Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 362 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:32
Ik moet ook zeggen dat ik de lederen sportstoelen van mijn E39 535i echt vele malen lekkerder vind dan die van de E39 523i. Veel meer steun. Ik ben ook lang en heb ook nog een disproportioneel lijf (korte benen).

Stoelverwarming met leer is ook prettiger moet ik zeggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

kazzzdafke schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 20:15:
[...]

Nope ken redelijk wat mensen bij BMW en ik weet wat er in die karren steekt.
Is mijne 3e geremappede bimmer nu, nog nooit geen issues mee gehad, enkel de E60, die had beetje last van de trilling in de automaat. Echter nu, 10 jaar later, rijdt mijn moeder er nog steeds vol tevreden mee rond en heeft die wagen al +200.000km.

Wat je doet: altijd warm rijden, en als je eens wil gassen, doe dat dan effe, maar geen top een uur aan stuk willen rijden op autostrade in Duitsland of ergens ermee op circuit. Dan moet je inderdaad andere aanpassingen doen.
Maar in dagelijks verkeer, lol... die wagen merkt het niet eens.
Uren 250 knallen is niks voor een motor van dat caliber/versnellingsbak, enkel je verbruik zal kuch zijn.

Het zijn de stoplichtspringtjes die pijnlijk zijn voor de aandrijflijn (voorname koppeling(en) en bak natuurlijk).

Als je beetje normaal doet, kan het extra vermogen weinig kwaad, zeker in het dagelijkse verkeer niet.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
418O2 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 20:56:
Ik moet ook zeggen dat ik de lederen sportstoelen van mijn E39 535i echt vele malen lekkerder vind dan die van de E39 523i. Veel meer steun. Ik ben ook lang en heb ook nog een disproportioneel lijf (korte benen).

Stoelverwarming met leer is ook prettiger moet ik zeggen
De standaardstoelen zitten overigens in de E39 ook een stukje beter dan de nieuwere standaard stoelen.
Die nieuwere zijn zo vlak als de pest......

De e60 had overigens destijds die comfort sportstoelen (in de M5) en die zaten een partij lekker _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-07 13:27

IQM

Speakerfreak95 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 17:21:
Ik weet niet of er al gereageerd is, maar er zijn wisselende ervaringen met de E60, de ene rijdt er 2 ton zonder gedoe mee, de ander heeft na 50k al een probleem.

Ga sowieso niet voor een model dat tussen 2003 en 2006 gemaakt is, die hebben zeer oude iDrive en veel storingen, omdat dat een enorme stap vooruit was t.o.v. de E39.

Daarna een E60 523i gehaald, met handbak, high executive met affabriek m pakket, leder etc etc.
Dat was ook niet echt het einde, iDrive liep vaak vast, alarm ging random maar af wanneer die zin had.
Ik moest 2 sleutels gebruiken want eentje deed het niet meer in het contactslot, en de ander was de remote van kapot na een avondje in de regen gelopen te hebben.
Mijn E61 525i uit 2006 was er zeker eentje van de eerste soort. Ik heb 'm naar de 270k gestuurd zonder grote problemen. De N52 motor staat niet bekend als betrouwbaar maar ik heb er echt geen centje pijn aan gehad. Ook de CCC of andere elektronische storingen zijn mij verschoont gebleven.
azz_kikr schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 22:22:
Uren 250 knallen is niks voor een motor van dat caliber/versnellingsbak, enkel je verbruik zal kuch zijn.

Het zijn de stoplichtspringtjes die pijnlijk zijn voor de aandrijflijn (voorname koppeling(en) en bak natuurlijk).

Als je beetje normaal doet, kan het extra vermogen weinig kwaad, zeker in het dagelijkse verkeer niet.
En toch ben ik daar heel erg benieuwd naar. Hoe gaan de downsized motoren met elektromotor zich houden. Een elektromotor is erg effectief in trekkracht en acceleratie maar naarmate de snelheid hoger wordt neemt de meerwaarde wel af. Dus urenlang 250km/u knallen met een 2.0 liter 4 pitter... ik ben benieuwd hoe lang dat heel blijft. De topsnelheid van een standaard 530e is 235km/u. Dat lijkt eerder begrenst door het vermogen dan een herenakkoord.

[ Voor 28% gewijzigd door IQM op 23-12-2018 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:21

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Beam87 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 10:22:
tikkend geluid uit de B- en C-stijlen dat hoorbaar is als ik over oneffenheden rijd.
Bij mijn F11 was het de gesp van de gordel die tegen de deurstijl van de bijrijder tikte. De gesp zat verkeerd om, hij zat naar buiten gericht ipv naar binnen. Even omdraaien en weg tik.
Komt jouw tik misschien ook daar vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Coenen schreef op zondag 23 december 2018 @ 10:37:
[...]

Bij mijn F11 was het de gesp van de gordel die tegen de deurstijl van de bijrijder tikte. De gesp zat verkeerd om, hij zat naar buiten gericht ipv naar binnen. Even omdraaien en weg tik.
Komt jouw tik misschien ook daar vandaan?
Ik heb zelf ook zo’n vermoeden dat het ergens daar vandaan moet komen. Wil ook keer bij de dealer aangeven om eens te gaan rijden met het gordelmechanisme losgekoppeld om te kijken of ik de tik dan niet hoor.

Enige wat mij dan nog wel bevreemd, hoe komt er dan ook een tikkend geluid uit de C-stijl? Daar zit namelijk niet die gordel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:55
IQM schreef op zondag 23 december 2018 @ 00:12:
De topsnelheid van een standaard 530e is 235km/u. Dat lijkt eerder begrenst door het vermogen dan een herenakkoord.
Eum nee, standaard ging hij vrij vlot naar de 245 waar dan de begrenzer aanging.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:55
azz_kikr schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 22:22:
[...]

Uren 250 knallen kan wel zorgen voor hogere temp olie, te weinig druk op de lagering van de krukas... Dit is voor mij veel gevaarlijker dan af en toe een stoplichtprintje. Als de druk op de versnellingsbak te hoog wordt, dan hoor en voel je de trilling. Dat doet deze onder geen enkel beding en zoals ik zei, de E60 wel, maar ook die rijdt nog steeds rond.

Interesting times...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joshuax8
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Gister mijn 2005 Z4 (E85) 2.2i ingeruild voor een 2012 335i (F30). Wat een kracht heeft dat ding, alles voelt zo moeiteloos, geweldig! Cabrio rijden in de zomer ga ik wel missen.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-07 09:44
Speakerfreak95 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 23:55:
[...]

De e60 had overigens destijds die comfort sportstoelen (in de M5) en die zaten een partij lekker _/-\o_ _/-\o_
Dat is in de F10 niet anders. Dingen zitten heerlijk. Eén van mijn redenen om een 5 te kopen en daarom wordt de overstap naar een 3, waarschijnlijk ooit weer, behoorlijk lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IQM

IQM

kazzzdafke schreef op zondag 23 december 2018 @ 13:21:
Eum nee, standaard ging hij vrij vlot naar de 245 waar dan de begrenzer aanging.
245 op de teller lijkt me ongeveer 235 echte kilometers dus dat klopt wel. Dat zal BMW echt wel getest hebben lijkt me.

Maar ik vind de winst na het chippen nog steeds indrukwekkend. 140pk erbij uit een 2 liter is heel erg veel. (Er van uitgaande dat de elektromotor niet gechipt kan worden.) Dat kan niet goed zijn voor de levensduur van het blok.
Joshuax8 schreef op zondag 23 december 2018 @ 19:00:
Gister mijn 2005 Z4 (E85) 2.2i ingeruild voor een 2012 335i (F30). Wat een kracht heeft dat ding, alles voelt zo moeiteloos, geweldig! Cabrio rijden in de zomer ga ik wel missen.. :|
De N55 x35i is een heerlijk blok. Heerlijk soepel, altijd vermogen genoeg en klinkt geweldig. Ik heb al eens geroepen dat ik mijn F11 535i nooit meer weg doe. Maar misschien dat het over een paar jaar toch een 540i wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Joshuax8 schreef op zondag 23 december 2018 @ 19:00:
Pics or didnt happen! ;)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joshuax8
  • Niet online
Nog geen super goede foto's gemaakt, maar voor een indruk:

335i_outside
Mineral grey high executive sport line met 19" styling 401 velgen, erg geslaagde combi al zeg ik het zelf. :)

335i_inside
Het rode interieur ziet er erg fel uit op foto's maar dat valt alles mee in het echt.

M performance uitlaat zit er ook onder, dus hij klinkt ook geweldig! :9~
Wel even wennen hoe stil het is binnen in de auto na m'n Z4.

Edit: Voor lijst met opties zie https://www.mdecoder.com/decode/f268555

[ Voor 4% gewijzigd door Joshuax8 op 24-12-2018 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Joshuax8 schreef op maandag 24 december 2018 @ 00:17:
[...]

Nog geen super goede foto's gemaakt, maar voor een indruk:

[Afbeelding: 335i_outside]
Mineral grey high executive sport line met 19" styling 401 velgen, erg geslaagde combi al zeg ik het zelf. :)

[Afbeelding: 335i_inside]
Het rode interieur ziet er erg fel uit op foto's maar dat valt alles mee in het echt.

M performance uitlaat zit er ook onder, dus hij klinkt ook geweldig! :9~
Wel even wennen hoe stil het is binnen in de auto na m'n Z4.

Edit: Voor lijst met opties zie https://www.mdecoder.com/decode/f268555
Mooie bak! Maar geen M-pakket erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuax8
  • Niet online
Pepppie schreef op maandag 24 december 2018 @ 08:16:
[...]

Mooie bak! Maar geen M-pakket erop?
Nee, helaas niet. Ik denk dat de 1e eigenaar voor de “wolf in schaapskleren” look ging, want de modelaanduiding op de achterkant zit er ook niet op. >:) Nu moet ik zeggen dat de Sport Line er al vrij stoer uit ziet zonder M pakket, maar dat M stuur had wel leuk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Afgelopen week weer naar de dealer geweest. Niet voor mijzelf maar voor een vriend. Die had interesse in een nieuwe 4 serie of 6 serie. Hij heeft echter een auto van 20+ jaar oud. De dealer herkende me niet meer ondanks dat ik 3 maanden terug bij hem mijn auto heb opgehaald.

Al met al werden we snel afgewimpelt en we moesten maar “kijken en nergens aanzitten”. Wat een arrogantie. Jezus. Valt me echt zo zwaar tegen. Misschien een los BMW dealer topic maken :’(

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:02
Kecin schreef op maandag 24 december 2018 @ 19:08:
Afgelopen week weer naar de dealer geweest. Niet voor mijzelf maar voor een vriend. Die had interesse in een nieuwe 4 serie of 6 serie. Hij heeft echter een auto van 20+ jaar oud. De dealer herkende me niet meer ondanks dat ik 3 maanden terug bij hem mijn auto heb opgehaald.

Al met al werden we snel afgewimpelt en we moesten maar “kijken en nergens aanzitten”. Wat een arrogantie. Jezus. Valt me echt zo zwaar tegen. Misschien een los BMW dealer topic maken :’(
Je bent belachelijk behandeld maar kan me best voorstellen dat ze je na 3 maanden niet meer herkennen. Hoeveel klanten denk je dat er komen? Is bijna onmogelijk om iedereen te onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

ybos schreef op maandag 24 december 2018 @ 20:11:
[...]

Je bent belachelijk behandeld maar kan me best voorstellen dat ze je na 3 maanden niet meer herkennen. Hoeveel klanten denk je dat er komen? Is bijna onmogelijk om iedereen te onthouden.
Naja, mijn ontmoeting was nogal heftig vond ik, ik kan me dus haast niet voorstellen dat die niet wist wie ik was en zich liever dom voordeed.

Die vriend heeft ondertussen een andere auto op het oog en gaat vrijdag de order compleet maken. Gemiste kans, erg jammer. Had graag nog een BMW erbij gezien op de weg :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:47
ybos schreef op maandag 24 december 2018 @ 20:11:
[...]

Wat een nonsens. Dat ze je naam of welke auto je precies rijdt misschien zo 1, 2, 3 niet meer weten oké, maar je herkent heus iemand nog wel die je een auto hebt verkocht hoor.

Ik ben wel benieuwd welke dealer we het over hebben B)

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 22:16

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens mij de dealer uit almelo.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:49
Kecin schreef op maandag 24 december 2018 @ 19:08:

Dat doet elke merkdealer hoor, ben al vaak genoeg afgewimpeld, is echt niet alleen bij BMW

Was laatst nog samen met m’n broer bij een Volvo dealer
We kwamen aanrijden in de BMW 4 serie Grand Coupé van m’n broer maar kregen totaal geen aandacht

Zelfde ook al eens bij een Volkswagen dealer, en dat terwijl mijn pa er een keer achteraan liep, ze allemaal aan z’n voeten lagen om maar iets te verkopen :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Ik ben taxichauffeur geweest en herkende mensen die ik een kwartier in de auto had gehad na een half jaar nog.

Martinistad hier in Groningen is ook een verzameling clowns. Zou daar nooit een auto kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:04
Bij mij was de slechtste ervaring bij Audi. Ging dus voor een nieuwe A3 en kreeg voor de proefrit waar ik een afspraak voor had gemaakt zonder schaamte een vijf jaar oude occasion.

Bij BMW was de enige verkoper die me netjes en goed geholpen heeft. Goede tips gegeven alle mogelijkheid voor langere proefrit (avondje mee kunnen nemen en de dag erna terugbrengen). Over de verkoper kan ik weinig kwaads zeggen daar.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb toevallig vandaag samen met m'n broer zijn nieuwe aanwinst opgehaald (320i touring) en ik kan alleen maar positief berichten. Aankooptraject was erg prettig en bij de aflevering werd ruim de tijd genomen om alles door te nemen en de hele auto uit te leggen en in te stellen. Flesje Moët erbij en al :)

Misschien toch een verschil dat dit een BMW fabrieksdealer is ipv zo een cowboy-bedrijf waar toevallig een BMW logo op de gevel plakt.
Ook al kan je overal wel net de verkeerde verkoper op het verkeerde moment treffen. Altijd grappig hoe je ze dan toch razendsnel met hijgende pootjes voor je hebt staan als je de juiste toverwoordjes noemt :z
spoiler:
Diplomatic Sales

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

fsfikke schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 00:32:
Ik heb toevallig vandaag samen met m'n broer zijn nieuwe aanwinst opgehaald (320i touring) en ik kan alleen maar positief berichten. Aankooptraject was erg prettig en bij de aflevering werd ruim de tijd genomen om alles door te nemen en de hele auto uit te leggen en in te stellen. Flesje Moët erbij en al :)

Misschien toch een verschil dat dit een BMW fabrieksdealer is ipv zo een cowboy-bedrijf waar toevallig een BMW logo op de gevel plakt.
Ook al kan je overal wel net de verkeerde verkoper op het verkeerde moment treffen. Altijd grappig hoe je ze dan toch razendsnel met hijgende pootjes voor je hebt staan als je de juiste toverwoordjes noemt :z
spoiler:
Diplomatic Sales
Flesje Moët erbij en al :) ]
Kijk, dat zou ik dus ook verwachten. Kreeg niet eens bloemen geloof ik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01:25

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Snake schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 18:31:
@Werelds @fsfikke @duderuud @Famous @wjjkoevoets

Aangezien jullie de F20/F21/F22/F23 hebben:

Voor de linkse spiegel, als jullie eentje hebben die dimt, graag de volgende informatie:

Dimt jullie rechterspiegel ook? Ja/Nee?

Zou ik jullie VIN mogen 'hebben', zodat ik kan zien welke spiegels dat dat zijn. Ik heb namelijk de US versie op komst, en die zijn echt slecht.
Oei, een beetje laat. Heb je deze info nog nodig? Ik weet eerlijk gezegd niet of mijn rechterspiegel dimt. Nooit op gelet en ook nooit last gehad van felle lampen in mijn spiegels.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:32
418O2 schreef op maandag 24 december 2018 @ 21:28:
Ik ben taxichauffeur geweest en herkende mensen die ik een kwartier in de auto had gehad na een half jaar nog.

Martinistad hier in Groningen is ook een verzameling clowns. Zou daar nooit een auto kopen.
Ik herken mijn buurvrouw niet als ze niet bij/om haar huis staat. Niet iedereen is daar een ster in, al zou je van een autoverkoper (mogen) verwachten dat dat wel het geval is.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
Kecin schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 01:14:
[...]

Flesje Moët erbij en al :) ]
Kijk, dat zou ik dus ook verwachten. Kreeg niet eens bloemen geloof ik 8)7
Ik denk dat het per dealer verschilt, waarbij het ook niet eens uit hoeft te maken of je bij een 'premium' merk komt of niet. Bij de Renault dealer kreeg ik helemaal niks toen ik de auto kwam ophalen. was alles heel onpersoonlijk en had ik eerlijk gezegd geen idee wie de auto nu daadwerkelijk aan mij verkocht heeft. Bij de BMW dealer kent de verkoper en directeur mij, maar dat kan op een andere vestiging zomaar weer anders zijn volgens mij.

Ik kreeg trouwens geen champagne, maar wel EUR 500 op de rekening bijgeschreven toen ik de auto kreeg...vanwege het feit dat ik als losse optie het M Sportstuur wilde, zonder het M pakket. Door productieproblemen bij Bosch kon dit blijkbaar niet (kon enkel als je het volledig M pakket had, zoals het tegenwoordig standaard is volgens mij) en kreeg ik ter compensatie dat bedrag. Vond dat wel een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:02
Beam87 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 14:25:
[...]

Ik denk dat het per dealer verschilt, waarbij het ook niet eens uit hoeft te maken of je bij een 'premium' merk komt of niet. Bij de Renault dealer kreeg ik helemaal niks toen ik de auto kwam ophalen. was alles heel onpersoonlijk en had ik eerlijk gezegd geen idee wie de auto nu daadwerkelijk aan mij verkocht heeft. Bij de BMW dealer kent de verkoper en directeur mij, maar dat kan op een andere vestiging zomaar weer anders zijn volgens mij.

Ik kreeg trouwens geen champagne, maar wel EUR 500 op de rekening bijgeschreven toen ik de auto kreeg...vanwege het feit dat ik als losse optie het M Sportstuur wilde, zonder het M pakket. Door productieproblemen bij Bosch kon dit blijkbaar niet (kon enkel als je het volledig M pakket had, zoals het tegenwoordig standaard is volgens mij) en kreeg ik ter compensatie dat bedrag. Vond dat wel een goede deal.
M-stuur zonder m-pakket is volgens mij weer via de configurator te bestellen. Daarnaast kan je als losse onderdelen altijd het stuur nabestellen, redt je allleen niet met €500,-. Of €500 een goede deal is weet ik niet, als dit +/- 8% van de aanschafprijs is wel.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Morpheusk schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 18:03:
[...]

M-stuur zonder m-pakket is volgens mij weer via de configurator te bestellen. Daarnaast kan je als losse onderdelen altijd het stuur nabestellen, redt je allleen niet met €500,-. Of €500 een goede deal is weet ik niet, als dit +/- 8% van de aanschafprijs is wel.
Klopt, maar als het er niet op kan als je je auto bestelt kun je ook gewoon pech hebben en niks krijgen bedoelde ik meer. Toen ik mijn auto bestelde is het een half jaar niet mogelijk geweest om een M-sportstuur te krijgen zonder M-pakket, iets dat maand nadat ik besteld had ook zo in de configurator vermeld stond.

Ik ben tevreden met het andere ‘sportstuur’, alleen is deze iets minder zacht en iets meer plastic, maar geen problemen mee eigenlijk. Daarnaast is het een leaseauto :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 22:04
Morpheusk schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 18:03:
[...]

Ik heb begin april besteld geloof ik en was de eerste in Nederland ongeveer die weer een los M stuur kon bestellen. Zo'n beetje de upgrade waar ik het meest blij mee ben.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Phusebox schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 20:09:
[...]

Ik heb begin april besteld geloof ik en was de eerste in Nederland ongeveer die weer een los M stuur kon bestellen. Zo'n beetje de upgrade waar ik het meest blij mee ben.
Ja, ik kan niet ontkennen dat ik het M stuur ook liever had gehad hoor...heb nog heel even gedacht om het later alsnog te laten plaatsen maar dat vond ik het geld niet waard. In mijn 1 serie staat het op zich wel prima eigenlijk, tezamen met zwarte stoelen en de geborsteld aluminium interieurlijsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Beam87 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 14:25:
[...]

Het lijkt inderdaad gewoon per dealer te verschillen. Ik heb goede ervaringen met twee BMW dealers, met een andere alleen maar mindere tot slechte. Verder ook goede ervaringen gehad met een Citroën, Suzuki en Peugeot dealer. Matige ervaringen met een Mercedes, Opel en Volkswagen dealer.

De slechtste tot nu toe was bij een Ford dealer. Ik had een afspraak gemaakt voor een proefrit. Eenmaal (iets te vroeg) aangekomen werd ik min of meer genegeerd. De auto werd met veel tegenzin buiten gereden en men vond het zelfs nodig om achter mij aan te rijden tijdens de proefrit. Eerder die dag was ik bij een BMW dealer, ook voor een proefrit. Hier werd ik wel direct geholpen, kreeg een bakje koffie aangeboden en na een praatje met de verkoper kreeg ik de sleutels mee. "Neem goed de tijd hè, we zien je straks wel weer een keer verschijnen". Raad eens welke auto ik toen gekocht heb (het was niet de Ford :+ ).

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
We ben een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe wagen en daarom ook aan het bekijken hoe we de huidige e60 520i gaan verkopen.
Auto is erg netjes voor de leeftijd en verkopen van zon auto valt me toch wel tegen. Kleine wagens lijken de norm en dit soort comfortabele reisautos lijken volledig uit de gratie te zijn. Ik ben wel blij dat het een benzine is, diesel is helemaal geen vraag naar lijkt het.

[ Voor 26% gewijzigd door Sethro op 25-12-2018 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Sethro schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 21:55:
We ben een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe wagen en daarom gestart met de verkoop van de huidige e60 520i.
Auto is erg netjes voor de leeftijd en verkopen van zon auto valt me toch wel tegen. Toch vooral animo voor de kleine wagens en dit soort comfortabele reisautos lijken redelijk uit de gratie te zijn.
Van wanneer is hij?

Zulke grote zware wagens worden weinig privé gereden natuurlijk. En zakelijk zijn ze pas vanaf 15 jaar interessant natuurlijk, anders is de bijtelling niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
Komt uit 2009, dus voor 15 jaar moeten we nog even. Met 1400kg is het geen lichtgewicht maar echt zwaar is die ook niet. En redelijk efficiënt, meer dan 1:15 kun je op de snelweg makkelijk halen.

[ Voor 58% gewijzigd door Sethro op 25-12-2018 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07 13:55

Theimon

Snapte!?

Gewicht is niet zo belangrijk, bijtelling ook niet echt. Het probleem met deze: het is een 520i. Dus een te kleine motor. Een E60 benzine is pas interessant als er een groter blok in ligt.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Sethro schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 21:58:
Komt uit 2009, dus voor 15 jaar moeten we nog even. Met 1400kg is het geen lichtgewicht maar echt zwaar is die ook niet. En redelijk efficiënt, meer dan 1:15 kun je op de snelweg makkelijk halen.
Kilometers, kleur en opties maken voor veel mensen ook uit. Aantal pics wellicht?
Qua gewicht snap ik veel gezinnen wel qua MRB.

[ Voor 5% gewijzigd door Kecin op 26-12-2018 05:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
Heb ik even niet online staan, BMW heeft 155k gelopen, buitenkant zwart en binnen afgewerkt met geborsteld Alu waardoor deze moderne uitstraling heeft tov de vaak houten interieurs. Verder de standaard opties, 2 sets LM met winter/zomerbanden, navi, CC, regensensoren, elektrische stoelen, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
Mja, dan is het 'gewoon' weer een 520i. Een basismotor en elektrische stoelen. Navi, CC, regensensor e.d. is allemaal standaard. Banden kun je bijkopen en ook die interieurlijsten regel je zelf los. Nog even los van dat de helft van het publiek dat helemaal niet zo erg vindt.

Het klinkt gewoon niet als een heel exclusieve uitvoering, maar een doorsnee modelletje. Dat trekt geen bosjes met kopers. Plus een 5-serie is voor velen echt te duur in rijdend houden en onderhoud. Leuk dat je 1:15 kan halen, maar wat doet het ding onder de streep bij de pomp?

Daarnaast: het is een 'uitloopmodel'. In 2010 is de F10 op de markt gekomen. Als je E60 (te) hoog geprijsd is, kijkt men wel verder voor het nieuwe model. Dat mogelijk ook nog eens minder problemen heeft, de E60 staat niet als heel betrouwbaar bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
Zojuist Road Map EUROPE Next 2019-1 binnengeharkt van bmw-connecteddrive.nl.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Toff schreef op donderdag 27 december 2018 @ 02:50:
Zojuist Road Map EUROPE Next 2019-1 binnengeharkt van bmw-connecteddrive.nl.
Jij ook al ;)

Pepppie in "Het grote BMW-topic #14"

EVO is helaas nog niet geupdate, maar ik mis ook niet echt wegen.

• Tylen

Tylen

Downloading. Straks even kids naar oma brengen kan ik hem gelijk even installeren. Thanks.

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:07
Sethro schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 21:55:
We ben een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe wagen en daarom ook aan het bekijken hoe we de huidige e60 520i gaan verkopen.
Auto is erg netjes voor de leeftijd en verkopen van zon auto valt me toch wel tegen. Kleine wagens lijken de norm en dit soort comfortabele reisautos lijken volledig uit de gratie te zijn. Ik ben wel blij dat het een benzine is, diesel is helemaal geen vraag naar lijkt het.
Diesel ist interessant wanneer het nog de EURO6 norm heeft. In veel landen mag je niet meer rijden in een lagere norm. Zelf ben ik op zoek naar een diesel voor woon/werk afstand. Gelukkig hier in Saarland mag je nog wel zonder de norm rijden. Maar Berlijn en andere grote steden mag het dus niet.

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-07 20:18
fsfikke schreef op donderdag 27 december 2018 @ 08:19:
[...]

Jij ook al ;)

Ik ook niet, ik update wel een keer als ik het denk nodig te hebben, als in.. op vakantie of zo. Hier in Nederland is het over het algemeen wel te doen om een andere weg te vinden. Bij mijn vorige auto had ik gratis kaartupdates(voordeel van bij TomTom werken :+) maar deed ik het ook alleen voor vakantie en nooit tegen een probleem aangelopen.

Afgelopen zomer liep het 3 jarig abonnement dat je bij een nieuwe BMW krijgt af en heb toen de laatste kaart geinstalleerd. Waarschijnlijk installeer ik van de zomer weer een keer de nieuwste kaarten en neem ik een 1 jarig abonnement zodat ik een jaar later nog een laatste keer de dan nieuwste kaart kan installeren.

Het automatisch continu laten updaten werkt trouwens ook superhandig maar is mij de kosten niet waard. Zeker niet als je daarnaast nog een extra pakket moet afsluiten om de kaart via USB te kunnen updaten. Of is dat tegenwoordig niet meer losgekoppeld van elkaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-07 07:02
[...]

Jij ook al ;)

Ik miste ook geen wegen, maar heb sinds de laatste NBT update wel op meer wegen RTTI (rondweg van mijn dorp bijvoorbeeld). Vind ik een nuttige toevoeging.

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:07
Bij diverse bedrijven die remaps verzorgen wordt onderscheid gemaakt tussen een M140i met 340 pk en een M140i PP met 360 pk. Weet iemand waar PP voor staat, ik kan er niks over vinden?

Performance package lijkt logisch maar geeft geen relevante zoekresultaten.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:48

_Arthur

blub

Jep, Performance Pack.

• kevintjeb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-01 14:42
Hmm, het CCC systeem in mijn e81 van 2008 had vanochtend kuren. Ik heb 3x de tijd opnieuw in moeten stellen.

Ik was de auto aan het wassen en heb de motor een aantal keer opnieuw moeten starten om de auto te verplaatsen, toen gebeurde het dus. De auto stond verder uit.

Heeft iemand een idee? Op het internet lees ik dingen over de batterij.

• IQM

IQM

kevintjeb schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:24:
Hmm, het CCC systeem in mijn e81 van 2008 had vanochtend kuren. Ik heb 3x de tijd opnieuw in moeten stellen.

Ik was de auto aan het wassen en heb de motor een aantal keer opnieuw moeten starten om de auto te verplaatsen, toen gebeurde het dus. De auto stond verder uit.

Heeft iemand een idee? Op het internet lees ik dingen over de batterij.
Kan de accu zijn die minder wordt maar ook het CCC systeem gaat vaker kapot.
Wanneer heb je de accu voor het laatst vervangen?

• Matadores
  • Laatst online: 21:34
Vanmiddag een afspraak gemaakt om het koelsysteem onder druk te laten zetten. Er verdwijnt koelvloeistof en ik ben er nog niet achter gekomen waar het lek zit. Het lek moet wel erg klein zijn, want ik moet per 1000km ongeveer 0,15liter bijvullen.

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

jordy2811 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:15:
Bij diverse bedrijven die remaps verzorgen wordt onderscheid gemaakt tussen een M140i met 340 pk en een M140i PP met 360 pk. Weet iemand waar PP voor staat, ik kan er niks over vinden?

Performance package lijkt logisch maar geeft geen relevante zoekresultaten.
Misschien dat ze MPPK, oftewel M Performance Power Kit bedoelen? Dit is officiële tuning vanuit BMW voor bijv. een 335i/340i. Voor de M140i biedt BMW dit voor zo ver ik weet helemaal niet aan). Dit zou al standaard moeten zijn bij dit model. Er is volgens mij ook geen officiële variant van deze auto met 360pk.

Enige wat ik kan verzinnen is dat het dan gaat om een M140i is die de map heeft van een X3 M40i. Beide B58B30M0, alleen heeft die laatste wel 360pk.

• kevintjeb
IQM schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:01:
[...]

Kan de accu zijn die minder wordt maar ook het CCC systeem gaat vaker kapot.
Wanneer heb je de accu voor het laatst vervangen?
Ik heb de auto ongeveer een 1.5 week geleden aangeschaft, ik kan niet zeker zeggen of de accu wel eens vervangen is. Ik denk het niet. Dat is dan dus ongeveer 10 jaar geleden :9

• sig69
  • Laatst online: 01:58
Fuck, maandag olie bijgevuld. Hij gebruikt iets en dat is prima. Nu moeten we morgen terug, dus ik dacht ik pijl nog even. Moet er gewoon bijna een liter bij! Ik heb dus in 300 kilometer ergens tussen de 0,5 en 1 liter olie weggestookt :X
Maar geen rook, geen plas, blok is schoon. Waar blijft dat spul? 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door sig69 op 27-12-2018 20:59 ]

Roomba E5 te koop

• Touchdomex
  • Laatst online: 21:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

sig69 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:57:
Fuck, maandag olie bijgevuld. Hij gebruikt iets en dat is prima. Nu moeten we morgen terug, dus ik dacht ik pijl nog even. Moet er gewoon bijna een liter bij! Ik heb dus in 300 kilometer ergens tussen de 0,5 en 1 liter olie weggestookt :X
In je koelvloeistof? :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• sig69
Ik hoop het niet. Hoe kan ik dat controleren/wat zouden de symptomen zijn? Snap wel iets van auto's maar hier houdt het wel op.

Roomba E5 te koop

• 34Miles
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-07 18:05
Witte smurrie aan de onderkant van de olie vuldop, als dat zichtbaar is weet je zeker dat het olie icm koelvloeistof is. :(.

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:32
Witte smurrie hoeft geen koelvloeistof te zijn.

Was toevallig je motor op temperatuur toen je bijvulde en koud toen je peilde?

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
34Miles schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:19:
Witte smurrie aan de onderkant van de olie vuldop, als dat zichtbaar is weet je zeker dat het olie icm koelvloeistof is. :(.
Nope, geen witte smurrie. Dat weet ik nog wel van m'n vorige auto. Die reed nooit ritjes verder dan 5km.
Raymond P schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:38:
...
Was toevallig je motor op temperatuur toen je bijvulde en koud toen je peilde?
Dat kan ja. Vanochtend was ie gewoon koud, nog niet gelopen. Maandag weet ik niet meer zo goed maar het zou kunnen dat ik eerst een ritje heb gedaan en later pas naar de olie heb gekeken.

[ Voor 36% gewijzigd door sig69 op 27-12-2018 23:13 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:08
Weet niet of er een peilstok in zit, maar even aansteker bij de punt houden. Knetteren=kvs.

En ligt het misschien in je schutplaat?

[ Voor 19% gewijzigd door FitTiv op 27-12-2018 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

kevintjeb schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:19:
Ik heb de auto ongeveer een 1.5 week geleden aangeschaft, ik kan niet zeker zeggen of de accu wel eens vervangen is. Ik denk het niet. Dat is dan dus ongeveer 10 jaar geleden :9
Mijn gok is dat de accu ergens rond 2013 vervangen is en nu weer aan zijn eind is. Is het garantie? Zo nee, gewoon even bij een universele garage de accu laten vervangen en de auto aan de stekker om aan te geven dat er een nieuwe accu geplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
[...]

Jij ook al ;)

Ja, ik ook, maar vorige week nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 915187

kevintjeb schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:19:
[...]

Dan heeft die waarschijnlijk gewoon een tijd stil gestaan. Eerst maar eens een stuk rijden voordat je concludeert dat de accu op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
Anoniem: 915187 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 05:18:
[...]
Dan heeft die waarschijnlijk gewoon een tijd stil gestaan. Eerst maar eens een stuk rijden voordat je concludeert dat de accu op is.
600km aan een stuk rijden leek mij voldoende, of is dat niet zo? Ik heb hem namelijk geïmporteerd naar Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 15:02

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Accu's die een keer helemaal leeg zijn geweest (door b.v. een half jaar stilstand) kun je beter direct vervangen, je blijf er anders gezeik mee houden.

Als hij na 600km rijden nog niet vol is, en ondertussen (minstens?) 5 jaar oud is; lekker vervangen.

[ Voor 25% gewijzigd door Tortelli op 28-12-2018 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

sig69 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:57:
Jij had toch een E46? Carterventilatie (PCV) dan waarschijnlijk gaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Radiant schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:10:
[...]

Jij had toch een E46? Carterventilatie (PCV) dan waarschijnlijk gaar.
Ja klopt. Ik lees op internet dat het aanpakken van de carterventilatie niet veel doet? Dikkere olie zou meer effect hebben. Ik rij nu met 5w30, dus 5w40 ofzoiets dan. Ik ga sowieso even op youtube kijken of ik zelf eventueel de carterventilatie kan checken. Ik heb ook nog gepeild overigens, auto uitgeladen vanmiddag en vredig op de bank in slaap gevallen :Z

[ Voor 10% gewijzigd door sig69 op 28-12-2018 19:19 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Als je een M54-blok hebt dan heb je altijd wel wat olieverbruik (slechte olieschraapveren), maar ik vind dit best veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Laatst online: 10-07 13:55

Theimon

Snapte!?

sig69 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:18:
[...]

Ja klopt. Ik lees op internet dat het aanpakken van de carterventilatie niet veel doet? Dikkere olie zou meer effect hebben. Ik rij nu met 5w30, dus 5w40 ofzoiets dan. Ik ga sowieso even op youtube kijken of ik zelf eventueel de carterventilatie kan checken. Ik heb ook nog gepeild overigens, auto uitgeladen vanmiddag en vredig op de bank in slaap gevallen :Z
Je CCV aanpakken is niet alleen tegen olieverbruik. Als de boel dicht zit zal ie ook een druk gaan opbouwen die uiteindelijk kan leiden tot meer ellende.

Spuugt ie soms met een koude start een flinke rookwalm uit de uitlaat? En met draaiende motor de oliedop eraf halen, hij zou iets moeten zuigen (onderdruk). Als ie dat niet doet kan de CCV stuk zijn.

En nog een internet vol met hoe je de CCV van een E46 kan checken en repareren :)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

De E46 hadden toch veel problemen met versleten klepseals. Waarschijnlijk is dat de oorzaak als je olieverbruik zo hoog wordt. Let op je katalysator want die zal na een tijdje ook aardig verstopt raken.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 16:11
Klepseals kan je eenvoudig testen. Laat de auto met warme motor een minuut of 5-10 stationair draaien en geef daarna een flinke dot gas. Als je dan blauwe rook uit je uitlaat komt zijn het je klepseals.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Yep... klepseals... maar dan heb je ook echt wel rook. Na vervangen van de klepseals van de E46/5 - van mijn vriendin - nu bijna 6000km gereden zonder noemenswaardig olieverbruik. Daarvoor op het laatst 1 liter op 300km. Ter vergelijk: mijn E90 325i zit nu op ongeveer 1 liter Castrol 5w30 per 3500 km (voornamelijk ritjes van 20km/enkel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 16:11
Fijn 2019 iedereen.

Iemand toevallig al de nieuwe bmw prijzen gezien voor 2019? Ik wel en sommige auto's zijn schrikbarend veel duurder geworden. Bijv. de 4 serie is 3000 euro duurder geworden per 1 januari 2019!! Standaard uitrusting is niet veranderd.

[ Voor 9% gewijzigd door elmerblues op 01-01-2019 01:04 ]

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilBeegee
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:50
Mijn E46 (met M54 motor) verbruikt ongeveer een liter olie per 800-1000 km ... Nu denk ik dus ook aan de klepseals. Is dat duur om die te vervangen?

Kia e-Niro Executive 64kWh Aurora Black Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
HNY.

Zijn er BMW X1 rijders hier in het topic? Hoe rijden deze en hoe zit het met de betrouwbaarheid?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Hoop te doen zie ik in het nieuwe jaar ;) Eerst de borrels maar eens afwerken en dan ga ik na de kater eens verder kijken

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35

robhof

Lembongan view

MoldyInko schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 14:52:
HNY.

Zijn er BMW X1 rijders hier in het topic? Hoe rijden deze en hoe zit het met de betrouwbaarheid?

Thanks.
Maak sowieso zelf een proefrit, dan kun je zelf oordelen hoe hij rijdt. Dat is en blijft een persoonlijk iets. Ik vond de X1 tegenvallen qua rijden, maar ken mensen die daar heel anders over denken. Hangt er ook vanaf wat je gewend bent en wil.

Zelf reed ik een 1- en een 3-serie F30 en rijd ik nu een 3 E90. Aan mij en mijn vriendin was een hogere auto qua rijgedrag niet besteed. En de stoelen vonden wij ook beduidend minder. Ook al zo persoonlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:04
robhof schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 17:30:
[...]
Zelf reed ik een 1- en een 3-serie F30 en rijd ik nu een 3 E90. Aan mij en mijn vriendin was een hogere auto qua rijgedrag niet besteed. En de stoelen vonden wij ook beduidend minder. Ook al zo persoonlijk...
Waarom van een F30 naar E90, rijdt die laatste echt zoveel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Over het algemeen (zelf geen ervaring) wordt de E90 als de betere rijdersauto van de twee ervaren. Meer stuurgevoel, minder comfortgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-07 10:43
Het gaat echt de verkeerde kant op. Een drie van vandaag rijdt als een vijf van vroeger. En dat is allesbehalve sportief imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

Het Fantoom schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 17:58:
[...]

Waarom van een F30 naar E90, rijdt die laatste echt zoveel beter?
Lease-F30 ging eruit en tijdelijk even geen leaseauto. Ik wilde dolgraag ooit nog een keer een 6-cilinder rijden, en een 335i F30 was ons te duur. ;) De E90 rijdt inderdaad anders. Heerlijk gevoel het sportonderstel i.c.m. het directe reageren, als je daarvan houdt tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 15:56
t_captain schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 19:03:
Het gaat echt de verkeerde kant op. Een drie van vandaag rijdt als een vijf van vroeger. En dat is allesbehalve sportief imho.
Ik verdenk ze ervan dat dit opmaat is voor de ombouw naar voorwielaandrijving. Ook al zo'n geweldige zet. :'(

Al heb ik zelf een F30 320i (2018), sportline, en ik kom van een E90, maar het verschil is merkbaar, maar je kan er nog steeds vergelijkbaar hard de bocht mee om, en in de sportstand ben ik toch wel heel tevreden.

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
t_captain schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 19:03:
Dat vindt BMW zelf ook denk, want de F3x LCI is net wat strakker gemaakt en ook de nieuwe G20 is weer sportiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik heb jaren gereden met een E46 coupé. Dat was echt een prima conpromis tussen sportieviteit en comfort. Daarna zijn ze deie stappen naar comfort gezet. Uiteindelijk rij je in een soort C-klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
t_captain schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 19:59:
Ik heb jaren gereden met een E46 coupé. Dat was echt een prima conpromis tussen sportieviteit en comfort. Daarna zijn ze deie stappen naar comfort gezet. Uiteindelijk rij je in een soort C-klasse.
Ik rij regelmatig een nieuwe C, maar dat is echt wel een stuk minder scherp hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dan zit je onderhand in het Toyota en Renault domein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Laatst online: 10-07 12:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik ben van E91 naar een F31 en snel weer terug naar een E91 gegaan. En dat om alle bovengenoemde redenen (stuurgevoel etc.) en omdat de sportstoelen ook nog eens minder lekker zaten.
Als deze E91 op is (moet nog 2-3 jaar mee, net over de 100k) wordt het heel erg diep nadenken over wat de opvolger moet worden...

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:23
Iemand hier ervaring met de BMW M-performance drive analyser stick? En kan deze ook gebruikt worden om te coderen met Carly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:42
Carly biedt bij mijn wagen (G32) de optie om auto start/stop uit te zetten helaas (nog) niet aan.

Weet iemand of er een andere methode bestaat om dit voor elkaar te krijgen? Behalve dan het telkens handmatig uitzetten.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

alexbl69 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:56:
Carly biedt bij mijn wagen (G32) de optie om auto start/stop uit te zetten helaas (nog) niet aan.

Weet iemand of er een andere methode bestaat om dit voor elkaar te krijgen? Behalve dan het telkens handmatig uitzetten.
E-Sys of Bimmercode.
sjaak81 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:33:
Iemand hier ervaring met de BMW M-performance drive analyser stick? En kan deze ook gebruikt worden om te coderen met Carly?
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk :p Ook met andere apps.

[ Voor 29% gewijzigd door fsfikke op 02-01-2019 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
Of icm andere Coding apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
fsfikke schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:06:
[...]

E-Sys of Bimmercode.

[...]

Want heb je daar altijd een specifieke adapter voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
JoepW schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:42:
Ik ben van E91 naar een F31 en snel weer terug naar een E91 gegaan. En dat om alle bovengenoemde redenen (stuurgevoel etc.) en omdat de sportstoelen ook nog eens minder lekker zaten.
Als deze E91 op is (moet nog 2-3 jaar mee, net over de 100k) wordt het heel erg diep nadenken over wat de opvolger moet worden...
Ik ben vanwege gezinsuitbreiding naar een 5 touring gegaan. Hoewel de 5 een geniale station is, de 3 coupe zat me meer "als gegoten". Ik weet nog niet wat ik in de toekomst zou willen. Het gevoel van de oude 3 ga ik misschien niet meer vinden in nieuwere modellen. Misschien ga ik gewoon door in de ingezette trend en ga ik een 7 rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Laatst online: 10-07 12:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

t_captain schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:47:
[...]

Ik ben vanwege gezinsuitbreiding naar een 5 touring gegaan. Hoewel de 5 een geniale station is, de 3 coupe zat me meer "als gegoten". Ik weet nog niet wat ik in de toekomst zou willen. Het gevoel van de oude 3 ga ik misschien niet meer vinden in nieuwere modellen. Misschien ga ik gewoon door in de ingezette trend en ga ik een 7 rijden.
We hebben een 5 gehad uit 2000 als 2de auto. Subliem comfort, maar mij net ff te soft.
Maar wie weet wordt de volgende wel een 5.... (leeftijd dingetje :F )

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:42
fsfikke schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:06:
[...]

E-Sys of Bimmercode.

[...]

Top, bedankt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:41
Ik ben van E91 naar een G01 gegaan, rijdt comfortabeler dan de 3 maar in sport mode veel strakker dan de E91. Ik hoef niet terug naar de 3, enige misschien voor de hydraulische sturing die net ff lekkerder was.

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

JoepW schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:42:
Gewoon weer een BMW 3, maar dan de nieuwe G20! ;) Die schijnt toch weer goed te rijden!

Het is dat die net te laat kwam, anders had ik vrouwlief nog in de richting van de G20 kunnen 'sturen' voor haar nieuwe leasert... De F30 wilde ze niet weer, dus nu een Audi. |:( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:04
robhof schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:44:
[...]

Gewoon weer een BMW 3, maar dan de nieuwe G20! ;) Die schijnt toch weer goed te rijden!

Het is dat die net te laat kwam, anders had ik vrouwlief nog in de richting van de G20 kunnen 'sturen' voor haar nieuwe leasert... De F30 wilde ze niet weer, dus nu een Audi. |:( :P
Dan moet een F30 wel heel belabberd rijden als zelfs een Audi beter stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

robhof schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:44:
[...]

Kijk. Jouw vrouw snapt het. 👍🏻👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 15:02

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Feedback van een F30 is niet geweldig, maar dit kun je zeggen van een hele generatie auto's met elektrische stuurbekrachtiging. Eerste merk dat dit goed onder controle had was Porsche volgens mij.
Honda S2000 wordt ook geroemd om zijn goede rijgedrag,maar als een S2k ergens niet sterk in is... is het communicatie door het stuur, exact dit probleem heeft een hele generatie..... (S2k heeft overigens een elektrisch aangedreven hydropomp, heeft dus feitelijk niets te maken met de elektrische bekrachtiging zoals die nu toegepast wordt).

Het is niet zo dat de auto slecht stuurt of een slechte wegligging heeft, alleen de F30's met het standaard onderstel op 16 of 17" zijn relatief comfortabel en wat aan de slappere kant geveerd voor mijn plezier (meer richting de Audi A4 afstelling). F30 met M onderstel op 18" is imo gewoon meer dan prima en een must voor de liefhebbers. Is dit jammer: ja, is dit begrijpelijk vanuit BMW's standpunt: ja want met dit weggedrag spreken ze een veel grotere doelgroep aan.

Stuurfeedback van mijn oude E46 coupe was aanzienlijk beter. Vergeljk je dat met een auto die echt een goede feedback geeft (997 GT3RS was daarbij wel mijn persoonlijke topper) lijkt een E46 erna ook een natte krant.

Feit dat BMW je de keuze geeft om een meer richting comfort afgestelde auto te kopen nu vind ik wel tof, ook het aanbieden van een mechanische sper (voor relatief weinig geld) is hier een voorbeeld van. Enige issue is dat je hiermee wel zo voor €10k aan opties op een G20 schroef :D.

[ Voor 54% gewijzigd door Tortelli op 02-01-2019 20:24 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 362 Laatste