Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 169 ... 357 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JdBn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-04 14:29
Twijfels schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:41:
Ook maar eens melden hier, ik ben binnenkort in de markt voor een nieuwe (tweedehands) auto. Ik zit nu voornamelijk te kijken naar:
  • 5-serie Touring (G31, pre-facelift) - 520i of 530i (xDrive)
  • X5 xDrive35i F15
De 5-serie sedan valt helaas af vanwege kofferruimte. Een 3-serie wordt ietwat beperkt met trekgewicht en een X3 vind ik qua looks niets :9

Belangrijke afweging in de keuze is dat ik redelijk veel met aanhanger rondrijd, zijn vrijwel altijd ritten >100km enkele reis (jaarlijks snel zo'n 7 tot 10dkm met aanhanger). Gaat dan om gesloten aanhanger, dus redelijk hoge windvanger, met een gewicht van 1300 tot 2000kg.

Zijn er mensen hier die wat meer ervaring (voornamelijk met de 5 serie) hebben met zware aanhangers of caravans trekken? Hoe bevalt dat? Met testrijden gaat het lastig worden om dit goed te testen verwacht ik.

De 5-serie oogt moderner, zowel van binnen als buiten, en ik verwacht daar ook betere/strakkere rijeigenschappen bij. Echter gaat de neiging momenteel nog wat meer richting X5 vanwege trekgewicht.

En zijn er must-haves waar ik op moet letten in beide gevallen? Het volgende wil ik in ieder geval erop:
  • Comfortstoelen
  • Navi prof
  • Trekhaak, kan achteraf
  • Bepaald onderstel vanwege aanhanger nodig??
Als je vaak een zware aanhanger trekt en daarmee alleen al 7-10k km rijdt, is een diesel dan niet interessanter? Ik heb met mijn (gechipte, ong. 310 pk en meer nm's dan je nodig hebt) F31 330D een aantal keer een redelijk zware aanhanger getrokken (autotrailer met een auto van +/- 700kg erop) en daarvan merk je (behalve aan het verbruik.. :+ ) amper dat ie erachter hangt :P Ik let er wel op dat m'n kogeldruk niet te groot of te klein is.

Ook een een aanhanger zand achter de auto gehad van geschat 1300kg trouwens, dat merk je iets beter.

Zowel de X5 als 5-serie hebben achter voor zover ik weet altijd luchtvering waardoor ie altijd op dezelfde hoogte blijft staan, dus heb je niet zo snel een doorhangende kont met aanhanger + kofferbak vol. Het is wel iets kwetsbaardere techniek dan een schroefveer natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mylo2009
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-01 23:57
JdBn schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:16:
[...]

Wanneee je vaak een zware aanhanger trekt en daarmee alleen al 7-10k km rijdt, is een diesel dan niet interessanter? Ik heb met mijn (gechipte, ong. 310 pk en meer nm's dan je nodig hebt) F31 330D een aantal keer een redelijk zware aanhanger getrokken (autotrailer met een auto van +/- 700kg erop) en daarvan merk je (behalve aan het verbruik.. :+ ) amper dat ie erachter hangt :P Ik let er wel op dat m'n kogeldruk niet te groot of te klein is.

Ook een een aanhanger zand achter de auto gehad van geschat 1300kg trouwens, dat merk je iets beter.

Zowel de X5 als 5-serie hebben achter voor zover ik weet altijd luchtvering waardoor ie altijd op dezelfde hoogte blijft staan, dus heb je niet zo snel een doorhangende kont met aanhanger + kofferbak vol. Het is wel iets kwetsbaardere techniek dan een schroefveer natuurlijk.
Precies wat ik ook dacht, waarom geen diesel? Zeker in deze tijd waarschijnlijk een stuk goedkoper in aanschaf. En misschien ook beter opgewassen tegen het vele ‘trekwerk’ dan een benzine (ben geen techneut dus als dit onzin is… Leg het uit, leer graag bij). En verbruik lijkt me ook lager in verhouding tot een benzine met zo’n zware last erachter.

@Twijfels :
Je moet m.i. voor jezelf eerst bepalen hoeveel gewicht je maximaal moet kunnen trekken en hoe vaak je dat doet. Uit je verhaal maak ik op dat dit het meest belangrijke is in de keuze voor het type auto. Een 5 serie mag tot 2000Kg trekken met een max. kogeldruk van 90Kg. Een X5 mag bij mijn weten zelfs tot 3500Kg trekken, afh. uitvoering. En de X5 mag een hogere kogeldruk hebben, meen ik (iets van max. 140Kg).
Als je regelmatig het max. trekgewicht van de 5 serie benadert met zo’n hoge windvanger en vaker met dan zonder aanhanger rijdt, zou ik eerder voor een X5 gaan. Over het algemeen geldt dat een combinatie prettiger en veiliger rijdt wanneer de auto meer gewicht heeft dan de aanhanger.

Uiteraard is een X5 veel zwaarder dan een 5 serie en dat heeft zeker invloed op het weggedrag en wegligging. Dat is niet te vergelijken en het spreekt voor zich dat een 5 serie een in verhouding strakkere wegligging heeft. Maar ook een X5 rijdt (op lange afstanden) heel fijn. De verschillen moet je zelf maar uitproberen.
Daarnaast speelt (ongetwijfeld) mee hoeveel Km je in totaal rijdt (met/ zonder aanhanger) voor wat betreft de keuze diesel/ benzine. Je zou dat voor jezelf kunnen uitrekenen. En vergeet daarbij niet de hogere wegenbelasting voor een X5 en de afschrijving (benzine / diesel) mee te nemen.

Kan je niets zeggen over mogelijke kwaaltjes en welke auto technisch beter zou zijn. Wellicht iemand anders?

Succes met de keuze!

[ Voor 0% gewijzigd door Mylo2009 op 05-07-2022 14:37 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:21

Sagat

Is pappa x2!

DeBaroN schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:10:
[...]

Als je geen Apple mob hebt en dus Android auto wil dan moet je aan een mmi box.
Ik ben de zeurpiet die graag tel navi wil, mijn vrouw boeit het niet zoveel. Gezien ik apple gebruiker ben is software + antenne wel plezierig!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-04 09:11
@JdBn @Mylo2009 dank voor de antwoorden!
Uiteraard terechte vraag waarom geen diesel te nemen. Voornamelijk omdat ik op jaarbasis waarschijnlijk maar rond de 15dkm ga rijden, zo'n beetje de helft van de kilometers zullen dus aanhangerkilometers zijn (en daarvan het grootste gedeelte met circa 1300kg -> motor in gesloten wagen met gereedschap etc. naar het circuit toe).

Woon-werk is tevens maar 2,5km en vanwege spullen die ik vaak mee moet nemen of tussendoor moet halen (eigen zaak) doe ik dat niet met de fiets. En in alle eerlijkheid, al zou ik het fietsend afkunnen zou ik het nog niet doen :+ Een diesel heb ik vanwege de vele korte ritten dus zo'n beetje weggeschreven. Het is inderdaad goedkoper in aanschaf, maar over een aantal jaar met inruilen merk je dat ook weer bij verkoop.

@Mylo2009 het maximum trekgewicht van de 5-serie is niet zo'n probleem, de zwaarste ritten met helemaal volle aanhanger zijn zakelijk en daar kan de bedrijfswagen voor. Vanaf volgend jaar rijd ik daar privé niet meer mee, zodoende wil ik binnenkort een privé auto kopen die vanwege de hobby dus goed moet kunnen trekken. Tevens prettig als ik een zwaardere aanhanger kan trekken mocht het zakelijk eens nodig zijn om met twee wagens te rijden of als de bus voor onderhoud weg is etc.

De X5 xDrive35i staat op o.a. Autoweek op 3500kg trekgewicht, alle kentekens die ik echter heb bekeken staan op 2700kg max.

Brandstofverbruik is niet bepaald de grootste prioriteit, dergelijke auto's kosten sowieso al veel in maandelijkse lasten dat het verbruik niet doorslaggevend moet zijn (binnen het reële uiteraard, ik ga geen 50i rijden met 4.4L blok :) )

[ Voor 5% gewijzigd door Twijfels op 05-07-2022 16:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
DexterDee schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:59:
[...]

Bedankt voor je zeer constructieve feedback! Ik navigeer maar weer eens weg van dit topic in mijn F31 uit 2013 met factory BMW Carplay :w
Blijf vooral gezellig! De rest is prima hier ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20:28
Twijfels schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:41:
Ook maar eens melden hier, ik ben binnenkort in de markt voor een nieuwe (tweedehands) auto. Ik zit nu voornamelijk te kijken naar:
  • 5-serie Touring (G31, pre-facelift) - 520i of 530i (xDrive)
  • X5 xDrive35i F15
De 5-serie sedan valt helaas af vanwege kofferruimte. Een 3-serie wordt ietwat beperkt met trekgewicht en een X3 vind ik qua looks niets :9

Belangrijke afweging in de keuze is dat ik redelijk veel met aanhanger rondrijd, zijn vrijwel altijd ritten >100km enkele reis (jaarlijks snel zo'n 7 tot 10dkm met aanhanger). Gaat dan om gesloten aanhanger, dus redelijk hoge windvanger, met een gewicht van 1300 tot 2000kg.

Zijn er mensen hier die wat meer ervaring (voornamelijk met de 5 serie) hebben met zware aanhangers of caravans trekken? Hoe bevalt dat? Met testrijden gaat het lastig worden om dit goed te testen verwacht ik.

De 5-serie oogt moderner, zowel van binnen als buiten, en ik verwacht daar ook betere/strakkere rijeigenschappen bij. Echter gaat de neiging momenteel nog wat meer richting X5 vanwege trekgewicht.

En zijn er must-haves waar ik op moet letten in beide gevallen? Het volgende wil ik in ieder geval erop:
  • Comfortstoelen
  • Navi prof
  • Trekhaak, kan achteraf
  • Bepaald onderstel vanwege aanhanger nodig??
Kwa onderstel is luchtvering achter ideal. Ben niet helemaal bekend mee welke auto/optie pakket dat wel of niet heeft, maar een "vlakke" combinatie rijd het allerfijnst!

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Smotske schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 23:26:
[...]

Kwa onderstel is luchtvering achter ideal. Ben niet helemaal bekend mee welke auto/optie pakket dat wel of niet heeft, maar een "vlakke" combinatie rijd het allerfijnst!
Alle 5 tourings hebben dat in ieder geval (in ieder geval sinds de E39, uit mn hoofd).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylo2009
Twijfels schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 16:10:
@JdBn @Mylo2009 dank voor de antwoorden!
Uiteraard terechte vraag waarom geen diesel te nemen. Voornamelijk omdat ik op jaarbasis waarschijnlijk maar rond de 15dkm ga rijden, zo'n beetje de helft van de kilometers zullen dus aanhangerkilometers zijn (en daarvan het grootste gedeelte met circa 1300kg -> motor in gesloten wagen met gereedschap etc. naar het circuit toe).

Woon-werk is tevens maar 2,5km en vanwege spullen die ik vaak mee moet nemen of tussendoor moet halen (eigen zaak) doe ik dat niet met de fiets. En in alle eerlijkheid, al zou ik het fietsend afkunnen zou ik het nog niet doen :+ Een diesel heb ik vanwege de vele korte ritten dus zo'n beetje weggeschreven. Het is inderdaad goedkoper in aanschaf, maar over een aantal jaar met inruilen merk je dat ook weer bij verkoop.

@Mylo2009 het maximum trekgewicht van de 5-serie is niet zo'n probleem, de zwaarste ritten met helemaal volle aanhanger zijn zakelijk en daar kan de bedrijfswagen voor. Vanaf volgend jaar rijd ik daar privé niet meer mee, zodoende wil ik binnenkort een privé auto kopen die vanwege de hobby dus goed moet kunnen trekken. Tevens prettig als ik een zwaardere aanhanger kan trekken mocht het zakelijk eens nodig zijn om met twee wagens te rijden of als de bus voor onderhoud weg is etc.

De X5 xDrive35i staat op o.a. Autoweek op 3500kg trekgewicht, alle kentekens die ik echter heb bekeken staan op 2700kg max.

Brandstofverbruik is niet bepaald de grootste prioriteit, dergelijke auto's kosten sowieso al veel in maandelijkse lasten dat het verbruik niet doorslaggevend moet zijn (binnen het reële uiteraard, ik ga geen 50i rijden met 4.4L blok :) )
Ah, dat maakt het duidelijker. Dan begrijp ik de keuze voor benzine wel ja.
Persoonlijk zou ik dan voor een 5 serie gaan. Deels vanuit kosten oogpunt en omdat ik die prettiger vind sturen. Maar dat is subjectief. Ik zou echt proberen met beide type auto’s te rijden om er meer gevoel bij te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:43
@Twijfels Het trekgewicht van de X5 hybride is ook 2700kg. Dat is wel wel ideaal voor die 2,5km (ga je schamen :+ ) ritjes. Bovendien geeft het extra koppel/gewicht voor de aanhanger ritten.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hier mensen die naar de historische GP van Zandvoort gaan?

Kreeg gisterochtend een mail uitnodiging van BMW Privileges. Even met mijn vader overlegd of hij ook kon, wilde de tickets reserveren, is het al vol :-( ben op de wachtlijst geplaatst.

Zal wel een populair uitje zijn :9
Naast uw eigen toegangskaart en een doorlaat voor uw BMW kunt u nog maximaal 3 extra arrangementen voor uw invités (van 12 jaar en ouder) boeken; uw bijdrage is € 35,- per persoon. Kinderen t/m 11 jaar (onder begeleiding van een volwassene) zijn bij te boeken voor € 10,- per kind.

Uw BMW Privileges arrangement bestaat uit:

• Toegangsbewijs Historic Grand Prix 2022
• Gereserveerde parkeerplaats bij BMW Driving Experience Slotemakers
• Ontvangst met koffie, thee en iets lekkers
• Shuttle service van en naar het circuit
• Kennismaking met de nieuwe BMW M3 Touring
• Exclusieve toegang tot het BMW Privileges terras; koffie,
thee, water en lunchpakket
• Toegang tot het 50 jaar BMW M museum met o.a. BMW M1
en de BMW 3.0 CSL
• Guided tour langs bijzondere modellen

Wilt u een hele dag lang genieten van 50 jaar BMW M en historische racewagens, zowel in actie op het circuit als van heel dichtbij te bewonderen op de Paddock? Aarzel dan niet en reserveer meteen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:31
TripleQ schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:27:

Kreeg gisterochtend een mail uitnodiging van BMW Privileges. Even met mijn vader overlegd of hij ook kon, wilde de tickets reserveren, is het al vol :-( ben op de wachtlijst geplaatst.

Zal wel een populair uitje zijn :9

[...]
Heb ook de mail ontvangen, maar dan ben ik helaas net op vakantie.
Ben aanstaande dinsdag al op Zandvoort te vinden voor de BMW M Advanced Track Day. :)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@Twijfels
Ik weet dat het vloeken is in het BMW topic maar is een bus niet makkelijker? Zowel qua ruimte als het trekken van aanhangers. Of een Ram, Toyota Tundra oid.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
TripleQ schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:27:
Nope. Kreeg de mail gisteren wel (ja, ook met 2 BMW'tjes van 17 en 19 jaar oud), maar aangezien we nog steeds aan het bijkomen zijn van een lang weekend London*, houden wij de weekenden voorlopig vrij. Enige voordeel was (naast 1 gratis kaart voor jezelf en lunch?) overigens parkeren bij Slotemakers. Paar jaar geleden uitgenodigd door Tom Coronel, die had wat meer geregeld voor ons.

*Ja, stelt normaal weinig voor, maar als je na anderhalf jaar nog steeds last hebt van de gevolgen van een covid-besmetting, is het meer een uitdaging :)

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 07-07-2022 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:50
pjot1 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:29:
@Twijfels
Ik weet dat het vloeken is in het BMW topic maar is een bus niet makkelijker? Zowel qua ruimte als het trekken van aanhangers. Of een Ram, Toyota Tundra oid.
Amen! Heb ik ook voor de caravan, een Mercedes V-klasse (caravan van 2200 KG max gewicht op kenteken, mag ik niet eens achter de 550d hangen als ik al een trekhaak zou hebben :))

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mylo2009
@pjot1 & @DaFreakhead, lees even terug :)
@Twijfels heeft verduidelijkt al een bus te rijden voor al het zwaardere zakelijke werk, maar een auto specifiek voor privé gebruik en hobby te zoeken die bij uitzondering eens wat zwaarder moet kunnen trekken.

Maar het idee van hybride door @MrFl0ppY is ook wel wat voor te zeggen, mits je mogelijkheid tot opladen hebt of kunt creëren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-04 09:11
MrFl0ppY schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:22:
@Twijfels Het trekgewicht van de X5 hybride is ook 2700kg. Dat is wel wel ideaal voor die 2,5km (ga je schamen :+ ) ritjes. Bovendien geeft het extra koppel/gewicht voor de aanhanger ritten.
Ik schaam me nergens voor :D

De xDrive40e heb ik wel naar gekeken, voorkeur ging in eerste instantie ook wel naar hybride (kan bij huis laden), maar met een praktijk range van 15-20km (als je dat al red met veel korte ritten) en de 4-cilinder vind ik het helaas geen echt geschikte optie.. Of men moet hier andere ervaringen hebben, maar wat ik zo lees op diverse (buitenlandse) fora loop ik er nog niet warm voor met aanhanger gebruik in het achterhoofd. De xDrive45e is perfect, echter nog fors buiten budget met prijskaartjes vanaf €85k tweedehands. Dat wordt de volgende dus :9

@pjot1 en @DaFreakhead zoals gezegd, ik heb al een bus. Nu rijd ik daar ook nog privé mee bij gebrek aan überhaupt een privé auto. Vanaf volgend jaar om fiscale redenen wil/ga ik die alleen nog maar zakelijk rijden. Als enig vervoer is een bus simpelweg sub-optimaal en bovendien niet 5 man te vervoeren, dubbele cabine is geen optie. En daarnaast, een leuke BMW rijdt toch vele malen prettiger dan een lompe bus?

Het privé gebruik met de aanhanger is vaak maar zo'n 1300kg, een enkele keer zwaarder. De 2000kg van de 5-serie volstaat, maar meer is prettiger. Als ik de mogelijkheid heb weet ik zeker dat er meerdere malen per jaar ook wel meer achter de auto zou hangen.

Anyhow, ik denk dat ik toch inderdaad vooral zelf moet gaan ervaren hoe beiden rijden en aan de hand daarvan gaan beslissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:10
whoami schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:56:
Ik heb nu een 2-tal maanden een BMW G21, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om te connecten met Android Auto zoals in deze video wordt uitgelegd:

YouTube: How to set up Android Auto in your BMW – BMW How-To

Ik heb de opties 6NS (comforttelefonie met uitgebreide smartphone connectiviteit), 6C4 (connectedpackage professional) & 6U3 (BMW live cockpit navigation prof), dus dat zou toch moeten mogelijk zijn ?

Ik zie gewoon nergens in mijn auto een Android Auto mogelijkheid. Staat niet tussen die apps. Ik vraag me af wat ik mis ? :?
Ondertussen dus een afspraak gemaakt bij de dealer. Die hebben een software update toegepast, en nu werkt Android Auto dus wel zoals het hoort :)

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
Een X5 lijkt mij uitermate geschikt om met regelmaat een zware aanhanger te trekken. Een 5-serie kan dat natuurlijk ook prima, maar deze categorie SUV’s doet dat net wat beter.

Ik zou overigens de keuze vooral af laten hangen welke je fijner/mooier vind, beide gaan geen problemen hebben met een zware aanhanger.

Dus inderdaad zelf gaan rijden en een keuze maken zoals je zelf ook al zegt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:12
Iemand al een iX1 besteld? Ik zal binnenkort een nieuwe keuze moeten maken voor mijn bedrijfswagen en de iX1 zal er hoogst waarschijnlijk ook in staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@Twijfels let op bij achteraf monteren van een trekhaak dat bmw dan ook een andere ventilator wilt plaatsen (was bij mijn ex-F31 iig zo). Dus het is niet zo goedkoop. Ik had het uiteindelijk bij trekhaakpunt.nl gedaan omdat mijn motoraanhangertje een simpel licht dingetje is en ik dus die ventilator niet nodig had (bmw wilde het alleen niet doen zonder).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR808
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-05 21:21
Tylen schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:41:
@Twijfels let op bij achteraf monteren van een trekhaak dat bmw dan ook een andere ventilator wilt plaatsen (was bij mijn ex-F31 iig zo). Dus het is niet zo goedkoop. Ik had het uiteindelijk bij trekhaakpunt.nl gedaan omdat mijn motoraanhangertje een simpel licht dingetje is en ik dus die ventilator niet nodig had (bmw wilde het alleen niet doen zonder).
Waarvoor is dat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:23
Aanname; Betere koeling, omdat het trekken van een aanhanger zwaarder is dan gemiddeld gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

lord_fh

PS5

Voor extra koeling van vooral de bak geloof ik.
Ik weet niet exact vanaf welk bouwjaar ze dit willen trouwens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Tylen schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:41:
Voor ik weet is dat niet bij ieder model het geval. Bij een E61 550i bijvoorbeeld wordt altijd de zwaardere fan gemonteerd, bij een 530d alleen met trekhaak. Dus ik vermoed dat dit te maken heeft met het vermogen (en dus hitte) dat de motor leveren kan.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:16
Tibs schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:07:
Iemand al een iX1 besteld? Ik zal binnenkort een nieuwe keuze moeten maken voor mijn bedrijfswagen en de iX1 zal er hoogst waarschijnlijk ook in staan.
Op grijs kenteken dus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 07:14
Is er iemand die hier ervaring heeft met het vervangen van de auxilliary accu in een 330E (kleine accu onder de motorkap)?

Mijn e-drive is 'niet beschikbaar'. Start/stop werkt momenteel ook niet bij het verkeerslicht, ik cruise nu op de brandstof motor met een beetje hybride onsteuning lijkt het. Elektrisch rijden, max edrive werkt niet. Volgens de auto is er niets aan de hand, geen meldingen en geen waarschuwingen.

Na wat inlezen op diverse fora is dit meestal de auxilliary accu (onder de motorkap). Op zich is vervangen iets omslachtig maar prima zelf te doen mits ik nog ergens torx 27 kan vinden om de kappen te verwijderen :+

Vraag zit hem voornamelijk in het feit of ik de accu moet registreren via Ista (niet in mijn bezit). Andere mensen schrijven dat dit voor de auxilliary accu niet nodig is.

Ik heb geen software of kabels, zie dat de software online wel te downloaden is. Kabel is natuurlijk ook te koop maar als het niet nodig is zonde geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Je moet 12v accu's in BMW's altijd inleren, dat kan met verschillende programma's. Dus je zult inderdaad iets van een kabel (lang niet alle kabels werken!) en een stukje software nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:12
Nee, is in Belgie van mij dus op gewone platen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 07:14
FiXeR.nl schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:36:
Je moet 12v accu's in BMW's altijd inleren, dat kan met verschillende programma's. Dus je zult inderdaad iets van een kabel (lang niet alle kabels werken!) en een stukje software nodig hebben.
Oke thanks daar gaat het inderdaad om. Houd ik dit aan.
Er zijn users die schrijven dit alleen voor de hoofdaccu achterin geldt en niet voor de auxilliary accu. Vandaar mijn totale verwarring :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 14:34

Harrie

NederVlaming

Niet de iX1, maar ik heb de X1 xdrive30e besteld als bedrijfswagen, de iX1 stond bij ons nog niet op de keuzelijst.

Ben benieuwd, verwachte leverdatum 15 maart. Productie van de hybride (en elektrische?) varianten start pas in december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Harrie schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:15:
[...]

Niet de iX1, maar ik heb de X1 xdrive30e besteld als bedrijfswagen, de iX1 stond bij ons nog niet op de keuzelijst.

Ben benieuwd, verwachte leverdatum 15 maart. Productie van de hybride (en elektrische?) varianten start pas in december.
Redelijke kans dat hij wordt omgezet naar de U11. Productie van het nieuwe modeljaar start inderdaad in het najaar, dus maart 2023 leveren is zeker productie in 2023.

En persoonlijk; ik vind de nieuwe wel echt strakker. Alleen zonde van het 2AT interieur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 14:34

Harrie

NederVlaming

Pepppie schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:47:
[...]

Redelijke kans dat hij wordt omgezet naar de U11. Productie van het nieuwe modeljaar start inderdaad in het najaar, dus maart 2023 leveren is zeker productie in 2023.

En persoonlijk; ik vind de nieuwe wel echt strakker. Alleen zonde van het 2AT interieur.
Ja, het is ook de nieuwe die besteld werd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

FiXeR.nl schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:36:
Onjuist, batterij inleren kan ook via Wifi of Bluetooth zie bijv. de Bimmerlink app. Dit soort opmerkingen zijn echt niet nodig!

edit: dit was mijn plaatje uit de fotomap van twee auto's geleden G20>F20>E87
https://tweakers.net/i/BT...3z5Y4kx9.jpg?f=user_large

Bimmerlink via BT op een Oneplus6 Android phone.

[ Voor 33% gewijzigd door deepbass909 op 11-07-2022 19:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
En voor de zoveelste keer... third party apps kunnen voor problemen zorgen. Getest door BimmerProfs. Zolang je er geen last van hebt, zal niemand klagen, maar het gebeurt te vaak dat het niet goed gaat als men geen BMW software gebruikt.

Voorbeeld Third Party algemeen: https://bimmerprofs.com/registering-battery-launch/
Voorbeeld Carly: https://bimmerprofs.com/carly-fails-again/

En ja, ook bij mij ging de nieuwe accu na 3 (!) jaar kaput.

Ik kom wel graag met feiten.

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 11-07-2022 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Apps zoals iCarly zijn ook echt een ramp. Net als veel van de wifi en bluetooth-adapters. Daar moet je echt verweg vandaan blijven. De officiële tools zijn inderdaad te downloaden en een bekabelde verbinding is het meest betrouwbaar, met behulp van tutorials is het overigens allemaal zeer goed zelf te doen.

Overigens heb ik zelf ook een draadloze adapter (Thor) en goede ervaringen met Protool, maar beide zijn niet goedkoop.

Maar, als je er een beetje tijd en geld in investeert kun je best leuke dingen doen met je auto. Inmiddels zijn mijn vader en ik hier best bevlogen in en kunnen heel veel programmeren aan de E en F-series. Met de G-series heb ik dan weer geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn BMW 5 G31 2019/2020 model met BMWos 6 wil geen CarPlay doen (soms met heel moeite of alleen de eerste keer en dan houdt het op), eerst was het probleem naar van iOS 14 naar iOS 15 en toen had ik al twijfels maar nu blijft het probleem. Ik was al naar de dealer en deze had een reset uitgevoerd. Met een oudere iPhone SE had ik geen (minder) problemen maar met mijn iPhone 12 mini blijft het gedonder, vandaag probeerde ik het weer en dat verliep "rampzalig".

Met de iPhone 12 mini probeerde ik het vandaag weer en de omschakeling ging "vrij vlot" van bluetooth naar Apple CarPlay. Toen ging TuneIn met de stream "haperen" zoals je vroeger door bergen reed waarbij soms signaal was en soms niet. In het CarPlay hoofdmenu kwam "vast" en te haperen (schakelen tussen pagina's ging niet meer en bleef hangen tussen de twee pagina's) en kwam ook niet naar de volgende pagina. Stream deed ook niets meer en touch reageerde niet meer. Ook de gewone (1t/m7) knoppen eronder reageerde ook niet meer.
Toen heb ik de telefoon weer naar alleen Bluetooth gezet en dat ging zonder problemen.
Tien minuten later dacht ik, laat ik het weer proberen te schakelen naar CarPlay. Nou helemaal niets, alleen maar proberen en herhalen met proberen om verbinding te krijgen, zonder resultaat. 20 minuten later was ik thuis en voelde dat de iDrive steeds warmer werd en de radio ging ook niet uit na het uitstappen (kaart bleef in scherm zichtbaar en had nog steeds geen Bluetooth connectie en kon ook niet schakelen van CarPlay naar Bluetooth), uiteindelijk bij het afsluiten van de auto ging eindelijk de radio uit.

Er waren ook in het begin problemen met de CarPlay terwijl bij de oude BMW 3 2018 en BMW X1 (2019/2020 model) dit allemaal geen probleem was (allemaal BMWos 6). De BMWos 7 bij mijn vader gaat ook probleemloos. Ik wil best nog een iPhone XS proberen maar ik denk dat dit het probleem niet gaat oplossen.
Of heeft de BMW 5 G3x serie een slechte Bluetooth chip of zo dat er zoveel problemen mee zijn?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:56

Eagle Creek

Breathing security

Heb je iDrive al eens een soft reset gegeven want dat zie ik niet terug bij je?

Klinkt meer alsof je unit zelf even een schopje moet hebben los van de iPhone.

[ Voor 34% gewijzigd door Eagle Creek op 12-07-2022 23:41 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Eagle Creek schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 23:40:
Heb je iDrive al eens een soft reset gegeven want dat zie ik niet terug bij je?

Klinkt meer alsof je unit zelf even een schopje moet hebben los van de iPhone.
Precies! En @itsalex; mocht dit geen resultaat geven, ga dan langs de dealer om de laatste software (iLevel) te laten laden. Meestal is het dan opgelost, tenzij er een hardwarematig probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:56

Domih

Domih.

Klinkt als een probleem met de wifi antenne. Zou dat ook eens proberen. Klant
Van mij had het ook, dealer had de headunit en alles al vervangen. De wifi antenne wilde ze niet vervangen ‘want dat kon het niet zijn’
Nieuwe wifi antenne erin gezet en het was opgelost

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:46

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Domih schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:30:
Klinkt als een probleem met de wifi antenne. Zou dat ook eens proberen. Klant
Van mij had het ook, dealer had de headunit en alles al vervangen. De wifi antenne wilde ze niet vervangen ‘want dat kon het niet zijn’
Nieuwe wifi antenne erin gezet en het was opgelost
Dit.

Wireless Carplay werkt door eerst een Bluetooth verbinding met de auto te maken en daarna Access Point gegevens uit te wisselen zodat de headunit terug via een Access Point op de iPhone met WiFi kan verbinden. Bluetooth heeft namelijk niet de benodigde bandbreedte om beeld + geluid te streamen, dat moet over WiFi.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Uh...

Carly...

Afbeeldingslocatie: https://cdn.mycarly.com/assets/carly-adapter-1-xl.jpg

iCarly...

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/91Ggylgu3cL._AC_SL1500_.jpg

O-)

:*)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:31
Rivanov schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:20:
[...]

Het is zelfs nog mooier dan de BMW Driving Experience.
Zojuist het aanmeld formulier ontvangen en het is voor de BMW M Advanced Track Training. 8)

BMW M ADVANCED TRACK TRAINING
Wilt u uw rijvaardigheden naar een next level tillen onder begeleiding van de BMW Driving Experience instructeurs? Wilt u het gevoel van een coureur ervaren wanneer deze de Hugenholtzbocht instuurt op het Circuit Zandvoort?

Schrijf u dan in voor onze BMW M Advanced Track Training op dinsdag 12 juli via onderstaande button. Er staan hele mooie BMW M producten voor u klaar.

Hieronder vindt u het programma voor deze dag:

07:45 – 08:00 uur Ontvangst met Healthy ontbijtbuffet.
08:00 – 09:00 uur Theoriesessie circuit.
09:00 – 09:30 uur Warm up.
09:30 – 12:00 uur Technische training voortuigbeheersing
12:00 – 12:40 uur Healthy lunchbuffet.
12:40 – 13:30 uur Timed section.
13:40 – 14:30 uur Pace car laps.
14:40 – 15:40 uur Instructor laps.
15:50 – 16:50 uur Fast laps in race geprepareerde M240i.
17:00 – 17:30 uur Nabespreking & certificaatuitreiking met luxe borrel.

Denk dat ik maar een hotelletje neem als ik er om 7:45 moet zijn. :+
Het was echt een topdag gisteren! _/-\o_
Gerard de Rooy zat ook in de groep. Die kan aardig potje sturen. 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/c8PndU5.jpg

BMW M 50 Jahre boek als extra cadeau meegekregen na afloop. :)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XENTiC
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik heb een iX1 (Launch Edition) besteld, verwachte levering is ergens in december 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR808
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-05 21:21
Vandaag te horen gekregen dat mijn BMW 320e is besteld via de lease maatschappij. Levering omstreeks 04-11-2022 volgens de leverende dealer. Dat zou wel heel snel zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:43
Nu ik mijn Android telefoon verruild heb voor een IPhone overweeg ik om Apple CarPlay te laten activeren in mijn F31 LCI uit 2018.
Wat is daarvoor een betrouwbare partij? Ik heb een aanbieder gevonden die ook goedkoop de navigatiekaarten kan updaten met een FSC code. Aan te bevelen of dat gewoon via BMW ConnectedDrive doen. Als ik daar trouwens inlog krijg ik de CarPlay activering voor mijn auto niet te zien terwijl dat toch wel mogelijk zou moeten zijn. Eerste twee jaar had ik ook de Online diensten dus neem aan dat de hardware er geschikt voor zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Civic09 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 23:39:
Nu ik mijn Android telefoon verruild heb voor een IPhone overweeg ik om Apple CarPlay te laten activeren in mijn F31 LCI uit 2018.
Wat is daarvoor een betrouwbare partij? Ik heb een aanbieder gevonden die ook goedkoop de navigatiekaarten kan updaten met een FSC code. Aan te bevelen of dat gewoon via BMW ConnectedDrive doen. Als ik daar trouwens inlog krijg ik de CarPlay activering voor mijn auto niet te zien terwijl dat toch wel mogelijk zou moeten zijn. Eerste twee jaar had ik ook de Online diensten dus neem aan dat de hardware er geschikt voor zou moeten zijn.
Wat is de VIN? Dan kan je zien of je de WiFi antenne hebt. Connected Services <> Apple CarPlay.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
Ik heb 6AK en Navi professional aan boord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Civic09 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 23:52:
Ik heb 6AK en Navi professional aan boord.
Dat zegt niets over de WiFi antenne. Ga naar de website van BMW connected drive, log in, en kijk welke services je kan aankopen. Geen CarPlay? Geen WiFi antenne.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Ik zou NDH Automotive in Veldhoven even een berichtje sturen :p
@Anauv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
Dank voor de tip, ik ga ze vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Had je nog wat aan de adviezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Eagle Creek schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 12:42:
[...]

Had je nog wat aan de adviezen?
Ja want mijn auto moest toch naar de dealer voor de krakende passagiersstoel dus heb ook meteen doorgegeven dat er nu toch naar de hardware gekeken moest worden van die radio, ook omdat die iDrive zo warm werd.
Voor een BMW 5 moet dit gewoon werken, de auto komt uit 2019/2020.
Anders moet ik gaan kijken of ik misschien wel naar de verkopende dealer kan gaan in Duitsland maar ben ook aan kijken of ik niet BMWos 7 kan krijgen in combinatie met de hardware. Dat geeft de auto wel een leuke upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
itsalex schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:26:
[...]

Ja want mijn auto moest toch naar de dealer voor de krakende passagiersstoel dus heb ook meteen doorgegeven dat er nu toch naar de hardware gekeken moest worden van die radio, ook omdat die iDrive zo warm werd.
Anders moet ik gaan kijken of ik misschien wel naar de verkopende dealer kan gaan in Duitsland maar ben ook aan kijken of ik niet BMWos 7 kan krijgen in combinatie met de hardware. Dat geeft de auto wel een leuke upgrade.
iDrive 7 gaat niet werken op jouw hardware. Compleet ander systeem dan 4, 5 en 6.

Heeft de dealer een software-update uitgevoerd en/of de headunit / WiFi-antenne gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik realiseerde me onlangs dat ik van het Guest profiel gebruik maak i.p.v. mijn eigen naam met koppeling naar mijn BMW ID. Kan ik op de een of andere manier mijn instellingen van Guest naar mijn eigen profiel kopiëren? Of moet ik daarvoor eerst mijn eigen profiel in zowel auto als My BMW app verwijderen, vervolgens opnieuw aanmaken, en bij koppelen in auto (iDrive 7) de Guest instellingen overnemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

itsalex schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:26:
[...]

\
Maar had je nou al een soft reset geprobeerd ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Eagle Creek schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 21:59:
[...]
\
Maar had je nou al een soft reset geprobeerd ook?
BMW kwam zelfs ook al niet uit de reset door de knop langer in te houden. Ik ga toch voor het hardwarematige onderdeel. De auto moet toch naar de garage toe (krakende passagiersstoel) en dan mag BMW het verder in orde gaan maken. De software was volgens BMW in orde en up-to-date. Voor een BMW 5 vind ik het erg slecht wat hier gaande is. Dit had allang in orde moeten zijn en zeker voor dit soort auto's. Als het een Upje was vond ik het niet zo heel spannend maar dat is iets meer dan de helft van mijn bijtelling. dus het mag wel in orde zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

itsalex schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 22:08:
[...]

BMW kwam zelfs ook al niet uit de reset door de knop langer in te houden. Ik ga toch voor het hardwarematige onderdeel. De auto moet toch naar de garage toe (krakende passagiersstoel) en dan mag BMW het verder in orde gaan maken. De software was volgens BMW in orde en up-to-date. Voor een BMW 5 vind ik het erg slecht wat hier gaande is. Dit had allang in orde moeten zijn en zeker voor dit soort auto's. Als het een Upje was vond ik het niet zo heel spannend maar dat is iets meer dan de helft van mijn bijtelling. dus het mag wel in orde zijn.
Wat denigrerend. Ook een up moet goed zijn. Sterker nog die up zal waarschijnlijk echt eigendom zijn en niet geleased.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Tylen schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 07:56:
[...]

Wat denigrerend. Ook een up moet goed zijn. Sterker nog die up zal waarschijnlijk echt eigendom zijn en niet geleased.
Het VAG concern heeft soms software/integratie vaak niet goed op orde. Ik zie het met een Mii 2018/2019 al drie/vier jaar lang, integratie werkt niet en mijn oude GTE 2017 was de CarPlay drama, liep vast, crashte, scherm ging op zwart etc. Daar had ik de moed opgegeven dus het was niet denigrerend bedoeld maar het is mijn ervaring. Mijn oudere Golf 7 had de radio ook bugs (navigatie en dode pixels) en mijn oude Golf 6 had helemaal problemen met de RNS510 (harde schijf). Maar de dealer kon het niet verhelpen dus accepteren of vervangen. Inderdaad moet het goed zijn, ben ik met je eens, maar dat is het niet. Zelfs de dealers hadden het opgegeven en hadden vaak onder garantie radio’s vervangen zonder oplossing.
Daarom was ik blij om in BMW te gaan rijden waarbij ik draadloos CarPlay heb en geen draadje. Geen gedoe meer met die touchscreen maar iDrive ook te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
itsalex schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 08:51:
[...]
Daarom was ik blij om in BMW te gaan rijden waarbij ik draadloos CarPlay heb en geen draadje. Geen gedoe meer met die touchscreen maar iDrive ook te hebben.
Wat ik dan niet begrijp; als het zo belangrijk voor je is, waarom check je dan niet vooraf / tijdens een testrit of het functioneert zoals JIJ wilt? Juist als ik je eerdere ervaringen lees, lijkt me dat een logische zet.

Terug naar jouw auto; doe wat met de tips die we hebben gegeven; doe een volledige reset, update van de software (2203 is de laatste, 2207 kan ieder moment komen) en laat anders de hardware controleren. Dat laatste acht ik onwaarschijnlijk, maar je zal maar net de eerste zijn :)

Nb; als je in de digitale handleiding op IMPRINT of IMPRESSUM zoekt, krijg je ook de software stand te zien. Het scherm ziet er ongeveer zo uit;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/29hLoRTTtQGWavtzPHcjRjm0a7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/btiUaFL1BhDShLIvbAfBOVR6.jpg?f=fotoalbum_large

Links onderaan zie je 03/2022. Dat is je softwareversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Pepppie schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:39:
[...]

Wat ik dan niet begrijp; als het zo belangrijk voor je is, waarom check je dan niet vooraf / tijdens een testrit of het functioneert zoals JIJ wilt? Juist als ik je eerdere ervaringen lees, lijkt me dat een logische zet.

Terug naar jouw auto; doe wat met de tips die we hebben gegeven; doe een volledige reset, update van de software (2203 is de laatste, 2207 kan ieder moment komen) en laat anders de hardware controleren. Dat laatste acht ik onwaarschijnlijk, maar je zal maar net de eerste zijn :)

Nb; als je in de digitale handleiding op IMPRINT of IMPRESSUM zoekt, krijg je ook de software stand te zien. Het scherm ziet er ongeveer zo uit;
[Afbeelding]

Links onderaan zie je 03/2022. Dat is je softwareversie.
De test of het functioneert, heb ik vijf keer gedaan bij BMW (BMW 5 2018, BMW 3 2018, X1 2019, X1 2020 en BMW 3 2021 (BMWos7)). Allen zonder problemen, draadloos en met BMWos 6 (behalve de laatste). Ik weet wat het nadeel is, zoals contacten dat je maar één letter kan zoeken terwijl in het eigen BMW systeem dit veel makkelijker is, touch werkt beter dan iDrive en apps hebben soms moeite dus ik weet de nadelen. Er zijn nog een paar nadelen maar niet noemenswaardig.

De VAG groep was zowel CarPlay als integratie in de Mii/Up allebei redelijk nieuw en deed met de bestaande iOS goed maar toen een update kwam, kon je zwaaien naar de functies/werking. Ook de telefoonhouder van de Up/Mii was te klein gemaakt, dus moest je ook maar mee doen.

Ik ga de reset uitvoeren (deed het vorige keer ook niet in de BMW garage (was ook vreemd)) en de auto gaat deze maand nog naar BMW terug dus dan hoop ik dat het opgelost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Er worden nogal wat wireless Android Auto en Apple Carplay MMI boxen aangeboden voor een F31 dat zouden ze niet doen als alle modellen daarvoor geschikt zijn. Maar je kan altijd kijken of het lukt er is genoeg over te vinden met eenvoudig zoekwerk
hint:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zv3PUWzx8SzbD_5PXIov4UNoa1s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U7PikuqKhQq3Q0vTFooaucOj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Een klein intermezzo... gewoon omdat het kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/at-3AXxASodJF8ga_4ST1ro5rZU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ozxf1DRYVZiRyGTST0FTHBnN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5zBZJqCQGK6d3a5iD-s35BY1yHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8cl3keZlKhN6JLmLAtAW7MVo.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wist eigenlijk niet dat Saphirschwarz zo'n mooie kleur kon zijn... als de lak een beetje goed is. Sinds we niet meer in de wasstraat komen en alles met de hand doen... ook met Gyeon Quick Detailer als drooghulp erbij... wat een glans. Ja... wat swirls, maar dat gaan we niet eerder aanpakken als dat de 'gebruikssporen' verholpen zijn :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J0WdvVV_YtL05eNeVcP00_5lnLo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eZJc47EKZZBw6E2JyhK0GoQL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door CreativeS op 20-07-2022 07:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

OK here goes....wellicht dat iemand hier een idee heeft voor een oplossing...?

Situatie:
BMW 540i xDrive, G31 van Juni 2017, redelijk full options.

Auto gekocht in Duitsland van dealer in 2020, en direct geimporteerd in de UK waar ik destijds woonde.
Vanaf het begin een beetje lopen klooien met BMW connected drive, want auto stond nog als actief op duitse markt en succes omdat over te zetten (en daarbij hoefde dat in principe niet, auto deed t verder prima en ben er nooit mee bij de UK dealer geweest). Wellicht belangrijk voor het verhaal though: er zijn / waren dus 2 accounts bij BMW connect drive.

In November 2020 apple carplay aangeschaft, werkte prima, tot ik een service liet uitvoeren bij BMW in NL.....

22 Juni auto hier in NL bij de dealer gebracht voor een grote beurt + apk, sindsdien doet de carplay NIETS meer.

In eerste instantie natuurlijk de dealer de schuld gegeven, maar die bleven er op hameren dat ze niks aan de software of instellingen hadden gedaan, wat natuurlijk zou kunnen.
Ze gaven aan dat ze in hun systemen niet zagen dat carplay aangeschaft was op mijn VIN Nummer.

Gelukkig had ik de originele factuur van BMW UK nog, en die liet toch echt niks aan de verbeelding over..kortom, ergens zit er iets niet goed, want de carplay is gekoppeld aan het VIN Nummer van de auto, NIET aan de account (althans, dat beweert BMW bij hoog en bij laag - voor een aantal nieuwere series is dat overigens tegenwoordig anders, maar niet voor mijn auto).

Aangezien de carplay een service is die aangezet moet worden via BMW Nederland kon de dealer verder niets voor me doen (anders dan de klantenservice bellen maar ja, dat kan ik zelf ook..). Dus zo gezegd zo gedaan.

We zijn inmiddels nu op 4 dagen na een maand verder, en ik heb nog steeds geen carplay :z

Ze hebben succesvol de auto in NL geparkeerd bij BMW, dat was stap 1. Vervolgens hebben ze de auto aan mijn van origine Duitse BMW Connected Drive account gekoppeld en de UK account weggegooid.

Vervolgens was het motto, dan moet de Duitse BMW nu de carplay overzetten en dan doet ie het weer. Nee dus (daarbij was ie in UK aangeschaft met andere account, maar zoals hierboven al vermeld, dat maakt niet uit want carplay is in mijn geval aan VIN gekoppeld, niet aan account).

Goed, vervolgens heeft BMW Nederland actief de carplay weer toegevoegd aan mijn account, en idd als ik online inlog dan is 'ie idd aangeschaft voor 0 euro en unlimited actief. prima.

Aanbeveling vanuit BMW DE aan BMW NL was om de telefoon te verwijderen van menu in auto, de auto te verwijderen uit de telefoon in bluetooth en de software over the air the updaten van de auto.

Dat laatste kan alleen helemaal niet met mijn auto, moet je toch echt een USB met firmware in de auto gooien en m op die manier updaten. Hoe dan ook, dealer heeft dan vanmiddag snel gedaan, alle andere stappen ook uitgevoerd, zelfs een factory reset van de software in de auto, maar niks heklpt, carplay weigert terug te komen... :(

Ik heb dus nu zowel via de dealer als via BMW Nederland de vraag maar weer opnieuw uitgezet, hopende op een oplossing, maar allejezus wat een gedoe zeg...hoe moeilijk kan het zijn?!

Iemand hier stomtoevallig met de gouden tip? Ik rijd donderdag naar Hongarije en zou toch echt graag een werkende carplay hebben tegen die tijd.... ;(

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
kamstra schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:15:
Situatie:
Het is òf full options òf gewoon niet... niet redelijk full options :D
En geloof mij, het is bij BMW vrij bijzonder als een auto echt full options is.

Misschien CarPlay op de alternatieve manier activeren? @Domih? @Anauv?
Misschien dat ze je morgen nog even willen helpen :)

[ Voor 15% gewijzigd door CreativeS op 18-07-2022 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

CreativeS schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:40:
[...]

Misschien CarPlay op de alternatieve manier activeren? @Domih? @Anauv?
Misschien dat ze je morgen nog even willen helpen :)
Ik zal @Anauv even een appje sturen over je vraag. Ik verwacht dat hij het wel kan fixen maar weet niet of hij tijd heeft.
Ik kan er een module tussenzetten maar dat is zonde want moet gewoon origineel kunnen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anauv
  • Laatst online: 21-05 23:30

Situatie:

Auto gekocht in Duitsland van dealer in 2020, en direct geimporteerd in de UK waar ik destijds woonde.
Vanaf het begin een beetje lopen klooien met BMW connected drive, want auto stond nog als actief op duitse markt en succes omdat over te zetten (en daarbij hoefde dat in principe niet, auto deed t verder prima en ben er nooit mee bij de UK dealer geweest). Wellicht belangrijk voor het verhaal though: er zijn / waren dus 2 accounts bij BMW connect drive.

In November 2020 apple carplay aangeschaft, werkte prima, tot ik een service liet uitvoeren bij BMW in NL.....

22 Juni auto hier in NL bij de dealer gebracht voor een grote beurt + apk, sindsdien doet de carplay NIETS meer.

In eerste instantie natuurlijk de dealer de schuld gegeven, maar die bleven er op hameren dat ze niks aan de software of instellingen hadden gedaan, wat natuurlijk zou kunnen.
Ze gaven aan dat ze in hun systemen niet zagen dat carplay aangeschaft was op mijn VIN Nummer.

Gelukkig had ik de originele factuur van BMW UK nog, en die liet toch echt niks aan de verbeelding over..kortom, ergens zit er iets niet goed, want de carplay is gekoppeld aan het VIN Nummer van de auto, NIET aan de account (althans, dat beweert BMW bij hoog en bij laag - voor een aantal nieuwere series is dat overigens tegenwoordig anders, maar niet voor mijn auto).

Aangezien de carplay een service is die aangezet moet worden via BMW Nederland kon de dealer verder niets voor me doen (anders dan de klantenservice bellen maar ja, dat kan ik zelf ook..). Dus zo gezegd zo gedaan.

We zijn inmiddels nu op 4 dagen na een maand verder, en ik heb nog steeds geen carplay :z

Ze hebben succesvol de auto in NL geparkeerd bij BMW, dat was stap 1. Vervolgens hebben ze de auto aan mijn van origine Duitse BMW Connected Drive account gekoppeld en de UK account weggegooid.

Vervolgens was het motto, dan moet de Duitse BMW nu de carplay overzetten en dan doet ie het weer. Nee dus (daarbij was ie in UK aangeschaft met andere account, maar zoals hierboven al vermeld, dat maakt niet uit want carplay is in mijn geval aan VIN gekoppeld, niet aan account).

Goed, vervolgens heeft BMW Nederland actief de carplay weer toegevoegd aan mijn account, en idd als ik online inlog dan is 'ie idd aangeschaft voor 0 euro en unlimited actief. prima.

Aanbeveling vanuit BMW DE aan BMW NL was om de telefoon te verwijderen van menu in auto, de auto te verwijderen uit de telefoon in bluetooth en de software over the air the updaten van de auto.

Dat laatste kan alleen helemaal niet met mijn auto, moet je toch echt een USB met firmware in de auto gooien en m op die manier updaten. Hoe dan ook, dealer heeft dan vanmiddag snel gedaan, alle andere stappen ook uitgevoerd, zelfs een factory reset van de software in de auto, maar niks heklpt, carplay weigert terug te komen... :(

Ik heb dus nu zowel via de dealer als via BMW Nederland de vraag maar weer opnieuw uitgezet, hopende op een oplossing, maar allejezus wat een gedoe zeg...hoe moeilijk kan het zijn?!

Iemand hier stomtoevallig met de gouden tip? Ik rijd donderdag naar Hongarije en zou toch echt graag een werkende carplay hebben tegen die tijd.... ;(
heb je bimmercode? Wellicht in advanced mode even kijken of je carplay_swt op aktiv kan zetten? Dealer in UK heeft het waarschijnlijk met een FSC gedaan, vervolgens is de boel hier in NL overschreven met onjuiste codering.

Stuur anders even een PM naar mij, of een mail/whatsapp via de link in mijn signature, kijk ik wat ik kan betekenen voor je.

NDH Automotive: https://ndh.nu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

CreativeS schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:40:
[...]
Bij een 2e hands is het altijd wat onduidelijk ;)

Bij mij mist bijvoorbeeld alleen een dakraam, voor de rest lijkt ie full option, maar het feitelijke bewijs is altijd moeilijk als je niet zelf aan het vinken bent geweest 8)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adrianb
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-05 09:36
MaZo schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 20:16:
Ik realiseerde me onlangs dat ik van het Guest profiel gebruik maak i.p.v. mijn eigen naam met koppeling naar mijn BMW ID. Kan ik op de een of andere manier mijn instellingen van Guest naar mijn eigen profiel kopiëren? Of moet ik daarvoor eerst mijn eigen profiel in zowel auto als My BMW app verwijderen, vervolgens opnieuw aanmaken, en bij koppelen in auto (iDrive 7) de Guest instellingen overnemen?
Ik meen me te herinneren van de dealer vorige week: Wanneer je een nieuw account koppelt in de wagen stelt ie je de vraag: overschrijven met instellingen uit je BMW account,
OF de reeds ingestelde zaken in de wagen als account-instellingen nemen.

De dealer had m'n wagen al met vanalles ingesteld en vervolgens het BMW account gekoppeld met mij. Dus het moet i.i.g. kunnen.

Dus ik zou eens proberen koppelen en kijken wat uw vraagt.

[ Voor 3% gewijzigd door Adrianb op 18-07-2022 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:28:
Bij een 2e hands is het altijd wat onduidelijk ;)

Bij mij mist bijvoorbeeld alleen een dakraam, voor de rest lijkt ie full option, maar het feitelijke bewijs is altijd moeilijk als je niet zelf aan het vinken bent geweest 8)
Is niet onduidelijk bij een tweedehands. Ook daarbij heb je gewoon een overzicht van opties. Ook van de Compact heb ik nog een keurig overzicht en daarnaast een folder plus optielijst. Zo ook van mijn E90 plus een Individual-optieboek.

Maar je hebt ze vaak... "Full options!"... "Maar ik zie al geen paddles op het stuur". Of in geval van een E9X... "Geen bekerhouders", "Ja, maar die gebruik ik niet...". Je bent ook niet een beetje òf redelijk zwanger. Geen full options? Gebruik die term dan ook niet. Heel simpel. Het kan voor jou wel alle gewenste opties bevatten, maar de optielijst wordt of wel of niet volledig aangevinkt :) Zelfs de persvoertuigen (te vinden in de optielijst: "Pressefahrzeug" met daarbijbehorend "Sondernkontrole") zijn niet altijd full options, maar de kans bij die voertuigen is wel aanzienlijk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
Domih schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:47:
[...]

Ik zou NDH Automotive in Veldhoven even een berichtje sturen :p
@Anauv
Website even bekeken maar zie dat NDH er 440 euro voor vraagt. Lijkt me redelijk aan de prijs en ook niet groedkoper als de dealer. Komt er waarschijnlijk nog een WiFi-antenne bij en zit je op 500 euro. Wordt me te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
NVT
Civic09 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 21:44:
Website even bekeken maar zie dat NDH er 440 euro voor vraagt. Lijkt me redelijk aan de prijs en ook niet groedkoper als de dealer. Komt er waarschijnlijk nog een WiFi-antenne bij en zit je op 500 euro. Wordt me te gortig.
Maar dan heb je verder geen abonnementskosten meer... het is maar net hoe belangrijk het is voor je.

[ Voor 198% gewijzigd door CreativeS op 18-07-2022 22:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Het zal wel geen oplossing zijn maar zie je de auto wel staan op de iPhone? Bij Instellingen>Algemeen>Carplay>Mijn auto Daar staat BMW, gevolgd door de laatste vijf cijfers van de VIN code.

[ Voor 4% gewijzigd door RAAF12 op 19-07-2022 02:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:29
CreativeS schreef op maandag 18 juli 2022 @ 21:13:
[...]
Je bent ook niet een beetje òf redelijk zwanger. Geen full options? Gebruik die term dan ook niet.
Ik heb er een verkoper eens op aangesproken. Er stond full-options, maar ik wist dat dat niet eens kon vanwege bepaalde optie-combinaties. Zijn antwoord: Full-options moet je lezen als "vol met opties" wat vrijblijvend is ten opzichte van álle opties _O-

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• lord_fh
  • Nu online

lord_fh

PS5

Ondertussen afgelopen zaterdag de E83 X3 gehaald.

Wat een genot om na die jaren weer in een BMW 6-in-lijn te rijden. Zoveel trekkracht, heerlijk.

gister avond even een blokje om geweest om een beetje feeling te krijgen en alles even uitgebreid te testen. Het Hi-Fi systeem dat erin zit als fabrieks optie is magnefiek. Ik heb nooit eerder zo'n goed geluid in een auto gehad. de 2 subwoofers onder de stoelen maken het mooi vol en de speakers in de deuren zijn kraakhelder.

Even wat telefoon shots hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mMRk5KHbyqAhp1i-Ni2FFDuknO0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FpOaFPHbVwwsE0MEroEQGcNP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MKhfMhSwsm_SnL2pmu7XbhYQUlQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NuJTzG9UGY91TS2cDIh7LmGB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RtHoDxTKrDNW-jhx-n_gfcQHsR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c9ZW75597J7ttshjwHxKnd5t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IPgGouIhHBEHAwKK260Ahm6Kmkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l83716mB0onvN8mn3if4ZLUJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:07
Mooie wagen! Grappig hoe de ervaringen verschillen tussen mensen :p. Ik vind die BMW HIFI optie 676 en ook zelfs de HK echt bedroevend slecht ten opzichte van ‘premium’ geluidssystemen in andere autos. Het premium geluidssysteem in mijn vorige wagen, VW UP was zelfs beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:29
cyntax schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 08:42:
Mooie wagen! Grappig hoe de ervaringen verschillen tussen mensen :p. Ik vind die BMW HIFI optie 676 en ook zelfs de HK echt bedroevend slecht ten opzichte van ‘premium’ geluidssystemen in andere autos. Het premium geluidssysteem in mijn vorige wagen, VW UP was zelfs beter.
Ik ben er bang voor. Ik ga van een VW Dynnaudio naar een 1-serie met HK. Die Dynaudio geeft echt stevig vol geluid alsof je voor een concertpodium staat. Ben benieuwd of HK er überhaupt bij in de buurt komt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Nu online

lord_fh

PS5

Het klinkt serieus goed, wellicht scheelt het per model bmw ?

in mijn E46 had ik HK (Harmann en karton ;) ) en dat klonk veeeel beroerder dan dit.
Mijn pa had in zijn golf (6) GTI dynaudio toen, en ook dat klonk niet zo goed als dit.

Wellicht komt het doordat er een parrot tussen zit (MKi9200 - laatste update) die het geluid beter doorgeeft dan de standaard radio ? (662 business cd zit er bij mij in geloof ik)

Het geluid is echt heel vol en helder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Dennisdn schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 06:20:
[...]

Ik heb er een verkoper eens op aangesproken. Er stond full-options, maar ik wist dat dat niet eens kon vanwege bepaalde optie-combinaties. Zijn antwoord: Full-options moet je lezen als "vol met opties" wat vrijblijvend is ten opzichte van álle opties _O-
Maar een auto kan toch ook bijna nooit "full options" zijn? Bij het samenstellen zie je altijd dat het een komt te vervallen omdat je voor het ander kiest. En als je 3 opties hebt (bv bij verlichting), waarom zou de 3e keuze dan de "full" zijn? Alleen omdat je niet 2 én 3 kan hebben tegelijk?

What's in a name...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:42
@Eagle Creek Dat is ook geen dealer term maar eentje uit de occasions markt.
En als je die volgt dan is het al snel vrij duidelijk dat alles met I-Drive en knipperlichten daaronder valt.

- knip -

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Raymond P schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:36:
En als je die volgt dan is het al snel vrij duidelijk dat alles met I-Drive en knipperlichten daaronder valt.
En een term die er op een internetforum voor garant staat dat een betweter je er op gaat wijzen welke optie je dan wel niet hebt ;)

Waar weinig moeite voor nodig is, je kan gewoon vragen: "Oh full-options, heeft ie dan ook S127A?"

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 19-07-2022 10:10 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:47

_Arthur

blub

Ligt toch echt aan het modelletje. Mijn G21 met HK klinkt echt hele dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

RAAF12 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 02:54:
[...]

Het zal wel geen oplossing zijn maar zie je de auto wel staan op de iPhone? Bij Instellingen>Algemeen>Carplay>Mijn auto Daar staat BMW, gevolgd door de laatste vijf cijfers van de VIN code.
Yep, daar staat ie er wel tussen...

Wellicht zou ik m daar gewoon weg moeten halen ook en dan alles nog een keer toevoegen...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 12:49

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Civic09 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 21:44:
[...]

www.bimmercodes.nl ben je 200eu kwijt incl wifi antenne en mocht je software te oud zijn voor fullscreen dan flashen ze die voor 50eu extra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Situatie:

Heb evt wel tijd voor je om te helpen voor je vakantie. stuur even een pb naar me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

PSYch0landeR schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:05:
[...]

www.bimmercodes.nl ben je 200eu kwijt incl wifi antenne en mocht je software te oud zijn voor fullscreen dan flashen ze die voor 50eu extra...
NDH Automotive doet het met een originele code vanuit BMW. Als je andere mogelijkheden zou overwegen zou ik even een berichtje sturen. Is goedkoper dan op bimmercode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:46

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Raymond P schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:36:
Of advertenties met de toevoeging "VOL!!!!!", verplicht met hoofdletters en de hoeveelheid uitroeptekens bepalen dan hoe full-option die werkelijk is :')

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
Domih schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:09:
[...]

NDH Automotive doet het met een originele code vanuit BMW. Als je andere mogelijkheden zou overwegen zou ik even een berichtje sturen. Is goedkoper dan op bimmercode.
Oke, daar zit dus wel het verschil in. Is het aan te raden om het met een niet officiële code te doen? Wat zijn de risico's? Zit niet te wachten op een auto die ineens denkt dat ie uit Polen komt en/of vage storingen o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:52
DexterDee schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:35:
[...]

Of advertenties met de toevoeging "VOL!!!!!", verplicht met hoofdletters en de hoeveelheid uitroeptekens bepalen dan hoe full-option die werkelijk is :')
Ik zou dat 'VOL' altijd bij een occasion op internet met een korreltje zout nemen, niks meer dan schreeuwerige marketing.
En sowieso bij een occasion kijk je toch meestal welke opties voor jou als koper belangrijk zijn lijkt mij 8)7 ....

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
fsfikke schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:53:
En een term die er op een internetforum voor garant staat dat een betweter je er op gaat wijzen welke optie je dan wel niet hebt ;)
What's in a name... een ander noemt het een liefhebber/kenner.

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Civic09 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:42:
[...]

Oke, daar zit dus wel het verschil in. Is het aan te raden om het met een niet officiële code te doen? Wat zijn de risico's? Zit niet te wachten op een auto die ineens denkt dat ie uit Polen komt en/of vage storingen o.i.d.
Ik pb je ff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Ik raak ook altijd geïrriteerd als ik full option zie staan… Zet dan neer ‘zeer rijk uitgerust’ ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdBn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-04 14:29
Domih schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:51:
Ik raak ook altijd geïrriteerd als ik full option zie staan… Zet dan neer ‘zeer rijk uitgerust’ ofzo.
Dit inderdaad. Comfortline is een optie, M-sport is een optie, full-options... is onmogelijk en dan weet je nog niet wat je hebt.

Zag laatst weer een E91 voorbijkomen trouwens met een Individual interieur (met ook leer op de deurpanelen en middenconsole en ik denk ook dashboard) daarvan wist ik tot voor kort niet eens dat het een optie geweest is :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Een beter woord voor full option is NOL, No Options Left ;) dan zit die wel vol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:39
Wat moet de bandenspanning zijn bij een F31 lci ?
voor 225/40 R19
achter 255/35 R19
(Michelin PS4 geen runflats)

Michelin geeft aan 2.0 voor en 2.4 achter.

Op moment heb ik 2.2 voor en 2.5 achter.

[ Voor 11% gewijzigd door DeBaroN op 19-07-2022 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Dat moet je zelf gewoon uitproberen? Het is een richtlijn hè? Geen verplichting :) Te hard, te zacht, neiging tot overstuur, et cetera. Er zijn bedrijven die rondom 2.5 doen, ook al heb je een breedset. Lekker slim.

Zelf heb ik met mijn E90 235/35ZR19 voor (PS4S) en 265/30ZR19 achter (PS4S) respectievelijk 2.6 en 3.0. Slijtage is normaal en egaal.

Met de E46 Compact met 225/40ZR18 voor (PS4) en 245/35ZR18* achter (PS4) respectievelijk 2.4 en 2.7.
Slijtage is normaal en egaal, maar iets meer op comfort gericht.

*Bewust 245 ipv 255 ivm toenmalige planning voor Cobra Suspension-schroefset. Dit is een Bilstein B12 Sportline set geworden. Volgende band wordt weer 255/35ZR18 (PS5)

[ Voor 20% gewijzigd door CreativeS op 19-07-2022 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
DeBaroN schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:49:
Wat moet de bandenspanning zijn bij een F31 lci ?
voor 225/40 R19
achter 255/35 R19
(Michelin PS4 geen runflats)

Michelin geeft aan 2.0 voor en 2.4 achter.

Op moment heb ik 2.2 voor en 2.5 achter.
Ik heb een F36.
Voor PS4S en achter PS4.

Na het vervangen van de banden had de bandenboer de banden rondom op 2,5 gezet. Ik vond het teveel rolgeluid geven en iets teveel stuiteren. Ik heb ze teruggezet naar 2,3 en dat bevalt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
CreativeS schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:01:
Dat moet je zelf gewoon uitproberen? Het is een richtlijn hè? Geen verplichting :) Te hard, te zacht, neiging tot overstuur, et cetera. Er zijn bedrijven die rondom 2.5 doen, ook al heb je een breedset. Lekker slim.

Zelf heb ik met mijn E90 235/35ZR19 voor (PS4S) en 265/30ZR19 achter (PS4S) respectievelijk 2.6 en 3.0. Slijtage is normaal en egaal.

Met de E46 Compact met 225/40ZR18 voor (PS4) en 245/35ZR18* achter (PS4) respectievelijk 2.4 en 2.7.
Slijtage is normaal en egaal, maar iets meer op comfort gericht.

*Bewust 245 ipv 255 ivm toenmalige planning voor Cobra Suspension-schroefset. Dit is een Bilstein B12 Sportline set geworden. Volgende band wordt weer 255/35ZR18 (PS5)
Zijn de velgen op de foto, van de vorige pagina, van de E46, winterbanden? Van die set is toch geen breedset? Of vergis ik me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
pjot1 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:21:
Zijn de velgen op de foto, van de vorige pagina, van de E46, winterbanden? Van die set is toch geen breedset? Of vergis ik me?
BMW Style 162 is juist een breedset.

8x18 ET34 en 8.5x18 ET37. Ze zaten op mijn E90, maar heb ze doorgeschoven naar de Compact omdat mijn vriendin er helemaal weg van is. Zo erg zelfs, dat ik voor de winter een smalset Style 162 heb geregeld, 4x 8x18 met PA5.

[ Voor 9% gewijzigd door CreativeS op 19-07-2022 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
CreativeS schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:59:
[...]

BMW Style 162 is juist een breedset.

8x18 ET34 en 8.5x18 ET37. Ze zaten op mijn E90, maar heb ze doorgeschoven naar de Compact omdat mijn vriendin er helemaal weg van is. Zo erg zelfs, dat ik voor de winter een smalset Style 162 heb geregeld, 4x 8x18 met PA5.
Ze staan de E46 goed! Heb zelf een E46 touring met nu style 269 19''. Staat en rijdt goed al is wel jammer van de cdtjes erachter wat met de style 162 natuurlijk minder opvalt. De originele style 68 heb ik nog liggen in de schuur. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-05 08:43
De nieuwe BMW 2 series sedan's zien er echt goed uit!

Maar er zijn nu 2 varianten van de sedans. Beetje verwarrend? Want het zijn 2 totaal verschillende auto's als je ze qua exterieur bekijkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pfxH99NHLn9RDKCz60ii0rwsRPE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DhXQpcmlo3Bjuaz4INPfPL6Z.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 169 ... 357 Laatste