb in mijn f30 dat hij altijd de ontsteking actief melding geeft als ik hem eerst in de P zet en daarna de motor uit zet.fsfikke schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:49:
[...]
Dan heb je je voet nog op de rem. Zonder dat zal de auto gewoon uitgaan. Daarna kan je ook gewoon je parkeerlicht aan doen.
Dat zal ook wel iets vergelijkbaars zijn.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ga binnenkort toch ook de overstap naar BMW maken. M'n A4 gaat plaatsmaken voor de nieuwe G20 320d (M sport, 19" style 791 jet black, HUD, Harman Kardon, alcantara interieur, geblindeerde achterruiten)
Super geholpen tot nu toe door v Poelgeest en levering in eerste week maart. Zin in!
Heb nu S-line onderstel en 18", benieuwd hoeveel straffer hij rijdt met M Sport onderstel en 19" met noodloopbanden.
Super geholpen tot nu toe door v Poelgeest en levering in eerste week maart. Zin in!
Heb nu S-line onderstel en 18", benieuwd hoeveel straffer hij rijdt met M Sport onderstel en 19" met noodloopbanden.
Klopt, als je daarna nog een keer op de start/stop-knop drukt zonder de rem in te trappen gaat ie helemaal uit.YakuzA schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:27:
[...]
Hmmz. Ik heb in mijn f30 dat hij altijd de ontsteking actief melding geeft als ik hem eerst in de P zet en daarna de motor uit zet.
Dat zal ook wel iets vergelijkbaars zijn.
Ik druk hem in P en dan standaard twee keer achter elkaar op start/stop om zo de radio direct uit te krijgen...anders staat ie natuurlijk nog aan als je de deur open doet, maar dat weten jullie alfsfikke schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:29:
[...]
Klopt, als je daarna nog een keer op de start/stop-knop drukt zonder de rem in te trappen gaat ie helemaal uit.
Heb nergens last van eerlijk gezegd, dus denk dat het ligt aan een voet op de rem of dat soort dingen.
Ik doe hem altijd direct uit met de start knop zonder in de P te zetten. Dat de radio doorgaat vind ik niet erg.Beam87 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:04:
[...]
Ik druk hem in P en dan standaard twee keer achter elkaar op start/stop om zo de radio direct uit te krijgen...anders staat ie natuurlijk nog aan als je de deur open doet, maar dat weten jullie al![]()
Heb nergens last van eerlijk gezegd, dus denk dat het ligt aan een voet op de rem of dat soort dingen.
De paar keer dat ik hem wel handmatig in de P zette vond ik het gedrag wat verwarrend (4x in 3 jaar oid)
PSN
Mooi! Maar ik heb me laten vertellen (door de dealer) dat ze niet eerder dan 9 maart gaan uitleveren, omdat dat de dag is dat ie bij de dealers komt te staan. De mijne staat vooralsnog in de week van 20 maart gepland.Hugodv schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:28:
Ga binnenkort toch ook de overstap naar BMW maken. M'n A4 gaat plaatsmaken voor de nieuwe G20 320d (M sport, 19" style 791 jet black, HUD, Harman Kardon, alcantara interieur, geblindeerde achterruiten)
Dat heb ik uit gezet. Bij mij gaat de radio uit als je de deur open doet.Beam87 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:04:
[...]
Ik druk hem in P en dan standaard twee keer achter elkaar op start/stop om zo de radio direct uit te krijgen...anders staat ie natuurlijk nog aan als je de deur open doet, maar dat weten jullie al![]()
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Uit nieuwsgierigheid: is het een moeilijke handeling om de auto in P te zetten als je bij je bestemming arriveert?
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Nice! Dan zal de mijne ook wel ietsje later komen wellicht. Tegen mij is verteld dat de dealers hem eind februari in showroom krijgen, maar mogelijk is dat niet helemaal juist dus.BoardCrusher schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:24:
[...]
Mooi! Maar ik heb me laten vertellen (door de dealer) dat ze niet eerder dan 9 maart gaan uitleveren, omdat dat de dag is dat ie bij de dealers komt te staan. De mijne staat vooralsnog in de week van 20 maart gepland.
Nee, maar je hoeft 1 nutteloze stap minder te doen bij het verlaten van je auto.Theimon schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:35:
Uit nieuwsgierigheid: is het een moeilijke handeling om de auto in P te zetten als je bij je bestemming arriveert?
PSN
Dit doe ik ook. Gewoon auto parkeren, voet op de rem, start knop indrukken en automaat gaat op P. Dan pas gordel af en uitstappen.YakuzA schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:23:
[...]
Ik doe hem altijd direct uit met de start knop zonder in de P te zetten. Dat de radio doorgaat vind ik niet erg.
Sommige handelingen vind ik ook verwarrend met de automaat. Vooral van D naar N en terug naar D vergis ik me nog wel eens. Is in de wasstraat een keer bijna goed fout gegaan omdat ik de motor had uitgezet en de automaat naar P ging. Sinds die keer laat ik de motor maar aanstaan in de wasstraat.
Bij de DCT van een ///M welTheimon schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:35:
https://www.businessinsid...ernational=true&r=US&IR=T
[ Voor 17% gewijzigd door fsfikke op 04-01-2019 12:57 ]
Eén knopje indrukkenTheimon schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:35:
Heb je dat via coding gedaan? Ik vind de radio namelijk altijd net wat te lang doorgaan namelijk, volgens mij pas bij vergrendeling...maar dan sta je al lang buiten.Tylen schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:33:
[...]
Dat heb ik uit gezet. Bij mij gaat de radio uit als je de deur open doet.
Als ik moet wachten gebruik ik de auto hold functie, bij een rood stoplicht, stoppen, dan gaat de motor uit en de handrem erop, je kan je voet van het rempedaal halen en klaar houden om gas te geven (de motor start en handrem gaat los) en gaan. 
Wat mij nog wel eens overkomt is dat ik geparkeerd sta (of eigenlijk stil sta), de motor gaat uit en als ik dan m'n deur open doe gaat de motor weer aan. Ik geloof dat als ik m'n gordel eerst los doe dan blijft de motor uit. Een bugje in de software denk ik.
Wat mij nog wel eens overkomt is dat ik geparkeerd sta (of eigenlijk stil sta), de motor gaat uit en als ik dan m'n deur open doe gaat de motor weer aan. Ik geloof dat als ik m'n gordel eerst los doe dan blijft de motor uit. Een bugje in de software denk ik.
Ja middels coding.Beam87 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:57:
[...]
Heb je dat via coding gedaan? Ik vind de radio namelijk altijd net wat te lang doorgaan namelijk, volgens mij pas bij vergrendeling...maar dan sta je al lang buiten.
Is dat niet gewoon het start/top-systeem die de motor weer aanzet als je je voet van de rem haalt? Lijkt me onwaarschijnlijk/onwenselijk als er echt een directe koppeling zit tussen deur open doen en motor starttenCoenen schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:06:
Als ik moet wachten gebruik ik de auto hold functie, bij een rood stoplicht, stoppen, dan gaat de motor uit en de handrem erop, je kan je voet van het rempedaal halen en klaar houden om gas te geven (de motor start en handrem gaat los) en gaan.
Sinds kort opzoek naar een mooie BMW eigenlijk viel mijn oog direct op een 118i M sport shadow van minder als 1 jaar oud, echter kwam ik wat tegen online van de nieuwe 1 serie hoe groot is de kans dat die komende jaar in de showroom staat? dan wacht ik namelijk nog even.
Sommige auto's hebben een knop Auto Hold in het midden....misschien is dit het? Mijne heeft dat echter niet en het lijkt met, net als fsfikke ook aangeeft, onwaarschijnlijk dat er naast start/stop en specifieke optie Auto Hold nog andere opties zijn.fsfikke schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:20:
[...]
Is dat niet gewoon het start/top-systeem die de motor weer aanzet als je je voet van de rem haalt? Lijkt me onwaarschijnlijk/onwenselijk als er echt een directe koppeling zit tussen deur open doen en motor startten
Groot, hoewel wel met voorwielaandrijving...FNale schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:23:
Sinds kort opzoek naar een mooie BMW eigenlijk viel mijn oog direct op een 118i M sport shadow van minder als 1 jaar oud, echter kwam ik wat tegen online van de nieuwe 1 serie hoe groot is de kans dat die komende jaar in de showroom staat? dan wacht ik namelijk nog even.
@Mazo Als je het geld hebt liggen voor een (bijna) nieuwe, zou ik nog maand of 8/9 wachten en dan kijken of je wellicht een afgeprijsde 1 Serie op de kop kan tikken van het uitgaande model. Die heeft dan nog RWD, semi-digitaal instrumentencluster en rijdt nog een beetje zoals een BMW hoort te rijden...dat zal de nieuwe vast stukken minder doen. Qua looks weet ik nu al dat het uitgaande model er mooier uit ziet dan het komende model (althans, dat is mijn mening
)
De autonome auto kan jou niet vroeg genoeg komen begrijp ik?YakuzA schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:51:
[...]
Nee, maar je hoeft 1 nutteloze stap minder te doen bij het verlaten van je auto.
Ik rij prive een handbak, maar voor mijn werk een automaat. Ik vind het echt totaal geen moeite om die wagen in P (of N in dit geval, remsysteem is niet gekoppeld) te zetten.
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Als ik uitstap mag de auto zelf zijn shutdown doen. Dat stuk van de rit mag zo snel mogelijk autonoom worden. Voor mijn part stap ik uit en parkeert de auto zichzelf in 
Bij ons voor de deur 1x VW DSG en 1x BMW automaat. Ik rijd 90% met de Bimmer. Na iedere rit met de VW moet je toch even denken "bak in P". En die ruitenwisser die na een reboot nog steeds aanstaat is best irritant. Vooral als het vriest.
Bij ons voor de deur 1x VW DSG en 1x BMW automaat. Ik rijd 90% met de Bimmer. Na iedere rit met de VW moet je toch even denken "bak in P". En die ruitenwisser die na een reboot nog steeds aanstaat is best irritant. Vooral als het vriest.
Dat is er uit te coderen he...Beam87 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:04:
[...]
Dit dus.Tylen schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:33:
[...]
Dat heb ik uit gezet. Bij mij gaat de radio uit als je de deur open doet.
Overlaatst wel ferm gevloekt, blinkzyklen_anzahl_tipp is niet meer zo eenvoudig aan te passen
Viel mij ook op idd! Ik zette hem vroeger altijd graag op 4x.HyperBart schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:49:
[...]
Dat is er uit te coderen he...
[...]
Dit dus.
Overlaatst wel ferm gevloekt, blinkzyklen_anzahl_tipp is niet meer zo eenvoudig aan te passen
Auch, niet leuk. Wel gek, ik zette 'm op 5. Maar er zijn foto's te vinden op het internet van mensen die de optie hebben in de iDrive, 1, 3 of 5.HyperBart schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:49:
[...]
[...]
Dit dus.
Ik heb optie 1 of 3. En via codering kan ik hem op 5 zetten.
Nog eens getest. Voet op de rem of niet. Parkeerlicht gaat echt niet aan als ik niet eerste de auto ver- en ontgrendel.
Ook de ruitenwisser blijft gewoon op de auto stand als deze aan is geweest voor ik de motor uitzet.
Ook de ruitenwisser blijft gewoon op de auto stand als deze aan is geweest voor ik de motor uitzet.
Zet je hem "van contact af" voor je dat doet?Phusebox schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:52:
Nog eens getest. Voet op de rem of niet. Parkeerlicht gaat echt niet aan als ik niet eerste de auto ver- en ontgrendel.
- Stoppen
- Motor af (met voet op de rem een keer op de start knop drukken; bak gaat dan ook automatisch in P bij een automaat)
- Voet van rem af
- Auto daadwerkelijk uit zetten door nog eens op start te drukken (HU en dash gaan nu uit, interieurverlichting gaat aan alsof je de deur open doet)
Volgens mij mis je de laatste stap. Auto vergrendelen doet deels hetzelfde.
Dit is het equivalent van de sleutel uit het contact trekken bij VAG (althans, bij mijn Golf V en een VII is dat nog zo). Zolang de sleutel in het contact steekt, blijft de radio aan. Zodra je die er uit trekt gaat de hele handel pas slapen.
Als het zo'n wasstraat is waar je doorheen gesleept wordt: daar staat doorgaans een bord dat je de motor niet uit moet zetten en in vrij moet laten lopen...Danfoss schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:53:
[...]
Dit doe ik ook. Gewoon auto parkeren, voet op de rem, start knop indrukken en automaat gaat op P. Dan pas gordel af en uitstappen.
Sommige handelingen vind ik ook verwarrend met de automaat. Vooral van D naar N en terug naar D vergis ik me nog wel eens. Is in de wasstraat een keer bijna goed fout gegaan omdat ik de motor had uitgezet en de automaat naar P ging. Sinds die keer laat ik de motor maar aanstaan in de wasstraat.
Klinkt alsof je start/stop systeem gestart is. Als je dan je deur opent denkt de auto dat je wilt uitstappen en springt je motor aan, meer als herinnering van, hey je moet me nog uitschakelen. Het zelfde met als je start/stop geactiveerd is en je gordel los haalt.Coenen schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:06:
Zou goed kunnen, alleen gebeurd me dit als ik in de parkeergarage sta en uit wil stappen, dus de motor slaat eigenlijk voor niks aan. Dat vind ik zonde. Zo'n start stop systeem is mooi, maar ergens kan het niet 100% goed zijn voor de motor om elke keer te stoppen en starten.Het systeem mag van mij bv ook wat langer duren voor dat ie actief wordt. Zodat de olie wat meer op temperatuur is. Ik zet systeem dan ook vaak handmatig uit.
Dat zou het inderdaad kunnen zijn. Ben gewend dat als ik zelf op stop druk dat de auto dan reageert alsof de sleutel er uit is van mijn vorige auto. Ga het proberen.Werelds schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:51:
[...]
Zet je hem "van contact af" voor je dat doet?
- Stoppen
- Motor af (met voet op de rem een keer op de start knop drukken; bak gaat dan ook automatisch in P bij een automaat)
- Voet van rem af
- Auto daadwerkelijk uit zetten door nog eens op start te drukken (HU en dash gaan nu uit, interieurverlichting gaat aan alsof je de deur open doet)
Volgens mij mis je de laatste stap. Auto vergrendelen doet deels hetzelfde.
Dit is het equivalent van de sleutel uit het contact trekken bij VAG (althans, bij mijn Golf V en een VII is dat nog zo). Zolang de sleutel in het contact steekt, blijft de radio aan. Zodra je die er uit trekt gaat de hele handel pas slapen.
Het is vrij simpel. De motor is uit zodra je op stop drukt (zolang je hem niet handmatig in P drukt).Coenen schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 10:27:
Zou goed kunnen, alleen gebeurd me dit als ik in de parkeergarage sta en uit wil stappen, dus de motor slaat eigenlijk voor niks aan. Dat vind ik zonde. Zo'n start stop systeem is mooi, maar ergens kan het niet 100% goed zijn voor de motor om elke keer te stoppen en starten.Het systeem mag van mij bv ook wat langer duren voor dat ie actief wordt. Zodat de olie wat meer op temperatuur is. Ik zet systeem dan ook vaak handmatig uit.
Waarom is het niet goed om te starten en stoppen? Slijtage etc is allemaal meegenomen in het ontwerp, bovendien zet hij je motor precies op het goede moment stil waardoor met een minimale effort van de startmotor hij alweer draait.
PSN
Bij startstop blijft het vliegwiel toch draaien? De startmotor hoeft de boel in elk geval niet steeds aan te zwengelen
Nog een vraagje... heb je hier zelf ervaring mee?
Met Carly kan op geen van de nieuwere modellen de start/stop permanent worden uitgeschakeld. Kan geen bevestiging vinden dat het met E-Sys of Bimmercode wel mogelijk is.
Volgens sommige fora komt de fysieke start/stop off button binnenkort zelfs te vervallen. Dan is het zelfs niet meer mogelijk om het systeem bij elke rit uit te schakelen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
HyperBart schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:49:
[...]
[...]
Dit dus.
fsfikke schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 17:28:
[...]
Viel mij ook op idd! Ik zette hem vroeger altijd graag op 4x.
Snake schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:41:
[...]
Auch, niet leuk. Wel gek, ik zette 'm op 5. Maar er zijn foto's te vinden op het internet van mensen die de optie hebben in de iDrive, 1, 3 of 5.
Hier wordt inderdaad vaker over geklaagd. Ik heb nog oudere ECUs in mijn auto zitten en heb hem ook op 4x staan, dat is IMHO de sweet spot.Tylen schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:04:
Ik heb optie 1 of 3. En via codering kan ik hem op 5 zetten.
Met E-Sys kan je sowieso alles aanpassen. Tool van BMW zelf. Werkt perfect!alexbl69 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:09:
[...]
Nog een vraagje... heb je hier zelf ervaring mee?
Met Carly kan op geen van de nieuwere modellen de start/stop permanent worden uitgeschakeld. Kan geen bevestiging vinden dat het met E-Sys of Bimmercode wel mogelijk is.
Volgens sommige fora komt de fysieke start/stop off button binnenkort zelfs te vervallen. Dan is het zelfs niet meer mogelijk om het systeem bij elke rit uit te schakelen.
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
Alles wat met die "huis tuin keuken" dingen zoals Carly te doen is, is met E-SYS te doen, dat is namelijk "de" tool van BMW. Ik ben eerder fan van "remember previous state". Zo is het toch net iets meer "stock" en zelf te kiezen voor de volgende eigenaar van de wagen.
Bij Audi moest je trouwens een "viezer trucje" uithalen om dit te bewerkstelligen: de auto wijsmaken dat hij niet mag start/stoppen als het batterijvoltage lager is dan X. X moest je dan zo hoog zetten dat de batterij dit nooit kon leveren (bv 13V ofzo) en dan slaat de motor niet meer af. Nadeel is dat dit niet meer met de knop aan en uit te zetten is, dat is bij BMW dan wat "leuker".
Bij Audi moest je trouwens een "viezer trucje" uithalen om dit te bewerkstelligen: de auto wijsmaken dat hij niet mag start/stoppen als het batterijvoltage lager is dan X. X moest je dan zo hoog zetten dat de batterij dit nooit kon leveren (bv 13V ofzo) en dan slaat de motor niet meer af. Nadeel is dat dit niet meer met de knop aan en uit te zetten is, dat is bij BMW dan wat "leuker".
Goed punt. Ik zou niet weten hoe dit intern gemanaged wordt in de motor.418O2 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 11:29:
Bij startstop blijft het vliegwiel toch draaien? De startmotor hoeft de boel in elk geval niet steeds aan te zwengelen
Ik ging er uit gewoonte vanuit dat het wel de startmotor zou zijn
PSN
Ik heb me dat ook al eens afgevraagd en uitgezocht. Gezien ik een +1 van @fsfikke krijg heb ik het waarschijnlijk goed onthoudenYakuzA schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:34:
[...]
Goed punt. Ik zou niet weten hoe dit intern gemanaged wordt in de motor.
Ik ging er uit gewoonte vanuit dat het wel de startmotor zou zijn
Je kan altijd terug naar de originele staat met E-Sys. Gewoon een kwestie van de originele CAFD's terug flashen. Je moet deze dan wel bewaard hebben, maar letterlijk iedere E-Sys guide benadrukt 10x dat je dit zeker moet doenHyperBart schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:29:
Alles wat met die "huis tuin keuken" dingen zoals Carly te doen is, is met E-SYS te doen, dat is namelijk "de" tool van BMW. Ik ben eerder fan van "remember previous state". Zo is het toch net iets meer "stock" en zelf te kiezen voor de volgende eigenaar van de wagen.
Ik neem mijn drie jaar oude CAFD's nog altijd mee in de dagelijkse backups!
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
Nope, staat gewoon stil. Als je vliegwiel draait, draait je motor. Nuja, toch de krukas enzo en alles wat er aan vasthangt,dus ook cilinders en whatever. Bij diesels zou het niet gezond zijn als hij blijft draaien zonder dat ze smering krijgen van de vettige diesel418O2 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 11:29:
Weest gerust, motor staat af en hij moet alles terug aanzwengelen vanop 0. Er zijn verschillende soortten van start stop starters, de meest verkomende is gewoon een zwaardere starter installeren. Sommige merken zoals psa is het vliegwiel een soort van alternator/motor en vormt het vliegwiel de starter.
Ook onthoudt hij de positie van de krukas en onsteekt die de cilinder eerst waarvan de werking het meest de starter helpt.
Bij bmw en vag is er gewoon is zwaardere starter geinstalleerd. Simpel...Geen nadraaiende vliegwielen, toch niet langer dan paar seconden in ieder geval.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Eerste keer op start/stop drukken is het terug draaien van de sleutel, tweede keer is sleutel er uit als je het met VAG vergelijktPhusebox schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 10:47:
[...]
Dat zou het inderdaad kunnen zijn. Ben gewend dat als ik zelf op stop druk dat de auto dan reageert alsof de sleutel er uit is van mijn vorige auto. Ga het proberen.
Hangt van allerlei randzaken af. Als ik ergens aankom druk ik op stop en stap ik uit.Werelds schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 18:58:
[...]
Eerste keer op start/stop drukken is het terug draaien van de sleutel, tweede keer is sleutel er uit als je het met VAG vergelijkt
Verder geen 2e keer stop drukken of dat soort fratsen.
PSN
Hoeft ook niet per se, want als je de auto sluit gaat alles ook uit. Dat was puur ter vergelijking voor Phusebox.YakuzA schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 19:21:
[...]
Hangt van allerlei randzaken af. Als ik ergens aankom druk ik op stop en stap ik uit.
Verder geen 2e keer stop drukken of dat soort fratsen.
Om mijn Spotify probleem "op te lossen" wil ik nu een oude iPhone in de auto leggen en die laat ik dan automatisch verbinden met de hotspot van mijn android telefoon zodra ik in de auto stap. Vraag is:kan ik die iPhone gewoon continu aan de USB laten hangen dag en nacht? Ik ga er vanuit dat de auto de stroom uitschakelt op die poorten na bijvoorbeeld 30 min wanneer de auto vergrendeld is of niet op contact staat.
Enige nadeel is dat ik dan een Bluetooth slot kwijt ben permanent of lukt Spotify vanaf een iPhone ook met USB?
Enige nadeel is dat ik dan een Bluetooth slot kwijt ben permanent of lukt Spotify vanaf een iPhone ook met USB?
Ik heb er 24/7 een Raspberry Pi aan hangen. Nog nooit problemen gehad.Phusebox schreef op zondag 6 januari 2019 @ 00:45:
Om mijn Spotify probleem "op te lossen" wil ik nu een oude iPhone in de auto leggen en die laat ik dan automatisch verbinden met de hotspot van mijn android telefoon zodra ik in de auto stap. Vraag is:kan ik die iPhone gewoon continu aan de USB laten hangen dag en nacht? Ik ga er vanuit dat de auto de stroom uitschakelt op die poorten na bijvoorbeeld 30 min wanneer de auto vergrendeld is of niet op contact staat.
Volgens mij kan je met meerdere apparaten zijn verbonden, eentje op 'media' en de andere op 'phone'. Dat heb ik volgens mij een keer voor elkaar gekregen in m'n Ford.Phusebox schreef op zondag 6 januari 2019 @ 00:45:
Ik zou zeggen, probeer het, en laat ons de resultaten weten!
Twee apparaten kan ook, dat is geen probleem. Drie lijkt me niet en daarom dat ik me afvroeg of ik de iPhone via USB kan doen zodat die twee bluetooth connecties beschikbaar blijven. Ga het uitproberen.Lightning89 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 10:14:
[...]
Volgens mij kan je met meerdere apparaten zijn verbonden, eentje op 'media' en de andere op 'phone'. Dat heb ik volgens mij een keer voor elkaar gekregen in m'n Ford.
Klopt, dat kan. Maar uit m'n hoofd zijn het maar twee apparaten in totaal. Dus dan verlies je wel het tweede slot waar je normaal bijvoorbeeld de telefoon van je vriendin zou verbinden (als secundaire telefoon). Dus dat neemt wel een stukje flexibiliteit weg.Lightning89 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 10:14:
[...]
Volgens mij kan je met meerdere apparaten zijn verbonden, eentje op 'media' en de andere op 'phone'. Dat heb ik volgens mij een keer voor elkaar gekregen in m'n Ford.
Volgens mij kan Spotify ook via de USB-poort, maar check het vooral
Ja spotify werkt ook middels usb. En ja, je kan twee devices tegelijkerijd via blietooth verbinden.
@wjjkoevoets ik ben nieuwsgierig. Wat draai je op de pi?
Kan bevestigen dat het inderdaad werkt. iPhone met USB zonder Bluetooth verbonden. Zodra mijn android connectie maakt met de auto gooit die de wifi hotspot aan en kan de iPhone verbinden met internet.
Bij m'n zwager zijn e39 heeft hij afgelopen zomer een Android systeem ingebouwd in z'n auto. Hij is er erg tevreden over en heeft geen problemen. Naar aanleiding van reviews: Bouw je eigen navigatiescherm - Op basis van een Pi en Android Auto ging het toch weer kriebelen en kwam ik het volgende tegen.
Heeft iemand ervaring met https://caraudioexpert.nl...wifi-usb-overname-idrive/ een dergelijk Android systeem?
Ik ben benieuwd naar jullie perspectief. Zelf wil ik het wel maar ben ik een beetje huiverig voor problemen met name met de originele instelmogelijkheden en informatie van m'n BMW (denk aan bandenspanning initialiseren, voertuiginfo etc.)
Heeft iemand ervaring met https://caraudioexpert.nl...wifi-usb-overname-idrive/ een dergelijk Android systeem?
Ik ben benieuwd naar jullie perspectief. Zelf wil ik het wel maar ben ik een beetje huiverig voor problemen met name met de originele instelmogelijkheden en informatie van m'n BMW (denk aan bandenspanning initialiseren, voertuiginfo etc.)
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Die originele instelling blijf je behouden omdat het een scherm is met 2 inputs. Je wisselt dus tussen NBT en Android.
"1x USB aansluiting (max 32 GB)"
Dit vind ik wel een hele grote domper.
"1x USB aansluiting (max 32 GB)"
Dit vind ik wel een hele grote domper.
[ Voor 28% gewijzigd door jadjong op 06-01-2019 19:24 ]
Ik denk dat het precies dit is:Nitai schreef op zondag 6 januari 2019 @ 17:44:
Bij m'n zwager zijn e39 heeft hij afgelopen zomer een Android systeem ingebouwd in z'n auto. Hij is er erg tevreden over en heeft geen problemen. Naar aanleiding van reviews: Bouw je eigen navigatiescherm - Op basis van een Pi en Android Auto ging het toch weer kriebelen en kwam ik het volgende tegen.
Maar dan voor jouw model.kevintjeb schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:54:
Ik heb mijn eerste BMW aangeschaft !![]()
Het is een 116i (2008, e81) met M sport package en nog veel andere opties, die laat ik nu maar even achterwegen.
Nu vraag ik mij af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met een navigatie systeem wat AVINUSA verkoopt, ook in China zijn er verschillende retailers maar ik heb verder nog geen 'officiële' verkoper gevonden.
[Afbeelding]
Het oogt heel mooi, In ieder geval veel mooier dan wat er nu in zit:
[Afbeelding]
En als ik naar video's kijk (En de specificaties) draait het heel erg soepel. Ik heb momenteel het CCC navigatie systeem, en dat kan heel vervangen worden door bovenstaand systeem. Aangezien ik best wat waarde hecht aan een multimedia systeemtwijfel ik om dit aan te schaffen en in te bouwen.
Bij de meeste van die systemen schakel je van iDrive naar het Android systeem door de menu knop 4 seconden vast te houden. Je verliest dus niets van iDrive, behalve dan dat je iets meer moet schakelen tussen schermpjes.
[ Voor 4% gewijzigd door Werelds op 07-01-2019 10:36 ]
Zo morgen grote controle van de nieuwe auto en inbouw van de BMW Advanced Careye 2.0.
Ik ben benieuwd naar de kwaliteit daarvan!
Ik ben benieuwd naar de kwaliteit daarvan!
Ze de beamert heeft weer nieuwe remschijven en remblokken. Ben benieuwd of de piep nu eindelijk weg blijft.
Ik gebruik de Pi voor het flashen van de DME, het uitlezen van codes en nog wat andere kleine zaken. Het tuningplatform waar ik gebruik van maak, maakt het mogelijk om middels een app op mijn telefoon verbinding te maken met de Pi via Bluetooth of Wifi.Tylen schreef op zondag 6 januari 2019 @ 13:09:
De Pi wordt gevoed vanaf de USB poort en vanaf de Pi loopt een ENET OBD2 kabel naar de OBD poort van de auto.
Voorheen moest ik hier telkens een laptop voor gebruiken en dat is toch een stuk minder praktisch wanneer je aan het testen bent.