Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 178 ... 382 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
FabiandJ schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:22:
Aanstaand weekend nog even richting Duitsland mijn ouders wonen aan de grens en wat liters 98 meenemen aangezien de korting er daar eind deze maand mee stopt. Laatst daar €1,749 voor Super Plus (98) betaald :)
Yep, de Tankrabatt loopt af en gaat weer zo'n 30 à 35 cent omhoog (benzine). Ik heb gisteren nog beide wagens volgegooid. 101 liter Super Plus 98 (à 1.80,9) voor €183,90. Misschien voor volgende week woensdag nog even afvullen, maar we hebben drie maanden toch weer even lekker 'goedkoop' getankt. Onverwacht toch een kleine €150,- à €175,- per maand besparing.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:30
De brandstofprijs is dan straks in Duitsland dus hoger als in NL?
Dan zullen de prijzen in NL heel plotseling en totaal onverwacht ook wel weer wat omhoog kruipen gok ik.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:10
CreativeS schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:14:
Je moet alleen niet de pech hebben dat er zo'n strepentrekker (politie in burger/infra) in de buurt rijdt die er een Artikel 5 van maakt, in plaats van rechts inhalen. Voor het geven van Artikel 5 moeten ze je overigens staande houden, voor rechts inhalen kan gewoon op ambtseed.
Dat geldt in Nederland voor elke actie welke je uithaalt toch?
Normaal rij ik met zo'n 100-120km/h richting het werk. Afgelopen week was het lekker rustig op de weg, dus de heenrit ging met 140-160km/h. Niks gevaarlijks aan, maar als je dan pech hebt en er blijft een zwarte Audi achter je plakken krijg je toch een dikke prent.
Ze geven ook niet zomaar een art. 5 voor rechts inhalen, dan zit er ook wel ander gedrag bij (snelheid bijv.).

Overigens mag een art. 5 ook zonder staandehouding, maar dan moet er wel een reden voor zijn. Als er bijv. 2 auto's zijn welke en art. 5 moeten krijgen maar de ene gaat linksaf en de andere rechts, dan moet de politie er 1 kiezen om staande te houden en de andere moet dan achteraf op papier. Dit geldt trouwens voor alle overtredingen, wanneer men staande kan houden dan moet dat.

• CreativeS
  • Niet online
B-Real schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:25:
De brandstofprijs is dan straks in Duitsland dus hoger als in NL?
Dan zullen de prijzen in NL heel plotseling en totaal onverwacht ook wel weer wat omhoog kruipen gok ik.
Ik weet niet wat E5 98 in NL kost... ik tank nooit in NL.

Edit: Even de prijzen van E5 98 bij drie lokale stations opgezocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cr7nPDhq4arEgZphYOUpDx9OY3U=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/XEeOmnDqiviPN6sXQq186CVj.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/akPYa8IfxAsLhyBhnamoQV_EL2I=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/2EuOK6huwqx5nkYU4xJ2cbee.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRciWWJ5YOGEV5PnT0OC8YQ0ncI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/FkY6FYNVLrcI0Drv7QPnSeBg.png?f=fotoalbum_tile

Nog altijd goedkoper in Duitsland, zelfs na afschaling Tankrabatt.

• CreativeS
  • Niet online
TheBrut3 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:33:
Overigens mag een art. 5 ook zonder staandehouding, maar dan moet er wel een reden voor zijn. Als er bijv. 2 auto's zijn welke en art. 5 moeten krijgen maar de ene gaat linksaf en de andere rechts, dan moet de politie er 1 kiezen om staande te houden en de andere moet dan achteraf op papier. Dit geldt trouwens voor alle overtredingen, wanneer men staande kan houden dan moet dat.
In het algemeen moet je gewoon staande gehouden worden... er zijn altijd uitzondering, maar in de regel voldoet een Artikel 5 boete niet als je niet staande gehouden bent. De rest boeit even niet.
Wanneer wel staande houden?
We hebben net uitgelegd wanneer dat het niet kan. In veel gevallen is het wél mogelijk en dan moet het ook. Wordt je niet staande gehouden (ook al was je zelf de bestuurder) dan is de boete in strijd met artikel 5 WAHV. De boete zou dan vernietigd moeten worden. De officier van justitie gaat hier vaak aan voorbij en wijst een bezwaar tegen een boete toch af. Onze ervaring is dat met een goed onderbouwd juridisch beroepschrift we bij de kantonrechter de zaak alsnog winnen.
Dit is overigens geen uitnodiging om verder te discussiëren, voordat daar weer mensen over gaan zeiken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 23-08-2022 14:38 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

TheBrut3 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:18:
[...]

Edit: Als je gaat tunen kan je volgens mij bij bijv een BM3 stage 1 kiezen tussen 91/95 en 93/98. Als je hem op maat laat tunen kan je de tuner ook aangeven dat je op E10 rijdt, als de tank dan vol zit met E10 dan stellen ze het daar wat conservatiever op af. Zal je misschien 20-40pk schelen.
Bij BM3 geven ze het volgende aan voor de N63T2:
...
Geen idee welke jij precies hebt.
Voor zover ik kan zien, heb ik een "N63B44O2 - N63TU2" in het vooronder en daarmee zijn flink wat initiele issues opgelost. Ik zal rustig mijn ideeen op doen; ben zeker niet vies van E5 tanken ondanks de hogere prijs maar als het marginaal is met E10, dan liever geen dief van eigen portomonnee want voor mij scheelt het ongeveer 10.000km x 1 op 13 x (20ct per liter verschil bij meerdere pompen hier) = 160 Euro jaarbasis (nu). Moet ik daar wakker van liggen? Nee, want dat ging ook in de S6 elke keer. En een auto/hobby kost nu eenmaal centjes.
Phyc schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:19:

Maar Franse parkeergarages blijven wel drama:
[Afbeelding]
Blijft een interessante set velgen onder jouw wagen; ingetogen sportief en het lijkt meteen alsof de auto "more agile" op zijn pootjes staat :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
CreativeS schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:19:
[...]

Yep, de Tankrabatt loopt af en gaat weer zo'n 30 à 35 cent omhoog (benzine). Ik heb gisteren nog beide wagens volgegooid. 101 liter Super Plus 98 (à 1.80,9) voor €183,90. Misschien voor volgende week woensdag nog even afvullen, maar we hebben drie maanden toch weer even lekker 'goedkoop' getankt. Onverwacht toch een kleine €150,- à €175,- per maand besparing.
Ik gooi de tank in de auto vol, plus wat jerrycans :+ zodat ik onze 2e auto ook meteen kan vullen. De M3 hoeft gelukkig niet zo vaak op pad maar de Ford Focus van mijn partner gebruiken we dagelijks.

[ Voor 7% gewijzigd door FabiandJ op 23-08-2022 14:49 ]

• CreativeS
  • Niet online
FabiandJ schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:45:
Ik gooi de tank in de auto vol, plus wat jerrycans :+ zodat ik onze 2e auto ook meteen kan vullen. De M3 hoeft gelukkig niet zo vaak op pad maar de Ford Focus van mijn partner gebruiken we dagelijks.
Ik ben in een paar minuten bij de grens, daar ga ik geen jerrycans voor vullen. Dat deed ik vroeger wel toen ik nog op een BFG-kenteken reed en brandstofbonnen had. 1 liter voor 15 Pfennig :)

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:54
TheBrut3 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:33:
[...]

Afgelopen week was het lekker rustig op de weg, dus de heenrit ging met 140-160km/h. Niks gevaarlijks aan, maar als je dan pech hebt en er blijft een zwarte Audi achter je plakken krijg je toch een dikke prent.
Ik moet altijd wel lachen om dat soort mensen bij Wegmisbruikers en vergelijkbare programma’s. Komt er kilometers lang een auto mee zonder dat ze het in de gaten hebben. Als je ondergrens 40 te hard is, en er rijdt iemand mee, dan is het 99% politie want bijna niemand rijdt 40 te hard.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:30
CreativeS schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:34:
[...]

Ik weet niet wat E5 98 in NL kost... ik tank nooit in NL.

Edit: Even de prijzen van E5 98 bij vier lokale stations opgezocht.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Nog altijd goedkoper in Duitsland, zelfs na afschaling Tankrabatt.
Hier in het dorp tank ik momenteel voor 1,98. Afgelopen weekend, toen ik boodschappen ging doen, getankt voor 1,93 de liter 95/E10. Die pomp is vrijwel altijd de goedkoopste in de regio. Daarmee toch wel een stukje goedkoper als degene die jij liet zien.

Maakt ook niet uit, Duitsland is voor mij 40 min rijden dus sowieso geen optie om regelmatig te gaan tanken :)

• CreativeS
  • Niet online
B-Real schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:01:
Hier in het dorp tank ik momenteel voor 1,98. Afgelopen weekend, toen ik boodschappen ging doen, getankt voor 1,93 de liter 95/E10. Die pomp is vrijwel altijd de goedkoopste in de regio. Daarmee toch wel een stukje goedkoper als degene die jij liet zien.
Maar wij tanken geen E10, dus die prijs is voor mij volledig oninteressant, maar aangezien dat het meest verkocht wordt 9Van de benzines), zullen ze dat wel kunstmatig lager houden. De E5 98 blijft na afschaling Tankrabatt sowieso goedkoper in DE en dat is voor ons het belangrijkste en prijzen fluctueren in DE per uur. Het verschil op één dag kan zo 15 cent per liter (goedkoper of duurder) zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door CreativeS op 23-08-2022 15:24 ]

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-12 21:33
Op vakantie ook 98 E5 getankt, maar in NL gaat er maar weer E10 in. Kan het blok ook gewoon tegen.

• CreativeS
  • Niet online
Civic09 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:59:
Op vakantie ook 98 E5 getankt, maar in NL gaat er maar weer E10 in. Kan het blok ook gewoon tegen.
Het blok zelf wel... het vele plastic dat bij de inlaat door BMW (en vele andere fabrikanten) gebruikt wordt... minder. Maar goed, gewoon blijven geloven dat E10 goed is. Wordt wat over een aantal jaar. Net als met als die turbomotoren die bij aankomst direct uitgezet worden. Garages hebben nog een goede inkomstengolf tegoed :)

PS Vooral geen E10 tanken als de auto weken achter elkaar stil blijft staan, hetgeen nogal vaak gebeurt bij de thuiswerkertjes.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:04

Eagle Creek

Breathing security

Dennisdn schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:57:
[...]

Ik moet altijd wel lachen om dat soort mensen bij Wegmisbruikers en vergelijkbare programma’s. Komt er kilometers lang een auto mee zonder dat ze het in de gaten hebben. Als je ondergrens 40 te hard is, en er rijdt iemand mee, dan is het 99% politie want bijna niemand rijdt 40 te hard.
Zo lang hoeven ze niet achter je te zitten. En ik spreek uit ervaring dat als het semi-druk is op de weg je ook vooral voor je kijkt, zeker als je wat harder rijdt. Tot je opeens ingehaald wordt :+.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

CreativeS schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:07:
[...]

PS Vooral geen E10 tanken als de auto weken achter elkaar stil blijft staan, hetgeen nogal vaak gebeurt bij de thuiswerkertjes.
Omdat ik de hybride rijd, bewust E5. Soms doe ik 2-3 maanden met een tank.

• MAX3400

MAX3400

CreativeS schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:07:
[...]

Ik laat 'm elke dag even half uurtje draaien voor de deur... :+ Hij moet er wel voor werken want ook lekker de airco aan en half uurtje op de massagestoel Netflixen.

• CreativeS
  • Niet online
Eagle Creek schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:22:
Ja, da's een goeie :)

• CreativeS
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:22:
Ik laat 'm elke dag even half uurtje draaien voor de deur... :+ Hij moet er wel voor werken want ook lekker de airco aan en half uurtje op de massagestoel Netflixen.
Ja, je kan er om lachen, maar E10 kan na 2 à 3 maanden al verkeerd gaan. Als je dus een aantal maanden met dezelfde tank benzine rijdt... kan het na verloop een lekkere substantie worden.

• MAX3400

MAX3400

CreativeS schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:24:
[...]

Ja, je kan er om lachen, maar E10 kan na 2 à 3 maanden al verkeerd gaan. Als je dus een aantal maanden met dezelfde tank benzine rijdt... kan het na verloop een lekkere substantie worden.
Nee joh, ik waardeer je waarschuwing maar eerder vandaag postte ik al dat ik 10K per jaar rij (give or take). Dat is minstens een tank per maand of, als ik wat speels/korter rij, 2 tanks per maand. Dat mogelijk een leiding of een plasticje of een rubbertje "sowieso" wel last kan hebben van E10, ongetwijfeld maar qua stilstaan heeft mijn auto niets te klagen.

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12 21:21
MAX3400 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:38:
[...]

Blijft een interessante set velgen onder jouw wagen; ingetogen sportief en het lijkt meteen alsof de auto "more agile" op zijn pootjes staat :)
Interessant is misschien een goed woord, ben er zelf niet zo kapot van. Vind bijvoorbeeld de styling 620 (onder jouw auto geloof ik?) een stuk mooier.

Daarom staat er een setje styling 628 klaar ter vervanging als we terug zijn van vakantie. Zelfde velgen als in de brochure:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6tHfAEBZ7bbEv9ltvpswJVgxiEQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KwDxq7ZzCS9Bw1l2v9YltPxG.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Phyc op 23-08-2022 16:54 ]

• MAX3400

MAX3400

Phyc schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:53:
[...]

Interessant is misschien een goed woord, ben er zelf niet zo kapot van. Vind bijvoorbeeld de styling 620 (onder jouw auto geloof ik?) een stuk mooier.
Heb even niet de zin om spaarvarken kapot te slaan maar vind zelf de 629 erg mooi. Of de "standaardvelg" van de Alpina B7. Maar ja, het wordt ook zo snel weer pimp; zeker als ik alle zonneschermen omhoog heb achterin.

Valt er overigens nog een beetje te stekkeren in La France?

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 23-08-2022 17:01 ]

• Phyc
MAX3400 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:01:
[...]

Heb even niet de zin om spaarvarken kapot te slaan maar vind zelf de 629 erg mooi. Of de "standaardvelg" van de Alpina B7. Maar ja, het wordt ook zo snel weer pimp; zeker als ik alle zonneschermen omhoog heb achterin.

Valt er overigens nog een beetje te stekkeren in La France?
Die wilde ik ook het liefst! Mooiste set die er is als je het mij vraagt, maar ik vond ze toch echt te duur. Kwam af en toe gebruikt nog wel voorbij voor 3k, of nieuw voor 5.. Daarnaast worden ze standaard geleverd met run-flat, terwijl ik die liever niet meer wil (en ga dus ook over naar normale banden bij de 628 set).

Stekkeren doen we hier gewoon aan ‘t stopcontact, hij laadt toch niet sneller dan 3.7 kW. Zodoende nog maar een kwart tank gebruikt sinds we op bestemming zijn!

• MAX3400

MAX3400

Phyc schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:06:
[...]

Stekkeren doen we hier gewoon aan ‘t stopcontact, hij laadt toch niet sneller dan 3.7 kW. Zodoende nog maar een kwart tank gebruikt sinds we op bestemming zijn!
:P Elke kW maar voor lief nemen; peut kost nog aardig wat en je hebt niet voor niets een verlengkabel bij de auto gekregen. Nog even van genieten en natuurlijk ook van de vrije tijd en het weer :)

• Dennisdn
Eagle Creek schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:21:
[...]
Zo lang hoeven ze niet achter je te zitten. En ik spreek uit ervaring dat als het semi-druk is op de weg je ook vooral voor je kijkt, zeker als je wat harder rijdt. Tot je opeens ingehaald wordt :+.
Voor mij is elke auto die meerijdt als het wat sneller gaat verdacht en laat ik voorbij komen om het zeker te stellen. En ze zijn echt niet flauw, die houden zich echt niet bezig met 10 te veel. En 20 teveel is ten opzichte van de rest al zoveel sneller dat het moet opvallen dat een auto mee komt. Voordeel ook van alle hulpsystemen tegenwoordig, vlak voor de auto hoef ik niet meer te kijken, dat regelt de ACC en eventueel noodassist wel, ik kijk er 10 vooruit en in de spiegels.

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:32
Phyc schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:19:
Hier in Frankrijk kan je 98 tanken voor 1,83 euro, slechts een paar cent per liter meer dan gewoon E10, dus dan sowieso de moeite waard als je het mij vraagt.

Wij zijn overigens nog nooit zo comfortabel gereisd, was de eerste vakantie met de siebener: [Afbeelding]

Maar Franse parkeergarages blijven wel drama:
[Afbeelding]
Leuk, een 7 als gezinsauto met jonge kinderen, dat zie je niet vaak! Heb je een foto van de ruimte met kinderstoelen geïnstalleerd? Gewoon om ons jaloers te maken? :P

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-12 17:44
Het Fantoom schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 09:48:
[...]

Oke duidelijk, het ging dus om de combi van RFT en non-RFT, daar heb ik geen ervaring mee.
Dacht alleen om verschil in profieldiepte (nieuw + half versleten), leek me al sterk dat dat zo'n verschil maakt en al helemaal niet op droog asfalt.

Bij welke velgmaat was dit? Kan me voorstellen dat het effect groter zal zijn bij een 16" velg dan bij 19" omdat de wang dan een stuk lager is.

Ben zelf ook van plan om binnenkort de achterbanden voor non-RFT te vervangen, maar dan zou ik dus de voorbanden ook meteen moeten vervangen als ik het zo hoor. Dan rij ik er liever nog 1-2 jaar mee door zodat de voorbanden ook voldoende versleten zijn om een vervanging te rechtvaardigen. Voor het natste deel van het jaar heb ik toch al een set winterbanden (non-RFT) en die rijden een stuk comfortabeler, is wel 17 ipv 18".
Het ging om 18", voor 225 breed en achter 255 breed (193M op een E91).

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:41

Bommes

Capo del formaggio

MAX3400 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:38:
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik vind er een Passat vibe vanuit gaan.. :o :D

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-12 23:51

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Bommes schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:26:
[...]

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik vind er een Passat vibe vanuit gaan.. :o :D
mij meer aan een Volvo S90
Afbeeldingslocatie: https://www.roosmalen.nl/fileadmin/_processed_/1/a/csm_31523080_volvo-s90-2-0-b4-r-design_3_05_e624a131c3.jpg

• Phyc
zunrob schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 00:26:
[...]

Leuk, een 7 als gezinsauto met jonge kinderen, dat zie je niet vaak! Heb je een foto van de ruimte met kinderstoelen geïnstalleerd? Gewoon om ons jaloers te maken? :P
Dank! Het is niet de meest praktische auto voor een gezinsvakantie (daarom dakkoffer ook noodzakelijk), maar wel comfortabel :). Onze oudste is wagenziek en zit daarom voorin, maar de passagiersstoel is ook de enige zonder massage. Kleine sfeerimpressie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XRb-c8NqZq5aedYdzerXpu1nJYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O7gXbqQ2Gwjm2zwSvDYHJ92r.jpg?f=fotoalbum_large

• Phyc
Deze velgen zijn mooier als je het mij vraagt! Maar volgens mij heeft ieder merk wel de standaard vijf-spraaks velg in het assortiment zitten. Zelf vind ik altijd de veel-spaaks varianten mooier, zoals dus de BMW styling 629.

• TheBrut3
Eagle Creek schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:22:
In dat geval zou ik ook sowieso E5 tanken en dan wel een E5 variant waar überhaupt geen E in zit. O.a. Shell, BP, Tamoil, Tango en vast nog wel een aantal meer merken, maar deze geven het zelf aan op hun sites.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:11
Phyc schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:14:
[...]

Dank! Het is niet de meest praktische auto voor een gezinsvakantie (daarom dakkoffer ook noodzakelijk), maar wel comfortabel :). Onze oudste is wagenziek en zit daarom voorin, maar de passagiersstoel is ook de enige zonder massage. Kleine sfeerimpressie:
[Afbeelding]
Geen straf om zo achterin te zitten op langere trips, dan wist ik m'n vaste plek wel _O-

Gamertag: timmie271

• Dennisdn
[...]
Onze oudste is wagenziek en zit daarom voorin
Trapte mijn ouders ook altijd in :P

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

[...]

[Afbeelding]
Hier lijkt mij meer een gevecht te onstaan wie er _moet_ rijden, dit is toch wel echt de auto om met uitstek achterin te zitten

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:32
[...]

[Afbeelding]
Dat ziet erg relaxed uit zo, fijn hoor! Wij gaan met de 2AT op vakantie (achteraf beter een GT gekocht...), maar ook daar hebben we een dakkoffer opzitten. Qua beenruimte, zeker met kinderstoeltjes geïnstalleerd, komt dat natuurlijk by far niet in de buurt wat jij hier laat zien. :)

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:26
Phyc schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:16:
[...]

Deze velgen zijn mooier als je het mij vraagt! Maar volgens mij heeft ieder merk wel de standaard vijf-spraaks velg in het assortiment zitten. Zelf vind ik altijd de veel-spaaks varianten mooier, zoals dus de BMW styling 629.
Dat is dan ook nog wel een mooie upgrade voor je siebener. Ziet er chill uit zo met kids!
edit: zie nu dat je 628 klaar hebt staan :) Vind ik er ook zeker mooi uit zien!

[ Voor 8% gewijzigd door ChiLLeR op 24-08-2022 10:16 ]

>> Signature?

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]
Schitterend. Vind die twee afzonderlijke panoramadaken altijd zó gaaf in een Siebener.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik tank met mijn 335i op Stage 1 ook gewoon 95. In Amerika rijden al die tuners op nog meer ethanol zelfs, voor nog betere resultaten. Ik heb ook een 95 map voor Stage 1. Om de zoveel tankbeurten een keer een volle tank 98 en een mapswitch (kan ik zelf met MHD). Maar ik merk als ik heel eerlijk ben eigenlijk niet zoveel verschil. :P

Binnenkort Stage 2+, dan misschien wel.

Ik zie voor mijn gevoel de laatste tijd weer wat meer 7 series, maar dat komt ook misschien omdat mijn pa sinds kort er een rijdt. 750iL Activehybrid, hier op vakantie naar Noorwegen, toch ruim 1 op 11 gehaald gemiddeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_C4rC36CBgO9HjfT_lX0fj8Is8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mrJ9CFiqdT6EJLZTKCbPOAR2.jpg?f=fotoalbum_large

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-12 22:03
Heb in mijn 4 serie (F32) de base speakers voorin vervangen voor de harman kardon.
Setje gekocht via Ebay en de tweeter covers gewoon gekocht via BMW. Na een uurtje klussen zaten de speakers er al in. Sure, het klinkt niet als de full harman kardon ervaring. Maar als je van de basis audio afkomt is dit al een hele vooruitgang!

Dit kan je trouwen ook doen als je basis audio hebt in je F20\F30 generatie.
Ik heb nog twee HK speakers plus twee tweeters over. Dus als je interesse hebt, Stuur me dan even een berichtje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ED1W2j4QVIdfubFJYHF3gvzfaUY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AGjRXvScX08hCK1uxpBwPWe9.jpg?f=fotoalbum_large

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:36
-

[ Voor 99% gewijzigd door Deagle op 24-08-2022 11:58 ]

• Deagle
CarJunkyXL schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:39:
Heb in mijn 4 serie (F32) de base speakers voorin vervangen voor de harman kardon.
Setje gekocht via Ebay en de tweeter covers gewoon gekocht via BMW. Na een uurtje klussen zaten de speakers er al in. Sure, het klinkt niet als de full harman kardon ervaring. Maar als je van de basis audio afkomt is dit al een hele vooruitgang!

Ik heb nog twee HK speakers plus twee tweeters over. Dus als je interesse hebt, Stuur me dan even een berichtje.

[Afbeelding]
Goed bezig! Dit heb ik ook gedaan een paar maand geleden bij mijn f30, ook hier gepost met wat pics.

Ik heb alleen de base speakers er ook nog bij vervangen in de voordeuren. Zeker een aanrader!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
CarJunkyXL schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:39:

[Afbeelding]
Hang er een Match Up 7BMW versterker tussen en je weet helemaal niet meer wat je hoort. Is helemaal plug and play.

• Deagle
Volgens mij is dat alleen plug en play als je al hifi hebt. Met base audio niet. Dan heb je standaard geen losse versterker.

• CarJunkyXL
Pepppie schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:11:
[...]

Hang er een Match Up 7BMW versterker tussen en je weet helemaal niet meer wat je hoort. Is helemaal plug and play.
Deagle schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:26:
Volgens mij is dat alleen plug en play als je al hifi hebt. Met base audio niet. Dan heb je standaard geen losse versterker.
Inderdaad niet mogelijk met de base speakers. Dat komt omdat er helemaal geen losse versterker in zit. De speakers worden gevoed vanuit de headunit.
Thanks!

• Pepppie
  • Niet online
Deagle schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:26:
Excuus, ging iets te snel! Dacht dat je wel de hifi optie had, maar dan is de Match UP7BMW niet plug en dan play. Dan kun je de normale MatchUp 7 (of een willekeurige DSP) pakken. Dan kun je hem er wel gewoon tussen zetten.

• Rivanov
  • Nu online
Pepppie schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:48:
[...]

Excuus, ging iets te snel! Dacht dat je wel de hifi optie had, maar dan is de Match UP7BMW niet plug en dan play. Dan kun je de normale MatchUp 7 (of een willekeurige DSP) pakken. Dan kun je hem er wel gewoon tussen zetten.
Dat is enkel van toepassing op het HiFi systeem? Op het af-fabriek Harman Kardon systeem heeft dit geen nut neem ik aan?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Pepppie
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:51:
[...]

Dat is enkel van toepassing op het HiFi systeem? Op het af-fabriek Harman Kardon systeem heeft dit geen nut neem ik aan?
De oplossing met die specifieke versterker past alleen op de hifi-optie. Kwaliteit is vele malen beter dan de Harman Kardon-optie, zelfs met de bestaande speakers.

• Rivanov
  • Nu online
Pepppie schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:54:
[...]

De oplossing met die specifieke versterker past alleen op de hifi-optie. Kwaliteit is vele malen beter dan de Harman Kardon-optie, zelfs met de bestaande speakers.
Oke. Ik ben overigens meer dan tevreden over de Harman Kardon installatie in de F40.
Die is ook niet te vergelijken met de HK installatie in de F20 overigens.

• MetalG
  • Laatst online: 09-04-2024
Zoveel keuzestress hier;

330e touring of ix3

330e touring sportief, voorkeur kwa uiterlijk
ix3 geeft fiscaal meer zekerheid, wellicht hogere verkoopwaarde/restwaarde

Iemand voor dezelfde keuze gestaan? Ik weet dat uw ervaringen of voorkeuren anders kunnen liggen, but I need some help over here :D

• TheBrut3
FiXeR.nl schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:45:
Ik tank met mijn 335i op Stage 1 ook gewoon 95. In Amerika rijden al die tuners op nog meer ethanol zelfs, voor nog betere resultaten.
Da's anders :+

• TheBrut3
MetalG schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:23:
Zoveel keuzestress hier;

330e touring of ix3

Iemand voor dezelfde keuze gestaan? Ik weet dat uw ervaringen of voorkeuren anders kunnen liggen, but I need some help over here :D
Lastig, lastig. Ik zou voor de M3 Comp xDrive gaan 8)

• MAX3400

MAX3400

Audi SQ5? O-)

Persoonlijk zou ik voor de Touring gaan; ik heb heul weinig op met "hoog spul" (ja, een Cayenne maar nicht im Frage).

• Pepppie
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:59:
[...]

Oke. Ik ben overigens meer dan tevreden over de Harman Kardon installatie in de F40.
Het hele topic weet dat je heel blij met jouw auto bent ;)

• Rivanov
  • Nu online
Pepppie schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:32:
[...]

Het hele topic weet dat je heel blij met jouw auto bent ;)
Oja. Je mag alleen klagen.

• CreativeS
  • Niet online
Waar?

• CarJunkyXL
Zoveel keuzestress hier;

330e touring of ix3

Ik zou blind voor de drie serie gaan. Ik zou me tussen deze twee niet heel erg laten lijden door verkoop/restwaarde en je emoties het besluit laten nemen.

Heb nooit in de Ix3 gereden, het is ook niet my cup of tea, maar de huidige drie serie rijdt geweldig als je naar mijn ervaring vraagt.

Misschien heb ik het gemist, maar heb je al met beide gereden? En waar werd je zelf gelukkig van?

Neem degene die de grootste glimlach op je gezicht tovert.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Zoveel keuzestress hier;

330e touring of ix3

Semi dezelfde keuze gehad, maar paar jaar geleden. Ook vandaag de dag twijfel ik nog wel over de ix3 maar gevoelsmatig zegt iets me dat je met hybride vooralsnog wel best of both worlds hebt. Qua laadruimte zal 't niet veel uitmaken gok ik?

• Pepppie
  • Niet online
Klagen en van iedere ontdekte feature een post maken zijn wel uitersten hè ;) maar ieder z’n ding hè!

[ Voor 5% gewijzigd door Pepppie op 24-08-2022 19:38 ]

• MAX3400

MAX3400

Pepppie schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:38:
[...]

Klagen en van iedere ontdekte feature een post maken zijn wel uitersten hè ;) maar ieder z’n ding hè!
Mag ik dan klagen over de nog niet geposte onontdekte features van de BMW's? O-)

Fijn topic; lekker ieder zijn ding doen; ik heb 2 linkerhanden dus elk dingetje wat iemand zelf doet / klust, vind ik al bijster interessant.

• MetalG
  • Laatst online: 09-04-2024
CarJunkyXL schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:55:
[...]

Ik zou blind voor de drie serie gaan. Ik zou me tussen deze twee niet heel erg laten lijden door verkoop/restwaarde en je emoties het besluit laten nemen.

Heb nooit in de Ix3 gereden, het is ook niet my cup of tea, maar de huidige drie serie rijdt geweldig als je naar mijn ervaring vraagt.

Misschien heb ik het gemist, maar heb je al met beide gereden? En waar werd je zelf gelukkig van?

Neem degene die de grootste glimlach op je gezicht tovert.
Ik heb zaterdag testritten! >:)
De 3 touring was sowieso m'n eerste keuze, zal het wel worden dan! :+
330e xdrive \o/

• MAX3400

MAX3400

MetalG schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:43:
[...]

Ik heb zaterdag testritten! >:)
Afbeeldingslocatie: https://blog.jonolan.net/wp-content/uploads/2011/05/pics-or-it-didnt-happen.jpg

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-12 23:18
Vraagje over de remote software update en hoe dit werkt via de app. Vandaag mijn M340i laten uitlezen en we zagen dat er een update klaarstond via de diagnostic tool (2022.03).

My BMW app en iDrive laten geen update zien. Auto stond volgens mij nog op 2020.07.

We hebben de update uitgevoerd en auto heeft netjes 2022 software, nu ook te zien in iDrive. Alleen MyBMW zegt dat de meest recente (03/2021.50) is geïnstalleerd met geen update :+ Wel release notes van die versie in het Duits eronder.

Iemand enig idee waar dit aan ligt, of lopen de BMW servers gewoon achter :P ?

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:44

Argarath

MasterBlaster

Vandaag de F11 laten tinten vanaf de B-stijl. Twijfelde vooraf toch een beetje vanwege een mogelijke wat twijfelachtige uitstraling… maar toch blij dat ik het gedaan heb. Ziet er toch echt wel strakker uit.

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

• MAX3400

MAX3400

Argarath schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:20:
Vandaag de F11 laten tinten vanaf de B-stijl. Twijfelde vooraf toch een beetje vanwege een mogelijke wat twijfelachtige uitstraling… maar toch blij dat ik het gedaan heb. Ziet er toch echt wel strakker uit.
Afbeeldingslocatie: https://blog.jonolan.net/wp-content/uploads/2011/05/pics-or-it-didnt-happen.jpg
:Y

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-11 00:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oyjmfCihvkIq6O5OLK7PID-F6Vk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NSITzBeJbdTyxdKVIczWN6LL.jpg?f=user_large

• Matadores
  • Laatst online: 09-12 22:58
Zelfs tijdens vakantie in Toscane 🇮🇹 moet de Dreier vertroeteld worden. Als ik mag genieten dan mag hij dat ook 😎
Hierbij een snapshot vanuit de wasbox 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CwkN72wL05gkq_A41lg3BXsjxt0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ku4o2DDx9Qz1wHgm7zKoQsxa.jpg?f=fotoalbum_large

• TheBrut3
En een 1 serie op de achtergrond! :+

• MAX3400

MAX3400

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fih3aPEyUKz27I86JVrbHwAc7B4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/0Vd2wZQbpK5GXiHHewITuKVu.gif?f=user_large
Slomo unlock van de 7.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m01BZlYHJTPJGxZu2ClhCS7F-vA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/rW6MjykDA8UZTZw1E3CztKWi.gif?f=user_large
Kleine timelapse van de zonneschermen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U_xaew4S7-fcQBU9UFgWm4XFQHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eUT2OI79vb03JOgisoutWxkR.jpg?f=fotoalbum_large
Tja, 1 van de interieurkleuren. Past aardig bij de Sport-kleur. Wat overheersend maar ja.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8l9oGXaCHfuXHlOmJbsuWu8hOd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qY5fuM8ZSUaOc7DWKXdlZ0d2.jpg?f=fotoalbum_large
Backseat love >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CLvlF4BTR9_bhFKqWKhX6xLkq_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JoNLF4etX7Hp2UlpKNuVM94v.jpg?f=fotoalbum_large
Hem zijn cockpit in widescreen.

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006

lord_fh

PS5

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QzGmTmOr0WN8GfX34IijyQe4oHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N6vZbGxrSOynDw9qmWSCD6Ns.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HwHh0ISgrtdKAxI8m8rhYRxdww8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yFUBI7gX9R6h8scIH8Kp21np.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZDD8ID48poOYYUis7-GL2X0WaXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fE9GjMlHOxZwECRC937rEfNW.jpg?f=fotoalbum_large

Klein flashbackje naar 2013, zorgeloos en net klaar met school, met m'n e46 330i mtech-1 individual (velvet blue)

Kwam ze op mijn oude hdd tegen, 1 lekker op steelies haha in de winter. Zal binnenkort is een paar duidelijkere foto's erbij pakken. Wat een auto was dat, alles zat erop (harman en karton, zonnescherm hoedenplank elektrisch, sportstoelen, volleer, antraciet hemel, dakraam, kinderverhogers in de achterbank, mtech1 volledig inclusief onderstel, xenon, sportstuur etc. Etc. En uiteraard de m54 3 liter)

Na een tijdje o.a. voorzien van schmiedmann rvs headers en 200cell sportkats, schroefset en 19" 3sdm breedset.

• MAX3400

MAX3400

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Silversin schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:16:
Vraagje over de remote software update en hoe dit werkt via de app. Vandaag mijn M340i laten uitlezen en we zagen dat er een update klaarstond via de diagnostic tool (2022.03).

My BMW app en iDrive laten geen update zien. Auto stond volgens mij nog op 2020.07.
Dat zal 07/2021.85 zijn geweest, dat is de laatste OTA update.
We hebben de update uitgevoerd en auto heeft netjes 2022 software, nu ook te zien in iDrive. Alleen MyBMW zegt dat de meest recente (03/2021.50) is geïnstalleerd met geen update :+ Wel release notes van die versie in het Duits eronder.

Iemand enig idee waar dit aan ligt, of lopen de BMW servers gewoon achter :P ?
We????

Als je een goede update hebt in een NL auto heb je ook NL release tekst. Ik denk dat er iets niet helemaal lekker is gegaan. BMW dealer?

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Pepppie schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:48:
[...]

In mijn F80 M3 zit het S676 HiFi speaker system, geen idee wat diegene die de auto samenstelde bezielde.
Ik dacht toen ik het vin nummer kreeg dit hetzelfde systeem was als ik in mijn BMW M135i had, namelijk ook S676 HiFi speaker system, maar ze klinken echt beide compleet anders.

Dus heb ik bij mij de subwoofers vervangen voor Harman Kardon versies en alle speakers/tweeters vervangen voor Bowers & Wilkins exemplaren. Vervolgens de BMW versterker vervangen voor een Bimmertech PP82DSP versterker. En hier een audio profiel van gehaald en ingeladen en het geluid is niet te vergelijken, veel beter dan het S676 systeem :)

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-12 23:18
RAAF12 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:16:
[...]

[...]

We????

Als je een goede update hebt in een NL auto heb je ook NL release tekst. Ik denk dat er iets niet helemaal lekker is gegaan. BMW dealer?
Ah zou kunnen en verklaart een hoop. Auto is geïmporteerd door de dealer vanuit Duitsland.

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:39
RAAF12 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:16:
[...]

Mijn auto geeft aan geinstalleerd versie 07/2021.46, terwijl mijn MyBMW app aangeeft geinstalleerd 03/2021.50. Bijzonder….. En tijdens het zoeken in de auto naar updates, is er niks beschikbaar. :S

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• RAAF12

RAAF12

*.*

Dat is wel vreemd, 07/2021.85 is bij mij de laatste zowel in de myBMW app als in de auto geeft ie dat aan.
https://www.bmw.nl/nl/con...te-software-upgrades.html 22-03 krijg ik nog niet binnen, komt vanzelf :-)

[ Voor 14% gewijzigd door RAAF12 op 25-08-2022 00:12 ]

• Pannencouque
  • Laatst online: 08-12 17:44
Zoveel keuzestress hier;

330e touring of ix3

Ook wel een aardig verschil in auto. Heb je met beide al gereden? Dat zou ik de doorslag laten geven. En als 't niet uitmaakt, zou ik voor de financieel slimmere keuze gaan.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Het is vast te vinden op Google naar ik denk dat ik de verkeerde zoekopdrachten gebruik:

Bestemmingen vanuit je telefoon (Google Maps of third-party app) naar de bmw Navigator versturen?
In onze 2017 218i zit zo een breedscherm navigatie met i-connect.

Bij mij Toyota Yaris kan die via een Toyota app, helaas duurt het vervolgens bijna een dag voordat de bestemming in de navigatie in de auto staat. Onbruikbaar dus.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Deagle
Bommes schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:26:
Het is vast te vinden op Google naar ik denk dat ik de verkeerde zoekopdrachten gebruik:

Bestemmingen vanuit je telefoon (Google Maps of third-party app) naar de bmw Navigator versturen?
In onze 2017 218i zit zo een breedscherm navigatie met i-connect.

Bij mij Toyota Yaris kan die via een Toyota app, helaas duurt het vervolgens bijna een dag voordat de bestemming in de navigatie in de auto staat. Onbruikbaar dus.
Je kan gewoon een adres invullen in maps en deze dan delen. Vervolgens de my bmw app selecteren en klaar (met android).

• Argarath

Argarath

MasterBlaster

Deagle schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:33:
[...]

Je kan gewoon een adres invullen in maps en deze dan delen. Vervolgens de my bmw app selecteren en klaar (met android).
Met iPhone werkt dat ook zo.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Argarath schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:59:
[...]

Met iPhone werkt dat ook zo.
Nooit geweten. Ik doe altijd copy/paste in de kaartzoeker van de BMW app. _O-

• MAX3400

MAX3400

Eagle Creek schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:41:
[...]

Nooit geweten. Ik doe altijd copy/paste in de kaartzoeker van de BMW app. _O-
Doe ik ook zo; waarom 2 of 3 apps in serie openen als het met 1 app ook kan?

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Deagle schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:33:
[...]

Ik heb net de bmw app geïnstalleerd op mijn android.
Geregistreerd en auto proberen te koppelen.
VIN nummer ingegeven, bevestigings code op in de auto in de berichtenbox ontvangen.
Maar dan blijft het geheel hangen,: code niet correct, opnieuw verzenden: probeer later opnieuw.

Dat zal ik dan later nog maar eens doen.
Zag in de bmw app dat die met Waze werkt.
Als het registreren gelukt is zal de rest ook wel weer lukken.
Thanks mannen (y)

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

MAX3400 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:41:
[...]

Doe ik ook zo; waarom 2 of 3 apps in serie openen als het met 1 app ook kan?
Omdat je niet beter weet misschien? |:( :9

• MAX3400

MAX3400

Eagle Creek schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:46:
[...]

Omdat je niet beter weet misschien? |:( :9
Is de leeftijd inderdaad. En liever lui dan moe; 3 apps aantikken bij 33 graden buiten? :X :O ;)

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

• RAAF12

RAAF12

*.*

Bommes schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:18:
[...]

Ik heb net de bmw app geïnstalleerd op mijn android.
Geregistreerd en auto proberen te koppelen.
VIN nummer ingegeven, bevestigings code op in de auto in de berichtenbox ontvangen.
Maar dan blijft het geheel hangen,: code niet correct, opnieuw verzenden: probeer later opnieuw.

Dat zal ik dan later nog maar eens doen.
Zag in de bmw app dat die met Waze werkt.
Als het registreren gelukt is zal de rest ook wel weer lukken.
Thanks mannen (y)
Waze? BMW gebruikt Here kaarten. Geen 0/O foutje gemaakt in de VIN? O komt niet voor in de VIN.

• Argarath

Argarath

MasterBlaster

Vandaag de F11 laten tinten vanaf de B-stijl.
Op veler verzoek 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v8wQEgqguzq0kUkFrV6vuDwJgec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WVxzIN1UBQwxdv931q8r6DOp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pbdSMgF2c458KWf1jy0MPFFWrzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/96DzkarpxehuOssDuH5hay0s.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Argarath op 25-08-2022 19:16 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

RAAF12 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:53:
[...]

Waze? BMW gebruikt Here kaarten. Geen 0/O foutje gemaakt in de VIN? O komt niet voor in de VIN.
Je hebt gelijk het is Here.
Blijkbaar is de registratie toch gelukt en staat mijn auto nu ook in de account.
Even voor morgenvroeg uitvissen hoe ik dus de locaties kan versturen naar de auto.

• MAX3400

MAX3400

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@MAX3400 thanks het versturen vanuit de BMW app was al gelukt.
Nu weet ik dus ook waar ik ze in de auto kan vinden (y)

• CreativeS
  • Niet online
Jammer, geen DOT-matrix behandeling... dan valt het voor mij sowieso af. Nog mooier is natuurlijk originele getinte ruiten. Zeker voor zo'n gangbaar model hoeft dat - relatief gezien - ook niet al te veel kosten.

PS... maar, het gaat erom dat jij er blij mee bent _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 25-08-2022 20:05 ]

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:15
CreativeS schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:59:
[...]

Jammer, geen DOT-matrix behandeling... dan valt het voor mij sowieso af. Nog mooier is natuurlijk originele getinte ruiten. Zeker voor zo'n gangbaar model hoeft dat - relatief gezien - ook niet al te veel kosten.

Achteraf blijft altijd tobben. Ze föhnen de dot matrix anders kapot. Dat wordt in de loop van de tijd
lelijk.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• CreativeS
  • Niet online
Morpheusk schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:11:
Achteraf blijft altijd tobben. Ze föhnen de dot matrix anders kapot. Dat wordt in de loop van de tijd
lelijk.
Het kan héél netjes... sowieso is achteraf tinten discutabel. Ik hoef het persoonlijk dan ook niet. Tenzij ik wat mooie Individual-verglazing tegenkom ;) Eerst maar eens een nieuw voorruit (ruitschade), wat nu in bestelling staat bij BMW.

[ Voor 9% gewijzigd door CreativeS op 25-08-2022 20:26 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ben blij dat ie bij mij gewoon als pop-up komt zodra ik de auto start in de nieuwere idrive zie ik.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• MAX3400

MAX3400

YakuzA schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:55:
[...]

Ben blij dat ie bij mij gewoon als pop-up komt zodra ik de auto start in de nieuwere idrive zie ik.
Ik snap het ook niet (helemaal) want BMW zelf houdt nog steeds vol dat die melding in mijn Navigatie-gedeelte moet komen. Nou, mooi niet. Als het maar aankomt, zou ik zeggen :)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

MAX3400 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:59:
[...]

Ik snap het ook niet (helemaal) want BMW zelf houdt nog steeds vol dat die melding in mijn Navigatie-gedeelte moet komen. Nou, mooi niet. Als het maar aankomt, zou ik zeggen :)
Ja net gecheckt de doorgang camping voor morgen staat er i ln (y)
En inderdaad bij de berichten.

Morgenvroeg de caravan aan de haak, vrouw en kind in de auto en dan ongeveer 600km te gaan.

Einddoel zaterdag is camping Les Charmilles in de Ardèche.
Echter voor morgen is het net boven Dijon wel goed geweest.

Ik heb er zin in, lekker en stuk rijden.
De meeste vinden het maar niks met een caravan of zo op pad te zijn.
Maar ik vind het wel wat hebben.

Lekker op de cruise control, stoppen langs de weg, wat picknicken, beetje naar de omgeving kijken, muziekjes luisteren. :Y

• MAX3400

MAX3400

Veel plezier @Bommes en hopelijk fijne & veilige reis met de 2-serie :)

/edit: voor de pencil-pushers onder ons; hou je je verbruik bij? ;)

[ Voor 32% gewijzigd door MAX3400 op 25-08-2022 22:20 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ja @MAX3400 zal ik bijhouden.
Vind ik zelf ook wel altijd leuk om te doen.

Nou ja tot een aantal jaar terug.
Toen ben ik 7 weken aan het rond toeren geweest in Italië met mijn camper.
Zo snel mogelijk (lees in 2 dagen,) naar Napels gereden.
Vanuit daar rustig langs de kust afgezakt naar Sicilië.
Dat rond gegaan, weer terug het vaste land op, helemaal de hak in een via de Oost kust terug omhoog.
Die camper liep 1 op 9 op diesel als ik reed zoals ik wilde rijden. Als ik compleet als een bejaarde deed was het 1 op 10..
Tja dat was dus gewoon gas er op.
Maar even goed, na dik 7500km met dat verbruik en toen ook al een forse diesel prijs in Italië..
Daar had ik het dus na een paar keer tanken wel opgeven.
Neanderthaler tellen: 1, 2 veel !
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/08/1661460209-600-x-450px-IMG_20160614_195503.jpg

Wel een fantastische reis die ik zo weer over zou doen. Zoveel toffe dingen gezien, echt een geweldig land.

• Argarath

Argarath

MasterBlaster

CreativeS schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:59:
[...]

Ach, er zijn voor mij genoeg andere dingen aan de auto waar ik energie en moeite in zou moeten stoppen om hem “perfect” te maken. De M bumper voor heeft de vorige eigenaar eens lelijke krassen in gereden, ook de achterbumper heeft eens een tikkie gehad, inmiddels een lading steenslag op de kap, schaafrandjes op de spiegels, bekleding heeft een plekje, velgen hebben enorme stoeprandschade…

Ik heb leren accepteren dat een 2e hands auto niet perfect is, en ik heb afgeleerd om hem perfect te maken. Kost me teveel energie, want er is altijd weer iets anders. En ik rijd er elke dag nog met heel veel plezier 150 km mee heen en weer naar m’n werk.

Ik ben er tevreden mee en wist niet eens wat dot matrix (behalve bij printers, maar dat is heeeeel lang geleden) was, dus weer wat geleerd!

Pagina: 1 ... 178 ... 382 Laatste