Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 13 ... 357 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-01 14:42
YakuzA schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:22:
[...]

116i's zijn in NL veel aanwezig door mensen die het net aan kunnen leasen, en hebben dus ook vaak minder opties.
Echter als je later een 116i met meer opties probeert door te verkopen krijg je weinig meerwaarde daarvoor terug. Voor een iets sterkere motor wordt de doorverkoop waarde vaak een stuk beter.
(vanuit puur financieel perspectief is dit)
Dat klopt, dan zou ik in moeten leveren in de opties die ik zelf kan gebruiken en dan later eventueel een grotere meerwaarde hebben bij een verkoop. Daar ben ik me van bewust inderdaad.

Het wordt mijn eerste auto, en ik denk dat ik er zo lang mogelijk mee zou willen rijden tot het niet meer rendabel wordt of tot ik andere mogelijkheden heb. Tevens hoef ik er niet mee te racen, en de kracht die de motor nu heeft vond ik meer dan voldoende. Of kijk ik er nu verkeerd tegen aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

kevintjeb schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:27:
[...]
Dat klopt, dan zou ik in moeten leveren in de opties die ik zelf kan gebruiken en dan later eventueel een grotere meerwaarde hebben bij een verkoop. Daar ben ik me van bewust inderdaad.

Het wordt mijn eerste auto, en ik denk dat ik er zo lang mogelijk mee zou willen rijden tot het niet meer rendabel wordt of tot ik andere mogelijkheden heb. Tevens hoef ik er niet mee te racen, en de kracht die de motor nu heeft vond ik meer dan voldoende. Of kijk ik er nu verkeerd tegen aan?
:) niks mis met een beter aangeklede auto met een iets minder krachtige motor (zolang het niet de 214 is O-) )
Zolang je maar bewust bent dat je het vooral voor je eigen comfort doet en de meerprijs waarschijnlijk niet terug krijgt bij doorverkoop :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
YakuzA schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:36:
[...]

:) niks mis met een beter aangeklede auto met een iets minder krachtige motor (zolang het niet de 214 is O-) )
Wat is er met de 214? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dat is idd waar ik ook op doelde. Als je je 116i nog vele jaren wilt blijven rijden en/of weer in Duitsland wilt verkopen speelt dat natuurlijk niet, maar als je binnen afzienbare termijn weer naar Nederland gaat kun je op een zwaarder gemotoriseerd exemplaar prima winst maken bij doorverkoop.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-05 11:54
418O2 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:26:
[...]

Er stond ook een 540i met dat interieur, maar die was me net even te duur.

Deze zit nu op 204k, dus ik denk niet dat hij nog veel waard wordt. Ik geniet er nu gewoon zelf van. De aanschafprijs is 6 maanden afschrijving op een nieuwe 3 serie, je lacht je dood
Breek me de bek niet open. Zo'n nieuwe auto met allerlei features en luxe is leuk, maar hij schrijft wel als een gek af. En toch is die achtbak van ZF wel heerlijk om mee te rijden en echt wel een meerwaarde.

Voor de lange termijn denk ik echter ook kritisch na over weer een ouder model, of in elk geval een model met wat ervaring, om die vervolgens weer helemaal 'af' te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:42
Pannencouque schreef op woensdag 12 december 2018 @ 22:33:
[...]
Breek me de bek niet open. Zo'n nieuwe auto met allerlei features en luxe is leuk, maar hij schrijft wel als een gek af. En toch is die achtbak van ZF wel heerlijk om mee te rijden en echt wel een meerwaarde.

Voor de lange termijn denk ik echter ook kritisch na over weer een ouder model, of in elk geval een model met wat ervaring, om die vervolgens weer helemaal 'af' te rijden.
Deze was 4k, dus echt afschrijven is er niet bij :) ook vriendelijk in de bijtelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:47
JdM schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:34:
[...]

Van de dieselmotoren zijn alleen de N47xx (4cil) motoren verdacht van kettingproblemen. Alle andere dieselmotoren zijn nagenoeg onverwoestbaar. De allernieuwste type motoren kun je omtrent betrouwbaarheid nog niet echt inschatten, omdat ze jawel: net nieuw zijn ;)
Neem van me aan dat BMW qua dieseltechniek een toonaangevend merk is, ze hebben zich in al deze jaren bij de dieselmotoren "slechts" 2 keer (maar dan ook gigantisch) in de vingers gesneden. Zoals gezegd de N47 (vanaf 2006 tot 2010) en vroeger ook de M41D17 :X zijn risicovolle motoren voor wat betreft de betrouwbaarheid.
De 6 cilinder diesels kennen geen specifieke ketting issues.
bekijk hier alle motorcodes van BMW
Bedankt ga me er in informeren. Ben op zoek naar een diesel ivm werk afstand. Saarland - Luxemburg hier hebben ze gelukkig ook geen Euro zones dus een EU5 kan nog goed mee. En zo vaak ga ik niet met de auto ergens naar toe. Dus qua prijs van de auto de kwaliteit ervan en de diesel wat 1.10 kost is zo'n auto prima. En dan beetje gas kunnen geven met de 3.0 motoren helemaal top

• Pannencouque
Zo'n drieliter diesel is heerlijk. Natuurlijk wel een tandje duurder dan een tweeliter, maar je hebt eigenlijk altijd wel vermogen over. Ideaal als je nog net even een inhaalactie wil doen die je anders niet veilig zou redden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:11
Ik kan je de 30d ook zeker aanraden, super fijne motor. Altijd koppel, heerlijke cruisen maar ook echt snel als het nodig is. Ik heb de E91 30d gehad en nu de G01 30d, ik zou zeggen doen zolang Diesel nog bestaat :)

>> Signature?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 16:26
De BMW configurator heeft de verwachte update gekregen...

Wie. Verzint. Dit. 8)7 |:(

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:47

_Arthur

blub

Gaat ze klanten kosten, kan niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:42
Oef, die V8 wil wel zeg. Nu loopt de i6 misschien wel mooier, maar ik moet het gaspedaal nu wel opnieuw leren kennen. Gaat zo soepel, zoveel vermogen beschikbaar, echt heerlijk. De hele auto voelt sowieso goed aan. Qua wegligging en stuur gevoel is het even anders.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l5BMfnv.jpg

Ik had vandaag tijd om eens een rondje te toeren en besloten dat ik de Mergelland route ging rijden. De rit ernaartoe en terug is al 230km, dus aardig wat kilometers gemaakt vandaag. Een erg leuke route om te rijden, zeker voor Nederlandse begrippen. Leuke stuurwegen en genoeg wegen waar je erg sportief ;) kan rijden. Al was het wel erg koud vandaag, wat merkbaar was aan de grip van de 330. Daarnaast een leuke andere omgeving dan waar ik normaliter rij. Zo'n dagje toeren bevalt me wel, dus van het voorjaar maar eens naar de Eiffel met overnachting.

Als afsluiter net op de N11 eindelijk eens een leuke gelijkwaardige stoplichtsprint gehad met een C350h. Ik pakte al snel 2 autolengtes en daarna ging het gelijk op. Boven de 100 liep ik heel langzaam iets uit. Bij 160 hielden we het voor gezien en duimpje naar elkaar (kleine jochies zijn we toch soms). Ik was wel verrast dat ik sneller weg was, had het juist andersom verwacht door het elektrovermogen van de C. Maar wellicht was reactie of grip iets beter. Of stond hij in Comfort stand, terwijl ik snel naar Sport+ had doorgeklikt.

Tijdens de rit zat er opeens V90 achter me die me aardig bij hield, maargoed toen kwamen er paar bochten en was het gedaan voor hem :+

Al met al een leuke dag in de 330 gehad die verder nog super bevalt! :}

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
VidaR-9 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 17:46:
[Afbeelding]

Ik had vandaag tijd om eens een rondje te toeren en besloten dat ik de Mergelland route ging rijden. De rit ernaartoe en terug is al 230km, dus aardig wat kilometers gemaakt vandaag. Een erg leuke route om te rijden, zeker voor Nederlandse begrippen. Leuke stuurwegen en genoeg wegen waar je erg sportief ;) kan rijden. Al was het wel erg koud vandaag, wat merkbaar was aan de grip van de 330. Daarnaast een leuke andere omgeving dan waar ik normaliter rij. Zo'n dagje toeren bevalt me wel, dus van het voorjaar maar eens naar de Eiffel met overnachting.

Als afsluiter net op de N11 eindelijk eens een leuke gelijkwaardige stoplichtsprint gehad met een C350h. Ik pakte al snel 2 autolengtes en daarna ging het gelijk op. Boven de 100 liep ik heel langzaam iets uit. Bij 160 hielden we het voor gezien en duimpje naar elkaar (kleine jochies zijn we toch soms). Ik was wel verrast dat ik sneller weg was, had het juist andersom verwacht door het elektrovermogen van de C. Maar wellicht was reactie of grip iets beter. Of stond hij in Comfort stand, terwijl ik snel naar Sport+ had doorgeklikt.

Tijdens de rit zat er opeens V90 achter me die me aardig bij hield, maargoed toen kwamen er paar bochten en was het gedaan voor hem :+

Al met al een leuke dag in de 330 gehad die verder nog super bevalt! :}
Wauw, echt een mooie wagen! Heb je ook foto's van het interieur?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
pjot1 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 18:19:
[...]

Wauw, echt een mooie wagen! Heb je ook foto's van het interieur?
Thanks. Al eens gepost, maar hierbij nog x:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XfD4fjC_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Hoe doen jullie dat met oliewissels en die all-inclusive service? Ik vind om de 15k wisselen fijner voor de auto, maar mijn boardcomputer zegt pas over 20k. Ik heb er nu 10k opzitten en wil eigenlijk niet wachten tot de officiele oliewissel.

Opties:
1. wachten tot 30k en dan gewoon bij de dealer laten wisselen, hoort bij inclusive service. Zal wel op berekend zijn. :X
2. bij dealer al bij 15k laten wisselen. Geen idee hoe dat inclusive dan gaat. Bijbetalen neem ik aan?!
3. bij bevriende monteur alleen olie laten wisselen bij 15k en dan bij 30k gewoon weer bij dealer volgens boardcomputer. Garantie nog oke?

2017 F30 LCI, 320i

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Laatst online: 08:39
Dat laatste. Als je er geen olie van de Aldi in mietert zal het wel los lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Punt 2 of 3 inderdaad, en niet de oliebeurt in de boordcomputer registreren. Anders trek je het hele onderhoud naar voren en komen de volgende keer ook je bougies erbij.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 915187

En op Ebay.de gewoon originele BMW-olie kopen. Is prima te doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Optie 1 overleefd de auto ook wel hoor ;)

Ik zou alleen sneller verversen als ik enkel korte stukjes zou rijden. Als de boel gewoon vaak goed warm wordt kan t prima volgens fabrieksvoorschrift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:16
fsfikke schreef op zondag 16 december 2018 @ 14:54:
Punt 2 of 3 inderdaad, en niet de oliebeurt in de boordcomputer registreren. Anders trek je het hele onderhoud naar voren en komen de volgende keer ook je bougies erbij.
Als je de olie preventief gaat vervangen per 15k ipv 30k, waarom zou je dan moeilijk gaan doen om 4 bougies van een tientje per stuk na 50k ipv 100k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-04 09:59
_Arthur schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:41:
[...]

Het leer van het M-stuur (in mijn F31) heeft een zeer gladde structuur. Of eigenlijk bijna geen "leer structuur" meer.

Heeft weinig tot geheel niets met slijtage te maken van het leer van het stuur zelf.
Volgens mij zijn er 2 soorten M sturen bekleding: de zwarte en de donkergrijze, die laatste is van de meest recente bouwjaren. De zwarte heeft idd de neiging om na verloop van tijd glimmend te worden, ik zag het vaak bij occasions. Ik heb dat bij die donkergrijze nog niet gezien.

Die donkergrijze heeft idd vrijwel geen leer structuur, ik vind het zelf nogal 'synthetisch' aanvoelen.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

elmerblues schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:26:
Volgens mij zijn er 2 soorten M sturen bekleding: de zwarte en de donkergrijze, die laatste is van de meest recente bouwjaren. De zwarte heeft idd de neiging om na verloop van tijd glimmend te worden, ik zag het vaak bij occasions. Ik heb dat bij die donkergrijze nog niet gezien.

Die donkergrijze heeft idd vrijwel geen leer structuur, ik vind het zelf nogal 'synthetisch' aanvoelen.
De is de mijne toen ik hem kocht in 2016 (F31, 2013). Dit stuur (en leer) is geheel zwart.

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/96a6779f2dbf4cefbb424e7e35da23e3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het Fantoom schreef op zondag 16 december 2018 @ 16:22:
[...]

Als je de olie preventief gaat vervangen per 15k ipv 30k, waarom zou je dan moeilijk gaan doen om 4 bougies van een tientje per stuk na 50k ipv 100k.
Jij/hij misschien niet, maar BMW misschien wel als ze opeens al de bougies moeten vervangen terwijl dat normaal gesproken niet in het service inclusive pakket zit. Afhankelijk van welk pakket afgesloten is. Daarbij zijn de kosten van bougies vervangen bij BMW natuurlijk bij lange na geen €40,-.

Ik twijfel nog of dat service inclusive zich loont, 4 jaar/60k km bijv zou €653 kosten.
Daar zit dan de eerste oliebeurt in + eerste inspectie + remvloieistof + eerste service beurt.
Misschien dat het zich loont, maar als ik het gewoon los laat doen (met korting op materieel) zal het om het even zijn.

Hoe zijn jullie ervaringen daarmee?

[ Voor 37% gewijzigd door fsfikke op 17-12-2018 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
_Arthur schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:47:
[...]

De is de mijne toen ik hem kocht in 2016 (F31, 2013). Dit stuur (en leer) is geheel zwart.

[Afbeelding]
Dit is een recent donkergrijs stuur, je kunt het kleurverschil zien door het te vergelijken met de kleur van de knoppen (die zijn altijd zwart)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Eu0eb50SG5iBodjEHUaduo9y/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door elmerblues op 17-12-2018 12:03 ]

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:32
fsfikke schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:48:
[...]

Jij/hij misschien niet, maar BMW misschien wel als ze opeens al de bougies moeten vervangen terwijl dat normaal gesproken niet in het service inclusive pakket zit. Afhankelijk van welk pakket afgesloten is. Daarbij zijn de kosten van bougies vervangen bij BMW natuurlijk bij lange na geen €40,-.

Ik twijfel nog of dat service inclusive zich loont, 4 jaar/60k km bijv zou €653 kosten.
Daar zit dan de eerste oliebeurt in + eerste inspectie + remvloieistof + eerste service beurt.
Misschien dat het zich loont, maar als ik het gewoon los laat doen (met korting op materieel) zal het om het even zijn.

Ouders op nieuwe auto betaalde €599 voor 5 jaar/ 100k km. (rijden nog geen 10k per jaar)
Maar dan heb je minimaal 2x oliewissel, 1x bougies bij 60k en 1 of 2x remvloeistof en luchtfilters, brandstof filter, oliefilter e.d.

Dus zal om het even zijn verwacht ik? Als je wel de 100k volmaakt heb je natuurlijk al 3x oliewissel.
Daarnaast gaan in 5 jaar tijd de prijzen meestal omhoog. In hun geval een prima bedrag denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Morpheusk op 17-12-2018 14:43 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 09:05

duderuud

Sliden is koel

fsfikke schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:48:
[...]

Geen ervaring mee, ik weet alleen wat de dealer vroeg voor een eerste beurtje (olie en oliefilter): rond de €360🤐

(2016 M140i)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:26

Theimon

Snapte!?

Al een keer eerder gepost geloof ik, maar dit vroeg de lokale dealer voor een oliebeurt met flush (onderste deel van de offerte):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lCw6Uy6Pus8ceK2tdrAcQXlH/full.jpg

_O-

Tuurlijk, 2016, maar die prijzen zullen uiteraard niet zijn gedaald in de tussentijd

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Wat een prijzen!

Mijn 5 is tot nu toe dealeronderhouden. Ik twijfel of ik 'm die twee keer ook naar de dealer ga brengen (ik verwacht 'm daarna weer te verkopen) omdat zich dat wellicht vertaalt in een hogere restwaarde. Maar als ik dit soort facturen zie en weet voor welke prijs ik zelf de oliewissel doe, denk ik toch dat ik het zelf ga doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:32
Theimon schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:52:
Al een keer eerder gepost geloof ik, maar dit vroeg de lokale dealer voor een oliebeurt met flush (onderste deel van de offerte):
[Afbeelding]

_O-

Tuurlijk, 2016, maar die prijzen zullen uiteraard niet zijn gedaald in de tussentijd
Onder het zwarte naast kenteken valt 02-ds-Nn te lezen :+

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Morpheusk schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 00:12:
[...]

Onder het zwarte naast kenteken valt 02-ds-Nn te lezen :+
Dan weet je bij deze de kosten voor een 3 uit 1999.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:26

Theimon

Snapte!?

Kenteken afschermen heb ik nog nooit gedaan, maakt ook weinig uit in Nederland. Belgische of Duitse kentekens zijn persoonsgebonden, NL is voertuig gebonden. Dus ik snap ook nooit waarom mensen hun kenteken wegkrassen op foto's.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:26
Theimon schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 08:37:
Kenteken afschermen heb ik nog nooit gedaan, maakt ook weinig uit in Nederland. Belgische of Duitse kentekens zijn persoonsgebonden, NL is voertuig gebonden. Dus ik snap ook nooit waarom mensen hun kenteken wegkrassen op foto's.
Nee begrijp dat ook nooit zo. Of plakken ze deze ook af wanneer geparkeerd? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

[Afbeelding]

_O-

Dat is de prijs van 2 oliewissels, want het is een flush. In een M52TUB28 (handig zo'n kenteken :+ ) gaat 6,5l olie, er staat 13 liter olie op die offerte dus ze zullen hem eerst vullen en spoelen, dan weer opnieuw vullen.

Als je het terugrekent naar één oliewissel (33,- arbeid, 12,- filter, 7 liter olie voor 155,75 = €200) is het al minder; maar nog steeds wel aan de dure kant (22,25 voor een liter olie is best hoog).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:05
Ze gooien er ook nog wat extra spul in om het eea extra te reinigen. Nog steeds prijzig, daar niet van maar het alles bij elkaar niet 'gewoon' een oliewissel.

Zelf ook offerte aangevraagd voor grote beurt, bougies voor mijn M135 en betaal bij de specialist minder maar het is het niet wereldschokken wat je bij de dealer moet betalen. Ja het is meer, maar als de specialist niet bij mij in het dorp zou zitten, zou ik er gewoon mee naar de dealer gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:31

Typhone

Who Dares Wins

Naar een dealer gaan zou ik in de verste verte nog niet doen. Zelfs nu ik nog garantie heb zal geen dealer een auto ooit mogen aanraken. Dat gespuis wat daar allemaal rondloopt mag lekker cocky blijven doen tegen de 'dasjes' maar ik wens gewoon normaal behandeld te worden.

Laatste keer was het aircogereedschap kapot bij mijn vaste specialist. Daarvoor net een grote beurt gehad (10 dagen eerder). Kom ik binnen bij de dealer (Nobracars Helmond voor wie van namedropping houdt) vind ik het volgende:

- Aircoservice 139,-
- Ruitenwissers voor 78,-
- Koelvloeistof 37,-
- Ruitenwisservloeistof 18,50
- Olie 5W30 0,5L, 9,82

In mijn 650i was dat....

Zelden ben ik harder uit mijn vel gesprongen en zo tekeer gegaan. Geld interesseert me niet als het op auto's aankomt maar bullshit wel. Ruitenwissers waren 3 maanden oud (Bosch AeroTwin), de rest was vol aangezien ik speciale ruitenreiniger gebruik die de rubbers niet aanvreet en i.v.m. de modesta glasscoating. Maar de heren probeerden er weer een slaatje uit te slaan. Niks van de factuur betaald op de airco na uiteraard. Enige argument van ze: 'we willen dat je veilig de weg op gaat'... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11-2024
[Afbeelding]

_O-

Ik vind de kosten voor de motorflush wel erg meevallen, de prijs die ze voor olie rekenen echter niet. €22,25/L olie, da's een pittige! De kosten die ze voor Forté rekenen zijn wel degelijk, dat zijn prijzen die je normaal zelf ook voor je flesje Forté betaald. Daarnaast duurt de flush ongeveer een uur (zoals voorgeschreven door Forté), dus €99 is een mooi tarief bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:43
Typhone schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:19:
Naar een dealer gaan zou ik in de verste verte nog niet doen. Zelfs nu ik nog garantie heb zal geen dealer een auto ooit mogen aanraken. Dat gespuis wat daar allemaal rondloopt mag lekker cocky blijven doen tegen de 'dasjes' maar ik wens gewoon normaal behandeld te worden.

[...]
Haha dezelfde situatie heb ik gehad bij Renova in Tilburg. De dag ervoor nog de ruitenwisservloeistof aangevuld maar de dealer had mooi een halve liter (op een tank van 5L :') ) op de rekening gezet :X . Ik pissig dat ik het geen stijl vond en ze dat wondermiddel van 10€ per L. mochten houden (had zelf 6L. voor minder geld). Dus de stropdas achter de balie snel de rekening aangepast.

Doe ik 2 dagen later de kofferbak open, ligt er een flesje in van een halve liter... |:(

Maar goed, ze hebben mij een paar keer teleurgesteld en i.c.m. met de afstandelijke communicatie was ik er ook snel klaar mee.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:20
Voor de codeer kenners onder ons, is het mogelijk om ipv D, D1,D2 etc zichtbaar te krijgen? Wil graag zien in welke gang de auto zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
Ik heb mijn eerste BMW aangeschaft ! :D
Het is een 116i (2008, e81) met M sport package en nog veel andere opties, die laat ik nu maar even achterwegen.

Nu vraag ik mij af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met een navigatie systeem wat AVINUSA verkoopt, ook in China zijn er verschillende retailers maar ik heb verder nog geen 'officiële' verkoper gevonden.
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/s_-WBN7NMVY/hqdefault.jpg

Het oogt heel mooi, In ieder geval veel mooier dan wat er nu in zit:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/coupe12.jpg

En als ik naar video's kijk (En de specificaties) draait het heel erg soepel. Ik heb momenteel het CCC navigatie systeem, en dat kan heel vervangen worden door bovenstaand systeem. Aangezien ik best wat waarde hecht aan een multimedia systeem :9~ twijfel ik om dit aan te schaffen en in te bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmerblues
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:41:
Voor de codeer kenners onder ons, is het mogelijk om ipv D, D1,D2 etc zichtbaar te krijgen? Wil graag zien in welke gang de auto zit.
Ik heb dat al eens uitgezocht, voor zover ik weet is dat niet mogelijk (F3x serie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:03
elmerblues schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:41:
[...]

Ik heb dat al eens uitgezocht, voor zover ik weet is dat niet mogelijk (F3x serie).
Binnenkort komt XHP flashtool ook beschikbaar voor de ZF 8HP-bakken, dan kan dit wel. En Alpina flash kan volgens mij ook nog: YouTube: F series BMW EGS/Gearbox flash to Alpina x35d (BMW TCU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
Goed te horen maar ik moet er wel bij zeggen dat de meeste codeerders het ook alleen bij coderen houden (eigenlijk configureren). Flashen van ecu's is vaak alweer een stapje verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

robpol schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:58:
Binnenkort komt XHP flashtool ook beschikbaar voor de ZF 8HP-bakken, dan kan dit wel. En Alpina flash kan volgens mij ook nog: YouTube: F series BMW EGS/Gearbox flash to Alpina x35d (BMW TCU)
Het gebruik van de 8ste versnelling in SPORT mode is dan wel een interessant dingetje. Te samen met het laten zien in welke versnelling hij staat in D-mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

@Werelds @fsfikke @duderuud @Famous @wjjkoevoets

Aangezien jullie de F20/F21/F22/F23 hebben:

Voor de linkse spiegel, als jullie eentje hebben die dimt, graag de volgende informatie:

Dimt jullie rechterspiegel ook? Ja/Nee?

Zou ik jullie VIN mogen 'hebben', zodat ik kan zien welke spiegels dat dat zijn. Ik heb namelijk de US versie op komst, en die zijn echt slecht.

[ Voor 64% gewijzigd door Snake op 18-12-2018 21:17 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Ik heb geen idee of die dimt :X

Zal er eens op letten...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

duderuud schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:15:
Ik heb geen idee of die dimt :X

Zal er eens op letten...
Heb je het buitenspiegelpakket? Dan ja, anders niet. Verwarmd zijn ze altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Ik heb geen idee. Hebben we dat wel hier in Europa? :P

Zie je pm voor mijn VIN

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

duderuud schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:29:
Ik heb geen idee. Hebben we dat wel hier in Europa? :P

Zie je pm voor mijn VIN
Zeker. Mijn linkerspiegel dimt. Wel een F31 :-)

Dat dimmen is te zien door dat het binnengedeelte van de spiegel een beetje groenig wordt (er blijft een klein randje aan de buitenste rand van de spiegel over dat niet dimt van 7-8mm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Kan je dat ook zien als de auto gewoon stil staat? Want er zit volgens mij wel een randje om de spiegels inderdaad..;als ik het me goed herinner ;)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:53

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

_Arthur schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:57:
[...]

Zeker. Mijn linkerspiegel dimt. Wel een F31 :-)

Dat dimmen is te zien door dat het binnengedeelte van de spiegel een beetje groenig wordt (er blijft een klein randje aan de buitenste rand van de spiegel over dat niet dimt van 7-8mm).
Mijn f31 dimt ook links en rechts.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

duderuud schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:59:
Kan je dat ook zien als de auto gewoon stil staat?
De dimming reageert op een lichtbron; volgens mij zit er in de achteruitkijkspiegel een sensor hier voor. Rijden of stilstaan heeft hier volgens mij geen invloed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Ja dat klopt, ik bedoelde of je het kan zien als de auto gewoon ergens staat (zonder dat er licht op de sensors schijnt).

Motor-Forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:19:

Laatste keer was het aircogereedschap kapot bij mijn vaste specialist. Daarvoor net een grote beurt gehad (10 dagen eerder). Kom ik binnen bij de dealer (Nobracars Helmond voor wie van namedropping houdt) vind ik het volgende:

- Aircoservice 139,-
- Ruitenwissers voor 78,-
- Koelvloeistof 37,-
- Ruitenwisservloeistof 18,50
- Olie 5W30 0,5L, 9,82

In mijn 650i was dat....

Zelden ben ik harder uit mijn vel gesprongen en zo tekeer gegaan. Geld interesseert me niet als het op auto's aankomt maar bullshit wel. Ruitenwissers waren 3 maanden oud (Bosch AeroTwin), de rest was vol aangezien ik speciale ruitenreiniger gebruik die de rubbers niet aanvreet en i.v.m. de modesta glasscoating. Maar de heren probeerden er weer een slaatje uit te slaan. Niks van de factuur betaald op de airco na uiteraard. Enige argument van ze: 'we willen dat je veilig de weg op gaat'... :O
Triest om te horen dat de BMW dealer net zo slecht met klanten om gaan als de Mercedes dealer.

Was laatst bij de dealer. Vertel hem dat het om een lease auto gaat, dus als ze kosten maken dat ze maar eerst de LM moeten vragen. Was niet nodig volgens de stropdas. Komt hij een anderhalf uur later terug dat ze het probleem niet konden oplossen, maar of ik even de rekening voor diagnose kon betalen. Nee, natuurlijk niet, want niet mijn auto, maar auto van de LM. Zegt ie dood leuk, nee auto is niet van de LM en dat ik zomaar wat zeg. WTF?! Zelf maar de LM gebeld en de LM hem laten vertellen dat de auto wel van hun is....

Mooie auto’s hoor die Duitsers, maar snap niet dat mensen ze nog kopen met zulke dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
duderuud schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 22:15:
Ja dat klopt, ik bedoelde of je het kan zien als de auto gewoon ergens staat (zonder dat er licht op de sensors schijnt).
Ja, er zit een sensor aan de voor en aan de achterkant van de spiegel. Als je de sensor aan de achterkant afdekt zal de spiegel gaan dimmen (verschil tussen licht aan spiegelkanten triggert dit). Zie: YouTube: Bmw auto dimming with interior and exterior mirror voor demonstratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:43
Mijn linker spiegel dimt ook (F20). Moet je het safety pakket voor hebben volgens mij?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Z___Z schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 22:17:
[...]

Triest om te horen dat de BMW dealer net zo slecht met klanten om gaan als de Mercedes dealer.

Was laatst bij de dealer. Vertel hem dat het om een lease auto gaat, dus als ze kosten maken dat ze maar eerst de LM moeten vragen. Was niet nodig volgens de stropdas. Komt hij een anderhalf uur later terug dat ze het probleem niet konden oplossen, maar of ik even de rekening voor diagnose kon betalen. Nee, natuurlijk niet, want niet mijn auto, maar auto van de LM. Zegt ie dood leuk, nee auto is niet van de LM en dat ik zomaar wat zeg. WTF?! Zelf maar de LM gebeld en de LM hem laten vertellen dat de auto wel van hun is....

Mooie auto’s hoor die Duitsers, maar snap niet dat mensen ze nog kopen met zulke dealers.
Had mijn 2-serie cabrio online besteld. Kwam er de vraag wat ik kwam doen in de showroom. Nou, misschien mijn auto ophalen? Na 5 min kreeg ik dan toch uiteindelijk koffie, nadat ik daar op stond... oja, ik was te vroeg. De afspraak stond om 09:00 en ik was er om 08:55.

Rare lui (Almelo)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Zonde dat sommige dealers het zo moeten verpesten..

Bij mijn lokale dealer was ik wel blij verrast toen ik mijn 20 jaar oude auto daar kwam brengen voor notabene een gratis terugroepactie :+ Lekker kopje koffie, croissantje erbij meneer? En daarna een half uur staan bomen met een verkoper over de M5 die daar stond tot de auto klaar was.
Zo'n tent kom ik dan graag terug als ik eens een nieuwe BMW ga bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Tja, dealers zijn vaak ook maar gewoon autohuizen die toevallig een BMW logo op hun deur mogen plakken. Dat garandeerd niet meteen een betere service, bij sommigen verhoogt het eerder de arrogantie :p

@Snake F22 met alle optiepakketten er op dimt alleen de linker buitenspiegel.

Dit zijn de Europese spiegels: https://www.etkbmw.com/bm...Cou/BMW+M240i/ECE/51_8564
En de USA:
https://www.etkbmw.com/bm...Cou/BMW+M240i/USA/51_8564

[ Voor 89% gewijzigd door fsfikke op 19-12-2018 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Bij Renova geweest voor een proefrit eerder dit jaar en dat ging allemaal zonder problemen. De typische verkoper van de wat sportievere modellen(ongeacht welk merk praten ze allemaal naar je mond ;)) Prima geholpen, hoorde ook prima mijn verhaal aan en zelfs zonder koop heeft ie nog prima meegedacht ook bij een aantal import opties die ik had.

Enige wat ik wel jammer vind/vond was toen ik de importauto daadwerkelijk gekocht had, kreeg ik geen reacties meer van de verkoper. Geen idee waarom, is ook niet zo interessant. Hij is een verkoper en niet daar om nieuwe vrienden te maken. Qua onderhoudsvragen werd door Renova prima gereageerd op mijn vragen. Een dealer in Eindhoven(geen idee welke..) moest ik 2x een herinneringsmail sturen waarna ik te horen kreeg dat ze het druk hadden met winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

la_fusion schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:20:

Qua onderhoudsvragen werd door Renova prima gereageerd op mijn vragen. Een dealer in Eindhoven(geen idee welke..) moest ik 2x een herinneringsmail sturen waarna ik te horen kreeg dat ze het druk hadden met winterbanden.
Klinkt als van Laarhoven. Dat zijn scary people. Van Hooff in Veldhoven is een stuk beter en dan heb je de vrienden van De Maassche nog waar je ook wel mee kunt praten. Alleen als liefhebber kun je beter hier (hier als in Tweakers!) babbelen dan bij de dealer. Als je de auto puur alleen als vervoersmiddel ziet dan kun je prima bij een dealer terecht zo is mijn ervaring.

@la_fusion Die geen reacties meer geven is uitermate dom. Je weet nooit wat jij nog allemaal kan opleveren in de toekomst.

[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 19-12-2018 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Typhone schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:42:
[...]

Klinkt als van Laarhoven. Dat zijn scary people.
Huh? :?
Van Hooff in Veldhoven is een stuk beter en dan heb je de vrienden van De Maassche nog waar je ook wel mee kunt praten. Alleen als liefhebber kun je beter hier babbelen dan bij de dealer. Als je de auto puur alleen als vervoersmiddel ziet dan kun je prima bij een dealer terecht zo is mijn ervaring.
Wat bedoel je met hier? De Maassche en van Hooff zijn toch ook gewoon dealer of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

la_fusion schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:44:
[...]

Huh? :?

[...]

Wat bedoel je met hier? De Maassche en van Hooff zijn toch ook gewoon dealer of mis ik iets?
Van Laarhoven draait om zo'n berucht inner circle clubje van bobo's. Even grof gezegd. Zoek de dochters maar eens op ;).

De Maassche en van Hooff zijn ook gewoon 'dealers' maar de verkopers die daar rondlopen zijn een stuk normaler en meer BMW minded dan elders; let wel: datum 2017 en begin 2018. Loop eens binnen voor informatie van exact dezelfde auto bij die 3 dealers en dan weet je denk ik wel wat ik bedoel. Neem je voor het gemak Nobracars in Helmond nog even mee en je weet wat ik bedoel.

Kleine edit om een eventueel misverstand uit de wereld te helpen @la_fusion

[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 19-12-2018 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
Tylen schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 22:07:
[...]

Mijn f31 dimt ook links en rechts.
Bij de F3x serie (en wellicht ook andere fxx series) hangt het gek genoeg af van het bouwjaar. Vroegere bouwjaren hebben linker en rechter buitenspiegels gedimd (mits de je betreffende optie daarvoor hebt), latere bouwjaren alleen links.

Mijn 2018 F36 dus alleen links :-(

[ Voor 3% gewijzigd door elmerblues op 19-12-2018 10:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-05 18:46

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Kecin schreef op woensdag 19 december 2018 @ 02:57:
[...]

Had mijn 2-serie cabrio online besteld. Kwam er de vraag wat ik kwam doen in de showroom. Nou, misschien mijn auto ophalen? Na 5 min kreeg ik dan toch uiteindelijk koffie, nadat ik daar op stond... oja, ik was te vroeg. De afspraak stond om 09:00 en ik was er om 08:55.

Rare lui (Almelo)
Ik woon om de hoek, veel te duur, maar dat geldt voor meer bmw dealers.

Ik koop mijn bmw's bij dusseldorp in Apeldoorn, zeer tevreden.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-05 16:16
Snake schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 18:31:
@Werelds @fsfikke @duderuud @Famous @wjjkoevoets

Aangezien jullie de F20/F21/F22/F23 hebben:

Voor de linkse spiegel, als jullie eentje hebben die dimt, graag de volgende informatie:

Dimt jullie rechterspiegel ook? Ja/Nee?

Zou ik jullie VIN mogen 'hebben', zodat ik kan zien welke spiegels dat dat zijn. Ik heb namelijk de US versie op komst, en die zijn echt slecht.
Eigenlijk nooit op gelet of die ook dimmen, maar even in de optie lijst gekeken en blijkbaar heb ik ze wel. Vanavond eens uitproberen :P

Het is in elk geval optie 430. En dan heb je automatisch 431 (binnenspiegel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:11
Dimmen valt toch wel redelijk op vind ik als je er mee rijd of niet? Het hele glas wordt groen namelijk van je buiten en binnenspiegel.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Die optie zit er bij mij op en zie wel wat effect(binnen + beide zijdes buiten) als er een auto achter mij rijdt met irritante koplampen, echter had het effect nog wel wat meer mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

fsfikke schreef op woensdag 19 december 2018 @ 07:44:
Tja, dealers zijn vaak ook maar gewoon autohuizen die toevallig een BMW logo op hun deur mogen plakken. Dat garandeerd niet meteen een betere service, bij sommigen verhoogt het eerder de arrogantie :p

@Snake F22 met alle optiepakketten er op dimt alleen de linker buitenspiegel.

Dit zijn de Europese spiegels: https://www.etkbmw.com/bm...Cou/BMW+M240i/ECE/51_8564
En de USA:
https://www.etkbmw.com/bm...Cou/BMW+M240i/USA/51_8564
Op die website ben ik ook al uitgekomen.

MAAR, als we de filters doen:

* S430A Interior/outside mirror with auto dip ?
* L802A National version Korea NO
* L822A Gulf version NO

Dan zien we voor 'left steering', 'left' enkel 51 16 7 284 999, en die is niet dimmend. Dus wat is de dimmende linkerspiegel voor een voertuig wat het stuur links heeft?

Update: ik moet 'right steering' hebben. Zal wel een vertaalfout zijn.

Wat is het verschil tussen 'EC' (electrocrhomatic) en 'CRTI'? Wat is 'CRTI'? Google zegt niets.

[ Voor 8% gewijzigd door Snake op 19-12-2018 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Grrr de eerste beschadiging is ook een feit. Onachtzaam moment, deur raakt net heel zachtjes de muur en meteen de lak er helemaal af... Pff. En nergens online een lakstift te vinden (met een normale levertijd. )

Ook weer typisch BMW dat het er niet standaard bij zit zoals ik tot nu toe bij elke andere auto heb gehad.

[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 19-12-2018 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coster1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-03 02:53
Bij onze bmw E91 (330xd) functioneert de bluetooth niet. Nu zit er achter in de kofferbak een mulf? module waarvan de optische kabel is losgekoppeld. Wanneer is deze er weer in zet is het multimediasysteem heel traag. Klopt het dat er vervangen van de module in de kofferbak er weer voor zorgt dat de bluetooth functioneert voor het bellen?

Auto is voor de rest uitgerust met CCC prof. Geen usb in de middenconsole, alleen aux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Mijn iCar Pro VGate binnen en het start/stop systeem meteen uitgezet (lekker moment nu ik de auto precies 4 jaar heb :D).
Iemand enig idee of je de "maak ramen open" als je afstandbediening openknop een X tijd indruk.... uit kunt zetten?. Mijn vader overkomt dat nog eens op zijn 4GC......

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Phusebox schreef op woensdag 19 december 2018 @ 20:11:
Grrr de eerste beschadiging is ook een feit. Onachtzaam moment, deur raakt net heel zachtjes de muur en meteen de lak er helemaal af... Pff. En nergens online een lakstift te vinden (met een normale levertijd. )

Ook weer typisch BMW dat het er niet standaard bij zit zoals ik tot nu toe bij elke andere auto heb gehad.
Krijg je het met een lakstift goed dan? Als ik jou was zou ik ff langs een lokaal schadebedrijf rijden, die hebben daar vaak wel iets betere spullen voor.

T.a.v. die verhalen over dealers...volgens mij maakt het niet uit bij welke merkdealer je komt. Iedere dealer heeft gewoon een incentive om zoveel mogelijk auto's te slijten, waarbij de ene verder gaat dan de ander. Wel valt het mij op dat BMW-dealers in de Randstad met name wel wat arrogant en kak zijn.

Zelf zit ik in Dordrecht en daar word ik altijd wel netjes geholpen vind ik, dit in tegenstelling tot niet nader te noemen BMW-dealers in Rotterdam en Waardenburg....maar dat is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Beam87 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 21:06:
[...]

Krijg je het met een lakstift goed dan? Als ik jou was zou ik ff langs een lokaal schadebedrijf rijden, die hebben daar vaak wel iets betere spullen voor.
Mja om nu meteen 100 euro ofzo te betalen voor het hoekje van de deur. Want daar begint het meestal bij die bedrijven.

Het is niet alsof de BMW af fabriek perfect was gespoten. Heb met poetsen druppels in de lak gezien en plekjes waar deze overduidelijk later is bijgewerkt. Maar ja wat verwacht ik ook van een pauper BMW. :+

[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 19-12-2018 21:18 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Het zit je ook allemaal niet mee, he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Phusebox schreef op woensdag 19 december 2018 @ 21:08:
[...]

Mja om nu meteen 100 euro ofzo te betalen voor het hoekje van de deur. Want daar begint het meestal bij die bedrijven.

Het is niet alsof de BMW af fabriek perfect was gespoten. Heb met poetsen druppels in de lak gezien en plekjes waar deze overduidelijk later is bijgewerkt. Maar ja wat verwacht ik ook van een pauper BMW. :+
Tja, dat is een keuze natuurlijk. Vergeet niet dat een uurloon vaak al tegen de 50-60 euro aanloopt, dan beetje materiaal en lak...dan is het logisch dat je altijd direct rond de 100 euro uitkomt. Wij als leaserijders moeten maar niks over uurtarieven zeggen denk ik haha 8)

Wat je zegt over de lak geloof ik eerlijk gezegd niet. Wellicht is de lak niet zo goed als bij een 5 of 7, maar weet wel zeker dat de metallic lak zelf van goede kwaliteit is en dat er tests worden uitgevoerd tijdens de productie. Ik las pas in de krant dat BMW 1 4 sterren krijgt t.a.v. roest, dat vaak ook wel gerelateerd is aan de kwaliteit van de laklagen volgens mij(https://www.telegraaf.nl/...roesten-weer-veel-sneller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Z___Z schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 22:17:
[...]

Heeft toch niks met het merk te maken maar met de stropdassen achter de balie die niet met passie naar hun werk gaan. Even wat belletjes naar het management en weg stropdas balie. Moet je geluk hebben dat de nieuwe stropdas achter de balie beter is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Tortelli schreef op woensdag 19 december 2018 @ 20:35:
Mijn iCar Pro VGate binnen en het start/stop systeem meteen uitgezet (lekker moment nu ik de auto precies 4 jaar heb :D).
Iemand enig idee of je de "maak ramen open" als je afstandbediening openknop een X tijd indruk.... uit kunt zetten?. Mijn vader overkomt dat nog eens op zijn 4GC......
KOMFORT_OEFFNEN in FEM_BODY geeft aan hoe lang je op het knopje moet drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 10:36

IQM

janesh schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:38:
Ik koop mijn bmw's bij dusseldorp in Apeldoorn, zeer tevreden.
Grappig, ik vind Apeldoorn juist bijzonder arrogant. Tot nu toe de beste ervaring bij Dusseldorp Epse gehad. Die zijn veel persoonlijker en klantvriendelijker is mijn ervaring.
Beam87 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 21:06:
T.a.v. die verhalen over dealers...volgens mij maakt het niet uit bij welke merkdealer je komt. Iedere dealer heeft gewoon een incentive om zoveel mogelijk auto's te slijten, waarbij de ene verder gaat dan de ander. Wel valt het mij op dat BMW-dealers in de Randstad met name wel wat arrogant en kak zijn.

Zelf zit ik in Dordrecht en daar word ik altijd wel netjes geholpen vind ik, dit in tegenstelling tot niet nader te noemen BMW-dealers in Rotterdam en Waardenburg....maar dat is mijn ervaring.
De indruk die dealers in de Randstad op mij maken is dat ze je niet nodig lijken te hebben.
Je gevoel over de BMW dealer in Rotterdam herken ik wel. Maar ik weet dat een collega van mij vanuit Almelo al zijn BMW's in Waardenburg koopt. Dan rij je toch heel wat dealers voorbij...
theduke1989 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:52:
Heeft toch niks met het merk te maken maar met de stropdassen achter de balie die niet met passie naar hun werk gaan. Even wat belletjes naar het management en weg stropdas balie. Moet je geluk hebben dat de nieuwe stropdas achter de balie beter is
En toch hebben zowel mijn buurman als ik een soortgelijke ervaring met een dealer van het merk met de ster. Mijn buurman had een afspraak voor een proefrit maar toen hij aankwam in de showroom was er niemand te zien. Toen is hij boos weggegaan en heeft de regiomanager maar even gebeld dat het geen MB zou worden maar weer een BMW.
Mijn vader had interesse in een MB GLA maar er was geen verkoper die naar ons toekwam of tijd had. Toen is mijn vader uiteindelijk voor en BMW X1 gevallen. Maar ik heb toen toch nog even naar de manager van de vestiging gebeld. Vooral de reactie op de vraag of ze nog iets voor ons konden betekenen. "Nee dank u. Mijn vader heeft zojuist een BMW X1 gekocht." En toen die stilte ... geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Laatst online: 15:20
IQM schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:24:
[...]

Grappig, ik vind Apeldoorn juist bijzonder arrogant. Tot nu toe de beste ervaring bij Dusseldorp Epse gehad. Die zijn veel persoonlijker en klantvriendelijker is mijn ervaring.
Idd, Dusseldorp Epse is mij ook erg goed bevallen voor, tijdens en na de aankoop van onze eerste BMW. Er wordt gezegd: eens een bmw, altijd een bmw. Nou, dat geldt zeker voor deze dealer in Epse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 17:42
Ik heb mijn auto gekocht bij een Mazda dealer :) En daar hebben ze me heel fijn geholpen. Sleutels gekregen en we zien je vanmiddag ergens wel terug. Daarna hebben ze 'm nog op de brug gezet en alles laten zien waarvan zij dachten dat het in de toekomst wel aandachtspunten zouden worden. En ze hadden wel gelijk. Wel wat later omdat ik niet veel kilometers maak, maar toch.
Wel een ouwe bak natuurlijk maar toch.
Grappig feit: de man die mijn 330 daar inruilde ging met een prius weg. Ik heb een opel corsa 1.2 ingeruild voor de 330 :*)

[ Voor 3% gewijzigd door sig69 op 20-12-2018 01:42 ]

Roomba E5 te koop

• theduke1989
@IQM ik heb helaas njet de volledige content gelezen. Dacht dat het over de BMW dealer ging.

Ik heb vroeger 5 jaar voor MB gewerkt in Dordrecht als monteur. Dus weet ongeveer hoe het er aan toe gaat.

Natuurlijk is de stropdas achter de balie niet altijd even snugger of paraat. Maar daar kan je helaas niks aan doen. Uiteindelijk is het een "slechte verkooptijger" in jouw geval geweest en een aantal andere. Maar wij hadden ook genoeg klachten en dan houdt hij het 2-3 manden vol en dan begint het weer van voren. Maar zag laatst dat er veel veranderd is. Dus misschien toch door klachten of wat dan ook.

Zit zelf aan te denken om een lease bak te halen. Ik maak per dag 250km dus +/- 125,- heen en terug. Dit soort afstanden zie ik nooit op een online offerte. Hoe kan dat? Iemand die een goed adresje weet ..

[ Voor 22% gewijzigd door theduke1989 op 20-12-2018 06:30 ]

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:20
Tortelli schreef op woensdag 19 december 2018 @ 20:35:
Ik heb 'm ook besteld (amazon.de) op 07-12 en tot op heden niks ontvangen. Waar heb jij 'm besteld?

• IQM

IQM

theduke1989 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 06:27:
@IQM ik heb helaas njet de volledige content gelezen. Dacht dat het over de BMW dealer ging.

Ik heb vroeger 5 jaar voor MB gewerkt in Dordrecht als monteur. Dus weet ongeveer hoe het er aan toe gaat.
Dit betrof MB dealers in Amstelveen en Zwolle. Dordrecht ken ik wel, ik kom oorspronkelijk uit die regio.

• elmerblues
IQM schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:24:
[...]
Mijn buurman had een afspraak voor een proefrit maar toen hij aankwam in de showroom was er niemand te zien. Toen is hij boos weggegaan en heeft de regiomanager maar even gebeld dat het geen MB zou worden maar weer een BMW.
Ik loop zelf ook heel wat showrooms af als ik een nieuwe auto wil kopen en ergens herken ik dit wel. Ik zou echter nooit de keuze voor een auto laten afhangen van een klantvriendelijke verkoper of niet. Het gaat mij om de auto, die verkoper zie ik na de koop nooit meer.

Met de dichtstbijzijnde BMW dealer (Dusseldorp Alkmaar) konden we het ook niet vinden. Reageerde niet op email etc. En dat voor een auto van 63K 8)7 . We zijn gewoon een BMW dealer verderop gaan zoeken, no way dat ik dan een compleet andere auto van een ander merk ga uitzoeken.

En voor onderhoud kan je overal terecht, dan heb je overigens vaak ook weer te maken met andere mensen. Waar ik hem uiteindelijk gekocht heb was ik behoorlijk te spreken over het verkoopproces, echter nadien over de aftersales weer wat minder. Karma can be a bitch >:)

[ Voor 7% gewijzigd door elmerblues op 20-12-2018 08:15 ]

• IQM

IQM

elmerblues schreef op donderdag 20 december 2018 @ 08:09:
Ik loop zelf ook heel wat showrooms af als ik een nieuwe auto wil kopen en ergens herken ik dit wel. Ik zou echter nooit de keuze voor een auto laten afhangen van een klantvriendelijke verkoper of niet. Het gaat mij om de auto, die verkoper zie ik na de koop nooit meer.

Met de dichtstbijzijnde BMW dealer (Dusseldorp Alkmaar) konden we het ook niet vinden. Reageerde niet op email etc. En dat voor een auto van 63K 8)7 . We zijn gewoon een BMW dealer verderop gaan zoeken, no way dat ik dan een compleet andere auto van een ander merk ga uitzoeken.

En voor onderhoud kan je overal terecht, dan heb je overigens vaak ook weer te maken met andere mensen.
Dit was een gevalletje MB maar geloof me, BMW kan er ook heel wat van! Toen ik mijn eerste BMW ging kopen heb ik heel veel dealers bezocht. Van Friesland tot Noord Brabant en Zuid Holland. Er waren er welgeteld 2 (!) die mij een paar dagen na het bezoek opbelden met een aanbod. Het aantal verkopers dat mij serieus nam schat ik in op 3. Die bij Ekris Arnhem deed dat omdat we ongeveer even oud waren. De rest dacht waarschijnlijk dat ik (28 jaar, goede baan in de consultancy) geen bijna nieuwe BMW 3 serie kon betalen.

Zelf zou ik ook niet snel van merk switchen omdat een dealer me niet ziet staan maar bij mijn buurman werkt dat anders. Onderhoud doe ik sowieso niet bij een dealer tenzij ik er niet omheen kan. De jongens in onze lokale garage werken graag aan een BMW en het scheelt simpelweg teveel.

• Phusebox
Ik zou eerder niet meer voor een merk kiezen vanwege de werkplaats dan vanwege de verkoper die ik 1x per 5 jaar zie. Dat laatste is mij bij BMW hard tegengevallen. De verkoper heeft prima zijn werk gedaan, geholpen door zijn collega's bij Audi en MB die laks waren.

• theduke1989
In hoeverre doen jullie zelf de onderhoud en de reparaties aan jullie dure auto's?

Ik zelf doe vrijwel alles waar geen brug bij nodig is zelf. Wanneer ik een motor moet uitbouwen dan ga ik naar de dealer of een erkend bedrijf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

theduke1989 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 09:07:
In hoeverre doen jullie zelf de onderhoud en de reparaties aan jullie dure auto's?

Ik zelf doe vrijwel alles waar geen brug bij nodig is zelf. Wanneer ik een motor moet uitbouwen dan ga ik naar de dealer of een erkend bedrijf.
Ik doe helemaal niks zelf. :P Houd niet van vieze handjes.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Tylen schreef op donderdag 20 december 2018 @ 09:13:
[...]

Ik doe helemaal niks zelf. :P Houd niet van vieze handjes.
Zal mevrouw Tylen blij mee zijn :Y)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Phusebox
Prachtig weer; vraag je om een lakstift bij de BMW dealer waar je auto vandaan komt, in de kleur Mineralgrau... reactie: we hebben je chassisnummer nodig om te kijken welke kleur de auto heeft.

Dat zeg ik toch; mineralgrau. En anders doe je gewoon even je computer aanzetten en zoek je even op mijn naam of kenteken in jullie systeem... hoezo lui? hoezo service?

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 20-12-2018 10:18 ]

• Tylen

Tylen

Famous schreef op donderdag 20 december 2018 @ 09:37:
[...]

Zal mevrouw Tylen blij mee zijn :Y)
Die houd zelf wel van vieze handjes :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Phusebox schreef op donderdag 20 december 2018 @ 09:56:
Prachtig weer; vraag je om een lakstift bij de BMW dealer waar je auto vandaan komt, in de kleur Mineralgrau... reactie: we hebben je chassisnummer nodig om te kijken welke kleur de auto heeft.

Dat zeg ik toch; mineralgrau. En anders doe je gewoon even je computer aanzetten en zoek je even op mijn naam of kenteken in jullie systeem... luie apen daar.
offtopic:
Doe even normaal man :/ .

Anoniem: 915187

Dat zeg ik toch; mineralgrau. En anders doe je gewoon even je computer aanzetten en zoek je even op mijn naam of kenteken in jullie systeem... luie apen daar.
Heb je er geen lakstift bijgekregen? Dacht dat dit redelijk standaard was bij BMW.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 915187 op 20-12-2018 10:16 ]

• Phusebox
Anoniem: 915187 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:15:
[...]
Heb je er geen lakstift bijgekregen? Dacht dat dit redelijk standaard was bij BMW.
Nope.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dat zeg ik toch; mineralgrau. En anders doe je gewoon even je computer aanzetten en zoek je even op mijn naam of kenteken in jullie systeem... hoezo lui? hoezo service?
Want er bestaat maar 1 kleur mineral grau voor BMW :+
En er zijn geen variaties zoals metallic en bouwjaar etc :+
En de balie geloofd de klant op zijn blauwe ogen dat hij de goede kleur zegt en niet terug komt om te klagen dat de stift de verkeerde kleur is :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:07

Je moet ook met de lakcode komen, niet met de lakkleur. Zoals hierboven al genoemd wordt kan dat nogal verschillen. Maar zo'n persoon als jou met zo'n houding gaf ik graag de eerste de beste lakstift mee waarop mineralgrau stond :)

• Phusebox
YakuzA schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:22:
[...]

En de balie geloofd de klant op zijn blauwe ogen dat hij de goede kleur zegt en niet terug komt om te klagen dat de stift de verkeerde kleur is :+
Tja als jij mineral grau in verschillende tinten produceert en het wel dezelfde naam geeft ligt het probleem niet bij de klant, maar soit.

(volgens diverse sites; zoals deze https://www.bimmerarchive.org/color/ is het overigens altijd B39, ik ben nog geen andere kleur tegengekomen voor mineralgrau)

Verder kun je ook gewoon even opzoeken welke auto de klant heeft en niet het op de makkelijke manier afdoen van "geef eens je chassisnummer". Dat is nu wat er scheelt tegenwoordig; service is gewoon nul.

En dan maar gek vinden dat iedereen steeds meer online koopt, offline is de service ook om te huilen.
Scrtz schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:25:
[...]

Je moet ook met de lakcode komen, niet met de lakkleur. Zoals hierboven al genoemd wordt kan dat nogal verschillen. Maar zo'n persoon als jou met zo'n houding gaf ik graag de eerste de beste lakstift mee waarop mineralgrau stond :)
Ik moet niks, dat moeten zij registreren als je een beetje klantgericht bent. Dan zoek je dat vervolgens even op als je toch al alle gegevens hebt zoals naam en kenteken.

Maar goed, ik zal wel raar en van een uitgestorven soort zijn om te denken dat je met dit soort acties het verschil maakt of iemand nog een auto bij je komt bestellen of niet. Voor onderhoud zien ze me daar ook niet meer als ze zo doorgaan. Dan verdienen ze er helemaal niks meer op. Beetje dom dus.

[ Voor 36% gewijzigd door Phusebox op 20-12-2018 10:33 ]

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
Heren,

Ben al 2 weken op zoek naar winterbanden. Heb een bekende laten zoeken naar run flat bandjes voor onder mijn 125i, en deze kwam terug met een zacht prijsje van 950 incl stalen velgen. Daar mijn vriendin (van wie de auto is) en ik beide niet zoveel geven om de velgen die bij de wintersloffen komen, gingen we in op dit aanbod.

Helaas helaas, misschien had ik erbij moeten vermelden dat het om een M onderstel met M remmen ging. (M onderstel volgens een vriend, die het al frappant vond dat er een adaptief onderstel op zat, terwijl het meestal stopt bij alleen een drive-train bij een M-sport en niet echte M variant).
Maar goed, dit is allemaal volgens horen en zeggen, na 2 uur koukleumen afgelopen zaterdag en nog steeds geen winterbandjes rijker, maar besloten om zelf een rondje te gaan googlen. Het lijkt erop dat ik wel de jackpot heb qua prijzen door de uitzonderlijke maatjes.

voor 225 40 r 18
achter 245 35 r 18

Nu vind ik het echt helemaal geweldig dat mijn vriendin bredere achterbandjes heeft dan voor, maar achten wij het niet zo nodig in de winter met winterse condities en een kleine aan bord. Zijn hier mensen met ervaring die achter een 'normale' maat hebben laten zetten voor winterbanden? Ik vermoed dat stalen velgen helemaal komen te vervallen met de M/Sport remset, zijn er alternatieve oplossingen dan 2k+ voor een lichtmetalen velgen set neer te leggen?
Heeft iemand bijvoorbeeld ervaring met producten als " https://www.oponeo.nl/mod...aal-velg/mak-bimmer-black " en zo ja, hoe waren de ervaringen?

De vragen bouwen alleen maar op. Als een velgen set meer dan 1000 euro scheelt, dan sta ik vast waarom 1000 verschil?
Nu weet ik dat BMW best grote marges pakt, maar zou het zo ver doordraaien? Of zijn die "goedkope" lichtmetalen velgen setjes besmet met slechte kwaliteit en breken ze?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

YakuzA schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:22:
[...]

Dan had ie hier gepost over hoe slecht BMW wel niet is omdat de kleur van de stift uiteindelijk niet overeenkwam, de auto nu verpest is en dat BMW om z'n chassisnummer had moeten vragen!!!!11 :+
Phusebox schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:26:
[...]

Maar goed, ik zal wel raar en van een uitgestorven soort zijn om te denken dat je met dit soort acties het verschil maakt of iemand nog een auto bij je komt bestellen of niet. Voor onderhoud zien ze me daar ook niet meer als ze zo doorgaan. Dan verdienen ze er helemaal niks meer op. Beetje dom dus.
Ze zullen er toch al niet op verdienen, want leasehok. En als je je daar net zo gedraagt als in dit topic dan zou ik ook al geen zin meer hebben om je iets te verkopen, al kwam je voor een M5.

[ Voor 34% gewijzigd door Radiant op 20-12-2018 10:37 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 357 Laatste