Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 163 ... 383 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:25
Argarath schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:00:
[...]

Hmm, dat is jammer (voor mij dan 😉)
Het is tot 17:00. ;)
En ze hebben de Formule 1 op schermen.

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 22-05-2022 15:08 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:39

Eagle Creek

Breathing security

Leut schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 21:53:
[...]

Yup, laden kan op heel veel plekken. Heb ondertussen op aardig wat plekken in Nederland zo kunnen opladen. Via de MyBMW app ruil je je punten om voor een tegoed. Wanneer je ergens oplaadt, worden de laadkosten vanzelf verrekend met het tegoed en kost het je verder niks.

Hier is een map met alle laadpunten. Werkt erg goed. Ben nog geen issues tegengekomen, dat de pas niet geaccepteerd werd of problemen met het laden.
Super. Zojuist app gedownload en abonnement genomen. Ik ben benieuwd.
Als ik het goed begrijp: ik heb ruim 25.000 punten, daarmee koop ik dan BMW Charging credit en als ik dan de BMW charging pas ergens tegen de paal houd gaat dat van dat krediet af?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-12 22:11
Eagle Creek schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:10:
[...]

Super. Zojuist app gedownload en abonnement genomen. Ik ben benieuwd.
Als ik het goed begrijp: ik heb ruim 25.000 punten, daarmee koop ik dan BMW Charging credit en als ik dan de BMW charging pas ergens tegen de paal houd gaat dat van dat krediet af?
Klopt.

In de MyBMW app zet je je punten om naar een laadtegoed. Dit wordt vervolgens doorgezet naar jouw BMW Charging account. Zodra je ergens openbaar gaat laden, wordt eerst het tegoed aangesproken. Is dat op, dan pas betaal je. Je ziet alle sessies ook in de BMW Charging app. De getoonde kosten worden direct gecrediteerd met jouw tegoed.

Daarnaast krijg je maandelijks een factuur met alle laadsessies met jouw BMW Charging pas. Op deze factuur staat onderaan hoeveel tegoed je nog hebt. Dat is voor zover ik weet de enige manier om het restant van het tegoed te zien. Of ff alle sessies bij elkaar optellen, dan weet je het ook ;)

Wel prettig 25000 punten. Dat is al meer dan EUR 100,00 aan laadtegoed *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Leut op 22-05-2022 18:50 ]

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Wat zijn prettige draadloze opladers voor een iPhone 13 Max in een G20? Ik zit te dubben om een zo'n ding te kopen ik zag een mooie die op het ventilatie rooster past maar een die op de USB C aansluiting in het vak tussen de voorstoelen inzit is ook goed. Zijn daar ook snelladers voor? De 230V 20W snellader werkt prima.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

RAAF12 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:16:
Wat zijn prettige draadloze opladers voor een iPhone 13 Max in een G20? Ik zit te dubben om een zo'n ding te kopen ik zag een mooie die op het ventilatie rooster past maar een die op de USB C aansluiting in het vak tussen de voorstoelen inzit is ook goed. Zijn daar ook snelladers voor? De 230V 20W snellader werkt prima.
Ik heb zelf deze voor mijn Max: https://www.amazon.de/Ank...ng-Included/dp/B08ZMJ96FP

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:38
RAAF12 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:16:
Ik heb deze voor m'n 13 Mini: https://www.amazon.nl/mag...alolock%2Caps%2C61&sr=8-4

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

PWM schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 13:32:
[...]

Bericht gekregen. Nu bestellen is januari 2024 rijden.

Euh, nee dank. Audi is met 14 maanden opeens schappelijk :+
Had je toch voor de M340i moeten gaan.

Verwachtte levertijd 6 maanden: https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/1z1pd4x8

Oh, zie dat ze de digitale brochure nog niet geupdate hebben naar de LCI, wordt natuurlijk een nieuwe. Uit Duitsland aangezien je ze in Nederland tegenwoordig enkel kaal kan bestellen 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door fsfikke op 23-05-2022 17:09 ]

• Rivanov
fsfikke schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:56:
[...]

Had je toch voor de M340i moeten gaan.

Verwachtte levertijd 6 maanden: https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/1z1pd4x8

Oh, zie dat ze de digitale brochure nog niet geupdate hebben naar de LCI, wordt natuurlijk een nieuwe :+
Hoop voor je dat ze per ongeluk toch nog iDrive 7 in je auto schroeven. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Rivanov schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:59:
[...]

Hoop voor je dat ze per ongeluk toch nog iDrive 7 in je auto schroeven. :+
Nee joh, de reden dat ik geen M440i GC heb gekocht is dat die nog een oude dashboard heeft. Ik snap goed de aversie tegen die grote schermen, maar ik denk dat het wel went. Dan liever een nieuw fris interieur waarbij ik uiteindelijk ook het gevoel heb in een nieuwe auto te zitten :p

[ Voor 25% gewijzigd door fsfikke op 23-05-2022 17:04 ]

• Rivanov
fsfikke schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:01:
[...]

Nee joh, de reden dat ik geen M440i GC heb gekocht is dat die nog een oude dashboard heeft. Ik snap goed de aversie tegen die grote schermen, maar ik denk dat het wel went. Dan liever een nieuw fris interieur waarbij ik uiteindelijk ook het gevoel heb in een nieuwe auto te zitten :p
De LCI heeft nog wel de iDrive controller toch? Die is nog niet volledig touch?

/edit: Zie het al. Nog met iDrive controller. Dan is het een dikke prima. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 23-05-2022 17:07 ]

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik ben blij geen keyless entry te hebben maar een fob. https://www.ad.nl/westlan...t-keyless-entry~afaff4da/
Of het BMW systeem zoveel geavanceerder is waag ik te betwijfelen.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

RAAF12 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:09:
Ik ben blij geen keyless entry te hebben maar een fob. https://www.ad.nl/westlan...t-keyless-entry~afaff4da/
De ontwikkelingen staan zeker niet stil. Tegenwoordig zit er een bewegingssensor in de sleutel en zijn er nog meer veiligheidsmaatregelen genomen.
Hierfür ist in einigen Schlüsseln ein Bewegungssensor verbaut, welcher zusätzlich vor unbefugtem Zugriff schützt. Die Funktionen des Komfortzugangs werden zudem nach zwei Tagen Standzeit Ihres Fahrzeugs deaktiviert, sodass ein Fahrzyklus erfolgen muss, um diese zu reaktivieren. Die neuste Generation des Komfortzugangs (ab 2021) arbeitet darüber hinaus mit einem weiteren Verifikationsschritt zwischen Schlüssel und Fahrzeug, um Ihr Fahrzeug noch sicherer zu machen.
Als extra beveiliging heeft mijn garage geen comfort access :p

• Rivanov
Dat is het enige voordeel van mijn Clifford alarm dat BMW nu moet installeren op alle BMW’s waarbij het Alarm Klasse 3 niet af-fabriek geleverd kon worden, vanwege chiptekort. Die komt dus met een extra transponder die aan je sleutelbos moet hangen. Om deze theft dus tegen te gaan.

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:29
Tesla's zijn ook niet veilig las ik gisteren. Toevallig heb ik net vorige week mijn autosleutel (BMW F45 uit 2018) voorzien van een bewegingssensor die de batterij afkoppelt na drie minuten geen beweging: https://www.keylessdefender.org/instalationkeyless/ En dat werkt inderdaad.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:16

_Arthur

blub

fsfikke schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:27:
Als extra beveiliging heeft mijn garage geen comfort access :p
Mijn auto ook niet 8)

• RAAF12

RAAF12

*.*

Rivanov schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:09:
[...]

Dat is het enige voordeel van mijn Clifford alarm dat BMW nu moet installeren op alle BMW’s waarbij het Alarm Klasse 3 niet af-fabriek geleverd kon worden, vanwege chiptekort. Die komt dus met een extra transponder die aan je sleutelbos moet hangen. Om deze theft dus tegen te gaan.
En áls de auto gestolen wordt heb je hopelijk nog wat gegevens van de My BMW app op de telefoon, ik heb helaas geen garage om de auto te stallen maar ben wel all risk verzekerd O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZiTLn1QGCchPjBREKatBvs0vvw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BY3fWpXUrdiSvCH29VLQY33z.jpg?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door RAAF12 op 23-05-2022 22:48 ]

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-12 22:48
jipenjanneke schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:16:
[...]

Tesla's zijn ook niet veilig las ik gisteren. Toevallig heb ik net vorige week mijn autosleutel (BMW F45 uit 2018) voorzien van een bewegingssensor die de batterij afkoppelt na drie minuten geen beweging: https://www.keylessdefender.org/instalationkeyless/ En dat werkt inderdaad.
Waar heb je die kunnen bestellen? De site van de fabrikant heeft geen webshop en de Duitse dealer die hun product zou verkopen heeft het niet op de site staan. Ook via Google kom ik geen shop tegen? Lijkt me namelijk een prachtig product!

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• jipenjanneke
jordy2811 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 22:44:
[...]

Waar heb je die kunnen bestellen? De site van de fabrikant heeft geen webshop en de Duitse dealer die hun product zou verkopen heeft het niet op de site staan. Ook via Google kom ik geen shop tegen? Lijkt me namelijk een prachtig product!
Daar liep ik ook tegenaan en toen heb ik gemaild naar info@essatech.cz en toen kreeg ik een aanbod. Ik zag er ook eentje die er op lijkt hier: https://www.motointegrato...g-keyless-protector-kp-20 maar die kost het dubbele.

• DeBaroN
  • Laatst online: 18-12 21:13
jipenjanneke schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 07:38:
[...]

Daar liep ik ook tegenaan en toen heb ik gemaild naar info@essatech.cz en toen kreeg ik een aanbod. Ik zag er ook eentje die er op lijkt hier: https://www.motointegrato...g-keyless-protector-kp-20 maar die kost het dubbele.
Wat was je er voor kwijt als ik vragen mag?

Bij fleetaccess hebben ze het ook:
https://www.fleetaccess.nl/keyless-protector.html

• jipenjanneke
DeBaroN schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 07:46:
[...]

Wat was je er voor kwijt als ik vragen mag?
80 euro inclusief verzendkosten en ook met gratis hoesje/zakje voor je tweede sleutel.

• RAAF12

RAAF12

*.*

Hier is die ook te koop https://www.pamack.de/ Niet zichtbaar op de webshop maar wel OBD connector bescherming en cardhoesjes met protectie tegen het oppikken van de rolling code.

[ Voor 59% gewijzigd door RAAF12 op 24-05-2022 09:34 ]

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:14
Wat een clickbait titel ook. Er zijn 7 auto's gestolen en er worden 4 merken genoemd :+ Laat die merken dan weg, tenzij er van 1 merk 4 of 5 auto's zijn gestolen.

Maar anyway;
- Sleutel bewaren in een faraday doosje en als je op pad bent in zo'n faraday tasje.
- Batterij uit de reservesleutel halen. Ik ken iemand die had de sleutel netjes in zo'n faraday doosje altijd, maar de reservesleutel lag gewoon in een mandje in de kast :+
- Eventueel keyless entry uitcoderen, echter dan kan de wagen alsnog geopend worden zonder sporen van inbraak. Zijn genoeg voorbeelden van te vinden online.
- Extra alarm installeren. Eventueel met peilbaken, volgens mij is dit tegenwoordig bij veel verzekeringen verplicht vanaf 70k nieuwwaarde.

Maar over het algemeen; Als ze per se jouw auto moeten hebben dan is die weg, desnoods breken ze in en bedreigen ze je voor de sleutel. Als ze 'een' auto willen hebben, dan is degene weg met de beste makkelijke inbraak/hoge prijs verhouding.

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:09:
[...]

Alarm Klasse 3 is ook niet alles, ken een BMW M140i met aftermarket alarm klasse 3, maar die is gewoon opengebroken. Nadeel van klasse 3 is namelijk dat er geen jammer bij zit, die heb je pas bij klasse 4.

• Rivanov
Dit Clifford alarm is door BMW uitgekozen om geïnstalleerd te worden door de dealers, vanwege het chiptekort.
Heb dit dus ook in mijn auto zitten.

Afbeeldingslocatie: https://www.clifford.nl/wp-content/uploads/2020/01/f.Klasse-3-1-600x450.jpg

https://www.clifford.nl/p...-scm-klasse-3-drivercard/

• DeBaroN
TheBrut3 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:35:
[...]

Wat een clickbait titel ook. Er zijn 7 auto's gestolen en er worden 4 merken genoemd :+ Laat die merken dan weg, tenzij er van 1 merk 4 of 5 auto's zijn gestolen.

Maar anyway;
- Sleutel bewaren in een faraday doosje en als je op pad bent in zo'n faraday tasje.
- Batterij uit de reservesleutel halen. Ik ken iemand die had de sleutel netjes in zo'n faraday doosje altijd, maar de reservesleutel lag gewoon in een mandje in de kast :+
- Eventueel keyless entry uitcoderen, echter dan kan de wagen alsnog geopend worden zonder sporen van inbraak. Zijn genoeg voorbeelden van te vinden online.
- Extra alarm installeren. Eventueel met peilbaken, volgens mij is dit tegenwoordig bij veel verzekeringen verplicht vanaf 70k nieuwwaarde.

Maar over het algemeen; Als ze per se jouw auto moeten hebben dan is die weg, desnoods breken ze in en bedreigen ze je voor de sleutel. Als ze 'een' auto willen hebben, dan is degene weg met de beste makkelijke inbraak/hoge prijs verhouding.
Inderdaad, als ze het echt willen lukt het ze wel, net als in je woning. Kun je ook een hoop geld uitgeven waar je niks aan hebt uiteindelijk.

• TheBrut3
Rivanov schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:39:
Dit Clifford alarm is door BMW uitgekozen om geïnstalleerd te worden door de dealers, vanwege het chiptekort.
Heb dit dus ook in mijn auto zitten.

[Afbeelding]

https://www.clifford.nl/p...-scm-klasse-3-drivercard/
Da's een Vodafone alarm (voorheen Cobra), staat letterlijk op de doosch :o :>

• TheBrut3
Rivanov schreef op zondag 22 mei 2022 @ 14:21:
BMW Renova in Tilburg heeft ter gelegenheid van de opening van hun nieuwe vestiging, dit weekend een speciaal BMW M Museum geopend. Was er vanmiddag even gaan kijken. :)
Stond heel veel moois!
Wat tof! Jammer dat ik dit niet wist. Heb hiervan helaas geen mail gezien vanuit Renova, anders had ik ook wel gaan kijken. Mijn M Lite heb ik in dat pand opgehaald, is erg mooi en ruim geworden. Stonden op dat moment ook veel M modellen en een Z8 :9~

• RAAF12

RAAF12

*.*

Hier zit een camera bij de lift. Verder toegangscontrole met een authorisatie 'druppel' badge aan de sleutelbos.
Knappe jongen die mij mijn fob afhandig maakt. Ik woon in een rustige buurt met weinig diefstal hopelijk gaat het klasse 3 alarm niet af. Heeft iemand audio van hoe dat klinkt in een G20?

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:06
Hier is comfort acces uitgeschakeld, zit er een aftermarket alarm op en is de auto goed verzekerd. Sleutel ligt nooit voor het grijpen bij de deur en ik woon (hoop/gok ik) in een gunstige regio.

Dat moet maar afdoende zijn :)

• RAAF12

RAAF12

*.*

Lijkt mij ook en naar het buitenland toe neem ik een Trelock mee zo'n verstelbare stang die je aan het pedaal en stuur vastzet. Handschoenenkastje open laten en geen zichtbare spullen in de auto. Dat is de les van toen ze in Spanje een ruit insloegen en een paar schoenen jatten.

• RAAF12

RAAF12

*.*

FabiandJ schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:38:
[...]

Alarm Klasse 3 is ook niet alles, ken een BMW M140i met aftermarket alarm klasse 3, maar die is gewoon opengebroken. Nadeel van klasse 3 is namelijk dat er geen jammer bij zit, die heb je pas bij klasse 4.
Ruitje inslaan om zichtbare goederen te jatten is idd link. Ik heb never spullen in zicht. Boodschappen in de trunk, geen snoertjes, geen zonnebrillen ect. Clean as a baby inside :-)

• DeBaroN
RAAF12 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:14:
Lijkt mij ook en naar het buitenland toe neem ik een Trelock mee zo'n verstelbare stang die je aan het pedaal en stuur vastzet. Handschoenen kastjes open laten en geen zichtbare spullen in de auto. Dat de les van toen ze in Spanje een ruit insloegen en een paar schoenen jatten.
Zo'n Bullock?
https://www.ivetra-tuning...ry/producten/beveiliging/

• Rivanov

• RAAF12

RAAF12

*.*

Yep. Lekker stevig spul, ik zag een Rolls Royce geparkeerd staan in Spanje die zo'n ding had en toen was de winkel gauw gevonden die dat verkocht. Ergens in de buurt van de Media Markt in Gerona. De Carglass heeft daar ook een vestiging, ruitje inzetten rechtsachter was zo gepiept.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik krijg inmiddels in de my BMW al een week geen juiste locatie van mijn auto door, terwijl andere info (op slot, brandstof, enz) wel juist is.

Ook zegt ie dat de locatie van vanochtend is, maar hij staat echt al een week op een ringweg vast...

Meer mensen last van?

• RAAF12

RAAF12

*.*

GeleFles schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:14:
Ik krijg inmiddels in de my BMW al een week geen juiste locatie van mijn auto door, terwijl andere info (op slot, brandstof, enz) wel juist is.

Ook zegt ie dat de locatie van vanochtend is, maar hij staat echt al een week op een ringweg vast...

Meer mensen last van?
Heb je een auto met een 3G of 4G verbinding? Ik had er vorige week ook last van maar die storing is inmiddels door BMW Duitsland opgelost.

[ Voor 19% gewijzigd door RAAF12 op 24-05-2022 15:33 ]

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-12 11:39

GforceNL

Out of memory....

Hier werkt ook de app weer zoals het hoort.

<Zinloze tekst hier>

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Meer mensen last van?
Dat is een lange file! :+
Had afgelopen week ook wel vernieuwingsprobleempjes, maar ondertussen lijkt alles het gewoon weer te doen.
Laatste versie van de app uit de store? Kreeg vanmorgen ook een update voorgeschotelt (Android)

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21:00

Meer mensen last van?
Bij mij zie ik de locatie ook niet altijd correct weergegeven. Vreemd idd.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

RAAF12 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:31:
[...]

Heb je een auto met een 3G of 4G verbinding? Ik had er vorige week ook last van maar die storing is inmiddels door BMW Duitsland opgelost.
Geen idee, maar ik denk een 4G verbinding; de auto is een F44 van januari 2021.

Heb je dat bij BMW Duitsland moeten melden, of werd het vanzelf opgelost?

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik had het via BMW NL aangekaart en later gelezen dat de fout door BMW in Duitsland werd behandeld. Binnen een dag was de storing bij mij verholpen in een G20.
Oudere versies oa. 2016 modellen hebben hele trage modems daar duurt het wel 40 sec. voordat de autopositie op de kaart zichtbaar is. Ligt aan het contract wat BMW heeft met provider Google c/p

Uw BMW is uitgerust met een 3G simkaart van Vodafone en voorzien van verschillende BMW ConnectedDrive diensten. Na het uitschakelen van het 3G netwerk door Vodafone, schakelt uw auto automatisch over van 3G op 2G, dat vooralsnog in alle EU lidstaten beschikbaar is. Uw auto blijft hierdoor online.

bericht van 21 jan. 2020

• JordF
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-11 09:55
Ik heb dit vorige week ook gehad met mijn F40. Locatie bleef staan op een van dagen terug en het brandstofpeil werd niet gesynchroniseerd. Opdrachten sturen lukte wel. Een reset (volumeknop 30 seconden ingedrukt houden) verhielp dit bij mij. Sindsdien ook geen last meer gehad hiervan.

• Rivanov
Ze hebben vorige week woensdag een start gemaakt met de uitrol van Smartphone Integratie binnen de Connected Drive Store (n.a.v. code 6P1). Dit heeft voor diverse problemen gezorgd aan de server-kant en mogelijk heeft dit er deels mee te maken?

Nadat ik de update had doorgevoerd in mijn auto, moest ik mijn auto opnieuw toevoegen aan de MyBMW app, maar de code kwam in eerste instantie ook niet binnen in mijn auto. Pas een dag later kreeg ik die code binnen en kon ik de auto weer toevoegen in MyBMW. Sindsdien werkt het ook gewoon goed en kan ik de volledige status incl. locatie opvragen.

[ Voor 46% gewijzigd door Rivanov op 24-05-2022 17:02 ]

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:07
Bij mijn auto uit 2017 is soms dagen de spotify app afwezig. Hoort dat ook bij genoemde problemen?

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:20
Heeft er iemand een goede tip voor een telefoonhouder in een F20? Schroeven is geen optie, en liever ook niet plakken op het dashboard/vooruit...
Tot nu toe zet ik de telefoon altijd op de kop in een bekerhouder zodat ie makkelijk kan opladen, maar de laatste tijd heb ik sinds actuele verkeersgegevens nodig en dan is het toch wel handig.

• zunrob
twodigits schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:12:
Bij mijn auto uit 2017 is soms dagen de spotify app afwezig. Hoort dat ook bij genoemde problemen?
Bij mijn F20 uit 2017 heb ik die app ondertussen al enkele jaren niet meer gezien...

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:07
Ik heb gewoon zo'n ding van een paar euro in een ventilatierooster geprikt (E46 wel), werkt voor mij prima:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9vjIbWEmIWYMkhUi5WJIIVOYYRQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/7zZSSrayQpLRnknUWIMfJ5ek.png?f=user_large

Roomba E5 te koop

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik heb een Magsafe draadloze lader. Die zet je vast op een lamel in een ventilatierooster. Er zit een plastic knijper aan vast die dicht wordt gedraaid en er zit ook een kogelgewricht op. Het werkt goed op een iPhone 13 Pro max. De magneet is sterk, zo kan de telefoon op portrait of landscape stand worden gedraaid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GptMbRdkm8NGq5K_B-QKUrQMwAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2FjHoxjQg0id6XqbkfA25mtj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door RAAF12 op 25-05-2022 02:03 ]

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-12 22:11
JordF schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:58:
Ik heb dit vorige week ook gehad met mijn F40. Locatie bleef staan op een van dagen terug en het brandstofpeil werd niet gesynchroniseerd. Opdrachten sturen lukte wel. Een reset (volumeknop 30 seconden ingedrukt houden) verhielp dit bij mij. Sindsdien ook geen last meer gehad hiervan.
Dat was dé oplossing! Vanochtend gedaan en warempel, alles werkt weer. oOo

Het lijken soms ook net computers die auto's :+

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• MaZo
  • Niet online
RAAF12 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 01:47:
Ik heb een Magsafe draadloze lader. Die zet je vast op een lamel in een ventilatierooster. Er zit een plastic knijper aan vast die dicht wordt gedraaid en er zit ook een kogelgewricht op. Het werkt goed op een iPhone 13 Pro max. De magneet is sterk, zo kan de telefoon op portrait of landscape stand worden gedraaid.
[Afbeelding]
En die is van welk merk?

• DeBaroN
RAAF12 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:17:
[...]

Yep. Lekker stevig spul, ik zag een Rolls Royce geparkeerd staan in Spanje die zo'n ding had en toen was de winkel gauw gevonden die dat verkocht. Ergens in de buurt van de Media Markt in Gerona. De Carglass heeft daar ook een vestiging, ruitje inzetten rechtsachter was zo gepiept.
De Bullock Absolute past blijkbaar niet op een M-sport F31 (automaat):
https://www.ivetra-tuning...iliging/bullock-absolute/

Stuurslot zou wel moeten passen:
https://www.ivetra-tuning...uurslot-tno-scm-keurmerk/

Zit toch te denken om zoiets aan te schaffen i.v.m. onze vakantie, auto zal op een aantal plekken onbewaakt geparkeerd staan.
Zijn 3 weken in onder andere: Berlijn, Polen (Auschwitz), Boedapest, Hongarije (F1) en Oostenrijk.

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Ik gebruik deze:

Afbeeldingslocatie: https://store.storeimages.cdn-apple.com/4668/as-images.apple.com/is/HPBJ2?wid=572&hei=572&fmt=jpeg&qlt=95&.v=1601575259000

EU DNS: 86.54.11.100

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Iemand ervaring mee: ik heb onze BMW X1 (2018) gebruikt om met startkabels een andere wagen te starten. Echter zegt die nu steeds dat de batterij van de afstandbediening leeg is en moet ik die zo dicht bij de stuurkolom brengen voor die die herkent en ik kan starten.

Stroom op de accu van de bmw nagemeten en dat is allemaal in orde (12.65v), batterij van de afstandbediening vervangen brengt niks op.

Iemand een idee buiten naar de garage ermee gaan?

• zunrob
Bedankt voor alle reacties! Een telefoonhouder bevestigd aan de ventilatieroosters lijkt de way to go. Ik ben wel een klein beetje huiverig voor het breken van de lamellen, maar met zoveel mede Tweakers die dat doen zal het wel los lopen!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

zunrob schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:15:
Bedankt voor alle reacties! Een telefoonhouder bevestigd aan de ventilatieroosters lijkt de way to go. Ik ben wel een klein beetje huiverig voor het breken van de lamellen, maar met zoveel mede Tweakers die dat doen zal het wel los lopen!
Je hebt ook nog de Brodit proclip mogelijkheid. Die klem je om/tussen een trim deel van je voertuig, dus ook zonder schroeven enz. Is wat permanenter dan een clip op je vent, maar wel solide.

Ben zelf juist op zoek naar een goede houder die ik daarop kan schroeven (de clip zelf geeft alleen een plat plaatje met gaatjes). Die van Brodit zijn ofwel model specifiek (niet handig met hoesje) of eentje die je op maat kan stellen met een schroef. Ik heb liever iets wat mn telefoon wat meer vastklemt, liefst met Qi lader (dan kan ik het laadkabeltje beetje wegwerken).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:38
zunrob schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 23:52:
Heeft er iemand een goede tip voor een telefoonhouder in een F20? Schroeven is geen optie, en liever ook niet plakken op het dashboard/vooruit...
Tot nu toe zet ik de telefoon altijd op de kop in een bekerhouder zodat ie makkelijk kan opladen, maar de laatste tijd heb ik sinds actuele verkeersgegevens nodig en dan is het toch wel handig.
Hier nog één voor je: Werelds in "Het grote BMW-topic #14" ;)
De meeste van deze geklemde laders zitten om een enkele lamel heen (en die zijn bij BMW dik genoeg) en hebben een "poot" onderaan die tegen de rest van je dash leunt. Daar komt dus het meeste gewicht op :)

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:07
Bij mijn F20 uit 2017 heb ik die app ondertussen al enkele jaren niet meer gezien...
Bij mijn auto heeft het altijd goed gewerkt tot enkele weken geleden. Ik zag de app weken niet, en de laatste dagen soms wel en dan weer niet. Nu heb ik de connected drive services laten verlopen omdat mijn nieuwe auto eraan komt volgende maand, maar de spotify app zou daar op zich niet mee te maken moeten hebben begrijp ik. (RTTI etc wel).

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-12 15:36

Domih

Domih.

zunrob schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 23:52:
Misschien is Apple CarPlay of RTTI in de bmw navigatie iets voor je? Kan de telefoon in de broekzak blijven. Blijft een doorn in het oog ook, telefoonhouders

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

• Rivanov
twodigits schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:59:
[...]

Bij mijn auto heeft het altijd goed gewerkt tot enkele weken geleden. Ik zag de app weken niet, en de laatste dagen soms wel en dan weer niet. Nu heb ik de connected drive services laten verlopen omdat mijn nieuwe auto eraan komt volgende maand, maar de spotify app zou daar op zich niet mee te maken moeten hebben begrijp ik. (RTTI etc wel).
Volgens mij wel. Want als ik bij mijn Digitale Diensten kijk, dan valt Spotify onder Pack Connected Professional.
En dat heeft een looptijd van 3 jaar.

Onze professionele digitale diensten in één pakket
Het Connected Package Professional is niet zomaar aan zijn naam gekomen. Het is bedoeld voor professionals die veel reizen, voor en tijdens de reis optimaal geïnformeerd willen zijn en in elke situatie alles onder controle willen hebben. En dat is precies wat de intelligente diensten van BMW ConnectedDrive bieden. Ze zorgen voor maximaal digitaal rijplezier in combinatie met onmisbare diensten die elke reis niet alleen efficiënt, maar ook zo comfortabel mogelijk maken.

Remote Services
Heb ik in de haast mijn auto op slot gedaan? Met de Remote Services kunt u controleren of de deuren vergrendeld zijn, of de koplampen en de claxon van het voertuig activeren.

Map Update
Zodat u altijd de juiste weg vindt. Map Update biedt u twee mogelijkheden om uw kaartmateriaal altijd up-to-date te houden.

Real Time Traffic Information
U wilt ondanks het spitsuur op tijd thuiskomen voor het avondeten? Met Real Time Traffic Information hebt u in real time een overzicht van de actuele verkeerssituatie.

BMW Online
Met BMW Online bent u via de ingebouwde simkaart niet afhankelijk van uw smartphone en kunt u tijdens het rijden alle route informatie laten weergeven.

Connected Parking
U parkeert terwijl anderen nog zoeken. Met Connected Parking kunt u voor uw BMW snel een lege parkeerplek vinden in een parkeergarage of direct langs de weg.

Connected Music met Spotify
50 miljoen nummers voor onderweg. Met Connected Music beschikt u altijd over uw favoriete muziek. Op elk moment en zonder omwegen direct in uw BMW.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

CarPlay idd zou het niet meer kunnen missen.

You don't need eyes to see, you need vision

• RAAF12

RAAF12

*.*

Leut schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:21:
[...]

Dat was dé oplossing! Vanochtend gedaan en warempel, alles werkt weer. oOo

Het lijken soms ook net computers die auto's :+
Het is niet altijd de oplossing vandaag weer problemen gehad met de GPS lokalisatie BMW NL zegt opnieuw hedenmorgen dat het Hoofdkantoor in Duitsland ermee bezig is. Ook benzinevoorraad aanduiding klopte niet. Ik had gisteren getankt. Resetten hielp niet.............nu doet ie het weer, met de telefoon aan de lader en data signaal via Wifi.

[ Voor 3% gewijzigd door RAAF12 op 25-05-2022 14:00 ]

• zunrob
Domih schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:30:
[...]

Misschien is Apple CarPlay of RTTI in de bmw navigatie iets voor je? Kan de telefoon in de broekzak blijven. Blijft een doorn in het oog ook, telefoonhouders
Mijn Android telefoon doet helaas niet aan CarPlay. ;-) De auto heeft het wel, maar nog nooit gebruikt dus. RTTI is inderdaad verlopen, het werkte prima toen het er nog op zat. Maar ik vind de prijs iets te hoog voor hoe vaak ik er nu echt behoefte aan heb.

Nu steek ik de telefoon dus altijd op de kop in de bekerhouder zodat ie kan opladen. Aangezien ik die ruimte toch niet gebruik heb ik een telefoonhouder voor in de bekerhouder besteld: https://www.iottie.com/product/easy-one-touch-5-cupholder/
Op het babybwm forum UK kwam ik veel mensen tegen die te spreken zijn over deze Belkin: https://www.belkin.com/nl...r-smartphones/p/p-f8j168/
Die is echter lastig te verkrijgen. De positie (in de bekerhouder) lijkt me niet zo heel verkeerd.

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
zunrob schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:07:
[...]

Mijn Android telefoon doet helaas niet aan CarPlay. ;-) De auto heeft het wel, maar nog nooit gebruikt dus. RTTI is inderdaad verlopen, het werkte prima toen het er nog op zat. Maar ik vind de prijs iets te hoog voor hoe vaak ik er nu echt behoefte aan heb.

Nu steek ik de telefoon dus altijd op de kop in de bekerhouder zodat ie kan opladen. Aangezien ik die ruimte toch niet gebruik heb ik een telefoonhouder voor in de bekerhouder besteld: https://www.iottie.com/product/easy-one-touch-5-cupholder/
Op het babybwm forum UK kwam ik veel mensen tegen die te spreken zijn over deze Belkin: https://www.belkin.com/nl...r-smartphones/p/p-f8j168/
Die is echter lastig te verkrijgen. De positie (in de bekerhouder) lijkt me niet zo heel verkeerd.
Ik vind dat Rennline wel een mooie oplossing heeft, enig nadeel het moet uit Amerika komen.

• RAAF12

RAAF12

*.*

MaZo schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:37:
[...]
En die is van welk merk?
Gekocht bij PhoneSafe NL op BOL.com isbn.ean 8720577275428
Hieronder nog wat meer info, ik was iets te snel met sent......

Merk is PHREEZE PHR-CH02W UP to 15 Watt fast charging geschikt voor 12 en 13 serie iPhones. Er zit een meter snoer bij met USB aansluitingen. Ik heb hem fastcharging aangesloten op een dubbele Adaptive Fast Charging stekker van Samsung.

[ Voor 44% gewijzigd door RAAF12 op 25-05-2022 15:01 ]

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:54
noes schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:34:
[...]

Je hebt ook nog de Brodit proclip mogelijkheid. Die klem je om/tussen een trim deel van je voertuig, dus ook zonder schroeven enz. Is wat permanenter dan een clip op je vent, maar wel solide.

Ben zelf juist op zoek naar een goede houder die ik daarop kan schroeven (de clip zelf geeft alleen een plat plaatje met gaatjes). Die van Brodit zijn ofwel model specifiek (niet handig met hoesje) of eentje die je op maat kan stellen met een schroef. Ik heb liever iets wat mn telefoon wat meer vastklemt, liefst met Qi lader (dan kan ik het laadkabeltje beetje wegwerken).
Ik heb de Brodit met de schroefjes, gebruikt met diverse formaten iPhone en over het vastklemmen hoef je je geen zorgen te maken. Je klemt je telefoon er éénmalig goed in, zet de schroefjes vast, en daarna kan je de telefoon er alleen naar-boven uitschuiven. Zelf zit ie vast zonder ook maar een mm speling als je hem erin schuift. Bij korte ritjes druk ik hem niet door in de lader en blijft ie halverwege al stevig hangen. Ik gebruik hem zelf met een ultradun hoesje om een iPhone Mini.

• RAAF12

RAAF12

*.*

MaZo schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:37:
[...]
En die is van welk merk?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UfxG_OEix6F5yeefNatWXUT5fPY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BsDHuPths2QZp9RnARfQxXac.jpg?f=fotoalbum_large

Bij Ome Ali kost ie veel minder deze komt van Bol.com en was de volgende dag in huis. De shop heet PhoneSafe NL. Die dubbele Samsung lader is geschikt om met meer dan 12W op te laden. Als de USB aansluiting in de auto wordt gebruikt gaat het een stuk langzamer want die doet alleen 5V. Die Adaptive laders kunnen met veel hogere spanningen en stromen opladen. De telefoonchip doet een handshake en bepaalt de maximale stroom. Met een magsafe hoesje is de klemkracht prima. Bij mij zit er een siliconenhoes op.

[ Voor 33% gewijzigd door RAAF12 op 25-05-2022 14:52 ]

• RAAF12

RAAF12

*.*

DeBaroN schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:12:
[...]

De Bullock Absolute past blijkbaar niet op een M-sport F31 (automaat):
https://www.ivetra-tuning...iliging/bullock-absolute/

Stuurslot zou wel moeten passen:
https://www.ivetra-tuning...uurslot-tno-scm-keurmerk/

Zit toch te denken om zoiets aan te schaffen i.v.m. onze vakantie, auto zal op een aantal plekken onbewaakt geparkeerd staan.
Zijn 3 weken in onder andere: Berlijn, Polen (Auschwitz), Boedapest, Hongarije (F1) en Oostenrijk.
Dat is zeker aan te raden en let ook op je wielen en kentekenplaatverlichting. Die laatste hebben ze er bij mij ook wel afgehaald. Beste is bij een hotel neerzetten die camera's heeft.

• RAAF12

RAAF12

*.*

FabiandJ schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:12:
[...]

Ik vind dat Rennline wel een mooie oplossing heeft, enig nadeel het moet uit Amerika komen.

[YouTube: Rennline PM01.19 ExactFit Phone Mount Installation - BMW F30]
Die laten hem ook in China maken. Wellicht vind je het origineel daar op een site, bestellen in CN kost wel tijd, reken op 6 weken.

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12 20:12

Argarath

MasterBlaster

De lamellen breken niet zomaar, maar ik kwam er laatst wel achter dat het klemmetje bij mij mijn dashboard (licht) had beschadigd (waarschijnlijk van het tijdens het rijden los en vast maken van de telefoon). Daarnaast vind ik het irritant dat je luchtstroom wordt geblokkeerd.

Dus ik heb sinds kort eentje die je in de bekerhouder klemt, is niet echt mooi; maar werkt prima. €18,- bij bol.com ofzo.

Bmw F11 trouwens.

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

• RAAF12

RAAF12

*.*

k995 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:01:
Iemand ervaring mee: ik heb onze BMW X1 (2018) gebruikt om met startkabels een andere wagen te starten. Echter zegt die nu steeds dat de batterij van de afstandbediening leeg is en moet ik die zo dicht bij de stuurkolom brengen voor die die herkent en ik kan starten.

Stroom op de accu van de bmw nagemeten en dat is allemaal in orde (12.65v), batterij van de afstandbediening vervangen brengt niks op.

Iemand een idee buiten naar de garage ermee gaan?
Heb je de reserve FOB al gebruikt? Die CR2032 cellen gaan vrij snel leeg je kan de spanning meten. Lithium cellen bij de Hema zijn prima. Daar is de doorloopsnelheid goed en krijg je verse cellen.

Dat staat los van je X1 lader. Maar je kan altijd met een tooltje zoals Bimmerlink het foutgeheugen checken.
Vandaag besteld , vrijdag in huis. Wel de goede EOBD adapter erbij bestellen.

• Rivanov
RAAF12 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:30:
[...]

Gekocht bij PhoneSafe NL op BOL.com isbn.ean 8720577275428
Hieronder nog wat meer info, ik was iets te snel met sent......

Merk is PHREEZE PHR-CH02W UP to 15 Watt fast charging geschikt voor 12 en 13 serie iPhones. Er zit een meter snoer bij met USB aansluitingen. Ik heb hem fastcharging aangesloten op een dubbele Adaptive Fast Charging stekker van Samsung.
Kun je eens een foto maken als deze in je auto gemonteerd zit?

• RAAF12

RAAF12

*.*

Jazeker ik loop nu naar de auto toe.

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-12 15:36

Domih

Domih.

[...]

Oh je bent er zo één :p
Flauwekul, je zou een module kunnen overwegen voor Android Auto

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

• Rivanov
[...]

Heb je deze ergens in Nederland besteld of via hun eigen website?

• zunrob
Rivanov schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:46:
[...]

Heb je deze ergens in Nederland besteld of via hun eigen website?
Hij is via bol.com te koop bij diverse andere partijen, maar ik heb besloten te bestellen via amazon.nl. Wel wat levertijd, maar bij amazon.nl ben ik in ieder geval zeker dat ie zonder gedoe terug kan.

• RAAF12

RAAF12

*.*

Rivanov schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:23:
[...]

Kun je eens een foto maken als deze in je auto gemonteerd zit?
Filmpje! Wel raw zonder edits![YouTube: iPhone13 houder in een BMW 320i]

• Rivanov
Thanks!
Waarom gebruik je geen Apple CarPlay? :+

• RAAF12

RAAF12

*.*

Moest allemaal wat vlot en de camerahulp was afwezig. Maar ik hoop dat je wat aan hebt! De Android phone waarmee gefilmd is wordt nog gebruikt voor reserve en apps zoals Bimmerlink en Bimmercode.

• RAAF12

RAAF12

*.*

Argarath schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:22:
[...]

De lamellen breken niet zomaar, maar ik kwam er laatst wel achter dat het klemmetje bij mij mijn dashboard (licht) had beschadigd (waarschijnlijk van het tijdens het rijden los en vast maken van de telefoon). Daarnaast vind ik het irritant dat je luchtstroom wordt geblokkeerd.

Dus ik heb sinds kort eentje die je in de bekerhouder klemt, is niet echt mooi; maar werkt prima. €18,- bij bol.com ofzo.

Bmw F11 trouwens.
Voorzichtig mee omspringen inderdaad, niet op de rand vastzetten maar op het middendeel van de lamel. En nooit kracht gebruiken om te draaien ofzo. Bij die van mij zit een kogelgewricht om de telefoon op de bestuurder te richten. Maar dat kan prima als met de andere hand wordt tegen gehouden om de force van de lamel weg te houden.

• RAAF12

RAAF12

*.*

Dat zal dezelfde zijn als elders wordt verkocht. Belkin en Apple willen graag wat meer € vragen.....

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-12 09:59
RAAF12 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:43:
[...]
[Afbeelding]

Bij Ome Ali kost ie veel minder deze komt van Bol.com en was de volgende dag in huis. De shop heet PhoneSafe NL. Die dubbele Samsung lader is geschikt om met meer dan 12W op te laden. Als de USB aansluiting in de auto wordt gebruikt gaat het een stuk langzamer want die doet alleen 5V. Die Adaptive laders kunnen met veel hogere spanningen en stromen opladen. De telefoonchip doet een handshake en bepaalt de maximale stroom. Met een magsafe hoesje is de klemkracht prima. Bij mij zit er een siliconenhoes op.
Tip: zoek niet op je werk bij Ali naar Phreeze

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• Rivanov
Morpheusk schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:17:
[...]

Can confirm. _O-

• RAAF12

RAAF12

*.*

Morpheusk schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:17:
[...]

Alipay rekent €9.31 voor die Magsafe draadloze lader maar wel zes weken wachten voor aflevering. Ik ben nieuwsgierig waarom er niet gezocht kan/mag worden. edit: Hahaha

[ Voor 8% gewijzigd door RAAF12 op 25-05-2022 21:24 ]

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het gaat hier ondertussen al pagina's lang enkel over apps, telefoons en laders.
Tijd om het topic maar een schopje te geven naar Smartphones, tablets en smartwatches? O-)

🖥️ | 🚗

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Juist... ik wilde er al niets van zeggen... maar goed... nieuwe BMW-rijders kunnen nou eenmaal buitensporig veel berichten plaatsen alsof men alle wijsheid in pacht heeft. Zo herkenbaar van diverse fora... tijd voor wat anders :)

Edit: mijn opmerking komt dan misschien wat minder vriendelijk mijn strot uit... maar ik ben dan ook geen 'inpakker van mooie cadeautjes' bij de Douglas.

[ Voor 34% gewijzigd door CreativeS op 26-05-2022 18:31 ]

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
CreativeS schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 00:01:
Juist... ik wilde er al niets van zeggen... maar goed... nieuwe BMW-rijders kunnen nou eenmaal buitensporig veel berichten plaatsen alsof men alle wijsheid in pacht heeft. Zo herkenbaar van diverse fora... tijd voor wat anders :)

Edit: mijn opmerking komt dan misschien wat minder vriendelijk mijn strot uit... maar ik ben dan ook geen 'inpakker van mooie cadeautjes' bij de Douglas.
Zo herkenbaar jouw gedachte! Tijdje geleden ook al eenzelfde opmerking gemaakt hierover.
Inmiddels een aantal misters know it all op dit forum :X

En ja, ook ik ben niet van de Douglas en ICI Paris. Meld mij alleen als ik iets uit eigen ervaring weet of een vraag heb ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Pepppie op 26-05-2022 21:12 ]

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:12
Wasmachine schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:00:
Hi!
Ik heb al even lopen zoeken hier op het forum maar ik kon geen informatie vinden.

Ik krijg in januari mijn nieuwe BMW 1 serie (118i).
Nu zie ik dat ik op de website van BMW active cruise control later kan activeren in de auto door een betaling te doen (https://www.bmw-connected...l#/portal/store/ACC_Offer).

Mijn vraag is echter of dit ook mogelijk is via de OBD poort of dat hier bepaalde tweaks of codering opties voor zijn?
Ik weet dat bimmercode bestaat, echter kon ik dit onderwerp niet zo snel vinden. Wel dat je een retrofit kan activeren, echter is volgens mij in de BMW die ik geleverd krijg de hardware wel al aanwezig.

Met mijn huidige Audi A3 weet ik dat er een groot topic is hier op Tweakers waarbij er echt tal van opties zijn om te coderen. Voor BMW heb ik die nog verder niet kunnen vinden.

Iemand hier ervaring mee?
Ben je hier ooit nog verder mee gekomen ?

• laurens0619
  • Laatst online: 23:19
Toch nog even laatste stem voor rennline :p
https://www.rennline.com/...fit-magnetic-phone-mount/

“Heb hem zelf ook” en die telefoon zit mega vast. Importeren uit us was wel nadeel idd maar t geld waard

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_xD_hsFDWtR-O_3S4Q2TPNgvcw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gRNWrsE4BbXIKxuj0Ls1KLk8.png?f=fotoalbum_large

Normaal prop ik overal brodit in maar die vond ik bij de f31 wat matig

[ Voor 27% gewijzigd door laurens0619 op 27-05-2022 04:01 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-12 18:28
Gister lekker bezig geweest. Laatst had ik de achterbank en de panelen van de achterdeuren al gewisseld.
Gisteren de panelen van de voordeuren gewisseld en de sportstoelen geplaatst.

Alles past gelukkig. Kan me nu gaan focussen op het elektronische gedeelte.
Ik lees op internet zoveel tegenstrijdige dingen, maar volgens mij gaat dat vooral over een pre LCI, ook zie ik dat bij vroege LCI’s de knoppen van de stoelverwarming ergens anders zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p-n0ksocga1tLVGw5xad3vi4wSU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tGUf5U4AVZ8zDgZgfR6uxD8z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3Jns8aiiLHF5f3c0yL69V1aFvE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1TssaGwEmUCrCA3SRXnmcipu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rpu40PO2BM6KnLQUqow78Bub6lA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jG0EyUdv1bXsEbMdMjSWjqcp.jpg?f=fotoalbum_large

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-12 17:44
Argarath schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:22:

Bmw F11 trouwens.
Ik leg 'm altijd op z'n kant voor het multimediascherm. Werk ook prima.

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
kipneck schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 08:39:
Gister lekker bezig geweest. Laatst had ik de achterbank en de panelen van de achterdeuren al gewisseld.
Gisteren de panelen van de voordeuren gewisseld en de sportstoelen geplaatst.

Alles past gelukkig. Kan me nu gaan focussen op het elektronische gedeelte.
Ik lees op internet zoveel tegenstrijdige dingen, maar volgens mij gaat dat vooral over een pre LCI, ook zie ik dat bij vroege LCI’s de knoppen van de stoelverwarming ergens anders zitten.
Ken je dit topic? Hier staat veel informatie over o.a. de elektrische aansluitingen, pin layouts etc.

Mooie klus trouwens :)

• Wasmachine
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:04
wd200 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 00:12:
[...]

Ben je hier ooit nog verder mee gekomen ?
Ik heb toentertijd geëxperimenteerd met BimmerCode waarbij ik wat standaard voorgeschreven configuraties heb geprobeerd. Uiteindelijk kreeg ik na een maand elke keer een aandrijfstoring of een ander soortgelijke storing. Software is toen gereset door de dealer en sindsdien geen last meer van.

Ik ben in ieder geval gestopt met proberen!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Leuk spul, Bimmercode, Bimmerlink en nog wat andere tooltjes. Voor nieuwere auto's moet er een andere Bluetooth dongle gekocht worden om alle mogelijkheden te kunnen gebruiken. Wordt weer zes weken wachten via Ali slowpress....
Je bent beter in wasmachines repareren? O-)

[ Voor 18% gewijzigd door RAAF12 op 27-05-2022 16:43 ]

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-09 13:19
Een Bmw E39 523i erbij gekocht, op de 2e foto mijn 330i G20 ernaast :) Echt in hele goede conditie nog ondanks de 310k km op de teller. De telefoon werkt volgens mij zelfs, maar moet nog ff uitzoeken waar de SIM-kaart in moet.

Vraagje: wat is de makkelijkste/goedkoopste manier om muziek vanaf mijn telefoon (Bluetooth) af te spelen in de auto? Er zit een ingebouwde radio in (met 6cd wisselaar 8) ), dus kan niet gewoon de radio verwisselen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38Y9f6WUZpvZYLtjAbmG3eElxB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FtldIXX7lGm0tpOjrVZb2M7P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X9EjwOya6A7R3UquJW_FsIuKLAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zU45dphJ5y3Ye3PsegdwVSfh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R3LjIvr8dQzyyRw9kC-RTbN--lQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ic1v1fFcKx8F2fiCCR0HjFnJ.jpg?f=fotoalbum_large

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:22
Ik heb toentertijd voor een e46 met gelijk systeem een GROM gekocht, wat in plaats van de CD wisselaar kon worden aangesloten. Werkte prima.

https://motrade.nl/nl/win...grom-audio/bmw/g-20000146

Simkaart gaat trouwens in de base, waar die pijl zit kun je een simkaart (maat pinpas) in steken.

[ Voor 32% gewijzigd door J-M-T op 29-05-2022 22:01 ]

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Cornholio schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:50:
Een Bmw E39 523i erbij gekocht, op de 2e foto mijn 330i G20 ernaast :) Echt in hele goede conditie nog ondanks de 310k km op de teller. De telefoon werkt volgens mij zelfs, maar moet nog ff uitzoeken waar de SIM-kaart in moet.

Vraagje: wat is de makkelijkste/goedkoopste manier om muziek vanaf mijn telefoon (Bluetooth) af te spelen in de auto? Er zit een ingebouwde radio in (met 6cd wisselaar 8) ), dus kan niet gewoon de radio verwisselen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf!

Dension Gateway Lite had ik voor m'n E46. Vergelijkbaar met de Grom die @J-M-T hierboven noemt. Je Cd wisselaar vervalt dan wel, maar Spotify is toch echt fijner :Y knopjes aan t stuur enz blijven werken.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• RAAF12

RAAF12

*.*

@Cornholio

Zoiets? Moet je wel aan je audio potmeter vast knutselen..
https://www.bol.com/nl/nl...lRMg2iMkK3_hoChNwQAvD_BwE
Bij Ali zijn ze de helft in prijs maar 6 weken onderweg.

Mooie kleur trouwens is dat Morea grun metallic?

[ Voor 14% gewijzigd door RAAF12 op 29-05-2022 23:47 ]

• mrooding
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-12 12:22
Helaas moet ik na 4 jaar afscheid nemen van mijn BMW 320i uit 2017. Door het switchen van werkgever kreeg ik weer een leaseauto. Ik heb een tijdje zitten twijfelen om een BMW i4 te bestellen of als alternatief een 12% Model 3 op de kop te tikken. Vanwege de enorm lange levertijd en het bizarre verschil in bijtelling wat ik dan ga betalen toch uiteindelijk gekozen voor de Model 3. Met het hybrid werken en de afstand die ik tegenwoordig met een auto doe kon ik de meer dan verdubbeling van de bijtelling niet naar mezelf toe verantwoorden.

** Het is niet toegestaan producten aan te bieden op het forum. Dat mag in dit geval op Vraag & Aanbod overig of op een ander platform. **

[ Voor 29% gewijzigd door Taro op 30-05-2022 12:10 ]

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:39

Eagle Creek

Breathing security

Heb je geen optie om de lease auto te weigeren en voor een vergoeding te gaan?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• mrooding
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-12 12:22
Eagle Creek schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:56:
Heb je geen optie om de lease auto te weigeren en voor een vergoeding te gaan?
Die is er wel maar die is tamelijk ongunstig. Je krijgt 50% van de leasevergoeding uitgekeerd. Netto houdt je dus maar ~25% over van de totale leasevergoeding |:(
Pagina: 1 ... 163 ... 383 Laatste