Heren,
Ben al 2 weken op zoek naar winterbanden. Heb een bekende laten zoeken naar run flat bandjes voor onder mijn 125i, en deze kwam terug met een zacht prijsje van 950 incl stalen velgen. Daar mijn vriendin (van wie de auto is) en ik beide niet zoveel geven om de velgen die bij de wintersloffen komen, gingen we in op dit aanbod.
Helaas helaas, misschien had ik erbij moeten vermelden dat het om een M onderstel met M remmen ging. (M onderstel volgens een vriend, die het al frappant vond dat er een adaptief onderstel op zat, terwijl het meestal stopt bij alleen een drive-train bij een M-sport en niet echte M variant).
Maar goed, dit is allemaal volgens horen en zeggen, na 2 uur koukleumen afgelopen zaterdag en nog steeds geen winterbandjes rijker, maar besloten om zelf een rondje te gaan googlen. Het lijkt erop dat ik wel de jackpot heb qua prijzen door de uitzonderlijke maatjes.
voor 225 40 r 18
achter 245 35 r 18
Nu vind ik het echt helemaal geweldig dat mijn vriendin bredere achterbandjes heeft dan voor, maar achten wij het niet zo nodig in de winter met winterse condities en een kleine aan bord. Zijn hier mensen met ervaring die achter een 'normale' maat hebben laten zetten voor winterbanden? Ik vermoed dat stalen velgen helemaal komen te vervallen met de M/Sport remset, zijn er alternatieve oplossingen dan 2k+ voor een lichtmetalen velgen set neer te leggen?
Heeft iemand bijvoorbeeld ervaring met producten als "
https://www.oponeo.nl/mod...aal-velg/mak-bimmer-black " en zo ja, hoe waren de ervaringen?
De vragen bouwen alleen maar op. Als een velgen set meer dan 1000 euro scheelt, dan sta ik vast
waarom 1000 verschil?
Nu weet ik dat BMW best grote marges pakt, maar zou het zo ver doordraaien? Of zijn die "goedkope" lichtmetalen velgen setjes besmet met slechte kwaliteit en breken ze?