spank_mojoo schreef op donderdag 20 december 2018 @ 12:08:
Ik ben en poosje niet meer actief geweest in dit topic, maar zit die gast nog steeds af te geven op alles wat duits is?
Vorige week heb ik de zoveelste reparatie aan de e46 touring mogen doen, dit was de druppel.
Hij mag na twee jaar de deur uit. Ik ben nu in de markt voor een E60 525i sedan. hier nog iemand die hier ervaringen over wil delen of tips heeft?
Ik weet niet of er al gereageerd is, maar er zijn wisselende ervaringen met de E60, de ene rijdt er 2 ton zonder gedoe mee, de ander heeft na 50k al een probleem.
Sowieso zal ik je de V8 modellen afraden, die zuipen erg veel olie hoor, lees en zie ik.
Wil je een wat moderner interieur, ga dan voor modellen na 2007, interieur is netter afgewerkt, betere kwaliteit, mooiere koplampen, iets strakkere bumper voor, mooiere achterlichten.
En het belangrijkste, nieuwe motoren, zo kreeg de 530i in 2008 een nieuwe type motor, met 272PK en een lekkerdere automaat optioneel.
Ga sowieso niet voor een model dat tussen 2003 en 2006 gemaakt is, die hebben zeer oude iDrive en veel storingen, omdat dat een enorme stap vooruit was t.o.v. de E39.
Wat betreft aanraden, ik weet niet wat je budget is, maar je kan ook een hele mooie frisse E39 overwegen, zie zijn net ff wat degelijker gebouwd, lekkere motoren en veel onderdelen beschikbaar voor een goede prijs.
Heb zelf een F56 mini gehad, die had veel elektronische issues, en is uiteindelijk onder coulance teruggegaan naar de dealer.
Daarna een E60 523i gehaald, met handbak, high executive met affabriek m pakket, leder etc etc.
Dat was ook niet echt het einde, iDrive liep vaak vast, alarm ging random maar af wanneer die zin had.
Ik moest 2 sleutels gebruiken want eentje deed het niet meer in het contactslot, en de ander was de remote van kapot na een avondje in de regen gelopen te hebben.
Toen een mooie E36, die verkocht en nu een 2tal E39's.
Die rijden van alle auto's het beste, en (ff afkloppen) nog geen gezeur mee gehad.
Over de facelift modellen van de E60 hoor ik veel goede verhalen, zeker de 2009 modellen met CIC i.p.v. CCC.
Ga wel voor eentje met een comfort pakket, en navi professional.
Ouders hadden tussen 2009 en 2015 een M5 touring, nooit problemen mee gehad en na 2,5 ton is die ingeruild voor een E70
Let wel op, een facelift E60 kost ongeveer 2 maal zoveel als een pre-facelift.
Jammer van de E46 trouwens, maar ben ook totaal geen stuk van de E46, zijn ook drama als je eenmaal gedoe hebt