Feedback van een F30 is niet geweldig, maar dit kun je zeggen van een hele generatie auto's met elektrische stuurbekrachtiging. Eerste merk dat dit goed onder controle had was Porsche volgens mij.
Honda S2000 wordt ook geroemd om zijn goede rijgedrag,maar als een S2k ergens niet sterk in is... is het communicatie door het stuur, exact dit probleem heeft een hele generatie..... (S2k heeft overigens een elektrisch aangedreven hydropomp, heeft dus feitelijk niets te maken met de elektrische bekrachtiging zoals die nu toegepast wordt).
Het is niet zo dat de auto slecht stuurt of een slechte wegligging heeft, alleen de F30's met het standaard onderstel op 16 of 17" zijn relatief comfortabel en wat aan de slappere kant geveerd voor mijn plezier (meer richting de Audi A4 afstelling). F30 met M onderstel op 18" is imo gewoon meer dan prima en een must voor de liefhebbers. Is dit jammer: ja, is dit begrijpelijk vanuit BMW's standpunt: ja want met dit weggedrag spreken ze een veel grotere doelgroep aan.
Stuurfeedback van mijn oude E46 coupe was aanzienlijk beter. Vergeljk je dat met een auto die echt een goede feedback geeft (997 GT3RS was daarbij wel mijn persoonlijke topper) lijkt een E46 erna ook een natte krant.
Feit dat BMW je de keuze geeft om een meer richting comfort afgestelde auto te kopen nu vind ik wel tof, ook het aanbieden van een mechanische sper (voor relatief weinig geld) is hier een voorbeeld van. Enige issue is dat je hiermee wel zo voor €10k aan opties op een G20 schroef

.
[
Voor 54% gewijzigd door
Tortelli op 02-01-2019 20:24
]